ORDIN Nr. 575
din 30 aprilie 2009
privind modificarea si
completarea Ordinului presedintelui Casei Nationale de Asigurari de Sanatate
nr. 592/2008 pentru aprobarea Normelor metodologice privind utilizarea în
cadrul sistemului de asigurari sociale de sanatate din Romania a formularelor
emise în aplicarea Regulamentului (CEE) nr. 1.408/71 al Consiliului privind
aplicarea regimurilor de securitate sociala în raport cu lucratorii salariati,
cu lucratorii independenti si cu familiile acestora care se deplaseaza în
cadrul Comunitatii, precum si a Regulamentului (CEE) nr. 574/72 de stabilire a
normelor de aplicare a Regulamentului (CEE) nr. 1.408/71
ACT EMIS DE:
CASA NATIONALA DE ASIGURARI DE SANATATE
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 312 din 12 mai 2009
Având în vedere prevederile Regulamentului (CEE) nr.
1.408/71 al Consiliului privind aplicarea regimurilor
de securitate socială în raport cu lucrătorii salariaţi, cu lucrătorii
independenţi şi cu familiile acestora care se deplasează în cadrul Comunităţii,
cu modificările şi completările ulterioare, ale Regulamentului (CEE) nr. 574/72
de stabilire a normelor de aplicare a Regulamentului (CEE) nr. 1.408/71, cu
modificările şi completările ulterioare, precum şi Referatul de aprobare al
Direcţiei juridic, contencios şi acorduri internaţionale nr. JA1340 din 24
aprilie 2009,
în temeiul dispoziţiilor art. 236, art. 266 alin. (2),
art. 270 alin. (1) lit. s), art. 271 lit. k) şi ale art. 281 alin. (2) din
Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, cu modificările şi
completările ulterioare, ale art. 5 alin. (1) pct. 19 şi 40, art. 17 alin. (5)
şi ale art. 18 pct. 9 din Statutul Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate,
aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 972/2006, cu modificările şi completările
ulterioare,
preşedintele Casei Naţionale de Asigurări de
Sănătate emite următorul
ordin:
Art. I. - Normele metodologice privind utilizarea în cadrul sistemului de
asigurări sociale de sănătate din România a formularelor emise în aplicarea
Regulamentului (CEE) nr. 1.408/71 al Consiliului privind aplicarea regimurilor
de securitate socială în raport cu lucrătorii salariaţi, cu lucrătorii
independenţi şi cu familiile acestora care se deplasează în cadrul Comunităţii,
precum şi a Regulamentului (CEE) nr. 574/72 de stabilire a normelor de aplicare
a Regulamentului (CEE) nr. 1.408/71, aprobate prin Ordinul preşedintelui Casei
Naţionale de Asigurări de Sănătate nr. 592/2008, publicat în Monitorul Oficial
al României, Partea I, nr. 648
din 11 septembrie 2008, se modifică şi se completează după cum urmează:
1. La articolul 44, alineatul (3) se modifică şi va avea următorul cuprins:
„(3) Raportul medical se întocmeşte de un medic dintr-un
spital clinic universitar sau, după caz, judeţean aflat în relaţii contractuale
cu o casă de asigurări de sănătate din România."
2. La articolul 45,
alineatul (4) se modifică şi va avea următorul cuprins:
„(4) Raportul medical se întocmeşte de un medic
dintr-un spital clinic universitar sau, după caz, judeţean aflat în relaţii
contractuale cu o casă de asigurări de sănătate din România."
3. La articolul 46,
după alineatul (3) se introduce un nou alineat, alineatul (4), cu următorul
cuprins:
„(4) La întocmirea referatului prevăzut la alin. (3) se
vor detalia împrejurările de origine externă, cu caracter extraordinar, absolut
imprevizibile şi inevitabile, inclusiv împrejurări de natură medicală, care au
condus la situaţia de forţă majoră."
4. Anexa nr. 10A la Normele
metodologice se modifică şi se înlocuieşte cu anexa nr. 1 care face parte
integrantă din prezentul ordin.
5. Formularul prevăzut în anexa nr. 11A la Normele
metodologice se modifică şi se înlocuieşte cu formularul prevăzut în anexa nr.
2 care face parte integrantă din prezentul ordin.
Art. II. - Prezentul
ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Preşedintele Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate,
Irinel Popescu
ANEXA Nr. 1 (Anexa nr. 10A la Normele
metodologice)
Număr de înregistrare în unitatea sanitară.............
AVIZAT*)
Casa de Asigurări de Sănătate
Medic-şef
(data, semnătura, ştampila)
|
RAPORT
medical al
pacientului care solicită Formularul E 112 - Atestat privind menţinerea
prestaţiilor în curs pentru
asigurarea de boală - maternitate
1. Medicul (nume,
prenume).............................................., medic specialist în
specialitatea ............................, cu gradul profesional universitar..........., secţia................., din Spitalul clinic
universitar/judeţean...........................
2. Pacientul (nume,
prenume)......................................,
CNP......................................, cu
domiciliul..........................................
3. Pacientul se află în supravegherea clinicii din
data de................
4. A fost internat cu ultima
Foaie de observaţie nr.......................
5. A fost diagnosticat
cu.............................................................
.................................................................................................
.................................................................................................
6. Prezentarea unui scurt istoric
al afecţiunilor si al tratamentelor efectuate:
.................................................................................................
.................................................................................................
.................................................................................................
.................................................................................................
.................................................................................................
7. Serviciile medicale recomandate a fi
realizate.........................
.................................................................................................
.................................................................................................
.................................................................................................
.................................................................................................
.................................................................................................
.................................................................................................
In contextul prezentat consider că pacientul poate
beneficia de formularul E 112 -Atestat privind menţinerea prestaţiilor în curs,
aferente asigurării de boală şi maternitate, care va permite persoanei
interesate să beneficieze de prestaţiile în natură de boală şi maternitate în
noul său stat de reşedinţă, deoarece:
a) îngrijirile solicitate figurează printre prestaţiile
din România (pentru persoanele asigurate în vederea autorizării deplasării pe
teritoriul unui alt stat membru al Uniunii Europene pentru a primi tratamentul
adecvat stării de sănătate, serviciul medical face parte din pachetul de
servicii de bază de care beneficiază asiguraţii în sistemul de asigurări
sociale de sănătate din România);
b) îngrijirile solicitate nu pot fi acordate în niciuna
dintre unităţile sanitare din România într-un termen
rezonabil în raport cu starea bolnavului şi evoluţia probabilă a bolii,
deoarece (se expliciteaza şi se argumentează motivele pentru care serviciul
solicitat nu se poate realiza într-un interval de timp util)
.................................................................................................
.................................................................................................
.................................................................................................
.................................................................................................
.................................................................................................
.................................................................................................
.................................................................................................
*) Avizul
medicului-şef al casei de asigurări de sănătate certifică faptul că serviciul
medical recomandat a fi efectuat se regăseşte în pachetul de servicii de bază
acordat în sistemul de asigurări sociale de sănătate din România.
c) deplasarea NU este de natură să compromită starea de
sănătate a bolnavului sau aplicarea tratamentului medical (se explicitează şi
argumentează)
.................................................................................................
.................................................................................................
d) perioada maximă în care este indicată acordarea
serviciului medical (argumentare)
.................................................................................................
.................................................................................................
.................................................................................................
.................................................................................................
.................................................................................................
La prezentul raport medical se ataşează următoarele
înscrisuri medicale din care rezultă diagnosticul pentru care se solicită
formularul E 112:
.................................................................................................
.................................................................................................
.................................................................................................
Prezentul raport se întocmeşte de către un medic
dintr-un spital clinic universitar aflat în relaţii contractuale cu o casă de
asigurări de sănătate din România.
8. Intocmit de - MEDIC
Nume.........................................................
Semnătură şi
parafă..................................................
9. Pentru conformitate - ŞEF SECŢIE
Nume.........................................................
Semnătură şi
parafă...................................................
10. Pentru avizare - MANAGER SPITAL
Nume........................................................
Semnătură şi ştampila spitalului.................................
Notă: Necompletarea tuturor rubricilor invalidează
prezentul raport.
OBSERVAŢII (se motivează refuzul avizării de către
medicul-şef al casei de asigurări de sănătate):
ANEXA Nr. 2*)
FORMULAR CU REGIM SPECIAL
Data completării de către CAS
................................
|
VIZA PLĂTITORULUI
Data/Semnătura/
ştampila Motivul
refuzului la plată
|
Urgenţă medico chirurgicală
|_|_|_|
Boli infectocontagioase din grupa A
|_|_|
|
Iniţial |__|
In continuare |__|
Seria certificatului iniţial:
|_|_|_|_|_|_|_|_|
|
CERTIFICAT DE INCAPACITATE DE MUNCĂ Seria*
...... Nr..........
Valabil pentru luna |_|_|
_________________________ anul 20 |_|_|
(In litere)
pt. Cod indemnizaţie (1
- 15) |_|_| _____________________________
(In litere)
Asigurat în evidenţA CAS ............................
Numele şi prenumele
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
Cod numeric personal: |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
|
Domiciliu, reşedinţă:
|
Localitatea
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
|
|
Strada: |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
|
Nr. |_|_|_|_|
|
Bl. |_|_|_|
|
Scara |_|_|_|_| Etaj |_|_|_|_| Apart. |_|_|_|_|_| Judeţ/Sector _________________
|
|
Nr. Raport medical**
|_|_|_|_| |_|_|
|
Data acordării zi/lună/an
|
Nr. zile
|
De la
zi/lună/an
|
Până la zi/lună/an
|
Cod diagnostic
|
|
Ambulator/internat
în spital secţia - - -
|
Concediu medical
la externare
|
ZZLLAA ZZLLAA ZZLLAA
(nume, semnătura, ştampila)
CAS emitenta: .......................... Presedinte - Director
general Medic sef
(nume, semnătura, stampila)
(nume, semnatura)
............................................ .....................................
|
|
|
|
|
|
|
*) Anexa nr. 2 este
reprodusă în facsimil.
PLĂTITOR: ______________ Sediul:
____________________
C.U.I.: |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
|
Număr angajaţi:
|_|_|_|_|_|_|
|
Tip asigurat
Salariat: |_| Funcţionar public: |_| Autoritatea electivă,
executivă, legislativă, judecătorească:
|_| Membru
cooperator
Şomer |_|
Asigurat cu declaraţie de asigurare pentru concedii şi indemnizaţii
|_|
Asigurat cu contract de asigurare
pentru accidente de muncă şi boli profesionale
|_|
|
Procent plată: 75% |_| 85%
|_| 100% |_|
|
Baza de calcul a indemnizaţiei de asigurări sociale de sănătate
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
|
Zile baza de calcul
|_|_|_|
|
Media zilnică a bazei de calcul a indemnizaţiei de
asigurări sociale de sănătate
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
|
Cuantumul indemnizaţiei de asigurări sociale de sănătate
|_|_|_|_|_|_|_|_|
|
Indemnizaţie suportată de către ngajator
|
Indemnizaţie suportată din bugetul FNUASS pentru concedii
şi indemnizaţii
|
Zile Lei
|_|_| |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
|
Zile Lei
|_|_| |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
|
* se utilizează codificarea Casei de Asigurări de
Sănătate; B pentru CAS Municipiul Bucureşti; A pentru CAS AOPSNAJ; T pentru CAS
MTCT; pentru restul caselor se utilizează codificarea auto
** se completează cu numărul de înregistrare al
formularului El 16 la Casa de Asigurări de Sănătate (număr/an)
Cod de indemnizaţie de asigurări sociale de
sănătate:
01 Boală obişnuită
.......................... 75%
05 Boală infectocontagioasă din grupa A .....
100%
06 Urgenţă medico-chirurgicală ..............
100%
08 Sarcină şi lăuzie
........................ 85%
12 Tuberculoza ..............................
100%
13 Boală cardiovasculară
.................... 75%
14 Neoplazii, SIDA ..........................
100%
OBSERVAŢII: