HOTARARE Nr.
34 din 22 ianuarie 2009
privind organizarea si
functionarea Ministerului Finantelor Publice
ACT EMIS DE:
GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 52 din 28 ianuarie 2009
In temeiul art. 108 din Constituţia României,
republicată, al art. 40 alin. (1) din Legea nr. 90/2001 privind organizarea şi
funcţionarea Guvernului României şi a ministerelor, cu modificările şi
completările ulterioare, precum şi al art. 8 şi al art. 19 alin. (1) din
Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 221/2008 pentru stabilirea unor măsuri de
reorganizare în cadrul administraţiei publice centrale,
Guvernul României adoptă
prezenta hotărâre.
CAPITOLUL I
Dispoziţii generale şi principalele funcţii şi atribuţii
Art. 1 - (1) Ministerul Finanţelor Publice se
organizează şi funcţionează ca organ de specialitate al administraţiei publice
centrale, cu personalitate juridică, în subordinea Guvernului, care aplică
strategia şi Programul de guvernare în domeniul finanţelor publice.
(2) Ministerul Finanţelor Publice este minister cu rol
de sinteză.
(3) Sediul principal al Ministerului Finanţelor Publice este în municipiul Bucureşti, str. Apolodor
nr. 17, sectorul 5. Ministerul Finanţelor Publice îşi poate desfăşura
activitatea şi în alte sedii deţinute potrivit legii.
Art. 2. - (1) Ministerul Finanţelor Publice aplică
Programul de guvernare şi contribuie la elaborarea şi implementarea strategiei
în domeniul finanţelor publice, în exercitarea administrării generale a
finanţelor publice, asigurând utilizarea pârghiilor financiare, în concordanţă
cu cerinţele economiei de piaţă şi pentru stimularea iniţiativei operatorilor
economici.
(2) Ministerul Finanţelor Publice îndeplineşte
următoarele funcţii:
a) de strategie, prin care se asigură, în conformitate
cu politica financiară a Guvernului şi cu normele Uniunii Europene, elaborarea
strategiei în domeniile de activitate specifice ministerului: fiscal, bugetar,
contabilitate publică, reglementări contabile, datorie publică, coordonarea şi
administrarea asistenţei financiare nerambursabile, coordonarea şi
administrarea instrumentelor structurale, controlul financiar public intern,
sisteme de management financiar şi control, coordonarea şi verificarea
achiziţiilor publice, domenii reglementate specific;
b) de reglementare şi sinteză, prin care se asigură
elaborarea cadrului normativ şi instituţional necesar pentru realizarea
obiectivelor strategice în domeniul finanţelor publice;
c) de reprezentare, prin care se asigură, în numele
statului român şi al Guvernului României, reprezentarea pe plan intern şi
extern în domeniul său de activitate şi în limitele
stabilite prin actele normative în vigoare;
d) de prognoză, prin care se asigură elaborarea de
studii şi prognoze pe termen scurt, mediu şi lung privind evoluţia economiei
româneşti în ansamblu, pe sectoare şi în profil teritorial, precum şi
fundamentarea principalelor măsuri de politică economică, exercitată prin
Comisia Naţională de Prognoză;
e) de concepţie bugetară şi fiscală;
f) de administrare a veniturilor statului;
g) de administrare a resurselor derulate prin
Trezoreria Statului;
h) de administrare a datoriei publice;
i) de implementare a prevederilor Tratatului de aderare
a României la Uniunea Europeană pentru domeniul financiar şi fiscal;
j) de coordonare a asistenţei financiare nerambursabile
acordate României de Uniunea Europeană şi de statele membre ale acesteia,
precum şi de statele membre ale Asociaţiei Europene a Liberului Schimb;
k) de administrare financiară a fondurilor PHARE, ISPA
şi SAPARD, inclusiv de asistenţă financiară acordată de statele membre ale
Asociaţiei Europene a Liberului Schimb;
l) de coordonare a relaţiilor
bugetare cu Uniunea Europeană, precum şi a contactelor cu structurile comunitare,
din punct de vedere administrativ, în acest domeniu;
m) de autoritate pentru coordonarea instrumentelor
structurale, având responsabilitatea coordonării
pregătirii, dezvoltării, armonizării şi funcţionării cadrului legislativ,
instituţional, procedural şi programatic pentru gestionarea instrumentelor
structurale;
n) de autoritate de management pentru Programul
operaţional „Asistenţă tehnică";
o) de control financiar public intern;
p) de organizare şi exercitare a auditului intern în
entităţile publice, inclusiv în Ministerul Finanţelor Publice;
q) de evidenţă a bunurilor ce constituie domeniul
public al statului;
r) de combatere a evaziunii
fiscale, exercitată prin Agenţia Naţională de Administrare Fiscală şi unităţile
subordonate;
s) de control al aplicării unitare şi respectării
reglementărilor legale în domeniul său de activitate, precum şi al funcţionării
instituţiilor care îşi desfăşoară activitatea în subordinea sau sub autoritatea
sa;
t) de autoritate cu competenţe în domeniul politicii şi
legislaţiei vamale, coordonare, îndrumare şi control în acest domeniu;
u) de verificare a aspectelor procedurale aferente
procesului de atribuire a contractelor care intră sub
incidenţa legislaţiei privind atribuirea contractelor de achiziţie publică, a
contractelor de concesiune de lucrări publice şi a contractelor de concesiune
de servicii;
v) de suport, respectiv de management al resurselor umane, financiare şi materiale, de susţinere a activităţilor
specifice prin intermediul tehnologiei informaţiilor şi comunicaţiilor, de
consultanţă juridică, precum şi de promovare a unui cadru de lucru
comunicaţional.
(3) Principiile care stau la baza activităţii Ministerului Finanţelor Publice sunt următoarele:
a) coerenţa, stabilitatea şi predictibilitatea în
domeniul finanţelor publice pe termen mediu;
b) armonizarea cadrului legislativ cu reglementările
Uniunii Europene;
c) întărirea autorităţii instituţiei;
d) perfecţionarea managementului fondurilor publice;
e) transparenţa activităţii în toate domeniile sale de
activitate;
f) colaborarea cu partenerii sociali;
g) asigurarea unui mediu de afaceri concurenţial şi
predictibil.
Art. 3. - (1) In realizarea
funcţiilor sale, Ministerul Finanţelor Publice are, în principal, următoarele atribuţii:
1. elaborează, monitorizează şi evaluează politicile
publice a căror implementare se realizează prin adoptarea de acte normative din
domeniile de activitate ale ministerului;
2. avizează documentele de politici publice elaborate
de alte autorităţi publice, care au legătură cu activitatea ministerului;
3. iniţiază proiecte de acte normative în domeniul de
activitate al ministerului şi urmăreşte armonizarea acestora cu legislaţia
Uniunii Europene în domeniu;
4. avizează proiectele de acte normative care au
legătură cu activitatea ministerului;
5. propune strategii de dezvoltare pe termen mediu şi
lung şi soluţii de reformă în domeniul finanţelor publice;
6. elaborează pe bază de
metodologii proprii, menţinând în permanenţă un echilibru bugetar
corespunzător, proiectul bugetului de stat, al legii bugetului de stat şi
raportul asupra proiectului bugetului de stat, precum şi proiectul legii de
rectificare a bugetului de stat, operând rectificările corespunzătoare;
7. analizează periodic modul de realizare a prevederilor
bugetare, în corelare cu indicatorii macroeconomici, precum şi modul de
utilizare şi/sau administrare a fondurilor şi/sau patrimoniului public, la
nivelul instituţiilor publice definite la art. 2 pct. 30 din Legea nr. 500/2002
privind finanţele publice, cu modificările ulterioare, prezentând Guvernului,
spre dezbatere şi aprobare, propuneri şi/sau proiecte de acte normative care să
conducă la îmbunătăţirea procesului de programare şi execuţie bugetară;
8. elaborează şi urmăreşte execuţia operativă a bugetului
general consolidat; stabileşte măsurile necesare pentru încasarea veniturilor
şi limitarea cheltuielilor, în vederea încadrării în deficitul bugetar aprobat;
9. elaborează şi aprobă clasificaţia indicatorilor
privind finanţele publice;
10. elaborează proiectul legii bugetului asigurărilor
sociale de stat, precum şi proiectul legii de rectificare a acestuia;
11. aprobă, în condiţiile legii, repartizarea pe
trimestre a veniturilor şi cheltuielilor bugetare;
12. aprobă, în condiţiile legii, deschiderea de credite
bugetare;
13. monitorizează, în condiţiile legii, numărul de
posturi şi cheltuielile de personal din instituţiile publice, precum şi
derularea programului de investiţii publice;
14. aprobă, prin delegare de competenţe, modificări în
fişele de investiţii, anexe la bugetele ordonatorilor principali de credite,
finanţaţi din bugetele de stat, asigurărilor sociale de stat şi fondurilor
speciale;
15. elaborează şi implementează politicile de
descentralizare financiară a serviciilor publice;
16. elaborează, împreună cu ministerele de resort şi
cu structurile asociative ale autorităţilor administraţiei publice locale,
standardele de cost necesare asigurării unor servicii publice de calitate;
17. avizează proiectele de acte normative privind
standardele de cost elaborate de ministerele de resort, care vor fi utilizate la fundamentarea sumelor defalcate din unele venituri
ale bugetului de stat pentru finanţarea serviciilor
publice;
18. reîntregeşte, la propunerea ordonatorilor
principali de credite, Fondul de rezervă bugetară la dispoziţia Guvernului,
prevăzut în bugetul de stat, cu creditele bugetare anulate sau reduse;
19. urmăreşte implementarea prevederilor legale
referitoare la investiţiile publice;
20. administrează contul general al Trezoreriei Statului,
deschis la Banca Naţională a României, scop în care încheie convenţii cu
aceasta;
21. stabileşte sistemul de organizare şi funcţionare a
Trezoreriei Statului;
22. elaborează şi administrează bugetul de venituri şi
cheltuieli al Trezoreriei Statului;
23. elaborează bilanţul general al Trezoreriei
Statului şi contul de execuţie al bugetului Trezoreriei Statului;
24. elaborează lucrările privind contul general anual
de execuţie a bugetului de stat, contul general al datoriei publice a statului
şi, respectiv, a bugetului asigurărilor sociale de stat, precum şi conturile
anuale de execuţie a bugetelor fondurilor speciale şi proiectele de lege
referitoare la aceste conturi de execuţie, pe care le prezintă spre însuşire
Guvernului, în vederea transmiterii pentru adoptare Parlamentului;
25. coordonează calculul, încasarea, plata şi
controlul contribuţiei României la sistemul resurselor proprii ale Uniunii
Europene, contactele cu structurile comunitare în domeniu, precum şi plăţile
altor contribuţii prevăzute în Tratatul de aderare a României la Uniunea
Europeană;
26. promovează interesul României în domeniul
bugetului comunitar prin: formularea şi susţinerea poziţiei în domeniu,
inclusiv în ceea ce priveşte reforma acestuia şi negocierea perspectivelor financiare,
monitorizarea fluxurilor financiare de la şi către Uniunea Europeană, adaptarea
cadrului normativ şi metodologic naţional conform evoluţiei aquis-ului comunitar în domeniu, participarea la reuniunile
structurilor comunitare în domeniu;
27. exercită, prin organele sale de specialitate,
controlul utilizării creditelor bugetare de către instituţiile publice;
28. reglementează controlul financiar preventiv şi
exercită controlul financiar preventiv delegat, în scopul constituirii şi
utilizării legale şi eficiente a fondurilor publice;
29. propune strategia fiscală pe termen mediu şi lung;
30. elaborează propuneri privind politica fiscală,
respectiv de modificare şi completare a Codului fiscal pe baza evoluţiei
economice, a dialogului cu diferite organisme şi instituţii şi în consens cu
reglementările comunitare în materie şi a Codului de procedură fiscală;
31. elaborează proiecte de norme metodologice necesare
pentru aplicarea unitară a Codului fiscal, în colaborare şi cu consultarea
Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală;
32. elaborează legislaţia principală în domeniul
impozitelor, taxelor şi altor venituri ale bugetului general consolidat şi în
domeniul vamal, inclusiv administrarea acestora, în colaborare cu instituţiile
implicate nemijlocit în aplicarea acesteia;
33. formulează şi susţine poziţia României privind
propunerile referitoare la reglementări ce vizează politica şi legislaţia
vamală comunitară la organismele abilitate ale Uniunii Europene şi alte
organisme internaţionale;
34. negociază, pregăteşte parafarea, semnarea şi
ratificarea convenţiilor pentru evitarea dublei impuneri negociate şi a dublei
impuneri pe baza modelului-cadru al Organizaţiei pentru Cooperare şi Dezvoltare
Economică (OCDE);
35. elaborează strategii, studii comparative,
priorităţi şi proiecte de acte normative privind politica fiscală a României în
domeniul convenţiilor pentru evitarea dublei impuneri;
36. se preocupă de aplicarea
unitară a legislaţiei fiscale prin elaborarea de instrucţiuni şi ordine
aprobate de ministru, prin Comisia fiscală centrală şi prin Agenţia Naţională
de Administrare Fiscală, în condiţiile legii;
37. asigură relaţia cu Parlamentul, transmite punctul
de vedere al ministerului referitor la propunerile legislative, întrebările şi
interpelările adresate de parlamentari şi susţine în Parlament proiectele de
acte normative pe care le iniţiază;
38. asigură relaţia cu Consiliul Economic şi Social,
sindicatele, patronatele şi alte asociaţii legal constituite, în problemele
specifice activităţii ministerului, printr-un dialog constructiv cu partenerii
de dialog social, în spiritul respectului reciproc şi în conformitate cu
principiile şi standardele europene, în vederea asigurării eficienţei
activităţii şi stabilităţii sociale;
39. elaborează cadrul legal privind supravegherea
publică a profesiei de consultant fiscal, a profesiei contabile şi a
activităţii de audit statutar al situaţiilor financiare anuale şi al
situaţiilor financiare anuale consolidate;
40. asigură elaborarea, tipărirea şi difuzarea
publicaţiei „Revista Finanţe Publice şi Contabilitate", activitate
finanţată integral din venituri proprii;
41. exercită atribuţiile ce îi revin, potrivit legii,
asupra activităţii regiilor autonome, societăţilor comerciale, companiilor
naţionale şi societăţilor bancare, prin reprezentanţii săi în adunările
generale ale acţionarilor sau în consiliile de administraţie;
42. asigură centralizarea inventarului bunurilor din
domeniul public al statului şi iniţiază proiectul de hotărâre a Guvernului
pentru aprobarea acestuia, potrivit reglementărilor în vigoare;
43. contractează şi rambursează datoria publică şi
administrează riscurile aferente portofoliului datoriei
publice guvernamentale;
44. elaborează raportul privind datoria publică a
României, pe care îl prezintă semestrial Guvernului şi Parlamentului;
45. contractează şi garantează împrumuturi de stat de
pe piaţa financiară internă şi externă, în scopul şi în limitele competenţelor
stabilite de lege;
46. asigură punerea în circulaţie prin Banca Naţională
a României, pe bază de convenţie, a unor instrumente financiare specifice;
47. derulează operaţiuni de încasări şi plăţi, ca
participant direct al Sistemului naţional de plăţi;
48. urmăreşte respectarea angajamentelor asumate prin
acordurile încheiate cu organismele financiare internaţionale în domeniul
datoriei publice şi exercită calitatea de reprezentant al României la
organismele internaţionale cu caracter financiar, în condiţiile legii, precum
şi în cadrul unor departamente ale unor organisme internaţionale (OCDE, ONU);
49. administrează contul curent general al Trezoreriei
Statului;
50. negociază, pregăteşte parafarea, semnarea şi
ratificarea acordurilor guvernamentale bilaterale privind promovarea şi
protejarea reciprocă a investiţiilor;
51. reglementează drepturile valutare ale statului
român rezultate din activitatea de comerţ exterior şi cooperare internaţională
derulată înainte de 31 decembrie 1989 şi din lichidarea conturilor de cliring,
barter şi cooperare economică internaţională;
52. urmăreşte constituirea, administrarea şi
utilizarea Fondului de contrapartidă, rezultat din contravaloarea în lei a ajutoarelor economice nerambursabile acordate
României de organisme internaţionale sau de guvernele altor ţări;
53. asigură evidenţa statistică a ajutoarelor externe
nerambursabile;
54. gestionează asistenţa financiară nerambursabilă
acordată României de Uniunea Europeană, prin instrumente financiare de
preaderare şi postaderare, potrivit prevederilor memorandumurilor de
înţelegere, memorandumurilor şi acordurilor de finanţare semnate de Guvernul
României şi de Comisia Europeană, precum şi asistenţa financiară rambursabilă
acordată de instituţii financiare internaţionale;
55. transferă fondurile nerambursabile primite de
România de la Uniunea Europeană - prin fondurile structurale şi de coeziune, în
calitate de stat membru al Uniunii Europene - către autorităţile de
management/beneficiarii finali şi certifică cheltuielile efectuate în cadrul
programelor operaţionale cuprinse în declaraţiile de cheltuieli transmise
Comisiei Europene;
56. programează, coordonează, monitorizează şi
evaluează utilizarea asistenţei financiare nerambursabile acordate României de
Uniunea Europeană şi de statele membre ale acesteia şi îndeplineşte rolul de
coordonator naţional al asistenţei în relaţia cu Uniunea Europeană;
57. coordonează monitorizarea şi implementarea
Fondului de coeziune (ex-ISPA), conform Regulamentului
CE nr. 1.164/1994;
58. asigură verificarea declaraţiilor de cheltuieli
emise în cadrul procesului de implementare a Fondului de coeziune (ex-ISPA),
conform Regulamentului CE nr. 1.164/1994;
59. realizează activităţile aferente procesului de
ratificare şi/sau amendare a memorandumurilor de finanţare (PHARE şi ex-ISPA),
precum şi a acordurilor interguvernamentale privind acordarea asistenţei
financiare nerambursabile acordate de statele membre ale Uniunii Europene;
60. asigură cadrul metodologic pentru realizarea
analizei cost-beneficiu pentru proiectele de infrastructură;
61. asigură elaborarea politicii şi strategiei
Guvernului României pentru promovarea şi implementarea proiectelor de tip
parteneriat public-privat;
62. stabileşte şi promovează procedurile de
identificare şi structurare a proiectelor de tip parteneriat public-privat şi
de susţinere a autorităţilor administraţiei publice centrale şi locale în
pregătirea şi implementarea proiectelor de tip parteneriat public-privat;
63. gestionează baza de date privind proiectele de tip
parteneriat public-privat şi concesiuni de lucrări publice, servicii şi bunuri
derulate la nivel central şi local;
64. coordonează elaborarea şi implementarea Planului
naţional de dezvoltare, document de planificare strategică şi programare
financiară multianuală al României, elaborat pe baza strategiilor sectoriale şi
a strategiei naţionale de dezvoltare regională şi care fundamentează fondurile
de tip structural alocate de Uniunea Europeană şi instrumentele structurale;
65. îndeplineşte atribuţiile
prevăzute la art. 8 şi 17 din Hotărârea Guvernului nr. 457/2008 privind cadrul
instituţional de coordonare şi de gestionare a instrumentelor structurale, în
calitate de autoritate pentru coordonarea instrumentelor structurale şi,
respectiv, de autoritate de management pentru Programul operaţional „Asistenţă tehnică";
66. stabileşte, împreună cu ministerele şi cu celelalte
organe de specialitate ale administraţiei publice centrale şi locale, sistemul
de date, informaţii şi raportări periodice privind utilizarea fondurilor comunitare, pe care
le supune analizei şi, după caz, aprobării Guvernului;
67. supune dezbaterii Guvernului, periodic, rapoarte
privind modul de utilizare a asistenţei financiare nerambursabile;
68. coordonează participarea
României şi îndeplineşte funcţia de punct naţional de contact la proiectele de
înfrăţire instituţională cu statele care beneficiază de finanţări
nerambursabile ale Uniunii Europene;
69. asigură stabilirea şi funcţionarea corectă a
sistemelor de management financiar şi control pentru programele operaţionale,
în conformitate cu prevederile Uniunii Europene privind derularea
instrumentelor structurale şi a altor tipuri de finanţări nerambursabile
comunitare;
70. coordonează procesul de asigurare a cofinanţării
necesare pentru implementarea programelor operaţionale finanţate cu contribuţia
Uniunii Europene;
71. asigură legătura operativă în activitatea de
finanţe prin Reprezentanţa permanentă a României pe lângă Uniunea Europeană sau
în cadrul altor organisme internaţionale;
72. formulează şi susţine poziţiile României în cadrul
Consiliului pentru Afaceri Economice şi Financiare;
73. notifică Departamentului pentru Afaceri Europene
măsurile naţionale de transpunere a legislaţiei comunitare şi stadiul aplicării
regulamentelor comunitare din domeniul financiar-fiscal;
74. urmăreşte priorităţile preşedinţiei Uniunii
Europene şi promovează politicile României în domeniul financiar-fiscal la
nivelul Uniunii Europene;
75. aplică, în calitate de principal furnizor de
ajutor de stat, legislaţia în domeniul ajutorului de stat;
76. aplică dispoziţiile legale în domeniul
preţurilor, în condiţiile legii şi urmăreşte evoluţia acestora în economie;
77. aplică dispoziţiile legale în domeniul concurenţei
neloiale şi al publicităţii, în condiţiile legii;
78. asigură administrarea monopolului de stat, în
condiţiile legii;
79. realizează activităţi de inspecţie pentru
activitatea proprie a ministerului, la unităţile aflate în subordinea sau în
coordonarea ministerului, la operatorii economici care utilizează fonduri
europene, soluţionează contestaţiile depuse de acestea şi constată, la
solicitarea expresă a autorităţilor cu competenţe în gestionarea fondurilor
comunitare, creanţele bugetare rezultate din nereguli, ca urmare a utilizării
necorespunzătoare a fondurilor comunitare şi a sumelor de cofinanţare aferente
şi/sau ca urmare a obţinerii necuvenite de sume în cadrul măsurilor care fac
parte din sistemul de finanţare integrală ori parţială a acestor fonduri;
80. reprezintă, în baza
mandatului acordat, statul român sau instituţia publică implicată, în faţa
Curţii de arbitraj internaţional a Centrului Internaţional pentru Reglementarea
Diferendelor relative la Investiţii, cu sediul la Washington;
81. reprezintă statul, ca subiect de drepturi şi
obligaţii, în faţa instanţelor, precum şi în orice alte situaţii în care acesta
participă nemijlocit, în nume propriu, în raporturi juridice, dacă legea nu
stabileşte în acest scop un alt organ;
82. elaborează strategia şi cadrul normativ general,
coordonează şi evaluează activitatea de audit public intern la nivel naţional,
efectuează misiuni de audit public intern de interes naţional cu implicaţii
multisectoriale;
83. exercită auditul intern asupra activităţilor
desfăşurate în cadrul aparatului propriu şi/sau evaluează activităţile de audit
intern desfăşurate în cadrul structurilor aflate în subordinea, coordonarea sau
sub autoritatea ministerului, în condiţiile legii;
84. elaborează, monitorizează şi implementează procesul
de soluţionare a petiţiilor, precum şi a solicitărilor de informaţii publice,
care se înscriu în sfera sa de competenţă, în conformitate cu prevederile
legale;
85. elaborează strategia de comunicare, coordonează şi
monitorizează sistemul de comunicare internă şi externă şi cadrul
comunicaţional, în scopul asigurării principiului unităţii de imagine a
instituţiei şi a unităţilor sale subordonate;
86. asigură prin sistemul de management al performanţei
şi dezvoltare profesională un corp al funcţionarilor publici profesionist,
onest, stabil şi eficient, în scopul creării unei organizaţii moderne,
flexibile, funcţionale şi eficiente, în condiţiile legii;
87. aplică legislaţia în domeniul resurselor umane -
recrutare, angajare, avansare, promovare, mobilitate, sancţionare şi încetare a
raporturilor de muncă/serviciu, respectiv salarizare a personalului din
autoritatea sa;
88. elaborează şi derulează programe de perfecţionare
profesională a personalului din cadrul ministerului, prin Şcoala de Finanţe
Publice şi Vamă şi prin alte organisme specializate în acest domeniu;
89. iniţiază măsuri şi participă, împreună cu
instituţiile de profil, la elaborarea programelor menite să sprijine pregătirea
profesională a funcţionarilor publici în domeniul managementului fondurilor Uniunii Europene;
90. elaborează, implementează şi dezvoltă sistemul
informatic în domeniul finanţelor publice;
91. verifică şi urmăreşte derularea procedurilor de
atribuire a contractelor de achiziţie publică, concesiune de lucrări publice şi
concesiune de servicii în conformitate cu legislaţia specifică aplicabilă, după
publicarea anunţului de participare şi până la finalizarea procedurii de
atribuire, iar în situaţiile reglementate de lege, începând cu transmiterea
invitaţiei de participare;
92. asigură participarea la
grupurile de lucru/comitetele Comisiei şi Consiliului Uniunii Europene pe
domeniul financiar-fiscal şi cel al politicii şi legislaţiei vamale;
93. aplică prevederile Ordonanţei de urgenţă a
Guvernului nr. 19/2003 privind consilierii pentru afaceri europene, aprobată cu
modificări prin Legea nr. 272/2003, cu modificările şi completările ulterioare;
94. prognozează veniturile bugetare pe termen scurt,
mediu şi lung şi analizează evoluţiile macroeconomice şi bugetare interne şi
internaţionale;
95. asigură aplicarea prevederilor legislaţiei în
vigoare în domeniul protecţiei informaţiilor naţionale ale Uniunii Europene şi
NATO clasificate, prevenirea şi combaterea acţiunilor teroriste, precum şi
protecţia surselor generatoare de informaţii clasificate, în minister şi la
unităţile aflate în subordinea ministerului;
96. asigură coordonarea generală a asistenţei
financiare acordate de Elveţia pentru coeziune economică şi socială;
97. Ministerul Finanţelor Publice, prin Agenţia
Naţională de Administrare Fiscală, îşi desfăşoară activitatea în domeniul
impozitelor, taxelor şi al altor venituri bugetare pentru care este competentă,
potrivit legii, prin intermediul procedurilor de gestiune, colectare, control
fiscal, soluţionarea contestaţiilor şi dezvoltarea unei relaţii de parteneriat
cu contribuabilii, inclusiv prin acordarea de servicii de asistenţă.
(2) Ministerul Finanţelor Publice îndeplineşte toate
atribuţiile şi are toate competenţele conferite prin legi sau prin alte acte
normative în vigoare, monitorizează şi coordonează atribuţiile conferite de
lege unităţilor subordonate.
Art. 4. - In exercitarea atribuţiilor sale, Ministerul
Finanţelor Publice colaborează cu celelalte ministere şi organe de specialitate
din subordinea Guvernului, cu autorităţile publice locale, cu alte instituţii
publice şi cu alte organisme, cu partenerii de dialog social.
Art. 5. -In îndeplinirea atribuţiilor sale, Ministerul
Finanţelor Publice este autorizat:
a) să emită, ca urmare a controlului, dispoziţii
obligatorii pentru luarea măsurilor de respectare a legii de către operatorii
economici;
b) să ia măsuri pentru aplicarea sancţiunilor prevăzute
de lege în competenţa sa;
c) să aprobe înlesniri, restituiri, compensări şi
amânări la plata impozitelor, taxelor, contribuţiilor sociale şi a altor
vărsăminte bugetare obligatorii, în condiţiile legii;
d) să aplice, prin organele abilitate, modalităţile de
executare silită şi măsurile asigurătorii, în condiţiile legii, pentru
recuperarea creanţelor bugetare;
e) să refuze cererile de finanţare de la bugetul de
stat, de suplimentare şi de virare a creditelor bugetare, în cazurile în care
acestea nu îndeplinesc condiţiile legale sau se abat de la reglementările în
vigoare;
f) să revoce creditele bugetare deschise ordonatorilor
de credite, în cazurile în care se constată că acestea se utilizează în alte
scopuri decât cele stabilite;
g) să respingă situaţiile financiar-contabile ale
ordonatorilor de credite care nu îndeplinesc condiţiile stabilite de normele
legale şi să stabilească noi termene pentru refacerea şi prezentarea acestora,
cu aplicarea sancţiunilor prevăzute de legislaţia în vigoare;
h) să emită, să anuleze, să revoce, să suspende, după
caz, pentru domeniile pentru care este împuternicit, în condiţiile legii, acte
administrative sub forma autorizaţiilor, licenţelor, atestatelor sau alte
asemenea acte administrative, prin care li se permite solicitanţilor
organizarea şi/sau desfăşurarea unei anumite activităţi;
i) să întocmească şi să propună spre aprobare
Guvernului, în condiţiile legii, bugetele de venituri şi cheltuieli ale
operatorilor economici aflaţi sub autoritatea ministerului;
j) să avizeze, în condiţiile legii, bugetele de
venituri şi cheltuieli ale operatorilor economici aflaţi în coordonarea,
subordonarea sau sub autoritatea ministerelor, organelor de specialitate ale
administraţiei publice centrale şi autorităţilor publice centrale la care
statul este acţionar unic sau majoritar, a filialelor acestora, precum şi a
instituţiilor implicate în privatizare;
k) să emită avize cu caracter consultativ atunci când
se constată neconcordanţe în aplicarea legislaţiei în domeniul achiziţiilor
publice;
l) să stabilească orice alte
măsuri, în condiţiile prevăzute de lege.
Art. 6. - Ministerul Finanţelor Publice are dreptul:
a) să solicite de la celelalte autorităţi ale
administraţiei publice, instituţii publice şi operatori economici, de la
instituţii de credit şi de la alte persoane, în condiţiile legii, datele şi
informaţiile necesare în vederea realizării atribuţiilor, cu păstrarea
confidenţialităţii acestora, în mod gratuit;
b) să încheie protocoale de schimb de informaţii şi
documente, precum şi de colaborare cu ministere, instituţii publice şi cu alte
organizaţii, potrivit competenţelor atribuite;
c) să solicite de la autorităţi ale administraţiei
publice şi instituţii publice datele şi informaţiile necesare în vederea
asigurării reprezentării, în baza mandatului acordat, a statului român sau a
instituţiei publice implicate în faţa Curţii de arbitraj internaţional a Centrului Internaţional
pentru Reglementarea Diferendelor relative la Investiţii, cu sediul la
Washington, acestea având obligaţia de a avea un rol activ în punerea la
dispoziţie a acestor documente şi informaţii, precum şi în stabilirea
persoanelor din cadrul acestora care pot oferi informaţii referitoare la cauza
supusă arbitrajului.
CAPITOLUL II
Organizarea Ministerului Finanţelor Publice
Art. 7. - (1) Ministerul
Finanţelor Publice are structura organizatorică prevăzută în anexa nr. 1. In
cadrul acesteia, prin ordin al ministrului finanţelor publice, se pot organiza
servicii, birouri, compartimente, programe şi colective temporare şi se pot
stabili numărul total al posturilor, numărul posturilor de conducere şi numărul
posturilor de execuţie, în condiţiile legii.
(2) Personalul Ministerului Finanţelor Publice este
compus din demnitari şi asimilaţi ai acestora, funcţionari publici, cu funcţii
publice generale sau specifice şi din personal contractual.
(3) Numărul maxim de posturi pentru aparatul propriu
al Ministerului Finanţelor Publice este de 1.851 de posturi, exclusiv
demnitarii şi posturile aferente cabinetului ministrului.
Art. 8. - Pe lângă Ministerul
Finanţelor Publice funcţionează activitatea de tipărire şi difuzare a
publicaţiei „Revista Finanţe Publice şi Contabilitate", finanţată integral
din venituri proprii.
Art. 9. - (1) Atribuţiile şi răspunderile structurilor
din aparatul propriu al Ministerului Finanţelor Publice se stabilesc, în
conformitate cu structura organizatorică prevăzută în anexa nr. 1, prin
regulamentul de organizare şi funcţionare a ministerului, aprobat prin ordin al
ministrului finanţelor publice.
(2) Statul de funcţii pentru
aparatul propriu al Ministerului Finanţelor Publice se aprobă de către
ministrul finanţelor publice.
(3) Atribuţiile şi răspunderile autorităţilor
subordonate Ministerului Finanţelor Publice stabilite prin regulamentele de
organizare şi funcţionare, precum şi statele de funcţii corespunzătoare se
aprobă de către ministrul finanţelor publice, la propunerea conducătorilor
acestor unităţi, cu excepţiile prevăzute de actele de organizare şi funcţionare
ale acestor autorităţi.
(4) Atribuţiile, sarcinile şi răspunderile individuale
ale personalului din aparatul propriu al Ministerului Finanţelor Publice,
precum şi din unităţile subordonate acestuia se stabilesc prin fişa postului,
pe baza regulamentelor de organizare şi funcţionare prevăzute la alin. (1) şi
(3), care se semnează de salariat şi se aprobă în condiţiile legii.
CAPITOLUL III
Conducerea Ministerului Finanţelor Publice
Art. 10. - (1) Conducerea Ministerului Finanţelor
Publice se exercită de către ministrul finanţelor publice.
(2) Ministrul finanţelor
publice reprezintă ministerul în raporturile cu celelalte autorităţi publice,
cu persoanele juridice şi fizice din ţară şi din străinătate. Prin ordin al
ministrului finanţelor publice unele atribuţii pot fi delegate secretarilor de
stat, secretarului general, persoanelor cu funcţii de conducere din
compartimentele de specialitate şi altor persoane din aparatul propriu al ministerului.
(3) Ministrul finanţelor publice îndeplineşte, în
domeniul de activitate al ministerului, atribuţiile generale prevăzute la art.
53 alin. (1) din Legea nr. 90/2001 privind organizarea şi funcţionarea
Guvernului României şi a ministerelor, cu modificările şi completările
ulterioare.
(4) In exercitarea atribuţiilor sale, ministrul
finanţelor publice emite ordine şi instrucţiuni, în condiţiile legii.
(5) Ministrul finanţelor publice îndeplineşte, conform
legii, funcţia de ordonator principal de credite. Ministrul finanţelor publice
poate delega această calitate secretarilor de stat, secretarului general,
secretarului general adjunct sau altor persoane împuternicite în acest scop.
Prin ordin al ministrului finanţelor publice se vor preciza limitele şi
condiţiile delegării.
(6) Ministrul finanţelor publice este ajutat în
activitatea de conducere a ministerului de 4 secretari de stat, numiţi prin
decizie a primului-ministru.
(7) Răspunderile şi atribuţiile secretarilor de stat se
stabilesc prin ordin al ministrului finanţelor publice.
(8) In cazul în care ministrul finanţelor publice, din
diferite motive, nu îşi poate exercita atribuţiile curente, îl deleagă pe unul
dintre secretarii de stat să exercite aceste atribuţii, înştiinţându-l pe
primul-ministru despre aceasta.
(9) In cazul în care unul dintre secretarii de stat nu
îşi poate exercita atribuţiile curente, acesta va fi înlocuit, pe bază de ordin
al ministrului finanţelor publice, de un alt secretar de stat.
(10) Pe lângă ministrul finanţelor publice
funcţionează, ca organ consultativ, colegiul ministerului. Componenţa şi
regulamentul de funcţionare ale colegiului ministerului se aprobă prin ordin al
ministrului.
(11) Cabinetele demnitarilor se organizează şi
funcţionează potrivit prevederilor Ordonanţei Guvernului nr. 32/1998 privind
organizarea cabinetului demnitarului din administraţia publică centrală,
aprobată cu modificări prin Legea nr. 760/2001, cu modificările ulterioare.
Personalul din cadrul cabinetelor demnitarilor are statut de personal
contractual.
Art. 11. - Ministrul finanţelor publice este ajutat în
activitate şi de conducătorii unităţilor subordonate, pentru care, prin ordin,
poate stabili şi alte răspunderi şi atribuţii decât cele stabilite în actele
normative de organizare şi funcţionare a acestora.
Art. 12. - (1) Secretarul general al ministerului este
înalt funcţionar public, numit în condiţiile legii. Acesta asigură stabilitatea
funcţionării ministerului, continuitatea conducerii şi realizarea legăturilor
funcţionale între structurile ministerului.
(2) Secretarul general îndeplineşte atribuţiile
prevăzute la art. 49 alin. (2) din Legea nr. 90/2001, cu modificările şi
completările ulterioare.
(3) Secretarul general al ministerului îndeplineşte şi
alte atribuţii prevăzute în regulamentul de organizare şi funcţionare a
ministerului ori încredinţate de ministrul finanţelor publice.
(4) In realizarea atribuţiilor
ce îi revin, secretarul general al ministerului este ajutat de un secretar
general adjunct, care este înalt funcţionar public, numit în condiţiile legii.
(5) Secretarul general numit în condiţiile legii, în
cadrul structurilor aflate în subordinea ministerului, se află şi în
coordonarea metodologică a secretarului general din minister, pentru
îndeplinirea exclusiv a atribuţiilor şi responsabilităţilor ministerului.
CAPITOLUL IV
Unităţi subordonate sau sub autoritatea Ministerului Finanţelor Publice
Art. 13. - (1) Unităţile aflate în subordinea sau sub
autoritatea Ministerului Finanţelor Publice, după caz, sunt prevăzute în anexa
nr. 2.
(2) In subordinea Ministerului Finanţelor Publice se
organizează şi funcţionează Agenţia Naţională de Administrare Fiscală, organ de
specialitate al administraţiei publice centrale, instituţie publică cu personalitate juridică, finanţată de la
bugetul de stat şi din venituri proprii, în condiţiile legii.
(3) In subordinea Ministerului Finanţelor Publice se
organizează şi funcţionează Comisia Naţională de Prognoză, ca organ de
specialitate al administraţiei publice centrale, cu personalitate juridică,
finanţat de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Finanţelor Publice.
(4) In subordinea Ministerului Finanţelor
Publice se organizează şi funcţionează Autoritatea Naţională pentru Restituirea
Proprietăţilor, ca organ de specialitate al administraţiei publice centrale, cu
personalitate juridică, finanţat de la bugetul de stat, prin bugetul
Ministerului Finanţelor Publice.
(5) In subordinea Ministerului Finanţelor Publice
funcţionează Comisia Centrală pentru Stabilirea Despăgubirilor, precum şi
Comisia specială de retrocedare a unor bunuri imobile care au aparţinut
cultelor religioase din România şi Comisia specială de retrocedare a unor
bunuri imobile care au aparţinut comunităţilor cetăţenilor aparţinând
minorităţilor naţionale din România.
(6) Organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale de
Administrare Fiscală, a Gărzii Financiare, a Autorităţii Naţionale a Vămilor, a
Autorităţii Naţionale pentru Restituirea Proprietăţilor şi a Comisiei Naţionale
de Prognoză, a Comisiei Centrale pentru Stabilirea Despăgubirilor, a Comisiei
speciale de retrocedare a unor bunuri imobile care au aparţinut cultelor
religioase din România şi a Comisiei speciale de retrocedare a unor bunuri
imobile care au aparţinut comunităţilor cetăţenilor aparţinând minorităţilor
naţionale din România se stabilesc prin hotărâre a Guvernului sau prin alte
acte normative.
Art. 14. - Componenţa Comisiei fiscale centrale se
aprobă prin ordin al ministrului finanţelor publice şi este formată din
specialişti din cadrul ministerului şi al Agenţiei Naţionale de Administrare
Fiscală.
Art. 15. - (1) Structurile de specialitate din cadrul
unităţilor subordonate şi al structurilor subordonate acestora, care au
corespondent la nivelul ministerului, se află în coordonarea metodologică a
structurilor de specialitate din cadrul aparatului propriu al ministerului,
pentru îndeplinirea atribuţiilor şi responsabilităţilor ministerului.
(2) Ministerul asigură, prin direcţiile de specialitate
care au corespondent în structuri din cadrul tuturor unităţilor subordonate,
participarea unui specialist din aparatul propriu la concursurile organizate
pentru ocuparea funcţiilor din cadrul structurilor
respective, la solicitarea acestora.
Art. 16. - Persoanele cu funcţii publice de conducere
specifice de trezorier-şef din cadrul direcţiilor generale ale finanţelor
publice judeţene şi a municipiului Bucureşti, de trezorier-şef adjunct din
cadrul Direcţiei Generale a Finanţelor Publice a Municipiului Bucureşti, precum
şi de şef administraţie adjunct - trezorerie şi contabilitate publică din
cadrul administraţiilor finanţelor publice municipale şi ale sectoarelor
municipiului Bucureşti se numesc prin ordin al ministrului finanţelor publice,
în condiţiile legii.
Art. 17. - (1) Ministerul Finanţelor Publice are în
dotare un parc auto, potrivit dispoziţiilor legale în vigoare, iar pentru
activităţi specifice, numărul de mijloace de transport şi consumul de
carburanţi sunt prevăzute în anexa nr. 3.
(2) Persoanele care prin lege au dreptul de a utiliza
mijloacele de transport din dotarea Ministerului Finanţelor Publice, precum şi
persoanele care desfăşoară activităţi specifice pot folosi mijloacele de
transport din parcul propriu al Ministerului Finanţelor Publice, în baza
permisului de conducere pe care îl posedă, cu aprobarea prealabilă a
ordonatorului principal de credite.
Art. 18. - (1) Ministerul Finanţelor Publice şi toate
unităţile aflate în structura sau în subordinea sa pot închiria spaţii pentru
necesităţi proprii, în condiţiile legii.
(2) Ministerul Finanţelor Publice şi toate unităţile
aflate în subordinea sa pot închiria unor operatori economici sau pot da în
folosinţă gratuită altor instituţii de utilitate publică spaţii situate în
imobilele proprietate publică sau privată a statului, în care îşi desfăşoară
activitatea şi pe care le administrează, în condiţiile legii, în următoarele
scopuri:
a) organizarea bufetelor de incintă;
b) instalarea de automate pentru băuturi calde şi reci;
c) instalarea de mijloace de comunicaţii;
d) afişarea reclamelor de publicitate;
e) prestarea de servicii de copiere pentru
contribuabili;
f) comercializarea timbrelor fiscale, a tipizatelor sau
a presei;
g) pentru activităţi de învăţământ superior;
h) pentru activităţi ale autorităţilor şi instituţiilor
publice din administraţia publică centrală şi locală;
i) pentru activităţi care au legătură cu activitatea
Ministerului Finanţelor Publice.
(3) Inchirierea spaţiilor
situate în imobilele proprietate publică sau privată a statului se realizează
cu respectarea următoarelor principii:
a) libera concurenţă;
b) transparenţa;
c) tratamentul egal;
d) confidenţialitatea.
(4) Unităţile aflate în subordinea Ministerului
Finanţelor Publice pot organiza, pe proprie răspundere, procedurile legale
pentru închirierea sau darea în folosinţă gratuită a spaţiilor prevăzute la
alin. (2).
Art. 19. - Chiriile stabilite şi încasate ca urmare a
închirierii spaţiilor prevăzute la art. 18 alin. (2) se virează integral la
bugetul de stat.
Art. 20. - (1) Spaţiile prevăzute la art. 18 alin. (2)
se dau în folosinţă gratuită prin protocol încheiat între instituţiile de
utilitate publică ce primesc spaţiile în folosinţă gratuită şi Ministerul
Finanţelor Publice sau unităţile aflate în subordinea acestuia, după caz.
(2) Utilităţile şi cota-parte pentru cheltuielile de
funcţionare aferente spaţiilor date în folosinţă gratuită, în condiţiile art.
18 alin. (2), se asigură de instituţiile beneficiare şi se reglementează prin
protocol.
Art. 21. - Ministerul Finanţelor Publice este abilitat
să deţină şi să administreze prin unităţile subordonate spaţii de cazare şi
pentru instruirea personalului propriu ce urmează forme de pregătire-instruire
organizate de Şcoala de Finanţe Publice şi Vamă.
Art. 22. - Fondurile necesare procurării bunurilor ce
echipează spaţiile de cazare-instruire, precum mobilier, cazarmament, obiecte
de inventar specifice şi altele asemenea, şi pentru plata serviciilor necesare
se prevăd şi se asigură din bugetul Ministerului Finanţelor Publice sau al
unităţilor subordonate.
Art. 23. - Unităţile din subordinea ministerului, care
administrează spaţii în care funcţionează centre zonale ale Şcolii de Finanţe
Publice şi Vamă, pot angaja prin contracte-cadru, cu avizul prealabil al
ministerului, în condiţiile legii, servicii de tip hotelier, respectiv de
curăţenie-întreţinere spaţii, spălat-călcat lenjerie, servire masă şi alte
servicii necesare pentru cursanţi cu operatorii economici specializaţi. Plata
acestor servicii se va face de fiecare cursant, în condiţiile legii.
Art. 24. - (1) Prefecturile împreună cu consiliile
judeţene, Consiliul General al Municipiului Bucureşti şi consiliile locale vor
acorda sprijin prin asigurarea spaţiilor corespunzătoare pentru desfăşurarea
activităţii unităţilor din teritoriu subordonate Ministerului Finanţelor
Publice.
(2) In localităţile în care unităţile teritoriale
subordonate Ministerului Finanţelor Publice nu dispun de spaţii
corespunzătoare, consiliile locale vor sprijini aceste unităţi prin asigurarea,
în condiţiile legii, de amplasamente în vederea construirii de sedii proprii.
CAPITOLUL V
Dispoziţii finale
Art. 25. - (1) Personalul preluat în condiţiile
aplicării prevederilor art. 22 alin. (2) şi (7) din Ordonanţa de urgenţă a
Guvernului nr. 221/2008 pentru stabilirea unor măsuri de reorganizare în cadrul
administraţiei publice centrale îşi menţine nivelul salarizării prevăzut prin
actele normative în vigoare.
(2) Personalul din cadrul
Ministerului Finanţelor Publice care are calitatea de funcţionar public
beneficiază de toate drepturile şi are obligaţiile prevăzute în Legea nr.
188/1999 privind Statutul funcţionarilor publici, republicată, cu modificările
şi completările ulterioare, precum şi în statutele speciale.
Art. 26. - (1) Ministerul Finanţelor Publice se
substituite în toate drepturile şi obligaţiile Ministerului Economiei şi
Finanţelor - activitatea de finanţe - decurgând din: acte normative şi
administrative, contracte, convenţii, înţelegeri, protocoale, memorandumuri,
acorduri şi din orice alte acte care produc efecte juridice.
(2) Ministerul Finanţelor Publice se substituie în
toate drepturile şi obligaţiile decurgând din litigiile aferente activităţii de
finanţe în care Ministerul Economiei şi Finanţelor este parte.
Art. 27. - Incadrarea în numărul de posturi şi în noua
structură organizatorică se aprobă prin ordin al ministrului finanţelor
publice, în termen de 45 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei
hotărâri.
Art. 28. -Anexele nr. 1-3 fac parte integrantă din
prezenta hotărâre.
Art. 29. - Pe data intrării în vigoare a prezentei
hotărâri, Hotărârea Guvernului nr. 386/2007 privind organizarea şi funcţionarea
Ministerului Economiei şi Finanţelor, publicată în Monitorul
Oficial al României, Partea I, nr. 304 din 8 mai 2007,
cu modificările şi completările ulterioare, se abrogă.
PRIM-MINISTRU
EMIL BOC
Contrasemnează:
Ministrul finanţelor publice,
Gheorghe Pogea
p. Ministrul muncii, familiei şi protecţiei sociale,
Dumitru-Nicu Cornoiu,
secretar de stat
ANEXA Nr. 1*
*Anexa nr. 1 este reprodusă în facsimil.
ANEXA Nr. 2
UNITĂŢILE
aflate în subordinea sau sub autoritatea
Ministerului Finanţelor Publice
|
Numărul
maxim de posturi
|
A. Unităţi care funcţionează în subordinea Ministerului Finanţelor
Publice
|
|
I. Cu finanţare de la bugetul de stat:
|
|
1. Agenţia Naţională de Administrare Fiscală, inclusiv
preşedintele şi vicepreşedinţii, în subordinea căreia funcţionează:
|
1.302
|
1.1. Garda Financiară - total
|
1.805
|
1.2. Autoritatea Naţională a Vămilor, inclusiv postul de demnitar
|
4.586
|
1.3. Direcţiile generale ale finanţelor publice judeţene în
subordinea cărora funcţionează administraţiile finanţelor publice municipale,
administraţiile finanţelor publice pentru contribuabili mijlocii, administraţiile
finanţelor publice orăşeneşti şi administraţiile finanţelor publice comunale;
Direcţia Generală a Finanţelor Publice a Municipiului Bucureşti în subordinea
căreia funcţionează administraţiile finanţelor publice ale sectoarelor
municipiului Bucureşti
|
26.334
|
2. Autoritatea Naţională pentru Restituirea Proprietăţilor
|
202
|
3. Comisia Naţională de Prognoză
|
127
|
4. Comisia Centrală pentru Stabilirea Despăgubirilor, Comisia
specială de retrocedare a unor imobile care au aparţinut cultelor religioase
din România şi Comisia specială de retrocedare a unor bunuri imobile care au
aparţinut comunităţilor cetăţenilor aparţinând minorităţilor naţionale din
România
|
|
B. Activităţi care funcţionează pe
lângă Ministerul Finanţelor Publice:
|
|
1. Tipărirea şi difuzarea publicaţiei „Revista Finanţe Publice şi
Contabilitate"*)
|
|
2. Consiliul Contabilităţii şi Raportărilor Financiare**)
|
|
C. Companii naţionale aflate sub
autoritatea Ministerului Finanţelor Publice, la care acesta exercită
calitatea de reprezentant al statului ca acţionar:
|
|
1. Compania Naţională „Imprimeria Naţională" - S.A.
|
|
2. Compania Naţională „Loteria Română" - S.A.
|
|
*) Conform Hotărârii Guvernului nr. 1.515/2002 privind
înfiinţarea pe lângă Ministerul Finanţelor Publice a unei activităţi finanţate
integral din venituri proprii.
**) Conform Hotărârii Guvernului nr. 401/2005 privind
înfiinţarea Consiliului Contabilităţii şi Raportărilor Financiare prin
reorganizarea Colegiului Consultativ al Contabilităţii, cu modificările ulterioare.
ANEXA Nr. 3
MIJLOACELE DE TRANSPORT
şi consumul de carburanţi pentru activităţi
specifice
Nr. crt.
|
Ministerul Finanţelor Publice -
aparat propriu
|
Tipul mijlocului de transport
|
Numărul maxim aprobat (bucăţi)
|
Consumul maxim de carburant
pentru un autovehicul
(litri/lună)
|
0
|
1
|
2
|
3
|
4
|
1.
|
Parc auto demnitari şi asimilaţii acestora*)
|
- autoturism
- autoturism
|
1 6
|
400
300
|
2.
|
Parc auto comun*)
|
- autoturism
|
4
|
300
|
3.
|
Parc auto transport marfă, persoane, delegaţii**)
|
- autoturism
- microbuz
|
10 1
|
500
500
|
*) Numărul autoturismelor este reglementat de art. 5
alin. (1) din Ordonanţa Guvernului nr. 80/2001 privind stabilirea unor
normative de cheltuieli pentru autorităţile administraţiei publice şi instituţiile
publice, aprobată cu modificări prin Legea nr. 247/2002, cu modificările şi
completările ulterioare.
**) Numărul autoturismelor este reglementat de art. 5
alin. (3) şi (5) din Ordonanţa Guvernului nr. 80/2001, aprobată cu modificări
prin Legea nr. 247/2002, cu modificările şi completările ulterioare.
NOTĂ:
1. Nu se consideră depăşiri la consumul de carburanţi
normat pe autovehicul consumul care, la nivelul anului, se încadrează în limita
combustibilului normat în raport cu numărul de autovehicule aprobat fiecărei
unităţi.
2. Autoturismele din parcul
auto al aparatului propriu al ministerului pot fi conduse şi de demnitari sau
de alte categorii de salariaţi cu funcţii de răspundere, nominalizaţi prin
ordin al ministrului finanţelor publice.