ORDIN Nr. 451
din 17 aprilie 2008
pentru aprobarea
Metodologiei privind deplasarile in strainatate in interes de serviciu ale
personalului Clubului Sportiv Dinamo Bucuresti si primirea de delegatii straine
ACT EMIS DE:
MINISTERUL INTERNELOR SI REFORMEI ADMINISTRATIVE
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 325 din 24 aprilie 2008
In temeiul art. 7 alin. (4) din Ordonanţa de urgenţă a
Guvernului nr. 30/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului
Internelor şi Reformei Administrative, aprobată cu modificări prin Legea nr.
15/2008,
ministrul internelor şi reformei administrative emite următorul ordin:
Art. 1. - Se aprobă Metodologia privind deplasările în
străinătate în interes de serviciu ale personalului Clubului Sportiv Dinamo
Bucureşti şi primirea de delegaţii străine, prevăzută în anexa care face parte
integrantă din prezentul ordin.
Art. 2. - Prezentul ordin se publică în Monitorul
Oficial al României, Partea I.
Ministrul internelor şi reformei administrative,
Cristian David
ANEXA
METODOLOGIE
privind deplasările în străinătate în interes de
serviciu ale personalului Clubului Sportiv Dinamo Bucureşti şi primirea de delegaţii străine
CAPITOLUL I
Deplasările în interes de serviciu
Art. 1. - (1) Deplasările în străinătate în interes de
serviciu, pentru participarea la competiţii sportive oficiale, competiţii pe
bază de reciprocitate, negocieri privind contractele de vânzare-cumpărare de
sportivi, negocieri privind contractele de sponsorizare, vizite de documentare
la cluburi străine, participări la simpozioane şi conferinţe pe linie sportivă
şi la alte asemenea activităţi care prezintă interes, ale personalului din
cadrul Clubului Sportiv Dinamo Bucureşti, denumit în continuare clubul, se efectuează pe baza
Calendarului competiţional anual de deplasări externe comunicat de federaţiile
de specialitate şi pe baza unor invitaţii oficiale apărute ulterior aprobării
Calendarului competiţional anual de deplasări externe.
(2) Calendarul competiţional anual de deplasări externe
se aprobă de secretarul general al Ministerului Internelor şi Reformei
Administrative.
Art. 2. - (1) Deplasările în
străinătate efectuate în conformitate cu prevederile art.1, componenţa
delegaţiilor, precum şi mandatul de misiune al acestora se fac pe bază de
raport, care trebuie aprobat astfel:
a) de către secretarul general al ministerului,
pentru preşedintele clubului;
b) de către preşedintele clubului sau înlocuitorul
legal al acestuia, pentru personalul clubului.
(2) Dacă în componenţa delegaţiei sunt incluşi şi
lucrători din alte structuri ale Ministerului Internelor şi Reformei
Administrative, raportul pentru delegaţia mixtă este aprobat de secretarul
general al ministerului, finanţarea fiind suportată din fondurile clubului.
Art. 3. - Raportul prin care se solicită aprobarea
deplasării în străinătate, în interes de serviciu, va cuprinde referiri
privind: gradul profesional, numele, prenumele, funcţia şi locul de muncă ale
celui care urmează să facă deplasarea, perioada deplasării, temeiul deplasării
(invitaţie prin fax, telefon sau în alt mod, contracte, protocol de colaborare,
program de deplasare, ordin şi altele), ţara, localitatea, obiectul/scopul
deplasării, cheltuieli ocazionate de deplasare, mandatul de misiune, avizele
necesare aprobării deplasării.
Art. 4. - (1) Rezultatele deplasărilor efectuate în
străinătate în interes de serviciu se prezintă pe bază de raport, în termen de
3 zile lucrătoare de la data înapoierii în ţară, preşedintelui clubului.
(2) Rapoartele prevăzute la alin. (1) cuprind:
a) modul de îndeplinire a obiectivelor stabilite ori a
altor sarcini executate;
b) menţiuni referitoare la
valorificarea în continuare a rezultatelor obţinute;
c) aprecieri asupra eficienţei deplasării.
(3) Rezultatele tuturor deplasărilor efectuate în
străinătate se prezintă, după fiecare deplasare, pe bază de raport secretarului
general al ministerului de către preşedintele clubului.
Art. 5. - Intocmirea formalităţilor pentru obţinerea
paşapoartelor, a documentelor de călătorie şi a drepturilor valutare de deplasare, precum şi
obţinerea vizelor pentru ţările unde acestea sunt necesare se realizează prin
compartimentele proprii ale clubului, care au atribuţii şi sarcini în acest
domeniu de activitate.
Art. 6. - Cheltuielile ocazionate de deplasările în
străinătate, în interes de serviciu, ale personalului clubului se suportă din
bugetul propriu.
Art. 7. - Cheltuielile, în lei şi valută, efectuate cu
prilejul deplasărilor în străinătate, în interes de serviciu, se decontează în
conformitate cu reglementările legale privind operaţiunile de casă în unităţile
Ministerului Internelor şi Reformei Administrative şi cu dispoziţiile Hotărârii
Guvernului nr. 1.447/2007 privind aprobarea Normelor financiare pentru
activitatea sportivă.
CAPITOLUL II
Primirile de parteneri străini
Art. 8. - Primirile de parteneri străini pentru
tratative, vizite de documentare şi alte asemenea activităţi se efectuează la
solicitările acestora sau la invitaţia clubului, cu aprobarea preşedintelui
clubului. Preşedintele clubului stabileşte persoanele care participă la
discuţii, împuternicirile acestora, precum şi activităţile ce urmează să se
desfăşoare.
Art. 9. - După efectuarea primirilor partenerilor
străini, rezultatele obţinute cu prilejul discuţiilor purtate, încheierea unor
contracte, realizarea unor colaborări etc. se prezintă preşedintelui clubului
de către cei care au participat la aceste activităţi.
Art. 10. - Cheltuielile ocazionate de primirile în
ţară/vizitele partenerilor străini se suportă de către club, din bugetul
propriu.
Art. 11. - Cheltuielile efectuate cu prilejul
primirilor în ţară/vizitelor partenerilor străini se decontează în maximum 3
zile lucrătoare de la încheierea vizitei, pe bază de acte justificative
aprobate de preşedintele clubului.
CAPITOLUL III
Dispoziţii finale
Art. 12. - Personalul clubului care se deplasează în
străinătate sau poartă convorbiri cu parteneri străini nu angajează Ministerul
Internelor şi Reformei Administrative în alte activităţi în afara celor
cuprinse în mandatul de misiune şi are obligaţia de a respecta normele
comportamentale pentru personalul Ministerului Internelor şi Reformei
Administrative în relaţiile cu partenerii străini, conform dispoziţiilor legale
în vigoare.
Art. 13. - Personalul clubului care efectuează
deplasări în străinătate sau poartă convorbiri cu parteneri străini are
obligaţia să respecte atât legislaţia statului român, cât şi pe cea a statului
în care se deplasează.
Art. 14. - Personalul clubului care încalcă prevederile
prezentei metodologii sau depăşeşte, din vina lui, perioada de timp aprobată
pentru deplasarea în străinătate este pasibil, după caz, de răspundere
materială, disciplinară, penală sau civilă, potrivit normelor legale în vigoare.