E-mail:
Parola:
     
 Nu ai cont? Inregistreaza-te
 Ai uitat parola? Click aici
alerte legex
Coduri postale şi prefixe telefonice naţionale şi internaţionale
Legături cu alte acte
Cele mai căutate legi
Ultimele acte citite
Sisteme de securitate
Registrul Agricol Integrat - www.registrulagricolintegrat.ro

Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

Ordinul Nr.542 din 31.05.2011

privind aprobarea modelului unic al biletului de trimitere pentru investigaţii paraclinice utilizat în sistemul asigurărilor sociale de sănătate şi a Instrucţiunilor privind utilizarea şi modul de completare a biletului de trimitere pentru investigaţii paraclinice utilizat în sistemul asigurărilor sociale de sănătate
ACT EMIS DE: Casa Nationala de Asigurari de Sanatate
ACT PUBLICAT ÎN MONITORUL OFICIAL NR. 385 din 01 iunie 2011



SmartCity1

Având în vedere:Referatul de aprobare al secretarului general al Ministerului Sănătăţii nr. Cs.A. 6.289 din 31 mai 2011 şi al directorului general al Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate nr. DG 2.063 din 31 mai 2011;Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, cu modificările şi completările ulterioare

Hotărârea Guvernului nr. 1.389/2010 pentru aprobarea Contractului-cadru privind condiţiile acordării asistenţei medicale în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate pentru anii 2011-2012, cu modificările ulterioare,în temeiul dispoziţiilor: art. 7 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 144/2010 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Sănătăţii, cu modificările şi completările ulterioare

art. 281 alin. (2) din Legea nr. 95/2006, cu modificările şi completările ulterioare, şi al art. 17 alin. (5) din Statutul Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 972/2006, cu modificările şi completările ulterioare,ministrul sănătăţii şi preşedintele Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate emit următorul ordin: Articolul 1
(1) Se aprobă modelul unic al biletului de trimitere pentru investigaţii paraclinice, ca imprimat cu regim special, în baza căruia se recomandă investigaţii medicale paraclinice decontate de casele de asigurări de sănătate, prevăzut în anexa nr. 1.
(2) Pentru serviciile de înaltă performanţă decontate de casele de asigurări de sănătate: RMN, CT, scintigrafie şi angiografie, se utilizează biletul de trimitere pentru investigaţii paraclinice - formular cu regim special, al cărui model este prevăzut în anexele nr. 1a, 1b, 1c, 1d, după caz.
Articolul 2Casa Naţională de Asigurări de Sănătate organizează tipărirea, distribuirea, înserierea şi numerotarea formularelor de bilete de trimitere pentru investigaţii paraclinice, formulare ce conţin elemente de protecţie împotriva falsificării şi contrafacerii, potrivit tuturor elementelor prevăzute în anexa nr. 1, respectiv în anexele nr. 1a, 1b, 1c, 1d. Articolul 3(1) Se aprobă Instrucţiunile privind utilizarea şi modul de completare a biletului de trimitere pentru investigaţii paraclinice utilizat în sistemul asigurărilor sociale de sănătate, prevăzute în anexa nr. 2.(2) Aplicarea prevederilor instrucţiunilor prevăzute la alin. (1) este obligatorie pentru toţi furnizorii de servicii medicale aflaţi în relaţii contractuale cu casele de asigurări de sănătate.(3) Se aprobă Lista abrevierilor pentru ţările cu care România are acorduri, înţelegeri, convenţii sau protocoale internaţionale cu prevederi în domeniul sănătăţii şi cele membre ale Uniunii Europene şi ale Spaţiului Economic European, conform prevederilor respectivelor documente, prevăzută în anexa nr. 3. Articolul 4Anexele nr. 1, 1a, 1b, 1c, 1d, 2 şi 3 fac parte integrantă din prezentul ordin. Articolul 5(1) Prezentul ordin intră în vigoare începând cu data de 1 iunie 2011, dată de la care se abrogă prevederile Ordinului ministrului sănătăţii publice şi al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate nr. 1.288/489/2006 pentru aprobarea modelului unic al biletului de trimitere pentru investigaţii paraclinice, utilizat în sistemul asigurărilor sociale de sănătate, şi a Instrucţiunilor privind utilizarea şi modul de completare a biletelor de trimitere pentru investigaţii paraclinice, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 939 din 21 noiembrie 2006, cu modificările ulterioare.(2) Formularele biletelor de trimitere pentru investigaţii paraclinice, în formatul aprobat prin Ordinul ministrului sănătăţii publice şi al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate nr. 1.288/489/2006, cu modificările ulterioare, se utilizează până la epuizarea stocului existent, dar nu mai târziu de 1 septembrie 2011. Dacă până la data de 1 septembrie 2011 se utilizează formularele biletelor de trimitere pentru investigaţii paraclinice în formatul aprobat prin ordinul menţionat mai sus pentru recomandarea de investigaţii paraclinice de înaltă performanţă: RMN, CT, angiografie şi scintigrafie, acestea vor fi însoţite de fişele de solicitare prevăzute în normele metodologice de aplicare a contractuluicadru. Articolul 6Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. Ministrul sănătăţii, Cseke Attila Preşedintele Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate, Nicolae-Lucian Duţă ANEXA Nr. 1*)BILET DE TRIMITERE pentru investigaţii paraclinice decontate de CAS *) Anexa nr. 1 este reprodusă în facsimil. ANEXA Nr. 1a*)BILET DE TRIMITERE pentru investigaţii paraclinice decontate de CAS Servicii de înaltă peformanţă - RMN *) Anexa nr. 1a este reprodusă în facsimil. ANEXA Nr. 1b*)BILET DE TRIMITERE pentru investigaţii paraclinice decontate de CAS Servicii de înaltă performanţă - CT *) Anexa nr. 1b este reprodusă în facsimil. ANEXA Nr. 1c*)BILET DE TRIMITERE pentru investigaţii paraclinice decontate de CAS Servicii de înaltă performanţă - SCINTIGRAFIE *) Anexa nr. 1c este reprodusă în facsimil. ANEXA Nr. 1d*)BILET DE TRIMITERE pentru investigaţii paraclinice decontate de CAS Servicii de înaltă performanţă - ANGIOGRAFIE *) Anexa nr. 1d este reprodusă în facsimil. ANEXA Nr. 2INSTRUCŢIUNI privind utilizarea şi modul de completare a biletului de trimitere pentru investigaţii paraclinice utilizat în sistemul asigurărilor sociale de sănătate A. Principii generale 1. Recomandarea pentru investigaţii medicale paraclinice se face pe formularul cu regim special descris în anexa nr. 1 la ordin, respectiv în anexele nr. 1a, 1b, 1c, 1d la ordin, de către medicii care au, potrivit legii, dreptul de a face recomandări de investigaţii medicale paraclinice în sistemul de asigurări sociale de sănătate. Utilizarea altor formulare pentru recomandarea de investigaţii medicale paraclinice în sistemul de asigurări sociale de sănătate atrage răspunderea furnizorului şi conduce la aplicarea măsurilor prevăzute în contractul-cadru şi în normele metodologice de aplicare a acestuia. 2. Biletul de trimitere pentru investigaţii paraclinice, denumit în continuare bilet de trimitere, se completează de către medicii aflaţi în relaţie contractuală cu casa de asigurări de sănătate, precum şi de către medicii cărora le sunt recunoscute biletele de trimitere pentru investigaţii medicale paraclinice eliberate, în baza convenţiilor încheiate cu casele de asigurări de sănătate, în condiţiile contractului-cadru şi ale normelor metodologice de aplicare a acestuia şi numai pentru pacienţii care beneficiază de asigurări sociale de sănătate. 3. Se interzic: emiterea biletelor de trimitere de către medicii care nu au încheiat contracte de furnizare de servicii medicale cu casele de asigurări de sănătate, respectiv convenţii în baza cărora le sunt recunoscute biletele de trimitere, direct sau prin reprezentantul legal al furnizorului; emiterea de către unităţile sanitare care furnizează servicii spitaliceşti a biletelor de trimitere pentru pacienţii spitalizaţi, în decursul internării acestora, precum şi a celor pentru investigaţii contra cost, deoarece tratamentul pacienţilor internaţi se asigură integral de către unitatea spitalicească respectivă, indiferent de afecţiunile asociate.4. Investigaţiile medicale paraclinice se pot efectua de către orice furnizor de investigaţii medicale paraclinice aflat în relaţie contractuală cu casa de asigurări de sănătate, în condiţiile prevăzute în contractul-cadru şi în normele metodologice de aplicare a acestuia. B. Instrucţiuni privind utilizarea formularelor de bilet de trimitere pentru investigaţiile paraclinice în sistemul de asigurări sociale de sănătate 1. Biletul de trimitere este tipărit pe hârtie autocopiantă în 3 culori. Exemplarul 3 (verde) rămâne în carnet, la medicul care a făcut trimiterea, iar exemplarele 1 (alb) şi 2 (roz) se predau asiguratului, care le depune la furnizorul de servicii medicale paraclinice care va efectua investigaţiile recomandate. Furnizorul de servicii medicale paraclinice va păstra exemplarul roz, iar exemplarul alb (originalul) va fi înaintat casei de asigurări de sănătate împreună cu factura şi desfăşurătorul activităţii prestate (în format electronic şi pe suport hârtie). 2. În situaţia în care în interiorul carnetului cu bilete de trimitere există formulare greşit tipărite, incomplete sau completate greşit de către medic, se va scrie cuvântul „ANULAT“ pe formular şi acesta nu va fi decupat din carnet. Aceste file vor fi pliate, rămânând în carnet. Pe verso-ul cotorului ultimului bilet de trimitere se va preciza: „Acest carnet conţine ... file (în cifre şi în litere), de la numărul ... la numărul ..., şi ... file anulate.“ 3. Gestionarea, distribuirea şi achiziţionarea carnetelor cu bilete de trimitere se vor face după cum urmează: a)carnetele înseriate şi numerotate vor fi distribuite de către fiecare casă de asigurări de sănătate, în funcţie de necesităţi, pentru o perioadă de cel mult 3 luni, fiecărui furnizor de servicii medicale care a încheiat în prealabil contract/convenţie cu aceasta, asigurând evidenţa biletelor de trimitere distribuite furnizorilor de servicii medicale; b)gestionarea carnetelor cu bilete de trimitere la nivelul caselor de asigurări de sănătate se va face potrivit reglementărilor legale în vigoare; c)furnizorii de servicii medicale îşi vor asigura la cerere, contra cost, carnetele respective de la casele de asigurări de sănătate cu care se află în relaţii contractuale; d)achiziţia formularelor de bilete de trimitere se va face de către reprezentantul legal al furnizorului de servicii medicale sau de delegatul acestuia, pe baza facturii.4. Furnizorul de servicii medicale îşi va organiza modul de gestionare şi evidenţă a carnetelor cu bilete de trimitere, precum şi modul de păstrare a carnetelor epuizate. Pentru furnizorii de servicii medicale care au mai mulţi medici angajaţi care au dreptul de a trimite asiguratul la investigaţii medicale paraclinice pe baza biletului de trimitere, distribuirea şi arhivarea carnetelor cu bilete de trimitere la nivelul furnizorului se vor face pe baza unui tabel centralizator care va conţine următoarele rubrici obligatorii: numele şi prenumele medicului, data repartizării carnetului/carnetelor, seria (cu numerele) carnetului/carnetelor repartizat/repartizate, semnătura de primire şi parafa, data returnării în arhivă a exemplarului 3, seria biletelor de trimitere returnate (exemplarul 3), semnătura de returnare şi parafa. Înregistrarea biletelor de trimitere emise asiguraţilor se va face în registrul de consultaţii, la rubrica „Recomandări“, unde se vor nota seria şi numărul biletului de trimitere emis. C. Instrucţiuni de completare a formularelor de bilet de trimitere pentru investigaţiile medicale paraclinice utilizate în sistemul de asigurări sociale de sănătate Formularele de bilete de trimitere se completează în succesiunea numerelor şi în ordinea cronologică a consultaţiilor, astfel: Cod de bare Formularele cu regim special - biletele de trimitere pentru investigaţii medicale paraclinice vor avea inscripţionat codul de bare aferent seriei şi numărului formularelor respective. Câmpul 1 - „Unitate medicală“: a)se completează cu denumirea unităţii medicale, codul unic de înregistrare (CUI) al cabinetului medical sau al unităţii sanitare, adresa completă, casa de asigurări de sănătate cu care furnizorul are încheiat(ă) contract/convenţie, numărul contractului/convenţiei de furnizare de servicii medicale în baza căruia/căreia medicul prescriptor prestează serviciul; medicii pot aplica şi codul de bare aferent numărului contractului/convenţiei de furnizare de servicii medicale; b)se alege prin bifare cu „x“ categoria de furnizor de servicii medicale, după cum urmează:„MF“ pentru furnizorii de servicii de asistenţă primară; „Amb. Spec.“ pentru furnizorii de servicii ambulatorii de specialitate, inclusiv servicii de medicină dentară.Medicii angajaţi ai unui spital care prestează servicii în baza contractului încheiat între spital şi casele de asigurări de sănătate pentru servicii ambulatorii de specialitate vor bifa căsuţa „Amb. Spec.“ atunci când emit un bilet de trimitere pacienţilor consultaţi în ambulatoriul de specialitate al spitalului; „Altele“ pentru situaţia în care se eliberează bilete de trimitere în baza convenţiilor încheiate cu casele de asigurări de sănătate pentru recunoaşterea acestora. c)„Nivel de prioritate“ - se va bifa cu „x“ căsuţa corespunzătoare nivelului de prioritate al investigaţiilor medicale paraclinice recomandate.Câmpul 2 - „Date identificare asigurat“: a)„Asigurat la CAS“ - se va înscrie casa de asigurări de sănătate în evidenţa căreia se află asiguratul; b)„RC“ - se completează numărul din registrul de consultaţii (RC); c)se alege prin bifare cu „x“ categoria în care se încadrează asiguratul. Medicul va bifa o singură categorie de asigurat, astfel:se bifează categoria „Salariat“ pentru toate persoanele angajate în sectorul public/privat care fac dovada plăţii contribuţiei la Fondul naţional unic de asigurări sociale de sănătate (FNUASS); se bifează categoria „Co-asigurat“ pentru soţul, soţia şi părinţii fără venituri proprii, aflaţi în întreţinerea unei persoane asigurate; se bifează căsuţa „Liber profesionist“ pentru persoanele care exercită profesii liberale sau independente; se bifează categoria „Copil (<18 ani)“ pentru toate persoanele care fac dovada calităţii lor de asigurat printr-un document cu valabilitate legală (certificat de naştere, carte de identitate); se bifează categoria „Elev/ucenic/student (18-26 ani)“ pentru toate persoanele de la 18 la 26 ani, dacă sunt elevi, inclusiv absolvenţi de liceu până la începerea anului universitar, dar nu mai mult de 3 luni, ucenici sau studenţi care fac dovada calităţii lor de asigurat şi nu realizează venituri din muncă; se bifează căsuţa „Gravidă/Lehuză“ numai pentru femeile gravide şi lehuze care nu au niciun venit sau au venituri sub salariul de bază minim brut pe ţară (conform prevederilor Legii nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, cu modificările şi completările ulterioare). Pentru femeile gravide/lehuze care nu se încadrează în această categorie se bifează exclusiv categoria de asigurat din care fac parte; se bifează căsuţa „Pensionar“ pentru toate persoanele care îşi dovedesc această calitate printr-un cupon de pensie, după cum urmează:• se notează cifra 1 pentru pensionarii cu venituri din pensii mai mici de 740 lei; • se notează cifra 2 pentru pensionarii cu venituri din pensii mai mari de 740 lei; se bifează căsuţa „Veteran“, „Revoluţionar“ sau „Handicap“ numai pentru asiguraţii care nu realizează alte venituri decât cele provenite din drepturile băneşti acordate de legile speciale prin care li se stabileşte această calitate; se bifează căsuţa „PNS“ şi se notează numărul programului/subprogramului de sănătate pentru bolnavii cu afecţiuni incluse în Programul naţional de sănătate cu scop curativ, stabilit de Ministerul Sănătăţii, până la vindecarea respectivei afecţiuni, dacă nu realizează venituri din muncă, pensie sau alte resurse, pe perioada în care sunt incluşi în program; se bifează căsuţa „Ajutor social“ pentru persoanele care fac parte dintr-o familie care are dreptul la ajutor social, potrivit Legii nr. 416/2001 privind venitul minim garantat, cu modificările şi completările ulterioare; se bifează căsuţa „Şomaj“ pentru persoanele care beneficiază de indemnizaţia de şomaj; se bifează căsuţa „Card european (CE)“ pentru pacienţii din statele membre ale Uniunii Europene/ale Spaţiului Economic European, titulari ai cardului european de asigurări sociale de sănătate, respectiv beneficiari ai formularelor europene; se bifează căsuţa „Acorduri internaţionale“ pentru persoanele care se încadrează în una dintre categoriile beneficiare ale acordurilor, înţelegerilor, convenţiilor sau protocoalelor internaţionale cu prevederi în domeniul sănătăţii, la care România este parte; se bifează căsuţa „Alte categorii“ pentru persoanele care nu se încadrează în categoriile de asigurat prevăzute în biletul de trimitere, menţionându-se expres categoria de asigurat numai pentru persoanele beneficiare ale unei legi speciale (Legea nr. 309/2002 privind recunoaşterea şi acordarea unor drepturi persoanelor care au efectuat stagiul militar în cadrul Direcţiei Generale a Serviciului Muncii în perioada 1950-1961, cu modificările şi completările ulterioare, Decretul-lege nr. 118/1990 privind acordarea unor drepturi persoanelor persecutate din motive politice de dictatura instaurată cu începere de la 6 martie 1945, precum şi celor deportate în străinătate ori constituite în prizonieri, republicat, Legea nr. 51/1993 privind acordarea unor drepturi magistraţilor care au fost înlăturaţi din justiţie pentru considerente politice în perioada anilor 1945-1989, cu modificările ulterioare, Ordonanţa Guvernului nr. 105/1999 privind acordarea unor drepturi persoanelor persecutate de către regimurile instaurate în România cu începere de la 6 septembrie 1940 până la 6 martie 1945 din motive etnice, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 189/2000, cu modificările şi completările ulterioare), dacă nu realizează alte venituri decât cele provenite din drepturile băneşti acordate de aceste legi; d)se vor nota datele de identificare ale pacientului (numele, prenumele, adresa completă); e)„CNP, CE, PASS“ - se completează codul numeric personal al pacientului/numărul cardului european/numărul paşaportului, astfel:pentru cetăţenii români se completează codul numeric personal al pacientului format din 13 cifre, lăsând libere restul de 7 căsuţe; se poate aplica şi codul de bare aferent CNP-ului asiguratului beneficiar; pentru cetăţenii statelor membre ale Uniunii Europene şi ale Spaţiului Economic European se vor completa toate cele 20 de căsuţe corespunzătoare numărului de identificare al cardului european de asigurări de sănătate; pentru cetăţenii străini din statele cu care România a încheiat acorduri, înţelegeri, convenţii sau protocoale internaţionale cu prevederi în domeniul sănătăţii se va completa numărul paşaportului.Pentru cetăţenii străini menţionaţi mai sus se va preciza cetăţenia, prin selecţia din nomenclatorul de ţări prevăzut în anexa nr. 3 la ordin. Câmpul 3 - „Cod diagnostic“: se vor completa căsuţele destinate codului de diagnostic corespunzător diagnosticului sau diagnosticelor cunoscute ori prezumtive pentru care se recomandă investigaţiile; se va bifa cu „x“ căsuţa P pentru efectuarea de investigaţii paraclinice specifice pentru unele afecţiuni cuprinse în programele naţionale de sănătate: diabetul şi bolile de nutriţie, precum şi cele pentru afecţiunile oncologice, în condiţiile în care pentru afecţiunile respective medicaţia a fost prescrisă pentru un interval de timp de 90 zile, căsuţa A/S pentru efectuarea de investigaţii paraclinice specifice pentru afecţiunile acute/subacute, căsuţa C pentru efectuarea de investigaţii paraclinice specifice pentru bolile cronice, altele decât cele incluse în programele naţionale de sănătate: diabet şi boli de nutriţie, precum şi cele pentru afecţiuni oncologice, în condiţiile în care pentru afecţiunile respective medicaţia a fost prescrisă pentru un interval de timp de 90 zile, pentru stabilirea termenului de valabilitate al biletului de trimitere, conform prevederilor din contractul-cadru şi normele metodologice de aplicare a acestuia; „Data trimiterii“ - se va specifica data trimiterii asiguratului pentru efectuarea investigaţiilor recomandate; „Semnătura medicului/Cod parafă/L.S.“ - se execută specimenul de semnătură a medicului care a emis biletul de trimitere şi se aplică parafa şi codul corespunzător acestuia; se aplică ştampila furnizorului de servicii medicale care a emis biletul de trimitere; medicii pot aplica şi codul de bare aferent codului de parafă; „Data reconfirmării“ - în situaţia în care asiguratul se internează în spital în perioada de valabilitate a biletului de trimitere şi investigaţiile medicale paraclinice de înaltă performanţă nu au fost efectuate în timpul spitalizării, se va specifica data reconfirmării trimiterii asiguratului pentru efectuarea investigaţiilor recomandate, medicul fiind obligat să completeze toate cele 3 exemplare ale biletului de trimitere; „Semnătura medicului/Cod parafă/L.S.“ - se execută specimenul de semnătură a medicului care a reconfirmat biletul de trimitere şi se aplică parafa şi codul corespunzător acestuia pe toate cele 3 exemplare ale biletului de trimitere; se aplică ştampila furnizorului de servicii medicale care a reconfirmat biletul de trimitere pe toate cele 3 exemplare ale biletului de trimitere; medicii pot aplica şi codul de bare aferent codului de parafă, pe toate cele 3 exemplare ale biletului de trimitere.Câmpul 4 În situaţia în care se completează anexa nr. 1:Cod investigaţie/Investigaţii recomandate/Investigaţii efectuate“: medicul care trimite asiguratul, în mod facultativ, poate completa codul de investigaţie, respectiv numărul curent pentru investigaţiile paraclinice care nu au prevăzute coduri în normele metodologice de aplicare a contractului-cadru, separat, pentru fiecare investigaţie recomandată; codurile proprii investigaţiilor paraclinice se vor completa obligatoriu de către furnizorul de servicii medicale paraclinice care a efectuat investigaţiile, corespunzător reglementărilor în vigoare; pentru investigaţiile paraclinice care nu au prevăzute coduri în normele metodologice de aplicare a contractului – cadru se vor înscrie numerele curente aferente investigaţiilor respective; „Investigaţii recomandate“ - se va completa de medicul care trimite asiguratul; investigaţiile recomandate vor fi scrise lizibil cu majuscule; „Investigaţii efectuate“ - se va completa prin bifare cu „x“ de furnizorul de servicii medicale paraclinice care a efectuat investigaţiile. În situaţia în care furnizorul nu poate efectua toate investigaţiile prescrise, le va anula cu o linie pe cele neefectuate, pe ambele exemplare ale biletului de trimitere, fără a avea posibilitatea înlocuirii sau adăugării altor investigaţii medicale paraclinice, prin completarea acestuia la nivelul laboratorului/punctului de lucru. În situaţia în care se completează una dintre anexele nr. 1a, 1b, 1c, 1d:4.1 „Tip de examen indicat, cod investigaţie“ - se completează precizându-se tipul de examen indicat conform prevederilor din normele metodologice de aplicare a contractului-cadru; se notează codul investigaţiei sau numărul curent pentru investigaţiile paraclinice care nu au coduri în normele metodologice de aplicare a contractului-cadru; 4.2 „Date clinice şi paraclinice care să justifice investigaţia“ - medicul va consemna datele clinice şi paraclinice care justifică investigaţia; 4.3 „S-au epuizat celelalte metode de diagnostic: Da/Nu“ - se va bifa de către medicul care face recomandarea: căsuţa „Da“, dacă s-au epuizat celelalte metode de diagnostic, respectiv căsuţa „Nu“, dacă nu s-au epuizat celelalte metode de diagnostic; 4.4 „Examen RMN anterior: Da/Nu“, „Examen CT anterior: Da/Nu“, „Examen scintigrafic anterior: Da/Nu“, „Examen angiografic anterior: Da/Nu“ - se va bifa de către medicul care face recomandarea căsuţa „Da“, dacă s-a efectuat examen RMN, CT, scintigrafic, angiografic, după caz, în antecedente, respectiv căsuţa „Nu“, dacă nu s-a efectuat examen RMN, CT, scintigrafic, angiografic, după caz, în antecedente; 4.5 „Observaţii speciale legate de pacient“ - se vor consemna, de către medicul care face recomandarea, observaţiile speciale legate de pacient, prin bifarea căsuţei care corespunde situaţiei pacientului, în funcţie de tipul de serviciu de înaltă performanţă recomandat; 4.6 „Substanţă de contrast: Da/Nu“- pentru serviciile de înaltă performanţă, RMN şi CT se va bifa, de către medicul radiolog, căsuţa „Da“, dacă se utilizează substanţă de contrast, respectiv căsuţa „Nu“, dacă nu se utilizează substanţa de contrast. Câmpul 5 - „Numele şi semnătura persoanei desemnate de furnizorul de servicii medicale paraclinice“: se va completa în clar numele persoanei desemnate de furnizorul de servicii medicale paraclinice, care va executa specimenul de semnătură; „LS“ - se va aplica ştampila furnizorului de servicii paraclinice care a efectuat investigaţiile recomandate.Câmpul 6 - „Data prezentării asiguratului“: se va completa de către asigurat data la care acesta s-a prezentat la furnizorul de servicii paraclinice pentru efectuarea investigaţiilor, numai dacă investigaţiile medicale paraclinice sunt efectuate la momentul prezentării; „Semnătura asiguratului“ - se execută semnătura beneficiarului serviciilor paraclinice recomandate după ce a fost informat asupra tipurilor de investigaţii medicale paraclinice de care urmează să beneficieze, numai dacă investigaţiile medicale paraclinice sunt efectuate la momentul prezentării.Câmpul 7 - „Pacientul are obligaţia de a se programa şi de a accepta programarea la un furnizor de servicii medicale paraclinice în termen de ... zile de la data emiterii biletului de trimitere pentru investigaţii paraclinice! În caz contrar, biletul îşi pierde valabilitatea.“ se va consemna de către medicul care face recomandarea numărul maxim de zile calendaristice, de la data emiterii biletului de trimitere pentru investigaţii paraclinice, pe care pacientul le are la dispoziţie pentru a se programa la un furnizor de servicii medicale paraclinice.Câmpul 8 - „Date care necesită a fi inscripţionate pe versoul biletului de trimitere pentru investigaţii medicale paraclinice“: La momentul prezentării asiguratului în vederea efectuării investigaţiilor, furnizorul de servicii medicale paraclinice are obligaţia de a consemna pe versoul exemplarului de bilet de trimitere care se depune la casa de asigurări de sănătate, exemplarul alb original: data prezentării, data programării, precum şi de a semna şi ştampila acest exemplar indiferent dacă investigaţiile recomandate sunt sau nu efectuate la momentul prezentării. În situaţia în care, din motive obiective, investigaţiile nu au putut fi efectuate la momentul prezentării, furnizorul de servicii medicale paraclinice are obligaţia de a-l programa, iar dacă asiguratul refuză programarea va restitui asiguratului ambele exemplare ale biletului de trimitere pentru ca acesta să se poată prezenta la alt furnizor de investigaţii medicale paraclinice. În primele 10 zile calendaristice de la emiterea biletului de trimitere pentru investigaţii medicale paraclinice asiguratul are obligaţia de a se programa şi de a accepta programarea la unul dintre furnizori, în caz contrar biletul de trimitere îşi pierde valabilitatea. ANEXA Nr. 3LISTA abrevierilor pentru ţările cu care România are acorduri, înţelegeri, convenţii sau protocoale internaţionale cu prevederi în domeniul sănătăţii şi cele membre ale Uniunii Europene şi ale Spaţiului Economic European, conform prevederilor respectivelor documente

Codul ţării Denumirea ţării Card european de asigurări de sănătate Acord internaţional
AF Afganistan NU NU
ZA Africa de Sud NU NU
AL Albania NU DA
DZ Algeria NU DA
AD Andora NU NU
AO Angola NU NU
AI Anguilla NU NU
AG Antigua şi Barbuda NU NU
AN Antilele Olandeze (Bonair) NU NU
AR Argentina NU NU
AM Armenia NU DA
AW Aruba NU NU
SH Ascension, Sf. Elena, Tristan Da Cunha NU NU
AU Australia NU NU
AT Austria DA NU
AZ Azerbaidjan NU DA
BS Bahamas NU NU
BH Bahrain NU NU
BD Bangladesh NU NU
BB Barbade NU NU
BY Belarus NU NU
BE Belgia DA NU
BZ Belize NU NU
BJ Benin NU NU
BM Bermude NU NU
BO Bolivia NU NU
BA Bosnia-Herţegovina NU DA
BW Botswana NU NU
BR Brazilia NU NU
BN Brunei Darussalam NU NU
BG Bulgaria DA NU
BF Burkina Faso NU NU
BI Burundi NU NU
BT Butan NU NU
KH Cambodgia NU NU
CM Camerun NU NU
CA Canada NU NU
SP Insulele Canare NU NU
CV Capul Verde NU NU
KZ Cayman (Insule) NU NU
CZ Cehia DA NU
Codul ţării Denumirea ţării Card european de asigurări de sănătate Acord internaţional
CF Republica Centraficană NU NU
CL Chile NU NU
CN China NU DA
TD Ciad NU NU
CZ Cipru DA NU
CI Coasta de Fildeş NU NU
CO Columbia NU NU
YT Mayotte NU NU
PM Saint Pierre şi Miquelon NU NU
KM Comore NU NU
CG Congo NU NU
KR Coreea de Sud NU NU
CR Costa Rica NU NU
HR Croaţia NU DA
CU Cuba NU DA
DK Danemarca DA NU
DJ Djibuti NU NU
DM Dominica NU NU
DO Republica Dominicană NU NU
EC Ecuador NU NU
EG Egipt NU DA
SV El Salvador NU NU
CH Elveţia NU NU
AE Emiratele Arabe Unite NU NU
ER Aritreea NU NU
EE Estona DA NU
ET Etiopia NU NU
FJ Fidji NU NU
FI Finlanda DA NU
FR Franţa DA NU
GA Gabon NU NU
GM Gambia NU NU
GE Georgia NU NU
GS Georgia de Sud şi Insulele Sandwich de Sud NU NU
DE Germania DA NU
GH Ghana NU NU
GI Gibraltar NU NU
GR Grecia DA NU
GD Grenada NU NU
GL Groenlanda NU NU
Codul ţării Denumirea ţării Card european de asigurări de sănătate Acord internaţional
GP Guadelupa NU NU
GU Guam NU NU
GT Guatemala NU NU
GN Guineea NU NU
GW Guineea Bissau NU NU
GQ Guineea Ecuatorială NU NU
GY Guyana NU NU
GF Guyana Franceză NU NU
HT Haiti NU NU
HN Honduras NU NU
HK Hong Kong NU NU
IN India NU DA
ID Indonezia NU NU
CK Insulele Cook NU NU
FK Insulele Falkland (Malvine) NU NU
FO Insulele Feroe NU NU
MP Insulele Mariane NU NU
SB Insulele Solomon NU NU
VG Insulele Virgine Britanice NU NU
VI Insulele Virgine SUA NU NU
WF Insulele Wallis şi Futuna NU NU
JO Iordania NU DA
IR Iran NU NU
IQ Iraq NU NU
IE Irlanda DA NU
IS Islanda DA NU
IL Israel, Autoritatea Palestiniană NU NU
IT Italia DA NU
JM Jamaica NU NU
JP Japonia NU NU
KZ Kazahstan NU NU
KE Kenia NU NU
KG Kîrgîzîstan NU NU
KI Kiribati NU NU
XZ Kosovo NU NU
KW Kuweit NU NU
LA Lao NU NU
LS Lesoto NU NU
LV Letonia DA NU
LB Liban NU DA
LR Liberia NU NU
LY Libia NU DA
LI Liechtenstein DA NU
LT Lituania DA NU
LU Luxemburg DA NU
Codul ţării Denumirea ţării Card european de asigurări de sănătate Acord internaţional
GB Marea Britanie DA NU
MO Macao NU NU
MK Macedonia NU DA
MG Madagascar NU NU
MY Malaezia NU NU
MW Malawi NU NU
MV Maldive NU NU
ML Mali NU NU
MT Malta DA NU
MA Maroc NU DA
MH Marshall (insule) NU NU
MQ Martinica NU NU
MR Mauritania NU NU
MU Mauritius NU NU
MX Mexic NU NU
FM Micronezia (stat federal) NU NU
MD Moldova NU DA
MC Monaco NU NU
MN Mongolia NU NU
MS Monserat NU NU
MZ Mozambic NU NU
MM Myanmar NU NU
NA Namibia NU NU
NR Nauru NU NU
NP Nepal NU NU
NI Nicaragua NU NU
NE Niger NU NU
NG Nigeria NU NU
NU Niue Island NU NU
NF Norfolk (Insule) NU NU
NO Norvegia DA NU
NC Noua Caledonie NU NU
NZ Noua Zeelandă NU NU
NL Olanda DA NU
OM Oman NU NU
PK Pakistan NU DA
PW Palaos NU NU
PA Panama NU NU
PG Papua Noua Guinee NU NU
PY Paraguay NU NU
PE Peru NU DA
PH Philippines NU NU
PN Pitcairn, Henderson, Duci NU NU
PF Polinezia Franceză (inclusiv) NU NU
Codul ţării Denumirea ţării Card european de asigurări de sănătate Acord internaţional
PL Polonia DA NU
PR Porto Rico NU NU
PT Portugalia DA NU
QA Quatar NU NU
KP Koreea de Nord NU DA
RE Reunion NU NU
RO România NU NU
RU Rusia (Fed) NU DA
RW Rwanda NU NU
AS Samoa (SUA) NU NU
WS Samoa Occidentală NU NU
SM San Marino NU NU
ST Sao Tome şi Principe NU NU
SA Saudi Arabia NU NU
SN Senegal NU NU
CS Serbia şi Muntenegru NU DA
SC Seychelles NU NU
KN Sf. Christophe (Sf. Kitts) NU NU
LC Sf. Lucia NU NU
VC Sf. Vincent şi Grenadine NU NU
SL Sierra Leone NU NU
SG Singapore NU NU
SY Siria NU DA
SK Slovacia DA NU
SI Slovenia DA NU
SO Somalia NU NU
ES Spania DA NU
LK Sri Lanka NU NU
US Statele Unite ale Americii NU NU
SD Sudan NU NU
SE Suedia DA NU
Codul ţării Denumirea ţării Card european de asigurări de sănătate Acord internaţional
SR Surinam NU NU
SZ Swaziland NU NU
TJ Tadjikistan NU NU
TH Thailanda NU NU
TW Taiwan NU NU
TZ Tanzania NU NU
IO Teritoriul Britanic din Oceanul Indian NU NU
TF Teritoriile Australe şi Antarctice Franceze NU NU
TP Timor Oriental NU NU
TG Togo NU NU
TK Tokelau NU NU
TO Tonga NU NU
TT Trinidad şi Tobago NU NU
TN Tunisia NU DA
TR Turcia NU DA
TM Turkmenistan NU NU
TC Turques şi Caiques NU NU
TV Tuvalu NU NU
UG Uganda NU NU
UA Ukraina NU DA
HU Ungaria DA NU
UY Uruguay NU NU
UZ Uzbekistan NU NU
VU Vanuatu NU NU
VA Vatican NU NU
VE Venezuela NU NU
VN Vietnam NU NU
YE Yemen NU NU
ZM Zambia NU NU
ZW Zimbabwe NU NU


SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 542/2011

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 542 din 2011
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordin 542/2011
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu