HOTARARE Nr.
1437 din 18 noiembrie 2009
privind aprobarea
Regulamentului de organizare si functionare si a structurii organizatorice ale
Agentiei Nucleare si pentru Deseuri Radioactive
ACT EMIS DE:
GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 865 din 11 decembrie 2009
In temeiul art. 108 din Constituţia României,
republicată, şi al art. 5 alin. (1) din Legea nr. 329/2009 privind
reorganizarea unor autorităţi şi instituţii publice, raţionalizarea
cheltuielilor publice, susţinerea mediului de afaceri şi respectarea
acordurilor-cadru cu Comisia Europeană şi Fondul Monetar Internaţional,
Guvernul României adoptă
prezenta hotărâre.
Art. 1. - Se aprobă Regulamentul de organizare şi
funcţionare al Agenţiei Nucleare şi pentru Deşeuri Radioactive, prevăzut în
anexa nr. 1.
Art. 2. - Se aprobă structura organizatorică a Agenţiei
Nucleare şi pentru Deşeuri Radioactive, prevăzută în anexa nr. 2.
Art. 3. - Pe data intrării în vigoare a prezentei hotărâri
se abrogă Hotărârea Guvernului nr. 1.601/2003 privind organizarea şi
funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru Deşeuri Radioactive, publicată în
Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 33 din 15 ianuarie 2004, şi
Hotărârea Guvernului nr. 267/2007 pentru aprobarea Regulamentului de organizare
şi funcţionare şi a structurii organizatorice ale Agenţiei Nucleare, publicată
în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 213 din 29 martie 2007, cu
modificările ulterioare.
Art. 4. -Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantă din
prezenta hotărâre.
PRIM-MINISTRU
EMIL BOC
Contrasemnează:
Ministrul economiei,
Adriean Videanu
p. Ministrul muncii, familiei şi protecţiei sociale,
interimar,
Mihai Constantin Şeitan,
secretar de stat
Ministrul finanţelor publice,
Gheorghe Pogea
ANEXA Nr. 1
REGULAMENT
de organizare si funcţionare al Agenţiei Nucleare si
pentru Deşeuri Radioactive
CAPITOLUL I
Dispoziţii generale
Art. 1. - (1) Agenţia Nucleară şi pentru Deşeuri
Radioactive, denumită în continuare Agenţia, este autoritatea naţională
competentă în domeniul promovării, dezvoltării şi monitorizării activităţilor
nucleare în scopuri exclusiv paşnice şi al gospodăririi în siguranţă a
deşeurilor radioactive, inclusiv depozitarea definitivă a acestora.
(2) Agenţia se organizează şi funcţionează ca organ de
specialitate al administraţiei publice centrale, cu personalitate juridică, în
subordinea Ministerului Economiei.
(3) Pentru realizarea activităţilor de gospodărire în
siguranţă a deşeurilor radioactive şi de administrare a resurselor financiare
destinate depozitării definitive a deşeurilor radioactive şi dezafectării
instalaţiilor nucleare, se înfiinţează Departamentul pentru administrarea
naţională a deşeurilor radioactive, entitate fără personalitate juridică, cu sediul
în oraşul Mioveni, Str. Câmpului nr. 1, CP nr. 10, cod poştal 115400, judeţul
Argeş.
(4) Agenţia are sediul principal în municipiul
Bucureşti, str. D.I. Mendeleev nr. 21-25, sectorul 1, şi un sediu secundar în
oraşul Mioveni, Str. Câmpului nr. 1, judeţul Argeş.
CAPITOLUL II
Obiect de activitate, funcţii şi atribuţii
Art. 2. - (1) Agenţia are ca obiect de activitate
acordarea de asistenţă tehnică de specialitate Guvernului în procesul de
elaborare şi adoptare a politicilor de promovare, dezvoltare şi monitorizare a
aplicaţiilor exclusiv paşnice ale energiei nucleare, energetice şi
neenergetice, depozitarea definitivă în siguranţă a deşeurilor radioactive şi
coordonarea la nivel naţional a procesului de gospodărire a deşeurilor
radioactive şi a procesului de dezafectare a instalaţiilor nucleare.
(2) Agenţia elaborează Strategia naţională de
dezvoltare a domeniului nuclear şi Programul nuclear naţional, denumite în
continuare SNDDN şi, respectiv, PNN, cu consultarea ministerelor,
a altor organe ale administraţiei publice centrale şi locale, a operatorilor
economici şi a asociaţiilor profesionale care activează în domeniul nuclear,
precum şi cu reprezentanţi ai societăţii civile.
(3) Agenţia monitorizează la nivel naţional
desfăşurarea în scopuri exclusiv paşnice a activităţilor nucleare în
concordanţă cu SNDDN şi, respectiv, PNN.
(4) In domeniul său de competenţă, Agenţia constituie
punct naţional de contact pentru Programul de cooperare tehnică a României cu
Agenţia Internaţională pentru Energie Atomică, denumită în continuare AIEA.
(5) In domeniul său de competenţă, Agenţia este punct
naţional de contact pentru instituţiile româneşti care desfăşoară activităţi în
domeniul nuclear cu Uniunea Europeană, denumită în continuare UE, şi
alte organizaţii internaţionale de profil.
Art. 3. - (1) In realizarea obiectului său de
activitate, Agenţia îndeplineşte următoarele funcţii:
a) de strategie, prin care se asigură elaborarea şi
actualizarea SNDDN şi PNN;
b) de monitorizare, prin care se asigură monitorizarea
gradului de realizare a activităţilor nucleare din PNN, în concordanţă cu
obiectivele SNDDN;
c) de promovare, prin care se asigură promovarea şi
susţinerea pe plan naţional şi internaţional a intereselor domeniului nuclear
românesc;
d) de coordonare, prin care se asigură coordonarea la
nivel naţional a acţiunilor privind promovarea, dezvoltarea şi monitorizarea
activităţilor nucleare în România, precum şi a activităţilor de gospodărire în
siguranţă a combustibilului nuclear uzat şi a deşeurilor radioactive;
e) de depozitare, prin care se asigură depozitarea
definitivă, în condiţii de siguranţă, a deşeurilor radioactive rezultate din
ciclul combustibilului nuclear şi a deşeurilor radioactive rezultate din
aplicaţiile tehnicilor şi tehnologiilor nucleare în industrie, medicină,
agricultură şi în alte domenii de interes socioeconomic, inclusiv a celor
rezultate din dezafectarea instalaţiilor nucleare şi radiologice;
f) de administrare, prin care se asigură gestionarea
resurselor financiare destinate gospodăririi în siguranţă a deşeurilor
radioactive şi a resurselor financiare destinate dezafectării instalaţiilor
nucleare şi radiologice;
g) de reprezentare, prin care asigură, în domeniul său
de activitate, reprezentarea pe plan intern şi extern a statului român.
(2) In exercitarea funcţiilor sale, Agenţia colaborează
cu ministerele, cu organele de specialitate ale administraţiei publice centrale
şi locale, cu celelalte instituţii publice şi cu operatorii economici care au
responsabilităţi şi activează în domeniul nuclear, cu organizaţiile
neguvernamentale, cu asociaţiile profesionale din domeniu, precum şi cu
reprezentanţi ai societăţii civile.
(3) Agenţia prezintă periodic sau la solicitarea
expresă a primului-ministru şi a ministrului economiei rapoarte privind
evoluţiile naţionale şi internaţionale în domeniul nuclear, gradul de realizare
a PNN, inclusiv a Planului nuclear anual, denumit în continuare PNA, şi
gradul de implementare a proiectelor naţionale, regionale şi interregionale de
asistenţă tehnică ce se desfăşoară sub egida AIEA, a UE sau a altor organisme
şi organizaţii internaţionale de profil.
Art. 4. - (1) Atribuţiile principale ale Agenţiei sunt
prevăzute la art. 17 din Ordonanţa Guvernului nr. 7/2003 privind promovarea,
dezvoltarea şi monitorizarea activităţilor nucleare, republicată, cu
modificările şi completările ulterioare, şi la art. 14 din Ordonanţa Guvernului
nr. 11/2003 privind gospodărirea în siguranţă a deşeurilor radioactive,
republicată, cu modificările ulterioare.
(2) In exercitarea funcţiilor prevăzute la art. 3 alin.
(1), Agenţia îndeplineşte şi următoarele atribuţii:
a) elaborarea, actualizarea periodică şi monitorizarea
implementării SNDDN şi, respectiv, a PNN, prin PNA;
b) propunerea către Autoritatea Naţională pentru
Cercetare Ştiinţifică de direcţii prioritare şi obiective pentru Planul
naţional de cercetare, dezvoltare si inovare, în concordanţă cu PNN si PNA;
c) promovarea şi susţinerea proiectelor de interes din
domeniul nuclear, prin comisiile naţionale şi internaţionale/ comitetele
interministeriale constituite prin acte normative;
d) promovarea şi susţinerea participării unităţilor de
cercetare, dezvoltare şi inovare, a centrelor de excelenţă şi a operatorilor
economici la activităţile desfăşurate în cadrul PNN, precum şi la activităţile
desfăşurate în cadrul parteneriatelor internaţionale din domeniul nuclear;
e) elaborarea strategiei naţionale de resurse umane în
domeniul nuclear;
f) coordonarea procesului de gestionare a cunoştinţelor
nucleare;
g) asigurarea consultanţei de specialitate, în domeniul
său de activitate, structurilor administrative permanente şi/sau temporare ale
statului;
h) elaborarea şi semnarea Programului-cadru de ţară
privind asistenţa tehnică furnizată României de către AIEA şi urmărirea
implementării acestuia, precum şi avizarea şi monitorizarea derulării
programelor de asistenţă tehnică desfăşurate în concordanţă cu acest document;
i) consolidarea şi extinderea cooperării în domeniul
promovării şi dezvoltării aplicaţiilor exclusiv paşnice ale energiei nucleare,
energetice şi neenergetice, prin iniţierea şi încheierea unor tratate,
convenţii şi acorduri în domeniul său de activitate;
j) cooperarea cu instituţii similare internaţionale;
k) asigurarea fondurilor necesare, prin prevederi bugetare
anuale, şi plata obligaţiilor financiare ale României către AIEA, în
conformitate cu prevederile Legii nr. 360/2005 privind plata obligaţiilor
financiare pe care România le are faţă de Agenţia Internaţională pentru Energie
Atomică (AIEA);
l) plata, în numele Guvernului României, a costurilor
naţionale de participare la proiectele din cadrul Programului de cooperare
tehnică cu AIEA, în conformitate cu prevederile Ordonanţei de urgenţă a
Guvernului nr. 205/2008 privind plata costurilor naţionale de participare la
proiectele din cadrul Programului de cooperare tehnică cu Agenţia
Internaţională pentru Energie Atomică (AIEA), aprobată prin Legea nr. 142/2009;
m) constituirea şi actualizarea anuală a unei baze
naţionale de date privind cantităţile, tipurile de deşeuri radioactive
generate, inclusiv combustibilul nuclear uzat, şi cele rezultate din
dezafectarea instalaţiilor nucleare;
n) elaborarea de proceduri şi norme tehnice specifice
pentru toate etapele gospodăririi în siguranţă a combustibilului nuclear uzat
şi a deşeurilor radioactive, inclusiv depozitarea lor definitivă şi
dezafectarea instalaţiilor nucleare şi radiologice;
o) coordonarea elaborării studiilor de fezabilitate şi
de amplasament, proiectarea, construcţia, punerea în funcţiune şi exploatarea
obiectivelor nucleare, inclusiv a depozitelor definitive de combustibil nuclear
uzat şi deşeuri radioactive;
p) colaborarea cu titularii de autorizaţii pentru
activităţi nucleare, emise conform Legii nr. 111/1996 privind desfăşurarea în
siguranţă, reglementarea, autorizarea şi controlul activităţilor nucleare,
republicată, şi verificarea, în colaborare cu Comisia Naţională pentru
Controlul Activităţilor Nucleare, a modului de aplicare de către aceştia a
prevederilor Ordonanţei Guvernului nr. 11/2003, republicată, cu modificările
ulterioare, şi ale Legii nr. 105/1999 pentru ratificarea Convenţiei comune
asupra gospodăririi în siguranţă a combustibilului uzat şi asupra gospodăririi
în siguranţă a deşeurilor radioactive, adoptată la Viena la 5 septembrie 1997;
q) exercitarea atribuţiilor de gestionare a
combustibilului nuclear uzat şi a deşeurilor radioactive, în cazul declanşării
procedurii de lichidare judiciară sau al imposibilităţii continuării
activităţii de către titularul de autorizaţie, până la stabilirea noului
titular de autorizaţie nucleară;
r) emiterea de norme care cuprind cerinţe şi
specificaţii tehnice privind gospodărirea în siguranţă a combustibilului
nuclear uzat şi a deşeurilor radioactive, inclusiv cele rezultate din
dezafectarea obiectivelor şi instalaţiilor nucleare şi radiologice, precum şi
depozitarea definitivă;
s) organizarea şi finanţarea, în colaborare cu
instituţii care desfăşoară activităţi în domeniul nuclear, de manifestări
ştiinţifice naţionale şi internaţionale privind utilizarea energiei nucleare în
scopuri paşnice;
t) iniţierea şi finanţarea de sondaje privind gradul de
percepţie a publicului faţă de evoluţia din domeniul nuclear;
u) editarea buletinelor informative şi a altor
publicaţii de specialitate din domeniul său de activitate, în vederea
informării, educării publicului şi formării culturii nucleare;
v) fundamentarea tehnică a integrării cerinţelor de
mediu în domeniul nuclear, inclusiv în activităţile de gospodărire în siguranţă
a deşeurilor radioactive.
(3) Agenţia îndeplineşte orice alte atribuţii stabilite
prin acte normative pentru domeniul său de competenţă.
Art. 5. - (1) Pentru îndeplinirea funcţiilor Agenţiei
prevăzute la art. 3 alin. (1), lit. a)-c) şi g) se constituie Colegiul tehnic
consultativ, organism consultativ, în subordinea preşedintelui Agenţiei.
(2) Colegiul tehnic consultativ este alcătuit din
experţi ai ministerelor, organelor de specialitate ale administraţiei publice
centrale şi locale, instituţiilor publice şi operatorilor economici care au
responsabilităţi sau activează în domeniul nuclear, organizaţiilor
neguvernamentale, precum şi ai asociaţiilor profesionale din domeniu.
(3) Colegiul tehnic consultativ este condus de
preşedintele Agenţiei.
(4) Componenţa, atribuţiile şi regulamentul de organizare
şi funcţionare ale Colegiului tehnic consultativ se aprobă prin ordin al
preşedintelui Agenţiei.
Art. 6. - (1) In vederea îndeplinirii atribuţiilor
sale, Agenţia poate să solicite informaţii de la ministerele, organele de
specialitate ale administraţiei publice centrale şi locale, instituţiile
publice şi operatorii economici care activează în domeniul nuclear, precum şi
de la asociaţiile profesionale din domeniul nuclear.
(2) Informaţiile solicitate de Agenţie se pun la
dispoziţia acesteia în mod gratuit de către entităţile prevăzute la alin. (1),
în conformitate cu prevederile legale.
(3) Personalul Agenţiei este obligat să păstreze
confidenţialitatea, potrivit prevederilor legale, asupra informaţiilor obţinute
în temeiul prezentei hotărâri.
CAPITOLUL III
Conducerea Agenţiei
Art. 7. - Conducerea Agenţiei este asigurată de un
preşedinte cu rang de secretar de stat şi un vicepreşedinte cu rang de
subsecretar de stat, numiţi şi revocaţi din funcţie prin ordin al ministrului
economiei.
Art. 8. - (1) Preşedintele Agenţiei este asimilat din
punct de vedere al salarizării şi al celorlalte drepturi cu funcţia de secretar
de stat.
(2) Preşedintele Agenţiei conduce şi reprezintă
instituţia în raporturile cu primul-ministru, cu Guvernul, cu organele de specialitate
ale administraţiei publice centrale şi locale, cu alte autorităţi publice,
instituţii şi organizaţii, cu persoane juridice şi fizice, române şi străine,
cu AIEA şi Comisia Europeană, cu alte organizaţii internaţionale, regionale sau
naţionale de profil.
(3) Preşedintele Agenţiei avizează componenţa
delegaţiei României la Conferinţa generală anuală a AIEA - Viena.
(4) Preşedintele Agenţiei este ordonator terţiar de
credite.
(5) Preşedintele Agenţiei fundamentează şi propune
necesarul de cheltuieli curente şi de capital pentru susţinerea activităţilor
Agenţiei.
(6) Preşedintele Agenţiei participă, în calitate de
invitat, la şedinţele Guvernului în care se dezbat probleme din domeniul
nuclear.
(7) Preşedintele Agenţiei îndeplineşte orice alte
atribuţii care îi sunt delegate de Consiliul de administraţie sau îi revin
potrivit prevederilor legale în vigoare.
(8) In cazul în care preşedintele Agenţiei, din
diferite motive, nu îşi poate exercita atribuţiile, vicepreşedintele Agenţiei
exercită atribuţiile acestuia. Preşedintele poate delega dreptul de semnătură,
în condiţiile legii, vicepreşedintelui Agenţiei.
(9) In exercitarea atribuţiilor sale, preşedintele
Agenţiei emite ordine şi instrucţiuni. Ordinele şi instrucţiunile cu caracter
normativ emise de preşedintele Agenţiei se publică în Monitorul Oficial al
României, Partea I, în condiţiile legii.
Art. 9. - (1) Vicepreşedintele Agenţiei este asimilat
din punct de vedere al salarizării şi al celorlalte drepturi cu funcţia de
subsecretar de stat.
(2) Vicepreşedintele Agenţiei coordonează la nivel
naţional, prin Departamentul pentru administrarea naţională a deşeurilor
radioactive, activităţile de gospodărire în siguranţă a combustibilului nuclear
uzat şi a deşeurilor radioactive, inclusiv depozitarea definitivă a acestora.
(3) Atribuţiile principale ale vicepreşedintelui
Agenţiei sunt următoarele:
a) asigură elaborarea şi actualizarea periodică a
Strategiei naţionale pe termen mediu şi lung privind gospodărirea în siguranţă
a combustibilului nuclear uzat şi a deşeurilor radioactive, parte integrantă a
SNDDN;
b) asigură eficienţa şi transparenţa gestionării
resurselor financiare destinate gospodăririi în siguranţă a deşeurilor
radioactive şi a celor destinate dezafectării instalaţiilor nucleare şi
radiologice;
c) gestionează, în limitele competenţelor, fondurile
alocate din bugetul Agenţiei aferent activităţilor prevăzute în PNA al
Agenţiei;
d) avizează şi supune spre aprobare strategiile,
programele de activitate şi programele de cooperare ale Departamentului pentru
administrarea naţională a deşeurilor radioactive;
e) asigură elaborarea criteriilor de eligibilitate şi a
metodologiilor de selectare, aprobarea şi promovarea proiectelor finanţate din
bugetul Agenţiei pentru Departamentul pentru administrarea naţională a
deşeurilor radioactive;
f) urmăreşte respectarea prevederilor legale privind
colectarea şi utilizarea sumelor reprezentând contribuţiile directe ale
titularilor de activităţi, precum şi managementul proiectelor finanţate conform
prevederilor art. 20 din Ordonanţa Guvernului nr. 11/2003, republicată, cu
modificările ulterioare.
(4) Vicepreşedintele Agenţiei îndeplineşte şi alte
atribuţii specifice, stabilite de preşedintele Agenţiei.
Art. 10. - (1) Secretarul general al Agenţiei este
înalt funcţionar public, numit conform prevederilor Legii nr. 188/1999 privind
Statutul funcţionarilor publici, republicată, cu modificările şi completările
ulterioare, şi celor ale Ordonanţei Guvernului nr. 6/2007 privind unele măsuri
de reglementare a drepturilor salariale şi a altor drepturi ale funcţionarilor
publici până la intrarea în vigoare a legii privind sistemul unitar de
salarizare şi alte drepturi ale funcţionarilor publici, precum şi creşterile
salariale care se acordă funcţionarilor publici în anul 2007, aprobată cu
modificări prin Legea nr. 232/2007, cu modificările ulterioare.
(2) Secretarul general al Agenţiei asigură stabilitatea
funcţionării Agenţiei şi continuitatea conducerii, precum şi realizarea
legăturilor funcţionale între departamentele Agenţiei.
(3) Secretarul general al Agenţiei poate îndeplini şi
alte însărcinări prevăzute de regulamentul intern al acesteia sau încredinţate
de preşedintele şi vicepreşedintele Agenţiei.
Art. 11. - (1) Pentru gestionarea resurselor
financiare, constituite în conformitate cu prevederile Hotărârii Guvernului nr.
1.080/2007 privind modul de constituire şi gestionare a resurselor financiare
necesare gospodăririi în siguranţă a deşeurilor radioactive şi dezafectării
instalaţiilor nucleare şi radiologice, se înfiinţează Comitetul de administrare
a resurselor financiare, alcătuit din 9 membri, din care fac parte
preşedintele, vicepreşedintele Agenţiei şi reprezentanţi ai următoarelor
instituţii:
a) Ministerul Finanţelor Publice - un membru;
b) Ministerul Economiei - 2 membri;
c) Ministerul Educaţiei, Cercetării şi Inovării
-Autoritatea Naţională pentru Cercetare Ştiinţifică - un membru;
d) Ministerul Mediului - un membru;
e) reprezentanţi ai principalilor generatori de deşeuri
radioactive - 2 membri.
(2) Membrii Comitetului de administrare a resurselor
financiare sunt numiţi şi revocaţi prin ordin al ministrului economiei, la
propunerea preşedintelui Agenţiei, pentru un mandat de 4 ani. Numirile
membrilor se fac ca urmare a propunerilor conducerii instituţiilor de la care aceştia
provin.
(3) Preşedintele Comitetului de administrare a
resurselor financiare este preşedintele Agenţiei.
(4) In situaţia în care un loc în Comitetul de
administrare a resurselor financiare devine vacant ca urmare a demisiei,
revocării din cauze prevăzute de lege sau a decesului se numeşte un nou membru,
numit în aceleaşi condiţii, până la expirarea mandatului în curs.
(5) Comitetul de administrare a resurselor financiare
funcţionează potrivit regulamentului propriu de organizare şi funcţionare,
aprobat în cadrul primei şedinţe a acestuia.
Art. 12. - Comitetul de administrare a resurselor
financiare are, în principal, următoarele responsabilităţi, atribuţii şi
competenţe:
a) aprobă propriul regulament de organizare şi
funcţionare;
b) avizează SNDDN;
c) avizează PNN şi PNA;
d) avizează proiectele naţionale de cooperare tehnică
cu AIEA;
e) avizează criteriile de eligibilitate şi
metodologiile de selectare, aprobare şi promovare a proiectelor finanţate din
bugetul Agenţiei aferent activităţilor de gospodărire în siguranţă a
combustibilului nuclear uzat şi a deşeurilor radioactive;
f) analizează, aprobă sau, după caz, propune spre
aprobare, potrivit prevederilor legale, cheltuielile pentru cercetare,
proiectare, investiţii, activităţi aferente gospodăririi în siguranţă a
combustibilului nuclear uzat şi a deşeurilor radioactive, care urmează a fi
realizate în conformitate cu PNA;
g) analizează semestrial stadiul derulării contractelor
comerciale şi împrumuturilor.
CAPITOLUL IV
Structura organizatorică şi personalul Agenţiei
Art. 13. - (1) Agenţia are în structură Departamentul
pentru promovarea, dezvoltarea şi monitorizarea activităţilor nucleare şi
Departamentul pentru administrarea naţională a deşeurilor radioactive.
(2) Structura organizatorică a departamentelor, precum
şi modificările din cadrul acestora, inclusiv numărul de posturi se aprobă prin
ordin al preşedintelui Agenţiei.
(3) In vederea realizării atribuţiilor ce îi revin,
Agenţia poate organiza puncte de lucru şi birouri teritoriale, fără personalitate
juridică, în condiţiile legii.
(4) Regulamentul intern al Agenţiei este aprobat prin
ordin al preşedintelui Agenţiei.
(5) Agenţia are un număr de 54 de posturi, exclusiv
preşedintele şi vicepreşedintele, cu încadrarea în prevederile bugetare.
Art. 14. - (1) Personalul Agenţiei este format din
funcţionari publici şi personal contractual.
(2) Agenţia preia personalul Agenţiei Nucleare şi al
Agenţiei Naţionale pentru Deşeuri Radioactive şi se subrogă în drepturile şi
obligaţiile acestora, ce decurg din raporturile de serviciu şi de muncă
existente la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri.
(3) Incadrarea personalului preluat potrivit alin. (2)
în noua structură organizatorică se face în termen de maximum 60 de zile de la
data intrării în vigoare a prezentei hotărâri, în condiţiile legii.
(4) Salarizarea personalului Agenţiei se va face
potrivit prevederilor legale în vigoare privind salarizarea personalului
bugetar.
(5) Pe lângă personalul propriu încadrat pe perioadă
nedeterminată, Agenţia poate utiliza şi personal detaşat pe perioadă limitată
din alte instituţii publice sau unităţi de producţie ori cercetare din domeniul
nuclear, precum şi personal angajat pe o perioadă determinată, potrivit legii.
(6) Angajarea personalului se face pe posturile vacante,
prin concurs sau examen, în condiţiile legii.
CAPITOLUL V
Bugetul de venituri şi cheltuieli
Art. 15. - (1) Finanţarea cheltuielilor curente şi de
capital ale Agenţiei se asigură din venituri proprii şi din subvenţii de la
bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Economiei.
(2) Veniturile proprii ale Agenţiei se asigură din:
a) contribuţii directe anuale ale titularilor de
autorizaţii nucleare, stabilite prin hotărâre a Guvernului pentru activităţile
de gospodărire şi depozitare definitivă a deşeurilor radioactive, conform
Ordonanţei Guvernului nr. 11/2003, republicată, cu modificările ulterioare, şi
Hotărârii Guvernului nr. 1.080/2007;
b) donaţii, sponsorizări, asistenţă financiară acordată
de persoane fizice şi juridice, publice sau private, organizaţii
internaţionale;
c) alte surse de finanţare aprobate de Guvern.
(3) Bugetul anual de venituri şi cheltuieli al Agenţiei
se aprobă ca anexă la bugetul Ministerului Economiei.
Art. 16. - (1) In scopul realizării atribuţiilor ce îi
revin, Agenţia poate beneficia de consultanţă şi asistenţă din ţară sau din
străinătate, precum şi de programe de formare şi perfecţionare a personalului
său, finanţate în limita fondurilor bugetare aprobate sau prin alte surse
atrase din ţară sau din străinătate, potrivit legii.
(2) Resursele financiare constituite în conformitate cu
prevederile Hotărârii Guvernului nr. 1.080/2007 se vor utiliza în mod
transparent, exclusiv în scopul pentru care au fost constituite şi numai pentru
desfăşurarea activităţilor de gospodărire în siguranţă a deşeurilor radioactive
prevăzute în PNA, conform art. 17 lit. A din Ordonanţa Guvernului nr. 11/2003,
republicată, cu modificările ulterioare.
(3) Agenţia propune anual sumele necesare pentru
finanţarea activităţilor cuprinse în PNA.
CAPITOLUL VI
Patrimoniu
Art. 17. - (1) Patrimoniul Agenţiei se constituie prin
preluarea patrimoniului Agenţiei Nucleare şi Agenţiei Naţionale pentru Deşeuri
Radioactive existente la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri, pe baza
protocolului de predare-primire dintre Agenţie şi Agenţia Nucleară şi,
respectiv, Agenţia Naţională pentru Deşeuri Radioactive.
(2) Agenţia are în dotare 5 autoturisme şi un laborator
mobil de supraveghere-transport, cu un consum normat lunar de 400
litri/autoturism.
(3) Agenţia va utiliza spaţiile aflate la adresa str.
D.I. Mendeleev nr. 21-25, sectorul 1, Bucureşti, precum şi cele existente la
adresa Str. Câmpului, nr. 1, Mioveni, judeţul Argeş, deţinute de Agenţia
Nucleară şi, respectiv, de Agenţia Naţională pentru Deşeuri Radioactive la data
intrării în vigoare a prezentei hotărâri.
CAPITOLUL VII
Dispoziţii finale
Art. 18. - Prevederile prezentului regulament se
completează cu orice alte dispoziţii legale care privesc organizarea,
funcţionarea şi atribuţiile Agenţiei.
ANEXA Nr. 2
STRUCTURA ORGANIZATORICA
a Agenţiei Nucleare şi pentru Deşeuri Radioactive
Nr. total de posturi: 54, exclusiv preşedintele şi
vicepreşedintele