HOTARARE Nr. 1601 din 23 decembrie 2003
privind organizarea si functionarea Agentiei Nationale pentru Deseuri
Radioactive
ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 33 din 15 ianuarie 2004
In temeiul art. 108 din Constitutia Romaniei, republicata, al art. 11 si al
art. 33 din Ordonanta Guvernului nr. 11/2003 privind gestionarea
combustibilului nuclear uzat si a deseurilor radioactive, inclusiv depozitarea
definitiva, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 320/2003,
Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.
Art. 1
(1) Agentia Nationala pentru Deseuri Radioactive, denumita in continuare
ANDRAD, persoana juridica in subordinea Ministerului Economiei si Comertului,
este autoritatea competenta in domeniul coordonarii la nivel national a
procesului de gestionare in siguranta a combustibilului nuclear uzat si a
deseurilor radioactive, inclusiv a depozitarii definitive.
(2) ANDRAD are sediul in localitatea Mioveni, Str. Campului nr. 1, C.P. nr.
78, judetul Arges.
Art. 2
ANDRAD are ca obiect de activitate coordonarea la nivel national a
procesului de gestionare in siguranta atat a combustibilului nuclear uzat si a
deseurilor radioactive, rezultate din operarea reactorilor nucleari de putere
si/sau de cercetare, dezafectarea instalatiilor nucleare si radiologice, cat si
a deseurilor radioactive provenite din aplicatiile tehnicilor si tehnologiilor
nucleare in industrie, medicina, agricultura si in alte domenii de interes
socioeconomic, inclusiv depozitarea definitiva a acestora.
Art. 3
ANDRAD are urmatoarele competente:
a) propune Agentiei Nucleare, spre aprobare, Strategia nationala pe termen
mediu si lung privind gestionarea combustibilului nuclear uzat si a deseurilor
radioactive, inclusiv depozitarea definitiva si dezafectarea instalatiilor
nucleare si radiologice, denumita in continuare Strategie nationala, si Planul
anual de activitati, denumit in continuare PAA;
b) prin reprezentanti imputerniciti constata contraventiile si aplica
sanctiunile prevazute de art. 29 din Ordonanta Guvernului nr. 11/2003 privind
gestionarea combustibilului nuclear uzat si a deseurilor radioactive, inclusiv
depozitarea definitiva, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr.
320/2003;
c) emite norme care cuprind cerinte si specificatii tehnice privind
gestionarea combustibilului nuclear uzat si a deseurilor radioactive, inclusiv
cele rezultate din dezafectarea obiectivelor si instalatiilor nucleare si
radiologice, precum si depozitarea definitiva.
Art. 4
(1) Patrimoniul initial al ANDRAD se constituie prin preluarea unei parti
din patrimoniul Sucursalei Cercetari Nucleare din Pitesti, denumita in
continuare SCN, din cadrul Regiei Autonome pentru Activitati Nucleare
Drobeta-Turnu Severin, denumita in continuare RAAN.
(2) Valoarea bunurilor preluate de ANDRAD in administrare, potrivit alin.
(1), este de 19.337 milioane lei, elementele de identificare a acestora fiind
prevazute in anexa nr. 1.
(3) Predarea-preluarea bunurilor prevazute la alin. (1) se face pe baza de
protocol incheiat intre RAAN si ANDRAD, in termen de 60 de zile de la data
intrarii in vigoare a prezentei hotarari.
(4) Patrimoniul RAAN se diminueaza in mod corespunzator.
Art. 5
Se aproba Regulamentul de organizare si functionare a ANDRAD, prevazut in
anexa nr. 2.
Art. 6
(1) ANDRAD este condusa de un consiliu de administratie compus din 5
membri.
(2) Consiliul de administratie al ANDRAD se aproba prin ordin al
ministrului economiei si comertului.
Art. 7
Pentru anul 2003 numarul maxim de posturi al personalului ANDRAD angajat cu
contract individual de munca pe durata nedeterminata este de 15, inclusiv
presedintele. Salarizarea personalului ANDRAD se face in conditiile prevazute
de lege pentru salarizarea personalului din institutiile publice finantate
integral din venituri proprii.
Art. 8
(1) Finantarea activitatii ANDRAD se face din venituri constituite din:
a) contributii directe anuale ale titularilor de autorizatii, stabilite
prin hotarare a Guvernului, la propunerea Ministerului Economiei si Comertului;
b) donatii, sponsorizari, asistenta financiara acordata de persoane fizice
si juridice, publice sau private, organizatii internationale;
c) alte surse de finantare aprobate de Guvern.
(2) Cheltuielile curente si de capital ale ANDRAD se finanteaza din
veniturile constituite in conformitate cu prevederile alin. (1).
(3) In anul 2003 cheltuielile curente si de capital ale ANDRAD se
finanteaza din contributiile titularilor de autorizatii conform prevederilor
legale; in completare ANDRAD va putea utiliza si imprumuturi fara dobanda,
acordate conform Legii nr. 500/2002 privind finantele publice, cu modificarile
ulterioare.
Art. 9
Modul de colectare a contributiilor directe anuale ale titularilor de
autorizatii si de utilizare a veniturilor se reglementeaza prin norme
metodologice elaborate de catre ANDRAD, in termen de 60 de zile de la intrarea
in vigoare a prezentei hotarari, si aprobate prin ordin comun al ministrului
economiei si comertului si al ministrului finantelor publice.
Art. 10
ANDRAD are in dotare un numar de doua autoturisme si un laborator mobil de
supraveghere transport, iar consumul de carburant aferent se stabileste
potrivit prevederilor legale in vigoare.
Art. 11
Anexele nr. 1 si 2 fac parte integranta din prezenta hotarare.
Art. 12
Anexa nr. 2 lit. A "Unitati care functioneaza in subordinea si in
coordonarea Ministerului Economiei si Comertului", pct. II, la Hotararea
Guvernului nr. 738/2003 privind organizarea si functionarea Ministerului
Economiei si Comertului, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I,
nr. 485 din 7 iulie 2003, cu modificarile si completarile ulterioare, se
completeaza cu pozitia nr. 6 cu urmatorul cuprins:
"6. Agentia Nationala pentru Deseuri Radioactive."
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NASTASE
Contrasemneaza:
Ministrul economiei si comertului,
Dan Ioan Popescu
Ministrul muncii,
solidaritatii sociale si familiei,
Elena Dumitru
Ministrul finantelor publice,
Mihai Nicolae Tanasescu
ANEXA 1
SITUATIA
bunurilor preluate in administrare de ANDRAD
________________________________________________________________________________
Nr. Persoana juridica Persoana juridica Situatia Datele de identificare
crt. de la care se care preia juridica a a bunurilor
transmit bunurile bunurile bunurilor
________________________________________________________________________________
1. Regia Autonoma Agentia Nationala Patrimoniul Corp cladire P+1:
pentru Activitati pentru Deseuri RAAN suprafata construita =
Nucleare (RAAN) Radioactive 1.122 mp
(ANDRAD) suprafata desfasurata
=
1.152 mp
________________________________________________________________________________
2. Regia Autonoma Agentia Nationala Patrimoniul Dotari mobilier
pentru Activitati pentru Deseuri RAAN
Nucleare (RAAN) Radioactive
(ANDRAD)
________________________________________________________________________________
3. Regia Autonoma Agentia Nationala Patrimoniul Sisteme de detectie si
pentru Activitati pentru Deseuri RAAN semnalizare a
Nucleare (RAAN) Radioactive incendiului
(ANDRAD)
________________________________________________________________________________
4. Regia Autonoma Agentia Nationala Patrimoniul Sistem centralizat
pentru Activitati pentru Deseuri RAAN pentru controlul
Nucleare (RAAN) Radioactive accesului
(ANDRAD)
________________________________________________________________________________
5. Regia Autonoma Agentia Nationala Patrimoniul Sistem de supraveghere
pentru Activitati pentru Deseuri RAAN cu TVCI
Nucleare (RAAN) Radioactive
(ANDRAD)
________________________________________________________________________________
6. Regia Autonoma Agentia Nationala Patrimoniul Sistem de transmisie
pentru Activitati pentru Deseuri RAAN voce-date, inclusiv
Nucleare (RAAN) Radioactive tehnica de calcul
(ANDRAD)
________________________________________________________________________________
7. Regia Autonoma Agentia Nationala Patrimoniul Sistem de climatizare
pentru Activitati pentru Deseuri RAAN
Nucleare (RAAN) Radioactive
(ANDRAD)
________________________________________________________________________________
8. Regia Autonoma Agentia Nationala Patrimoniul Autoturism
pentru Activitati pentru Deseuri RAAN
Nucleare (RAAN) Radioactive
(ANDRAD)
________________________________________________________________________________
ANEXA 2
REGULAMENT
de organizare si functionare a Agentiei Nationale pentru Deseuri Radioactive
CAP. 1
Dispozitii generale
Art. 1
Agentia Nationala pentru Deseuri Radioactive, denumita in continuare
ANDRAD, se organizeaza si functioneaza in temeiul prevederilor Ordonantei
Guvernului nr. 11/2003 privind gestionarea combustibilului nuclear uzat si a
deseurilor radioactive, inclusiv depozitarea definitiva, aprobata cu modificari
si completari prin Legea nr. 320/2003, si ale prezentului regulament.
Art. 2
ANDRAD este persoana juridica in subordinea Ministerului Economiei si
Comertului, denumit in continuare M.E.C., cu sediul in localitatea Mioveni,
Str. Campului nr. 1, C.P. nr. 78, judetul Arges.
CAP. 2
Obiect de activitate, atributii si responsabilitati
Art. 3
ANDRAD are ca obiect de activitate coordonarea la nivel national a
procesului de gestionare in siguranta atat a combustibilului nuclear uzat si a
deseurilor radioactive, rezultate din operarea reactorilor nucleari de putere
si/sau de cercetare, dezafectarea instalatiilor nucleare, cat si a deseurilor
radioactive provenite din aplicatiile tehnicilor si tehnologiilor nucleare in
industrie, medicina, agricultura si in alte domenii de interes socioeconomic,
inclusiv depozitarea definitiva a acestora.
Art. 4
(1) Pentru realizarea obiectului sau de activitate ANDRAD are urmatoarele
atributii:
1. Pentru activitati de coordonare la nivel national a procesului de
gestionare in siguranta a combustibilului nuclear uzat si a deseurilor
radioactive:
a) elaboreaza Strategia nationala pe termen mediu si lung privind
gestionarea combustibilului nuclear uzat si a deseurilor radioactive, inclusiv
depozitarea definitiva si dezafectarea instalatiilor nucleare si radiologice,
denumita in continuare Strategie nationala, si o transmite spre aprobare
Agentiei Nucleare;
b) elaboreaza si transmite spre aprobare ministerului coordonator, in baza
Strategiei nationale, Planul anual de activitati, denumit in continuare PAA, si
sursele de finantare aferente privind coordonarea la nivel national a
procesului de gestionare a combustibilului nuclear uzat si a deseurilor
radioactive, inclusiv depozitarea definitiva si dezafectarea instalatiilor
nucleare si radiologice;
c) asigura constituirea si actualizarea anuala a unei baze de date
nationale privind cantitatile, tipurile de deseuri radioactive si de
combustibil nuclear uzat generate, inclusiv cele rezultate din dezafectarea
instalatiilor nucleare;
d) analizeaza datele relevante privind caracteristicile combustibilului
nuclear uzat si a deseurilor radioactive rezultate din exploatarea
instalatiilor nucleare;
e) intocmeste anual un inventar la nivel national privind cantitatile si
tipurile de deseuri radioactive si de combustibil nuclear uzat generate, in
vederea elaborarii PAA;
f) elaboreaza proceduri si norme tehnice specifice pentru toate etapele
gestionarii combustibilului nuclear uzat si a deseurilor radioactive, inclusiv
depozitarea finala si dezafectarea instalatiilor nucleare si radiologice;
g) coordoneaza elaborarea studiilor de fezabilitate si de amplasament,
proiectarea, constructia, punerea in functiune si exploatarea depozitelor
definitive de combustibil nuclear uzat si deseuri radioactive;
h) coordoneaza toate etapele procesului de dezafectare a instalatiilor
nucleare si radiologice;
i) asigura direct sau prin terti protectia fizica a depozitelor definitive
de combustibil nuclear uzat si deseuri radioactive;
j) colaboreaza cu autoritatile nationale cu competente in domeniul nuclear;
k) coopereaza cu institutii similare din strainatate in vederea utilizarii
celor mai noi tehnologii privind depozitarea definitiva a combustibilului
nuclear uzat si a deseurilor radioactive;
l) colaboreaza cu titularii de autorizatii pentru activitati nucleare emise
conform Legii nr. 111/1996 privind desfasurarea in siguranta a activitatilor
nucleare, republicata, cu modificarile ulterioare, si verifica, in colaborare
cu Comisia Nationala pentru Controlul Activitatilor Nucleare, modul de aplicare
de catre acestia a prevederilor Ordonantei Guvernului nr. 11/2003, aprobata cu
modificari si completari prin Legea nr. 320/2003, si ale Legii nr. 105/1999
pentru ratificarea Conventiei comune asupra gospodaririi in siguranta a
combustibilului uzat si asupra gospodaririi in siguranta a deseurilor
radioactive, adoptata la Viena la 5 septembrie 1997.
2. Pentru activitati privind depozitarea definitiva a combustibilului
nuclear uzat si a deseurilor radioactive:
a) asigura infiintarea depozitelor definitive de combustibil nuclear uzat
si de deseuri radioactive;
b) coordoneaza elaborarea studiilor de fezabilitate si de amplasament,
proiectarea, constructia, punerea in functiune si exploatarea depozitelor
finale de combustibil nuclear uzat si deseuri radioactive;
c) gestioneaza depozitele definitive de combustibil nuclear uzat si de
deseuri radioactive;
d) asigura, in mod direct sau prin terti, protectia fizica a depozitelor
definitive de combustibil nuclear uzat si deseuri radioactive;
(2) Pentru aprobarea Strategiei nationale de catre Agentia Nucleara, ANDRAD
asigura transpunerea in PAA a prevederilor si principiilor specifice
gestionarii deseurilor radioactive si dezafectarii, prevazute in Strategia
nationala de dezvoltare a domeniului nuclear in Romania si a Planului de
actiune pentru implementarea acestei strategii, aprobate prin Hotararea
Guvernului nr. 1.259/2002.
(3) ANDRAD exercita atributiile de gestionare a combustibilului nuclear
uzat si a deseurilor radioactive in cazul declansarii procedurii de lichidare
judiciara sau al imposibilitatii continuarii activitatii de catre titularul de
autorizatie, pana la stabilirea noului titular de autorizatie nucleara.
(4) ANDRAD indeplineste si alte atributii prevazute de lege sau stabilite
de ministrul economiei si comertului.
Art. 5
(1) ANDRAD, in realizarea obiectului sau de activitate stabilit prin
Ordonanta Guvernului nr. 11/2003, aprobata cu modificari si completari prin
Legea nr. 320/2003, raspunde de modul de organizare si desfasurare a
activitatilor de:
a) depozitare definitiva a combustibilului nuclear uzat produs de
functionarea reactorilor energetici si de cercetare;
b) depozitare definitiva a deseurilor radioactive produse de activitatile
nucleare industriale din energetica nucleara;
c) depozitare definitiva a deseurilor radioactive produse de activitatile
nucleare din industrie, medicina, agricultura si alte aplicatii ale
radioizotopilor;
d) depozitare definitiva a deseurilor radioactive produse de activitatile
de dezafectare a obiectivelor si instalatiilor nucleare;
e) depozitare definitiva a deseurilor radioactive produse de activitatile
de minerit si prelucrare a minereurilor de uraniu si toriu.
(2) ANDRAD raspunde de constituirea, actualizarea si securitatea Bazei
nationale de date privind gestionarea combustibilului nuclear uzat si a
deseurilor radioactive, care este patrimoniu public strategic si ramane la
dispozitia statului. In acest scop ANDRAD utilizeaza mijloace si tehnici
avansate de evidenta, pastrare si securizare pentru perioade de arhivare de
ordinul sutelor de ani.
CAP. 3
Conducerea ANDRAD
Art. 6
ANDRAD este condusa de un consiliu de administratie compus din 5 membri,
din care fac parte:
a) presedintele ANDRAD, care este si presedintele consiliului de
administratie;
b) un reprezentant al M.E.C.;
c) un reprezentant al Agentiei Nationale pentru Energie Atomica;
d) 2 reprezentanti ai principalilor generatori de deseuri radioactive.
Art. 7
(1) Consiliul de administratie se intruneste lunar sau ori de cate ori este
necesar, la convocarea presedintelui sau la solicitarea unei treimi din numarul
membrilor sai.
(2) Activitatea consiliului de administratie se desfasoara in conformitate
cu propriul regulament de organizare si functionare, aprobat prin decizie a
presedintelui acestuia.
Art. 8
(1) Membrii Consiliului de administratie al ANDRAD si presedintele acestuia
sunt numiti si revocati prin ordin al ministrului economiei si comertului pe o
perioada de 5 ani. Numirile membrilor prevazuti la lit. b), c) si d) ale art. 6
se fac ca urmare a propunerilor conducerii institutiilor de la care acestia
provin.
(2) Membrii consiliului de administratie sunt cetateni romani si:
a) isi pastreaza calitatea de angajat la institutia de la care provin si
toate drepturile si obligatiile ce deriva din aceasta calitate;
b) sunt platiti pentru activitatea desfasurata in aceasta calitate cu o
indemnizatie lunara stabilita de consiliul de administratie, care nu poate fi
mai mare de 20% din salariul de baza al presedintelui ANDRAD.
(3) Sunt incompatibili cu calitatea de membru al consiliului de administratie:
a) cei care au suferit condamnari;
b) cei care, personal ori sotul sau sotia, copiii ori rudele pana la gradul
al doilea inclusiv, sunt patroni, asociati, directori sau detin alte functii de
conducere la societatile comerciale cu capital privat cu acelasi profil sau cu
care agentia se afla in relatii economice directe.
Art. 9
Consiliul de administratie are, in principal, urmatoarele responsabilitati,
atributii si competente:
a) avizeaza modificarea structurii organizatorice si functionale a ANDRAD,
infiintarea, desfiintarea si comasarea compartimentelor din structura;
b) avizeaza Strategia nationala si PAA si le supune aprobarii Agentiei
Nucleare;
c) analizeaza si avizeaza proiectul bugetului de venituri si cheltuieli al
ANDRAD, care se depune la M.E.C. in vederea aprobarii conform reglementarilor
legale;
d) avizeaza criteriile de eligibilitate si metodologiile de selectare,
aprobare si promovare a proiectelor finantate din bugetul ANDRAD aferent
activitatilor prevazute in PAA;
e) analizeaza, aproba sau, dupa caz, propune spre aprobare, potrivit
prevederilor legale, cheltuielile pentru dezvoltare: cercetare, proiectare,
investitii, care urmeaza a fi realizate de ANDRAD in conformitate cu PAA;
f) raspunde pentru modul de administrare a intregului patrimoniu, pentru
integritatea acestuia, precum si pentru modul de utilizare a mijloacelor
financiare ale ANDRAD, potrivit legii;
g) aproba mandatul comisiei pentru negocierea contractului colectiv de
munca;
h) aproba regulamentul intern si statul de personal;
i) aproba criteriile si componenta comisiei de concurs pentru ocuparea
posturilor de conducere din cadrul ANDRAD;
j) aproba orice alte hotarari si dispune masuri privind activitatea ANDRAD,
cu exceptia celor date, potrivit legii, in competenta altor organe.
Art. 10
(1) Presedintele reprezinta ANDRAD in raporturile cu ministerele, cu
autoritatile si organele de specialitate ale administratiei publice centrale,
cu autoritatile administratiei publice locale, cu alte autoritati si institutii
publice centrale si locale, precum si cu alte persoane juridice si persoane
fizice, romane si straine.
(2) In exercitarea atributiilor sale, presedintele emite decizii, inclusiv
cele referitoare la cerinte si specificatii tehnice privind gestionarea
combustibilului nuclear uzat, a deseurilor radioactive si a celor rezultate din
dezafectarea obiectivelor si instalatiilor nucleare, precum si depozitarea
finala.
(3) Deciziile de interes general pentru generatorii de deseuri radioactive
se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
Art. 11
Presedintele ANDRAD are urmatoarele atributii principale:
a) aproba strategiile, programele de activitate si programele de cooperare
ale ANDRAD;
b) asigura elaborarea Strategiei nationale si a PAA si le supune aprobarii
conform prevederilor legale;
c) asigura elaborarea criteriilor de eligibilitate si metodologiile de
selectare, aprobare si promovare a proiectelor finantate din bugetul ANDRAD aferent
activitatilor prevazute in PAA;
d) urmareste respectarea prevederilor legale privind colectarea si
utilizarea sumelor reprezentand contributiile directe ale titularilor de
activitati, precum si managementul proiectelor finantate conform prevederilor
art. 18 din Ordonanta Guvernului nr. 11/2003, aprobata cu modificari si
completari prin Legea nr. 320/2003;
e) asigura elaborarea bugetului de venituri si cheltuieli, precum si a
raportului anual de activitate, care se supun aprobarii conform legii;
f) aproba, in limitele competentelor stabilite conform legii, eliberarea de
fonduri banesti din bugetul ANDRAD aferent activitatilor prevazute in PAA;
g) informeaza periodic M.E.C. asupra stadiului implementarii Strategiei
nationale si PAA;
h) participa, impreuna cu specialisti din cadrul M.E.C., la elaborarea
proiectelor de acte normative, in vederea armonizarii acestora cu legislatia
Uniunii Europene, cu consultarea entitatilor specializate in domeniu;
i) acorda delegarile de competenta si imputernicirile de reprezentare
personalului ANDRAD;
j) aproba angajarile, promovarile, retrogradarile, detasarile, numirile si
eliberarile din functie ale personalului, cu respectarea dispozitiilor legale
in vigoare;
k) aproba deplasarile in strainatate ale personalului ANDRAD;
l) negociaza si semneaza cu reprezentantii salariatilor contractul colectiv
de munca;
m) coordoneaza activitatea directiilor si a celorlalte compartimente aflate
in subordinea sa.
CAP. 4
Structura organizatorica si personalul ANDRAD
Art. 12
ANDRAD poate avea in structura directii, servicii, birouri si alte
compartimente necesare realizarii obiectului sau de activitate.
Art. 13
(1) Structura organizatorica, precum si modificarile din cadrul acesteia se
aproba prin ordin al ministrului economiei si comertului.
(2) Presedintele ANDRAD stabileste relatiile dintre compartimentele aflate
in structura acesteia, precum si relatiile lor cu tertii si le poate acorda
imputerniciri de reprezentare in numele ANDRAD.
Art. 14
Conducatorii compartimentelor din structura ANDRAD raspund in fata
presedintelui acesteia de indeplinirea tuturor atributiilor,
responsabilitatilor si competentelor ce le revin.
Art. 15
Atributiile conducatorilor compartimentelor ANDRAD, precum si modul de
functionare a acestora se aproba prin decizie a presedintelui ANDRAD.
Art. 16
(1) Structura personalului, numarul salariatilor pentru fiecare directie si
compartiment, precum si drepturile si obligatiile acestora, inclusiv sub
aspectul salarizarii, se stabilesc, in conditiile legii, prin decizie a
presedintelui ANDRAD.
(2) Pe langa personalul propriu incadrat pe perioada nedeterminata, ANDRAD
poate utiliza si personal detasat pe perioada limitata din alte institutii
publice sau unitati de productie ori cercetare din domeniul nuclear, precum si
personal angajat pe o perioada determinata sau prin cumul de functii de la alte
unitati de profil, potrivit legii.
(3) Angajarea personalului se face pe posturile vacante, prin concurs sau
examen, in conditiile legii, pe criteriul aptitudinilor si al competentei
profesionale.
Art. 17
Salarizarea personalului ANDRAD se face in conditiile prevazute de lege
pentru salarizarea personalului din institutiile publice finantate integral din
venituri proprii.
Art. 18
(1) Personalul angajat de catre ANDRAD de la unitati de productie sau
cercetare ori din institutii din domeniul nuclear isi pastreaza toate
drepturile avute pana la negocierea unui nou contract colectiv de munca.
(2) Personalul ANDRAD beneficiaza, in conditiile legii, de incadrarea in
conditii speciale si deosebite de munca si de categorii nucleare, in functie de
zonele de risc in care isi desfasoara activitatea.
CAP. 5
Bugetul de venituri si cheltuieli, relatii financiare
Art. 19
(1) Bugetul de venituri si cheltuieli al ANDRAD se aproba in conditiile
legii.
(2) Veniturile constituite in conformitate cu prevederile art. 17 din
Ordonanta Guvernului nr. 11/2003, aprobata cu modificari si completari prin
Legea nr. 320/2003.
(3) Bugetul de venituri si cheltuieli anual cuprinde categoriile de
cheltuieli necesare pentru finantarea activitatilor cuprinse in PAA, precum si
pe cele privind functionarea ANDRAD in vederea indeplinirii atributiilor.
(4) ANDRAD propune anual sumele necesare pentru finantarea activitatilor
cuprinse in PAA privind coordonarea la nivel national a procesului de
gestionare a combustibilului nuclear uzat si a deseurilor radioactive, inclusiv
depozitarea definitiva si dezafectarea instalatiilor nucleare.
(5) Finantarea activitatilor cuprinse in PAA se realizeaza pe baza de
contracte incheiate de ANDRAD cu furnizorii de produse si servicii, autorizati
conform legii.
Art. 20
(1) Sumele incasate de ANDRAD din vanzarea sau valorificarea materialelor
rezultate in urma demolarii, dezmembrarii sau dezafectarii, in conditiile
prevazute de lege, a unor mijloace fixe ori din vanzarea unor bunuri materiale
care ii apartin, raman la dispozitia ANDRAD in vederea realizarii de
investitii, in conformitate cu art. 77 alin. (2) din Legea nr. 500/2002 privind
finantele publice, cu modificarile ulterioare.
(2) Sumele incasate prin aplicarea sanctiunilor prevazute la art. 29 din
Ordonanta Guvernului nr. 11/2003, aprobata cu modificari si completari prin
Legea nr. 320/2003, se fac venit la bugetul de stat in cota de 75%, diferenta
revenind ANDRAD in conditiile Ordonantei Guvernului nr. 2/2001 privind regimul
juridic al contraventiilor, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr.
180/2002, cu modificarile ulterioare.
(3) Reprezentantii ANDRAD care constata si aplica sanctiunile sunt
imputerniciti ca agenti constatatori, prin decizie a presedintelui ANDRAD, si
pot efectua controale la titularii de autorizatii nucleare.
CAP. 6
Dispozitii finale
Art. 21
In termen de 60 de zile de la intrarea in vigoare a prezentului regulament,
ANDRAD va prezenta, pentru aprobare prin ordin al ministrului economiei si
comertului, regulamentul privind activitatile specifice si limitele de
competenta in relatiile cu alte autoritati publice, relatiile cu titularii de
autorizatii nucleare si procedurile de raportare.