ORDIN
Nr. 2285/106118 din 6 decembrie 2001
pentru aprobarea Normelor metodologice privind procedura de stingere prin
anulare a obligatiilor datorate bugetului de stat si neachitate la data de 30
septembrie 2001 de Societatea Comerciala de Producere a Energiei Electrice si
Termice "Termoelectrica" - S.A. si societatile comerciale furnizoare
prevazute in anexa la Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 152/2001
ACT EMIS DE: MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE

Nr. 2.285 din 6 decembrie 2001
MINISTERUL INDUSTRIEI SI RESURSELOR
Nr. 106.118 din 10 decembrie 2001
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 808 din 17 decembrie 2001
Ministrul finantelor publice si ministrul industriei si resurselor,
in temeiul prevederilor art. 14 alin. (1) din Hotararea Guvernului nr.
18/2001 privind organizarea si functionarea Ministerului Finantelor Publice, cu
modificarile si completarile ulterioare, respectiv ale art. 4 alin. (3) din
Hotararea Guvernului nr. 19/2001 privind organizarea si functionarea
Ministerului Industriei si Resurselor si avand in vedere prevederile Ordonantei
de urgenta a Guvernului nr. 152/2001 privind unele masuri pentru redresarea
economico-financiara a Societatii Comerciale de Producere a Energiei Electrice
si Termice "Termoelectrica" - S.A.,
emit urmatorul ordin:
Art. 1
Se aproba Normele metodologice privind procedura de stingere prin anulare a
obligatiilor datorate bugetului de stat si neachitate la data de 30 septembrie
2001 de Societatea Comerciala de Producere a Energiei Electrice si Termice
"Termoelectrica" - S.A., denumita in continuare S.C.
"Termoelectrica" - S.A., si societatile comerciale furnizoare
prevazute in anexa la Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 152/2001, cuprinse
in anexa care face parte integranta din prezentul ordin.
Art. 2
Prezentul ordin va fi publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
Ministrul finantelor publice,
Mihai Nicolae Tanasescu
Ministrul industriei si resurselor,
Dan Ioan Popescu
ANEXA 1
NORME METODOLOGICE
privind procedura de stingere prin anulare a obligatiilor datorate bugetului de
stat si neachitate la data de 30 septembrie 2001 de Societatea Comerciala de
Producere a Energiei Electrice si Termice "Termoelectrica" - S.A. si
societatile comerciale furnizoare prevazute in anexa la Ordonanta de urgenta a
Guvernului nr. 152/2001
In aplicarea prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 152/2001
privind unele masuri pentru redresarea economico-financiara a Societatii
Comerciale de Producere a Energiei Electrice si Termice
"Termoelectrica" - S.A. se emit urmatoarele norme metodologice:
A. Stingerea obligatiilor datorate bugetului de stat si neachitate la data
de 30 septembrie 2001 de Societatea Comerciala de Producere a Energiei
Electrice si Termice "Termoelectrica" - S.A. si sucursalele acesteia,
conform art. 1 lit. a) si art. 3 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.
152/2001
1. Pentru a beneficia de stingerea prin anulare a obligatiilor datorate
bugetului de stat si neachitate la data de 30 septembrie 2001, precum si de
scutirea la plata a majorarilor de intarziere si a penalitatilor de orice fel
aferente, Societatea Comerciala de Producere a Energiei Electrice si Termice
"Termoelectrica" - S.A., denumita in continuare S.C.
"Termoelectrica" - S.A., pentru activitatea proprie si sucursalele
acesteia sunt obligate sa intocmeasca, pe propria raspundere, Situatia
obligatiilor datorate bugetului de stat si neachitate la data de 30 septembrie
2001, stinse prin anulare, a majorarilor de intarziere si penalitatilor
aferente, scutite la plata, conform modelului nr. 1 la prezentele norme
metodologice.
In vederea stingerii obligatiilor datorate bugetului de stat si neachitate
la data de 30 septembrie 2001, S.C. "Termoelectrica" - S.A. va
intocmi situatia prevazuta in modelul nr. 1 in 3 exemplare, iar sucursalele o vor
intocmi in 4 exemplare, completand suma reprezentand obligatiile datorate
bugetului de stat si neachitate la data de 30 septembrie 2001, majorarile de
intarziere si penalitatile aferente debitelor ce se sting prin anulare, pe
fiecare fel de impozit, taxa sau contributie.
Pierderea pe 9 luni din anul 2001 este cea realizata in limita prevazuta in
bugetele de venituri si cheltuieli, defalcate pe trimestre si aprobate de
Ministerul Industriei si Resurselor.
Majorarile de intarziere si penalitatile de orice fel ce se scutesc la
plata sunt cele calculate si neachitate pana la data intrarii in vigoare a
Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 152/2001.
2. Sucursalele vor transmite situatia prevazuta in modelul nr. 1 la
prezentele norme metodologice la S.C. "Termoelectrica" - S.A. pentru
avizare, centralizare si verificare in vederea incadrarii in pierderile
realizate in limita prevederilor din bugetele de venituri si cheltuieli
aprobate pe anul 2000 si pe 9 luni din anul 2001.
3. S.C. "Termoelectrica" - S.A. va transmite Ministerului
Industriei si Resurselor situatia centralizatoare, impreuna cu situatiile
prevazute in modelul nr. 1 la prezentele norme metodologice, intocmite de
sucursale, si cea aferenta activitatii proprii, in vederea avizarii si
incadrarii in pierderile realizate in limita prevederilor din bugetele de
venituri si cheltuieli aprobate pe anul 2000 si pe 9 luni din anul 2001 a
sumelor aferente obligatiilor care se vor stinge prin anulare.
4. Dupa avizarea de catre Ministerul Industriei si Resurselor, S.C.
"Termoelectrica" - S.A., in ziua lucratoare imediat urmatoare, va
preda fiecarei sucursale situatia respectiva, pentru a fi depusa in regim de
urgenta la organul fiscal in a carui evidenta acestea sunt inregistrate ca
platitoare de impozite si taxe.
5. Situatiile prevazute in modelul nr. 1 la prezentele norme metodologice,
avizate de Ministerul Industriei si Resurselor si de S.C.
"Termoelectrica" - S.A., reprezinta documente pe baza carora se vor
efectua inregistrarile in evidenta contabila a S.C. "Termoelectrica"
- S.A. si a sucursalelor acesteia.
6. Stingerea prin anulare a obligatiilor datorate bugetului de stat si
scutirea la plata a majorarilor de intarziere si a penalitatilor de orice fel
se efectueaza prin efectul legii.
Obligatiile datorate bugetului de stat si neachitate la data de 30
septembrie 2001, reprezentand impozite, taxe, contributii si alte venituri,
care fac obiectul stingerii prin anulare, sunt cele actualizate cu eventualele
plati efectuate in contul acestora pana la data intrarii in vigoare a
Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 152/2001.
Operatiunea de stingere din evidenta organelor fiscale se face pe baza
situatiilor prevazute in modelul nr. 1 la prezentele norme metodologice,
avizate, in limita sumelor inscrise in evidenta analitica pe platitori, conform
prevederilor aplicabile in materie.
7. Eventualele diferente de impozite, taxe, contributii si alte venituri
ale bugetului de stat, precum si majorarile de intarziere si penalitatile de
orice fel aferente acestora, constatate ulterior de organele de control
competente, vor fi achitate de S.C. "Termoelectrica" - S.A. si de
sucursalele acesteia, dupa caz, conform legii.
8. Operatiunile de stingere prin anulare a obligatiilor datorate bugetului
de stat si neachitate la data de 30 septembrie 2001, precum si de scutire la
plata a majorarilor de intarziere si a penalitatilor aferente vor fi incheiate
pana la data de 21 decembrie 2001, urmand sa fie evidentiate in bilantul
contabil incheiat la data de 31 decembrie 2001.
B. Stingerea obligatiilor datorate bugetului de stat si neachitate pana la
data intrarii in vigoare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 152/2001 de
catre societatile comerciale furnizoare fata de care S.C. "Termoelectrica"
- S.A. are debite exigibile la data de 30 septembrie 2001, conform prevederilor
art. 2 si 3 din ordonanta de urgenta mentionata
1. Pentru a beneficia de prevederile art. 2 din Ordonanta de urgenta a
Guvernului nr. 152/2001 societatile comerciale furnizoare prevazute in anexa la
aceasta vor intocmi pe propria raspundere, in 3 exemplare, situatia prevazuta
in modelul nr. 2 la prezentele norme metodologice, pentru activitatea proprie,
si pentru sucursale, in 4 exemplare, completand la cap. A nivelul obligatiilor
datorate bugetului de stat si neachitate pana la data intrarii in vigoare a
Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 152/2001, respectiv data de 28 noiembrie
2001, al majorarilor de intarziere si penalitatilor aferente, iar la cap. B
creantele acestora fata de S.C. "Termoelectrica" - S.A.
Aceste situatii vor fi depuse la S.C. "Termoelectrica" - S.A. in
vederea confirmarii obligatiilor catre furnizorul respectiv si inscrierea la
cap. C a sumelor posibile de stins prin anulare.
Stingerea prin anulare a obligatiilor datorate bugetului de stat de catre
societatile comerciale furnizoare se face in limita pierderilor prevazute la
art. 1 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 152/2001. In cazul in care
obligatiile datorate bugetului de stat de catre societatile comerciale
furnizoare sunt mai mari decat diferenta pierderilor ramase dupa acoperirea
obligatiilor prevazute la art. 1 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.
152/2001, stingerea se face proportional cu nivelul debitelor exigibile la data
de 30 septembrie 2001 ale S.C. "Termoelectrica" - S.A. fata de
acestea.
In functie de obligatiile stinse prin anulare se vor scuti majorarile de
intarziere si penalitatile de orice fel aferente, calculate si neachitate pana
la data intrarii in vigoare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 152/2001.
2. Situatiile vor fi transmise Ministerului Industriei si Resurselor in
vederea confirmarii incadrarii in pierderile realizate in limita bugetelor de
venituri si cheltuieli aprobate pe anul 2000 si pe 9 luni din anul 2001 si
avizarea stingerii prin anulare a obligatiilor datorate bugetului de stat.
3. Dupa avizare S.C. "Termoelectrica" - S.A. va restitui
situatiile furnizorilor in ziua lucratoare imediat urmatoare, in vederea
depunerii acestora, in regim de urgenta, la organul fiscal in a carui evidenta
societatile comerciale furnizoare sunt inregistrate ca platitoare de impozite
si taxe.
4. Situatiile prevazute in modelul nr. 2 la prezentele norme metodologice,
avizate de S.C. "Termoelectrica" - S.A. si de Ministerul Industriei
si Resurselor, reprezinta documente pe baza carora se va inregistra in evidenta
contabila a S.C. "Termoelectrica" - S.A. stingerea debitelor acesteia
fata de societatile comerciale furnizoare, iar in evidenta contabila a
societatilor comerciale furnizoare se va inregistra stingerea obligatiilor
datorate bugetului de stat si a creantelor fata de S.C.
"Termoelectrica" - S.A.
Operatiunea de stingere din evidenta organelor fiscale se face pe baza
situatiilor prevazute in modelul nr. 2 la prezentele norme metodologice,
avizate, in limita sumelor inscrise in evidenta analitica pe platitori, conform
prevederilor aplicabile in materie.
Stingerea prin anulare a obligatiilor datorate bugetului de stat si
scutirea la plata a majorarilor de intarziere si a penalitatilor de orice fel
se efectueaza prin efectul legii.
5. Dispozitiile pct. 7 si 8 ale lit. A se aplica in mod corespunzator.
C. Reflectarea in contabilitate a operatiunilor de stingere prin anulare a
obligatiilor datorate bugetului de stat si neachitate la data de 30 septembrie
2001 si de scutire la plata a majorarilor de intarziere si penalitatilor de
orice fel aferente
1. In contabilitatea S.C. "Termoelectrica" S.A.
a) stingerea obligatiilor prevazute la art. 1 din Ordonanta de urgenta a
Guvernului nr. 152/2001:
168 "Dobanzi aferente imprumuturilor
% = 7718 "Alte venituri
exceptionale
din operatii de
gestiune"
441 "Impozitul pe profit"
4423 "T.V.A. de plata"
444 "Impozitul pe salarii"
446 "Alte impozite, taxe
si varsaminte asimilate"
447 "Fonduri speciale - taxe
si varsaminte asimilate"
448 "Alte datorii si creante
cu bugetul statului"
162 "Credite bancare pe
termen lung si mediu"
168 "Dobanzi aferente imprumuturilor
si datoriilor asimilate"
b) stingerea obligatiilor catre societatile comerciale furnizoare, conform
prevederilor art. 2 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 152/2001:
401 "Furnizori" = 7718 "Alte venituri exceptionale din
operatii de gestiune"*)
------------
*) Societatile comerciale care aplica Reglementarile contabile armonizate
cu Directiva a IV-a a Comunitatilor Economice Europene si cu Standardele
Internationale de Contabilitate utilizeaza contul 1173 "Rezultatul
reportat provenit din modificarea politicilor contabile", pentru debitele
aferente anilor anteriori.
2. In contabilitatea societatilor comerciale furnizoare
Stingerea creantelor fata de S.C. "Termoelectrica" - S.A.,
potrivit prevederilor art. 2 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.
152/2001, se inregistreaza astfel:
% = 411
"Clienti"/analitic
441 "Impozitul pe profit" S.C.
"Termoelectrica" - S.A.
4423 "T.V.A. de plata"
444 "Impozitul pe salarii"
446 "Alte impozite, taxe si
varsaminte asimilate"
447 "Fonduri speciale - taxe
si varsaminte asimilate"
448 "Alte datorii si creante
cu bugetul statului"
3. Scutirea la plata a obligatiilor prevazute la art. 3 din Ordonanta de
urgenta a Guvernului nr. 152/2001
a) pentru obligatiile aferente anilor anteriori:
% = 7718 "Alte venituri
exceptionale
din operatii de
gestiune"*)
447 "Fonduri speciale - taxe
si varsaminte asimilate"
448 "Alte datorii si creante
cu bugetul statului"
b) pentru obligatiile aferente anului curent:
6718 "Alte cheltuieli exceptionale = %
din operatii de gestiune"*) 447 "Fonduri speciale -
taxe
si varsaminte asimilate"
448 "Alte datorii si creante
cu bugetul statului"
cu sumele in rosu sau cu semnul minus.
------------
*) Societatile comerciale care aplica Reglementarile contabile armonizate
cu Directiva a IV-a a Comunitatilor Economice Europene si cu Standardele
Internationale de Contabilitate utilizeaza contul 1173 "Rezultatul
reportat provenit din modificarea politicilor contabile", pentru debitele
aferente anilor anteriori.
*) Societatile comerciale care aplica Reglementarile contabile armonizate
cu Directiva a IV-a a Comunitatilor Economice Europene si cu Standardele
Internationale de Contabilitate utilizeaza contul 658 "Alte cheltuieli de
exploatare".
D. Stingerea obligatiilor fata de stat datorate si neachitate la data de 30
septembrie 2001, constand in sume platite de Ministerul Finantelor Publice in
calitate de imprumutat si/sau de garant bancilor imprumutatoare in contul
imprumuturilor contractate de Ministerul Finantelor Publice si/sau de S.C.
"Termoelectrica" - S.A. si garantate de stat, reprezentand rate de
capital, dobanzi, comisioane, calculate la data de 30 septembrie 2001
1. Pentru a beneficia de stingerea prin anulare a obligatiilor fata de
stat, datorate si neachitate la data de 30 septembrie 2001 de catre S.C.
"Termoelectrica" - S.A., pentru sumele platite de Ministerul
Finantelor Publice in calitate de imprumutat si/sau de garant bancilor imprumutatoare
in contul imprumuturilor contractate de Ministerul Finantelor Publice si/sau de
catre S.C. "Termoelectrica" - S.A. si garantate de stat, aceasta este
obligata sa intocmeasca pe propria raspundere Situatia obligatiilor fata de
stat datorate si neachitate la data de 30 septembrie 2001, constand in sume
platite de Ministerul Finantelor Publice in calitate de imprumutat si/sau de
garant bancilor imprumutatoare in contul imprumuturilor contractate de
Ministerul Finantelor Publice si/sau de S.C. "Termoelectrica" - S.A.
si garantate de stat, conform modelului nr. 3 la prezentele norme metodologice.
Obligatiile fata de stat datorate si neachitate la data de 30 septembrie
2001 de catre S.C. "Termoelectrica" - S.A., constand in sume platite
de Ministerul Finantelor Publice in calitate de imprumutat si/sau de garant
bancilor imprumutatoare in contul imprumuturilor contractate de Ministerul
Finantelor Publice si/sau de catre S.C. "Termoelectrica" - S.A. si
garantate de stat, reprezinta ratele de capital, dobanzile si comisioanele,
calculate la data de 30 septembrie 2001.
2. Pentru scutirea la plata a majorarilor de intarziere si a penalitatilor
de orice fel aferente debitelor prevazute la art. 1 lit. b) si c) din Ordonanta
de urgenta a Guvernului nr. 152/2001, S.C. "Termoelectrica" - S.A. va
intocmi Situatia majorarilor de intarziere si penalitatilor aferente
obligatiilor fata de stat datorate si neachitate la data de 30 septembrie 2001,
constand in sume platite de Ministerul Finantelor Publice in calitate de
imprumutat si/sau de garant bancilor imprumutatoare in contul imprumuturilor
contractate de Ministerul Finantelor Publice si/sau de catre S.C.
"Termoelectrica" - S.A. si garantate de stat, conform modelului nr. 4
la prezentele norme metodologice.
Majorarile de intarziere si penalitatile de orice fel vor fi calculate, pe
propria raspundere, pana la data intrarii in vigoare a Ordonantei de urgenta a
Guvernului nr. 152/2001.
3. Stingerea prin anulare a obligatiilor fata de stat datorate si neachitate
la data de 30 septembrie 2001 si scutirea la plata a majorarilor de intarziere
si a penalitatilor de orice fel aferente acestora se fac pe baza Situatiei
privind stingerea obligatiilor fata de stat datorate si neachitate la data de
30 septembrie 2001 si scutirea la plata a majorarilor de intarziere si
penalitatilor de orice fel aferente, conform prevederilor Ordonantei de urgenta
a Guvernului nr. 152/2001, conform modelului nr. 5 la prezentele norme
metodologice.
4. Situatia prevazuta in modelul nr. 5 la prezentele norme metodologice se
intocmeste de S.C. "Termoelectrica" - S.A. in 3 exemplare, completand
la pct. 1.1 suma reprezentand pierderile realizate in limita prevederilor din
bugetele de venituri si cheltuieli aprobate pe anul 2000 si pe 9 luni din anul
2001, la pct. 1.2 obligatiile fata de stat datorate si neachitate la data de 30
septembrie 2001, iar la pct. 1.3 majorarile de intarziere si penalitatile de
orice fel aferente, dupa care se transmite Ministerului Industriei si
Resurselor pentru confirmarea sumelor inscrise la pct. 1.1. Dupa confirmare,
aceasta impreuna cu situatiile prevazute in modelele nr. 3 si 4, mentionate la
pct. 1 si 2, se depun la Ministerul Finantelor Publice - Directia generala a
finantelor publice externe, pentru confirmarea sumelor inscrise la pct. 1.2 si
1.3.
5. Situatia prevazuta in modelul nr. 5 la prezentele norme metodologice,
confirmata potrivit pct. 4, va fi inaintata secretarilor de stat coordonatori
ai Directiei generale a finantelor publice externe si Directiei contabilitatii
publice din cadrul Ministerului Finantelor Publice, pentru aprobarea stingerii
obligatiilor fata de stat datorate si neachitate la data de 30 septembrie 2001,
prevazute la pct. 4.1, si a scutirii la plata a majorarilor de intarziere si a
penalitatilor de orice fel aferente, prevazute la pct. 4.2.
6. Operatiunile de stingere prin anulare a obligatiilor fata de stat
datorate si neachitate la data de 30 septembrie 2001, precum si de scutire la
plata a majorarilor de intarziere si a penalitatilor de orice fel aferente
debitelor stinse vor fi incheiate pana la data de 21 decembrie 2001, urmand a
fi evidentiate in bilantul contabil incheiat la data de 31 decembrie 2001.
E. Reflectarea in contabilitatea Ministerului Finantelor Publice - Directia
contabilitatii publice a operatiunilor de stingere prin anulare a obligatiilor
fata de stat datorate si neachitate la data de 30 septembrie 2001 si de scutire
la plata a majorarilor de intarziere si a penalitatilor de orice fel aferente
1. Stingerea obligatiilor reprezentand rate de capital, dobanzi si alte
costuri platite din fondul de risc de Ministerul Finantelor Publice, in
calitate de garant/imprumutat, bancilor imprumutatoare in contul imprumuturilor
contractate/subimprumutate de S.C. "Termoelectrica" - S.A.:
36.20.02.11 %
27.20.02.0920
<Sume utilizate din fondul de risc <Debitori din rate de capital
si
din garantii acordate la extern dobanzi aferente garantiilor la
agentilor economici pentru extern - S.C.
"Termoelectrica" - S.A.>
S.C. "Termoelectrica" - S.A.>
27.20.03.09200
<Dobanzi la fond de risc din
imprumut
BIRD 3363 - S.C.
"Termoelectrica" - S.A.>
27.20.03.09201
<Debitori la fond de risc din
imprumut
BEI - S.C.
"Termoelectrica" - S.A.>
2. Stingerea obligatiilor fata de stat datorate si neachitate la data de 30
septembrie 2001, reprezentand rate de capital, dobanzi si alte costuri platite
bancilor imprumutatoare de la bugetul de stat de Ministerul Finantelor Publice,
in calitate de imprumutat, in contul imprumuturilor subimprumutate de S.C.
"Termoelectrica" - S.A.:
54.08 %
27.30.01.17.01
<Venituri de realizat din <Debitori din dobanzi,
comisioane
recuperarea debitelor pentru import combustibil -
pentru import combustibil> S.C. "Termoelectrica" -
S.A.>
27.30.00.17.01
<Debitori rate de capital pentru
import combustibil
- S.C. "Termoelectrica" -
S.A.>
3. Scutirea la plata a obligatiilor reprezentand penalizarile aferente
debitelor prevazute la art. 1 lit. b) si c) din Ordonanta de urgenta a
Guvernului nr. 152/2001:
a) penalizari datorate pentru imprumuturi garantate de stat:
54.03 27.21.02.092.03
<Venituri de realizat din <Debitori din neplata majorarilor
comisioane si penalitati calculate pentru nerestituirea la
cuvenite fondului de risc> scadenta a ratelor de capital si
dobanzilor aferente acestora - S.C.
"Termoelectrica" -
S.A.>
b) penalizari datorate pentru imprumuturi contractate de stat:
43.03.01.092 27.01.02.092
<Penalizari de incasat la <Penalizari la beneficiari
imprumut
imprumut BIRD - RO 3363 - S.C. BIRD 3363 - S.C.
"Termoelectrica" - S.A.>
"Termoelectrica" - S.A.>
43.06.01.092 27.03.02.092
<Penalizari de incasat de la <Debitor din penalizari la
imprumut
Termoelectrica BEI RENEL> BEI RENEL>
F. Formele si procedurile controlului exercitat de Ministerul Finantelor
Publice la S.C. "Termoelectrica" - S.A.
In temeiul prevederilor art. 5 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.
152/2001, Ministerul Finantelor Publice instituie la S.C.
"Termoelectrica" - S.A. - sediul central, precum si la toate
sucursalele sale teritoriale controlul asupra operatiunilor privind
angajamentele, platile si incasarile, conform prezentelor norme metodologice.
I. Numirea controlorilor
Controlul instituit de Ministerul Finantelor Publice este exercitat de
controlori numiti din randul personalului de specialitate al ministerului, prin
ordin al ministrului finantelor publice.
In situatia absentei temporare - concedii de odihna, de boala, deplasari
etc. - a controlorilor numiti prin ordin al ministrului finantelor publice, i
se deleaga directorului general al Directiei generale de indrumare si control
fiscal din cadrul Ministerului Finantelor Publice competenta numirii
inlocuitorilor acestora.
II. Obiectul controlului
Fac obiectul controlului instituit de Ministerul Finantelor Publice
operatiunile si documentele privind constituirea veniturilor si utilizarea
fondurilor (surse proprii, credite interne si externe, alocatii bugetare,
Fondul special pentru dezvoltarea sistemului energetic etc.), precum si cele
care afecteaza patrimoniul societatii, dupa cum urmeaza:
1. operatiunea de achizitie de combustibili pe seama creditelor externe
garantate de Ministerul Finantelor Publice, care cuprinde documentele:
- contractul privind achizitia de combustibil;
- acordul de imprumut extern;
- notificarea de tragere;
- dispozitia valutara externa;
- bilet la ordin in vederea obtinerii de credite;
- cerere de deschidere de acreditiv pentru plati externe;
2. operatiunea de incheiere a contractelor cu partenerii externi, care
cuprinde documentele:
- contract economic de livrare de produse, executari de lucrari sau
prestari de servicii la export;
- contract extern (import-export);
- contract economic de comision;
- contract de credite;
3. operatiunile de gajare, inchiriere, concesionare, casare si valorificare
a bunurilor subunitatilor sau unitatilor, precum si transferuri de capital
social intre subunitatile S.C. "Termoelectrica" - S.A., care
genereaza urmatoarele documente:
- contractul de inchiriere, concesionare sau gajare a bunurilor
subunitatilor ori unitatilor S.C. "Termoelectrica" - S.A.;
- cererea de transfer al mijloacelor fixe;
- decizia de transfer;
- bonul de miscare a mijloacelor fixe;
- decizia de casare si/sau de valorificare;
- documente referitoare la incasarea contravalorii rezultate din
inchiriere, concesionare, casare si/sau valorificare (facturi, cecuri, ordine
de plata);
4. operatiunea de incheiere a contractelor cu partenerii interni, care
cuprinde documentele:
- contract-comanda privind aprovizionarea pentru activitatea de productie;
- contract-comanda privind aprovizionarea pentru activitatea de investitii;
- contract-comanda pentru executarea de lucrari si prestari de servicii
pentru activitatea de productie;
- contract-comanda pentru executarea de lucrari de constructii-montaj
pentru investitii;
- contract privind livrarea de produse, executarea de lucrari sau prestarea
de servicii;
- contract (conventie) privind decontarile prin plati planificate;
5. operatiunile de trecere pe cheltuieli, fonduri sau rezultate a unor sume
care duc la diminuarea profitului sau capitalului social, cu urmatoarele
documente:
- referate sau procese-verbale privind trecerea pe cheltuieli, fonduri sau
rezultate a unor sume care duc la diminuarea profitului sau a capitalului
social cu aprobarea consiliului de administratie;
- referate privind constituirea unor fonduri cu aprobarea consiliului de
administratie;
6. operatiuni privind incasarile si platile in lei si in valuta de orice
natura, in numerar si prin operatiuni cu persoane juridice sau fizice, care
genereaza urmatoarele documente:
- cerere de deschidere sau scrisori de garantie, prelungiri ori anulari ale
unor clauze prevazute in acreditive si mentinerea sau ridicarea rezervelor
formulate de banca finantatoare pentru operatiunile de import contractate in
aceste conditii de plata;
- note, referate, tabele-deconturi pentru deplasari in strainatate;
7. operatiuni privind incasarile si platile in lei si in valuta de orice
natura, in numerar si prin operatiuni cu persoane juridice sau fizice, care
genereaza urmatoarele documente:
- cecul de decontare din carnet, cu si fara limita de suma;
- ordin de plata;
- conventii, ordine de compensare de datorii reciproce;
- lista de plata a ajutoarelor materiale;
- lista de indemnizatii pentru concedii de odihna;
- lista de indemnizatii platite in contul asigurarilor sociale;
- lista de plata a premiilor si gratificatiilor de orice fel;
- statul de plata a salariilor;
- declaratia pentru eliberarea salariilor;
- cecurile de numerar;
- documente privind aprovizionarea (factura);
8. ordin de deplasare - detasare - decont de cheltuieli.
III. Continutul controlului
Controlul consta in verificarea sistematica a proiectelor
operatiunilor/documentelor care fac obiectul controlului potrivit pct. 2, in
ceea ce priveste:
a) legalitatea, respectiv caracteristica unei operatiuni de a respecta
toate prevederile legale care ii sunt aplicabile, in vigoare la data efectuarii
sale;
b) regularitatea, respectiv caracteristica unei operatiuni de a respecta
ansamblul principiilor si regulilor procedurale si metodologice care sunt
aplicabile categoriei de operatiuni din care face parte;
c) incadrarea in limitele prevazute in bugetele de venituri si cheltuieli
ale S.C. "Termoelectrica" - S.A. si ale sucursalelor sale, aprobate
in conditiile legii.
IV. Viza de control
Controlul exercitat in conditiile prezentelor norme metodologice este de
tip preventiv si se exercita prin viza, pe documentele corespunzatoare, inainte
ca acestea sa fie supuse aprobarii conducatorului S.C.
"Termoelectrica" - S.A., respectiv conducatorilor sucursalelor
acesteia.
Se vor supune controlului numai proiectele operatiunilor/documentelor a
caror valoare depaseste limitele ce vor fi stabilite prin ordin al ministrului
finantelor publice, prin care se desemneaza specialistii care exercita
controlul la S.C. "Termoelectrica" - S.A. si la sucursalele sale.
Controlorii desemnati de Ministerul Finantelor Publice exercita viza numai
asupra proiectelor operatiunilor/documentelor care:
- sunt certificate in privinta realitatii, regularitatii si legalitatii de
catre compartimentele de specialitate;
- sunt vizate in prealabil de catre controlul financiar preventiv al S.C.
"Termoelectrica" - S.A., respectiv al sucursalelor teritoriale.
Viza se acorda pe exemplarul documentului aferent operatiunii supuse vizei,
prin semnatura si prin aplicarea sigiliului, document care se arhiveaza la S.C.
"Termoelectrica" - S.A. si la sucursalele acesteia. Sigiliul va avea
urmatorul continut:
_________________________________
| |
| Vizat de M.F.P. |
| In baza Ordonantei de urgenta |
| a Guvernului nr. 152/2001 |
| Semnatura ................... |
| Data .................. |
|_________________________________|
Acordarea vizei de catre controlorul desemnat de Ministerul Finantelor
Publice pe documentele care cuprind operatiuni ce se dovedesc ulterior nereale
sau nelegale nu exonereaza de raspundere juridica pe cei care le-au intocmit,
vizat si aprobat.
V. Refuzul de viza
Persoana desemnata sa exercite controlul are dreptul si obligatia de a
refuza viza de control financiar in toate cazurile in care, in urma
verificarilor, apreciaza ca proiectul de operatiune care face obiectul
controlului financiar exercitat de Ministerul Finantelor Publice nu indeplineste
conditiile de legalitate, regularitate si incadrare in limitele prevazute in
bugetele de venituri si cheltuieli, aprobate in conditiile legii.
Refuzul de viza trebuie sa fie in toate cazurile motivat in scris, conform
modelului nr. 6 la prezentele norme metodologice.
Acesta va fi transmis conducatorului S.C. "Termoelectrica" -
S.A., respectiv al sucursalei teritoriale, precum si Directiei generale de
indrumare si control fiscal din cadrul Ministerului Finantelor Publice.
VI. Autorizarea efectuarii operatiunilor refuzate la viza
O operatiune pentru care s-a refuzat viza de control financiar de catre
controlorul desemnat poate fi efectuata numai in baza unui act de decizie
interna prin care conducatorul S.C. "Termoelectrica" - S.A. sau conducatorii
sucursalelor acesteia dispun, pe propria raspundere, efectuarea operatiunii,
numai cu incadrarea in bugetul de venituri si cheltuieli aprobat.
In toate cazurile in care, ca urmare a unui refuz al vizei, operatiunea s-a
efectuat in conditiile prevazute la alineatul precedent, directorul
economic/contabilul-sef al S.C. "Termoelectrica" - S.A., respectiv al
sucursalelor acesteia, va informa secretarul de stat coordonator al domeniului
din cadrul Ministerului Industriei si Resurselor, precum si Directia generala
de control si audit intern din cadrul Ministerului Finantelor Publice,
respectiv serviciile de control si audit intern din cadrul directiilor
finantelor publice judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, care vor
dispune efectuarea de inspectii de audit.
Controlorii desemnati la S.C. "Termoelectrica" - S.A. - sediul
central - si la sucursalele acesteia vor informa, in scris, Ministerul
Finantelor Publice - Directia generala de indrumare si control fiscal asupra
tuturor operatiunilor refuzate la viza si efectuate prin autorizare in
conditiile prezentului articol.
VII. Durata controlului
Controlul financiar exercitat de controlorii desemnati se efectueaza in
termenul cel mai scurt permis de durata efectiva a verificarilor necesare,
astfel incat sa nu afecteze desfasurarea in bune conditii si in termen a
operatiunii al carei proiect s-a supus controlului.
Perioada maxima pentru acordarea sau, dupa caz, pentru refuzul vizei de
control financiar este de 3 zile lucratoare de la prezentarea proiectului unei
operatiuni, insotit de toate documentele justificative.
In cazuri exceptionale controlorul desemnat are dreptul sa prelungeasca
perioada prevazuta la alineatul precedent cu maximum 5 zile lucratoare, pe baza
unui referat de justificare prezentat conducatorului S.C.
"Termoelectrica" - S.A., respectiv conducatorilor sucursalelor
acesteia, precum si directorului general al Directiei generale de indrumare si
control fiscal din cadrul Ministerului Finantelor Publice.
VIII. Alte atributii ale controlorilor
Controlorii desemnati in conditiile prezentelor norme metodologice mai
exercita urmatoarele atributii:
a) monitorizeaza zilnic, pe baza extraselor de cont bancare, situatia
incasarilor, platilor si disponibilitatilor din conturile S.C.
"Termoelectrica" - S.A. si ale sucursalelor sale, raportand
saptamanal situatia privind conturile Directiei generale de indrumare si
control fiscal din cadrul Ministerului Finantelor Publice, conform modelului
nr. 7 la prezentele norme metodologice;
b) analizeaza din punct de vedere al oportunitatii, eficientei si
economicitatii proiectele de operatiuni ce le sunt supuse la viza.
In situatia in care, ca urmare a analizei efectuate, se constata elemente
ce caracterizeaza o operatiune ca fiind neoportuna, ineficienta, ineficace
si/sau neeconomica, controlorul desemnat va intocmi un aviz consultativ pe care
il va prezenta conducatorului S.C. "Termoelectrica" - S.A., respectiv
conducatorilor sucursalelor acesteia, precum si ministrului finantelor publice
si ministrului industriei si resurselor prin intermediul Directiei generale de
indrumare si control fiscal din cadrul Ministerului Finantelor Publice.
Daca se insista in executarea operatiunii, aceasta va putea fi vizata,
dispusa si efectuata numai dupa obtinerea unui aviz scris din partea
secretarului de stat coordonator al domeniului din cadrul Ministerului
Industriei si Resurselor, ca urmare a solicitarii exprese formulate de
conducatorul S.C. "Termoelectrica" - S.A., atat pentru operatiunile
proprii, cat si pentru cele initiate de sucursalele acesteia;
c) elaboreaza propuneri privind completari si modificari ale cadrului
legislativ sau ale normelor interne de functionare a S.C.
"Termoelectrica" - S.A., prin care se au in vedere lichidarea unor
canale de risipa a resurselor financiare ale societatii si/sau depistarea unor
mecanisme si proceduri prin care sa se maximizeze incasarile acesteia.
IX. Alte dispozitii
Controlorii desemnati sa exercite controlul financiar la S.C.
"Termoelectrica" - S.A. - sediul central - si la sucursalele acesteia
trebuie sa faca parte din structura Ministerului Finantelor Publice sau din
cadrul directiilor generale ale finantelor publice judetene, respectiv a
municipiului Bucuresti.
Activitatea de control se va evidentia sistematic in Registrul proiectelor
de operatiuni, prevazut in modelul nr. 9 la prezentele norme metodologice, si
se va raporta lunar, conform modelului nr. 8, Directiei generale de indrumare
si control fiscal din cadrul Ministerului Finantelor Publice.
Controlorul desemnat are obligatia sa pastreze confidentialitatea asupra
faptelor, informatiilor sau documentelor de care ia cunostinta in exercitarea
functiei.
Conducatorii S.C. "Termoelectrica" - S.A. si ai sucursalelor
acesteia au urmatoarele obligatii:
- sa asigure prezentarea la viza a tuturor operatiunilor/documentelor care,
potrivit prezentelor norme metodologice, se supun controlului financiar
exercitat de Ministerul Finantelor Publice;
- sa puna la dispozitie controlorilor desemnati toata baza legala si
documentele justificative care, potrivit legii, fundamenteaza operatiunea
supusa vizei;
- sa puna la dispozitie controlorilor desemnati orice alte documente sau
informatii solicitate de acestia in vederea aprofundarii verificarii asupra
operatiunilor pentru care se solicita viza;
- sa asigure controlorilor delegati spatiu distinct si birotica necesara
bunei desfasurari a activitatii de control.
MODELUL Nr. 1
la normele metodologice
S.C. "Termoelectrica" - S.A./Sucursala .................
Sediul .................................................
Codul fiscal ...........................................
SITUATIA
obligatiilor datorate bugetului de stat si neachitate la data de 30 septembrie
2001, a majorarilor de intarziere si a penalitatilor aferente, scutite la plata
- lei -
______________________________________________________________________________
| Codul | Denumirea impozitelor, | Obligatii datorate | Majorari de
|
| impozitului,| taxelor si contributiilor*) | si neachitate | intarziere
|
| taxei, | | la data de |si
penalitati|
| contributiei| | 30 septembrie 2001 | aferente
|
|_____________|_____________________________|____________________|_____________|
| 1 | 2 | 3 | 4 |
|_____________|_____________________________|____________________|_____________|
|_____________|_____________________________|____________________|_____________|
|_____________|_____________________________|____________________|_____________|
|_____________|_____________________________|____________________|_____________|
|_____________|_____________________________|____________________|_____________|
|_____________|_____________________________|____________________|_____________|
|_____________|_____________________________|____________________|_____________|
|_____________|_____________________________|____________________|_____________|
| | TOTAL: | |
|
|_____________|_____________________________|____________________|_____________|
S.C. "Termoelectrica" - S.A.
Director, Conducatorul compartimentului
......................... financiar-contabil,
L.S. ..................................
Avizat
Ministerul Industriei si Resurselor Sucursala ...............
Director, Director, Conducatorul compartimentului
...................... ................ financiar-contabil,
L.S. L.S. .........................
------------
*) Cu exceptia cotei din impozitul pe salarii, aferenta bugetului local.
MODELUL Nr. 2
la normele metodologice
S.C./C.N./S.N./Sucursala ...............
Sediul .................................
Codul fiscal ...........................
SITUATIA
obligatiilor datorate bugetului de stat si neachitate pana la data de 28
noiembrie 2001, stinse prin anulare, a majorarilor de intarziere si
penalitatilor de orice fel aferente, scutite la plata
- lei -
_________________________________________________________________________
| Cap. A - Obligatii datorate bugetului de stat si neachitate pana la |
| data de 28 noiembrie 2001 |
|_________________________________________________________________________|
|Codul |Denumirea impozitelor, |Obligatii datorate|Majorari de |
|impozitului,|taxelor si contributiilor*)|si neachitate |intarziere |
|taxei, | |la data de |si penalitati|
|contributiei| |28 noiembrie 2001 |aferente |
|____________|___________________________|__________________|_____________|
|____________|___________________________|__________________|_____________|
|____________|___________________________|__________________|_____________|
|____________|___________________________|__________________|_____________|
|____________|___________________________|__________________|_____________|
|____________|___________________________|__________________|_____________|
| | TOTAL: | | |
|____________|___________________________|__________________|_____________|
| |
| Director, Conducatorul compartimentului |
| ........................ financiar-contabil, |
| L.S. ................................ |
| |
| Confirmat |
| S.C./C.N./S.N. |
| |
| Director, Conducatorul compartimentului |
| ......................... financiar-contabil, |
| L.S. ................................. |
| |
|_________________________________________________________________________|
- lei -
_________________________________________________________________________
| Cap. B - Creante fata de S.C. "Termoelectrica" -
S.A. |
|_________________________________________________________________________|
| |
| Datoria S.C. "Termoelectrica" - S.A. la data de 30 septembrie
2001 |
| catre ..........................*) in suma totala de ............. lei |
| |
| Director, Conducatorul compartimentului |
| .................... financiar-contabil, |
| L.S. ................................ |
| |
| Confirmat |
| |
| S.C./C.N./S.N. S.C. "Termoelectrica" -
S.A. |
| |
| Director, Conducatorul Director, Conducatorul |
| .............. compartimentului ............. compartimentului |
| financiar-contabil, financiar-contabil,|
| .................. .................. |
| |
|_________________________________________________________________________|
- lei -
___________________________________________________________________________
| Cap. C - Obligatii datorate bugetului de stat si neachitate pana la |
| data de 28 noiembrie 2001, stinse prin anulare, majorari de |
| intarziere si penalitati aferente, scutite la plata |
|___________________________________________________________________________|
|Codul |Denumirea impozitelor, |Obligatii stinse|Majorari de |
|impozitului,|taxelor si contributiilor*)|prin anulare |intarziere |
|taxei, | | |si penalitati |
|contributiei| | |aferente, scutite|
| | | |la plata |
|____________|___________________________|________________|_________________|
|____________|___________________________|________________|_________________|
|____________|___________________________|________________|_________________|
|____________|___________________________|________________|_________________|
|____________|___________________________|________________|_________________|
| | TOTAL: | | |
|____________|___________________________|________________|_________________|
| |
| Avizat |
| Ministerul S.C. "Termoelectrica" -
S.A. |
| Industriei si Resurselor |
| |
| Director, Director, Conducatorul compartimentului |
| ................... ................. financiar-contabil, |
| L.S. ........................ |
|___________________________________________________________________________|
------------
*) Cu exceptia cotei din impozitul pe salarii, aferenta bugetului local.
*) Societatea comerciala furnizoare.
MODELUL Nr. 3
la normele metodologice
S.C. "Termoelectrica" - S.A.
Sediul ...............................
Codul fiscal .........................
SITUATIA
obligatiilor fata de stat datorate si neachitate la data de 30 septembrie 2001,
constand in sume platite de Ministerul Finantelor Publice in calitate de
imprumutat si/sau de garant bancilor imprumutatoare in contul imprumuturilor
contractate de Ministerul Finantelor Publice si/sau de S.C
"Termoelectrica" - S.A. si garantate de stat
- lei -
______________________________________________________________________________
| Nr. | Denumirea imprumutului/garantiei | Scadenta debitului | Suma datorata |
| crt.| | | |
|_____|__________________________________|____________________|_______________|
|_____|__________________________________|____________________|_______________|
|_____|__________________________________|____________________|_______________|
|_____|__________________________________|____________________|_______________|
|_____|__________________________________|____________________|_______________|
|_____|__________________________________|____________________|_______________|
|_____|__________________________________|____________________|_______________|
|_____|__________________________________|____________________|_______________|
|_____|__________________________________|____________________|_______________|
|_____|__________________________________|____________________|_______________|
|_____|__________________________________|____________________|_______________|
| | TOTAL: | | |
|_____|__________________________________|____________________|_______________|
Director, Conducatorul compartimentului
............................. financiar-contabil,
L.S. .........................
MODELUL Nr. 4
la normele metodologice
S.C. "Termoelectrica" - S.A.
Sediul .................................
Codul fiscal ...........................
SITUATIA
majorarilor de intarziere si a penalitatilor aferente obligatiilor fata de stat
datorate si neachitate la data de 30 septembrie 2001, constand in sume platite
de Ministerul Finantelor Publice in calitate de imprumutat si/sau de garant
bancilor imprumutatoare in contul imprumuturilor contractate de Ministerul Finantelor
Publice si/sau de S.C. "Termoelectrica" - S.A. si garantate de stat
- lei -
______________________________________________________________________________
|Nr. | Denumirea imprumutului/garantiei | Majorari | Penalitati | TOTAL
|
|crt.| | de intarziere | |
|
|____|__________________________________|_______________|____________|_________|
|____|__________________________________|_______________|____________|_________|
|____|__________________________________|_______________|____________|_________|
|____|__________________________________|_______________|____________|_________|
|____|__________________________________|_______________|____________|_________|
|____|__________________________________|_______________|____________|_________|
|____|__________________________________|_______________|____________|_________|
|____|__________________________________|_______________|____________|_________|
|____|__________________________________|_______________|____________|_________|
|____|__________________________________|_______________|____________|_________|
|____|__________________________________|_______________|____________|_________|
|____|__________________________________|_______________|____________|_________|
|____|__________________________________|_______________|____________|_________|
|____|__________________________________|_______________|____________|_________|
| | TOTAL: | | |
|
|____|__________________________________|_______________|____________|_________|
Director, Conducatorul compartimentului
...................... financiar-contabil,
L.S. ...............................
MODELUL Nr. 5
la normele metodologice
S.C. "Termoelectrica" - S.A.
Sediul ................................
Codul fiscal ..........................
SITUATIA
privind stingerea obligatiilor fata de stat datorate si neachitate la data de
30 septembrie 2001 si scutirea la plata a majorarilor de intarziere si a
penalitatilor de orice fel aferente, conform prevederilor Ordonantei de urgenta
a Guvernului nr. 152/2001
______________________________________________________________________________
| | Suma
|
| Explicatii | - lei -
|
|____________________________________________________________________|_________|
| 1. S.C. "Termoelectrica" - S.A.
| |
| 1.1. Suma reprezentand pierderile realizate in limita |
|
| prevederilor din bugetele de venituri si cheltuieli aprobate pe |
|
| anul 2000 si pe 9 luni din anul 2001 |
|
| 1.2. Obligatiile fata de stat datorate si neachitate la data de |
|
| 30 septembrie 2001 de catre S.C. "Termoelectrica" - S.A., in suma
| |
| totala de ............................., |
|
| din care: |
|
| - contractate direct de Ministerul Finantelor Publice ......... |
|
| - garantate ................................................... |
|
| 1.3. Majorarile de intarziere si penalitatile aferente debitelor |
|
| inscrise la pct. 1.2, in suma totala de ........................., |
|
| din care pentru: |
|
| - contractate direct de Ministerul Finantelor Publice .......... |
|
| - garantate .................................................... |
|
| |
|
| Director, Conducatorul compartimentului |
|
| ....................... financiar-contabil, |
|
| ........................ |
|
| |
|
| 2. Ministerul Industriei si Resurselor |
|
| Confirmam pe propria raspundere realitatea sumelor inscrise la |
|
| punctul 1.1. |
|
| |
|
| Director, |
|
| ........................ |
|
| L.S. |
|
| |
|
| 3. Ministerul Finantelor Publice |
|
| Confirmam pe propria raspundere realitatea sumelor inscrise la |
|
| pct. 1.2. si 1.3. |
|
| Directia generala a finantelor publice externe |
|
| |
|
| Director, |
|
| ........................ |
|
| L.S. |
|
| |
|
| 4. Ministerul Finantelor Publice |
|
| 4.1. Se sting obligatiile fata de stat datorate si neachitate la |
|
| data de 30 septembrie 2001, in suma totala de .................., |
|
| din care: |
|
| - contractate direct de Ministerul Finantelor Publice ......... |
|
| - garantate ................................................... |
|
| |
|
| Aprobat stingerea, |
|
| |
|
| Secretar de stat, Secretar de stat, |
|
| ...................... ..................... |
|
| L.S. L.S. | |
| |
|
| 4.2. Se scutesc la plata majorarile de intarziere si penalitatile |
|
| aferente debitelor stinse ale S.C. "Termoelectrica" - S.A., in
| |
| suma totala de ................................................., |
|
| din care: |
|
| - contractate direct de Ministerul Finantelor Publice ........... |
|
| - garantate ..................................................... |
|
| |
|
| Aprobat scutirea, |
|
| |
|
| Secretar de stat, Secretar de stat, |
|
| ...................... ...................... |
|
| L.S. L.S. |
|
|____________________________________________________________________|_________|
MODELUL Nr. 6
la normele metodologice
MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE
Nr. ...................................
Domnului (Doamnei) ....................
(conducatorul S.C. "Termoelectrica" - S.A. sau al Sucursalei
.........)
In conformitate cu prevederile cap. F pct. V din prezentele norme
metodologice, va aduc la cunostinta refuzul vizei de control pentru
............
................................................................................
(tipul documentului, nr. si data emiterii, compartimentul emitent)
din urmatoarele motive:
- ........................................................................
.
(se vor preciza actele normative si conditiile prevazute de acestea
care se considera a fi nerespectate daca s-ar efectua operatiunea
inscrisa in documente)
In situatia in care dispuneti, in conditiile cap. F pct. VI din normele
metodologice, efectuarea operatiunii pe raspunderea dumneavoastra, aceasta se
poate efectua numai cu incadrarea in bugetul de venituri si cheltuieli aprobat.
In acest caz directorul economic/contabil-sef va informa, in scris,
secretarul de stat coordonator al domeniului din cadrul Ministerului Industriei
si Resurselor, precum si Directia generala control si audit intern din cadrul
Ministerului Finantelor Publice, respectiv serviciile de control si audit intern
din cadrul directiilor generale ale finantelor publice judetene, respectiv a
municipiului Bucuresti.
Controlor,
...........................
MODELUL Nr. 7
la normele metodologice
Cont nr. ............................
Banca ...............................
SITUATIA*)
incasarilor, platilor si disponibilitatilor S.C. "Termoelectrica" -
S.A. (Sucursala ...................) in perioada
...............................
______________________________________________________________________________
| Ziua (data) | Incasari | Plati | Disponibil la finele zilei
|
|______________________________|__________|_______|____________________________|
| ............................ | | |
|
|______________________________|__________|_______|____________________________|
| ............................ | | | |
|______________________________|__________|_______|____________________________|
| ............................ | | |
|
|______________________________|__________|_______|____________________________|
| ............................ | | |
|
|______________________________|__________|_______|____________________________|
| Total | | | X
|
| saptamana | | |
|
|______________________________|__________|_______|____________________________|
*) Situatia se va intocmi pentru fiecare cont in lei sau in valuta si va fi
prezentata zilnic controlorului Ministerului Finantelor Publice de catre
compartimentul de specialitate, cu avizul conducatorului S.C.
"Termoelectrica" - S.A. (sucursalei). Controlorul Ministerului
Finantelor Publice este in drept sa verifice situatia pe baza extraselor de
cont.
MODELUL Nr. 8
la normele metodologice
SITUATIA SINTETICA
a activitatii controlului Ministerului Finantelor Publice
la ..............................
in luna .........................
______________________________________________________________________________
| | U.M. | Luna|
Cumulat|
|_____________________________________________|_________________|_____|________|
| 1. Numarul documentelor supuse controlului | nr. | |
|
|_____________________________________________|_________________|_____|________|
| 2. Valoarea documentelor supuse controlului | milioane lei | |
|
| |mii dolari S.U.A.| |
|
| | mii euro | |
|
|_____________________________________________|_________________|_____|________|
| 3. Refuzuri de viza, | nr. | |
|
| din care: | milioane lei | |
|
| |mii dolari S.U.A.| |
|
| | mii euro | |
|
| - insusite de conducatorul | nr. | |
|
| societatii/sucursalei | milioane lei | |
|
| |mii dolari S.U.A.| |
|
| | mii euro | |
|
| - efectuate pe raspunderea conducatorului | nr. | |
|
| societatii/sucursalei | milioane lei | |
|
| |mii dolari S.U.A.| |
|
| | mii euro | |
|
|_____________________________________________|_________________|_____|________|
MODELUL Nr. 9
REGISTRUL
proiectelor de operatiuni prevazute a fi prezentate la viza de control
Semnificatia coloanelor din tabelul de mai jos este urmatoarea:
A - Compartimentul emitent si persoana autorizata sa prezinte documentul
B - Valoarea inscrisa in document
C - Data prezentarii documentului la viza si semnatura de predare
D - Valoarea operatiunilor pentru care s-a acordat viza
E - Valoarea operatiunilor pentru care s-a respins viza
F - Data, numele si semnatura persoanei careia i s-au remis documentele
G - Motivatia refuzului de viza
H - Observatii
______________________________________________________________________________
|Nr. | Denumirea | Numarul si | Continutul | | | | | | | |
|
|crt.|documentului| data |operatiunilor| A | B | C | D | E | F | G | H
|
| | | emiterii | inscrise in | | | | | | | |
|
| | |documentului| document | | | | | | | |
|
|____|____________|____________|_____________|___|___|___|___|___|___|____|____|
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11
|
|____|____________|____________|_____________|___|___|___|___|___|___|____|____|
| | | | | | | | | | | |
|
| | | | | | | | | | | |
|
| | | | | | | | | | | |
|
| | | | | | | | | | | |
|
| | | | | | | | | | | |
|
| | | | | | | | | | | |
|
| | | | | | | | | | | |
|
| | | | | | | | | | | |
|
| | | | | | | | | | | |
|
| | | | | | | | | | | |
|
| | | | | | | | | | | |
|
| | | | | | | | | | | |
|
|____|____________|____________|_____________|___|___|___|___|___|___|____|____|