ORDIN
Nr. 573/629 din 6 decembrie 2002
pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Ordonantei de urgenta a
Guvernului nr. 158/2002 privind acordarea gratuita, in anul 2003, a unui ajutor
in ingrasaminte chimice producatorilor agricoli care au in proprietate teren
arabil in extravilan, in suprafata totala de pana la 2,5 ha
ACT EMIS DE: MINISTERUL AGRICULTURII, ALIMENTATIEI SI PADURILOR
![SmartCity3](https://citymanager.online/wp-content/uploads/2018/09/b2-700x300.jpg)
Nr. 573 din 6 decembrie 2002
MINISTERUL INDUSTRIEI SI RESURSELOR
Nr. 629 din 12 decembrie 2002
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 16 din 13 ianuarie 2003
Avand in vedere prevederile art. 6 din Ordonanta de urgenta a Guvernului
nr. 158/2002 privind acordarea gratuita, in anul 2003, a unui ajutor in
ingrasaminte chimice producatorilor agricoli care au in proprietate teren
arabil in extravilan, in suprafata totala de pana la 2,5 ha,
in temeiul Hotararii Guvernului nr. 362/2002 privind organizarea si
functionarea Ministerului Agriculturii, Alimentatiei si Padurilor, cu
modificarile si completarile ulterioare, si al Hotararii Guvernului nr. 19/2001
privind organizarea si functionarea Ministerului Industriei si Resurselor, cu
modificarile si completarile ulterioare,
ministrul agriculturii, alimentatiei si padurilor si ministrul industriei
si resurselor emit urmatorul ordin:
Art. 1
Se aproba Normele metodologice de aplicare a Ordonantei de urgenta a
Guvernului nr. 158/2002 privind acordarea gratuita, in anul 2003, a unui ajutor
in ingrasaminte chimice producatorilor agricoli care au in proprietate teren
arabil in extravilan, in suprafata totala de pana la 2,5 ha, prevazute in anexa
care face parte integranta din prezentul ordin.
Art. 2
Prezentul ordin va fi publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
Ministrul agriculturii, alimentatiei si padurilor,
Ilie Sarbu
Ministrul industriei si resurselor,
Dan Ioan Popescu
ANEXA 1
NORME METODOLOGICE
de aplicare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 158/2002 privind acordarea
gratuita, in anul 2003, a unui ajutor in ingrasaminte chimice producatorilor
agricoli care au in proprietate teren arabil in extravilan, in suprafata totala
de pana la 2,5 ha
Art. 1
(1) Beneficiarii acestui ajutor sunt producatori agricoli care au in
proprietate teren arabil in extravilan, in suprafata totala de pana la 2,5 ha,
si il exploateaza direct.
(2) Acordarea ajutorului se face proportional cu suprafata exploatata,
conform grilei prezentate in anexa nr. 1.
Art. 2
Furnizorii de ingrasaminte chimice sunt producatori de ingrasaminte
autohtoni si au obligatia de a deschide impreuna cu directiile generale pentru
agricultura si industrie alimentara judetene si a municipiului Bucuresti centre
de distributie a ingrasamintelor chimice, pe judetele arondate, stabilite in
anexa la contractul-cadru, care va fi intocmit de Ministerul Agriculturii,
Alimentatiei si Padurilor impreuna cu furnizorii de ingrasaminte chimice.
Art. 3
Nivelul ajutorului acordat, de maximum 410 mii lei pentru fiecare
"cantitate standard - 50 kg", include pretul ingrasamantului, taxa pe
valoarea adaugata, ambalajul, manipularea, transportul pana la centrul de
distributie, precum si cheltuielile de depozitare pana in momentul ridicarii
ingrasamintelor de catre producatorii agricoli.
Art. 4
Contractarea cantitatii de ingrasaminte chimice se realizeaza de Ministerul
Agriculturii, Alimentatiei si Padurilor cu furnizorii de ingrasaminte chimice,
la un pret maxim de 410 mii lei pentru fiecare "cantitate standard - 50
kg" ambalata si care sa contina cel putin doua elemente fertilizante,
dintre care unul obligatoriu fosfor, cu o concentratie minima de 40% substanta
activa, pe baza contractului-cadru, conform modelului prezentat in anexa nr. 2.
Art. 5
(1) Pentru obtinerea acestui sprijin producatorii agricoli completeaza
cereri in doua exemplare, conform modelului prezentat in anexa nr. 3, pe care
le prezinta primariei pe raza careia se afla terenul arabil.
(2) Cererile se inregistreaza la primarie intr-un registru numerotat si
parafat.
(3) Cererile se verifica de centrul agricol comunal sau de seful serviciului
comunitar pentru cadastru si agricultura sau de agentul agricol si se vizeaza
de primar, un exemplar ramanand la primarie, iar celalalt la beneficiarul
sprijinului.
(4) Centralizatorul cererilor avizate se depune la directiile generale pentru
agricultura si industrie alimentara judetene si a municipiului Bucuresti in
trei exemplare pentru aprobare, conform modelului prezentat in anexa nr. 4.
(5) Centralizatorul cererilor aprobate se transmite astfel: un exemplar la
centrul de distributie, unul la primarie, iar cel de-al treilea ramane la
directia generala pentru agricultura si industrie alimentara judeteana,
respectiv a municipiului Bucuresti.
Art. 6
Pentru beneficiarii care nu au posibilitatea de a ridica direct aceste
ingrasaminte primarii localitatilor pot imputernici alte persoane, inclusiv
prestatori de servicii in numele acestora, conform modelului prezentat in anexa
nr. 5.
Art. 7
In scopul aducerii la indeplinire a prevederilor prezentelor norme
metodologice specialistii din centrele agricole comunale sau serviciile
comunitare pentru cadastru si agricultura ori agentii agricoli au urmatoarele
atributii:
a) verifica cererile beneficiarilor si certifica corectitudinea datelor
inscrise de acestia;
b) stabilesc necesarul de ingrasaminte chimice pentru fiecare producator
agricol, in functie de suprafata, conform grilei;
c) intocmesc centralizatorul si il inainteaza la directiile generale pentru
agricultura si industrie alimentara judetene si a municipiului Bucuresti.
Art. 8
In scopul aducerii la indeplinire a prevederilor prezentelor norme
metodologice conducerile primariilor au urmatoarele atributii:
a) asigura inregistrarea cererilor;
b) avizeaza si stampileaza cererile;
c) elibereaza imputerniciri pentru prestatorii de servicii;
d) avizeaza si stampileaza centralizatoarele.
Art. 9
In scopul aducerii la indeplinire a prevederilor prezentelor norme
metodologice directiile generale pentru agricultura si industrie alimentara
judetene si a municipiului Bucuresti au urmatoarele atributii:
a) numesc, prin decizie, un responsabil pentru derularea acestui program.
Un exemplar al deciziei se transmite la Ministerul Agriculturii, Alimentatiei
si Padurilor - Directia generala de implementare, reglementare si de management
al resurselor biotehnologice, in termen de 5 zile de la emiterea acesteia;
b) verifica si aproba centralizatorul cererilor;
c) transmit centralizatoarele cererilor aprobate, un exemplar la primarie
si unul la centrul de distributie;
d) inregistreaza intr-un registru special, numerotat si sigilat,
centralizatoarele cererilor aprobate, conform modelului prezentat in anexa nr.
6;
e) impreuna cu centrele de distributie urmaresc aprovizionarea centrelor de
distributie si repartizarea ingrasamintelor chimice la producatori;
f) comunica decadal la Ministerul Agriculturii, Alimentatiei si Padurilor
situatia privind desfasurarea activitatii, conform modelului prezentat in anexa
nr. 7.
Art. 10
(1) Beneficiarii acestei forme de ajutor sau imputernicitii acestora vor
prezenta la centrele de distributie actul de identitate sau imputerniciri si
tabelul cu beneficiarii.
(2) In vederea livrarii ingrasamintelor centrele de distributie vor
verifica identitatea beneficiarilor cu datele inscrise in centralizatoarele
aprobate de directiile generale pentru agricultura si industrie alimentara
judetene si a municipiului Bucuresti.
(3) La livrarea ingrasamintelor centrele de distributie vor emite documente
legale de livrare.
(4) Pentru plata sumelor aferente cantitatilor de ingrasaminte livrate
furnizorii de ingrasaminte chimice vor depune la directiile generale pentru
agricultura si industrie alimentara judetene, respectiv a municipiului
Bucuresti, documente justificative cuprinzand:
- factura fiscala;
- documentul care atesta livrarea marfii;
- lista beneficiarilor care au ridicat cantitatile de ingrasaminte,
potrivit modelului prezentat in anexa nr. 8.
Art. 11
Directiile generale pentru agricultura si industrie alimentara judetene si
a municipiului Bucuresti verifica deconturile prezentate si in termen de doua
zile de la verificarea acestora solicita Ministerului Agriculturii,
Alimentatiei si Padurilor sumele necesare pentru plata acestora, conform
modelului prezentat in anexa nr. 9.
Art. 12
In baza centralizatoarelor privind sumele de la bugetul de stat
reprezentand contravaloarea ajutorului in ingrasaminte chimice acordate gratuit
producatorilor agricoli, transmise de directiile generale pentru agricultura si
industrie alimentara judetene si a municipiului Bucuresti, Ministerul
Agriculturii, Alimentatiei si Padurilor, prin Directia generala de patrimoniu
public si de gestiune a mijloacelor financiare, intocmeste situatia centralizatoare
la nivelul directiilor generale pentru agricultura si industrie alimentara
judetene si a municipiului Bucuresti a cererilor privind acordarea unui ajutor
gratuit in ingrasaminte chimice producatorilor agricoli de la bugetul de stat,
prevazuta in anexa nr. 10, si solicita Ministerului Finantelor Publice
deschiderea de credite bugetare pentru alimentarea conturilor directiilor
generale pentru agricultura si industrie alimentara judetene si a municipiului
Bucuresti.
Art. 13
Directiile generale pentru agricultura si industrie alimentara judetene si
a municipiului Bucuresti efectueaza platile furnizorilor de ingrasaminte
chimice.
Art. 14
Repartitia pe judete a cantitatilor de ingrasaminte chimice rezultate in
baza situatiilor centralizatoare privind numarul de producatori agricoli si
suprafetele de teren aferente, transmise de directiile generale pentru
agricultura si industrie alimentara judetene si a municipiului Bucuresti, este
prezentata in anexa nr. 11.
Art. 15
Anexele nr. 1 - 11 fac parte integranta din prezentele norme metodologice.
ANEXA 1
la normele metodologice
GRILA
privind suprafetele si cantitatile de ingrasaminte chimice aferente acestora
________________________________________________________
Cantitatea de ingrasaminte chimice
Nr. Suprafata ____________________________________
crt. (ha) kg substanta activa kg fizic
________________________________________________________
1. 0,01 - 0,50 20 50
2. 0,51 - 1,00 40 100
3. 1,01 - 1,50 60 150
4. 1,51 - 2,00 80 200
5. 2,01 - 2,50 100 250
________________________________________________________
ANEXA 2
la normele metodologice
CONTRACT - CADRU
de furnizare de produse
1. Parti contractante
Intre:
autoritatea contractanta ..................................................,
adresa/sediul
................................................................., telefon/fax
......................, numar de inmatriculare ...................., codul
fiscal ..................., cont (trezorerie, banca) ....................,
reprezentata prin .........................., functia
.........................,
(denumirea conducatorului)
in calitate de achizitor,
si
furnizorul .........................., adresa/sediul ......................,
(denumirea)
telefon/fax ................., numarul de inmatriculare
......................., codul fiscal ................, cont (trezorerie,
banca) .......................,
reprezentat prin ..............................., functia
.....................,
(denumirea conducatorului)
in calitate de furnizor,
a intervenit prezentul contract.
2. Obiectul si pretul contractului
2.1. Furnizorul se obliga sa furnizeze ingrasaminte chimice ambalate in
saci - 50 kg, care sa contina cel putin doua elemente fertilizante, dintre care
unul obligatoriu fosfor, cu o concentratie minima de 40% substanta activa, in
perioada/perioadele convenita/convenite si in conformitate cu obligatiile
asumate prin prezentul contract.
2.2. Pretul convenit pentru indeplinirea contractului, platibil
furnizorului de catre achizitor conform graficului de plati, este de
............... mii lei, din care T.V.A. ................ mii lei.
3. Durata contractului
3.1. Furnizorul se obliga sa furnizeze ingrasaminte chimice, astfel cum
este prevazut in graficul de livrare, in decurs de .............. de la data
intrarii in vigoare a contractului, dar nu mai tarziu de 30 aprilie 2003.
4. Definitii
4.1. In prezentul contract urmatorii termeni vor fi interpretati astfel:
a) contract - actul juridic care reprezinta acordul de vointa al celor doua
parti, incheiat intre o autoritate contractanta, in calitate de achizitor, si
un furnizor de produse, in calitate de furnizor;
b) achizitor si furnizor - partile contractante, astfel cum sunt acestea
denumite in prezentul contract;
c) pretul contractului - pretul platibil furnizorului de catre achizitor,
in baza contractului, pentru indeplinirea integrala si corespunzatoare a tuturor
obligatiilor asumate prin contract;
d) produse - ingrasaminte chimice pe care furnizorul se obliga prin
contract sa le furnizeze achizitorului;
e) servicii - servicii aferente livrarii produselor, respectiv activitati
legate de furnizarea produselor, cum ar fi: transportul, manipularea si
depozitarea;
f) standarde - standardele, reglementarile tehnice sau altele asemenea,
prevazute in caietul de sarcini si in propunerea tehnica;
g) origine - locul unde produsele au fost realizate sau fabricate.
Produsele sunt fabricate atunci cand prin procesul de fabricare, prelucrare sau
asamblare majora si esentiala a componentelor rezulta un produs nou, recunoscut
comercial, care este diferit, prin caracteristicile sale de baza, prin scop sau
prin utilitate, de componentele sale. Originea produselor si serviciilor poate
fi distincta de nationalitatea furnizorului;
h) destinatie finala - locul unde furnizorul are obligatia de a furniza
produsele;
i) zi - zi calendaristica; an - 365 de zile;
j) reprezentantul legal al achizitorului in decontarea produselor livrate -
directiile generale pentru agricultura si industrie alimentara judetene si a
municipiului Bucuresti.
5. Aplicabilitate
5.1. Contractul intra in vigoare dupa semnarea acestuia de ambele parti.
6. Documentele contractului
6.1. Documentele contractului sunt:
a) graficul de livrare;
b) acte aditionale, daca exista;
c) propunerea tehnica si propunerea financiara;
d) caietul de sarcini;
e) alte anexe la contract.
7. Standarde
7.1. Produsele furnizate in baza contractului vor respecta standardele
prezentate de furnizor in propunerea sa tehnica.
7.2. Cand nu este mentionat nici un standard sau nici o reglementare
aplicabila se vor respecta standardele sau alte reglementari autorizate in tara
de origine a produselor.
8. Caracterul confidential al contractului
8.1. - (1) O parte contractanta nu are dreptul, fara acordul scris al
celeilalte parti:
a) de a face cunoscut contractul sau orice prevedere a acestuia unei terte
parti, in afara acelor persoane implicate in indeplinirea contractului;
b) de a utiliza informatiile si documentele obtinute sau la care are acces
in perioada de derulare a contractului, in alt scop decat acela de a-si
indeplini obligatiile contractuale.
(2) Dezvaluirea oricarei informatii fata de persoanele implicate in
indeplinirea contractului se va face confidential si se va extinde numai asupra
acelor informatii necesare in vederea indeplinirii contractului.
8.2. O parte contractanta va fi exonerata de raspunderea pentru dezvaluirea
de informatii referitoare la contract, daca:
a) informatia era cunoscuta partii contractante inainte ca ea sa fi fost
primita de la cealalta parte contractanta; sau
b) informatia a fost dezvaluita dupa ce a fost obtinut acordul scris al
celeilalte parti contractante pentru asemenea dezvaluire; sau
c) partea contractanta a fost obligata in mod legal sa dezvaluie
informatia.
9. Ambalare si marcare
9.1. Furnizorul are obligatia de a ambala produsele in saci de 50 kg pentru
ca acestia sa faca fata, fara limitare, la manipularea dura din timpul
transportului, tranzitului si expunerii la temperaturi extreme, la soare si la
precipitatiile care ar putea sa apara in timpul transportului si depozitarii in
aer liber, in asa fel incat sa ajunga in buna stare la destinatia finala.
9.2. Ambalarea si marcarea din afara sacilor vor respecta strict cerintele
ce vor fi special prevazute in contract, inclusiv cerintele suplimentare.
9.3. Toate materialele de ambalare a produselor raman in proprietatea
achizitorului. In caz de deteriorare a materialelor de ambalare furnizorul va
asigura inlocuirea acestora, cu suportarea de catre acesta a eventualelor
cheltuieli suplimentare.
10. Livrarea produselor si a documentelor care le insotesc
10.1. Furnizorul are obligatia de a livra produsele la centrele de
distributie judetene, respectand:
a) datele din graficul de livrare; si
b) termenul comercial stabilit.
10.2. Furnizorul va transmite achizitorului documentele care insotesc
produsele:
a) factura fiscala;
b) avizul de expeditie.
10.3. Livrarea produselor se considera incheiata in momentul in care sunt
indeplinite prevederile clauzelor 10.1 si 10.2.
11. Transport
11.1. Furnizorul are obligatia de a asigura si de a plati transportul
ingrasamintelor chimice pana la centrele de distributie.
12. Servicii
12.1. Pe langa furnizarea efectiva a produselor furnizorul are obligatia de
a presta si serviciile aferente furnizarii produselor, fara a modifica pretul
contractului.
13. Perioada de garantie acordata produselor
13.1. Perioada de garantie acordata produselor de catre furnizor este cea
declarata in certificatul de calitate nr. ..........
13.2. Perioada de garantie a produselor incepe cu data receptiei si
livrarii produsului.
13.3. Achizitorul are dreptul de a notifica imediat furnizorului in scris
orice plangere sau reclamatie ce apare in conformitate cu aceasta garantie.
13.4. La primirea unei astfel de notificari furnizorul are obligatia de a
inlocui produsul in perioada convenita, fara costuri suplimentare pentru
achizitor. Produsele care in perioada de garantie le inlocuiesc pe cele defecte
beneficiaza de o noua perioada de garantie care curge de la data inlocuirii
produsului.
14. Modalitati de plata
14.1. Plata se face prin directiile generale pentru agricultura si
industrie alimentara judetene si a municipiului Bucuresti, pe masura livrarii
produselor ce fac obiectul prezentului contract, pe baza facturii fiscale si a
avizelor de expeditie.
15. Actualizarea pretului contractului
15.1. Pentru produsele livrate si pentru serviciile prestate platile
datorate de achizitor furnizorului sunt cele declarate in propunerea
financiara, fara posibilitatea de actualizare.
16. Amendamente
16.1. Partile contractante au dreptul, pe durata indeplinirii contractului,
de a conveni modificarea clauzelor contractului prin act aditional numai in
cazul aparitiei unei circumstante care lezeaza interesele comerciale legitime
ale acestora si care nu au putut fi prevazute la data incheierii contractului.
17. Intarzieri in indeplinirea contractului
17.1. Furnizorul are obligatia de a indeplini contractul in
perioada/perioadele inscrisa/inscrise in graficul de livrare (1 ianuarie - 30
aprilie 2003).
17.2. Daca pe parcursul indeplinirii contractului furnizorul nu respecta
graficul de livrare sau de prestare a serviciilor, acesta are obligatia de a notifica
in timp util achizitorului; modificarea datei/perioadelor de furnizare asumate
in graficul de livrare se face cu acordul partilor, prin act aditional.
17.3. Cu exceptia prevederilor clauzei 19 si in afara cazului in care
achizitorul este de acord cu o prelungire conform clauzei 17.2, o intarziere in
indeplinirea contractului da dreptul achizitorului de a solicita penalitati
furnizorului.
18. Rezilierea contractului
18.1. Nerespectarea obligatiilor asumate prin prezentul contract de catre
una dintre parti da dreptul partii lezate de a cere rezilierea contractului de
furnizare si de a pretinde plata de daune-interese.
18.2. Achizitorul isi rezerva dreptul de a denunta unilateral contractul in
cel mult 30 de zile de la aparitia unor circumstante care nu au putut fi
prevazute la data incheierii contractului si care conduc la modificarea
clauzelor contractuale in asa masura incat indeplinirea contractului respectiv
ar fi contrara interesului public.
18.3. In cazul prevazut la clauza 18.2 furnizorul are dreptul de a pretinde
numai plata corespunzatoare pentru partea din contract indeplinita pana la data
denuntarii unilaterale a contractului.
19. Forta majora
19.1. Forta majora este constatata de o autoritate competenta.
19.2. Forta majora exonereaza partile contractante de indeplinirea
obligatiilor asumate prin prezentul contract, pe toata perioada in care aceasta
actioneaza.
19.3. Indeplinirea contractului va fi suspendata in perioada de actiune a
fortei majore, dar fara a prejudicia drepturile ce li se cuveneau partilor pana
la aparitia acesteia.
19.4. Partea contractanta care invoca forta majora are obligatia de a
notifica celeilalte parti, imediat si in mod complet, producerea acesteia si de
a lua orice masuri care ii stau la dispozitie in vederea limitarii
consecintelor.
20. Solutionarea litigiilor
20.1. Achizitorul si furnizorul vor rezolva pe cale amiabila, prin
tratative directe, orice neintelegere sau disputa care se poate ivi intre ei in
cadrul sau in legatura cu indeplinirea contractului.
20.2. Daca dupa 15 zile de la inceperea acestor tratative neoficiale
achizitorul si furnizorul nu reusesc sa rezolve in mod amiabil o divergenta
contractuala, fiecare poate solicita ca disputa sa se solutioneze fie prin
arbitraj la Camera de Comert si Industrie a Romaniei si a Municipiului
Bucuresti, fie de catre instantele judecatoresti din Romania.
21. Limba care guverneaza contractul
21.1. Limba care guverneaza contractul este limba romana.
22. Comunicari
22.1. - (1) Orice comunicare intre parti referitoare la indeplinirea
prezentului contract trebuie sa fie transmisa in scris.
(2) Orice document scris trebuie inregistrat atat in momentul transmiterii,
cat si in momentul primirii.
22.2. Comunicarile dintre parti se pot face si prin telefon, telegrama, fax
sau e-mail, cu conditia confirmarii in scris a primirii comunicarii.
23. Legea aplicabila contractului
23.1. Contractul va fi interpretat conform legilor din Romania.
Achizitor, Furnizor,
...................... ......................
(semnatura autorizata) (semnatura autorizata)
ANEXA 3
la normele metodologice
Primaria Comunei ......................
Nr. de inregistrare ...................
Vizat
Verificat Primar,
Centrul agricol/ .......................
Serviciul comunitar pentru cadastru (semnatura si stampila)
si agricultura/
Agentul agricol
Semnatura si stampila
CERERE
Subsemnatul:
Persoana fizica .............................., cu domiciliul in
localitatea ............................, str. ................... nr. ...,
judetul/sectorul ....................., detinator al buletinului/cartii de
identitate seria .... nr. ......., eliberat/eliberata la data de ........... de
.....................;
Persoana juridica ................................, cu sediul in
localitatea ............................, judetul ..................., inscrisa
la Registrul comertului sub nr. ................., reprezentata de director/presedinte
................................., detinator al buletinului/cartii de
identitate seria .... nr. .................., eliberat/eliberata la data de
........... de ..............................,
avand in proprietate suprafata de teren arabil in extravilan de ........
ha, pe care il exploatez in mod direct, solicit cantitatea de ingrasaminte
chimice cuvenita de ....... kg, pentru suprafata aferenta.
Cunoscand prevederile art. 292 din Codul penal privind falsul in
declaratii, confirm pe propria raspundere exactitatea datelor prezentate si ma
oblig sa respect prevederile Ordinului ministrului agriculturii, alimentatiei
si padurilor si al ministrului industriei si resurselor nr. 573/629/2002 pentru
aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Ordonantei de urgenta a
Guvernului nr. 158/2002 privind acordarea gratuita, in anul 2003, a unui ajutor
in ingrasaminte chimice producatorilor agricoli care au in proprietate teren
arabil in extravilan, in suprafata totala de pana la 2,5 ha.
Am intocmit prezenta cerere in 2 (doua) exemplare, iar dupa avizare un
exemplar ramane la primarie si un exemplar la beneficiarul ajutorului.
Beneficiar,
.............
(semnatura)
ANEXA 4
la normele metodologice
Comuna ........................
Judetul .......................
Nr. ...........................
Avizat Aprobat
Primar, DGAIA
....................... .......................
(semnatura si stampila) (semnatura si stampila)
CENTRALIZATOR
cuprinzand evidenta cererilor beneficiarilor ajutorului acordat in ingrasaminte
chimice producatorilor agricoli care au in proprietate teren arabil in
extravilan, in suprafata totala de pana la 2,5 ha
______________________________________________________________________________
| Nr. | Beneficiarul | Actul de | Suprafata | Cantitatea de
|
| crt. | | identitate | arabila in | ingrasaminte
|
| | | (seria nr.) | extravilan | aprobata (kg)
|
|_______|________________________|_______________|____________|________________|
| | | | |
|
| | | | |
|
| | | | |
|
|_______|________________________|_______________|____________|________________|
|TOTAL: | | | |
|
|_______|________________________|_______________|____________|________________|
Intocmit centralizator:
Sef centru agricol/
Sef serviciu comunitar pentru
cadastru si agricultura/
Agentul agricol,
..............................
(semnatura)
NOTA:
Beneficiarii se inscriu in ordinea inregistrata in registru.
ANEXA 5
la normele metodologice
Primaria Comunei ....................
IMPUTERNICIRE
Nr. ...... din ...........
Primaria Comunei ...................., reprezentata de
...................., in calitate de primar, si ..............., in calitate de
secretar al primariei, imputerniceste pe:
a) persoana fizica ................, domiciliata in localitatea
..........., str. ............... nr. ...., judetul/sectorul
..................., detinatoare a buletinului/cartii de identitate seria ....
nr. .........., eliberat/eliberata la data de ......... de
....................;
sau
b) persoana juridica ..............., cu sediul in localitatea
............, judetul ............., inscrisa la Registrul comertului sub nr.
..............., reprezentata de director/presedinte .....................,
contabil-sef/director economic ...........................,
pentru a ridica cantitatea de ingrasaminte chimice de ........ kg, in
numele producatorilor agricoli prevazuti in lista care face parte integranta
din prezenta imputernicire, si care se obliga sa predea intreaga cantitate
beneficiarului/beneficiarilor.
LISTA
cuprinzand producatorii agricoli pentru care se acorda gratuit un ajutor in
ingrasaminte chimice, conform Imputernicirii nr. .... din ............
Vizat
DGAIA
______________________________________________________________________________
|Nr. | Beneficiarul | Actul de | Suprafata | Cantitatea | Semnatura
|
|crt.| | identitate | arabila | aprobata | beneficiarului
|
| | | (seria, nr.) | | (kg) |
|
|____|________________|______________|___________|____________|________________|
|____|________________|______________|___________|____________|________________|
|____|________________|______________|___________|____________|________________|
|____|________________|______________|___________|____________|________________|
Semnatura primarului ..................
ANEXA 6
la normele metodologice
DGAIA ..................
REGISTRUL CENTRALIZATOARELOR
______________________________________________________________________________
|Nr. | Comuna | Numarul | Numarul |Suprafata| Cantitatea de
|
|crt.| |centralizatorului|beneficiarilor| totala | ingrasaminte (kg)
|
| | | | |
|___________________|
| | | | | |aprobata |
ridicata|
|____|__________|_________________|______________|_________|_________|_________|
| | | | | | |
|
| | | | | | | |
|____|__________|_________________|______________|_________|_________|_________|
ANEXA 7
la normele metodologice
DGAIA .....................
SITUATIA
privind desfasurarea programului pentru acordarea unui ajutor in ingrasaminte
chimice producatorilor agricoli la data de ..................
______________________________________________________________________________
|Nr. | Suprafata totala |Cantitatea necesara|Cantitatea|Cantitatea |
Observatii|
|crt.|conform Ordonantei|conform Ordonantei | fizica |distribuita|
|
| | de urgenta a | de urgenta a |sosita in | |
|
| | Guvernului | Guvernului | judet | |
|
| | nr. 158/2002 | nr. 158/2002 | | |
|
|____|__________________|___________________|__________|___________|___________|
| | | | | |
|
| | | | | |
|
|____|__________________|___________________|__________|___________|___________|
Director general
(responsabil program),
........................
ANEXA 8
la normele metodologice
Furnizorul ...................
LISTA
beneficiarilor care au ridicat cantitatea de ingrasaminte
______________________________________________________________________________
|Nr. | Comuna | Numarul | Beneficiarul | Cantitatea
|
|crt.| | centralizatorului | | livrata (kg)
|
|____|________________|___________________|____________________|_______________|
| | | | |
|
| | | | |
|
|____|________________|___________________|____________________|_______________|
...............
(semnatura)
ANEXA 9
la normele metodologice
DGAIA .................
CENTRALIZATOR
privind sumele de la bugetul de stat reprezentand contravaloarea ajutorului in
ingrasaminte chimice acordate gratuit producatorilor agricoli
______________________________________________________________________________
| Cantitatea de ingrasaminte | Valoarea ajutorului/kg | Valoarea totala a
|
| livrata (kg) | (mii lei) | ajutorului (mii lei)
|
|____________________________|________________________|________________________|
| | |
|
| | |
|
|____________________________|________________________|________________________|
Director general,
.....................
ANEXA 10
la normele metodologice
MINISTERUL AGRICULTURII, ALIMENTATIEI SI PADURILOR
Se aproba,
Ordonator principal de
credite,
SITUATIA CENTRALIZATOARE
la nivelul judetelor si al municipiului Bucuresti a cererilor privind acordarea
unui ajutor gratuit in ingrasaminte chimice producatorilor agricoli de la
bugetul de stat, conform Normelor metodologice de aplicare a Ordonantei de
urgenta a Guvernului nr. 158/2002
______________________________________________________________________________
|Nr. | Judetul | Cantitatea de | Valoarea ajutorului/kg|Valoarea
totala|
|crt.| |ingrasaminte livrata| | a ajutorului
|
| | | (kg) | (mii lei) | (mii lei)
|
|____|____________|____________________|_______________________|_______________|
|____|____________|____________________|_______________________|_______________|
|____|____________|____________________|_______________________|_______________|
|____|____________|____________________|_______________________|_______________|
Directia generala de patrimoniu public
si de gestiune a mijloacelor financiare
Director general,
......................
ANEXA 11*)
la normele metodologice
*) Anexa nr. 11 este reprodusa in facsimil.
REPARTITIA INGRASAMINTELOR CHIMICE PE JUDETE SI VALOAREA ACESTORA
______________________________________________________________________________
|Nr. JUDETUL Nr. de TOTAL s.a. Ingrasaminte VALOAREA
|
|crt. gospodarii tone chimice mii lei
|
| tone fizic
|
|______________________________________________________________________________|
| 0 | TOTAL 2.645.667 133.558 333.896 2.737.944.740
|
|____|_________________________________________________________________________|
| 1 | ALBA 55.575 2.574 6.434 52.758.800
|
| 2 | ARAD 46.013 2.467 6.166 50.564.890
|
| 3 | ARGES 88.535 3.696 9.239 75.763.080
|
| 4 | BACAU 120.331 5.399 13.496 110.670.480
|
| 5 | BIHOR 96.232 5.364 13.411 109.971.020
|
| 6 | BISTRITA 52.527 2.552 6.380 52.318.460
|
| 7 | BOTOSANI 96.392 5.680 14.199 116.434.670
|
| 8 | BRASOV 22.045 1.187 2.969 24.342.930
|
| 9 | BRAILA 25.066 1.310 3.274 26.847.210
|
| 10 | BUCURESTI 1.882 61 154 1.258.700
|
| 11 | BUZAU 66.278 3.456 8.640 70.849.230
|
| 12 | CARAS-SEVERIN 38.832 2.000 5.000 41.002.460
|
| 13 | CALARASI 23.806 1.054 2.634 21.601.670
|
| 14 | CLUJ 88.962 4.576 11.440 93.804.720
|
| 15 | CONSTANTA 26.856 1.444 3.609 29.595.440
|
| 16 | COVASNA 26.661 1.171 2.928 24.007.960
|
| 17 | DAMBOVITA 98.988 4.624 11.560 94.791.180
|
| 18 | DOLJ 100.307 6.172 15.430 126.526.410
|
| 19 | GALATI 50.122 2.713 6.782 55.609.940
|
| 20 | GIURGIU 67.422 3.840 9.599 78.715.490
|
| 21 | GORJ 79.285 3.389 8.472 69.468.760
|
| 22 | HARGHITA 57.130 2.416 6.039 49.519.800
|
| 23 | HUNEDOARA 33.727 1.664 4.161 34.121.430
|
| 24 | IALOMITA 11.486 643 1.607 13.179.040
|
| 25 | IASI 126.050 7.116 17.790 145.874.310
|
| 26 | ILFOV 35.016 1.582 3.954 32.424.440
|
| 27 | MARAMURES 84.286 3.190 7.974 65.387.210
|
| 28 | MEHEDINTI 51.347 3.031 7.578 62.135.500
|
| 29 | MURES 77.636 3.981 9.951 81.601.070
|
| 30 | NEAMT 79.579 3.704 9.261 75.941.020
|
| 31 | OLT 75.046 4.182 10.454 85.722.390
|
| 32 | PRAHOVA 78.425 3.272 8.179 67.068.620
|
| 33 | SATU-MARE 58.383 3.117 7.792 63.893.580
|
| 34 | SALAJ 54.387 3.056 7.641 62.654.560
|
| 35 | SIBIU 40.020 2.605 6.513 53.403.730
|
| 36 | SUCEAVA 105.767 5.608 14.019 114.954.160
|
| 37 | TELEORMAN 75.668 4.341 10.853 88.991.730
|
| 38 | TIMIS 46.305 2.511 6.279 51.484.110
|
| 39 | TULCEA 37.192 1.795 4.487 36.789.710
|
| 40 | VASLUI 68.535 3.739 9.348 76.651.140
|
| 41 | VALCEA 95.287 3.824 9.560 78.388.310
|
| 42 | VRANCEA 82.278 3.456 8.641 70.855.380
|
|____|_________________________________________________________________________|