ORDIN
Nr. 5235 din 28 noiembrie 2000
privind aprobarea Metodologiei de organizare si desfasurare a concursului
pentru ocuparea posturilor/catedrelor didactice vacante din unitatile de
invatamant reprezentative din invatamantul preuniversitar
ACT EMIS DE: MINISTERUL EDUCATIEI NATIONALE
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 73 din 12 februarie 2001
Ministrul educatiei nationale,
in baza prevederilor art. 141 lit. p), art. 142 lit. f) din Legea invatamantului
nr. 84/1995, republicata, cu modificarile ulterioare, si ale art. 9 alin. (1),
(2) si (3) din Legea nr. 128/1997 privind Statutul personalului didactic,
in temeiul Hotararii Guvernului nr. 690/1997*) privind organizarea si
functionarea Ministerului Educatiei Nationale, cu modificarile ulterioare,
emite prezentul ordin.
------------
*) A se vedea Hotararea Guvernului nr. 23/2001, publicata in Monitorul
Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 18 din 11 ianuarie 2001.
Art. 1
Se aproba Metodologia de organizare si desfasurare a concursului pentru
ocuparea posturilor/catedrelor didactice vacante din unitatile de invatamant
reprezentative din invatamantul preuniversitar, cuprinsa in anexa care face
parte integranta din prezentul ordin.
Art. 2
Incepand cu data intrarii in vigoare a prezentului ordin se abroga orice
dispozitie contrara.
Art. 3
Directia generala resurse umane din cadrul Ministerului Educatiei Nationale
si inspectoratele scolare vor aduce la indeplinire prevederile prezentului
ordin.
Ministrul educatiei nationale,
Andrei Marga
ANEXA 1
METODOLOGIE
de organizare si desfasurare a concursului pentru ocuparea posturilor/catedrelor
didactice vacante din unitatile de invatamant reprezentative din invatamantul
preuniversitar
I. Dispozitii generale
In conformitate cu prevederile Legii invatamantului nr. 84/1995,
republicata, cu modificarile ulterioare si ale Legii nr. 128/1997 privind
Statutul personalului didactic, in invatamantul de stat si particular posturile
didactice se ocupa prin concurs.
Coordonarea metodologica a concursurilor pentru ocuparea
posturilor/catedrelor didactice vacante este asigurata de Ministerul Educatiei
Nationale, iar organizarea si desfasurarea acestora, de catre inspectoratele
scolare, precum si de catre conducerile unitatilor reprezentative, stabilite de
Ministerul Educatiei Nationale [art. 9 alin. (3) din Legea nr. 128/1997 si
Ordinul ministrului educatiei nationale nr. 3.810/1998].
In baza acestor reglementari legale, in scopul descentralizarii procesului
de incadrare a unitatilor de invatamant cu personal didactic, al consolidarii
autonomiei institutionale a unitatilor de invatamant si al cresterii
raspunderii acestora fata de sarcinile unui invatamant performant unitatile
reprezentative vor organiza concursuri in vederea ocuparii posturilor didactice
vacante.
Ocuparea posturilor/catedrelor didactice vacante din unitatile de invatamant
reprezentative se face pe baza de concurs cu probe scrise, cu subiecte
elaborate in conformitate cu programa pentru examenul de definitivare in
invatamant la specialitatea postului didactic respectiv. Proba scrisa va
cuprinde in ponderi egale subiecte din specialitate si din metodica predarii
specialitatii respective.
Datele de organizare si desfasurare a concursului sunt stabilite de
conducerile unitatilor de invatamant reprezentative, dupa consultarea
conducerii inspectoratului scolar si a centrelor de perfectionare in
specializarea pentru care se organizeaza concurs. La data publicarii
postului/catedrei inspectoratul scolar va comunica Ministerului Educatiei
Nationale - Directia generala resurse umane data programata pentru sustinerea
concursului. Concursul se organizeaza dupa cel putin 30 de zile de la
publicarea in presa centrala sau locala si de la afisarea la unitatile scolare
reprezentative a posturilor/catedrelor pentru care unitatile reprezentative
organizeaza concurs.
Unitatea de invatamant reprezentativa care organizeaza concurs afiseaza la
sediul sau, la loc vizibil, metodologia de desfasurare a concursului si
tematica pentru interviul sustinut in vederea departajarii candidatilor cu
medii egale.
Concursul pentru ocuparea posturilor/catedrelor didactice vacante la
unitatile de invatamant reprezentative nu se va desfasura in perioada 10 - 30
iulie 2001, perioada rezervata desfasurarii concursului national.
La propunerea scrisa a consiliului de administratie din unitatile de
invatamant reprezentative care decid sa nu organizeze concursul
posturile/catedrele didactice vacante de la aceste unitati de invatamant vor fi
publicate de inspectoratul scolar judetean pe lista cuprinzand
posturile/catedrele didactice vacante pentru concursul national.
Din motive organizatorice, in vederea ocuparii posturilor/catedrelor
didactice vacante din unitatile de invatamant reprezentative de tip
gimnazial/liceal din mediul rural se poate constitui o singura comisie de
concurs pentru mai multe unitati. In cazul unor specializari pentru care
concursul nu se poate organiza in unitatea respectiva, una dintre unitatile
reprezentative va coordona concursul cu acordul scris al consiliilor de
administratie din celelalte unitati reprezentative in cauza.
Inscrierea la concurs a candidatilor se face pe posturi si catedre
constituite legal, in concordanta cu specializarea obtinuta prin studii, cu
respectarea prevederilor art. 7 si 8 din Legea nr. 128/1997.
Media minima de promovare este 7,00 (sapte) pentru posturile didactice din
unitatile scolare din invatamant reprezentative. La medii egale departajarea se
face pe baza unui interviu sustinut in fata comisiei de concurs. Tematica de
interviu se va publica o data cu publicarea postului pentru care unitatea reprezentativa
organizeaza concurs.
Pentru catedrele didactice de religie si discipline teologice si pentru
posturile didactice de la seminariile/liceele teologice candidatii vor anexa la
cererea de inscriere la concurs avizul cultului respectiv.
II. Disciplinele de concurs
1. Pentru disciplinele socioumane, in situatia in care o catedra se
formeaza la nivelul unei unitati de invatamant liceal din ore de filozofie,
psihologie, logica, economie, sociologie, subiectele pentru ocuparea catedrei cuprind
cerinte de specialitate si de metodica in profilul orelor dominante in catedra
publicata.
2. Pentru catedrele de Informatica, Tehnologia informatiei si Informatica -
tehnologii asistate de calculator pot sustine concurs absolventi ai invatamantului
superior de lunga durata, cu una dintre specializarile de informatica:
Informatica - Matematica-informatica, Informatica economica si Calculatoare.
Pentru disciplina Informatica-tehnologii asistate de calculator din cadrul
profilului servicii pot sustine concurs numai absolventii cu specializarile
Informatica economica, Contabilitate si informatica de gestiune. Absolventii
cursurilor postuniversitare de specializare beneficiaza de aceleasi drepturi ca
cele mentionate anterior. Candidatii trebuie sa indeplineasca conditiile
prevederilor art. 68 din Legea nr. 85/1995, republicata, sau sa aiba
definitivatul in invatamant.
3. Pentru catedra Educatie tehnologica se organizeaza concurs incepand cu
sesiunea 2001. La concurs pot participa absolventii cu diploma ai cursurilor
postuniversitare cu durata de minimum 3 semestre, organizate in baza Ordinului
ministrului educatiei nationale nr. 5.051/1999.
4. Pentru catedrele de discipline tehnice se organizeaza concurs incepand
cu sesiunea 2001.
5. Pentru catedrele de instruire practica nu se organizeaza concurs in
unitatile reprezentative sau nereprezentative in anul 2001.
6. Pentru ocuparea posturilor/catedrelor didactice de specialitate din
unitatile de invatamant reprezentative cu clase speciale (limbi straine -
program intensiv si/sau bilingv si Matematica-informatica) si din unitatile de
invatamant reprezentative cu profil de muzica, arte plastice, coregrafie,
educatie fizica, instruire practica sau a catedrelor din palatele si cluburile
copiilor solicitantii vor sustine o proba practica/orala in profilul postului
didactic solicitat.
Proba practica/orala se sustine in fata unei comisii alcatuite din:
- presedinte - inspectorul scolar de specialitate;
- directorul unitatii de invatamant la care postul didactic este vacant;
- 3 profesori de specialitate, de preferinta metodisti ai inspectoratului
scolar judetean.
Comisia de concurs stabileste si afiseaza graficul desfasurarii probei
practice.
Pentru ocuparea posturilor didactice de specialitate din unitatile cu
profil de muzica si coregrafie proba practica se va desfasura conform anexei
nr. 1 la Metodologia de organizare si desfasurare a concursului din 16 - 17
iulie 2001 pentru ocuparea posturilor didactice vacante din invatamantul
preuniversitar, aprobata prin Ordinul ministrului educatiei nationale nr.
5.236/2000.
Pentru ocuparea posturilor didactice vacante din unitatile cu clase
speciale de limbi straine cu program intensiv si/sau bilingv proba practica se
va desfasura conform anexei nr. 2 la Metodologia de organizare si desfasurare a
concursului din 16 - 17 iulie 2001 pentru ocuparea posturilor didactice vacante
din invatamantul preuniversitar, aprobata prin Ordinul ministrului educatiei
nationale nr. 5.236/2000.
Rezultatul probei practice se consemneaza prin "admis" sau
"respins". Evaluarea probei practice se face numai de catre
specialisti, prin consens. Proba practica este eliminatorie pentru posturile
didactice din unitatile respective.
7. Pentru ocuparea posturilor didactice cu predare in alta limba decat cea
in care candidatii si-au facut studiile acestia vor sustine un test de
cunoastere a limbii respective. Evaluarea se va face de o comisie formata din:
- presedinte - inspectorul scolar de specialitate;
- membri - 2 profesori de specialitate avand gradul didactic I, de
preferinta metodisti;
- secretar - cadru didactic.
Rezultatul probei practice sau al testului se consemneaza prin
"admis" sau "respins", aceasta proba fiind eliminatorie.
Probele eliminatorii vor avea loc cu cel putin doua zile inaintea
concursului cu probe scrise.
8. Contestatiile la proba practica sau orala se solutioneaza in termen de
24 de ore de la anuntarea rezultatului, prin repetarea probei in fata unei noi
comisii numite de inspectorul scolar general la propunerea directorului
unitatii care organizeaza concursul.
Pentru probele de arte plastice se va proceda la reevaluarea probei si nu
la repetarea ei.
III. Componenta si atributiile comisiei de concurs
Pentru coordonarea lucrarilor privind pregatirea, organizarea si
desfasurarea concursului se constituie comisia de concurs la nivelul unitatilor
de invatamant reprezentative, avand urmatoarea componenta:
- presedinte - directorul unitatii de invatamant;
- membri - 2 profesori, sefi de catedra sau profesori cu gradul didactic I
sau II;
- secretar - cadru didactic.
In cazul in care in unitatile care organizeaza concurs nu exista 2
profesori cu gradul didactic I sau II, conducerea unitatii va apela la
metodistii de specialitate ai inspectoratului scolar.
In mod exceptional se pot folosi si profesori cu definitivatul, daca
unitatile organizatoare nu pot asigura profesori cu gradul didactic I sau II.
Comisia de concurs este numita prin decizie a inspectorului scolar general,
la propunerea conducerii unitatii care organizeaza concursul.
La lucrarile comisiei participa, cu statut de observatori, reprezentantii
sindicatelor reprezentative, conform legii. Acestia au acces la toate documentele
comisiei si vor consemna in procesul-verbal propriile observatii.
Comisia de concurs are urmatoarele atributii:
1. Afiseaza lista cuprinzand posturile didactice vacante cu valabilitate de
4 ani, cu cel putin 30 de zile inainte de data desfasurarii concursului,
conform prevederilor art. 10 alin. (2) din Legea nr. 128/1997.
2. Inregistreaza si verifica cererile si documentele anexate, necesare in
vederea inscrierii.
3. Repartizeaza nominal candidatii in salile de concurs.
4. Intocmeste listele cuprinzand personalul didactic care va asigura
supravegherea candidatilor, verificarea identitatii acestora si sigilarea
lucrarilor in timpul lucrarilor scrise. Numeste prin tragere la sorti, pentru
fiecare sala, 2 - 3 supraveghetori care au alta specialitate decat cea a
candidatilor din sala de concurs si care nu au rude printre candidati. In acest
sens supraveghetorii vor depune o declaratie scrisa. Unul dintre ei va fi numit
responsabil de sala.
5. Asigura transcrierea sau multiplicarea subiectelor pentru toate salile
de concurs, daca este cazul.
6. Verifica exactitatea si corectitudinea transcrierii subiectelor.
7. Verifica daca numarul lucrarilor si numarul paginilor acestora, predate
de candidati supraveghetorilor de sala, corespund inscrisurilor din borderoul
de predare a lucrarilor.
8. Preda sub semnatura comisiilor de evaluare lucrarile candidatilor,
insotite de un borderou pe specialitati, mentionand numarul lucrarilor si al
paginilor acestora.
9. Intocmeste si afiseaza, pe specialitati, tabelul nominal cuprinzand
rezultatele concursului in ordinea descrescatoare a mediilor.
10. Primeste contestatiile si le transmite sub semnatura comisiei de
rezolvare a contestatiilor.
11. Dupa primirea rezultatelor la contestatii, pe baza rezultatelor
concursului, intocmeste clasificarea finala a candidatilor in functie de postul
didactic si propune inspectoratului scolar lista pentru validarea rezultatelor.
12. Raspunde din punct de vedere material si financiar de organizarea si
desfasurarea concursului.
NOTA:
Membrii comisiei de concurs care au asigurat multiplicarea subiectelor nu
vor parasi incaperea in care a fost asigurata multiplicarea decat dupa o ora de
la inceperea efectiva a probei scrise. Toti membrii comisiei de concurs,
inainte de inceperea concursului, vor depune o declaratie prin care se
angajeaza sa pastreze secretul subiectului de concurs pana la afisarea
baremului de corectare.
IV. Inscrierea candidatilor si desfasurarea concursului
1. Cererile de inscriere la concurs, insotite de copii de pe documentele
solicitate, se inregistreaza la secretariatul unitatii scolare care organizeaza
concursul. Candidatii au obligatia sa respecte cu strictete graficul afisat. Pe
cererea de inscriere la concurs candidatul va preciza disciplina de concurs si
specialitatea postului didactic pentru care opteaza (o singura optiune).
Comisia de concurs, impreuna cu juristul inspectoratului scolar, are obligatia
de a verifica legalitatea documentelor.
2. Lucrarea scrisa se desfasoara in ziua stabilita de fiecare unitate
reprezentativa care organizeaza concurs, incepand cu ora 9,00. Candidatii vor
fi prezenti in sala de concurs cel mai devreme la ora 7,30 si cel mai tarziu la
ora 8,30. Dupa verificarea transcrierii subiectelor de concurs durata de
redactare a lucrarilor este de 4 ore, timp ce nu poate fi depasit.
3. Pentru redactarea lucrarilor se foloseste cerneala sau pix de culoare
albastra, inclusiv pentru desene.
4. Se interzice accesul in sala de concurs al candidatilor care au asupra
lor mijloace de comunicare la distanta.
5. In vederea desfasurarii probelor scrise va fi asigurata supravegherea
fiecarei sali de catre 2 supraveghetori care verifica identitatea candidatilor
pe baza buletinului/cartii de identitate sau a pasaportului turistic.
6. Pe usa fiecarei sali vor fi afisate tabele nominale cuprinzand
candidatii repartizati in sala si disciplina la care acestia sustin concurs.
7. Responsabilii de sali primesc sub semnatura de la secretarul comisiei
tabelul nominal cuprinzand candidatii repartizati in sala respectiva, precum si
colile tip examen si ciornele necesare, in functie de numarul candidatilor.
8. Din momentul deschiderii plicului cu subiecte nici un candidat nu mai
poate intra in sala sau nu mai poate parasi sala decat daca preda lucrarea si
semneaza de predare.
9. Candidatii care nu se afla in sala in momentul deschiderii plicului cu
subiecte pierd dreptul de a mai sustine proba respectiva.
10. Dupa transcrierea subiectelor pe tabla in sala de concurs un membru al
comisiei de concurs, insotit de un membru al comisiei de elaborare a
subiectelor, a baremelor de evaluare si de evaluare a lucrarilor, verifica daca
subiectele au fost transcrise corect.
11. In timpul desfasurarii probei responsabilul de sala si ceilalti
supraveghetori nu vor discuta intre ei si nu vor rezolva subiectele.
12. Inscrierea numelui candidatilor in afara spatiului care se sigileaza,
precum si orice alte semne distinctive pe colile tip destinate lucrarilor
scrise sau pe ciorne determina anularea lucrarilor scrise.
13. Candidatii care in timpul desfasurarii probelor de concurs sunt
surprinsi copiind sau transmitand solutii cu privire la subiecte sunt eliminati
din concurs, incheindu-se un proces-verbal in acest sens.
14. Cadrele didactice supraveghetoare, care furnizeaza solutii ale
subiectelor de concurs, falsifica lucrari sau manifesta neglijenta in
indeplinirea atributiilor de supraveghetor (tolerarea unor actiuni sau intentii
de frauda ale candidatilor, parasirea nejustificata a salii de concurs etc.),
vor fi sanctionate potrivit legii.
15. Sigilarea lucrarilor scrise se efectueaza de catre candidati in
prezenta supraveghetorului de sala, dupa care se aplica stampila unitatii scolare
care organizeaza concursul si semnatura presedintelui comisiei.
16. Dupa ce termina redactarea lucrarilor candidatii le predau
responsabilului de sala, semneaza in borderoul de predare a lucrarilor,
mentionand numarul de pagini. Spatiile libere ale intregii lucrari se anuleaza
cu linie franta in forma literei "Z" de catre un supraveghetor, in
fata candidatului.
17. Ciornele se predau separat, o data cu lucrarea, responsabilului de
sala, fara sa aiba valabilitate in evaluarea lucrarii si la eventuale
contestatii. Ciornele se pastreaza timp de un an in arhiva unitatii scolare
care organizeaza concursul.
18. La iesirea candidatilor din sala acestia vor putea consulta baremele de
corectare la fiecare disciplina de concurs, afisate la loc vizibil.
19. Dupa iesirea candidatilor din sala in care s-a desfasurat proba
supraveghetorii de sala vor preda comisiei lucrarile candidatilor, borderourile
de predare a lucrarilor, tipizatele anulate si cele nefolosite.
20. Lucrarile scrise, pe discipline de invatamant, sunt amestecate si
numerotate de la 1 la n, dupa caz, de catre comisia de concurs. Apoi acestea
sunt depozitate in conditii de securitate maxima, astfel incat o singura
persoana, actionand independent, sa nu poata avea acces la lucrari pana la
predarea acestora pe baza de proces-verbal comisiilor de corectare, dar nu mai
tarziu de urmatoarea zi. Rezultatele concursului se afiseaza la sediul
institutiei de invatamant la care s-a desfasurat concursul, cel mai tarziu dupa
3 zile de la sustinerea concursului.
21. Contestatiile se depun la secretarul comisiei de rezolvare a
contestatiilor in termen de cel mult 48 de ore de la afisarea rezultatelor.
V. Comisia de elaborare a subiectelor, a baremelor de evaluare si de
evaluare a lucrarilor
Comisia de elaborare a subiectelor, a baremelor de evaluare si de evaluare
a lucrarilor este numita la propunerea conducerii unitatilor scolare
reprezentative care organizeaza concursul, prin decizie a inspectorului scolar
general, si este formata din:
- presedinte - director adjunct sau, in cazul in care unitatea de
invatamant nu are director adjunct, un cadru didactic membru al consiliului de
administratie;
- membri - pentru corectarea lucrarilor la aceeasi disciplina se numesc
cate 2 profesori corectori.
Consiliul de administratie al unitatii de invatamant reprezentative va
decide daca cei 2 membri vor fi:
a) unul din invatamantul universitar si unul din invatamantul
preuniversitar, de preferinta inspector de specialitate, metodist, sef de
catedra; sau
b) amandoi din invatamantul preuniversitar, de preferinta inspectori de
specialitate, metodisti, sefi de catedra;
- secretar - cadru didactic.
1. In ziua desfasurarii concursului comisia de elaborare a subiectelor, a
baremelor de evaluare si de evaluare a lucrarilor elaboreaza 3 variante de
subiecte, baremul de evaluare si asigura secretizarea acestora. Dintre cele 3
variante de subiecte, in prezenta intregii comisii, presedintele comisiei va
trage la sorti varianta pentru concurs cu cel mult o ora inainte de inceperea
acestuia.
2. Verificarea si notarea lucrarilor scrise se desfasoara in sali
prestabilite, in care nu este permis accesul altor persoane in afara membrilor
comisiei de evaluare.
3. Fiecare lucrare scrisa este verificata independent, in sali separate, de
cei 2 membri ai comisiei, si este apreciata separat cu note de la 10 la 1,
incluzand si punctul din oficiu, conform baremului de corectare. Fiecare
corector trece punctele acordate pentru fiecare subiect, precum si nota finala
in borderoul de notare, dupa terminarea evaluarii. La evaluare nu se fac
insemnari pe lucrare. Nici un corector nu are acces la borderoul celuilalt.
4. Presedintele comisiei verifica borderourile si semnaleaza diferentele
mai mari de un punct dintre notele acordate de cei 2 corectori, fie la
subpuncte, fie la nota lucrarii. In cazul in care aceste conditii nu sunt
indeplinite, cei 2 corectori vor reverifica impreuna lucrarea si vor acorda o
noua nota, care va fi inregistrata intr-un alt borderou. Aceasta nota trebuie
sa fie cuprinsa intre notele initiale. In caz de divergente intre corectori
lucrarea va fi recorectata de un al treilea corector, numit de presedintele
comisiei de evaluare. Nota acestuia din urma este definitiva.
5. Cand nu s-au semnalat diferente mai mari de un punct, fiecare corector
isi inscrie propria nota pe lucrare, semneaza in dreptul notei, iar
presedintele calculeaza media aritmetica cu doua zecimale, fara rotunjire, o
trece pe lucrare si o semneaza.
6. Cand s-au semnalat diferente, pe lucrare se va trece nota finala si se
semneaza de catre corectori si de presedintele comisiei de elaborare a
subiectelor, a baremelor de evaluare si de evaluare a lucrarilor.
7. Dupa stabilirea mediei presedintele comisiei de elaborare a subiectelor,
a baremelor de evaluare si de evaluare a lucrarilor deschide lucrarile in
prezenta corectorilor si consemneaza mediile intr-un proces-verbal tip cu
numele candidatilor, numarul lucrarii si media obtinuta.
8. Lucrarile candidatilor impreuna cu borderourile de corectare si
procesele-verbale cu mediile obtinute vor fi predate presedintelui comisiei de
concurs.
9. Evaluarea lucrarilor de concurs nu va depasi 48 de ore de la incheierea
probei scrise.
NOTA:
Membrii comisiei care au asigurat elaborarea subiectelor si a baremelor de
evaluare nu vor parasi incaperea in care au desfasurat aceasta activitate decat
dupa o ora de la inceperea lucrarii scrise.
Membrii comisiilor de elaborare a subiectelor, a baremelor de evaluare si
de evaluare a lucrarilor vor declara in scris ca vor pastra secretul
subiectului, iar in caz contrar vor suporta consecintele legii.
VI. Comisia de rezolvare a contestatiilor
1. Lucrarile pentru care s-au depus contestatii in termenul prevazut se
resigileaza in vederea reevaluarii, secretizandu-se si nota/notele acordate la
prima evaluare.
2. Comisia de rezolvare a contestatiilor este formata in intregime din alte
cadre didactice decat cele din comisia de elaborare a subiectelor, a baremelor
de evaluare si de evaluare a lucrarilor si este numita la propunerea conducerii
unitatii reprezentative prin decizie a inspectorului scolar general. Comisia de
rezolvare a contestatiilor este formata din:
- presedinte - directorul unitatii de invatamant;
- membri - 2 profesori, sefi de catedra sau profesori cu gradul didactic I
sau II;
- secretar - cadru didactic.
3. Recorectarea lucrarilor se face conform instructiunilor prevazute la
cap. V, in termen de cel mult 24 de ore de la termenul limita de inregistrare a
contestatiei.
4. Nota acordata de comisia de rezolvare a contestatiilor se considera
admisa si definitiva daca exista o diferenta mai mare de un punct intre nota
initiala si cea finala (diferenta poate fi pozitiva sau negativa). In situatia
lucrarilor cu nota initiala cuprinsa intre 9,00 si 10,00 nota finala este cea
atribuita la recorectare.
5. Hotararile comisiei de rezolvare a contestatiilor sunt definitive si se
afiseaza cel tarziu in termen de doua zile de la data limita de depunere a
contestatiilor.
6. Daca diferenta dintre media stabilita de comisia de concurs si cea
stabilita de comisia de rezolvare a contestatiilor este mai mare de 1,5 puncte,
inspectorul scolar general este autorizat sa decida constituirea unei noi
comisii de recorectare, formata din alti membri decat cei din comisiile
anterioare. Rezultatul acestei ultime corectari este definitiv. Inspectorul
scolar general va dispune aplicarea masurilor legale asupra celor care nu si-au
indeplinit atributiile in cadrul concursului.
7. La lucrarile comisiei participa cu statut de observatori reprezentantii
sindicatelor reprezentative, conform legii. Acestia au acces la toate
documentele comisiei si vor consemna in procesul-verbal propriile observatii.
VII. Repartizarea pe posturi a candidatilor
1. Dupa solutionarea tuturor contestatiilor comisia de concurs publica
listele finale in ordinea descrescatoare a mediilor, in functie de postul
didactic.
2. Validarea concursurilor pentru ocuparea posturilor didactice din
invatamantul preuniversitar de stat, precum si angajarea pe post se fac prin
dispozitie a inspectorului scolar general.
3. Angajarea pe post/catedra se face de la data inceperii anului scolar
urmator.
VIII. Dispozitii finale
1. Plata cadrelor didactice care participa la organizarea/desfasurarea
concursului, precum si celelalte cheltuieli se fac conform legislatiei in
vigoare (Precizarile Ministerului Educatiei Nationale nr. 19.388/1997), din
fondurile unitatii organizatoare a concursului.
2. La organizarea/desfasurarea concursului nu pot participa persoanele care
concureaza sau care au in randul candidatilor rude de gradul I.
3. Lucrarile de concurs si borderourile de corectare se pastreaza timp de
un an in arhiva inspectoratelor scolare judetene, iar celelalte documente,
conform normativelor in vigoare.
4. Unitatile scolare de invatamant reprezentative care organizeaza
concursul vor inainta inspectoratelor scolare tabelele nominale cuprinzand
cadrele didactice care s-au prezentat la concurs si rezultatele concursului, in
termen de 5 zile de la finalizarea acestuia.
Pentru fiecare cadru didactic care in urma concursului va ocupa
postul/catedra vacanta, conducerea unitatii reprezentative va mentiona in
tabelul care se inainteaza la inspectoratul scolar situatia privind incadrarea
candidatului.
5. Presedintii comisiilor de concurs, de elaborare a subiectelor, a
baremelor de evaluare si de evaluare a lucrarilor si de rezolvare a
contestatiilor poarta raspunderea principala conform atributiilor specifice in
cadrul concursului.
6. Presedintele comisiei de concurs si al celei de rezolvare a
contestatiilor sunt direct raspunzatori de respectarea prevederilor prezentei
metodologii si de corectitudinea desfasurarii concursului pentru ocuparea
posturilor/catedrelor didactice de catre candidatii cu studii corespunzatoare,
precum si de transmiterea la inspectoratele scolare judetene, respectiv al
municipiului Bucuresti, a documentelor prevazute la pct. 4.
7. Raspunderea tuturor celor implicati este, dupa caz, disciplinara sau
administrativa.
ANEXA 1
la metodologie
INVATAMANTUL ARTISTIC (LICEE DE ARTA - SPECIALIZARILE MUZICA SI COREGRAFIE)
PROBA PRACTICA
din cadrul concursului pentru ocuparea posturilor vacante din invatamantul
artistic
A. Instrumente si canto/Coregrafie:
a) Elaborarea unui proiect didactic - comisia va face publice, cu 48 de ore
inainte, repertoriul elevului si nivelul de studiu pe baza carora candidatul va
concepe proiectul didactic care va fi prezentat comisiei inainte de inceperea
probei.
b) Sustinerea practica a proiectului didactic (lectia de instrument/balet)
- pe baza proiectului didactic prezentat candidatii vor sustine ora de
instrument/balet cu elevul/elevii nominalizati de comisie; asigurarea prezentei
elevilor va fi facuta de directorul unitatii de invatamant; proba nu va depasi
30 - 50 de minute pentru muzica si o ora pentru coregrafie.
B. Discipline teoretice:
1. Specialitatea Teoria muzicii - Solfegiu - Dictat:
a) Solfegiu la prima vedere - proba va consta din 16 masuri de 3/4, 4/4,
5/4, 5/8, 6/8 si 12/8, pana la 4 alteratii constitutive, in cheile Sol si Fa.
b) Citire la prima vedere la pian a cate unui dictat la 1, 2 si 4 voci.
2. Specialitatea Armonie:
a) Armonie - armonizarea unei teme de 16 masuri (8 masuri sopran si 8
masuri bas dat, necifrate).
b) Citire la prima vedere la pian, cu analiza armonica (3 corale de Bach,
prin tragere la sorti).
3. Specialitatea Istoria muzicii:
a) Elaborarea unui proiect didactic - subiectul va fi stabilit de catre
comisie si comunicat candidatilor cu 48 de ore inainte de sustinerea probei.
b) Proba de recunoastere si comentare a unor lucrari din creatia universala
si romaneasca - pe baza auditiei candidatilor li se cere recunoasterea si
comentarea a 4 lucrari din epoci stilistice diferite (cel putin una va fi din
creatia romaneasca), alese de comisie dintr-o lista de 30 - 40 de lucrari pusa
la dispozitie candidatilor de conducerea unitatii de invatamant cu cel putin
doua saptamani inainte de sustinerea probei; comentariul va cuprinde elemente
legate de epoca, stil, compozitor, gen, forma, interpretare etc., precum si
aspecte interdisciplinare.
Evaluarea globala se va face pe baza calificativelor
"admis"/"respins".
Prezenta metodologie se va aplica si unitatilor reprezentative.
ANEXA 2
la metodologie
PROBA PRACTICA
din cadrul concursului pentru ocuparea posturilor didactice vacante din liceele
cu clase speciale - limbi straine cu program intensiv si bilingv
Proba practica va consta intr-un interviu prin care comisia va evalua:
1. competenta de receptare si comunicare a candidatului in limba straina
respectiva;
2. capacitatea de a stabili obiective si continuturi pentru un curriculum
(programa) special pentru clasele cu program intensiv si/sau bilingv.
Evaluarea globala se va face pe baza calificativelor
"admis"/"respins".
Prezenta metodologie se va aplica si unitatilor reprezentative.