Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 280 din 11 aprilie 2006

privind aprobarea Procedurii de lucru in vederea constituirii, actualizarii si accesarii Registrului electronic unic al serviciilor sociale

ACT EMIS DE: MINISTERUL MUNCII, SOLIDARITATII SOCIALE SI FAMILIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 330 din 12 aprilie 2006



Având în vedere prevederile art. 16 din Hotărârea Guvernului nr. 412/2005 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Muncii, Solidarităţii Sociale şi Familiei, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale art. 11 din Normele metodologice de aplicare a prevederilor Ordonanţei Guvernului nr. 68/2003 privind serviciile sociale, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 539/2005 pentru aprobarea Nomenclatorului instituţiilor de asistenţă socială şi a structurii orientative de personal, a Regulamentului-cadru de organizare şi funcţionare a instituţiilor de asistenţă socială, precum şi a Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Ordonanţei Guvernului nr. 68/2003 privind serviciile sociale, cu modificările şi completările ulterioare,

ministrul muncii, solidarităţii sociale şi familiei emite următorul ordin:

Art. 1. - Se aprobă Procedura de lucru în vederea constituirii, actualizării şi accesării Registrului electronic unic al serviciilor sociale înfiinţat la nivelul Ministerului Muncii, Solidarităţii Sociale şi Familiei, denumit în continuare e-Registru.

Art. 2. - (1) In scopul realizării evidenţei furnizorilor de servicii sociale şi a serviciilor acordate de aceştia, la nivelul Ministerului Muncii, Solidarităţii Sociale şi Familiei este creată o aplicaţie informatică ce poate fi accesată direct de pe pagina de Internet a Ministerului Muncii, Solidarităţii Sociale şi Familiei, respectiv a Departamentului de Asistenţă Socială şi Incluziune Socială.

(2) Aplicaţia informatică prevăzută la alin. (1) este construită modular astfel:

a) modulul de administrare - oferă posibilitatea administratorului să deţină o imagine completă asupra întregului proces de colectare a datelor;

b)  modulul de utilizare - oferă posibilitatea utilizatorului de a accesa aplicaţia şi de a introduce informaţiile în baza de date;

c)   modulul de raportare - furnizează informaţiile şi statisticile generale şi este accesibil tuturor celor interesaţi.

Art. 3. - (1) Registrul electronic are următoarele câmpuri:

a) informaţii generale despre furnizor:

(i) denumirea furnizorului (numele, codul fiscal, tipul organizaţiei);

(ii)  actul de înfiinţare (tipul actului, data constituirii, instituţia emitentă);

(iii)  adresa furnizorului (strada, numărul, localitatea, judeţul, codul poştal);

(iv) datele de contract (codul fiscal, numărul de înregistrare, contul bancar, adresa băncii unde este înscris contul);

(v)  persoana   de   contact   (numele,   prenumele, funcţia, telefonul, e-mail);

b) informaţii despre serviciile sociale oferite de furnizor:

(i) criteriile de încadrare a serviciilor sociale în diverse categorii (tipuri de beneficiari, situaţia în care aceştia se află, tipuri de servicii acordate, forma de organizare şi locul în care se acordă serviciile);

(ii) datele de identificare privind forma de organizare şi locul unde se acordă serviciile sociale (strada, numărul, oraşul, judeţul, codul poştal);

(iii) categoriile de personal implicate în acordarea serviciilor sociale.

(2) Pentru facilitarea colectării şi accesării datelor se codifică serviciile acordate; codurile şi criteriile prevăzute la alin. (1) lit. b) pct. (i) sunt prevăzute în anexa la prezentul ordin.

Art. 4. - (1) In cadrul Direcţiei generale politici asistenţă socială se nominalizează două persoane pentru administrarea e-Registrului, denumite în continuare administratori e-Registru.

(2) Atribuţiile administratorilor e-Registrului sunt:

a)   monitorizarea şi evaluarea datelor introduse în e-Registru;

b)   asigurarea bunei funcţionări a aplicaţiei informatice;

c)  coordonarea activităţii de actualizare şi accesare a e-Registrului;

d)   acordarea avizului asupra realizării unor operaţii ce revin direcţiilor de muncă, solidaritate socială şi familie judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, denumite în continuare direcţii teritoriale, cum ar fi ştergerea datelor, furnizarea informaţiilor şi altele asemenea;

e)   prelucrarea datelor din e-Registru şi întocmirea de rapoarte în conformitate cu solicitările departamentului de specialitate;

f)   colaborarea permanentă cu Direcţia strategie şi sinteze din cadrul Ministerului Muncii, Solidarităţii Sociale şi Familiei pentru funcţionarea e-Registrului din punct de vedere tehnic.

Art. 5. - (1) Pentru constituirea şi actualizarea bazei de date a e-Registrului, directorul executiv al direcţiei teritoriale va desemna prin decizie două persoane din cadrul secretariatului tehnic al Comisiei de acreditare a furnizorilor de servicii sociale.

(2) Persoanele nominalizate, denumite în continuare responsabili e-Registru, au următoarele atribuţii:

a)  introducerea datelor referitoare la furnizorii de servicii sociale şi serviciile acordate de aceştia în conformitate cu aplicaţia informatică realizată la nivelul Ministerului Muncii, Solidarităţii Sociale şi Familiei;

b)  actualizarea şi modificarea datelor prevăzute la lit. a);

c)   notificarea solicitării de ştergere a datelor referitoare la un anume furnizor sau serviciu social;

d)  verificarea periodică a veridicităţii datelor înscrise în e-Registru;

e)  relaţionarea permanentă cu administratorul e-Registrului de la nivelul Ministerului Muncii, Solidarităţii Sociale şi Familiei;

f)   păstrarea confidenţialităţii datelor introduse în e-Registru.

Art. 6. - Pentru actualizarea/reactualizarea cu date a e-Registrului, direcţiile teritoriale au următoarele atribuţii:

a)   pun la dispoziţie responsabililor e-Registrului un calculator cu conectare permanentă la Internet;

b)   creează o adresă de e-mail utilizată de cei doi responsabili e-Registru pentru comunicarea permanentă cu administratorii e-Registrului şi cu furnizorii de servicii sociale.

Art. 7. - Pentru accesarea şi constituirea bazei de date a e-Registrului şi pentru asigurarea confidenţialităţii unor date referitoare la furnizorii de servicii sociale şi la serviciile acordate de aceştia, administratorii e-Registrului furnizează responsabililor e-Registrului un nume de utilizator şi o parolă.

Art. 8. - (1) Datele de interes public referitoare la furnizori şi la serviciile sociale acordate de aceştia sunt disponibile pe pagina de Internet a Ministerului Muncii, Solidarităţii Sociale şi Familiei, respectiv a Departamentului de asistenţă socială şi incluziune socială.

(2)  Responsabilii e-Registrului au obligaţia de a informa furnizorii de servicii sociale asupra datelor care sunt colectate în vederea publicării acestora pe pagina de Internet menţionată la alin. (1), precum şi de a solicita acordul acestora pentru publicare.

(3)  In condiţiile în care furnizorii nu sunt de acord cu publicarea datelor prelucrate de e-Registru, acestea se consemnează doar pe suport hârtie şi se vor utiliza nepersonalizat pentru realizarea de rapoarte, analize şi studii de specialitate.

Art. 9. - (1) Introducerea datelor de către responsabilii e-Registrului se realizează doar pentru furnizorii de servicii sociale acreditaţi.

(2) Pentru facilitarea realizării e-Registrului şi pentru asigurarea corectitudinii datelor, secretariatul tehnic al Comisiei de acreditare emite certificatul de acreditare numai după ce responsabilii e-Registrului, în baza deciziei emise de Comisia de acreditare, au introdus datele referitoare la furnizorii acreditaţi şi la serviciile acordate de aceştia.

Art. 10. - (1) Alimentarea cu date a e-Registrului reprezintă un proces continuu şi dinamic.

(2)   Pentru realizarea unei baze de date cu privire la furnizorii acreditaţi de servicii sociale şi la serviciile acordate de aceştia, responsabilii e-Registrului colectează datele disponibile şi le introduc în aplicaţia informatică până la sfârşitul trimestrului III al anului 2006.

(3)  Incepând cu trimestrul IV al anului 2006, e-Registrul va fi alimentat cu date referitoare la furnizorii ce vor fi acreditaţi după această dată, precum şi cu noi informaţii destinate actualizării datelor existente.

Art. 11. - Direcţia generală politici asistenţă socială, Direcţia generală economică şi financiară, Direcţia politici, strategii, programe de incluziune socială, Direcţia management resurse umane, Direcţia strategie şi sinteze şi direcţiile de muncă, solidaritate socială şi familie judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.

Ministrul muncii, solidarităţii sociale şi familiei,

Gheorghe Barbu

ANEXA*)

BENEFICIARI

SITUAŢII

TIPURI DE SERVICII SOCIALE

FORMA DE ORGANIZARE ŞI LOCUL DE ACORDARE

B.1. Copii

B.1.1. 0-6 ani

B.1.2. 7-16 ani

B.1.3.  17-18 ani

B.2. Adulţi

B.2.1 Tineri 18-26

B.2.2 Adulţi

B.3. Bătrâni

B. 4. Familie

B. 5. Grupuri

B. 6. Comunităţi

S.1 Dependenţă datorată:

S. 1.1 Vârstă

S. 1.2 Handicap

S.1.3 Boală cronică

S.1.4 Boală incurabilă

S.2 Handicap

S.2.1 Mintal

S.2.2 Psihic

S.2.3  Senzorial: vizual, auditiv,

S.2.4 Fizic( somatic)

S.2.5 Neuromotor

S.2.6 Boli rare

S.2.7 HIV/SIDA

S.3 Izolare socială

S.4 Dependenţă de consum de substanţe de tip:

S.4.1 Droguri

S.4.2 Alcool

S.4.3 Alte substanţe toxice

S.5 Abuz (Violenţă) şi neglijare

S.5.1 Abuz fizic

S.5.2 Abuz psihic

S.5.3 Alte forme de violenţă şi abuz

S.5.4 Neglijare

S.6. Situaţie de dificultate în Familie

S.6.1 Risc de separare de părinţi

S.6.2 Separare de părinţi

S.6.3 Abandon

S.6.4 Situaţie conflictuală

S.6.5 Violenţă în familie

S.6.6 Altele

S.7 Sărăcie

T.1 Identificare şi evaluare

T.2 Informare în domeniu

T.3 Orientare

T.3.1 Profesională

T.3.2 Psihologică

T.3.3 Socială

T.4 Consiliere

T.4.1 Juridică

T.4.2 Psihologică

T.4.3 Socială

T.5 Mediere socială

T.5.1 Persoane

T.5.2 Familie

T.5.3 Grupuri

T.5.4 Comunitate

T.6 Sprijin de urgenţă în vederea

reducerii efectelor situaţiilor de criză

T.7 Reintegrare

T.7.1 Familie

T.7.2 Comunitate

T.7.3 Profesională, pe piaţa muncii

T.8 Servicii de îngrijire

T.8.1 Servicii de bază pentru activităţile

zilnice

T.8.2 Servicii de suport pentru activităţile

instrumentale ale vieţii de zi cu zi

T.8.3 Servicii de reabilitare şi amenajare a mediului de viaţă -ambientului

T.9 Servicii de îngrijire de natură medicală

T.10 Servicii de îngrijire paleativă

T.11 Servicii de recuperare şi reabilitare

T. 11.1 Kinetoterapie

T. 11.2 Fizioterapie

T. 11.3 Ergoterapie sau terapie ocupaţională

L.1. Servicii publice specializate

L.2. Birouri particulare Autorizate

L.3 La domiciliu

L.4. Centre sociale

(denumite, sub categoria specifică, respectiv 4.1, 4.2, 4.3, în conformitate cu Nomenclatorul Instituţiilor de

asistenţă socială)

L.4.1 Centre de zi, publice sau

private

L.4.2 Centre rezidenţiale,

publice sau private

L.4.3 Altele

L.5. Alte locaţii

L.5.1 Stradă

L.5.2 Penitenciare

L.5.3 Spitale şi centre medicale

L.5.4 Şcoli

L.5.5 Centre de recrutare

L.5.6 Altele

*) Anexa este reprodusă în facsimil.

S.7.1  Sărăcie extremă

S.7.2 Sărăcie

S.8 Exploatare

S.8.1 Trafic de persoane

S.8.2 Exploatare prin muncă

S.8.3 Exploatare sexuală

S.9 Discriminare

S.9.1 Etnică

S.9.2Degen

S.9.3 De orientare sexuală

S.9.4 Religioasă

S.9.5 De vârstă

S.9.6 Alte situaţii

S.10 Şomaj de lungă durată

S.11 Condiţii de muncă sub standardele legale

S.12 Lipsa unei locuinţe

S.13 Persoane care trăiesc în stradă

S.14 Delincventă

S.15 Urgenţă socială

S.16 Lipsa de acces la drepturile sociale

S.17 Imigrare

S.18 Repatriere

T. 11.4 Psihoterapie

T.11.5.Logopedie

T. 11.6 Hidroterapie

T. 11.7 Termo terapie

T. 11.8 Masaj

T. 11.9 Altele

T.12 Suport şi acompaniament T.13 Găzduire

T. 13.1 Găzduire pe timp de zi

T. 13.2 Găzduire pe timp de noapte

T. 13.3 Găzduire pe perioada determinată

T. 13.4 Găzduire pe perioadă nedeterminată

T. 14 Educaţie

T. 14.1 Educaţie socială

T. 14.2 Educaţie specială

T.15 Dinamizarea grupurilor şi

comunităţilor

T.16 Promovare si cooperare socială

T.17 Promovare relaţii sociale

(Socializare)

T. 17.1 Timp liber

T. 17.2 Activităţi socio-culturale

T.18 Servicii de asigurare a hranei şi

suplimentelor nutritive

( prepararea, servirea şi distribuirea hranei)

T.19 Alte servicii de suport pentru diferite situaţii de dificultate


SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 280/2006

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 280 din 2006
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordin 280/2006
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu