ORDIN Nr. 614
din 27 iulie 2010
pentru aprobarea Procedurii
de restructurare si reorganizare la nivelul Ministerului Muncii, Familiei si
Protectiei Sociale
ACT EMIS DE:
MINISTERUL MUNCII, FAMILIEI SI PROTECTIEI SOCIALE
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 527 din 28 iulie 2010
Având în vedere:
- prevederile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr.
68/2010 privind unele măsuri de reorganizare a Ministerului Muncii, Familiei şi
Protecţiei Sociale şi a activităţii instituţiilor aflate în subordinea, în
coordonarea sau sub autoritatea sa;
- prevederile art. 99-100, 103 şi 106 din Legea nr.
188/1999 privind Statutul funcţionarilor publici, republicată, cu modificările
şi completările ulterioare,
în temeiul prevederilor art. 12 din Hotărârea
Guvernului nr. 11/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Muncii,
Familiei şi Protecţiei Sociale, cu modificările şi completările ulterioare, şi
al art. III din Hotărârea Guvernului nr. 728/2010 pentru modificarea şi
completarea Hotărârii Guvernului nr. 11/2009 privind organizarea şi
funcţionarea Ministerului Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale,
ministrul muncii, familiei şi protecţiei sociale emite următorul ordin:
Art. 1. - Se aprobă Procedura de restructurare şi
reorganizare la nivelul Ministerului Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale,
prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.
Art. 2. - (1) In cazul încetării raporturilor de
serviciu se acordă un preaviz de 30 de zile calendaristice.
(2) In perioada de preaviz se poate acorda, după caz,
reducerea programului de lucru până la 4 ore zilnic, fără afectarea drepturilor
salariale cuvenite.
(3) In perioada de preaviz, Direcţia resurse umane va
pune la dispoziţie lista posturilor vacante corespunzătoare existente în cadrul
instituţiei, cu respectarea criteriilor prevăzute la art. 3 din procedură, şi
va solicita Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici lista funcţiilor
publice vacante.
(4) In situaţia în care pentru posturile vacante corespunzătoare
oferite persoanelor aflate în perioada de preaviz optează cel puţin două
persoane, se aplică regulile referitoare la desfăşurarea examenului conform
prezentei proceduri.
Art. 3. - (1) Actul administrativ de încetare a
raporturilor de serviciu se comunică funcţionarului public în termen de 5 zile
lucrătoare de la data emiterii.
(2) Funcţionarii publici ale căror raporturi de
serviciu încetează în condiţiile prezentului ordin beneficiază de indemnizaţie
de şomaj, conform legii.
Art. 4. -Actul administrativ de încetare a raporturilor
de serviciu poate fi contestat în termen de 30 de zile calendaristice de la
data comunicării la instanţa competentă.
Art. 5. - Direcţia resurse umane va duce la îndeplinire
prevederile prezentului ordin.
Art. 6. - Prezentul ordin se publică în Monitorul
Oficial al României, Partea I.
Ministrul muncii, familiei şi protecţiei sociale,
Mihai Constantin Şeitan
ANEXA
PROCEDURA
de restructurare şi reorganizare la nivelul
Ministerului Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale
Art. 1. - (1) Prezenta procedură reglementează
modalitatea de organizare şi desfăşurare a examenului pentru ocuparea unor
posturi din cadrul compartimentelor supuse restructurării/reorganizării,
conform legii.
(2) Prin compartiment supus restructurării/reorganizării
se înţelege acel compartiment a cărui structură organizatorică sau de
posturi a fost modificată.
(3) In cazul în care, în urma
restructurării/reorganizării, în cadrul unui compartiment există mai mulţi
funcţionari publici decât posturi alocate, ocuparea acestora se face prin
examen, organizat conform prezentei proceduri, susţinut pentru posturi de
aceeaşi categorie, clasă şi/sau grad profesional.
(4) In cazul în care, în cadrul unui compartiment,
astfel cum este definit la alin. (2), există un post de aceeaşi categorie,
clasă şi/sau de acelaşi grad profesional, ocupat de un singur funcţionar
public, acesta nu va mai susţine proba de examen, păstrându-şi postul
respectiv.
(5) Funcţionarii publici preluaţi din cadrul
instituţiilor publice desfiinţate conform Ordonanţei de urgenţă a Guvernului
nr. 68/2010 privind unele măsuri de reorganizare a Ministerului Muncii,
Familiei şi Protecţiei Sociale şi a activităţii instituţiilor aflate în
subordinea, în coordonarea sau sub autoritatea sa se supun prevederilor
prezentei proceduri şi se încadrează în categoria personalului supus
restructurării şi reorganizării.
(6) In cazul în care, în cadrul compartimentului supus
restructurării/reorganizării, nu mai există posturi de aceeaşi categorie, clasă
şi/sau de acelaşi grad profesional cu posturile ocupate anterior de
funcţionarii publici, funcţionarilor respectivi li se va acorda preaviz, fără a
mai susţine examenul prevăzut de prezenta procedură, cu respectarea
prevederilor legale în vigoare.
Art. 2. - (1) In termen de maximum 5 zile de la data
aprobării prin ordin al ministrului muncii, familiei şi protecţiei sociale a
statului de funcţii avizat de Agenţia Naţională a Funcţionarilor Publici,
aferent structurii organizatorice, prevăzută în Hotărârea Guvernului nr.
11/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Muncii, Familiei şi
Protecţiei Sociale, cu modificările şi completările ulterioare, personalul
prevăzut la art. 1 alin. (3) şi (5) care face parte din compartimentele supuse
restructurării/reorganizării va fi notificat în scris cu privire la posturile
pe care poate candida şi la examenul ce urmează a fi organizat potrivit
prezentei proceduri.
(2) Notificarea va fi trimisă la sediul instituţiei
unde îşi desfăşoară activitatea personalul ce trebuie notificat, precum şi la
domiciliul acestuia, după caz.
(3) Personalul notificat în condiţiile prevăzute la
alin. (1) şi (2) are la dispoziţie 48 de ore de când a luat cunoştinţă de
notificare pentru a-şi exprima în scris opţiunea, în condiţiile art. 4 alin. (4),
privind participarea la examenul organizat pentru ocuparea posturilor alocate
fiecăruia dintre respectivele compartimente supuse
restructurării/reorganizării.
(4) La expirarea termenului prevăzut la alin. (1)şi (3)
începe procesul de desfăşurare a examenului pentru ocuparea posturilor din
compartimentele supuse reorganizării/ restructurării.
Art. 3. -In vederea ocupării posturilor alocate
respectivului compartiment supus restructurării/reorganizării, la examenul
organizat în condiţiile prezentei proceduri poate participa numai personalul
notificat din compartimentele supuse restructurării/reorganizării şi care şi-a
exprimat opţiunea în termenul prevăzut la art. 2 alin. (3), cu respectarea
următoarelor criterii:
a) categoria, clasa şi, după caz, gradul profesional
ale funcţionarului public;
b) îndeplinirea criteriilor specifice stabilite pentru
funcţia publică;
c) pregătirea profesională;
d) să fi desfăşurat activităţi similare.
Art. 4. - (1) Examenul prevăzut la art. 1 constă în 3
etape succesive, după cum urmează:
a) selecţia cererilor, respectiv a dosarelor de
înscriere, după caz;
b) proba scrisă;
c) interviul.
(2) Se pot prezenta la următoarea probă numai
candidaţii declaraţi admişi la proba precedentă.
(3) Posturile pentru care se organizează examen,
condiţiile de participare la examen şi de desfăşurare a examenului,
bibliografia şi alte date necesare înscrierii şi desfăşurării examenului se
afişează la sediul instituţiei unde se desfăşoară examenul şi vor fi postate pe
pagina de internet a acesteia, cu cel puţin 3 zile înainte de data stabilită
pentru desfăşurarea probei scrise.
(4) In vederea participării la examen, în termenul
prevăzut la art. 2, candidaţii depun sau, după caz, transmit, pe fax sau pe
e-mail, la compartimentul de resurse umane din Ministerul Muncii, Familiei şi
Protecţiei Sociale, o cerere de înscriere la examen semnată, întocmită conform
modelului care va fi publicat pe pagina de internet a ministerului, însoţită,
după caz, de dosarul prevăzut la art. 9.
(5) Personalului prevăzut la art. 1 alin. (3), care nu
şi-a exprimat opţiunea în condiţiile alin. (4) şi ale art. 2 sau care nu a
promovat examenul organizat conform prezentei proceduri, i se acordă preaviz,
conform prevederilor legale.
Art. 5. - (1) In vederea organizării şi desfăşurării
examenului prevăzut la art. 1, prin ordin al ministrului muncii, familiei şi
protecţiei sociale se constituie comisii de examen alcătuite din 5 membri,
dintre care un reprezentant al Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici şi
un reprezentant al sindicatului sau comisiei paritare, după caz, respectiv
comisii de soluţionare a contestaţiilor alcătuite din 3 membri.
(2) Fiecare comisie de examen, respectiv comisie de
soluţionare a contestaţiilor are un secretar, numit prin actul prevăzut la alin.
(1).
(3) In situaţia în care Agenţia Naţională a
Funcţionarilor Publici şi/sau sindicatul sau comisia paritară, după caz, nu
şi-au desemnat reprezentanţii în comisie, locul acestora va fi ocupat de câte o
persoană nominalizată de ministrul muncii, familiei şi protecţiei sociale.
Art. 6. - (1) Nu poate fi desemnată membru în comisia
de examen sau în comisia de soluţionare a contestaţiilor persoana care se află
în următoarele cazuri de conflict de interese:
a) are relaţii cu caracter patrimonial cu oricare
dintre candidaţi sau interesele patrimoniale ale sale ori ale soţului sau
soţiei pot afecta imparţialitatea şi obiectivitatea evaluării;
b) este soţ, soţie, rudă sau afin până la gradul al
IV-lea inclusiv cu oricare dintre candidaţi ori cu un alt membru al comisiei de
examen sau al comisiei de soluţionare a contestaţiilor.
(2) Nu poate fi desemnată membru în comisia de examen
sau în comisia de soluţionare a contestaţiilor persoana care a fost sancţionată
disciplinar, dacă sancţiunea aplicată nu a fost radiată, conform legii.
(3) Calitatea de membru în comisia de examen este
incompatibilă cu calitatea de membru în comisia de soluţionare a
contestaţiilor.
Art. 7. - (1) Situaţiile de incompatibilitate, precum
şi situaţiile de conflict de interese prevăzute la art. 6 se sesizează de
persoana în cauză, de oricare dintre candidaţi sau de orice altă persoană
interesată, în orice moment al organizării şi desfăşurării examenului.
(2) Membrii comisiei de examen sau ai comisiei de
soluţionare a contestaţiilor au obligaţia să informeze, în scris, cu
celeritate, persoanele care i-au desemnat cu privire la orice conflict de
interese care a intervenit sau ar putea interveni. In aceste cazuri, membrii
comisiei de examen sau ai comisiei de soluţionare a contestaţiilor au obligaţia
să se abţină de la participarea ori de la luarea vreunei decizii cu privire la
examenul în cadrul căruia a intervenit conflictul de interese.
(3) In cazul constatării existenţei unei situaţii de
incompatibilitate sau conflict de interese, actul de desemnare a membrilor
comisiei se modifică în mod corespunzător, în termen de cel mult o zi
lucrătoare de la data constatării, prin înlocuirea membrului aflat în
respectiva situaţie.
(4) In cazul în care situaţia de incompatibilitate sau
conflictul de interese se constată ulterior desfăşurării uneia dintre etapele
examenului, procedura de desfăşurare a examenului se reia cu noua componenţă a
comisiei.
Art. 8. - (1) Comisia de examen are următoarele
atribuţii principale:
a) selectează cererile, respectiv dosarele
candidaţilor, după caz;
b) stabileşte subiectele pentru proba scrisă;
c) stabileşte planul interviului şi participă la
interviu;
d) stabileşte baremul de notare, notează proba scrisă
şi interviul pentru fiecare candidat;
e) transmite secretarului comisiei rezultatele
selecţiei cererilor, respectiv dosarelor şi, după caz, ale examenului, cu
menţiunea admis/respins, pentru a fi comunicate candidaţilor.
(2) Comisia de soluţionare a contestaţiilor are
următoarele atribuţii principale:
a) soluţionează contestaţiile depuse de candidaţi cu
privire la selecţia dosarelor;
b) soluţionează contestaţiile depuse de candidaţi cu
privire la notarea probei scrise şi a interviului;
c) transmite secretarului comisiei rezultatele
contestaţiilor pentru a fi comunicate candidaţilor.
(3) Secretarul comisiei de examen are următoarele
atribuţii principale:
a) centralizează şi primeşte cererile de înscriere la
examen, respectiv dosarele candidaţilor, după caz;
b) convoacă membrii comisiei de examen;
c) întocmeşte procesul-verbal de desfăşurare a
examenului;
d) asigură transmiterea către candidaţi a rezultatelor
selecţiei dosarelor şi, după caz, ale examenului, prin afişarea acestora la
sediul instituţiei unde se desfăşoară examenul şi pe site-ul acesteia, după caz;
e) îndeplineşte orice sarcini specifice necesare pentru
buna desfăşurare a examenului.
(4) Secretarul comisiei de soluţionare a contestaţiilor
are următoarele atribuţii principale:
a) convoacă membrii comisiei de soluţionare a
contestaţiilor;
b) asigură transmiterea rezultatelor contestaţiilor
candidaţilor, prin afişarea acestora la sediul instituţiei unde se desfăşoară
examenul şi pe site-ul acesteia, după caz;
c) îndeplineşte orice sarcini specifice necesare pentru
buna desfăşurare a examenului.
Art. 9. - (1) In vederea participării la examen,
candidaţii depun cererea prevăzută la art. 4 şi, după caz, dosarul de examen,
care va conţine în mod obligatoriu:
a) copia actului de identitate;
b) copiile diplomelor de studii şi ale altor acte care
atestă efectuarea unor specializări;
c) copia carnetului de muncă sau, după caz, o
adeverinţă care să ateste vechimea în muncă şi, după caz, în specialitatea
studiilor necesare ocupării funcţiei publice.
(2) In termen de maximum două zile de la data expirării
termenului de depunere a cererii şi, după caz, a dosarelor, comisia de examen
are obligaţia de a selecta dosarele de examen pe baza îndeplinirii condiţiilor
de participare la examen.
(3) Rezultatele selectării dosarelor de înscriere se
afişează de către secretarul comisiei de examen, cu menţiunea
„admis7„respins", însoţită de motivul respingerii dosarului, la sediul
instituţiei unde se desfăşoară examenul şi pe site-ul acesteia, în termenul
prevăzut la alin. (2).
(4) Până la expirarea termenului stabilit pentru primirea
şi selecţia cererilor, respectiv a dosarelor, după caz, membrii comisiei de
examen pot solicita candidaţilor informaţii sau alte documente relevante,
pentru desfăşurarea examenului.
(5) In termen de cel mult o zi de la data afişării
rezultatelor selecţiei dosarelor, candidatul poate depune eventuale contestaţii
la secretariatul comisiei de examen, contestaţii care se soluţionează de către
comisia de contestaţii în cel mult 12 ore de la înregistrarea acestora.
Art. 10. - Pentru etapele examenului, punctajele se
stabilesc după cum urmează:
a) pentru proba scrisă punctajul este de maximum 100 de
puncte;
b) pentru interviu punctajul este de maximum 100 de
puncte.
Art. 11. - (1) Proba scrisă se susţine de către
candidaţii ale căror cereri, respectiv dosare au fost declarate admise şi
constă în rezolvarea unor teste-grilă.
(2) Testele-grilă se stabilesc pe baza bibliografiei şi
au ca scop testarea cunoştinţelor teoretice necesare ocupării funcţiei pentru
care se organizează examenul.
(3) In cadrul probei scrise se testează, în mod
obligatoriu, cunoştinţele generale ale candidatului în domeniul administraţiei
publice.
Art. 12. - (1) Comisia de examen stabileşte subiectele
şi alcătuieşte seturile de întrebări pentru proba scrisă, în ziua în care se
desfăşoară proba scrisă.
(2) Membrii comisiei de examen răspund individual
pentru asigurarea confidenţialităţii subiectelor propuse.
(3) Seturile de întrebări se semnează de toţi membrii
comisiei de examen şi se închid în plicuri sigilate, purtând ştampila
compartimentului de resurse umane.
(4) Comisia de examen stabileşte punctajul maxim pentru
fiecare subiect, care se comunică odată cu subiectele.
(5) Până la ora stabilită pentru terminarea probei
scrise a examenului, membrii comisiei de examen au obligaţia de a stabili
baremul detaliat de corectare a subiectelor. Acesta se afişează la locul
desfăşurării examenului, anterior corectării lucrărilor.
Art. 13. - (1) Durata probei scrise se stabileşte de
comisia de examen în funcţie de gradul de dificultate şi complexitate al
subiectelor, fără a depăşi o oră şi jumătate.
(2) La ora stabilită pentru începerea probei scrise,
comisia de examen prezintă candidaţilor seturile de subiecte şi invită un
candidat să extragă un plic cu subiectele de examen.
(3) Candidatul care a extras plicul cu subiectele îl
înmânează preşedintelui comisiei de examen, care îl deschide şi comunică
subiectele candidaţilor participanţi la examen.
(4) După începerea comunicării subiectelor este
interzis accesul în sala de examen a candidaţilor care întârzie sau ale
oricăror alte persoane, în afara membrilor comisiei de examen, precum şi a
persoanelor care asigură secretariatul comisiei de examen, respectiv
supravegherea desfăşurării probei.
(5) In încăperea în care are loc proba scrisă, pe toată
perioada derulării acesteia, inclusiv a formalităţilor prealabile şi a celor
ulterioare finalizării probei, candidaţilor nu le este permisă deţinerea sau
folosirea vreunei surse de consultare sau a telefoanelor mobile ori a altor
mijloace de comunicare la distanţă.
(6) Nerespectarea dispoziţiilor prevăzute la alin. (4)
atrage eliminarea candidatului din proba de examen. Dacă constată încălcarea
acestor dispoziţii, comisia de examen elimină candidatul din sală, înscrie pe
lucrare menţiunea „anulat" şi consemnează cele întâmplate în
procesul-verbal.
(7) Sub sancţiunea anulării lucrărilor scrise, acestea
se redactează doar pe seturile de hârtie asigurate de Ministerul Muncii,
Familiei şi Protecţiei Sociale, purtând pe fiecare filă ştampila
compartimentului de resurse umane. După înscrierea de către candidat a numelui
şi a prenumelui în colţul din dreapta a primei file, acesta se lipeşte astfel
încât datele înscrise să nu poată fi identificate şi se aplică ştampila
compartimentului de resurse umane.
(8) La finalizarea lucrării ori la expirarea timpului
alocat probei scrise, candidatul are obligaţia de a preda comisiei de examen
lucrarea scrisă şi de a semna borderoul special întocmit în acest sens.
Art. 14. - (1) Anterior începerii corectării lucrărilor
la proba scrisă, fiecare lucrare va fi numerotată.
(2) Lucrările de la proba scrisă se corectează
sigilate.
(3) Punctajele se acordă de către fiecare membru al
comisiei de examen, pentru fiecare lucrare scrisă, şi se notează în
procesul-verbal al examenului. Acordarea punctajului final pentru proba scrisă
se face pe baza mediei aritmetice a punctajelor acordate de fiecare membru al
comisiei de examen.
(4) Lucrările care prezintă însemnări în scopul
identificării candidaţilor se anulează şi nu se mai corectează. Menţiunea
„anulat" se înscrie atât pe lucrare, cât şi pe borderoul de notare şi pe
centralizatorul nominal, consemnându-se aceasta în procesul-verbal al
examenului.
(5) In situaţia în care pentru o lucrare se
înregistrează diferenţe mai mari de 10 puncte între punctajele acordate de
membrii comisiei de examen, lucrarea se recorectează de către toţi membrii
acesteia. Procedura recorectării se reia ori de câte ori se constată că există
diferenţe mai mari de 10 puncte între punctajele acordate de membrii comisiei
de examen.
(6) Se interzice desigilarea lucrărilor anterior
recorectării în condiţiile prevăzute la alin. (5).
Art. 15. - (1) Lucrările scrise se desigilează după
acordarea punctajelor finale la proba scrisă cu respectarea prevederilor art.
14 alin. (3) şi (5).
(2) Punctajele obţinute de fiecare dintre candidaţi la
proba scrisă şi menţiunea „admis" ori „respins" se afişează la sediul
instituţiei unde se desfăşoară examenul şi pe site-ul acesteia, după caz, în
termenul prevăzut la art. 16.
(3) In vederea depunerii şi soluţionării eventualelor
contestaţii, afişarea rezultatelor la proba scrisă se realizează cu cel puţin
24 de ore anterior susţinerii probei interviului.
(4) Sunt declaraţi admişi la proba scrisă şi au dreptul
să susţină interviul candidaţii care au obţinut minimum 50 de puncte.
Art. 16. - (1) Proba scrisă se notează de la 0 la 100
de puncte, candidatul declarat „admis" fiind cel care a obţinut minimum 50
de puncte.
(2) Rezultatele probei scrise se afişează în cel mult
24 de ore la sediul instituţiei unde se desfăşoară examenul şi pe site-ul
acesteia.
(3) In termen de cel mult o zi de la data afişării
rezultatelor, candidatul poate depune eventuale contestaţii la secretariatul
comisiei, contestaţii care se soluţionează de către comisia de contestaţii în
cel mult 12 ore de la înregistrarea acestora.
Art. 17. - (1) Proba interviului poate fi susţinută
doar de către candidaţii declaraţi admişi la proba scrisă.
(2) Interviul se realizează conform planului de
interviu, întocmit de comisia de examen în ziua desfăşurării acestei probe, pe
baza criteriilor de evaluare. Criteriile de evaluare pentru stabilirea planului
de interviu sunt:
a) abilităţile de comunicare;
b) capacitatea de analiză;
c) abilităţile impuse de funcţie;
d) motivaţia candidatului;
e) comportamentul în situaţiile de criză.
Art. 18. - (1) Interviul se susţine, de regulă, după
expirarea termenului de depunere sau de soluţionare a contestaţiilor, după caz.
(2) Data şi ora susţinerii interviului se afişează prin
grija secretariatului comisiei de examen.
Art. 19. - (1) In cadrul interviului, membrii comisiei
de examen vor adresa întrebări candidatului, cu excepţia celor privind opiniile
politice ale candidatului, activitatea sindicală, religie, etnie, starea
materială, originea socială sau care pot constitui discriminare pe criterii de
sex.
(2) Intrebările şi răspunsurile la interviu se
consemnează în scris în anexa la procesul-verbal al examenului. Procesul-verbal
se semnează de către membrii comisiei de examen şi de către candidat.
Art. 20. - (1) Interviul se notează pe baza criteriilor
prevăzute la art. 17 alin. (2) şi a punctajelor maxime stabilite de comisia de
examen pentru aceste criterii, prin planul de interviu.
(2) Membrii comisiei de examen acordă punctaje pentru
fiecare dintre criteriile prevăzute la art. 17 alin. (2). Punctajele se acordă
individual de către fiecare membru al comisiei de examen, pentru fiecare
candidat, şi se notează în borderoul de notare.
(3) Prevederile art. 14 alin. (3) şi (5) se aplică în
mod corespunzător pentru stabilirea punctajului final la interviu al fiecărui
candidat.
(4) Punctajele finale obţinute de fiecare dintre
candidaţi la interviu, cu menţiunea „admis" ori „respins", se
afişează la sediul instituţiei unde se desfăşoară examenul şi pe site-ul acesteia,
după caz, în termenul prevăzut la art. 16.
Art. 21. - (1) Punctajul final al examenului se
calculează ca medie aritmetică a punctajelor finale obţinute la proba scrisă şi
la interviu.
(2) Punctajele finale ale examenului, în ordine
descrescătoare, sunt înscrise într-un centralizator nominal, în care se
menţionează pentru fiecare candidat punctajul obţinut la fiecare dintre probele
examenului. Centralizatorul nominal se semnează pe fiecare pagină de fiecare
dintre membrii comisiei de examen.
(3) Comunicarea punctajelor finale ale examenului, cu
menţiunea „admis" sau „respins", se face în termen de maximum două
zile de la data susţinerii ultimei probe, prin afişare la sediul instituţiei
unde se desfăşoară examenul şi pe site-ul acesteia, după caz.
(4) Se consideră admis la examen candidatul care a
obţinut cel mai mare punctaj dintre candidaţii care au concurat pentru aceeaşi
funcţie, cu condiţia ca aceştia să fi obţinut punctajul minim necesar, potrivit
prevederilor prezentei proceduri.
(5) La punctaje egale are prioritate candidatul care a
obţinut punctajul cel mai mare la proba scrisă, iar dacă egalitatea se menţine,
candidaţii aflaţi în această situaţie vor fi invitaţi la un nou interviu, în
urma căruia comisia de examen va decide asupra candidatului admis, cu
respectarea termenului prevăzut la alin. (3).
Art. 22. - Candidaţii nemulţumiţi de rezultatele finale
pot depune contestaţii în termen de o zi lucrătoare de la data afişării
acestora.
Art. 23. - Comisia de soluţionare a contestaţiilor
admite contestaţia şi poate modifica punctajul final acordat de comisia de
examen, în situaţia în care constată una dintre următoarele situaţii:
a) punctajele de la proba scrisă nu au fost acordate
potrivit baremului şi răspunsurilor din lucrarea scrisă;
b) punctajele de la interviu nu au fost acordate
potrivit planului de interviu, întrebărilor formulate şi răspunsurilor
candidaţilor în cadrul interviului.
Art. 24. - Contestaţia se respinge în situaţia în care
comisia de contestaţii constată una dintre următoarele situaţii:
a) punctajele de la proba scrisă au fost acordate
potrivit baremului şi răspunsurilor din lucrarea scrisă;
b) punctajele de la interviu au fost acordate potrivit
planului de interviu, întrebărilor formulate şi răspunsurilor candidaţilor în
cadrul interviului.
Art. 25. - Comunicarea rezultatelor la contestaţiile
depuse de candidaţi se face prin afişare la sediul instituţiei unde se
desfăşoară examenul şi pe site-ul acesteia, după caz, imediat după soluţionarea
acestora.
Art. 26. - (1) La finalizarea examenului, respectiv la
expirarea termenului de depunere a contestaţiilor ori de soluţionare a acestora
se întocmeşte un proces-verbal privind desfăşurarea examenului şi rezultatele
obţinute de candidaţi, care se semnează de membrii comisiei de examen şi de
secretarul acesteia.
(2) La procesul-verbal privind desfăşurarea examenului
se anexează rezultatele probei scrise, ale interviului, rezultatele finale ale
examenului, precum şi, după caz, rezultatele contestaţiilor depuse.
Art. 27. -In situaţia în care termenele prevăzute în
prezenta procedură expiră în zile nelucrătoare, acestea se prelungesc până la
finalul primei zile lucrătoare care urmează.
Art. 28. - Raporturile de serviciu ale funcţionarilor
publici din compartimentele supuse restructurării/reorganizării care nu se
înscriu sau nu se prezintă la examenul organizat vor înceta, cu respectarea
prevederilor legale.
Art. 29. - Prezenta procedură se poate aplica, după
caz, şi la nivelul instituţiilor aflate în subordinea, sub autoritatea sau în
coordonarea ministerului.