ORDIN
Nr. 291 din 17 martie 2004
privind aprobarea Normelor metodologice de evaluare pentru acreditarea
furnizorilor de dispozitive medicale destinate recuperarii unor deficiente
organice sau fiziologice
ACT EMIS DE: MINISTERUL SANATATII
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 265 din 25 martie 2004
Avand in vedere prevederile art. 3 alin. (1) lit. e), ale art. 30 lit. a)
si ale art. 37 alin. (1) si (3) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.
150/2002 privind organizarea si functionarea sistemului de asigurari sociale de
sanatate, cu modificarile ulterioare, precum si prevederile cap. VIII
"Acordarea dispozitivelor medicale destinate recuperarii unor deficiente
organice sau fiziologice" din Contractul-cadru privind conditiile
acordarii asistentei medicale in cadrul sistemului de asigurari sociale de
sanatate, aprobat prin Hotararea Guvernului nr. 1.485/2003,
vazand Referatul de aprobare al Directiei generale farmaceutice, inspectia
de farmacie si aparatura medicala nr. OB 2.975/2004,
in temeiul prevederilor Hotararii Guvernului nr. 743/2003 privind
organizarea si functionarea Ministerului Sanatatii, cu modificarile si
completarile ulterioare,
ministrul sanatatii emite urmatorul ordin:
Art. 1
Se aproba Normele metodologice de evaluare pentru acreditarea furnizorilor
de dispozitive medicale destinate recuperarii unor deficiente organice sau
fiziologice, prevazute in anexa care face parte integranta din prezentul ordin.
Art. 2
Prevederile prezentului ordin se aplica furnizorilor de dispozitive
medicale care stabilesc relatii contractuale cu casele de asigurari de
sanatate.
Art. 3
Directia acreditare si Directia norme de contractare si relatii cu
furnizorii - marketing din cadrul Casei Nationale de Asigurari de Sanatate vor
duce la indeplinire prevederile prezentului ordin.
Art. 4
La data intrarii in vigoare a prezentului ordin se abroga Ordinul
ministrului sanatatii nr. 1.152/2003 privind aprobarea Normelor metodologice de
evaluare pentru acreditarea punctelor de lucru ale furnizorilor de dispozitive
medicale destinate recuperarii unor deficiente organice sau fiziologice,
publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 933 din 24 decembrie
2003.
Art. 5
Prezentul ordin se va publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
Ministrul sanatatii,
Ovidiu Brinzan
ANEXA 1
NORME METODOLOGICE
de evaluare pentru acreditarea furnizorilor de dispozitive medicale destinate
recuperarii unor deficiente organice sau fiziologice
CAP. 1
Etapele procesului de acreditare
Art. 1
Acreditarea furnizorilor de dispozitive medicale destinate recuperarii unor
deficiente organice sau fiziologice, denumiti in continuare furnizori de
dispozitive medicale, se face de catre Subcomisia Nationala de Acreditare a
Furnizorilor de Dispozitive Medicale (denumita in continuare SCNAFDM), pentru
sediul social, respectiv pentru fiecare punct de lucru unde se desfasoara
activitatea pentru care furnizorul este inregistrat si avizat.
Art. 2
SCNAFDM este infiintata in baza Deciziei presedintelui Casei Nationale de
Asigurari de Sanatate, a presedintelui Colegiului Medicilor din Romania, a
presedintelui Colegiului Farmacistilor din Romania si a presedintelui Ordinului
Asistentilor Medicali din Romania nr. 127/903/199/41/2003, ca parte a Comisiei
Nationale de Acreditare in Sistemul de Asigurari de Sanatate.
Art. 3
In vederea acreditarii sunt parcurse urmatoarele etape:
a) furnizorul de dispozitive medicale care doreste acreditarea face o
cerere, al carei model este prevazut in anexa nr. 1, adresata SCNAFDM, prin
care furnizeaza date de structura si se angajeaza sa permita accesul
evaluatorilor in toate spatiile acestuia, precum si la toate datele necesare
acreditarii;
b) SCNAFDM desemneaza prin dispozitii scrise, al caror model este prevazut
in anexa nr. 2, un numar de 2 evaluatori care viziteaza sediul social/punctul de
lucru al furnizorului de dispozitive medicale pentru a constata in ce masura
acesta corespunde standardelor de acreditare stabilite de SCNAFDM;
c) rezultatul evaluarii este consemnat intr-un raport de evaluare al carui
model este prevazut in anexa nr. 3, care are atasata grila de scoruri
corespondente standardelor completata de catre evaluator, conform scalei de
evaluare prevazute in anexa nr. 4, grila de scor care se depune la Directia
acreditare din cadrul Casei Nationale de Asigurari de Sanatate (denumita in
continuare CNAS);
d) Directia acreditare din cadrul CNAS agrega scorurile din grila de scor
conform regulilor de agregare stabilite de SCNAFDM si intocmeste fisa de
evaluare sintetica aprobata de SCNAFDM;
e) fisa de evaluare sintetica (primita sub semnatura de la persoana care a
elaborat-o), avand anexata cererea de acreditare (al carei numar corespunde cu
numarul vizitei de evaluare, precum si cu cel al fisei de evaluare sintetica),
este luata in discutie de catre SCNAFDM care emite certificatul de acreditare
pentru sediul social/punctul de lucru al furnizorului de dispozitive medicale,
al carui model este prevazut in anexa nr. 5, certificatul de acreditare
provizorie, al carui model este prevazut in anexa nr. 6, respectiv notificarea de
neacreditare, al carei model este prevazut in anexa nr. 7.
CAP. 2
Evaluarea sediului social/punctului de lucru al furnizorului de dispozitive
medicale
Art. 4
Persoanele desemnate sa evalueze sediul social/punctul de lucru al
furnizorului de dispozitive medicale, denumite in continuare evaluatori,
trebuie sa indeplineasca cumulativ urmatoarele cerinte:
a) sa fie angajati ai Directiei acreditare din cadrul CNAS;
b) sa fie medici, asistenti medicali sau ingineri;
c) sa aiba experienta de minimum un an in sistemul sanitar;
d) sa nu aiba parti sociale, sa nu lucreze ori sa faca parte, nici ei si
nici rudele ori afinii lor pana la gradul al doilea inclusiv, din conducerea
unor furnizori de dispozitive medicale;
e) sa se angajeze in scris printr-o declaratie de compatibilitate, al carei
model este prevazut in anexa nr. 8, ca indeplinesc toate conditiile de mai sus
si ca vor notifica orice situatie de incompatibilitate intervenita ulterior
semnarii declaratiei;
Art. 5
Evaluatorii sunt raspunzatori de evaluarea corecta si de pastrarea
confidentialitatii datelor, in caz contrar fiind pasibili de sanctiuni
disciplinare si administrative, la propunerea SCNAFDM.
Art. 6
Evaluatorii primesc din partea SCNAFDM unde s-a depus cererea de acreditare
de catre furnizorul de dispozitive medicale o dispozitie pentru vizita de
evaluare a sediului social/punctului de lucru al furnizorului de dispozitive
medicale respectiv (anexa nr. 2).
Art. 7
Vizita de evaluare a sediului social/punctului de lucru al furnizorului de
dispozitive medicale are urmatoarele caracteristici:
a) se face dupa un program stabilit in prealabil cu furnizorul de
dispozitive medicale;
b) programarea vizitelor de evaluare se va face de preferinta in ordinea
depunerii cererilor sau astfel incat timpul de lucru al evaluatorilor sa fie
folosit cat mai eficient;
c) vizitele de evaluare au loc numai in zilele lucratoare;
d) evaluatorii sunt desemnati de catre directorul Directiei acreditare din cadrul
CNAS;
e) evaluatorii au o copie de pe cererea de acreditare depusa de furnizorul
de dispozitive medicale si completeaza pe parcursul vizitei o grila de scor
corespondenta standardelor, conform scalei de evaluare;
f) reprezentantul legal al furnizorului de dispozitive medicale
contrasemneaza un raport de evaluare (anexa nr. 3) care are atasat grila de
scor;
g) grilele de scor nu contin date de identificare directa a sediului
social/punctului de lucru al furnizorului de dispozitive medicale (numele,
adresa), ci numai un numar care reprezinta si numarul vizitei de evaluare;
h) Directia acreditare din cadrul CNAS tine un registru la care are acces
numai directorul acesteia si in care sunt consemnate cererile de acreditare,
precum si numarul vizitei de evaluare aferente;
i) dupa vizita de evaluare evaluatorul preda raportul de evaluare impreuna
cu grila de scor, sub semnatura, persoanei din cadrul Directiei acreditare din
cadrul CNAS, desemnata pentru agregarea datelor.
CAP. 3
Elaborarea fisei de evaluare sintetica
Art. 8
Fisa de evaluare sintetica se alcatuieste prin agregarea datelor rezultate
din vizita de evaluare.
Art. 9
Agregarea datelor se organizeaza la nivelul Directiei acreditare din cadrul
CNAS.
Art. 10
Personalul care efectueaza agregarea datelor este desemnat de directorul
Directiei acreditare din cadrul CNAS si trebuie sa indeplineasca cumulativ
urmatoarele cerinte:
a) sa fie angajat la CNAS in cadrul Directiei acreditare;
b) sa nu aiba parti sociale, sa nu lucreze ori sa faca parte, nici el si
nici rudele ori afinii lor pana la gradul al doilea inclusiv, din conducerea
unor furnizori de dispozitive medicale;
c) sa nu mai indeplineasca nici un fel de alte activitati in cadrul acreditarii
furnizorilor de dispozitive medicale;
d) sa completeze pe propria raspundere o declaratie de compatibilitate, in
care sa mentioneze ca este responsabil de prelucrarea in conditii de
confidentialitate a datelor primite de la evaluatori sub semnatura, conform
modelului prevazut in anexa nr. 9.
Art. 11
Agregarea datelor se efectueaza conform regulilor de agregare aprobate de
SCNAFDM si puse in aplicare de Directia acreditare din cadrul CNAS, in urma
careia se intocmeste fisa de evaluare sintetica ce se inainteaza sub semnatura
presedintelui SCNAFDM.
Art. 12
Agregarea datelor se face potrivit unui algoritm elaborat de Directia
acreditare din cadrul CNAS, respectand cerintele prevazute mai jos:
a) prelucrarea datelor se face in programul Excel;
b) pentru fiecare vizita de evaluare exista un fisier separat;
c) persoana care agrega datele va pastra fiecare agregare a datelor
corespunzatoare evaluarii sediului social sau unui punct de lucru al unui
furnizor de dispozitive medicale, sub forma unui fisier electronic avand ca
element de identificare numarul vizitei de evaluare;
d) fisierele cu fiecare agregare vor fi pastrate si pe suport hartie;
e) identificarea fiselor de evaluare se face dupa numarul vizitei, care
este singurul element de identificare.
CAP. 4
Decizia privind acreditarea
Art. 13
Decizia privind acreditarea este ultima etapa a procesului de acreditare.
Pe baza acesteia SCNAFDM emite certificatul de acreditare, certificatul de
acreditare provizorie, respectiv notificarea de neacreditare, dupa caz.
Art. 14
Decizia de acreditare se ia de catre SCNAFDM in urma analizei fisei de
evaluare sintetica, conform regulilor prevazute la art. 15 - 28.
Art. 15
Sediul social/punctul de lucru al furnizorului de dispozitive medicale se
acrediteaza, primind documentul aferent (anexa nr. 5), numai daca la toate
grupele de standarde, precum si la standardele independente din fisa de
evaluare sintetica nota obtinuta este maxima, respectiv 5.
Art. 16
Sediul social/punctul de lucru al furnizorului de dispozitive medicale se
acrediteaza provizoriu pe o perioada de 6 luni, daca a obtinut la toate
standardele independente nota maxima, respectiv 5, si la fiecare dintre grupele
de standarde (I - VII) cel putin nota 4.
Art. 17
La primirea acreditarii provizorii reprezentantul legal al furnizorului de
dispozitive medicale poate solicita o noua vizita de evaluare la o data care nu
va depasi data de expirare a acreditarii provizorii.
Art. 18
Daca se constata in urma celei de-a doua vizite de evaluare ca sediul
social/punctul de lucru al furnizorului de dispozitive medicale nu a facut
remedierile necesare pentru a satisface standardele, in perioada de acreditare
provizorie, sediul social/punctul de lucru al furnizorului de dispozitive
medicale nu se acrediteaza. Acreditarea provizorie inceteaza cu data zilei
urmatoare emiterii notificarii de neacreditare.
Art. 19
Acreditarea provizorie nu poate fi urmata de o alta acreditare provizorie.
Art. 20
Sediul social/punctul de lucru al furnizorului de dispozitive medicale nu
se acrediteaza daca nu sunt indeplinite conditiile mentionate la art. 15 si 16,
precum si in situatia mentionata la art. 18, caz in care acesta primeste o
notificare scrisa (anexa nr. 7) din partea SCNAFDM, prin care se comunica
motivele neacreditarii (standardele neindeplinite), precum si faptul ca sediul
social/punctul de lucru al furnizorului de dispozitive medicale nu poate fi
evaluat mai devreme de 3 luni de la data notificarii neacreditarii.
Art. 21
In urma deciziei privind acreditarea atat certificatele de acreditare,
certificatele de acreditare provizorie, cat si notificarile de neacreditare se
transmit in original prin scrisoare recomandata furnizorului de dispozitive
medicale, iar casele de asigurari de sanatate judetene sunt informate despre
decizia SCNAFDM.
Art. 22
Certificatele de acreditare, certificatele de acreditare provizorie si
notificarile de neacreditare emise de SCNAFDM sunt valabile din ziua urmatoare
datei emiterii acestora si anuleaza acreditarea curenta sau acreditarea
provizorie curenta emisa pentru sediul social/punctul al furnizorului
respectiv, dupa caz.
Art. 23
In vederea luarii deciziei de acreditare, SCNAFDM urmeaza procedura de mai
jos:
a) ia in discutie fisa de evaluare sintetica si pe baza acesteia emite
certificatul de acreditare, certificatul de acreditare provizorie, respectiv
notificarea de neacreditare, dupa caz;
b) identifica sediul social/punctul de lucru al furnizorului de dispozitive
medicale pentru care se elibereaza certificatul de acreditare, certificatul de
acreditare provizorie, respectiv notificarea de neacreditare, dupa caz.
Art. 24
Acreditarea se acorda pentru o perioada de 2 ani fara a depasi termenul de
valabilitate al unui document in baza caruia s-a facut acreditarea.
Art. 25
Acreditarea provizorie se acorda pentru o perioada de maximum 6 luni fara a
depasi termenul de valabilitate al unui document in baza caruia s-a facut
acreditarea.
Art. 26
In situatia in care, ulterior evaluarii, exista o sesizare scrisa catre
SCNAFDM, insa nu anonima, prin care se semnaleaza ca cel putin unul dintre
standardele de acreditare nu mai este indeplinit de catre sediul social/punctul
de lucru al furnizorului de dispozitive medicale, se va efectua o evaluare de
catre SCNAFDM, in termen de 7 zile lucratoare, desemnandu-se alti evaluatori
decat cei care au efectuat evaluarea initiala. In urma noii evaluari se emite o
noua decizie de acreditare, acreditare provizorie sau notificare de
neacreditare, care corespunde situatiei prezente. Refuzul furnizorului de
dispozitive medicale de a primi vizita de evaluare a sediului social/punctului
de lucru, in situatia mentionata mai sus, duce la emiterea unei notificari de
neacreditare de catre SCNAFDM.
Art. 27
SCNAFDM pastreaza un dosar pentru fiecare sediu social/punct de lucru al
furnizorului de dispozitive medicale care a solicitat acreditarea si care
contine urmatoarele documente:
a) cererea de acreditare depusa de furnizor pentru sediul social/punctul de
lucru;
b) dispozitie pentru vizita de evaluare;
c) raport de evaluare;
d) grila de scor;
e) fisa de evaluare sintetica;
f) copie de pe avizul de functionare eliberat de Ministerul Sanatatii;
g) copie de pe certificatul de acreditare, certificatul de acreditare
provizorie sau notificarea de neacreditare, dupa caz.
Art. 28
Casele de asigurari de sanatate judetene pot incheia contracte de furnizare
de dispozitive medicale numai pentru sediul social/punctele de lucru acreditate
ale respectivului furnizor de dispozitive medicale.
CAP. 5
Procedura de contestare
Art. 29
Furnizorii de dispozitive medicale pot contesta acreditarea provizorie sau
notificarea de neacreditare, emisa de SCNAFDM pentru sediul social/punctul de
lucru respectiv, la Comisia Nationala de Acreditare in Sistemul de Asigurari de
Sanatate. Contestatiile trimise de furnizorii de dispozitive medicale la
Comisia Nationala de Acreditare in Sistemul de Asigurari de Sanatate vor fi
insotite de o copie de pe certificatul de acreditare provizorie, respectiv de
pe notificarea de neacreditare.
Art. 30
Comisia Nationala de Acreditare in Sistemul de Asigurari de Sanatate va lua
o decizie ce va fi comunicata furnizorului de dispozitive medicale, SCNAFDM si
caselor de asigurari de sanatate judetene, in termen de 30 de zile
calendaristice de la data depunerii contestatiei; in acest interval Comisia
Nationala de Acreditare in Sistemul de Asigurari de Sanatate va lua toate
masurile in vederea solutionarii contestatiei, inclusiv prin investigatii la
fata locului.
CAP. 6
Dispozitii finale
Art. 31
In aplicarea prezentelor norme metodologice, SCNAFDM poate emite precizari
si recomandari pentru buna desfasurare a evaluarii, prelucrarii datelor, precum
si completarea documentelor din anexe.
Art. 32
Anexele nr. 1 - 9 fac parte integranta din prezentele norme metodologice.
ANEXA 1
la normele metodologice
Domnule presedinte,
Subsemnatul ........................, reprezentant legal al furnizorului de
dispozitive medicale destinate recuperarii unor deficiente organice sau
fiziologice .................., cu sediul social la adresa: str. ..............
nr. ...., localitatea ................, judetul ..................., cod fiscal
......................, telefon ....................., solicit evaluarea pentru
acreditare a sediului social/punctului de lucru*1) ....................., aflat
la adresa: str. .................. nr. ..., localitatea ......................,
judetul ...................., unde se desfasoara activitatea de
comercializare/fabricare/protezare*2) avizata de Ministerul Sanatatii prin
Avizul nr. ............... .
Declar prin prezenta ca sediul social/punctul de lucru ....................
al furnizorului de dispozitive medicale destinate recuperarii unor deficiente
organice sau fiziologice ................... acorda dispozitive medicale in mod
nediscriminatoriu.
Ma oblig prin prezenta sa furnizez evaluatorului desemnat de Subcomisia
Nationala de Acreditare a Furnizorilor de Dispozitive Medicale informatiile si
documentele necesare evaluarii, precum si acces liber in spatiile sediului
social/punctului de lucru. Atasez la prezenta, in copie, avizul de functionare
emis de Ministerul Sanatatii, certificatul de inregistrare la registrul
comertului si anexa la acesta.
Sediul social/punctul de lucru al furnizorului de dispozitive medicale
destinate recuperarii unor deficiente organice sau fiziologice este condus de
......................, care se legitimeaza cu BI/CI seria .... nr. ...........
si are contractul de munca nr. ............... .
La punctul de lucru al furnizorului de dispozitive medicale destinate recuperarii
unor deficiente organice sau fiziologice lucreaza urmatoarele persoane:
............................, in functie de ......................, conform
contractului de munca nr. .....................
............................, in functie de ......................, conform
contractului de munca nr. .....................
............................, in functie de ......................, conform
contractului de munca nr. .....................
............................, in functie de ......................, conform
contractului de munca nr. .....................
............................, in functie de ......................, conform
contractului de munca nr. .....................
............................, in functie de ......................, conform
contractului de munca nr. .....................
............................, in functie de ......................, conform
contractului de munca nr. .....................
............................, in functie de ......................, conform
contractului de munca nr. .....................
Data .......... Semnatura
...........
Domnului presedinte al Subcomisiei Nationale de Acreditare a Furnizorilor
de Dispozitive Medicale
------------
*1) Se bareaza ce nu corespunde.
*2) Se incercuieste activitatea corespunzatoare.
NOTA:
Spatiile punctate se completeaza cu majuscule, iar spatiile libere se
bareaza.
ANEXA 2
la normele metodologice
Nr. ....................
Data ...................
SUBCOMISIA NATIONALA DE ACREDITARE
A FURNIZORILOR DE DISPOZITIVE MEDICALE
DISPOZITIE
pentru vizita de evaluare a sediului social/punctului de lucru al furnizorului
de dispozitive medicale destinate recuperarii unor deficiente organice sau
fiziologice
Se numesc domnul/doamna .............................., care se legitimeaza
cu BI/CI seria ..... nr. ..............., precum si domnul/doamna
....................................., care se legitimeaza cu BI/CI seria .....
nr. ..............., pentru a efectua vizita de evaluare nr. ............... la
sediul social/punctul de lucru ................................ al furnizorului
de dispozitive medicale destinate recuperarii unor deficiente organice sau
fiziologice .........................., sediu social/punct de lucru cu adresa
...................................., la data .................... . Au primit
in acest scop grila de scor nr. ......................... .
Presedinte,
.................
Am luat la cunostinta.
Evaluator,
.........................
Am luat la cunostinta.
Evaluator,
.........................
ANEXA 3
la normele metodologice
SUBCOMISIA NATIONALA DE ACREDITARE
A FURNIZORILOR DE DISPOZITIVE MEDICALE
RAPORT DE EVALUARE
Subsemnatul/subsemnata ............................................... si
subsemnatul/subsemnata .......................................................,
evaluatori desemnati de Subcomisia Nationala de Acreditare a Furnizorilor de
Dispozitive Medicale, prin Dispozitia de evaluare nr. ............., sa
efectueze vizita de evaluare nr. ..................... la sediul social/punctul
de lucru .............................. al furnizorului de dispozitive medicale
destinate recuperarii unor deficiente organice sau fiziologice ................................,
am efectuat aceasta vizita la adresa indicata la data ................... si am
completat grila de scor nr. ................, aferenta dispozitiei pentru
vizita de evaluare.
Evaluarea a fost efectuata in prezenta reprezentantului legal,
domnul/doamna .........................., iar rezultatele acesteia sunt
consemnate in grila de scor nr. ........... atasata la prezentul raport.
Reprezentantul legal ...................................... al furnizorului
de dispozitive medicale destinate recuperarii unor deficiente organice sau
fiziologice .............................................
Semnatura ...........................
Stampila furnizorului de dispozitive medicale destinate recuperarii unor
deficiente organice sau fiziologice
Evaluator,
..........
Semnatura
..........
Evaluator,
..........
Semnatura
..........
Data ................
ANEXA 4
la normele metodologice
SUBCOMISIA NATIONALA DE ACREDITARE
A FURNIZORILOR DE DISPOZITIVE MEDICALE
SCALA DE EVALUARE
pentru acreditarea sediului social/punctelor de lucru ale furnizorilor de
dispozitive medicale destinate recuperarii unor deficiente organice sau
fiziologice
_______________________________________________
| Cod | Caracterul | Interpretarea | Scorul |
|_____|_____________|__________________|________|
| L | Logica | da/nu | 5/1 |
|_____|_____________|__________________|________|
| C | Cantitativa | 90 - 100% | 5 |
| | |__________________|________|
| | | 80 - 89% | 4 |
| | |__________________|________|
| | | 70 - 79% | 3 |
| | |__________________|________|
| | | 60 - 69% | 2 |
| | |__________________|________|
| | | mai putin de 60% | 1 |
|_____|_____________|__________________|________|
ANEXA 5
la normele metodologice
SUBCOMISIA NATIONALA DE ACREDITARE
A FURNIZORILOR DE DISPOZITIVE MEDICALE
CERTIFICAT DE ACREDITARE
Sediul social/punctul de lucru ........................................ al
furnizorului de dispozitive medicale destinate recuperarii unor deficiente
organice sau fiziologice .................................., cu adresa: judetul
(sectorul) ........................, localitatea ......................., str.
................. nr. .........., cu Avizul de functionare nr. ...............
din ................, emis de ........................., este acreditat pana la
data de ..................... .
Nr. ...... din ...............
Presedinte,
...............
ANEXA 6
la normele metodologice
SUBCOMISIA NATIONALA DE ACREDITARE
A FURNIZORILOR DE DISPOZITIVE MEDICALE
CERTIFICAT DE ACREDITARE PROVIZORIE
Sediul social/punctul de lucru ......................................... al
furnizorului de dispozitive medicale destinate recuperarii unor deficiente
organice sau fiziologice .........................................., cu adresa:
judetul (sectorul) ...................., localitatea ...................., str.
.............................. nr. ....., cu Avizul de functionare nr. ...................
din ................., emis de ..........................., este acreditat
provizoriu pana la data de ................................... .
Nr. ............. din ...............
Presedinte,
...............
ANEXA 7
la normele metodologice
SUBCOMISIA NATIONALA DE ACREDITARE
A FURNIZORILOR DE DISPOZITIVE MEDICALE
NOTIFICARE DE NEACREDITARE
Subcomisia Nationala de Acreditare a Furnizorilor de Dispozitive Medicale a
analizat fisa de evaluare sintetica aferenta vizitei de evaluare nr. .........,
intocmita in urma vizitei de evaluare efectuate la data de ................. la
sediul social/punctul de lucru ...................................., cu adresa
......................................, al furnizorului de dispozitive medicale
destinate recuperarii unor deficiente organice sau fiziologice
..........................................., avandu-l ca reprezentant legal pe
......................... si ca ...................... pe ....................,
si a hotarat sa emita prezenta notificare de neacreditare pentru ca sediul
social/punctul de lucru .......................... nu a indeplinit in masura
adecvata standardele pentru acreditare, dupa cum urmeaza*1):
...........................................................................
...........................................................................
...........................................................................
...........................................................................
...........................................................................
Prezenta notificare de neacreditare se aduce la cunostinta furnizorului de
dispozitive medicale destinate recuperarii unor deficiente organice sau
fiziologice prin scrisoare recomandata si caselor de asigurari de sanatate
printr-o adresa. Furnizorul de dispozitive medicale destinate recuperarii unor
deficiente organice sau fiziologice poate face contestatie impotriva prezentei
notificari de neacreditare la Comisia Nationala de Acreditare in Sistemul de
Asigurari de Sanatate, mentionand motivele pentru care nu este de acord cu
prezenta notificare de neacreditare. Sediul social/punctul de lucru al
furnizorului de dispozitive medicale poate fi evaluat pentru acreditare, la
cerere, dupa 90 de zile de la emiterea prezentei notificari de neacreditare.
Presedintele
Subcomisiei Nationale de Acreditare
a Furnizorilor de Dispozitive Medicale,
.........................................
Nr. ............. din data ...............
------------
*1) Se mentioneaza standardele sau grupele de standarde neindeplinite de
sediul social/punctul de lucru al furnizorului de dispozitive medicale.
ANEXA 8
la normele metodologice
SUBCOMISIA NATIONALA DE ACREDITARE
A FURNIZORILOR DE DISPOZITIVE MEDICALE
DECLARATIE DE COMPATIBILITATE PENTRU EVALUARE
Subsemnatul/subsemnata ...................................,
angajat/angajata al/a Directiei acreditare din cadrul Casei Nationale de
Asigurari de Sanatate, propus/propusa ca evaluator pentru acreditarea
furnizorilor de dispozitive medicale destinate recuperarii unor deficiente
organice sau fiziologice, cunoscand prevederile art. 292 din Codul penal,
privind falsul in declaratii, declar pe propria raspundere ca indeplinesc toate
conditiile prevazute de art. 4 cap. II din Normele metodologice de evaluare
pentru acreditarea furnizorilor de dispozitive medicale destinate recuperarii
unor deficiente organice sau fiziologice, aprobate prin Ordinul ministrului
sanatatii nr. 291/2004. Ma oblig sa solicit incetarea calitatii de evaluator
pentru acreditarea furnizorilor de dispozitive medicale destinate recuperarii
unor deficiente organice sau fiziologice in cazul in care conditiile de mai sus
nu mai sunt satisfacute.
..........................
Data ....................
ANEXA 9
la normele metodologice
SUBCOMISIA NATIONALA DE ACREDITARE
A FURNIZORILOR DE DISPOZITIVE MEDICALE
DECLARATIE DE COMPATIBILITATE PENTRU AGREGAREA DATELOR
Subsemnatul/subsemnata .................................., angajat/angajata
al/a Directiei acreditare din cadrul Casei Nationale de Asigurari de Sanatate,
propus/propusa pentru a efectua agregarea datelor si a elabora fisa de evaluare
sintetica in cadrul procesului de acreditare a furnizorilor de dispozitive
medicale destinate recuperarii unor deficiente organice sau fiziologice,
cunoscand prevederile art. 292 din Codul penal, privind falsul in declaratii,
declar pe propria raspundere ca indeplinesc toate conditiile prevazute de art.
10 cap. III din Normele metodologice de evaluare pentru acreditarea
furnizorilor de dispozitive medicale destinate recuperarii unor deficiente
organice sau fiziologice, aprobate prin Ordinul ministrului sanatatii nr.
291/2004. Ma oblig sa solicit incetarea activitatii ca persoana desemnata
pentru a efectua agregarea datelor in cadrul acreditarii furnizorilor de
dispozitive medicale destinate recuperarii unor deficiente organice sau
fiziologice in cazul in care conditiile de mai sus nu mai sunt satisfacute si
sa pastrez confidentialitatea datelor si a formatului de agregare.
..........................
Data ....................