HOTARARE Nr. 19 din 4 ianuarie 2001
privind organizarea si functionarea Ministerului Industriei si Resurselor
ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 17 din 10 ianuarie 2001
In temeiul prevederilor art. 107 din Constitutia Romaniei,
Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.
CAP. 1
Dispozitii generale
Art. 1
Ministerul Industriei si Resurselor este organul de specialitate al
administratiei publice centrale, cu personalitate juridica, in subordinea
Guvernului, care infaptuieste politica Guvernului in domeniile: energie
electrica, termica, nucleara, petrol, gaze, mine, geologie, fabricarea
produselor industriale si a bunurilor de consum din metalurgie, constructii de
masini, electrotehnica, electronica, chimie, petrochimie, textile, pielarie,
lemn, sticla, ceramica, materiale de constructii si alte activitati ale
industriei, serviciile aferente acestor activitati, precum si relatiile
economice internationale, relatiile cu organisme internationale si integrarea
Romaniei in Uniunea Europeana, specifice industriei si resurselor.
Art. 2
Sediul principal al Ministerului Industriei si Resurselor este situat in
municipiul Bucuresti, Calea Victoriei nr. 152, sectorul 1.
Art. 3
Ministerul Industriei si Resurselor exercita urmatoarele functii:
a) de autoritate de stat in sectorul industriei si al resurselor, prin care
se asigura urmarirea si controlul respectarii reglementarilor in domeniile de activitate;
b) elaboreaza strategiile si politicile industriale privind:
- evolutia sectorului energetic pentru toti purtatorii si formele de
energie de la surse pana la consumatorii finali;
- dezvoltarea in plan regional in sectorul de activitate, precum si
cooperarea in domeniul economico-industrial, pentru atragerea de investitori
straini;
- restructurarea si, dupa caz, privatizarea societatilor comerciale si a
regiilor autonome care functioneaza sub autoritatea Ministerului Industriei si Resurselor;
- integrarea europeana si armonizarea legislatiei cu cea comunitara pentru
activitatile din domeniile specifice;
- participarea la elaborarea politicii comerciale in domeniul produselor
industriale si la negocierile bilaterale, regionale sau multilaterale privind
accesul acestora pe pietele internationale;
- acreditarea, infrastructura calitatii produselor industriale;
c) de sinteza la nivel national si regional pentru domeniile specifice si
pentru celelalte domenii conexe: recuperarea si conservarea energiei,
securitatea instalatiilor, reciclarea materialelor si a altor domenii specifice
sau conexe;
d) de stimulare a cooperarii si a dialogului cu parteneri sociali si cu
operatori economici, in conformitate cu Programul Guvernului si cu tendintele
existente pe plan european si mondial;
e) de reglementare in domeniile industriei si resurselor, asigurand
elaborarea cadrului juridic corespunzator pentru activitatile din domeniile
specifice;
f) de reprezentare, asigurand in numele Guvernului Romaniei reprezentarea
in organismele internationale ca autoritate de stat pentru domeniile industriei
si resurselor si stabilind legaturi cu celelalte ministere, alte autoritati
publice si organizatii, precum si cu persoane juridice din tara sau din
strainatate;
g) de administrare a proprietatii publice din domeniul resurselor minerale,
al transportului energiei, al transportului si stocarii titeiului si gazelor
naturale sau din alte domenii stabilite de lege ca bunuri proprietate publica -
prin agentii economici si institutiile publice care functioneaza sub
autoritatea Ministerului Industriei si Resurselor;
h) exercita toate drepturile ce decurg din calitatea de actionar al
statului privind restructurarea, privatizarea, reorganizarea si, dupa caz,
lichidarea in societatile comerciale cu capital de stat si in regiile autonome
din domeniile coordonate;
i) fundamenteaza si elaboreaza necesarul de fonduri de la bugetul de stat
pentru domeniile sale de activitate; gestioneaza resursele financiare alocate
prin bugetul de stat, resursele din fondurile speciale si din creditele
externe, in domeniile sale de activitate si controleaza folosirea acestora;
j) asigura organizarea si dezvoltarea cercetarii stiintifice in domeniile
industriei si resurselor, prin corelare cu programele nationale de cercetare pe
domenii;
k) organizeaza activitatea pentru constituirea fondului propriu de date
statistice din domeniile industriei si resurselor;
l) elaboreaza si promoveaza cadrul legal in vederea stimularii
investitiilor cu capital autohton si strain in domeniile sale de activitate;
m) sprijina realizarea de activitati privind asigurari de sanatate pentru
personalul propriu, pentru personalul institutiilor publice din subordine,
companiilor nationale, societatilor nationale si al regiilor autonome de sub
autoritatea sa;
n) stabileste, impreuna cu autoritatile administratiei publice centrale si
locale care au atributii in domeniu, masuri pentru protejarea zonelor cu
valoare istorica, arhitecturala sau peisagistica, in situatia dezvoltarii
proiectelor de dezvoltare industriala;
o) colaboreaza cu consiliile judetene si locale la elaborarea studiilor si
programelor referitoare la dezvoltarea urbana si rurala in vederea realizarii
politicilor sectoriale din domeniile industriei si resurselor;
p) sprijina administratia publica locala prin activitati ce privesc
strategia si monitorizarea programelor de investitii in infrastructura legata
de mediu, prin reglementari specifice si prin politici sectoriale in domeniile
coordonate;
q) sprijina organizarea si desfasurarea activitatii de atestare
tehnico-profesionala a specialistilor din domeniile coordonate;
r) indeplineste alte functii stabilite prin lege.
Art. 4
(1) Conducerea Ministerului Industriei si Resurselor se exercita de catre
ministrul industriei si resurselor, denumit in continuare ministru.
(2) Ministrul reprezinta Ministerul Industriei si Resurselor in raporturile
cu celelalte autoritati publice, cu persoanele juridice si fizice din tara si
din strainatate, precum si in justitie.
(3) In exercitarea atributiilor ce ii revin ministrul emite ordine si
instructiuni, in conditiile legii.
(4) Ministrul este ajutat in activitatea de conducere a Ministerului
Industriei si Resurselor de 5 secretari de stat.
(5) Ministrul indeplineste in domeniul sau de activitate si alte atributii
specifice stabilite prin acte normative.
(6) Ministrul conduce aparatul propriu al Ministerului Industriei si
Resurselor, stabilit prin prezenta hotarare, numeste si elibereaza din functie
personalul acestuia.
(7) In cazul in care ministrul, din diferite motive, nu isi poate exercita
atributiile, unul dintre secretarii de stat nominalizat prin ordin al
ministrului exercita aceste atributii, instiintand primul-ministru despre
aceasta.
(8) Pe langa ministru functioneaza Colegiul ministerului. Competentele si
regulamentul de functionare a Colegiului ministerului se aproba prin ordin al
ministrului.
(9) Colegiul ministerului se intruneste, la cererea si sub presedintia
ministrului, pentru dezbaterea unor probleme privind activitatea Ministerului
Industriei si Resurselor.
(10) Ministrul numeste si elibereaza din functie conducatorii organelor de
specialitate din subordinea, coordonarea si de sub autoritatea Ministerului
Industriei si Resurselor.
(11) Atributiile personalului din compartimentele Ministerului Industriei
si Resurselor se stabilesc prin regulamentul de organizare si functionare a
ministerului, aprobat prin ordin al ministrului.
Art. 5
(1) Ministerul Industriei si Resurselor are un secretar general care este
functionar public de cariera, numit prin concurs sau examen, organizat si
desfasurat in conditiile legii. Acesta asigura stabilitatea functionarii
ministerului, continuitatea conducerii si realizarea legaturilor functionale
intre structurile ministerului.
(2) Secretarul general al ministerului poate indeplini si alte insarcinari
prevazute de Regulamentul de organizare si functionare a Ministerului
Industriei si Resurselor ori incredintate de ministru.
(3) In realizarea atributiilor ce ii revin secretarul general al
ministerului poate fi ajutat de unul sau doi secretari generali adjuncti.
(4) Secretarii generali adjuncti sunt functionari publici de cariera numiti
prin concurs sau examen.
CAP. 2
Structura organizatorica si atributiile Ministerului Industriei si
Resurselor
Art. 6
(1) Structura organizatorica a Ministerului Industriei si Resurselor este
prevazuta in anexa nr. 1.
(2) In structura organizatorica a Ministerului Industriei si Resurselor
functioneaza directii generale, directii, servicii, birouri si oficii. Prin
ordin al ministrului se pot organiza servicii, birouri si oficii.
(3) Infiintarea de oficii sau de agentii teritoriale, fara personalitate
juridica, care sa reprezinte activitatea industriala in plan regional, se face
potrivit prevederilor legale in functie de resursele financiare alocate in
acest sens prin bugetul anual.
(4) Numarul maxim de posturi pentru Ministerul Industriei si Resurselor,
impreuna cu unitatile subordonate (Institutul de Management si Informatica,
Agentia Romana pentru Conservarea Energiei si Comisia Nationala pentru
Reciclarea Materialelor) este de 489, exclusiv demnitarii si functiile aferente
cabinetului ministrului. Numarul de posturi necesar pentru fiecare directie si
compartiment din structura organizatorica a ministerului se stabileste prin
ordin al ministrului.
(5) Ministrul este ordonator principal de credite pentru unitatile din
subordinea ministerului, si pentru unitatile din coordonarea ministerului,
societatile comerciale cu capital de stat si regiile din domeniile industriei
si resurselor, pentru care sunt prevazute fonduri in bugetul de stat.
(6) Atributiile si competentele secretarilor de stat si ale secretarului
general se stabilesc prin ordin al ministrului industriei si resurselor.
(7) Atributiile, normele de constituire si competentele compartimentelor
din aparatul propriu al ministerului se stabilesc prin regulamentul de
organizare si functionare a ministerului si se aproba prin ordin al ministrului
industriei si resurselor.
(8) Statul de functii al ministerului se aproba de catre ministru, in
conditiile legii.
Art. 7
(1) Ministerul Industriei si Resurselor, cu avizul Curtii de Conturi, poate
infiinta in subordinea sa organe de specialitate, in conditiile prevazute de
lege.
(2) In cadrul Ministerului Industriei si Resurselor functioneaza, in
conditiile legii, un cabinet medical de asistenta medicala la locul de munca
pentru personalul propriu.
Art. 8
(1) Unitatile subordonate Ministerului Industriei si Resurselor si
unitatile coordonate de acesta sunt prevazute in anexa nr. 2. Unitatile din
subordine sunt finantate, dupa caz, integral din venituri bugetare sau
extrabugetare ori din venituri extrabugetare si alocatii de la bugetul de stat.
(2) Structura organizatorica a unitatilor din subordinea Ministerului
Industriei si Resurselor si a celor coordonate de Ministerul Industriei si
Resurselor se aproba prin ordin al ministrului.
(3) Agentii economici de sub autoritatea Ministerului Industriei si
Resurselor sunt prevazuti in anexa nr. 3.
Art. 9
In realizarea obiectului sau de activitate Ministerul Industriei si
Resurselor are urmatoarele atributii:
1. organizeaza, coordoneaza si controleaza aplicarea legilor si hotararilor
Guvernului, a ordinelor si instructiunilor emise potrivit legii pentru
activitatile din domeniile industriei si resurselor, precum si al cooperarii
economice internationale;
2. fundamenteaza, promoveaza si asigura aplicarea politicii stabilite in
conformitate cu Programul de guvernare in domeniile specifice ale activitatii
proprii, prevazute la art. 1, participa la fundamentarea si la elaborarea
strategiei si a programului de reforme economico-sociale ale Guvernului;
3. elaboreaza si promoveaza proiecte de acte normative privind
reglementarea activitatilor din domeniile specifice si avizeaza propunerile
legislative ale altor organe de specialitate, ale administratiei publice
centrale, care influenteaza aceste activitati;
4. initiaza si negociaza, din imputernicirea Presedintelui Romaniei sau a
Guvernului, in conditiile legii, incheierea de conventii, acorduri si alte
intelegeri internationale sau propune intocmirea formelor de aderare la cele
existente;
5. urmareste si controleaza aplicarea conventiilor si acordurilor
internationale in vederea integrarii in structurile europene sau in alte
organisme internationale;
6. participa la negocierile privind aderarea Romaniei la Uniunea Europeana
si asigura armonizarea reglementarilor legislative din domeniile specifice cu
cele ale Uniunii Europene;
7. reprezinta interesele statului in diferite organe si organisme
internationale, in conformitate cu acordurile si conventiile la care Romania
este parte si cu alte intelegeri stabilite in acest scop si dezvolta relatii de
colaborare cu organe si organizatii similare din alte state si cu organizatii
regionale si internationale ce intereseaza domeniul sau de activitate, inclusiv
pentru eliminarea barierelor tarifare si netarifare din calea schimburilor
comerciale cu produse industriale;
8. coordoneaza si urmareste elaborarea si implementarea de politici si
strategii in domeniile de activitate ale ministerului, potrivit strategiei
generale a Guvernului;
9. elaboreaza prognoze referitoare la restructurarea si la ajustarea
structurala a industriei pe domenii de activitate, dezvoltarea regionala,
orientarea fortei de munca si urmareste implementarea lor;
10. asigura implementarea programelor rezultate din acordurile cu organisme
internationale, bi- si multilaterale;
11. implementeaza politicile energetice, tehnologice si de crestere a
eficientei energetice a resurselor minerale;
12. implementeaza politicile referitoare la restructurarea regiilor
autonome si la restructurarea si privatizarea societatilor comerciale care
functioneaza sub autoritatea sa;
13. asigura monitorizarea administrarii proprietatii publice din domeniul
resurselor minerale, precum si a valorificarii produselor rezultate din
prelucrarea acestora, prin structurile economice autonome de sub autoritatea
sa;
14. sprijina infiintarea asociatiilor profesionale din domeniile specifice
activitatii sale si asigura dialogul permanent cu acestea, cu asociatii
sindicale, cu mass-media si cu societatea civila, in scopul informarii
reciproce si al perfectionarii cadrului legislativ aferent;
15. promoveaza activitati in domeniile industriei, in plan regional, prin
infiintarea de oficii, fara personalitate juridica, in domeniile specifice, in
conditiile legii;
16. colaboreaza, impreuna cu factorii de raspundere, la dezvoltarea
intreprinderilor mici si mijlocii in profil regional si national in domeniile industriei
si resurselor;
17. stimuleaza relatiile cu camerele de comert si industrie si cu
asociatiile profesionale, in domeniile specifice de activitate;
18. urmareste implementarea politicilor de cercetare si inovare in
domeniile industriei si resurselor; coordoneaza direct sau impreuna cu
ministerul de resort din domeniul cercetarii, institutele nationale de
cercetare din sfera sa de activitate, potrivit legii; acrediteaza si elaboreaza
politica privind infrastructura calitatii produselor industriale;
19. implementeaza in sectorul industrial masurile privind apararea
nationala din programele Guvernului si al Consiliului Suprem de Aparare a
Tarii;
20. participa, impreuna cu Ministerul Apararii Nationale, la dezvoltarea
parteneriatului si a colaborarii pe linia productiei militare cu state membre
ale Uniunii Europene si NATO;
21. stabileste si asigura aplicarea masurilor de protectie civila in cazul
situatiilor deosebite, in conditiile legii;
22. elaboreaza norme, in conformitate cu prevederile legale, si aplica
masuri privind regimul materialelor explozive pentru agentii economici din
industrie; editeaza, dupa caz, publicatii de specialitate si informare;
23. initiaza si avizeaza programe de refacere ecologica a zonelor afectate
de exploatari miniere si petroliere, urmarind realizarea masurilor de protectie
a mediului, in conditiile legii;
24. realizeaza si gestioneaza baza de date si sistemul informational in
domeniile industriei si resurselor, participand la sistemul informational,
national si international;
25. negociaza direct sau participa la negocierea si la incheierea de
tratate, acorduri si alte intelegeri internationale cu caracter economic sau
pentru stabilirea cadrului juridic necesar dezvoltarii schimburilor comerciale
cu produse industriale;
26. fundamenteaza propuneri privind proiectul de buget si urmareste
executia bugetului pentru activitatile din domeniile specifice; urmareste
proiectarea si realizarea investitiilor din sistemul sau;
27. gestioneaza mijloacele financiare care sunt alocate ministerului si
controleaza modul de utilizare a mijloacelor respective de catre unitatile din
subordine;
28. participa la elaborarea politicii vamale a Romaniei;
29. participa la elaborarea reglementarilor privind eliberarea licentelor
de import si export, in conformitate cu interesele Romaniei si cu angajamentele
internationale asumate de aceasta;
30. elaboreaza programe privind promovarea exporturilor romanesti de
produse industriale si participa la definitivarea programului anual privind
prezenta Romaniei la targurile si expozitiile nationale si internationale;
31. urmareste evolutia preturilor bunurilor de consum;
32. elaboreaza norme, implementeaza si controleaza politica in materie de
recuperare si conservare a energiei, de securitate a instalatiilor din
industrie, de reciclare a materialelor, precum si in materie de metrologie;
33. organizeaza efectuarea controlului aplicarii actelor normative in
vigoare din domeniu, de catre agentii economici cu activitati in domeniile
specifice;
34. colaboreaza cu institutiile de specialitate pentru formarea si
perfectionarea pregatirii profesionale a personalului din sistemul sau;
35. abiliteaza operatorii economici in vederea efectuarii importurilor de
produse periculoase pentru populatie si pentru mediul inconjurator;
36. participa la negocierea si derularea de acorduri cu tarile debitoare
si/sau cu firmele intermediare, specializate in recuperarea creantelor externe
ale statului, rezultate din operatiuni comerciale si de cooperare;
37. examineaza si prezinta propuneri de valorificare a soldurilor de
cliring existente;
38. organizeaza si participa la misiuni economice in scopul promovarii
exporturilor de produse industriale romanesti;
39. participa la sesiunile comisiilor mixte de cooperare economica
internationala, care se desfasoara in tara sau in strainatate, conform
programului aprobat de Guvern;
40. asigura operatorilor economici informatii de piata si acorda asistenta
de specialitate in procesul negocierilor unor operatiuni de cooperare si de
obiective complexe in tara si in strainatate;
41. urmareste mediatizarea si aplicarea in practica a acordurilor
guvernamentale in care sunt prevazute actiuni de cooperare economica
internationala, la care ministerul este parte;
42. initiaza actiuni de cooperare internationala si de colaborare economica
externa, in plan bilateral sau pe terte piete;
43. coopereaza cu reprezentantele economice ale Romaniei in strainatate si
cu cele acreditate in Romania pentru identificarea unor proiecte si promovarea
relatiilor economice si a cooperarii internationale;
44. actioneaza pentru atragerea institutiilor financiare internationale, a
unor investitori straini si romani pentru relansarea unor proiecte si programe
nationale, regionale sau internationale de interes pentru Romania;
45. in exercitarea drepturilor ce decurg din calitatea de actionar al
statului in domeniile industriei si resurselor:
a) administreaza participatiile la societatile comerciale (companiile
nationale), imputernicind reprezentantii sai in adunarea generala a
actionarilor sa actioneze pentru sporirea atractivitatii acestora, pentru
restructurarea si pregatirea pentru privatizare;
b) desfasoara activitatile de privatizare potrivit legii;
c) initiaza, dupa caz, lichidarea societatilor neprofitabile;
46. indeplineste orice alte atributii stabilite prin lege, care sunt de
competenta sa.
Art. 10
Incadrarea in numarul de posturi aprobat conform art. 6 alin. (4) se va
realiza in termen de maximum 45 de zile de la data intrarii in vigoare a
prezentei hotarari.
Art. 11
Personalul care in urma desfiintarii Ministerului Industriei si Comertului
trece la Ministerul Industriei si Resurselor se considera transferat in
interesul serviciului, in conditiile legii.
Art. 12
(1) Ministerul Industriei si Resurselor poate avea in dotare, pentru
transportul persoanelor din aparatul propriu, un numar de autoturisme si
consumul de carburanti aferent, stabilite potrivit normelor legale in vigoare,
precum si un autovehicul pentru transport de marfa si persoane, un autovehicul
pentru transport de marfa si un numar de 5 autovehicule de interventie pentru
domeniile: mine, petrol, gaze, energie si altele.
(2) Autovehiculele destinate transporturilor specifice, aprobate prin
hotararile Guvernului nr. 351/1995 si nr. 955/1995, se utilizeaza in
continuare.
(3) Repartizarea in cadrul ministerului a autoturismelor si a
autovehiculelor destinate transporturilor specifice la unitatile subordonate se
face prin ordin al ministrului.
Art. 13
Ministerul Industriei si Resurselor asigura gospodarirea bunurilor imobile
aflate in administrarea sa.
Art. 14
Pentru efectuarea lucrarilor de intretinere si mentinere a instalatiilor in
stare de functionare, precum si a curateniei in sediile Ministerului Industriei
si Resurselor se pot contracta servicii de la unitati specializate, in
conditiile legii, contra cost.
CAP. 3
Dispozitii finale
Art. 15
Anexele nr. 1 - 3 fac parte integranta din prezenta hotarare.
Art. 16
Ministerul Industriei si Resurselor preia obligatiile asumate de Ministerul
Industriei si Comertului cu privire la implementarea proiectelor in domeniul
industriei si resurselor, finantate din imprumuturi rambursabile si
nerambursabile, acordate Romaniei de catre institutiile financiare
internationale, corespunzatoare acordurilor la care acesta a fost parte.
Art. 17
Pe data intrarii in vigoare a prezentei hotarari se abroga Hotararea
Guvernului nr. 864/1999 privind organizarea si functionarea Ministerului
Industriei si Comertului, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I,
nr. 532 din 1 noiembrie 1999, si orice alte dispozitii contrare.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NASTASE
Contrasemneaza:
Ministrul industriei si resurselor,
Dan Ioan Popescu
Ministrul administratiei publice,
Octav Cozmanca
Ministrul finantelor publice,
Mihai Nicolae Tanasescu
ANEXA 1
Nr. total de posturi 489
Inclusiv unitatile din subordinea ministerului
Exclusiv demnitarii si cabinetul ministrului
MINISTERUL INDUSTRIILOR SI RESURSELOR
_____________ __________________ _____________________
| COLEGIUL | | | | DIRECTIA PURTATOR |
| MINISTRULUI |___________| MINISTRU |_______| DE CUVANT |
|_____________| |__________________| | | RELATII MASS-MEDIA |
| CABINET DEMNITAR | | |_____________________|
|__________________| | _____________________
| |____| CONSILIER DIPLOMATIC|
| | |_____________________|
| | _____________________
| | | CORPUL DE CONTROL AL|
| |____| MINISTRULUI*) |
| |_____________________|
____________________________|___________________________________
_____|_____ ____|____ ___|____ | ___|____ _____|_____ ____|___ |
| SECRETAR ||SECRETAR ||SECRETAR| | |SECRETAR|| SECRETAR ||SECRETAR| |
| DE STAT || DE STAT ||DE STAT | | |DE STAT || DE STAT ||GENERAL | |
| || || | | | || || | |
|PARLAMENTAR||INTEGRARE||RESURSE | | |ENERGIE,||DEZVOLTARE || | |
| RELATII ||EUROPEANA||MINERALE| | | PETROL ||INDUSTRIALA|| | |
| SOCIALE. || RELATII || | | |SI GAZE || || | |
| PATRONAT || EXTERNE || | | | || || | |
|___________||_________||________| | |________||___________||________| |
| ____________________ | _______|_______
| | DIRECTIA GENERALA | || OFICIUL
|
| | Sinteze. Strategii. |
||PARTICIPATIILOR|
| |Politica industriala.|__|| STATULUI IN
|
| | Programe dezvoltare | || INDUSTRIE
|
| |_____________________|
||_______________|
| _____________________ |
| | DIRECTIA GENERALA | |
| | Buget. Contabilitate|__|
| | interna. | |
| |_____________________| |
| _____________________ |
| | DIRECTIA | |
| | Administrativa |__|
| |_____________________| |
| _____________________ |
| | DIRECTIA | |
| | Resurse umane. | |
| | Pregatire |__|
| | profesionala. |
| |_____________________|
________________________________|_________________________________________
_|_ _|_ _|_ _|_ _|_ _|_ _|_ _|_ _|_ _|_ _|_ _|_ _|_ _|_ _|_ _|_
|M1 ||M2 ||M3 ||M4 ||M5 ||M6 ||M7 ||M8 ||M9
||M10||M11||M12||M13||M14||M15||M16|
|___||___||___||___||___||___||___||___||___||___||___||___||___||___||___||___|
Semnificatia modulelor din organigrama de mai sus este urmatoarea:
M1 = DIRECTIA Relatii cu parlamentul
M2 = DIRECTIA Relatii cu sindicate, patronate si informatii publice
M3 = DIRECTIA GENERALA Legislatie. Contencios. Management
M4 = DIRECTIA GENERALA Integrare europeana si regionala. Negocieri
M5 = DIRECTIA GENERALA Programe cu organizatii internationale
M6 = DIRECTIA Acreditari. Calitate. Protectia mediului.
M7 = DIRECTIA GENERALA Cooperare. Investitii.
M8 = DIRECTIA GENERALA Mine. Geologie.
M9 = DIRECTIA Conversie capacitati. Programe ecologice in sectorul minier
M10 = DIRECTIA Programe de dezvoltare. Exploatare resurse.
M11 = DIRECTIA GENERALA Energie.
M12 = DIRECTIA GENERALA Petrol si Gaze
M13 = DIRECTIA GENERALA Produse primare.
M14 = DIRECTIA GENERALA Produse industriale.
M15 = DIRECTIA GENERALA Bunuri de consum
M16 = DIRECTIA GENERALA Productia de aparare.
------------
*) se organizeaza ca directie generala
Anexa este reprodusa in facsimil.
ANEXA 2
UNITATILE
care functioneaza in subordinea Ministerului Industriei si Resurselor si in
coordonarea acestuia
A. Unitati aflate in subordinea Ministerului Industriei si Resurselor
I. Cu finantare de la bugetul de stat:
1. Institutul de Management si Informatica*)
2. Agentia Romana pentru Conservarea Energiei*)
3. Comisia Nationala pentru Reciclarea Materialelor*)
------------
*) Se organizeaza ca directii generale.
II. Cu finantare extrabugetara:
1. I.S.C.I.R.
2. Biroul de Metrologie Legala Bucuresti
III. Cu finantare mixta:
- Centrul de Pregatire pentru Personalul din Industrie Busteni
IV. Cu finantare externa si de la bugetul de stat:
1. Unitatea de management a proiectului U.M.P. (inchideri de mine)
2. Unitatea de implementare a proiectului U.I.P. (inchidere de mine)
3. Agentia Nationala pentru Dezvoltarea si Implementarea Programelor de
Reconstructie a Zonelor Miniere
NOTA:
Numarul de personal pentru unitatile finantate de la bugetul de stat se
stabileste anual prin ordin al ministrului, in functie de fondurile aprobate.
B. Unitatile aflate in coordonarea Ministerului Industriei si Resurselor
1. Agentia Nationala pentru Resurse Minerale
2. Autoritatea Nationala de Reglementare in Domeniul Energiei
3. Autoritatea Nationala pentru Reglementare in Domeniul Gazelor Naturale
4. Oficiul de Stat pentru Inventii si Marci
ANEXA 3
UNITATILE
care functioneaza sub autoritatea Ministerului Industriei si Resurselor
1. Societatea Nationala a Petrolului "Petrom" - S.A. Bucuresti
2. Societatea Nationala de Transport Gaze Naturale "Transgaz" -
S.A. Medias
3. Societatea Comerciala de Explorare si Productie a Gazelor Naturale
"Exprogaz" - S.A. Medias
4. Societatea Comerciala de Distributie a Gazelor Naturale "Distrigaz
Nord" - S.A. Targu Mures
5. Societatea Comerciala de Distributie a Gazelor Naturale "Distrigaz
Sud" - S.A. Bucuresti
6. Societatea Nationala de Depozitare Subterana a Gazelor Naturale
"Depogaz" - S.A. Ploiesti
7. Compania Nationala de Transport al Energiei Electrice
"Transelectrica" - S.A. Bucuresti
8. Societatea Comerciala de Producere a Energiei Electrice si Termice
"Termoelectrica" - S.A. Bucuresti
9. Societatea Comerciala de Producere a Energiei Electrice
"Hidroelectrica" - S.A. Bucuresti
10. Societatea Comerciala de Distributie si Furnizare a Energiei Electrice
"Electrica" - S.A. Bucuresti
11. Compania Nationala a Lignitului "Oltenia" - S.A. Targu Jiu
12. Compania Nationala a Huilei - S.A. Petrosani
13. Compania Nationala a Cuprului, Aurului si Fierului "Minvest" -
S.A. Deva
14. Compania Nationala a Uraniului - S.A. Bucuresti
15. Compania Nationala a Metalelor Pretioase si Neferoase "Remin"
- S.A. Baia Mare
16. Regia Autonoma "Zirom" Giurgiu
17. Societatea Nationala a Carbunelui - S.A. Ploiesti
18. Societatea Nationala a Sarii - S.A. Bucuresti
19. Societatea Nationala "Nuclearelectrica" - S.A.
20. Regia Autonoma pentru Activitati Nucleare Drobeta-Turnu Severin
21. Societatea Nationala a Apelor Minerale Bucuresti
22. Compania Nationala "Romarm" Bucuresti
23. Societatea Comerciala "Conpet" - S.A. Ploiesti
24. Societatea Comerciala "Oil Terminal" - S.A. Constanta
25. Institutul National de Cercetare-Dezvoltare pentru Mecanica Fina - CEFIN
Bucuresti
26. Institutul National de Cercetare-Dezvoltare si Incercari pentru
Electrotehnica - ICMET Craiova
27. Institutul National de Cercetare-Dezvoltare pentru Ecologie Industriala
- ECOIND Bucuresti
28. Institutul National de Cercetare-Dezvoltare in Sudura si Incercari de
Materiale - ISIM Timisoara
29. Institutul de Proiectari pentru Industria Usoara - IPIU Bucuresti
30. Institutul de Cercetari Chimice - ICECHIM Bucuresti
31. Institutul de Proiectari Utilaj Petrolier Ploiesti
32. Institutul pentru Cercetari in Domeniul Metalelor Pretioase