HOTARARE Nr.
386 din 25 aprilie 2007
privind organizarea si
functionarea Ministerului Economiei si Finantelor
ACT EMIS DE:
GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 304 din 8 mai 2007
In temeiul art. 108 din Constituţia Romaniei, republicată, şi al art. 12 alin.
(1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 24/2007 privind stabilirea unor
măsuri de reorganizare în cadrul administraţiei publice centrale,
Guvernul Romaniei adoptă
prezenta hotărare.
CAPITOLUL I
Organizarea şi funcţionarea Ministerului Economiei
şi Finanţelor
SECŢIUNEA 1
Dispoziţii generale şi principalele obiective şi
atribuţii
Art. 1. - (1) Ministerul Economiei şi Finanţelor se
organizează şi funcţionează ca organ de specialitate al administraţiei publice
centrale, în subordinea Guvernului, care aplică strategia şi Programul de
guvernare în domeniul economiei şi finanţelor publice, prin reorganizarea
Ministerului Finanţelor Publice şi prin preluarea activităţii în domeniul
economiei de la Ministerul Economiei şi Comerţului, care îşi încetează
activitatea.
(2) Ministerul Economiei şi
Finanţelor este minister cu rol de sinteză, instituţie publică cu personalitate
juridică.
(3) Sediul Ministerului Economiei şi Finanţelor este
în municipiul Bucureşti, str. Apolodor nr. 17, sectorul 5.
Art. 2. - (1) Ministerul Economiei şi Finanţelor
contribuie la elaborarea şi implementarea strategiei şi a Programului de
guvernare în domeniul finanţelor publice, în exercitarea administrării generale
a finanţelor publice, asigurand utilizarea parghiilor financiare şi valutare, în concordanţă cu cerinţele
economiei de piaţă şi pentru stimularea iniţiativei operatorilor economici.
(2) Ministerul Economiei şi Finanţelor îndeplineşte
următoarele funcţii:
a) de strategie, prin care se asigură elaborarea
strategiei de punere în aplicare a Programului de guvernare în domeniul
finanţelor publice, precum şi elaborarea strategiilor şi a programelor privind
creşterea economică în industrie, energie, resursele minerale, industria de
apărare, promovarea exportului, precum şi a politicilor din domeniul economic;
b) de reglementare şi
sinteză, prin care se asigură elaborarea cadrului normativ şi instituţional
necesar pentru realizarea obiectivelor strategice din domeniul finanţelor
publice, din domeniul economic şi din celelalte domenii conexe: recuperarea şi
conservarea energiei, recuperarea instalaţiilor, reciclarea materialelor şi
gestionarea resurselor materiale, restructurarea şi, după caz, privatizarea
operatorilor economici care funcţionează sub autoritatea Ministerului Economiei
şi Finanţelor;
c) de reprezentare, prin care
se asigură, în numele statului roman şi al Guvernului Romaniei, reprezentarea pe plan intern şi extern în domeniul său de activitate;
d) de aplicare a prevederilor Tratatului de aderare a
Romaniei la Uniunea Europeană pentru domeniul
financiar, fiscal şi economic;
e) de elaborare şi implementare a politicii bugetare
şi a politicii fiscale a Guvernului;
f) de corelare a politicilor fiscale şi bugetare cu
celelalte politici economico-sociale;
g) de coordonare a relaţiilor bugetare cu Uniunea
Europeană, precum şi a contactelor cu structurile comunitare, din punct de
vedere administrativ, în acest domeniu;
h) de administrare a veniturilor statului;
i) de contractare şi administrare a datoriei publice;
j) de administrare a resurselor derulate prin Trezoreria
Statului;
k) de exercitare a controlului financiar public intern,
inclusiv a auditului intern;
l) de asigurare a evidenţei
centralizate a bunurilor ce constituie domeniul public al statului;
m) de elaborare şi supraveghere a cadrului legal în
domeniul contabilităţii;
n) de coordonare a asistenţei financiare nerambursabile
acordate Romaniei de Uniunea
Europeană şi de statele membre ale acesteia;
o) de coordonare a utilizării asistenţei financiare
nerambursabile acordate Romaniei
de către Uniunea Europeană prin fondurile structurale şi de coeziune;
p) de administrare financiară a fondurilor PHARE, ISPA
şi SAPARD;
r) de autoritate de stat, prin care se asigură
exercitarea controlului aplicării unitare şi respectării reglementărilor legale
în domeniul său de activitate, precum şi al funcţionării instituţiilor care îşi
desfăşoară activitatea în subordinea sau sub autoritatea sa;
s) de autoritate a administraţiei publice centrale de
specialitate, prin care se asigură elaborarea şi implementarea politicii în
domeniul sistemelor de management financiar şi control la instituţiile publice,
precum şi de autoritate de management şi de organism intermediar pentru
programul operaţional sectorial pentru creşterea competitivităţii economice;
t) de administrare a
proprietăţii publice din domeniul resurselor minerale, al transportului
energiei, al transportului şi stocării ţiţeiului şi gazelor naturale sau din
alte domenii stabilite de lege ca bunuri proprietate publică, prin operatorii
economici care funcţionează în subordinea şi sub autoritatea Ministerului
Economiei şi Finanţelor.
(3) Principiile care stau la baza activităţii
Ministerului Economiei şi Finanţelor sunt următoarele:
a) coerenţa, stabilitatea şi predictibilitatea în
domeniul economiei şi al finanţelor publice pe termen mediu;
b) armonizarea cadrului legislativ cu reglementările
Uniunii Europene;
c) întărirea autorităţii instituţiei;
d) perfecţionarea managementului fondurilor publice;
e) transparenţa activităţii în toate domeniile sale
de activitate;
f) colaborarea cu partenerii sociali;
g) asigurarea unui mediu de afaceri concurenţial şi
predictibil.
Art. 3. - (1) In realizarea funcţiilor sale, Ministerul
Economiei şi Finanţelor are, în principal, următoarele atribuţii:
A. în domeniul finanţelor
publice:
1. propune strategii de dezvoltare pe termen mediu şi
lung şi soluţii de reformă în domeniul finanţelor publice;
2. elaborează proiectul bugetului de stat, al legii
bugetului de stat şi raportul asupra proiectului bugetului de stat, precum şi
proiectul legii de rectificare a bugetului de stat, operand rectificările corespunzătoare;
3. stabileşte echilibrul bugetar în faza de elaborare
a proiectului bugetului de stat şi a rectificării acestuia;
4. stabileşte metodologii pentru elaborarea
proiectelor bugetului de stat, bugetului asigurărilor sociale de stat,
bugetelor fondurilor speciale, precum şi a proiectelor bugetelor locale;
5. analizează periodic modul de realizare a
prevederilor bugetare, în corelare cu indicatorii macroeconomici, şi prezintă
informări Guvernului, cu propuneri de îmbunătăţire;
6. analizează la nivelul instituţiilor publice
definite la art. 2 pct. 30 din Legea nr. 500/2002 privind finanţele publice, cu
modificările ulterioare, modul de utilizare şi/sau administrare a fondurilor
şi/sau patrimoniului public, prezentand Guvernului, spre dezbatere şi aprobare, propuneri şi/sau proiecte
de acte normative care să conducă la îmbunătăţirea procesului de programare şi
execuţie bugetară;
7. urmăreşte execuţia operativă a bugetului general
consolidat; stabileşte măsurile necesare pentru încasarea veniturilor şi
limitarea cheltuielilor, în vederea încadrării în deficitul bugetar aprobat;
8. elaborează şi aprobă clasificaţia indicatorilor
privind finanţele publice;
9. elaborează proiectul
bugetului asigurărilor sociale de stat, al legii bugetului asigurărilor sociale
de stat, precum şi proiectul legii de rectificare a acestuia;
10. deschide creditele necesare pentru cheltuielile
fiecărui ordonator principal de credite în cadrul fiecărui exerciţiu bugetar;
11. analizează şi avizează deschiderile de credite
bugetare pentru stimularea producţiei de export şi a exporturilor;
12. monitorizează, în condiţiile legii, numărul de
posturi şi cheltuielile de personal din instituţiile publice;
13. aprobă, prin delegare de competenţe, modificări
în fişele de investiţii, anexe la bugetele ordonatorilor principali de credite
bugetare;
14. aprobă repartizarea pe trimestre a veniturilor şi
a cheltuielilor prevăzute în bugetul de stat, în bugetul asigurărilor sociale
de stat şi în bugetele fondurilor speciale;
15. iniţiază proiecte de acte normative în domeniul
de activitate al Ministerului Economiei şi Finanţelor şi urmăreşte armonizarea
acestora cu legislaţia Uniunii Europene în domeniu;
16. avizează proiectele de acte normative care au
legătură cu activitatea Ministerului Economiei şi Finanţelor;
17. analizează, fundamentează şi stabileşte măsuri
privind împrumuturile necesare în vederea acoperirii deficitului bugetar şi
refinanţării datoriei publice sau pentru acţiuni şi lucrări de interes public;
administrează datoria publică, urmăreşte rambursarea acesteia şi achitarea dobanzilor aferente, în condiţiile legii;
18. administrează şi gestionează datoria publică
guvernamentală;
19. elaborează raportul privind datoria publică
internă şi externă a Romaniei,
pe care îl prezintă semestrial Guvernului şi Parlamentului;
20. reîntregeşte, la propunerea ordonatorilor
principali de credite, Fondul de rezervă bugetară la dispoziţia Guvernului,
prevăzut în bugetul de stat, cu creditele bugetare anulate sau reduse;
21. elaborează şi actualizează metodologia privind
criteriile de evaluare şi selecţie a obiectivelor de investiţii publice;
22. analizează programul de investiţii din punct de
vedere al încadrării în limitele de cheltuieli stabilite, al respectării
criteriilor de selecţie şi prioritizare şi al eşalonării creditelor bugetare în
funcţie de durata de execuţie a obiectivelor;
23. coordonează monitorizarea întregului program de
investiţii publice;
24. elaborează strategia în domeniul investiţiilor
publice, pe baza propunerilor de programe de investiţii ale ordonatorilor
principali de credite;
25. administrează contul general al Trezoreriei
Statului, deschis la Banca Naţională a Romaniei, scop în care încheie convenţii cu aceasta;
26. stabileşte sistemul de organizare şi funcţionare
a Trezoreriei Statului, în vederea asigurării efectuării operaţiunilor de
încasări şi plăţi pentru sectorul public;
27. elaborează şi administrează bugetul de venituri
şi cheltuieli al Trezoreriei Statului;
28. colaborează cu Banca Naţională a Romaniei la elaborarea balanţei de plăţi
externe, a balanţei creanţelor şi angajamentelor externe, a reglementărilor din
domeniul monetar şi valutar şi informează semestrial Guvernul asupra modului de
realizare a acestora, cu propuneri de soluţii în acoperirea deficitului sau
utilizării excedentului din contul curent al balanţei de plăţi externe;
29. contractează şi garantează împrumuturi de stat de
pe piaţa financiară internă şi externă, în scopul şi în iimitele competenţelor
stabilite de lege;
30. asigură punerea în circulaţie prin Banca Naţională
a Romaniei, pe bază de
convenţie, a unor instrumente financiare specifice;
31. elaborează lucrările privind contul general anual
de execuţie a bugetului de stat, contul general al datoriei publice a statului
şi, respectiv, a bugetului asigurărilor sociale de stat, precum şi conturile
anuale de execuţie a bugetelor fondurilor speciale şi proiectele de lege
referitoare la aceste conturi de execuţie, pe care le prezintă spre însuşire
Guvernului, în vederea transmiterii pentru adoptare Parlamentului;
32. elaborează, pe baza modelului-cadru al
Organizaţiei pentru Cooperare şi Dezvoltare Economică (O.C.D.E.), proiectul romanesc de convenţie pentru
evitarea dublei impuneri şi urmăreşte actualizarea acestuia în concordanţă cu
recomandările adoptate de O.C.D.E.;
33. negociază, pregăteşte parafarea, semnarea şi
ratificarea convenţiilor pentru evitarea dublei impuneri
negociate;
34. elaborează strategii, studii comparative,
priorităţi şi proiecte de acte normative privind politica fiscală a Romaniei în domeniul convenţiilor pentru
evitarea dublei impuneri;
35. se preocupă de aplicarea unitară a întregii
legislaţii fiscale prin direcţiile de specialitate, Comisia fiscală centrală şi
alte unităţi implicate aflate în structura sau în subordinea Ministerului
Economiei şi Finanţelor;
36. urmăreşte realizarea unui management eficient şi
coerent al sistemului fiscal romanesc, avand ca scop elaborarea şi menţinerea unui sistem fiscal unitar, stabil şi
armonizat, în stransă concordanţă
cu indicatorii macroeconomici din Strategia de modernizare a administraţiei
publice;
37. exercită, prin organele sale de specialitate,
controlul utilizării creditelor bugetare de către instituţiile publice;
38. derulează operaţiuni de încasări şi plăţi, ca
participant direct al Sistemului naţional de plăţi;
39. urmăreşte respectarea angajamentelor asumate prin
acordurile încheiate cu organismele financiare internaţionale în domeniul
datoriei publice;
40. elaborează politica vamală, în concordanţă cu
cadrul legislativ existent;
41. asigură administrarea monopolului de stat, în
condiţiile legii;
42. reglementează controlul financiar preventiv şi
exercită controlul financiar preventiv delegat, în scopul constituirii şi
utilizării legale şi eficiente a fondurilor publice;
43. realizează activităţi de inspecţie pentru
activitatea proprie a ministerului, la unităţile aflate în subordinea sau în
coordonarea ministerului, precum şi la operatori economici care utilizează
fonduri europene, şi soluţionează contestaţiile depuse de acestea;
44. exercită calitatea de reprezentant al Romaniei la organismele internaţionale cu
caracter financiar, în condiţiile legii;
45. negociază, pregăteşte parafarea, semnarea şi
ratificarea acordurilor guvernamentale bilaterale privind promovarea şi
protejarea reciprocă a investiţiilor;
46. Ministerul Economiei şi Finanţelor reprezintă, în
baza mandatului acordat, statul roman sau instituţia publică implicată, în faţa Curţii de arbitraj
internaţional a Centrului Internaţional pentru Reglementarea Diferendelor
relative la Investiţii, cu sediul la Washington;
47. coordonează, negociază şi încheie acorduri
internaţionale, în numele statului, în domeniul relaţiilor financiare şi
valutare, în colaborare cu Ministerul Afacerilor Externe;
48. reprezintă statul, ca subiect de drepturi şi
obligaţii, în faţa instanţelor, precum şi în orice alte situaţii în care acesta
participă nemijlocit, în nume propriu, în raporturi juridice, dacă legea nu
stabileşte în acest scop un alt organ;
49. coordonează şi îndrumă metodologic, prin
structurile de specialitate din cadrul aparatului propriu al Ministerului
Economiei şi Finanţelor, care au corespondent în cadrul tuturor unităţilor
subordonate, întreaga lor activitate;
50. asigură relaţia cu Parlamentul, cu Consiliul
Economic şi Social, comisia de dialog social, sindicatele, patronatele şi cu
alţi exponenţi ai societăţii civile în problemele specifice activităţii sale;
51. asigură un dialog constructiv cu partenerii de
dialog social, în spiritul respectului reciproc şi în conformitate cu
principiile şi standardele europene, în vederea asigurării eficienţei
activităţii şi stabilităţii sociale, şi susţine în Parlament proiectele de acte
normative pe care le iniţiază;
52. elaborează, monitorizează şi implementează
procesul de soluţionare a petiţiilor, precum şi a solicitărilor de informaţii
publice, care se înscriu în sfera sa de competenţă, în conformitate cu
prevederile legale;
53. elaborează, implementează şi dezvoltă sistemul
informatic în domeniul finanţelor publice;
54. asigură, potrivit legii, tipărirea hartiilor de valoare de natura titlurilor de stat, bonurilor de tezaur, obligaţiunilor necesare finanţării datoriei publice,
timbrelor fiscale, precum şi a formularelor şi imprimatelor tipizate utilizate
în activitatea fiscală si financiar-contabilă;
55. elaborează strategia de comunicare, coordonează şi
monitorizează sistemul de comunicare internă şi externă şi cadrul
comunicaţional, în scopul asigurării principiului unităţii de imagine a
instituţiei şi a unităţilor sale subordonate;
56. aplică legislaţia în domeniul resurselor umane -
recrutare, angajare, avansare, promovare, mobilitate, sancţionare şi încetare a
raporturilor de muncă/serviciu, respectiv salarizare a personalului din
autoritatea sa;
57. elaborează şi derulează programe de perfecţionare
profesională a personalului din cadrul Ministerului Economiei şi Finanţelor,
prin Şcoala de Finanţe Publice şi Vamă şi alte organisme specializate în acest
domeniu;
58. asigură prin sistemul de management al
performanţei şi dezvoltare profesională un corp al funcţionarilor publici
profesionist, onest, stabil şi eficient, în scopul creării unei organizaţii
moderne, flexibile, funcţionale şi eficiente, în condiţiile legii;
59. iniţiază măsuri şi participă, împreună cu
instituţiile de profil, la elaborarea programelor menite să sprijine pregătirea
profesională a funcţionarilor publici în domeniul managementului fondurilor
Uniunii Europene;
60. editează materiale de specialitate necesare
pentru mediatizarea problematicii financiare, în vederea cunoaşterii acesteia
de către personalul propriu şi de către contribuabili;
61. asigură elaborarea, tipărirea şi difuzarea
publicaţiei „Revista Finanţe Publice şi Contabilitate", activitate
finanţată integral din venituri proprii;
62. exercită atribuţiile ce îi revin, potrivit legii,
asupra activităţii societăţilor comerciale, companiilor naţionale şi
societăţilor bancare, prin reprezentanţii săi în asociaţiile generale ale
acţionarilor sau în consiliile de administraţie;
63. urmăreşte constituirea, administrarea şi
utilizarea Fondului de contrapartidă, rezultat din contravaloarea
în lei a ajutoarelor economice nerambursabile acordate Romaniei de organisme internaţionale sau de guvernele altor ţări;
64. asigură evidenţa statistică a ajutoarelor externe
nerambursabile;
65. gestionează asistenţa financiară nerambursabilă
acordată Romaniei de Uniunea
Europeană, prin instrumente financiare de preaderare şi postaderare, potrivit
prevederilor memorandumurilor de înţelegere, memorandumurilor şi acordurilor de
finanţare semnate de Guvernul Romaniei şi de Comisia Europeană, precum şi asistenţa financiară
rambursabilă acordată de instituţii financiare internaţionale;
66. transferă fondurile nerambursabile primite de Romania de la Uniunea Europeană - prin
fondurile structurale şi de coeziune, în calitate de stat membru al Uniunii
Europene - către autorităţile de management/beneficiarii finali şi certifică
cheltuielile efectuate în cadrul programelor operaţionale cuprinse în
declaraţiile de cheltuieli transmise Comisiei Europene;
67. elaborează strategia şi cadrul normativ general,
coordonează şi evaluează activitatea de audit public intern la nivel naţional,
efectuează misiuni de audit public intern de interes naţional cu implicaţii
multisectoriale şi exercită auditul intern asupra activităţilor desfăşurate în
cadrul Ministerului Economiei şi Finanţelor şi în structurile aflate în
subordinea sau sub autoritatea acestuia, în condiţiile legii;
68. efectuează inspecţii privind respectarea
legalităţii, atat la nivelul aparatului propriu, cat şi la nivelul celorlalte instituţii publice, în domeniul său de
activitate;
69. aplică, în calitate de principal furnizor de
ajutor de stat, legislaţia în domeniul ajutorului de stat;
70. aplică dispoziţiile legale în domeniul
preţurilor, pentru care legea abilitează Ministerul Economiei şi Finantelor;
71. urmăreşte evoluţia preţurilor în economie;
72. aplică dispoziţiile legale în domeniul
concurenţei neloiale şi al publicităţii, pentru care legea abilitează
Ministerul Economiei şi Finanţelor;
73. participă la schimbul de informaţii şi experienţă
în relaţiile cu organizaţiile şi instituţiile internaţionale, în domeniul său
de activitate;
74. programează, coordonează, monitorizează şi
evaluează utilizarea asistenţei financiare nerambursabile acordate Romaniei de Uniunea Europeană şi de statele
membre ale acesteia şi îndeplineşte rolul de coordonator naţional al asistenţei
în relaţia cu Uniunea Europeană;
75. asigură managementul tehnic pentru proiectele din
cadrul Acordului privind programul de cooperare economică pe 5 ani, încheiat între Guvernul Romaniei şi Guvernul
Republicii Elene;
76. coordonează monitorizarea şi implementarea Fondului
de Coeziune (ex-ISPA), conform Regulamentului CE nr. 1.164/1994;
77. asigură verificarea declaraţiilor de cheltuieli
emise în cadrul procesului de implementare a Fondului
de Coeziune (ex-ISPA), conform Regulamentului CE nr. 1.164/1994;
78. realizează activităţile aferente procesului de
ratificare şi/sau amendare a memorandumurilor de finanţare (PHARE şi ex-ISPA),
precum şi a acordurilor interguvernamentale privind acordarea asistenţei
financiare nerambursabile acordate de statele membre ale Uniunii Europene;
79. asigură coordonarea la nivel naţional a
Programului de asistenţă tehnică JASPERS (Asistenţă comună pentru promovarea
proiectelor în regiunile europene), acţionand în sensul pregătirii, finalizării şi aprobării, în colaborare cu
toate părţile implicate, a planurilor anuale de acţiune şi a fişelor de
proiect, urmărind realizarea de către JASPERS a proiectelor incluse în
planurile de acţiune;
80. asigură cadrul metodologic pentru realizarea
analizei cost-beneficiu pentru proiectele de infrastructură;
81. asigură elaborarea politicii şi strategiei
Guvernului Romaniei pentru
promovarea şi implementarea proiectelor de tip parteneriat public-privat;
82. stabileşte şi promovează procedurile de
identificare şi structurare a proiectelor de tip parteneriat public-privat şi
de susţinere a autorităţilor administraţiei publice centrale şi locale în
pregătirea şi implementarea proiectelor de tip parteneriat
public-privat;
83. elaborează şi avizează propunerile de acte
normative pentru modificarea şi completarea cadrului legal în domeniul
parteneriatului public-privat şi concesiunilor de lucrări publice, servicii şi
bunuri;
84. gestionează baza de date privind proiectele de
tip parteneriat public-privat şi concesiuni de lucrări publice, servicii şi bunuri
derulate la nivel central şi local;
85. coordonează elaborarea şi implementarea Planului
naţional de dezvoltare, document de planificare strategică şi programare
financiară multianuală al Romaniei,
elaborat pe baza strategiilor sectoriale şi a strategiei naţionale de
dezvoltare regională şi care fundamentează fondurile de tip structural alocate
de Uniunea Europeană şi instrumentele structurale;
86. coordonează pregătirea şi
funcţionarea cadrului legislativ, instituţional şi procedural pentru
gestionarea instrumentelor structurale, îndeplinind rolul de autoritate pentru
coordonarea instrumentelor structurale şi, în această calitate, coordonează
elaborarea, monitorizarea şi evaluarea cadrului strategic naţional de
referinţă, a programelor operaţionale şi a documentelor de implementare
corespunzătoare; coordonează dezvoltarea capacităţii administrative, elaborarea
şi actualizarea procedurilor structurilor implicate în gestionarea instrumentelor structurale;
organizează, prezidează şi asigură secretariatul structurilor
interinstituţionale de coordonare a programării şi a gestionării instrumentelor
structurale; coordonează activitatea de informare şi comunicare în domeniul
instrumentelor structurale şi asigură realizarea şi funcţionarea Sistemului
unic de management al informaţiei privind instrumentele structurale,
îndeplinind rolul de autoritate centrală de legătură cu sistemul informatic al
Comisiei Europene;
87. stabileşte, împreună cu ministerele şi cu
celelalte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale şi locale,
sistemul de date, informaţii şi raportări periodice privind utilizarea
fondurilor comunitare, pe care le supune analizei şi, după caz, aprobării
Guvernului;
88. supun dezbaterii Guvernului, periodic, rapoarte
privind modul de utilizare a asistenţei financiare nerambursabile;
89. coordonează participarea Romaniei şi îndeplineşte funcţia de punct
naţional de contact la proiectele de înfrăţire instituţională cu statele care
beneficiază de finanţări nerambursabile ale Uniunii Europene;
90. coordonează calcularea, încasarea, plata şi
controlul contribuţiei Romaniei la sistemul resurselor
proprii ale Uniunii Europene, precum şi raportările
către aceasta în domeniu;
91. formulează şi susţine poziţiile Romaniei pe parcursul procedurii de elaborare,
aprobare şi execuţie a bugetului comunitar;
92. monitorizează fluxurile financiare de la şi către
Uniunea Europeană, în vederea determinării impactului poziţiei nete a Romaniei în relaţia financiară cu UE asupra
bugetului naţional;
93. asigură stabilirea şi funcţionarea corectă a
sistemelor de management financiar şi control pentru programele operaţionale,
în conformitate cu prevederile Uniunii Europene privind derularea
instrumentelor structurale şi a altor tipuri de finanţări nerambursabile
comunitare;
94. coordonează procesul de asigurare a cofinanţării
necesare pentru implementarea programelor operaţionale finanţate cu contribuţia
Uniunii Europene;
95. asigură verificarea documentelor de licitare şi
contractare elaborate în vederea încheierii de contracte finanţate din surse
publice, pentru contractarea de servicii, bunuri, lucrări şi pentru
concesionarea de lucrări şi servicii;
96. urmăreşte acquis-ul comunitar în legătură cu
sistemul bugetar comunitar şi adaptează cadrul normativ şi metodologic
naţional, conform evoluţiei acestuia;
97. formulează şi susţine poziţiile Romaniei privind propunerile de modificare a acquis-ului comunitar în
domeniul sistemului bugetar comunitar;
98. coordonează contactele cu structurile comunitare
din punct de vedere administrativ, în domeniul relaţiilor bugetare cu Uniunea
Europeană;
99. participă la reuniunile structurilor comunitare
în domeniul relaţiilor bugetare cu Uniunea Europeană;
100. elaborează, monitorizează şi evaluează
politicile publice a căror implementare se realizează prin adoptarea de acte
normative;
101. asigură organizarea examenelor pentru dobandirea calităţii de consultant fiscal;
102. asigură exercitarea controlului operativ şi
inopinat privind prevenirea, descoperirea şi combaterea oricăror acte şi fapte
din domeniul economic, financiar şi vamal care au ca efect evaziunea fiscală;
103. aplică în domeniul vamal măsurile specifice
rezultate din Programul de guvernare şi din legislaţia în domeniul vamal;
104. asigură exercitarea activităţii de inspecţie
vamală, activitatea de control vamal ulterior şi orice altă formă de control
specific în legătură cu aplicarea şi respectarea reglementărilor în vigoare în
domeniul vamal;
105. asigură legătura operativă în activitatea de
finanţe prin reprezentanţii permanenţi la Misiunea Romaniei
pe langă Uniunea Europeană sau în cadrul altor
organisme internaţionale;
106. asigură centralizarea
inventarului bunurilor din domeniul public al statului şi iniţiază proiectul de
hotărare de Guvern pentru
aprobarea acestuia, potrivit reglementărilor în vigoare;
107. stabileşte mecanismele, circuitele şi termenele
de decontare privind operaţiunile efectuate prin virament, precum şi
procedurile privind coordonarea şi decontarea operaţiunilor cu numerar în
sistemul Trezoreriei Statului;
B. în domeniul economiei:
1. elaborează în domeniul economic strategii de
dezvoltare pe termen mediu şi lung şi soluţii de reformă:
a) industrială, referitoare la evoluţia dezvoltării
sectoarelor industriei de prelucrare a produselor industriale şi a bunurilor de
consum - metalurgie, chimie, petrochimie, textile, pielărie, lemn, sticlă,
ceramică, materiale de construcţii, construcţii de maşini;
b) energetică, referitoare la evoluţia sectorului
energetic, respectiv energie electrică şi termică, hidro, nucleară, petrol,
gaze, resurse minerale, minegeologie;
c) comercială, pentru produsele industriale, privind
promovarea exporturilor şi dezvoltarea pieţei interne;
d) economică, privind creşterea economică, atragerea
de investitori, precum şi coordonarea domeniului infrastructurii calităţii şi
evaluării conformităţii produselor;
2. elaborează şi urmăreşte strategiile sectoriale şi
strategiile naţionale de dezvoltare regională care fundamentează fondurile de
tip structural alocate de Uniunea Europeană;
3. centralizează şi prelucrează datele necesare
pentru întocmirea rapoartelor către Uniunea Europeană din domeniul economic, al
promovării competitivităţii produselor industriale şi al ajutorului de stat din
domeniul economic;
4. elaborează politici publice privind creşterea
economică din domeniile coordonate;
5. coordonează şi controlează aplicarea actelor normative din domeniul economic;
6. participă la fundamentarea şi la elaborarea strategiei
şi a programului de reforme economico-sociale al Guvernului, fundamentează,
promovează şi asigură aplicarea politicii stabilite în conformitate cu Programul de guvernare în domeniile din sectorul economic;
7. elaborează şi promovează proiecte de acte normative
privind reglementarea activităţilor din domeniul economic şi avizează
propunerile legislative ale altor organe de specialitate ale administraţiei publice centrale;
8. iniţiază şi negociază, din împuternicirea
Preşedintelui Romaniei sau a Guvernului,
în condiţiile legii, încheierea de convenţii, acorduri şi alte înţelegeri
internaţionale de natură economică sau propune întocmirea procedurilor de
aderare la aceste convenţii sau acorduri;
9. asigură armonizarea reglementărilor legislative ale
Uniunii Europene cu cele din domeniul economic coordonat;
10. aplică legislaţia în domeniul ajutorului de stat
pentru operatorii economici din subordine;
11. reprezintă interesele
statului în diferite organe şi organisme internaţionale, în conformitate cu
acordurile şi convenţiile la care Romania este parte şi cu alte înţelegeri stabilite în acest scop, şi
dezvoltă relaţii de colaborare cu organe şi organizaţii similare din alte state
şi cu organizaţii regionale şi internaţionale ce interesează domeniul
industrial sau de promovare a produselor industriale;
12. elaborează studii şi sinteze referitoare la
evoluţia în economie şi la ajustarea structurală a industriei, pe domenii de
activitate, precum şi la orientarea forţei de muncă şi urmăreşte implementarea
lor;
13. asigură monitorizarea administrării proprietăţii
publice din domeniul resurselor minerale, precum şi a valorificării produselor
rezultate din prelucrarea acestora, prin structurile
economice de sub autoritatea sa;
14. exercită toate drepturile ce decurg din calitatea
de acţionar al statului privind restructurarea, privatizarea, reorganizarea şi,
după caz, lichidarea operatorilor economici cu capital
de stat din domeniul coordonat;
15. avizează documentaţia pentru obţinerea licenţelor
din domeniul resurselor minerale şi al energiei;
16. acordă avize tehnice pentru autorizarea
antrepozitelor fiscale;
17. acordă certificate de recunoaştere şi desemnare ca
organisme de inspecţie tehnică a unor operatori economici, pentru limitarea
emisiilor de compuşi organici volatili, în baza prevederilor legale;
18. monitorizează activitatea de supraveghere a
pieţei pentru produsele industriale, în conformitate cu legislaţia în vigoare;
19. asigură informarea, consultarea şi instruirea
operatorilor economici cu privire la dezvoltarea durabilă, producţia şi
consumul durabil, schimbările climatice, strategiile tematice din Uniunea
Europeană;
20. supraveghează şi controlează împreună cu alte
organe de specialitate transportul deşeurilor înspre şi dinspre Comunitatea
Europeană;
21. urmăreşte realizarea sarcinilor ce îi revin din
Planul naţional de gestiune a deşeurilor referitoare la gestionarea deşeurilor
generate de industrie;
22. monitorizează activitatea de supraveghere a
pieţei pentru produsele importate de Romania din terţe ţări;
23. administrează directivele transpuse în legislaţia
naţională în domeniul industrial, mediu şi sectorul energetic;
24. elaborează ghiduri pentru
implementarea directivelor transpuse în legislaţia naţională în domeniile pe
care le coordonează şi evaluează capacitatea operatorilor economici de aplicare
a acquis-ului;
25. asigură dialogul permanent cu patronatele şi
asociaţiile sindicale din domeniul economic, cu mass-media şi cu societatea
civilă, în scopul informării reciproce şi al perfecţionării cadrului legislativ
aferent;
26. asigură relaţia cu Parlamentul, Consiliul Economic
şi Social şi cu alţi exponenţi ai societăţii civile în
problemele specifice domeniului economic;
27. dezvoltă sistemul informatic în domeniul economic
şi al promovării competitivităţii produselor industriale;
28. implementează sistemul de comunicare şi cadrul
comunicaţional în domeniul economic;
29. stimulează relaţiile cu
camerele de comerţ şi industrie şi cu asociaţiile profesionale în domeniile
specifice de activitate;
30. urmăreşte implementarea politicilor de cercetare
şi inovare în domeniul economic;
31. coordonează, direct sau împreună cu ministerul de
resort din domeniul cercetării, institutele naţionale de cercetare din sfera sa
de activitate, potrivit legii;
32. elaborează politica privind evaluarea
conformităţii produselor industriale şi urmăreşte aplicarea acestei politici;
33. stabileşte şi asigură
aplicarea măsurilor de protecţie civilă în cazul situaţiilor deosebite, în
condiţiile legii;
34. asigură activitatea de cooperare internaţională
în relaţiile cu organismele de profil din ţările membre NATO şi UE privind
producţia specială, controlul exporturilor strategice şi managementul
situaţiilor de urgenţă;
35. sprijină participarea industriei de apărare la
programele de modernizare a tehnicii de luptă pentru forţele terestre, aeriene
şi navale;
36. reprezintă industria de apărare în comisiile mixte
de colaborare tehnico-militară cu alte state şi în organizaţiile euroatlantice
de profil;
37. elaborează rapoarte şi informări pentru CSAT;
38. sprijină şi coordonează participarea industriei
de apărare pentru programele NATO;
39. elaborează propunerile
privind necesităţile de materii prime şi materiale pentru acumularea în rezerva
de stat, corelate cu programul de pregătire a economiei pentru apărare;
40. reprezintă Romania în relaţiile cu NATO/EAPC - Comitetul de Planificare
Industrială, protecţia infrastructurii critice la obiectivele economice de
importanţă strategică împotriva terorismului economic;
41. asigură participarea în Comisia Centrală de
Rechiziţii;
42. realizează şi gestionează baza de date şi
sistemul informaţional din domeniile de activitate, participand la sistemul informaţional naţional şi
internaţional;
43. negociază direct sau participă la negocierea şi
la încheierea de tratate, acorduri şi alte înţelegeri internaţionale cu
caracter economic din domeniul coordonat sau pentru stabilirea cadrului juridic
necesar dezvoltării schimburilor comerciale;
44. fundamentează propuneri privind proiectul de buget
şi urmăreşte execuţia bugetului pentru activităţile din domeniul său de
activitate; urmăreşte proiectarea şi realizarea investiţiilor;
45. gestionează mijloacele financiare în domeniul economic
şi controlează modul de utilizare a acestora de către unităţile din subordine;
46. asigură protecţia informaţiilor clasificate,
prevenirea şi combaterea terorismului, implementarea cerinţelor Organizaţiei
Tratatului Atlanticului de Nord şi Uniunii Europene în economie, prin
activităţi specifice, în condiţiile legii;
47. elaborează norme, implementează şi controlează
politica de conservare a energiei, de securitate a instalaţiilor din industrie,
de reciclare a materialelor, precum şi de metrologie legală;
48. coordonează activitatea de producere, transport
şi de distribuţie a energiei electrice şi monitorizarea pieţei de energie;
49. elaborează programul energetic de iarnă şi
urmăreşte asigurarea de combustibil;
50. urmăreşte situaţia stocurilor de siguranţă ale
sistemului electroenergetic al sistemului naţional la resursele primare de
energie, cărbune, hidrocarburi şi, împreună cu Ministerul Mediului şi
Dezvoltării Durabile, volumul de apă din lacurile de acumulare;
51. asigură raportarea lunară la Uniunea Europeană a
stocurilor minime de siguranţă pentru ţiţei şi produse petroliere;
52. coordonează activităţile sistemului naţional de
transport al gazelor naturale;
53. elaborează documentele programatice referitoare
la sectorul energetic, aferente Programului operaţional sectorial „Creşterea
competitivităţii economice" - Axa prioritară IV „Creşterea eficienţei energetice şi securitatea furnizării, în
contextul combaterii schimbărilor climatice";
54. avizează documentaţiile pentru aprobarea
coeficienţilor maximi de consumuri tehnologice specifice activităţilor de
depozitare, manipulare, distribuţie şi transport al produselor petroliere;
55. coordonează procesul de
realizare a sarcinilor Romaniei
privind piaţa regională de electricitate şi gaze naturale;
56. participă la elaborarea strategiei sectorului
energetic în domeniul cărbunelui şi al producătorului de uraniu;
57. iniţiază şi avizează programe de refacere
ecologică a zonelor afectate, a zonelor miniere, urmărind realizarea măsurilor
de protecţie a mediului;
58. organizează efectuarea controlului aplicării
actelor normative în vigoare de către operatorii economici cu activităţi în
domeniile specifice;
59. realizează activităţi de control operativ la
operatorii economici, în vederea asigurării respectării prevederilor legale şi
a legislaţiei secundare, pe domenii de activitate;
60. colaborează cu instituţiile de specialitate
pentru formarea şi perfecţionarea pregătirii profesionale a personalului din
sistemul său;
61. organizează şi participă la misiuni economice în
scopul promovării exporturilor de produse industriale romaneşti;
62. participă la sesiunile comisiilor mixte de
cooperare economică internaţională, care se desfăşoară în ţară sau în
străinătate, conform programului aprobat de Guvern;
63. asigură operatorilor economici informaţii de
piaţă şi acordă asistenţă de specialitate în procesul negocierilor unor
operaţiuni de cooperare şi de obiective complexe în ţară şi în străinătate;
64. urmăreşte mediatizarea şi aplicarea în practică a
acordurilor guvernamentale în care sunt prevăzute acţiuni de cooperare
economică internaţională la care ministerul este parte;
65. iniţiază acţiuni de cooperare internaţională şi
de colaborare economică externă, în plan bilateral sau pe terţe pieţe;
66. acţionează pentru atragerea instituţiilor
financiare internaţionale, a unor investitori străini şi romani, pentru relansarea unor proiecte şi
programe naţionale, regionale sau internaţionale de interes pentru Romania;
67. administrează şi gestionează programul de creştere
a competitivităţii produselor industriale, în conformitate cu prevederile
legale în vigoare;
68. efectuează controlul operatorilor economici care
au beneficiat de sprijin financiar în cadrul programului de creştere a
competitivităţii produselor industriale;
69. studiază tendinţele pieţelor externe în ceea ce
priveşte competitivitatea produselor industriale romaneşti şi oportunităţile de comerţ pentru operatorii economici romani şi sprijină prezenţa acestora pe piaţa
mondială;
70. asigură aplicarea programelor rezultate din
acordurile şi convenţiile internaţionale bilaterale şi multilaterale în
domeniul economic la care Romania este parte;
71. coordonează, monitorizează implementarea proiectelor
PHARE şi întocmeşte rapoarte periodice privind evaluarea proiectelor, conform
procedurilor PHARE;
72. asigură schimbul de informaţii privind aspectele
tehnice ale implementării proiectelor PHARE cu direcţiile implicate din cadrul
Comisiei Europene, delegaţia Comisiei Europene la Bucureşti, Fondul Naţional şi cu operatorii de
implementare;
73. gestionează fondurile primite de la UE prin
programul operaţional sectorial de creştere a competitivităţii economice;
74. sprijină activitatea Agenţiei Romane pentru Investiţii Străine privind
atragerea investiţiilor străine în domeniile economice coordonate;
75. acordă asistenţa necesară firmelor romaneşti şi străine în domeniul economic;
76. organizează standuri la targuri şi expoziţii pe plan regional, în vederea atragerii de
operatori economici interesaţi de domeniul deşeurilor reciclabile;
77. elaborează programe sectoriale de gestionare a
deşeurilor industriale reciclabile şi elaborează prognoze în acest domeniu;
78. eliberează certificatele de atestare a
drepturilor de proprietate asupra terenurilor pentru societăţile comerciale,
pentru care Ministerul Economiei şi Finanţelor este minister de resort;
79. participă, împreună cu
instituţiile şi structurile cu atribuţii în domeniu, la negocierea şi la
încheierea de tratate, acorduri şi alte înţelegeri internaţionale cu caracter
economic;
80. iniţiază măsuri pentru stimularea cooperării
economice internaţionale;
81. implementează politica
comercială a Romaniei pentru
produsele industriale şi asigură armonizarea reglementărilor legislative din
domeniul comerţului şi în legătură cu relaţiile economice internaţionale cu
cele ale Organizaţiei Mondiale a Comerţului, Uniunii Europene şi ale altor
organizaţii şi forme de cooperare prevăzute de acordurile economice şi
comerciale la care Romania
este sau intenţionează să devină parte;
82. cooperează la iniţierea de negocieri şi participă
la încheierea şi derularea de acorduri şi înţelegeri cu ţările debitoare şi/sau
cu firme intermediare specializate, pentru recuperarea creanţelor externe ale
statului, rezultate din operaţiuni comerciale şi de cooperare;
83. asigură îndeplinirea obligaţiilor care îi revin
din dispoziţiile acordului european în domeniul său de activitate, precum şi
activităţile desfăşurate de partea romană în cadrul instituţiilor create prin acest acord;
84. asigură implementarea măsurilor din domeniul de
intervenţie „energie" din cadrul programului operaţional sectorial de
creştere a competitivităţii economice;
85. editează materiale de specialitate necesare
pentru cunoaşterea şi dezvoltarea activităţii operatorilor economici;
86. asigură întalniri periodice cu reprezentanţii organelor administraţiei publice
locale şi cu operatori economici din domeniul industrial, pentru diseminarea
informaţiilor referitoare la aplicarea prevederilor din domeniul economic;
87. asigură elaborarea, tipărirea şi difuzarea
publicaţiilor „Revista minelor" şi „Buletinul de
resurse minerale";
88. asigură legătura operativă în domeniul economic cu
reprezentanţii permanenţi la Misiunea Romaniei pe langă Uniunea Europeană sau în cadrul altor organisme internaţionale.
(2) Ministerul Economiei şi Finanţelor îndeplineşte
toate atribuţiile şi are toate competenţele conferite prin legi sau prin alte
acte normative în vigoare.
(3) Ministerul Economiei şi Finanţelor monitorizează
şi coordonează atribuţiile conferite de lege unităţilor subordonate, preluate
ca urmare a aplicării prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr.
25/2007 privind stabilirea unor măsuri pentru reorganizarea aparatului de lucru al Guvernului şi ale Ordonanţei de
urgenţă a Guvernului nr. 29/2007 privind stabilirea unor măsuri de reorganizare
a Ministerului Economiei şi Finanţelor.
Art. 4. - In exercitarea atribuţiilor sale, Ministerul
Economiei şi Finanţelor colaborează cu celelalte ministere şi organe de
specialitate din subordinea Guvernului, cu autorităţile publice locale, cu alte
instituţii publice şi cu alte organisme.
Art. 5. - In îndeplinirea atribuţiilor sale, Ministerul
Economiei şi Finanţelor este autorizat:
a) să dea operatorilor economici, ca urmare a
controlului, dispoziţii obligatorii pentru luarea măsurilor de respectare a
legii;
b) să ia măsuri pentru aplicarea sancţiunilor
prevăzute de lege în competenţa sa;
c) să aprobe înlesniri, restituiri, compensări şi amanări la plata impozitelor, taxelor,
contribuţiilor sociale şi a altor vărsăminte bugetare obligatorii, în
condiţiile legii;
d) să aplice, prin organele
abilitate, modalităţile de executare silită şi măsurile asigurătorii, în
condiţiile legii, pentru recuperarea creanţelor bugetare;
e) să încheie protocoale de schimb de informaţii şi
documente, precum şi de colaborare cu ministere, instituţii publice şi cu alte
organizaţii, potrivit competenţelor atribuite;
f) să refuze cererile de finanţare de la bugetul de
stat, de suplimentare şi de virare a creditelor bugetere, în cazurile în care
acestea nu îndeplinesc condiţiile legale sau se abat de la reglementările în
vigoare;
g) să revoce creditele bugetare deschise
ordonatorilor de credite, în cazurile în care se constată că acestea se
utilizează în alte scopuri decat cele stabilite;
h) să respingă situaţiile financiar-contabile ale
ordonatorilor de credite care nu îndeplinesc condiţiile stabilite de normele legale
şi să stabilească noi termene pentru refacerea şi prezentarea acestora, cu
aplicarea sancţiunilor prevăzute de legislaţia în vigoare;
i) să emită, să anuleze, să revoce, să suspende, după
caz, pentru domeniile pentru care este împuternicit, în condiţiile legii, acte
administrative sub forma autorizaţiilor, licenţelor, atestatelor sau alte
asemenea acte administrative, prin care li se permite solicitanţilor
organizarea şi/sau desfăşurarea unei anumite activităţi;
j) să aprobe, în condiţiile legii, bugetele de venituri
şi cheltuieli ale operatorilor economici aflaţi în subordinea, coordonarea sau
sub autoritatea ministerului;
k) să stabilească orice alte măsuri, în condiţiile
prevăzute de lege.
Art. 6. - Ministerul Economiei şi Finanţelor are
dreptul să solicite de la celelalte autorităţi ale administraţiei publice,
instituţii publice şi operatori economici, de la instituţii de credit şi de la
alte persoane, în condiţiile legii, datele şi informaţiile necesare în vederea
realizării atribuţiilor, cu păstrarea confidenţialităţii acestora, în mod
gratuit.
SECŢIUNEA a 2-a
Organizarea Ministerului Economiei şi Finanţelor
Art. 7. - (1) Ministerul Economiei şi Finanţelor are
structura organizatorică, formată djn direcţii generale şi direcţii, prevăzută
în anexa nr. 1*). In cadrul acesteia, prin ordin al ministrului economiei şi
finanţelor, se pot organiza direcţii în cadrul unor direcţii generale, precum
şi servicii, birouri, compartimente şi colective temporare şi se poate stabili
numărul total al posturilor, numărul posturilor de conducere şi numărul
posturilor de execuţie, în condiţiile legii.
*) Anexa nr. 1 este reprodusă în facsimil.
(2) Personalul Ministerului Economiei şi Finanţelor
este compus din demnitari şi asimilaţi ai acestora, funcţionari publici, cu
funcţii publice generale sau specifice, şi din personal contractual.
(3) Numărul maxim de posturi pentru aparatul propriu
al Ministerului Economiei şi Finanţelor este de 2.447, exclusiv demnitarii şi
posturile aferente cabinetului ministrului. Numărul de posturi al aparatului
propriu al Ministerului Economiei şi Finanţelor poate fi modificat prin
redistribuirea de posturi de la direcţiile generale ale finanţelor publice
judeţene şi a municipiului Bucureşti, cu excepţia structurilor de administrare,
prin ordin al ministrului economiei şi finanţelor.
Art. 8. - Pe langă Ministerul
Economiei şi Finanţelor funcţionează activitatea de tipărire şi difuzare a
publicaţiei „Revista Finanţe Publice şi Contabilitate", finanţată integral
din venituri proprii.
Art. 9. - Pe langă Ministerul
Economiei şi Finanţelor funcţionează activitatea „Organizarea examenului pentru
dobandirea calităţii de
consultant fiscal", finanţată integral din venituri proprii. Examenul
pentru atribuirea calităţii de consultant fiscal se organizează de Ministerul
Economiei şi Finanţelor, în baza unui regulament aprobat prin ordin al
ministrului.
Art. 10. - (1) Atribuţiile, sarcinile şi răspunderile
personalului din aparatul propriu al Ministerului Economiei şi Finanţelor se
stabilesc, în conformitate cu structura organizatorică prevăzută în anexa nr.
1, prin regulamentul de organizare şi funcţionare a ministerului, aprobat prin
ordin al ministrului economiei şi finanţelor.
(2) Statul de funcţii pentru aparatul propriu al
Ministerului Economiei şi Finanţelor se aprobă de către ministrul economiei şi
finanţelor.
(3) Atribuţiile, sarcinile şi răspunderile
personalului din aparatul propriu al Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală
se stabilesc prin regulamentul de organizare şi funcţionare a Agenţiei
Naţionale de Administrare Fiscală, aprobat prin ordin al preşedintelui Agenţiei
Naţionale de Administrare Fiscală, cu aprobarea prealabilă a ministrului
economiei şi finanţelor.
(4) Statul de funcţii pentru aparatul propriu al
Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală se aprobă de către preşedintele
Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, cu aprobarea prealabilă a
ministrului economiei şi finanţelor.
(5) Atribuţiile, sarcinile şi
răspunderile personalului din unităţile subordonate Ministerului Economiei şi
Finanţelor, preluate ca urmare a aplicării prevederilor Ordonanţei de urgenţă a
Guvernului nr. 25/2007 şi ale Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 29/2007,
precum şi statele de funcţii corespunzătoare, în cazul în care se impune
întocmirea lor, se aprobă de către conducătorii acestor unităţi, cu aprobarea
prealabilă a ministrului economiei şi finanţelor.
(6) Atribuţiile, sarcinile şi răspunderile unităţilor
teritoriale ale Ministerului Economiei şi Finanţelor, prevăzute în anexa nr. 2
lit. A pct. I poziţia 2, se
stabilesc prin regulamentul de organizare şi funcţionare, aprobat prin ordin al
ministrului economiei şi finanţelor, care va cuprinde şi propunerea
preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală pentru structurile din
cadrul direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene şi al Direcţiei
Generale a Finanţelor Publice a Municipiului Bucureşti, cu atribuţii de
administrare a veniturilor bugetare, denumite în
continuare structuri de administrare.
(7) Atribuţiile, sarcinile şi răspunderile
individuale ale personalului din aparatul propriu al Ministerului Economiei şi
Finanţelor, precum şi din unităţile subordonate acestuia se stabilesc prin fişa postului, pe baza
regulamentelor de organizare şi funcţionare prevăzute la alin. (1), (3), (5) şi
(6), care se semnează de salariat şi se aprobă în condiţiile legii.
SECŢIUNEA a 3-a
Conducerea Ministerului Economiei şi Finanţelor
Art. 11. - (1) Conducerea
Ministerului Economiei şi Finanţelor se exercită de către ministrul economiei
şi finanţelor.
(2) Ministrul economiei şi finanţelor reprezintă
ministerul în raporturile cu celelalte autorităţi publice, cu persoanele
juridice şi fizice din ţară şi din străinătate. Prin ordin al ministrului
economiei şi finanţelor unele atribuţii pot fi delegate şi persoanelor cu
funcţii de conducere din compartimentele de specialitate.
(3) Ministrul economiei şi finanţelor îndeplineşte,
în domeniul de activitate al ministerului, atribuţiile generale prevăzute la
art. 53 alin. (1) din Legea nr. 90/2001 privind organizarea şi funcţionarea
Guvernului Romaniei şi a
ministerelor, cu modificările şi completările ulterioare.
(4) In exercitarea atribuţiilor sale, ministrul
economiei şi finanţelor emite ordine şi instrucţiuni, în condiţiile legii.
(5) Ministrul economiei şi finanţelor îndeplineşte,
conform legii, funcţia de ordonator principal de credite. Ministrul economiei
şi finanţelor poate delega această calitate secretarilor de stat, secretarului
general, secretarilor generali adjuncţi sau altor persoane împuternicite în
acest scop. Prin ordin al ministrului economiei şi finanţelor se vor preciza
limitele şi condiţiile delegării.
(6) Ministrul economiei şi finanţelor este ajutat în
activitatea de conducere a ministerului de 6 secretari de stat şi de
preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, cu rang de secretar de
stat, numiţi prin decizie a primului-ministru.
(7) Răspunderile şi atribuţiile secretarilor de stat
se stabilesc prin ordin al ministrului economiei şi finanţelor. Preşedintele
Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală exercită şi alte atribuţii stabilite
prin ordin al ministrului economiei şi finanţelor.
(8) In cazul în care ministrul economiei şi finanţelor, din diferite motive, nu îşi poate exercita
atribuţiile curente, îl deleagă pe unul dintre secretarii de stat să exercite
aceste atribuţii, înştiinţandu-l pe primul-ministru
despre aceasta.
(9) In cazul în care unul dintre secretarii de stat nu îşi poate exercita atribuţiile curente, acesta va fi înlocuit,
pe bază de ordin al ministrului economiei şi finanţelor, de un alt secretar de
stat.
(10) Pe langă ministru
funcţionează, ca organ consultativ, colegiul ministerului. Componenţa şi
regulamentul de funcţionare a colegiului ministerului se aprobă prin ordin al
ministrului.
(11) Personalului din cadrul cabinetelor demnitarilor
nu i se aplică prevederile Legii nr. 188/1999 privind Statutul funcţionarilor
publici, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.
Art. 12. - (1) Ministrul economiei şi finanţelor este
ajutat în activitate şi de conducătorii unităţilor subordonate preluate ca
urmare a aplicării prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 25/2007
şi ale Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 29/2007.
Art. 13. - (1) Secretarul general al ministerului este
înalt funcţionar public, numit în condiţiile legii. Acesta asigură stabilitatea
funcţionării ministerului, continuitatea conducerii şi realizarea legăturilor
funcţionale între structurile ministerului.
(2) Secretarul general îndeplineşte atribuţiile
prevăzute la art. 49 alin. (2) din Legea nr. 90/2001, cu modificările şi
completările ulterioare.
(3) Secretarul general al ministerului îndeplineşte şi
alte atribuţii prevăzute în regulamentul de organizare şi funcţionare al
ministerului ori încredinţate de ministru.
(4) In realizarea atribuţiilor ce îi revin, secretarul
general al ministerului este ajutat de 2 secretari generali adjuncţi, care sunt
înalţi funcţionari publici, numiţi în condiţiile legii.
Art. 14. - (1) In subordinea Ministerului Economiei şi
Finanţelor se organizează şi funcţionează Agenţia Naţională de Administrare
Fiscală, organ de specialitate al administraţiei publice centrale, instituţie
publică cu personalitate juridică, finanţată de la bugetul de stat.
(2) In subordinea Ministerului Economiei şi Finanţelor
se organizează şi funcţionează Comisia Naţională de Prognoză, ca organ de
specialitate al administraţiei publice centrale, cu personalitate juridică,
finanţat de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Economiei şi
Finanţelor.
(3) In subordinea Ministerului Economiei şi Finanţelor
se organizează şi funcţionează Autoritatea Naţională pentru Restituirea
Proprietăţilor, ca organ de specialitate al administraţiei publice centrale, cu
personalitate juridică, finanţat de la bugetul de stat, prin bugetul
Ministerului Economiei şi Finanţelor.
(4) In subordinea Ministerului Economiei şi Finanţelor
se organizează şi funcţionează Agenţia Nucleară, ca organ de specialitate al
administraţiei publice centrale, cu personalitate juridică, finanţat de la
bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Economiei şi Finanţelor.
(5) In subordinea Ministerului Economiei şi
Finanţelor funcţionează Comisia Centrală pentru Stabilirea Despăgubirilor,
constituită prin Legea nr. 247/2005 privind reforma în domeniile proprietăţii
şi justiţiei, precum şi unele măsuri adiacente, cu modificările şi completările
ulterioare, precum şi Comisia specială de retrocedare a unor bunuri imobile
care au aparţinut cultelor religioase din Romania şi Comisia specială de retrocedare a unor bunuri imobile care
au aparţinut comunităţilor cetăţenilor aparţinand minorităţilor naţionale din Romania, constituite prin Hotărarea Guvernului nr. 1.164/2002 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare
a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 94/2000 privind retrocedarea unor
bunuri imobile care au aparţinut cultelor religioase din Romania, aprobată cu modificări şi completări
prin Legea nr. 501/2002, precum şi pentru stabilirea unor măsuri privind organizarea
şi funcţionarea Comisiei speciale de retrocedare, cu modificările ulterioare.
(6) Organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale de
Administrare Fiscală, a Gărzii Financiare, a Autorităţii Naţionale a Vămilor, a
Autorităţii Naţionale pentru Restituirea Proprietăţilor, a Agenţiei Nucleare, a
Comisiei Naţionale de Prognoză, a Comisiei Centrale pentru Stabilirea
Despăgubirilor, a Comisiei speciale de retrocedare a unor bunuri imobile care
au aparţinut cultelor religioase din Romania şi a Comisiei speciale de retrocedare a unor bunuri imobile
care au aparţinut comunităţilor cetăţenilor aparţinand minorităţilor naţionale din Romania se stabilesc prin hotărare a Guvernului
sau prin alte acte normative.
Art. 15. - (1) Unităţile aflate în subordinea, sub
autoritatea sau în coordonarea Ministerului Economiei şi Finanţelor, după caz,
sunt prevăzute în anexa nr. 2.
(2) La nivelul direcţiilor generale ale finanţelor
publice judeţene, a municipiului Bucureşti şi al Direcţiei generale de
administrare a marilor contribuabili, numărul maxim de posturi prevăzut la
anexa nr. 2 lit. A pct. I poziţia
2 pentru unităţile
subordonate se aprobă prin ordin al ministrului economiei şi finanţelor, în
condiţiile legii.
(3) Structura organizatorică a direcţiilor generale ale
finanţelor publice judeţene, a Direcţiei Generale a Finanţelor Publice a
Municipiului Bucureşti şi a Direcţiei generale de administrare a marilor
contribuabili se aprobă prin ordin al ministrului economiei şi finanţelor, care
va cuprinde şi propunerea preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală pentru structurile de
administrare.
Art. 16. - (1) Directorii executivi ai direcţiilor
generale ale finanţelor publice judeţene şi a municipiului Bucureşti se numesc
în funcţie de către ministrul economiei şi finanţelor, în condiţiile legii.
(2) Persoanele cu funcţii publice de conducere
specifice de trezorier-şef din cadrul direcţiilor generale ale finanţelor
publice judeţene şi a municipiului Bucureşti, de trezorier-şef adjunct din
cadrul Direcţiei Generale a Finanţelor Publice a Municipiului Bucureşti, precum
şi de şef administraţie adjunct - trezorerie şi contabilitate publică din
cadrul administraţiilor finanţelor publice municipale şi ale sectoarelor
municipiului Bucureşti se numesc prin ordin al ministrului economiei şi
finanţelor, în condiţiile legii.
(3) Prin ordin al ministrului economiei şi finanţelor
se numesc comisarul general, comisarii generali adjuncţi ai Gărzii Financiare,
precum şi comisarii şefi ai comisariatelor regionale şi al Comisariatului
Municipiului Bucureşti, în condiţiile legii.
(4) Prin ordin al ministrului economiei şi finanţelor
se numesc, în condiţiile legii, directorii din aparatul central al Autorităţii
Naţionale a Vămilor şi directorii executivi din structura direcţiilor regionale
vamale.
(5) Prin ordin al ministrului economiei şi finanţelor
se numesc, în condiţiile legii, directorii generali şi directorii din unităţile
preluate ca urmare a aplicării prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului
nr. 25/2007 şi ale Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 29/2007.
Art. 17. - (1) Ministerul Economiei şi Finanţelor are
în dotare un parc auto, potrivit dispoziţiilor legale în vigoare, iar pentru
activităţi specifice, numărul de mijloace de transport şi consumul de carburanţi
sunt prevăzute în anexa nr. 3.
(2) Persoanele care prin lege au dreptul de a utiliza
mijloacele de transport din dotarea Ministerului Economiei şi Finanţelor,
precum şi persoanele care desfăşoară activităţi specifice pot folosi mijloacele
de transport din parcul propriu al Ministerului Economiei şi Finanţelor, în
baza permisului de conducere pe care îl posedă, cu aprobarea prealabilă a
ordonatorului principal de credite.
Art. 18. - (1) Ministerul
Economiei şi Finanţelor şi toate unităţile aflate în structura sau în
subordinea acestuia pot închiria spaţii pentru necesităţi proprii, în
condiţiile legii.
(2) Ministerul Economiei şi Finanţelor şi toate
unităţile aflate în subordinea acestuia pot închiria unor operatori economici
sau pot da în folosinţa gratuită a altor instituţii de utilitate publică spaţii
situate în imobilele proprietate publică sau privată a statului, în care îşi
desfăşoară activitatea şi pe care le administrează, în condiţiile legii, în
următoarele scopuri:
a) organizarea bufetelor de incintă;
b) instalarea de automate pentru băuturi calde şi
reci;
c) instalarea de mijloace de comunicaţii;
d) afişarea reclamelor de publicitate;
e) prestarea de servicii de copiere pentru
contribuabili;
f) comercializarea timbrelor fiscale, a tipizatelor
sau a presei;
g) pentru alte activităţi care au legătură cu
activitatea Ministerului Economiei şi Finanţelor;
(3) Inchirierea spaţiilor situate în imobilele
proprietate publică sau privată a statului se realizează cu respectarea
următoarelor principii:
a) libera concurenţă;
b) transparenţa;
c) tratamentul egal;
d) confidenţialitatea.
(4) Unităţile aflate în subordinea Ministerului
Economiei şi Finanţelor pot organiza, cu avizul prealabil al Ministerului
Economiei şi Finanţelor, procedurile legale pentru închirierea sau darea în
folosinţă gratuită a spaţiilor prevăzute la alin. (2).
Art. 19. - Chiriile stabilite şi încasate ca urmare a
închirierii spaţiilor prevăzute la art. 18 alin. (1) şi (2) se virează integral
la bugetul de stat.
Art. 20. - (1) Spaţiile prevăzute la art. 18 alin. (2)
se dau în folosinţă prin protocol încheiat între instituţiile abilitate care
primesc spaţiile în folosinţă gratuită, în condiţiile legii, şi Ministerul
Economiei şi Finanţelor sau unităţile aflate în subordinea acestuia, după caz.
(2) Utilităţile şi cota-parte pentru cheltuielile de
funcţionare aferente spaţiilor date în folosinţă gratuită, în condiţiile art.
18 alin. (2), se asigură de către instituţiile publice beneficiare şi se
reglementează prin protocol.
Art. 21. - Ministerul Economiei şi Finanţelor este
abilitat să deţină şi să administreze prin unităţile subordonate spaţii de
cazare şi pentru instruirea personalului propriu ce urmează forme de
pregătire-instruire organizate de Şcoala de Finanţe Publice şi Vamă.
Art. 22. - Fondurile necesare procurării bunurilor ce
echipează spaţiile de cazare-instruire, precum mobilier, cazarmament, obiecte
de inventar specifice şi altele asemenea, şi pentru plata serviciilor necesare
se prevăd şi se asigură din bugetul Ministerului Economiei şi Finanţelor sau al
unităţilor subordonate.
Art. 23. - Unităţile din subordinea ministerului, care
administrează spaţii în care funcţionează centre zonale ale Şcolii de Finanţe
Publice şi Vamă, pot angaja, cu avizul prealabil al ministerului, în condiţiile
legii, servicii de tip hotelier, respectiv de curăţenie-întreţinere spaţii,
spălat-călcat lenjerie, servire masă şi alte servicii necesare pentru cursanţi
cu operatorii economici specializaţi. Fondurile necesare se asigură din bugetul
Ministerului Economiei şi Finanţelor sau al unităţilor subordonate.
Art. 24. - (1) Prefecturile împreună cu consiliile
judeţene, Consiliul General al Municipiului Bucureşti şi consiliile locale vor
sprijini asigurarea spaţiilor corespunzătoare pentru desfăşurarea activităţii
unităţilor din teritoriu subordonate Ministerului Economiei şi Finanţelor.
(2) In localităţile în care unităţile teritoriale
subordonate Ministerului Economiei şi Finanţelor nu dispun de spaţii corespunzătoare, consiliile locale vor
sprijini aceste unităţi prin asigurarea, în condiţiile legii, de amplasamente
în vederea construirii de sedii proprii.
CAPITOLUL II
Dispoziţii finale
Art. 25. - (1) Ministerul Economiei şi Finanţelor preia
personalul Ministerului Finanţelor Publice în urma reorganizării şi personalul
din Ministerul Economiei şi Comerţului care desfăşoară activităţi în domeniul
economiei, inclusiv funcţiile suport aferente, conform prevederilor Ordonanţei
de urgenţă a Guvernului nr. 24/2007.
(2) Personalul din cadrul Ministerului Economiei şi
Finanţelor care are calitatea de funcţionar public beneficiază de toate
drepturile şi are obligaţiile prevăzute în Legea nr. 188/1999 privind Statutul
funcţionarilor publici, republicată, cu modificările şi completările
ulterioare, precum şi în statutele speciale.
Art. 26. - (1) Ministerul Economiei şi Finanţelor se
substituite în toate drepturile şi obligaţiile Ministerului Finanţelor Publice
şi Ministerului Economiei şi Comerţului - activitatea de economie - decurgand din: acte normative şi administrative,
contracte, convenţii, înţelegeri, protocoale, memorandumuri, acorduri şi din
orice alte acte care produc efecte juridice.
(2) Ministerul Economiei şi Finanţelor se substituie în
toate drepturile şi obligaţiile decurgand din litigiile în care Ministerul Finanţelor Publice este parte,
precum şi din litigiile aferente activităţii de economie din cadrul
Ministerului Economiei şi Comerţului.
Art. 27. - (1) In termen de 15 zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărari, Agenţia Naţională de Administrare
Fiscală, Garda Financiară şi Autoritatea Naţională a Vămilor vor supune
Guvernului spre adoptare proiectele de acte normative pentru reglementarea
măsurilor privind organizarea şi funcţionarea lor.
(2) Incadrarea în numărul de posturi şi în noua
structură organizatorică se aprobă prin ordin al ministrului economiei şi
finanţelor în termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei
hotărari.
Art. 28. - Anexele nr. 1 -3 fac
parte integrantă din prezenta hotărare.
Art. 29. - La data intrării în vigoare a prezentei
hotărari, dispoziţiile din
domeniul economiei prevăzute în Hotărarea Guvernului nr. 738/2003 privind organizarea şi funcţionarea
Ministerului Economiei şi Comerţului, publicată în Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 485 din 7 iulie 2003,
cu modificările şi completările ulterioare, precum şi orice alte dispoziţii
contrare se abrogă.
PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU
Contrasemnează:
p. Ministrul economiei şi
finanţelor,
Sebastian Teodor Gheorghe Vlădescu,
secretar de stat
Ministrul muncii, familiei şi egalităţii de şanse,
Paul Păcuraru
ANEXA NR. 1
Numărul maxim de posturi - 2447
(exclusiv demnitarii şi
posturile aferente cabinetului ministrului)
STRUCTURA ORGANIZATORICA
a Ministerului Economiei şi Finanţelor
* Organizarea si functionarea sunt reglementate prin
Hotarare de Guvern
1) Se organizeaza si functioneaza la nivel de
directie generala
2) Functioneaza la nivel de serviciu.
3) Se organizeaza si functioneaza la nivel
de directie.
4) Se organizeaza si functioneaza la nivel de
directie generala. cuprinzand Corpul controlorilor delegati asa cum a fost
regelmentat prin Ordonanta Guvernului nr. 119/1999 privind controlul intern si
controlul financiar preventiv, republicata.
5) Se organizeaza si functioneaza la nivel de
directie generala si indeplineste functia de Fond National pentru asistenta
financiara de preaderare conform HG.nr.1011/1999. HG.nr. 1328/2000 si
Autoritatea de Certificare si Plata pentru Fondul European de Dezvoltare
Generala . Fondul Social European si Fondul de Coeziune conform HG.
NR.497/2007.
6) Se organizeaza si functionenza la nivel de
directie generala si indeplineşte rolul de autoritate de management pentru cadrul de sprijin comunitar.
7) Include si coordonarea IASPERS
8) Indeplineste functia de Autoritate de
Management pentru Programul Operational Asistenta Tehnica.
9) Se organizeaza si functioneaza la nivel
de serviciu si include si Unitatea pentru Analiza Cost-Beneficiu
ANEXA Nr. 2
UNITĂŢI LE
aflate în subordinea, sub autoritatea sau în coordonarea
Ministerului Economiei si Finantelor
|
Numărul maxim de posturi
|
A. Unităti care functionează în subordinea Ministerului Economiei
si Finantelor
|
|
I. Cu finanţare de la bugetul de stat
|
|
1. Agenţia Naţională de Administrare Fiscală, inclusiv
preşedintele şi vicepreşedinţii
|
705
|
1.1. Garda Financiară - total, din care:
|
1.805
|
a) Comisariatul general
|
200
|
b) comisariatele regionale si Comisariatul Municipiului Bucuresti
|
1.605
|
1.2. Autoritatea Natională a Vămilor, inclusiv postul de demnitar
|
4.589
|
2. Direcţiile generale ale finanţelor publice judeţene în
subordinea cărora funcţionează administraţiile finanţelor publice municipale,
administraţiile finanţelor publice pentru contribuabili mijlocii,
administraţiile finanţelor publice orăşeneşti şi administraţiile finanţelor
publice comunale; Direcţia Generală a Finanţelor Publice a Municipiului
Bucureşti în subordinea căreia funcţionează administraţiile finanţelor
publice ale sectoarelor municipiului Bucuresti*); Directia generală de
administrare a marilor contribuabili**)
|
26.828
|
3. Autoritatea Naţională pentru Restituirea Proprietăţilor
|
147
|
4. Comisia Naţională de Prognoză
|
127
|
5. Agenţia Nucleară
|
35
|
6. Comisia centrală pentru stabilirea despăgubirilor, Comisia
specială de retrocedare a unor imobile care au aparţinut cultelor religioase
din Romania şi Comisia
specială de retrocedare a unor bunuri imobile care au aparţinut comunităţilor
cetăţenilor aparţinand
minorităţilor naţionale din Romania
|
|
7. Agenţia Naţională pentru Dezvoltarea Zonelor Miniere - ANDZM
|
68
|
|
|
II. Cu finantare din venituri proprii
|
|
1. Inspectia de Stat pentru Controlul Cazanelor, Recipientelor sub
Presiune si Instalatiilor de Ridicat -ISCIR
|
|
2. Biroul Roman de Metrologie Legală -
BRML Bucureşti
|
|
3. Agenţia Naţională pentru Deşeuri Radioactive - ANDRAD
|
|
4. Centrul de Pregătire pentru Personalul din Industrie Busteni
|
|
|
|
III. Cu finantare din venituri proprii si subventii de la bugetul
de stat
|
|
1. Agentia Romană pentru Conservarea
Energiei - ARCE
|
84
|
|
|
IV. Cu finantare externă si de la bugetul
de stat
|
|
1. Unitatea de Management al Proiectului - UMP (închideri de mine)
|
13
|
2. Unitatea de Management al Proiectului - UMP - RSE - ANDZM
|
10
|
|
|
B. Unităti care functionează în coordonarea Ministerului
Economiei si Finantelor
|
|
1. Asociatia de Standardizare din Romania - ASRO
|
|
2. Asociatia de Acreditare din Romania - RENAR
|
|
C. Unităti care functionează sub autoritatea Ministerului
Economiei si Finantelor
|
|
1. Societatea Naţională de Gaze Naturale „Romgaz" - S.A.
Mediaş
|
|
2. Societatea Naţională de Transport Gaze Naturale
„Transgaz" - S.A. Mediaş
|
|
3. Societatea Comercială de Producere a
Energiei Electrice şi Termice „Termoelectrica" - S.A. Bucuresti, cu
filialele societăti comerciale
|
|
4. Societatea Comercială „Electrocentrale" Bucuresti - S.A.
|
|
5. Societatea Comercială „Electrocentrale" Deva - S.A.
|
|
6. Societatea Comercială
„Electrocentrale" Galaţi - S.A.
|
|
7. Societatea Comercială de Producere a Energiei Electrice
„Hidroelectrica" -- S.A. Bucureşti, cu filialele societăti comerciale
|
|
8. Societatea Natională „Nuclearelectrica" - S.A. Bucuresti
|
|
9. Compania Naţională de Transport al Energiei Electrice
„Transelectrica" - S.A. Bucureşti, cu filialele societăţi comerciale şi
societăţile comerciale pentru servicii
|
|
10. Compania Naţională a Huilei - S.A. Petroşani
|
|
11. Societatea Naţională a Lignitului „Oltenia" - S.A. Targu Jiu
|
|
12. Compania Naţională a Cuprului, Aurului şi Fierului
„Minvest" - S.A. Deva, cu filialele societăţi comerciale si societătile
comerciale pentru servicii
|
|
13. Compania Naţională a Metalelor Preţioase şi Neferoase
„Remin" - S.A. Baia Mare, cu filiala societate comercială
|
|
14. Societatea Comercială „Minbucovina" - S.A. Vatra Dornei
|
|
|
Numărul maxim de posturi
|
15. Compania Naţională a Uraniului - S.A. Bucuresti
|
|
16. Societatea Naţională a Cărbunelui - S.A. Ploiesti, cu
filialele societăţi comerciale
|
|
17. Societatea Comercială Minieră „Banat Anina" - S.A.
|
|
18. Societatea Comercială „Moldomin" - S.A. Moldova Nouă
|
|
19. Societatea Comercială „Băiţa" - S.A. Stei
|
|
20. Societatea Comercială „Cupru Min" - S.A. Abrud
|
|
21. Societatea Comercială de Conservare
si Inchidere a Minelor „Conversmin" - S.A. Bucuresti
|
|
22. Societatea Comercială pentru Inchiderea-Conservarea Minelor -
S.A. Targu Jiu
|
|
23. Regia Autonomă de Activităţi Nucleare Drobeta-Turnu Severin
|
|
24. Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Securitate
Minieră şi Protecţie Antiexplozivă „INSEMEX" Petrosani
|
|
25. Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Metale şi
Resurse Radioactive ICPMRR Bucuresti
|
|
26. Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Ecologie
Industrială ECOIND Bucuresti
|
|
27. Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare si Incercări
pentru Electrotehnică ICMET Craiova
|
|
28. Institutul National de Cercetare-Dezvoltare în Sudură si
Incercări de Materiale ISIM Timisoara
|
|
29. Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare
pentru Metale Neferoase si Rare IMNR
|
|
30. Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Mecanică
Fină I.N.C.D.M.F. Bucuresti
|
|
31. Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Chimie si
Petrochimie ICECHIM Bucuresti
|
|
32. Institutul Naţional de
Cercetare-Dezvoltare pentru Utilaj Petrolier IPCUP Ploiesti
|
|
D. Activităţi care funcţionează pe langă Ministerul Economiei si Finanţelor
|
|
1. Tipărirea si difuzarea publicaţiei „Revista Finanţe Publice si
Contabilitate"***)
|
|
2. Consiliul Contabilităţii si
Raportărilor Financiare****)
|
|
3. Organizarea examenului pentru dobandirea
calităţii de consultant fiscal*****)
|
|
E. Companii naţionale aflate sub autoritatea Ministerului
Economiei şi Finanţelor, la care acesta exercită calitatea de reprezentant al
statului ca acţionar
|
|
1. Compania Naţională „Imprimeria Naţională" - S.A.
|
|
2. Compania Naţională „Loteria Romană" - S.A.
|
|
*) Includ şi structurile de administrare din cadrul
acestora.
**) Direcţiile generale ale finanţelor publice
judeţene, Direcţia Generală a Finanţelor Publice a Municipiului Bucureşti şi
Direcţia generală de administrare a marilor contribuabili au personalitate
juridică.
***) Conform Hotărarii Guvemului nr. 1.515/2002 privind înfiinţarea pe langă Ministerul Finanţelor Publice a unei
activităţi finanţate integral din venituri proprii.
****) Conform Hotărarii Guvernului nr. 401/2005 privind înfiinţarea Consiliului
Contabilităţii şi Raportărilor Financiare prin reorganizarea Colegiului
Consultativ al Contabilităţii, cu modificările ulterioare.
*****) Conform Hotărarii Guvemului nr. 865/2006 privind aprobarea înfiinţării pe langă Ministerul Finanţelor Publice a unei
activităţi finanţate integral din venituri proprii.
ANEXA Nr. 3
MIJLOACELE DE TRANSPORT
si consumul de carburanti
pentru activităti specifice
Nr. crt.
|
Unitatea
|
Tipul mijlocului de transport
|
Numărul maxim aprobat (bucăţi)
|
Consumul maxim
de carburant pentru un
autovehicul
(litri/lună)
|
0
|
1
|
2
|
3
|
4
|
1.
|
Aparatul propriu*)
a) pentru programe PHARE*1)
|
- autoturism
|
2
|
450
|
- autoturism de teren
|
1
|
450
|
|
b) pentru transport marfă şi persoane (delegaţii)
|
- autovehicule
|
19
|
500
|
2.
|
Direcţiile generale ale finanţelor publice judeţene;
|
- autoturism
|
- cate 5 pentru fiecare D.G.F.P.**)
|
450
|
Direcţia Generală a Finanţelor Publice a
Municipiului Bucuresti;
|
- autoturism
|
- 3 pentru D.G.A.M.C.**)
|
450
|
Direcţia generală de administrare a marilor contribuabili
|
- autoturism
|
- cate unul pentru fiecare D.G.F.P.
judeţeană şi două pentru D.G.F.P. a Municipiului Bucuresti
|
450
|
- autovehicul pentru transport de valori la trezorerie
|
- cate unul pentru fiecare D.G.F.P.
judeţeană şi două pentru D.G.F.P. a Municipiului Bucureşti
|
600
|
0
|
1
|
2
|
3
|
4
|
|
|
- autovehicul pentru transport de marfă
|
- cate două pentru fiecare D.G.F.P. Arad,
Bihor, Constanţa, Timiş, respectiv a Municipiului Bucureşti, şi cate unul pentru celelalte D.G.F.P.
|
450
|
3.
|
Administraţiile finanţelor publice municipale şi orăşeneşti din
municipiile şi oraşele cu peste 50.000 de locuitori şi din sectoarele
municipiului Bucureşti
|
- autoturism
|
- cate două pentru fiecare unitate
|
300
|
- autoturism
|
- cate unul pentru fiecare administraţie
a finanţelor publice de sector
|
450
|
- autovehicul pentru transport de valori la trezorerie
|
- cate unul pentru fiecare unitate care
are în structură activitate de trezorerie
|
600
|
- autovehicul pentru transport de marfă
|
- cate unul pentru fiecare unitate
|
400
|
4.
|
Administraţiile finanţelor publice pentru contribuabili mijlocii
|
- autoturism
|
- cate două pentru fiecare unitate
|
400
|
5.
|
Administraţiile finanţelor publice municipale şi orăşeneşti din
municipii şi oraşe, altele decat cele prevăzute la pct. 3
|
- autoturism
|
- cate unul pentru fiecare unitate care
are în structură activitate de trezorerie
|
450
|
- autovehicul pentru transport de valori la trezorerie
|
- cate unul pentru fiecare unitate care
are în structură activitate de trezorerie
|
600
|
6.
|
Garda Financiară şi Autoritatea Naţională a Vămilor***)
|
|
|
|
*) Exclusiv numărul autoturismelor reglementat prin
Ordonanţa Guvemului nr. 80/2001 privind stabilirea unor normative de cheltuieli
pentru autorităţile administraţiei publice şi instituţiile publice, aprobată cu
modificări şi completări prin Legea nr. 247/2002, cu modificările şi
completările ulterioare.
*1) Autoturismele şi
consumul de carburanţi se finanţează din fondurile PHARE. Numărul de
autoturisme se poate modifica prin ordin al ministrului economiei şi
finanţelor, în funcţie de dotările rezultate din protocoalele şi
memorandumurile încheiate cu organismele intemaţionale.
**) D.G.F.P. - Direcţia generală a finanţelor publice;
D.G.A.M.C. - Direcţia generală de administrare a marilor contribuabili.
***) Se stabilesc prin hotărarile Guvemului privind organizarea şi funcţionarea acestor
instituţii.
NOTĂ:
1. Direcţia Generală a Finanţelor Publice a Judeţului
Tulcea are în dotare o şalupă pentru control şi activitate curentă.
2. Nu se consideră depăşiri la consumul de carburanţi
normat pe autovehicul consumul care, la nivelul anului, se încadrează în limita
combustibilului normat în raport cu numărul de autovehicule aprobat fiecărei
unităţi.
3. Autoturismele din parcul auto al aparatului propriu
al ministerului pot fi conduse şi de demnitari sau de alte categorii de salariaţi
cu funcţii de răspundere, nominalizaţi prin ordin al ministrului economiei şi
finanţelor.