Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 24 din 28 ianuarie 2011

pentru modificarea anexei la Ordinul ministrului agriculturii, padurilor si dezvoltarii rurale nr. 392/2009 privind aprobarea listei cu cheltuieli eligibile pentru proiectele finantate în cadrul Programului Operational pentru Pescuit 2007-2013

ACT EMIS DE: MINISTERUL AGRICULTURII SI DEZVOLTARII RURALE

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 97 din 7 februarie 2011



Având în vedere:

- Referatul de aprobare al Direcţiei generale pescuit - Autoritate de Management pentru Programul Operaţional pentru Pescuit nr. 213.289 din 29 octombrie 2010;

- Decizia Comisiei (2010) 7.916 din 11 noiembrie 2010 de modificare a Deciziei Comisiei (2007) 6.664 din 14 decembrie 2007 de aprobare a Programului operaţional pentru pescuit al României 2007-2013,

în baza prevederilor:

- Regulamentului (CE) nr. 1.198/2006 din 27 iulie 2006 al Consiliului privind Fondul European pentru Pescuit;

- Regulamentului (CE) nr. 498/2007 al Comisiei din 26 martie 2007 de stabilire a normelor detaliate pentru punerea în aplicare a Regulamentului (CE) nr. 1.198/2006 al Consiliului privind Fondul European pentru Pescuit;

- art. 31 alin. (1) şi (2) din Hotărârea Guvernului nr. 442/2009 privind stabilirea cadrului general de implementare a măsurilor cofinanţate din Fondul European pentru Pescuit prin Programul Operaţional pentru Pescuit 2007-2013, cu modificările şi completările ulterioare;

- art. 7 alin. (5) din Hotărârea Guvernului nr. 725/2010 privind reorganizarea şi funcţionarea Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale, precum şi a unor structuri aflate în subordinea acestuia, cu modificările şi completările ulterioare,

ministrul agriculturii şi dezvoltării rurale emite prezentul ordin.

Art. I. -Anexa la Ordinul ministrului agriculturii, pădurilor şi dezvoltării rurale nr. 392/2009 privind aprobarea listei cu cheltuieli eligibile pentru proiectele finanţate în cadrul Programului Operaţional pentru Pescuit 2007-2013, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 467 din 7 iulie 2009, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică după cum urmează:

- Punctul II va avea următorul cuprins:

„II. Cheltuielile eligibile specifice:

A. Măsura 1.1. Incetarea permanentă a activităţii navelor de pescuit:

- prime pentru încetarea definitivă a activităţii de pescuit.

B. Măsura 1.2. Incetarea temporară a activităţilor de pescuit:

1. prime pentru încetarea temporară a activităţii navelor şi ambarcaţiunilor de pescuit acordate proprietarilor acestora;

2. prime acordate pescarilor afectaţi de încetarea temporară a activităţii navelor şi ambarcaţiunilor de pescuit.

C. Măsura 1.3. Investiţii la bordul navelor de pescuit şi selectivitate:

1. achiziţia de motoare noi cu consum de combustibil redus şi cu un impact redus asupra mediului;

2. achiziţia de echipamente performante de detectare a bancurilor de peşte, cu căutare atât pe orizontală, cât şi pe verticală;

3. achiziţia de echipamente care fac posibilă menţinerea şi conservarea capturilor accidentale la bord;

4. achiziţia de echipamente ca parte a proiectelor-pilot care au ca temă pregătirea de noi măsuri privind îmbunătăţirea calităţii produselor;

5. achiziţia de echipamente pentru reducerea impactului asupra habitatelor şi speciilor care nu se comercializează;

6. achiziţia de echipamente care permit reducerea impactului pescuitului asupra ecosistemelor şi fundului marin;

7. cheltuiala aferentă investiţiilor pentru realizarea de unelte de pescuit mai selective (ajutorul se acordă până când acestea devin obligatorii);

8. achiziţia de echipamente pentru îmbunătăţirea condiţiilor de muncă şi securitate la bord;

9. prime de asigurare.

D. Măsura 1.4. Pescuitul de coastă la scară redusă (acţiunea 1 - proiecte colective, acţiunea 2 - sprijin pentru pensionarea anticipată şi acţiunea 3 - investiţii la bordul navelor de pescuit):

1. achiziţia de motoare noi cu consum de combustibil redus şi cu un impact redus asupra mediului;

2. achiziţia de echipamente care fac posibilă menţinerea şi conservarea capturilor accidentale la bord;

3. achiziţia de echipamente ca parte a proiectelor-pilot care au ca temă pregătirea de noi măsuri privind îmbunătăţirea calităţii produselor;

4. achiziţia de echipamente pentru reducerea impactului asupra habitatelor şi speciilor care nu se comercializează;

5. achiziţia de echipamente care permit reducerea impactului pescuitului asupra ecosistemelor şi fundului marin;

6. cheltuiala aferentă investiţiilor pentru realizarea de unelte de pescuit mai selective (ajutorul se acordă până când acestea devin obligatorii);

7. achiziţia de echipamente pentru îmbunătăţirea condiţiilor de muncă şi securitate la bord;

8. prime acordate pentru promovarea organizării lanţului producţie - procesare - comercializare a produselor rezultate din activitatea de pescuit;

9. prime acordate pentru îmbunătăţirea activităţii de administrare şi controlul condiţiilor de acces în anumite zone de pescuit folosind ambarcaţiuni, vehicule, echipamente de telecomunicaţii de vedere de aproape şi/sau pe timp de noapte etc.) de care este nevoie pentru supravegherea unei zone de pescuit;

10. prime pentru pensionare anticipată.

11. prime de asigurare.

E. Măsura 1.5. Compensaţii socioeconomice pentru managementul flotei comunitare:

1. achiziţionarea pentru prima dată a proprietăţii totale sau parţiale a unei nave/ambarcaţiuni de pescuit;

2. prime pentru pensionarea anticipată a pescarilor de pe navele mai mari de 12 m;

3. prime acordate pescarilor afectaţi de încetarea definitivă a activităţii navelor şi ambarcaţiunilor de pescuit.

F. Măsura 2.1. Acvacultura (acţiunea 1 - creşterea capacităţii de producţie datorită construirii de noi exploataţii piscicole, acţiunea 2 - variaţiile producţiei datorită extinderii sau modernizării exploataţiilor piscicole existente şi acţiunea 3 - creşterea cantităţii de alevini proveniţi din crescătorii):

1. cheltuielile cu modernizarea şi reabilitarea unităţilor de acvacultura tradiţională prin investiţii pentru refacerea digurilor, canalelor şi infrastructurii de pescuit, echipamente de pompare, construirea şi modernizarea staţiilor de reproducere;

2. cheltuielile aferente construirii de noi ferme şi modernizării celor existente;

3. cheltuielile cu diversificarea produselor obţinute prin acvacultura în concordanţă cu cererile de piaţă prin construirea de noi ferme specifice noilor specii de cultură, cum ar fi: peşti (sturioni, şalău, calcan, somn african), crustacee, moluşte etc;

4. achiziţionarea de tehnologii noi şi know-how;

5. cheltuielile aferente construirii de microunităţi de procesare primară, cu condiţia ca cel puţin 50% din materia primă să provină din producţie proprie;

6. cheltuieli pentru realizarea de capacităţi de depozitare a peştelui şi a subproduselor din peşte;

7. cheltuieli pentru construirea sau amenajarea unui centru de vânzare directă către consumatorii finali, în interiorul fermei de acvacultura şi numai pentru produsele piscicole obţinute în cadrul fermei;

8. achiziţionarea de mijloace de transport specifice pentru transportul peştelui viu, peştelui proaspăt, a produselor rezultate în urma procesării şi aprovizionarea cu materii prime, care să fie folosite numai în interes propriu;

9. achiziţionarea de maşini, utilaje şi echipamente folosite la întreţinerea bazinelor, digurilor, barajelor, canalelor din cadrul fermei de acvacultura;

10. cheltuielile pentru realizarea de drumuri şi platforme tehnologice din interiorul fermelor de acvacultura;

11. cheltuielile pentru construirea şi/sau modernizarea depozitelor de furaje;

12. achiziţionarea echipamentelor şi instalaţiilor de producere a furajelor (Capacitatea acestor echipamente şi instalaţii trebuie corelată cu necesarul de furaje pentru acvacultura din cadrul fermei. Nu este permisă valorificarea furajelor în alt scop sau la terţi.);

13. achiziţionarea de plase, garduri şi alte tipuri de echipamente pentru protecţia împotriva prădătorilor;

14. achiziţionarea de echipamente de pescuit, unelte de pescuit, instalaţii şi ambarcaţiuni folosite pentru furajare, tratamente, distribuire de îngrăşăminte, pescuit şi transport de peşte;

15. achiziţionarea de software şi sisteme de monitorizare a activităţii de producţie în cadrul unităţilor de acvacultura;

16. achiziţionarea de echipamente şi îmbunătăţirea condiţiilor de muncă şi securitate a lucrătorilor din acvacultura;.

17. prime de asigurare;

18. cheltuielile pentru investiţii privind energia neconvenţională sunt eligibile în limita maximă a 10% din valoarea totală a cheltuielilor eligibile ale proiectului, cu condiţia ca energia neconvenţională obţinută să fie folosită numai pentru activitatea de producţie ce face obiectul proiectului.

G. Măsura 2.1. Acvacultura (acţiunea 4):

1. prime pentru unităţile de acvacultura care includ protecţia şi ameliorarea mediului, a resurselor naturale, a diversităţii genetice, precum şi gestionarea peisajului şi elementelor tradiţionale ale zonelor de acvacultura, care depăşesc simpla aplicare a bunelor practici de acvacultura aplicate în mod obişnuit;

2. prime pentru unităţile de acvacultura care trec la acvacultura organică/ecologică;

3. prime pentru unităţile de acvacultura care sunt situate în situri Natura 2000.

H. Măsura 2.1. Acvacultura (acţiunea 5)

- Compensaţii acordate cultivatorilor de moluşte pentru încetarea temporară a recoltării moluştelor pentru:

1. pierderi datorate închiderii fermelor pe perioade foarte lungi;

2. valoarea de piaţă mai scăzută datorită dimensiunii prea mari a scoicilor;

3. preţuri de piaţă mai mici în momentul reînceperii recoltării;

4. pierderi financiare.

I. Măsura 2.1. Acvacultura (acţiunea 6 - Măsuri de sănătate animală):

- prime pentru finanţarea programelor privind controlul şi eradicarea bolilor din acvacultura.

J. Măsura 2.2. Pescuit în apele interioare (acţiunea 1 - nave de pescuit în apele interioare, acţiunea 2 - investiţii pentru constituirea de instalaţii de pescuit în apele interioare şi acţiunea 3 - investiţii pentru extinderea, echiparea şi modernizarea instalaţiilor de pescuit în apele interioare):

1. achiziţionarea de echipamente pentru îmbunătăţirea siguranţei la bord;

2. cheltuieli pentru înlocuirea motorului;

3. achiziţionarea de echipamente pentru îmbunătăţirea condiţiilor de muncă;

4. achiziţionarea de echipamente pentru îmbunătăţirea condiţiilor de igienă;

5. achiziţionarea de echipamente pentru îmbunătăţirea calităţii produsului;

6. achiziţionarea de echipamente pentru îmbunătăţirea eficienţei energetice;

7. achiziţionarea de echipamente pentru îmbunătăţirea selectivităţii (Ajutorul se acordă până când acestea devin obligatorii.);

8. achiziţionarea de echipamente pentru reducerea impactului asupra ecosistemelor;

9. achiziţionarea de echipamente pentru protecţia capturilor şi a uneltelor şi sculelor de pescuit faţă de prădători;

10. cheltuielile cu investiţiile pentru construirea de pontoane, cheiuri de acostare;

11. cheltuielile cu investiţiile pentru achiziţionarea maşinilor de gheaţă mobile;

12. cheltuielile cu investiţiile pentru depozitarea capturilor;

13. cheltuielile cu investiţiile pentru centre de livrare a peştelui.

14. prime de asigurare.

K. Măsura 2.3. Prelucrarea şi comercializarea peştelui (acţiunea 1 - creşterea capacităţii de prelucrare-construire de noi unităţi şi/sau extinderea unităţilor existente, acţiunea 2 - construirea, extinderea, echiparea şi modernizarea unităţilor de prelucrare, acţiunea 3 - construirea unui nou punct de comercializare şi acţiunea 4 - modernizarea punctelor de comercializare existente):

1. cheltuieli pentru construirea de noi unităţi de procesare;

2. cheltuieli pentru extinderea şi modernizarea unităţilor existente;

3. achiziţionarea de echipamente moderne pentru procesarea produselor şi a subproduselor;

4. achiziţionarea de tehnologii noi şi metode de producţie inovatoare;

5. achiziţionarea de mijloace de transport specializate pentru transportul peştelui şi al altor materii prime necesare procesării, precum şi al produselor din peşte;

6. achiziţionarea de echipamente capabile să îmbunătăţească calitatea, siguranţa şi trasabilitatea produselor;

7. cheltuieli pentru construirea de depozite frigorifice pentru materia primă şi depozitarea produselor şi subproduselor din peşte, precum şi a semiconservelordin peşte;

8. cheltuieli pentru construirea de capacităţi de depozitare a peştelui şi a subproduselor din peşte, precum şi a conservelor din peşte;

9. cheltuieli pentru extinderea şi/sau modernizarea capacităţilor de depozitare a peştelui, produselor şi subproduselor din peşte, a conservelor şi semiconservelor din peşte;

10. achiziţionarea de instalaţii şi echipamente destinate exclusiv tratării, prelucrării şi comercializării deşeurilor de produse pescăreşti şi de acvacultura;

11. achiziţionarea de echipamente pentru îmbunătăţirea siguranţei şi a condiţiilor de muncă;

12. cheltuieli pentru realizarea infrastructurii şi achiziţionarea de echipamente care vor reduce impactul negativ asupra mediului (în special prin îmbunătăţirea folosirii subproduselor şi a reziduurilor);

13. achiziţionarea de software şi sisteme de monitorizare pentru managementul unităţilor de procesare;

14. cheltuieli pentru realizarea de facilităţi pentru înfiinţarea de pieţe de gross şi burse electronice de peşte;

15. prime de asigurare;

16. cheltuielile pentru investiţii privind energia necon­venţională sunt eligibile în limita maximă a 10% din valoarea totală a cheltuielilor eligibile ale proiectului, cu condiţia ca energia neconvenţională obţinută să fie folosită numai pentru activitatea de producţie ce face obiectul proiectului.

L. Măsura 3.1. Acţiuni colective:

1. cheltuieli aferente participării, în parteneriat, la programele de cercetare cu tematică legată de sectorul pescăresc, desfăşurate de institutele de cercetare, ale căror rezultate vor fi de interes colectiv şi popularizate pe scară largă;

2. cheltuielile cu pregătirea profesională, în vederea îmbunătăţirii abilităţilor profesionale, dezvoltării de noi metode şi instrumente de pregătire pentru pescari;

3. cheltuielile cu achiziţionarea de echipamente şi realizarea de infrastructuri de producţie, prelucrare sau comercializare, inclusiv pentru tratarea deşeurilor;

4. cheltuielile cu restructurarea asociaţiilor de producători pentru realizarea acţiunilor prevăzute la art. 37 din Regulamentul (CE) nr. 1.198/2006 al Consiliului din 27 iulie 2006 privind Fondul European pentru Pescuit;

5. prime pentru susţinerea activităţii asociaţiilor de producători reprezentative la nivel naţional.

M. Măsura 3.2. Protecţia şi dezvoltarea faunei şi florei acvatice:

1. cheltuielile cu investiţiile pentru construcţia sau instalarea de facilităţi fixe sau mobile pentru protejarea sau dezvoltarea faunei şi florei acvatice;

2. cheltuielile cu investiţiile pentru reabilitarea apelor interioare, inclusiv a zonelor de reproducere şi a rutelor de migrare folosite de speciile migratoare;

3. cheltuielile cu investiţiile pentru protejarea şi ameliorarea mediului în cadrul Natura 2000, atunci când aceste zone vizează în mod direct activităţile de pescuit, pentru:

a) consultarea factorilor implicaţi în pregătirea planurilor de management, a strategiilor şi schemelor;

b) studii de monitorizare a speciilor;

c) refacerea habitatelor incluzând planificarea şi managementul riscului - sisteme de prevenire timpurie;

d) pregătirea informaţiilor şi materiale publicitare;

e) crearea de infrastructuri specifice şi asigurarea de echipamente pentru rezervaţii;

f) instruire şi formare pentru angajaţi;

g) studii relevante pentru situri Natura 2000. 4. prime de asigurare.

N. Măsura 3.3. Porturi de pescuit, locuri de debarcare şi adăposturi (acţiunea 1 - investiţii în porturi de pescuit existente, acţiunea 2 - investiţii în restaurarea şi ameliorarea locurilor de debarcare şi acţiunea 3 - investiţii legate de securitatea pentru construcţii sau modernizarea unor mici adăposturi de pescuit):

1. cheltuieli aferente dezvoltării şi modernizării danelor specializate pentru navele şi/sau ambarcaţiunile de pescuit;

2. achiziţionarea de echipamente/construcţii care facilitează descărcarea/încărcarea produselor pescăreşti şi asigură siguranţa pe parcursul procesului de descărcare/încărcare;

3. cheltuielile pentru construirea, modernizarea şi extinderea cheiurilor;

4. cheltuielile aferente investiţiilor pentru asigurarea aprovizionării cu combustibil, energie, gheaţă şi alimentării cu apă;

5. achiziţionarea de spaţii/echipamente care fac posibilă menţinerea, procesarea şi depozitarea la rece a produselor de pescuit;

6. cheltuielile aferente realizării de spaţii de depozitare, altele decât cele pentru depozitarea la rece;

7. cheltuielile pentru asigurarea facilităţilor şi achiziţia de echipamente pentru întreţinerea şi repararea navelor şi ambarcaţiunilor de pescuit;

8. cheltuielile aferente investiţiilor pentru realizarea depozitării şi tratării deşeurilor;

9. cheltuielile aferente investiţiilor pentru construirea de mici adăposturi necesare pentru îmbunătăţirea siguranţei pescarilor;

10. achiziţionarea de echipamente pentru îmbunătăţirea condiţiilor de muncă şi a siguranţei;

11. achiziţionarea de echipamente pentru operaţiunile de manipulare;

12. cheltuielile pentru crearea şi amenajarea de facilităţi pentru prima vânzare;

13. prime de asigurare.

O. Măsura 3.4. Dezvoltarea de noi pieţe şi campanii de promovare:

1. cheltuielile pentru organizarea şi participarea la târguri comerciale şi expoziţii;

2. cheltuieli pentru realizarea studiilor de piaţă;

3. cheltuieli privind certificarea calităţii, inclusiv crearea de etichete şi certificarea produselor capturate sau recoltate prin metode de producţie ecologice;

4. cheltuielile ocazionate de desfăşurarea campaniilor de promovare regionale, naţionale şi transnaţionale pentru produse pescăreşti şi de acvacultura;

5. cheltuieli pentru promovarea produselor obţinute prin metode cu impact scăzut asupra mediului;

6. cheltuieli pentru punerea în aplicare a politicilor de calitate;

7. cheltuieli pentru campanii de îmbunătăţire a imaginii produselor pescăreşti şi de acvacultura şi a imaginii sectorului piscicol;

8. cheltuieli pentru promovarea produselor recunoscute în baza Regulamentului (CE) nr. 510/2006 al Consiliului din 20 martie 2006 privind protecţia indicaţiilor geografice şi a denumirilor de origine ale produselor agricole şi alimentare;

9. achiziţionarea sau închirierea unui spaţiu publicitar şi crearea de sloganuri şi etichete pe perioada campaniilor de promovare;

10. cheltuieli pentru elaborarea, editarea şi distribuirea materialelor promoţionale şi informative.

P. Măsura 3.5. Acţiuni-pilot:

1. cheltuielile pentru testarea, în condiţii apropiate de cele reale din sectorul producţiei, a viabilităţii tehnice sau economice a unei tehnologii inovatoare în scopul dobândirii şi răspândirii de cunoştinţe tehnice sau economice cu privire la tehnologia testată;

2. cheltuielile pentru desfăşurarea de teste asupra planurilor de gestiune şi a planurilor de alocare a efortului de pescuit, inclusiv, dacă este necesar, instituirea de zone interzise pescuitului, pentru a evalua consecinţele biologice şi financiare, precum şi repopularea experimentală;

3. cheltuielile pentru dezvoltarea şi testarea de metode de îmbunătăţire a selectivităţii uneltelor de pescuit, de reducere a capturilor accesorii, a capturilor aruncate înapoi în mare sau a impactului asupra mediului, în special pe fundul mării;

4. cheltuielile pentru testarea unor tipuri alternative de tehnici de gestionare a pescuitului;

5. prime de asigurare.

Q. Măsura 4.1. Dezvoltarea zonelor pescăreşti (acţiunea 1 - Selecţia grupurilor locale şi implementarea strategiilor integrate):

a) cheltuieli pentru realizarea de investiţii pentru dezvoltarea turismului, în special a ecoturismului, în zonele pescăreşti, respectiv pentru crearea de infrastructuri pentru cazare, masă şi agrement;

b) cheltuieli pentru realizarea de investiţii în scopul diversificării activităţilor economice în vederea creării de locuri de muncă pentru muncitorii din sectorul pescăresc;

c) cheltuieli pentru sprijinul micilor pescării şi pentru realizarea de infrastructuri şi servicii legate de turism în beneficiul micilor comunităţi pescăreşti;

d) cheltuieli pentru pregătirea şi punerea în aplicare a strategiilor de dezvoltare locală;

e) cheltuieli de funcţionare ale grupurilor locale;

f) alte cheltuieli prevăzute în art. 44 din Regulamentul (CE) nr. 1.198/2006 al Consiliului.

Grupul local stabileşte operaţiunile finanţate prin strategia de dezvoltare locală, cu respectarea prevederilor art. 45 alin. (2) din Regulamentul (CE) nr. 1.198/2006 al Consiliului.

R. Măsura 4.1. (acţiunea 2 - Sprijin pentru acţiuni de cooperare între grupurile locale):

1. cheltuieli pentru pregătirea programelor de cooperare ale grupurilor locale la nivel naţional şi/sau în cadrul Uniunii Europene;

2. cheltuieli pentru implementarea proiectelor comune ale grupurilor locale la nivel naţional şi/sau în cadrul Uniunii Europene;

3. cheltuieli pentru proiecte comune de instruire ale grupurilor locale la nivel naţional şi/sau în cadrul Uniunii Europene;

4. cheltuieli ocazionate de organizarea de acţiuni privind schimburi de experienţă.

Grupul local stabileşte operaţiunile finanţate prin strategia de dezvoltare locală, cu respectarea prevederilor art. 45 alin. (2) din Regulamentul (CE) nr. 1.198/2006 al Consiliului.

S. Măsura 5.1. Asistenţă tehnică - sunt eligibile următoarele tipuri de investiţii şi cheltuieli:

Acţiunea 1 - Gestiunea şi punerea în aplicare a programelor:

a) cheltuieli de asistentă tehnică pentru punerea în aplicare a POP:

1. cheltuieli pentru îmbunătăţirea resurselor umane şi tehnice - pregătirea, managementul, monitorizarea programelor;

2. cheltuieli pentru întărirea capacităţii instituţionale a autorităţii de management împreună cu organismele delegate pentru implementarea POP, a autorităţii de certificare şi a autorităţii de audit;

3. cheltuieli pentru sprijinirea activităţii de monitorizare a proiectelor;

4. cheltuieli pentru organizarea şi desfăşurarea reuniunilor comitetelor de monitorizare;

5. cheltuieli pentru organizarea, funcţionarea şi sprijinirea grupurilor de lucru necesare implementării POP;

6. cheltuieli ocazionate de desfăşurarea activităţilor de audit;

7. cheltuieli pentru realizarea şi implementarea recomandărilor rezultate în urma misiunilor de control/expertiză/audit;

8. cheltuieli pentru achiziţionarea serviciilor de evaluare tehnică şi financiară a cererilor de finanţare;

9. cheltuieli pentru asigurarea transportului intern şi extern, cazare, masă, diurnă, indemnizaţii de delegare şi taxe de participare a personalului implicat în activităţi privind implementarea POP;

10. cheltuieli privind elaborarea documentaţiei de atribuire pentru realizarea achiziţiilor publice legate de implementarea POP;

11. achiziţionarea de servicii de instruire şi consultanţă pentru autoritatea de management pentru selectarea grupurilor locale;

b) cheltuieli privind îmbunătăţirea capacităţii administrative:

1. cheltuieli privind organizarea şi desfăşurarea de sesiuni de angajare în vederea asigurării personalului necesar pentru implementarea POP;

2. cheltuieli privind plata salariilor pentru personalul auxiliar şi a stimulentelor salariale pentru personalul permanent implicat în implementarea POP;

3. cheltuieli pentru instruirea personalului din cadrul structurilor implicate în implementarea POP;

4. achiziţionarea instrumentelor, materialelor şi echipamentelor necesare pentru dezvoltarea şi funcţionarea infrastructurii de IT la nivel central şi regional, care servesc implementării POP;

5. cheltuieli pentru servicii informatice şi de comunicaţii: instalarea, întreţinerea şi repararea echipamentelor informatice, de comunicaţii, periferice de calcul şi instalaţii, întreţinere, actualizarea şi dezvoltarea aplicaţiilor informatice, care servesc implementării POP;

6. achiziţionarea instrumentelor, materialelor şi echipamentelor necesare pentru verificarea implementării proiectelor finanţate prin POP;

7. cheltuieli cu serviciile de instalare, întreţinere şi reparaţii echipamente, cu excepţia celor informatice şi de comunicaţii, care servesc implementării POP;

c) activităţile de comunicaţie:

1. cheltuieli pentru crearea de reţele de comunicaţie (intranet etc.) pentru utilizatorii tehnici;

2. cheltuieli pentru crearea bazelor de date specifice activităţii de monitorizare, evaluare, precum şi activităţii de control (sistem IT de monitorizare, control, înregistrarea şi stocarea înregistrărilor contabile);

d) facilitarea relaţionării:

1. cheltuieli pentru beneficiarii POP;

2. costuri externe generate de schimburi de experienţă între beneficiarii POP;

e) evaluarea:

1. cheltuieli pentru organizarea şi funcţionarea comisiei de evaluare a POP;

2. cheltuieli pentru evaluarea POP;

3. cheltuielile efectuate pentru evaluările ex-ante, interimare şi ex-post ale POP;

4. cheltuieli pentru evaluarea externă pe subiectele specifice sectorului pescăresc.

f) sprijin pentru înfiinţarea parteneriatelor public-privat şi elaborarea strategiilor de dezvoltare locală integrată a zonelor pescăreşti:

1. achiziţionarea de servicii de instruire şi consultanţă pentru actorii locali în vederea constituirii grupurilor locale, elaborării strategiilor de dezvoltare locală şi a planurilor de acţiune a grupurilor locale, inclusiv instruiri pentru managementul grupurilor locale;

2. cheltuieli pentru constituirea partenerialelor public-privat de dezvoltare locală;

3. cheltuieli pentru efectuarea de studii ale zonelor avute în vedere;

4. cheltuieli cu informarea grupurilor-ţintă şi a publicului larg în ceea ce priveşte potenţialul zonei şi direcţiile de dezvoltare locală;

5. cheltuieli pentru animarea teritoriilor, organizarea de evenimente promoţionale şi instruiri;

6. cheltuieli pentru elaborarea strategiilor de dezvoltare locală;

7. vizite de studiu la grupuri LEADER/FLAG de succes.

Acţiunea 2 - Studiile (excluzând evaluarea) necesare implementării POP:

1. cheltuieli pentru realizarea de studii ştiinţifice privind resursele acvatice vii;

2. cheltuieli pentru realizarea de studii de piaţă cu privire la potenţialul consumului de peşte;

3. cheltuieli pentru realizarea de studii de fezabilitate în vederea realizării de porturi pescăreşti şi puncte de debarcare;

4. cheltuieli pentru realizarea de studii de fezabilitate în vederea realizării bursei de peşte;

5. cheltuieli pentru realizarea de studii de fezabilitate în vederea creării pieţei de gross;

6. cheltuieli pentru elaborarea unui maşter plan pentru acvacultura;

7. cheltuieli cu alte studii necesare implementării POP.

Acţiunea 3 - Publicitatea şi informarea:

a) mijloacele şi formele de informare:

1. cheltuieli pentru dezvoltarea şi reactualizarea permanentă a paginii web a autorităţii de management (conceptualizare, design, soft, utilizator etc);

2. cheltuieli de comunicare, informare şi publicitate, difuzarea spoturilor publicitare, radio şi TV, conceperea şi producţia de spoturi radio şi TV, publicitatea prin intermediul presei scrise, organizarea de sesiuni de training şi informare pentru reprezentanţi ai mass-mediei, servicii de monitorizare media;

3. cheltuieli pentru realizarea de spoturi publicitare, prezentări audiovideo la radio şi TV;

b) informarea părţilor interesate:

1. cheltuieli pentru asigurarea unui flux adecvat de informaţii şi publicitate, informarea publicului larg (postere, broşuri, ghiduri, fluturaşi, bannere etc.) şi diseminarea POP;

2. cheltuieli pentru organizarea de seminare şi ateliere/întâlniri de lucru;

3. cheltuieli pentru realizarea de campanii speciale de informare şi publicitate;

4. cheltuieli privind organizarea de evenimente în vederea promovării POP;

5. cheltuieli privind sesiuni de instruire pentru beneficiari.

Alte activităţi de asistenţă tehnică:

1. cheltuieli cu personalul

1.1. cheltuieli cu salarii şi asimilate:

a) salarii;

b) prime, stimulente, bonusuri, ore suplimentare, sporuri (conform legislaţiei în vigoare);

1.2. cheltuieli cu contribuţii sociale aferente remuneraţiilor, cheltuielilor salariale şi cheltuielilor asimilate acestora (contribuţii angajaţi şi angajatori):

a) contribuţii de asigurări sociale de stat;

b) contribuţii de asigurări de şomaj;

c) contribuţii de asigurări sociale de sănătate;

d) contribuţii de asigurări pentru accidente de muncă şi boli profesionale;

e) alte contribuţii;

1.3. sporuri pentru complexitatea muncii (pentru audit/control financiar preventiv propriu);

2. cheltuieli cu cazarea, transportul şi diurna

2.1. transport de persoane (personal propriu, alte persoane);

2.2. transport de materiale şi echipamente;

2.3. cazare;

2.4. diurnă;

2.5. alte costuri aferente transportului (rovinietă, taxe de pod şi altele asimilate);

3. cheltuieli aferente managementului POP

3.1. cheltuieli cu materialele tipărite;

3.2. traducere şi interpretare;

3.3. servicii de sonorizare;

3.4. prelucrarea datelor;

3.5. conectarea la reţele informatice;

3.6. întreţinerea, actualizarea şi dezvoltarea aplicaţiilor informatice;

3.7. cheltuieli aferente procedurilor de achiziţie publică;

3.8. achiziţionarea de publicaţii, cărţi, reviste de specialitate, în format tipărit şi/sau electronic;

3.9. abonamente la publicaţii de specialitate;

3.10. concesiuni, brevete, licenţe, mărci comerciale, drepturi şi active similare;

3.11. materiale consumabile:

a) cheltuieli cu materialele auxiliare;

b) cheltuieli cu combustibilul;

c) cheltuieli cu piesele de schimb;

d) cheltuieli cu alte materiale consumabile.

3.12. materiale de natura obiectelor de inventar - birotică, papetărie;

3.13. studii, analize, rapoarte şi strategii;

3.14. furnituri de birou;

4. cheltuieli financiare şi juridice

4.1. asigurarea medicală pentru călătoriile în străinătate;

4.2. cheltuieli aferente deschiderii, administrării şi operării conturilor dedicate, proiectelor;

4.3. consultanţă şi expertiză tehnică, financiară, contabilă şi juridică;

4.4. servicii de evaluare;

4.5. taxe notariale;

4.6. servicii de audit;

5. cheltuieli pentru achiziţii de:

a) imobile (sediu), inclusiv prin leasing;

b) mijloace de transport, autoturisme, inclusiv prin leasing, necesare desfăşurării activităţii de implementare a POP;

c) aparatură birotică, mobilier, echipamente de calcul şi accesorii, instalaţii;

6. cheltuieli pentru închirieri, amortizări şi leasing 6.1. cheltuieli cu închirierea (locaţii, bunuri):

a) închiriere de sedii administrative şi/sau operative, inclusiv depozite;

b) închiriere de spaţii pentru desfăşurarea diverselor activităţi;

c) închiriere de echipamente;

d) închiriere de vehicule;

e) închiriere de diverse bunuri;

6.2.cheltuieli cu amortizarea activelor;

6.3. rate de leasing plătite de utilizatorul de leasing pentru:

a) echipamente;

b) vehicule;

c) diverse bunuri;

7. cheltuieli cu utilităţile:

a) apă şi canalizare;

b) servicii de salubrizare;

c) energie electrică;

d) energie termică şi/sau gaze naturale;

e) telefoane, fax, internet, acces la baze de date;

f) servicii poştale;

g) servicii de curierat;

7.1. servicii de administrare a clădirilor:

a) întreţinere curentă;

b) asigurarea securităţii clădirilor;

c) salubrizare şi igienizare;

7.2. cheltuieli cu servicii de instalare, întreţinere şi reparare echipamente şi mijloace de transport:

a) instalare echipamente;

b) întreţinere echipamente;

c) reparaţii echipamente;

d) întreţinere mijloace de transport;

e) reparare mijloace de transport;

7.3. arhivarea documentelor;

8. cheltuieli de informare şi publicitate

8.1. cheltuieli de informare şi publicitate pentru program:

a) producţia materialelor publicitare şi de informare;

b) tipărirea/multiplicarea, producţia materialelor publicitare şi de informare;

c) difuzarea materialelor publicitare şi de informare;

d) dezvoltare/adaptare de pagini web;

e) producţia, tipărirea/multiplicarea şi distribuţia de materiale promoţionale;

f) închirierea spaţiului de antenă privind organizarea de evenimente, conferinţe, workshopuri, inclusiv campanii de mediatizare şi conştientizare (difuzarea şi producţia spoturilor publicitare radio şi TV);

g) publicitate prin intermediul presei;

8.2. cheltuieli de informare şi publicitate pentru POP;

9. cheltuieli aferente organizării de evenimente

9.1. cheltuieli pentru instruirea personalului din Autoritatea de management/organismele intermediare şi a potenţialilor beneficiari;

9.2. cheltuieli efectuate pentru organizarea de/participarea la evenimente, seminare, conferinţe, sesiuni de informare, organizarea comitetelor de evaluare şi selecţie, a comitetelor de monitorizare, a reuniunilor de lucru;

9.3 cheltuieli de participare la târguri şi expoziţii;

10. cheltuieli efectuate privind consultanţa şi expertiza tehnică, financiară, contabilă, fiscală şi juridică cu privire la implementarea POP (inclusiv pentru elaborarea de rapoarte, strategii, ghiduri şi metodologii);

11. cheltuieli pentru înfiinţarea unei reţele naţionale a grupurilor locale;

12. cheltuieli privind sprijinirea înfiinţării grupurilor locale în etapa pregătitoare;

13. cheltuieli cu reabilitarea/modernizarea clădirilor;

14. cheltuieli cu reabilitarea/modernizarea utilităţilor:

a) alimentare cu apă, canalizare;

b) alimentare cu gaze naturale;

c) agent termic;

d) căi de acces;

e) facilităţi de acces pentru persoane cu dizabilităţi;

f) energie electrică."

Art. II. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul agriculturii şi dezvoltării rurale,

Valeriu Tabără


SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 24/2011

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 24 din 2011
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu