ORDIN Nr. 269
din 19 februarie 2007
pentru aprobarea Procedurii
de administrare si monitorizare a contribuabililor mijlocii in vederea
aplicarii Ordinului ministrului finantelor publice nr. 266/2007 privind
organizarea activitatii de administrare a contribuabililor mijlocii la
administratiile finantelor publice pentru contribuabilii mijlocii din cadrul
directiilor generale ale finantelor publice judetene
ACT EMIS DE:
MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 159 din 6 martie 2007
In temeiul prevederilor art. 11 alin. (5) din Hotărârea Guvernului nr. 208/2005 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Finanţelor Publice
şi a Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, cu modificările şi
completările ulterioare, având în vedere prevederile art. 6 alin. (2) din Ordinul ministrului
finanţelor publice nr. 266/2007 privind organizarea activităţii de administrare a contribuabililor
mijlocii la administraţiile finanţelor publice pentru contribuabilii mijlocii
din cadrul direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene,
ministrul finanţelor publice emite următorul ordin:
Art. 1. - Se aprobă Procedura
de administrare şi monitorizare a contribuabililor mijlocii în vederea
aplicării Ordinului ministrului finanţelor publice nr. 266/2007
privind organizarea activităţii de administrare a
contribuabililor mijlocii la administraţiile finanţelor publice pentru
contribuabilii mijlocii din cadrul direcţiilor generale ale finanţelor publice
judeţene, cuprinsă în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.
Art. 2. - Direcţia generală de
reglementare a colectării creanţelor bugetare, Direcţia generală de gestiune a
impozitelor şi contribuţiilor, Direcţia de metodologie şi proceduri pentru
inspecţia fiscală, Direcţia generală de soluţionare a contestaţiilor, Direcţia
de monitorizare a realizării
creanţelor bugetare, Direcţia juridică din cadrul Agenţiei Naţionale de
Administrare Fiscală, Direcţia generală a tehnologiei informaţiei, Direcţia
generală a contabilităţii publice şi a sistemului de decontări în sectorul
public, Direcţia de autorizări din cadrul Ministerului Finanţelor Publice,
precum şi administraţiile finanţelor publice pentru contribuabilii mijlocii din
cadrul direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene, administraţiile
finanţelor publice implicate şi Direcţia Generală a Finanţelor Publice a
Municipiului Bucureşti vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
Art. 3. - Prezentul ordin se
publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Ministrul finanţelor publice,
Sebastian Teodor Gheorghe Vlădescu
ANEXĂ
PROCEDURĂ
de administrare şi monitorizare a contribuabililor
mijlocii în vederea aplicării Ordinului ministrului finanţelor publice nr. 266/2007 privind organizarea
activităţii de administrare a contribuabililor mijlocii la administraţiile finanţelor publice
pentru contribuabilii mijlocii din cadrul direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene
Organele fiscale competente pentru administrarea
contribuabililor mijlocii definiţi la art. 1 din Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 266/2007 privind organizarea activităţii de
administrare a contribuabililor mijlocii la administraţiile finanţelor publice
pentru contribuabilii mijlocii din cadrul direcţiilor generale ale finanţelor
publice judeţene sunt administraţiile finanţelor publice pentru contribuabilii
mijlocii din cadrul direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene
pentru:
- contribuabilii persoane
juridice care îşi au domiciliul fiscal pe raza teritorială a judeţului;
- sediile secundare ale
contribuabililor mijlocii, care îşi desfăşoară activitatea pe raza teritorială
a judeţului, chiar dacă domiciliul fiscal al contribuabililor mijlocii,
persoane juridice, care le-au
înfiinţat, se află pe raza teritorială a altor judeţe.
A. Procedura de înregistrare
fiscală
1. Modificările intervenite
în datele declarate iniţial de contribuabilii mijlocii şi înscrise în
certificatul de înregistrare se fac prin depunerea cererii de înregistrare a
menţiunilor/cererii de preschimbare a certificatului de înregistrare la oficiul
registrului comerţului de pe lângă tribunal.
2. Modificările intervenite
în datele declarate iniţial de contribuabilii mijlocii, care privesc
obligaţiile declarative, inclusiv înregistrarea/scoaterea din evidenţă ca
persoană impozabilă înregistrată în scopuri de TVA, vor fi declarate de către
aceştia la organul fiscal competent în termen de 30 de zile de la data producerii acestora, cu excepţia TVA, pentru
care termenul este stabilit prin legea specială.
3. La primirea de la oficiul
registrului comerţului de pe lângă tribunal a modificărilor menţionate la pct. 1, se va actualiza cu aceste date Registrul
contribuabililor al administraţiilor finanţelor publice pentru contribuabilii
mijlocii din cadrul direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene.
4. Inregistrarea sediilor secundare ale contribuabililor mijlocii, cu excepţia sucursalelor care
se înregistrează conform procedurilor speciale în materie de înregistrare a
comercianţilor, se face prin completarea şi depunerea formularului „Declaraţie
de înregistrare fiscală/Declaraţie de menţiuni pentru sediile secundare (060)" la administraţiile finanţelor
publice pentru contribuabilii mijlocii din cadrul direcţiilor generale ale
finanţelor publice judeţene sau la Direcţia Generală a Finanţelor Publice a
Municipiului Bucureşti, în a cărei rază teritorială îşi desfăşoară activitatea
sediul secundar, după caz.
5. Scoaterea din evidenţa
fiscală a sediilor secundare ale contribuabililor mijlocii înfiinţate pe raza
unui judeţ sau a municipiului Bucureşti, după caz, se face prin depunerea formularului 060 menţionat mai sus la
organul fiscal competent, împreună cu certificatul de înregistrare fiscală, în
vederea anulării.
6. Informaţiile referitoare
la înfiinţarea şi scoaterea din evidenţă a sediilor secundare ale contribuabililor
mijlocii, care îşi desfăşoară activitatea pe raza altor judeţe, se transmit
administraţiilor finanţelor publice pentru contribuabilii mijlocii din cadrul
direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene, direcţiei generale a
finanţelor publice a judeţului, respectiv prin administraţiile finanţelor
publice pentru contribuabilii mijlocii sau Direcţiei Generale a Finanţelor
Publice a Municipiului Bucureşti, după caz, prin Direcţia generală a
tehnologiei informaţiei, şi se evidenţiază într-o secţiune separată a Registrului contribuabililor.
7. Organul fiscal competent
va transmite, după caz, unităţii de trezorerie şi contabilitate publică a
municipiului reşedinţă de judeţ sau Direcţiei de Trezorerie a Municipiului
Bucureşti orice modificare cu privire la luarea sau scoaterea din administrare
a contribuabililor mijlocii sau a sediilor secundare din judeţ la data
producerii modificării.
B. Obligaţii declarative
1. Contribuabilii mijlocii,
definiţi potrivit art. 1 din
Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 266/2007 depun declaraţii fiscale la organul fiscal competent prevăzut în
prezenta procedură.
2. In cazul contribuabililor
mijlocii care au sedii secundare înregistrate ca plătitori de impozit pe
veniturile din salarii, conform legii, declararea impozitului pe veniturile din
salarii pentru activitatea sediilor secundare se face la organul fiscal
competent în administrarea acestora, prevăzut la art. 2
alin. (3) din Ordinul ministrului finanţelor publice
nr. 266/2007.
3. Informaţiile referitoare la
declaraţiile fiscale depuse de sediile secundare ale contribuabililor mijlocii,
care îşi desfăşoară activitatea pe raza direcţiilor generale ale finanţelor
publice judeţene şi a Direcţiei Generale a Finanţelor Publice a Municipiului
Bucureşti, după caz, se transmit administraţiilor finanţelor publice pentru
contribuabilii mijlocii din cadrul direcţiilor generale ale finanţelor publice
judeţene în a căror rază teritorială îşi are domiciliul fiscal contribuabilul mijlociu, până la data de 5 a lunii următoare celei în care aveau termen de depunere.
4. (1) Declararea impozitelor,
taxelor şi contribuţiilor sociale datorate de contribuabilii mijlocii se face
prin modalităţile de declarare prevăzute de lege.
(2) Formatul hârtie al
declaraţiei fiscale se arhivează la organul fiscal care a primit declaraţia.
5. Data depunerii declaraţiei
fiscale este data înregistrării acesteia la organul fiscal sau data depunerii
la poştă, după caz, conform legii.
In situaţia în care declaraţia fiscală se depune prin
mijloace electronice de transmitere la distanţă, data depunerii declaraţiei
este data înregistrării acesteia pe site-ul de internet al Ministerului
Finanţelor Publice comunicată contribuabilului prin mesaj electronic.
6. (1) In situaţia în care
contribuabilul a utilizat mai multe căi de transmitere a declaraţiei fiscale,
va fi înregistrată prima declaraţie depusă, conform legii.
(2) Orice corecţie ulterioară a
unei declaraţii fiscale se face prin depunerea unei declaraţii fiscale
rectificative, în condiţiile legii.
C. Rambursarea TVA
Prevederile cap. III din Metodologia de soluţionare a
deconturilor cu sume negative de taxă pe valoarea adăugată cu opţiune de
rambursare, aprobată prin Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 967/2005, cu modificările şi completările
ulterioare, se aplică şi persoanelor impozabile definite în Ordinul ministrului
finanţelor publice nr. 266/2007 începând cu deconturile cu sume negative de TVA cu opţiune de
rambursare, aferente lunii martie 2007, cu termen de depunere până la data de 25
aprilie 2007 inclusiv.
Dispoziţii tranzitorii
Deconturile cu sume negative de TVA cu opţiune de
rambursare, depuse de contribuabilii prevăzuţi la art. 1
din Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 266/2007 până la data de 25 martie 2007, deci inclusiv aferente lunii februarie 2007, şi nesoluţionate până la data preluării de către noul organ de
administrare, se vor soluţiona de către administraţiile finanţelor publice
pentru contribuabilii mijlocii din cadrul direcţiilor generale ale finanţelor
publice judeţene, potrivit procedurii de soluţionare în vigoare la data
depunerii deconturilor.
In acest sens, organele fiscale competente la data
depunerii deconturilor vor transmite administraţiilor finanţelor publice pentru
contribuabilii mijlocii, în scopul soluţionării, deconturile cu sume negative
de TVA cu opţiune de rambursare, însoţite de Fişa de calcul a SIN, Fişa
indicatorilor de inspecţie fiscală, Fişa de analiză de risc, Referatul pentru
analiza documentară şi adresa de transmitere către compartimentul cu atribuţii
de inspecţie fiscală, după caz.
Pentru deconturile cu sume negative de TVA cu opţiune
de rambursare, nesoluţionate până la data preluării de către noul organ de
administrare, pentru care organele fiscale competente la data depunerii deconturilor
au emis decizii de rambursare, procedura de soluţionare se finalizează de către
administraţiile finanţelor publice judeţene pentru contribuabilii mijlocii din
cadrul direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene.
D. Solicitarea documentelor
de către contribuabilii mijlocii administraţi la administraţiile finanţelor
publice pentru contribuabilii mijlocii din cadrul direcţiilor generale ale
finanţelor publice judeţene
Solicitarea documentelor de către contribuabilii
mijlocii se face prin cerere adresată administraţiilor finanţelor publice
pentru contribuabilii mijlocii din cadrul direcţiilor generale ale finanţelor
publice judeţene, astfel:
a) depusă la registratură;
b) transmisă prin poştă;
c) transmisă prin alte mijloace, cum sunt fax, e-mail.
E. Eliberarea documentelor
solicitate de contribuabilii mijlocii administraţi la administraţiile
finanţelor publice pentru contribuabilii mijlocii din cadrul direcţiilor
generale ale finanţelor publice judeţene se face astfel:
1. la sediul administraţiilor
finanţelor publice pentru contribuabilii mijlocii din cadrul direcţiilor
generale ale finanţelor publice judeţene împuternicitului sau reprezentantului
legal al contribuabilului;
2. prin transmitere poştală,
la cererea contribuabilului, cu scrisoare recomandată cu confirmare de primire.
F. Procedura de plată a
obligaţiilor fiscale la contribuabilii mijlocii administraţi de administraţiile
finanţelor publice pentru contribuabilii mijlocii din cadrul direcţiilor
generale ale finanţelor publice judeţene
1. Până la data de 1 aprilie 2007, plăţile obligaţiilor
fiscale reprezentând impozite, taxe, contribuţii şi alte venituri fiscale,
efectuate de către contribuabilii mijlocii persoane juridice prevăzuţi în anexa
la Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 266/2007,
se realizează la unitatea teritorială a Trezoreriei
Statului la care au fost arondaţi anterior acestei date.
2. Incepând cu data de 1 aprilie 2007, contribuabilii mijlocii persoane juridice administraţi la
administraţiile finanţelor publice pentru contribuabilii mijlocii din cadrul
direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene efectuează plata
obligaţiilor fiscale reprezentând impozite, taxe, contribuţii şi alte venituri
fiscale, la unitatea de trezorerie şi contabilitate publică a municipiului
reşedinţă de judeţ.
3. Până la data de 1 aprilie 2007, plata obligaţiilor fiscale
reprezentând impozitul pe venitul din salarii pentru sediile secundare ale
contribuabililor mijlocii prevăzuţi în anexa la Ordinul ministrului finanţelor
publice nr. 266/2007, care îşi
desfăşoară activitatea pe raza teritorială a municipiului Bucureşti, se
efectuează la unitatea teritorială a Trezoreriei Statului a sectorului
municipiului Bucureşti la care au fost arondaţi anterior acestei date.
4. Incepând cu data de 1 aprilie 2007, plata obligaţiilor fiscale reprezentând impozitul pe venitul din
salarii pentru sediile secundare care îşi desfăşoară activitatea pe raza
teritorială a municipiului Bucureşti se efectuează la Direcţia de Trezorerie şi
Contabilitate Publică a Municipiului Bucureşti.
5. Până la data de 1 aprilie 2007, impozitul pe veniturile din
salarii datorat de sediile secundare ale contribuabililor mijlocii de pe raza
teritorială a judeţului în care îşi are domiciliul fiscal contribuabilul
mijlociu, precum şi de cele de pe raza teritorială a altor judeţe se achită la
unităţile de trezorerie şi contabilitate publică la care au fost arondaţi
anterior acestei date.
6. Incepând cu data de 1 aprilie 2007, impozitul pe
veniturile din salarii datorat de sediile secundare
ale contribuabililor mijlocii de pe raza teritorială a judeţului în care îşi
are domiciliul fiscal contribuabilul mijlociu, precum şi de cele de pe raza
teritorială a altor judeţe se achită la unităţile de trezorerie şi
contabilitate publică ale municipiilor reşedinţă de judeţ pe a căror rază
teritorială îşi desfăşoară activitatea sediul secundar.
7. Documentele de plată
întocmite de contribuabilii mijlocii persoane juridice în vederea achitării
impozitului pe venitul din salarii datorat de sediile secundare ale acestora,
aflate în raza teritorială a altui organ fiscal decât cel pe a cărui rază
teritorială îşi are domiciliul fiscal contribuabilul, vor cuprinde în mod
obligatoriu şi următoarele informaţii:
a) codul de identificare fiscală şi denumirea persoanei juridice care face plata;
b) codul de identificare fiscală al sediului secundar
pentru care se face plata.
8. (1) Unităţile de
trezorerie şi contabilitate publică ale municipiilor reşedinţă de judeţ vor
comunica zilnic administraţiei finanţelor publice pentru contribuabilii
mijlocii din cadrul direcţiei generale a finanţelor publice a judeţului propriu
plăţile efectuate de contribuabili în condiţiile pct. 2
şi 6.
(2) Activitatea de Trezorerie
şi Contabilitate Publică a Municipiului Bucureşti va comunica zilnic Direcţiei
Generale a Finanţelor Publice a Municipiului Bucureşti plăţile efectuate de
contribuabili în condiţiile pct. 4.
9. (1) Conturile de
disponibilităţi ale sediilor secundare ale contribuabililor mijlocii, în care
se încasează sume de la instituţiile publice în conformitate cu prevederile
art. 5 alin. (8) şi ale art. 6 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr.
146/2002 privind formarea şi
utilizarea resurselor derulate prin trezoreria statului, aprobată cu modificări
prin Legea nr. 201/2003, cu
modificările şi completările ulterioare, se deschid la unităţile de trezorerie
şi contabilitate publică ale municipiilor reşedinţă de judeţ sau la Activitatea
de Trezorerie şi Contabilitate Publică a Municipiului Bucureşti, după caz.
(2) Unităţile de trezorerie
şi contabilitate publică ale municipiilor reşedinţă de judeţ şi Activitatea de
Trezorerie şi Contabilitate Publică a Municipiului Bucureşti vor transmite la finele
fiecărei zile administraţiilor finanţelor publice pentru contribuabilii
mijlocii din cadrul direcţiilor generale ale finanţelor publice din judeţul
propriu şi, respectiv, Direcţiei Generale a Finanţelor Publice a Municipiului
Bucureşti situaţia sumelor încasate în contul 50.69 „Disponibil al agenţilor economici", deschis pe numele
contribuabililor mijlocii şi al sediilor secundare ale acestora, iar acestea au
obligaţia de a stabili în prima zi lucrătoare de la primirea situaţiilor
respective lista operatorilor economici cu obligaţii bugetare neachitate,
precum şi suma aferentă acestor obligaţii, care se transmite unităţii de
trezorerie şi contabilitate publică a municipiului reşedinţă de judeţ,
respectiv Activităţii de Trezorerie şi Contabilitate Publică a Municipiului
Bucureşti, după caz, pentru indisponibilizarea contului.
(3) Activităţile de
trezorerie şi contabilitate publică ale municipiilor reşedinţă de judeţ şi
Activitatea de Trezorerie şi Contabilitate Publică a Municipiului Bucureşti nu
vor deconta ordinele de plată pentru Trezoreria Statului (OPT), prin care
contribuabilii mijlocii şi sediile secundare ale acestora sau alte persoane
juridice împuternicite de aceştia dispun transferul în conturi bancare al
sumelor indisponibilizate de organele fiscale, cu excepţia celor în care se
precizează în mod expres că transferul se efectuează pentru achitarea integrală
sau parţială a drepturilor salariale.
(4) Sumele încasate în contul 50.69 „Disponibil al agenţilor economici" în plus faţă de cele indisponibilizate,
precum şi cele pentru care nu s-a întocmit de către organul fiscal lista
prevăzută la alin. (2) în
termenul stabilit pot fi transferate în conturi bancare, cu condiţia ca asupra
conturilor respective să nu fi fost înfiinţată poprirea prin titluri
executorii.
G. Procedura de inspecţie
fiscală a contribuabililor mijlocii administraţi de administraţiile finanţelor
publice pentru contribuabilii mijlocii din cadrul direcţiilor generale ale
finanţelor publice judeţene
1. Activitatea de inspecţie fiscală
se desfăşoară în baza titlului VII din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală,
republicată, cu modificările şi completările ulterioare.
Activitatea de inspecţie fiscală la contribuabilii
mijlocii din fiecare judeţ se efectuează de personalul cu atribuţii de
inspecţie fiscală din cadrul administraţiei finanţelor publice pentru
contribuabilii mijlocii a judeţului respectiv.
2. (1) Competenţa de
efectuare a inspecţiei fiscale la sediile secundare ale contribuabililor mijlocii,
aflate pe teritoriul municipiului Bucureşti, revine organelor de inspecţie
fiscală din cadrul Direcţiei Generale a Finanţelor Publice a Municipiului
Bucureşti, doar pentru obligaţiile de plată ale sediului secundar.
(2) In cazul în care
contribuabilul mijlociu are sedii secundare în alte judeţe, competenţa de
efectuare a inspecţiei fiscale revine organelor de inspecţie fiscală din cadrul
administraţiei finanţelor publice pentru contribuabilii mijlocii a judeţului
respectiv, doar pentru obligaţiile de plată ale sediului secundar.
(3) Raportul de inspecţie
fiscală, însoţit de actul administrativ fiscal emis de organul de inspecţie
fiscală, se transmite atât organului fiscal competent de administrare pentru
obligaţiile de plată ale sediului secundar, cât şi administraţiei finanţelor
publice pentru contribuabilii mijlocii a judeţului pe a cărui rază teritorială
îşi are domiciliul fiscal contribuabilul mijlociu, pentru a fi conexat la
dosarul fiscal al acestuia.
(4) Coordonarea acţiunilor de
inspecţie fiscală la sediile secundare ale contribuabililor mijlocii revine
administraţiei finanţelor publice pentru contribuabilii mijlocii a judeţului pe
a cărui rază teritorială îşi are domiciliul fiscal contribuabilul mijlociu
respectiv.
3. (1) Acţiunile de inspecţie
fiscală prin procedura controlului încrucişat la un contribuabil mijlociu cu un
sediu secundar în municipiul Bucureşti sunt în competenţa personalului cu
atribuţii de inspecţie fiscală din cadrul Direcţiei Generale a Finanţelor
Publice a Municipiului Bucureşti.
(2) Controlul încrucişat poate
fi efectuat şi de organele de inspecţie fiscală din cadrul administraţiilor
finanţelor publice ale sectoarelor municipiului Bucureşti, cu delegare de
competenţă, conform prevederilor art. 97 alin. (3) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.
(3) Pentru sediile secundare
ale unui contribuabil mijlociu, aflate pe raza altui judeţ, competenţa de
efectuare a controlului încrucişat revine organelor de inspecţie fiscală din
cadrul administraţiei finanţelor publice pentru contribuabilii mijlocii a
judeţului pe a cărui rază teritorială îşi desfăşoară activitatea sediile
secundare respective.
(4) Un exemplar al
procesului-verbal întocmit de organele de inspecţie fiscală se va transmite
pentru valorificare şi conexare la dosarul fiscal al contribuabilului gestionat
de administraţia finanţelor publice pentru contribuabilii mijlocii a judeţului
pe a cărui rază teritorială îşi are domiciliul fiscal contribuabilul mijlociu.
4. (1) Acţiunile de inspecţie
fiscală la un contribuabil mijlociu, începute de orice echipă de inspecţie
fiscală din cadrul direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene, se vor
finaliza de această echipă. Actul de control, împreună cu actul administrativ
fiscal, dacă este cazul, se va transmite la administraţia finanţelor publice
pentru contribuabilii mijlocii a judeţului respectiv.
(2) Acţiunile de inspecţie
fiscală la un contribuabil administrat de administraţia finanţelor publice a
municipiului reşedinţă de judeţ, începute de orice echipă de inspecţie fiscală
din cadrul direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene, se vor
finaliza de această echipă. Actul de control, împreună cu actul administrativ
fiscal, dacă este cazul, se va transmite la administraţia finanţelor publice a
municipiului reşedinţă de judeţ.
(3) Acţiunile de inspecţie
fiscală pentru care s-a emis aviz de inspecţie fiscală, dar neîncepute de
organele de control ale direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene la
contribuabilii mijlocii, vor fi efectuate de organele de inspecţie fiscală ale
administraţiei finanţelor publice pentru contribuabilii mijlocii a judeţului
respectiv, fără a mai fi necesar un alt aviz.
(4) Acţiunile de inspecţie
fiscală pentru care s-a emis aviz de inspecţie fiscală, dar neîncepute de
organele de control ale direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene la
contribuabilii administraţi de administraţia finanţelor publice a municipiului
reşedinţă de judeţ, vor fi efectuate de organele de inspecţie fiscală ale
acestor administraţii, fără a mai fi necesar un alt aviz.
H. Activitatea de
contestaţii
Contestaţiile la actele administrative fiscale
formulate de contribuabilii mijlocii se soluţionează potrivit prevederilor
Codului de procedură fiscală.
După soluţionare, dosarul contestaţiei la actele
administrative emise anterior intrării în vigoare a prezentului ordin va fi
transmis organului fiscal care preia în administrare respectivul contribuabil
mijlociu.
I. Procedura de îndrumare şi
asistenţă pentru contribuabilii mijlocii administraţi de administraţiile
finanţelor publice pentru contribuabilii mijlocii din cadrul direcţiilor
generale ale finanţelor publice judeţene
1. Indrumarea şi asistenţa
contribuabililor mijlocii în aplicarea prevederilor legislaţiei fiscale se
asigură de administraţiile finanţelor publice pentru contribuabilii mijlocii
din cadrul direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene sau Direcţia
Generală a Finanţelor Publice a Municipiului Bucureşti pe a cărei rază
teritorială îşi are domiciliul fiscal contribuabilul mijlociu sau îşi
desfăşoară activitatea sediul secundar al acestuia, după caz. Indrumarea şi
asistenţa se fac fie ca urmare a solicitării contribuabililor, fie din
iniţiativa organului fiscal. Indrumarea şi asistenţa ca urmare a solicitării
contribuabililor mijlocii se realizează în mod prioritar prin e-mail sau
telefonic. De asemenea, contribuabilii mijlocii pot solicita asistenţă prin
e-mail sau telefonic Centrului de asistenţă a contribuabililor din cadrul
Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală. Indrumarea şi asistenţa din
iniţiativa organului fiscal se asigură atât prin elaborarea şi distribuirea de
materiale de informare (ghiduri, broşuri, pliante, afişe etc.), cât şi prin orice alte mijloace care
pot asigura transmiterea corespunzătoare a informaţiilor şi mesajelor.
2. In situaţia în care, din
motive tehnice, Sistemul Electronic Naţional nu este operaţional pentru toţi
contribuabilii mijlocii, îndrumarea şi asistenţa acestora în ceea ce priveşte
depunerea şi primirea declaraţiilor fiscale se asigură şi de compartimentul de
specialitate al administraţiei finanţelor publice pentru contribuabilii
mijlocii din cadrul direcţiei generale a finanţelor publice judeţene sau al
Direcţiei Generale a Finanţelor Publice a Municipiului Bucureşti, după caz.
J. Procedura de urmărire a
respectării înlesnirilor la plată aflate în derulare pentru contribuabilii
mijlocii administraţi de administraţiile finanţelor publice pentru
contribuabilii mijlocii din cadrul direcţiilor generale ale finanţelor publice
judeţene
1. Pentru contribuabilii mijlocii, urmărirea modului de respectare a înlesnirilor la plată
acordate în baza actelor normative în materie se realizează de administraţiile
finanţelor publice pentru contribuabilii mijlocii din cadrul direcţiilor
generale ale finanţelor publice judeţene pe a cărei rază teritorială îşi are
domiciliul fiscal contribuabilul mijlociu persoană juridică.
2. Pentru sediile secundare
ale contribuabililor mijlocii, urmărirea modului de respectare a înlesnirilor
la plată acordate în baza actelor normative în materie se realizează de către
administraţiile finanţelor publice pentru contribuabilii mijlocii din cadrul
direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene sau de Direcţia Generală a
Finanţelor Publice a Municipiului Bucureşti, unde acestea îşi desfăşoară activitatea.
3. Ori de câte ori organele
fiscale menţionate la pct. 2 vor
constata nerespectarea termenelor şi/sau condiţiilor prevăzute în documentele
de acordare a înlesnirilor la plată vor înştiinţa administraţiile finanţelor
publice pentru contribuabilii mijlocii din cadrul direcţiilor generale a
finanţelor publice judeţene pe a căror rază teritorială îşi au domiciliul
fiscal contribuabilii mijlocii persoane juridice.
4. Actul administrativ emis
de administraţia finanţelor publice pentru contribuabilii mijlocii din cadrul
direcţiei generale a finanţelor publice judeţene pe a cărei rază teritorială
îşi are domiciliul fiscal contribuabilul mijlociu, prin care se comunică contribuabilului
mijlociu pierderea înlesnirilor la plată (de către însăşi persoana juridică ori
de un sediu secundar al acesteia), se transmite şi administraţiilor finanţelor
publice pentru contribuabilii mijlocii din cadrul direcţiilor generale ale finanţelor
publice judeţene sau Direcţia Generală a Finanţelor Publice a Municipiului
Bucureşti competente în administrarea sediilor secundare ale contribuabilului
mijlociu, în vederea recuperării sumelor rămase de plată.
K. Procedura de compensare
şi de restituire a obligaţiilor bugetare
1. Restituirea sumelor reprezentând impozite, taxe, contribuţii şi alte venituri bugetare, prevăzute la art. 113 alin. (1) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, republicată, cu modificările şi
completările ulterioare, contribuabililor mijlocii, inclusiv pentru sediile
secundare ale acestora, se realizează numai după compensarea efectuată cu alte
obligaţii fiscale datorate, în conformitate cu prevederile art. 112 din acelaşi act normativ.
2. Sumele de
restituit/rambursat contribuabilului mijlociu vor fi compensate cu obligaţiile
fiscale restante înregistrate de către acesta şi datorate în nume propriu,
respectiv cu obligaţiile fiscale restante înregistrate de sediile sale
secundare, reprezentând impozit pe veniturile din salarii declarat şi
neachitat.
3. Sumele de restituit sediilor secundare ale
contribuabilului mijlociu, reprezentând impozit pe
veniturile din salarii, vor fi compensate cu obligaţiile fiscale restante de
acelaşi tip, datorate de celelalte sedii secundare ale acestuia, respectiv cu
obligaţiile fiscale restante datorate de către contribuabilul mijlociu în nume propriu.
4. Cererile de compensare
şi/sau de restituire ale contribuabililor mijlocii, nesoluţionate la data
efectuării predării-primirii activităţii de administrare a acestuia de către
organul fiscal teritorial, dar aflate în termenul legal de soluţionare, vor fi
predate spre soluţionare, ca parte a dosarului fiscal al contribuabilului,
administraţiilor finanţelor publice pentru contribuabilii mijlocii din cadrul
direcţiilor generale a finanţelor publice judeţene pe a căror rază teritorială
îşi au domiciliul fiscal contribuabilii.
5. Cererile de compensare
şi/sau de restituire nesoluţionate de organul fiscal competent la data
efectuării predării-primirii activităţii de administrare, respectiv 1 aprilie 2007, şi al căror termen legal de
soluţionare se împlineşte până la această dată vor fi soluţionate de organul
fiscal căruia acestea i-au fost adresate, până la predarea dosarului fiscal.
L. Procedura de executare
silită a contribuabililor mijlocii administraţi de administraţiile finanţelor
publice pentru contribuabilii mijlocii din cadrul direcţiilor generale ale
finanţelor publice judeţene
1. Pentru recuperarea
creanţelor fiscale ale contribuabililor mijlocii, persoane juridice, în cadrul
procedurii de executare silită, organul de executare coordonator este
administraţia finanţelor publice pentru contribuabilii mijlocii din cadrul
direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene în a cărei rază
teritorială îşi are domiciliul fiscal contribuabilul mijlociu.
2. Pentru impozitul pe
venitul din salarii datorat de sediile secundare ale contribuabililor mijlocii,
organele de executare silită coordonatoare sunt cele ale administraţiilor
finanţelor publice pentru contribuabilii mijlocii din cadrul direcţiilor
generale ale finanţelor publice judeţene în a căror rază teritorială se află
sediile secundare sau dacă sediile secundare se află pe raza teritorială a
municipiului Bucureşti, organul de executare silită coordonator este cel al
Direcţiei Generale a Finanţelor Publice a Municipiului Bucureşti.
3. Pentru impozitul pe venit
şi impozitul pe veniturile din salarii datorat de contribuabilii mijlocii,
persoane juridice, organul de executare silită coordonator este cel al
administraţiilor finanţelor publice pentru contribuabilii mijlocii din cadrul
direcţiei generale a finanţelor publice judeţene în a cărei rază teritorială se
află domiciliile fiscale ale contribuabililor mijlocii persoane juridice.
4. Organele fiscale
competente să aplice procedura de executare silită prin sechestrarea şi
valorificarea bunurilor mobile/imobile ale contribuabililor mijlocii sunt
organele fiscale în a căror rază teritorială se află bunurile, respectiv
organele de executare silită ale administraţiilor finanţelor publice pentru
contribuabilii mijlocii din cadrul direcţiei generale a finanţelor publice
judeţene ori Direcţia Generală a Finanţelor Publice a Municipiului Bucureşti,
dacă bunurile urmăribile sunt pe raza teritorială a municipiului Bucureşti.
Administraţiile finanţelor publice pentru contribuabilii mijlocii din cadrul
direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene vor numi comisiile de
licitaţie sau pot delega această competenţă Direcţiei Generale a Finanţelor
Publice a Municipiului Bucureşti ori altor administraţii ale finanţelor publice
pentru contribuabilii mijlocii din cadrul direcţiilor generale ale finanţelor
publice judeţene, după caz.
5. Organele de executare competente anterior datei de
1 aprilie 2007, care au înfiinţat popriri înainte de
această dată asupra veniturilor datorate de terţi ori asupra disponibilităţilor
din conturile bancare ale contribuabililor mijlocii, vor comunica terţilor şi
tuturor băncilor unde sunt înfiinţate popriri codul IBAN de la Direcţia de
Trezorerie şi Contabilitate Publică a Municipiului Bucureşti ori de la
unităţile de trezorerie şi contabilitate publică ale municipiilor reşedinţă de
judeţ, după caz, în care se vor vira sumele reţinute, aferente veniturilor
bugetare, după data de 1 aprilie 2007.
6. Sumele obţinute până la 1 aprilie 2007 din valorificarea bunurilor
sechestrate şi nedistribuite până la 31 martie 2007 se vor vira la Direcţia de Trezorerie şi Contabilitate Publică a
Municipiului Bucureşti ori la unităţile de trezorerie şi contabilitate publică
ale municipiilor reşedinţă de judeţ, după caz, organul de executare silită din
cadrul Direcţiei Generale a Finanţelor Publice a Municipiului Bucureşti ori
administraţiile finanţelor publice pentru contribuabilii mijlocii din cadrul
direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene, după caz, procedând la
eliberarea sau la distribuirea sumelor, potrivit legii, după această dată.
7. In cadrul procedurii de
executare silită aflate în derulare la data de 1
aprilie 2007, pentru drepturile organelor fiscale
competente până la această dată, înscrise la Cartea funciară ori la Arhiva
Electronică de Garanţii Reale Mobiliare, după caz, se va comunica de îndată
acestor registre noul organ fiscal competent.
M. Procedura de monitorizare
a contribuabililor mijlocii administraţi de administraţiile finanţelor publice
pentru contribuabilii mijlocii din cadrul direcţiilor generale ale finanţelor
publice judeţene
1. Activitatea de
monitorizare a contribuabililor mijlocii administraţi de direcţiile generale
ale finanţelor publice judeţene este desfăşurată de Direcţia de monitorizare a
realizării creanţelor bugetare din cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare
Fiscală.
2. Monitorizarea colectării veniturilor
bugetare de la contribuabilii mijlocii se realizează pe baza raportării lunare,
pe care direcţia generală a finanţelor publice judeţeană o va transmite
Direcţiei de monitorizare a realizării creanţelor bugetare - M.F.P.
3. Administraţiile finanţelor
publice pentru contribuabilii mijlocii de la nivelul direcţiilor generale
ale finanţelor publice judeţene
sau Direcţia Generală a Finanţelor Publice a Municipiului Bucureşti vor
transmite până la data de 10 a
lunii următoare celei de raportare, la direcţia generală a finanţelor publice
judeţeană, în a cărei rază teritorială îşi are domiciliul fiscal contribuabilul
mijlociu persoană juridică, situaţia privind obligaţiile de plată reprezentând
contribuţiile sociale datorate şi neachitate până la data de 31 decembrie 2003, impozitul pe veniturile
din salarii datorat de sediile secundare care îşi desfăşoară activitatea pe
raza teritorială a altor judeţe sau a municipiului Bucureşti, după caz, precum
şi încasările în contul acestora, conform formularelor 01
-04, prevăzute în anexa care face parte integrantă din
prezenta procedură.
4. Pe baza informaţiilor
referitoare la obligaţiile de plată şi la încasările în contul acestora din
evidenţa proprie, precum şi a informaţiilor transmise conform pct. 3, direcţia generală a finanţelor publice
judeţeană pe a cărei rază teritorială îşi are sediul social contribuabilul
mijlociu consolidează, în vederea raportării, obligaţiile şi plăţile
contribuabililor mijlocii, persoane juridice, iar până la data de 15 a lunii următoare celei de raportare va
transmite Direcţiei de monitorizare a realizării creanţelor bugetare situaţia
privind obligaţiile bugetare de plată şi încasările în contul acestora, conform
formularelor 01 -04.
5. Situaţia se întocmeşte pe
fiecare contribuabil mijlociu şi, separat, pe fiecare buget, respectiv bugetul
de stat, bugetul asigurărilor sociale de stat, bugetul Fondului naţional unic
de asigurări sociale de sănătate şi bugetul asigurărilor pentru şomaj.
6. Informaţiile necesare a fi
completate în situaţia de mai sus rezultă din evidenţa analitică pe plătitori
şi constituie baza documentară de analiză şi informare atât pentru Agenţia
Naţională de Administrare Fiscală, cât şi pentru Ministerul Finanţelor Publice.
7. Informaţiile cuprinse în
formularele 01 -04, transmise
de direcţiile generale ale finanţelor publice judeţene, se vor prelua şi se vor
transmite în format electronic şi pe suport hârtie, pe baza datelor din
Sistemul informatic de administrare a creanţelor fiscale.
8. Organul fiscal de
administrare va înştiinţa Direcţia de monitorizare a realizării creanţelor
bugetare, în termen de 30 de zile, despre orice modificare intervenită în datele de înregistrare
fiscală a contribuabililor mijlocii şi a sucursalelor/punctelor de lucru ale
acestora şi despre preluarea în administrare a unor noi contribuabili mijlocii,
conform prevederilor Ordinului ministrului finanţelor publice nr. 266/2007.
N. Procedura de reprezentare
în faţa instanţelor şi de asistenţă legală pentru activitatea administraţiilor
finanţelor publice pentru contribuabilii mijlocii din cadrul direcţiilor
generale ale finanţelor publice judeţene
Reprezentarea în faţa instanţelor pentru actele emise
de administraţiile finanţelor publice pentru contribuabilii mijlocii se va
realiza de serviciul juridic din cadrul direcţiei generale a finanţelor publice
judeţene în cadrul căreia funcţionează administraţia finanţelor publice pentru
contribuabilii mijlocii.
Asistenţa din punct de vedere juridic pentru
activităţile administraţiei finanţelor publice pentru contribuabilii mijlocii
din cadrul direcţiei generale a finanţelor publice judeţene se asigură de
serviciul juridic din cadrul direcţiei generale a finanţelor publice judeţene
în cadrul căreia funcţionează administraţia finanţelor publice pentru
contribuabilii mijlocii.
ANEXĂ*)
Formular 01
SITUAŢIA OBLIGAŢIILOR LA BUGETUL DE STAT Şl A
PLĂŢILOR EFECTUATE ÎN CONTUL ACESTOR OBLIGAŢII
MINISTERUL FINANŢELOR PUBLICE
AGENŢIA NAŢIONALĂ DE ADMINISTRARE FISCALĂ
DIRECŢIA DE MONITORIZARE A REALIZĂRII CREANŢELOR
BUGETARE
COD
FISCAL__________________________________________________
DENUMIRE
CONTRIBUABIL___________________________________
LA DATA DE: luna...........anul.........
-LEI-
Denumire venit
|
Impozit pe profit
|
Impozit pe
venituri din
salarii
|
TVA
|
Accize
|
Impozit pe ţiţei şi gaze naturale
|
Alte impozite şi taxe
|
Total
|
de plata
|
de rambursat
|
de plată
|
de restituit
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
7
|
8
|
9
|
Obligaţii de plata
|
Restanţe la
data de 31.12 a anului precedent
|
Debite
|
011
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Accesorii aferente instituite până la 31
decembrie a anului precedent
|
012
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Accesorii aferente debitelor la 31.12 a anului precedent
instituite în anul curent
|
020
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Obligaţii
anulate in condiţiile legii din restanţe la 31.12 a
anului precedent
|
Debite
|
031
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Accesorii aferente inclusiv din cele instituite în anul curent
|
032
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Obligaţii
curente (cumulat de la început de an)
|
Debite
|
041
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Accesorii aferente obligaţiilor curente
|
042
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Obligaţii
curente anulate în condiţiile legii
|
Debite
|
051
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Accesorii aferente
|
052
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Total obligaţii
|
Debite: 011-031+041-051
|
061
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Accesorii: 012+020-032+042-052
|
062
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Din care
eşalonate sau amânate la plata
|
Debite
|
071
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Accesorii
|
072
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Stingere obligatii
(Plati,
compensari,alte
modalitati)
|
Din
obligaţii restante la 31.12 a anului precedent
|
Debite
|
081
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Accesorii aferente inclusiv cele instituite în anul curent
|
082
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Din
obligaţii curente (cumulat de la început an)
|
Debite
|
091
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Accesorii aferente obligaţiilor curente
|
092
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Total stingeri
|
Debite: 081+091
|
101
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Accesorii: 082+092
|
102
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Din care din
sume eşalonate la plata
|
Debite
|
111
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Accesorii
|
112
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Plaţi în avans
|
Debite
|
113
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Sold la finele
perioadei de
raportare
|
Obligaţii restante la 31.12 a anului
precedent
|
Debite: 011 -03l - 081
|
121
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Accesorii aferente inclusiv cele instituite în anul curent:
012+020-032-082
|
122
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Obligaţii
curente (cumulat de la început de an)
|
Debite: 041-051-091
|
131
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Accesorii aferente: 042-052-092
|
132
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Total
obligaţii
|
Debite: 121-131
|
141
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Accesorii: 122+132
|
142
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Director
executiv,
Intocmit,
*) Anexa este reprodusă în
facsimil.
Instrucţiuni pentru completarea formularului:
- liniile 011 si 012 rumân
nemodificată pana la finele anului de raportare. Se înscriu, pentru fiecare impozit în parte, sumele reprezentând debite restante
respectiv accesorii aferente instituite pâna la 31 decembrie
a anului precedent. Datele se preiau din situaţia existenta la finele anului
precedent anului de raportare (din Situaţia obligaţiilor de plata şi a
încasărilor la data de 31.12 a
anului precedent, se calculează valoarea debitelor respectiv accesoriilor
restante la 31.12 astfel: linia 061 - linia 101
respectiv linia 062 - linia 102;
- linia 020 se modifică lunar - se înscriu, pentru fiecare impozit în
parte, accesoriile instituite în anul curent până la finele lunii pentru
obligaţiile restante la 31.12 a anului precedent,
- liniile 031 si 032 - se
înscriu sumele reprezentând debitele din restanţele existenţe în sold la data
de 31.12 a anului precedent,
respectiv accesoriile instituite inclusiv în anul curent, anulate în condiţiile
legii,
- liniile 041 si 042 se
modifică lunar - se înscriu
sume reprezentând debitele aferente fiecărei luni respectiv accesoriile
instituite până la finele lunii, pentru fiecare impozit
în parte, cumulat de la începutul anului;
- liniile 051 si 052 se înscriu
sumele reprezentând debitele respectiv accesoriile aferente din obligaţii
curente anulate în condiţiile legii;
- liniile 061 si 062 se modifica lunar - se înscriu sume
reprezentând, pentru fiecare impozit în parte, debitele restante la 31.12 a
anului precedent si debitele dm obligaţii curente,
respectiv accesoriile aferente inclusiv cele instituite în anul curent, mai
putin obligaţiile anulate în condiţiile legii;
- liniile 071 si 072 - se
înscriu debitele şi respectiv accesoriile din totalul obligaţiilor de plată ce
sunt eşalonate sau amânate la plată;
- liniile 081 si 082 se
modifică lunar - se înscriu, pentru fiecare impozit în
parte, sumele încasate în contul debitelor restante la 31.12 a anului precedent
respectiv a accesoriilor aferente inclusiv cele instituite în anul curent,
cumulat de la începutul anului;
- liniile 091 si 092 se
modifică lunar - se înscriu, pentru fiecare impozit în
parte, sumele încasate în contul debitelor din
obligaţii curente, respectiv a accesoriilor acestora, cumulat de la începutul
anului;
-liniile 101 si 102 se modifică
lunar- se înscriu, pentru fiecare impozit în parte, prin insumarea liniilor 081 si 091 respectiv a liniilor 082 si 092,
- liniile 111 si 112 se
modifică lunar - se înscriu,
pentru fiecare impozit în parte, sumele încasate în contul ratelor scadente în
luna de raportare, conform eşalonărilor aprobate pentru debite respectiv
accesorii;
- linia 113 se modifică lunar - se înscrie, pentru fiecare impozit în
parte sumele plătite în avans;
- liniile 121 si 122 se
modifică lunar - se înscriu,
pentru fiecare impozit în parte soldul debitelor respectiv accesoriilor
aferente la sfârşitul perioadei de raportare a obligaţiilor de plată restante
la 31.12 a anului precedent;
- liniile 131 si 132 se
modifică lunar - se înscriu,
pentru fiecare impozit în parte soldul debitelor respectiv accesoriilor
aferente la sfârşitul perioadei de raportare a obligaţiilor curente cumulat de
la începutul anului;
- liniile 141 si 142 se
modifică lunar - se înscriu,
pentru fiecare impozit în parte soldul debitelor respectiv accesoriilor
aferente la sfârşitul perioadei de raportare a obligaţiilor restante la
sfârşitul perioadei de raportare;
- coloanele 4 si 6 din rubrica
"Obligaţii de plata" se vor completa cu
sumele pentru care contribuabilul a depus cerere de rambursare/restituire;
- coloanele 4 si 6 din rubrica
"Stingere obligaţii" se vor complete cu
sumele efectiv rambursate/restituite;
Corelaţii în completarea
formularului:
061=011-031+041-051
071 =< 061
062=012+020-032+042-052
072 =< 062
101=081+091
111 =< 101
102=082+092 112
=< 102
121=011-031-081
111 =< 071
122=012+020-032-082
112 =< 072
131=041-051-091
132=042-052-092
141=121+131
142=122+132
NOTĂ: In cazul nerespectării eşalonării, în luna
respectivă se operează modificările în conformitate cu prevederile legale în vigoare referitoare la calculul accesoriilor.
Formular 02
SITUAŢIA OBLIGAŢIILOR LA BUGETUL ASIGURĂRILOR
SOCIALE DE STAT ŞI A PLĂŢILOR EFECTUATE ÎN CONTUL ACESTOR OBLIGAŢII
LA DATA DE: luna...........anul.........
MINISTERUL FINANŢELOR PUBLICE
AGENŢIA NAŢIONALĂ DE
ADMINISTRARE FISCALĂ
DIRECŢIA DE MONITORIZARE A REALIZĂRII CREANŢELOR
BUGETARE
COD
FISCAL____________________________________________________
DENUMIRE
CONTRIBUABIL_____________________________________
-LEI-
Denumire venit
|
Contribuţia individuală de asigurări
sociale reţinută de la asiguraţi
|
Contribuţia de asigurări sociale
datorată de angajator
|
Alte contribuţii
|
Total
|
1
|
2
|
3
|
4
|
Obligaţii de plată
|
Restante la data de 31.12 a anului precedent
|
Debite
|
011
|
|
|
|
|
Accesorii aferente instituite pana la 31 decembrie a anului
precedent
|
012
|
|
|
|
|
Accesorii aferente debitelor la 31.12 a anului precedent
instituite în anul curent
|
020
|
|
|
|
|
Obligatii
anulate în condiţiile legii din restante la 31.12
a anului precedent
|
Debite
|
031
|
|
|
|
|
Accesorii aferente inclusiv din cele instituite în anul curent
|
032
|
|
|
|
|
Obligaţii
curente (cumulat de la început de an)
|
Debite
|
041
|
|
|
|
|
Accesorii aferente obligaţiilor curente
|
042
|
|
|
|
|
Obligatii
curente anulate în condiţiile legii
|
Debite
|
051
|
|
|
|
|
Accesorii aferente
|
052
|
|
|
|
|
Total obligatii
|
Debite: 011-031+041-051
|
061
|
|
|
|
|
Accesorii: 012+020-032+042-052
|
062
|
|
|
|
|
Din care
eşalonate sau amânate la plaţi
|
Debite
|
071
|
|
|
|
|
Accesorii
|
072
|
|
|
|
|
Stingere obligatii
(Plati,
compensari, alte
modalitati)
|
Din
obligaţii restante la 31.12 a anului precedent
|
Debite
|
081
|
|
|
|
|
Accesorii aferente inclusiv cele instituite în anul curent
|
082
|
|
|
|
|
Din
obligaţii curente (cumulat de la început an)
|
Debite
|
091
|
|
|
|
|
Accesorii aferente obligaţiilor curente
|
092
|
|
|
|
|
Total stingeri
|
Debile: 081+091
|
101
|
|
|
|
|
Accesorii: 082-092
|
102
|
|
|
|
|
Din care
din sume eşalonate la plata
|
Debite
|
111
|
|
|
|
|
Accesorii
|
112
|
|
|
|
|
|
Plăţi în avans
|
Debite
|
113
|
|
|
|
|
Sold la finele
perioadei de
raportare
|
Obligaţii restante Ea 31.12 a anului precedent
|
Debite: 011-031-081
|
121
|
|
|
|
|
Accesorii aferente inclusiv cele instituite în anul curent:
012+020-032-082
|
122
|
|
|
|
|
Obligaţii
curente (cumulat de la început de an)
|
Debite: 041-051-091
|
131
|
|
|
|
|
Accesorii aferente: 042-052-092
|
132
|
|
|
|
|
Total obligaţii
|
Debite: 121+131
|
141
|
|
|
|
|
Accesorii: 122+132
|
142
|
|
|
|
|
Director
executiv, Intocmit,
Instrucţiuni pentru completarea formularului:
- liniile 011 si 012 raman nemodificata pana ia finele
anului de raportare. Se înscriu, pentru fiecare
contribuţie in parte, sumele reprezentând debite restante respectiv accesorii
aferente instituite pana la 31 decembrie a anului
precedent
Datele se preiau din situaţia existenta la finele
anului precedent anului de raportare (din Situaţia obligaţiilor de plata si a incasarilor la data de 31.12 a anului
precedent, se calculează valoarea debitelor respectiv accesoriilor restante la 31.12 astfel:
- linia 061 - linia 101 respectiv linia 062 - linia 102;
- linia 020 se modifica lunar - se inscriu, pentru fiecare contribuţie in parte, accesoriile
instituite in anul curent pana la finele lunii pentru obligaţiile restante la 31.12 a anului precedent;
- liniile 031 si 032 - se înscriu sumele reprezentând
debitele din restantele existente in sold la data de 31.12 a anului precedent, respectiv accesoriile instituite inclusiv in
anul curent, anulate in condiţiile legii;
- liniile 041 si 042 se modifica lunar - se inscriu sume reprezentând debitele aferente fiecărei luni
respectiv accesoriile instituite pana la finele lunii, pentru fiecare
contribuţie in parte, cumulat de la începutul anului;
- liniile 051 si 052 se inscriu
sumele reprezentând debitele respectiv accesoriile aferente din obligaţii
curente anulate in condiţiile legii;
- liniile 061 si 062 se modifica lunar - se inscriu sume reprezentând, pentru fiecare contribuţie in parte,
debitele restantele la 31.12 a
anului precedent si debitele din obligaţii curente, respectiv accesoriile
aferente inclusiv cele instituite in anul curent, mai puţin obligaţiile anulate
in condiţiile legii;
- liniile 071 si 072 - se
inscriu debitele si respectiv accesoriile din totalul obligaţiilor de plata ce
sunt eşalonate sau amanate la plata,
- liniile 081 si 082 se modifica lunar - se inscriu,
pentru fiecare contribuţie in parte, sumele incasate
in contul debitelor restante la 31.12 a anului
precedent respectiv a accesoriilor aferente inclusiv cele instituite in anul
curent, cumulat de la începutul anului;
- liniile 091 si 092 se modifica lunar - se inscriu, pentru fiecare contribuţie in parte, sumele incasate in contul
debitelor din obligaţii curente, respectiv a accesoriilor acestora, cumulat de
la începutul anului;
-liniile 101 si 102 se modifica lunar - se inscriu, pentru fiecare contribuţie in parte, prin însumarea liniilor 081 si 091 respectiv a liniilor 082 si 092;
-liniile 111 si 112 se modifica lunar - se inscriu, pentru fiecare contribuţie in parte, sumele încasate in
contul ratelor scadente in luna de raportare, conform eşalonărilor aprobate
pentru debite respectiv accesorii;
- linia 113 se modifică lunar - se înscrie, pentru fiecare contribuţie în
parte sumele plătite în avans;
- liniile 121 si 122 se modifica lunar - se inscriu, pentru fiecare contribuţie in parte soldul debitelor
respectiv accesoriilor aferente ia sfârşitul perioadei de raportare a
obligaţiilor de plata restante la 31.12 a anului
precedent;
- liniile 131 si 132 se modifica lunar - se inscriu, pentru fiecare contribuţie in parte soldul debitelor
respectiv accesoriilor aferente ta sfârşitul perioadei de raportare a
obligaţilor curente cumulat de la începutul anului;
- liniile 141 si 142 se modifica lunar - se inscriu, pentru fiecare contribuţie in parte soldul debitelor
respectiv accesoriilor aferente la sfârşitul perioadei de raportare a
obligaţiilor restante ta sfârşitul perioadei de raportare;
Corelaţii in completarea formularului:
061=011-031+041-051
071 =< 061
062=012+020-032+042-052
072 =< 062
101 =
081+091 111
=< 101
102=082+092
112 =< 102
121=011-031-081
111 =< 071
122=012+020-032-082
112 =< 072
131=041-051-091
132=042-052-092
141=121-131
142=122-132
NOTA: In cazul nerespectării eşalonării, in luna
respectiva se operează
modificările in conformitate cu prevederile legale in
vigoare referitoare la calculul accesoriilor.
Formular 03
SITUAŢIA OBLIGAŢIILOR LA BUGETUL ASIGURĂRILOR
SOCIALE DE SĂNĂTATE ŞI A PLĂŢILOR EFECTUATE ÎN CONTUL ACESTOR OBLIGAŢII
LA DATA DE: luna...........anul.........
MINISTERUL FINANŢELOR PUBLICE
AGENŢIA NAŢIONALĂ DE
ADMINISTRARE FISCALĂ
DIRECŢIA DE MONITORIZARE A REALIZĂRII CREANŢELOR
BUGETARE
COD
FISCAL____________________________________________________
DENUMIRE CONTRIBUABIL_____________________________________
-LEI-
Denumire venit
|
Contribuţia pentru asigurări sociale de sănătate datorată
de angajator
|
Contribuţia pentru asigurări sociale
de sănătate reţinută de la asiguraţi
|
Alte contribuţii
|
Total
|
1
|
2
|
3
|
4
|
Obligaţii de plată
|
Restante la data de 31.12 a anului precedent
|
Debite
|
011
|
|
|
|
|
Accesorii aferente instituite pana la 31 decembrie a anului
precedent
|
012
|
|
|
|
|
Accesorii aferente debitelor la 31.12 a anului precedent
instituite în anul curent
|
020
|
|
|
|
|
Obligaţii
anulate in condiţiile legii din restanţe la 31.12
a anului precedent
|
Debite
|
031
|
|
|
|
|
Accesorii aferente inclusiv din. cele instituite în anul curent
|
032
|
|
|
|
|
Obligaţii
curente (cumulat de la început de an)
|
Debite
|
041
|
|
|
|
|
Accesorii aferente obligaţiilor curente
|
042
|
|
|
|
|
Obligaţii
curente anulate în condiţiile legii
|
Debite
|
051
|
|
|
|
|
Accesorii aferente
|
052
|
|
|
|
|
Total obligaţii
|
Debite: 011-031+041-051
|
061
|
|
|
|
|
Accesorii: 012+020-032+042-052
|
062
|
|
|
|
|
Din care
eşalonate sau amânate la plată
|
Debite
|
071
|
|
|
|
|
Accesorii
|
072
|
|
|
|
|
Stingere obligatii
(Plati,
compensari,alte
modalitati)
|
Din
obligaţii restante la 31.12 a anului precedent
|
Debite
|
081
|
|
|
|
|
Accesorii aferente inclusiv cele instituite în anul curent
|
082
|
|
|
|
|
Din
obligaţii curente (cumulat de la început an)
|
Debite
|
091
|
|
|
|
|
Accesorii aferente obligaţiilor curente
|
092
|
|
|
|
|
Total stingeri
|
Debite: 081+091
|
101
|
|
|
|
|
Accesorii: 082+092
|
102
|
|
|
|
|
Din care
din sume eşalonate la plata
|
Debite
|
111
|
|
|
|
|
Accesorii
|
112
|
|
|
|
|
|
Plaţi în avans
|
Debite
|
113
|
|
|
|
|
Sold la finele
perioadei de
raportare
|
Obligaţii restante ta 31.12 a
anului precedent
|
Debite: 011-031-081
|
121
|
|
|
|
|
Accesorii aferente inclusiv cele instituite în anul curent:
012+020-032-082
|
122
|
|
|
|
|
Obligaţii
curente (cumulat de la început de an)
|
Debite: 041-051-091
|
131
|
|
|
|
|
Accesorii aferente: 042-052-092
|
132
|
|
|
|
|
Total obligaţii
|
Debite: 121+131
|
141
|
|
|
|
|
Accesorii: 122+132
|
142
|
|
|
|
|
Director
executiv.
Intocmit,
Instrucţiuni pentru completarea formularului:
- liniile 011 si 012 taman nemodificata pana la finele anului de raportare. Se inscriu, pentru fiecare contribuţie
in parte, sumele reprezentând debite restante respectiv accesorii aferente
instituite pana la 31 decembrie a anului precedent.
Dalele se preiau din situaţia existenta la finele
anului precedent anului de raportare (din Situaţia obligaţiilor de plata si a
incasarilor la data de 31.12 a
anului precedent, se calculează valoarea debitelor respectiv aceesoriilor
restante la 31.12 astfel:
linia 061 - linia 101 respectiv linia 062 - linia 102;
- linia 020 se modifica lunar - se inscriu, pentru fiecare contribuţie in parte, accesoriile
instituite in anul curent pana la finele lunii pentru obligaţiile restante la 31.12 a anului precedent;
- liniile 031 si 032 - se inscriu sumele reprezentând
debitele din restantele existente in sold la data de 31.12 a anului precedent, respectiv accesoriile instituite inclusiv in
anul curent, anulate in condiţiile legii;
- liniile 041 si 042 se modifica lunar - se inscriu sume
reprezentând debitele aferente fiecarei luni respectiv
accesoriile instituite pana la finele lunii, pentru fiecare contribuţie in
parte, cumulat de la începutul anului;
- luniile 051 si 0S2 se inscriu
sumele reprezentând debitele respectiv accesoriile aferente din obligaţii
curente anulate in condiţiile legii,
- liniile 061 si 062 se modifica lunar - se inscriu sume reprezentând, pentru fiecare contribuţie in parte,
debitele restantele la 31.12 a
anului precedent si debitele din obligaţii curente, respectiv accesoriile
aferente inclusiv cele instituite in anul curent, mai puţin obligaţiile anulate
in condiţiile legii;
- liniile 071 si 072 - se
inscriu debitele si respectiv accesoriile din totalul obligaţiilor de plata ce
sunt eşalonate sau amânate la plata;
- liniile 081 si 082 se modifica lunar - se inscriu, pentru fiecare contribuţie in parte, sumele incasate in
contul debitelor restante la 31.12 a anului precedent
respectiv a accesoriilor aferente inclusiv cele instituite in anul curent, cumulat
de la începutul anului;
- liniile 091 si 092 se modifica lunar - se inscriu, pentru fiecare contribuţie in parte, sumele incasate in
contul debitelor din obligării curente, respectiv a accesoriilor acestora,
cumulat de la inceputul anului;
- liniile 101 si 102 se modifica lunar - se inscriu,
pentru fiecare contribuţie in parte, prin însumarea
liniilor 081 si 091 respectiv a liniilor 082 si 092;
- liniile 111 si 112 se modifica lunar - se inscriu, pentru fiecare contribuţie in parte, sumele incasate in
contul ratelor scadente in luna de raportare, conform eşalonărilor aprobate
pentru debite respectiv accesorii;
- linia 113 se modifica lunar - se înscrie, pentru fiecare contribuţie în parte sumele plătite în
avans;
- liniile 121 si 122 se modifica lunar - se inscriu, pentru fiecare contribuţie in parte soldul debitelor
respectiv accesoriilor aferente la sfârşitul perioadei de raportare a
obligaţiilor de plata restante la 31.12 a anului
precedent;
- liniile 131 si 132 se modifica lunar - se inscriu, pentru fiecare contribuţie in parte soldul debitelor
respectiv accesoriilor aferente la sfârşitul perioadei de raportare a
obligaţiilor curente cumulat de la inceputul anului;
- liniile 141 si 142 se modifica lunar - se inscriu, pentru fiecare contribuţie in parte soldul debitelor
respectiv accesoriilor aferente la sfârşitul perioadei de raportare a
obligaţiilor restante la sfârşitul perioadei de raportare,
Corelarii in completarea formularului:
061=011-031+041-051
071 =< 061
062=012-020-032+042-052
072 =< 062
101=081+091
111 =< 101
102=082-092
112 =< 02
121=011-031-08l
111 =< 071
122=012-020-032-082
112 =< 072
131=041-051-091
132-042-052-092
141 = 121-131
142=122+132
NOTA: In cazul nerespectării eşalonării, in luna
respectiva se operează modificările
in conformitate cu prevederile legale in vigoare
referitoare la calculul accesoriilor.
Formular 04
SITUAŢIA OBLIGAŢIILOR LA BUGETUL ASIGURĂRILOR PENTRU
ŞOMAJ
Şl A PLĂŢILOR EFECTUATE ÎN CONTUL ACESTOR OBLIGAŢII
LA DATA DE: luna...........anul.........
MINISTERUL FINANŢELOR
PUBLICE
AGENŢIA NAŢIONALĂ DE ADMINISTRARE FISCALĂ
DIRECŢIA DE MONITORIZARE A REALIZĂRII CREANŢELOR
BUGETARE
COD FISCAL_______________________
DENUMIRE
CONTRIBUABIL_____________________________________
-LEI-
Denumire venit
|
Contribuţia individuală de asigurări
pentru şomaj reţinută de la asiguraţi
|
Contribuţia de asigurări pentru şomaj
datorată de angajator
|
Total
|
1
|
2
|
3
|
Obligaţii de plată
|
Restante la data de 31.12 a anului precedent
|
Debite
|
011
|
|
|
|
Accesorii aferente instituite pana la 31 decembrie a anului
precedent
|
012
|
|
|
|
Accesorii aferente debitelor la 31.12 a anului precedent
instituite în anul curent
|
020
|
|
|
|
Obligatii anulate în condiţiile legii din
restanţe la 31.12 a anului precedent
|
Debite
|
031
|
|
|
|
Accesorii aferente inclusiv din cele instituite în anul curent
|
032
|
|
|
|
Obligaţii curente (cumulat de ia început de an)
|
Debite
|
041
|
|
|
|
Accesorii aferente obligaţiilor curente
|
042
|
|
|
|
Obligatii curente anulate in condiţiile legii
|
Debite
|
051
|
|
|
|
Accesorii aferente
|
052
|
|
|
|
Total obligaţii
|
Debite: 011-031+041-051
|
061
|
|
|
|
Accesorii: 012+020-032+042-052
|
062
|
|
|
|
Din care
eşalonate sau amânate la plată
|
Debite
|
071
|
|
|
|
Accesorii
|
072
|
|
|
|
Stingere obligaţii (Plaţi.
compensări, alte
modalităţi)
|
Din obligaţii restante la 31.12 a anului
precedent
|
Debite
|
081
|
|
|
|
Accesorii aferente inclusiv cele instituite în anul curent
|
082
|
|
|
|
Din obligaţii curente (cumulat de la început an)
|
Debite
|
091
|
|
|
|
Accesorii aferente obligaţiilor curente
|
092
|
|
|
|
Total stringeri
|
Debite: 081+091
|
101
|
|
|
|
Accesorii: 082+092
|
102
|
|
|
|
Din care din
sume eşalonate la plata
|
Debite
|
111
|
|
|
|
Accesorii
|
112
|
|
|
|
|
Plăţi în avans
|
Debite
|
113
|
|
|
|
Sold la finele
perioadei de
raportare
|
Obligatii restante la 31.12 a anului precedent
|
Debite: 011-031-081
|
121
|
|
|
|
Accesorii aferente inclusiv cele instituite în anul curent:
012+020-032-082
|
122
|
|
|
|
Obligaţii curente (cumulat de la început de an)
|
Debite: 041-051-091
|
131
|
|
|
|
Accesorii aferente: 042-052-092
|
132
|
|
|
|
Total obligaţii
|
Debile: 121+131
|
141
|
|
|
|
Accesorii: 122+132
|
142
|
|
|
|
Director
executiv,
Intocmit
Instrucţiuni pentru completarea formularului:
-liniile 011 si 012 ramane nemodificata pana la finele anului de raportate Se inscriu, pentru fiecare contribuţie in
parte, sumele reprezentând debite restante respectiv accesorii aferente
instituite pana la 31 decembrie a anului precedent
Datele se preiau din situaţia existenta la finele
anului precedent anului de raportare (din Situatia obligaţilor de plata si a
încasărilor la data de 31.12 a
anului precedent, se calculează valoarea debitelor respectiv accesorilor restante
la 31.12 astfel:
linia 061 - linia 101 respectiv linia 062- linia 102;
- linia 020 se modifica lunar - se inscriu, pentru fiecare contribuţie in parte, accesoriile
instituite b anul curent pana la finele lunii pentru obligaţiile restante la 31.12 a anului precedent;
- liniile 031 si 032 - se inscriu sumele reprezentând
debitele din restantele existente in sold la data de 31.12 a anului precedent, respectiv accesoriile instituite inclusiv in
anul curent, anulate in condiţiile legii;
- liniile 041 si 042 se modifica lunar - se inscriu sume
reprezentând debitele aferente fiecărei luni respectiv
accesoriile instituire pana la finele lunii, pentru fiecare contribuţie in
parte, cumulat de la inceputul anului;
- liniile 051 si 052 se inscriu
sumele reprezentând debitele respectiv accesoriile aferente din obligaţii
curente anulate in condiţiile legii,
- liniile 061 si 062 se modifica lunar - se inscriu sume
reprezentând, pentru fiecare contributie in parte, debitele restantele la 31.12
a anului precedent si debitele din obligaţii curente,
respectiv accesoriile aferente inclusiv cele instituite in anul curent, mai
putin obligaţiile anulate ut condiţiile legii,
-liniile 071 si 072 -se inscriu
debitele si respectiv accesorile din totalul obligaţiilor de plata ce sunt esalonate sau amanate la plata;
-liniile 081 si 082 se modifica lunar - se inscriu,
pentru fiecare contributie in parte, sumele incasate in contul debitelor
restante la 31.12 a anului precedent respectiv a accesoriilor aferente inclusiv
cele instituite in anul curent, cumulat de la inceputul anului;
- liniile 091 si 092 se modifica lunar - se inscriu, pentru fiecare contribuţie in parte, sumele incasate in
contul debitelor din obligaţii curente, respectiv a accesoriior acestora,
cumulat de la inceputul anului:
-liniile 101 si 102 se modifica lunar - se inscriu, pentru fiecare contribuţie in
parte, prin insumarea liniilor 081 si 091 respectiva liniilor 082 si 092;
- liniile 111 si 112 se modifica lunar - se inscriu, pentru fiecare contribuţie in parte, sumele incasate in
contul ratelor scadente in luna de raportare, conform eşalonărilor aprobate pentru debite respectiv accesorii;
- linia 113 se modifica lunar - se înscrie, pentru fiecare contribuţie în parte sumele platite în
avans;
-liniile 121 si 122 se modifica lunar - se inscriu,
pentru fiecare contribuie in parte soldul debitelor respectiv accesoriilor
aferente la sfarsitul perioadei de raportare a obligatiilor de plata restante
la 31.12 a anului precedam;
- liniile 131 si 132 se modifica lunar - se inscriu, pentru fiecare contribuţie in parte soldul debitelor
respectiv accesoriilor aferente la sfârşitul perioadei de raportare a obligatiilor curente cumulat de la inceputul anului;
- liniile 141 si 142 se modifica lunar - se inscriu, pentru fiecare contribuţie in parte soldul debitelor
respectiv accesoriilor aferente la sfârşitul perioadei
de raportare a obligatiilor restante ia sfârşitul
perioadei de raportare;
Corelaţii in completarea formularului:
061=011-031+041-051 071
=< 061
062=012+020-032-042-052
072 =< 062
10l=08l+091
111 =< 101
102=082+092
112 =< 102
121=011-031-081
111 =< 071
122=012-020-032-082
l12 =< 072
131-041-051-091
132=042-052-092
141=121-131
142=122-132
NOTA: In cazul nerespectarii
eşalonării, in luna respectiva se operează modificările in conformitate cu
prevederile legale in vigoare referitoare la calculul
accesoriilor