Capitolul IDispoziţii generale Articolul 1Prezentul regulament stabileşte condiţiile de organizare şi desfăşurare a concursului pentru ocuparea posturilor vacante de consilier de probaţiune, inspector de probaţiune şi şef al serviciului de probaţiune. Articolul 2
(1) Poate fi consilier de probaţiune persoana care îndeplineşte condiţiile prevăzute la art. 20 din Legea nr.123/2006 privind statutul personalului din serviciile de probaţiune.
(2) Poate fi inspector de probaţiune persoana care îndeplineşte, cumulativ, condiţiile prevăzute la art. 16 şi 21 din Legea nr. 123/2006.
(3) Poate fi şef al serviciului de probaţiune, denumit în continuare şef serviciu, persoana care îndeplineşte, cumulativ, condiţiile prevăzute la art. 13 şi 21 din Legea nr. 123/2006. Capitolul IIOrganizarea şi desfăşurarea concursului pentru ocuparea posturilor vacante de consilier de probaţiune, inspector de probaţiune şi şef serviciu Articolul 3
(1) Pentru înscrierea la concursul pentru ocuparea posturilor vacante de consilier de probaţiune, inspector de probaţiune, precum şi a celor de şef serviciu, candidaţii vor prezenta un dosar de înscriere care va conţine:a)copie a actului de identitate; b)copie a certificatului de căsătorie sau a altor acte, în cazul în care numele de pe actele de studii este diferit de cel de pe actul de identitate; c)copie legalizată de pe diploma de licenţă sau adeverinţa provizorie care atestă universitatea absolvită, respectiv copie de pe ordinul ministrului justiţiei din care să rezulte calitatea de consilier de probaţiune şi gradul profesional necesar înscrierii la concurs; d)declaraţie pe propria răspundere privind lipsa antecedentelor penale şi a celor fiscale sau certificatul de cazier judiciar şi cazier fiscal, în original; e)curriculum-vitae (format european); f)cerere-tip de înscriere la concurs, completată în conformitate cu formularul-tip de înscriere. Candidaţii la posturile vacante de consilier de probaţiune vor menţiona cel mult 3servicii de probaţiune pentru care candidează. Candidaţii la funcţia de şef serviciu vor menţiona serviciul de probaţiune în cadrul căruia este vacant postul de şef serviciu pentru care candidează; g)chitanţă de plată a taxei de înscriere la concurs, emisă de casieria tribunalului în raza căruia locuieşte, respectiv îşi desfăşoară activitatea candidatul.
(2) Vor fi luate în considerare diplomele sau adeverinţele care atestă studiile de lungă durată absolvite, indiferent de formă sau de emitent, cu condiţia ca acesta din urmă să fie o unitate de învăţământ acreditată sau recunoscută de statul român, în cazul absolvirii studiilor în străinătate.
(3) Până la data numirii în funcţie, candidaţii îşi completează dosarul cu certificatul de cazier judiciar şi fiscal, dacă acestea nu au fost depuse în momentul înscrierii.
(4) Cuantumul taxei de înscriere la concurs se stabileşte de către ministrul justiţiei prin ordin, astfel încât să acopere costurile necesare organizării şi desfăşurării concursului. Articolul 4
(1) Dosarul de înscriere completat în conformitate cu art. 3 alin. (1) se depune, în perioada indicată de către organizatori, la tribunalul în raza căruia locuieşte, respectiv îşi desfăşoară activitatea candidatul.
(2) Dosarele candidaţilor înscrişi la concurs sunt transmise de tribunale Direcţiei resurse umane şi relaţia cu Consiliul Superior al Magistraturii, în cel mult 5 zile lucrătoare de la finalizarea perioadei de înscriere.
(3) Cererea prin care candidatul solicită retragerea din concurs şi restituirea taxei de înscriere se depune la tribunalul în raza căruia locuieşte, respectiv îşi desfăşoară activitatea candidatul, până la finalizarea perioadei de înscriere. Articolul 5
(1) Concursul pentru ocuparea posturilor vacante de consilier de probaţiune, inspector de probaţiune şi şef serviciu cuprinde următoarele etape: a)selecţia dosarelor; b)testarea medicală şi psihologică; c)testarea abilităţilor, atitudinilor şi a motivaţiei, prin susţinerea unui interviu; d)testarea cunoştinţelor teoretice generale şi specifice, prin susţinerea unei probe scrise, în cazul candidaţilor pentru posturile vacante de consilier de probaţiune, precum şi testarea cunoştinţelor teoretice în domeniul probaţiunii, prin susţinerea unei probe scrise, în cazul candidaţilor pentru posturile vacante de inspector de probaţiune; e)susţinerea unui plan strategic de dezvoltare a serviciului, denumit în continuare plan strategic, pentru serviciul în cadrul căruia intenţionează să ocupe funcţia de conducere, în cazul candidaţilor pentru funcţia de şef serviciu; f)repartizarea pe posturi a candidaţilor pentru posturile vacante de consilier de probaţiune şi şef serviciu.
(2) În cazul susţinerii interviului pentru funcţia de şef serviciu, candidatul va fi evaluat, pe lângă ariile prevăzute la alin. (1) lit.c), şi pe dimensiunea cunoştinţe în domeniul probaţiunii. Articolul 6
(1) Publicitatea concursului se realizează prin publicarea unui anunţ de concurs în mass-media şi pe site-ul Ministerului Justiţiei.
(2) Anunţul de concurs publicat prin intermediul mass-mediei cuprinde data-limită de înscriere la concurs, numărul de posturi vacante, etapele de concurs şi indicarea sursei de unde se pot obţine informaţii suplimentare în legătură cu concursul.
(3) Anunţul de concurs, publicat pe site-ul Ministerului Justiţiei cu cel puţin 30 de zile înainte de data începerii concursului, cuprinde informaţii referitoare la: termenul-limită de depunere a dosarului de înscriere, cuantumul taxei de înscriere la concurs, locul depunerii dosarului, locul desfăşurării etapelor, tematica, bibliografia, categoriile de posturi vacante, numărul şi distribuţia geografică a posturilor vacante în funcţie de specializare, cerinţele generale ale fiecărui post, regulamentul, modelul de curriculum vitae, cererea-tip de înscriere, datele de contact de unde se pot obţine informaţii suplimentare referitoare la concurs.
(4) Pentru concursul privind ocuparea posturilor vacante de inspector de probaţiune şi şef serviciu, anunţul de concurs prevăzut la alin. (3) se afişează şi la sediul serviciilor de probaţiune. În acest caz, şeful serviciului de probaţiune va întocmi un proces-verbal, care se transmite Direcţiei resurse umane şi relaţia cu Consiliul Superior al Magistraturii.
(5) În situaţia în care se modifică data-limită de înscriere la concurs sau data şi locul desfăşurării unor etape de concurs, organizatorii vor publica un nou anunţ pe site-ul Ministerului Justiţiei, cu cel puţin 5 zile înainte de data efectivă de desfăşurare a etapei. Articolul 7
(1) Tematica, bibliografia de concurs, precum şi criteriile de interviu se elaborează de Direcţia de probaţiune, care le supune spre aprobare ministrului justiţiei.
(2) Pentru concursul privind ocuparea posturilor vacante de şef serviciu, pe lângă menţiunile prevăzute la alin. (1), Direcţia de probaţiune elaborează şi coordonatele pe care trebuie să se realizeze planul strategic. Articolul 8
(1) Pentru fiecare concurs organizat, în raport cu specificul posturilor scoase la concurs, cu numărul candidaţilor şi cu etapele susţinute, ministrul justiţiei numeşte, prin ordin:a)comisia de organizare a concursului; b)comisia de interviu; c)comisia de verificare a cunoştinţelor; d)comisia de examinare a planului strategic, în cazul candidaţilor pentru posturile vacante de şef serviciu; e)comisia de soluţionare a contestaţiilor; f)comisia de repartizare pe posturi a candidaţilor pentru posturile vacante de consilier de probaţiune şi şef serviciu.
(2) Fiecare comisie are în componenţa sa un preşedinte, membri, un secretar, precum şi supleanţi.
(3) Din comisia prevăzută la alin. (1) lit. a) fac parte reprezentanţi ai Direcţiei de probaţiune şi ai Direcţiei resurse umane şi relaţia cu Consiliul Superior al Magistraturii din Ministerul Justiţiei
(4) Din comisiile prevăzute la alin. (1) lit. b)-f) fac parte reprezentanţi ai Direcţiei de probaţiune, ai altor departamente din Ministerul Justiţiei, precum şi alţi colaboratori externi, după caz.
(5) În cazul în care concursul pentru ocuparea posturilor vacante de consilier de probaţiune se desfăşoară simultan cu cel pentru ocuparea posturilor vacante de inspector de probaţiune, se pot stabili comisii comune de concurs. Articolul 9Comisia de organizare a concursului are, în principal, următoarele atribuţii: a)verifică cererile de înscriere şi actele depuse la dosarele candidaţilor, conform art. 3 şi 4, şi respinge cererile de înscriere ale candidaţilor, dacă nu sunt însoţite de actele prevăzute la art. 3 alin. (1) sau dacă din actele depuse nu rezultă îndeplinirea condiţiilor specifice pentru ocuparea postului; b)asigură afişarea rezultatelor verificării dosarelor candidaţilor; c) asigură afişarea rezultatelor etapelor de concurs şi a rezultatelor finale ale concursului; d)asigură transmiterea către Direcţia resurse umane şi relaţia cu Consiliul Superior al Magistraturii a rezultatelor concursului; e)îndeplineşte orice sarcini organizatorice necesare pentru buna desfăşurare a concursului. Articolul 10Comisia de interviu are următoarele atribuţii principale: a)stabileşte întrebările şi baremul pentru interviu; b)stabileşte planul interviului şi realizează interviul; c)notează şi stabileşte media notelor acordate candidaţilor de către fiecare membru al comisiei; d)reanalizează punctajul obţinut şi stabileşte nota finală, dacă există o diferenţă mai mare de două puncte între notele acordate de membrii comisiei; e)centralizează şi comunică în scris comisiei de organizare a concursului rezultatele interviului, în vederea afişării acestora; f)predă Direcţiei resurse umane şi relaţia cu Consiliul Superior al Magistraturii toate documentele aferente etapei respective, după finalizarea acesteia. Articolul 11Comisia de verificare a cunoştinţelor are următoarele atribuţii principale: a)stabileşte cel puţin 3 variante de subiecte pentru proba scrisă; b)stabileşte baremul pentru fiecare subiect; c)corectează lucrările candidaţilor şi stabileşte media notelor acordate candidaţilor de către fiecare membru al comisiei; d)reanalizează punctajul obţinut şi stabileşte nota finală, dacă există o diferenţă mai mare de două puncte între notele acordate de membrii comisiei; e)centralizează şi comunică în scris rezultatele etapei comisiei de organizare a concursului, în vederea afişării acestora; f)predă Direcţiei resurse umane şi relaţia cu Consiliul Superior al Magistraturii toate documentele aferente etapei respective, după finalizarea acesteia. Articolul 12Comisia de examinare a planurilor strategice are următoarele atribuţii principale: a)stabileşte baremul pentru evaluarea planului strategic; b)notează planul strategic susţinut şi stabileşte media notelor acordate candidaţilor de către fiecare membru al comisiei; c)reanalizează punctajul obţinut şi stabileşte nota finală, dacă există o diferenţă mai mare de două puncte între notele acordate de membrii comisiei; d)centralizează şi comunică în scris rezultatele etapei comisiei de organizare a concursului, în vederea afişării acestora; e)predă Direcţiei resurse umane şi relaţia cu Consiliul Superior al Magistraturii toate documentele aferente etapei respective, după finalizarea acesteia. Articolul 13Comisia de soluţionare a contestaţiilor are următoarele atribuţii principale: a)soluţionează contestaţiile depuse de candidaţi cu privire la rezultatul obţinut în urma selecţiei dosarelor; b)soluţionează contestaţiile depuse de către candidaţi cu privire la rezultatul obţinut în urma interviului; c)soluţionează contestaţiile depuse de candidaţi cu privire la rezultatul obţinut în urma probei scrise; d)soluţionează contestaţiile depuse de candidaţi cu privire la rezultatul obţinut în urma susţinerii planului strategic; e)centralizează şi comunică în scris comisiei de organizare a concursului rezultatele soluţionării contestaţiilor, în vederea afişării acestora; f)predă Direcţiei resurse umane şi relaţia cu Consiliul Superior al Magistraturii toate documentele aferente soluţionării contestaţiilor depuse de candidaţi, după finalizarea acesteia. Articolul 14
(1) În cazul în care se constată, în urma soluţionării contestaţiilor, că există o diferenţă de cel puţin un punct faţă de rezultatul obţinut iniţial de către candidat, nota finală va fi stabilită de către o comisie formată din 3 membri, după cum urmează: un membru din comisia de soluţionare a contestaţiilor, un membru din comisia care a evaluat proba contestată şi un alt membru, cu rol de arbitru, desemnat prin tragere la sorţi dintre membrii comisiilor ale căror rezultate nu fac obiectul contestaţiei.
(2) Comisia de arbitraj astfel constituită este numită prin ordin al ministrului justiţiei. Articolul 15Comisia de repartizare pe posturi are ca atribuţie principală repartizarea candidaţilor pe posturile vacante de consilier de probaţiune şi şef serviciu scoase la concurs. Articolul 16
(1) Nu pot face parte din comisiile prevăzute la art. 8 alin. (1) şi la art. 14 acele persoane care sunt soţi, rude sau afini până la gradul al IV-lea inclusiv cu oricare dintre candidaţii înscrişi la concurs.
(2) Fiecare membru al comisiilor sus-menţionate semnează o declaraţie pe propria răspundere în care precizează că:a)nu se află în vreuna dintre situaţiile de incompatibilitate prevăzute la alin. (1); b)va respecta confidenţialitatea lucrărilor comisiei şi a variantelor de subiecte ce vor fi elaborate.
(3) Membrii comisiilor prevăzute la art. 8 alin. (1) şi la art. 14, precum şi persoanele care vor asigura supravegherea desfăşurării etapei scrise vor fi retribuiţi pentru activitatea depusă, în condiţiile Hotărârii Guvernului nr. 257/2005 privind înfiinţarea pe lângă Ministerul Justiţiei a unei activităţi finanţate integral din venituri proprii.
(4) Neîndeplinirea sau îndeplinirea defectuoasă a responsabilităţilor de către persoanele menţionate la alin. (3) atrage neplata sau reducerea corespunzătoare a indemnizaţiei plătite pentru contribuţia la desfăşurarea concursului. Articolul 17
(1) Selecţia dosarelor depuse de candidaţi se va realiza în termen de cel mult 5 zile lucrătoare de la data primirii dosarelor.
(2) Lista candidaţilor declaraţi admişi sau respinşi după selecţia dosarelor este publicată pe site-ul Ministerului Justiţiei.
(3) Candidaţii declaraţi respinşi în urma selecţiei dosarelor pot depune la Direcţia resurse umane şi relaţia cu Consiliul Superior al Magistraturii, personal sau prin fax, contestaţie în termen de două zile lucrătoare de la afişarea listelor.
(4) Contestaţiile candidaţilor respinşi în urma selecţiei dosarelor sunt soluţionate în termen de cel mult 5 zile lucrătoare de la expirarea termenului prevăzut la alin. (3).
(5) Lista finală a candidaţilor declaraţi admişi după selecţia dosarelor, precum şi informaţiile cu privire la data, locul şi ora de susţinere a testării medicale şi psihologice prevăzute la art. 5 alin. (1) lit. b) sunt publicate pe site-ul Ministerului Justiţiei în termenul prevăzut la alin. (4). Articolul 18
(1) Candidaţii declaraţi admişi în urma etapei de selecţie a dosarelor sunt supuşi unei testări medicale şi psihologice cu caracter eliminatoriu.
(2) Pentru respectarea confidenţialităţii la publicarea rezultatelor testării psihologice, fiecărui candidat i se va atribui, la intrarea în sală, un cod alcătuit dintr-o literă şi 4 cifre.
(3) Testarea medicală şi psihologică se va realiza în termen de cel puţin 10 zile lucrătoare de la data stabilită de organizatori.
(4) Lista candidaţilor care vor susţine interviul, precum şi informaţiile cu privire la data, locul şi ora de susţinere a acestuia vor fi publicate pe site-ul Ministerului Justiţiei în termen de două zile lucrătoare de la finalizarea testării. Articolul 19
(1) A treia etapă a concursului constă în susţinerea de către candidaţi a unui interviu, în vederea evaluării următoarelor dimensiuni: abilităţi, atitudini şi motivaţie.
(2) Pentru concursul organizat în vederea ocupării funcţiei de şef serviciu, prevederile art. 5 alin. (2) se aplică în mod corespunzător.
(3) Comisia de interviu va acorda o notă fiecărui candidat. La finalizarea etapei, baremul grilei de interviu se afişează pe site-ul Ministerului Justiţiei.
(4) Întrebările şi răspunsurile la interviu se înregistrează audio, iar înregistrările sunt utilizate exclusiv în scopul concursului.
(5) Sunt declaraţi admişi la proba interviului candidaţii care au obţinut minimum nota 7, dar nu mai puţin de nota 5 la fiecare dintre dimensiunile enumerate la alin. (1) şi (2). Rezultatele interviului sunt publicate pe site-ul Ministerului Justiţiei în termen de două zile lucrătoare de la finalizarea etapei. Articolul 20
(1) Rezultatele interviului pot fi contestate în termen de două zile lucrătoare de la afişare. Contestaţia se depune, personal sau prin fax, la Direcţia resurse umane şi relaţia cu Consiliul Superior al Magistraturii.
(2) Contestaţiile se soluţionează de către comisia de soluţionare a contestaţiilor în termen de cel mult 5 zile lucrătoare de la expirarea termenului prevăzut la alin. (1), iar rezultatele se publică imediat după soluţionare pe site-ul Ministerului Justiţiei.
(3) În situaţia prevăzută la art. 14, termenul prevăzut la alin.(2) se prelungeşte cu 5 zile lucrătoare.
(4) Lista candidaţilor declaraţi admişi după proba interviului, notele obţinute pentru fiecare dimensiune şi media finală, precum şi informaţiile cu privire la data, locul şi ora de desfăşurare a următoarei probe sunt publicate pe site-ul Ministerului Justiţiei în termenul prevăzut la alin. (2) şi (3).
(5) Notarea comisiei de soluţionare a contestaţilor este definitivă, cu excepţia situaţiei prevăzute la art. 14. Articolul 21
(1) Candidaţii pentru posturile de consilier de probaţiune şi inspector de probaţiune, care au fost declaraţi admişi la proba interviului, susţin proba scrisă în concordanţă cu prevederile art. 5 alin. (1) lit. d).
(2) Intrarea candidaţilor în sălile de concurs se face pe baza listelor întocmite pentru fiecare sală şi a actului de identitate, cu o jumătate de oră înainte de începerea probei scrise. Pe listă se menţionează prezenţa fiecărui candidat.
(3) Candidaţii care nu se află în sală în momentul deschiderii plicului cu subiecte pierd dreptul de a mai susţine concursul. Este interzisă intrarea în sală a candidaţilor cu mijloace de comunicare la distanţă, computere personale, PDA-uri etc.
(4) În vederea elaborării lucrării scrise, candidaţii primesc coli de hârtie având ştampila Direcţiei de probaţiune. Se poate folosi numai cerneală sau pix cu pastă de culoare albastră.
(5) Înainte de a se dicta subiectele candidaţii scriu numele şi prenumele pe colţul foii ce urmează să fie lipit, pe care se aplică ştampila Direcţiei de probaţiune şi semnătura preşedintelui comisiei de verificare a cunoştinţelor.
(6) Pe toată durata desfăşurării probei scrise, în sălile de concurs au acces numai membrii comisiilor de concurs, persoanele care supraveghează desfăşurarea probei, şi, dacă este cazul, personalul medical.
(7) Timpul destinat pentru elaborarea lucrării este de 3 ore. Candidaţii predau lucrările în funcţie de momentul finalizării lor sau la expirarea timpului stabilit pentru proba scrisă, iar responsabilul fiecărei săli de concurs întocmeşte un borderou care cuprinde numărul de pagini al lucrărilor şi semnătura candidaţilor, pe care îl predă, împreună cu lucrările, preşedintelui comisiei de verificare a cunoştinţelor, printr-un proces-verbal.
(8) Lucrarea se consideră predată de către candidat după verificarea stării acesteia de către responsabilul de sală şi după semnarea de către candidat în borderou.
(9) Pe toată durata desfăşurării probei scrise este interzisă părăsirea temporară a sălii de concurs de către candidaţi. În cazuri excepţionale, părăsirea temporară a sălii de concurs se poate face numai cu însoţirea unui supraveghetor.
(10) Pentru asigurarea ordinii în timpul concursului, membrii comisiei de verificare a cunoştinţelor sau persoanele care supraveghează desfăşurarea probei pot reaşeza candidaţii în sală.
(11) Orice fraudă sau încercare de fraudă dovedită se sancţionează prin eliminarea din concurs; în aceste cazuri, persoanele care supraveghează desfăşurarea probei îl sesizează de îndată pe preşedintele comisiei de verificare a cunoştinţelor, care întocmeşte un proces-verbal despre constatările făcute şi măsurile luate, iar lucrarea se anulează cu menţiunea „fraudă“.
(12) La finalizarea probei scrise baremul de corectare se afişează la locaţia de desfăşurare a acesteia şi pe site-ul Ministerului Justiţiei. Articolul 22
(1) Lucrările scrise sunt corectate în termen de cel puţin 10 zile lucrătoare de la data susţinerii etapei, iar rezultatele sunt publicate pe site-ul Ministerului Justiţiei.
(2) Sunt declaraţi admişi la proba scrisă candidaţii pentru posturile vacante de consilier de probaţiune care au obţinut minimum nota 7, dar nu mai puţin de nota 5 la fiecare dintre criteriile prevăzute la art. 5 alin. (1) lit. d).
(3) În cazul concursului organizat în vederea ocupării posturilor vacante de inspector de probaţiune, sunt declaraţi admişi la proba scrisă candidaţii care au obţinut minimum nota 7.
(4) Candidaţii nemulţumiţi de notele acordate la proba scrisă pot depune, personal sau prin fax, contestaţii la Direcţia resurse umane şi relaţia cu Consiliul Superior al Magistraturii, în termen de două zile lucrătoare de la afişarea rezultatelor.
(5) În vederea soluţionării contestaţiilor, lucrările scrise sunt resigilate şi renumerotate, fiind notate într-un borderou.
(6) Contestaţiile se soluţionează în termen de cel mult 5 zile lucrătoare de la expirarea termenului prevăzut la alin. (4), de către comisia de soluţionare a contestaţiilor.
(7) Dacă există situaţii dintre cele prevăzute la art. 14, termenul destinat afişării rezultatelor după verificarea contestaţiilor se prelungeşte cu încă 5 zile. Prevederile art. 20 alin. (5) se aplică în mod corespunzător. Articolul 23Rezultatele finale ale probei scrise vor fi publicate pe site-ul Ministerului Justiţiei. Articolul 24
(1) Candidaţii pentru posturile vacante de şef serviciu, care au fost declaraţi admişi la proba interviului, susţin oral un plan strategic de dezvoltare a serviciului în cadrul căruia intenţionează să ocupe funcţia de conducere, întocmit în conformitate cu prevederile art. 7 alin. (2).
(2) Planul strategic se depune la Direcţia resurse umane şi relaţia cu Consiliul Superior al Magistraturii, în termen de cel mult 5 zile după afişarea rezultatelor la proba interviului, pe suport hârtie, purtând pe fiecare pagină semnătura candidatului.
(3) După finalizarea termenului de depunere a planului strategic, baremul după care se evaluează acesta se va afişa pe site-ul Ministerului Justiţiei.
(4) Susţinerea planului strategic de către candidaţi se înregistrează audio. Prevederile art. 19 alin. (4) se aplică în mod corespunzător.
(5) Sunt declaraţi admişi în urma susţinerii planului strategic candidaţii care au obţinut minimum nota 7. Rezultatele obţinute în urma susţinerii planului strategic sunt publicate pe site-ul Ministerului Justiţiei în termen de cel mult 5 zile lucrătoare de la finalizarea etapei. Prevederile art. 6 alin. (4) se aplică în mod corespunzător.
(6) Rezultatele obţinute în urma susţinerii planului strategic pot fi contestate în termen de două zile lucrătoare de la afişare. Contestaţia se depune, personal sau prin fax, la Direcţia resurse umane şi relaţia cu Consiliul Superior al Magistraturii.
(7) Contestaţiile se soluţionează de către comisia de soluţionare a contestaţiilor, în termen de cel mult 5 zile lucrătoare de la expirarea termenului prevăzut la alin. (6).
(8) În situaţia prevăzută la art. 14 termenul prevăzut la alin.(7) se prelungeşte cu 5 zile.
(9) Lista candidaţilor declaraţi admişi în urma susţinerii planului strategic este publicată pe site-ul Ministerului Justiţiei în termenul prevăzut la alin. (7). Prevederile art. 6 alin. (4) se aplică în mod corespunzător. Articolul 25
(1) Fiecare probă va fi notată de la 0 la 10. Nu se acordă puncte din oficiu.
(2) Notele acordate la fiecare probă de concurs se trec în litere şi în cifre în borderoul de notare, care este semnat pe fiecare filă de membrii comisiilor prevăzute la art. 8 alin. (1) lit. b)-e).
(3) Nota finală a fiecărei probe de concurs este media aritmetică a notelor acordate de fiecare membru al comisiilor prevăzute la art. 8 alin. (1) lit. b)-e).
(4) Nota finală a concursului este media aritmetică dintre notele obţinute la proba interviului şi proba scrisă, în cazul susţinerii concursului pentru ocuparea posturilor vacante de consilier de probaţiune şi inspector de probaţiune, respectiv dintre notele obţinute la proba interviului şi proba susţinerii planului strategic, pentru ocuparea posturilor vacante de şef serviciu. Articolul 26
(1) Media generală de promovare a concursului este de cel puţin 7.
(2) Candidaţii declaraţi admişi la concursul pentru ocuparea posturilor vacante de consilier de probaţiune şi şef serviciu vor fi repartizaţi pe posturi în cel mult 5 zile lucrătoare de la comunicarea rezultatelor, de către comisia prevăzută la art. 8 alin. (1) lit. f).
(3) Repartizarea candidaţilor pe posturile vacante de consilier de probaţiune se va face în funcţie de:a)numărul şi categoriile de posturi vacante în funcţie de specializare; b)opţiunile candidaţilor; c)nota finală obţinută.
(4) Repartizarea candidaţilor pe posturile vacante de şef serviciu se va face în funcţie de criteriile prevăzute la alin. (3) lit.b) şi c).
(5) Departajarea candidaţilor cu note egale, care optează pentru posturile vacante de consilier de probaţiune din cadrul aceluiaşi serviciu sau pentru posturile vacante de inspector de probaţiune, se face întâi în funcţie de nota obţinută la proba scrisă, apoi în funcţie de nota obţinută la dimensiunea atitudine din cadrul interviului.
(6) Departajarea candidaţilor cu note egale, care optează pentru funcţia vacantă de conducere din cadrul aceluiaşi serviciu, se realizează întâi în funcţie de nota obţinută la planul strategic, apoi în funcţie de nota obţinută la dimensiunea cunoştinţe din cadrul interviului.
(7) Candidaţii declaraţi admişi pentru posturile vacante de inspector de probaţiune şi şef serviciu vor fi numiţi în funcţie prin ordin al ministrului justiţiei.
(8) Lista candidaţilor declaraţi admişi şi repartizaţi pe posturi va fi publicată pe site-ul Ministerului Justiţiei în termen de două zile de la finalizarea concursului. Articolul 27Prin derogare de la prevederile art. 6, în cazul în care între data anunţării concursului şi data încheierii probelor de concurs se vacantează sau se suplimentează posturi, acestea pot fi ocupate de către candidaţi în condiţiile prezentului regulament. Articolul 28
(1) Candidaţii admişi în condiţiile prezentului regulament trebuie să se prezinte la post în cel mult 15 zile de la data comunicării rezultatelor repartizării candidaţilor pe post, respectiv la data numirii în funcţie prin ordin al ministrului justiţiei. În cazul în care candidaţii admişi nu pot respecta termenul menţionat, aceştia înaintează o cerere, în scris, directorului Direcţiei de probaţiune, în care prezintă motivele întârzierii şi termenul la care se pot prezenta la post.
(2) În cazul neprezentării la post în termenul stabilit, postul este declarat vacant. Direcţia de probaţiune va comunica următorului candidat posibilitatea ocupării acestuia, în condiţiile prezentului regulament. Capitolul IIIDispoziţii finale Articolul 29Lucrările scrise ale candidaţilor declaraţi admişi la concurs şi procesele-verbale privind rezultatele concursului sunt transmise Direcţiei resurse umane şi relaţia cu Consiliul Superior al Magistraturii, pentru a fi incluse în dosarele profesionale ale candidaţilor. Dosarele, procesele-verbale, lucrările scrise referitoare la ceilalţi candidaţi şi orice alte documente în legătură cu concursul se arhivează şi se păstrează la Direcţia resurse umane şi relaţia cu Consiliul Superior al Magistraturii.