ORDIN
Nr. 553/5367 NN din 31 mai 1999
pentru modificarea si completarea Normelor metodologice privind
continutul-cadru de organizare a licitatiilor, prezentare a ofertelor,
adjudecare, contractare si decontare a executiei lucrarilor, aprobate prin
Ordinul comun al ministrului finantelor si al ministrului lucrarilor publice si
amenajarii teritoriului nr. 784/34/N din 13 aprilie 1998
ACT EMIS DE: MINISTERUL FINANTELOR Nr. 553
MINISTERUL LUCRARILOR PUBLICE SI AMENAJARII TERITORIULUI
Nr. 5367 NN
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 267 din 10 iunie 1999
Ministrul finantelor si ministrul lucrarilor publice si amenajarii
teritoriului,
in aplicarea prevederilor Ordonantei Guvernului nr. 12/1993 privind
achizitiile publice si ale Hotararii Guvernului nr. 592/1993 pentru aprobarea
Regulamentului privind procedurile de organizare a licitatiilor, prezentarea
ofertelor si adjudecarea investitiilor, republicate in 1995,
in temeiul prevederilor Hotararii Guvernului nr. 447/1997 privind
organizarea si functionarea Ministerului Finantelor, cu modificarile si
completarile ulterioare, si ale Hotararii Guvernului nr. 456/1994 privind
organizarea si functionarea Ministerului Lucrarilor Publice si Amenajarii
Teritoriului, republicata,
emit urmatorul ordin:
1. Normele metodologice privind continutul-cadru de organizare a
licitatiilor, prezentare a ofertelor, adjudecare, contractare si decontare a
executiei lucrarilor, aprobate prin Ordinul comun al ministrului finantelor si
al ministrului lucrarilor publice si amenajarii teritoriului nr. 784/34/N din
13 aprilie 1998 si publicate in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr.
230 bis din 24 iunie 1998, se modifica si se completeaza potrivit anexei la
prezentul ordin.
2. Prezentul ordin intra in vigoare la data publicarii in Monitorul Oficial
al Romaniei, Partea I.
Ministrul finantelor,
Decebal Traian Remes
Ministrul lucrarilor publice
si amenajarii teritoriului,
Nicolae Noica
ANEXA 1
MODIFICARI SI COMPLETARI
la Normele metodologice privind continutul-cadru de organizare a licitatiilor,
prezentarea ofertelor, adjudecare, contractare si decontare a executiei
lucrarilor, aprobate prin Ordinul comun al ministrului finantelor si al
ministrului lucrarilor publice si amenajarii teritoriului nr. 784/34/N din 13
aprilie 1998
ARTICOL UNIC
Normele metodologice privind continutul-cadru de organizare a licitatiilor,
prezentare a ofertelor, adjudecare, contractare si decontare a executiei
lucrarilor, aprobate prin Ordinul comun al ministrului finantelor si al
ministrului lucrarilor publice si amenajarii teritoriului nr. 784/34/N din 13
aprilie 1998 si publicate in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 230
bis din 24 iunie 1998, se modifica si se completeaza astfel:
1. La articolul 1.3, alineatul 1 va avea urmatorul cuprins:
"Valoarea totala a obiectivului de investitii, stabilita o data cu
aprobarea documentatiilor tehnico-economice in conformitate cu prevederile
Legii privind finantele publice, ale Legii privind finantele publice locale si
ale legii anuale a bugetului de stat, se actualizeaza potrivit evolutiei
ulterioare a preturilor."
2. La articolul 1.3 punctul 1.3.3, alineatul 2 partea introductiva va avea
urmatorul cuprins:
"Actualizarea se face pe baza unui coeficient calculat prin inmultirea
succesiva a indicelui de inflatie, comunicat lunar de Comisia Nationala pentru
Statistica, si se determina pe intervalul cuprins:"
3. La articolul 1.3 punctul 2.2, alineatul 1 va avea urmatorul cuprins:
"Trecerea la organizarea licitatiei se poate face numai dupa aprobarea
investitiei, obtinerea autorizatiei de construire, dovada asigurarii fondurilor
pentru primul an de executie conform prevederilor legale, elaborarea
documentelor de organizare a licitatiei, a documentatiei tehnice si a
detaliilor de executie, verificate tehnic in conformitate cu art. 7 alin. 2 din
Regulamentul de verificare si expertizare tehnica de calitate a proiectelor, a
executiei lucrarilor si constructiilor, aprobat prin Hotararea Guvernului nr.
925/1995."
4. La articolul 2.2 alineatul 2 se elimina formularea "si cu
prevederile legale privind licitarea proiectarii investitiilor publice".
5. La articolul 2.4, alineatul 2 va avea urmatorul cuprins:
"Alegerea procedurii de licitatie publica deschisa fara preselectie
sau de licitatie publica restransa se poate face la solicitarea scrisa a
conducatorului persoanei juridice achizitoare, cu avizul Ministerului
Finantelor si al Ministerului Lucrarilor Publice si Amenajarii Teritoriului, o
data cu avizarea documentatiilor de licitatii."
6. La articolul 2.6, alineatul 1 partea introductiva va avea urmatorul
cuprins:
"Anterior lansarii anunturilor publicitare ale licitatiilor, persoana
juridica achizitoare are obligatia sa transmita un exemplar din documentele de
organizare a licitatiei, gratuit, directiilor de specialitate din cadrul
Ministerului Finantelor si al Ministerului Lucrarilor Publice si Amenajarii
Teritoriului, pentru a se verifica daca sunt indeplinite urmatoarele
conditii."
7. La articolul 2.7., alineatul 2 va avea urmatorul cuprins:
"Membrii comisiei de licitatie sunt persoane fizice, specialisti care
au experienta profesionala in domeniul achizitiilor publice, probitate morala
si care respecta prevederile Legii nr. 11/1991 privind combaterea concurentei
neloiale, cu modificarile ulterioare. Inaintea deschiderii licitatiei toti
membrii comisiei de licitatie vor semna, pe propria raspundere, o declaratie de
compatibilitate fata de contractantii participanti la licitatie, potrivit
prevederilor Legii nr. 11/1991, cu modificarile ulterioare, si de
confidentialitate a tuturor datelor prezentate si a discutiilor purtate in
cadrul comisiei de licitatie."
8. La articolul 2.7, alineatul 3 va avea urmatorul cuprins:
"Comisia de licitatie raspunde de activitatea de deschidere si de
desfasurare a licitatiei, de corectitudinea evaluarii indeplinirii conditiilor
de participare si a criteriilor de calificare a contractantilor, de
corectitudinea indeplinirii conditiilor de admitere a ofertelor, precum si de
corectitudinea evaluarii si adjudecarii ofertei castigatoare, in conformitate
cu prevederile prezentelor norme metodologice si cu precizarile din
documentatia de licitatie transmisa contractantilor."
9 La articolul 2.8, alineatul 2 va avea urmatorul cuprins:
"Se interzice persoanei juridice achizitoare sa lanseze anuntul
publicitar si, dupa caz, invitatia de participare la licitatie inainte de
verificarea documentatiei de catre directiile de specialitate din cadrul
Ministerului Finantelor si al Ministerului Lucrarilor Publice si Amenajarii
Teritoriului, conform art. 2.6."
10. Articolul 3.5 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 3.5.
Numarul de participanti la licitatie
Numarul de participanti la licitatie, indiferent de procedura de achizitie,
este de cel putin 2 contractanti, in caz contrar trecandu-se la repetarea
licitatiei prin procedura prevazuta la art. 3.2.
In cazul in care la repetarea licitatiei se prezinta un singur contractant
care indeplineste criteriile de calificare si prezinta o oferta
corespunzatoare, se aplica prevederile achizitiei dintr-o singura sursa conform
prevederilor cap. III art. 16 lit. d) din Ordonanta Guvernului nr. 12/1993,
republicata.
In situatia in care, ca urmare a repetarii licitatiei, nu s-au prezentat contractanti,
respectiv un contractant, cu o oferta corespunzatoare, licitatia se reface,
reanalizandu-se in prealabil, de catre persoana juridica achizitoare, impreuna
cu Ministerul Finantelor si cu Ministerul Lucrarilor Publice si Amenajarii
Teritoriului, conditiile de calificare din instructiunile pentru ofertanti, in
vederea reducerii pragurilor de calificare cu maximum 30%, in sensul asigurarii
participarii agentilor economici la licitatie."
11. La articolul 5.3 punctul 5.3.2, alineatul 2 va avea urmatorul cuprins:
"Indicatoarele de norme de deviz seria 1981, revizuite si completate,
aprobate de Ministerul Lucrarilor Publice si Amenajarii Teritoriului, pot fi
folosite, in mod orientativ, atat de catre proiectant, cat si de antreprenor,
in descrierea lucrarilor, a conditiilor de masurare a lucrarilor, a conditiilor
generale de executie a lucrarilor, a evaluarii valorilor, a resurselor, a
consumurilor specifice de materiale, manopera si utilaje."
12. La articolul 6.2 punctul 6.2.2, alineatul 1 va avea urmatorul cuprins:
"Indeplinirea obligatiilor de plata a impozitelor si a contributiei
pentru asigurarile sociale de stat
Certificatele privind indeplinirea obligatiilor de plata conform modelelor
1 si 2 vor fi eliberate de catre organele teritoriale pe a caror raza
teritoriala agentul economic isi desfasoara activitatea."
13. La articolul 6.2 punctul 6.2.4, alineatul 2 va avea urmatorul cuprins:
"Experienta generala: contractantul trebuie sa aiba o cifra medie
anuala de afaceri pe ultimii 3 ani numai din activitatea de C + M cel putin
egala cu plafonul stabilit prin documentele de licitatie. Pentru firmele
infiintate in perioada ultimilor 3 ani cifra medie anuala de afaceri se ia in
considerare de la data infiintarii firmei. Plafonul trebuie sa fie cuprins
intre 1,5 - 3,0 ori valoarea medie anuala a lucrarii supuse licitatiei si care
este rezultatul raportului dintre valoarea estimata a lucrarii si durata de
executie aprobata a investitiei."
14. La articolul 6.2 punctul 6.2.4, alineatul 5 va avea urmatorul cuprins:
"Valoarea cifrei de afaceri si a lucrarilor similare se actualizeaza
cu indicii de inflatie comunicati de Comisia Nationala pentru Statistica in
revista lunara <<Buletin statistic de preturi>>. Coeficientul total
de actualizare este cel corespunzator evolutiei preturilor pe intervalul
cuprins intre luna decembrie a anilor la care se refera cifra de afaceri si,
respectiv, intervalul cuprins intre luna terminarii lucrarilor similare si luna
aferenta celor 28 de zile anterioare termenului limita de depunere a
ofertelor."
15. La articolul 6.2 punctul 6.2.8 se modifica formula de calcul al
solvabilitatii patrimoniale, astfel:
Sp - solvabilitate = capitaluri proprii x 100 > 30%
patrimoniala ------------------
total pasiv mai
putin clienti creditori,
datoriile imediate si
conturile de regularizare
asimilate
16. La articolul 6.3, dupa alineatul 2 se introduc doua alineate cu
urmatorul cuprins:
"In cazul asocierii, punctajele pentru experienta similara, asigurarea
cu personal si asigurarea tehnica vor trebui indeplinite in functie de cota de
asociere (60% pentru lider si 40%, respectiv 30%, in cazul existentei unui
asociat sau a mai multor asociati).
Pentru criteriile asigurarea calitatii si bonitatea financiara fiecare
dintre asociati trebuie sa indeplineasca individual punctajele minime."
17. La articolul 6.3 punctul 6.3.6, liniuta a treia va avea urmatorul
cuprins:
"- Durata procesului de preselectie este de maximum 30 de zile de la
termenul limita de depunere a documentelor de preselectie, iar calitatea de
ofertant preselectionat inceteaza dupa 90 de zile."
18. La articolul 6.4 punctul 6.4.1, dupa alineatul 1 se introduce un
alineat cu urmatorul cuprins:
"Eventualele observatii la conditiile suplimentare si speciale de
contractare vor fi prezentate de ofertant in cadrul ofertei. Aceste obiectiuni
vor fi analizate si clarificate de catre comisia de licitatie cu ofertantii
respectivi pe parcursul analizei ofertelor. In cazul neclarificarii si
nesolutionarii acestor obiectiuni oferta va fi respinsa."
19. La articolul 6.4, punctul 6.4.2 va avea urmatorul cuprins:
"6.4.2. - Preturile unitare utilizate la intocmirea ofertei vor
rezulta din analizele de pret intocmite de contractant pe baza propriilor sale
consumuri de resurse (materiale, tehnologii agrementate sau atestate, manopera,
utilaje si transport), precum si pe baza preturilor si a tarifelor acestor
resurse de la furnizori, valabile cu 28 de zile anterioare termenului limita de
depunere a ofertei. Luna de referinta este cea in care se inscrie cea de-a 28-a
zi anterioara termenului limita de depunere a ofertelor."
20. La articolul 6.4 punctul 6.4.3, alineatul 1 va avea urmatorul cuprins:
"In modelul nr. 28 - Lista cu cantitatile de lucrari - se vor include
in mod distinct toate cheltuielile directe, cheltuielile legate de transport,
aprovizionare, taxele si impozitele considerate ca obligatii legale ale
contractantilor, cheltuielile indirecte, profitul, exclusiv T.V.A."
21. La articolul 6.4 punctul 6.4.8, alineatul 2 va avea urmatorul cuprins:
"Comisia de licitatie va lua in considerare ofertele alternative numai
daca acestea sunt acceptate, din punct de vedere al solutiilor si al
exigentelor de calitate, de catre proiectant si, dupa caz, de catre specialisti
atestati in domeniu."
22. Articolul 7.4 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 7.4.
Documentele de participare la licitatie au caracter confidential si pot fi
consultate si analizate numai de catre membrii comisiei de licitatie; pastrarea
lor se va face de catre persoana juridica achizitoare sau de catre
organizatorul licitatiei."
23. Articolul 7.6 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 7.6.
Ofertele contractantilor selectionati se analizeaza si se verifica de catre
membrii comisiei de licitatie, daca au fost intocmite conform prevederilor art.
6.4 si daca: valorile din centralizatoarele obiectelor si ale categoriilor de
lucrari (modelele nr. 26 si 27) sunt corect insumate; toate articolele din
listele cu cantitatile de lucrari (modelul nr. 28) sunt corect cotate;
unitatile de masura ale preturilor unitare si ale cantitatilor sunt corecte.
In cazul constatarii unor neclaritati, comisia de licitatie va cere
contractantilor, individual, clarificarea ofertelor, inclusiv detalierea
elementelor constructive ale preturilor unitare, confirmarea acestora cu
documente justificative ale furnizorilor, si le va verifica tinand seama de
explicatiile primite.
Solicitarea de clarificare si raspunsul aferent se vor face in scris, dar
nu se va permite nici o modificare a valorii sau a continutului ofertei,
exceptand cazurile in care se solicita corectia erorilor aritmetice constatate
de comisia de licitatie in cursul examinarii ofertelor.
In vederea evaluarii cat mai corecte de catre comisia de licitatie a
ofertelor prezentate, ordonatorul de credite, impreuna cu directiile de specialitate
din cadrul Ministerului Finantelor si al Ministerului Lucrarilor Publice si
Amenajarii Teritoriului vor actualiza valoarea totala a investitiei (Inv/C +
M), care va constitui valoare de control, aceasta fiind secreta.
Toate ofertele care se situeaza sub un anumit procent din aceasta valoare
vor fi in mod automat respinse ca fiind subevaluate.
Acest procent cuprins intre 80% si 90% din valoarea actualizata a
investitiei se stabileste de catre comisia de licitatie, in functie de
complexitatea lucrarii, dupa depunerea ofertelor si inainte de deschiderea
acestora.
Valoarea de control va fi introdusa intr-un plic sigilat si predat
presedintelui comisiei de licitatie, care o va face publica tuturor
ofertantilor in momentul deschiderii licitatiei."
24. Articolul 9.1 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 9.1.
Contractantul caruia i s-a adjudecat oferta este obligat sa incheie
contractul de executie (modelul nr. 31). Semnarea si parafarea contractului de
executie si a documentelor acestuia (conditiile generale de contractare,
conditiile suplimentare si speciale de contractare) se fac la sediul persoanei
juridice achizitoare, cu aceasta ocazie partile prezentand si documentele de
imputernicire in vederea semnarii (daca este cazul). Cu ocazia semnarii nu este
permisa nici o modificare a conditiilor de contractare fata de conditiile din
documentele de organizare a licitatiei si a ofertei adjudecate."
25. Articolul 9.3 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 9.3.
Garantia de buna executie se constituie prin una dintre cele doua forme:
scrisoare de garantie bancara privind cuantumul valoric al garantiei de buna
executie, cuantum valoric care se actualizeaza trimestrial, astfel incat la
terminarea lucrarilor sa aiba aceeasi valoare cu cea rezultata din aplicarea
procentului garantiei de buna executie la valoarea totala a lucrarilor real
executate (modelul nr. 32), scrisoare de garantie bancara privind garantarea
contului garantiei de buna executie, constituit de contractant si alimentat de
persoana juridica achizitoare prin retineri succesive din situatiile de plata
lunare, in procentul stabilit prin contractul de executie.
Alimentarea contului se va face pana la incidenta valorii totale a
garantiei de buna executie.
Persoana juridica achizitoare poate apela la garantia de buna executie
numai in conditiile in care contractantul refuza sa execute din fondurile sale
proprii toate remedierile si completarile prevazute in procesul-verbal la
terminarea lucrarilor si/sau cele constatate pe parcursul perioadei garantiei
de buna executie, pana la receptia finala.
Pentru obiectivele de investitii finantate conform prevederilor art. 2
alin. 5 din Normele metodologice pentru punerea in aplicare a Legii nr.
152/1998 privind infiintarea Agentiei Nationale pentru Locuinte, aprobate prin
Hotararea Guvernului nr. 810/1998, procedura constituirii garantiei de buna
executie va fi numai sub forma retinerilor din situatiile de plata lunare, in
conditiile specificate in articolul mai sus mentionat."
26. Articolul 10.1 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 10.1.
Admiterea la finantare a investitiilor institutiilor publice prin
trezoreria statului se face, potrivit normelor metodologice aprobate prin
ordinul ministrului finantelor, pe baza urmatoarelor documente: studiul de
fezabilitate aprobat potrivit prevederilor legale; acordul prealabil al
Ministerului Finantelor si, dupa caz, avizul Consiliului interministerial de
avizare lucrari publice de interes national si locuinte sociale, emis potrivit
prevederilor legale; contractul de executie incheiat potrivit prevederilor
legale privind achizitiile publice; devizul general al investitiei si devizele
pe obiecte, corespunzatoare contractului de executie; autorizatia de
construire.
Devizul general al investitiei va fi refacut de persoana juridica
achizitoare, plecand de la obiectivele si valorile ofertei castigatoare, la
care se vor adauga valorile obiectelor si cheltuielilor nelicitate, conform
anexei nr. 1 la Hotararea Guvernului nr. 376/1994."
27. La articolul 10.2 alineatele 3 si 5 se elimina cuvintele "si 28
bis".
28. La articolul 10.2, alineatul 10 va avea urmatorul cuprins:
"Schimbarea pe parcursul executiei a solutiilor constructive de baza,
precum si modificarea listelor de dotari echipamente si utilaje tehnologice,
prevazute in studiul de fezabilitate aprobat potrivit legii, se pot face de
catre persoana juridica achizitoare, cu avizul prealabil al directiei de
specialitate din cadrul Ministerului Finantelor si, in cazul investitiilor aprobate
prin hotarare a Guvernului, al Consiliului interministerial de avizare lucrari
publice de interes national si locuinte sociale, emise potrivit prevederilor
legale."
29. Articolul 10.3 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 10.3.
Situatiile de plata pentru lucrarile de constructii-montaj real executate,
intocmite conform prevederilor art. 10.2 din prezentele norme metodologice, se
actualizeaza dupa cum urmeaza:
V = V0 x K,
in care:
V = valoarea actualizata a situatiei de plata;
V0 = valoarea situatiei de plata cu preturile din oferta;
K = coeficientul de actualizare in luna.
Calculul coeficientului K se face astfel:
K = a1 x k1 + a2 x k2 + a3 x k3 + a4 x k4,
in care a1, a2, a3 si a4 sunt coeficienti determinati la data decontarii,
aferenti cantitatilor realizate in perioada de referinta pentru fiecare
deviz-oferta si categorie de lucrari, si care se calculeaza astfel:
M0
a1 = ----
T0
m0
a2 = ----
T0
U0
a3 = ----
T0
t0
a4 = ----
T0
in care: a1 + a2 + a3 + a4 = 1.
Recapitulatia situatiei de plata in luna cu preturi-oferta pe categorii de
lucrari:
Total I cheltuieli directe M0 m0 U0 t0 T0
---------------------------------------------
Cheltuieli indirecte = T0 x % I0
Profit = (T0 + I0) x % P0
----
V0
TOTAL GENERAL:
M1
K1 = ----
M0
M1 reprezinta valoarea materialelor din situatia de lucrari, cu preturile
din luna de decontare ale furnizorilor declarati in lista de resurse
si consumuri din oferta. (Se vor prezenta lunar facturile de materiale);
M0 reprezinta valoarea corespunzatoare a aceleiasi situatii de lucrari,
cu preturile materialelor furnizorilor declarati la data intocmirii
ofertei.
m1
K2 = ----
me
m1 reprezinta salariul mediu brut pe ramura de constructii, corespunzator
cu o luna in urma lunii de decontare, publicat in Buletinul statistic
lunar al Comisiei Nationale pentru Statistica, anexa nr. 23.
me reprezinta salariul mediu brut pe ramura de constructii, corespunzator
lunii intocmirii ofertei, publicat in Buletinul statistic lunar al
Comisiei Nationale pentru Statistica, anexa nr. 23.
U2 m1
K3 = 0,8 ---- + 0,2 ----
U1 me
U1 reprezinta pretul carburantului sau al energiei electrice (in functie
de tipul utilajului) al furnizorului, declarat in oferta (se va anexa
oferta de pret);
U2 reprezinta pretul carburantului sau al energiei electrice al acelorasi
furnizori, in luna de decontare (se vor prezenta facturi).
t2 m1
K4 = 0,8 ---- + 0,2 ----
t1 me
t1 reprezinta pretul carburantului al furnizorului, declarat in oferta
(se va anexa oferta de pret);
t2 reprezinta pretul carburantului al aceluiasi furnizor, in luna de
decontare (se va prezenta factura).
In cazul contractelor incheiate care nu aveau obligativitatea prezentarii
listelor de resurse cu preturi de la furnizori se va proceda la reconstituirea
acestora, astfel incat sa se incadreze in preturile unitare din oferta (anexa
nr. 28).
In situatia in care furnizorii declarati la data intocmirii ofertei nu se
mai regasesc in circuitul economic, persoana juridica achizitoare poate accepta
pe baza de documente justificative (facturi, tarife etc. de la minimum 3 agenti
economici) noile preturi cu care se vor calcula M1, m1, U2 si t2.
De asemenea, entitatea achizitoare are obligatia de a sonda piata, putand
cere antreprenorului acceptarea unor furnizori si prestatori de servicii care
ofera preturi inferioare celor prezentate de acesta.
Acceptarea noilor preturi se va face cu minimum 30 de zile anterioare
realizarii si decontarii lucrarilor.
Componentele de materiale care se procura in valuta se vor deconta pe baza
preturilor din facturile fiscale emise de furnizorii declarati din oferta
adjudecata, la cursul leu/dolar corespunzator datei emiterii facturii.
Valoarea materialelor si a furniturilor cuprinse in devizele-oferta si care
se pun la dispozitie de catre persoana juridica achizitoare, pe masura
consumarii lor, se va scadea, din punct de vedere strict financiar, din
situatiile de plata aferente, intocmite conform preturilor unitare din oferta,
raportate la cantitatile real executate. Situatia de plata astfel rezultata va
urma procedura de actualizare prevazuta mai sus.
Valoarea utilajelor, a echipamentelor tehnologice, precum si a dotarilor
independente cuprinse in listele de procurare se deconteaza, pe baza preturilor
din facturile fiscale emise de furnizorii declarati din oferta adjudecata, la
data livrarii.
Schimbarea furnizorului de materiale, utilaje, echipamente sau dotari se
poate face numai pe baza de nota justificativa, semnata de antreprenor, caz in
care antreprenorul va prezenta investitorului, inainte de lansarea comenzii
catre furnizor, minimum trei oferte de pret, in aceleasi conditii tehnice si de
calitate. Investitorul va accepta in scris oferta furnizorului cu pretul cel
mai redus.
Evidenta valorilor executate, cumulat de la inceputul lucrarilor, se tine
distinct, pentru valori executate conform devizelor contractate, neactualizate,
pentru valori rezultate ca urmare a actualizarii si pentru valori suplimentare
sau reduceri rezultate din notele de comanda suplimentara si din notele de
renuntari."
30. Articolul 10.4 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 10.4.
Decontarea valorii organizarii de santier, prevazuta la pct. 6.4.5, se face
prin aplicarea procentului corespunzator valorii organizarii de santier, fata
de valoarea totala a lucrarilor ofertate, la valoarea actualizata a lucrarilor
real executate."
31. Articolul 10.6 se completeaza cu doua alineate cu urmatorul cuprins:
"Orice omisiune sau greseala fata de listele cu cantitatile din proiectul
tehnic si din specificatiile tehnice prevazute in caietele de sarcini, dovedita
pe parcursul executiei a fi necesara pentru finalizarea investitiei si al carei
cuantum valoric depaseste cota de 5% prevazuta in capitolul "Diverse si
neprevazute" din devizul general actualizat, va fi suportata de catre
proiectant in limita cuantumului valoric ce depaseste cota de 5% .
In cazul in care cantitatile de lucrari prevazute in proiectul tehnic sunt
mai mari decat cele necesare pentru realizarea investitiei, cuantumul valoric
al acestora depasind cota de 5% precizata in alineatul precedent, acest lucru
implica pierderea garantiei de aplicabilitate a proiectului."
32. In lista modelelor se elimina pozitia nr. 28, iar pozitia 28 bis devine
pozitia nr. 28.
Modelul nr. 28 va avea urmatorul cuprins:
"MODELUL Nr. 28 - LISTA CU CANTITATILE DE LUCRARI
PERSOANA JURIDICA ACHIZITOARE
.............................
(denumirea)
OBIECTIVUL ..................
(denumirea)
OBIECTUL .......................
(simbolul si denumirea)
LISTA
cu cantitatile de lucrari
DEVIZUL-OFERTA Nr. ..........
Semnificatia coloanelor din tabelul de mai jos este urmatoarea:
A = Material [col. 3 x col. 4a)]
B = Manopera [col. 3 x col. 4b)]
C = Utilaj [col. 3 x col. 4c)]
D = Transport [col. 3 x col. 4d)]
E = Total (col. 3 x col. 4 sau col. 5 + col. 6 + col. 7 + col. 8)
Categoria de lucrari (denumirea)
-----------------------------------------------------------------------------
Nr. Capitolul U.M. Cantitatea P.U. A B C D E
crt. de a) materiale
lucrari b) manopera
c) utilaj
d) transport
-----------------
Total a)+b)+c)+d)
-----------------------------------------------------------------------------
0 1 2 3 4 5 6 7 8 9
-----------------------------------------------------------------------------
1. Capitolul de lucrare (denumirea)
1.1. Subcapitol (descriere)
1.2. Subcapitol (descriere)
1.3. .........................
2. Capitolul de lucrare (denumirea)
2.1. Subcapitol (descriere)
2.2. Subcapitol (descriere)
2.3. ........................
3. ........................
3.1. ........................
3.2. ........................
Cheltuieli directe I M m U t T
--------------------------------------------------------------------,
din care, transporturi t:
- transport auto
- transport CF
- transport naval
CAS m x % a
Somaj m x % b
Sanatate m x % c
Fond de risc m x % d
Alte cheltuieli conform
prevederilor legale
-----------------------------------------------------------------------------
TOTAL CHELTUIELI DIRECTE: M0 m0 U0 t0 T0
-----------------------------------------------------------------------------
Cheltuieli indirecte = T0 x % I0
Profit = (T0 + I0) x % P0
----
V0
Contractant,
............
33. Lista modelelor se completeaza cu pozitiile nr. 39, 40, 41 si 42:
39. Lista cu consumurile de resurse materiale
40. Lista cu consumurile de forte de munca
41. Lista cu consumurile de ore de functionare a utilajelor de
constructii
42. Lista cu consumurile privind transporturile.
34. Modelul nr. 1 "Certificat de plata a impozitelor si taxelor"
se modifica dupa cum urmeaza:
"MODELUL Nr. 1 - CERTIFICAT DE PLATA A IMPOZITELOR SI TAXELOR
MINISTERUL FINANTELOR
D.G.F.P.C.F.S. a judetului ..............
Administratia financiara ................
Nr. .............. Data .................
CERTIFICAT
Ca urmare a cererii nr. ...... /199... se certifica ca Societatea
Comerciala ................, avand codul fiscal ......, cu sediul in .......,
str. ........ nr. ......, nu are/are impozite si taxe neplatite/reesalonate*)
la termenele legale de plata catre bugetul de stat si/sau bugetele locale, la
data de ..... .
Se elibereaza prezentul certificat in conformitate cu prevederile
Ordonantei Guvernului nr. 12/1993 privind achizitiile publice, republicata in
anul 1995."
------------
*) Potrivit Ordinului ministrului finantelor nr. 1.283/1998 privind
aprobarea Procedurii si competentelor de acordare a inlesnirilor la plata
impozitelor, taxelor si a altor venituri bugetare, administrate de Ministerul
Finantelor, dat in aplicarea Ordonantei Guvernului nr. 11/1996 privind
executarea creantelor bugetare.
35. Modelul nr. 4 "Lucrari executate similare investitiei
licitate" se completeaza la "Precizari" cu urmatorul text:
"Fiecare fisa va fi insotita de o copie de pe procesul-verbal de receptie,
contractul initial si eventualele acte aditionale."
36. La modelul nr. 9 "Informatii privind situatia financiara",
litera B pct. 7 se elimina cuvintele "(din activitatea de C + M)".
37. Dupa modelul nr. 38 se introduc modelele nr. 39, 40, 41 si 42, cu
urmatorul cuprins:
"MODELUL Nr. 39 - LISTA CU CONSUMURILE DE RESURSE MATERIALE
PERSOANA JURIDICA ACHIZITOARE
.............................
(denumirea)
OBIECTIVUL ..................
(denumirea)
OBIECTUL ....................
(denumirea)
LISTA
cu cantitatile de lucrari
DEVIZUL-OFERTA Nr. ........
Categoria de lucrari (denumirea)
------------------------------------------------------------------------------
Nr. Denumirea U.M. Consumurile Pretul Valoarea Producatorul Greutatea
crt. resursei cuprinse in unitar, (col. 3 (tone)
materiale oferta exclusiv x
T.V.A. col. 4)
(lei/U.M.) (mii lei)
------------------------------------------------------------------------------
0 1 2 3 4 5 6 7
------------------------------------------------------------------------------
1. .......................................................................
2. .......................................................................
3. .......................................................................
Resurse
nenominalizate
(maximum 20%
din valoarea
totala) - - x - x
----------------------------------------------------------------------------
TOTAL: x x
----------------------------------------------------------------------------
Contractant,
..............
MODELUL Nr. 40 - LISTA CU CONSUMURILE DE FORTA DE MUNCA
PERSOANA JURIDICA ACHIZITOARE
.............................
(denumirea)
OBIECTIVUL ..................
(denumirea)
OBIECTUL ....................
(denumirea)
LISTA
cu consumurile de forta de munca
DEVIZUL-OFERTA Nr. ........
Categoria de lucrari (denumirea)
----------------------------------------------------------------------------
Nr. Denumirea Consumuri (om/ore) Tariful mediu Valoarea
crt. meseriei cu manopera directa (lei/ora) (col. 2 x col. 3)
(mii lei)
----------------------------------------------------------------------------
0 1 2 3 4
----------------------------------------------------------------------------
1. ........................................................................
2. ........................................................................
3. ........................................................................
----------------------------------------------------------------------------
TOTAL: X X X
----------------------------------------------------------------------------
Contractant,
..............
MODELUL Nr. 41 - LISTA CU CONSUMURILE DE ORE DE FUNCTIONARE A UTILAJELOR DE
CONSTRUCTII
PERSOANA JURIDICA ACHIZITOARE
...............................
(denumirea)
OBIECTIVUL ...................
(denumirea)
OBIECTUL .....................
(denumirea)
LISTA
cu consumurile de ore de functionare a utilajelor de constructii
DEVIZUL-OFERTA Nr. ......
Categoria de lucrari (denumirea)
------------------------------------------------------------------------------
Nr. Denumirea Consumurile Tariful orar Valoarea Proprietarul
crt. utilajului de (ore de (lei/ora de (col. 2 x col. 3)
constructii functionare) functionare) (mii lei)
------------------------------------------------------------------------------
0 1 2 3 4 5
------------------------------------------------------------------------------
1. .........................................................................
2. .........................................................................
3. .........................................................................
Resursele
nenominalizate
(maximum 20% din
valoarea totala) - - x -
------------------------------------------------------------------------------
TOTAL: x x x
------------------------------------------------------------------------------
Contractant,
..............
MODELUL Nr. 42 - LISTA CU CONSUMURILE PRIVIND TRANSPORTURILE
PERSOANA JURIDICA ACHIZITOARE
..............................
(denumirea)
OBIECTIVUL ....................
(denumirea)
OBIECTUL ......................
(denumirea)
LISTA
cu consumurile privind transporturile
DEVIZUL-OFERTA Nr. .........
Categoria de lucrari (denumirea)
------------------------------------------------------------------------------
Nr. Felul Elemente rezultate din analiza Tariful Valoarea
crt. transporturilor lucrarilor ce fac obiectul licitatiei unitar (mii lei)
-----------------------------------
tone km ore de
transportate parcursi functionare
------------------------------------------------------------------------------
0 1 2 3 4 5 6
------------------------------------------------------------------------------
I. Transport auto -
total %,
din care,
pe categorii
de resurse
.............
II. Transport CF -
total %,
din care,
pe categorii
de resurse
............
III. Alte
transporturi -
total %,
din care:
............
------------------------------------------------------------------------------
TOTAL: x x x x x
------------------------------------------------------------------------------
Contractant,
............."