Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 269 din 19 februarie 2007

pentru aprobarea Procedurii de administrare si monitorizare a contribuabililor mijlocii in vederea aplicarii Ordinului ministrului finantelor publice nr. 266/2007 privind organizarea activitatii de administrare a contribuabililor mijlocii la administratiile finantelor publice pentru contribuabilii mijlocii din cadrul directiilor generale ale finantelor publice judetene

ACT EMIS DE: MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 159 din 6 martie 2007



In temeiul prevederilor art. 11 alin. (5) din Hotărârea Guvernului nr. 208/2005 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Finanţelor Publice şi a Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, cu modificările şi completările ulterioare, având în vedere prevederile art. 6 alin. (2) din Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 266/2007 privind organizarea activităţii de administrare a contribuabililor mijlocii la administraţiile finanţelor publice pentru contribuabilii mijlocii din cadrul direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene,

ministrul finanţelor publice emite următorul ordin:

Art. 1. - Se aprobă Procedura de administrare şi monitorizare a contribuabililor mijlocii în vederea aplicării Ordinului ministrului finanţelor publice nr. 266/2007 privind organizarea activităţii de administrare a contribuabililor mijlocii la administraţiile finanţelor publice pentru contribuabilii mijlocii din cadrul direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene, cuprinsă în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.

Art. 2. - Direcţia generală de reglementare a colectării creanţelor bugetare, Direcţia generală de gestiune a impozitelor şi contribuţiilor, Direcţia de metodologie şi proceduri pentru inspecţia fiscală, Direcţia generală de soluţionare a contestaţiilor,  Direcţia de monitorizare a realizării creanţelor bugetare, Direcţia juridică din cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, Direcţia generală a tehnologiei informaţiei, Direcţia generală a contabilităţii publice şi a sistemului de decontări în sectorul public, Direcţia de autorizări din cadrul Ministerului Finanţelor Publice, precum şi administraţiile finanţelor publice pentru contribuabilii mijlocii din cadrul direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene, administraţiile finanţelor publice implicate şi Direcţia Generală a Finanţelor Publice a Municipiului Bucureşti vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.

Art. 3. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul finanţelor publice,

Sebastian Teodor Gheorghe Vlădescu

ANEXĂ

PROCEDURĂ

de administrare şi monitorizare a contribuabililor mijlocii în vederea aplicării Ordinului ministrului finanţelor publice nr. 266/2007 privind organizarea activităţii de administrare a contribuabililor mijlocii la administraţiile finanţelor publice pentru contribuabilii mijlocii din cadrul direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene

Organele fiscale competente pentru administrarea contribuabililor mijlocii definiţi la art. 1 din Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 266/2007 privind organizarea activităţii de administrare a contribuabililor mijlocii la administraţiile finanţelor publice pentru contribuabilii mijlocii din cadrul direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene sunt administraţiile finanţelor publice pentru contribuabilii mijlocii din cadrul direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene pentru:

-   contribuabilii persoane juridice care îşi au domiciliul fiscal pe raza teritorială a judeţului;

-   sediile secundare ale contribuabililor mijlocii, care îşi desfăşoară activitatea pe raza teritorială a judeţului, chiar dacă domiciliul fiscal al contribuabililor mijlocii, persoane juridice, care le-au înfiinţat, se află pe raza teritorială a altor judeţe.

A. Procedura de înregistrare fiscală

1.   Modificările intervenite în datele declarate iniţial de contribuabilii mijlocii şi înscrise în certificatul de înregistrare se fac prin depunerea cererii de înregistrare a menţiunilor/cererii de preschimbare a certificatului de înregistrare la oficiul registrului comerţului de pe lângă tribunal.

2.   Modificările intervenite în datele declarate iniţial de contribuabilii mijlocii, care privesc obligaţiile declarative, inclusiv înregistrarea/scoaterea din evidenţă ca persoană impozabilă înregistrată în scopuri de TVA, vor fi declarate de către aceştia la organul fiscal competent în termen de 30 de zile de la data producerii acestora, cu excepţia TVA, pentru care termenul este stabilit prin legea specială.

3.   La primirea de la oficiul registrului comerţului de pe lângă tribunal a modificărilor menţionate la pct. 1, se va actualiza cu aceste date Registrul contribuabililor al administraţiilor finanţelor publice pentru contribuabilii mijlocii din cadrul direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene.

4.   Inregistrarea sediilor secundare ale contribuabililor mijlocii, cu excepţia sucursalelor care se înregistrează conform procedurilor speciale în materie de înregistrare a comercianţilor, se face prin completarea şi depunerea formularului „Declaraţie de înregistrare fiscală/Declaraţie de menţiuni pentru sediile secundare (060)" la administraţiile finanţelor publice pentru contribuabilii mijlocii din cadrul direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene sau la Direcţia Generală a Finanţelor Publice a Municipiului Bucureşti, în a cărei rază teritorială îşi desfăşoară activitatea sediul secundar, după caz.

5.   Scoaterea din evidenţa fiscală a sediilor secundare ale contribuabililor mijlocii înfiinţate pe raza unui judeţ sau a municipiului Bucureşti, după caz, se face prin depunerea formularului 060 menţionat mai sus la organul fiscal competent, împreună cu certificatul de înregistrare fiscală, în vederea anulării.

6.   Informaţiile referitoare la înfiinţarea şi scoaterea din evidenţă a sediilor secundare ale contribuabililor mijlocii, care îşi desfăşoară activitatea pe raza altor judeţe, se transmit administraţiilor finanţelor publice pentru contribuabilii mijlocii din cadrul direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene, direcţiei generale a finanţelor publice a judeţului, respectiv prin administraţiile finanţelor publice pentru contribuabilii mijlocii sau Direcţiei Generale a Finanţelor Publice a Municipiului Bucureşti, după caz, prin Direcţia generală a tehnologiei informaţiei, şi se evidenţiază într-o secţiune separată a Registrului contribuabililor.

7.   Organul fiscal competent va transmite, după caz, unităţii de trezorerie şi contabilitate publică a municipiului reşedinţă de judeţ sau Direcţiei de Trezorerie a Municipiului Bucureşti orice modificare cu privire la luarea sau scoaterea din administrare a contribuabililor mijlocii sau a sediilor secundare din judeţ la data producerii modificării.

B. Obligaţii declarative

1.  Contribuabilii mijlocii, definiţi potrivit art. 1 din Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 266/2007 depun declaraţii fiscale la organul fiscal competent prevăzut în prezenta procedură.

2.   In cazul contribuabililor mijlocii care au sedii secundare înregistrate ca plătitori de impozit pe veniturile din salarii, conform legii, declararea impozitului pe veniturile din salarii pentru activitatea sediilor secundare se face la organul fiscal competent în administrarea acestora, prevăzut la art. 2 alin. (3) din Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 266/2007.

3.  Informaţiile referitoare la declaraţiile fiscale depuse de sediile secundare ale contribuabililor mijlocii, care îşi desfăşoară activitatea pe raza direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene şi a Direcţiei Generale a Finanţelor Publice a Municipiului Bucureşti, după caz, se transmit administraţiilor finanţelor publice pentru contribuabilii mijlocii din cadrul direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene în a căror rază teritorială îşi are domiciliul fiscal contribuabilul mijlociu, până la data de 5 a lunii următoare celei în care aveau termen de depunere.

4.  (1) Declararea impozitelor, taxelor şi contribuţiilor sociale datorate de contribuabilii mijlocii se face prin modalităţile de declarare prevăzute de lege.

(2) Formatul hârtie al declaraţiei fiscale se arhivează la organul fiscal care a primit declaraţia.

5.  Data depunerii declaraţiei fiscale este data înregistrării acesteia la organul fiscal sau data depunerii la poştă, după caz, conform legii.

In situaţia în care declaraţia fiscală se depune prin mijloace electronice de transmitere la distanţă, data depunerii declaraţiei este data înregistrării acesteia pe site-ul de internet al Ministerului Finanţelor Publice comunicată contribuabilului prin mesaj electronic.

6.   (1) In situaţia în care contribuabilul a utilizat mai multe căi de transmitere a declaraţiei fiscale, va fi înregistrată prima declaraţie depusă, conform legii.

(2) Orice corecţie ulterioară a unei declaraţii fiscale se face prin depunerea unei declaraţii fiscale rectificative, în condiţiile legii.

C. Rambursarea TVA

Prevederile cap. III din Metodologia de soluţionare a deconturilor cu sume negative de taxă pe valoarea adăugată cu opţiune de rambursare, aprobată prin Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 967/2005, cu modificările şi completările ulterioare, se aplică şi persoanelor impozabile definite în Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 266/2007 începând cu deconturile cu sume negative de TVA cu opţiune de rambursare, aferente lunii martie 2007, cu termen de depunere până la data de 25 aprilie 2007 inclusiv.

Dispoziţii tranzitorii

Deconturile cu sume negative de TVA cu opţiune de rambursare, depuse de contribuabilii prevăzuţi la art. 1 din Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 266/2007 până la data de 25 martie 2007, deci inclusiv aferente lunii februarie 2007, şi nesoluţionate până la data preluării de către noul organ de administrare, se vor soluţiona de către administraţiile finanţelor publice pentru contribuabilii mijlocii din cadrul direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene, potrivit procedurii de soluţionare în vigoare la data depunerii deconturilor.

In acest sens, organele fiscale competente la data depunerii deconturilor vor transmite administraţiilor finanţelor publice pentru contribuabilii mijlocii, în scopul soluţionării, deconturile cu sume negative de TVA cu opţiune de rambursare, însoţite de Fişa de calcul a SIN, Fişa indicatorilor de inspecţie fiscală, Fişa de analiză de risc, Referatul pentru analiza documentară şi adresa de transmitere către compartimentul cu atribuţii de inspecţie fiscală, după caz.

Pentru deconturile cu sume negative de TVA cu opţiune de rambursare, nesoluţionate până la data preluării de către noul organ de administrare, pentru care organele fiscale competente la data depunerii deconturilor au emis decizii de rambursare, procedura de soluţionare se finalizează de către administraţiile finanţelor publice judeţene pentru contribuabilii mijlocii din cadrul direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene.

D.  Solicitarea documentelor de către contribuabilii mijlocii administraţi la administraţiile finanţelor publice pentru contribuabilii mijlocii din cadrul direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene

Solicitarea documentelor de către contribuabilii mijlocii se face prin cerere adresată administraţiilor finanţelor publice pentru contribuabilii mijlocii din cadrul direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene, astfel:

a)  depusă la registratură;

b)  transmisă prin poştă;

c)  transmisă prin alte mijloace, cum sunt fax, e-mail.

E.  Eliberarea documentelor solicitate de contribuabilii mijlocii administraţi la administraţiile finanţelor publice pentru contribuabilii mijlocii din cadrul direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene se face astfel:

1.   la sediul administraţiilor finanţelor publice pentru contribuabilii mijlocii din cadrul direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene împuternicitului sau reprezentantului legal al contribuabilului;

2.   prin transmitere poştală, la cererea contribuabilului, cu scrisoare recomandată cu confirmare de primire.

F.   Procedura de plată a obligaţiilor fiscale la contribuabilii mijlocii administraţi de administraţiile finanţelor publice pentru contribuabilii mijlocii din cadrul direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene

1.   Până la data de 1 aprilie 2007, plăţile obligaţiilor fiscale reprezentând impozite, taxe, contribuţii şi alte venituri fiscale, efectuate de către contribuabilii mijlocii persoane juridice prevăzuţi în anexa la Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 266/2007, se realizează la unitatea teritorială a Trezoreriei Statului la care au fost arondaţi anterior acestei date.

2.   Incepând cu data de 1 aprilie 2007, contribuabilii mijlocii persoane juridice administraţi la administraţiile finanţelor publice pentru contribuabilii mijlocii din cadrul direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene efectuează plata obligaţiilor fiscale reprezentând impozite, taxe, contribuţii şi alte venituri fiscale, la unitatea de trezorerie şi contabilitate publică a municipiului reşedinţă de judeţ.

3.   Până la data de 1 aprilie 2007, plata obligaţiilor fiscale reprezentând impozitul pe venitul din salarii pentru sediile secundare ale contribuabililor mijlocii prevăzuţi în anexa la Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 266/2007, care îşi desfăşoară activitatea pe raza teritorială a municipiului Bucureşti, se efectuează la unitatea teritorială a Trezoreriei Statului a sectorului municipiului Bucureşti la care au fost arondaţi anterior acestei date.

4.  Incepând cu data de 1 aprilie 2007, plata obligaţiilor fiscale reprezentând impozitul pe venitul din salarii pentru sediile secundare care îşi desfăşoară activitatea pe raza teritorială a municipiului Bucureşti se efectuează la Direcţia de Trezorerie şi Contabilitate Publică a Municipiului Bucureşti.

5.   Până la data de 1 aprilie 2007, impozitul pe veniturile din salarii datorat de sediile secundare ale contribuabililor mijlocii de pe raza teritorială a judeţului în care îşi are domiciliul fiscal contribuabilul mijlociu, precum şi de cele de pe raza teritorială a altor judeţe se achită la unităţile de trezorerie şi contabilitate publică la care au fost arondaţi anterior acestei date.

6.   Incepând cu data de 1 aprilie 2007, impozitul pe veniturile din salarii datorat de sediile secundare ale contribuabililor mijlocii de pe raza teritorială a judeţului în care îşi are domiciliul fiscal contribuabilul mijlociu, precum şi de cele de pe raza teritorială a altor judeţe se achită la unităţile de trezorerie şi contabilitate publică ale municipiilor reşedinţă de judeţ pe a căror rază teritorială îşi desfăşoară activitatea sediul secundar.

7.   Documentele de plată întocmite de contribuabilii mijlocii persoane juridice în vederea achitării impozitului pe venitul din salarii datorat de sediile secundare ale acestora, aflate în raza teritorială a altui organ fiscal decât cel pe a cărui rază teritorială îşi are domiciliul fiscal contribuabilul, vor cuprinde în mod obligatoriu şi următoarele informaţii:

a)   codul de identificare fiscală şi denumirea persoanei juridice care face plata;

b)   codul de identificare fiscală al sediului secundar pentru care se face plata.

8.   (1) Unităţile de trezorerie şi contabilitate publică ale municipiilor reşedinţă de judeţ vor comunica zilnic administraţiei finanţelor publice pentru contribuabilii mijlocii din cadrul direcţiei generale a finanţelor publice a judeţului propriu plăţile efectuate de contribuabili în condiţiile pct. 2 şi 6.

(2) Activitatea de Trezorerie şi Contabilitate Publică a Municipiului Bucureşti va comunica zilnic Direcţiei Generale a Finanţelor Publice a Municipiului Bucureşti plăţile efectuate de contribuabili în condiţiile pct. 4.

9.   (1) Conturile de disponibilităţi ale sediilor secundare ale contribuabililor mijlocii, în care se încasează sume de la instituţiile publice în conformitate cu prevederile art. 5 alin. (8) şi ale art. 6 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 146/2002 privind formarea şi utilizarea resurselor derulate prin trezoreria statului, aprobată cu modificări prin Legea nr. 201/2003, cu modificările şi completările ulterioare, se deschid la unităţile de trezorerie şi contabilitate publică ale municipiilor reşedinţă de judeţ sau la Activitatea de Trezorerie şi Contabilitate Publică a Municipiului Bucureşti, după caz.

(2)   Unităţile de trezorerie şi contabilitate publică ale municipiilor reşedinţă de judeţ şi Activitatea de Trezorerie şi Contabilitate Publică a Municipiului Bucureşti vor transmite la finele fiecărei zile administraţiilor finanţelor publice pentru contribuabilii mijlocii din cadrul direcţiilor generale ale finanţelor publice din judeţul propriu şi, respectiv, Direcţiei Generale a Finanţelor Publice a Municipiului Bucureşti situaţia sumelor încasate în contul 50.69 „Disponibil al agenţilor economici", deschis pe numele contribuabililor mijlocii şi al sediilor secundare ale acestora, iar acestea au obligaţia de a stabili în prima zi lucrătoare de la primirea situaţiilor respective lista operatorilor economici cu obligaţii bugetare neachitate, precum şi suma aferentă acestor obligaţii, care se transmite unităţii de trezorerie şi contabilitate publică a municipiului reşedinţă de judeţ, respectiv Activităţii de Trezorerie şi Contabilitate Publică a Municipiului Bucureşti, după caz, pentru indisponibilizarea contului.

(3)   Activităţile de trezorerie şi contabilitate publică ale municipiilor reşedinţă de judeţ şi Activitatea de Trezorerie şi Contabilitate Publică a Municipiului Bucureşti nu vor deconta ordinele de plată pentru Trezoreria Statului (OPT), prin care contribuabilii mijlocii şi sediile secundare ale acestora sau alte persoane juridice împuternicite de aceştia dispun transferul în conturi bancare al sumelor indisponibilizate de organele fiscale, cu excepţia celor în care se precizează în mod expres că transferul se efectuează pentru achitarea integrală sau parţială a drepturilor salariale.

(4) Sumele încasate în contul 50.69 „Disponibil al agenţilor economici" în plus faţă de cele indisponibilizate, precum şi cele pentru care nu s-a întocmit de către organul fiscal lista prevăzută la alin. (2) în termenul stabilit pot fi transferate în conturi bancare, cu condiţia ca asupra conturilor respective să nu fi fost înfiinţată poprirea prin titluri executorii.

G. Procedura de inspecţie fiscală a contribuabililor mijlocii administraţi de administraţiile finanţelor publice pentru contribuabilii mijlocii din cadrul direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene

1.  Activitatea de inspecţie fiscală se desfăşoară în baza titlului VII din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.

Activitatea de inspecţie fiscală la contribuabilii mijlocii din fiecare judeţ se efectuează de personalul cu atribuţii de inspecţie fiscală din cadrul administraţiei finanţelor publice pentru contribuabilii mijlocii a judeţului respectiv.

2.   (1) Competenţa de efectuare a inspecţiei fiscale la sediile secundare ale contribuabililor mijlocii, aflate pe teritoriul municipiului Bucureşti, revine organelor de inspecţie fiscală din cadrul Direcţiei Generale a Finanţelor Publice a Municipiului Bucureşti, doar pentru obligaţiile de plată ale sediului secundar.

(2)   In cazul în care contribuabilul mijlociu are sedii secundare în alte judeţe, competenţa de efectuare a inspecţiei fiscale revine organelor de inspecţie fiscală din cadrul administraţiei finanţelor publice pentru contribuabilii mijlocii a judeţului respectiv, doar pentru obligaţiile de plată ale sediului secundar.

(3)   Raportul de inspecţie fiscală, însoţit de actul administrativ fiscal emis de organul de inspecţie fiscală, se transmite atât organului fiscal competent de administrare pentru obligaţiile de plată ale sediului secundar, cât şi administraţiei finanţelor publice pentru contribuabilii mijlocii a judeţului pe a cărui rază teritorială îşi are domiciliul fiscal contribuabilul mijlociu, pentru a fi conexat la dosarul fiscal al acestuia.

(4)  Coordonarea acţiunilor de inspecţie fiscală la sediile secundare ale contribuabililor mijlocii revine administraţiei finanţelor publice pentru contribuabilii mijlocii a judeţului pe a cărui rază teritorială îşi are domiciliul fiscal contribuabilul mijlociu respectiv.

3.   (1) Acţiunile de inspecţie fiscală prin procedura controlului încrucişat la un contribuabil mijlociu cu un sediu secundar în municipiul Bucureşti sunt în competenţa personalului cu atribuţii de inspecţie fiscală din cadrul Direcţiei Generale a Finanţelor Publice a Municipiului Bucureşti.

(2) Controlul încrucişat poate fi efectuat şi de organele de inspecţie fiscală din cadrul administraţiilor finanţelor publice ale sectoarelor municipiului Bucureşti, cu delegare de competenţă, conform prevederilor art. 97 alin. (3) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.

(3)   Pentru sediile secundare ale unui contribuabil mijlociu, aflate pe raza altui judeţ, competenţa de efectuare a controlului încrucişat revine organelor de inspecţie fiscală din cadrul administraţiei finanţelor publice pentru contribuabilii mijlocii a judeţului pe a cărui rază teritorială îşi desfăşoară activitatea sediile secundare respective.

(4)   Un exemplar al procesului-verbal întocmit de organele de inspecţie fiscală se va transmite pentru valorificare şi conexare la dosarul fiscal al contribuabilului gestionat de administraţia finanţelor publice pentru contribuabilii mijlocii a judeţului pe a cărui rază teritorială îşi are domiciliul fiscal contribuabilul mijlociu.

4. (1) Acţiunile de inspecţie fiscală la un contribuabil mijlociu, începute de orice echipă de inspecţie fiscală din cadrul direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene, se vor finaliza de această echipă. Actul de control, împreună cu actul administrativ fiscal, dacă este cazul, se va transmite la administraţia finanţelor publice pentru contribuabilii mijlocii a judeţului respectiv.

(2)   Acţiunile de inspecţie fiscală la un contribuabil administrat de administraţia finanţelor publice a municipiului reşedinţă de judeţ, începute de orice echipă de inspecţie fiscală din cadrul direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene, se vor finaliza de această echipă. Actul de control, împreună cu actul administrativ fiscal, dacă este cazul, se va transmite la administraţia finanţelor publice a municipiului reşedinţă de judeţ.

(3)   Acţiunile de inspecţie fiscală pentru care s-a emis aviz de inspecţie fiscală, dar neîncepute de organele de control ale direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene la contribuabilii mijlocii, vor fi efectuate de organele de inspecţie fiscală ale administraţiei finanţelor publice pentru contribuabilii mijlocii a judeţului respectiv, fără a mai fi necesar un alt aviz.

(4)   Acţiunile de inspecţie fiscală pentru care s-a emis aviz de inspecţie fiscală, dar neîncepute de organele de control ale direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene la contribuabilii administraţi de administraţia finanţelor publice a municipiului reşedinţă de judeţ, vor fi efectuate de organele de inspecţie fiscală ale acestor administraţii, fără a mai fi necesar un alt aviz.

H. Activitatea de contestaţii

Contestaţiile la actele administrative fiscale formulate de contribuabilii mijlocii se soluţionează potrivit prevederilor Codului de procedură fiscală.

După soluţionare, dosarul contestaţiei la actele administrative emise anterior intrării în vigoare a prezentului ordin va fi transmis organului fiscal care preia în administrare respectivul contribuabil mijlociu.

I. Procedura de îndrumare şi asistenţă pentru contribuabilii mijlocii administraţi de administraţiile finanţelor publice pentru contribuabilii mijlocii din cadrul direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene

1. Indrumarea şi asistenţa contribuabililor mijlocii în aplicarea prevederilor legislaţiei fiscale se asigură de administraţiile finanţelor publice pentru contribuabilii mijlocii din cadrul direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene sau Direcţia Generală a Finanţelor Publice a Municipiului Bucureşti pe a cărei rază teritorială îşi are domiciliul fiscal contribuabilul mijlociu sau îşi desfăşoară activitatea sediul secundar al acestuia, după caz. Indrumarea şi asistenţa se fac fie ca urmare a solicitării contribuabililor, fie din iniţiativa organului fiscal. Indrumarea şi asistenţa ca urmare a solicitării contribuabililor mijlocii se realizează în mod prioritar prin e-mail sau telefonic. De asemenea, contribuabilii mijlocii pot solicita asistenţă prin e-mail sau telefonic Centrului de asistenţă a contribuabililor din cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală. Indrumarea şi asistenţa din iniţiativa organului fiscal se asigură atât prin elaborarea şi distribuirea de materiale de informare (ghiduri, broşuri, pliante, afişe etc.), cât şi prin orice alte mijloace care pot asigura transmiterea corespunzătoare a informaţiilor şi mesajelor.

2. In situaţia în care, din motive tehnice, Sistemul Electronic Naţional nu este operaţional pentru toţi contribuabilii mijlocii, îndrumarea şi asistenţa acestora în ceea ce priveşte depunerea şi primirea declaraţiilor fiscale se asigură şi de compartimentul de specialitate al administraţiei finanţelor publice pentru contribuabilii mijlocii din cadrul direcţiei generale a finanţelor publice judeţene sau al Direcţiei Generale a Finanţelor Publice a Municipiului Bucureşti, după caz.

J. Procedura de urmărire a respectării înlesnirilor la plată aflate în derulare pentru contribuabilii mijlocii administraţi de administraţiile finanţelor publice pentru contribuabilii mijlocii din cadrul direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene

1.   Pentru contribuabilii mijlocii, urmărirea modului de respectare a înlesnirilor la plată acordate în baza actelor normative în materie se realizează de administraţiile finanţelor publice pentru contribuabilii mijlocii din cadrul direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene pe a cărei rază teritorială îşi are domiciliul fiscal contribuabilul mijlociu persoană juridică.

2.   Pentru sediile secundare ale contribuabililor mijlocii, urmărirea modului de respectare a înlesnirilor la plată acordate în baza actelor normative în materie se realizează de către administraţiile finanţelor publice pentru contribuabilii mijlocii din cadrul direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene sau de Direcţia Generală a Finanţelor Publice a Municipiului Bucureşti, unde acestea îşi desfăşoară activitatea.

3.  Ori de câte ori organele fiscale menţionate la pct. 2 vor constata nerespectarea termenelor şi/sau condiţiilor prevăzute în documentele de acordare a înlesnirilor la plată vor înştiinţa administraţiile finanţelor publice pentru contribuabilii mijlocii din cadrul direcţiilor generale a finanţelor publice judeţene pe a căror rază teritorială îşi au domiciliul fiscal contribuabilii mijlocii persoane juridice.

4.   Actul administrativ emis de administraţia finanţelor publice pentru contribuabilii mijlocii din cadrul direcţiei generale a finanţelor publice judeţene pe a cărei rază teritorială îşi are domiciliul fiscal contribuabilul mijlociu, prin care se comunică contribuabilului mijlociu pierderea înlesnirilor la plată (de către însăşi persoana juridică ori de un sediu secundar al acesteia), se transmite şi administraţiilor finanţelor publice pentru contribuabilii mijlocii din cadrul direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene sau Direcţia Generală a Finanţelor Publice a Municipiului Bucureşti competente în administrarea sediilor secundare ale contribuabilului mijlociu, în vederea recuperării sumelor rămase de plată.

K. Procedura de compensare şi de restituire a obligaţiilor bugetare

1.   Restituirea sumelor reprezentând impozite, taxe, contribuţii şi alte venituri bugetare, prevăzute la art. 113 alin. (1) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, contribuabililor mijlocii, inclusiv pentru sediile secundare ale acestora, se realizează numai după compensarea efectuată cu alte obligaţii fiscale datorate, în conformitate cu prevederile art. 112 din acelaşi act normativ.

2.   Sumele de restituit/rambursat contribuabilului mijlociu vor fi compensate cu obligaţiile fiscale restante înregistrate de către acesta şi datorate în nume propriu, respectiv cu obligaţiile fiscale restante înregistrate de sediile sale secundare, reprezentând impozit pe veniturile din salarii declarat şi neachitat.

3.     Sumele de restituit sediilor secundare ale contribuabilului mijlociu, reprezentând impozit pe veniturile din salarii, vor fi compensate cu obligaţiile fiscale restante de acelaşi tip, datorate de celelalte sedii secundare ale acestuia, respectiv cu obligaţiile fiscale restante datorate de către contribuabilul mijlociu în nume propriu.

4.   Cererile de compensare şi/sau de restituire ale contribuabililor mijlocii, nesoluţionate la data efectuării predării-primirii activităţii de administrare a acestuia de către organul fiscal teritorial, dar aflate în termenul legal de soluţionare, vor fi predate spre soluţionare, ca parte a dosarului fiscal al contribuabilului, administraţiilor finanţelor publice pentru contribuabilii mijlocii din cadrul direcţiilor generale a finanţelor publice judeţene pe a căror rază teritorială îşi au domiciliul fiscal contribuabilii.

5.    Cererile de compensare şi/sau de restituire nesoluţionate de organul fiscal competent la data efectuării predării-primirii activităţii de administrare, respectiv 1 aprilie 2007, şi al căror termen legal de soluţionare se împlineşte până la această dată vor fi soluţionate de organul fiscal căruia acestea i-au fost adresate, până la predarea dosarului fiscal.

L. Procedura de executare silită a contribuabililor mijlocii administraţi de administraţiile finanţelor publice pentru contribuabilii mijlocii din cadrul direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene

1.     Pentru recuperarea creanţelor fiscale ale contribuabililor mijlocii, persoane juridice, în cadrul procedurii de executare silită, organul de executare coordonator este administraţia finanţelor publice pentru contribuabilii mijlocii din cadrul direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene în a cărei rază teritorială îşi are domiciliul fiscal contribuabilul mijlociu.

2.   Pentru impozitul pe venitul din salarii datorat de sediile secundare ale contribuabililor mijlocii, organele de executare silită coordonatoare sunt cele ale administraţiilor finanţelor publice pentru contribuabilii mijlocii din cadrul direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene în a căror rază teritorială se află sediile secundare sau dacă sediile secundare se află pe raza teritorială a municipiului Bucureşti, organul de executare silită coordonator este cel al Direcţiei Generale a Finanţelor Publice a Municipiului Bucureşti.

3.  Pentru impozitul pe venit şi impozitul pe veniturile din salarii datorat de contribuabilii mijlocii, persoane juridice, organul  de  executare  silită  coordonator  este  cel   al administraţiilor finanţelor publice pentru contribuabilii mijlocii din cadrul direcţiei generale a finanţelor publice judeţene în a cărei rază teritorială se află domiciliile fiscale ale contribuabililor mijlocii persoane juridice.

4.   Organele fiscale competente să aplice procedura de executare silită prin sechestrarea şi valorificarea bunurilor mobile/imobile ale contribuabililor mijlocii sunt organele fiscale în a căror rază teritorială se află bunurile, respectiv organele de executare silită ale administraţiilor finanţelor publice pentru contribuabilii mijlocii din cadrul direcţiei generale a finanţelor publice judeţene ori Direcţia Generală a Finanţelor Publice a Municipiului Bucureşti, dacă bunurile urmăribile sunt pe raza teritorială a municipiului Bucureşti. Administraţiile finanţelor publice pentru contribuabilii mijlocii din cadrul direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene vor numi comisiile de licitaţie sau pot delega această competenţă Direcţiei Generale a Finanţelor Publice a Municipiului Bucureşti ori altor administraţii ale finanţelor publice pentru contribuabilii mijlocii din cadrul direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene, după caz.

5.   Organele de executare competente anterior datei de 1 aprilie 2007, care au înfiinţat popriri înainte de această dată asupra veniturilor datorate de terţi ori asupra disponibilităţilor din conturile bancare ale contribuabililor mijlocii, vor comunica terţilor şi tuturor băncilor unde sunt înfiinţate popriri codul IBAN de la Direcţia de Trezorerie şi Contabilitate Publică a Municipiului Bucureşti ori de la unităţile de trezorerie şi contabilitate publică ale municipiilor reşedinţă de judeţ, după caz, în care se vor vira sumele reţinute, aferente veniturilor bugetare, după data de 1 aprilie 2007.

6.    Sumele obţinute până la 1 aprilie 2007 din valorificarea bunurilor sechestrate şi nedistribuite până la 31 martie 2007 se vor vira la Direcţia de Trezorerie şi Contabilitate Publică a Municipiului Bucureşti ori la unităţile de trezorerie şi contabilitate publică ale municipiilor reşedinţă de judeţ, după caz, organul de executare silită din cadrul Direcţiei Generale a Finanţelor Publice a Municipiului Bucureşti ori administraţiile finanţelor publice pentru contribuabilii mijlocii din cadrul direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene, după caz, procedând la eliberarea sau la distribuirea sumelor, potrivit legii, după această dată.

7.   In cadrul procedurii de executare silită aflate în derulare la data de 1 aprilie 2007, pentru drepturile organelor fiscale competente până la această dată, înscrise la Cartea funciară ori la Arhiva Electronică de Garanţii Reale Mobiliare, după caz, se va comunica de îndată acestor registre noul organ fiscal competent.

M. Procedura de monitorizare a contribuabililor mijlocii administraţi de administraţiile finanţelor publice pentru contribuabilii mijlocii din cadrul direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene

1.   Activitatea de monitorizare a contribuabililor mijlocii administraţi de direcţiile generale ale finanţelor publice judeţene este desfăşurată de Direcţia de monitorizare a realizării creanţelor bugetare din cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală.

2.   Monitorizarea colectării veniturilor bugetare de la contribuabilii mijlocii se realizează pe baza raportării lunare, pe care direcţia generală a finanţelor publice judeţeană o va transmite Direcţiei de monitorizare a realizării creanţelor bugetare - M.F.P.

3.   Administraţiile finanţelor publice pentru contribuabilii mijlocii de la    nivelul direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene sau Direcţia Generală a Finanţelor Publice a Municipiului Bucureşti vor transmite până la data de 10 a lunii următoare celei de raportare, la direcţia generală a finanţelor publice judeţeană, în a cărei rază teritorială îşi are domiciliul fiscal contribuabilul mijlociu persoană juridică, situaţia privind obligaţiile de plată reprezentând contribuţiile sociale datorate şi neachitate până la data de 31 decembrie 2003, impozitul pe veniturile din salarii datorat de sediile secundare care îşi desfăşoară activitatea pe raza teritorială a altor judeţe sau a municipiului Bucureşti, după caz, precum şi încasările în contul acestora, conform formularelor 01 -04, prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezenta procedură.

4.  Pe baza informaţiilor referitoare la obligaţiile de plată şi la încasările în contul acestora din evidenţa proprie, precum şi a informaţiilor transmise conform pct. 3, direcţia generală a finanţelor publice judeţeană pe a cărei rază teritorială îşi are sediul social contribuabilul mijlociu consolidează, în vederea raportării, obligaţiile şi plăţile contribuabililor mijlocii, persoane juridice, iar până la data de 15 a lunii următoare celei de raportare va transmite Direcţiei de monitorizare a realizării creanţelor bugetare situaţia privind obligaţiile bugetare de plată şi încasările în contul acestora, conform formularelor 01 -04.

5.  Situaţia se întocmeşte pe fiecare contribuabil mijlociu şi, separat, pe fiecare buget, respectiv bugetul de stat, bugetul asigurărilor sociale de stat, bugetul Fondului naţional unic de asigurări sociale de sănătate şi bugetul asigurărilor pentru şomaj.

6.   Informaţiile necesare a fi completate în situaţia de mai sus rezultă din evidenţa analitică pe plătitori şi constituie baza documentară de analiză şi informare atât pentru Agenţia Naţională de Administrare Fiscală, cât şi pentru Ministerul Finanţelor Publice.

7.  Informaţiile cuprinse în formularele 01 -04, transmise de direcţiile generale ale finanţelor publice judeţene, se vor prelua şi se vor transmite în format electronic şi pe suport hârtie, pe baza datelor din Sistemul informatic de administrare a creanţelor fiscale.

8.  Organul fiscal de administrare va înştiinţa Direcţia de monitorizare a realizării creanţelor bugetare, în termen de 30 de zile, despre orice modificare intervenită în datele de înregistrare fiscală a contribuabililor mijlocii şi a sucursalelor/punctelor de lucru ale acestora şi despre preluarea în administrare a unor noi contribuabili mijlocii, conform prevederilor Ordinului ministrului finanţelor publice nr. 266/2007.

N. Procedura de reprezentare în faţa instanţelor şi de asistenţă legală pentru activitatea administraţiilor finanţelor publice pentru contribuabilii mijlocii din cadrul direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene

Reprezentarea în faţa instanţelor pentru actele emise de administraţiile finanţelor publice pentru contribuabilii mijlocii se va realiza de serviciul juridic din cadrul direcţiei generale a finanţelor publice judeţene în cadrul căreia funcţionează administraţia finanţelor publice pentru contribuabilii mijlocii.

Asistenţa din punct de vedere juridic pentru activităţile administraţiei finanţelor publice pentru contribuabilii mijlocii din cadrul direcţiei generale a finanţelor publice judeţene se asigură de serviciul juridic din cadrul direcţiei generale a finanţelor publice judeţene în cadrul căreia funcţionează administraţia finanţelor publice pentru contribuabilii mijlocii.

ANEXĂ*)

Formular 01

SITUAŢIA OBLIGAŢIILOR LA BUGETUL DE STAT Şl A PLĂŢILOR EFECTUATE ÎN CONTUL ACESTOR OBLIGAŢII

MINISTERUL FINANŢELOR PUBLICE

AGENŢIA NAŢIONALĂ DE ADMINISTRARE FISCALĂ

DIRECŢIA DE MONITORIZARE A REALIZĂRII CREANŢELOR BUGETARE

COD FISCAL__________________________________________________

DENUMIRE CONTRIBUABIL___________________________________

LA DATA DE: luna...........anul.........

                                                                                                                                                                                                                 -LEI-

                                                                                Denumire venit

Impozit pe profit

Impozit pe

venituri din

salarii

TVA

Accize

Impozit pe ţiţei şi gaze naturale

Alte impozite şi taxe

Total

de plata

de rambursat

de plată

de restituit

1

2

3

4

5

6

7

8

9

Obligaţii de plata

Restanţe la data de 31.12 a anului precedent

Debite

011

Accesorii aferente instituite până la 31 decembrie a anului precedent

012

Accesorii aferente debitelor la 31.12 a anului precedent instituite în anul curent

020

Obligaţii anulate in condiţiile legii din restanţe la 31.12 a anului precedent

Debite

031

Accesorii aferente inclusiv din cele instituite în anul curent

032

Obligaţii curente (cumulat de la început de an)

Debite

041

Accesorii aferente obligaţiilor curente

042

Obligaţii curente anulate în condiţiile legii

Debite

051

Accesorii aferente

052

Total obligaţii

Debite: 011-031+041-051

061

Accesorii: 012+020-032+042-052

062

Din care eşalonate sau amânate la plata

Debite

071

Accesorii

072

Stingere obligatii (Plati,

compensari,alte

modalitati)

Din obligaţii restante la 31.12 a anului precedent

Debite

081

Accesorii aferente inclusiv cele instituite în anul curent

082

Din obligaţii curente (cumulat de la început an)

Debite

091

Accesorii aferente obligaţiilor curente

092

Total stingeri

Debite: 081+091

101

Accesorii: 082+092

102

Din care din sume eşalonate la plata

Debite

111

Accesorii

112

Plaţi în avans

Debite

113

Sold la finele

perioadei de

raportare

Obligaţii restante la 31.12 a anului precedent

Debite: 011 -03l - 081

121

Accesorii aferente inclusiv cele instituite în anul curent: 012+020-032-082

122

Obligaţii curente (cumulat de la început de an)

Debite: 041-051-091

131

Accesorii aferente: 042-052-092

132

Total obligaţii

Debite: 121-131

141

Accesorii: 122+132

142

Director executiv,                                                                                                                                 Intocmit,

*) Anexa este reprodusă în facsimil.

Instrucţiuni pentru completarea formularului:

- liniile 011 si 012 rumân nemodificată pana la finele anului de raportare. Se înscriu, pentru fiecare impozit în parte, sumele reprezentând debite restante respectiv accesorii aferente instituite pâna la 31 decembrie a anului precedent. Datele se preiau din situaţia existenta la finele anului precedent anului de raportare (din Situaţia obligaţiilor de plata şi a încasărilor la data de 31.12 a anului precedent, se calculează valoarea debitelor respectiv accesoriilor restante la 31.12 astfel: linia 061 - linia 101 respectiv linia 062 - linia 102;

- linia 020 se modifică lunar - se înscriu, pentru fiecare impozit în parte, accesoriile instituite în anul curent până la finele lunii pentru obligaţiile restante la 31.12 a anului precedent,

- liniile 031 si 032 - se înscriu sumele reprezentând debitele din restanţele existenţe în sold la data de 31.12 a anului precedent, respectiv accesoriile instituite inclusiv în anul curent, anulate în condiţiile legii,

- liniile 041 si 042 se modifică lunar - se înscriu sume reprezentând debitele aferente fiecărei luni respectiv accesoriile instituite până la finele lunii, pentru fiecare impozit în parte, cumulat de la începutul anului;

- liniile 051 si 052 se înscriu sumele reprezentând debitele respectiv accesoriile aferente din obligaţii curente anulate în condiţiile legii;

- liniile 061 si 062 se modifica lunar - se înscriu sume reprezentând, pentru fiecare impozit în parte, debitele restante la 31.12 a anului precedent si debitele dm obligaţii curente, respectiv accesoriile aferente inclusiv cele instituite în anul curent, mai putin obligaţiile anulate în condiţiile legii;

- liniile 071 si 072 - se înscriu debitele şi respectiv accesoriile din totalul obligaţiilor de plată ce sunt eşalonate sau amânate la plată;

- liniile 081 si 082 se modifică lunar - se înscriu, pentru fiecare impozit în parte, sumele încasate în contul debitelor restante la 31.12 a anului precedent respectiv a accesoriilor aferente inclusiv cele instituite în anul curent, cumulat de la începutul anului;

- liniile 091 si 092 se modifică lunar - se înscriu, pentru fiecare impozit în parte, sumele încasate în contul debitelor din obligaţii curente, respectiv a accesoriilor acestora, cumulat de la începutul anului;

-liniile 101 si 102 se modifică lunar- se înscriu, pentru fiecare impozit în parte, prin insumarea liniilor 081 si 091 respectiv a liniilor 082 si 092,

- liniile 111 si 112 se modifică lunar - se înscriu, pentru fiecare impozit în parte, sumele încasate în contul ratelor scadente în luna de raportare, conform eşalonărilor aprobate pentru debite respectiv accesorii;

- linia 113 se modifică lunar - se înscrie, pentru fiecare impozit în parte sumele plătite în avans;

- liniile 121 si 122 se modifică lunar - se înscriu, pentru fiecare impozit în parte soldul debitelor respectiv accesoriilor aferente la sfârşitul perioadei de raportare a obligaţiilor de plată restante la 31.12 a anului precedent;

- liniile 131 si 132 se modifică lunar - se înscriu, pentru fiecare impozit în parte soldul debitelor respectiv accesoriilor aferente la sfârşitul perioadei de raportare a obligaţiilor curente cumulat de la începutul anului;

- liniile 141 si 142 se modifică lunar - se înscriu, pentru fiecare impozit în parte soldul debitelor respectiv accesoriilor aferente la sfârşitul perioadei de raportare a obligaţiilor restante la sfârşitul perioadei de raportare;

- coloanele 4 si 6 din rubrica "Obligaţii de plata" se vor completa cu sumele pentru care contribuabilul a depus cerere de rambursare/restituire;

- coloanele 4 si 6 din rubrica "Stingere obligaţii" se vor complete cu sumele efectiv rambursate/restituite;

Corelaţii în completarea formularului:

061=011-031+041-051                                                                071  =< 061

062=012+020-032+042-052                                                        072  =< 062

101=081+091                                                                               111  =< 101

102=082+092                                                                               112  =< 102

121=011-031-081                                                                        111  =< 071

122=012+020-032-082                                                                112  =< 072

131=041-051-091

132=042-052-092

141=121+131

142=122+132

NOTĂ: In cazul nerespectării eşalonării, în luna respectivă se operează modificările în conformitate cu prevederile legale în vigoare referitoare la calculul accesoriilor.

Formular 02

SITUAŢIA OBLIGAŢIILOR LA BUGETUL ASIGURĂRILOR SOCIALE DE STAT ŞI A PLĂŢILOR EFECTUATE ÎN CONTUL ACESTOR OBLIGAŢII

LA DATA DE: luna...........anul.........

MINISTERUL FINANŢELOR PUBLICE

AGENŢIA NAŢIONALĂ DE ADMINISTRARE FISCALĂ

DIRECŢIA DE MONITORIZARE A REALIZĂRII CREANŢELOR BUGETARE

COD FISCAL____________________________________________________

DENUMIRE CONTRIBUABIL_____________________________________ 

                                                                                                                                                                                                               -LEI-

Denumire venit

Contribuţia individuală de asigurări sociale reţinută de la asiguraţi

Contribuţia de asigurări sociale datorată de angajator

Alte contribuţii

Total

1

2

3

4

Obligaţii de plată

Restante la data de 31.12 a anului precedent

Debite

011

Accesorii aferente instituite pana la 31 decembrie a anului precedent

012

Accesorii aferente debitelor la 31.12 a anului precedent instituite în anul curent

020

Obligatii anulate în condiţiile legii din restante la 31.12 a anului precedent

Debite

031

Accesorii aferente inclusiv din cele instituite în anul curent

032

Obligaţii curente (cumulat de la început de an)

Debite

041

Accesorii aferente obligaţiilor curente

042

Obligatii curente anulate în condiţiile legii

Debite

051

Accesorii aferente

052

Total obligatii

Debite: 011-031+041-051

061

Accesorii: 012+020-032+042-052

062

Din care eşalonate sau amânate la plaţi

Debite

071

Accesorii

072

Stingere obligatii (Plati,

compensari, alte

modalitati)

Din obligaţii restante la 31.12 a anului precedent

Debite

081

Accesorii aferente inclusiv cele instituite în anul curent

082

Din obligaţii curente (cumulat de la început an)

Debite

091

Accesorii aferente obligaţiilor curente

092

Total stingeri

Debile: 081+091

101

Accesorii: 082-092

102

Din care din sume eşalonate la plata

Debite

111

Accesorii

112

Plăţi în avans

Debite

113

Sold la finele

perioadei de

raportare

Obligaţii restante Ea 31.12 a anului precedent

Debite: 011-031-081   

121

Accesorii aferente inclusiv cele instituite în anul curent: 012+020-032-082

122

Obligaţii curente (cumulat de la început de an)

Debite: 041-051-091

131

Accesorii aferente: 042-052-092

132

Total obligaţii

Debite: 121+131

141

Accesorii: 122+132

142

Director executiv,                                                        Intocmit,

Instrucţiuni pentru completarea formularului:

- liniile 011 si 012 raman nemodificata pana ia finele anului de raportare. Se înscriu, pentru fiecare contribuţie in parte, sumele reprezentând debite restante respectiv accesorii aferente instituite pana la 31 decembrie a anului precedent

Datele se preiau din situaţia existenta la finele anului precedent anului de raportare (din Situaţia obligaţiilor de plata si a incasarilor la data de 31.12 a anului precedent, se calculează valoarea debitelor respectiv accesoriilor restante la 31.12 astfel:

- linia 061 - linia 101 respectiv linia 062 - linia 102;

- linia 020 se modifica lunar - se inscriu, pentru fiecare contribuţie in parte, accesoriile instituite in anul curent pana la finele lunii pentru obligaţiile restante la 31.12 a anului precedent;

- liniile 031 si 032 - se înscriu sumele reprezentând debitele din restantele existente in sold la data de 31.12 a anului precedent, respectiv accesoriile instituite inclusiv in anul curent, anulate in condiţiile legii;

- liniile 041 si 042 se modifica lunar - se inscriu sume reprezentând debitele aferente fiecărei luni respectiv accesoriile instituite pana la finele lunii, pentru fiecare contribuţie in parte, cumulat de la începutul anului;

- liniile 051 si 052 se inscriu sumele reprezentând debitele respectiv accesoriile aferente din obligaţii curente anulate in condiţiile legii;

- liniile 061 si 062 se modifica lunar - se inscriu sume reprezentând, pentru fiecare contribuţie in parte, debitele restantele la 31.12 a anului precedent si debitele din obligaţii curente, respectiv accesoriile aferente inclusiv cele instituite in anul curent, mai puţin obligaţiile anulate in condiţiile legii;

- liniile 071 si 072 - se inscriu debitele si respectiv accesoriile din totalul obligaţiilor de plata ce sunt eşalonate sau amanate la plata,

- liniile 081 si 082 se modifica lunar - se inscriu, pentru fiecare contribuţie in parte, sumele incasate in contul debitelor restante la 31.12 a anului precedent respectiv a accesoriilor aferente inclusiv cele instituite in anul curent, cumulat de la începutul anului;

- liniile 091 si 092 se modifica lunar - se inscriu, pentru fiecare contribuţie in parte, sumele incasate in contul debitelor din obligaţii curente, respectiv a accesoriilor acestora, cumulat de la începutul anului;

-liniile 101 si 102 se modifica lunar - se inscriu, pentru fiecare contribuţie in parte, prin însumarea liniilor 081 si 091 respectiv a liniilor 082 si 092;

-liniile 111 si 112 se modifica lunar - se inscriu, pentru fiecare contribuţie in parte, sumele încasate in contul ratelor scadente in luna de raportare, conform eşalonărilor aprobate pentru debite respectiv accesorii;

- linia 113 se modifică lunar - se înscrie, pentru fiecare contribuţie în parte sumele plătite în avans;

- liniile 121 si 122 se modifica lunar - se inscriu, pentru fiecare contribuţie in parte soldul debitelor respectiv accesoriilor aferente ia sfârşitul perioadei de raportare a obligaţiilor de plata restante la 31.12 a anului precedent;

- liniile 131 si 132 se modifica lunar - se inscriu, pentru fiecare contribuţie in parte soldul debitelor respectiv accesoriilor aferente ta sfârşitul perioadei de raportare a obligaţilor curente cumulat de la începutul anului;

- liniile 141 si 142 se modifica lunar - se inscriu, pentru fiecare contribuţie in parte soldul debitelor respectiv accesoriilor aferente la sfârşitul perioadei de raportare a obligaţiilor restante ta sfârşitul perioadei de raportare;

Corelaţii in completarea formularului:

061=011-031+041-051                                                   071 =< 061

062=012+020-032+042-052                                           072 =< 062

101 = 081+091                                                                111 =< 101

102=082+092                                                                  112 =< 102

121=011-031-081                                                            111 =< 071

122=012+020-032-082                                                    112 =< 072

131=041-051-091

132=042-052-092

141=121-131

142=122-132

NOTA: In cazul nerespectării eşalonării, in luna respectiva se operează modificările in conformitate cu prevederile legale in vigoare referitoare la calculul accesoriilor.

Formular 03

SITUAŢIA OBLIGAŢIILOR LA BUGETUL ASIGURĂRILOR SOCIALE DE SĂNĂTATE  ŞI A PLĂŢILOR EFECTUATE ÎN CONTUL ACESTOR OBLIGAŢII

LA DATA DE: luna...........anul.........

MINISTERUL FINANŢELOR PUBLICE

AGENŢIA NAŢIONALĂ DE ADMINISTRARE FISCALĂ

DIRECŢIA DE MONITORIZARE A REALIZĂRII  CREANŢELOR BUGETARE

COD FISCAL____________________________________________________

DENUMIRE CONTRIBUABIL_____________________________________

                                                                                                                                                                                                               -LEI-

Denumire venit

Contribuţia pentru asigurări sociale de sănătate datorată

de angajator

Contribuţia pentru asigurări sociale de sănătate reţinută de la asiguraţi

Alte contribuţii

Total

1

2

3

4

Obligaţii de plată

Restante la data de 31.12 a anului precedent

Debite

011

Accesorii aferente instituite pana la 31 decembrie a anului precedent

012

Accesorii aferente debitelor la 31.12 a anului precedent instituite în anul curent

020

Obligaţii anulate in condiţiile legii din restanţe la 31.12 a anului precedent

Debite

031

Accesorii aferente inclusiv din. cele instituite în anul curent

032

Obligaţii curente (cumulat de la început de an)

Debite

041

Accesorii aferente obligaţiilor curente

042

Obligaţii curente anulate în condiţiile legii

Debite

051

Accesorii aferente

052

Total obligaţii

Debite: 011-031+041-051

061

Accesorii: 012+020-032+042-052

062

Din care eşalonate sau amânate la plată

Debite

071

Accesorii

072

Stingere obligatii (Plati,

compensari,alte

modalitati)

Din obligaţii restante la 31.12 a anului precedent

Debite

081

Accesorii aferente inclusiv cele instituite în anul curent

082

Din obligaţii curente (cumulat de la început an)

Debite

091

Accesorii aferente obligaţiilor curente

092

Total stingeri

Debite: 081+091

101

Accesorii: 082+092

102

Din care din sume eşalonate la plata

Debite

111

Accesorii

112

Plaţi în avans

Debite

113

Sold la finele

perioadei de

raportare

Obligaţii restante ta 31.12 a anului precedent

Debite: 011-031-081

121

Accesorii aferente inclusiv cele instituite în anul curent: 012+020-032-082

122

Obligaţii curente (cumulat de la început de an)

Debite: 041-051-091

131

Accesorii aferente: 042-052-092

132

Total obligaţii

Debite: 121+131

141

Accesorii: 122+132

142

Director executiv.                                                              Intocmit,

Instrucţiuni pentru completarea formularului:

- liniile 011 si 012 taman nemodificata pana la finele anului de raportare. Se inscriu, pentru fiecare contribuţie in parte, sumele reprezentând debite restante respectiv accesorii aferente instituite pana la 31 decembrie a anului precedent.

Dalele se preiau din situaţia existenta la finele anului precedent anului de raportare (din Situaţia obligaţiilor de plata si a incasarilor la data de 31.12 a anului precedent, se calculează valoarea debitelor respectiv aceesoriilor restante la 31.12 astfel:

linia 061 - linia 101 respectiv linia 062 - linia 102;

- linia 020 se modifica lunar - se inscriu, pentru fiecare contribuţie in parte, accesoriile instituite in anul curent pana la finele lunii pentru obligaţiile restante la 31.12 a anului precedent;

- liniile 031 si 032 - se inscriu sumele reprezentând debitele din restantele existente in sold la data de 31.12 a anului precedent, respectiv accesoriile instituite inclusiv in anul curent, anulate in condiţiile legii;

- liniile 041 si 042 se modifica lunar - se inscriu sume reprezentând debitele aferente fiecarei luni respectiv accesoriile instituite pana la finele lunii, pentru fiecare contribuţie in parte, cumulat de la începutul anului;

- luniile 051 si 0S2 se inscriu sumele reprezentând debitele respectiv accesoriile aferente din obligaţii curente anulate in condiţiile legii,

- liniile 061 si 062 se modifica lunar - se inscriu sume reprezentând, pentru fiecare contribuţie in parte, debitele restantele la 31.12 a anului precedent si debitele din obligaţii curente, respectiv accesoriile aferente inclusiv cele instituite in anul curent, mai puţin obligaţiile anulate in condiţiile legii;

- liniile 071 si 072 - se inscriu debitele si respectiv accesoriile din totalul obligaţiilor de plata ce sunt eşalonate sau amânate la plata;

- liniile 081 si 082 se modifica lunar - se inscriu, pentru fiecare contribuţie in parte, sumele incasate in contul debitelor restante la 31.12 a anului precedent respectiv a accesoriilor aferente inclusiv cele instituite in anul curent, cumulat de la începutul anului;

- liniile 091 si 092 se modifica lunar - se inscriu, pentru fiecare contribuţie in parte, sumele incasate in contul debitelor din obligării curente, respectiv a accesoriilor acestora, cumulat de la inceputul anului;

- liniile 101 si 102 se modifica lunar - se inscriu, pentru fiecare contribuţie in parte, prin însumarea liniilor 081 si 091 respectiv a liniilor 082 si 092;

- liniile 111 si 112 se modifica lunar - se inscriu, pentru fiecare contribuţie in parte, sumele incasate in contul ratelor scadente in luna de raportare, conform eşalonărilor aprobate pentru debite respectiv accesorii;

- linia 113 se modifica lunar - se înscrie, pentru fiecare contribuţie în parte sumele plătite în avans;

- liniile 121 si 122 se modifica lunar - se inscriu, pentru fiecare contribuţie in parte soldul debitelor respectiv accesoriilor aferente la sfârşitul perioadei de raportare a obligaţiilor de plata restante la 31.12 a anului precedent;

- liniile 131 si 132 se modifica lunar - se inscriu, pentru fiecare contribuţie in parte soldul debitelor respectiv accesoriilor aferente la sfârşitul perioadei de raportare a obligaţiilor curente cumulat de la inceputul anului;

- liniile 141 si 142 se modifica lunar - se inscriu, pentru fiecare contribuţie in parte soldul debitelor respectiv accesoriilor aferente la sfârşitul perioadei de raportare a obligaţiilor restante la sfârşitul perioadei de raportare,

Corelarii in completarea formularului:

061=011-031+041-051                                                   071 =< 061

062=012-020-032+042-052                                            072 =< 062

101=081+091                                                                  111 =< 101

102=082-092                                                                   112 =< 02

121=011-031-08l                                                             111 =< 071

122=012-020-032-082                                                    112 =< 072

131=041-051-091

132-042-052-092

141 = 121-131

142=122+132

NOTA: In cazul nerespectării eşalonării, in luna respectiva se operează modificările in conformitate cu prevederile legale in vigoare referitoare la calculul accesoriilor.

Formular 04

SITUAŢIA OBLIGAŢIILOR LA BUGETUL ASIGURĂRILOR PENTRU ŞOMAJ

Şl A PLĂŢILOR EFECTUATE ÎN CONTUL ACESTOR OBLIGAŢII

LA DATA DE: luna...........anul.........

MINISTERUL FINANŢELOR PUBLICE

AGENŢIA NAŢIONALĂ DE ADMINISTRARE FISCALĂ

DIRECŢIA DE MONITORIZARE A REALIZĂRII  CREANŢELOR BUGETARE

COD FISCAL_______________________

DENUMIRE CONTRIBUABIL_____________________________________

                                                                                                                                                                                                    -LEI-

Denumire venit

Contribuţia individuală de asigurări pentru şomaj reţinută de la asiguraţi

Contribuţia de asigurări pentru şomaj datorată de angajator

Total

1

2

3

Obligaţii de plată

Restante la data de 31.12 a anului precedent

Debite

011

Accesorii aferente instituite pana la 31 decembrie a anului precedent

012

Accesorii aferente debitelor la 31.12 a anului precedent instituite în anul curent

020

Obligatii anulate în condiţiile legii din restanţe la 31.12 a anului precedent

Debite

031

Accesorii aferente inclusiv din cele instituite în anul curent

032

Obligaţii curente (cumulat de ia început de an)

Debite

041

Accesorii aferente obligaţiilor curente

042

Obligatii curente anulate in condiţiile legii

Debite

051

Accesorii aferente

052

Total obligaţii

Debite: 011-031+041-051

061

Accesorii: 012+020-032+042-052

062

Din care eşalonate sau amânate la plată

Debite

071

Accesorii

072

Stingere obligaţii (Plaţi.

compensări, alte

modalităţi)

Din obligaţii restante la 31.12 a anului precedent

Debite

081

Accesorii aferente inclusiv cele instituite în anul curent

082

Din obligaţii curente (cumulat de la început an)

Debite

091

Accesorii aferente obligaţiilor curente

092

Total stringeri

Debite: 081+091

101

Accesorii: 082+092

102

Din care din sume eşalonate la plata

Debite

111

Accesorii

112

Plăţi în avans

Debite

113

Sold la finele

perioadei de

raportare

Obligatii restante la 31.12 a anului precedent

Debite: 011-031-081

121

Accesorii aferente inclusiv cele instituite în anul curent: 012+020-032-082

122

Obligaţii curente (cumulat de la început de an)

Debite: 041-051-091

131

Accesorii aferente: 042-052-092

132

Total obligaţii

Debile: 121+131

141

Accesorii: 122+132

142

Director executiv,                                                                                        Intocmit

Instrucţiuni pentru completarea formularului:

-liniile 011 si 012 ramane nemodificata pana la finele anului de raportate Se inscriu, pentru fiecare contribuţie in parte, sumele reprezentând debite restante respectiv accesorii aferente instituite pana la 31 decembrie a anului precedent

Datele se preiau din situaţia existenta la finele anului precedent anului de raportare (din Situatia obligaţilor de plata si a încasărilor la data de 31.12 a anului precedent, se calculează valoarea debitelor respectiv accesorilor restante la 31.12 astfel:

linia 061 - linia 101 respectiv linia 062- linia 102;

- linia 020 se modifica lunar - se inscriu, pentru fiecare contribuţie in parte, accesoriile instituite b anul curent pana la finele lunii pentru obligaţiile restante la 31.12 a anului precedent;

- liniile 031 si 032 - se inscriu sumele reprezentând debitele din restantele existente in sold la data de 31.12 a anului precedent, respectiv accesoriile instituite inclusiv in anul curent, anulate in condiţiile legii;

- liniile 041 si 042 se modifica lunar - se inscriu sume reprezentând debitele aferente fiecărei luni respectiv accesoriile instituire pana la finele lunii, pentru fiecare contribuţie in parte, cumulat de la inceputul anului;

- liniile 051 si 052 se inscriu sumele reprezentând debitele respectiv accesoriile aferente din obligaţii curente anulate in condiţiile legii,

- liniile 061 si 062 se modifica lunar - se inscriu sume reprezentând, pentru fiecare contributie in parte, debitele restantele la 31.12 a anului precedent si debitele din obligaţii curente, respectiv accesoriile aferente inclusiv cele instituite in anul curent, mai putin obligaţiile anulate ut condiţiile legii,

-liniile 071 si 072 -se inscriu debitele si respectiv accesorile din totalul obligaţiilor de plata ce sunt esalonate sau amanate la plata;

-liniile 081 si 082 se modifica lunar - se inscriu, pentru fiecare contributie in parte, sumele incasate in contul debitelor restante la 31.12 a anului precedent respectiv a accesoriilor aferente inclusiv cele instituite in anul curent, cumulat de la inceputul anului;

- liniile 091 si 092 se modifica lunar - se inscriu, pentru fiecare contribuţie in parte, sumele incasate in contul debitelor din obligaţii curente, respectiv a accesoriior acestora, cumulat de la inceputul anului:

-liniile 101 si 102 se modifica lunar - se inscriu, pentru fiecare contribuţie in parte, prin insumarea  liniilor 081 si 091 respectiva liniilor 082 si 092;

-  liniile 111 si 112 se modifica lunar - se inscriu, pentru fiecare contribuţie in parte, sumele incasate in contul ratelor scadente in luna de raportare, conform eşalonărilor aprobate pentru debite respectiv accesorii;

- linia 113 se modifica lunar - se înscrie, pentru fiecare contribuţie în parte sumele platite în avans;

-liniile 121 si 122 se modifica lunar - se inscriu, pentru fiecare contribuie in parte soldul debitelor respectiv accesoriilor aferente la sfarsitul perioadei de raportare a obligatiilor de plata restante la 31.12 a anului precedam;

- liniile 131 si 132 se modifica lunar - se inscriu, pentru fiecare contribuţie in parte soldul debitelor respectiv accesoriilor aferente la sfârşitul perioadei de raportare a obligatiilor curente cumulat de la inceputul anului;

-  liniile 141 si 142 se modifica lunar - se inscriu, pentru fiecare contribuţie in parte soldul debitelor respectiv accesoriilor aferente la sfârşitul perioadei de raportare a obligatiilor restante ia sfârşitul perioadei de raportare;

Corelaţii in completarea formularului:

061=011-031+041-051                                                                 071 =< 061

062=012+020-032-042-052                                                          072 =< 062

10l=08l+091                                                                                   111 =< 101

102=082+092                                                                                112 =< 102

121=011-031-081                                                                         111 =< 071

122=012-020-032-082                                                                   l12 =< 072

131-041-051-091

132=042-052-092

141=121-131

142=122-132

NOTA: In cazul nerespectarii eşalonării, in luna respectiva se operează modificările in conformitate cu prevederile legale in vigoare referitoare la calculul accesoriilor


SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 269/2007

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 269 din 2007
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordin 269/2007
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu