ORDIN Nr. 321
din 12 octombrie 2007
pentru aplicarea, in
unitatile Ministerului Internelor si Reformei Administrative, a unor dispozitii
din Legea nr. 384/2006 privind statutul soldatilor si gradatilor voluntari
ACT EMIS DE:
MINISTERUL INTERNELOR SI REFORMEI ADMINISTRATIVE
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 728 din 26 octombrie 2007
Pentru aplicarea dispoziţiilor Legii nr. 384/2006
privind statutul soldaţilor şi gradaţilor voluntari,
în temeiul art. 7 alin. (4) din Ordonanţa de urgenţă a
Guvernului nr. 30/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului
Internelor şi Reformei Administrative,
ministrul internelor şi reformei administrative emite următorul ordin:
CAPITOLUL I
Dispoziţii generale
Art. 1. - (1) Corpul soldaţilor şi gradaţilor voluntari
din Ministerul Internelor şi Reformei Administrative este destinat îndeplinirii
misiunilor specifice, pe timp de pace, în situaţii de criză şi la război.
(2) Corpul soldaţilor şi gradaţilor voluntari este
alcătuit din militari cu grade de soldat, fruntaş şi caporal.
Art. 2. - Soldaţii îndeplinesc funcţii de execuţie, iar
gradaţii voluntari funcţii de comandă şi de execuţie specifice luptătorilor şi
specialiştilor militari, în cadrul microstructurilor de tip echipă, echipaj,
post de luptă, grupă/similare.
Art. 3. - Soldaţii şi gradaţii voluntari sunt angajaţi
pe bază de contract şi pot fi în activitate sau în rezervă.
Art. 4. - (1) Necesarul de posturi de soldaţi şi gradaţi
voluntari, respectiv soldaţi şi gradaţi rezervişti voluntari pe structuri
militare, pe timp de pace şi la război, se stabileşte prin ordin al ministrului
internelor şi reformei administrative, pe baza propunerilor inspectoratelor
generale.
(2) Posturile de soldaţi şi gradaţi voluntari,
respectiv soldaţi şi gradaţi rezervişti voluntari, funcţiile şi specialităţile
acestora se prevăd în statele de organizare ale unităţilor militare.
CAPITOLUL II
Recrutarea şi selecţia soldaţilor şi gradaţilor
voluntari
Art. 5. - (1) Tinerii, bărbaţi şi femei, sunt recrutaţi
şi selecţionaţi în corpul soldaţilor şi gradaţilor voluntari dacă îndeplinesc,
cumulativ, următoarele criterii:
a) au cetăţenie română şi domiciliul în România;
b) sunt absolvenţi cel puţin ai ciclului inferior
liceal al şcolilor de arte şi meserii, cu diplomă sau certificat de absolvire;
c) au vârsta de cel puţin 18 ani şi de cel mult 26 de
ani împliniţi în anul în care solicită angajarea;
d) au solicitat, în scris, angajarea într-o funcţie de
soldat sau gradat voluntar;
e) sunt declaraţi „apt medical";
f) sunt declaraţi „apt" la evaluarea psihologică;
g) sunt apţi din punct de vedere fizic;
h) nu au antecedente penale şi
nu se află în curs de urmărire penală sau de judecată pentru săvârşirea de
infracţiuni;
i) nu fac parte din organizaţii interzise de legislaţia
română şi nu sunt membri ai unor organizaţii sau culte religioase incompatibile
cu regulile, activităţile şi atribuţiile specifice profesiei militare;
j) nu sunt asociaţi unici ori participanţi direcţi la
administrarea sau conducerea unor societăţi comerciale ori a altor organizaţii
cu scop lucrativ sau comercial, iar dacă sunt într-una din aceste situaţii, se
obligă prin semnarea unui angajament ca, din momentul selecţionam pentru profesia de soldat sau gradat voluntar,
să renunţe la această calitate;
k) nu sunt membri ai unor partide, formaţiuni sau
organizaţii politice, iar dacă sunt membri, se angajează în scris că, după
admiterea în instituţia militară, vor renunţa la această calitate;
l) corespund criteriilor
specifice stabilite prin ordin al inspectorului general privind recrutarea şi
selecţia.
(2) Candidaţii care au efectuat anterior serviciul
militar prin una din formele prevăzute de lege pot fi recrutaţi şi selecţionaţi
pentru angajarea ca soldat/gradat voluntar, indiferent de arma sau
specializarea trecută în livretul militar.
(3) Recrutarea candidaţilor pentru angajarea în corpul
soldaţilor sau gradaţilor voluntari se execută de către unităţile militare
angajatoare, prin compartimentele de resurse umane.
(4) Examinările medicale ale candidaţilor se efectuează
pe plan local, în cadrul structurilor medicale ale Direcţiei generale medicale,
iar costurile acestora vor fi suportate conform dispoziţiilor legale.
(5) Testarea aptitudinilor fizice ale tuturor
candidaţilor se execută în cadrul unităţilor militare teritoriale, iar
evaluarea psihologică conform prevederilor legale.
Art. 6. - (1) Fiecărui candidat
recrutat i se întocmeşte un dosar cu documentele doveditoare ale îndeplinirii
criteriilor de recrutare, numit dosar de candidat, în conformitate cu prevederile actelor normative cu caracter intern.
(2) Dosarele candidaţilor declaraţi „Admis",
conform criteriilor de recrutare, sunt păstrate în evidenţa unităţilor militare
teritoriale.
(3) Candidaţii recrutaţi susţin probele de selecţie în
unităţile militare de recrutare, pe baza criteriilor şi standardelor specifice,
elaborate de către inspectoratul general în termen de 60 de zile de la intrarea
în vigoare a prezentului ordin, cu avizul prealabil al Direcţiei generale
management resurse umane.
(4) Evaluarea şi declararea candidatului „Admis"
sau „Respins" în urma participării la procesul de selecţie se fac conform
metodologiilor specifice cu caracter intern.
(5) Candidaţii declaraţi „Admis" sunt repartizaţi
pe arme/specialităţi militare, în funcţie de opţiunea exprimată la momentul
depunerii cererii.
Art. 7. - (1) Recrutarea şi selecţia soldaţilor şi
gradaţilor voluntari se desfăşoară pe parcursul întregului an, asigurându-se
corelarea selecţiei acestora cu datele de începere a programelor de instruire.
(2) Unităţile militare angajatoare asigură publicitatea
pentru oferta de posturi vacante şi desfăşoară, pe plan local, activităţi
specifice de informare, de promovare a profesiei militare şi de recrutare a
candidaţilor pentru profesiile de soldat şi gradat voluntar.
(3) Cheltuielile necesare în procesul de recrutare şi
selecţie până în momentul începerii instruirii candidaţilor admişi se asigură
în condiţiile prevăzute de lege pentru candidaţii la profesia de cadru militar.
CAPITOLUL III
Formarea profesională a soldaţilor şi gradaţilor
voluntari
Art. 8. - (1) Formarea profesională a soldaţilor şi
gradaţilor voluntari cuprinde formarea profesională iniţială şi formarea
profesională continuă.
(2) Formarea profesională iniţială a soldaţilor şi
gradaţilor voluntari asigură pregătirea necesară pentru dobândirea
competenţelor profesionale minime pentru exercitarea primei funcţii.
(3) Formarea profesională continuă a soldaţilor şi
gradaţilor voluntari este ulterioară formării iniţiale şi asigură fie
dezvoltarea competenţelor profesionale deja dobândite, fie dobândirea de noi
competenţe, necesare exercitării unor funcţii stabilite pentru această
categorie de personal.
(4) Formarea profesională iniţială a soldaţilor şi
gradaţilor voluntari cuprinde programe de iniţiere şi calificare obligatorii
pentru această categorie de personal, structurate pe următoarele module:
a) modulul instruirii individuale;
b) modulul perfecţionării instruirii de specialitate.
(5) Formarea profesională continuă a soldaţilor şi
gradaţilor voluntari cuprinde:
a) cursul de bază pentru formarea deprinderilor de
comandă;
b) cursuri de perfecţionare sau
specializare;
c) stagii de instruire şi aplicaţii în teren;
d) alte forme de dobândire a competenţelor
profesionale, potrivit legislaţiei de nivel superior în vigoare.
(6) Fac excepţie de la prevederile alin. (4) lit. a)
cetăţenii români care îndeplinesc condiţiile prevăzute la art. 31 alin. (2) din
Legea nr. 384/2006 privind statutul soldaţilor şi gradaţilor voluntari,
denumită în continuare lege.
Art. 9. - (1) Planurile de formare profesională a
soldaţilor şi gradaţilor voluntari se elaborează de inspectoratele generale şi
se aprobă de către conducerea acestor structuri.
(2) Organizarea şi planificarea programelor de formare
profesională a soldaţilor şi gradaţilor voluntari se fac prin grija
şefului/comandantului unităţii în structura căreia sunt încadraţi aceştia.
(3) Durata modulului instruirii individuale este de 9 săptămâni,
a modulului perfecţionării instruirii de specialitate este de cel puţin 9
săptămâni, iar a cursului de bază pentru formarea deprinderilor de comandă este
de la 2 până la 9 săptămâni, în funcţie de specificul funcţiei pentru care este
organizat. Durata programelor de formare profesională continuă prevăzute la
art. 8 alin. (5) se stabileşte după identificarea nevoilor de instruire,
potrivit specificului atribuţiilor pentru care sunt
organizate.
(4) Modulul instruirii individuale se desfăşoară exclusiv
la forma de zi.
(5) In termen de 6 luni de la intrarea în vigoare a
prezentului ordin, fiecare inspectorat general va demara procedura de elaborare
a standardelor ocupaţionale pentru fiecare funcţie sau
ocupaţie specifică soldaţilor şi gradaţilor voluntari, potrivit reglementărilor
interne şi de nivel superior, precum şi de înscriere în Clasificarea
ocupaţiilor din România.
CAPITOLUL IV
Angajarea şi sistemul de evidenţă a soldaţilor şi
gradaţilor voluntari
Art. 10. - (1) Candidaţii declaraţi admişi în urma
procesului de selecţie sunt luaţi în evidenţă ca soldaţi voluntari pe timpul perioadei de formare de către structurile
de resurse umane din centrele şi celelalte instituţii militare de pregătire a
armelor/serviciilor/specialităţilor. Documentele de evidenţă pe timpul
instruirii sunt similare celor întocmite elevilor şi studenţilor din
învăţământul militar.
(2) Soldaţii voluntari care urmează să frecventeze
modulul instruirii individuale semnează un angajament la începerea instruirii.
Modelul de angajament pentru formare este prevăzut în anexa nr. 1.
(3) Soldaţii voluntari care urmează să frecventeze
modulul perfecţionării instruirii de specialitate încheie un contract la
începerea instruirii. Modelul de contract pentru formare este prevăzut în anexa
nr. 2.
Art. 11. - (1) La finalizarea programului deformare,
soldaţii şi gradaţii voluntari încheie un prim contract cu unităţile militare
de recrutare, pe o durată de 4 ani. La expirarea acestuia, în cazul în care
optează să rămână în structurile Ministerului Internelor şi Reformei
Administrative, în cadrul aceleiaşi unităţi militare sau la altă unitate
militară, vor încheia noi contracte, pe o durată de la 2 la 3 ani. Modelul
contractului pentru angajare este prevăzut în anexa nr. 3.
(2) La încheierea contractelor de angajare a
soldaţilor şi gradaţilor voluntari Ministerul Internelor şi Reformei
Administrative este reprezentat de către comandanţii/şefii unităţilor militare teritoriale.
(3) Limita de vârstă până la care pot fi menţinuţi în
activitate soldaţii şi gradaţii voluntari din Ministerul Internelor şi Reformei
Administrative este de 40 de ani.
(4) Durata de valabilitate a contractului nu poate
depăşi limita de vârstă prevăzută de lege.
(5) Soldaţii şi gradaţii voluntari care pe timpul
carierei militare sunt trimişi să urmeze forme de pregătire cu o durată mai
mare de 90 de zile semnează un angajament. Modelul de angajament care se
încheie pentru admiterea la cursuri este prevăzut în anexa nr. 4.
Art. 12. - (1) Sistemul de evidenţă a soldaţilor şi
gradaţilor voluntari este alcătuit din evidenţa nominală şi evidenţa
statistică. In organizarea şi exploatarea sistemului de evidenţă se utilizează
mijloace informatizate de culegere, stocare, prelucrare şi circulaţie a
informaţiilor, potrivit reglementărilor specifice în acest domeniu.
(2) Evidenţa nominală se constituie la nivelul tuturor
unităţilor în care sunt încadraţi soldaţi şi gradaţi voluntari, prin grija
structurilor de resurse umane. Documentele de evidenţă nominală a acestora se
întocmesc, se actualizează şi se utilizează în aceleaşi condiţii ca şi cele
stabilite pentru cadrele militare.
(3) Evidenţa statistică se constituie la nivelul
fiecărei unităţi în care sunt încadraţi soldaţi şi gradaţi voluntari, precum şi
la nivel ierarhic, la fiecare eşalon superior unităţilor militare care
organizează evidenţa nominală, până la Direcţia generală management resurse
umane. Documentele de evidenţă statistică a soldaţilor şi gradaţilor voluntari
se întocmesc, se actualizează şi se utilizează în aceleaşi condiţii ca şi cele
stabilite pentru cadrele militare.
(4) La eşalonul superior unităţii din care fac parte
soldaţii şi gradaţii voluntari se constituie evidenţa acestora pe funcţii.
(5) Accesul la bazele de date şi aplicaţiile specifice
sistemului informatic referitor la soldaţii şi gradaţii voluntari şi modul de
gestionare a profilurilor utilizator se stabilesc de către Direcţia generală
management resurse umane.
(6) Documentul prin care se
stabileşte identitatea şi calitatea de soldat sau gradat voluntar este
legitimaţia militară. Metodologia privind emiterea, utilizarea, retragerea şi
evidenţa legitimaţiilor militare ale cadrelor militare se aplică şi soldaţilor
şi gradaţilor voluntari.
CAPITOLUL V
Incadrarea/eliberarea în/din funcţii şi promovarea
soldaţilor şi gradaţilor voluntari
Art. 13. - (1)Absolvenţii programului deformare a
soldaţilor voluntari sunt repartizaţi în funcţii de execuţie potrivit
opţiunilor individuale exprimate în momentul recrutării.
(2) Soldaţii şi gradaţii voluntari mutaţi dintr-o unitate
în alta, în condiţiile legii, încheie noi contracte cu unitatea la care au fost
mutaţi, pe o perioadă de 2-3 ani.
(3) Propunerile de mutare dintr-o unitate în alta, în aceeaşi garnizoană ori în alta, sunt înaintate eşalonului
superior de unitatea de provenienţă a soldaţilor şi gradaţilor voluntari
respectivi, prin raport scris, conform prevederilor actelor normative în
vigoare, la care se anexează dosarele personale şi fişele cu principalele date
ale celor în cauză sau, după caz, rapoartele personale ale celor care solicită
mutarea. Propunerile sunt soluţionate de structura de resurse umane şi aprobate
de comandantul/şeful de la eşalonul superior.
(4) Emiterea, transmiterea şi
evidenţa ordinelor de numire şi eliberare în/din funcţii, de împuternicire,
detaşare, transfer, de înaintare în gradul următor sau de trecere în rezervă a
soldaţilor şi gradaţilor voluntari se efectuează conform metodologiei stabilite
pentru cadrele militare. Ordinele se semnează şi se aprobă potrivit
competenţelor comandanţilor/şefilor privind soluţionarea problemelor specifice
domeniului de resurse umane, stabilite prin ordin al ministrului internelor şi
reformei administrative.
Art. 14. - (1) Pe parcursul
serviciului militar soldaţii şi gradaţii voluntari pot fi înaintaţi în grad şi
promovaţi în funcţie, dacă îndeplinesc următoarele condiţii generale:
a) au îndeplinit, până la momentul înaintării, stagiul
minim în grad prevăzut de lege;
b) au obţinut cel puţin
calificativul „Bun" în aprecierile de serviciu întocmite pe perioada
stagiului minim în grad;
c) au absolvit cursul de carieră stabilit pentru
gradul de fruntaş, respectiv pentru cel de caporal;
d) există posturi vacante corespunzătoare gradului în
care sunt promovaţi.
(2) Inaintarea în grad şi promovarea în funcţie se realizează
la nivelul unităţii, în limita numărului de posturi vacante, Inaintarea în grad
şi promovarea în funcţie în alte garnizoane decât în cea de reşedinţă este
posibilă dacă rămân posturi vacante în urma încheierii procesului de promovare
dintr-o garnizoană. In acest caz, soldaţii şi gradaţii voluntari care
îndeplinesc condiţiile generale de promovare pot solicita structurii de resurse
umane de la eşalonul superior al unităţii respective să fie înaintaţi în grad
şi promovaţi în funcţie pe posturile neîncadrate.
(3) Selecţia în vederea înaintării în grad şi a
promovării în funcţie se realizează în baza criteriilor generale prevăzute la
alin. (1) de către structura de resurse umane din unitatea respectivă sau de
cea de la eşalonul superior, în cazul promovării în altă unitate decât cea de
provenienţă a soldaţilor şi gradaţilor voluntari. Departajarea soldaţilor şi
gradaţilor voluntari selecţionaţi, când numărul acestora este mai mare decât
numărul posturilor vacante, se face, în ordine, după următoarele condiţii
speciale de promovare:
a) calificativele obţinute în aprecierile de serviciu
întocmite pe perioada stagiului minim în grad;
b) mediile de absolvire a cursurilor de carieră;
c) vechimea în grad;
d) vechimea în serviciul militar.
(4) Promovarea soldaţilor şi gradaţilor voluntari se
efectuează o dată pe an, în luna mai, prin ordin al comandanţilor/şefilor din
unităţile militare în care există posturi vacante în vederea promovării.
Art. 15. - (1) Soldaţii şi gradaţii voluntari pot fi
detaşaţi la alte unităţi pentru îndeplinirea unor misiuni.
(2) Pe timpul detaşării, soldaţii şi gradaţii voluntari
rămân încadraţi în funcţiile şi unităţile militare din care au fost detaşaţi,
care le acordă toate drepturile legale.
Art. 16. - (1) Soldaţii şi gradaţii voluntari pot fi
trecuţi dintr-o/ dintr-un armă/serviciu sau specialitate în alta/altul, la
iniţiativa instituţiei militare şi cu acordul acestora sau numai la cererea
acestora, în condiţiile existenţei unor posturi vacante în altă armă/serviciu
decât cea/cel în care sunt confirmaţi aceştia, în aceeaşi unitate/garnizoană
sau în alta.
(2) Trecerea dintr-o/dintr-un armă/serviciu sau
specialitate în alta/altul este posibilă în urma dobândirii unei pregătiri
corespunzătoare, prin una din următoarele forme:
a) absolvirea cursului destinat trecerii
dintr-o/dintr-un armă/serviciu sau specialitate în alta/altul desfăşurat într-o
instituţie militară de învăţământ sau centru de pregătire;
b) absolvirea, cu diplomă, a unei instituţii civile de
învăţământ sau a unui curs într-o astfel de instituţie, cu profil corespunzător
armei/serviciului vizate/vizat, potrivit reglementărilor în vigoare.
CAPITOLUL VI
Aprecierea de serviciu a soldaţilor şi gradaţilor
voluntari
Art. 17. - (1) Aprecierea de serviciu constituie
activitatea în baza căreia se elaborează fişa de apreciere a soldaţilor şi
gradaţilor voluntari.
(2) Fişa de apreciere constituie unicul document care
atestă rezultatele activităţii desfăşurate, competenţa profesională,
preocuparea pentru perfecţionarea pregătirii, potenţialul profesional, conduita
şi profilul moral ale soldaţilor şi gradaţilor voluntari.
(3) Modelul fişei de apreciere de serviciu a
soldatului/ gradatului voluntar şi îndrumarul de întocmire a formularelor de
apreciere a soldaţilor şi gradaţilor voluntari sunt cuprinse în anexa nr. 5.
Art. 18. - Rezultatele aprecierii soldaţilor şi
gradaţilor voluntari fundamentează activitatea de:
a) reînnoire a contractului;
b) luare a deciziilor privind
înaintarea în gradul următor;
c) promovare în funcţie;
d) identificare a nevoilor de formare profesională;
e) validare a programelor de recrutare, selecţie,
încadrare, formare profesională şi dezvoltare a carierei;
f) înlesnire a dialogului
dintre şef/comandant şi subordonat, în vederea creşterii performanţei
profesionale;
g) acordare a altor drepturi stabilite de actele
normative în vigoare.
Art. 19. - (1) Soldaţilor şi gradaţilor voluntari în
activitate li se întocmesc, după caz, aprecieri anuale, la încheierea fiecărui
an de contract, respectiv la încheierea contractului, precum şi/sau aprecieri
parţiale.
(2) Pentru a fi realizată aprecierea anuală, personalul
trebuie să fi desfăşurat o activitate profesională pe o perioadă cumulată de
cel puţin 6 luni.
Art. 20. - (1) Aprecierea parţială se întocmeşte
personalului care se află în una din următoarele situaţii:
a) este propus pentru acordarea gradului următor;
b) a urmat un curs de formare profesională cu durata
mai mare de 4 săptămâni în sistem compact într-o instituţie de învăţământ a
Ministerului Internelor şi Reformei Administrative;
c) a absentat mai mult de 6 luni într-un an
calendaristic, pentru motive medicale sau pentru îngrijirea copilului;
d) când raporturile de serviciu încetează;
e) în situaţia detaşării sau delegării, aprecierea
parţială se realizează dacă durata acesteia este de cel puţin o lună;
f) în alte situaţii, potrivit reglementărilor în
vigoare.
(2) Aprecierea parţială se va realiza şi înainta,
potrivit competenţelor de gestiune a resurselor umane, odată cu propunerile
respective şi se va păstra în dosarul personal al fiecărui soldat şi gradat
voluntar.
(3) In cazul în care personalul cu drept de apreciere
se află în situaţia de încetare/suspendare sau modificare a raporturilor de
serviciu, acesta are obligaţia ca, până la definitivarea acestor situaţii, să
realizeze aprecierea soldaţilor şi gradaţilor voluntari din subordine, potrivit
competenţelor.
Art. 21. - Calificativele ce se acordă pentru
aprecierea soldaţilor şi gradaţilor voluntari sunt următoarele:
a) excepţional E
b) foarte bun FB
c) bun B
d) corespunzător C
e) mediocru M
f) necorespunzător N
Art. 22. - (1) Aprecierea
soldaţilor şi gradaţilor voluntari se realizează, de regulă, de către
şeful/comandantul nemijlocit şi se aprobă de către şeful/comandantul ierarhic
al acestuia, care vor înscrie obligatoriu în fişa de apreciere punctajele
propuse sau acordate, constatările şi concluziile asupra conţinutului
aprecierii, precum şi calificativul propus, respectiv acordat.
(2) Şeful/comandantul nemijlocit trebuie să aibă cel
puţin gradul de sergent major.
(3) Soldaţilor şi gradaţilor voluntari care au efectuat
misiuni în străinătate în cadrul unor forţe/structuri multinaţionale li se vor
acorda, pentru aceste perioade, calificative echivalente celor stabilite de
către persoanele care le-au evaluat în cadrul contingentelor internaţionale.
Art. 23. - (1) Perioadele şi
etapele de desfăşurare a aprecierilor anuale care se realizează la îndeplinirea
unui an de contract, respectiv a 2, 3 sau 4 ani, după caz, sunt următoarele:
a) cu 15-21 de zile înainte de îndeplinirea unui an de
contract, respectiv a unui an de la contractul
anterior, se întocmesc fişele de apreciere de către şefii/comandanţii
nemijlociţi;
b) cu 10-15 zile înainte de îndeplinirea unui an de
contract, respectiv a unui an de la contractul anterior, se aprobă aprecierea
de către şeful/comandantul ierarhic al şefului/ comandantului care a
întocmit-o;
c) după definitivarea activităţilor prevăzute la lit.
b), dar nu mai târziu de 5 zile înainte de îndeplinirea unui an de contract,
respectiv a unui an de la contractul anterior, se aduce la cunoştinţă
rezultatul aprecierii şi se consemnează de către cel apreciat în formularul de
apreciere dacă îl recunoaşte sau contestă;
d) în situaţia contestării rezultatului aprecierii, se
constituie o comisie de soluţionare a contestaţiei, care aduce la cunoştinţa
contestatarului, cu cel mult o zi înainte de
îndeplinirea unui an de contract, respectiv a unui an de la contractul
anterior, rezultatul final al aprecierii.
(2) Etapele de desfăşurare a aprecierilor în situaţia
în care acestea nu se realizează la termen, respectiv la îndeplinirea unui an
de contract, respectiv a 2, 3 sau 4 ani, după caz, sunt similare celor
prevăzute la alin. (1), fără a depăşi 21 de zile calendaristice, cu tot cu
perioada de soluţionare a contestaţiei, dacă este cazul.
Art. 24. - (1) Comisia de
cercetare a contestaţiilor este formată dintr-un număr impar de membri, dar nu
mai puţin de 3.
(2) In comisia formată în condiţiile alin. (1) nu pot
fi desemnaţi ca membri cei care au întocmit/aprobat aprecierea.
(3) Rezultatul cercetării este consemnat într-o
notă-raport care, împreună cu documentele de verificare şi fişa de apreciere,
se prezintă şefului/comandantului cu drept de soluţionare a contestaţiei, a
cărui hotărâre rămâne definitivă, se consemnează în fişa /raportul de apreciere
şi se comunică celui în
cauză, pe bază de semnătură, în termenul stabilit la art. 23 alin. (1) lit. d).
(4) Documentele întocmite în urma verificărilor se
ataşează la fişa de apreciere a soldatului şi gradatului voluntar şi se
introduc în dosarul personal al celui în cauză.
Art. 25. -Anual, până la finele lunii decembrie,
inspectoratele generale transmit la Direcţia generală management resurse umane
din Ministerul Internelor şi Reformei Administrative:
a) raportul privind concluziile rezultate din analiza
activităţii de apreciere a soldaţilor şi gradaţilor voluntari;
b) situaţia statistică cu calificativele acordate;
c) tabelul nominal cu personalul evaluat cu
calificativul mediocru sau necorespunzător şi măsurile propuse.
CAPITOLUL VII
Trecerea în rezervă a soldaţilor şi gradaţilor
voluntari
Art. 26. - (1) Pentru trecerea în rezervă a soldaţilor
şi gradaţilor voluntari, comandantul/şeful direct al acestora întocmeşte un
raport cu propunerile individuale de trecere în rezervă, conform
reglementărilor în vigoare, pe care îl înaintează structurii de resurse umane.
Aceasta, la rândul ei, întocmeşte proiectele de ordine, conform reglementărilor
în vigoare stabilite pentru cadrele militare, la care anexează fişele cu
principalele date şi dosarele personale ale celor în cauză, pe care le
înaintează spre aprobare comandantului/şefului unităţii.
(2) După aprobare, dacă rezervistul nu este
selecţionat pentru rezerva operaţională a unităţii, o copie a ordinului emis de
către comandantul/şeful unităţii se păstrează în cadrul unităţii, iar fişa
matricolă se trimite la centrul militar zonal/judeţean/de sector pe raza căruia
domiciliază.
(3) Comandanţii/şefii nemijlociţi aduc la cunoştinţă,
verbal şi în scris, soldaţilor şi gradaţilor voluntari în cauză ordinul de
trecere în rezervă şi, potrivit reglementărilor în vigoare, urmăresc
respectarea termenelor de predare-primire a funcţiilor.
Art. 27. - (1) Trecerea în rezervă a soldaţilor şi
gradaţilor voluntari, prin aplicarea prevederilor art. 45 alin. (1) lit. a) din
lege, la împlinirea limitei de vârstă în serviciu se face cu data ultimei zile
a lunii în care împlinesc vârsta de 40 de ani.
(2) Trecerea în rezervă a soldaţilor şi gradaţilor
voluntari, prin aplicarea prevederilor art. 45 alin. (1) lit. b) din lege, la
expirarea termenului contractului, în situaţia în care nu sunt posibilităţi de
reînnoire din cauza reducerii funcţiilor, ca urmare a desfiinţării,
restructurării sau a dislocării unităţii, se face cu data expirării termenului
prevăzut în contract.
(3) Trecerea în rezervă a soldaţilor şi gradaţilor
voluntari, prin aplicarea prevederilor art. 45 alin. (1) lit. c) din lege, când
sunt propuşi pentru clasare ca „inapt pentru serviciul militar" de către
comisiile teritoriale de expertiză medicală/medico-militară se face începând cu
data la care certificatul-decizie medicală, rămas definitiv, a fost avizat şi
validat de Comisia centrală de expertiză medicală şi evaluarea capacităţii de
muncă din cadrul Ministerului Internelor şi Reformei Administrative.
(4) Trecerea în rezervă a soldaţilor şi gradaţilor
voluntari, prin aplicarea prevederilor art. 45 alin. (1) lit. d) din lege, când
sunt propuşi pentru clasare ca „apt limitat pentru serviciul militar" de
către comisiile teritoriale de expertiză medicală/medico-militară, se face
începând cu data la care certificatul-decizie medicală, rămas definitiv, a fost
avizat şi validat de Comisia centrală de expertiză medicală şi evaluarea
capacităţii de muncă din cadrul Ministerului Internelor şi Reformei
Administrative, în condiţiile în care unitatea unde activează persoana în cauză
nu poate asigura, temeinic motivat, menţinerea în activitate, sau începând cu
data aprobării rapoartelor personale privind solicitarea de trecere în rezervă,
dacă acestea au fost depuse şi avizate de şeful unităţii, la care se ataşează
certificatele-decizie medicală.
(5) Trecerea în rezervă a soldaţilor şi gradaţilor
voluntari, prin aplicarea prevederilor art. 45 alin. (1) lit. e) din lege,
pentru motive sau nevoi ale Ministerului Internelor şi Reformei Administrative
se face după acordarea termenului de preaviz stabilit de Legea nr. 53/2003 -
Codul muncii, cu modificările şi completările ulterioare.
(6) Pentru trecerea în rezervă a soldaţilor şi
gradaţilor voluntari, prin aplicarea art. 45 alin. (1) lit. f) din lege,
înainte de termenul de expirare a contractului, cu acordul ambelor părţi, se au
în vedere şi următoarele măsuri:
a) soldatul/gradatul voluntar întocmeşte raport cu
privire la motivele solicitării, pe care îl înaintează pe cale ierarhică;
b) raportul privind trecerea în
rezervă a soldatului/gradatului voluntar, împreună cu propunerile comandantului
direct, se înaintează celor în a căror competenţă intră trecerea în rezervă, în
termen de 3 zile lucrătoare;
c) în proiectele de ordine se înscrie data de aplicare a măsurii de trecere în rezervă, care va fi la 10 zile lucrătoare de
la înregistrarea rapoartelor la compartimentul documente clasificate;
d) soldaţii şi gradaţii voluntari care, de la data
depunerii rapoartelor-cerere de trecere în rezervă şi până la comunicarea
hotărârii celor în drept, nu-si respectă obligaţiile şi îndatoririle ce le
revin pot fi sancţionaţi disciplinar, în condiţiile legii, şi, în raport cu
gravitatea abaterilor/ infracţiunilor, pot fi trimişi spre cercetare organelor
competente.
(7) Trecerea în rezervă a
soldaţilor şi gradaţilor voluntari, prin aplicarea prevederilor art. 45 alin.
(1) lit. g) din lege, la expirarea termenului contractului, în situaţia în care
una dintre părţi nu mai optează pentru reînnoirea contractului, se face cu data
expirării termenului prevăzut în contract.
(8) Trecerea în rezervă a soldaţilor şi gradaţilor
voluntari, prin aplicarea prevederilor art. 45 alin. (1) lit. h) din lege, când
nu mai îndeplinesc criteriile specifice se face cu data constatării de către
persoanele îndrituite a situaţiei concrete ce determină trecerea în rezervă.
(9) Trecerea în rezervă a soldaţilor şi gradaţilor
voluntari, prin aplicarea prevederilor art. 45 alin. (1) lit. i) din lege, prin
demisie se face cu data expirării termenului de preaviz sau, după caz, cu data renunţării
totale sau parţiale de către unitatea angajatoare la termenul de preaviz.
(10) Trecerea în rezervă a soldaţilor şi gradaţilor
voluntari, prin aplicarea prevederilor art. 45 alin. (1) lit. j) din lege, ca
urmare a aplicării sancţiunii disciplinare prevăzute la art. 28 lit. e), când
comit abateri grave de la prevederile regulamentelor militare sau de la alte
dispoziţii legale, se face cu data aprobării măsurii de trecere în rezervă.
(11) Trecerea în rezervă a soldaţilor şi gradaţilor
voluntari prin aplicarea prevederilor art. 45 alin. (1) lit. k) şi I) din lege se face cu data rămânerii
definitive a hotărârii judecătoreşti de condamnare.
(12) Trecerea în rezervă a soldaţilor şi gradaţilor
voluntari prin aplicarea prevederilor art. 45 alin. (1)
lit. m) din lege se face cu data retragerii motivate a avizului de securitate,
cu respectarea termenului de preaviz.
(13) Scoaterea din evidenţă a soldaţilor şi gradaţilor
voluntari, prin aplicarea prevederilor art. 45 alin. (1) lit. n) din lege, în
caz de deces se face cu data înscrisă în certificatul de deces.
CAPITOLUL VIII
Recrutarea, selecţionarea, instruirea şi folosirea
soldaţilor şi gradaţilor rezervişti voluntari
Art. 28. - (1) Cetăţenii români, bărbaţi şi femei, cu
vârste cuprinse între 18 şi 28 ani pot încheia contracte de angajare ca soldaţi
şi gradaţi rezervişti voluntari cu unităţile militare ale Ministerului
Internelor şi Reformei Administrative, în mod opţional şi pe o perioadă determinată, în vederea constituirii
„rezervei operaţionale".
(2) Limita maximă de vârsta până la care soldaţii şi
gradaţii rezervişti voluntari pot fi menţinuţi în rezerva operaţională este cea
prevăzută pentru clasa a III-a de evidenţă.
Art. 29. - (1) Recrutarea candidaţilor pentru a deveni
soldaţi şi gradaţi rezervişti voluntari se efectuează de către structurile de
resurse umane ale unităţilor militare teritoriale, în aceleaşi condiţii ca
pentru soldaţii şi gradaţii voluntari.
(2) Candidaţii recrutaţi pentru a deveni soldaţi şi
gradaţi rezervişti voluntari sunt înscrişi în evidenţa unităţii militare din
judeţul în care îşi au domiciliul.
(3) Condiţiile şi criteriile generale de recrutare şi
selecţie sunt cele menţionate la art. 5 şi 6, iar cele specifice sunt stabilite
de fiecare inspectorat general.
Art. 30. - (1) Examinarea medicală a candidaţilor,
evaluarea la educaţie fizică şi examinarea psihologică se desfăşoară în
aceleaşi condiţii ca pentru soldaţii şi gradaţii voluntari.
(2) Candidaţii sunt declaraţi admişi dacă promovează
toate probele stabilite pentru această categorie de personal, potrivit art. 6
alin. (3).
Art. 31. - (1) Candidaţii declaraţi admişi semnează un
angajament cu unităţile care i-au selecţionat, înaintea începerii cursului de
formare a soldaţilor şi gradaţilor rezervişti voluntari. Modelul de angajament
pentru formarea soldaţilor şi gradaţilor rezervişti voluntari este prevăzut în
anexa nr. 6.
(2) Cheltuielile necesare recrutării, selecţiei şi
pregătirii tinerilor pentru a deveni soldaţi şi gradaţi rezervişti voluntari se
asigură prin grija unităţii care a recrutat candidatul, din fondurile aprobate
cu această destinaţie în bugetele ordonatorilor de credite.
Art. 32. - Tinerii care au absolvit cursul de formare
sau au îndeplinit serviciul militar încheie primul contract de soldat sau gradat rezervist voluntar şi sunt încadraţi în
planurile de mobilizare ale unităţilor. Modelul de contract pentru angajarea
soldaţilor şi a gradaţilor rezervişti voluntari este prevăzut în anexa nr. 7.
Art. 33. - (1) Planificarea, organizarea şi desfăşurarea perioadelor de instruire a soldaţilor şi
gradaţilor rezervişti voluntari se stabilesc prin ordin/metodologii ale
inspectorului general.
(2) Soldaţii şi gradaţii rezervişti voluntari care în
viaţa civilă practică profesii sau meserii comune cu specialităţile militare în
care sunt încadraţi participă numai la convocarea anuală de 5 zile.
Art. 34. - (1) In baza programului şi planificării
convocărilor de pregătire a soldaţilor şi gradaţilor rezervişti voluntari,
aprobate de Ministerul Internelor şi Reformei Administrative, unităţile
militare emit şi înmânează ordinul de chemare la concentrare, cu cel puţin 50
de zile înainte de data prezentării. Modelul de ordin de chemare la
concentrarea de instrucţie şi dovada de primire sunt prevăzute în anexa nr. 8.
(2) Ordinul de chemare la concentrare constituie baza
legală pentru angajator de a permite angajatului participarea la convocarea de
pregătire, la misiuni şi pentru obţinerea compensărilor băneşti prevăzute de
lege.
Art. 35. - (1) Pe baza rezultatelor
obţinute şi în funcţie de nevoile unităţilor Ministerului Internelor şi
Reformei Administrative, soldaţii şi gradaţii rezervişti voluntari pot solicita
trecerea în rândul soldaţilor şi gradaţilor voluntari sau al cadrelor în
activitate, conform prevederilor legale.
(2) In timpul afectat pregătirii şi în funcţie de
nevoile unităţilor, soldaţii şi gradaţii rezervişti voluntari pot participa la
cursuri de specializare, în urma cărora pot dobândi a doua specialitate
militară.
Art. 36. - Cu 6 luni înainte de
expirarea contractului, soldaţii şi gradaţii rezervişti voluntari îşi exprimă
în scris opţiunea de a încheia sau nu un nou contract cu unităţile unde sunt
încadraţi.
Art. 37. - Soldaţii şi gradaţii rezervişti voluntari,
pe durata contractului, pot fi înaintaţi în grad şi promovaţi în funcţie, în
condiţiile legii, în raport de rezultatele obţinute pe timpul îndeplinirii
misiunilor şi la convocările de pregătire, în limita posturilor existente în
statele de organizare.
Art. 38. - Soldaţilor şi gradaţilor rezervişti voluntari
le încetează contractul în următoarele situaţii:
a) la împlinirea limitei de vârstă pentru clasa a III-a
de evidenţă;
b) la expirarea contractului sau în situaţia când nu
sunt posibilităţi de reînnoire a acestuia;
c) când sunt clasaţi „inapt
pentru serviciul militar";
d) când sunt clasaţi „apt limitat pentru serviciul
militar";
e) pentru motive sau nevoi ale Ministerului Internelor
şi Reformei Administrative;
f) înainte de termenul de expirare a contractului, cu
acordul ambelor părţi;
g) când nu mai îndeplinesc
criteriile pentru încadrarea în funcţie, stabilite prin fişa postului;
h) când comit abateri grave de la prevederile
regulamentelor militare sau de la alte dispoziţii legale;
i) când sunt condamnaţi prin hotărâre judecătorească
definitivă la pedeapsa închisorii, cu executarea acesteia, precum şi atunci
când sunt condamnaţi pentru infracţiuni săvârşite cu intenţie, fără a fi
privaţi de libertate;
j) când sunt condamnaţi prin hotărâre judecătorească
definitivă pentru o infracţiune săvârşită din culpă, fără a fi privaţi de
libertate;
k) în caz de demisie;
l) în caz de deces.
Art. 39. - (1) Sistemul de evidenţă şi baza de date
referitoare la soldaţii şi gradaţii rezervişti voluntari se constituie, se
organizează şi se utilizează de către compartimentele organizare-mobilizare, în
aceleaşi condiţii cu ale cadrelor militare în rezervă.
(2) Scoaterea din evidenţele militare se face din
oficiu în situaţiile prevăzute la art. 38 lit. a), c), d), i), j), k), iar în
celelalte situaţii, la propunerea comandanţilor sau şefilor direcţi, înaintată
ierarhic.
(3) Scoaterea din evidenţele militare a soldaţilor şi
gradaţilor rezervişti voluntari se comunică acestora şi în scris printr-o
scrisoare recomandată.
Art. 40. - Soldaţilor şi gradaţilor rezervişti
voluntari le sunt decontate cheltuielile de transport de către unităţile
militare care îi au încadraţi în planul de mobilizare, pe baza ordinului de
chemare şi a ordinului de zi pe unitate.
Art. 41. - Comandanţii unităţilor militare emit ordin
de zi cu prezenţa la pregătire şi rezultatele obţinute după fiecare convocare
desfăşurată.
Art. 42. - (1) Soldaţii şi gradaţii rezervişti
voluntari, în perioadele în care execută instruirea şi pe durata participării
la pregătire ori la misiuni, beneficiază de drepturi băneşti, de echipare şi de
hrană similare cu cele ale soldaţilor şi gradaţilor voluntari în activitate.
(2) Drepturile băneşti şi materiale cuvenite soldaţilor
şi gradaţilor rezervişti voluntari se acordă de unităţile militare care au
încheiat contracte cu aceştia.
Art. 43. - Soldaţii şi gradaţii rezervişti voluntari
pot participa la misiuni şi acţiuni de stabilitate sau înlăturare a urmărilor
unor situaţii de urgenţă, pe plan intern sau extern, potrivit obligaţiilor
asumate de România prin tratate internaţionale.
Art. 44. - (1) La instituirea stării de urgenţă, a
stării de asediu, la mobilizare şi pe timp de război, tinerii care frecventează
cursul de formare a soldaţilor şi gradaţilor rezervişti voluntari continuă
instruirea şi vor participa la desfăşurarea activităţilor specifice la
unităţile militare în care se pregătesc.
(2) La instituirea stării de alertă la nivel naţional
sau la nivelul zonei de dispunere a unităţii militare proprii, soldaţii şi
gradaţii rezervişti voluntari incluşi în planurile de mobilizare se prezintă în
timpul cel mai scurt la unităţi, conform clauzelor contractuale.
Art. 45. - Unităţile militare în care sunt încadraţi
soldaţi şi gradaţi rezervişti voluntari pot asigura participarea acestora la
Ziua Armei, Ziua Porţilor Deschise, Ziua Veteranilor Unităţii şi sărbătoarea
patronului spiritual al unităţii, precum şi la alte activităţi festive
prilejuite de diferite aniversări din istoria unităţii.
Art. 46. - Pentru fapte deosebite săvârşite în timpul
misiunilor, soldaţii şi gradaţii rezervişti voluntari pot fi decoraţi cu ordine
şi medalii româneşti şi ale statelor partenere, potrivit legislaţiei în
vigoare.
Art. 47. - Pe timpul contractului, soldaţii şi gradaţii
rezervişti voluntari au acces în unităţile militare pe bază de legitimaţie
militară.
Art. 48. - (1) In luna septembrie a fiecărui an,
inspectoratele generale transmit Direcţiei generale management operaţional din
cadrul Ministerului Internelor şi Reformei Administrative situaţii
centralizatoare cu numărul de posturi ce urmează să devină vacante în anul
următor, ca urmare a împlinirii de către rezerviştii soldaţi gradaţi aflaţi în
statele de organizare la mobilizare şi război a limitei de vârstă pentru clasa
a III-a de evidenţă.
(2) Direcţia generală management operaţional
centralizează şi analizează nevoile de încadrare primite, le corelează cu
rezerva calculată pentru fiecare unitate, cu posibilităţile financiare puse la
dispoziţie prin buget şi elaborează Planul de recrutare a candidaţilor pentru
corpul soldaţilor şi gradaţilor rezervişti voluntari pe inspectorate generale,
unităţi militare şi specialităţi militare, care va fi avizat de către Direcţia
generală management resurse umane şi înaintat spre aprobare ministrului
internelor şi reformei administrative.
(3) După aprobarea planului, Direcţia generală
management operaţional trimite extrase din planul de recrutare inspectoratelor
generale, în vederea desfăşurării de către unităţile militare subordonate
acestora a activităţilor de recrutare, selecţionare, pregătire şi întrebuinţare
a soldaţilor şi gradaţilor rezervişti voluntari.
CAPITOLUL IX
Dispoziţii finale şi tranzitorii
Art. 49. - (1) Soldaţii şi gradaţii voluntari pot
beneficia de locuinţă de intervenţie, cu scutire de la plata chiriei, potrivit
prevederilor actelor normative aplicabile cadrelor militare în activitate,
precum şi de produse de informare publică internă, în mod gratuit.
(2) Soldaţii şi gradaţii voluntari, precum şi
rezerviştii voluntari beneficiază de drepturile de echipare şi de materiale de
întreţinere conform legislaţiei în vigoare.
(3) După încheierea contractelor, soldaţii şi gradaţii
voluntari beneficiază de drepturile de hrană conform legislaţiei în vigoare
aplicabile cadrelor militare.
(4) Soldaţii şi gradaţii voluntari beneficiază de
drepturile de hrană şi cazare prevăzute de actele normative în vigoare pentru
elevii şcolilor militare de maiştri militari şi subofiţeri, pe timpul cât
participă la instruirea prevăzută la art. 31 alin. (1) lit. a) din lege.
Art. 50. - Dreptul la concediu şi indemnizaţie pentru
creşterea sau îngrijirea copilului, pe durata contractului aflat în derulare,
se acordă în condiţiile prevăzute de dispoziţiile legale în vigoare.
Art. 51. - Recompensele morale şi materiale se acordă
potrivit prevederilor actelor normative aplicabile
cadrelor militare în activitate.
Art. 52. -In perioada cât durează mobilizarea, starea
de război sau situaţiile deosebite, stabilite prin ordin al ministrului internelor şi reformei administrative,
soldaţilor şi gradaţilor voluntari li se pot acorda permisii şi concedii
potrivit prevederilor actelor normative aplicabile cadrelor militare în
activitate.
Art. 53. - Metodologia de determinare a cheltuielilor
prevăzute la art. 32 alin. (3), art. 33 alin. (1) şi art. 54 din lege, precum
şi normele privind condiţiile în care soldaţii şi gradaţii voluntari pot
beneficia de compensaţie lunară pentru chirie conform art. 8 alin. (2) lit. a)
din lege vor fi elaborate de către Direcţia generală financiară şi supuse
aprobării ministrului internelor şi reformei administrative, în termen de două
luni de la data intrării în vigoare a prezentului ordin.
Art. 54. - (1) Abaterile de la disciplina militară
pentru care soldaţii şi gradaţii voluntari pot fi sancţionaţi disciplinar sunt
cele prevăzute în regulamentele militare în vigoare.
(2) Cercetarea prealabilă a faptelor săvârşite de către
soldaţii şi gradaţii voluntari pentru care se propune aplicarea sancţiunilor
disciplinare prevăzute în lege, cu excepţia „avertismentului", se
efectuează de către o comisie, stabilită de comandantul/şeful unităţii militare
şi numită prin ordinul de zi pe unitate, având următoarea componenţă:
a) preşedinte - ofiţerul cu cercetarea penală specială;
b) membri - comandantul subunităţii, comandantul/şeful
nemijlocit şi subofiţerul administrativ din subunitatea în care este încadrat
soldatul sau gradatul voluntar. Acolo unde aceste funcţii nu sunt încadrate vor
fi desemnaţi alţi maiştri militari sau subofiţeri din unitate care au o
conduită ireproşabilă.
(3) In urma cercetării prealabile, comisia consemnează
împrejurările în care a fost comisă abaterea, punctele de vedere ale celui care
a săvârşit-o şi al comandantului subunităţii din care face parte şi propunerile
referitoare la sancţionarea sau nu a soldatului ori gradatului voluntar.
(4) Pentru pagubele materiale
produse din vina lor pe timpul îndeplinirii serviciului soldaţii şi gradaţii
voluntari, precum şi rezerviştii voluntari răspund disciplinar, material,
contravenţional sau penal, după caz, în aceleaşi condiţii prevăzute de lege
pentru cadrele militare în activitate.
Art. 55. -Armele şi specialităţile militare specifice
soldaţilor şi gradaţilor voluntari sunt cele prevăzute prin reglementările în
vigoare pentru gradaţi şi soldaţi.
Art. 56. - Pentru cercetarea abuzurilor şi judecarea
abaterilor grave săvârşite de soldaţii şi gradaţii voluntari, în unităţile
militare teritoriale fiinţează comisii de judecată. Comisiile de judecată se
constituie în fiecare unitate în care există soldaţi şi gradaţi voluntari şi
funcţionează conform procedurilor prevăzute pentru consiliile de judecată ale
cadrelor militare.
Art. 57. - Competenţele în domeniul resurse umane ale
comandanţilor/şefilor din Ministerul Internelor şi Reformei Administrative se
completează în termen de 3 luni cu cele specifice pentru soldaţii şi gradaţii
voluntari, conform prevederilor prezentului act normativ.
Art. 58. - Pentru aplicarea art. 6 din lege, unităţile
angajatoare ţin evidenţa perioadelor de muncă şi a contribuţiilor virate la
asigurările sociale pentru soldaţii şi gradaţii voluntari, în acelaşi mod ca şi
pentru personalul civil contractual.
Art. 59. - Fişele posturilor pentru soldaţii şi
gradaţii voluntari se întocmesc în condiţiile stabilite pentru cadrele militare
în activitate.
Art. 60. -Anexele nr. 1-8 fac parte integrantă din prezentul ordin.
Art. 61. - Prezentul ordin se publică în Monitorul
Oficial al României, Partea I.
Ministrul internelor şi reformei administrative,
Cristian David
ANEXA Nr. 1
MODEL DE ANGAJAMENT PENTRU FORMARE
(modulul I - se încheie la selecţionare)
ROMÂNIA
MINISTERUL INTERNELOR ŞI REFORMEI ADMINISTRATIVE
UNITATEA
MILITARĂ....................................................................
NESECRET
Exemplar nr...................
Anexa nr......la...............
ANGAJAMENT
In baza art. 32 alin. (1) lit. a) din Legea nr. 384/2006 privind statutul soldaţilor şi gradaţilor voluntari,
între
subsemnatul.............................................................,
născut în................................., judeţul......................, la
data de...................., cu domiciliul în.................................,
str...............................nr......., bl......., sc.......,
ap.......Judeţul..................., în calitate de soldat voluntar, şi Ministerul Internelor şi
Reformei Administrative, reprezentat de.........................................,în
calitate de......................................., s-a încheiat prezentul
angajament.
Clauzele angajamentului sunt:
I. Ministerul Internelor şi
Reformei Administrative se obligă să asigure:
- condiţiile de pregătire şi acordarea drepturilor
băneşti şi materiale, conform prevederilor legale, pe întreaga perioadă de
pregătire.
II. Subsemnatul.............................................declar
că doresc să urmez cursurile modulului instruirii individuale din cadrul programului şi mă oblig:
- să-mi însuşesc cunoştinţele şi să-mi formez
deprinderile ca soldat voluntar;
- să respect prevederile legilor ţării, regulamentelor
militare şi ale celorlalte acte normative în vigoare care reglementează
activitatea în centrele de pregătire;
- să manifest în toate împrejurările o comportare demnă
şi civilizată, să apăr onoarea şi demnitatea de militar, să am o ţinută
militară regulamentară şi să nu săvârşesc abateri disciplinare;
- să folosesc cu eficienţă baza
materială de învăţământ, celelalte bunuri materiale de instruire existente în
instituţia militară şi să le păstrez în stare de funcţionare;
- după absolvirea modulului să urmez modulul
perfecţionării instruirii de specialitate;
- să restitui cheltuielile efectuate de Ministerul
Internelor şi Reformei Administrative pe timpul instruirii dacă:
- voi întrerupe angajamentul înainte de termen
conform art. 32 alin. (3) din Legea nr. 384/2006;
- nu promovez examenul
susţinut la sfârşitul acestui modul, din motive imputabile mie;
- sunt condamnat prin
hotărâre judecătorească definitivă la pedeapsa închisorii cu executarea acesteia;
- sunt condamnat prin
hotărâre judecătorească definitivă pentru infracţiuni săvârşite cu intenţie sau
din culpă, fără a fi privat de libertate;
- săvârşesc abateri grave de
la prevederile regulamentelor militare sau de la alte dispoziţii legale,
incompatibile cu calitatea de militar, potrivit legii.
Drept pentru care s-a încheiat prezentul angajament, în
3 exemplare, astăzi, .........., din care un exemplar rămâne la unitatea militară, al doilea exemplar la
centrul de pregătire, iar al treilea exemplar la soldatul voluntar.
Comandant,
................................................
Soldat voluntar,
................................................
(nume şi prenume)
Carte de identitate
seria......nr................................
eliberată de................................
la data de...................................
Prezentul angajament s-a înregistrat sub
numărul.................din......................., după ce în prealabil s-a verificat identitatea soldatului voluntar.
ANEXA Nr. 2
MODEL DE CONTRACT PENTRU FORMARE
(modulul II)
ROMÂNIA
MINISTERUL INTERNELOR ŞI REFORMEI ADMINISTRATIVE
UNITATEA
MILITARĂ.....................................................................
NESECRET
Exemplar nr...................
Anexa nr......la.............
CONTRACT
In baza art. 32 alin. (1) lit. b) din Legea nr.
384/2006 privind statutul soldaţilor şi gradaţilor voluntari,
între
subsemnatul.............................................................,
născut în................................., judeţul......................, la
data de....................,
cu domiciliul în.................................,
str...............................nr......., bl......., sc.......,
ap.......Judeţul..................., în calitate de soldat voluntar, şi Ministerul Internelor şi Reformei
Administrative, reprezentat de.........................................,în
calitate de......................................., s-a
încheiat prezentul contract.
Clauzele contractului sunt:
I. Ministerul Internelor şi
Reformei Administrative se obligă să asigure:
- condiţiile de pregătire şi acordarea drepturilor
băneşti şi materiale prevăzute în dispoziţiile în vigoare legale pe întreaga
perioadă de pregătire.
II. Subsemnatul.....................................................declar că doresc să urmez cursurile
modulului de perfecţionarea instruirii de specialitate din cadrul programului şi mă oblig:
- să-mi însuşesc cunoştinţele şi să-mi formez
deprinderile ca specialist militar;
- să respect prevederile legilor ţării, regulamentelor
militare şi celorlalte acte normative în vigoare care reglementează activitatea
în centrele de pregătire;
- să manifest în toate împrejurările o comportare demnă
şi civilizată, să apăr onoarea şi demnitatea de militar, să am o ţinută
militară regulamentară şi să nu săvârşesc abateri disciplinare;
- să folosesc cu eficienţă baza materială de
învăţământ, celelalte bunuri materiale de instruire existente în instituţia
militară şi să le păstrez în stare de funcţionare;
- după absolvirea modulului, să
închei un contract de muncă, pe durata a 4 ani, cu unitatea militară care m-a
selecţionat;
- să restitui cheltuielile efectuate de Ministerul
Internelor şi Reformei Administrative pe timpul instruirii dacă:
- voi întrerupe contractul înainte de termen conform
art. 32 alin. (3) din Legea nr. 384/2006;
- nu promovez examenul
susţinut la sfârşitul acestui modul, din motive imputabile mie;
- sunt condamnat prin hotărâre judecătorească
definitivă la pedeapsa închisorii cu executarea acesteia;
- sunt condamnat prin hotărâre judecătorească
definitivă pentru infracţiuni săvârşite cu intenţie sau din culpă, fără a fi
privat de libertate;
- săvârşesc abateri grave de la prevederile
regulamentelor militare sau de la alte dispoziţii legale,
incompatibile cu calitatea de militar, potrivit legii.
Drept pentru care s-a încheiat prezentul contract, în 3
exemplare, astăzi,..................., din care un exemplar rămâne la unitatea militară, al doilea exemplar la
centrul de pregătire, iar al treilea exemplar la
soldatul voluntar.
Comandant,
..........................................
Soldat voluntar,
..........................................
(nume şi prenume)
Carte de identitate
seria......nr................................
eliberată de................................
la data de...................................
Prezentul contract s-a înregistrat sub
numărul.................din......................., după ce în prealabil s-a
verificat identitatea soldatului voluntar.
ANEXA Nr. 3
MODEL DE CONTRACT PENTRU ANGAJARE
ROMÂNIA
MINISTERUL INTERNELOR ŞI REFORMEI ADMINISTRATIVE
UNITATEA
MILITARĂ.....................................................................
NESECRET
CONTRACT
nr.............din..................
A. Părţile
contractului
Angajatorul - Ministerul Internelor şi Reformei Administrative, prin U.M.........................., cu sediul
în......................................., telefon
....................., reprezentată legal prin ...........................................,
în calitate de ................................................., şi domnul/doamna............................................................,
domiciliat(ă)în localitatea.......................................,
strada................................. nr......., judeţul
...................................................., posesor (posesoare) al(a)
buletinului/cărţii de identitate seria........... nr..................., eliberat(ă)
de.............................la data de.......................,
CNP....................................., în calitate de soldat/gradat
voluntar, am încheiat prezentul
contract, potrivit art. 32 alin. (1) lit. c) din Legea nr. 384/2006 privind
statutul soldaţilor şi gradaţilor voluntari, în următoarele condiţii, asupra
cărora am convenit:
B. Obiectul contractului:
Prestarea activităţii specifice postului ocupat şi
salarizarea corespunzătoare acestuia.
C. Durata contractului:
Determinată, de ... luni, pe perioada cuprinsă între
data de..........şi data de...........
D. Locul de muncă
1. Activitatea se desfăşoară
la..............................
2. In lipsa unui loc de muncă fix, soldatul voluntar
sau gradatul voluntar va desfăşura activitatea astfel.....................
E. Felul muncii:
Funcţia..............................................(conform
Nomenclatorului).
F Atribuţiile
postului
Atribuţiile postului sunt prevăzute în fişa postului,
anexă la contract.
G. Condiţii de muncă
Activitatea prestată se desfăşoară în condiţii
deosebite/speciale/alte condiţii de muncă.
H. Durata muncii
O normă întreagă, durata timpului de lucru fiind de ...
ore/zi şi ... ore/săptămână.
a) Repartizarea programului de lucru se face după cum urmează: -...............(ore zi/ore
noapte/inegal).
b) Programul de lucru se poate modifica în condiţiile
regulamentului de ordine interioară.
c) Nu se vor efectua ore suplimentare, cu excepţia
cazurilor de forţă majoră sau pentru alte lucrări urgente destinate prevenirii
producerii unor accidente sau înlăturării consecinţelor acestora.
I. Concediul
Durata concediului anual de odihnă este de........zile
şi se va modifica potrivit reglementărilor în vigoare.
De asemenea, beneficiază de concediu
suplimentar de ... zile.
J. Salarizare
1. Solda lunară:................lei.
2. Alte elemente constitutive:
a) sporuri.................;
b) îndemnizaţii.............................;
c) alte adaosuri..............................
3. Data la care se plăteşte
salariul este...........
K. Drepturi şi
obligaţii ale părţilor privind securitatea şi sănătatea în muncă:
a) echipament individual de protecţie.........;
b) echipament individual de lucru...........;
c) materiale
igienico-sanitare...............................;
d) alimentaţie de
protecţie.................................;
e) alte drepturi şi obligaţii privind securitatea şi
sănătatea în muncă................................
L. Alte clauze:
a) perioada de preaviz în cazul concedierii este de ...
zile lucrătoare;
b) perioada de preaviz în cazul demisiei este de ...
zile calendaristice;
c) pe timpul derulării prezentului contract soldatul
sau gradatul voluntar se obligă să participe la misiuni internaţionale, în
funcţie de nevoile Ministerului Internelor şi Reformei Administrative.
M. Drepturi şi
obligaţii generale ale părţilor:
1. Soldatul sau gradatul voluntar are, în principal,
următoarele drepturi:
a) la salarizare pentru munca depusă;
b) la repaus zilnic şi săptămânal;
c) la concediu de odihnă anual;
d) la egalitate de şanse şi de tratament;
e) la securitate şi sănătate la muncă;
f) la formare profesională, în condiţiile actelor
adiţionale.
2. Soldatului sau gradatului voluntar îi revin, în
principal, următoarele obligaţii:
a) de a realiza norma de muncă
sau, după caz, de a îndeplini atribuţiile ce îi revin conform fişei postului;
b) de a respecta disciplina muncii;
c) de a fi fidel faţă de angajator în executarea
atribuţiilor de serviciu;
d) de a respecta măsurile de securitate şi sănătate a
muncii în unitate;
e) de a respecta secretul de serviciu;
f) de a plăti contravaloarea cheltuielilor efectuate pe
timpul programul de instruire, în cazul încetării contractului de muncă înainte
de termen, pentru motive imputabile soldatului sau gradatului voluntar.
3. Angajatorul are, în principal, următoarele drepturi:
a) de a da dispoziţii cu caracter obligatoriu pentru
soldatul sau gradatul voluntar, sub rezerva legalităţii lor;
b) de a exercita controlul asupra modului de îndeplinire
a sarcinilor de serviciu;
c) de a constata săvârşirea abaterilor disciplinare şi
de a aplica sancţiunile corespunzătoare, potrivit legii şi Regulamentului
disciplinei militare.
4. Angajatorului îi revin, în principal, următoarele
obligaţii:
a) de a acorda soldatului sau gradatului voluntar toate drepturile ce decurg din contractul şi din actele
normative în vigoare;
b) de a asigura permanent condiţiile tehnice şi
organizatorice avute în vedere la elaborarea normelor de muncă şi condiţiile
corespunzătoare de muncă;
c) de a informa soldatul sau
gradatul voluntar asupra condiţiilor de pregătire şi muncă şi asupra
elementelor care privesc desfăşurarea relaţiilor de muncă;
d) de a elibera, la cerere, adeverinţe care atestă
calitatea de soldat sau gradat voluntar a solicitantului;
e) de a asigura
confidenţialitatea datelor cu caracter personal.
N. Dispoziţii finale
Prevederile prezentului contract se completează cu
dispoziţiile Legii nr. 53/2003 - Codul muncii şi ale ordinelor ministrului
internelor şi reformei administrative.
Orice modificare privind
clauzele contractuale în timpul executării contractului impune încheierea unui
act adiţional la acesta, conform dispoziţiilor legale.
Prezentul contract s-a încheiat în două exemplare, câte
unul pentru fiecare parte.
O. Conflicte
Conflictele în legătură cu
încheierea, executarea, modificarea, suspendarea sau încetarea prezentului
contract individual sunt soluţionate pe cale amiabilă, iar în caz contrar, de
către instanţa judecătorească competentă, potrivit legii.
Angajator,
......................................................
Soldat sau gradat voluntar,
......................................................
Consilier juridic,
......................................................
Pe data de........................prezentul contract
încetează, în temeiul art................din Legea nr. 384/2006 privind statutul soldaţilor şi gradaţilor
voluntari, în urma îndeplinirii procedurilor legale.
Angajator,
......................................................
Soldat gradat voluntar,
......................................................
Consilier juridic,
......................................................
ANEXA Nr. 4
MODEL DE ANGAJAMENT
(se încheie pentru admiterea la cursuri)
ROMÂNIA
MINISTERUL INTERNELOR ŞI REFORMEI ADMINISTRATIVE
UNITATEA
MILITARĂ.....................................................................
NESECRET
Exemplar nr...................
Anexa nr......la.............
ANGAJAMENT
Subsemnatul...................................................,
născut în................judeţul.........................., la data
de................, cu domiciliul în..............................,
str..........................nr....., bl......, sc......,
ap.......Judeţul........................încadrat(ă) în funcţia de....................., la U.M........................,
mă oblig ca după bsolvirea.......................................................
să lucrez, în conformitate cu prevederile legale, cel
puţin 2 ani la locul de muncă unde sunt (voi fi)
încadrat(ă).......................
De asemenea, mă oblig:
a) să frecventez cu regularitate cursurile;
b) să-mi însuşesc temeinic cunoştinţele predate.
In cazul în care nu voi îndeplini obligaţiile asumate
prin prezentul angajament, voi fi exmatriculat sau voi părăsi cursul din motive
ce-mi sunt imputabile ori, în perioada consemnată în acest act, voi fi
îndepărtat din instituţie pentru comiterea unor infracţiuni sau săvârşirea unor
abateri disciplinare grave sau voi demisiona, mă oblig să restitui atât
cheltuielile efectuate de către Ministerul Internelor şi Reformei
Administrative, cât şi pe cele suportate de diferite organizaţii sau alţi
parteneri externi, numai în cazul în care aceştia au solicitat recuperarea,
potrivit actelor normative în vigoare.
Comandant,
....................................
Soldat voluntar,
....................................
(nume şi prenume)
Carte de identitate
seria......nr................................
eliberată de................................
la data de...................................
Prezentul angajament s-a înregistrat sub
numărul..............din..............., după ce în prealabil s-a verificat
identitatea soldatului voluntar.
ANEXA Nr. 5
MINISTERUL INTERNELOR ŞI REFORMEI ADMINISTRATIVE
UNITATEA
MILITARĂ.....................................................................
FIŞA DE APRECIERE DE SERVICIU
a soldatului/gradatului voluntar pentru perioada de
la.........la............
A. Date de identificare
Numele, prenumele tatălui şi prenumele persoanei
apreciate:
..................................................................................................................................................................................................................................
codul numeric: ................................, gradul: .............................., arma:
............................................,
specialitatea:...................................................,
compartimentul:..........................., denumirea funcţiei şi data numirii:........................., studii:...............................,
data acordării gradului:........................, data încheierii contractului:......................................
Motivul evaluării:
anuală |_|
pentru reînnoirea contractului |_| pentru trecerea în corpul subofiţelor |_|
altele
(precizaţi):........................................................................................................................................................................ ................................
Calificative obţinute în
perioada actualului contract:
în anul anterior |__| în
urmă cu 2 ani |__| în urmă
cu 3 ani |__| în urmă cu
4 ani |__|
B. Rezultatele activităţii desfăşurate*)
Indicatori de apreciere generali
|
E
|
FB
|
B
|
C
|
M
|
N
|
Constatări şi concluzii
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
1.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2.
|
|
|
|
|
|
|
|
3.
|
|
|
|
|
|
|
|
4.
|
|
|
|
|
|
|
|
5.
|
|
|
|
|
|
|
|
*) Se vor avea în vedere sarcinile, îndatoririle şi
responsabilităţile înscrise în fişa postului. C. Capacităţi profesionale
Indicatori de apreciere generali
|
E
|
FB
|
B
|
C
|
M
|
N
|
Constatări şi concluzii
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
a. cunoştinţe şi deprinderi
specifice postului
|
|
6.
|
cunoştinţe de specialitate
|
|
|
|
|
|
|
7.
|
deprinderi practice necesare îndeplinirii atribuţiilor
|
|
|
|
|
|
|
8.
|
trageri cu armamentul din dotare
|
|
|
|
|
|
|
9.
|
pregătire fizică
|
|
|
|
|
|
|
b. calităţi personale
|
10.
|
rezistentă la stres
|
|
|
|
|
|
|
11.
|
comunicare
|
|
|
|
|
|
|
12.
|
spirit de colaborare
|
|
|
|
|
|
|
13.
|
asumarea responsabilităţii
|
|
|
|
|
|
|
14.
|
discreţie
|
|
|
|
|
|
|
15.
|
integritate morală
|
|
|
|
|
|
|
16.
|
loialitate
|
|
|
|
|
|
|
17.
|
disciplină
|
|
|
|
|
|
|
18.
|
prestanţă şi ţinută
|
|
|
|
|
|
|
Punctaj total pe coloane (modulele B + C)
|
|
|
|
|
|
|
Suma totală a punctajelor =
|
D. Studii, cursuri de formare profesională efectuate în
perioada supusă aprecierii şi calificative obţinute:
........................................................................................................................................................................ .........................................................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
E. Limbi străine şi nivel de cunoaştere:
........................................................................................................................................................................ .........................................................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
F. Recompense şi sancţiuni disciplinare:
|
a) recompense acordate, data şi motivul:
|
b) sancţiuni disciplinare aplicate, data şi motivul:
|
G. Factori care au influenţat performanţa:
a. mutări, reorganizări, schimbarea atribuţiilor postului etc:
|
b. starea de sănătate:
|
H. Solicitări ale persoanei apreciate:
a. desfăşurarea unei noi activităţi, mutarea în alt
post, compartiment sau unitate |_|
b. participarea la următoarele cursuri/programe de
formare profesională:
........................................................................................................................................................................ .........................................................
c. altele:
........................................................................................................................................................................ .........................................................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
I. Potenţial de dezvoltare şi
propuneri ale şefului nemijlocit privind evoluţia profesională:
a. reînnoirea
contractului
|_|
b. participarea la concursul de admitere în instituţii
de învăţământ ale M.I.R.A. |_|
c. trecerea în corpul subofiţerilor |_|
d. promovarea în funcţie
|_|
e. acordarea gradului
următor
|_|
f. desfăşurarea unei noi activităţi, mutarea în alt
post, compartiment sau
unitate |_|
g. desfacerea
contractului
|_|
h. necesităţi de formare profesională:
........................................................................................................................................................................ .........................................................
i. altele:
........................................................................................................................................................................ .........................................................
Calificativul general propus de şeful nemijlocit:
........................................................................................................................................................................ .........................................................
Şeful nemijlocit: gradul,
numele şi prenumele
..........................................................................................................................................................
Funcţia, data numirii
........................................................................................................................................................................ ..........................
Semnătura:...........................Data
aprecierii........................
J. Recomandări şi decizia
şefului ierarhic al şefului nemijlocit:
Calificativul general aprobat:
Şeful ierarhic al şefului nemijlocit
Gradul, numele şi prenumele:
........................................................................................................................................................................ ..........
Funcţia, data numirii: ................................................................................................................................................................................................
Semnătura:...........................Data
aprecierii........................
K. Luarea la cunoştinţă a rezultatelor aprecierii:
Recunosc rezultatele aprecierii |_| Semnătura:........................
Data:........................
Contest rezultatele aprecierii |_| Semnătura:........................
Data:........................
Argumente pentru contestaţie:
Rezultatele cercetării şi propunerile privind
rezolvarea contestaţiei:
Şeful comisiei de rezolvare a contestaţiei:
Gradul, numele şi prenumele:
........................................................................................................................................................................ ...........
Funcţia, data numirii: ................................................................................................................................................................................................
Semnătura:...........................Data
aprecierii........................
Hotărârea privind rezolvarea contestaţiei:
Şeful nemijlocit al şefului care a aprobat aprecierea:
Gradul, numele şi prenumele:
........................................................................................................................................................................ ...........
Funcţia, data numirii:
........................................................................................................................................................................ .......................
Semnătura:...........................Data
aprecierii........................
Luarea la cunoştinţă a rezolvării contestaţiei:
Semnătura.....................Data luării la
cunoştinţă:.............................................
ÎNDRUMAR
de întocmire a formularelor de apreciere a soldaţilor şi gradaţilor voluntari
I. Etapele stabilirii calificativului general de
apreciere
Procesul de stabilire a calificativului general de
evaluare se realizează în mai multe etape, după cum urmează:
a) stabilirea indicatorilor de apreciere specifici
postului;
b) stabilirea de către şeful/comandantul nemijlocit
al soldatului şi gradatului voluntar apreciat a punctajului pentru fiecare
indicator şi înscrierea constatărilor şi concluziilor pentru modulele B şi C
din fişa de apreciere;
c) calcularea punctajului mediu
de către şeful nemijlocit al persoanei evaluate şi stabilirea, pe această bază,
a propunerii de calificativ general;
d) comunicarea de către şeful nemijlocit a propunerii
de calificativ general fiecărui soldat şi gradat apreciat, acordând posibilitatea
acestora de a-şi susţine argumentat eventualele obiecţii privind modul de
apreciere, precum şi de a prezenta aspectele pe care le consideră ca fiind
relevante pentru activitatea sa; cu această ocazie poate avea loc refacerea
punctajului sau a concluziilor;
e) acordarea calificativului general de către şeful
ierarhic al şefului nemijlocit şi comunicarea lui; în situaţia în care şeful
ierarhic al şefului nemijlocit notează persoana evaluată cu alte
punctaje/calificative decât şeful nemijlocit al acestuia, se vor relua, dupa
caz, etapele prevăzute la lit. b) şi c), calificativul rezultat în urma
aplicării metodologiilor specifice fiind calificativul final, dacă nu se
consemnează în fişă faptul că soldatul/gradatul voluntar contestă rezultatele aprecierii;
f) rezolvarea contestaţiilor şi stabilirea
calificativului final, dacă este cazul.
1. Stabilirea indicatorilor specifici postului
Se vor înscrie în fiecare formular de evaluare, pentru
fiecare rubrică de la B.1. la B.5., cele mai reprezentative sarcini, îndatoriri
şi responsabilităţi înscrise în fişa postului, dintre cele care au ponderea cea
mai mare în activitatea desfăşurată, în raport cu specificul fiecărei/fiecărui
arme/specialităţi/profil de activitate/loc de muncă etc.
2. Stabilirea punctajului pentru fiecare indicator
de apreciere
Personalul va fi notat de către comandantul (şeful)
nemijlocit/şeful ierarhic al şefului nemijlocit la indicatorii cuprinşi în
modulele enumerate mai sus cu un punctaj cuprins între maximum 1 şi minimum 6,
astfel:
• 1 punct este echivalent cu acordarea calificativului
„excepţional", care reprezintă faptul că personalul apreciat s-a situat la
indicatorul respectiv/ansamblul activităţii profesionale în toate cazurile
peste nivelul cerinţelor/capacităţilor profesionale înscrise în fişa postului
respectiv;
• 2 puncte = „foarte bun"; personalul apreciat s-a
situat deseori peste nivelul cerinţelor postului;
• 3 puncte = „bun"; personalul apreciat s-a situat
în unele cazuri peste nivelul cerinţelor postului şi în alte cazuri la nivelul
acestor cerinţe;
• 4 puncte = „corespunzător"; personalul apreciat
s-a situat în majoritatea cazurilor la nivelul cerinţelor postului şi uneori
sub nivelul cerinţelor postului;
• 5 puncte = „mediocru"; personalul apreciat s-a
situat în unele cazuri la nivelul cerinţelor postului
şi deseori sub nivelul cerinţelor postului;
• 6 puncte = „necorespunzător"; personalul
apreciat s-a situat în mod constant sub nivelul cerinţelor postului.
3. Calcularea punctajului mediu
După acordarea punctajului la fiecare indicator se
calculează media punctajului pentru suma modulelor B şi C.
Exemplu: pentru modulul B, suma punctelor acordate de
şeful nemijlocit la cei 5 indicatori este 12, iar la modulul C suma punctelor
acordate de şeful nemijlocit la următorii 13 indicatori este 30; 12 + 30 = 42;
în acest caz, punctajul mediu este egal cu 42 împărţit la 18 (numărul total al
indicatorilor), respectiv 2,33.
4. Acordarea calificativului general
La punctaje generale între 1,00 şi 1,40 = E
(excepţional); între 1,41 şi 2,40 = FB (foarte bun); între 2,41 şi 3,40 = B
(bun); între 3,41 şi 4,40 = C (corespunzător); între 4,41 şi 5,57 = M
(mediocru); între 5,58 şi 6,00 = N (necorespunzător).
Exemplu: pentru punctajul general de 3,32 calificativul
general este B (bun).
In situaţia în care punctajul propus de către şeful
nemijlocit al persoanei apreciate corespunde pe fiecare indicator cu aprecierea
şefului ierarhic al şefului nemijlocit, calificativul general propus conform
echivalărilor de mai sus va deveni calificativul general
aprobat.
5. Situaţia
acordării altor punctaje sau altui calificativ general decât cel propus iniţial
In situaţia în care şeful ierarhic al şefului
nemijlocit care aprobă calificativul apreciază drept necorespunzătoare notarea
unuia sau a mai multor indicatori, va efectua o nouă notare a acestora, după
care va recalcula punctajul mediu, în funcţie de care va aproba, dacă este
cazul, un alt calificativ general decât cel propus de şeful nemijlocit.
Calificativul general aprobat, care este şi cel final, în situaţia în care
soldatul sau gradatul nu contestă aprecierea, se înscrie în rubrica rezervată
din cadrul modulului J.
Revizuirea calificativului general are loc şi în
situaţia în care comisia de contestare a contestaţiei hotărăşte acest lucru, pe
baza probelor furnizate atât de către cei 2 şefi care au propus şi aprobat
aprecierea, cât şi de soldatul/gradatul apreciat şi de alţi angajaţi M.I.R.A.
nominalizaţi de cele două părţi.
II. Completarea formularului de evaluare
Completarea fişei de evaluare a soldaţilor şi
gradaţilor voluntari se realizează astfel:
Rubrica
|
Cum se completează/aspecte avute în
vedere
|
0
|
1
|
perioada de la ... la ...
|
exemplu: în cazul evaluării anuale pentru un soldat voluntar care
a încheiat contractul la 1 februarie 2006, se va
trece „de la 1.02.2006 la 31.01. 2007"
|
motivul aprecierii...
|
în cazurile prevăzute se va marca cu un X
căsuţa corespunzătoare, iar la „altele" se va
preciza în spaţiul punctat situaţia
|
A. Date de identificare
|
se completează pe baza datelor din documentele de evidenţă a
personalului
|
numele, prenumele tatălui şi prenumele persoanei apreciate
|
se completează cu majuscule. Exemplu: PRICOP Emil IOAN
|
0
|
1
|
codul numeric personal
|
exemplu: 1871208332143
|
gradul
|
caporal
|
arma
|
Pompieri
|
specialitatea
|
auto
|
compartimentul
|
se trece denumirea din statul de organizare al unităţii. Exemplu:
„Garda nr. 1 de intervenţie, Echipajul 1 - autopompă de primă intervenţie şi
comandă"
|
denumirea funcţiei şi data numirii
|
se trece funcţia conform prevederii din statul de organizare, iar
la data numirii, ziua, luna, anul. Exemplu: şofer autospecială pentru
stingerea incendiilor- 1.02.2006
|
studii
|
se trece denumirea instituţiei de învăţământ absolvite de nivelul
cel mai ridicat. Exemplu: Liceul auto Ilioara - Bucureşti
|
data încheierii contractului
|
data în cifre (ziua, luna, anul). Exemplu: 1.02.2006
|
data acordării gradului
|
data acordării gradului, în cifre (ziua, luna, anul). Exemplu:
1.02.2006
|
calificative obţinute în perioada actualului contract
|
se vor trece în căsuţe iniţialele calificativelor cu majuscule.
Exemplu: în anul anterior, B ; în urmă cu 2 ani, FB
|
B. Rezultatele activităţii desfăşurate
|
se apreciază rezultatele efective ale activităţii, în funcţie de
sarcinile, îndatoririle şi responsabilităţile înscrise în fişa postului,
precum şi de celelalte misiuni îndeplinite; pentru fiecare indicator se va
nota în căsuţa corespunzătoare aprecierii un X; în spaţiul din dreapta se vor nota constatările şi concluziile
interviului de evaluare, argumentele acordării punctajului maxim (1,
corespunzător calificativului „excepţional") şi ale ultimelor două
punctaje minime (5, corespunzător calificativului „mediocru", şi 6,
„necorespunzător"), precum şi alte observaţii, concluzionări ale unor
indicatori sau ale modulului în ansamblu etc; se vor înscrie cele mai
reprezentative sarcini, îndatoriri şi responsabilităţi şi cele care au ponderea
cea mai mare în activitatea desfăşurată
|
C. Capacităţi profesionale/indicatorii cuprinşi în acest modul
|
pentru fiecare indicator se va nota în
căsuţa corespunzătoare aprecierii un X; în spaţiul din dreapta se vor nota constatările şi concluziile
interviului de evaluare, argumentele acordării punctajului maxim (1,
corespunzător calificativului „excepţional") şi ale ultimelor două
punctaje minime (5, corespunzător calificativului „mediocru", şi 6,
„necorespunzător"), precum şi alte observaţii, concluzionări ale unor
indicatori sau ale modulului în ansamblu etc; se vor înscrie cele mai
reprezentative sarcini, îndatoriri şi responsabilităţi şi cele care au
ponderea cea mai mare în activitatea desfăşurată
|
cunoştinţe de specialitate
|
nivelul pregătirii de specialitate corespunzătoare cerinţelor
postului şi măsura în care cunoştinţele teoretice de specialitate dezvoltă
priceperi şi deprinderi practice necesare îndeplinirii atribuţiilor funcţiei;
rezultatele verificărilor periodice/anuale; publicarea unor lucrări de
specialitate/preocupări ştiinţifice, tehnice etc.
|
deprinderi practice specifice funcţiei exercitate
|
se va nota abilitatea de a rezolva practic
atribuţiile ce-i revin, de a întocmi/redacta documentele de lucru, de a
folosi proceduri/tehnici de lucru specifice, de a utiliza mijloacele/tehnica
din dotare, de a găsi soluţii la problemele noi de muncă etc.
|
trageri cu armamentul din dotare
|
se vor avea în vedere rezultatele la tragerile
cu armamentul din dotare obţinute în timpul anului şi la verificările
periodice/anuale
|
pregătire fizică
|
se vor avea în vedere rezultatele la pregătirea fizică obţinute
în timpul anului şi la verificările periodice/anuale
|
rezistenţa la stres
|
capacitatea de a face faţă/de a-şi îndeplini sarcinile,
atribuţiile şi misiunile în condiţii de solicitare psihică şi/sau fizică
intensă; rezistenţa la acţiunea factorilor de stres
|
comunicare
|
abilităţile de comunicarea scrisă, orală şi interpersonală, în funcţie
de necesităţile postului
|
spirit de colaborare
|
colaborarea cu colegii din compartimentul unde îşi desfăşoară
activitatea, precum şi cu cei din celelalte unităţi în realizarea
atribuţiilor
|
asumarea responsabilităţii
|
capacitatea de a evalua consecinţele
acţiunilor proprii şi de a-şi asuma răspunderea pentru efectele acestor
acţiuni/inacţiuni
|
discreţie
|
atitudinea şi conduita manifestate în păstrarea
confidenţialităţii activităţii profesionale, în apărarea secretelor
profesionale, a datelor şi documentelor de uz intern etc.
|
integritate morală
|
comportamentul şi conduita în timpul serviciului şi în afara
acestuia, cinstea etc.
|
loialitate
|
îndeplinirea cu corectitudine şi devotament a atribuţiilor,
îndatoririlor şi sarcinilor de serviciu
|
0
|
1
|
disciplină
|
aptitudinea de a trata cu amabilitate, corectitudine şi respect
şefii/comandanţii, colegii, subordonaţii şi publicul; starea disciplinară în
general, precum şi, în mod special, sancţiunile
|
prestanţă şi ţinută
|
imaginea personalului evaluat dată de
comportamentul său în relaţiile cu şefii, subordonaţii, colegii, cetăţenii şi
de grija acordată ţinutei; modul de păstrare şi îngrijire a ţinutei din
dotare, precum şi portul acesteia
|
D. Studii, cursuri de formare profesională efectuate în perioada
supusă aprecierii şi calificativele obţinute
|
titulatura cursului, tipul acestuia, organizatorii,
diploma/calificarea obţinută etc. şi calificativul/media de absolvire la
fiecare dintre ele, acolo unde s-a acordat/obţinut; se înscriu şi stagiile de
instrucţie desfăşurate
|
E. Limbi străine şi nivel de cunoaştere
|
limbile străine cunoscute şi nivelul de cunoaştere al acestora,
pentru fiecare caz în parte, la citit, scris,
vorbit, pe niveluri (corespunzător, bun, foarte
bun); în cazul în care personalul deţine atestat de translator/traducător, se
va specifica acest fapt; a se vedea prevederile fişei postului
|
F. Recompense şi sancţiuni disciplinare
|
recompensele acordate şi sancţiunile disciplinare aplicate
personalului în perioada supusă aprecierii
|
a) recompense acordate, data şi motivul
|
în spaţiul rezervat rubricii se vor trece pentru fiecare
recompensă tipul acesteia, data şi motivul, precum şi, dacă este cazul, modul
de acordare a recompensei (întregului personal/unei categorii a acestuia.
Exemplu: la 8 martie = de Ziua Femeii, de Ziua Armei
etc.)
|
b) sancţiuni disciplinare aplicate, data şi motivul
|
în spaţiul rezervat rubricii se vor trece pentru fiecare abatere
tipul sancţiunii, cine a acordat-o, data şi motivul; dacă este cazul, se va
trece şi gradul de relevanţă al abaterii pentru comportamentul
subordonatului, modul în care s-a comportat după primirea sancţiunii,
recomandări
|
G. Factori care au influenţat performanţa
|
factorii care au influenţat pozitiv, precum şi cei care au
influenţat negativ performanţa profesională a personalului evaluat
|
a) mutări, reorganizări, schimbarea atribuţiilor postului etc.
|
situaţiile profesionale şi, în mod excepţional, cele personale
care au influenţat semnificativ, pozitiv sau negativ, performanţa personalului
evaluat
|
b) starea de sănătate
|
se vor înscrie de către medicul unităţii, cu semnătură şi parafă:
afecţiuni cronice pentru care persoana evaluată se află în evidenţa
cabinetului medical, numărul zilelor de incapacitate temporară de muncă,
gradul în care îi este afectată performanţa profesională, precizarea poziţiei
medico-militare a persoanei apreciate şi recomandările medicului şef de
unitate; se va avea în vedere păstrarea confidenţialităţii actului medical
|
H. Solicitări ale persoanei apreciate privind
|
se vor înscrie în primul rând
solicitările în plan profesional şi, în mod excepţional, cele de ordin
personal
|
|
a) desfăşurarea unei noi activităţi, mutarea în alt post,
compartiment sau unitate
|
se vor înscrie denumirile activităţilor, postului,
compartimentului, unităţii
|
b) participarea la următoarele cursuri/ programe de formare
profesională
|
denumirea cursului, programului de formare profesională, domeniul
sau specializarea în care solicită perfecţionarea pregătirii profesionale
etc.
|
c) altele
|
se pot înscrie şi solicitări de ordin
personal, care au însă legătură cu îndeplinirea sarcinilor de serviciu sau cu
dezvoltarea profesională
|
I. Potenţialul de dezvoltare şi propuneri ale şefului nemijlocit privind evoluţia
profesională
|
se evidenţiază posibilitatea includerii în rezerva de personal
pentru funcţii de conducere sau luarea altor măsuri în planul carierei; se va
menţiona în mod expres dacă persoana apreciată posedă/nu posedă resurse
privind evoluţia profesională
|
a) reînnoirea contractului
|
se va nota în căsuţă un X, dacă este cazul
|
b) participarea la concursul de admitere în instituţii de
învăţământ ale Ministerului Internelor şi Reformei Administrative
|
se va nota în căsuţă un X, dacă este cazul
|
c) trecerea în corpul subofiţerilor
|
se va nota în căsuţă un X, dacă este cazul
|
d) promovarea în funcţie
|
se va nota în căsuţă un X, dacă este cazul
|
e) acordarea gradului următor
|
se va nota în căsuţă un X, dacă este cazul
|
f) desfăşurarea unei noi activităţi, mutarea în alt post,
compartiment sau unitate
|
se va nota în căsuţă un X, dacă este cazul, şi se va înscrie în
spaţiul din dreapta denumirile activităţilor, postului, compartimentului,
unităţii şi motivul pe scurt
|
0
|
1
|
g) desfacerea contractului
|
se va nota în căsuţă un X, dacă este cazul
|
h) necesităţi de formare profesională
|
denumirea cursului, programului de formare profesională, domeniul
sau specializarea în care solicită perfecţionarea pregătirii profesionale
etc.
|
i) altele
|
se vor nota, dacă este cazul, alte propuneri pentru utilizarea
sau dezvoltarea soldatului/gradatului voluntar, pentru postul pe care îl
ocupă sau pentru un alt post din inspectoratul general
|
Calificativul general propus de şeful nemijlocit
|
se propune calificativul general rezultat din transformarea
punctajului general calculat anterior
|
Şeful nemijlocit: gradul, numele şi prenumele; funcţia, data
numirii; semnătura; data aprecierii
|
se completează cu datele cerute de formular
|
J. Recomandări şi decizia şefului ierarhic al şefului nemijlocit
|
în spaţiul rezervat pentru recomandări şi decizie se vor nota
indicatorii la care aprecierea este diferită de cea a şefului nemijlocit, se
vor reface calculele conform precizărilor anterioare referitoare la
stabilirea calificativului general şi se vor înscrie, dacă este cazul,
comentarii/observaţii pe marginea lor sau a conţinutului altor rubrici; se va
concluziona evaluarea; în rubrica următoare se va trece calificativul general
aprobat
|
Şeful ierarhic al şefului nemijlocit; gradul, numele şi
prenumele; funcţia, data numirii; semnătura; data aprecierii
|
se completează cu datele cerute de formular
|
K.Luarea la cunoştinţă a rezultatelor
aprecierii
|
se înscrie luarea la cunoştinţă a rezultatelor evaluării,
hotărârea de a fi de acord sau de a contesta rezultatele evaluării şi de a
solicita o nouă evaluare, hotărârea privind rezolvarea contestaţiei şi luarea
la cunoştinţă a rezolvării contestaţiei
|
Recunosc rezultatele aprecierii/contest rezultatele aprecierii
|
se va nota cu un X în căsuţa rezervată
faptul că: este de acord cu rezultatele evaluării, respectiv contestă
rezultatele evaluării; în situaţia contestării se va numi o comisie pentru
rezolvarea contestaţiei
|
argumente pentru contestaţie
|
se completează de către persoana evaluată în situaţia în care a
fost notată cu X căsuţa care
specifică faptul că doreşte să facă contestaţie
|
rezultatele cercetării şi propunerile privind rezolvarea
contestaţiei
|
comisia de rezolvare a contestaţiei va proceda, după
intervievarea persoanei apreciate şi a evaluatorilor iniţiali, la o nouă
evaluare; şeful comisiei de rezolvare a contestaţiei va propune noul
calificativ general, care va fi cel final, şi, dacă este cazul, măsurile ce
trebuie luate asupra persoanei evaluate sau asupra
evaluatorului/evaluatorilor
|
Şeful comisiei de rezolvare a contestaţiei; gradul, numele şi
prenumele; semnătura; data
|
se completează cu datele cerute de formular
|
hotărârea privind rezolvarea contestaţiei
|
în urma rezolvării contestaţiei se va trece în spaţiul rezervat
calificativul general aprobat de şeful nemijlocit al şefului care a aprobat
aprecierea
|
Şeful nemijlocit al şefului care a aprobat aprecierea; gradul,
numele şi prenumele; semnătura; data
|
se completează cu datele cerute de formular
|
luarea la cunoştinţă a rezolvării contestaţiei; semnătura; data
luării la cunoştinţă
|
se semnează de către cel care a fost evaluat şi se trece data
luării la cunoştinţă după rezolvarea contestaţiei
|
ANEXA Nr. 6
MODEL DE ANGAJAMENT
pentru formarea soldaţilor şi gradaţilor rezervişti
voluntari
ROMÂNIA
MINISTERUL INTERNELOR ŞI REFORMEI ADMINISTRATIVE
UNITATEA MILITARĂ.....................................................................
NESECRET
Exemplar nr...................
Nr.................................
Data..............................
ANGAJAMENT
1. Incheiat între Ministerul Internelor şi Reformei
Administrative, reprezentat de............................., comandantul Unităţii Militare.................................,
şi dl. ................................., domiciliat
în............................., strada.........................nr.......,
bloc........., scara....., etaj.....,
apartament...........................judeţul (sectorul)............., telefon
fix..................., telefon mobil....................., având cartea de identitate seria...... nr.......................,
eliberată de............................
2. Scopul angajamentului: participarea
dlui ............................. pentru o perioadă de 4 luni la instruirea
centralizată, organizată de
Unitatea Militară......................................., în scopul formării ca
rezervist voluntar.
3. Perioada pentru care se încheie angajamentul este de
4 luni, de la (an, lună, zi)
................................. până la (an, lună, zi)
........................
4. Clauzele angajamentului sunt:
a) Ministerul Internelor şi Reformei Administrative se
obligă să asigure:
- condiţiile de pregătire şi acordarea drepturilor
băneşti şi materiale prevăzute în dispoziţiile în vigoare pe întreaga perioadă
de pregătire.
b) Subsemnatul...............declar că doresc să urmez
cursul de formare a soldaţilor şi gradaţilor voluntari şi mă oblig:
- să-mi însuşesc cunoştinţele şi să-mi formez
deprinderile ca soldat/gradat rezervist voluntar;
- să respect prevederile legilor ţării, regulamentelor
militare şi ale celorlalte acte normative în vigoare care reglementează
activitatea în centrele de pregătire;
- să manifest în toate împrejurările o comportare demnă
şi civilizată, să apăr onoarea şi demnitatea de militar, să am o ţinută
militară regulamentară şi să nu săvârşesc abateri disciplinare;
- să folosesc cu eficienţă baza materială de
învăţământ, celelalte bunuri materiale de instruire existente în instituţia
militară şi să le păstrez în stare de funcţionare;
- după absolvirea cursului de formare să închei
contract în calitate de rezervist voluntar cu unitatea militară pentru care am
fost selecţionat;
- să restitui cheltuielile efectuate de Ministerul
Internelor şi Reformei Administrative pe timpul instruirii dacă:
- voi întrerupe angajamentul înainte de termen;
- nu promovez examenul susţinut
la sfârşitul cursului, din motive imputabile mie;
- sunt condamnat prin
hotărâre judecătorească definitivă la pedeapsa închisorii cu executarea
acesteia;
- sunt condamnat prin
hotărâre judecătorească definitivă pentru infracţiuni săvârşite cu intenţie sau
din culpă, fără a fi privat de libertate;
- săvârşesc abateri grave
de la prevederile regulamentelor militare sau de la alte dispoziţii legale,
incompatibile cu calitatea de militar, potrivit legii.
Drept care s-a încheiat prezentul angajament, în două
exemplare, astăzi, ..............., din care un exemplar rămâne la unitate, iar al doilea la soldatul/gradatul rezervist voluntar.
COMANDANTUL UNITĂŢII MILITARE
Nr..................................
................................................................
(grad, prenume, nume)
................................................................
(ştampila şi semnătura)
Consilier juridic,
................................................................
(grad, prenume, nume)
................................................................
(semnătura)
................................................................
(numele şi prenumele participantului)
................................................................
(semnătura)
Prezentul angajament s-a înregistrat sub
numărul...............din..............., după ce în prealabil s-a verificat
identitatea soldatului/gradatului rezervist voluntar.
ANEXA Nr. 7
MODEL DE CONTRACT
pentru angajarea soldaţilor şi a gradaţilor
rezervişti voluntari
ROMÂNIA
MINISTERUL INTERNELOR ŞI REFORMEI ADMINISTRATIVE
UNITATEA
MILITARĂ.....................................................................
NESECRET
Exemplar nr...................
Nr.................................
Data...............................
CONTRACT
Intre Ministerul Internelor şi Reformei Administrative,
reprezentat de comandantul Unităţii
Militare...............................................................................,
şi domnul................................, în calitate de soldat/gradat rezervist voluntar, domiciliat în.........................,
strada................. nr......, bloc.....,
scara....., etaj....., apartament.....judeţul (sectorul)...............,
telefon fix..............., telefon mobil..............., având cartea de identitate
seria.....nr................, eliberată de.................., a intervenit, în
conformitate cu Legea nr. 384/2006 privind statutul soldaţilor şi gradaţilor voluntari, prezentul
contract, încheiat în următoarele condiţii:
Clauzele contractului:
- perioada pentru care se încheie este de.........ani,
de la (an, lună, zi) .......................................până la (an, lună, zi)
.......................................;
- gradul militar...............;
- funcţia...............;
- pe timpul derulării prezentului contract de angajare,
consimt să execut în unitatea în care sunt încadrat în plan două zile lunar în
timpul liber şi 5 zile calendaristice lucrătoare consecutive de pregătire
anual;
- mă oblig să anunţ unitatea atunci când părăsesc ţara
pe perioada derulării prezentului contract.
Am luat la cunoştinţă despre restituirea
contravalorilor cheltuielilor efectuate privind instruirea, în situaţia
nerespectării contractului.
Alte clauze (condiţii de muncă, durata programului,
drepturi şi obligaţii ale părţilor privind securitatea şi sănătatea în muncă
etc).
COMANDANTUL UNITĂŢII MILITARE
Nr..................................
................................................................
(grad, prenume, nume)
................................................................
(ştampila şi semnătura)
Consilier juridic,
................................................................
(grad, prenume, nume)
................................................................
(semnătura)
................................................................
(numele şi prenumele participantului)
................................................................
(semnătura)
ANEXA Nr. 8
MODEL
de ordin de chemare la concentrarea de instrucţie şi
de dovadă de primire a ordinului de chemare la concentrarea de instrucţie
ROMÂNIA
NESECRET
MINISTERUL INTERNELOR
ŞI REFORMEI ADMINISTRATIVE
UNITATEA MILITARĂ..................
Exemplar nr......
ORDIN DE CHEMARE
LA CONCENTRAREA DE INSTRUCŢIE
Nr................
1. Emis la data de.................................
2. Dl (gradul, numele şi prenumele) .............................................., domiciliat
în......................, bloc ......, scara ......,
etaj ......, apartament ......, judeţul (sectorul)................
3. Se legitimează cu CI. (B.I.) seria
... nr................, eliberat
de.............., şi livret militar seria.....nr.................
4. Seva prezenta la datele menţionate
mai jos, la U.M. nr.......................................................... din garnizoana .................................., în baza
Contractului de rezervist voluntar nr................din ...............,
pentru a participa la concentrarea de instrucţie:
4.1......................
4.1..........................
4.1......................
4.1..........................
4.1......................
4.1..........................
4.1......................
4.1..........................
4.1......................
4.1..........................
COMANDANTUL UNITĂŢII MILITARE
NR................
..................................
(grad, prenume, nume)
|
ROMÂNIA
NESECRET
MINISTERUL INTERNELOR
ŞI REFORMEI ADMINISTRATIVE
UNITATEA MILITARĂ..................
Exemplar nr......
DOVADA DE PRIMIRE A ORDINULUI DE
CHEMARE
LA CONCENTRAREA DE INSTRUCŢIE
Nr................
1. Emis la data de .................................
2. Subsemnatul (gradul, numele şi
prenumele).........................................................., domiciliat în................................, bloc.......,
scara.................., etaj............, apartament.........................,
judeţul (sectorul)..............................
3. Se legitimează cu C.I. (B.I.) seria
... nr................, eliberat
de.............., şi livret militar seria.....nr.................
4. Am primit ordinul de chemare la
concentrarea de instrucţie şi mă voi prezenta în baza Contractului de rezervist voluntar nr................ din ..............., la
concentrarea de instrucţie organizată de U.M.
nr................
4.1......................
4.1..........................
4.1......................
4.1..........................
4.1......................
4.1..........................
4.1......................
4.1..........................
4.1......................
4.1..........................
Semnătura
Data...............
|