ORDIN Nr. 35
din 16 februarie 2009
pentru modificarea si
completarea Metodologiei privind mecanismul intern de rambursare a
cheltuielilor de transport pentru participarea expertilor/delegatilor romani la
reuniunile consiliilor Uniunii Europene si ale Consiliului European, aprobata
prin Ordinul secretarului de stat al Departamentului pentru Afaceri Europene
nr. 120/2007
ACT EMIS DE:
DEPARTAMENTUL PENTRU AFACERI EUROPENE
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 148 din 10 martie 2009
Văzând Referatul de aprobare nr. 41 din 10 februarie
2009 al Biroului economic din cadrul Departamentului
pentru Afaceri Europene,
având în vedere prevederile art. 3 alin. (1) lit. r)
din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 133/2006 privind înfiinţarea, organizarea
şi funcţionarea Departamentului pentru Afaceri Europene în subordinea
primului-ministru, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr.
102/2007, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale Deciziei
Secretariatului General al Consiliului Uniunii Europene/Înaltul Reprezentant
pentru Politică Externă şi de Securitate Comună nr. 190/2003 cu privire la
rambursarea cheltuielilor de transport ale delegaţilor la reuniunile
Consiliului Uniunii Europene,
în temeiul art. 6 alin. (4) din Ordonanţa de urgenţă a
Guvernului nr. 133/2006, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr.
102/2007, cu modificările şi completările ulterioare,
şeful Departamentului pentru Afaceri Europene emite prezentul ordin.
Art. I. - Metodologia
privind mecanismul intern de rambursare a cheltuielilor de transport pentru
participarea experţilor/delegaţilor români la
reuniunile consiliilor Uniunii Europene şi ale Consiliului European, aprobată
prin Ordinul secretarului de stat al Departamentului pentru Afaceri Europene
nr. 120/2007, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 460 din 9 iulie 2007, se modifică şi
se completează după cum urmează:
1. Articolul 5 se modifică
şi va avea următorul cuprins:
„Art. 5. - Costurile biletelor de avion achiziţionate
se vor rambursa pentru clasele economic şi business, pentru ruta uzuală/normală
şi la cel mai favorabil preţ disponibil la momentul efectuării
deplasării."
2. După articolul 5 se
introduc două noi articole, articolele 6 şi 7, cu următorul cuprins:
„Art. 6. - Solicitările pentru rambursarea
cheltuielilor de transport se fac pentru deplasările efectuate în anul în curs,
excepţie făcând cele aferente perioadei noiembrie-decembrie, pentru care
data-limită de depunere este 15 februarie a anului următor.
Art. 7. - Cheltuielile de transport includ, pe lângă
costul biletului de avion, şi suma reprezentând asigurarea medicală pe perioada
deplasării."
3. Anexa nr. 3 la
metodologie se modifică şi se înlocuieşte cu
anexa la prezentul ordin.
Art. II. - Prezentul
ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Şeful Departamentului pentru Afaceri Europene,
Vasile Puşcaş
ANEXĂ (Anexa nr. 3 la metodologie)
DOSARUL RAMBURSĂRII
privind documentele în baza cărora se rambursează cheltuielile de transport ocazionate de participarea experţilor/delegaţilor
români la reuniunile consiliilor Uniunii Europene şi ale Consiliului European
1. Cererea de rambursare
2. Imputernicirea, în original, a ordonatorului de credite pentru persoana care confirmă cu originalul fiecare
pagină a dosarului rambursării
3. Documentele de participare: invitaţia de
participare, draft-ul întâlnirii, aprobarea internă a deplasării
4. Documentele de transport: bilet de avion însoţit de boarding pass dus şi boarding pass întors, factura în lei
5. Documentele de plată: ordin de plată, extrasul de
cont al unităţii de trezorerie privind certificarea efectuării plăţii
6. Datele de identificare: unitatea de trezorerie şi
contul unde se va face rambursarea