E-mail:
Parola:
     
 Nu ai cont? Inregistreaza-te
 Ai uitat parola? Click aici
alerte legex
Coduri postale şi prefixe telefonice naţionale şi internaţionale
Legături cu alte acte
nu a modificat niciun act
A fost modificat de:
Ordin 392 2009 modificat de Ordin 1650 2015
Ordin 392 2009 completat de Ordin 1650 2015
Ordin 392 2009 modificat de Ordin 711 2015
Ordin 392 2009 modificat de Ordin 1453 2014
Ordin 392 2009 completat de Ordin 1453 2014
Ordin 392 2009 completat de Ordin 706 2014
Ordin 392 2009 completat de Ordin 336 2014
Ordin 392 2009 modificat de Ordin 1348 2013
Ordin 392 2009 completat de Ordin 1348 2013
Ordin 392 2009 Ordin 237 2012
Ordin 392 2009 modificat de Ordin 159 2012
Ordin 392 2009 modificat de Ordin 111 2012
Ordin 392 2009 completat de Ordin 111 2012
Ordin 392 2009 modificat de Ordin 191 2011
Ordin 392 2009 modificat de Ordin 117 2011
Ordin 392 2009 modificat de Ordin 24 2011
Ordin 392 2009 completat de Ordin 145 2010
Ordin 392 2009 modificat de Ordin 66 2010
Ordin 392 2009 completat de Ordin 66 2010
Cele mai căutate legi
Ultimele acte citite
Sisteme de securitate
Registrul Agricol Integrat - www.registrulagricolintegrat.ro

Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 392 din 17 iunie 2009

privind aprobarea listei cu cheltuieli eligibile pentru proiectele finantate în cadrul Programului Operational pentru Pescuit 2007-2013

ACT EMIS DE: MINISTERUL AGRICULTURII, PADURILOR SI DEZVOLTARII RURALE

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 467 din 7 iulie 2009



Având în vedere Referatul de aprobare al Agenţiei Naţionale pentru Pescuit şi Acvacultura nr. 2.949 din 1 iunie 2009,

în baza prevederilor:

- Regulamentului (CE) nr. 1.198/2006 al Consiliului din 27 iulie 2006 privind Fondul European pentru Pescuit;

- Regulamentului (CE) nr. 498/2007 al Comisiei din 26 martie 2007 de stabilire a unor norme detaliate pentru punerea în aplicare a Regulamentului (CE) nr. 1.198/2006 al Consiliului privind Fondul European pentru Pescuit;

- art. 7 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 23/2008 privind pescuitul şi acvacultura;

- art. 4 lit. b) şi e)din Hotărârea Guvernului nr. 1.194/2008 privind organizarea, structura şi funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru Pescuit şi Acvacultura, cu modificările şi completările ulterioare;

- art. 31 alin. (1) şi (2) din Hotărârea Guvernului nr. 442/2009 privind stabilirea cadrului general de implementare a măsurilor cofinanţate din Fondul European pentru Pescuit prin Programul Operaţional pentru Pescuit 2007-2013;

- art. 7 alin. (6) din Hotărârea Guvernului nr. 8/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Agriculturii, Pădurilor şi Dezvoltării Rurale,

ministrul agriculturii, pădurilor şi dezvoltării rurale emite următorul ordin:

Art. 1. - (1) Se aprobă lista cu cheltuielile eligibile pentru proiectele finanţate în cadrul Programului Operaţional pentru Pescuit 2007-2013, denumit în continuare POP, prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.

(2) Cheltuielile eligibile pentru operaţiunile menţionate la alin. (1) vor respecta prevederile prezentului ordin, ale Hotărârii Guvernului nr. 442/2009 privind stabilirea cadrului general de implementare a măsurilor cofinanţate din Fondul European pentru Pescuit prin Programul Operaţional pentru Pescuit 2007-2013, ale Regulamentului (CE) nr. 1.198/2006 al Consiliului din 27 iulie 2006 privind Fondul European pentru Pescuit şi ale Regulamentului (CE) nr. 498/2007 al Comisiei din 26 martie 2007 de stabilire a unor norme detaliate pentru punerea în aplicare a Regulamentului (CE) nr. 1.198/2006 al Consiliului privind Fondul European pentru Pescuit.

Art. 2. - Procedurile de achiziţie derulate pentru efectuarea cheltuielilor eligibile trebuie să fie în conformitate cu prevederile legislaţiei naţionale şi comunitare în vigoare privind achiziţiile publice.

Art. 3. - Cheltuielile cu amortizarea sunt eligibile numai dacă respectă prevederile art. 5 din Hotărârea Guvernului nr. 442/2009.

Art. 4. - (1) Sunt considerate eligibile salariile, inclusiv contribuţiile salariale suportate de către angajat şi angajator, ale personalului auxiliar încadrat în structura autorităţii de management pentru POP, cu contract individual de muncă pe durată determinată, cu normă parţială ori întreagă de lucru, precum şi onorariile experţilor angajaţi prin contract de servicii, pentru activităţile adiacente de natură tehnică, financiar-contabilă, juridică, audit, necesare implementării POP.

(2) Sunt considerate eligibile stimulentele personalului permanent încadrat în structura autorităţilor care participă la managementul şi implementarea POP.

(3) Cheltuielile de personal auxiliar şi permanent se decontează conform contractului de muncă/deciziei de încadrare sau proporţional cu procentul prevăzut în fişa postului/foaia de prezenţă aferentă atribuţiilor specifice gestionării POP.

(4) Cheltuielile efectuate de personalul din cadrul autorităţii de management, autorităţii de certificare, autorităţii de audit şi de cel din cadrul organismului de plată care participă la implementarea POP, cu ocazia deplasărilor interne şi/sau externe, pentru transport de persoane, cazare, diurnă, indemnizaţii de delegare şi taxe de participare, sunt considerate eligibile dacă se prezintă documente doveditoare şi se justifică efectuarea acestora.

(5) Cheltuielile cu deplasarea, de tipul cheltuielilor de transport, cazare, diurnă, sunt eligibile şi pentru experţii din statele membre sau pentru acei experţi solicitaţi de autoritatea de management în contextul implementării POP, conform prevederilor legale naţionale şi comunitare.

Art. 5. - Pentru cheltuielile cu cazarea, transportul şi diurna se aplică următoarele reguli specifice de eligibilitate:

a) In cazul personalului autorităţilor şi instituţiilor publice, indiferent de finanţarea acestora, pe perioada delegării şi detaşării în altă localitate, precum şi în cazul deplasării în cadrul localităţii, în interesul serviciului, drepturile acestuia se stabilesc potrivit Hotărârii Guvernului nr. 1.860/2006 privind drepturile şi obligaţiile personalului autorităţilor şi instituţiilor publice pe perioada delegării şi detaşării în altă localitate, precum şi în cazul deplasării, în cadrul localităţii, în interesul serviciului, cu modificările şi completările ulterioare.

b) In cazul celorlalte categorii de personal implicate în implementarea proiectelor, pentru cheltuielile de transport se aplică următoarele reguli de decontare:

(i) avionul, pe orice distanţă, clasa economică;

(ii) trenul, după tariful clasei a II-a, pe distanţe de până la 300 km, şi după tariful clasei I, pe distanţe mai mari de 300 km;

(iii) navele de călători, după tariful clasei I;

(iv) mijloace de transport în comun, după tarifele stabilite pentru acele mijloace;

(v) mijloace de transport auto, costul real al combustibilului.

c) Costul tichetelor pentru rezervarea locurilor, costul suplimentelor de viteză, precum şi comisioanele percepute de agenţiile de voiaj intră în cheltuielile de transport care se decontează.

d) Sunt eligibile cheltuielile pentru utilizarea vagonului de dormit numai în cazul călătoriilor efectuate pe timp de noapte, pe distanţe de peste 300 km.

e) Sunt considerate eligibile şi:

(i) cheltuielile pentru transportul efectuat cu mijloacele de transport în comun la şi de la aeroport, gară, autogara sau port, în cazul în care acestea sunt situate în altă localitate;

(ii) cheltuielile de transport efectuate în localitatea unde se execută delegarea, cu mijloacele de transport în comun, dus-întors, pe distanţa dintre gară, aerogara, autogara sau port şi locul delegării ori locul de cazare;

(iii) cheltuielile de transport pe distanţa dintre locul de cazare şi locul delegării;

(iv) taxele pentru trecerea podurilor;

(v) taxele de traversare cu bacul;

(vi) taxele de aeroport, gară, autogara sau port;

(vii) alte taxe privind circulaţia pe drumurile publice, prevăzute de dispoziţiile legale în vigoare.

f) Pentru cheltuielile aferente diurnei se aplică următoarele reguli de decontare:

(i) numărul zilelor calendaristice în care persoana se află în delegare se calculează de la data şi ora plecării până la data şi ora înapoierii mijlocului de transport din şi în localitatea unde îşi are locul permanent de muncă, considerându-se fiecare 24 de ore câte o zi de delegare;

(ii) pentru delegarea cu durata de o singură zi, precum şi pentru ultima zi, în cazul delegării de mai multe zile, diurna se acordă numai dacă durata delegării este de cel puţin 12 ore;

(iii) maxime de referinţă: 350 lei pe zi/persoană,

g) Pentru cheltuielile de cazare se aplică următoarele reguli de decontare:

(i) sunt eligibile cheltuielile de cazare pe baza documentelor justificative emise de structurile de primire turistice, încadrate cu maximum 3 stele. In structurile de primire turistice se includ: hoteluri, moteluri, vile, bungalouri, cabane, campinguri, sate de vacanţă, pensiuni, popasuri turistice, spaţii de campare organizate în gospodăriile populaţiei destinate prin construcţie cazării;

(ii) la stabilirea cheltuielilor de cazare care se decontează se iau în considerare taxa de parcare hotelieră, taxa de staţiune şi alte taxe prevăzute de dispoziţiile legale în vigoare;

(iii) în situaţia în care în costul cazării este inclus şi micul dejun, se decontează şi contravaloarea acestuia;

(iv) maxime de referinţă: 450 lei pe zi/persoană;

(v) în situaţia în care personalul aflat în delegare nu se cazează în unităţi de cazare specializate, cheltuielile de cazare se compensează prin plata, pentru fiecare noapte, a sumei de 30 lei.

Art. 6. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al

României, Partea I.

Ministrul agriculturii, pădurilor şi dezvoltării rurale,

Ilie Sârbu

ANEXĂ

LISTA

cu cheltuielile eligibile pentru proiectele finanţate în cadrul Programul Operaţional pentru Pescuit 2007-2013

I. Cheltuielile eligibile generale ale proiectului:

1. taxe pentru arhitecţi, ingineri şi consultanţi;

2. taxe pentru eliberarea certificatelor, avizelor şi autorizaţiilor necesare implementării proiectelor, aşa cum sunt ele menţionate în legislaţia naţională;

3. taxe pentru elaborarea planului de afaceri/studiului de fezabilitate/memoriu justificativ;

4. achiziţionarea de patente şi licenţe;

5. alte cheltuieli generale legate de implementarea proiectului:

5.1. cheltuielile bancare de deschidere şi de administrare a conturilor şi dobânda rezultată din aceste operaţiuni;

5.2. cheltuielile cu consultanţa juridică, cheltuielile notariale, cheltuielile de expertiză tehnică şi financiară;

5.3. cheltuieli generale de administrare a proiectului.

II. Cheltuielile eligibile specifice:

A. Măsura 1.1. Sprijin public pentru încetarea permanentă a activităţii navelor de pescuit:

- prime pentru încetarea definitivă a activităţii de pescuit.

B. Măsura 1.2. Ajutor public pentru încetarea temporară a activităţilor de pescuit:

1. prime pentru încetarea temporară a activităţii navelor şi ambarcaţiunilor de pescuit acordate proprietarilor acestora;

2. prime acordate pescarilor afectaţi de încetarea temporară a activităţii navelor şi ambarcaţiunilor de pescuit.

C. Măsura 1.3. Investiţii la bordul navelor de pescuit şi selectivitate:

1. achiziţia de motoare noi cu consum de combustibil redus şi cu un impact redus asupra mediului;

2. achiziţia de echipamente performante de detectare a bancurilor de peşte, cu căutare atât pe orizontală, cât şi pe verticală;

3. achiziţia de echipamente care fac posibilă menţinerea şi conservarea capturilor accidentale la bord;

4. achiziţia de echipamente ca parte a proiectelor-pilot care au ca temă pregătirea de noi măsuri privind îmbunătăţirea calităţii produselor;

5. achiziţia de echipamente pentru reducerea impactului asupra habitatelor şi speciilor care nu se comercializează;

6. achiziţia de echipamente care permit reducerea impactului pescuitului asupra ecosistemelor şi fundului marin;

7. cheltuiala aferentă investiţiilor pentru realizarea de unelte de pescuit mai selective (ajutorul se acordă până când acestea devin obligatorii);

8. achiziţia de echipamente pentru îmbunătăţirea condiţiilor de muncă si securitate la bord.

D. Măsura 1.4. Pescuitul costier la scară mică:

1. achiziţia de motoare noi cu consum de combustibil redus şi cu un impact redus asupra mediului;

2. achiziţia de echipamente care fac posibilă menţinerea şi conservarea capturilor accidentale la bord;

3. achiziţia de echipamente ca parte a proiectelor-pilot care au ca temă pregătirea de noi măsuri privind îmbunătăţirea calităţii produselor;

4. achiziţia de echipamente pentru reducerea impactului asupra habitatelor şi speciilor care nu se comercializează;

5. achiziţia de echipamente care permit reducerea impactului pescuitului asupra ecosistemelor şi fundului marin;

6. cheltuiala aferentă investiţiilor pentru realizarea de unelte de pescuit mai selective (ajutorul se acordă până când acestea devin obligatorii);

7. achiziţia de echipamente pentru îmbunătăţirea condiţiilor de muncă şi securitate la bord;

8. prime acordate pentru promovarea organizării lanţului producţie - procesare - comercializare a produselor rezultate din activitatea de pescuit;

9. prime acordate pentru îmbunătăţirea activităţii de administrare şi controlul condiţiilor de acces în anumite zone de pescuit folosind ambarcaţiuni, vehicule, echipamente de telecomunicaţii de vedere de aproape şi/sau pe timp de noapte etc.) de care este nevoie pentru supravegherea unei zone de pescuit;

10. prime pentru pensionare anticipată.

E. Măsura 1.5. Compensaţii socioeconomice pentru gestionarea flotei de pescuit comunitare:

1. achiziţionarea pentru prima dată a proprietăţii totale sau parţiale a unei nave/ambarcaţiuni de pescuit;

2. prime pentru pensionare anticipată a pescarilor de pe navele mai mari de 12 m;

3. prime acordate pescarilor afectaţi de încetarea definitivă a activităţii navelor şi ambarcaţiunilor de pescuit.

F. Măsura 2.1. Investiţii productive în acvacultura:

1. cheltuielile cu modernizarea şi reabilitarea unităţilor de acvacultura tradiţională prin investiţii pentru refacerea digurilor, canalelor şi infrastructurii de pescuit, echipamente de pompare, construirea şi modernizarea staţiilor de reproducere;

2. cheltuielile aferente construirii de noi ferme şi modernizării celor existente;

3. cheltuielile cu diversificarea produselor obţinute prin acvacultura în concordanţă cu cererile de piaţă prin construirea de noi ferme specifice noilor specii de cultură, cum ar fi: peşti (sturioni, şalău, calcan, somn african), crustacee, moluşte etc;

4. achiziţionarea de tehnologii noi şi know-how;

5. cheltuielile aferente construirii de microunităţi de procesare primară, cu condiţia ca cel puţin 50% din materia primă să provină din producţie proprie;

6. cheltuieli pentru realizarea de capacităţi de depozitare a peştelui şi a subproduselor din peşte;

7. cheltuieli pentru construirea sau amenajarea unui centru de vânzare directă către consumatorii finali, în interiorul fermei de acvacultura şi numai pentru produsele piscicole obţinute în cadrul fermei;

8. achiziţionarea de mijloace de transport specifice pentru transportul peştelui viu, peştelui proaspăt, a produselor rezultate în urma procesării şi aprovizionarea cu materii prime, care să fie folosite numai în interes propriu;

9. achiziţionarea de maşini, utilaje şi echipamente folosite la întreţinerea bazinelor, digurilor, barajelor, canalelor din cadrul fermei de acvacultura;

10. cheltuielile pentru realizarea de drumuri şi platforme tehnologice din interiorul fermelor de acvacultura;

11. cheltuielile pentru construirea şi/sau modernizarea depozitelor de furaje;

12. achiziţionarea echipamentelor şi instalaţiilor de producere a furajelor (Capacitatea acestor echipamente şi instalaţii trebuie corelată cu necesarul de furaje pentru acvacultura din cadrul fermei. Nu este permisă valorificarea furajelor în alt scop sau la terţi.);

13. achiziţionarea de plase, garduri şi alte tipuri de echipamente pentru protecţia împotriva prădătorilor;

14. achiziţionarea de echipamente de pescuit, unelte de pescuit, instalaţii şi ambarcaţiuni folosite pentru furajare, tratamente, distribuire de îngrăşăminte, pescuit şi transport peşte;

15. achiziţionarea de software şi sisteme de monitorizare a activităţii de producţie în cadrul unităţilor de acvacultura;

16. achiziţionarea de echipamente şi îmbunătăţirea condiţiilor de muncă şi securitate a lucrătorilor din acvacultura.

G. Măsura 2.2. Măsuri de acvamediu:

1. prime pentru unităţile de acvacultura care includ protecţia şi ameliorarea mediului, a resurselor naturale, a diversităţii genetice, precum şi gestionarea peisajului şi elementelor tradiţionale ale zonelor de acvacultura, care depăşesc simpla aplicare a bunelor practici de acvacultura aplicate în mod obişnuit;

2. prime pentru unităţile de acvacultura care trec la acvacultura organică/ecologică;

3. prime pentru unităţile de acvacultura care sunt situate în situri Natura 2000.

H. Măsura 2.3. Măsuri de sănătate publică

Compensaţii acordate cultivatorilor de moluşte pentru încetarea temporară a recoltării moluştelor pentru:

1. pierderi datorate închiderii fermelor pe perioade foarte lungi;

2. valoarea de piaţă mai scăzută datorită dimensiunii prea mari a scoicilor;

3. preţuri de piaţă mai mici în momentul reînceperii recoltării;

4. pierderi financiare.

I. Măsura 2.4. Măsuri de sănătate animală:

- prime pentru finanţarea programelor privind controlul şi eradicarea bolilor din acvacultura.

J. Măsura 2.5. Pescuit în apele interioare:

1. achiziţionarea de echipamente pentru îmbunătăţirea siguranţei la bord;

2. cheltuieli pentru înlocuirea motorului;

3. achiziţionarea de echipamente pentru îmbunătăţirea condiţiilor de muncă;

4. achiziţionarea de echipamente pentru îmbunătăţirea condiţiilor de igienă;

5. achiziţionarea de echipamente pentru îmbunătăţirea calităţii produsului;

6. achiziţionarea de echipamente pentru îmbunătăţirea eficienţei energetice;

7. achiziţionarea de echipamente pentru îmbunătăţirea selectivităţii (ajutorul se acordă până când acestea devin obligatorii);

8. achiziţionarea de echipamente pentru reducerea impactului asupra ecosistemelor;

9. achiziţionarea de echipamente pentru protecţia capturilor şi a uneltelor şi sculelor de pescuit faţă de prădători;

10. cheltuielile cu investiţiile pentru construirea de pontoane, cheiuri de acostare;

11. cheltuielile cu investiţiile pentru achiziţionarea maşinilor de gheaţă mobile;

12. cheltuielile cu investiţiile pentru depozitarea capturilor;

13. cheltuielile cu investiţiile pentru centre de livrare a peştelui.

K. Măsura 2.6. Investiţii în procesare şi marketing:

1. cheltuieli pentru construirea de noi unităţi de procesare;

2. cheltuieli pentru extinderea şi modernizarea unităţilor existente;

3. achiziţionarea de echipamente moderne pentru procesarea produselor şi a subproduselor;

4. achiziţionarea de tehnologii noi şi metode de producţie inovatoare;

5. achiziţionarea de mijloace de transport specializate pentru transportul peştelui şi al altor materii prime necesare procesării, precum şi al produselor din peşte;

6. achiziţionarea de echipamente capabile să îmbunătăţească calitatea, siguranţa şi trasabilitatea produselor;

7. cheltuieli pentru construirea de depozite frigorifice pentru materia primă şi depozitarea produselor şi subproduselor din peşte, precum şi a semiconservelordin peşte;

8. cheltuieli pentru construirea de capacităţi de depozitare a peştelui şi a subproduselor din peşte, precum şi a conservelor din peşte;

9. cheltuieli pentru extinderea şi/sau modernizarea capacităţilor de depozitare a peştelui, produselor şi subproduselor din peşte, a conservelor şi semiconservelor din peşte;

10. achiziţionarea de instalaţii şi echipamente destinate exclusiv tratării, prelucrării şi comercializării deşeurilor de produse pescăreşti şi de acvacultura;

11. achiziţionarea de echipamente pentru îmbunătăţirea siguranţei şi a condiţiilor de muncă;

12. cheltuieli pentru realizarea infrastructurii şi achiziţionarea de echipamente care vor reduce impactul negativ asupra mediului (în special prin îmbunătăţirea folosirii subproduselor şi a reziduurilor);

13. achiziţionarea de software şi sisteme de monitorizare pentru managementul unităţilor de procesare;

14. cheltuieli pentru realizarea de facilităţi pentru înfiinţarea de pieţe de gross şi burse electronice de peşte.

L. Măsura 3.1. Acţiuni colective:

1. cheltuieli aferente participării, în parteneriat, la programele de cercetare cu tematică legată de sectorul pescăresc, desfăşurate de institutele de cercetare, ale căror rezultate vor fi de interes colectiv şi popularizate pe scară largă;

2. cheltuielile cu pregătirea profesională, în vederea îmbunătăţirii abilităţilor profesionale, dezvoltării de noi metode şi instrumente de pregătire pentru pescari;

3. cheltuielile cu achiziţionarea de echipamente şi realizarea de infrastructuri de producţie, prelucrare sau comercializare, inclusiv pentru tratarea deşeurilor;

4. cheltuielile cu restructurarea asociaţiilor de producători pentru realizarea acţiunilor prevăzute la art. 37 din Regulamentul (CE) nr. 1. 198/2006 al Consiliului din 27 iulie 2006 privind Fondul European pentru Pescuit;

5. prime pentru susţinerea activităţii asociaţiilor de producători reprezentative la nivel naţional.

M. Măsura 3.2. Protecţia şi dezvoltarea faunei şi florei sălbatice:

1. cheltuielile cu investiţiile pentru construcţia sau instalarea de facilităţi fixe sau mobile pentru protejarea sau dezvoltarea faunei şi florei acvatice;

2. cheltuielile cu investiţiile pentru reabilitarea apelor interioare, inclusiv a zonelor de reproducere şi a rutelor de migrare folosite de speciile migratoare;

3. cheltuielile cu investiţiile pentru protejarea şi ameliorarea mediului în cadrul Natura 2000, atunci când aceste zone vizează în mod direct activităţile de pescuit, pentru:

a) consultarea factorilor implicaţi în pregătirea planurilor de management, a strategiilor şi schemelor;

b) studii de monitorizare a speciilor;

c) refacerea habitatelor incluzând planificarea şi managementul riscului - sisteme de prevenire timpurie;

d) pregătirea informaţiilor şi materiale publicitare;

e) crearea de infrastructuri specifice şi asigurarea de echipamente pentru rezervaţii;

f) instruire şi formare pentru angajaţi;

g) studii relevante pentru situri Natura 2000.

N. Măsura 3.3. Porturi de pescuit, puncte de debarcare şi adăposturi:

1. cheltuieli aferente dezvoltării şi modernizării danelor specializate pentru navele şi/sau ambarcaţiunile de pescuit;

2. achiziţionarea de echipamente/construcţii care facilitează descărcarea/încărcarea produselor pescăreşti şi asigură siguranţa pe parcursul procesului de descărcare/încărcare;

3. cheltuielile pentru construirea, modernizarea şi extinderea cheiurilor;

4. cheltuielile aferente investiţiilor pentru asigurarea aprovizionării cu combustibil, energie, gheaţă şi alimentării cu apă;

5. achiziţionarea de spaţii/echipamente care fac posibilă menţinerea, procesarea şi depozitarea la rece a produselor de pescuit;

6. cheltuielile aferente realizării de spaţii de depozitare, altele decât cele pentru depozitarea la rece;

7. cheltuielile pentru asigurarea facilităţilor şi achiziţia de echipamente pentru întreţinerea şi repararea navelor şi ambarcaţiunilor de pescuit;

8. cheltuielile aferente investiţiilor pentru realizarea depozitării şi tratării deşeurilor;

9. cheltuielile aferente investiţiilor pentru construirea de mici adăposturi necesare pentru îmbunătăţirea siguranţei pescarilor;

10. achiziţionarea de echipamente pentru îmbunătăţirea condiţiilor de muncă şi a siguranţei;

11. achiziţionarea de echipamente pentru operaţiunile de manipulare;

12. cheltuielile pentru crearea şi amenajarea de facilităţi pentru prima vânzare.

O. Măsura 3.4. Dezvoltarea de noi pieţe şi campanii de promovare:

1. cheltuielile pentru organizarea şi participarea la târguri comerciale şi expoziţii;

2. cheltuieli pentru realizarea studiilor de piaţă;

3. cheltuieli privind certificarea calităţii, inclusiv crearea de etichete şi certificarea produselor capturate sau recoltate prin metode de producţie ecologice;

4. cheltuielile ocazionate de desfăşurarea campaniilor de promovare regionale, naţionale şi transnaţionale pentru produse pescăreşti şi de acvacultura;

5. cheltuieli pentru promovarea produselor obţinute prin metode cu impact scăzut asupra mediului;

6. cheltuieli pentru punerea în aplicare a politicilor de calitate;

7. cheltuieli pentru campanii de îmbunătăţire a imaginii produselor pescăreşti şi de acvacultura şi a imaginii sectorului piscicol;

8. cheltuieli pentru promovarea produselor recunoscute în baza Regulamentului (CE) nr. 510/2006 al Consiliului din 20 martie 2006 privind protecţia indicaţiilor geografice şi a denumirilor de origine ale produselor agricole şi alimentare;

9. achiziţionarea sau închirierea unui spaţiu publicitar şi crearea de sloganuri şi etichete pe perioada campaniilor de promovare;

10. cheltuieli pentru elaborarea, editarea şi distribuirea materialelor promoţionale şi informative.

P. Măsura 3.5. Proiecte-pilot:

1. cheltuielile pentru testarea, în condiţii apropiate de cele reale din sectorul producţiei, a viabilităţii tehnice sau economice a unei tehnologii inovatoare în scopul dobândirii şi răspândirii de cunoştinţe tehnice sau economice cu privire la tehnologia testată;

2. cheltuielile pentru desfăşurarea de teste asupra planurilor de gestiune şi a planurilor de alocare a efortului de pescuit, inclusiv, dacă este necesar, instituirea de zone interzise pescuitului, pentru a evalua consecinţele biologice şi financiare, precum şi repopularea experimentală;

3. cheltuielile pentru dezvoltarea şi testarea de metode de îmbunătăţire a selectivităţii uneltelor de pescuit, de reducere a capturilor accesorii, a capturilor aruncate înapoi în mare sau a impactului asupra mediului, în special pe fundul mării;

4. cheltuielile pentru testarea unor tipuri alternative de tehnici de gestionare a pescuitului.

Q. Măsura 4.1. Selectarea grupurilor locale

1. Submăsura 4.1.a. Sprijin pentru înfiinţarea parteneriatelor public-privat şi elaborarea strategiilor locale integrate:

a) achiziţionarea de servicii de instruire şi consultanţă pentru actorii locali în vederea constituirii grupurilor locale, elaborării strategiilor de dezvoltare locală şi a planurilor de acţiune a grupurilor locale, inclusiv instruiri pentru managementul grupurilor locale;

b) achiziţionarea de servicii de instruire şi consultanţă pentru autoritatea de management pentru selectarea grupurilor locale;

c) cheltuieli pentru constituirea parteneriatelor public-private de dezvoltare locală;

d) cheltuieli pentru efectuarea de studii ale zonelor avute în vedere;

e) cheltuieli cu informarea grupurilor-ţintă şi a publicului larg în ceea ce priveşte potenţialul zonei şi direcţiile de dezvoltare locală;

f) cheltuieli pentru animarea teritoriilor, organizarea de evenimente promoţionale şi instruiri;

g) cheltuieli pentru elaborarea, monitorizarea şi evaluarea strategiilor de dezvoltare locală;

h) cheltuieli pentru pregătirea dosarului de candidatură în vederea participării la selecţia grupurilor locale.

2. Submăsura 4.1.b. Sprijin pentru implementarea strategiei locale integrate:

a) cheltuieli pentru realizarea de investiţii pentru dezvoltarea turismului, în special a ecoturismului, în zonele pescăreşti, respectiv pentru crearea de infrastructuri pentru cazare, masă şi agrement;

b) cheltuieli pentru realizarea de investiţii în scopul diversificării activităţilor economice în vederea creării de locuri de muncă pentru muncitorii din sectorul pescăresc;

c) cheltuieli pentru sprijinul micilor pescării şi pentru realizarea de infrastructuri şi servicii legate de turism în beneficiul micilor comunităţi pescăreşti;

d) cheltuieli pentru pregătirea şi punerea în aplicare a strategiilor de dezvoltare locală;

e) cheltuieli de funcţionare ale grupurilor locale;

f) alte cheltuieli prevăzute în art. 44 din Regulamentul (CE) nr. 1.198/2006 al Consiliului.

Grupul local stabileşte operaţiunile finanţate prin strategia de dezvoltare locală cu respectarea prevederilor art. 45 alin. (2) din Regulamentul (CE) nr. 1.198/2006 al Consiliului.

R. Măsura 4.2. Sprijin pentru acţiuni de cooperare între grupurile locale:

1. cheltuieli pentru pregătirea programelor de cooperare ale grupurilor locale la nivel naţional şi/sau în cadrul Uniunii Europene;

2. cheltuieli pentru implementarea proiectelor comune ale grupurilor locale la nivel naţional şi/sau în cadrul Uniunii Europene;

3. cheltuieli pentru proiecte comune de instruire ale grupurilor locale la nivel naţional şi/sau în cadrul Uniunii Europene;

4. cheltuieli ocazionate de organizarea de acţiuni privind schimburi de experienţă.

Grupul local stabileşte operaţiunile finanţate prin strategia de dezvoltare locală cu respectarea prevederilor art. 45 alin. (2) din Regulamentul (CE) nr. 1.198/2006 al Consiliului.

S. Măsura 5.1. Asistenţă tehnică - sunt eligibile următoarele tipuri de investiţii şi cheltuieli:

Acţiunea 1. Gestiunea şi punerea în aplicare a programelor:

a) cheltuieli de asistenţă tehnică pentru punerea în aplicare a POP:

1. cheltuieli pentru îmbunătăţirea resurselor umane şi tehnice - pregătirea, managementul, monitorizarea programelor;

2. cheltuieli pentru întărirea capacităţii instituţionale a autorităţii de management împreună cu organismele delegate pentru implementarea POP, autorităţii de certificare, autorităţii de audit;

3. cheltuieli pentru sprijinirea activităţii de monitorizare a proiectelor;

4. cheltuieli pentru organizarea şi desfăşurarea reuniunilor comitetelor de monitorizare;

5. cheltuieli pentru organizarea, funcţionarea şi sprijinirea grupurilor de lucru necesare implementării POP;

6. cheltuieli ocazionate de desfăşurarea activităţilor de audit;

7. cheltuieli pentru realizarea şi implementarea recomandărilor rezultate în urma misiunilor de control/expertiză/audit;

8. cheltuieli pentru achiziţionarea serviciilor de evaluare tehnică şi financiară a cererilor de finanţare;

9. cheltuieli pentru asigurarea transportului intern şi extern, cazare, masă, diurnă, indemnizaţii de delegare şi taxe de participare a personalului implicat în activităţi privind implementarea POP;

10. cheltuieli privind elaborarea documentaţiei de atribuire pentru realizarea achiziţiilor publice legate de implementarea POP;

b) cheltuieli privind îmbunătăţirea capacităţii administrative:

1. cheltuieli privind organizarea şi desfăşurarea de sesiuni de angajare în vederea asigurării personalului necesar pentru implementarea POP;

2. cheltuieli privind plata salariilor pentru personalul auxiliar şi a stimulentelor salariale pentru personalul permanent implicat în implementarea POP;

3. cheltuieli pentru instruirea personalului din cadrul structurilor implicate în implementarea POP;

4. achiziţionarea instrumentelor, materialelor şi echipamentelor necesare pentru dezvoltarea şi funcţionarea infrastructurii de IT la nivel central şi regional, care servesc implementării POP;

5. cheltuieli pentru servicii informatice şi de comunicaţii: instalarea, întreţinerea şi repararea echipamentelor informatice, de comunicaţii, periferice de calcul şi instalaţii, întreţinere, actualizare şi dezvoltare aplicaţii informatice, care servesc implementării POP;

6. achiziţionarea instrumentelor, materialelor şi echipamentelor necesare pentru verificarea implementării proiectelor finanţate prin POP;

7. cheltuieli cu serviciile de instalare, întreţinere şi reparaţii echipamente, cu excepţia celor informatice şi de comunicaţii, care servesc implementării POP;

c) activităţile de comunicaţie:

1. cheltuieli pentru crearea de reţele de comunicaţie (intranet etc.) pentru utilizatorii tehnici;

2. cheltuieli pentru crearea bazelor de date specifice activităţii de monitorizare, evaluare, precum şi a activităţii de control (sistem IT de monitorizare, control, înregistrarea şi stocarea înregistrărilor contabile);

d) facilitarea relaţionării:

1. cheltuieli pentru beneficiarii POP;

2. costuri externe generate de schimburi de experienţă între beneficiarii POP;

e) evaluarea:

1. cheltuieli pentru organizarea şi funcţionarea comisiei de evaluare a POP;

2. cheltuieli pentru evaluarea POP;

3. cheltuielile efectuate pentru evaluările ex-ante, interimare şi ex-post ale POP;

4. cheltuieli pentru evaluarea externă pe subiectele specifice sectorului pescăresc.

Acţiunea 2. Studiile (excluzând evaluarea) necesare implementării POP:

1. cheltuieli pentru realizarea de studii ştiinţifice privind resursele acvatice vii;

2. cheltuieli pentru realizarea de studii de piaţă cu privire la potenţialul consumului de peşte;

3. cheltuieli pentru realizarea de studii de fezabilitate în vederea realizării de porturi pescăreşti şi puncte de debarcare;

4. cheltuieli pentru realizarea de studii de fezabilitate în vederea realizării bursei de peşte;

5. cheltuieli pentru realizarea de studii de fezabilitate în vederea creării pieţei de gross;

6. cheltuieli pentru elaborarea unui master plan pentru acvacultura;

7. cheltuieli cu alte studii necesare implementării POP.

Acţiunea 3. Publicitatea şi informarea:

a) mijloacele şi formele de informare:

1. cheltuieli pentru dezvoltarea şi reactualizarea permanentă a paginii web a autorităţii de management (conceptualizare, design, soft, utilizator etc);

2. cheltuieli de comunicare, informare şi publicitate, difuzarea spoturilor publicitare, radio şi TV, conceperea şi producţia de spoturi radio şi TV, publicitatea prin intermediul presei scrise, organizarea de sesiuni de training şi informare pentru reprezentanţi ai mass-mediei, servicii de monitorizare media;

3. cheltuieli pentru realizarea de spoturi publicitare, prezentări audiovideo la radio şi TV;

b) informarea părţilor interesate:

1. cheltuieli pentru asigurarea unui flux adecvat de informaţii şi publicitate, informarea publicului larg (postere, broşuri, ghiduri, fluturaşi, bannere etc.) şi diseminarea POP;

2. cheltuieli pentru organizarea de seminarii şi ateliere/întâlniri de lucru;

3. cheltuieli pentru realizarea de campanii speciale de informare şi publicitate;

4. cheltuieli privind organizarea de evenimente în vederea promovării POP;

5. cheltuieli privind sesiuni de instruire pentru beneficiari.

Acţiunea 4. Alte activităţi de asistenţă tehnică:

1. cheltuieli generale de întreţinere şi funcţionare ale autorităţii de management: chirie, utilităţi, costuri curente, materiale;

2. cheltuieli pentru achiziţionare sediu, inclusiv prin leasing;

3. cheltuieli cu telefon, fax, servicii poştale, curierat rapid şi reţele de comunicaţii;

4. cheltuieli pentru achiziţionarea mijloacelor de transport, inclusiv prin leasing, necesare implementării POP;

5. cheltuieli privind serviciile de întreţinere, funcţionare şi reparaţii mijloace de transport (carburanţi, lubrifianţi, taxe de drum, prime de asigurare), necesare implementării POP;

6. cheltuieli pentru înregistrarea mărcilor, brevete şi licenţe;

7. cheltuieli privind achiziţia de aparatură birotică, mobilier, echipamente, periferice de calcul şi instalaţii;

8. cheltuieli cu transportul de materiale, mobilier, echipamente şi instalaţii;

9. cheltuieli cu tipărirea, multiplicarea şi distribuţia de materiale efectuate în cadrul proiectului;

10. cheltuieli privind consultanţa şi expertiza tehnică, financiară, contabilă, fiscală şi juridică cu privire la implementarea POP (inclusiv pentru elaborarea de rapoarte, strategii, ghiduri şi metodologii);

11. cheltuieli privind achiziţia de publicaţii/abonamente la publicaţii, cărţi relevante pentru obiectul de activitate al beneficiarului, în format tipărit şi/sau electronic, precum şi pentru participarea la asociaţii;

12. cheltuieli efectuate cu traduceri şi interpretare exclusiv pentru activităţile rezultate din derularea POP;

13. cheltuieli privind participarea la seminarii, comitete cu privire la implementarea POP;

14. cheltuieli privind înfiinţarea unui observator permanent pentru producţia din acvacultura;

15. cheltuieli pentru înfiinţarea unei reţele naţionale pentru sectorul piscicol;

16. cheltuieli pentru înfiinţarea unei reţele naţionale a grupurilor locale;

17. cheltuieli privind sprijinirea înfiinţării grupurilor locale în etapa pregătitoare.


SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 392/2009

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 392 din 2009
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordin 392/2009
Ordin 1650 2015
Ordin 711 2015
Ordin 1453 2014
Ordin 706 2014
Ordin 336 2014
Ordin 1348 2013
Ordin 237 2012
Ordin 159 2012
Ordin 111 2012
Ordin 191 2011
pentru modificarea anexei la Ordinul ministrului agriculturii, pădurilor şi dezvoltării rurale nr. 392/2009 privind aprobarea listei cu cheltuieli eligibile pentru proiectele finanţate în cadrul Programului Operaţional pentru Pescuit 2007-2013
Ordin 117 2011
pentru abrogarea pct. II lit. C poziţia nr. 2 din anexa la Ordinul ministrului agriculturii, pădurilor şi dezvoltării rurale nr. 392/2009 privind aprobarea listei cu cheltuieli eligibile pentru proiectele finanţate în cadrul Programului Operaţional pentru Pescuit 2007-2013
Ordin 24 2011
pentru modificarea anexei la Ordinul ministrului agriculturii, padurilor si dezvoltarii rurale nr. 392/2009 privind aprobarea listei cu cheltuieli eligibile pentru proiectele finantate în cadrul Programului Operational pentru Pescuit 2007-2013
Ordin 145 2010
pentru completarea anexei la Ordinul ministrului agriculturii, padurilor si dezvoltarii rurale nr. 392/2009 privind aprobarea listei cu cheltuieli eligibile pentru proiectele finantate în cadrul Programului Operational pentru Pescuit 2007-2013
Ordin 66 2010
pentru modificarea si completarea Ordinului ministrului agriculturii, padurilor si dezvoltarii rurale nr. 392/2009 privind aprobarea listei cu cheltuieli eligibile pentru proiectele finantate în cadrul Programului Operational pentru Pescuit 2007-2013
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu