HOTARARE Nr. 758 din 18 iulie 2002
privind organizarea si functionarea Ministerului Dezvoltarii si Prognozei
ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 545 din 25 iulie 2002
In temeiul prevederilor art. 107 din Constitutia Romaniei si ale art. 40
alin. (1) din Legea nr. 90/2001 privind organizarea si functionarea Guvernului
Romaniei si a ministerelor,
Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.
CAP. 1
Organizarea si functionarea Ministerului Dezvoltarii si Prognozei
SECTIUNEA 1
Dispozitii generale si principalele atributii
Art. 1
(1) Ministerul Dezvoltarii si Prognozei, organ de specialitate al
administratiei publice centrale, aflat in subordinea Guvernului, urmareste
aplicarea strategiei si a Programului Guvernului, in vederea promovarii
politicilor de dezvoltare economica si sociala, precum si elaborarii analizelor
si prognozelor privind dezvoltarea economiei romanesti.
(2) Ministerul Dezvoltarii si Prognozei este minister de sinteza si are
personalitate juridica.
(3) Ministerul Dezvoltarii si Prognozei are sediul in municipiul Bucuresti,
str. Cristian Popisteanu nr. 2 - 4, sectorul 1, si dispune de spatii
corespunzatoare desfasurarii activitatii sale si in imobilul din municipiul
Bucuresti, Bd. Libertatii nr. 12, sectorul 5.
Art. 2
Pentru realizarea obiectivelor din domeniul sau de activitate Ministerul
Dezvoltarii si Prognozei indeplineste urmatoarele functii:
a) de strategie, prin care se asigura elaborarea strategiilor de dezvoltare
economica si sociala pe termen scurt, mediu si lung, a prognozelor si studiilor
privind echilibrul macroeconomic, sectorial si regional, precum si a planurilor
economice;
b) de reglementare, prin care se asigura elaborarea cadrului normativ
pentru realizarea obiectivelor din domeniul sau de activitate;
c) de reprezentare, prin care se asigura, in numele statului sau al
Guvernului, reprezentarea pe plan intern si extern in domeniul sau de activitate;
d) de autoritate de stat, prin care se asigura urmarirea si controlul
aplicarii reglementarilor din domeniul sau de activitate;
e) de administrare, prin care se asigura administrarea si gestionarea
eficienta a bunurilor din patrimoniul sau, cu respectarea dispozitiilor legale
in vigoare.
Art. 3
(1) In realizarea functiilor ce ii revin Ministerul Dezvoltarii si
Prognozei indeplineste urmatoarele atributii principale:
A. In domeniul dezvoltarii socioeconomice de ansamblu, al dezvoltarii
regiunilor si zonelor tarii:
a) elaboreaza proiectul Planului national de dezvoltare, care contine
strategia nationala pentru dezvoltare regionala, pe baza strategiilor si
planurilor regionale de dezvoltare, aprobate de consiliile pentru dezvoltare
regionala, si a strategiilor si programelor sectoriale ale autoritatilor
administratiei publice centrale, precum si de amenajare a teritoriului, conform
planurilor de amenajare a teritoriului national, aprobate prin lege. Dupa
avizarea Planului national de dezvoltare de catre Consiliul National pentru
Dezvoltare Regionala il supune spre aprobare Guvernului si asigura, pe baza
acestuia, coordonarea implementarii politicii nationale de dezvoltare
regionala;
b) urmareste realizarea obiectivelor de coeziune economica si sociala, in
scopul diminuarii decalajelor in dezvoltarea regiunilor si zonelor tarii, al
intaririi capacitatii competitive a fiecarei regiuni;
c) asigura coordonarea implementarii politicii nationale de dezvoltare pe
ansamblul tarii, pe regiuni si zone;
d) analizeaza si propune Consiliului National pentru Dezvoltare Regionala
finantarea programelor si proiectelor de dezvoltare regionala; elaboreaza
programe de sprijin al regiunilor pentru a dobandi mijloacele necesare in
vederea restructurarii, modernizarii si dezvoltarii economiilor regionale;
e) elaboreaza criteriile, prioritatile si procedurile necesare in vederea
finantarii si monitorizarii programelor si proiectelor din domeniul sau de
activitate;
f) asigura managementul financiar si tehnic al Fondului National pentru
Dezvoltare Regionala si al fondurilor de tip structural pentru realizarea
coeziunii economice si sociale, alocate Romaniei de Uniunea Europeana, in
conformitate cu Planul national de dezvoltare, din domeniul sau de activitate;
finanteaza programele si proiectele din domeniul sau de activitate prin
incheierea de contracte de finantare cu agentiile pentru dezvoltare regionala
si cu alte categorii de beneficiari si urmareste realizarea acestora; deruleaza
programe si proiecte cu finantare externa, inclusiv prin infiintarea de unitati
de management/coordonare de proiect, potrivit legii;
g) monitorizeaza programul si planul de actiuni guvernamentale si face
propuneri de solutii pentru incadrarea in termenele stabilite, in cazul
aparitiei tendintei de nerealizare sau in situatii de criza;
h) colaboreaza cu Ministerul Afacerilor Externe in realizarea obiectivelor
de cooperare externa a regiunilor de dezvoltare de tip transfrontalier,
interregional sau la nivelul euroregiunilor;
i) reprezinta Guvernul in relatia cu Uniunea Europeana si cu alte
organizatii internationale in domeniul sau de activitate, pentru elaborarea si
implementarea de politici de coeziune economica si sociala si de programe
privind dezvoltarea regionala;
j) colaboreaza cu organele de specialitate ale administratiei publice
centrale si cu autoritati ale administratiei publice locale la elaborarea
politicilor sectoriale privind pregatirea privatizarii companiilor/societatilor
nationale, precum si a societatilor comerciale rezultate din reorganizarea
regiilor autonome;
k) colaboreaza cu organizatii interne sau internationale care sprijina
dezvoltarea regionala, cu camerele de comert si industrie si cu alti
reprezentanti ai mediilor de afaceri, pentru elaborarea programelor din
domeniul sau de activitate;
l) la solicitarea Consiliului National pentru Dezvoltare Regionala si din
proprie initiativa asigura elaborarea de studii si analize si face recomandari
privind modul de realizare a obiectivelor din domeniul sau de activitate;
m) initiaza, elaboreaza si avizeaza, dupa caz, impreuna cu alte organe de
specialitate ale administratiei publice centrale, proiecte de acte normative si
de acorduri internationale in domeniul sau de activitate;
n) avizeaza documentatiile pentru obtinerea de credite si alte fonduri
externe cu garantia statului sau cu garantii bancare pentru finantarea de
programe si proiecte specifice;
o) propune nominalizarea de catre Consiliul National pentru Dezvoltare
Regionala si aprobarea de catre Guvern a declararii unor zone defavorizate, pe
baza documentatiilor aprobate de consiliile pentru dezvoltare regionala;
analizeaza situatia economica si sociala a zonelor economice cu statut special
- zone defavorizate, parcuri industriale si alte asemenea zone declarate
potrivit legii; avizeaza si supune spre aprobare Guvernului strategia de
dezvoltare a acestora;
p) supune spre aprobare Guvernului programe pentru zonele economice cu
statut special - zone defavorizate, parcuri industriale si alte asemenea zone
declarate potrivit legii;
q) elaboreaza si supune spre aprobare Consiliului National pentru
Dezvoltare Regionala programe de dezvoltare regionala pentru sustinerea
procesului de postprivatizare;
r) asigura secretariatul Consiliului National pentru Dezvoltare Regionala;
s) informeaza Guvernul cu privire la volumul, structura, evolutiile si
tendintele din domeniul economic; elaboreaza materiale promotionale, studii si
analize in domeniul sau de activitate;
t) actioneaza pentru imbunatatirea si monitorizarea mediului de afaceri;
acorda asistenta, consultanta si presteaza servicii in domeniul sau de
activitate; coordoneaza activitatea grupului de lucru avand ca obiect de
activitate identificarea problemelor si a solutiilor adecvate pentru
imbunatatirea mediului de afaceri;
u) colaboreaza cu ministerele implicate in activitatea de formare
profesionala, in vederea elaborarii si urmaririi realizarii Planului national
de formare profesionala.
B. In domeniul prognozei economico-sociale:
a) elaboreaza strategii de dezvoltare economica si sociala pe termen scurt,
mediu si lung, in conformitate cu Programul de guvernare;
b) elaboreaza prognoze si studii referitoare la echilibrul macroeconomic,
sectorial si regional; pentru fundamentarea studiilor de prognoza intocmeste
studii privind dezvoltarea ramurilor si subramurilor, inclusiv pe forme de
proprietate; estimeaza potentialul productiv si propune solutii de utilizare a
acestuia, corespunzator resurselor, posibilitatilor si programelor de
restructurare, modernizare si retehnologizare; evalueaza si certifica, potrivit
legii, programele de restructurare elaborate de societatile comerciale;
estimeaza cheltuielile de capital pentru investitiile totale in economie si
pentru investitiile publice, pe destinatii ale acestora; participa la
elaborarea propunerilor pentru ierarhizarea prioritatii proiectelor de
investitii publice;
c) elaboreaza prognoze si studii referitoare la investitiile straine directe,
societati straine cu participare straina de capital, monitorizeaza fluxurile de
fonduri externe derulate prin Fondul National de Preaderare (PHARE, ISPA,
SAPARD), fondurile de asistenta primite de Romania in cadrul unor programe
bilaterale, precum si intrarile de fonduri externe destinate dezvoltarii, in
cazul in care ministerele vor derula direct programe care implica utilizarea
unor astfel de fonduri, pe baza informatiilor puse la dispozitie de Banca
Nationala a Romaniei, Camera de Comert si Industrie a Romaniei si a
Municipiului Bucuresti, Autoritatea pentru Privatizare si Administrarea
Participatiilor Statului, Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Bancare,
Ministerul Finantelor Publice si de celelalte ministere si autoritati ale
administratiei publice centrale;
d) elaboreaza si utilizeaza modele economico-matematice pentru proiectia
formarii si utilizarii produsului intern brut, a veniturilor nominale si reale
ale populatiei, a consumului de marfuri si servicii; determina eficienta
utilizarii factorilor de productie la nivel macroeconomic;
e) asigura impreuna cu Institutul National de Statistica compararea
internationala a principalilor indicatori in Sistemul Conturilor Nationale;
f) elaboreaza prognoze referitoare la resursele de munca, formare
profesionala si echilibrul pietei fortei de munca; intocmeste studii si analize
privind unele activitati cu profil social si de protectie sociala;
g) analizeaza conjunctura economica pe plan mondial si implicatiile
previzibile ale acesteia asupra exportului, importului si dezvoltarii economice
a Romaniei;
h) elaboreaza prognoze privind echilibrul valutar si relatiile economice
externe, precum si impactul acestora asupra economiei reale;
i) analizeaza efectele politicilor financiare, monetare, valutare si
bugetare asupra economiei reale; efectueaza studii privind eficienta utilizarii
capitalului in economia reala; elaboreaza prognoze pe baza analizelor
efectuate, precum si analize privind efectele procesului inflationist asupra
echilibrelor la nivel macroeconomic;
j) elaboreaza si editeaza un buletin de informare cuprinzand studii,
analize, prognoze proprii, precum si sinteze referitoare la experiente,
orientari si previziuni pe plan mondial.
C. In domeniul integrarii europene:
a) colaboreaza cu Ministerul Integrarii Europene la elaborarea Programului
national de aderare a Romaniei (PNAR) la Uniunea Europeana, a altor programe
care vizeaza pregatirea pentru aderare si urmareste transpunerea acestora in
practica;
b) stabileste impreuna cu Ministerul Integrarii Europene si cu Ministerul
Finantelor Publice, in concordanta cu Programul de guvernare, prioritatile de
dezvoltare pe baza carora ministerele vor elabora propuneri de proiecte de
finantare din fondurile de preaderare;
c) face propuneri pentru armonizarea actelor normative din domeniul
dezvoltarii si prognozei cu legislatia Uniunii Europene, inclusiv a dosarelor
de fundamentare si a documentelor de pozitie pentru negocierile de aderare, in
domeniile de activitate ale ministerului;
d) participa la elaborarea instrumentelor de monitorizare a programelor de
dezvoltare, in vederea pregatirii Romaniei pentru aderarea la Uniunea
Europeana;
e) participa la fundamentarea asistentei de aderare in domeniul sau de activitate
si asigura monitorizarea utilizarii acesteia;
f) participa impreuna cu Ministerul Integrarii Europene si cu Ministerul
Informatiilor Publice la elaborarea strategiei de imagine a Romaniei in tarile
membre ale Uniunii Europene, avand ca obiectiv accelerarea procesului de
aderare;
g) informeaza Ministerul Integrarii Europene asupra derularii obiectivelor
de integrare din domeniul sau de activitate, prezentand informatii, date si
alte lucrari solicitate.
D. In domeniul relatiilor cu Parlamentul, patronatele, sindicatele si cu
alte organisme neguvernamentale, pe probleme de dezvoltare si prognoza:
a) elaboreaza proiecte de acte normative din domeniile de activitate ale
ministerului, potrivit legii;
b) sustine proiectele de lege in comisiile permanente si in cadrul
dezbaterilor din plenul celor doua Camere ale Parlamentului;
c) pregateste raspunsurile la intrebarile si interpelarile adresate de
parlamentari, care privesc domeniul de activitate al ministerului;
d) consulta patronatele, sindicatele si alte organisme neguvernamentale
asupra strategiilor sectoriale de dezvoltare economica si sociala; raspunde
solicitarilor acestora pentru identificarea de masuri privind solutionarea unor
probleme economice cu impact social;
e) participa la activitatea de monitorizare a Acordului social; organizeaza
si asigura buna functionare a Comisiei de dialog social constituite la nivelul
ministerului.
(2) Ministerul Dezvoltarii si Prognozei indeplineste si alte atributii
stabilite prin lege sau prin alte acte normative pentru domeniul sau de
activitate, precum si cele conferite expres sau care decurg din acorduri
internationale la care Romania este parte.
Art. 4
(1) In realizarea atributiilor sale Ministerul Dezvoltarii si Prognozei
colaboreaza cu celelalte ministere si autoritati ale administratiei publice
centrale, cu autoritatile administratiei publice locale, precum si cu
patronatele, sindicatele si alte organisme neguvernamentale.
(2) Ministerele si celelalte autoritati ale administratiei publice
centrale, precum si societatile comerciale la care statul a fost sau este
actionar ori asociat au obligatia sa puna la dispozitie Ministerului
Dezvoltarii si Prognozei informatiile pe care acesta le solicita in scopul
urmaririi si evaluarii indeplinirii obiectivelor politicii nationale de
dezvoltare, precum si al elaborarii, actualizarii si monitorizarii
strategiilor, programelor de guvernare, planurilor de actiune si planurilor de
dezvoltare regionala.
SECTIUNEA a 2-a
Organizarea Ministerului Dezvoltarii si Prognozei
Art. 5
(1) Structura organizatorica a Ministerului Dezvoltarii si Prognozei este
prevazuta in anexa nr. 1.
(2) In cadrul structurii organizatorice, prin ordin al ministrului
dezvoltarii si prognozei se pot constitui servicii, birouri si alte
compartimente.
(3) Numarul maxim de posturi pentru Ministerul Dezvoltarii si Prognozei
este de 273, exclusiv demnitarii si posturile aferente cabinetului ministrului;
personalului din cadrul cabinetului ministrului nu i se aplica prevederile
legii privind statutul functionarului public.
(4) Statul de functii si structura posturilor pe compartimente, incadrarea
personalului, modificarea, suspendarea sau incetarea raporturilor de serviciu
ori, dupa caz, a raporturilor de munca se aproba prin ordin al ministrului
dezvoltarii si prognozei.
(5) Personalul necesar desfasurarii activitatilor Ministerului Dezvoltarii
si Prognozei este numit sau este angajat, dupa caz, cu respectarea
dispozitiilor legale, in limita numarului maxim de posturi aprobat, tinandu-se
seama de competenta profesionala, de nivelul de pregatire, studii de
specialitate si vechime in specialitate.
(6) Structura organizatorica interna, circuitul documentelor, atributiile,
sarcinile si raspunderile personalului din aparatul Ministerului Dezvoltarii si
Prognozei se stabilesc prin regulamentul de organizare si functionare aprobat
prin ordin al ministrului dezvoltarii si prognozei.
(7) Pe langa Ministerul Dezvoltarii si Prognozei se constituie Comitetul
interministerial pentru armonizarea strategiilor, programelor si planurilor de
actiuni sectoriale si regionale, organism consultativ, fara personalitate
juridica, condus de ministrul dezvoltarii si prognozei. Ministerele vor fi
reprezentate in comitetul interministerial la nivel de secretar de stat;
componenta comitetului interministerial se aproba prin decizie a
primului-ministru.
SECTIUNEA a 3-a
Conducerea Ministerului Dezvoltarii si Prognozei
Art. 6
(1) Conducerea Ministerului Dezvoltarii si Prognozei se exercita de
ministrul dezvoltarii si prognozei.
(2) Ministrul dezvoltarii si prognozei reprezinta ministerul in raporturile
cu celelalte autoritati publice, cu persoanele juridice si fizice din tara si
din strainatate.
(3) Ministrul dezvoltarii si prognozei indeplineste, in domeniul de
activitate al ministerului, atributiile generale prevazute la art. 53 alin. (1)
din Legea nr. 90/2001 privind organizarea si functionarea Guvernului Romaniei
si a ministerelor.
(4) Ministrul dezvoltarii si prognozei indeplineste si alte atributii
specifice stabilite prin acte normative.
(5) Ministrul dezvoltarii si prognozei isi indeplineste atributiile ce ii
revin folosind aparatul propriu, precum si prin Institutul National de
Statistica aflat in coordonarea sa directa.
(6) In exercitarea atributiilor ce ii revin ministrul dezvoltarii si
prognozei emite ordine si instructiuni, in conditiile legii.
Art. 7
Ministrul dezvoltarii si prognozei conduce aparatul propriu al
ministerului, stabilit prin prezenta hotarare, numeste si elibereaza din
functie personalul acestuia.
Art. 8
Statul de functii al Ministerului Dezvoltarii si Prognozei se aproba de
ministrul dezvoltarii si prognozei, in limita numarului de posturi aprobate
prin prezenta hotarare, in conditiile legii.
Art. 9
In cazul in care ministrul dezvoltarii si prognozei, din diferite motive,
nu isi poate exercita atributiile curente, desemneaza secretarul de stat care
va exercita aceste atributii, instiintandu-l pe primul-ministru despre aceasta.
Art. 10
(1) Ministrul dezvoltarii si prognozei indeplineste, conform legii, functia
de ordonator principal de credite.
(2) Ministrul dezvoltarii si prognozei poate delega dreptul de semnatura
secretarilor de stat, cu exceptia atributiei de ordonator principal de credite,
care poate fi delegata numai inlocuitorului de drept, prin ordin al ministrului
dezvoltarii si prognozei.
(3) Ministrul dezvoltarii si prognozei coordoneaza activitatea Institutului
National de Statistica, prevazut in anexa nr. 2.
Art. 11
(1) Pe langa ministrul dezvoltarii si prognozei functioneaza, ca organ
consultativ, Colegiul ministerului.
(2) Componenta si regulamentul de organizare si functionare ale Colegiului ministerului
se aproba prin ordin al ministrului dezvoltarii si prognozei.
(3) Colegiul ministerului se intruneste, la cererea si sub presedintia
ministrului dezvoltarii si prognozei, pentru dezbaterea unor probleme privind
activitatea Ministerului Dezvoltarii si Prognozei.
Art. 12
(1) In activitatea de conducere a Ministerului Dezvoltarii si Prognozei
ministrul dezvoltarii si prognozei este ajutat de 4 secretari de stat care
exercita atributiile delegate de catre ministru si de un secretar general numit
in conditiile legii.
(2) Secretarul de stat care coordoneaza activitatea pentru integrare
europeana este membru al Comitetului interministerial pentru integrare
europeana, fiind subordonat ministrului integrarii europene.
Art. 13
(1) Secretarul general al Ministerului Dezvoltarii si Prognozei este
functionar public de cariera, numit pe baza de concurs sau examen, pe criterii
de profesionalism.
(2) Secretarul general indeplineste atributiile prevazute la art. 49 alin.
(2) din Legea nr. 90/2001.
(3) Secretarul general al Ministerului Dezvoltarii si Prognozei poate
indeplini si alte insarcinari prevazute de regulamentul de organizare si
functionare a ministerului ori incredintate de ministrul dezvoltarii si
prognozei.
Art. 14
(1) In realizarea atributiilor ce ii revin secretarul general este ajutat
de un secretar general adjunct.
(2) Secretarul general adjunct este functionar public de cariera, numit pe
baza de concurs sau examen, pe criterii de profesionalism, in conditiile legii.
Art. 15
Salarizarea personalului din aparatul propriu al Ministerului Dezvoltarii
si Prognozei se face potrivit legii.
Art. 16
(1) Finantarea cheltuielilor curente si de capital ale Ministerului
Dezvoltarii si Prognozei se asigura din bugetul de stat; sumele care se aloca
anual pentru constituirea Fondului National pentru Dezvoltare Regionala se
evidentiaza in mod distinct in bugetul ministerului.
(2) Ministerul Dezvoltarii si Prognozei se doteaza cu un numar de
autoturisme pentru aparatul central, potrivit legii.
CAP. 2
Dispozitii finale
Art. 17
Anexele nr. 1 si 2 fac parte integranta din prezenta hotarare.
Art. 18
Pe data intrarii in vigoare a prezentei hotarari se abroga Hotararea
Guvernului nr. 161/2002 privind organizarea si functionarea Ministerului
Dezvoltarii si Prognozei, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I,
nr. 159 din 5 martie 2002.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NASTASE
Contrasemneaza:
Ministrul dezvoltarii si prognozei,
Gheorghe Romeo Leonard Cazan
Ministrul finantelor publice,
Mihai Nicolae Tanasescu
ANEXA 1*)
*) Anexa nr. 1 este reprodusa in facsimil.
Numarul maxim de posturi = 273
(exclusiv demnitarii si posturile
aferente cabinetului ministrului)
MINISTERUL DEZVOLTARII SI PROGNOZEI
____________________________
| Cabinetul ministrului |___
|____________________________| |
____________________________ |
| Compartimentul de audit | |
| public intern |___|
|____________________________| |
____________________________ |
| Consilier diplomatic |___|
|____________________________| | __________ _______________________
____________________________ |___| MINISTRU |_____| COLEGIUL MINISTERULUI |
| Corpul de control al |___| |__________| |_______________________|
| ministrului | | | :
|____________________________| | | : __________
____________________________ | | : / \
| Purtator de cuvant si | | | :.......| Institutul |
| relatii cu mass-media |___| | | National de |
|____________________________| | | Statistica |
| \ __________ /
_________________________________________|
| ____________________________________
| ________________________ _| Directia Planul National de
|
| |Directia generala pentru| ..|.| Dezvoltare
|
| | dezvoltare regionala |___:_|
|____________________________________|
| |________________________| : | ____________________________________
| | : |_| Directia pentru programe regionale
|
| |
:.|.|____________________________________|
| | : | ____________________________________
| | : |_| Directia cooperare
transfrontaliera|
| |
:.|.|____________________________________|
| | : | ____________________________________
| | : |_| Directia zone asistate
|
| |
:...|____________________________________|
| ____________________ | :
| | SECRETAR DE STAT |__| : ____________________________________
| _| pentru | :...| Directia de imbunatatire si
|
| | |dezvoltare regionala|____________:___| monitorizare a mediului de afaceri
|
| | |____________________| :
|____________________________________|
| | | Cabinet demnitar | :
| | |____________________| : ____________________________________
| | : | Directia generala strategii si
|
| | : _| programe nationale de dezvoltare
|
| | : | |
|
| |
:.|.|____________________________________|
| | : | ____________________________________
| | : |_| Directia evaluarii politicilor
|
| | : | | financiare, monetare si valutare
|
| |
:.|.|____________________________________|
| | ____________________ : | ____________________________________
| | | SECRETAR DE STAT | : |_| Directia evaluare si certificare
|
|_|_| pentru strategii |____________:_| | programe de restructurare
|
| | si prognoza | :.|.|____________________________________|
| |____________________| : | ____________________________________
| | Cabinet demnitar | : |_| Directia echilibre, restructurare
|
| |____________________| : | | si prognoze sectoriale
|
|
:.|.|____________________________________|
| : | ____________________________________
| :.|.| Directia comert exterior; balante
|
| : |_| comerciale
|
| :
|____________________________________|
| ____________________ : ____________________________________
| | SECRETAR DE STAT | : | Directia pentru armonizare cu
|
|_| pentru integrare |____________:___|legislatia si programele comunitare
|
| | europeana | :
|____________________________________|
| |____________________| :
| | Cabinet demnitar | :
| |____________________| :
| ____________________ : ____________________________________
| | SECRETAR DE STAT | : | Directia pentru relatia cu
|
|_| pentru relatia cu | : _| Parlamentul, patronatele si
|
| | Parlamentul, | :.|.| sindicatele
|
| | patronatele si |____________:_| |____________________________________|
| | sindicatele | : | ____________________________________
| |____________________| : |_| Directia juridica
|
| | Cabinet demnitar |
:.|.|____________________________________|
| |____________________| : | ____________________________________
| : |_| Directia politicilor si
|
| :...| resurselor umane
|
| :
|____________________________________|
| .................: ____________________________________
| : _| Directia economica
|
| : |
|____________________________________|
| : | ____________________________________
| : |_| Directia de plati programe
|
| : | |____________________________________|
| ________________: __________ | ____________________________________
| | | | Secretar | |_| Directia informatica
|
|_|SECRETAR GENERAL|_| general |_____| |____________________________________|
| | | adjunct | | ____________________________________
|________________| |__________| |_| Directia administrativ, patrimoniu
|
| si arhivare |
|____________________________________|
ANEXA 2
INSTITUTII
aflate in coordonarea ministrului dezvoltarii si prognozei
Institutul National de Statistica