ORDIN Nr. 712
din 29 ianuarie 2009
privind aprobarea
cheltuielilor eligibile în cadrul axelor prioritare 1, 2 si 3 ale Programului
opera?ional „Dezvoltarea capacitatii administrative"
ACT EMIS DE:
MINISTERUL ADMINISTRATIEI SI INTERNELOR
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 268 din 24 aprilie 2009
Având în vedere prevederile Hotărârii Guvernului nr.
759/2007 privind regulile de eligibilitate a cheltuielilor efectuate în cadrul
operaţiunilor finanţate prin programele operaţionale, cu modificările şi
completările ulterioare,
în temeiul art. 7 alin. (4) din Ordonanţa de urgenţă a
Guvernului nr. 30/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului
Administraţiei şi Internelor, aprobată cu modificări prin Legea nr. 15/2008, cu
modificările ulterioare, al art. 10 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr.
34/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Finanţelor Publice, cu
modificările şi completările ulterioare, precum şi al art. 13 din Hotărârea
Guvernului nr. 759/2007, cu modificările şi completările ulterioare,
ministrul
administraţiei şi internelor şi ministrul finanţelor publice emit următorul ordin:
Art. 1. - O cheltuială este eligibilă în cadrul
proiectelor finanţate prin Programul operaţional „Dezvoltarea capacităţii
administrative" (denumit în continuare PO DCA) dacă îndeplineşte cumulativ următoarele condiţii:
a) respectă prevederile
Hotărârii Guvernului nr. 759/2007 privind regulile de eligibilitate a
cheltuielilor efectuate în cadrul operaţiunilor finanţate prin programele
operaţionale, cu modificările şi completările ulterioare;
b) se încadrează în categoriile
de cheltuieli prevăzute în prezentul ordin, în anexa nr. 1, precum şi în anexa
nr. 2, în cazul proiectelor finanţate în cadrul următoarelor domenii majore de
intervenţie ale PO DCA 2007-2013:
(i) axa prioritară 1
-Imbunătăţiri de structură şi proces ale managementului ciclului de politici
publice:
1. îmbunătăţirea procesului de
luare a deciziilor la nivel politico-administrativ;
2. creşterea responsabilizării
administraţiei publice;
3. îmbunătăţirea eficacităţii organizaţionale;
(ii) axa prioritară 2 - Imbunătăţirea calităţii şi
eficienţei furnizării serviciilor publice, cu accent pus pe procesul de
descentralizare:
1. sprijin pentru procesul de
descentralizare sectorială a serviciilor;
2. îmbunătăţirea calităţii şi eficienţei furnizării
serviciilor;
(iii) axa prioritară 3 -Asistenţă tehnică:
1. sprijin pentru
implementarea, managementul general şi evaluarea PO DCA şi pentru pregătirea
următorului exerciţiu de programare;
2. sprijin pentru activităţile
de comunicare şi de promovare ale PO DCA.
Art. 2. - In vederea implementării PO DCA, se definesc
următoarele categorii/subcategorii de cheltuieli eligibile:
a) cheltuieli pentru consultanţă şi expertiză;
b) cheltuieli de personal;
c) cheltuieli aferente salariilor;
d) cheltuieli cu deplasarea;
e) cheltuieli pentru traduceri şi interpretariat;
f) cheltuieli aferente tipăririi şi multiplicării de
materiale;
g) cheltuieli pentru închirieri şi leasing;
h) cheltuieli cu achiziţia de materiale consumabile;
i) cheltuieli generale de administraţie;
j) cheltuieli pentru dotări care pot intra în categoria
mijloacelor fixe sau a obiectelor de inventar;
k) cheltuieli pentru achiziţia de active fixe
necorporale;
l) cheltuieli pentru servicii
informatice şi de comunicaţii;
m) taxe;
n) cheltuieli aferente procedurilor de achiziţie
publică;
o) cheltuieli pentru informare, comunicare şi
publicitate pentru proiect;
p) cheltuieli pentru informare, comunicare şi
publicitate pentru activităţi de conştientizare;
q) cheltuieli pentru informare,
comunicare şi publicitate pentru program;
r) cheltuieli cu achiziţionarea de publicaţii în format
tipărit şi/sau electronic şi abonamente, pe durata de derulare a proiectului;
s) cheltuieli privind achiziţionarea serviciilor de
audit;
t) cheltuieli privind
instruirea personalului implicat în gestionarea PO DCA, a membrilor Comitetului
de monitorizare, a beneficiarilor şi a potenţialilor beneficiari;
u) cheltuieli aferente garanţiilor bancare;
v) cheltuielile efectuate pentru desfăşurarea
activităţilor de tipul: organizarea şi/sau participarea la evenimente,
conferinţe, seminarii, ateliere de lucru, reuniuni de lucru, cursuri de
instruire, activităţi transnaţionale, reuniuni ale Comitetului de monitorizare.
Art. 3. - Nu este eligibilă contribuţia în natură a
beneficiarului, aşa cum este aceasta definită în Hotărârea Guvernului nr.
759/2007, cu modificările şi completările ulterioare.
Art. 4. - (1) Cheltuielile referitoare la
subcontractele care determină o creştere a costului de executare a operaţiunii,
fără a aduce o valoare adăugată proporţională, nu sunt eligibile pentru
cofinanţarea din PO DCA.
(2) Pentru toate subcontractele, subcontractorii se
angajează să furnizeze organismelor de audit şi control toate informaţiile
necesare privind activităţile subcontractate.
Art. 5. - (1) Cheltuielile privind leasingul pentru
mijloace de transport sunt eligibile în cadrul proiectului.
(2) Cheltuielilor privind leasingul prevăzute la alin.
(1) li se aplică prevederile art. 11 alin. 2 din Regulamentul (CE) nr.
1.081/2006 al Parlamentului European şi al Consiliului privind Fondul Social
European şi de abrogare a Regulamentului (CE) nr. 1.784/1999 şi condiţiile
specifice menţionate la art. 11 lit. a)-e) din Hotărârea Guvernului nr.
759/2007, cu modificările şi completările ulterioare.
Art. 6. - Cheltuielile cu personalul având atribuţii în
implementarea proiectului/programului se decontează conform contractului de
muncă sau proporţional cu procentul prevăzut în fişa postului şi în fişa de
pontaj.
Art. 7. - (1) In cazul
personalului autorităţilor şi instituţiilor publice, indiferent de finanţarea
acestora, pe perioada delegării şi detaşării în altă localitate, precum şi în
cazul deplasării în cadrul localităţii, în interesul serviciului, nivelul
cheltuielilor eligibile cu deplasarea, de tipul cheltuielilor de transport,
cazare şi diurnă, se stabileşte conform Hotărârii Guvernului nr. 1.860/2006
privind drepturile şi obligaţiile personalului autorităţilor şi instituţiilor
publice pe perioada delegării şi detaşării în altă localitate, precum şi în
cazul deplasării, în cadrul localităţii, în interesul serviciului, cu
modificările şi completările ulterioare.
(2) Cheltuielile cu deplasarea sunt eligibile şi pentru
experţii solicitaţi de beneficiari în contextul implementării proiectului.
(3) Cheltuielile cu deplasarea în ţară sau în
străinătate sunt considerate eligibile dacă se justifică efectuarea
deplasărilor în scopul proiectului, pentru decontare aplicându-se Hotărârea
Guvernului nr. 1.860/2006, cu modificările şi completările ulterioare, şi
Hotărârea Guvernului nr. 518/1995 privind unele drepturi şi obligaţii ale
personalului român trimis în străinătate pentru îndeplinirea unor misiuni cu
caracter temporar, cu modificările şi completările ulterioare.
Art. 8. - (1) In cazul
proiectelor finanţate din PO DCA, orice venit (neprevăzut) generat de proiect
trebuie să fie dedus din totalul costurilor directe eligibile declarate pentru
proiectul respectiv.
(2) Cheltuielile generale de administraţie, declarate
în mod forfetar, sunt eligibile în conformitate cu regulile stabilite de
Autoritatea de management (denumită în continuare AM)
în Ghidul solicitantului,
pe baza declaraţiei pe propria răspundere transmise de beneficiar, în limita a
20% din costurile directe eligibile ale proiectului.
Art. 9. - (1) Cheltuielile de tip Fondul European de
Dezvoltare Regională (FEDR) eligibile în cadrul PO DCA sunt cheltuielile pentru
dotări care pot intra în categoria mijloacelor fixe sau a obiectelor de
inventar necesare implementării proiectelor.
(2) Cheltuielile prevăzute la alin. (1) sunt eligibile
în procentul stabilit de AM în Ghidul solicitantului şi/sau în documentul-cadru
de implementare.
Art. 10. - Cheltuielile efectuate de beneficiar în
conformitate cu prevederile art. 1 nu vor fi autorizate
de AM ca fiind eligibile, în condiţiile în care acestea reprezintă costuri
suplimentare generate de existenţa unor deficienţe grave ale sistemelor de
management şi control stabilite la nivelul beneficiarului în vederea
implementării proiectului.
Art. 11. - (1) Se aprobă Lista
cheltuielilor eligibile în cadrul axelor prioritare 1 şi 2 ale Programului
operaţional „Dezvoltarea capacităţii administrative", prevăzută în anexa
nr. 1, şi Lista cheltuielilor eligibile în cadrul axei prioritare 3 a
Programului operaţional „Dezvoltarea capacităţii administrative",
prevăzută în anexa nr. 2.
(2) Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantă din
prezentul ordin.
Art. 12. - Prezentul ordin intră în vigoare la data
publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Art. 13. - La data publicării prezentului ordin se
abrogă Ordinul ministrului internelor şi reformei administrative şi al
ministrului economiei şi finanţelor nr. 453/1.407/2008 privind aprobarea cheltuielilor
eligibile pentru Programul operaţional „Dezvoltarea capacităţii administrative
2007-2013", publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 370 din 15 mai 2008.
Ministrul administraţiei şi internelor,
Liviu Nicolae Dragnea
Ministrul finanţelor publice,
Gheorghe Pogea
ANEXA Nr. 1
LISTA
cheltuielilor
eligibile în cadrul axelor prioritare 1 şi 2 ale Programului operaţional
„Dezvoltarea capacităţii administrative"
1. Cheltuieli pentru
consultanţă şi expertiză:
a) cheltuieli pentru consultanţă
şi expertiză tehnică, administrativă, financiar-contabilă, fiscală, de
management, precum şi consultanţă şi asistenţă juridică privind desfăşurarea
activităţilor proiectului;
b) cheltuieli pentru servicii
de consultanţă şi expertiză aferente dezvoltării, implementării şi/sau
certificării/recertificării de sisteme;
c) cheltuieli pentru elaborarea de rapoarte, strategii,
ghiduri, metodologii;
d) cheltuieli pentru
servicii/studii de evaluare, cercetare, certificare şi recertificare, inclusiv
audituri de sistem;
e) cheltuieli cu studii şi/sau
analize solicitate de Autoritatea de management (AM)
în scopul acordării asistenţei financiare
nerambursabile;
f) onorarii (consultanţi, lectori, experţi, formatori
etc);
g) cheltuieli cu servicii de sondaje de opinie şi
cercetare de piaţă;
h) cheltuieli pentru servicii de
consultanţă şi expertiză aferente obţinerii finanţării nerambursabile.
2. Cheltuieli de personal:
a) cheltuieli de salarizare (salarii) şi contribuţii
salariale aferente suportate de către angajator şi angajat, pentru personalul
angajat în cadrul instituţiei/structurii care beneficiază de fondurile structurale sau în cadrul instituţiei/structurii
partenere ca funcţionari publici ori personal contractual cu normă întreagă sau
parţială de lucru, având atribuţii privind implementarea proiectului finanţat
prin Programul operaţional „Dezvoltarea capacităţii administrative" (PO DCA);
b) cheltuieli aferente orelor suplimentare efectuate în
scopul implementării proiectului, conform fişei de pontaj, şi contribuţiile
aferente suportate de către angajator şi angajat, în conformitate cu
prevederile legislaţiei naţionale în vigoare.
3. Cheltuieli cu deplasarea:
a) cheltuieli pentru cazare;
b) cheltuieli cu diurna;
c) cheltuieli pentru transportul persoanelor (inclusiv
taxele aferente);
d) cheltuieli cu transportul de materiale, mobilier şi echipamente (inclusiv taxele aferente).
4. Cheltuieli pentru
traduceri şi interpretariat:
- cheltuieli cu servicii de traducere şi interpretariat
aferente activităţilor realizate în cadrul proiectelor finanţate prin PO DCA.
5. Cheltuieli
aferente tipăririi şi multiplicării de materiale:
- cheltuieli cu tipărirea,
multiplicarea şi distribuţia de materiale efectuate în cadrul proiectelor
finanţate prin PO DCA.
6. Cheltuieli pentru
închirieri şi leasing:
a) cheltuieli cu închirierea de sedii pentru managementul proiectului finanţat;
b) cheltuieli cu închirierea de
spaţii pentru desfăşurarea diverselor activităţi specifice proiectului
finanţat;
c) cheltuieli cu închirierea de echipamente;
d) cheltuieli pentru închirierea de servicii de
transport;
e) cheltuieli pentru închirierea de mijloace de
transport;
f) cheltuieli pentru închirierea de mobilier (diverse
bunuri);
g) cheltuieli cu ratele de leasing pentru mijloace de
transport.
7. Cheltuieli cu
achiziţia de materiale consumabile:
- cheltuieli cu achiziţia de
consumabile aferente activităţilor desfăşurate în cadrul proiectului.
8. Cheltuieli
generale de administraţie (conform definiţiei din Hotărârea Guvernului nr.
759/2007 privind regulile de eligibilitate a cheltuielilor efectuate în cadrul
operaţiunilor finanţate prin programele operaţionale, cu modificările şi
completările ulterioare):
a) cheltuieli cu servicii de comunicaţii (telefoane,
fax, internet, servicii poştale şi de curierat, acces
la baze de date);
b) cheltuieli cu plata
utilităţilor (energie electrică, apă, canalizare, salubritate, energie termică,
gaze naturale);
c) cheltuieli de arhivare şi securizare
documente/informaţii;
d) cheltuieli cu servicii de pază;
e) cheltuieli cu achiziţionarea
materialelor şi serviciilor de întreţinere curentă a sediului;
f) cheltuieli pentru servicii
de întreţinere şi reparaţii echipamente şi mijloace de transport;
g) cheltuieli cu achiziţionarea
carburanţilor şi a lubrifianţilor pentru mijloacele de
transport.
9. Cheltuieli pentru
dotări care pot intra în categoria mijloacelor fixe sau a obiectelor de
inventar:
a) cheltuieli cu achiziţia de
mobilier, aparatură birotică, telefoane (fixe şi mobile) şi alte obiecte de
inventar;
b) cheltuieli cu achiziţia de
echipamente de protecţie a valorilor umane şi materiale;
c) cheltuieli cu achiziţia de
echipamente de calcul şi echipamente periferice de calcul.
10. Cheltuieli pentru
achiziţia de active fixe necorporale:
a) cheltuieli cu achiziţia de aplicaţii informatice;
b) cheltuieli cu achiziţia de licenţe;
c) cheltuieli cu achiziţia de brevete;
d) cheltuieli cu achiziţia de mărci;
e) cheltuieli cu achiziţia de know-how.
11. Cheltuieli pentru
servicii informatice şi de comunicaţii:
a) instalare, întreţinere şi
reparare de echipamente informatice, de comunicaţii, periferice de calcul şi
instalaţii, necesare desfăşurării proiectului;
b) întreţinere, actualizare şi
dezvoltare de aplicaţii informatice;
c) cheltuieli pentru cablare reţea internă.
12. Taxe:
a) taxe de certificare/recertificare;
b) taxe de evaluare/acreditare/programe universitare;
c) taxe de eliberare a certificatelor;
d) taxe notariale.
13. Cheltuieli
aferente procedurilor de achiziţie publică:
- cheltuieli aferente
pregătirii/revizuirii documentaţiei referitoare la procedura de achiziţie
publică, organizării şi derulării procedurilor de achiziţii publice conform
Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor
de achiziţie publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice şi a
contractelor de concesiune de servicii, cu modificările şi completările
ulterioare, în cadrul proiectelor finanţate prin PO DCA.
14. Cheltuieli pentru
informare, comunicare şi publicitate pentru proiect [conform prevederilor
Regulamentului Comisiei (CE) nr. 1.828/2006].
15. Cheltuieli pentru informare, comunicare şi
publicitate pentru activităţi de conştientizare:
a) cheltuieli cu elaborarea,
producţia, tehnoredactarea, tipărirea/multiplicarea materialelor publicitare şi
de informare;
b) cheltuieli cu difuzarea
materialelor publicitare şi de informare;
c) cheltuieli cu conceperea, dezvoltarea/adaptarea de
pagini web, achiziţia, înregistrarea şi închirierea domeniului;
d) cheltuieli cu producţia,
tipărirea/multiplicarea, inscripţionarea şi distribuţia de materiale
promoţionale;
e) cheltuieli cu închirierea
spaţiului de antenă privind organizarea de evenimente, conferinţe, ateliere de
lucru, inclusiv campanii de mediatizare şi conştientizare;
f) cheltuieli pentru publicitate în mass-media
(elaborare, producţie şi difuzare);
g) cheltuieli pentru servicii de monitorizare media.
16. Cheltuieli cu
achiziţionarea de publicaţii în format tipărit şi/sau electronic şi abonamente
pe durata de derulare a proiectului:
a) cheltuieli cu abonamente la publicaţii de specialitate;
b) cheltuieli cu achiziţionarea
de publicaţii, cărţi, reviste de specialitate relevante pentru operaţiune, în
format tipărit şi/sau electronic.
17. Cheltuieli
privind achiziţionarea serviciilor de audit:
- cheltuieli cu auditul extern al proiectului.
18. Cheltuieli
aferente garanţiilor bancare:
- cheltuieli aferente
garanţiilor bancare cerute de AM la acordarea prefinanţării.
19. Cheltuieli pentru
organizarea şi/sau participarea la evenimente de genul conferinţe, seminarii,
ateliere de lucru, reuniuni de lucru, cursuri de instruire, activităţi
transnaţionale.
ANEXA Nr. 2
LISTA
cheltuielilor eligibile în cadrul axei prioritare 3
a Programului operaţional „Dezvoltarea capacităţii administrative"
1. Cheltuieli de personal
1.1. Cheltuieli aferente salariilor
Cheltuieli de salarizare şi cheltuieli aferente orelor
suplimentare, conform fişei de pontaj, efectuate în scopul implementării
proiectului, precum şi contribuţiile salariale aferente suportate de către
angajator şi angajat, pentru personalul contractual angajat în cadrul
Autorităţii de management (AM), în conformitate cu legislaţia naţională în vigoare.
1.2. Cheltuieli cu deplasarea
Cheltuieli cu cazarea, transportul şi diurna efectuate
de personalul din cadrul Autorităţii de management pentru dezvoltarea
capacităţii administrative (AM DCA) cu ocazia deplasărilor realizate în
interesul proiectului.
2. Cheltuieli pentru prestarea de servicii
2.1. Cheltuieli
pentru consultanţă şi expertiză:
a) cheltuieli privind asigurarea expertizei tehnice, administrative, financiare, fiscale, juridice, de management
privind desfăşurarea activităţilor referitoare la managementul, monitorizarea,
implementarea şi controlul Programului operaţional „Dezvoltarea
capacităţii'administrative" (PO DCA);
b) cheltuieli privind
dezvoltarea/revizuirea unor manuale, proceduri şi ghiduri necesare pentru
desfăşurarea activităţilor referitoare la managementul, monitorizarea,
implementarea si controlul PO DCA;
c) cheltuieli privind
achiziţionarea serviciilor de evaluare a PO DCA, a implementării planului de
comunicare şi a impactului acţiunilor de informare şi publicitate;
d) cheltuieli cu
pregătirea/revizuirea unor documente strategice din domeniul dezvoltării capacităţii
administrative;
e) cheltuieli privind efectuarea unor studii în
conformitate cu obiectivele PO DCA;
f) cheltuieli privind
serviciile de evaluare a operaţiunilor finanţate în cadrul PO DCA;
g) cheltuieli pentru servicii aferente dezvoltării,
implementării şi/sau certificării/recertificării de sisteme.
2.2. Cheltuieli
pentru traduceri şi interpretariat necesare pentru desfăşurarea activităţilor
referitoare la managementul, monitorizarea, implementarea şi controlul PO DCA
2.3. Cheltuieli
aferente tipăririi şi multiplicării de materiale necesare pentru desfăşurarea
activităţilor referitoare la managementul, monitorizarea, implementarea şi
controlul PO DCA.
2.4. Cheltuieli pentru servicii informatice şi de
comunicaţii:
a) cheltuieli pentru instalare,
întreţinere şi reparare echipamente audiovideo, echipamente informatice, de
comunicaţii, periferice de calcul şi instalaţii;
b) cheltuieli pentru
întreţinere, actualizare şi dezvoltare aplicaţii informatice.
2.5. Cheltuieli
aferente procedurilor de achiziţie publică
Cheltuieli aferente pregătirii/revizuirii documentaţiei referitoare la procedura de achiziţie publică, organizării şi
derulării procedurilor de achiziţii publice, conform Ordonanţei de urgenţă a
Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziţie publică, a
contractelor de concesiune de lucrări publice şi a contractelor de concesiune
de servicii, cu modificările şi completările ulterioare, în cadrul proiectelor
finanţate prin PO DCA.
2.6. Cheltuieli
pentru informare, comunicare şi publicitate pentru proiect [conform
prevederilor Regulamentului Comisiei (CE) nr.
1.828/2006]
2.7. Cheltuieli
pentru informare, comunicare şi publicitate pentru program:
a) cheltuieli cu elaborarea,
producţia, tehnoredactarea, tipărirea/multiplicarea materialelor publicitare şi
de informare;
b) cheltuieli cu difuzarea materialelor
publicitare şi de informare;
c) cheltuieli cu conceperea,
întreţinerea, dezvoltarea/adaptarea de pagini web a AM DCA, achiziţia,
înregistrarea şi închirierea domeniului;
d) cheltuieli cu producţia,
tipărirea/multiplicarea, inscripţionarea şi distribuţia de materiale
promoţionale;
e) cheltuieli privind
închirierea spaţiului de antenă privind organizarea de evenimente, conferinţe,
ateliere de lucru, inclusiv campanii de mediatizare şi conştientizare;
f) cheltuieli privind publicitatea în mass-media (elaborare, producţie şi difuzare);
g) cheltuieli cu servicii de monitorizare media;
h) cheltuieli de consultanţă necesare pentru
desfăşurarea activităţilor de informare şi publicitate referitoare la PO DCA
(activităţi de relaţii publice).
2.8. Cheltuieli cu
achiziţionarea de publicaţii în format tipărit şi/sau electronic şi abonamente
pentru obiectul de activitate al beneficiarului:
a) cheltuieli cu achiziţia de
abonamente la publicaţii de specialitate;
b) cheltuieli cu achiziţionarea
de publicaţii, cărţi, reviste de specialitate relevante pentru desfăşurarea
activităţii AM DCA, în format tipărit şi/sau electronic;
c) cheltuieli privind cotizaţiile pentru participarea
AM DCA la asociaţii.
2.9. Cheltuieli
privind achiziţionarea serviciilor de audit
Cheltuieli privind serviciile
de audit al operaţiunilor finanţate în cadrul PO DCA.
2.10. Cheltuieli
pentru organizarea şi/sau participarea la evenimente de genul conferinţe, seminarii,
ateliere de lucru, reuniuni de lucru, cursuri de instruire, activităţi
transnaţionale:
a) cheltuieli pentru
organizarea de evenimente de genul conferinţe, seminarii, ateliere de lucru,
reuniuni de lucru, cursuri de instruire, activităţi transnaţionale pentru
personalul intern şi extern al AM, implicat în gestionarea PO DCA, şi pentru membrii Comitetului de monitorizare;
b) cheltuieli pentru
participarea la evenimente de genul conferinţe, seminarii, ateliere de lucru,
reuniuni de lucru, cursuri de instruire, activităţi transnaţionale ale
beneficiarilor şi ale potenţialilor beneficiari ai PO
DCA.
2.11. Taxe
Taxe notariale pentru legalizarea unor documente
referitoare la managementul, monitorizarea, implementarea si controlul PO DCA.
3. Cheltuieli cu achiziţia
de active fixe, obiecte de inventar, furnituri de birou, materiale consumabile
3.1. Cheltuieli
pentru dotări care pot intra în categoria mijloacelor fixe sau a obiectelor de
inventar:
a) cheltuieli privind achiziţia mobilierului de birou
pentru uzul personalului din cadrul AM DCA;
b) cheltuieli privind achiziţia de echipamente
informatice, de comunicaţii şi periferice de calcul pentru uzul personalului
din cadrul AM DCA;
c) cheltuieli privind achiziţia
echipamentelor audiovideo necesare pentru desfăşurarea activităţilor de
informare şi publicitate referitoare la PO DCA;
d) cheltuieli pentru achiziţia
de instalaţii şi aparatură necesare bunei desfăşurări a activităţii AM DCA.
3.2. Cheltuieli pentru achiziţia de active fixe necorporale
Cheltuieli privind achiziţia de aplicaţii informatice,
licenţe, brevete, mărci,
know-how pentru uzul personalului din cadrul AM DCA.
3.3. Cheltuieli cu achiziţia de materiale consumabile
Cheltuieli cu achiziţia de consumabile aferente
activităţilor desfăşurate în
cadrul programului.
4. Cheltuieli generale de
administraţie (eligibile în cadrul proiectelor privind în exclusivitate
funcţionarea AM DCA)
a) cheltuieli privind utilităţile (energie electrică şi
termică, apă, canalizare, salubritate, gaze naturale);
b) cheltuieli privind
serviciile de comunicaţie (telefon, fax, servicii poştale, curierat rapid, servicii internet);
c) cheltuieli cu servicii de pază;
d) cheltuieli cu achiziţionarea
materialelor şi serviciilor de întreţinere a sediului şi a dotărilor
(mobilierului);
e) cheltuieli cu arhivarea şi
securizarea documentelor/informaţiilor referitoare la managementul,
implementarea, monitorizarea şi controlul PO DCA;
f) cheltuieli cu servicii de
întreţinere şi reparaţii mijloace de transport;
g) cheltuieli cu achiziţionarea
carburanţilor şi lubrifianţilor pentru mijloacele de transport.
5. Cheltuieli pentru
închirieri şi leasing
a) cheltuieli cu închirierea de sedii pentru AM;
b) cheltuieli cu închirierea de
spaţii pentru desfăşurarea diverselor activităţi specifice proiectului
finanţat;
c) cheltuieli cu închirierea de echipamente;
d) cheltuieli pentru închiriere
transport (servicii şi mijloace);
e) cheltuieli pentru închiriere mobilier (diverse
bunuri);
f) cheltuieli cu ratele de leasing pentru mijloace de
transport.