HOTARARE Nr. 161 din 20 februarie 2002
privind organizarea si functionarea Ministerului Dezvoltarii si Prognozei
ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 159 din 5 martie 2002
In temeiul prevederilor art. 107 din Constitutia Romaniei si ale art. 40
alin. (1) din Legea nr. 90/2001 privind organizarea si functionarea Guvernului
Romaniei si a ministerelor,
Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.
CAP. 1
Organizarea si functionarea Ministerului Dezvoltarii si Prognozei
SECTIUNEA 1
Dispozitii generale si principalele atributii
Art. 1
(1) Ministerul Dezvoltarii si Prognozei, organ de specialitate al
administratiei publice centrale, aflat in subordinea Guvernului, urmareste
aplicarea strategiei si a Programului Guvernului, in vederea promovarii
politicilor de dezvoltare economica si sociala si atragerii investitiilor
straine in Romania, si elaboreaza analizele si prognozele privind dezvoltarea
economiei romanesti.
(2) Ministerul Dezvoltarii si Prognozei este minister de sinteza si are
personalitate juridica.
(3) Ministerul Dezvoltarii si Prognozei are sediul in municipiul Bucuresti,
Str. Ministerului nr. 2 - 4, sectorul 1, si dispune de spatii corespunzatoare
desfasurarii activitatii sale si in imobilul din Bd. Libertatii nr. 12,
sectorul 5.
Art. 2
Pentru realizarea obiectivelor din domeniul sau de activitate Ministerul
Dezvoltarii si Prognozei indeplineste urmatoarele functii:
a) functia de strategie, prin care se asigura elaborarea strategiilor de
dezvoltare economica si sociala pe termen scurt, mediu si lung, a prognozelor
si studiilor privind echilibrul macroeconomic, sectorial si regional, precum si
a planurilor economice;
b) functia de reglementare, prin care se asigura elaborarea cadrului
normativ pentru realizarea obiectivelor din domeniul sau de activitate;
c) functia de reprezentare, prin care se asigura, in numele statului sau al
Guvernului Romaniei, reprezentarea pe plan intern si extern in domeniul sau de
activitate;
d) functia de autoritate de stat, prin care se asigura urmarirea si
controlul aplicarii reglementarilor din domeniul sau de activitate;
e) functia de administrare, prin care se asigura administrarea si
gestionarea eficienta a bunurilor din patrimoniul sau, cu respectarea
dispozitiilor legale in vigoare.
Art. 3
(1) In realizarea functiilor ce ii revin Ministerul Dezvoltarii si
Prognozei indeplineste urmatoarele atributii principale:
A. In domeniul dezvoltarii socioeconomice de ansamblu, al dezvoltarii
regiunilor si zonelor tarii:
a) elaboreaza proiectul Planului national de dezvoltare, care contine
strategia nationala pentru dezvoltare regionala, pe baza strategiilor si
planurilor regionale de dezvoltare, aprobate de consiliile pentru dezvoltare
regionala, si a strategiilor si programelor sectoriale ale autoritatilor
administratiei publice centrale, precum si de amenajare a teritoriului, conform
planurilor de amenajare a teritoriului national, aprobate prin lege. Dupa
avizarea Planului national de dezvoltare de catre Consiliul National pentru
Dezvoltare Regionala il supune spre aprobare Guvernului si asigura, pe baza
acestuia, coordonarea implementarii politicii nationale de dezvoltare
regionala;
b) urmareste realizarea obiectivelor de coeziune economica si sociala, in
scopul diminuarii decalajelor in dezvoltarea regiunilor si zonelor tarii, al
intaririi capacitatii competitive a fiecarei regiuni;
c) asigura coordonarea implementarii politicii nationale de dezvoltare pe
ansamblul tarii, pe regiuni si zone;
d) analizeaza si propune Consiliului National pentru Dezvoltare Regionala
finantarea programelor si proiectelor de dezvoltare regionala; elaboreaza
programe de sprijin al regiunilor pentru a dobandi mijloacele necesare in
vederea restructurarii, modernizarii si dezvoltarii economiilor regionale;
e) elaboreaza criteriile, prioritatile si procedurile necesare in vederea
finantarii si monitorizarii programelor si proiectelor din domeniul sau de
activitate;
f) asigura managementul financiar si tehnic al Fondului National pentru
Dezvoltare Regionala si al fondurilor de tip structural pentru realizarea
coeziunii economice si sociale, alocate Romaniei de Uniunea Europeana, in
conformitate cu Planul national de dezvoltare din domeniul sau de activitate;
finanteaza programele si proiectele din domeniul sau de activitate prin
incheierea de contracte de finantare cu agentiile pentru dezvoltare regionala
si cu alte categorii de beneficiari si urmareste realizarea acestora; deruleaza
programe si proiecte cu finantare externa, inclusiv prin infiintarea de unitati
de managament/coordonare de proiect, potrivit legii;
g) monitorizeaza programul si planul de actiuni guvernamentale si face
propuneri de solutii pentru incadrarea in termenele stabilite, in cazul
aparitiei tendintei de nerealizare sau in situatii de criza;
h) colaboreaza cu Ministerul Afacerilor Externe in realizarea obiectivelor
de cooperare externa a regiunilor de dezvoltare de tip transfrontalier,
interregional sau la nivelul euroregiunilor;
i) reprezinta Guvernul Romaniei in relatia cu Uniunea Europeana si cu alte
organizatii internationale in domeniul sau de activitate, pentru elaborarea si
implementarea de politici de coeziune economica si sociala si de programe
privind dezvoltarea regionala;
j) colaboreaza cu organele de specialitate ale administratiei publice
centrale si cu autoritati ale administratiei publice locale la elaborarea
politicilor sectoriale privind pregatirea privatizarii companiilor/societatilor
nationale, precum si a societatilor comerciale rezultate din reorganizarea
regiilor autonome;
k) colaboreaza cu organizatii interne sau internationale care sprijina
dezvoltarea regionala, cu camerele de comert si industrie si cu alti
reprezentanti ai mediilor de afaceri, pentru elaborarea programelor din
domeniul sau de activitate;
l) la solicitarea Consiliului National pentru Dezvoltare Regionala si din
proprie initiativa asigura elaborarea de studii si analize si face recomandari
privind modul de realizare a obiectivelor din domeniul sau de activitate;
m) initiaza, elaboreaza si avizeaza, dupa caz, impreuna cu alte organe de
specialitate ale administratiei publice centrale, proiecte de acte normative si
de acorduri internationale in domeniul sau de activitate;
n) avizeaza documentatiile pentru obtinerea de credite si alte fonduri
externe cu garantia statului sau cu garantii bancare pentru finantarea de
programe si proiecte specifice;
o) propune nominalizarea de catre Consiliul National pentru Dezvoltare
Regionala si aprobarea de catre Guvern a declararii unor zone defavorizate, pe
baza documentatiilor aprobate de consiliile pentru dezvoltare regionala;
analizeaza situatia economica si sociala a zonelor economice cu statut special
- zone defavorizate, parcuri industriale si alte asemenea zone declarate
potrivit legii; avizeaza si supune spre aprobare Guvernului strategia de
dezvoltare a acestora;
p) supune spre aprobare Guvernului programe pentru zonele economice cu
statut special - zone defavorizate, parcuri industriale si alte asemenea zone
declarate potrivit legii;
q) elaboreaza si supune spre aprobare Consiliului National pentru
Dezvoltare Regionala programe de dezvoltare regionala pentru sustinerea
procesului de postprivatizare;
r) asigura secretariatul Consiliului National pentru Dezvoltare Regionala;
s) informeaza Guvernul cu privire la volumul, structura, evolutiile si
tendintele din domeniul economic; elaboreaza materiale promotionale, studii si
analize in domeniul sau de activitate;
t) actioneaza pentru imbunatatirea si monitorizarea mediului de afaceri;
acorda asistenta, consultanta si presteaza servicii in domeniul sau de
activitate;
u) colaboreaza cu ministerele implicate in activitatea de formare
profesionala, in vederea elaborarii si urmaririi realizarii Planului national
de formare profesionala.
B. In domeniul promovarii investitiilor:
a) analizeaza evolutia investitiilor directe in Romania sub aspectul
volumului, structurii si orientarii geografice, precum si al posibilitatilor de
valorificare a potentialului si oportunitatilor oferite de economia romaneasca;
elaboreaza si raspunde de implementarea strategiilor la nivel national pentru
atragerea si promovarea proiectelor de investitii, in concordanta cu Programul
de guvernare si cu obiectivele politicii de dezvoltare economico-sociala a
tarii;
b) elaboreaza analize comparative privind practicile si politicile
internationale din domeniul investitiilor si propune Guvernului masuri de
asigurare a competitivitatii climatului investitional in Romania;
c) asigura evaluarea periodica a mediului investitional din Romania si face
propuneri Guvernului pentru imbunatatirea si armonizarea acestuia cu practicile
internationale, in special cu cele ale Uniunii Europene;
d) actioneaza, impreuna cu institutiile guvernamentale si neguvernamentale,
pentru promovarea pe plan international a proiectelor de investitii in Romania,
prin abordarea proactiva a mediilor de afaceri internationale in scopul
atragerii capitalului strain in economia romaneasca;
e) supune spre aprobare Guvernului masuri pentru organizarea intr-un sistem
unitar a activitatilor de promovare si atragere a investitiilor straine in
Romania, urmareste implicarea institutiilor guvernamentale cu responsabilitati
in aceste domenii; raspunde pentru serviciile de tip postinvestitie, precum si
pentru informarea Guvernului asupra imbunatatirii climatului investitional;
f) asigura realizarea unei imagini corecte si pozitive privind climatul
investitional, precum si promovarea proiectelor de investitii romanesti pe plan
international, inclusiv prin intermediul unei pagini de Internet specializate;
g) realizeaza materiale de informare si promovare periodice si neperiodice,
destinate investitorilor straini, pe care le difuzeaza cu mijloace proprii,
precum si prin intermediul celorlalte institutii ale statului: Administratia
Prezidentiala, Parlament, ministere, alte autoritati ale administratiei publice
centrale si locale;
h) organizeaza singur sau in colaborare cu alte institutii guvernamentale
si neguvernamentale, in tara si in strainatate, actiuni promotionale destinate
atragerii investitorilor straini: seminarii, conferinte, mese rotunde, vizite
de documentare si de afaceri si altele asemenea;
i) incheie acorduri de colaborare, in conditiile legii, cu institutii si
asociatii internationale din domeniul promovarii investitiilor straine;
j) mentine contacte permanente cu asociatiile oamenilor de afaceri romani
si straini in vederea identificarii eventualelor disfunctionalitati ale
mediului de afaceri si stabilirii de solutii operative de corectare a acestora;
k) colaboreaza cu Departamentul pentru relatia cu investitorii straini din
subordinea primului-ministru in activitatea de atragere si asistare a
proiectelor de investitii straine cu o valoare de peste 10 milioane dolari
S.U.A.;
l) colaboreaza cu Ministerul Afacerilor Externe pentru promovarea
proiectelor de investitii prioritare, prezentarea mediului de afaceri, a
informatiilor referitoare la legislatia in domeniul investitiilor, legislatia
economico-financiara, precum si promovarea unei imagini corecte a Romaniei prin
intermediul retelei de ambasade din strainatate, directiei generale
specializate, publicatiilor destinate atragerii investitiilor straine si al
paginii de Internet a celor doua ministere.
C. In domeniul prognozei economico-sociale:
a) elaboreaza strategii de dezvoltare economica si sociala pe termen scurt,
mediu si lung, in conformitate cu Programul de guvernare;
b) elaboreaza prognoze si studii referitoare la echilibrul macroeconomic,
sectorial si regional; pentru fundamentarea studiilor de prognoza intocmeste
studii privind dezvoltarea ramurilor si subramurilor, inclusiv pe forme de
proprietate; estimeaza potentialul productiv si propune solutii de utilizare a
acestuia, corespunzator resurselor, posibilitatilor si programelor de
restructurare, modernizare si retehnologizare; evalueaza si certifica, potrivit
legii, programele de restructurare elaborate de societatile comerciale;
estimeaza cheltuielile de capital pentru investitiile totale in economie si
pentru investitiile publice, pe destinatii ale acestora; participa la
elaborarea propunerilor pentru ierarhizarea prioritatii proiectelor de
investitii publice;
c) elaboreaza si utilizeaza modelele economico-matematice pentru proiectia
formarii si utilizarii produsului intern brut, a veniturilor nominale si reale
ale populatiei, a consumului de marfuri si servicii; determina eficienta
utilizarii factorilor de productie la nivel macroeconomic;
d) asigura, impreuna cu Institutul National de Statistica, compararea
internationala a principalilor indicatori in Sistemul Conturilor Nationale;
e) elaboreaza prognoze referitoare la resursele de munca, formare
profesionala si echilibrul pietei fortei de munca; intocmeste studii si analize
privind unele activitati cu profil social si de protectie sociala;
f) analizeaza conjunctura economica pe plan mondial si implicatiile
previzibile ale acesteia asupra exportului, importului si dezvoltarii economice
a Romaniei;
g) elaboreaza prognoze privind echilibrul valutar si relatiile economice
externe, precum si impactul acestora asupra economiei reale;
h) analizeaza efectele politicilor financiare, monetare, valutare si
bugetare asupra economiei reale; efectueaza studii privind eficienta utilizarii
capitalului in economia reala; elaboreaza prognoze pe baza analizelor
efectuate, precum si analize privind efectele procesului inflationist asupra
echilibrelor la nivel macroeconomic;
i) elaboreaza si editeaza un buletin de informare cuprinzand studii,
analize, prognoze proprii, precum si sinteze referitoare la experiente,
orientari si previziuni pe plan mondial.
D. In domeniul integrarii europene:
a) colaboreaza cu Ministerul Integrarii Europene la elaborarea Programului
National de Aderare a Romaniei (PNA) la Uniunea Europeana, a altor programe
care vizeaza pregatirea pentru aderare si urmareste transpunerea acestora in
practica;
b) stabileste, impreuna cu Ministerul Integrarii Europene si cu Ministerul
Finantelor Publice, in concordanta cu Programul de guvernare, prioritatile de
dezvoltare pe baza carora ministerele vor elabora propuneri de proiecte de
finantare din fondurile de preaderare;
c) face propuneri pentru armonizarea actelor normative din domeniul
dezvoltarii si prognozei cu legislatia Uniunii Europene, inclusiv a dosarelor
de fundamentare si a documentelor de pozitie pentru negocierile de aderare, in
domeniile de activitate ale ministerului;
d) participa la elaborarea instrumentelor de monitorizare a programelor de
dezvoltare in vederea pregatirii Romaniei pentru aderarea la Uniunea Europeana;
e) participa la fundamentarea asistentei de aderare in domeniul sau de
activitate si asigura monitorizarea utilizarii acesteia;
f) participa, impreuna cu Ministerul Integrarii Europene si cu Ministerul
Informatiilor Publice, la elaborarea strategiei de imagine a Romaniei in tarile
membre ale Uniunii Europene, avand ca obiectiv accelerarea procesului de
aderare;
g) informeaza Ministerul Integrarii Europene asupra derularii obiectivelor
de integrare din domeniul sau de activitate, prezentand informatii, date si
alte lucrari solicitate.
E. In domeniul relatiilor cu Parlamentul, patronatele, sindicatele si alte
organisme neguvernamentale, pe probleme de dezvoltare si prognoza:
a) elaboreaza proiectele de acte normative din domeniile de activitate ale
ministerului, potrivit legii;
b) sustine proiectele de lege in comisiile permanente si in cadrul
dezbaterilor din plenul celor doua Camere ale Parlamentului;
c) pregateste raspunsurile la intrebarile si interpelarile adresate de
parlamentari, care privesc domeniul de activitate al ministerului;
d) consulta patronatele, sindicatele si alte organisme neguvernamentale
asupra strategiilor sectoriale de dezvoltare economica si sociala; raspunde
solicitarilor acestora pentru identificarea de masuri privind solutionarea unor
probleme economice cu impact social.
(2) Ministerul Dezvoltarii si Prognozei indeplineste si alte atributii
stabilite prin lege sau prin alte acte normative pentru domeniul sau de
activitate, precum si cele conferite expres sau care decurg din acorduri
internationale la care Romania este parte.
Art. 4
(1) In realizarea atributiilor sale Ministerul Dezvoltarii si Prognozei
colaboreaza cu celelalte ministere si autoritati ale administratiei publice
centrale, cu autoritatile administratiei publice locale, precum si cu
patronatele, sindicatele si alte organisme neguvernamentale.
(2) Ministerele si celelalte autoritati ale administratiei publice
centrale, precum si societatile comerciale la care statul a fost sau este
actionar ori asociat au obligatia sa puna la dispozitie Ministerului
Dezvoltarii si Prognozei informatiile pe care acesta le solicita in scopul
urmaririi si evaluarii indeplinirii obiectivelor politicii nationale de
dezvoltare, precum si al elaborarii, actualizarii si monitorizarii
strategiilor, programelor de guvernare, planurilor de actiune si planurilor de
dezvoltare regionala.
SECTIUNEA a 2-a
Organizarea Ministerului Dezvoltarii si Prognozei
Art. 5
(1) Structura organizatorica a Ministerului Dezvoltarii si Prognozei este
prevazuta in anexa nr. 1.
(2) In cadrul structurii organizatorice, prin ordin al ministrului se pot
constitui servicii, birouri si alte compartimente.
(3) Numarul maxim de posturi pentru Ministerul Dezvoltarii si Prognozei este
de 290, exclusiv demnitarii si posturile aferente cabinetului ministrului;
personalului din cadrul cabinetului ministrului nu i se aplica prevederile
legii privind statutul functionarului public.
(4) Statul de functii si structura posturilor pe compartimente, incadrarea
personalului, modificarea, suspendarea sau incetarea raporturilor de serviciu
ori, dupa caz, a raporturilor de munca se aproba prin ordin al ministrului.
(5) Personalul necesar desfasurarii activitatilor Ministerului Dezvoltarii
si Prognozei este numit sau este angajat, dupa caz, cu respectarea
dispozitiilor legale, in limita numarului maxim de posturi aprobat, tinandu-se
seama de competenta profesionala, de nivelul de pregatire, studii de
specialitate si vechime in specialitate.
(6) Structura organizatorica interna, circuitul documentelor, atributiile,
sarcinile si raspunderile personalului din aparatul Ministerului Dezvoltarii si
Prognozei se stabilesc prin regulamentul de organizare si functionare aprobat
prin ordin al ministrului dezvoltarii si prognozei.
(7) Pe langa Ministerul Dezvoltarii si Prognozei se constituie Comitetul
interministerial pentru armonizarea strategiilor, programelor si planurilor de
actiuni sectoriale si regionale, organism consultativ, fara personalitate
juridica, condus de ministrul dezvoltarii si prognozei. Ministerele vor fi
reprezentate in Comitetul interministerial la nivel de secretar de stat;
componenta acestuia se aproba prin decizie a primului-ministru.
(8) Pe langa Ministerul Dezvoltarii si Prognozei se constituie Consiliul
interministerial de supraveghere, organism consultativ, fara personalitate
juridica, condus de ministrul dezvoltarii si prognozei, avand ca scop urmarirea
realizarii Programului de actiuni si masuri pentru promovarea pe plan
international a proiectelor de investitii in Romania. Ministerele vor fi
reprezentate la nivel de secretar de stat, iar componenta Consiliului
interministerial de supraveghere se aproba prin decizie a primului-ministru.
SECTIUNEA a 3-a
Conducerea Ministerului Dezvoltarii si Prognozei
Art. 6
(1) Conducerea Ministerului Dezvoltarii si Prognozei se exercita de
ministru.
(2) Ministrul dezvoltarii si prognozei reprezinta ministerul in raporturile
cu celelalte autoritati publice, cu persoanele juridice si fizice din tara si
din strainatate.
(3) Ministrul dezvoltarii si prognozei indeplineste, in domeniul de
activitate al ministerului, atributiile generale prevazute la art. 53 alin. (1)
din Legea nr. 90/2001 privind organizarea si functionarea Guvernului Romaniei
si a ministerelor.
(4) Ministrul dezvoltarii si prognozei indeplineste si alte atributii
specifice, stabilite prin acte normative.
(5) Ministrul dezvoltarii si prognozei isi indeplineste atributiile ce ii
revin folosind aparatul propriu, precum si prin Institutul National de
Statistica, aflat in coordonarea sa directa.
(6) In exercitarea atributiilor ce ii revin ministrul dezvoltarii si
prognozei emite ordine si instructiuni, in conditiile legii.
Art. 7
Ministrul dezvoltarii si prognozei conduce aparatul propriu al
ministerului, stabilit prin prezenta hotarare, numeste si elibereaza din
functie personalul acestuia.
Art. 8
Statul de functii al Ministerului Dezvoltarii si Prognozei se aproba de
ministru, in limita numarului de posturi aprobate prin prezenta hotarare, in
conditiile legii.
Art. 9
In cazul in care ministrul dezvoltarii si prognozei, din diferite motive,
nu isi poate exercita atributiile curente, desemneaza secretarul de stat care
va exercita aceste atributii, instiintandu-l pe primul-ministru despre aceasta.
Art. 10
(1) Ministrul dezvoltarii si prognozei indeplineste, conform legii, functia
de ordonator principal de credite.
(2) Ministrul dezvoltarii si prognozei poate delega dreptul de semnatura
secretarilor de stat, cu exceptia atributiei de ordonator principal de credite,
care poate fi delegata numai inlocuitorului de drept, prin ordin al
ministrului.
(3) Ministrul dezvoltarii si prognozei coordoneaza activitatea Institutului
National de Statistica, prevazut in anexa nr. 2.
Art. 11
(1) Pe langa ministrul dezvoltarii si prognozei functioneaza, ca organ
consultativ, Colegiul ministerului.
(2) Componenta si Regulamentul de organizare si functionare ale Colegiului
ministerului se aproba prin ordin al ministrului dezvoltarii si prognozei.
(3) Colegiul ministerului se intruneste, la cererea si sub presedintia
ministrului, pentru dezbaterea unor probleme privind activitatea Ministerului
Dezvoltarii si Prognozei.
Art. 12
(1) In activitatea de conducere a Ministerului Dezvoltarii si Prognozei
ministrul este ajutat de 4 secretari de stat care exercita atributiile delegate
de catre ministru si de un secretar general, numit in conditiile legii.
(2) Secretarul de stat care coordoneaza activitatea pentru integrare
europeana este membru al Comitetului interministerial pentru integrare
europeana, fiind subordonat si ministrului integrarii europene.
Art. 13
(1) Secretarul general al Ministerului Dezvoltarii si Prognozei este
functionar public de cariera, numit pe baza de concurs sau examen, pe criterii
de profesionalism.
(2) Secretarul general indeplineste atributiile prevazute la art. 49 alin.
(2) din Legea nr. 90/2001.
(3) Secretarul general al Ministerului Dezvoltarii si Prognozei poate
indeplini si alte insarcinari prevazute de regulamentul de organizare si
functionare a ministerului ori incredintate de ministrul dezvoltarii si
prognozei.
Art. 14
(1) In realizarea atributiilor ce ii revin secretarul general este ajutat
de un secretar general adjunct.
(2) Secretarul general adjunct este functionar public de cariera, numit pe
baza de concurs sau examen, pe criterii de profesionalism, in conditiile legii.
Art. 15
Salarizarea personalului din aparatul propriu al Ministerului Dezvoltarii
si Prognozei se face potrivit legii.
Art. 16
(1) Finantarea cheltuielilor curente si de capital ale Ministerului
Dezvoltarii si Prognozei se asigura din bugetul de stat; sumele care se aloca
anual pentru constituirea Fondului National pentru Dezvoltare Regionala se
evidentiaza in mod distinct in bugetul ministerului.
(2) Ministerul Dezvoltarii si Prognozei se doteaza cu un numar de
autoturisme pentru aparatul central, potrivit legii.
CAP. 2
Dispozitii finale
Art. 17
Imobilele, mijloacele fixe si obiectele de inventar din administrarea,
respectiv din dotarea Directiei generale de prognoza din cadrul Ministerului
Finantelor Publice si Agentiei Nationale pentru Dezvoltare Regionala - cu
exceptia imobilului din municipiul Bucuresti, str. Poterasi nr. 11, sectorul 4,
cu bunurile mobile si dotarile aferente -, transmise pe baza protocolului
incheiat cu Ministerul Dezvoltarii si Prognozei, sunt si raman in
administrarea, respectiv in dotarea acestuia.
Art. 18
In actele normative in vigoare denumirile privind Consiliul de Coordonare
Economico-Financiara, Directia generala de prognoza din subordinea Ministerului
Finantelor Publice si Agentia Nationala pentru Dezvoltare Regionala se
inlocuiesc cu denumirea Ministerul Dezvoltarii si Prognozei.
Art. 19
Anexele nr. 1 si 2 fac parte integranta din prezenta hotarare.
Art. 20
Pe data intrarii in vigoare a prezentei hotarari se abroga Hotararea
Guvernului nr. 16/2001 privind organizarea si functionarea Ministerului
Dezvoltarii si Prognozei, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I,
nr. 13 din 10 ianuarie 2001, cu modificarile si completarile ulterioare.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NASTASE
Contrasemneaza:
Ministrul dezvoltarii si prognozei,
Gheorghe Romeo Leonard Cazan
p. Ministrul finantelor publice,
Gheorghe Gherghina,
secretar de stat
Ministrul administratiei publice,
Octav Cozmanca
ANEXA 1
Numarul maxim de posturi = 290
(exclusiv demnitarii si posturile
aferente cabinetului ministrului)
MINISTERUL DEZVOLTARII SI PROGNOZEI
_____________________
|Cabinetul ministrului|__
|_____________________| | ______________
_____________________ | | | ______________________
| Compartimentul de | |______| MINISTRU |_____|COLEGIUL MINISTERULUI|
| audit public intern |__| |______________| |______________________|
|_____________________| | | :
_____________________ | | :
|Consilier diplomatic |__| | :
|_____________________| | | : _______________________
_____________________ | | : / Institutul National \
| Corpul de control |__| | :.......( de Statistica
)
|_____________________| | | \_________________________/
_____________________ | |
| Purtator de cuvant |__| |
|_____________________| |
|
______________________________________|
| ____________________________________
| ________________________ _| Directia pentru promovarea
|
| |Directia generala pentru| | | investitiilor
|
| |promovarea investitiilor|_|
|____________________________________|
| |________________________| | ____________________________________
| | |_|Directia servicii pentru
investitori|
| |
|____________________________________|
| ____________________ | ____________________________________
| | SECRETAR DE STAT |__| | Directia de imbunatatire si
|
| _|pentru investitii si|________________| monitorizare a mediului de afaceri
|
| | |dezvoltare regionala|__ |____________________________________|
| | |____________________| | ____________________________________
| | | _| Directia Planul National
|
|_| | | | de Dezvoltare
|
| | |
|____________________________________|
| | | ____________________________________
| ______________|_________ |_| Directia pentru programe regionale
|
| |Directia generala pentru| |
|____________________________________|
| | dezvoltare regionala |_| ____________________________________
| |________________________| |_|Directia cooperare transfrontaliera
|
| |
|____________________________________|
| | ____________________________________
| |_| Directia zone asistate
|
| |____________________________________|
| ____________________________________
| | Directia strategii si programe
|
| _| nationale de dezvoltare
|
| |
|____________________________________|
| | ____________________________________
| |_| Directia evaluarii politicilor
|
| | | financiare, monetare si valutare
|
| |
|____________________________________|
| ____________________ | ____________________________________
| | SECRETAR DE STAT | |_| Directia evaluare si certificare
|
|_| pentru strategii |______________| | programe de restructurare
|
| | si prognoza | | |____________________________________|
| |____________________| | ____________________________________
| | | Directia echilibre, restructurare
|
| |_| si prognoze sectoriale |
| |
|____________________________________|
| | ____________________________________
| |_| Directia comert exterior; balante
|
| | comerciale
|
|
|____________________________________|
| ____________________ ____________________________________
| | SECRETAR DE STAT | | Directia pentru armonizare cu
|
|_| pentru integrare |________________|legislatia si programele comunitare
|
| | europeana |
|____________________________________|
| |____________________|
| ____________________ ____________________________________
| | SECRETAR DE STAT | |
|
|_| pentru relatia cu | | Directia
|
| | Parlamentul, |________________| pentru relatia cu
|
| | patronatele si | | Parlamentul, patronatele
|
| | sindicatele | | si sindicatele
|
| |____________________| |____________________________________|
| ____________________________________
| _| Directia economica
|
| | |____________________________________|
| | ____________________________________
| |_| Directia de plati programe
|
| | |____________________________________|
| ____________________ __________ | ____________________________________
| | | | Secretar | |_| Directia juridica
|
|_| SECRETAR GENERAL |_| general |_| |____________________________________|
| | | adjunct | | ____________________________________
|____________________| |__________| |_| Directia politicilor si resurselor
|
| | umane
|
|
|____________________________________|
| ____________________________________
|_| Directia informatica
|
|
|____________________________________|
| ____________________________________
|_| Directia administrativ, patrimoniu
|
| si arhivare
|
|____________________________________|
ANEXA 2
INSTITUTII
aflate in coordonarea ministrului dezvoltarii si prognozei
Institutul National de Statistica.