ORDIN
Nr. 256 din 7 aprilie 2003
pentru aprobarea modelului de stampila, precum si a modelului de proces-verbal
ce vor fi utilizate de catre departamentul de inspectii din cadrul directiilor
generale pentru agricultura si industrie alimentara judetene
ACT EMIS DE: MINISTERUL AGRICULTURII, ALIMENTATIEI SI PADURILOR
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 262 din 16 aprilie 2003
In temeiul prevederilor Legii nr. 192/2001 privind fondul piscicol,
pescuitul si acvacultura, Legii zootehniei nr. 72/2002, Legii viei si vinului
in sistemul organizarii comune a pietei vitivinicole nr. 244/2002, Legii nr.
266/2002 privind producerea, prelucrarea, controlul si certificarea calitatii,
comercializarea semintelor si a materialului saditor, precum si inregistrarea
soiurilor de plante, Ordonantei Guvernului nr. 42/1995 privind productia de
produse alimentare destinate comercializarii, cu modificarile si completarile
ulterioare, aprobata si modificata prin Legea nr. 123/1995, Ordonantei de
urgenta a Guvernului nr. 71/1999, aprobata si modificata prin Legea nr.
206/2001, republicata, Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 97/2001 privind
reglementarea productiei, circulatiei si comercializarii alimentelor, aprobata
si modificata prin Legea nr. 57/2002, Ordonantei Guvernului nr. 2/2001 privind
regimul juridic al contraventiilor, aprobata si modificata prin Legea nr.
180/2002, Hotararii Guvernului nr. 362/2002, cu modificarile si completarile
ulterioare, precum si ale altor acte normative aprobate de Guvern si elaborate
de Ministerul Agriculturii, Alimentatiei si Padurilor,
vazand Referatul de aprobare nr. 117.318 din 7 aprilie 2003, intocmit de
Directia generala de inspectii,
ministrul agriculturii, alimentatiei si padurilor emite urmatorul ordin:
Art. 1
Se aproba modelul de stampile si modelul de proces-verbal, conform anexelor
nr. 1, 2, 3, 4 si 5.
Art. 2
Utilizarea stampilelor si a procesului-verbal se va face numai de catre
personalul imputernicit din cadrul departamentelor de inspectii ale directiilor
generale pentru agricultura si industrie alimentara judetene.
Art. 3
Directia generala de inspectii si directiile generale pentru agricultura si
industrie alimentara judetene vor duce la indeplinire prevederile prezentului
ordin.
Art. 4
(1) Incepand cu data intrarii in vigoare a prezentului ordin se abroga
orice dispozitie contrara.
(2) Prezentul ordin va fi publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea
I, si va intra in vigoare la data publicarii.
Ministrul agriculturii, alimentatiei si padurilor,
Ilie Sarbu
ANEXA 1*)
*) Anexa nr. 1 este reprodusa in facsimil.
Figura 1, reprezentand modelul de stampila pentru INSPECTOR-SEF, se gaseste
in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 262 din 16 aprilie 2003, la
pagina 4.
ANEXA 2*)
*) Anexa nr. 2 este reprodusa in facsimil.
Figura 2, reprezentand modelul de stampila pentru INSPECTIA PRODUCTIE
VEGETALA, ANIMALA SI PISCICOLA, se gaseste in Monitorul Oficial al Romaniei,
Partea I, nr. 262 din 16 aprilie 2003, la pagina 5.
ANEXA 3*)
*) Anexa nr. 3 este reprodusa in facsimil.
Figura 3, reprezentand modelul de stampila pentru SERVICIUL MARCI SI LICENTE
IN INDUSTRIA ALIMENTARA, se gaseste in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I,
nr. 262 din 16 aprilie 2003, la pagina 5.
ANEXA 4*)
*) Anexa nr. 4 este reprodusa in facsimil.
Figura 4, reprezentand modelul de stampila pentru COMPARTIMENTUL
VITIVINICOL, se gaseste in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 262 din
16 aprilie 2003, la pagina 5.
ANEXA 5
MINISTERUL AGRICULTURII,
ALIMENTATIEI SI PADURILOR
DIRECTIA GENERALA PENTRU AGRICULTURA
SI INDUSTRIE ALIMENTARA ...............
Adresa ................................
telefon ............ fax .............. Seria ....... nr. ........
PROCES-VERBAL Nr. .........
de constatare si sanctionare a contraventiilor
Incheiat astazi ..........................................................
(ziua, luna, anul)
1. Agent constatator:
......................... functia ........... legitimatia nr.
..............
......................... functia ........... legitimatia nr.
..............
......................... functia ........... legitimatia nr.
..............
2. Agent economic controlat (persoana fizica)
............................., nr. de inregistrare la registrul comertului
..................., codul unic de inregistrare ....................., cont
bancar ..............................., Banca ......................., adresa
sediului ............................... .
3. Unitatea (filiala punct de lucru) (adresa)
.............................. unde am fost primiti de domnul/doamna
.............................. in calitate de ................., posesor al
actului de identitate ......................... seria ...... nr.
..............., eliberat de .......................... la data de
.............., CNP ........................ .
4. Obiectul controlului*)
...........................................................................
...........................................................................
...........................................................................
5. Esantioane*) (probe) prelevate
...........................................................................
...........................................................................
Agent constatator, Contravenient sau reprezentantul agentului economic,
.................. ....................................................
6. Constatari in timpul desfasurarii controlului (descrierea faptelor
savarsite) in ziua .... luna .... anul ....... ora .......
...........................................................................
...........................................................................
7. Masuri stabilite in baza constatarilor:
...........................................................................
...........................................................................
8. Sanctiuni contraventionale aplicate:
________________________________________________________________________________
Contravenientul Adresa Numarul codului Articolul Valoarea S Numarul
completa de inregistrare din actul amenzii chitantei
fiscala/actul normativ aplicate de achitare
de identitate a amenzii
al persoanei,
seria .......
nr. .........,
data emiterii
..............
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
Semnificatia coloanei S din tabelul de mai sus este urmatoarea:
S - Semnatura contravenientului
Agent constatator, Contravenient sau reprezentantul agentului economic,
.................. ....................................................
a) Amenda, in suma de .................... lei, se va achita in termen de
15 zile de la data comunicarii, astfel:
- 75%, adica ................... lei, in contul bugetului de stat (venituri
din amenzi aplicate potrivit prevederilor legale) nr. ............., deschis la
Trezoreria ...............;
- 25%, adica ................... lei, in contul D.G.A.I.A. ................
nr. .............., deschis la .............................................. .
b) Contravenientul poate achita in termen de 48 de ore de la comunicare
jumatate din minimul legal al amenzii, adica ....................... lei,
astfel:
- 75%, adica .................... lei, in contul bugetului de stat nr.
..............., deschis la Trezoreria ...................;
- 25%, adica .................... lei, in contul D.G.A.I.A. ...............
nr. ..............., deschis la ............................................. .
c) Chitantele de plata sau documentele bancare vor fi prezentate in termen
de 15 zile la D.G.A.I.A. ..........., serviciul inspectii, in acest fel orice
urmarire incetand. In caz contrar se va proceda la executare silita conform
legii.
d) Impotriva procesului-verbal contravenientul poate face plangere in
termen de 15 zile de la comunicare. Plangerea insotita de copia procesului-verbal
se va depune la D.G.A.I.A. ..........., conform art. 31 si 32 din Ordonanta
Guvernului nr. 2/2001.
Procesul-verbal contine ....... pagini si s-a intocmit in ...... exemplare,
din care au fost difuzate ............ .
e) Alte mentiuni (se va preciza daca contravenientul sau reprezentantul
acestuia refuza sa semneze)
...........................................................................
...........................................................................
9. Martor:
Domnul/Doamna ........................, domiciliat/domiciliata in
...................., str. ..................... nr. ...., bl. ...., sc.
......, ap. ....., judetul/sectorul ............, telefon .........., act de
identitate ......... seria .... nr. ........, CNP ........, emis de
............... la data de ............... .
Semnatura
..........
10. Obiectiuni:
...........................................................................
...........................................................................
Agent constatator, Contravenient sau reprezentantul agentului economic,
.................. ....................................................
Am luat cunostinta de continutul procesului-verbal
cu/fara obiectiuni.
------------
*) Indicarea concreta si corecta a actelor normative care evidentiaza
elementele referitoare la obiectul controlului.
*) Vor fi insotite de proces verbal.