ORDIN Nr. 453
din 17 aprilie 2008
privind aprobarea
cheltuielilor eligibile pentru Programul operational „Dezvoltarea capacitatii
administrative 2007-2013"
ACT EMIS DE:
MINISTERUL INTERNELOR SI REFORMEI ADMINISTRATIVE
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 370 din 15 mai 2008
Având în vedere prevederile Hotărârii Guvernului nr.
759/2007 privind regulile de eligibilitate a cheltuielilor efectuate în cadrul
operaţiunilor finanţate prin programele operaţionale,
în temeiul art. 7 alin. (4) din Ordonanţa de urgenţă a
Guvernului nr. 30/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului
Internelor şi Reformei Administrative, aprobată cu modificări prin Legea nr.
15/2008, al art. 11 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 386/2007 privind
organizarea şi funcţionarea Ministerului Economiei şi Finanţelor, cu
modificările şi completările ulterioare, precum şi al art. 13 din Hotărârea
Guvernului nr. 759/2007 privind regulile de eligibilitate a cheltuielilor efectuate
în cadrul operaţiunilor finanţate prin programele operaţionale,
ministrul internelor si reformei administrative si ministrul economiei si finanţelor emit următorul ordin:
Art. 1. - O cheltuială este eligibilă în cadrul
proiectelor finanţate prin Programul operaţional „Dezvoltarea capacităţii
administrative 2007-2013" (PO DCA) dacă îndeplineşte cumulativ următoarele condiţii:
a) respectă prevederile Hotărârii Guvernului nr.
759/2007 privind regulile de eligibilitate a cheltuielilor efectuate în cadrul
operaţiunilor finanţate prin programele operaţionale;
b) se încadrează în
categoriile de cheltuieli prevăzute în prezentul ordin şi în anexele nr. 1 şi 2
la acesta, în cazul proiectelor finanţate în cadrul următoarelor domenii majore
de intervenţie ale PO DCA:
(i) axa prioritară 1 -Imbunătăţiri de structură şi
proces ale managementului ciclului de politici publice:
1. îmbunătăţirea procesului de luare a deciziilor la
nivel politico-administrativ;
2. creşterea responsabilizării administraţiei publice;
3. îmbunătăţirea eficacităţii organizaţionale;
(ii) axa prioritară 2 - Imbunătăţirea calităţii şi
eficienţei furnizării serviciilor publice, cu accentul pus pe procesul de
descentralizare:
1. sprijin pentru procesul de descentralizare
sectorială a serviciilor;
2. îmbunătăţirea calităţii şi eficienţei furnizării
serviciilor;
(iii) axa prioritară 3 -Asistenţă tehnică:
1. sprijin pentru implementarea, managementul general
şi evaluarea PO DCA şi pentru pregătirea următorului exerciţiu de programare;
2. sprijin pentru activităţile de comunicare şi de
promovare ale PO DCA.
Art. 2. - In vederea implementării PO DCA se definesc
următoarele categorii de cheltuieli eligibile:
a) cheltuieli pentru consultanţă şi expertiză;
b) cheltuieli cu personalul;
c) cheltuieli cu deplasarea;
d) cheltuieli pentru traduceri şi interpretariat;
e) cheltuieli aferente tipăririi şi multiplicării de
materiale;
f) cheltuieli pentru închirieri şi leasing;
g) cheltuieli cu achiziţia de materiale consumabile; h)
cheltuieli generale de administraţie;
i) cheltuieli pentru dotări care pot intra în categoria mijloacelor fixe sau a obiectelor de inventar;
j) cheltuieli pentru achiziţia de active fixe
necorporale;
k) cheltuieli pentru servicii informatice şi de
comunicaţii;
l) taxe;
m) cheltuieli aferente procedurilor de achiziţie
publică;
n) cheltuieli pentru informare,
comunicare şi publicitate pentru proiect;
o) cheltuieli pentru informare, comunicare şi
publicitate pentru activităţi de conştientizare;
p) cheltuieli cu achiziţionarea de publicaţii în format
tipărit şi/sau electronic şi abonamente;
q) cheltuieli privind
achiziţionarea serviciilor de audit;
r) cheltuieli privind instruirea personalului implicat
în gestionarea PO DCA, a membrilor Comitetului de monitorizare, a beneficiarilor
şi a potenţialilor beneficiari;
s) cheltuieli aferente garanţiilor bancare.
Art. 3. - Sunt considerate eligibile cheltuielile
efectuate pentru desfăşurarea activităţilor de tipul: organizarea de şi
participarea la evenimente, conferinţe, seminarii, ateliere de lucru, reuniuni
de lucru, cursuri de instruire, activităţi transnaţionale, reuniuni ale
Comitetului de monitorizare.
Art. 4. - Contribuţia beneficiarului la realizarea
operaţiunii trebuie să fie sub formă financiară.
Art. 5. - (1) Cheltuielile referitoare la
subcontractele care determină o creştere a costului de executare a operaţiunii,
fără a aduce o valoare adăugată proporţională, nu sunt eligibile pentru
cofinanţarea din PO DCA.
(2) Pentru toate subcontractele, subcontractorii se
angajează să furnizeze organismelor de audit şi control toate informaţiile
necesare privind activităţile subcontractate.
Art. 6. - (1) Cheltuielile privind leasingul pentru
mijloace de transport sunt eligibile în cadrul proiectului.
(2) Cheltuielilor privind leasingul li se aplică
prevederile art. 11 din Hotărârea Guvernului nr. 759/2007 privind regulile de
eligibilitate a cheltuielilor efectuate în cadrul operaţiunilor finanţate prin
programele operaţionale.
Art. 7. - Cheltuielile cu personalul contractual se
decontează conform contractului de muncă sau proporţional cu procentul prevăzut
în fişa postului/foaia de prezenţă.
Art. 8. - In cazul personalului autorităţilor şi
instituţiilor publice, indiferent de finanţarea acestora, pe perioada delegării
şi detaşării în altă localitate, precum şi în cazul deplasării în cadrul
localităţii, în interesul serviciului, nivelul cheltuielilor eligibile cu
deplasarea, de tipul cheltuielilor de transport, cazare şi diurnă, se
stabileşte potrivit Hotărârii Guvernului nr. 1.860/2006 privind drepturile si
obligaţiile personalului autorităţilor şi instituţiilor publice pe perioada
delegării şi detaşării în altă localitate, precum şi în cazul deplasării, în
cadrul localităţii, în interesul serviciului.
Art. 9. - (1) Cheltuielile cu deplasarea sunt eligibile
şi pentru experţii/consultanţii solicitaţi de beneficiari în contextul
implementării proiectului.
(2) Cheltuielile cu deplasarea, în ţară sau în
străinătate, sunt considerate eligibile dacă se justifică efectuarea
deplasărilor în scopul proiectului, pentru decontare aplicându-se legislaţia în
vigoare.
Art. 10. - (1) In cazul
proiectelor finanţate din PO DCA,
orice venit (neprevăzut) generat de proiect trebuie să fie dedus din totalul
costurilor directe eligibile declarate pentru proiectul respectiv.
(2) Cheltuielile generale de administraţie, declarate
în mod forfetar, sunt eligibile în conformitate cu
regulile stabilite de Autoritatea de management (AM) în Ghidul solicitantului, pe baza declaraţiei pe proprie răspundere
transmise de beneficiar, în limita a 20% din costurile directe eligibile ale
proiectului.
Art. 11. - (1) Cheltuielile de
tip Fondul European de Dezvoltare Regională (FEDR), eligibile în cadrul PO DCA, sunt cheltuielile pentru dotări care
pot intra în categoria mijloacelor fixe sau a obiectelor de inventar necesare
implementării proiectelor.
(2) Cheltuielile prevăzute la
alin. (1) sunt eligibile în procentul stabilit de AM în Ghidul solicitantului
şi/sau în documentul-cadru de implementare.
Art. 12. - Cheltuielile efectuate de beneficiar în
conformitate cu prevederile art. 1 nu vor fi autorizate de AM ca fiind eligibile, în condiţiile în care acestea reprezintă
costuri suplimentare generate de existenţa unor deficienţe grave ale sistemelor
de management şi control stabilite la nivelul beneficiarului în vederea
implementării proiectului.
Art. 13. - (1) Se aprobă lista
cheltuielilor eligibile aferente axelor prioritare 1 şi 2, prevăzută în anexa
nr. 1, şi lista cheltuielilor eligibile aferente axei prioritare 3 „Asistenţă
tehnică", prevăzută în anexa nr. 2.
(2) Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantă din prezentul ordin.
Art. 14. - Prezentul ordin intră în vigoare de la data
publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I.
p. Ministrul internelor şi reformei administrative,
Liviu Radu,
secretar de stat
p. Ministrul economiei şi finanţelor,
Eugen Teodorovici,
secretar de stat
ANEXA Nr. 1
Categorii de cheltuieli eligibile în cadrul axelor
prioritare 1 şi 2 ale Programului operaţional „Dezvoltarea capacităţii administrative
2007-2013"
1. Cheltuieli pentru
consultanţă şi expertiză:
a) cheltuieli cu elaborarea de
studii şi analize în domeniul tehnic, administrativ, financiar, contabil,
fiscal şi juridic;
b) cheltuieli pentru servicii de consultanţă şi
expertiză pentru dezvoltarea de sisteme;
c) cheltuieli pentru elaborarea de rapoarte, strategii,
ghiduri, metodologii;
d) cheltuieli pentru servicii/studii de evaluare,
cercetare, certificare şi recertificare, inclusiv audituri de sistem;
e) cheltuieli cu studii şi/sau analize solicitate de AM
în scopul acordării asistenţei financiare nerambursabile;
f) onorarii pentru consultanţi (în cazul persoanelor
fizice autorizate).
2. Cheltuieli cu personalul:
a) onorarii (lectori, experţi, formatori etc.);
b) cheltuieli de salarizare pentru personal contractual
angajat cu normă parţială sau întreagă de lucru, având atribuţii privind
managementul proiectului finanţat prin PO DCA.
3. Cheltuieli cu deplasarea:
a) cheltuieli pentru cazare;
b) cheltuieli cu diurna;
c) cheltuieli pentru transportul participanţilor
(inclusiv taxă de autostradă, taxă trecere pod, taxă traversare cu bacul);
d) cheltuieli cu transportul de materiale, mobilier
şi echipamente (inclusiv taxă de autostradă, taxă trecere pod, taxă traversare
cu bacul).
4. Cheltuieli pentru
traduceri şi interpretariat:
- cheltuieli cu servicii de traducere şi interpretariat, aferente activităţilor realizate în cadrul
proiectelor finanţate prin PO DCA.
5. Cheltuieli aferente
tipăririi şi multiplicării de materiale:
- cheltuieli cu tipărirea, multiplicarea şi
distribuţia de materiale, efectuate în cadrul proiectelor finanţate prin PO
DCA.
6. Cheltuieli pentru
închirieri şi leasing:
a) cheltuieli cu închirierea de clădiri, sedii, pentru
managementul proiectului finanţat;
b) cheltuieli cu închirierea de spaţii pentru
desfăşurarea diverselor activităţi specifice proiectului finanţat;
c) cheltuieli cu închirierea de echipamente;
d) cheltuieli pentru închirierea serviciilor de
transport;
e) cheltuieli pentru închirierea mijloacelor de
transport;
f) cheltuieli pentru închirierea mobilierului (diverse
bunuri);
g) cheltuieli pentru
închirierea de instalaţii;
h) cheltuieli cu ratele de leasing pentru mijloace de
transport.
7. Cheltuieli cu achiziţia
de materiale consumabile:
- cheltuieli cu achiziţia de consumabile, aferente
activităţilor desfăşurate în cadrul proiectului.
8. Cheltuieli generale de
administraţie:
a) cheltuieli cu servicii de comunicaţii (telefoane,
fax, internet, servicii poştale şi de curierat, acces la baze de date);
b) cheltuieli cu plata utilităţilor (energia
electrică, apă, canalizare, salubritate, energie termică, gaze naturale);
c) cheltuieli de arhivare şi securizarea
documentelor/ informaţiilor;
d) cheltuieli cu servicii de pază;
e) cheltuieli cu achiziţionarea materialelor şi
serviciilor de întreţinere curentă a sediului;
f) cheltuieli pentru servicii
de întreţinere şi reparaţii la echipamente şi mijloace de transport;
g) cheltuieli cu achiziţionarea carburanţilor şi
lubrifianţilor pentru mijloacele de transport.
9. Cheltuieli pentru dotări care pot intra în
categoria mijloacelor fixe sau a obiectelor de
inventar:
a) cheltuieli cu achiziţia de mobilier, aparatură
birotică, telefoane (fixe şi mobile) şi alte obiecte de inventar;
b) cheltuieli cu achiziţia de echipamente de protecţie
a valorilor umane şi materiale;
c) cheltuieli cu achiziţia de echipamente de calcul
şi echipamente periferice de calcul;
d) cheltuieli pentru cablare reţea internă.
10. Cheltuieli pentru achiziţia
de active fixe necorporale:
a) cheltuieli cu achiziţia de aplicaţii informatice;
b) cheltuieli cu achiziţia de
licenţe;
c) cheltuieli cu achiziţia de brevete;
d) cheltuieli cu achiziţia de mărci;
e) cheltuieli cu achiziţia de know-how.
11. Cheltuieli pentru
servicii informatice şi de comunicaţii:
a) instalare, întreţinere şi reparare de echipamente
informatice, de comunicaţii, periferice de calcul şi instalaţii;
b) întreţinere, actualizare şi dezvoltare de
aplicaţii informatice.
12. Taxe:
a) taxe de certificare;
b) taxe de evaluare/acreditare/autorizare a programelor
de formare/instruire, inclusiv programe universitare;
c) taxe de eliberare a certificatelor;
d) taxe notariale;
e) taxă de participare la evenimente, conferinţe,
seminarii, ateliere de lucru, reuniuni de lucru;
f) cheltuieli eligibile pentru plata comisioanelor
bancare aferente operaţiunilor efectuate în scopul
proiectului, din contul deschis de către beneficiar la Trezoreria Statului.
13. Cheltuieli aferente
procedurilor de achiziţie publică:
- cheltuieli aferente pregătirii/revizuirii
documentaţiei de licitaţie, organizării şi derulării procedurilor de achiziţii
publice, conform Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziţie
publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice şi a contractelor de
concesiune de servicii, cu modificările şi completările ulterioare, în cadrul
proiectelor finanţate prin PO DCA.
14. Cheltuieli pentru
informare, comunicare şi publicitate pentru proiect [conform prevederilor
Regulamentului Comisiei (CE) nr. 1.828/2006]
15. Cheltuieli pentru informare, comunicare şi publicitate pentru activităţi de conştientizare:
a) cheltuieli cu elaborarea, producţia,
tehnoredactarea, tipărirea/multiplicarea materialelor publicitare şi de
informare;
b) cheltuieli cu difuzarea materialelor publicitare
şi de informare;
c) cheltuieli cu conceperea, dezvoltarea/adaptarea de
pagini web, achiziţia, înregistrarea şi închirierea domeniului;
d) cheltuieli cu producţia, tipărirea/multiplicarea,
inscripţionarea şi distribuţia de materiale promoţionale;
e) cheltuieli cu închirierea
spaţiului de antenă privind organizarea de evenimente, conferinţe, ateliere de
lucru, inclusiv campanii de mediatizare şi conştientizare;
f) cheltuieli pentru publicitate în mass-media
(elaborare, producţie şi difuzare);
g) cheltuieli pentru servicii de monitorizare media.
16. Cheltuieli cu
achiziţionarea de publicaţii în format tipărit şi/sau electronic şi abonamente
pe durata de derulare a proiectului:
a) cheltuieli cu abonamente la publicaţii de
specialitate;
b) cheltuieli cu achiziţionarea de publicaţii, cărţi,
reviste de specialitate relevante pentru operaţiune, în format tipărit şi/sau
electronic.
17. Cheltuieli privind
achiziţionarea serviciilor de audit:
- cheltuieli cu auditul extern al proiectului.
18. Cheltuieli aferente
garanţiilor bancare:
- cheltuieli aferente garanţiilor bancare cerute de AM
la acordarea prefinanţării.
ANEXA Nr. 2
Categorii de cheltuieli eligibile in cadrul axei
prioritare 3 a Programului operaţional „Dezvoltarea capacităţii administrative
2007-2013"
1. Cheltuieli pentru
consultanţă şi expertiză:
a) cheltuieli privind asigurarea expertizei tehnice,
administrative, financiare, fiscale, juridice, de management privind
desfăşurarea activităţilor referitoare la managementul, monitorizarea,
implementarea şi controlul PO DCA;
b) cheltuieli privind dezvoltarea/revizuirea unor
manuale, proceduri şi ghiduri necesare pentru desfăşurarea activităţilor
referitoare la managementul, monitorizarea, implementarea şi controlul PO DCA;
c) cheltuieli privind achiziţionarea serviciilor de
evaluare a PO DCA, a implementării planului de comunicare şi a impactului
acţiunilor de informare şi publicitate;
d) cheltuieli cu pregătirea/revizuirea unor documente
strategice din domeniul dezvoltării capacităţii administrative;
e) cheltuieli privind efectuarea unor studii în
conformitate cu obiectivele PO DCA;
f) cheltuieli privind serviciile de evaluare a
operaţiunilor finanţate în cadrul PO DCA.
2. Cheltuieli cu personalul:
a) cheltuieli cu salarii, inclusiv contribuţiile
salariale suportate de angajat şi angajator, ale personalului de conducere şi
de execuţie încadrat cu contract individual de muncă pe durată determinată sau
nedeterminată, cu normă parţială sau întreagă de lucru, având atribuţii în
procesul de gestionare a PO DCA, încadrat la AM pentru
PO DCA;
b) cheltuieli cu salarii, inclusiv contribuţiile
salariale suportate de angajat şi angajator, ale personalului încadrat cu
contract individual de muncă pe durată determinată sau nedeterminată, cu normă
parţială sau întreagă de lucru, pentru activităţile adiacente de natură
tehnică, financiar-contabilă, juridică sau de audit, încadrat în structura AM
pentru PO DCA.
3. Cheltuieli cu deplasarea:
a) cheltuieli cu cazarea, transportul şi diurna,
efectuate de personalul din cadrul AM pentru PO DCA cu ocazia deplasărilor
realizate în interesul proiectului;
b) cheltuieli cu cazarea, transportul şi diurna,
efectuate de experţi din statele membre sau de experţi solicitaţi de AM în
contextul implementării axei prioritare 3 „Asistenţă tehnică".
4. Cheltuieli pentru
traduceri şi interpretariat, necesare pentru
desfăşurarea activităţilor referitoare la managementul, monitorizarea, implementarea
şi controlul PO DCA.
5. Cheltuieli aferente
tipăririi şi multiplicării de materiale, necesare
pentru desfăşurarea activităţilor referitoare la
managementul, monitorizarea, implementarea si controlul PO DCA.
6. Cheltuieli pentru
închirieri şi leasing:
a) cheltuieli cu închirierea de clădiri, sedii pentru
AM;
b) cheltuieli cu închirierea de spaţii pentru
desfăşurarea diverselor activităţi specifice proiectului finanţat;
c) cheltuieli cu închirierea de echipamente;
d) cheltuieli pentru închiriere de mijloace de
transport;
e) cheltuieli pentru închiriere de mobilier (diverse
bunuri);
f) cheltuieli pentru închiriere
de instalaţii;
g) cheltuieli cu ratele de leasing pentru mijloace de
transport.
7. Cheltuieli cu achiziţia
de materiale consumabile:
- cheltuieli cu achiziţia de consumabile, aferente
activităţilor desfăşurate în cadrul programului.
8. Cheltuieli
generale de administraţie (eligibile în cadrul proiectelor privind în
exclusivitate funcţionarea AM pentru PO DCA):
a) cheltuieli privind utilităţile (energie electrică şi
termică, apă, canalizare, salubritate, gaze naturale);
b) cheltuieli privind serviciile
de comunicaţie (telefon, fax, servicii poştale, curierat rapid, servicii
internet);
c) cheltuieli cu servicii de pază;
d) cheltuieli cu achiziţionarea materialelor şi
serviciilor de întreţinere a sediului şi a dotărilor (mobilierului);
e) cheltuieli cu arhivarea şi
securizarea documentelor/ informaţiilor referitoare la managementul,
implementarea, monitorizarea şi controlul PO DCA;
f) cheltuieli cu servicii de întreţinere şi reparaţii
la mijloacele de transport;
g) cheltuieli cu achiziţionarea carburanţilor şi
lubrifianţilor pentru mijloacele de transport.
9. Cheltuieli pentru dotări
care pot intra în categoria mijloacelor fixe sau a obiectelor de inventar:
a) cheltuieli privind achiziţia mobilierului de birou
pentru uzul personalului din cadrul AM pentru PO DCA;
b) cheltuieli privind achiziţia de echipamente
informatice, de comunicaţii şi periferice de calcul pentru uzul personalului
din cadrul AM' pentru PO DCA;
c) cheltuieli privind achiziţia echipamentelor
audiovideo necesare pentru desfăşurarea activităţilor de informare şi
publicitate referitoare la PO DCA.
10. Cheltuieli pentru
achiziţia de active fixe necorporale:
- cheltuieli privind achiziţia de aplicaţii
informatice, licenţe, brevete, mărci, know-how pentru uzul personalului din
cadrul AM pentru PO DCA.
11. Cheltuieli pentru
servicii informatice şi de comunicaţii:
a) cheltuieli pentru instalare, întreţinere şi
reparare echipamente audiovideo, echipamente informatice, de comunicaţii,
periferice de calcul şi instalaţii;
b) cheltuieli pentru
întreţinere, actualizare şi dezvoltare aplicaţii informatice.
12. Taxe:
a) taxe notariale pentru legalizarea unor documente
referitoare la managementul, monitorizarea, implementarea şi controlul PO DCA;
b) cheltuieli aferente deschiderii şi gestionării
contului bancar pentru fiecare proiect gestionat de AM, eligibil în cadrul axei
3 prioritare „Asistenţă tehnică";
c) taxe de participare la seminarii, conferinţe etc.,
interne şi internaţionale.
13. Cheltuieli aferente
procedurilor de achiziţie publică:
- cheltuieli aferente pregătirii/revizuirii
documentaţiei de licitaţie, organizării şi derulării procedurilor de achiziţii
publice conform Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 34/2006 privind
atribuirea contractelor de achiziţie publică, a contractelor de concesiune de
lucrări publice şi a contractelor de concesiune de servicii, cu modificările şi
completările ulterioare, în cadrul proiectelor finanţate prin PO DCA.
14. Cheltuieli pentru
informare, comunicare şi publicitate pentru proiect [conform prevederilor Regulamentului Comisiei (CE) nr. 1.828/2006]
15. Cheltuieli pentru informare, comunicare şi publicitate
pentru program:
a) cheltuieli cu elaborarea, producţia,
tehnoredactarea, tipărirea/multiplicarea materialelor publicitare şi de informare;
b) cheltuieli cu difuzarea materialelor publicitare
şi de informare;
c) cheltuieli cu conceperea, întreţinerea,
dezvoltarea/ adaptarea de pagini web a AM pentru PO DCA, achiziţia,
înregistrarea şi închirierea domeniului;
d) cheltuieli cu producţia, tipărirea/multiplicarea,
inscripţionarea şi distribuţia de materiale promoţionale;
e) cheltuieli privind închirierea spaţiului de antenă
privind organizarea de evenimente, conferinţe, ateliere de lucru, inclusiv
campanii de mediatizare şi conştientizare;
f) cheltuieli privind publicitatea în mass-media
(elaborare, producţie şi difuzare);
g) cheltuieli cu servicii de monitorizare media;
h) cheltuieli de consultanţă necesare pentru
desfăşurarea activităţilor de informare şi publicitate referitoare la PO DCA
(activităţi de relaţii publice).
16. Cheltuieli cu
achiziţionarea de publicaţii în format tipărit şi/sau electronic şi abonamente
pentru obiectul de activitate al beneficiarului:
a) cheltuieli cu achiziţia de abonamente la publicaţii
de specialitate;
b) cheltuieli cu
achiziţionarea de publicaţii, cărţi, reviste de specialitate relevante pentru
desfăşurarea activităţii AM pentru PO DCA, în format tipărit şi/sau electronic;
c) cheltuieli privind cotizaţiile pentru participarea
AM pentru PO DCA la asociaţii.
17. Cheltuieli privind
achiziţionarea serviciilor de audit:
- cheltuieli privind serviciile de audit al
operaţiunilor finanţate în cadrul PO DCA.
18. Cheltuieli privind instruirea personalului
implicat în gestionarea PO DCA, a membrilor Comitetului de monitorizare, a beneficiarilor şi a potenţialilor beneficiari ai
PO DCA.