E-mail:
Parola:
     
 Nu ai cont? Inregistreaza-te
 Ai uitat parola? Click aici
alerte legex
Coduri postale şi prefixe telefonice naţionale şi internaţionale
Legături cu alte acte
Cele mai căutate legi
Ultimele acte citite
Sisteme de securitate
Registrul Agricol Integrat - www.registrulagricolintegrat.ro

Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 219 din 1 aprilie 2008

pentru aprobarea modelului-cadru al contractului de gestionare a faunei cinegetice de pe suprafata fondurilor de vanatoare

ACT EMIS DE: MINISTERUL AGRICULTURII SI DEZVOLTARII RURALE

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 297 din 16 aprilie 2008



Având în vedere Avizul Consiliului Naţional de Vânătoare nr. 2/2007 şi Referatul de aprobare nr. 248.413 din 18 iulie 2007,

în temeiul prevederilor art. 6 alin. (1) lit. x) şi ale art. 9 din Legea vânătorii şi a protecţiei fondului cinegetic nr. 407/2006, cu modificările şi completările ulterioare,

în temeiul prevederilor art. 7 alin. (7) din Hotărârea Guvernului nr. 385/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale,

luând în considerare Procesul-verbal de negociere nr. 248.559 din 18 septembrie 2007,

ministrul agriculturii şi dezvoltării rurale emite următorul ordin:

Art.  1. - Se aprobă modelul-cadru al contractului de gestionare a faunei cinegetice de pe suprafaţa fondurilor de vânătoare, prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.

Art. 2. - (1) Pentru fiecare fond de vânătoare se încheie un contract de gestionare a faunei cinegetice între autoritatea publică centrală care răspunde de silvicultură, denumită în continuare administrator, prin structurile sale teritoriale de specialitate, şi gestionarii fondurilor de vânătoare, aşa cum sunt definiţi de Legea vânătorii şi a protecţiei fondului cinegetic nr. 407/2006, cu modificările şi completările ulterioare.

(2) Contractele de gestionare se modifică anual, după încheierea acestora, prin acte adiţionale, în conformitate cu prevederile art. 15 alin. (2) şi (3) din Legea nr. 407/2006, cu modificările şi completările ulterioare.

Art. 3. - (1) La data intrării în vigoare a prezentului ordin, Ordinul ministrului agriculturii, pădurilor, apelor şi mediului nr.126/2004 pentru aprobarea modelului de contract-cadru de gestionare a fondurilor de vânătoare specifice fiecărei categorii de gestionari prevăzute de Legea fondului cinegetic şi a protecţiei vânatului nr. 103/1996, republicată, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 188 din 4 martie 2004, se abrogă.

(2) Contractele de gestionare a fondurilor de vânătoare aflate în derulare la data intrării în vigoare a prezentului ordin se modifică potrivit anexei la prezentul ordin, prin încheierea de acte adiţionale.

Art. 4. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

p. Ministrul agriculturii şi dezvoltării rurale,

Gheorghe Albu,

secretar de stat

ANEXĂ

CONTRACT

nr....../.....

de gestionare a faunei cinegetice din fondul de vânătoare nr.........., denumit..........., din judeţul..............

CAPITOLUL I

Părţile contractante

Art. 1. -.........................................*), cu sediul în..............., str..............nr. ...Judeţul............., prin reprezentanţii săi legali, având cod fiscal...................., denumită în continuare administrator, şi

Art. 2. -...............................**), cu sediul în..................., str...............................nr.........., contul nr......................., deschis la..................................., codul de identificare.........................., prin reprezentanţii săi legali ..........................., având funcţia de......................., denumită în continuare gestionar,

în temeiul art. 9 şi al art. 15 din Legea vânătorii şi a protecţiei fondului cinegetic nr. 407/2006, cu modificările şi completările ulterioare, încheie prezentul contract de gestionare.

CAPITOLUL II

Obiectul contractului

Art. 3. - (1) Administratorul atribuie, în condiţiile stabilite prin prezentul contract, gestiunea faunei cinegetice din fondul de vânătoare nr.................., denumit............................, situat în judeţul................................., în suprafaţă de...............ha, având limitele marcate şi descrise în fişa fondului de vânătoare anexată, aprobată prin Ordinul conducătorului autorităţii publice centrale care răspunde de silvicultură nr......................../......................, gestionarului, care se obligă să respecte toate clauzele înscrise în acesta.

(2)  Dreptul de a gestiona fauna cinegetică de pe acest fond de vânătoare aparţine exclusiv gestionarului şi nu poate fi închiriat, cedat sau înstrăinat în tot sau în parte.

(3) Prezentul contract asigură gestionarului dreptul de a vâna, captura şi valorifica în fiecare an cotele de recoltă aprobate şi de a folosi pentru vânătoare, în condiţiile legii, terenurile ce sunt cuprinse în fondul de vânătoare.

Art. 4. - (1) Suprafeţele cuprinse în interiorul fondului de vânătoare şi structura acestora pe destinaţii, folosinţe şi proprietăţi, precum şi efectivele de faună cinegetică stabilite prin lucrarea de evaluare a acestora din primăvara anului...........sunt cele pe care gestionarul le primeşte în folosinţă, odată cu preluarea fondului de vânătoare, de la..................................................

(2) Instalaţiile, amenajările şi construcţiile vânătoreşti pot fi preluate de la vechiul gestionar, contra cost, prin acordul părţilor, odată cu preluarea fondului de vânătoare.

Art. 5. - (1) Din cadrul suprafeţei productive cinegetic se stabileşte şi se declară zonă de linişte a faunei cinegetice (minimum 10% din cea totală), în suprafaţă de ........... ha, ale cărei limite sunt marcate pe schiţa fondului de vânătoare şi materializate pe teren.

(2) In baza solicitării gestionarului, amplasamentul zonei de linişte se poate modifica cu acordul părţilor

*) Autoritatea publică centrală care răspunde de silvicultură prin structurile teritoriale de specialitate.

**) Persoana juridică română care a adjudecat fondul de vânătoare.

CAPITOLUL III

Obligaţiile şi responsabilităţile părţilor

Art. 6. -Administratorul:

(1)  Să asigure predarea fondului de vânătoare de la vechiul gestionar noului gestionar, pe baza procesului-verbal de predare-primire, conform fişei fondului actualizate în condiţiile art. 4.

(2)  a) Să asigure, în conformitate cu prevederile art. 15 alin. (7) din Legea vânătorii şi a protecţiei fondului cinegetic nr. 407/2006, cu modificările şi completările ulterioare, în pădurile proprietate a statului, prin administratorul pădurilor proprietate publică a statului.................., o suprafaţă de....................ha terenuri libere de vegetaţie forestieră, cu titlu de folosinţă gratuită pe durata derulării contractului.

b) In cazul în care administratorul pădurilor statului nu asigură în fiecare an pe perioada de derulare a contractului suprafaţa prevăzută la lit. a), cuantumul tarifului ce trebuie plătit de către gestionar administratorului pădurilor statului se diminuează cu procentul de neasigurare a suprafeţei menţionate raportat la totalul suprafeţei libere de vegetaţie forestieră existentă pe suprafaţa fondului de vânătoare.

c) Suprafaţa prevăzută la lit. a) se predă pe bază de protocol cu preluarea efectivă în teren în prezenţa reprezentantului administratorului. Refuzul preluării nu determină reducerea tarifului de gestionare conform lit. b).

(3) Să comunice gestionarului în timp util perioadele în care trebuie să organizeze acţiunile de evaluare a vânatului, să verifice prin sondaj modul cum acesta le efectuează şi să dispună refacerea lucrărilor, atunci când constată nerespectarea reglementărilor în vigoare.

(4) Să stabilească, să aprobe şi să comunice gestionarului, anual, cotele de recoltă aprobate pentru fiecare specie de faună de interes cinegetic.

(5) Să transmită gestionarului orice informaţii utile de care dispune, care nu se publică în Monitorul Oficial al României, referitoare la gestionarea faunei de interes cinegetic.

(6) Să reactualizeze, împreună cu gestionarul fondului de vânătoare, la solicitarea proprietarului, pe baza documentelor care dovedesc proprietatea, situaţia proprietăţii funciare din cuprinsul fondului de vânătoare, în vederea achitării de către gestionar a tarifului de gestionare.

(7)  Să coordoneze acţiunile necesare ameliorării fondului genetic al populaţiilor de vânat, refacerii bonităţii fondului de vânătoare afectat de calamităţi naturale, atunci când acţiunile sunt finanţate de stat.

(8) Să organizeze direct şi să coordoneze acţiunile de combatere a braconajului pe fondul de vânătoare.

(9) Să controleze modul de gestionare a fondului de vânătoare şi să dispună prin documentul încheiat în urma controlului, acolo unde este cazul, termene şi măsuri imediate de remediere a deficienţelor constatate, în scopul bunei gestionări a faunei de interes cinegetic din fondul de vânătoare.

Art. 7. - Gestionarul:

(1) Să asigure, în termen de......zile de la încheierea prezentului contract, prin personal de specialitate angajat potrivit criteriilor de acordare a licenţei, preluarea pe bază de protocol, conform fişei fondului de vânătoare completate potrivit art. 4, a efectivelor de faună cinegetică, a construcţiilor, instalaţiilor şi amenajărilor vânătoreşti şi întreţinerea acestora.

(2)  Să asigure în termen de 30 de zile de la preluarea fondului de vânătoare construcţiile, amenajările şi instalaţiile vânătoreşti conform necesarului stabilit şi menţionat în fişa fondului de vânătoare anexată la contract. Până la aceeaşi dată se vor completa pe schiţa fondului de vânătoare toate instalaţiile vânătoreşti, care se vor numerota pe schiţă şi pe teren în scopul întreţinerii şi verificării lor în mod corespunzător.

(3) Să respecte toate reglementările legale referitoare la gestionarea fondului de vânătoare şi a vânatului, la autorizarea, organizarea şi practicarea vânătorii, la restrângerea sau extinderea perioadelor de vânătoare, la cotele anuale de recoltă, comunicate de administrator.

(4) Să asigure paza fondului de vânătoare cu cel puţin un paznic de vânătoare, angajat cu contract individual de muncă şi avizat în acest sens în termen de 60 de zile de la data încheierii prezentului contract, pe care să îl doteze corespunzător şi care să aibă atribuţii principale în domeniul ocrotirii faunei de interes cinegetic, prevenirii şi combaterii braconajului cinegetic.

(5)  Să folosească numai în scopul pentru care au fost destinate suprafeţele din fondul forestier puse în mod gratuit la dispoziţie.

(6) Să asigure în fiecare sezon de vânătoare, pentru perioada 1 noiembrie - 31 martie, pe bază de documente, conforme cu reglementările legale în domeniul financiar, înregistrate în contabilitate, următoarele cantităţi minime de hrană complementară, prin administrarea căreia să prevină producerea unor pierderi faunei de interes cinegetic, astfel:

a) furaje fibroase (fân, lucerna, frunzare şi altele): câte 75 kg pentru fiecare exemplar de cerb comun sau cerb lopătar, câte 25 kg pentru fiecare căprior şi câte 1,5 kg pentru fiecare iepure;

b) furaje concentrate (cereale, seminţe, furaje combinate etc): pentru fiecare exemplar de cerb comun şi cerb lopătar câte 25 kg, pentru fiecare mistreţ câte 60 kg şi pentru fazan şi potârniche câte 6 kg;

c) suculente (fructe proaspete sau conservate, sfeclă, napi, cartofi, gulii, morcovi etc.) în proporţie de 30% din cantităţile de furaje concentrate prevăzute la lit. b), pentru speciile cerb comun, cerb lopătar şi mistreţ, cu posibilitatea compensării acestei cantităţi cu furaje concentrate.

(7) Cantităţile prevăzute la alin. (6) se asigură până la data de 31 octombrie în proporţie de 50%.

(8) Prin excepţie de la prevederile alin. (7), în anii în care se constată fructificaţie abundentă la fag şi cvercinee sau cantităţi de furaje fibroase, suculente sau verzi accesibile faunei cinegetice în fondul de vânătoare respectiv, pe bază de documente încheiate în prealabil de gestionar împreună cu administratorul, cantităţile prevăzute la alin. (6) pot fi diminuate cu maximum 50 %.

(9) Cantităţile prevăzute la alin. (6) nu cuprind necesarul de hrană care trebuie administrată în teren, în scopul abaterii faunei cinegetice de la frecventarea culturilor agricole, pentru prevenirea pagubelor sau pentru hranirea acestora în cazul producerii unor calamităţi naturale.

(10)  Să asigure şi să organizeze anual evaluarea efectivelor de faună cinegetică conform reglementărilor emise de administrator. In situaţia în care se constată inadvertenţe în înscrisuri (fişe de observaţie, centralizatoare), precum şi între înscrisuri şi realitatea din teren, gestionarul este obligat să efectueze, dacă este posibil, o nouă evaluare pentru speciile în cauză.

(11) Să organizeze practicarea vânătorii care are ca scop dobândirea vânatului, în limitele cotelor de recoltă aprobate, în conformitate cu legea şi cu normele emise în acest scop.

(12)  Să nu dăuneze, prin organizarea şi practicarea vânătorii sau prin modul de gospodărire a fondului de vânătoare, folosinţei de bază a terenului şi să suporte, în condiţiile legii, toate pagubele produse faţă de terţi din vina sa.

(13) Să ia măsurile privind sarcinile ce îi revin potrivit legii pentru prevenirea producerii de către fauna cinegetică a unor pagube culturilor agricole, silvice sau animalelor domestice şi să suporte pagubele în cazul nerespectării prevederilor legale emise în acest sens.

(14) Să acţioneze cu toate mijloacele de care dispune, inclusiv la solicitarea justificată a administratorului, pentru prevenirea şi combaterea actelor de braconaj sau pentru diminuarea efectelor unor factori negativi care acţionează asupra faunei cinegetice.

(15) Să sesizeze imediat administratorul la apariţia oricărui factor dăunător faunei cinegetice despre care a luat cunoştinţă: epizootii, calamităţi naturale, incendii, inundaţii etc.

(16)  Să facă demersurile legale necesare pentru soluţionarea de către organele în drept a cazurilor de braconaj descoperite.

(17)  Să completeze, să transmită la termenele fixate şi să ţină la zi evidenţele statistice cu privire la fauna de interes cinegetic şi fondul de vânătoare, prevăzute de actele normative în vigoare şi de fişa fondului de vânătoare.

(18) Să participe o dată la 2 ani sau ori de câte ori este solicitat, ca urmare a unor sesizări, prin personal specializat şi împuternicit, la data şi în locul stabilite de administrator, la controlul modului de gestionare a faunei de interes cinegetic de pe fondul de vânătoare şi să aplice, în termenele menţionate în procesul-verbal de control, toate măsurile stabilite de administrator potrivit legii şi prezentului contract.

(19)  Să reţină permisele de vânătoare ale posesorilor care au săvârşit pe acest fond de vânătoare fapte constatate de personalul propriu şi sancţionate ca infracţiuni sau contravenţii de Legea nr. 407/2006, cu modificările şi completările ulterioare.

(20) Să reţină, în vederea confiscării, bunurile şi mijloacele care au servit la săvârşirea faptelor constatate de personalul propriu şi sancţionate ca infracţiuni prevăzute de Legea nr. 407/2006, cu modificările şi completările ulterioare, şi să le predea organelor de cercetare penală.

(21) Să ia măsurile prevăzute de lege împotriva persoanelor care încalcă prevederile actelor normative privind organizarea şi practicarea vânătorii.

(22) Să asigure, în cazul asociaţiilor de vânătoare, în termen de maximum un an de la încheierea prezentului contract, existenţa în evidenţele asociaţiei a unui număr de vânători de cel puţin 50% din numărul maxim de vânători determinat în funcţie de suprafaţa fondului de vânătoare în cauză şi de suprafaţa minimă prevăzută la art. 5 alin. (3) din Legea nr. 407/2006, cu modificările şi completările ulterioare.

CAPITOLUL IV

Termenele contractuale

Art. 8. - Prezentul contract se încheie pe o perioadă de 10 ani, respectiv de la............................ la...............................

CAPITOLUL V

Modalităţile de plată a sumelor datorate pentru folosirea fondului de vânătoare

Art. 9. - (1) Pentru gestionarea faunei de interes cinegetic din fondul de vânătoare, gestionarul va plăti în primul an un tarif de gestionare, după cum urmează:

...........euro, pentru perioada................................., determinat în conformitate cu prevederile art. 15 alin. (2) din Legea nr. 407/2006, cu modificările şi completările ulterioare.

(2) Plata tarifului stabilit la alin. (1), de către gestionar, se va face potrivit prevederilor art. 15 alin. (1) din Legea nr. 407/2006, cu modificările şi completările ulterioare, astfel:

a)..........................proprietarilor terenurilor incluse în fondurile de vânătoare;

b)......................bugetului de stat, în contul constituit la..................... nr.............., deschis la Direcţia Generală de Trezorerie şi Contabilitate Publică a Municipiului Bucureşti;

c)......................Fondului pentru mediu, în contul constituit la............................. nr...............................

(3) Componenţa sumelor prevăzute la alin. (1) este următoarea:

-.........euro, corespunzător suprafeţei terenurilor forestiere;

-.........euro, corespunzător suprafeţei terenurilor agricole;

-.........euro, corespunzător suprafeţei luciului de apă.

(4)  Plata sumei prevăzute la alin. (2) lit. a) se realizează potrivit prevederilor art. 15 alin. (4) din Legea nr. 407/2006, cu modificările şi completările ulterioare.

(5) Plata directă se face de gestionar, în temeiul facturilor emise de persoanele juridice sau pe baza dispoziţiei de plată către casieria gestionarului, în cazul persoanelor fizice care fac dovada proprietăţii.

(6) Tarifele unitare pentru unitatea de suprafaţă (ha), corespunzătoare categoriilor de teren, au valori egale determinate prin raportul dintre tariful de gestionare a faunei de interes cinegetic din fondul de vânătoare şi suprafaţa productivă a acestuia, indiferent de categoria de teren.

(7) In cazul în care natura proprietăţii asupra terenurilor pe care s-a constituit fondul de vânătoare se schimbă, gestionarul este obligat să recalculeze sumele datorate fiecăruia dintre cei prevăzuţi la alin. (4).

(8) Plata tarifului prevăzut la alin. (1) se face în lei la cursul zilei în care se emite factura sau dispoziţia de plată, în două tranşe egale, prima până la data de 30 noiembrie a anului în curs şi a doua până la data de 15 mai a anului următor.

(9) Tarifele prevăzute la alin. (1) se achită conform prevederilor legale.

Art. 10. - Neplata sumelor înscrise în facturi şi dispoziţii de plată generează penalizări de 0,12%/zi de întârziere din suma neachitată, în situaţia în care gestionarul nu achită suma în termen de 30 de zile de la primirea facturilor sau a dispoziţiilor de plată.

Art. 11. -Valoarea tarifului de gestionare se modifică anual, prin act adiţional, în conformitate cu art. 15 alin. (2) din Legea nr. 407/2006, cu modificările şi completările ulterioare.

CAPITOLUL VI

Alte clauze

Art. 12. - Reducerea printr-un act normativ a perioadei legale de vânătoare la o specie sau la mai multe specii de vânat pe acest fond de vânătoare îl exonerează pe gestionar de plata tarifelor de gestionare, total sau parţial, după caz, proporţional cu cota de recoltă nerealizată, dar nu îl exonerează de celelalte obligaţii ce îi revin în execuţia prezentului contract.

Art. 13. - In situaţia în care se constată că evaluarea efectivelor speciilor de faună cinegetică ce populează fondul de vânătoare nu s-a efectuat conform instrucţiunilor în vigoare şi nu mai este posibilă refacerea acesteia, administratorul nu aprobă cota de recoltă sau o anulează pe cea aprobată, pentru una sau mai multe specii de faună de interes cinegetic de pe acest fond de vânătoare, după caz.

Art. 14. - (1) In executarea prezentului contract administratorul controlează, cel puţin o dată la 2 ani sau ori de câte ori este necesar, ca urmare a unor sesizări, modul în care gestionarul îşi îndeplineşte obligaţiile contractuale.

(2) Aspectele constatate cu ocazia controlului se vor consemna într-un document semnat de ambele părţi.

(3) Declararea, potrivit legii, a unor părţi din acest fond de vânătoare ca arii naturale protejate care nu se includ în fonduri de vânătoare sau în care vânătoarea nu este permisă va produce efecte în momentul declarării.

(4) Pentru situaţiile prevăzute la alin. (3) administratorul reanalizează cotele de recoltă şi, după caz, recalculează tariful de gestionare.

CAPITOLUL VII

Incetarea raporturilor contractuale

Art. 15. - Prezentul contract îşi încetează aplicabilitatea, de drept, la expirarea termenului prevăzut la art. 8.

Art. 16. - (1) Incetarea raporturilor contractuale înainte de termenul prevăzut în contract poate fi solicitată oricând de către gestionar sau poate fi stabilită de către administrator, în condiţiile prevăzute de art. 18.

(2) Până la predarea gestiunii, gestionarul are drepturile şi obligaţiile prevăzute în prezentul contract, inclusiv cea de plată a tarifului de gestionare.

(3)  Predarea gestiunii către noul gestionar se consfinţeşte printr-un document încheiat între părţi şi se realizează după finalizarea lucrării anuale de evaluare a faunei cinegetice, dar nu mai târziu de încheierea sezonului de vânătoare în curs. La predarea-primirea gestiunii participă în mod obligatoriu câte un reprezentant din partea administratorului, al actualului gestionar şi al noului gestionar, convocaţi de către administrator.

(4) Neprezentarea reprezentantului actualului gestionar în situaţia în care a fost convocat potrivit alin. (3) nu îl exonerează pe acesta de obligaţiile ce îi revin potrivit legii şi prezentului contract, rezultatele evaluării prevăzute la alin. (3) fiindu-i opozabile.

Art. 17. - (1) Raporturile contractuale, în condiţiile art. 16, încetează din momentul în care fondul de vânătoare a fost contractat cu alt gestionar şi predat în condiţiile art. 16 alin. (3), dar nu mai devreme de încheierea sezonului de vânătoare în curs.

(2) Incetarea raporturilor contractuale nu exonerează gestionarul de răspundere faţă de administrator şi de terţi pentru perioada în care a fost parte în contract.

Art. 18. - Rezilierea de drept a contractului la iniţiativa administratorului se realizează în următoarele cazuri:

a) gestionarul nu îşi îndeplineşte obligaţia de plată a tarifului de gestionare înscris în factură sau dispoziţia de plată într-o perioadă de 30 de zile de la expirarea termenului de plată şi după împlinirea unui termen de 10 zile lucrătoare de la primirea notificării din partea administratorului;

b) gestionarul nu şi-a îndeplinit oricare dintre obligaţiile contractuale prevăzute la art. 7 alin. (1), (2), (4), (6), (10) şi (22);

c) înscrierea de la data încheierii prezentului contract de membri vânători peste numărul maxim determinat în funcţie de suprafaţa minimă prevăzută la art. 5 alin. (3) din Legea nr. 407/2006, cu modificările şi completările ulterioare;

d) scăderea nejustificată a populaţiilor de faună de interes cinegetic la care sunt stabilite efective optime cu mai mult de 20% faţă de momentul preluării gestiunii, dacă efectivele preluate în gestiune au fost mai mici decât efectivele optime, sau cu mai mult de 10% faţă de efectivele optime, dacă efectivele preluate în gestiune au fost mai mari sau egale cu efectivele optime. Sunt considerate motive justificative următoarele: epizootiile declarate oficial, calamităţile declarate oficial, migrarea pe alte fonduri, creşterea efectivelor de specii prădătoare, creşterea efectivelor speciilor concurente, modificarea semnificativă a condiţiilor de biotop;

e) în situaţia în care, prin hotărâre judecătorească irevocabilă, definitivă şi învestită cu titlu executoriu, administratorul este obligat să încheie cu un alt gestionar un contract de gestionare pentru acelaşi fond de vânătoare;

f) reducerea numărului de vânători, în cazul asociaţiilor de vânătoare, sub 50% din numărul maxim, calculat în funcţie de suprafaţa minimă prevăzută la art. 5 alin. (3) din Legea nr. 407/2006, cu modificările şi completările ulterioare;

g) gestionarului i se retrage ulterior licenţa.

CAPITOLUL VIII

Forţa majoră

Art. 19. - (1) Forţa majoră este constatată de autoritatea competentă.

(2) Forţa majoră este un eveniment mai presus de controlul părţilor, care nu se datorează greşelii sau vinovăţiei acestora, care nu putea fi prevăzut în momentul încheierii contractului şi care face imposibilă îndeplinirea obligaţiilor contractuale.

(3)  Sunt considerate asemenea evenimente: războaie, revoluţii, incendii, inundaţii sau orice alte catastrofe naturale, restricţii apărute ca urmare a unei epizootii.

(4)  Forţa majoră exonerează părţile contractante de îndeplinirea obligaţiilor asumate prin prezentul contract care sunt afectate de evenimentul ce constituie forţa majoră, pe toată perioada în care aceasta acţionează.

(5) Indeplinirea contractului va fi suspendată în perioada de acţiune a forţei majore, dar fără a prejudicia drepturile ce li se cuveneau părţilor până la apariţia acesteia.

(6) Partea contractantă care este afectată şi/sau care invocă forţa majoră are obligaţia de a notifica celeilalte părţi, imediat şi în mod complet, producerea acesteia şi de a lua toate măsurile care se impun şi care îi stau la dispoziţie în vederea limitării consecinţelor.

(7) Partea afectată de un asemenea eveniment are obligaţia să remită documentaţia care atestă apariţia cazului de forţă majoră în termen de cel mult 30 de zile de la apariţie. Incetarea cazului de forţă majoră se comunică în termen de 15 zile de la încetare.

CAPITOLUL IX

Daune

Art. 20. - Eventualele daune produse de către gestionar prin acţiunile pe care le întreprinde pe acest fond de vânătoare faunei cinegetice, culturilor agricole, silvice sau animalelor domestice, precum şi unor terţe persoane se suportă de către acesta, potrivit legii.

Art. 21. - Cheltuielile generate de refacerea potenţialului cinegetic al acestui fond de vânătoare la nivelul la care a fost preluat de către gestionar sunt suportate de către acesta, la rezilierea sau la încetarea contractului, numai în măsura în care se dovedeşte că a încălcat, cu vinovăţie, clauzele contractuale.

CAPITOLUL X

Litigii

Art. 22. - Eventualele litigii între gestionar şi administrator se soluţionează de către instanţele judecătoreşti competente.

CAPITOLUL XI

Dispoziţii finale

Art. 23. - (1) Prezentul contract intră în vigoare la data predării gestiunii de către fostul gestionar, respectiv la data primirii acesteia de către actualul gestionar.

(2) Prezentul contract a fost încheiat astăzi,............., în 3 exemplare, dintre care două exemplare pentru administrator şi unul pentru gestionar.

ADMINISTRATOR

Reprezentanţi legali:

...........................................

...........................................

...........................................

(nume, prenume, funcţia)

GESTIONAR

Reprezentanţi legali:

...........................................

...........................................

...........................................

(nume, prenume, funcţia)


SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 219/2008

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 219 din 2008
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu