HOTARARE Nr. 738 din 3 iulie 2003
privind organizarea si functionarea Ministerului Economiei si Comertului
ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 485 din 7 iulie 2003
![SmartCity3](https://citymanager.online/wp-content/uploads/2018/09/b2-700x300.jpg)
In temeiul art. 107 din Constitutie si avand in vedere dispozitiile art.
XVI al titlului III din cartea a II-a din Legea nr. 161/2003 privind unele
masuri pentru asigurarea transparentei in exercitarea demnitatilor publice, a
functiilor publice si in mediul de afaceri, prevenirea si sanctionarea
coruptiei,
in temeiul art. 40 alin. (1) din Legea nr. 90/2001 privind organizarea si
functionarea Guvernului Romaniei si a ministerelor, precum si al art. 8 din
Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 64/2003 pentru stabilirea unor masuri
privind infiintarea, organizarea, reorganizarea sau functionarea unor structuri
din cadrul aparatului de lucru al Guvernului, a ministerelor, a altor organe de
specialitate ale administratiei publice centrale si a unor institutii publice,
Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.
Art. 1
Ministerul Economiei si Comertului este organul de specialitate al
administratiei publice centrale, cu personalitate juridica, in subordinea
Guvernului, care realizeaza politica Guvernului in domeniile privind cresterea
economica, industrie, energie, resurse minerale, productia de aparare, comert,
integrare europeana si relatii externe.
Art. 2
Ministerul Economiei si Comertului are sediul principal in municipiul
Bucuresti, Calea Victoriei nr. 152, sectorul 1, si alte spatii necesare
desfasurarii activitatii, situate in str. Mendeleev nr. 33 si str. Ion
Campineanu nr. 16.
Art. 3
Ministerul Economiei si Comertului exercita urmatoarele functii:
a) de autoritate de stat in domeniile sale de activitate, prin care se
asigura urmarirea si controlul respectarii reglementarilor in vigoare;
b) de strategie, prin care se asigura elaborarea strategiilor si
programelor privind cresterea economica, industria, energia, resursele minerale,
industria de aparare, comertul, promovarea exportului, precum si a politicilor
din domeniul sau de activitate;
- industriale, referitoare la evolutia dezvoltarii sectoarelor industriei
de prelucrare a produselor industriale si a bunurilor de consum - metalurgie,
chimie, petrochimie, textile, pielarie, lemn, sticla, ceramica, materiale de
constructii, constructii de masini;
- energetice, referitoare la evolutia sectorului energetic, respectiv
energie electrica si termica, hidro-, nucleara, petrol, gaze, resurse minerale,
mine-geologie;
- comerciale, privind promovarea exporturilor si dezvoltarea pietei
interne;
- economice, privind cresterea economica si dezvoltarea mediului de
afaceri, atragerea de investitori, precum si dezvoltarea infrastructurii de
evaluare a conformitatii produselor;
c) de sinteza, la nivel national, pentru domeniile specifice si pentru
celelalte domenii conexe: recuperarea si conservarea energiei, securitatea
instalatiilor, reciclarea materialelor si de gestionare a resurselor minerale,
restructurarea si, dupa caz, privatizarea societatilor comerciale si a regiilor
autonome care functioneaza sub autoritatea Ministerului Economiei si
Comertului;
d) de reglementare, prin care se asigura elaborarea actelor normative in
domeniile proprii;
e) de reprezentare, prin care se asigura, in numele Guvernului,
reprezentarea la organismele internationale ca autoritate de stat in domeniu si
stabilirea de legaturi cu celelalte ministere, alte autoritati publice si organizatii
neguvernamentale, precum si cu persoane juridice din tara sau din strainatate;
f) de administrare a proprietatii publice din domeniul resurselor minerale,
al transportului energiei, al transportului si stocarii titeiului si gazelor
naturale sau din alte domenii stabilite de lege ca bunuri proprietate publica,
prin agentii economici si institutiile publice care functioneaza sub
autoritatea Ministerului Economiei si Comertului;
g) de integrare europeana si armonizarea legislatiei cu reglementarile
comunitare, pentru activitatile din domeniul sau.
Art. 4
(1) In vederea exercitarii functiilor sale Ministerul Economiei si
Comertului are urmatoarele atributii principale:
1. elaboreaza strategii, programe si politici privind cresterea economica -
in care scop utilizeaza informatii si date furnizate de Comisia Nationala de
Prognoza -, precum si in industrie, energie si comert. Politicile industriale
si energetice privesc evolutia sectorului energetic si a resurselor minerale,
restructurarea industriei, imbunatatirea mediului de afaceri, dezvoltarea
investitiilor in domeniile sale de activitate;
2. organizeaza, coordoneaza si controleaza aplicarea legilor si hotararilor
Guvernului, a ordinelor si instructiunilor emise, potrivit legii, pentru
activitatile din domeniile proprii de activitate;
3. participa la fundamentarea si la elaborarea strategiei si a programului
de reforme economico-sociale ale Guvernului, fundamenteaza, promoveaza si
asigura aplicarea politicii stabilite in conformitate cu Programul de guvernare
in domeniile specifice ale activitatii proprii;
4. elaboreaza si promoveaza proiecte de acte normative privind
reglementarea activitatilor din domeniile specifice si avizeaza propunerile
legislative ale altor organe de specialitate ale administratiei publice
centrale;
5. initiaza si negociaza, din imputernicirea Presedintelui Romaniei sau a
Guvernului, in conditiile legii, incheierea de conventii, acorduri si alte
intelegeri internationale sau propune intocmirea procedurilor de aderare la
cele existente;
6. urmareste si controleaza aplicarea conventiilor si acordurilor
internationale in vederea integrarii in structurile europene sau in alte
organisme internationale;
7. participa la negocierile privind aderarea Romaniei la Uniunea Europeana
si asigura armonizarea reglementarilor legislative din domeniile specifice de
activitate ale Uniunii Europene;
8. reprezinta interesele statului in diferite organe si organisme
internationale, in conformitate cu acordurile si conventiile la care Romania
este parte si cu alte intelegeri stabilite in acest scop, si dezvolta relatii
de colaborare cu organe si organizatii similare din alte state si cu
organizatii regionale si internationale ce intereseaza domeniul sau de activitate,
inclusiv pentru eliminarea barierelor tarifare si netarifare din calea
schimburilor comerciale cu produse industriale;
9. coordoneaza si urmareste implementarea de politici si strategii in
domeniile de activitate ale ministerului, potrivit Programului de guvernare;
10. elaboreaza studii si sinteze referitoare la evolutia in economie si la
ajustarea structurala a industriei pe domenii de activitate, la orientarea
fortei de munca si urmareste implementarea lor;
11. asigura monitorizarea administrarii proprietatii publice din domeniul
resurselor minerale, precum si a valorificarii produselor rezultate din
prelucrarea acestora, prin structurile economice de sub autoritatea sa;
12. exercita toate drepturile ce decurg din calitatea de actionar a
statului privind restructurarea, privatizarea, reorganizarea si, dupa caz,
lichidarea societatilor comerciale cu capital de stat si in regiile autonome
din domeniile coordonate; in aceasta calitate, ministerul, in exercitarea
drepturilor ce decurg din calitatea de actionar a statului in domeniile
industriei si resurselor:
a) administreaza participatiile la societatile comerciale (companiile
nationale), imputernicindu-i pe reprezentantii sai in adunarea generala a
actionarilor sa actioneze pentru sporirea atractivitatii acestor societati si
companii, pentru restructurarea si pregatirea acestora pentru privatizare;
b) desfasoara activitatile de privatizare, potrivit legii;
c) initiaza, dupa caz, lichidarea societatilor neprofitabile:
13. sprijina infiintarea asociatiilor profesionale si a patronatelor din
domeniile specifice activitatii sale si asigura dialogul permanent cu acestea,
cu asociatii sindicale, cu mass-media si cu societatea civila in scopul
informarii reciproce si al perfectionarii cadrului legislativ aferent;
14. stimuleaza relatiile cu camerele de comert si industrie si cu
asociatiile profesionale in domeniile specifice de activitate;
15. urmareste implementarea politicilor de cercetare si inovare;
coordoneaza, direct sau impreuna cu ministerul de resort din domeniul
cercetarii, institutele nationale de cercetare din sfera sa de activitate,
potrivit legii; elaboreaza politica privind evaluarea conformitatii produselor
industriale si urmareste aplicarea acestei politici;
16. implementeaza in sectorul industrial masurile privind apararea
nationala din programele Guvernului si al Consiliului Suprem de Aparare a
Tarii;
17. participa, impreuna cu Ministerul Apararii Nationale, la dezvoltarea
parteneriatului si a colaborarii pe linia productiei militare cu state membre
ale Uniunii Europene si NATO;
18. stabileste si asigura aplicarea masurilor de protectie civila in cazul
situatiilor deosebite, in conditiile legii;
19. elaboreaza norme, in conformitate cu prevederile legale, si aplica
masuri privind regimul materialelor explozive pentru agentii economici din
industrie; editeaza, dupa caz, publicatii de specialitate si informare;
20. initiaza si avizeaza programe de refacere ecologica a zonelor afectate
de exploatari miniere si petroliere, urmarind realizarea masurilor de protectie
a mediului, in conditiile legii;
21. realizeaza si gestioneaza baza de date si sistemul informational din
domeniile de activitate, participand la sistemul informational, national si
international;
22. negociaza direct sau participa la negocierea si la incheierea de
tratate, acorduri si alte intelegeri internationale cu caracter economic sau
pentru stabilirea cadrului juridic necesar dezvoltarii schimburilor comerciale;
23. fundamenteaza propuneri privind proiectul de buget si urmareste
executia bugetului pentru activitatile din domeniile specifice, urmareste
proiectarea si realizarea investitiilor;
24. gestioneaza mijloacele financiare care sunt alocate ministerului si controleaza
modul de utilizare a acestora de catre unitatile din subordine;
25. gestioneaza mijloacele financiare alocate in bugetul propriu pentru
promovarea cooperarii economice internationale ca activitate de comert
exterior, in conditiile legii, precum si modul de utilizare a acestora;
26. asigura protectia datelor si a informatiilor clasificate;
27. elaboreaza norme, implementeaza si controleaza politica in materie de
recuperare si conservare a energiei, de securitate a instalatiilor din industrie,
de reciclare a materialelor, precum si de metrologie legala;
28. organizeaza efectuarea controlului aplicarii actelor normative in
vigoare de catre agentii economici cu activitati in domeniile specifice;
29. colaboreaza cu institutiile de specialitate pentru formarea si
perfectionarea pregatirii profesionale a personalului din sistemul sau;
30. abiliteaza operatorii economici in vederea efectuarii importurilor de
produse periculoase pentru populatie si pentru mediul inconjurator;
31. examineaza si prezinta propuneri de valorificare a soldurilor de
cliring existente;
32. organizeaza si participa la misiuni economice in scopul promovarii
exporturilor de produse industriale romanesti;
33. participa la sesiunile comisiilor mixte de cooperare economica
internationala, care se desfasoara in tara sau in strainatate, conform
programului aprobat de Guvern;
34. asigura operatorilor economici informatii de piata si acorda asistenta
de specialitate in procesul negocierilor unor operatiuni de cooperare si de
obiective complexe in tara si in strainatate;
35. urmareste mediatizarea si aplicarea in practica a acordurilor
guvernamentale in care sunt prevazute actiuni de cooperare economica
internationala, la care ministerul este parte;
36. initiaza actiuni de cooperare internationala si de colaborare economica
externa, in plan bilateral sau pe terte piete;
37. coopereaza cu reprezentantele economice ale Romaniei in strainatate si
cu cele acreditate in Romania, pentru identificarea unor proiecte si promovarea
relatiilor economice si a cooperarii internationale;
38. actioneaza pentru atragerea institutiilor financiare internationale, a
unor investitori straini si romani pentru relansarea unor proiecte si programe
nationale, regionale sau internationale de interes pentru Romania;
39. elaboreaza politica comerciala a Romaniei impreuna cu celelalte organe
de specialitate ale administratiei publice centrale implicate, in conformitate
cu Programul de guvernare, precum si cu angajamentele internationale asumate in
plan multilateral si european;
40. promoveaza interesele comerciale ale Romaniei in relatiile cu alte
state, precum si cu organizatiile economice cu vocatie universala, cu caracter
regional si cu alte grupari economice;
41. realizeaza (implementeaza) politica comerciala a Romaniei si asigura
armonizarea reglementarilor legislative din domeniul comertului si in legatura
cu relatiile economice internationale cu cele ale Organizatiei Mondiale a
Comertului, Uniunii Europene si ale altor organizatii si forme de cooperare
prevazute de acordurile economice si comerciale la care Romania este sau
intentioneaza sa devina parte;
42. elaboreaza strategii si programe referitoare la dezvoltarea si
imbunatatirea conditiilor de acces al produselor si serviciilor romanesti pe
pietele internationale, tinand seama de solicitarile mediului de afaceri si de
tendintele pietelor internationale;
43. studiaza tendintele pietelor externe in ceea ce priveste
competitivitatea si oportunitatile de comert pentru agentii economici romani si
sprijina prezenta acestora pe piata mondiala;
44. asigura aplicarea programelor rezultate din acordurile si conventiile
internationale bilaterale si multilaterale in domeniul economic, la care
Romania este parte;
45. asigura respectarea angajamentelor internationale asumate de Romania in
cadrul Organizatiei Mondiale a Comertului, a celor comerciale din cadrul
Acordului european instituind o asociere intre Romania, pe de o parte, si
Comunitatile Europene si statele membre ale acestora, pe de alta parte, semnat
la Bruxelles la 1 februarie 1993, ratificat prin Legea nr. 20/1993, denumit in
continuare Acordul european, si a angajamentelor din acordurile de comert liber
si participa nemijlocit la negocierile in cadrul Organizatiei Mondiale a
Comertului;
46. sprijina activitatea Agentiei Romane pentru Investitii Straine privind
atragerea investitiilor straine prin actiuni directe prin intermediul
misiunilor diplomatice si oficiilor consulare ale Romaniei;
47. acorda asistenta si orientarea necesare firmelor romanesti si straine
in domeniile economic si comercial;
48. participa, impreuna cu institutiile si structurile cu atributii in
domeniu, la negocierea si la incheierea de tratate, acorduri si alte intelegeri
internationale cu caracter economic sau pentru stabilirea cadrului juridic
necesar in vederea desfasurarii relatiilor comerciale externe ale Romaniei,
potrivit legii;
49. initiaza masuri pentru stimularea cooperarii economice internationale
si a exportului de produse si servicii;
50. participa la elaborarea politicii vamale a Romaniei;
51. coopereaza la initierea de negocieri si participa, impreuna cu
institutiile cu atributii in domeniu, la incheierea si derularea de acorduri si
intelegeri cu tarile debitoare si/sau cu firme intermediare specializate,
pentru recuperarea creantelor externe ale statului rezultate din operatiuni
comerciale si de cooperare;
52. elibereaza, in conditiile legii, licente de import si export, in conformitate
cu interesele Romaniei si cu angajamentele internationale asumate de aceasta;
53. elibereaza, in conditiile legii, autorizatii de functionare in Romania
a reprezentantelor firmelor straine; avizeaza exporturile de marfuri in
consignatie, exporturi temporare si exportul de mostre; aproba prelungirea
importurilor temporare in conformitate cu Regulamentul de aplicare a Codului
vamal al Romaniei, aprobat prin Hotararea Guvernului nr. 1.114/2001, cu
modificarile ulterioare;
54. elaboreaza programele anuale si coordoneaza activitatile de participare
a Romaniei la targuri si expozitii internationale, misiuni economice, precum si
la alte manifestari promotionale internationale;
55. asigura, sprijina sau coordoneaza, dupa caz, indeplinirea obligatiilor
din domeniul sau de activitate, care decurg din dispozitiile Acordului
european, precum si activitatile desfasurate de partea romana in cadrul
institutiilor create prin acest acord.
(2) Ministerul Economiei si Comertului indeplineste orice alte atributii
stabilite prin lege, care sunt de competenta sa.
Art. 5
(1) Conducerea Ministerului Economiei si Comertului se exercita de catre
ministru. Activitatea de comert este condusa de un ministru delegat.
(2) Ministrul economiei si comertului are calitatea de ordonator principal
de credite.
(3) In exercitarea atributiilor ministrul economiei si comertului este
sprijinit de ministrul delegat pentru comert, de 6 secretari de stat si de un
subsecretar de stat.
(4) Ministrul reprezinta Ministerul Economiei si Comertului in raporturile
cu celelalte autoritati publice, cu persoanele juridice si fizice din tara si
din strainatate, precum si in justitie.
(5) Ministrul este ordonator principal de credite pentru unitatile din
subordinea si din coordonarea ministerului si pentru societatile comerciale cu
capital de stat si regiile autonome, aflate sub autoritatea ministerului,
pentru care sunt prevazute fonduri in bugetul de stat.
(6) In exercitarea atributiilor ce ii revin ministrul emite ordine si
instructiuni, in conditiile legii.
(7) Ministrul indeplineste atributiile generale prevazute la art. 53 din
Legea nr. 90/2001 privind organizarea si functionarea Guvernului Romaniei si a
ministerelor, precum si alte atributii specifice stabilite prin acte normative
in domeniul sau de activitate.
(8) Ministrul conduce aparatul propriu al ministerului, stabilit prin
prezenta hotarare, numeste si elibereaza din functie personalul acestuia.
(9) In cazul in care ministrul nu isi poate exercita atributiile, prin
ordin al ministrului se va nominaliza un inlocuitor, in conditiile legii.
(10) Ministrul numeste si elibereaza din functie conducatorii organelor de
specialitate din subordinea Ministerului Economiei si Comertului.
(11) Atributiile personalului din compartimentele Ministerului Economiei si
Comertului se stabilesc prin regulamentul de organizare si functionare a
ministerului, aprobat prin ordin al ministrului.
Art. 6
(1) Ministerul Economiei si Comertului are un secretar general si doi
secretari generali adjuncti, inalti functionari publici, numiti in conditiile
legii.
(2) Secretarul general si secretarii generali adjuncti asigura stabilitatea
functionarii ministerului, continuitatea conducerii si realizarea legaturilor
functionale intre structurile ministerului.
(3) Secretarul general si secretarii generali adjuncti indeplinesc
atributiile si responsabilitatile prevazute la art. 49 alin. (2) din Legea nr.
90/2001.
(4) Secretarul general si secretarii generali adjuncti pot indeplini si
alte insarcinari prevazute de Regulamentul de organizare si functionare a
Ministerului Economiei si Comertului ori incredintate de ministru.
Art. 7
(1) Structura organizatorica a Ministerului Economiei si Comertului este
prevazuta in anexa nr. 1.
(2) In structura organizatorica a Ministerului Economiei si Comertului
functioneaza directii generale si directii. Prin ordin al ministrului se pot
organiza servicii, birouri si oficii si se pot utiliza functionari publici pentru
a conduce sau coordona programe, proiecte in conditiile prevazute de art. 7
alin. (3) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 192/2002 privind
reglementarea drepturilor de natura salariala ale functionarilor publici,
aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 228/2003.
(3) In cadrul directiilor generale, prin ordin al ministrului, se pot
organiza si directii cu incadrarea in numarul maxim de posturi aprobat si cu
respectarea prevederilor Legii nr. 161/2003 privind unele masuri pentru asigurarea
transparentei in exercitarea demnitatilor publice, a functiilor publice si in
mediul de afaceri, prevenirea si sanctionarea coruptiei, cu modificarile
ulterioare.
(4) Infiintarea de oficii sau de agentii teritoriale, fara personalitate
juridica, care sa reprezinte activitatea industriala in plan regional, se face
potrivit prevederilor legale in vigoare, in functie de resursele financiare
alocate cu aceasta destinatie prin bugetul anual.
(5) Numarul maxim de posturi pentru Ministerul Economiei si Comertului este
de 691, exclusiv demnitarii si posturile aferente cabinetelor ministrilor.
(6) Din numarul maxim de posturi, 110 posturi se utilizeaza pentru reteaua
externa si 10 posturi pentru personalul care isi va desfasura activitatea in
strainatate ca reprezentanti ai Ministerului Economiei si Comertului pentru
indeplinirea atributiilor specifice de integrare in structurile europene si
pentru promovarea proiectelor de investitii si de privatizare din aria de
activitate a ministerului.
(7) Atributiile si competentele ministrului delegat pentru comert, ale
secretarilor de stat, ale subsecretarului de stat, ale secretarului general si
ale secretarilor generali adjuncti se stabilesc prin ordin al ministrului
economiei si comertului.
(8) Prin ordin al ministrului economiei si comertului se poate aproba
schimbarea subordonarii directiilor generale si directiilor.
(9) Atributiile si competentele compartimentelor din aparatul propriu al
ministerului se stabilesc prin regulamentul de organizare si functionare a
ministerului si se aproba prin ordin al ministrului economiei si comertului, in
conditiile legii.
(10) Statul de functii al ministerului se aproba de catre ministru, in
conditiile legii.
Art. 8
(1) Ministerul Economiei si Comertului poate infiinta in subordinea sa
organe de specialitate, in conditiile prevazute de lege.
(2) In cadrul Ministerului Economiei si Comertului poate functiona, in
conditiile legii, un cabinet medical de asistenta medicala la locul de munca
pentru personalul propriu.
Art. 9
Ministerul Economiei si Comertului poate desfasura activitati finantate
integral din venituri proprii, care se organizeaza potrivit legii.
Art. 10
(1) Unitatile subordonate Ministerului Economiei si Comertului si unitatile
coordonate de acesta sunt prevazute in anexa nr. 2.
(2) Structura organizatorica a unitatilor din subordinea si a celor din
coordonarea Ministerului Economiei si Comertului se aproba prin ordin al
ministrului.
(3) Agentii economici care functioneaza sub autoritatea Ministerului
Economiei si Comertului sunt prevazuti in anexa nr. 3.
Art. 11
Incadrarea in numarul de posturi aprobat conform art. 7 alin. (5) se va
realiza in termen de maximum 45 de zile de la data intrarii in vigoare a
prezentei hotarari.
Art. 12
Personalul provenit din cadrul administratiei centrale se considera
transferat si i se aplica nivelul de salarizare avut anterior, pana la intrarea
in vigoare a noilor reglementari privind salarizarea persoanelor din institutiile
publice.
Art. 13
(1) Ministerul Economiei si Comertului poate avea in dotare un numar de
autoturisme cu consumul de carburanti aferent, stabilite potrivit normelor
legale in vigoare.
(2) Repartizarea in cadrul ministerului a autoturismelor si a
autovehiculelor destinate transporturilor specifice la unitatile subordonate se
face prin ordin al ministrului.
Art. 14
(1) Bunurile mobile si imobile din domeniul public sau privat al statului,
care se aflau in administrarea fostului Minister al Industriei si Resurselor,
precum si cele aferente activitatii preluate de la Ministerul Dezvoltarii si
Prognozei, de la Departamentul de Comert Exterior si de la Departamentul de
Politici Economice trec, pe baza de protocol de predare-primire, in
administrarea Ministerului Economiei si Comertului.
(2) Spatiile excedentare din imobilele detinute de Ministerul Economiei si
Comertului pot fi inchiriate, in conditiile legii, chiria urmand a fi virata
integral la bugetul de stat.
Art. 15
Pentru efectuarea lucrarilor de intretinere si mentinere a instalatiilor in
stare de functionare, precum si a curateniei in sediile Ministerului Economiei
si Comertului se pot contracta, contra cost, servicii cu unitati specializate,
in conditiile legii.
Art. 16
Pe data intrarii in vigoare a prezentei hotarari se abroga Hotararea
Guvernului nr. 19/2001 privind organizarea si functionarea Ministerului
Industriei si Resurselor, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I,
nr. 17 din 10 ianuarie 2001, cu modificarile si completarile ulterioare, si
Hotararea Guvernului nr. 758/2002 privind organizarea si functionarea
Ministerului Dezvoltarii si Prognozei, publicata in Monitorul Oficial al
Romaniei, Partea I, nr. 545 din 25 iulie 2002, cu modificarile ulterioare,
precum si orice dispozitii contrare.
Art. 17
Anexele nr. 1 - 3 fac parte integranta din prezenta hotarare.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NASTASE
Contrasemneaza:
p. Ministrul economiei si comertului,
Iulian Iancu,
secretar de stat
Ministrul muncii,
solidaritatii sociale si familiei,
Elena Dumitru
Ministrul integrarii europene,
Hildegard Carola Puwak
Ministrul administratiei si internelor,
Ioan Rus
Ministrul finantelor publice,
Mihai Nicolae Tanasescu
ANEXA 1 *1)
*1) Anexa nr. 1 este reprodusa in facsimil.
STRUCTURA ORGANIZATORICA
a Ministerului Economiei si Comertului
Numarul maxim de posturi: 691
(exclusiv demnitarii si posturile aferente cabinetelor ministrilor)
- din care retea externa: 110
_______________________
|Purtator de Cuvant, |
___|Protocol, Relatii |
| |Mass-Media* |
_____________________ __________ | |_______________________|
|CABINETUL MINISTRULUI|___ | | |___|Informatii Clasificate |
|_____________________| |____| MINISTRU |---| |_______________________|
|Consilier Diplomatic |___| |__________| |___|Contencios* |
|_____________________| | | |_______________________|
| |___|Audit Intern* |
____________________________________| |_______________________|
| ___________ _________________________
| |SECRETAR | |Directia Relatii cu |
|_|DE STAT |_______|Parlamentul, Sindicatele,|
| |___________| : |Patronatele, Informatii |
| : |si Relatii cu Publicul |
| ___________ : |_________________________|
| |SECRETAR | :
|_|DE STAT |___:____________________________________________________
| |___________| : ____|____ _______|______ _______|______ _______|______
| : |Directia ||Directia ||Directia ||Directia
|
| : |Generala ||Generala ||Programe cu
||Infrastructura|
| : |pentru ||pentru ||Organizatii ||Calitatii
|
| : |Integrare||Cooperare ||Internationale||si Mediu
|
| : |Europeana||Economica || ||
|
| : |si ||Internationala|| ||
|
| : |Negocieri|| || ||
|
| ___________ :
|_________||______________||______________||______________|
| |MINISTRU | :
|_|DELEGAT | :
| |PENTRU | :
| |COMERT | :
| |___________| :
| |CABINET | :
| |MINISTRU | :
| |___________| :
| |SUBSECRETAR|___:________________________________________________
| |DE STAT | : ____|_____ ____|_____ ____|_____ ____|____
| |___________| : |Directia | |Directia | |Directia | |Directia |
| : |Generala | |Generala | |Generala | |Generala |
| : |Europa*| |Relatii | |Politici | |Promovare|
| : | | |Bilaterale| |Comerciale| |Export |
| ___________ : |__________| |__________| |__________| |_________|
| |SECRETAR | :
|_|DE STAT |___:____________________
| |___________| : ____|____ _____|______
| : |Directia | |Directia |
| : |Generala | |Generala |
| : |Resurse | |Legislatie, |
| : |Minerale | |Management |
| ___________ : |_________| |____________|
| |SECRETAR | :
|_|GENERAL | :
| |___________| ^
| |SECRETARI |..>:
| |GENERALI | v
| |ADJUNCTI |___:_______________________________________
| |___________| : ______|_______ ______|_______ ____|____
| : |Directia | |Institutul de| |Directia |
| : |Generala | |Management si| |Resurse |
| : |Buget, | |Informatica* | |Umane |
| : |Economico- | | | | |
| : |Financiara si | | | | |
| : |Administrativ | | | | |
| : |______________| |_____________| |_________|
| : ______|_______
| : |Directia |
| : |Administrativa|
| : |______________|
| :
| ___________ :
| |SECRETAR | : ___________________
|_|DE STAT |___:___|Directia Generala |
| |___________| : |Politica Energetica|
| : |___________________|
| :
| ___________ : ___________________
| |SECRETAR | : |Directia Productia |
|_|DE STAT |___:___|de Aparare |
| |___________| : |___________________|
| :
| ___________ :
| |SECRETAR | :
|_|DE STAT |___:____________________
| |___________| |_____________________________
| ____________|______________ |
| _____|____ _____|_____ ______|_____ ______|_______
| |Directia | |Directia | |Directia de | |Comisia |
| |Generala | |Generala | |Imbunatatire| |Nationala |
| |Studii, | |Politica | |si | |pentru |
| |Sinteza, | |Industriala| |Monitorizare| |Reciclarea |
| |Investitii| | | |a Mediului | |Materialelor*|
| | | | | |de Afaceri | | |
| |__________| |___________| |____________| |______________|
|
| ..........................
| :Oficiul Participatiilor :
|___________________:Statului si Privatizarii:
:in Industrie :
:........................:
------------
* Directie generala
* Directie
* Servicii
* In cadrul directiei generale se organizeaza Compartimentul pentru
integrare europeana in domeniul comertului.
ANEXA 2
UNITATILE
care functioneaza in subordinea si in coordonarea Ministerului Economiei si
Comertului
A. Unitati care functioneaza in subordinea Ministerului Economiei si
Comertului
I. Cu finantare de la bugetul de stat
1. Agentia Nationala pentru Dezvoltarea si Implementarea Programelor de
Reconstructie a Zonelor Miniere - ANDIPRZM - 68 de posturi
II. Cu finantare din venituri proprii
1. Inspectia de Stat pentru Controlul Cazanelor, Recipientelor sub Presiune
si Instalatiilor de Ridicat - ISCIR
2. Biroul Roman de Metrologie Legala - BRML Bucuresti
3. Agentia Nationala pentru Substante si Preparate Chimice Periculoase -
ANSPCP
4. Oficiul Participatiilor Statului si Privatizarii in Industrie - OPSPI
5. Centrul de Pregatire pentru Personalul din Industrie Busteni - 130 de
posturi
III. Cu finantare din venituri proprii si subventii de la bugetul de stat
1. Centrul Roman de Comert Exterior - 145 de posturi
2. Agentia Romana pentru Conservarea Energiei - ARCE - 84 de posturi
IV. Cu finantare externa si de la bugetul de stat
1. Unitatea de management al proiectului - U.M.P. (inchideri de mine) - 6
posturi
2. Unitatea de implementare a proiectului - U.I.P. (inchideri de mine) - 7
posturi
3. Unitatea de implementare a proiectului - U.I.P. - ANDIPRZM - 5 posturi.
B. Unitati care functioneaza in coordonarea Ministerului Economiei si
Comertului
1. Asociatia Romana de Standardizare - ASRO
2. Asociatia de Acreditare din Romania - RENAR.
ANEXA 3
UNITATILE
care functioneaza sub autoritatea Ministerului Economiei si Comertului
1. Compania Nationala a Huilei - S.A. Petrosani
2. Compania Nationala a Lignitului "Oltenia" - S.A. Targu Jiu
3. Societatea Comerciala "Uzina de Agent Termic si Alimentare cu
Apa" - S.A. Motru
4. Societatea Nationala a Carbunelui - S.A. Ploiesti
5. Compania Nationala a Uraniului - S.A. Bucuresti
6. Societatea Nationala a Apelor Minerale - S.A. Bucuresti
7. Societatea Nationala a Sarii - S.A. Bucuresti
8. Compania Nationala a Cuprului, Aurului si Fierului "Minvest" -
S.A. Deva cu filialele societati comerciale si societatile comerciale pentru
servicii
9. Societatea Comerciala "Moldomin" - S.A. Moldova Noua
10. Societatea Comerciala "Baita" - S.A. Stei
11. Societatea Comerciala "Cupru Min" - S.A. Abrud
12. Compania Nationala a Metalelor Pretioase si Neferoase "Remin"
- S.A. Baia Mare
13. Societatea Comerciala "Minbucovina" - S.A. Vatra Dornei
14. Societatea Comerciala Miniera "Banat-Anina" - S.A.
15. Societatea Comerciala de Conservare si Inchidere a Minelor
"Conversmin" - S.A. Bucuresti
16. Societatea Nationala a Petrolului "Petrom" - S.A. Bucuresti
17. Societatea Comerciala "Petrotrans" - S.A. Ploiesti
18. Societatea Comerciala "Oil Terminal" - S.A. Constanta
19. Societatea Comerciala "Conpet" - S.A. Ploiesti
20. Societatea Comerciala "Melana IV" - S.A. Savinesti
21. Societatea Nationala de Gaze Naturale "Romgaz" - S.A. Medias
22. Societatea Comerciala de Distributie a Gazelor Naturale "Distrigaz
Nord" - S.A. Targu Mures
23. Societatea Comerciala de Distributie a Gazelor Naturale "Distrigaz
Sud" - S.A. Bucuresti
24. Societatea Nationala de Transport Gaze Naturale "Transgaz" -
S.A. Medias
25. Compania Nationala de Transport al Energiei Electrice
"Transelectrica" - S.A. Bucuresti cu filialele societati comerciale
si societatile comerciale pentru servicii
26. Societatea Comerciala de Producere a Energiei Electrice si Termice
"Termoelectrica" - S.A. Bucuresti cu filialele societati comerciale
27. Societatea Comerciala "Uzina Termoelectrica Midia" - S.A.
Navodari
28. Societatea Comerciala de Producere a Energiei Electrice
"Hidroelectrica" - S.A. Bucuresti cu filialele societati comerciale
29. Societatea Comerciala de Distributie si Furnizare a Energiei Electrice
"Electrica" - S.A. Bucuresti cu filialele societati comerciale
30. Societatea Nationala "Nuclearelectrica" - S.A.
31. Compania Nationala "Romarm" - S.A. Bucuresti cu filialele
societati comerciale
32. Societatea Comerciala "Uzina Mecanica Orastie" - S.A.
33. Societatea Comerciala "Uzina Mecanica Dragasani" - S.A.
34. Societatea Comerciala "Uzina Mecanica Babeni" - S.A.
35. Societatea Comerciala "Uzina Mecanica Filiasi" - S.A.
36. Societatea Comerciala "Santierul Naval Mangalia" - S.A.
37. Societatea Comerciala "Uzina Mecanica Marsa" - S.A.
38. Societatea Comerciala "Uzina Mecanica Ramnicu Valcea" - S.A.
39. Societatea Comerciala "Avioane" - S.A. Craiova
40. Societatea Comerciala "Elprof" - S.A. Bucuresti
41. Societatea Comerciala "IAR" - S.A. Ghimbav
42. Societatea Comerciala "IOR" - S.A. Bucuresti
43. Societatea Comerciala "Romaero" - S.A. Bucuresti
44. Societatea Comerciala "Rompiro" - S.A. Orastie
45. Societatea Nationala "Plafar" - S.A. Bucuresti
46. Regia Autonoma pentru Activitati Nucleare Drobeta-Turnu Severin
47. Regia Autonoma "Zirom" - S.A. Giurgiu
48. Institutul National de Cercetare-Dezvoltare pentru Metale si Resurse
Radioactive - ICPMRR Bucuresti
49. Societatea Comerciala "Institutul National pentru Securitate
Miniera si Protectie Antiexploziva - INSEMEX" - S.A. Petrosani
50. Societatea Comerciala "I.P.I.U. - Consulting Engineering"
Bucuresti
51. Societatea Comerciala "I.C.P.E." - S.A. Bucuresti
52. Institutul National de Cercetare-Dezvoltare pentru Energie - ICEMENERG
Bucuresti
53. Institutul National de Cercetare-Dezvoltare pentru Ecologie Industriala
- ECOIND Bucuresti
54. Institutul National de Cercetare-Dezvoltare si Incercari pentru Electrotehnica
- ICMET Craiova
55. Institutul National de Cercetare-Dezvoltare in Sudura si Incercari de
Materiale - ISIM Timisoara
56. Institutul National de Cercetare-Dezvoltare pentru Mecanica Fina -
CEFIN Bucuresti
57. Institutul National de Cercetare Dezvoltare pentru Utilaj Petrolier
IPCUP Ploiesti
58. Institutul de Cercetari Chimice ICECHIM Bucuresti.