Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 353 din 23 noiembrie 2007

pentru aprobarea Normelor de aplicare a Legii serviciilor de transport public local nr. 92/2007

ACT EMIS DE: MINISTERUL INTERNELOR SI REFORMEI ADMINISTRATIVE

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 824 din 3 decembrie 2007



Având în vedere prevederile art. 4 alin. (1) lit. g) şi ale art. 48 alin. (1) din Legea serviciilor de transport public local nr. 92/2007,

în temeiul art. 7 alin. (4) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 30/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Internelor şi Reformei Administrative,

ministrul internelor şi reformei administrative emite următorul ordin:

Art. 1. - Se aprobă Normele de aplicare a Legii serviciilor de transport public local nr. 92/2007, prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.

Art. 2. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

p. Ministrul internelor şi reformei administrative,

Anghel Andreescu,

secretar de stat

ANEXĂ

NORME

de aplicare a Legii serviciilor de transport public local nr. 92/2007

CAPITOLUL I

Dispoziţii generale

Art. 1. - Serviciul de transport public local trebuie să asigure cerinţele de deplasare a cetăţenilor în interiorul comunei, oraşului/municipiului sau judeţului, în funcţie de cererea de transport şi de capacitatea disponibilă.

Art. 2. - Modul de organizare şi funcţionare a serviciilor de transport public local de persoane are ca obiective:

a) asigurarea competiţiei dintre operatori şi deschiderea pieţei;

b) creşterea calităţii şi eficienţei serviciului de transport public local de persoane;

c) asigurarea transparenţei în ceea ce priveşte delegarea gestiunii serviciului de transport public local de persoane şi stabilirea tarifelor;

d) creşterea siguranţei în exploatare şi asigurarea continuităţii serviciului de transport public local de persoane.

Art. 3. - (1) Consiliile judeţene sunt obligate să înfiinţeze, prin hotărâre, autorităţi judeţene de transport, prin care să asigure, să organizeze, să reglementeze, să coordoneze şi să controleze prestarea serviciului de transport public local de persoane prin servicii regulate, desfăşurat între localităţile judeţului, inclusiv în cazul în care acestea au înfiinţat o asociaţie în conformitate cu prevederile Legii serviciilor comunitare de utilităţi publice nr. 51/2006, precum şi să înfiinţeze societăţi de transport public judeţean de persoane prin curse regulate necesare, dacă acestea nu există.

(2) Consiliile locale sunt obligate să înfiinţeze, prin hotărâre, un compartiment sau un serviciu specializat de transport local în subordinea primăriei comunei, oraşului/municipiului, care reprezintă autoritatea de autorizare pentru serviciile de transport public local.

(3) Primăria Municipiului Bucureşti va înfiinţa prin hotărâre a Consiliului General al Municipiului Bucureşti, pe aria sa de acoperire administrativ-teritorială, in cadrul aparatului propriu, Autoritatea Metropolitană de Transport Bucureşti.

(4) Autorizarea autorităţilor de transport se face de către Autoritatea Naţională de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilităţi Publice, în conformitate cu Regulamentul-cadru de autorizare a compartimentelor sau serviciilor specializate de transport din cadrul administraţiei publice locale atât ca autorităţi de autorizare, cât şi ca operatori de transport rutier.

(5) Unităţile administrativ-teritoriale se pot asocia în conformitate cu prevederile Legii nr. 51/2006, pentru organizarea în comun a transportului public de persoane.

CAPITOLUL II

Servicii de transport public local de persoane

Art. 4. - Consiliile locale, consiliile judeţene şi Consiliul General al Municipiului Bucureşti, după caz, au următoarele atribuţii cu privire la serviciile de transport public local de persoane prin curse regulate sau speciale:

a) să evalueze fluxurile de transport de persoane pe baza unor studii de specialitate asupra cerinţelor de transport public local, în prezent şi pentru o perioadă de minimum 5 ani;

b) să stabilească traseele principale şi secundare, precum şi autogările şi staţiile publice aferente acestora;

c) să stabilească şi să aprobe programele de transport public local de persoane prin curse regulate, precum şi capacităţile de transport necesare;

d) să stabilească modalitatea de atribuire a gestiunii pentru executarea serviciului de transport public local sau judeţean de persoane, după caz;

e) să actualizeze periodic traseele şi programele de transport cuprinse în caietul de sarcini al serviciului de transport public local de persoane, anexă la regulamentul pentru efectuarea transportului public local, prin modificarea acestora în funcţie de cerinţele de deplasare ale populaţiei şi în corelare cu transportul public interjudeţean, internaţional, feroviar, aerian sau naval;

f) să organizeze procedurile de atribuire a contractelor de delegare a gestiunii serviciilor de transport public local de persoane şi a infrastructurii tehnico-edilitare aferente sau din proprietatea publică ori privată a localităţilor.

Art. 5. - Programele de transport trebuie să asigure dezvoltarea echilibrată şi eficientă, într-un mediu concurential real, a tuturor tipurilor de transport public local de persoane, stimulându-se folosirea tipurilor de mijloace de transport care asigură grade de poluare scăzute.

Art. 6. - (1) Accesul autovehiculelor în staţiile publice este gratuit şi nediscriminatoriu pentru operatorii de transport rutier cărora fi s-au atribuit trasee, conform graficelor de circulaţie.

(2) Accesul autovehiculelor în autogara este nediscriminatoriu pentru operatorii de transport rutier cărora li s-au atribuit trasee, conform graficelor de circulaţie.

(3) Incheierea contractelor între deţinătorii de autogara şi operatorii de transport rutier privind accesul în autogara nu poate fi condiţionată de efectuarea unor servicii suplimentare sau pe care operatorul de transport rutier nu le solicită.

SECŢIUNEA 1

Serviciul de transport public local de persoane prin curse regulate efectuat cu autobuze

Art. 7. - Programul de transport local prevăzut în caietul de sarcini al serviciului de transport public local de persoane, anexă la regulamentul pentru efectuarea transportului public local, se întocmeşte şi se aprobă de către autoritatea administraţiei publice locale pentru o perioadă de maximum 6 ani.

Art. 8. -Autorităţile administraţiei publice locale eliberează pentru traseele cuprinse în programul de transport public local de persoane prin curse regulate licenţe de traseu însoţite de caietul de sarcini aferent acestora.

Art. 9. -In perioada de valabilitate, programul de transport local poate fi actualizat prin hotărâre a consiliului local, astfel:

a) prin prelungirea traseelor existente, respectiv modificarea unuia sau ambelor capete de traseu;

b) prin introducerea de noi trasee;

c)  prin modificarea numărului de curse de către autoritatea locală de transport;

d) prin modificarea orelor din graficele de circulaţie;

e) prin introducerea de staţii noi;

f)  prin eliminarea de staţii, la solicitarea operatorului de transport rutier;

g) pentru un traseu care nu a fost atribuit în două şedinţe de atribuire.

Art. 10. - (1) Serviciul de transport public local de persoane prin curse regulate se atribuie de către autorităţile administraţiei publice locale pe bază de hotărâri de dare în administrare sau de atribuire în gestiune delegată sau prin alte modalităţi prevăzute de lege.

(2) Procedura de delegare a gestiunii serviciului de transport public local de persoane prin curse regulate se întocmeşte de compartimentele sau de serviciile specializate de transport din cadrul administraţiei publice locale ca autorităţi de autorizare, pe baza normelbr-cadru privind organizarea şi derularea delegării gestiunii serviciului, elaborate de Autoritatea Naţională de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilităţi Publice.

(3) Autorităţile de autorizare pot decide atribuirea gestiunii pentru un singur traseu sau grupe de trasee distincte, în cazul în care traseele cuprinse în programul de transport nu pot fi deservite de un singur operator de transport rutier.

Art. 11. - (1) Licenţa de traseu însoţită de caietul de sarcini aferent acesteia se eliberează de către autoritatea de autorizare, pe baza hotărârii consiliului local sau a consiliului judeţean de dare în administrare sau a hotărârii de atribuire în gestiune delegată a serviciului de transport public local de persoane prin curse regulate fără licitaţie, precum şi a deciziei de acordare a gestiunii delegate realizate în urma licitaţiilor.

(2) Licenţele de traseu se eliberează operatorilor de transport rutier în numărul solicitat de aceştia, dar cel puţin în număr egal cu numărul de autovehicule active necesar pentru efectuarea traseului respectiv.

(3) Licenţa de traseu se eliberează pentru o perioadă de 3 ani, fără a depăşi valabilitatea programului de transport.

(4) Licenţa de'traseu se eliberează după prezentarea de către operatorul de transport rutier a documentului de plată a tarifului de eliberare.

(5) Licenţa de traseu este nominală şi nu este transmisibilă.

(6) Modelul licenţei de traseu este prevăzut în anexa nr. 1 la prezentele norme.

(7) Caietul de sarcini aferent licenţei de traseu cuprinde:

a) staţiile publice, precum şi amplasarea acestora;

b) numărul şi capacitatea autobuzelor;

c) intervalufde succedare a curselor;

d) ora primei/ultimei plecări de la capetele de traseu;

e) zilele în care se efectuează transporturile.

(8) Modelul caietului de sarcini aferent licenţei de traseu este prezentat în anexa nr. 2 la prezentele norme.

Art. 12. - In cazul transportului de persoane prin curse regulate, operatorul de transport rutier trebuie să respecte obligaţiile prevăzute în regulamentul pentru efectuarea transportului public local, în caietul de sarcini al serviciului de transport public local, întocmit de către autoritatea administraţiei publice locale, precum şi în contractul de delegare a gestiunii.

Art. 13. - (1) In cazul în care contractul de delegare a gestiunii se reziliază, licenţele de traseu se vor retrage cu o notificare prealabilă de 60 de zile.

(2) In intervalul prevăzut la alin. (1) autoritatea administraţiei publice locale va organiza delegarea gestiunii altui operator de transport rutier.

Art. 14. - (1) Pierderea, deteriorarea sau sustragerea licenţelor de traseu se comunică de către operatorul de transport rutier autorităţii administraţiei publice locale, în termen de maximum 15 zile de la data constatării, acestea înlocuindu-se cu un document nou, cu plata tarifelor aferente.

(2) Pierderea sau sustragerea licenţelor de traseu se publică în Monitorul Oficial al României, Partea a III-a.

SECŢIUNEA a 2-a

Serviciul de transport public judeţean de persoane prin curse regulate, efectuat cu autobuze

Art. 15. -Agenţiile teritoriale ale Autorităţii Rutiere Române, denumite în continuare agenţii A.R.R. , eliberează pentru traseele cuprinse în programele judeţene de transport public local de persoane prin curse regulate licenţe de traseu însoţite de caietul de sarcini, pe baza hotărârii comisiei paritare.

Art. 16. - Programul de transport judeţean prevăzut în caietul de sarcini al serviciului de transport public local, anexă la regulamentul pentru efectuarea transportului public local, se întocmeşte şi se aprobă de către autoritatea publică judeţeană pentru o' perioadă de 3 ani şi se corelează cu programele de transport interjudeţean, internaţional, feroviar sau naval, după caz.

Art. 17. - In perioada de valabilitate, programele de transport judeţene pot fi actualizate astfel:

a) prin prelungirea traseelor existente, respectiv modificarea unuia sau ambelor capete de traseu, dar numai la iniţiativa autorităţilor administraţiei publice judeţene şi după aprobarea prin hotărâre a acestora, cu condiţia ca acestea să nu se suprapună peste traseele existente;

b)  prin introducerea de noi trasee, la iniţiativa autorităţii administraţiei publice judeţene şi după aprobarea prin hotărâre a acesteia;

c)  prin modificarea numărului de curse de către autoritatea judeţeană de transport, dar numai la solicitarea consiliului judeţean şi după aprobarea prin hotărâre a acestuia;

d) prin modificarea orelor din graficele de circulaţie de către autorităţile judeţene de transport, dar numai la solicitarea consiliului judeţean şi după aprobarea prin hotărâre a acestuia;

e) prin introducerea de staţii de către autorităţile judeţene de transport, dar numai la solicitarea consiliului judeţean şi după aprobarea prin hotărâre a acestuia;

f) prin eliminarea de staţii de către autorităţile judeţene de transport, dar numai la solicitarea operatorului de transport rutier şi după aprobarea prin hotărâre a consiliului judeţean;

g) pentru un traseu care nu a fost atribuit în două şedinţe de atribuire.

Art. 18. - (1) Pe perioada de valabilitate a programelor de transport, operatorii de transport rutier pot utiliza la efectuarea curselor de pe un traseu oricare dintre autovehiculele înscrise la atribuirea traseelor pentru care au obţinut licenţe de traseu.

(2) Inlocuirea unui autovehicul cu care'operatorul de transport rutier a obţinut licenţe de traseu pe perioada de valabilitate a programului de transport este permisă numai cu un autovehicul de aceeaşi capacitate, care întruneşte cel puţin acelaşi punctaj cu al celui înlocuit, după notificarea consiliului judeţean.

Art. 19. - (1) Traseele cuprinse în programele de transport judeţene se atribuie operatorilor de transport rutier, în cadrul unei şedinţe de atribuire, de către comisia paritară.

(2) Atribuirea traseelor se va face electronic prin sistemul naţional, pentru fiecare judeţ, urmând ca pe baza rezultatelor acesteia comisia paritară să emită o hotărâre privind traseele atribuite.

(3) Comisia paritară este formată din 4 reprezentanţi ai administraţiei publice la nivel judeţean şi 2 reprezentanţi ai agenţiei A.R.R, din judeţul respectiv.

(4) In vederea desfăşurării şedinţei de atribuire, autoritatea judeţeană de transport convoacă comisia paritară înainte de data începerii depunerii solicitărilor.

(5) Comisia paritară se va întruni la sediul autorităţii judeţene de transport.

Art. 20. - (1) In situaţia în care pentru un traseu s-a depus o singură solicitare valabilă, acesta este atribuit operatorului de transport rutier respectiv.

(2) In situaţia în care pentru un traseu s-au depus mai multe solicitări de către mai mulţi operatori de transport rutier, aceştia sunt departajaţi pe baza de punctaj, traseul fiind atribuit solicitantului care întruneşte cel mai mare punctaj.

(3) Criteriile de evaluare în baza cărora se atribuie punctele în cazul traseelor judeţene, precum şi metodologia de punctare sunt prevăzute în Ordinul ministrului administraţiei şi internelor nr. 134/2007 privind aprobarea criteriilor de evaluare, a punctajelor şi a metodologiei de punctare, aplicabile în vederea atribuirii traseelor pentru transportul rutier public de persoane prin servicii regulate în trafic judeţean, astfel cum a fost modificat prin Ordinul ministrului administraţiei şi internelor nr. 174/2007.

Art. 21. - (1) Datele la care au loc şedinţele de atribuire se vor stabili după cum urmează:

a) cu 90 de zile înainte de expirarea valabilităţii programului de transport, în vederea atribuirii noilor programe de transport judeţene, orăşeneşti sau municipale;

b) cu 30 de zile'înainte de expirarea valabilităţii programului de transport judeţean, în vederea atribuirii traseelor rămase nesolicitate sau ne'atribuite la şedinţele de atribuire prevăzute la lit. a);

c)  după intrarea în vigoare a programelor de transport judeţene, se va organiza trimestrial câte o şedinţă de atribuire pentru traseele cuprinse în programele de transport rămase nesolicitate sau neatribuite;

d)  pentru un traseu cuprins în programele de transport judeţene la care a renunţat un operator de transport rutier sau în cazul în care măsura retragerii licenţei de traseu a rămas definitivă, se va organiza o şedinţă de atribuire în termen de 15 zile de la afişarea traseelor respective pe site-ul autorităţilor judeţene de transport;

e)  pentru un traseu nou-introdus în programul de transport judeţean, cursele se vor atribui în cadrul unor şedinţe de atribuire organizate cu 60 de zile înainte de împlinirea unui an, respectiv 2 ani, de la data intrării în vigoare a programului de transport judeţean.

(2)  Lista traseelor care au fost atribuite în cadrul fiecărei şedinţe va fi făcută publică de către autoritatea judeţeană de transport, pe site-ul acesteia, precum şi prin afişare la sediul acesteia, comunicând în scris agenţiei A.R.R, din judeţul respectiv data afişării.

(3) Lista traseelor rămase nesolicitate sau neatribuite se va afişa pe site-ul autorităţilor judeţene de transport, precum şi la sediul acestora, cu 20 de zile înainte de data următoarei şedinţe de atribuire.

(4) Operatorii de transport rutier vor depune toate opţiunile, în format electronic, în vederea atribuirii traseelor cuprinse în programele de transport judeţene, în intervalul de 6 zile cuprins între a 15-a zi şi a 10-a zi inclusiv, înainte de data la care se desfăşoară şedinţa de atribuire respectivă.

Art. 22. - Opţiunile depuse în format electronic de operatorii de transport rutier vor fi respinse în următoarele cazuri:

a) au fost depăşite termenele de depunere a opţiunilor;

b) operatorul de transport rutier nu deţine vehicule suficiente pentru a efectua traseele/cursele pentru care a depus opţiuni;

c) operatorul de transport rutier nu deţine toate vehiculele înmatriculate în judeţul respectiv, cu excepţia autovehiculelor deţinute în leasing;

d) operatorul de transport rutier nu deţine copii conforme ale licenţei de transport, valabile la data depunerii opţiunii, suficiente pentfu a efectua transportul de persoane pe traseele/cursele pentru care a depus opţiuni;

e) traseele pentru care s-au depus opţiuni nu pot fi efectuate cu unul sau mai multe vehicule dintre cele nominalizate, din cauza suprapunerii graficelor de circulaţie aferente, în cazul traseelor judeţene;

f)  graficele de circulaţie aferente traseelor/curselor pentru care s-au depus opţiuni nu permit efectuarea acestora cu vehiculele nominalizate, deoarece prin parcurgerea distanţei dintre locul de sosire dintr-o cursă şi locul de plecare în următoarea cursă, cu o viteză de deplasare de 50 km/oră, se depăşeşte ora de plecare în următoarea cursă.

Art. 23. - (1) Licenţele de traseu se eliberează operatorilor de transport rutier în numărul solicitat de aceştia, dar cel puţin în număr egal cu numărul de autovehicule active necesar pentru efectuarea traseului respectiv.

(2) Modelul licenţei de traseu este prevăzut în anexa nr. 8 la Normele privind organizarea şi efectuarea transporturilor rutiere şi a activităţilor conexe acestora, aprobate prin Ordinul ministrului transporturilor, construcţiilor şi turismului nr. 1.892/2006, cu modificările şi completările ulterioare.

(3) Caietul de sarcini aferent licenţei de traseu cuprinde:

a) staţiile publice, precum şi distanţele dintre acestea;

b) orele de plecare, respectiv de sosire;

c) zilele în care se efectuează transporturile.

(4) Modelul Caietului de sarcini aferent licenţei de traseu este prezentat în anexa nr. 3 la prezentele norme.

Art. 24. - In cazul în care operatorul de transport rutier căruia i s-a atribuit un traseu nu se prezintă la agenţia A.R.R. în vederea solicitării eliberării licenţei de traseu, în termen de 5 zile lucrătoare de la data comunicării hotărârii comisiei paritare, traseul va fi disponibil la următoarea şedinţă de atribuire.

Art. 25. - (1) Licenţa de traseu se eliberează pentru o perioadă de 3 ani, fără a depăşi valabilitatea programului de transport judeţean.

(2) Licenţa de traseu se eliberează după prezentarea de către operatorul de transport rutier a documentului de plată a tarifului de eliberare, în cel mult 15 zile de la data solicitării prevăzute la art. 24. In cazul neprezentării documentelor de plată, traseul va fi disponibil la următoarea şedinţă de atribuire.

(3) Licenţa de traseu este nominală şi nu este transmisibilă.

Art. 26. - In cazul transportului de persoane prin curse regulate, operatorul de transport rutier trebuie să respecte obligaţiile prevăzute în regulamentul pentru efectuarea transportului public local şi în caietul de sarcini al serviciului de transport public local, întocmit de către autorităţile administraţiei publice la nivel judeţean.

Art. 27. - Renunţarea la licenţa de traseu se poate face la cererea expresă a operatorului de transport rutier, care va fi depusă la agenţia A.R.R, emitentă, precum şi la autorităţile administraţiei publice la nivel judeţean, cu 60 de zile înainte de data încetării efectuării traseului. Dupa expirarea acestei perioade, operatorul de transport rutier va depune licenţa de traseu la agenţia A.R.R, emitentă.

Art. 28. - (1) Retragerea licenţei de traseu se face de către agenţia A.R.R, emitentă în următoarele cazuri:

a) când nu mai sunt îndeplinite condiţiile care au stat la baza eliberării acesteia;

b) în cazul săvârşirii de către operatorul de transport rutier a unor abateri grave, dupa cum urmează:

(i) când licenţa de traseu a fost obţinută prin furnizarea unor documente care conţineau informaţii eronate;

(ii) când operatorul de transport rutier, deţinător al licenţei de traseu, a încredinţat spre efectuare altui operator de transport rutier curse prevăzute în graficul de circulaţie aferent licenţei de traseu;

c) în cazul săvârşirii de către operatorul de transport rutier a unor abateri repetate, după cum urmează:

(i) în cazul transportului judeţean, când operatorul de transport rutier a efectuat mai puţin de 95% din totalul curselor prevăzute în graficul de circulaţie al licenţei de traseu a se efectua într-o lună calendaristică;

(ii) când operatorul de transport rutier a înlocuit de mai mult de 3 ori unul dintre vehicule fără respectarea prevederilor art. 18 alin. (2);

d) la încetarea activităţii operatorului de transport rutier;

e) la retragerea licenţei de transport.

(2) In cazurile prevăzute la alin. (1) lit. a), b) şi c), retragerea licenţei de traseu se face în baza solicitării motivate a administraţiei publice judeţene.

Art. 29. - (1) In cazul retragerii licenţei de traseu, operatorul de transport rutier va fi înştiinţat de agenţia A.R.R, emitentă, fiind obligat să efectueze serviciul de transport pe o perioadă de 60 de zile de la data înştiinţării.

(2) După retragerea licenţei de traseu, traseul respectiv va fi atribuit în cadrul următoarei şedinţe de atribuire prevăzute la art. 21 alin. (1) lit. d).

(3) In cazul în care operatorul de transport rutier a renunţat la licenţa de traseu pe un traseu, conform art. 27, acesta nu va mai putea participa la următoarele şedinţe de atribuire pentru atribuirea traseului respectiv, pe perioada de valabilitate a programului de transport în vigoare.

(4) In cazul în care operatorului de transport rutier i s-a retras licenţa de traseu pe un traseu, acesta nu va mai putea participa la următoarele şedinţe de atribuire a traseului respectiv, pe perioada de valabilitate a programului de transport în vigoare.

Art. 30. - (1) Pierderea, deteriorarea sau sustragerea licenţelor de traseu se comunică de către operatorul de transport rutier agenţiei A.R.R, emitente, în termen de 15 zile de la data constatării, acestea înlocuindu-se cu un document nou, cu plata tarifelor aferente.

(2) Pierderea sau sustragerea licenţelor de traseu se publică în Monitorul Oficial al României, Partea a III-a.

SECŢIUNEA a 3-a

Serviciul de transport public local si judeţean de persoane prin curse regulate speciale

Art. 31. - (1) Transportul public local de persoane prin curse regulate speciale se efectuează de operatorii de transport rutier în baza licenţei de traseu eliberate de autorităţile administraţiei publice locale în a căror rază administrativă se află traseul respectiv.

(2) Transportul public judeţean de persoane prin curse regulate speciale se efectuează de operatorii de transport rutier în baza licenţei de traseu eliberate de autorităţile administraţiei publice de la nivel judeţean în a căror rază administrativă se află traseul respectiv, cu avizul Autorităţii Rutiere Române-A.R.R.

Art. 32. - Transportul public local şi judeţean de persoane prin curse regulate speciale poate fi efectuat de către operatorii de transport rutier care au încheiat un contract cu un beneficiar sau cu cel care a angajat serviciul de transport, pentru transportul copiilor, elevilor şi studenţilor la şi de la instituţiile de învăţământ, transportul salariaţilor la şi de la instituţiile la care sunt'angajaţi sau pentru transportul angajaţilor unui operator economic la şi de la locul de muncă.

Art. 33. - (1) In vederea obţinerii unei licenţe de traseu pentru un serviciu de transport public, local sau judeţean, după caz, prin curse regulate speciale, operatorul de transport rutier va depune la autorităţile administraţiei publice locale din comune, oraşe şi municipii sau la autorităţile administraţiei publice de la nivel judeţean, după caz, un dosar care va cuprinde:

a) cererea;

b) lista vehiculelor cu care se efectuează traseul şi capacitatea de transport a acestora;

c) copiile conforme ale licenţei de transport, într-un număr egal cu cel al vehiculelor prezentate în listă;

d) graficul de circulaţie propus, care trebuie să fie în concordanţă cu programul de începere/încheiere a activităţilor, respectiv cu programul de intrare/ieşire din schimb, vizat de beneficiarul transportului sau de cel care a solicitat transportul; graficul de circulaţie va cuprinde sensurile în care se transportă persoanele pentru începerea activităţilor/intrarea în schimb, respectiv transportul acestora la încheierea activităţilor/ieşirea din schimb;

e)  contractul/contractele încheiat/încheiate cu beneficiarul/ beneficiarii transportului, din care să rezulte programul de începere/încheiere a activităţilor, respectiv programul de intrare/ieşire din schimb;

f) tabelul cu persoanele transportate, anexă la contractul de transport, vizat de beneficiar.

(2) Contractul prevăzut la alin. (1) lit. e) se va încheia cu fiecare beneficiar al transportului, cursa putându-se executa pentru mai mulţi beneficiari, dacă sunt îndeplinite cumulativ următoarele condiţii:

a) graficul de'circulaţie propus este identic pentru toţi beneficiarii transportului şi este aprobat de toţi beneficiarii transportului;

b) programul de începere/încheiere a activităţilor, respectiv programul de intrare/ieşire din schimb este identic pentru toţi beneficiarii transportului';

c) beneficiarii transportului îşi desfăşoară activitatea în acelaşi perimetru sau într-un perimetru învecinat şi sunt în relaţii comerciale directe ori indirecte, care justifica necesitatea corelării şi optimizării transportului angajaţilor;

d) capacitatea de transport a vehiculului/vehiculelor cu care se efectuează traseul permite transportul angajaţilor nominalizaţi de toţi beneficiarii transportului.

Art. 34. - In termen de maximum 30 de zile de la data depunerii dosarului, compartimentele sau serviciile specializate de transport din cadrul autorităţilor administraţiei publice locale ori judeţene, după caz, analizează documentele depuse, urmând ca, în cazul în care sunt îndeplinite condiţiile pentru efectuarea transportului public local sau judeţean de persoane prin curse regulate speciale pe acel traseu, să dispună eliberarea licenţei de traseu sau să comunice în scris refuzul motivat, după caz.

Art. 35. - (1) Licenţa de traseu se eliberează operatorului de transport rutier într-uh număr egal cu numărul de vehicule necesare efectuării traseului, după prezentarea avizelor eliberate de compartimentele sau serviciile specializate de transport din cadrul autorităţilor administraţiei publice locale ori judeţene, după caz, pentru staţiile utilizate pentru urcarea/coborârea persoanelor transportate.

(2) Staţiile utilizate pentru urcarea/coborârea persoanelor transportate, în cazul transportului local sau judeţean de persoane prin curse regulate speciale, sunt altele decât staţiile publice şi trebuie să asigure condiţii minime de siguranţă pentru persoanele transportate.

(3) Licenţa de traseu se eliberează pentru o perioadă egală cu perioada de valabilitate a contractului încheiat cu beneficiarul sau cu cel care a angajat transportul, dar nu mai mult de 3 ani, după prezentarea documentului de plată a tarifului de eliberare.

(4) Modelul licenţei de traseu este prevăzut în anexele nr. 1 şi 4 la prezentele norme.

(5) Licenţa de traseu este însoţită pe toată durata efectuării transportului de caietul de sarcini aferent acesteia, în original.

(6) Caietul de sarcini aferent licenţei de traseu cuprinde:

a) staţiile, altele decât staţiile publice, precum şi distanţele dintre acestea;

b) orele de plecare, respectiv de sosire;

c) zilele în care se efectuează transporturile;

d) capacitatea autovehiculului care efectuează transportul.

(7)  Modelul caietului de sarcini al licenţei de traseu este prevăzut în anexele nr. 5 şi 6 la prezentele norme.

(8) Licenţa de traseu este nominală şi nu este transmisibilă.

Art. 36. - Compartimentele sau serviciile specializate de transport din cadrul autorităţilor administraţiei publice locale sau judeţene, după caz, vor respinge dosarul depus în vederea obţinerii unei licenţe de traseu în următoarele condiţii:

a) dacă solicitantul nu dispune de numărul de vehicule sau de copii conforme ale licenţei de transport, necesare derulării transportului pe traseul solicitat, conform contractului încheiat cu beneficiarul sau cu cel care a angajat transportul;

b) dacă un vehicul este utilizat simultan pentru transportul angajaţilor mai multor beneficiari, cu excepţia situaţiei prevăzute la art. 33 alin. (2) lit. a-d, precum şi dacă vehiculul respectiv a fost nominalizat pe un traseu din programele de transport prin curse regulate ale căror grafice de circulaţie se suprapun cu cel vizat de beneficiarul sau de cel care a angajat transportul.

Art. 37. - Retragerea licenţei de traseu se face de către compartimentele sau serviciile specializate de transport din cadrul autorităţilor administraţiei publice locale ori judeţene, după caz, în următoarele cazuri:

a) când nu mai sunt îndeplinite condiţiile care au stat la baza eliberării acesteia;

b) în cazul săvârşirii de către operatorul de transport rutier a unor abateri grave de la prevederile caietului de sarcini aferent licenţei de traseu sau ale regulamentului pentru efectuarea transportului public local;

c) la încetarea activităţii operatorului de transport rutier;

d) la retragerea licenţei de transport.

Art. 38. - In cazul transportului local sau judeţean de persoane prin curse regulate speciale, operatorul de transport rutier trebuie să respecte obligaţiile prevăzute în regulamentul pentru efectuarea transportului public local şi în caietul de sarcini al serviciului de transport public local, întocmit de către serviciile sau compartimentele de transport din comune, oraşe şi municipii sau de autorităţile judeţene, după caz.

Art. 39. - (1) Pierderea, deteriorarea sau sustragerea licenţelor de traseu se comunică administraţiei publice locale ori judeţene, după caz, de către operatorul de transport rutier, în termen de 15 zile de la data constatării, acestea înlocuindu-se cu un document nou, cu plata tarifelor aferente.

(2) Pierderea sau sustragerea licenţelor de traseu se publică în Monitorul Oficial al României, Partea a III-a.

SECŢIUNEA a 4-a

Serviciul de transport cu autoturisme în regim de taxi şi de transport cu autoturisme în regim de închiriere

Art. 40. - Serviciul de transport cu autoturisme în regim de taxi şi de transport cu autoturisme în regim de închiriere este reglementat prin Legea nr. 38/2003 privind transportul în regim de taxi şi în regim de închiriere, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 45 din 28 ianuarie 2003, astfel cu a fost modificată şi completată prin Legea nr. 265/2007.

SECŢIUNEA a 5-a

Serviciul de transport public local de persoane prin curse regulate efectuat cu tramvaie si troleibuze

Art. 41. - Serviciul de transport public local de persoane prin curse regulate efectuat cu tramvaie şi troleibuze se efectuează de către transportatori autorizaţi pe baza hotărârii autorităţilor administraţiei publice locale de dare în administrare a serviciilor respective.

Art. 42. -In cazul transportului public local de persoane prin curse regulate efectuat cu tramvaiul şi troleibuzul, transportatorul autorizat trebuie să respecte obligaţiile prevăzute în regulamentul pentru efectuarea transportului public local şi în caietul de sarcini al serviciului de transport public local, întocmit de către autorităţile administraţiei publice locale.

SECŢIUNEA a 6-a

Serviciul de transport public local de mărfuri în regim contractual

Art. 43. - Serviciul de transport public local de mărfuri în regim contractual se efectuează de către transportatori autorizaţi pe baza autorizaţiei de transport şi a copiei conforme a acesteia, eliberate de către autorităţile administraţiei publice locale.

Art. 44. - In cazul transportului public local de mărfuri în regim contractual transportatorul autorizat trebuie să respecte obligaţiile prevăzute în regulamentul pentru efectuarea transportului public local şi în caietul de sarcini al serviciului de transport public local, întocmit de către autoritatea administraţiei publice locale.

SECŢIUNEA a 7-a

Alte servicii de transport public local

Serviciul de transport public local de persoane pe cablu

Art. 45. - Serviciul de transport public local de persoane pe cablu se efectuează de către transportatori autorizaţi pe baza programelor de transport întocmite de aceştia, aprobate prin hotărâre a consiliului local sau judeţean, în a cărui rază de autoritate se găseşte staţia de plecare.

Art. 46. - In cazul transportului public local de persoane pe cablu, transportatorul autorizat trebuie să respecte obligaţiile prevăzute în regulamentul pentru efectuarea transportului public local şi în caietul de sarcini al serviciului de transport public local, întocmit de către autorităţile administraţiei publice locale din comune, oraşe şi municipii sau de autorităţile administraţiei publice de la nivel judeţean, după caz.

Serviciul de transport public local de mărfuri cu tractoare cu remorci

Art. 47. - Serviciul de transport public local de mărfuri cu tractoare cu remorci se efectuează de către transportatori autorizaţi pe baza autorizaţiei de transport şi a copiei conforme a acesteia, eliberate de către autorităţile administraţiei publice locale.

Art. 48. -In cazul transportului public local de mărfuri cu tractoare cu remorci, transportatorul autorizat trebuie să respecte obligaţiile prevăzute în regulamentul pentru efectuarea transportului public local şi în caietul de sarcini al serviciului de transport public local, întocmit de către autorităţile administraţiei publice locale.

Serviciul de transport public local efectuat cu vehicule speciale destinate serviciilor funerare

Art. 49. - Serviciul de transport public local efectuat cu vehicule speciale destinate serviciilor funerare se efectuează de către transportatori autorizaţi pe baza autorizaţiei de transport şi a copiei conforme a acesteia, eliberate de către autorităţile administraţiei publice locale.

Art. 50. - In cazul transportului public local efectuat cu vehicule speciale destinate serviciilor funerare, transportatorul autorizat trebuie să respecte obligaţiile prevăzute în regulamentul pentru efectuarea transportului public local şi în caietul de sarcini al serviciului de transport public local, întocmit de către autorităţile administraţiei publice locale.

Serviciul de transport public local de persoane si mărfuri pe căile navigabile interioare

Art. 51. - (1) Serviciul de transport public local de persoane şi mărfuri pe căile navigabile interioare poate fi asigurat prin servicii de transport public în sistem concurential sau prin servicii de transport public subvenţionat, în zonele stabilite de lege.

(2) Serviciul de transport public local de persoane şi mărfuri pe căile navigabile interioare se poate realiza prin servicii de transport prin curse regulate sau prin servicii de transport ocazionale.

Art. 52. - Serviciul de transport public local de persoane şi mărfuri pe căile navigabile interioare prin curse regulate se efectuează pe baza programului de transport public de persoane întocmit de autorităţile administraţiei publice locale din comune, oraşe şi municipii sau de autorităţile administraţiei publice de la nivel judeţean, după caz.

Art. 53. -In cazul transportului public local de persoane şi mărfuri pe căile navigabile interioare, transportatorul autorizat trebuie să respecte obligaţiile prevăzute în regulamentul pentru efectuarea transportului public local şi în caietul de sarcini al serviciului de transport public local, întocmit de către autorităţile administraţiei publice locale din comune, oraşe şi municipii sau de autorităţile administraţiei publice de la nivel judeţean, după caz.

CAPITOLUL III

Administrarea serviciilor de transport public local

Art. 54. - Serviciile de transport public local se pot atribui prin:

a)  gestiune directă, care se realizează prin hotărâri ale consiliilor locale, ale consiliilor judeţene sau ale Consiliului General al Municipiului Bucureşti, privind atribuirea şi darea în administrare a serviciului;

b) gestiune delegată, care se realizează prin concesionare de către autoritatea administraţiei publice locale, în baza unui contract de delegare a gestiunii'.

Art. 55. -Autorităţile administraţiei publice locale au faţă de operatorii de transport'rutier şi transportatorii autorizaţi obligaţiile prevăzute de Legea nr. 92/2007, precum şi de contractele'de atribuire a gestiunii.

Art. 56. - Autorităţile administraţiei publice locale pot să acorde operatorului de transport rutier/transportatorului autorizat, în cazul transportului public local de persoane prin curse regulate, cu titlu gratuit, dreptul de a realiza, conform planurilor de amplasament aprobate, amenajările necesare exploatării mijloacelor de transport (staţii de întreţinere, salubrizare, spaţii de parcare, capete de linii'etc).

Art. 57. - Operatorul de transport rutier/transportatorul autorizat are dreptul de a utiliza gratuit pentru circulaţie infrastructura publică (străzi, poduri, pasaje denivelate, mobilier stradal etc.) şi instalaţiile auxiliare aferente acesteia.

Art. 58. - Pe durata contractului de dare în administrare sau de delegare a gestiunii, operatorul de transport rutier/transportatorul autorizat are exclusivitate pe traseele atribuite. In cazul în care pe acelaşi traseu vor opera şi alţi operatori de transport rutier/transportatori autorizaţi, fără ca această situaţie să fi fost prevăzută în contractul iniţial, operatorul de transport rutier/transportatorul autorizat are dreptul să solicite daune-interese de la autoritatea publică locală care a dat aprobarea sau direct de la operatorul de transport rutier/transportatorul autorizat respectiv, în situaţia în care acesta operează fără aprobare.

Art. 59. -In conformitate cu principiile autonomiei locale, ale protecţiei sociale şi ţinând seama de caracteristicile serviciului de transport public local de persoane prin curse regulate, autorităţile administraţiei publice locale pot asigura operatorului de transport rutier o'parte din mijloacele financiare necesare pentru exploatarea şi dezvoltarea reţelelor de transport public local de persoane,'infrastructură şi vehicule, prin următoarele mijloace:

a) diferenţă de tarif pentru protecţia socială;

b) alocaţie bugetară pentru cheltuieli de capital;

c) garanţii pentru credite interne şi externe.

Art. 60. - In cazul în care autorităţile administraţiei publice locale acordă subvenţii, neprimirea diferenţei de tafif şi/sau a alocaţiei bugetare stabilite prin contractul de delegare a gestiunii, în cuantumurile şi la termenele prevăzute, dă dreptul operatorului de transport rutier/transportatorului autorizat să ceară renegocierea unor prevederi ale contractului de delegare a gestiunii, care nu poate fi refuzată de autoritatea publică locală fără un motiv întemeiat.

Art. 61. - Operatorul de transport rutier/transportatorul autorizat va utiliza tarifele (lei/călători x km) stabilite prin hotărâre a consiliului local, a consiliului judeţean, respectiv a Consiliului General al Municipiului Bucureşti, calculate în conformitate cu normele-cadru privind stabilirea, ajustarea şi modificarea tarifelor, elaborate de către Autoritatea Naţională de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilităţi Publice, în baza art. 20jalin. (5) lit. b) din Legea nr. 92/2007.

Art. 62. - In cazul serviciului de transport public local de persoane prin curse regulate operatorul de transport rutier/transportatorul autorizat are dreptul să efectueze, cu informarea şi aprobarea autorităţilor administraţiei publice locale din comune', oraşe şi municipii sau a autorităţilor administraţiei publice de la nivel judeţean, după caz, modificări temporare (suspendări, limitări, micşorarea frecvenţei de circulaţie, devieri de traseu etc.) în deservirea unor trasee, atunci cand aceste modificări sunt necesare în caz de avarii sau pentru executarea unor lucrări la infrastructura rutieră.

Art. 63. - In cazul serviciului de transport public local de persoane prin curse regulate, operatorul de transport rutier va edita, în colaborare cu autorităţile administraţiei publice locale din comune, oraşe şi municipii sau cu autorităţile administraţiei publice de la nivel judeţean, dupa caz, hărţi şi pliante cu traseele mijloacelor de transport de persoane prin curse regulate şi speciale, va afişa în fiecare staţie orele de circulaţie a mijloacelor de transport rutier care trec prin staţia respectivă.

Art. 64. - Autorităţile administraţiei publice locale au obligaţia să informeze operatorul de transport rutier/transportatorul autorizat, cu 72 de ore înainte, în legătură cu efectuarea unor lucrări la infrastructura rutieră pe traseele cuprinse în programele de transport, deservite de acesta.

Art. 65. -Autorităţile administraţiei publice locale asigură starea tehnică corespunzătoare a carosabilului de pe întreaga reţea de trasee cuprinse în programele de transport, a trotuarelor din zona staţiilor de oprire a mijloacelor de transport public local de călători, semnalizarea rutieră, iluminarea zonelor staţiilor şi a trecerilor de pietoni.

Art. 66. - Autorităţile administraţiei publice locale şi/sau operatorul de transport rutier/transportatorul autorizat, dupa caz, vorasigura tipărirea, distribuţia, precum şi vânzarea legitimaţiilor de călătorie.

CAPITOLUL IV

Dispoziţii finale

Art. 67. - Licenţele de traseu valabile la data intrării în vigoare a Legii nr. 92/2007 îşi menţin valabilitatea până la expirarea acestora.

Art. 68. - Contractele de delegare a gestiunii serviciului de transport public local, valabil încheiate până la data intrării în vigoare a Legii nr. 92/2007, îşi produc efectele până la expirarea acestora, dar nu mai mult de termenele prevăzute la art. 28 alin. (1) din Legea nr. 92/2007.

Art. 69. - (1) In situaţia în care serviciul de transport public local se execută de către un operator de transport rutier fără a avea un contract de delegare a gestiunii valabil, acest serviciu se poate executa până la data de 31 decembrie 2007.

(2) După termenul prevăzut la alin. (1) autorităţile administraţiei publice locale sunt obligate să încheie un contract de delegare a gestiunii în condiţiile prevederilor legale în vigoare.

Art. 70. - Anexele nr. 1-6 fac parte integrantă din prezentele norme de aplicare a Legii serviciilor de transport public local nr. 92/2007.

ANEXA Nr. 1 la norme

Model de imprimat - Format A4 hârtie verde cu fond stema României (faţă)

RO

                      ROMÂNIA

  

PRIMĂRIA...................................

LICENŢĂ   DE   TRASEU

Seria......Nr.............

Servicii de transport public local de persoane prin curse

.........................................................................1)

                 Prezenta licenţă de traseu s-a eliberat operatorului de transport rutier:

..................................................................................................................................................................

..................................................................................................................................................................

..................................................................................................................................................................

Valabilă de la data de.....................până la data de.....................

Eliberată în baza Licenţei de transport seria......nr.......................

                                                                                                                Emitent:

                                                                                        Primăria..................................

Data eliberării................

                                                                                       Semnătura şi ştampila

                                                                                       ....................................

Operatorul de transport rutier poate efectua servicii de transport local de persoane pe traseul menţionat pe verso numai cu autovehicule având capacitatea menţionată în caietul de sarcini anexat şi în conformitate cu acesta.

1) Se va înscrie „regulate" sau „regulate speciale", după caz.

(verso)

Traseul:

Seria.........Nr..............

ANEXA Nr. 2 la norme

PRIMĂRIA.........................................

Operatorul de transport rutier/ Transportatorul autorizat

CAIET DE SARCINI AL  LICENŢEI  DE  TRASEU

Seria..........Nr.............1)

Servicii de transport public local de persoane prin curse regulate

A. Denumirea traseului....................................................................................

Linia/Lungimea traseului

Nr. de staţie

Denumirea staţiei

Zilele în care circulă

Intervalul de succedare a curselor

Nr. mijloacelor de transport

Capacitatea (nr. locuri)

Plecări de la capetele de traseu

Prima

Ultima

B. Amenajările şi dotările autovehiculului.....................................................................................................................................................................

..................................................................................................................................................................................................................................

..................................................................................................................................................................................................................................

Operatorul de transport/Transportatorul autorizat,

........................................................................................

(semnătura şi ştampila)

Primăria

........................................................................................

(semnătura şi ştampila)

1) Se înscriu seria şi numărul licenţei pentru traseu.

ANEXA Nr. 3 la norme

(faţă)

MINISTERUL TRANSPORTURILOR

AUTORITATEA RUTIERĂ ROMÂNĂ - A.R.R.

Agenţia A.R.R..........................

Operatorul de transport rutier

.........................................................

CAIET DE SARCINI  AL  LICENŢEI  DE TRASEU

Seria..........Nr................ 1)

Servicii de transport public judeţean de persoane prin curse regulate

A. Denumirea traseului....................................

DUS

ÎNTORS

Ora de plecare

km

Nr. de staţie

Denumirea staţiei

Ora de plecare

C1

C2

C3

C n

C1

C2

C3

C n

Emitent,

1) Se înscriu seria şi numărul licenţei pentru traseu.

(verso)

B. Condiţii pentru asigurarea caietului de sarcini:

1. Zilele în care circulă:

2.  Nr. de autovehicule necesar/Nr. de înmatriculare:

3. Amenajările şi dotările autovehiculului:

4.  Numărul de şoferi necesar:

C. Contracte pentru utilizarea autogărilor/staţiilor:

Nr. crt.

Autogara (staţia)

Nr/Data contractului

Valabil până la

Operatorul de transport rutier,

............................................................

(semnătura şi ştampila)

Şeful agenţiei A.R.R.,

............................................................

(semnătura şi ştampila)

Data emiterii........................

ANEXA Nr. 4 la norme

Model de imprimat - Format A4 hârtie orange cu fond stema României (faţă)

RO

ROMÂNIA

CONSILIUL JUDEŢEAN...................................

LICENŢA   DE   TRASEU

Seria......Nr.............

Servicii de transport public judeţean de persoane prin curse regulate speciale

Prezenta licenţă de traseu s-a eliberat operatorului de transport rutier:........................................................................................................................................................................ ........................................................................................................................................................................ ........................................................................................................................................................................

Valabilă de la data de.....................până la data de.....................

Eliberată în baza Licenţei de transport seria......nr........................

                                                                                                               Emitent:

                                                                                              Consiliul judeţean..........................

Data eliberării................

                                                                                              Semnătura şi ştampila

                                                                                              ....................................

Operatorul de transport rutier poate efectua servicii de transport judeţean de persoane prin curse regulate speciale pe traseul menţionat pe verso numai cu autovehicule având capacitatea menţionată în caietul de sarcini anexat şi în conformitate cu acesta.

(verso)

Traseul:

Seria.........Nr..............

ANEXA Nr. 5 la norme

PRIMĂRIA............................                                                                   

Operatorul de transport rutier/

Transportatorul autorizat

..............................................

CAIET DE SARCINI AL LICENŢEI DE TRASEU

Seria ..........Nr. ...............1)

Servicii de transport public local de persoane prin curse regulate speciale

A. Denumirea traseului....................................

DUS

ÎNTORS

Ora de plecare

km

Nr. de staţie

Denumirea staţiei

Ora de plecare

C1

C2

C3

C n

C1

C2

C3

C n

B. Condiţii pentru asigurarea caietului de sarcini:

1. Zilele în care circulă:.............................................

2.  Nr. de autovehicule necesar/Nr. de înmatriculare:

3. Amenajările şi dotările autovehiculului:

4.  Numărul de şoferi necesar:

Operatorul de transport/Transportatorul autorizat,

.................................................................................

(semnătura şi ştampila)

Primăria

.................................................................................

(semnătura si stampila)

1) Se înscriu seria şi numărul licenţei pentru traseu.

ANEXA Nr. 6 la norme

(faţă)

Consiliul Judeţean

..............................................................

Operatorul de transport rutier

.............................................................

CAIET DE SARCINI AL LICENŢEI  DE TRASEU

Seria..........Nr................1)

Servicii de transport public judeţean de persoane prin curse regulate speciale

A. Denumirea traseului....................................

DUS

ÎNTORS

Ora de plecare

km

Nr. de staţie

Denumirea staţiei

Ora de plecare

C1

C2

C3

Cn

C1

C2

C3

Cn

1) Se înscriu seria şi numărul licenţei pentru traseu.

Emitent,

(verso)

B. Condiţii pentru asigurarea caietului de sarcini:

1. Zilele în care circulă:

2.  Nr. de autovehicule necesar/Nr. de înmatriculare:

3. Amenajările şi dotările autovehiculului:

4.  Numărul de şoferi necesar:

C. Contracte pentru utilizarea autogărilor/staţiilor:

Nr. crt.

Autogara (staţia)

Nr/Data contractului

Valabil până la

Operatorul de transport rutier,

............................................................

(semnătura şi ştampila)

Emitent,

............................................................

(semnătura şi ştampila)

Data emiterii........................................


SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 353/2007

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 353 din 2007
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu