Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 41 din 16 octombrie 2007

privind aprobarea Contractului-cadru pentru prestarea serviciului de tranzit al energiei electrice din/spre tarile perimetrice prin Sistemul electroenergetic national intre [Operatorul de transport si de sistem] si [Client]

ACT EMIS DE: AUTORITATEA NATIONALA DE REGLEMENTARE IN DOMENIUL ENERGIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 754 din 6 noiembrie 2007



In temeiul art. 9 alin. (2), (8) şi (9), al art. 11 alin. (1) şi alin. (2) lit. a), f) şi i) din Legea energiei electrice nr. 13/2007, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi al art. 3 alin. (3) din Regulamentul de organizare şi funcţionare al Autorităţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Energiei, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 410/2007,

având în vedere referatul de aprobare prezentat de Departamentul preţuri şi tarife în domeniul energiei electrice,

în conformitate cu prevederile Procesului-verbal al şedinţei Comitetului de reglementare al Autorităţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Energiei din data de 16 octombrie 2007,

preşedintele Autorităţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Energiei emite următorul ordin:

Art. 1. - Se aprobă Contractul-cadru pentru prestarea serviciului de tranzit al energiei electrice din/spre ţările perimetrice prin Sistemul electroenergetic naţional între [Operatorul de transport şi de sistem] şi [Client], prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.

Art. 2. - Prevederile prezentului ordin se aplică operatorului de transport şi de sistem şi utilizatorilor Reţelei electrice de transport solicitanţi ai serviciului de tranzit.

Art. 3. - Departamentele de specialitate din cadrul Autorităţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Energiei vor urmări respectarea prevederilor prezentului ordin.

Art. 4. - La data publicării prezentului ordin, prevederile Ordinului preşedintelui Autorităţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Energiei nr. 11/2006 privind aprobarea Contractului-cadru pentru prestarea serviciului de tranzit al energiei electrice din ţările perimetrice prin Sistemul Electroenergetic al României, între Compania Naţională „Transelectrica" - S.A. şi [Client], publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 436 din 19 mai 2006, se abrogă.

Art. 5. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

p. Preşedintele Autorităţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Energiei,

Nicolae Opriş

ANEXĂ

CONTRACT-CADRU

pentru prestarea serviciului de tranzit al energiei electrice din/spre ţările perimetrice prin Sistemul electroenergetic naţional între [Operatorul de transport si de sistem] si [Client]

Nr................./...............

Intre:

[Operatorul de transport şi de sistem], societate comercială cu sediul în ........................................................................, înregistrată la oficiul registrului comerţului cu nr......................., cod de înregistrare fiscală (CIF) nr................................., cont de virament IBAN.................................................................., deschis la................................., reprezentată de................................, în calitate de prestator,

şi

[Client], societate comercială cu sediul în ................................................., înregistrată la [oficiul registrului comerţului]*) cu nr......................., cod de înregistrare fiscală (CIF)**) nr......................................, cont de virament IBAN......................., deschis la..........................., reprezentată de....................., în calitate de client,

ambele denumite în continuare părţi,

având în vedere:

a)  Solicitarea nr............../..............a clientului privind încheierea unui contract pentru prestarea serviciului de tranzit al energiei electrice prin Sistemul electroenergetic naţional;

b) prevederile Legii energiei electrice nr. 13/2007, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 51 din 23 ianuarie 2007, cu modificările şi completările ulterioare;

c)  prevederile Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 927 din 23 decembrie 2003, cu modificările şi completările ulterioare;

d) prevederile Codului comercial al pieţei angro de energie electrică, aprobat prin Ordinul preşedintelui Autorităţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Energiei nr. 25/2004, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 989 din 27 octombrie 2004;

e)  prevederile Codului tehnic al reţelei electrice de transport, aprobat prin Ordinul preşedintelui Autorităţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Energiei nr. 20/2004, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 828 din 8 septembrie 2004;

f) prevederile Procedurii operaţionale „Mecanismul de compensare a efectelor utilizării reţelelor electrice de transport pentru tranzite de energie electrică între operatorii de transport şi de sistem" şi ale Contractului ITC interimar de decontare şi clearing;

g) prevederile Ordinului preşedintelui Autorităţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Energiei nr. 41/2007 privind Contractui-cadru pentru prestarea serviciului de tranzit al energiei electrice din/spre ţările perimetrice prin Sistemul electroenergetic naţional între [Operatorul de transport şi de sistem] şi [Client];

h) prevederile Procedurii operaţionale TEL 01.06 privind alocarea capacităţii de interconexiune a SEN cu sistemele electroenergetice vecine -Aviz al Autorităţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Energiei nr. 19 din 10 noiembrie 2006,

s-au convenit următoarele:

*) Pentru clienţii persoane juridice străine se completează nr. de înregistrare la camerele de comerţ (sau instituţiile echivalente) din ţara respectivă, banca şi contul.

**) Pentru clienţii persoane juridice străine se completează nr. de înregistrare al contului de TVA emis de organele fiscale din ţara unde este înregistrată persoana juridică străină.

1.  Definiţii

Art. 1. - Termenii utilizaţi în prezentul contract sunt definiţi în anexă.

2. Obiectul şi preţul contractului

Art. 2. - Obiectul contractului constă în asigurarea de către prestator în favoarea clientului a serviciului de tranzit al energiei electrice din/spre ţările perimetrice prin Sistemul electroenergetic naţional (în continuare SEN), denumit în continuare serviciul prestat, şi reglementarea raporturilor dintre părţi privind obligaţiile financiare şi modalităţile de plată pentru serviciul prestat.

Art. 3. - (1) Cantităţile de energie electrică ce fac obiectul serviciului prestat sunt cantităţile programate de energie electrică introduse în SEN de către client la punctul de graniţă România-[ ] pe linia/liniile [ ] şi extrase din SEN de client la punctul de graniţă România - [    ], pe linia/liniile [    ].

(2) Cantităţile programate de energie electrică extrase din SEN de client la graniţa România - [ ]sunt egale orar cu cele introduse în SEN de client la graniţa România - [ ],conform alin.(1),şi confirmate de prestator şi operatorii de sistem ai [    ] si[    ]

(3) Cantitatea estimată de energie electrică pentru care se plăteşte de către client serviciul prestat în luna calendaristică de contract este de..................MWh.

(4) Tariful reglementat de tranzit, exclusiv TVA, este aprobat prin ordin al preşedintelui Autorităţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Energiei.

(5) Valoarea estimată a prezentului contract este de......................  lei,  din  care...............lei  reprezintă TVA, rezultată prin aplicarea tarifului reglementat prevăzut la alin. (4), calculată la cursul oficial al Băncii Naţionale a României leu/euro din data încheierii prezentului contract pentru cantitatea estimată prevăzută la alin. (3)*).

(6) Introducerea/extragerea în/din SEN a energiei electrice ce face obiectul contractului se efectuează pe baza graficului orar aferent cantităţii de energie electrică solicitată şi notificată de client prestatorului în fiecare zi până la ora 14,00 (CET), pentru o perioadă de cel mult o lună, dar nu mai târziu de ultima zi a lunii curente începând cu ziua următoare, în scris şi în format electronic stabilit de prestator.

(7) In prezentul contract, toate orele specificate se înţeleg ca fiind ore CET (ora oficială a Europei Centrale).

(8) Orice modificare a tarifului reglementat menţionat în alin. (4) va conduce la aplicarea noului tarif pentru perioada în care acesta este în vigoare, fără a fi necesară încheierea de acte adiţionale la prezentul contract.

(9) Capacitatea de interconexiune contractată pentru realizarea serviciului prestat este obţinută de client conform reglementărilor în vigoare şi alocată de către operatorii de sistem ai sistemelor electroenergetice ale ţărilor vecine sau de către prestator. Abaterile peste capacitatea de transfer contractată nu sunt permise.

(10) In termen de 5 zile lucrătoare de la terminarea lunii de contract, prestatorul va comunica clientului cantitatea tranzitată, determinată conform alin. (1) şi (2).

Art. 4. - Plata serviciului prestat potrivit acestui contract se realizează pentru cantităţile programate de energie electrică în condiţiile prevăzute în art. 3 alin. (1) şi (2).

3.  Modalităţi şi termene de plată

Art. 5. -In termen de 5 zile lucrătoare de la începerea lunii calendaristice de contract, prestatorul emite o factură de avans (până la 100%) din valoarea estimată a contractului prevăzută la art. 3 alin. (5). Valoarea în lei a facturii se calculează la cursul oficial al Băncii Naţionale a României leu/euro din data emiterii facturii. Factura se achită de client în termen de 5 zile lucrătoare de la primirea acesteia.

Art. 6. -In termen de 5 zile lucrătoare de la sfârşitul lunii calendaristice de contract, prestatorul emite o factură lunară pentru serviciul integral prestat, stabilit în conformitate cu cantităţile determinate conform art. 3 alin. (1) şi (2) din care se scade contravaloarea avansului facturat pentru luna de contract conform art. 5. Valoarea în lei a facturii se calculează la cursul oficial al Băncii Naţionale a României leu/euro valabil la data emiterii facturii. Factura se achită de client în termen de 5 zile lucrătoare de la primirea acesteia.

Art. 7. - Plata facturilor prevăzute la art. 5 şi 6 va fi efectuată prin orice mijloc legal de plată prevăzut de legislaţia în vigoare. Corespunzător modului de plată convenit, factura se consideră achitată de client la data înregistrării plăţii în extrasul bancar al clientului, la data preluării cecului de către prestator, la data semnării ordinului de compensare sau la data considerată de reglementările în vigoare pentru celelalte mijloace legale de plată.

Art. 8. - Plata facturilor va fi efectuată la banca şi în contul menţionate în facturi.

Art. 9. - Pentru neplata la data scadenţei a obligaţiilor prevăzute la art. 5 şi 6, prestatorul va calcula şi clientul va plăti acestuia, în afara sumei datorate, majorări de întârziere la această sumă, corespunzătoare ca procent majorării de întârziere datorate pentru neplata la termen a obligaţiilor către bugetul de stat, pentru fiecare zi de întârziere, începând cu prima zi după data scadenţei şi până în ziua plăţii (exclusiv). Valoarea totală a majorărilor de întârziere nu poate depăşi valoarea sumei datorate.

Art. 10. - Orice taxe şi comisioane bancare, cu excepţia celor percepute de banca prestatorului, se suportă de către client.

4.  Durata contractului

Art.  11. - (1) Prezentul contract îşi produce efectele începând cu data de.................... ora 00,00 (CET) până la [ultima zi a lunii calendaristice în care încetează contractul] ora 24,00 (CET).

(2) In cazul în care în perioada de valabilitate a acestui contract are loc restructurarea clientului prin divizarea acestuia în mai multe societăţi comerciale, noul client/noii clienţi urmează să încheie cu prestatorul un nou contract/noi contracte pentru serviciul de tranzit.

(3) Prezentul contract încetează să îşi producă efectele în următoarele cazuri:

a) părţile convin de comun acord încetarea contractului;

b) contractul ajunge la termen şi expiră;

c) prin reziliere, în caz de neîndeplinire/îndeplinire defectuoasă a obligaţiilor contractuale de către una dintre părţi, caz în care se pot solicita despăgubiri de către cealaltă parte;

d) în caz de forţă majoră, dacă împrejurarea care constituie forţa majoră durează mai mult de 6 luni;

e)  clientul nu obţine dreptul de utilizare a capacităţii de interconexiune pe liniile de interconexiune menţionate la art. 3 alin. (1).

*) Pentru contractele încheiate cu clienţii persoane juridice străine, valoarea estimată a contractului se va exprima direct în euro.

5.  Documentele contractului

Art. 12. -Anexa face parte integrantă din prezentul contract.

6. Standarde

Art. 13. - Părţile sunt de acord să respecte instrucţiunile şi comenzile operaţionale emise de prestator în baza Codului tehnic al reţelei electrice de transport şi recunosc că obligaţiile ce le revin în baza prezentului contract nu pot fi invocate drept cauză a nerespectării acestei reglementări.

7. Confidenţialitate

Art. 14. - Fiecare parte se obligă să asigure confidenţialitatea tuturor informaţiilor, documentaţiilor, datelor sau cunoştinţelor furnizate de către cealaltă parte în baza prezentului contract şi să nu le dezvăluie unei terţe părţi, în totalitate sau parţial, fără consimţământul scris al celeilalte părţi contractante. Fac excepţie de la aceste prevederi:

a) informaţiile solicitate de autorităţile competente, în conformitate cu reglementările în vigoare;

b) informaţiile care au fost făcute publice până la încheierea contractului.

Art. 15. - Prevederile art.14 rămân valabile 5 (cinci) ani după încetarea relaţiilor contractuale.

8. Obligaţiile prestatorului

Art. 16. - Prestatorul are următoarele obligaţii:

a) să asigure serviciul contractat în conformitate cu prevederile reglementărilor în vigoare;

b) să stabilească cu operatorii sistemelor vecine graficele de introducere/extragere în/din SEN a energiei electrice comunicate de client în limita capacităţii de transfer alocate;

c) să asigure conducerea operaţională a SEN conform prevederilor Codului tehnic al reţelei electrice de transport;

d) să asigure parametrii tehnici de calitate ai serviciului prestat conform prevederilor Codului tehnic al reţelei electrice de transport;

e) la cererea clientului, să pună la dispoziţia acestuia toate datele privind serviciul prestat în conformitate cu prezentul contract;

f) să suporte daunele solicitate de client şi dovedite ca fiind cauzate din vina prestatorului pentru pagubele produse clientului.

9.  Drepturile prestatorului

Art. 17. - Prestatorul are următoarele drepturi:

a) să factureze contravaloarea serviciului prestat la valoarea stabilită conform art. 5 şi 6;

b) să încaseze la termenele stabilite contravaloarea serviciului prestat;

c) să limiteze sau să întrerupă serviciul prestat în condiţiile prevăzute la art. 20.

10. Obligaţiile clientului

Art. 18. - Clientul are următoarele obligaţii:

a)    să obţină capacitatea de interconexiune pentru introducerea/extragerea energiei electrice care face obiectul prezentului contract;

b) să achite integral şi la termen facturile emise de prestator, eventualele corecţii sau regularizări ale acestora urmând să fie efectuate la următoarea facturare;

c) să transmită prestatorului graficul orar aferent cantităţii de energie electrică solicitată şi notificată de client prestatorului, în fiecare zi până la ora 14,00 (CET) pentru o perioadă de cel mult o lună, dar nu mai târziu de ultima zi a lunii curente începând cu ziua următoare, în scris şi în format electronic stabilit de prestator;

d)  să identifice şi să comunice părţile responsabile cu echilibrarea sau acei operatori licenţiaţi angajaţi în realizarea echilibrării din sistemul exportator şi din sistemul importator, care să asigure transmiterea graficelor orare programate la operatorul de sistem al sistemului respectiv;

e) să respecte prevederile Codului tehnic al reţelei electrice de transport şi dispoziţiile Operatorului de transport şi de sistem date în conformitate cu acesta;

f) să asigure transmiterea datelor necesare derulării contractului.

11.  Drepturile clientului

Art. 19. - Clientul are următoarele drepturi:

a)  să beneficieze de serviciul asigurat de prestator, în conformitate cu prevederile prezentului contract şi al Codului tehnic al reţelei electrice de transport.

b) să solicite prestatorului datele privind serviciul prestat în conformitate cu prezentul contract.

12.  Limitarea sau întreruperea serviciului prestat

Art. 20. - (1) Serviciul prestat în baza prezentului contract poate fi limitat sau întrerupt în următoarele cazuri:

a) plata facturilor emise nu se efectuează integral în termenul prevăzut la art. 5 şi 6. Serviciul se reia după plata integrală a facturilor emise şi a majorării de întârziere calculate;

b) forţă majoră, în condiţiile art. 21;

c) prin acordul părţilor;

d) în situaţie de avarie a SEN sau în zone ale acestuia;

e) abateri de la schema normală de funcţionare a instalaţiilor de transport şi de distribuţie, ca urmare a lucrărilor de retehnologizare/reabilitare, în cazul în care nu se pot asigura condiţiile de siguranţă şi de regim normale;

f)  acţiuni de prevenire sau de apariţie a unor avarii a echipamentelor din reţeaua electrică de transport, în urma cărora prestatorul nu mai poate asigura condiţiile normale de siguranţă în funcţionare conform prevederilor Codului tehnic al reţelei electrice de transport, cu comunicarea către client a justificării acestei măsuri;

g)   pe durata necesară intervenţiei asupra elementelor primare şi secundare ale reţelei de transport, în scopul înlăturării cauzelor care ar putea provoca incidente sau avarii la aceste elemente;

h) în regimuri post avarie, când nu se pot asigura parametrii normali ai energiei electrice;

i) întrerupere a introducerii/extragerii în/din SEN a energiei electrice de către sistemul furnizor/beneficiar din orice cauză justificabilă;

j) retragere din exploatare în mod accidental a liniilor de interconexiune implicate în operaţiunea de tranzit, menţionate la art. 3 alin. (1);

k) separări programate sau accidentale ale SEN şi [    ] şi/sau [   ];

l) când clientul nu obţine dreptul de utilizare a capacităţii de transfer pe liniile de interconexiune menţionate la art. 3 alin. (1).

(2) In cazul prevăzut la alin. (1) lit. a) decizia de întrerupere a serviciului se va pune în practică după expirarea preavizului de 5 (cinci) zile calendaristice pe care prestatorul trebuie să îl comunice clientului. Drept zi de preaviz se consideră prima zi financiară ce urmează datei la care s-a trimis înştiinţarea privind decizia de întrerupere a serviciului (fax, e-mail, poştă, registratură). Inştiinţarea privind decizia de întrerupere a serviciului se va transmite în termen de 3 zile financiare de la data scadenţei obligaţiilor prevăzute la art. 5 şi 6.

(3)  Pe perioada de preaviz părţile sunt obligate să depună toate diligenţele pentru rezolvarea litigiului într-un mod amiabil.

(4) In oricare caz prevăzut la alin. (1) lit. d)-k) prestatorul va notifica limitarea/întreruperea serviciului către client în decurs de 24 de ore de la producerea evenimentului.

13.  Forţa majoră

Art. 21. - (1) Părţile sunt absolvite de orice răspundere pentru neîndeplinirea în totalitate sau în parte a obligaţiilor ce decurg din prezentul contract, dacă acest lucru este rezultatul acţiunii forţei majore. Circumstanţele de forţă majoră sunt acelea care pot apărea pe perioada de valabilitate a prezentului contract, în urma producerii unor evenimente extraordinare, de exemplu, calamităţi naturale, război, embargo, care nu au putut fi luate în considerare de părţi la încheierea contractului şi care sunt în mod rezonabil în afara voinţei şi controlului părţilor.

(2) Partea care invocă forţa majoră trebuie să notifice acest lucru în scris celeilalte părţi în decurs de 48 de ore de la apariţia acesteia, apreciind şi perioada în care urmările ei încetează, cu confirmarea autorităţii abilitate de la locul producerii evenimentului ce constituie forţă majoră.

(3) Neîndeplinirea obligaţiei de comunicare a forţei majore nu înlătură efectul exonerator de răspundere al acesteia, dar antrenează obligaţia părţii care trebuia să o comunice de a repara pagubele cauzate părţii contractante prin faptul necomunicării.

14.  Litigii

Art. 22. - Prezentul contract este supus şi interpretat potrivit legii româneşti.

Art. 23. - Litigiile care decurg din interpretarea şi/sau executarea prezentului contract, care nu pot fi rezolvate pe cale amiabilă, vor fi supuse spre soluţionare instanţei judecătoreşti competente.

Art. 24. - Un litigiu nu exonerează părţile de la obligaţiile de plată la data scadentă numai dacă părţile sunt de acord altfel în fiecare caz în parte.

15.  Dispoziţii finale

Art. 25. - (1) Pentru neexecutarea, în totalitate sau în parte, a obligaţiilor prevăzute în prezentul contract, părţile răspund conform prevederilor legale române în vigoare.

(2) Contractul se poate prelungi, modifica sau completa prin acte adiţionale, inclusiv pentru includerea prevederilor legislative ulterioare încheierii contractului, la propunerea oricărei părţi, cu respectarea reglementărilor. Modificările prevederilor prezentului contract se pot face numai prin încheierea de acte adiţionale, cu excepţia cazului prevăzut în art. 3 alin. (8).

(3)  Prezentul contract se modifică şi/sau se completează automat dacă printr-un act normativ (lege, ordonanţă a Guvernului, ordonanţă de urgenţă a Guvernului, hotărâre a Guvernului, reglementare a Autorităţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Energiei) se modifică/completează prevederile prezentului contract, părţile având obligaţia preluării modificării/completării într-un act adiţional la contract, cu excepţia celei prevăzute la art. 3 alin. (4) şi (8).

16. Alte clauze

Art. 26. - Prezentul contract a fost încheiat la data de .............................  în  două   (2)  exemplare  deopotrivă originale, din care unul la client şi unul la prestator.

Prestator,

...............................................................

Client,

...............................................................

ANEXĂ la contractul-cadru

SEMNIFICAŢIA  TERMENILOR   DIN   CONTRACT

Termenii utilizaţi în cadrul contractului au următoarele semnificaţii:

Capacitate de interconexiune

Capacitatea unei linii sau a unui grup de linii de interconexiune alocată şi contractată de client prin procedura de licitaţie PO TEL-01.06

Client

[Client] pentru tranzitul de energie electrică din ţările perimetrice

Cantitate estimată de energie electrică

Cantitatea de energie electrică ce se va introduce/extrage la graniţa României, solicitată şi notificată de client sub formă de grafice orare

Cantitate programată de energie electrică

Cantitatea de energie electrică ce se va introduce/extrage la graniţa României, solicitată şi notificată de client sub formă de grafice orare, confirmată de prestator şi operatorii de sistem ai ţărilor vecine

Contract de alocare a capacităţii de interconexiune

Contract încheiat între operatorul de transport şi de sistem şi un titular

de licenţă în vederea realizării tranzacţiilor de import/export şi tranzit de energie electrică prin liniile de interconexiune ale Sistemului  electroenergetic naţional

Energie electrică

Energia electrică activă, în [MWhl

Grafic orar programat

Puteri orare în MW solicitate şi notificate de client şi confirmate de prestator cu operatorii de sistem ai ţărilor vecine

Lună de contract

O lună calendaristică în cadrul unui an calendaristic

Tranzit de energie electrică

Transportul energiei electrice între reţelele electrice de transport, în care:

• reţeaua electrică de transport de origine şi cea de destinaţie sunt situate în afara teritoriului României; şi

• efectuarea transportului implică utilizarea reţelei electrice de transport a României

Ţară perimetrică

Ţară vecină cu România al cărei operator de transport şi de sistem nu este parte semnatară a Contractului ITC interimar de decontare şi clearing privind mecanismul de compensare inter TSO a costurilor provocate de tranzite

Tarif reglementat de tranzit

Tariful stabilit de Autoritatea Naţională de Reglementare în Domeniul Energiei pentru serviciul de tranzit al energiei electrice din/spre ţările perimetrice prin sistemul electroenergetic al României

Zonă (de sistem)

Parte semnificativă a unui sistem electroenergetic definită de un ansamblu de noduri de reţea grupate în concordanţă cu un criteriu stabilit (administrativ, geografic, operaţional, tarifar etc.)


SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 41/2007

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 41 din 2007
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordin 41/2007
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu