Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

Ordinul Nr.286 din 28.03.2012

pentru modificarea Ordinului ministrului sănătăţii publice nr. 112/2007 privind criteriile de performanţă în baza cărora contractul de management poate fi prelungit sau poate înceta înainte de termen
ACT EMIS DE: Ministerul Sanatatii
ACT PUBLICAT ÎN MONITORUL OFICIAL NR. 214 din 30 martie 2012



SmartCity1


Având în vedere Referatul de aprobare nr. RL 2.723 din 28 martie 2012,în conformitate cu prevederile art. 178 alin. (3) din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, cu modificările şi completările ulterioare,în temeiul prevederilor art. 7 alin. (1) şi (4) din Hotărârea Guvernului nr. 144/2010 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Sănătăţii, cu modificările şi completările ulterioare,ministrul sănătăţii emite următorul ordin: Articolul IOrdinul ministrului sănătăţii publice nr. 112/2007 privind criteriile de performanţă în baza cărora contractul de management poate fi prelungit sau poate înceta înainte de termen, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 101 din 9 februarie 2007, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică după cum urmează: 1. La articolul 1, alineatul (2) va avea următorul cuprins:(2) Evaluarea activităţii managerului spitalului public pentru anul calendaristic precedent se face până la data de 30 aprilie a anului următor. Sunt evaluaţi managerii care au contractul de management în perioada de valabilitate şi au condus spitalul public respectiv pe o perioadă de cel puţin 6 luni în anul evaluat. 2. La articolul 4 alineatul (1) litera a), punctul 1 va avea următorul cuprins: 1. în cazul indicatorilor C.1-C.5 a obţinut la fiecare 5 puncte 3. La articolul 4 alineatul (1) litera b), punctul 1 va avea următorul cuprins: 1. în cazul indicatorilor C.1-C.5 a obţinut la fiecare 4 puncte 4. La articolul 4 alineatul (1) litera c), punctul 1 va avea următorul cuprins: 1. în cazul indicatorilor C.1-C.5 a obţinut la fiecare 3 puncte 5. Articolul 41 va avea următorul cuprins: Articolul 41 (1) Evaluarea anuală a activităţii managerului de spital public şi/sau reevaluarea în condiţiile art. 4 se fac de comisii de evaluare formate din preşedinte, 4 membri şi un secretariat format din 1-2 persoane, numite prin ordin al ministrului sănătăţii sau, după caz, prin act administrativ emis de conducătorul ministerelor sau instituţiilor cu reţea sanitară proprie.(2) În vederea realizării evaluării anuale a activităţii managerului de spital public, managerul înaintează comisiei de evaluare dosarul, care cuprinde obligatoriu următoarele documente:a)copia contractului de management şi a actelor adiţionale la acesta; b)documentele care susţin punctajul acordat la fiecare indicator de performanţă, după cum urmează:

(i) statul de funcţii pe anul evaluat, aprobat conform legii;
(ii) situaţia financiară încheiată la data de 31 decembrie a anului evaluat;
(iii) formularele tip dare de seamă statistică pentru anul evaluat (cod MS 60.4.4A, cap. 2; cod MS 60.4.4, cap. 3; cod MS 60.4.4.A, cap. 14), centralizatorul - cod MS 60.4.4, cap. 15 «Personalul mediu şi superior sanitar pe tipuri de unităţi», centralizatorul - cod MS 60.4.4, cap. 15 «Personalul mediu şi superior sanitar pe tipuri de unităţi», completate în conformitate cu statul de funcţii aprobat al unităţii, centralizatorul activităţii spitalului - cod 19.15, darea de seamă statistică pentru anul evaluat (cod MS 60.4.2, cap. 1 «Principalii indicatori ai cunoaşterii sănătăţii, pe anul evaluat, pentru fiecare spital», câte un document semnat şi ştampilat, completat numai cu pct. 10 «Infecţii interioare din spital»);

c)copii de pe actele de control ale tuturor organismelor abilitate; d)raportul de autoevaluare al managerului spitalului public (în cuprinsul acestuia se au în vedere acţiunile organizate şi desfăşurate pe parcursul anului evaluat privind: modul de îndeplinire a indicatorilor şi criteriilor de performanţă, proceduri interne de evaluare şi control, elaborare de acte normative cu caracter intern, măsuri întreprinse pentru eficientizarea activităţii unităţii şi creşterea calităţii actului medical, gestionarea eventualelor situaţii de criză apărute la nivelul spitalului public etc.); managerul spitalului public răspunde pentru realitatea şi corectitudinea datelor puse la dispoziţia comisiei de evaluare, conform legii; e)alte documente care pot constitui bază pentru evaluarea îndeplinirii criteriilor de performanţă prevăzute în anexa nr. 2.
(3) Comisiile de evaluare menţionate la alin. (1) au următoarele atribuţii:a)să înregistreze dosarul de evaluare depus de către managerul spitalului public numai dacă acesta conţine toate documentele prevăzute la alin. (2); b)să verifice concordanţa dintre indicatorii asumaţi prin contract/act adiţional şi cei înscrişi în fişa de evaluare, precum şi dintre valorile indicatorilor realizaţi menţionaţi în fişa de evaluare şi cei transmişi de Şcoala Naţională de Sănătate Publică, Management şi Perfecţionare în Domeniul Sanitar şi Centrul Naţional de Statistică şi Informatică în Sănătate Publică din cadrul Institutului Naţional de Sănătate Publică; c)să valideze, sub semnătură, în funcţie de calificativul obţinut în urma evaluării, propunerea de menţinere/încetare a contractului de management al managerului spitalului public evaluat; d)să transmită comisiei de contestaţii numai dosarele managerilor care au depus contestaţii; e)să respingă motivat dosarele incomplete şi să comunice managerului spitalului public documentele lipsă care au determinat această situaţie; f)să întocmească şi să valideze, sub semnătura preşedintelui comisiei de evaluare şi a managerului spitalului public respectiv, un opis cuprinzând toate documentele existente în dosarul de evaluare depus de fiecare manager; g)să întocmească pe baza rezultatelor obţinute de fiecare manager de spital fişa de evaluare prevăzută în anexa nr. 3 şi să comunice managerului rezultatul evaluării. (4) Comisia de contestaţii se constituie prin ordin al ministrului sănătăţii sau, după caz, prin act administrativ al ministerelor şi instituţiilor cu reţea sanitară proprie şi este formată din preşedinte, 4 membri şi un secretariat format din 1-2 persoane.(5) Comisia de contestaţii are rolul de a primi, de a soluţiona şi de a răspunde la contestaţiile apărute în cadrul evaluării activităţii managerilor din spitalele publice.(6) Managerul spitalului public, nemulţumit de rezultatul evaluării, are dreptul de a depune contestaţie la comisia de contestaţii, în termen de o zi lucrătoare de la data luării la cunoştinţă a conţinutului fişei de evaluare şi a calificativului acordat de comisia de evaluare.(7) Comisia de contestaţii analizează şi rezolvă contestaţia în termen de 3 zile lucrătoare de la data luării în evidenţă a acesteia.
6. Articolul 42 se abrogă. 7. Anexele nr. 1 şi 3 se modifică şi se înlocuiesc cu anexele nr. 1 şi 2, care fac parte integrantă din prezentul ordin. 8. În tot cuprinsul ordinului, sintagmele de mai jos se înlocuiesc după cum urmează : a)„Şcoala Naţională de Sănătate Publică şi Management Sanitar“ se înlocuieşte cu „Şcoala Naţională de Sănătate Publică, Management şi Perfecţionare în Domeniul Sanitar“; b)„Centrul Naţional pentru Organizarea şi Asigurarea Sistemului Informaţional şi Informatic în Domeniul Sănătăţii“ se înlocuieşte cu „Centrul Naţional de Statistică şi Informatică în Sănătate Publică din cadrul Institutului Naţional de Sănătate Publică“; c)„Ministerul Sănătăţii Publice“ se înlocuieşte cu „Ministerul Sănătăţii“.
Articolul IIPrezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. Ministrul sănătăţii, Ritli Ladislau
ANEXA Nr. 1(Anexa nr. 1 la Ordinul nr. 112/2007) A. Indicatori de management al resurselor umane 1. Proporţia medicilor din totalul personalului

Gradul de realizare faţă de indicatorii asumaţi prin contract Punctajul acordat
peste 100% 5 puncte
91-100% 5 puncte
81-90% 4 puncte
71-80% 3 puncte
61-70% 2 puncte
41-60% 1 punct
sub 40% 0 puncte

2. Proporţia personalului medical din totalul personalului angajat al spitalului

Gradul de realizare faţă de indicatorii asumaţi prin contract Punctajul acordat
peste 100% 5 puncte
91-100% 5 puncte
81-90% 4 puncte
71-80% 3 puncte
61-70% 2 puncte
41-60% 1 punct
sub 40% 0 puncte

3. Proporţia personalului medical cu studii superioare din totalul personalului medical

Gradul de realizare faţă de indicatorii asumaţi prin contract Punctajul acordat
peste 100% 5 puncte
91-100% 5 puncte
81-90% 4 puncte
71-80% 3 puncte
61-70% 2 puncte
41-60% 1 punct
sub 40% 0 puncte

4. Numărul mediu de consultaţii/medic în ambulatoriu

Gradul de realizare faţă de indicatorii asumaţi prin contract Punctajul acordat
peste 100% 5 puncte
91-100% 5 puncte
81-90% 4 puncte
71-80% 3 puncte
61-70% 2 puncte
41-60% 1 punct
sub 40% 0 puncte

B. Indicatori de utilizare a serviciilor 1. Durata medie de spitalizare pe spital şi pe fiecare secţie

Gradul de realizare faţă de indicatorii asumaţi prin contract Punctajul acordat
peste 100% 0 puncte
81-100% 5 puncte
71-80% 4 puncte
65-70% 3 puncte
55-64% 2 puncte
50-54% 1 punct
sub 50% 0 puncte

2. Rata de utilizare a paturilor pe spital şi pe fiecare secţie

Gradul de realizare faţă de indicatorii asumaţi prin contract Punctajul acordat
peste 100% 0 puncte
91-100% 5 puncte
81-90% 4 puncte
71-80% 3 puncte
61-70% 2 puncte
51-60% 1 punct
sub 50% 0 puncte

3. Indicele de complexitate al cazurilor pe spital şi pe fiecare secţie

Gradul de realizare faţă de indicatorii asumaţi prin contract Punctajul acordat
peste 110% 5 puncte
101-110% 4 puncte
100% 3 puncte
91-99% 2 puncte
80-90% 1 punct
sub 80% 0 puncte

4. Procentul pacienţilor cu intervenţii chirurgicale din totalul pacienţilor externaţi din secţiile chirurgicale

Gradul de realizare faţă de indicatorii asumaţi prin contract Punctajul acordat
peste 100% 5 puncte
91-100% 5 puncte
81-90% 4 puncte
71-80% 3 puncte
61-70% 2 puncte
40-60% 1 punct
sub 40% 0 puncte

C. Indicatori economico-financiari 1. Execuţia bugetară faţă de bugetul de cheltuieli aprobat

Gradul de realizare faţă de indicatorii asumaţi prin contract Punctajul acordat
peste 100% 0 puncte
fără acoperire în servicii
91-100% 5 puncte
81-90% 4 puncte
71-80% 3 puncte
61-70% 2 puncte
40-60% 1 punct
sub 40% 0 puncte

2. Procentul veniturilor proprii din totalul veniturilor spitalului (Sintagma venituri proprii înseamnă în cazul acestui indicator toate veniturile proprii ale spitalului public, mai puţin sumele încasate în baza contractelor încheiate cu casa de asigurări de sănătate.)

Gradul de realizare faţă de indicatorii asumaţi prin contract Punctajul acordat
peste 100% 5 puncte
91-100% 4 puncte
81-90% 3 puncte
61-80% 2 puncte
50-60% 1 punct
sub 50% 0 puncte

3. Procentul cheltuielilor de personal din totalul cheltuielilor spitalului

Gradul de realizare faţă de indicatorii asumaţi prin contract Punctajul acordat
peste 100% 0 puncte
71-100% 5 puncte
61-70% 4 puncte
51-60% 3 puncte
41-50% 2 puncte
30-40% 1 punct
sub 30% 0 puncte

4. Procentul cheltuielilor cu medicamentele din totalul cheltuielilor spitalului

Gradul de realizare faţă de indicatorii asumaţi prin contract Punctajul acordat
peste 110% 0 puncte
81-110% 5 puncte
71-80% 4 puncte
61-70% 3 puncte
51-60% 2 puncte
40-50% 1 punct
sub 40% 0 puncte

5. Costul mediu/zi de spitalizare pe fiecare secţie

Gradul de realizare faţă de indicatorii asumaţi prin contract Punctajul acordat
peste 100% 0 puncte
81-100% 5 puncte
75-80% 4 puncte
70-74% 3 puncte
65-69% 2 puncte
60-64% 1 punct
sub 60% 0 puncte

D. Indicatori de calitate 1. Rata mortalităţii intraspitaliceşti pe total spital şi pe fiecare secţie (datorită complicaţiilor survenite în timpul spitalizării)

Gradul de realizare faţă de indicatorii asumaţi prin contract Punctajul acordat
peste 100% 0 puncte
91-100% 1 punct
81-90% 2 puncte
71-80% 3 puncte
61-70% 4 puncte
40-60% 5 puncte
sub 40% 6 puncte

2. Rata infecţiilor nozocomiale pe total spital şi pe fiecare secţie

Gradul de realizare faţă de indicatorii asumaţi prin contract Punctajul acordat
peste 130% 0 puncte
121-130% 1 punct
111-120% 2 puncte
91-110% 3 puncte
70-90% 4 puncte
sub 70% 5 puncte

3. Indicele de concordanţă între diagnosticul la internare şi diagnosticul la externare

Gradul de realizare faţă de indicatorii asumaţi prin contract Punctajul acordat
peste 100% 5 puncte
91-100% 5 puncte
81-90% 4 puncte
71-80% 3 puncte
61-70% 2 puncte
40-60% 1 punct
sub 40% 0 puncte

4. Numărul de reclamaţii/plângeri ale pacienţilor analizate şi rezolvate

Gradul de realizare faţă de indicatorii asumaţi prin contract Punctajul acordat
peste 130% 0 puncte
121-130% 1 punct
111-120% 2 puncte
91-110% 3 puncte
60-90% 4 puncte
sub 60% 5 puncte

ANEXA Nr. 2 ( Anexa nr. 3 la Ordinul nr. 112/2007) MINISTERUL SĂNĂTĂŢII COMISIA DE EVALUARE FIŞA DE EVALUARE a activităţii desfăşurate de ........ ................ ........ ............, (numele şi prenumele) managerul ........ ................ ................ ........ ..............., (denumirea spitalului public) în anul ........ ........ ............. Semnificaţia coloanelor din tabelul de mai jos este următoarea: A - Grad de realizare1) B - Concluzii/Termene de reevaluare

Nr. crt. Indicatori/Criterii de performanţă Valoarea indicatorului A Punctajul acordat B
asumată prin contract realizată
A. Indicatori de management al resurselor umane
1. Proporţia medicilor din totalul personalului
2. Proporţia personalului medical din totalul personalului angajat al spitalului
3. Proporţia personalului medical cu studii superioare din totalul personalului medical
4. Numărul mediu de consultaţii/medic în ambulatoriu
B. Indicatori de utilizare a serviciilor
1. Durata medie de spitalizare pe spital şi pe fiecare secţie2)
2. Rata de utilizare a paturilor pe spital şi pe fiecare secţie2)
3. Indicele de complexitate al cazurilor pe spital şi pe fiecare secţie2)
4. Procentul pacienţilor cu intervenţii chirurgicale din totalul pacienţilor externaţi din secţiile chirurgicale
C. Indicatori economico-financiari
1. Execuţia bugetară faţă de bugetul de cheltuieli aprobat
2. Procentul veniturilor proprii din totalul veniturilor spitalului
3. Procentul cheltuielilor de personal din totalul cheltuielilor spitalului
4. Procentul cheltuielilor cu medicamentele din totalul cheltuielilor spitalului
5. Costul mediu/zi de spitalizare pe fiecare secţie2)
D. Indicatori de calitate
1. Rata mortalităţii intraspitaliceşti pe total spital şi pe fiecare secţie2)
2. Rata infecţiilor nozocomiale pe total spital şi pe fiecare secţie2)
3. Indicele de concordanţă între diagnosticul la internare şi diagnosticul la externare
4. Număr de reclamaţii/plângeri ale pacienţilor
E. Criterii generale de management
Punctajul acordat de: Evaluator 1 ........ ................ (nume, prenume) Evaluator 2 ........ ........ ........ (nume, prenume) Evaluator 3 ........ ........ ......... (nume, prenume) Evaluator ... ........ ........ ........ (nume, prenume) Punctajul final3)
1. Planificare
2. Organizare
3. Coordonare
4. Control


1) În situaţia în care gradul de realizare are cifră cu zecimale, rotunjirea se face la întreg, astfel: 0,50-0,99 devine 1, iar 0,01-0,49 devine 0. 2) Se trece valoarea indicatorului la nivel de spital. 3) În situaţia în care punctajul final are cifră cu zecimale, rotunjirea se face la întreg, astfel: 0,50-0,99 devine 1, iar 0,01-0,49 devine 0. Comisia de evaluare numită prin Ordinul ministrului sănătăţii nr. ........ din ........ ..........., în baza rezultatelor obţinute, apreciază că dl/dna ........ ................ ................ ................ ........, managerul ........ ................ ................ ............., a obţinut calificativul (numele şi prenumele) (denumirea spitalului public) o Foarte bine o Bine o Satisfăcător o Nesatisfăcător Prezenta fişă de evaluare a fost întocmită într-un exemplar, care rămâne la comisia de evaluare. Comisia de evaluare Certificăm concordanţa datelor înscrise în contractul/actul adiţional la contractul de management cu documentele menţionate la art. 41 alin. (2) din Ordinul ministrului sănătăţii publice nr. 112/2007 privind criteriile de performanţă în baza cărora contractul de management poate fi prelungit sau poate înceta înainte de termen, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi concordanţa valorilor indicatorilor calculate de spital cu cele menţionate în documentele prevăzute la art. 41 alin. (2) din acelaşi ordin. Preşedinte: ........ ................ ................ ........ ........ Membri: ........ ................ ................ ........ ............. ........ ................ ................ ........ ............. ........ ................ ................ ........ ............. ........ ................ ................ ........ ............. (numele, prenumele şi semnătura) Am luat cunoştinţă ........ ................ ................ .............. (numele, prenumele şi semnătura managerului) ........ ................ ........ ............... (data)


SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 286/2012

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 286 din 2012
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu