HOTARARE Nr. 864 din 21 octombrie 1999
privind organizarea si functionarea Ministerului Industriei si Comertului
ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 532 din 1 noiembrie 1999
In temeiul prevederilor art. 115 din Constitutia Romaniei,
Guvernul Romaniei hotaraste:
Art. 1
(1) Ministerul Industriei si Comertului este organul de specialitate al
administratiei publice centrale care stabileste politica industriala si de
comert la nivel national, elaboreaza strategia si reglementarile specifice de
dezvoltare si armonizare a activitatilor industriale si de comert in cadrul
politicii generale a Guvernului, asigura si coordoneaza aplicarea strategiei
Guvernului in domeniul industriei si comertului, indeplinind rolul de
autoritate de stat, de sinteza, coordonare si control in aceste domenii.
(2) Domeniile specifice principale ale activitatii Ministerului Industriei
si Comertului sunt: energie electrica, termica, nucleara, petrol, gaze, mine,
geologie, fabricarea produselor industriale si a bunurilor de consum din
metalurgie, constructii de masini, electrotehnica, electronica, chimie,
petrochimie, textile, pielarie, lemn, sticla, ceramica, materiale de
constructii si alte activitati ale industriei si comertului, serviciile
aferente acestor activitati, precum si relatiile economice internationale,
comertul exterior, piata interna, protectia consumatorilor, programe cu
organisme internationale si integrarea Romaniei in Uniunea Europeana.
Art. 2
Ministerul Industriei si Comertului, in calitatea sa de organ de
specialitate al administratiei publice centrale, indeplineste urmatoarele
atributii principale:
1. fundamenteaza si asigura aplicarea politicii stabilite in conformitate
cu programul de guvernare, in domeniile specifice ale activitatii din industrie
si comert prevazute la art. 1 alin. (2), participa la fundamentarea si
elaborarea strategiei si a programului de reforme economico-sociale ale
Guvernului;
2. elaboreaza si supune spre aprobare cadrul legislativ adecvat
activitatilor din domeniile specifice si avizeaza proiectele de acte normative
ale altor organe ale administratiei publice centrale de specialitate care
influenteaza aceste activitati;
3. asigura armonizarea reglementarilor legislative din domeniile specifice
cu cele ale Uniunii Europene;
4. elaboreaza strategii si programe referitoare la restructurarea,
ajustarea structurala si dezvoltarea industriei pe domenii de activitate, piete
de desfacere la export si intern, orientarea fortei de munca si urmareste
implementarea lor;
5. studiaza tendintele pietelor interne si externe, in vederea informarii
si orientarii activitatilor de productie si de servicii, in conditii de
competitivitate si profitabilitate, ale agentilor economici din domeniile
industriei si comertului;
6. asigura implementarea programelor rezultate din acordurile si
conventiile internationale, bilaterale si multilaterale, la care Romania este
parte;
7. implementeaza politicile energetice, tehnologice si de crestere a
eficientei in domeniul productiei si al cercetarii aplicative;
8. infaptuieste politicile referitoare la restructurarea regiilor autonome
si la privatizarea companiilor si societatilor nationale care functioneaza sub
autoritatea sa, precum si la celelalte societati comerciale din domeniile sale
de competenta;
9. asigura, potrivit legii, monitorizarea administrarii proprietatii
publice a statului din domeniul resurselor minerale, precum si a valorificarii
produselor rezultate din prelucrarea acestora, prin structurile economice
autonome de sub autoritatea sa;
10. sprijina infiintarea si activitatea asociatiilor profesionale si
patronale din domeniile specifice activitatii sale si asigura dialogul
permanent cu acestea, cu sindicatele, cu mass-media si cu societatea civila, in
scopul informarii reciproce si al perfectionarii cadrului legislativ aferent;
11. promoveaza activitati in domeniile industriei si comertului, in plan
zonal, prin infiintarea de structuri fara personalitate juridica in domeniile
specifice, in conditiile legii;
12. colaboreaza cu institutiile specializate la dezvoltarea
intreprinderilor mici si mijlocii in profil regional, national si
international, in domeniile industriei si comertului;
13. stimuleaza, in colaborare cu camerele de comert si industrie, relatiile
cu asociatiile profesionale in domeniile specifice de activitate, in scopul:
a) consolidarii capitalului autohton;
b) atragerii investitorilor straini, cu concursul reprezentantelor
economice romane din strainatate;
c) cooperarii cu firmele din strainatate in domeniile industriei si
comertului;
14. urmareste si participa la implementarea politicilor de cercetare si
inovare in domeniile industriei si comertului; coordoneaza, direct sau impreuna
cu Agentia Nationala pentru Stiinta, Tehnologie si Inovare, institutele
nationale de cercetare din domeniile specifice de activitate, potrivit legii;
15. implementeaza in sectorul industriei masurile privind apararea
nationala din programele Guvernului si ale Consiliului Suprem de Aparare a
Tarii;
16. coordoneaza activitatile specifice ale agentilor economici din
industria de aparare, precum si alte atributii rezultate din legislatia in
acest domeniu;
17. participa, impreuna cu institutiile cu atributii in domeniu, la
dezvoltarea parteneriatului si a colaborarii pe linia cercetarii si productiei
militare cu state membre ale Uniunii Europene si ale Aliantei Nord-Atlantice;
18. stabileste si asigura, in conditiile legii, aplicarea masurilor de
protectie civila in cazul situatiilor deosebite;
19. elaboreaza norme si aplica masuri privind regimul materialelor
explozive pentru agentii economici, in conditiile legii;
20. initiaza si avizeaza programe pentru reducerea impactului asupra
mediului si de refacere ecologica a zonelor afectate de activitati industriale,
urmarind realizarea masurilor stabilite, in conditiile legii;
21. elaboreaza si urmareste realizarea politicilor in domeniul calitatii
produselor si serviciilor; coordoneaza dezvoltarea sistemului national al
infrastructurii calitatii;
22. organizeaza activitatea de prelucrare si gestionare de informatii si
date in domeniile industriei si comertului, participand la sistemul informational
national si international; editeaza publicatii de specialitate in domeniile
sale specifice de activitate;
23. negociaza direct sau participa la negocierea si la incheierea de
tratate, acorduri si alte intelegeri internationale cu caracter economic sau
pentru stabilirea cadrului juridic necesar desfasurarii relatiilor comerciale
externe ale Romaniei, potrivit legii;
24. promoveaza interesele economice si comerciale ale Romaniei in relatiile
cu alte state, precum si cu organizatiile economice cu vocatie universala, cu
caracter regional si cu grupari economice;
25. numeste, in conditiile legii, in colaborare cu Ministerul Afacerilor
Externe, personalul de specialitate al reprezentantelor comerciale din cadrul
misiunilor diplomatice si al oficiilor consulare si indruma activitatea
acestora;
26. fundamenteaza si elaboreaza propuneri privind proiectul de buget pentru
activitatile din domeniile specifice, potrivit legii;
27. gestioneaza mijloacele financiare care sunt alocate ministerului pentru
restructurarea, dezvoltarea industriei si promovarea comertului interior si
exterior, controleaza, in conditiile legii, modul de utilizare a mijloacelor
respective de catre unitatile din subordine;
28. administreaza bunurile proprietate publica a statului: terenuri,
cladiri si altele pe care le detine cu acest titlu si exercita dreptul de
proprietate privata asupra bunurilor dobandite din venituri proprii
extrabugetare ale unitatilor din subordine;
29. exercita drepturile si obligatiile statului ca actionar la companiile
si societatile nationale aflate sub autoritatea sa, precum si la societatile
comerciale al caror obiect principal de activitate se incadreaza in domeniile
specifice prevazute la art. 1 alin. (2);
30. initiaza masuri pentru stimularea cooperarii economice internationale
si a exportului de produse si servicii;
31. participa la elaborarea politicii vamale a Romaniei;
32. initiaza negocieri si participa la incheierea si derularea de acorduri
cu tarile debitoare si/sau cu firme intermediare specializate pentru
recuperarea creantelor externe ale statului rezultate din operatiuni
comerciale;
33. elibereaza, in conditiile legii, licentele de import si export in
conformitate cu interesele Romaniei si cu angajamentele internationale asumate
de aceasta;
34. verifica la agentii economici capacitatea tehnica si profesionala;
acorda permise de operare;
35. elibereaza certificate de abilitare a agentilor economici care
realizeaza operatiuni de import al produselor care pot afecta sanatatea
populatiei sau mediul inconjurator;
36. elaboreaza programul anual si coordoneaza activitatea de participare a
Romaniei la targuri si expozitii internationale;
37. urmareste si sprijina, in conditiile legii, pastrarea climatului de
concurenta loiala, protejarea intereselor consumatorilor de produse si servicii
si ale agentilor economici pe piata interna si internationala;
38. colaboreaza cu Oficiul pentru Protectia Consumatorilor la elaborarea
strategiei privind protectia consumatorului si face recomandari pentru
implementarea acesteia;
39. dezvolta programe de informare si educare a consumatorilor privind
drepturile si reglementarile care ii protejeaza si modalitatile de actiune in
caz de litigiu;
40. asigura implementarea programelor si proiectelor de promovare a
sistemelor moderne de distributie si a calitatii bunurilor de consum;
41. ca minister de sinteza, elaboreaza norme, implementeaza si controleaza
politicile in materie de: recuperarea si conservarea energiei, metrologie,
securitatea instalatiilor din industrie si comert, precum si reciclarea
materialelor;
42. organizeaza si efectueaza controlul aplicarii actelor normative in
vigoare de catre agentii economici cu activitati in domeniile specifice industriei
si comertului;
43. indeplineste orice alte atributii, stabilite prin lege, care sunt de
competenta sa.
Art. 3
(1) Conducerea Ministerului Industriei si Comertului este asigurata de
catre ministrul industriei si comertului.
(2) Ministrul industriei si comertului conduce intreaga activitate a
ministerului si il reprezinta in raporturile cu autoritatile administratiei
publice, cu alte persoane juridice si fizice, precum si cu organisme din tara
si din strainatate.
(3) In exercitarea atributiilor sale ministrul industriei si comertului
emite ordine si instructiuni.
(4) In activitatea de conducere a ministerului ministrul industriei si
comertului este ajutat de 3 secretari de stat si de un subsecretar de stat.
(5) Atributiile si competentele secretarilor si subsecretarului de stat se
stabilesc prin ordin al ministrului industriei si comertului.
(6) In cazul in care, din diferite motive, ministrul industriei si
comertului nu isi poate exercita atributiile curente, el poate delega
competente secretarilor de stat pentru exercitarea acestora.
Art. 4
(1) Structura organizatorica a Ministerului Industriei si Comertului este
prevazuta in anexa nr. 1. In cadrul acesteia, prin ordin al ministrului
industriei si comertului, se pot organiza servicii, birouri sau colective
temporare, stabilindu-se numarul posturilor de conducere.
(2) Infiintarea de oficii, agentii sau alte structuri teritoriale, fara
personalitate juridica, pentru a reprezenta activitatea industriala si comerciala
in plan zonal, se face, potrivit prevederilor legale, in limita resurselor
financiare alocate in acest sens prin bugetul anual.
(3) Ministrul industriei si comertului poate constitui organisme
consultative, care sa contribuie la realizarea reformei in industrie si comert
si la colaborarea cu societatea civila.
(4) Numarul maxim de posturi, exclusiv demnitarii, este de 790, din care
167 de posturi - reprezentanti proprii in strainatate pentru activitatea de
comert exterior si cooperare economica internationala. Numarul de posturi
necesar pentru fiecare directie generala, directie si compartiment din
structura organizatorica se stabileste prin ordin al ministrului industriei si
comertului.
(5) Ministerul Industriei si Comertului propune Guvernului infiintarea in
strainatate de oficii sau birouri comerciale proprii in centre comerciale de
interes pentru Romania, ori de cate ori este necesar.
(6) Incadrarea in structura organizatorica si in numarul de posturi aprobat
se va incheia in termen de 45 de zile de la data intrarii in vigoare a
prezentei hotarari.
Art. 5
(1) Secretarul general al ministerului este functionar public de cariera,
numit prin concurs sau prin examen, potrivit legii, pe criterii de
profesionalism. Acesta asigura stabilitatea functionarii ministerului,
continuitatea conducerii si realizarea legaturilor functionale intre structuri.
(2) Secretarul general este subordonat ministrului industriei si comertului
si coordoneaza buna functionare a compartimentelor si a activitatilor cu
caracter functional din cadrul ministerului, asigurand legatura operativa
dintre ministru si conducatorii compartimentelor din minister si unitatile
subordonate.
(3) Secretarul general este ajutat in activitatea sa de 3 secretari generali
adjuncti. Acestia sunt functionari publici de cariera, numiti prin concurs sau
prin examen.
(4) Functia de secretar general adjunct se salarizeaza la nivelul
salariului de baza prevazut pentru functia de secretar general in anexa nr. V
la Legea nr. 154/1998, cu modificarile ulterioare, diminuat cu 10% .
(5) Functiile de secretar general si de secretar general adjunct se inscriu
in numarul maxim de posturi aprobat prin prezenta hotarare.
Art. 6
Atributiile, sarcinile si raspunderile secretarului general, ale
secretarilor generali adjuncti si ale compartimentelor din aparatul propriu al
ministerului se stabilesc prin regulamentul de organizare si functionare a
ministerului, aprobat prin ordin al ministrului industriei si comertului.
Art. 7
Pe langa ministru functioneaza colegiul ministerului, ca organ consultativ.
Componenta colegiului se stabileste prin ordin al ministrului industriei si
comertului.
Art. 8
(1) Unitatile care functioneaza, dupa caz, in subordinea, sub autoritatea
sau in coordonarea Ministerului Industriei si Comertului sunt prevazute in
anexa nr. 2. Unitatile din subordine sunt finantate integral din alocatii de la
bugetul de stat, din alocatii de la bugetul de stat si venituri extrabugetare
sau din venituri extrabugetare, dupa caz.
(2) Structura organizatorica a unitatilor din subordinea Ministerului
Industriei si Comertului se aproba prin ordin al ministrului.
(3) Ministrul industriei si comertului este ordonator principal de credite
atat pentru unitatile din subordinea Ministerului Industriei si Comertului,
prevazute in anexa nr. 2, cat si pentru societatile comerciale cu capital de
stat din domeniile industriei si comertului, pentru care sunt prevazute in
bugetul de stat cheltuieli economice.
Art. 9
(1) Ministerul Industriei si Comertului, conform structurii organizatorice
prevazute in anexa nr. 1, poate avea in dotare, pentru transportul persoanelor
din aparatul propriu, un numar de autoturisme, stabilit potrivit normelor
legale in vigoare, 4 autoturisme pentru extinderea activitatii de control si
deservirea secretarului general si a celor 3 secretari generali adjuncti, un
autovehicul pentru transport de marfa si persoane, cu un consum maxim de
carburant de 450 litri/luna, un autovehicul pentru transport de marfa, cu un
consum maxim de carburant de 400 litri/luna, si un numar de 5 autovehicule de
interventie pentru domeniile mine, petrol, gaze, energie etc.
(2) Autovehiculele destinate transporturilor specifice, aprobate prin
Hotararea Guvernului nr. 351/1995 si prin Hotararea Guvernului nr. 955/1995, se
utilizeaza in continuare.
(3) Reprezentantii in strainatate ai Ministerului Industriei si Comertului
pentru activitatea de comert exterior vor beneficia de un numar normat de
autoturisme, in conformitate cu prevederile art. 2 din Hotararea Guvernului nr.
502/1995, pe baza de protocol incheiat cu Ministerul Afacerilor Externe.
(4) Repartizarea in cadrul ministerului a autoturismelor si a
autovehiculelor destinate transporturilor specifice la unitatile subordonate se
face prin ordin al ministrului industriei si comertului.
Art. 10
Ministerul Industriei si Comertului are in administrare urmatoarele bunuri
imobile din domeniul public al statului:
- sediul (cladiri, anexe si terenul aferent) din municipiul Bucuresti,
Calea Victoriei nr. 152, sectorul 1;
- corpurile C si D, cu anexe si terenul aferent din municipiul Bucuresti,
str. General Berthelot nr. 24;
- cladirea si terenul aferent Institutului pentru Management si Informatica
din municipiul Bucuresti, bd Timisoara nr. 6, sectorul 2;
- cladirea si terenul aferent Centrului de Perfectionare pentru Personalul
din Industrie Busteni, Str. Paltinului nr. 16, judetul Prahova;
- baza sportiva din municipiul Bucuresti, str. Gabriel Perri nr. 11,
sectorul 1.
Art. 11
Anexele nr. 1 si 2 fac parte integranta din prezenta hotarare.
Art. 12
Pe data intrarii in vigoare a prezentei hotarari se abroga Hotararea
Guvernului nr. 382/1997 privind organizarea si functionarea Ministerului
Industriei si Comertului, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I,
nr. 166 din 23 iulie 1997, cu modificarile si completarile ulterioare.
PRIM-MINISTRU
RADU VASILE
Contrasemneaza:
Ministrul industriei si comertului,
Radu Berceanu
Ministrul finantelor,
Decebal Traian Remes
Ministrul muncii
si protectiei sociale,
Alexandru Athanasiu
ANEXA 1
Numarul maxim de posturi = 790,
din care 167 la extern (exclusiv demnitarii
si posturile aferente cabinetelor acestora)
MINISTERUL INDUSTRIEI SI COMERTULUI
. . . . . . . . . . . . .
____________ . ________________ . _________________
|Colegiul | . | MINISTRU | . ____|Directia speciala|
|ministerului|---.---|----------------|--.----| |_________________|
|____________| . |Cabinet demnitar| . | _________________
. |________________| . |____| Directia control|
. | . |_________________|
. . . . . . . . . | . . . . . . . . . . . . . . . . . .
. ____________|_________________________________ .
. ________|_______ | _______|________ _______|________ .
. |Secretar de stat| | |Secretar de stat| |Secretar de stat| .
. |----------------| | |----------------| |----------------| .
. |Cabinet demnitar| | |Cabinet demnitar| |Cabinet demnitar| .
. |________________| | |________________| |________________| .
. . . . . . . .|. . . . . . | . . . . . . | . . . . . . . . . .|. . . . . .
|____________|_____________|____________________|
________________________|___________________________
| Secretar general |
|----------------------------------------------------|
|Secretar general Secretar general Secretar general|
| adjunct adjunct adjunct |
|----------------------------------------------------|
| Secretariat general |
|____________________________________________________|
_____________________|_________________________
___|___ ___|___ ___|___ ___|___
| MODUL | | MODUL | | MODUL | | MODUL |
| 1 | | 2 | | 3 | | 4 |
|_______| |_______| |_______| |_______|
MODUL 1:
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
. _______________________ .
. | Departamentul energie | .
. | si resurse minerale | .
. |_______________________| .
. _________________|_________________ .
. _____|____ | ________|________ .
. | Directia | | | Directia | .
. | generala | | | generala | .
. | energie | | | petrol si gaze | .
. |__________| | |_________________| .
. _______|________ | _______|______ .
. ______|_____ _____|____ | _____|____ ____|_____ .
. | Directia | | Directia | | | Directia | | Directia | .
. | energie | | energie | | | petrol | | gaze | .
. | electrica | | nucleara | | | | | naturale | .
. | si termica | | | | | | | | .
. |____________| |__________| | |__________| |__________| .
. | .
. | .
. _________|_________ .
. | Directia generala | .
. | mine si geologie | .
. |___________________| .
. | .
. _________|__________ .
. | Directia inchideri | .
. | de mine | .
. |____________________| .
. .
. .
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
MODUL 2:
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
. ___________________ .
. | Departamentul | .
. | servicii generale | .
. |___________________| .
. ____________________________|__________________________ .
. | ______|______ ______|_____ _____|______ | .
. | | Directia | | Directia | | Directia | | .
. | | generala | | generala | | generala | | .
. | | strategie | | legislatie | | bugete | | .
. | | si programe | | si | | si finante | | .
. | | de | | contencios | | | | .
. | | dezvoltare | | | | | | .
. | |_____________| |____________| |____________| | .
. | | | .
. | ________________ ____|_____ | .
. | | Directia | | Directia | | .
. |___| restructurare | | valutara | | .
. | | si privatizare | |__________| | .
. | |________________| | .
. | ________________ _______________ | .
. | | Directia | | Directia | | .
. | | generala | | organizare, | | .
. |___| cooperare | | resurse umane |__| .
. | economica | | si pregatire | | .
. | internationala | | profesionala | | .
. |________________| |_______________| | .
. _______________ | .
. | Directia | | .
. | relatii | | .
. | publice |__| .
. | si protocol | | .
. |_______________| | .
. _______________ | .
. | Directia | | .
. | administrativa|__| .
. |_______________| .
. .
. .
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
MODUL 3:
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
. _______________ .
. | Departamentul | .
. | industrie | .
. |_______________| .
. _______________|__________________________________ .
. __________|__________ _________|_________ | .
. | Directia generala | | Directia generala | | .
. | produse industriale | | bunuri de consum | | .
. |_____________________| |___________________| | .
. | | | .
. _______|_________ ____|_________ | .
. ______|_____ | _______|_____ _____|____ _______|______ | .
. | Directia | | | Directia | | Directia | | Directia | | .
. | metalurgie | | | chimie, | | textile, | | materiale de | | .
. | | | | petrochimie | | pielarie | | constructii, | | .
. |____________| | |_____________| | | | lemn, sticla | | .
. | | | | si ceramica | | .
. _______|__________ |__________| |______________| | .
. ______|______ ________|_______ _____________ | .
. | Directia | | Directia | | Directia | | .
. | constructii | | electronica, | | protectia | | .
. | de masini | | electrotehnica | | mediului si |______| .
. |_____________| |________________| | calitatea | .
. | produselor | .
. | industriale | .
. |_____________| .
. .
. .
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
MODUL 4:
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
. ______________________ .
. | Departamentul comert | .
. |______________________| .
. | _____________ .
. | | Subsecretar | .
. | | de stat | .
. | |_____________| .
. _______________________|___________________________| .
. ____|_____ ____|___________ | ______|___ .
. | Directia | | Directia | | | Directia | .
. | generala | | generala | | | generala | .
. | comert | | promovare si | | | relatii | .
. | interior | | administrare | | | europene | .
. |__________| | comert exterior| | |__________| .
. |______________ |________________| | ______| .
. | |______________ | | ______________ .
. | ________________ | | | | Directia | .
. ________________ | | Directia | | | | | integrare | .
. | Directia | | | promovare |__| | |__| europeana | .
. | practici |__| | export | | | | | si regionala | .
. | comerciale | | |________________| | | | |______________| .
. |________________| | ________________ | | | ______________ .
. ________________ | | Directia | | | | | Directia | .
. | Directia | | | administrare | | | | | programe cu | .
. | protectia |__| | comert |__| | |__| Uniunea | .
. | consumatorului | | exterior | | | | Europeana | .
. |________________| |________________| | | |______________| .
. ________________ ________________ | | ______________ .
. | Directia | | Directia | | | | Directia | .
. | relatii | | instrumente | | | | relatii | .
. | bilaterale |__ | de aparare |_____| | | bilaterale | .
. | cu Asia | | | comerciala | | |__| cu tarile | .
. | si Oceania | | |________________| | | | Uniunii | .
. |________________| | ________________ | | | Europene | .
. ________________ | | Directia | | | |______________| .
. | Directia | | | organizatii | | | ______________ .
. | relatii | | | internationale |_____| | | Directia | .
. | bilaterale |__| | si relatii | | | | relatii | .
. | cu America | | | multilaterale | | |__| bilaterale | .
. |________________| | |________________| | | cu celelalte | .
. ________________ | | | tari europene| .
. | Directia | | | |______________| .
. | relatii | | | .
. | bilaterale | | | .
. | cu Africa si |__|__________________________| .
. | Orientul | .
. | Mijlociu | .
. |________________| .
. .
. .
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
ANEXA 2
UNITATILE
care functioneaza in subordinea, sub autoritatea sau in coordonarea
Ministerului Industriei si Comertului
A. Unitati aflate in subordinea ministerului
I. Cu finantare de la bugetul de stat:
1. Agentia Romana pentru Conservarea Energiei
2. Comisia Nationala pentru Reciclarea Materialelor
3. Institutul de Management si Informatica
II. Cu finantare extrabugetara:
1. Centrul de Formare si Management pentru Comert Bucuresti
2. Inspectia de Stat pentru Controlul Cazanelor, Recipientelor sub Presiune
si Instalatiilor de Ridicat, cu unitati in teritoriu, Bucuresti
III. Cu finantare mixta:
1. Centrul de Pregatire pentru Personalul din Industrie Busteni
2. Centrul Roman de Comert Exterior Bucuresti
3. Biroul Roman de Metrologie Legala Bucuresti
IV. Cu finantare externa si de la bugetul de stat:
1. Unitatea de management a proiectului - UMP
2. Unitatea de implementare a proiectului - UIP
NOTA:
Numarul de personal pentru unitatile finantate de la bugetul de stat se
stabileste anual prin ordin al ministrului, in functie de fondurile aprobate;
aceste unitati se organizeaza ca directii generale, fiind organe de
specialitate in subordinea ministerului.
B. Unitati aflate sub autoritatea ministerului
1. Regia Autonoma "Zirom" Giurgiu
2. Compania Nationala de Electricitate - S.A. Bucuresti
3. Compania Nationala a Lignitului "Oltenia" - S.A. Targu Jiu
4. Compania Nationala a Huilei - S.A. Petrosani
5. Compania Nationala a Cuprului, Aurului si Fierului "Minvest" -
S.A. Deva
6. Compania Nationala a Uraniului - S.A. Bucuresti
7. Compania Nationala a Metalelor Pretioase si Neferoase "Remin"
- S.A. Baia Mare
8. Societatea Nationala a Petrolului "Petrom" - S.A. Bucuresti
9. Societatea Nationala de Gaze Naturale "Romgaz" - S.A. Medias
10. Societatea Nationala a Carbunelui - S.A. Ploiesti
11. Societatea Nationala a Sarii - S.A. Bucuresti
12. Societatea Nationala "Nuclearelectrica" - S.A.
13. Societatea Nationala "Romarm" - S.A.
14. Societatea Comerciala "Uzina Mecanica Marsa" - S.A.
15. Societatea Comerciala "Uzina Mecanica Ramnicu Valcea" - S.A.
16. Societatea Nationala a Apelor Minerale - S.A. Bucuresti
17. Societatea Nationala "Plafar" - S.A. Bucuresti
18. Regia Autonoma pentru Activitati Nucleare Drobeta-Turnu Severin
C. Unitati aflate in coordonarea ministerului
1. Autoritatea Nationala de Reglementare in Domeniul Energiei (ANRE)
Bucuresti
2. Institutul National de Cercetare-Dezvoltare pentru Mecanica Fina - CEFIN
Bucuresti
3. Institutul National de Cercetare-Dezvoltare si Incercari pentru
Electrotehnica - ICMET Craiova
4. Institutul National de Cercetare-Dezvoltare pentru Ecologie Industriala
- ECOIND Bucuresti
5. Institutul National de Cercetare-Dezvoltare in Sudura si Incercari de
Materiale - ISIM Timisoara
6. Institutul de Proiectari pentru Industria Usoara IPIU Bucuresti
7. Institutul de Cercetari Chimice ICECHIM Bucuresti.