Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 501/5253 din  8 octombrie 2003

pentru aprobarea Metodologiei certificarii formarii profesionale a adultilor

ACT EMIS DE: MINISTERUL MUNCII, SOLIDARITATII SOCIALE SI FAMILIEI


SmartCity3

              Nr. 501 din 8 octombrie 2003
              MINISTERUL EDUCATIEI, CERCETARII SI TINERETULUI
              Nr. 5.253 din 16 octombrie 2003
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 774 din  5 noiembrie 2003

    In temeiul Hotararii Parlamentului Romaniei nr. 16/2003 privind modificarea structurii si componentei Guvernului,
    avand in vedere:
    - prevederile art. 17 din Hotararea Guvernului nr. 737/2003 privind organizarea si functionarea Ministerului Muncii, Solidaritatii Sociale si Familiei si ale art. 12 alin. (5) din Hotararea Guvernului nr. 741/2003 privind organizarea si functionarea Ministerului Educatiei, Cercetarii si Tineretului,
    - prevederile art. 35 din Normele metodologice de aplicare a prevederilor Ordonantei Guvernului nr. 129/2000 privind formarea profesionala a adultilor, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 522/2003,

    ministrul muncii, solidaritatii sociale si familiei si ministrul educatiei, cercetarii si tineretului emit urmatorul ordin:

    Art. 1
    Se aproba Metodologia certificarii formarii profesionale a adultilor, prevazuta in anexa care face parte integranta din prezentul ordin.
    Art. 2
    Prezentul ordin va fi publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

              Ministrul muncii, solidaritatii sociale si familiei,
                                   Elena Dumitru

                 Ministrul educatiei, cercetarii si tineretului,
                                Alexandru Athanasiu

    ANEXA 1

                                   METODOLOGIA
                 certificarii formarii profesionale a adultilor

    CAP. 1
    Dispozitii generale

    Art. 1
    (1) Prezenta metodologie de certificare a formarii profesionale a adultilor, denumita in continuare metodologie, cuprinde procedurile de organizare si desfasurare a examenului de absolvire a programelor de formare profesionala a adultilor, precum si modalitatile de eliberare, gestionare si arhivare a certificatelor de calificare si de absolvire cu recunoastere nationala.
    (2) Prezenta metodologie se aplica programelor de formare profesionala organizate de furnizorii de formare profesionala autorizati in conditiile prevazute de Ordonanta Guvernului nr. 129/2000 privind formarea profesionala a adultilor, republicata, denumita in continuare ordonanta.
    Art. 2
    Furnizorul de formare profesionala elibereaza persoanei care a promovat examenul de absolvire a unui program de formare profesionala urmatorul tip de certificat, dupa caz:
    a) certificat de calificare profesionala pentru programele de calificare sau recalificare;
    b) certificat de absolvire pentru programele de initiere, perfectionare, specializare, precum si la absolvirea fiecarui modul, in cazul programelor de formare profesionala structurate pe module.
    Art. 3
    Absolventii care cumuleaza certificate de absolvire pentru toate modulele unui program de calificare sau recalificare se pot inscrie la examenul de absolvire pentru obtinerea certificatului de calificare la orice furnizor de formare autorizat pentru programul respectiv sau pentru un program care corespunde acestuia in proportie de minimum 70% .
    Art. 4
    (1) Certificatele de calificare profesionala sau de absolvire cu recunoastere nationala se elibereaza insotite de o anexa denumita "Supliment descriptiv al certificatului", in care se precizeaza competentele profesionale dobandite.
    (2) Modelele certificatelor de calificare si de absolvire, precum si al suplimentului descriptiv al certificatului sunt prevazute in anexele nr. 4, 5 si 6 din Normele metodologice de aplicare a prevederilor Ordonantei Guvernului nr. 129/2000 privind formarea profesionala a adultilor, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 522/2003.
    Art. 5
    (1) La examenul de absolvire se pot inscrie, pe baza unei cereri, participantii care au parcurs tematica programului de formare profesionala.
    (2) In cazul programelor de calificare sau de recalificare este necesar ca participantii care se inscriu la examenul de absolvire sa fi promovat fiecare disciplina sau modul.
    Art. 6
    (1) Examenul de absolvire se sustine in fata unei comisii de examinare constituite din 3 persoane, dintre care, conform prevederilor art. 29 alin. (2) din ordonanta, 2/3 sunt specialisti din afara furnizorilor de formare profesionala si 1/3 reprezinta furnizorul de formare profesionala care a organizat programul de formare profesionala.
    (2) La examenul de absolvire pot asista ca observatori si reprezentanti ai agentilor economici.

    CAP. 2
    Organizarea examenului de absolvire

    Art. 7
    Examenul de absolvire este organizat de furnizorul de formare profesionala sub coordonarea comisiei de autorizare judetene sau a municipiului Bucuresti, denumita in continuare comisie de autorizare.
    Art. 8
    (1) La inceperea unui program de formare profesionala, furnizorul de formare profesionala are obligatia sa comunice comisiei de autorizare tipul programului si data estimata a examenului de absolvire, in vederea selectarii specialistilor care vor face parte din comisia de examinare.
    (2) Membrii comisiei de examinare din afara furnizorului de formare profesionala sunt selectati din listele de specialisti aprobate de comisiile de autorizare, alte persoane decat cele care au realizat evaluarea in vederea autorizarii.
    (3) Numele membrului comisiei de examinare care reprezinta furnizorul de formare profesionala va fi comunicat comisiei de autorizare cu minimum 15 zile calendaristice inainte de data inceperii examenului de absolvire.
    (4) Cu minimum 10 zile calendaristice inainte de data inceperii examenului de absolvire, comisia de autorizare decide componenta comisiei de examinare, desemneaza presedintele acesteia din randul specialistilor din afara furnizorului de formare profesionala si stabileste sarcinile membrilor comisiei de examinare. Decizia scrisa privind componenta comisiei de examinare este comunicata furnizorului de formare profesionala cu cel putin 48 de ore inaintea inceperii examenului de absolvire.
    (5) In caz de indisponibilitate a unui membru al comisiei de examinare, presedintele comisiei de autorizare desemneaza un inlocuitor, cu respectarea prevederilor alin. (2).
    (6) Furnizorul de formare profesionala numeste o persoana care nu face parte din comisia de examinare, care sa asigure lucrarile de secretariat ale examenului de absolvire.
    Art. 9
    (1) Comisia de examinare organizeaza si efectueaza examinarea si notarea participantilor la examenul de absolvire si are urmatoarele atributii:
    a) verifica conditiile tehnice de desfasurare a examenului de absolvire si, in cazul in care constata ca acestea nu sunt corespunzatoare, decide amanarea examenului pana la remedierea situatiei;
    b) aproba graficul de desfasurare a examenului de absolvire si il afiseaza cu cel putin 24 de ore inainte de inceperea acestuia;
    c) stabileste modalitatea de desfasurare a probei teoretice, scris si/sau oral;
    d) stabileste subiectele pentru probele examenului de absolvire, pe baza variantelor de subiecte propuse de furnizorul de formare, pe care le verifica sa acopere continutul integral al programului de formare profesionala;
    e) stabileste durata probei practice in functie de specificul acesteia, fara insa sa depaseasca 3 ore;
    f) afiseaza rezultatele examenului de absolvire;
    g) intocmeste si pastreaza, pe toata durata desfasurarii examenului de absolvire, documentatia aferenta acestuia, pe care in final o preda sub semnatura furnizorului de formare profesionala;
    h) intocmeste procesul-verbal cu privire la modul de organizare si desfasurare a examenului de absolvire, conform modelului prezentat in anexa nr. 1 la prezenta metodologie, pe care il inainteaza comisiei de autorizare.
    (2) Activitatile comisiei de examinare se desfasoara in prezenta tuturor membrilor acesteia.
    Art. 10
    Furnizorul de formare profesionala are urmatoarele obligatii pentru organizarea examenului de absolvire:
    a) pune la dispozitie comisiei de examinare lista persoanelor inscrise la examenul de absolvire, in ordine alfabetica, si documentele care atesta parcurgerea programului de catre acestea, inclusiv pentru cei care au absolvit cursul in alte serii sau la alti furnizori de formare;
    b) pregateste si pune la dispozitie comisiei de examinare minimum 5 variante de subiecte pentru fiecare dintre probele examenului de absolvire, acoperind integral continutul programului, conform metodologiei programului de formare profesionala;
    c) pregateste si pune la dispozitie comisiei de examinare documentatia tehnica, salile, aparatele, instrumentele, sculele, dispozitivele, materialele necesare desfasurarii probelor de examen, in conditii corespunzatoare;
    d) incheie protocol de colaborare cu agentii economici, daca proba practica se desfasoara in spatii apartinand acestora;
    e) asigura respectarea normelor de igiena si securitatea muncii pe perioada desfasurarii probei practice;
    f) primeste documentatia examenului de absolvire la finalizarea acestuia si asigura pastrarea ei pentru o perioada de 5 ani.

    CAP. 3
    Desfasurarea examenului de absolvire

    Art. 11
    In ziua examenului comisia de examinare preia catalogul participantilor pentru programul de formare profesionala al carui model este prezentat in anexa nr. 2 la prezenta metodologie, verifica indeplinirea conditiilor prevazute la art. 5 alin. (2) si stabileste subiectele probelor de examen.
    Art. 12
    (1) Examenul de absolvire pentru programele de calificare si recalificare consta intr-o proba teoretica si o proba practica.
    (2) Modalitatea de sustinere a probei teoretice si a celei practice se stabileste prin programul de formare profesionala si este:
    a) la proba practica: lucrare practica;
    b) la proba teoretica: lucrare scrisa si/sau examinare orala.
    (3) Probele examenului de absolvire pentru programele de initiere, de perfectionare sau de specializare se stabilesc de catre furnizorul de formare profesionala prin programul de formare profesionala.
    Art. 13
    (1) Aprecierea rezultatelor la probele examenului de absolvire se face prin note de la 1 la 10.
    (2) Pentru fiecare proba notarea se face independent de cei 2 membri ai comisiei de examinare, cu exceptia presedintelui, notele fiind consemnate in foaia de notare. Nota finala reprezinta media aritmetica a notelor acordate si este consemnata in catalogul de examen, care se completeaza in dublu exemplar. Modelul foii de notare si al catalogului cu rezultatele examenului sunt prezentate in anexa nr. 3 si, respectiv, anexa nr. 4 la prezenta metodologie.
    (3) Intre notele acordate de membrii comisiei de examinare nu pot fi diferente mai mari de un punct, cazurile contrare fiind mediate de presedintele comisiei de examinare, hotararea sa fiind definitiva.
    Art. 14
    (1) Lucrarea practica pentru programele de calificare/recalificare consta in executarea unei lucrari de specialitate, urmata de prezentarea si argumentarea operatiilor efectuate. Comisia de examinare stabileste pentru fiecare participant, dintre temele anuntate, lucrarea de specialitate pe care acesta urmeaza sa o realizeze individual. In cazul in care programul de formare profesionala prevede realizarea unui proiect, lucrarea practica se alege de comisia de examinare din tematica proiectului.
    (2) Lucrarea se realizeaza in fata comisiei de examinare si se desfasoara in conditii cat mai apropiate de conditiile reale de munca, de regula in aceleasi spatii in care s-a desfasurat si pregatirea practica. Prezentarea si argumentarea lucrarii practice nu pot depasi 20 de minute.
    (3) Nota finala se stabileste ca medie aritmetica a notelor acordate in foaia de notare de catre cei doi membri ai comisiei de examinare, cu exceptia presedintelui, si se consemneaza in catalogul cu rezultatele examenului.
    (4) Nota minima de promovare a probei practice este 6 (sase).
    (5) Nota de la proba practica nu poate fi contestata.
    Art. 15
    (1) Lucrarea scrisa dureaza maximum doua ore si are la baza tematica parcursa in cadrul programei de pregatire. Subiectul poate cuprinde mai multe puncte/subpuncte sau mai multe intrebari tip grila. Comisia de examinare asigura confidentialitatea subiectului pana la comunicarea sa participantilor la examenul de absolvire.
    (2) La comunicarea subiectului se precizeaza timpul acordat pentru realizare si baremul de notare.
    (3) Lucrarile scrise se realizeaza sub supravegherea celor doi membri ai comisiei de examinare, utilizandu-se hartie stampilata de catre furnizorul de formare profesionala si semnata de presedintele comisiei de examinare. La finalizare lucrarile sigilate se predau presedintelui comisiei de examinare, pe baza de semnatura in tabelul nominal de predare a lucrarilor scrise, al carui model este prezentat in anexa nr. 5 la prezenta metodologie, cu precizarea numarului de pagini.
    (4) Lucrarile sigilate se numeroteaza si se transmit celor doi membri ai comisiei de examinare, desemnati sa realizeze corectarea lor. Acestia le verifica si le noteaza independent, respectand baremul de notare pentru fiecare punct sau subpunct al lucrarii ori utilizand grila de corectare.
    (5) Nota finala pentru proba scrisa se calculeaza in conditiile art. 14 alin. (3) si este consemnata pe lucrare si in catalogul cu rezultatele examenului, dupa desigilarea lucrarilor.
    (6) Nota minima pentru promovarea probei scrise este 5 (cinci).
    (7) Contestatiile la proba scrisa se depun in termen de 24 de ore dupa afisarea rezultatelor obtinute, rezolvarea lor fiind de competenta comisiei de examinare. In cazul in care este necesara recorectarea, aceasta se va efectua de catre presedintele comisiei de examinare.
    Art. 16
    (1) Proba orala se sustine in fata comisiei de examinare, pe baza biletelor de examen ce contin 2 - 3 intrebari din tematica prevazuta in programa de pregatire.
    (2) Nota minima de promovare la proba orala este 5 (cinci).
    (3) Nota de la proba orala nu poate fi contestata.
    Art. 17
    (1) In cazul in care programul de formare profesionala prevede realizarea unui proiect, acesta se executa pe parcursul programului de formare profesionala sub coordonarea unui indrumator de proiect, iar sustinerea sa inlocuieste proba orala a examenului de absolvire.
    (2) Proiectul este pus la dispozitie comisiei de examinare cu cel putin 24 de ore inainte de inceperea examenului de absolvire.
    (3) Proiectul este sustinut de participantul la examenul de absolvire intr-un interval de timp de 15 - 20 de minute, in fata membrilor comisiei de examinare, care pot adresa intrebari.
    (4) Comisia de examinare consulta referatul indrumatorului de proiect, nota acordata de acesta avand caracter orientativ in aprecierea proiectului.
    (5) Nota minima de promovare a acestei probe este 6 (sase).
    (6) Nota acordata la sustinerea proiectului nu poate fi contestata.
    Art. 18
    Media finala la examenul de absolvire o constituie media aritmetica a notelor obtinute la cele doua probe de examen, calculata cu doua zecimale, fara rotunjire.
    Art. 19
    (1) Dupa terminarea ultimei probe a examenului de absolvire, comisia de examinare incheie, in termen de 48 de ore, un proces-verbal redactat conform modelului prezentat in anexa nr. 1 la prezenta metodologie.
    (2) Procesul-verbal se intocmeste in doua exemplare: un exemplar ramane la furnizorul de formare profesionala si unul se preda la secretariatul tehnic al comisiei de autorizare, avand anexat un exemplar al catalogului de examen.
    Art. 20
    Dupa incheierea examenului de absolvire se comunica rezultatele finale ale acestuia, prin afisarea listelor nominale care cuprind: numele si prenumele persoanelor inscrise la examenul de absolvire, notele finale obtinute la fiecare proba a examenului de absolvire, media finala si rezultatul final, respectiv "promovat" sau "nepromovat".
    Art. 21
    Lucrarile scrise se pastreaza in arhiva furnizorului de formare profesionala timp de 12 luni.
    Art. 22
    In cazul participarii persoanelor cu nevoi speciale la examenele de absolvire, comisia de examinare va lua toate masurile pentru ca acestea sa nu fie dezavantajate la sustinerea probelor de examen, verificand asigurarea facilitatilor corespunzatoare.
    Art. 23
    (1) Participantii care nu se prezinta la examenul de absolvire sau nu il promoveaza primesc o adeverinta de participare la programul de formare profesionala, in baza careia se pot inscrie, pentru sustinerea unui alt examen de absolvire, in aceleasi conditii.
    (2) In cazul in care furnizorul de formare profesionala nu mai organizeaza un nou examen de absolvire, participantii pot solicita comisiei de autorizare sustinerea examenului de absolvire la un alt furnizor de formare profesionala, pe baza adeverintei mentionate la alin. (1).

    CAP. 4
    Eliberarea, gestionarea si arhivarea certificatelor de calificare si a certificatelor de absolvire

    Art. 24
    Evidenta eliberarii certificatelor de calificare sau de absolvire pentru persoanele cuprinse in programele de formare profesionala se tine prin urmatoarele documente:
    1. La furnizorul de formare:
    a) registrul matricol general cu persoanele admise la programele de formare profesionala, potrivit modelului prezentat in anexa nr. 6 la prezenta metodologie; acest registru se completeaza de catre furnizorul de formare profesionala pentru toate programele pe care le are in desfasurare;
    b) catalogul participantilor pentru fiecare program de formare profesionala; acest catalog se completeaza de formatori pentru pregatirea teoretica/practica si evidentiaza disciplinele/modulele pentru care se face pregatirea, prezenta la program a persoanelor, precum si notele/calificativele obtinute pe intreg parcursul pregatirii profesionale;
    c) catalogul cu rezultatele examenului si foile de notare;
    d) procesul-verbal al comisiei de examinare;
    e) registrul de evidenta nominala a eliberarii certificatelor de calificare, potrivit modelului prezentat in anexa nr. 7 la prezenta metodologie;
    f) registrul de evidenta nominala a eliberarii certificatelor de absolvire, potrivit modelului prezentat in anexa nr. 8 la prezenta metodologie;
    g) tabelul nominal cu persoanele care au incheiat contract de formare profesionala;
    h) documentele care atesta parcurgerea programului de formare profesionala pentru persoanele care au solicitat inscrierea la examenul de absolvire in baza prevederilor art. 3 si ale art. 23 alin. (2).
    2. La comisia de autorizare:
    a) registrul de gestionare a certificatelor de calificare, potrivit modelului prezentat in anexa nr. 9 la prezenta metodologie;
    b) registrul de gestionare a certificatelor de absolvire, potrivit modelului prezentat in anexa nr. 10 la prezenta metodologie;
    c) registrul de evidenta a contractelor de formare profesionala; acesta cuprinde urmatoarele rubrici: numarul curent, numarul si data contractului, datele de identificare a furnizorului de formare profesionala si a programului de formare respectiv, datele de identificare a participantului la program, numarul si seria certificatului eliberat, data aplicarii timbrului sec pe certificat, mentiuni;
    d) documentele persoanelor care au solicitat inscrierea la examenul de absolvire in baza prevederilor art. 3 si ale art. 23 alin. (2).
    Art. 25
    (1) Documentele prevazute la art. 24, cu exceptia celor prevazute la pct. 1 lit. h) si pct. 2 lit. c) si d), sunt formulare tipizate, cu regim special, se completeaza conform instructiunilor in vigoare, se numeroteaza, se parafeaza si se certifica pentru continut si numar de pagini de catre conducerea furnizorului de formare profesionala, in cazul documentelor prevazute la pct. 1, si de catre presedintele comisiei de autorizare, pentru cele prevazute la pct. 2.
    (2) Documentele cu regim special se gestioneaza de catre o persoana desemnata de conducerea furnizorului de formare profesionala, respectiv de presedintele comisiei de autorizare.
    (3) Aceste documente se pastreaza in arhiva furnizorului de formare profesionala, respectiv a comisiei de autorizare, in dulapuri metalice care prezinta siguranta, pe timp nelimitat, cu exceptia cataloagelor care se pastreaza o perioada de 5 ani.
    (4) Distrugerea acestor cataloage se poate face numai dupa ce conducerea furnizorului de formare profesionala a constatat ca datele privind situatia participantilor la programele de formare profesionala au fost trecute in registrele de evidenta nominala a eliberarii certificatelor.
    Art. 26
    (1) Certificatele de calificare si de absolvire, precum si anexele acestora sunt tiparite de Ministerul Muncii, Solidaritatii Sociale si Familiei, pe hartie speciala, avand elemente de securizare, si poarta antetul Ministerului Muncii, Solidaritatii Sociale si Familiei si al Ministerului Educatiei, Cercetarii si Tineretului.
    (2) Comisiile de autorizare preiau de la Ministerul Muncii, Solidaritatii Sociale si Familiei certificatele si anexele acestora, pe baza de delegatie speciala si comanda, precizand numarul de exemplare solicitat, le pastreaza in casa de fier sau in dulap metalic si tin evidenta lor, pe fiecare tip de certificat, in registrele de gestiune a certificatelor.
    (3) Furnizorii de formare profesionala preiau de la comisiile de autorizare, contra cost, certificatele si anexele acestora pe baza de proces-verbal de predare-primire, le pastreaza in casa de fier sau in dulap metalic si tin evidenta lor, pe fiecare tip de certificat.
    (4) Sumele obtinute de la furnizorii de formare profesionala, reprezentand contravaloarea certificatelor de calificare sau de absolvire si a anexelor la acestea, se fac venit la bugetul statului.
    Art. 27
    (1) Completarea certificatelor de calificare sau de absolvire se face de catre persoana desemnata de furnizorul de formare profesionala in acest scop, pe baza datelor din registrul matricol general si din catalogul de examen, pentru persoanele care au promovat examenul de absolvire.
    (2) Certificatele de calificare sau de absolvire se completeaza prin dactilografiere, prin scriere la calculator sau de mana, cu tus sau cerneala neagra, corect, citet si fara stersaturi. Numele si prenumele titularului se scriu fara prescurtari, cu litere mari de tipar.
    (3) Anexa la certificatul de calificare sau de absolvire se completeaza o data cu certificatul respectiv, de catre aceeasi persoana desemnata de furnizorul de formare profesionala.
    Art. 28
    (1) Inainte de a fi eliberate absolventilor, certificatele de calificare vor fi prezentate la secretariatul tehnic al comisiei de autorizare, insotite de un borderou in doua exemplare, in vederea aplicarii timbrului sec.
    (2) Un exemplar din borderou ramane la secretariatul tehnic al comisiei de autorizare, iar al doilea exemplar, vizat la secretariatul tehnic al comisiei de autorizare, se pastreaza in arhiva furnizorului de formare profesionala.
    (3) Borderoul cuprinde urmatoarele rubrici: numarul curent, numele absolventului, initialele prenumelui tatalui/mamei, prenumele absolventului, seria si numarul certificatului, data absolvirii, mentiuni.
    (4) Pe borderouri se face mentiunea: "S-a aplicat timbrul sec pe un numar de ... certificate de calificare", dupa care urmeaza data, numele si semnatura persoanei care aplica timbrul sec.
    (5) Dupa aplicarea timbrului sec, secretariatul tehnic completeaza rubricile corespunzatoare din registrul de evidenta a contractelor de formare profesionala.
    Art. 29
    (1) Certificatul de calificare sau de absolvire, insotit de anexa, se elibereaza sub semnatura titularului, pe baza actului de identitate, de catre furnizorul de formare profesionala, dupa cel mult 30 de zile de la promovarea examenului de absolvire.
    (2) In situatii exceptionale, certificatul se elibereaza unei persoane imputernicite pe baza de procura autentificata de notariat/consulat. Procura se pastreaza in arhiva furnizorului de formare profesionala.
    Art. 30
    (1) Cel putin o data pe an presedintele comisiei de autorizare verifica situatia certificatelor de calificare sau de absolvire, a anexelor la acestea si a formularelor tipizate gestionate de comisia de autorizare.
    (2) La eliberarea sau schimbarea din functie a presedintelui comisiei de autorizare, formularele certificatelor de calificare sau de absolvire si anexele acestora se predau pe baza de proces-verbal, specificandu-se numarul si seria lor.
    Art. 31
    (1) Formularele certificatelor de calificare sau de absolvire deteriorate ori completate gresit, cu stersaturi, adaugari suplimentare, cu stampila aplicata necorespunzator se anuleaza cu aprobarea conducerii furnizorului de formare profesionala, prin scrierea cu litere mari, format de tipar, pe toata diagonala imprimatului, a cuvantului "ANULAT" atat pe certificat, cat si pe cotor.
    (2) Mentiunea respectiva se face si in registrul corespunzator de evidenta nominala a eliberarii certificatelor de calificare sau de absolvire.
    Art. 32
    (1) Disparitia unor formulare de certificate de calificare sau de absolvire ori a anexelor acestora este anuntata imediat de catre furnizorul de formare profesionala comisiei de autorizare, care are obligatia sa ia de urgenta masurile ce se impun.
    (2) Formularele certificatelor prevazute la alin. (1) sunt declarate "nule" prin publicarea unui anunt de catre furnizorul de formare profesionala, in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea a III-a.
    (3) Certificatele pot fi anulate si in temeiul unei hotarari judecatoresti, definitive si irevocabile. In acest caz se face mentiunea in registrul matricol si in registrul de evidenta a certificatelor, precizandu-se numarul si data hotararii, precum si instanta care a pronuntat-o.
    (4) Seria si numarul certificatelor de calificare sau de absolvire anulate in conformitate cu prevederile alin. (1) si (3) sunt comunicate comisiei de autorizare.
    Art. 33
    (1) Modificarea unor inscrisuri din documentele prevazute la art. 24, cu exceptia celor prevazute la pct. 1 lit. h) si pct. 2 lit. c) si d), se face prin bararea textului gresit printr-o linie orizontala trasa cu cerneala rosie, inscriindu-se deasupra noul text tot cu cerneala rosie.
    (2) Modificarea este semnata de catre persoana care a efectuat modificarea si se autentifica cu stampila furnizorului de formare profesionala.
    Art. 34
    (1) In cazul pierderii sau distrugerii certificatului de calificare sau de absolvire original, in baza unei cereri scrise a solicitantului, furnizorul de formare profesionala elibereaza un duplicat al acestuia, intocmit pe baza documentelor aflate in arhiva furnizorului de formare profesionala.
    (2) Cererea de eliberare a duplicatului este insotita de urmatoarele acte, care se arhiveaza cu titlu permanent:
    a) declaratia scrisa data de titularul certificatului de calificare sau de absolvire in care sunt cuprinse toate elementele necesare pentru identificare, imprejurarile in care acesta a fost pierdut, precum si alte precizari care sa confirme disparitia certificatului respectiv;
    b) dovada publicarii pierderii certificatului de calificare sau de absolvire, in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea a III-a;
    c) copie de pe actul de identitate.
    Art. 35
    (1) Duplicatul certificatelor de calificare sau de absolvire se intocmeste pe un formular identic cu cel original si se elibereaza dupa procedura prevazuta in prezenta metodologie.
    (2) In situatia in care formularul certificatului de calificare sau de absolvire s-a schimbat, se elibereaza un duplicat redactat dupa modelul certificatului original, in care se inscriu datele existente in arhiva furnizorului de formare profesionala.
    (3) Pe duplicat se completeaza in clar numele si prenumele presedintelui comisiei de examinare, al directorului si al persoanei care a completat certificatul de calificare sau de absolvire original; in cazul in care nu sunt inscrise in clar numele persoanelor mentionate mai sus, se completeaza (ss) "indescifrabil".
    (4) Pe duplicat se face mentiunea: "duplicat", sub care se aplica stampila furnizorului de formare profesionala si semnatura directorului.
    (5) In registrul de evidenta nominala a eliberarii certificatelor, pe duplicat se inscrie cu cerneala rosie mentiunea "duplicat", precizandu-se seria si numarul certificatului original.
    (6) In registrul de evidenta nominala a eliberarii certificatelor, la rubrica certificatului original se mentioneaza cu cerneala rosie seria si numarul duplicatului.
    (7) In registrul matricol si pe cotorul certificatului de calificare sau de absolvire original se consemneaza seria si numarul duplicatului eliberat.
    (8) In cazul in care un furnizor de formare profesionala si-a incetat activitatea, cererea de eliberare a duplicatului se adreseaza comisiei de autorizare care a facut autorizarea furnizorului de formare profesionala respectiv si care a primit de la acesta toata documentatia. Completarea si eliberarea duplicatului se realizeaza de comisia de autorizare, cu respectarea prevederilor alin. (1) - (7); in acest caz se aplica stampila comisiei de autorizare si semnatura presedintelui comisiei de autorizare.
    Art. 36
    (1) Termenul pentru eliberarea duplicatelor este de 30 de zile de la data inregistrarii cererii.
    (2) Duplicatele se elibereaza o singura data, fapt ce se aduce la cunostinta titularilor.
    Art. 37
    Comisia de autorizare verifica anual situatia formularelor certificatelor de calificare si de absolvire si a anexelor la acestea, pe care le gestioneaza furnizorii de formare profesionala autorizati.

    CAP. 5
    Dispozitii finale

    Art. 38
    Examenul de absolvire la furnizorul de formare profesionala care a organizat un program de formare profesionala pentru persoanele cu handicap se organizeaza si se desfasoara cu asigurarea de sanse egale pentru acestia, prin adaptarea procedurilor de examinare in functie de particularitatile individuale si de cele specifice deficientei respective.
    Art. 39
    Presedintele comisiei de examinare raspunde de corectitudinea datelor inscrise in certificatele de calificare profesionala sau de absolvire.
    Art. 40
    (1) Furnizorul de formare profesionala suporta plata tarifelor cuvenite membrilor comisiilor de examinare din afara furnizorului de formare profesionala.
    (2) Cuantumul tarifului pe ora pentru activitatea desfasurata de membrii comisiei de examinare nu poate fi mai mic decat suma platita in sistemul de plata cu ora in unitatile de invatamant public unui profesor cu gradul didactic I, avand o vechime de 20 de ani in invatamant.
    Art. 41
    In cazul incetarii activitatii autorizate, furnizorul de formare profesionala este obligat sa predea secretariatului tehnic al comisiei de autorizare, pe baza de proces-verbal, toate documentele privind evidenta certificatelor eliberate, precum si formularele ramase necompletate, avand obligativitatea de a respecta prevederile legale de gestionare si arhivare a certificatelor si documentelor prevazute in prezenta metodologie.
    Art. 42
    Anexele nr. 1 - 10*) fac parte integranta din prezenta metodologie.
------------
    *) Anexele nr. 1 - 10 sunt reproduse in facsimil.

    ANEXA 1

                               PROCES-VERBAL

    Incheiat astazi ........................ cu ocazia sustinerii examenului de absolvire a programului de formare profesionala ............................... organizat de .................................................................. in perioada ......................... la sediul ...............................

    Comisia de examinare s-a intrunit in data de ................ la ora ... si a stabilit graficul de desfasurare a examenului de absolvire, dupa cum urmeaza:
    ...........................................................................
    ...........................................................................

    Graficul de desfasurare a fost afisat cu .... ore inainte de inceperea examenului de absolvire.

    Au fost verificate conditiile tehnice de desfasurare a examenului de absolvire care au fost gasite corespunzatoare/necorespunzatoare.

    Au fost stabilite subiectele pentru probele examenului de absolvire, dupa cum urmeaza:
    ...........................................................................
    ...........................................................................
    ...........................................................................
    ...........................................................................
    ...........................................................................
    ...........................................................................

    Situatia statistica privind rezultatele examenului de absolvire:
 ______________________________________________________________________________
|            Numar participanti examen de absolvire            |Promovabilitate|
|______________________________________________________________|       %       |
|  Inscrisi |  Prezenti |  Absenti |  Promovati |  Nepromovati |               |
|___________|___________|__________|____________|______________|_______________|
|___________|___________|__________|____________|______________|_______________|

    Observatii/probleme aparute: ..............................................
    ...........................................................................
    ...........................................................................
    ...........................................................................
    ...........................................................................
    ...........................................................................
    ...........................................................................
    ...........................................................................
    ...........................................................................

    PRESEDINTELE COMISIEI DE EXAMINARE .......................   ______________
                                        (numele si prenumele)      (semnatura)
    Membru in comisia de examinare     .......................   ______________
                                        (numele si prenumele)      (semnatura)
    Membru in comisia de examinare     .......................   ______________
                                        (numele si prenumele)      (semnatura)

    ANEXA 2

    ....................................
    (FURNIZORUL DE FORMARE PROFESIONALA)

                         CATALOGUL PARTICIPANTILOR

    Pentru programul de _____________________ pentru ocupatia/competente comune
    ___________________________________________________________________________
    Cod COR ____________ Durata ______________ ore
    Coordonator: ______________________________________
    Perioada: __________________
    Formatori:
    Disciplina/modulul ..........................
    Disciplina/modulul ..........................
    Disciplina/modulul ..........................

 ______________________________________________________________________________
| Nr. Matricol  |       DISCIPLINE/MODULE PENTRU PREGATIREA TEORETICA          |
| _____________ |______________________________________________________________|
|               |(DISCIPLINA/MODULUL)|(DISCIPLINA/MODULUL)|   ...   |Observatii|
| Numele        |____________________|____________________|_________|          |
| _____________ |Absente|   Note/    |Absente|   Note/    |    |    |          |
|               |       |Calificative|       |Calificative|    |    |          |
| Prenumele     |_______|____________|_______|____________|____|____|__________|
| _____________ |       |            |       |            |    |    |          |
|               |       |____________|       |____________|    |____|          |
| Codul numeric |       |Media:      |       |Media:      |    |    |          |
| personal      |_______|____________|_______|____________|____|____|__________|
| _____________ |MEDIA PREGATIRE TEORETICA                                     |
|               |______________________________________________________________|
| Parintii      |          DISCIPLINE/MODULE PENTRU PREGATIREA PRACTICA        |
| Tatal _______ |______________________________________________________________|
| Mama ________ |(DISCIPLINA/MODULUL)|(DISCIPLINA/MODULUL)|   ...   |Observatii|
| Locul si data |____________________|____________________|_________|          |
| nasterii      |Absente|   Note/    |Absente|   Note/    |    |    |          |
| _____________ |       |Calificative|       |Calificative|    |    |          |
| Studii ______ |_______|____________|_______|____________|____|____|__________|
| Meseria/      |       |            |       |            |    |    |          |
| profesia      |       |____________|       |____________|    |____|          |
| _____________ |       |Media:      |       |Media:      |    |    |          |
| Locul de munca|_______|____________|_______|____________|____|____|__________|
| _____________ |MEDIA PREGATIRE PRACTICA                                      |
|_______________|______________________________________________________________|
| MEDIA LA      |MEDIA GENERALA                                                |
| EXAMENUL DE   |                                                              |
| ABSOLVIRE     |                                                              |
|_______________|______________________________________________________________|

    ANEXA 3

    ....................................
    (FURNIZORUL DE FORMARE PROFESIONALA)

                 Foaia de notare la proba ...................

la examenul de absolvire a programului de formare profesionala ___________________________ pentru ocupatia/competente comune _________________ organizat in data _______________

 ______________________________________________________________________________
|Nr. |    Numele    | Subiectul/Lucrarea | Nota 1 | Nota 2 | Media | Observatii|
|crt.| si prenumele |                    |        |        |       |           |
|____|______________|____________________|________|________|_______|___________|
|____|______________|____________________|________|________|_______|___________|
|____|______________|____________________|________|________|_______|___________|
|____|______________|____________________|________|________|_______|___________|
|____|______________|____________________|________|________|_______|___________|

    Comentarii: ...............................................................
    ...........................................................................
    ...........................................................................

    Presedintele comisiei de examinare
    .......................... (numele si prenumele) ______________ (semnatura)

    Membrii comisiei de examinare
    .......................... (numele si prenumele) ______________ (semnatura)
    .......................... (numele si prenumele) ______________ (semnatura)

    ANEXA 4

    ....................................
    (FURNIZORUL DE FORMARE PROFESIONALA)

                                   CATALOG
cu rezultatele examenului de absolvire a programului de ________________ pentru ocupatia/competente comune ___________________ organizat in data _____________

 ______________________________________________________________________________
|Nr. | Numele si prenumele |  Medie proba |  Medie proba |  Medie  | Observatii|
|crt.|                     |   practica   |   teoretica  | generala|           |
|    |                     | Data ....... | Data ....... |         |           |
|____|_____________________|______________|______________|_________|___________|
|____|_____________________|______________|______________|_________|___________|
|____|_____________________|______________|______________|_________|___________|
|____|_____________________|______________|______________|_________|___________|
|____|_____________________|______________|______________|_________|___________|
|____|_____________________|______________|______________|_________|___________|

    Comisia de examinare:

    1. Presedinte ....................               __________________________
    2. Membru ........................               __________________________
    3. Membru ........................               __________________________

            (Numele si prenumele)                            (Semnatura)

    ANEXA 5

    ....................................
    (FURNIZORUL DE FORMARE PROFESIONALA)

    Tabel nominal de predare a lucrarilor scrise la examenul de absolvire a programului de _____________________________ pentru ocupatia/competente comune __________________ organizat in data _______________

    Proba ___________________

 ______________________________________________________________________________
|Nr. |  Numele si prenumele  |  Nr. de pagini  |    Semnatura    | Observatii  |
|crt.|    participantului    |                 | participantului |             |
|____|_______________________|_________________|_________________|_____________|
|____|_______________________|_________________|_________________|_____________|
|____|_______________________|_________________|_________________|_____________|
|____|_______________________|_________________|_________________|_____________|
|____|_______________________|_________________|_________________|_____________|
|____|_______________________|_________________|_________________|_____________|
|____|_______________________|_________________|_________________|_____________|
|____|_______________________|_________________|_________________|_____________|
|____|_______________________|_________________|_________________|_____________|

    Presedintele comisiei de examinare
    .......................... (numele si prenumele) ______________ (semnatura)

    Membrii comisiei de examinare
    .......................... (numele si prenumele) ______________ (semnatura)
    .......................... (numele si prenumele) ______________ (semnatura)

    ANEXA 6

                         REGISTRUL MATRICOL GENERAL
           cu persoanele admise la programele de formare profesionala

    Semnificatia coloanelor din tabelul de mai jos este urmatoarea:
    A - Nume parinti
    B - Tip program*1)
    C - Denumire program
    D - Perioada
    E - Cod COR/Nomenclator
    F - Observatii
 ______________________________________________________________________________
|Nr. |Numele si| Codul  |A |Locul si| B| C| Durata| D| E|  Medie  |  Medie  | F|
|crt.|prenumele| numeric|  |  data  |  |  | in ore|  |  | generala| examen  |  |
|    |         |personal|  |nasterii|  |  |       |  |  |         |absolvire|  |
|____|_________|________|__|________|__|__|_______|__|__|_________|_________|__|
| 1  |    2    |    3   | 4|    5   | 6| 7|   8   | 9|10|    11   |    12   |13|
|____|_________|________|__|________|__|__|_______|__|__|_________|_________|__|
|    |         |        |  |        |  |  |       |  |  |         |         |  |
|____|_________|________|__|________|__|__|_______|__|__|_________|_________|__|
|    |         |        |  |        |  |  |       |  |  |         |         |  |
|____|_________|________|__|________|__|__|_______|__|__|_________|_________|__|
|    |         |        |  |        |  |  |       |  |  |         |         |  |
|____|_________|________|__|________|__|__|_______|__|__|_________|_________|__|
|    |         |        |  |        |  |  |       |  |  |         |         |  |
|____|_________|________|__|________|__|__|_______|__|__|_________|_________|__|
    *1) Tip program
    C - Calificare
    I - Initiere
    P - Perfectionare
    R - Recalificare
    S - Specializare

    ANEXA 7

    ....................................
    (FURNIZORUL DE FORMARE PROFESIONALA)

    REGISTRU DE EVIDENTA NOMINALA A ELIBERARII CERTIFICATELOR DE CALIFICARE

    Semnificatia coloanelor din tabelul de mai jos este urmatoarea:
    A - Tip program*1)
    B - Cod nomenclator
    C - Media/Calificativ
    D - Nr./Serie certificat
    E - Data eliberarii
    F - Semnatura de primire
    G - Numele si semnatura persoanei care elibereaza certificatul
    H - Mentiuni
 ______________________________________________________________________________
|Nr. |  Numele si  | Codul  | A |Calificarea| B |Perioada| C | D| E | F| G | H |
|crt.|  prenumele  |numeric |   |           |   |        |   |  |   |  |   |   |
|    |absolventului|personal|   |           |   |        |   |  |   |  |   |   |
|____|_____________|________|___|___________|___|________|___|__|___|__|___|___|
|    |             |        |   |           |   |        |   |  |   |  |   |   |
|____|_____________|________|___|___________|___|________|___|__|___|__|___|___|
|    |             |        |   |           |   |        |   |  |   |  |   |   |
|____|_____________|________|___|___________|___|________|___|__|___|__|___|___|
|    |             |        |   |           |   |        |   |  |   |  |   |   |
|____|_____________|________|___|___________|___|________|___|__|___|__|___|___|
|    |             |        |   |           |   |        |   |  |   |  |   |   |
|____|_____________|________|___|___________|___|________|___|__|___|__|___|___|
    *1) Tip program:
    C - Calificare
    R - Recalificare

    ANEXA 8

    ....................................
    (FURNIZORUL DE FORMARE PROFESIONALA)

    REGISTRU DE EVIDENTA NOMINALA A ELIBERARII CERTIFICATELOR DE ABSOLVIRE

    Semnificatia coloanelor din tabelul de mai jos este urmatoarea:
    A - Tip program*1)
    B - Denumire program
    C - Ocupatie/calificare
    D - Media/Calificativul
    E - Nr./Serie certificat
    F - Data eliberarii
    G - Semnatura de primire
    H - Numele si semnatura persoanei care elibereaza certificatul
 ______________________________________________________________________________
|Nr. |  Numele si  | Codul  | A | B| C |Cod|Perioada| D | E| F | G| H |Mentiuni|
|crt.|  prenumele  |numeric |   |  |   |COR|        |   |  |   |  |   |        |
|    |absolventului|personal|   |  |   |   |        |   |  |   |  |   |        |
|____|_____________|________|___|__|___|___|________|___|__|___|__|___|________|
|    |             |        |   |  |   |   |        |   |  |   |  |   |        |
|____|_____________|________|___|__|___|___|________|___|__|___|__|___|________|
|    |             |        |   |  |   |   |        |   |  |   |  |   |        |
|____|_____________|________|___|__|___|___|________|___|__|___|__|___|________|
|    |             |        |   |  |   |   |        |   |  |   |  |   |        |
|____|_____________|________|___|__|___|___|________|___|__|___|__|___|________|
|    |             |        |   |  |   |   |        |   |  |   |  |   |        |
|____|_____________|________|___|__|___|___|________|___|__|___|__|___|________|
    *1) Tip program
    I - Initiere
    P - Perfectionare
    S - Specializare

    ANEXA 9

    COMISIA DE AUTORIZARE A MUNICIPIULUI BUCURESTI/JUDETULUI ..............

            REGISTRU DE GESTIONARE A CERTIFICATELOR DE CALIFICARE

    1. Intrari

    Semnificatia coloanei A din tabelul de mai jos este urmatoarea:
    A - Semnatura
 ______________________________________________________________________________
|N | Data  |   Nr.  | Nr./Serie |Datele de identificare| Datele de identificare|
|r.|intrare|document|certificate|  a persoanei care a  |   a persoanei care a  |
|  |       |intrare |           |ridicat certificatele | preluat certificatele |
|c |       |        |           |     de la MMSSF      |     la Comisia de     |
|r |       |        |           |                      |       autorizare      |
|t.|       |        |___________|______________________|_______________________|
|  |       |        | De | Pana |Numele si|   Act    |A|Numele si|   Act    | A|
|  |       |        | la |  la  |prenumele|identitate| |prenumele|identitate|  |
|__|_______|________|____|______|_________|__________|_|_________|__________|__|
| 0|   1   |    2   |  3 |   4  |    5    |     6    |7|    8    |     9    |10|
|__|_______|________|____|______|_________|__________|_|_________|__________|__|
|__|_______|________|____|______|_________|__________|_|_________|__________|__|
|__|_______|________|____|______|_________|__________|_|_________|__________|__|
|__|_______|________|____|______|_________|__________|_|_________|__________|__|
|__|_______|________|____|______|_________|__________|_|_________|__________|__|

    2. Iesiri

    Semnificatia coloanelor din tabelul de mai jos este urmatoarea:
    A - Nr. document iesire
    B - Numele si prenumele
    C - Act identitate
    D - Semnatura
    E - Nr. RNFFPA*)
 ______________________________________________________________________________
|N | Data | A | Nr./Serie |  Datele de  |  Datele de  | Furnizorul | Documentul|
|r.|iesire|   |certificate| identificare| identificare| de formare | de plata  |
|  |      |   |           | a persoanei | a persoanei |profesionala|           |
|c |      |   |           |   care a    |   care a    |            |           |
|r |      |   |           |   predat    |   preluat   |            |           |
|t.|      |   |           |certificatele|certificatele|            |           |
|  |      |   |           |de la Comisia|   pentru    |            |           |
|  |      |   |           |de autorizare|furnizorul de|            |           |
|  |      |   |           |             |   formare   |            |           |
|  |      |   |           |             |profesionala |            |           |
|  |      |   |___________|_____________|_____________|____________|___________|
|  |      |   | De | Pana |  B | C |  D |  B | C |  D |Denumire| E |Nr./ | Suma|
|  |      |   | la |  la  |    |   |    |    |   |    |        |   |Data |     |
|__|______|___|____|______|____|___|____|____|___|____|________|___|_____|_____|
| 0|   1  | 2 |  3 |   4  |  5 | 6 |  7 |  8 | 9 | 10 |   11   | 12|  13 |  14 |
|__|______|___|____|______|____|___|____|____|___|____|________|___|_____|_____|
|__|______|___|____|______|____|___|____|____|___|____|________|___|_____|_____|
|__|______|___|____|______|____|___|____|____|___|____|________|___|_____|_____|
|__|______|___|____|______|____|___|____|____|___|____|________|___|_____|_____|
|__|______|___|____|______|____|___|____|____|___|____|________|___|_____|_____|
    *) Registrul National al Furnizorilor de Formare Profesionala a Adultilor

    ANEXA 10

    COMISIA DE AUTORIZARE A MUNICIPIULUI BUCURESTI/JUDETULUI ..............

            REGISTRU DE GESTIONARE A CERTIFICATELOR DE ABSOLVIRE

    1. Intrari

    Semnificatia coloanei A din tabelul de mai jos este urmatoarea:
    A - Semnatura
 ______________________________________________________________________________
|N | Data  |   Nr.  | Nr./Serie |Datele de identificare| Datele de identificare|
|r.|intrare|document|certificate|  a persoanei care a  |   a persoanei care a  |
|  |       |intrare |           |ridicat certificatele | preluat certificatele |
|c |       |        |           |      de la MMSSF     |     la Comisia de     |
|r |       |        |           |                      |       autorizare      |
|t.|       |        |___________|______________________|_______________________|
|  |       |        | De | Pana |Numele si|   Act    |A|Numele si|   Act    | A|
|  |       |        | la |  la  |prenumele|identitate| |prenumele|identitate|  |
|__|_______|________|____|______|_________|__________|_|_________|__________|__|
| 0|   1   |    2   |  3 |   4  |    5    |     6    |7|    8    |     9    |10|
|__|_______|________|____|______|_________|__________|_|_________|__________|__|
|__|_______|________|____|______|_________|__________|_|_________|__________|__|
|__|_______|________|____|______|_________|__________|_|_________|__________|__|
|__|_______|________|____|______|_________|__________|_|_________|__________|__|
|__|_______|________|____|______|_________|__________|_|_________|__________|__|

    2. Iesiri

    Semnificatia coloanelor din tabelul de mai jos este urmatoarea:
    A - Nr. document iesire
    B - Numele si prenumele
    C - Act identitate
    D - Semnatura
    E - Nr. RNFFPA*)
 ______________________________________________________________________________
|N | Data | A | Nr./Serie |  Datele de  |  Datele de  | Furnizorul | Documentul|
|r.|iesire|   |certificate| identificare| identificare| de formare | de plata  |
|  |      |   |           | a persoanei | a persoanei |profesionala|           |
|c |      |   |           |   care a    |   care a    |            |           |
|r |      |   |           |   predat    |   preluat   |            |           |
|t.|      |   |           |certificatele|certificatele|            |           |
|  |      |   |           |de la Comisia|   pentru    |            |           |
|  |      |   |           |de autorizare|furnizorul de|            |           |
|  |      |   |           |             |   formare   |            |           |
|  |      |   |           |             |profesionala |            |           |
|  |      |   |___________|_____________|_____________|____________|___________|
|  |      |   | De | Pana |  B | C |  D |  B | C |  D |Denumire| E |Nr./ | Suma|
|  |      |   | la |  la  |    |   |    |    |   |    |        |   |Data |     |
|__|______|___|____|______|____|___|____|____|___|____|________|___|_____|_____|
| 0|   1  | 2 |  3 |   4  |  5 | 6 |  7 |  8 | 9 | 10 |   11   | 12|  13 |  14 |
|__|______|___|____|______|____|___|____|____|___|____|________|___|_____|_____|
|__|______|___|____|______|____|___|____|____|___|____|________|___|_____|_____|
|__|______|___|____|______|____|___|____|____|___|____|________|___|_____|_____|
|__|______|___|____|______|____|___|____|____|___|____|________|___|_____|_____|
|__|______|___|____|______|____|___|____|____|___|____|________|___|_____|_____|
    *) Registrul National al Furnizorilor de Formare Profesionala a Adultilor



SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 5253/2003

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 5253 din 2003
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu