Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

Ordinul Nr.695 din 04.04.2016

privind aprobarea Procedurii de acordare a accesului, pe baza recunoaşterii automate a experienţei profesionale, pentru persoanele care doresc să exercite în România activităţile cuprinse în anexa IV la Directiva 2005/36/CE a Parlamentului European şi a Consiliului din 7 septembrie 2005 privind recunoaşterea calificărilor profesionale
ACT EMIS DE: Ministerul Muncii, Familiei, Protectiei Sociale si Persoanelor Varstnice
ACT PUBLICAT ÎN MONITORUL OFICIAL NR. 301 din 20 aprilie 2016



SmartCity1

Având în vedere prevederile:art. II din Ordonanţa Guvernului nr. 43/2015 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 200/2004 privind recunoaşterea diplomelor şi calificărilor profesionale pentru profesiile reglementate din România;

art. 18 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 344/2014 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Muncii, Familiei, Protecţiei Sociale şi Persoanelor Vârstnice, precum şi pentru modificarea unor acte normative, cu modificările şi completările ulterioare,ministrul muncii, familiei, protecţiei sociale şi persoanelor vârstnice emite următorul ordin: Articolul 1(1) Se aprobă Procedura de acordare a accesului, pe baza recunoaşterii automate a experienţei profesionale, pentru persoanele care doresc să exercite în România activităţile cuprinse în anexa IV la Directiva 2005/36/CE a Parlamentului European şi a Consiliului din 7 septembrie 2005 privind recunoaşterea calificărilor profesionale, prevăzută în anexa nr. 1.(2) Activităţile cuprinse în listele prevăzute la art. 3513 alin. (2) din Ordonanţa Guvernului nr. 43/2015 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 200/2004 privind recunoaşterea diplomelor şi calificărilor profesionale pentru profesiile reglementate din România, cu modificările şi completările ulterioare, sunt detaliate în anexa nr. 2.Articolul 2Prezentul ordin transpune prevederile art. 16-19 din Directiva 2005/36/CE a Parlamentului European şi a Consiliului din 7 septembrie 2005 privind recunoaşterea calificărilor profesionale. Articolul 3(1) Cererile pentru recunoaşterea experienţei profesionale depuse anterior datei de intrare în vigoare a prezentului ordin se soluţionează conform Ordinului ministrului muncii, solidarităţii sociale şi familiei nr. 701/2003 pentru desemnarea instituţiei care să recunoască automat documentele care dovedesc calificarea dobândită în străinătate, în afara sistemului de învăţământ, de cetăţeni români sau cetăţeni ai statelor membre ale Uniunii Europene şi ai statelor aparţinând Spaţiului Economic European, cu modificările ulterioare. (2) La data intrării în vigoare a prezentului ordin se abrogă Ordinul ministrului muncii, solidarităţii sociale şi familiei nr. 701/2003 pentru desemnarea instituţiei care să recunoască automat documentele care dovedesc calificarea dobândită în străinătate, în afara sistemului de învăţământ, de cetăţeni români sau cetăţeni ai statelor membre ale Uniunii Europene şi ai statelor aparţinând Spaţiului Economic European, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 19 din 9 ianuarie 2004, cu modificările ulterioare.Articolul 4Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantă din prezentul ordin. Articolul 5Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. Ministrul muncii, familiei, protecţiei sociale şi persoanelor vârstnice, Claudia-Ana Costea ANEXA Nr. 1PROCEDURA de acordare a accesului, pe baza recunoaşterii automate a experienţei profesionale, pentru persoanele care doresc să exercite în România activităţile cuprinse în anexa IV la Directiva 2005/36/CE a Parlamentului European şi a Consiliului din 7 septembrie 2005 privind recunoaşterea calificărilor profesionale Articolul 1 (1) Procedura de acordare a accesului, pe baza recunoaşterii automate a experienţei profesionale, pentru persoanele care doresc să exercite în România activităţile cuprinse în anexa IV la Directiva 2005/36/CE a Parlamentului European şi a Consiliului din 7 septembrie 2005 privind recunoaşterea calificărilor profesionale, denumită în continuare procedură, se aplică persoanelor fizice, cetăţeni români sau ai statelor membre ale UE, SEE sau Confederaţiei Elveţiene care doresc să exercite pe teritoriul României, în calitate de salariat, lucrător independent sau director de întreprindere una sau mai multe activităţi enumerate în anexa nr. 2 la ordin. (2) Accesul la exercitarea uneia dintre activităţile enumerate în anexa nr. 2 la ordin pe teritoriul României necesită, ca dovadă suficientă a cunoştinţelor şi aptitudinilor, exercitarea în prealabil a acelei activităţi pe teritoriul unui alt stat membru al Uniunii Europene, denumită în continuare UE, Spaţiului Economic European, denumit în continuare SEE, sau Confederaţiei Elveţiene, în conformitate cu dispoziţiile art. 3515 din Ordonanţa Guvernului nr. 43/2015 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 200/2004 privind recunoaşterea diplomelor şi calificărilor profesionale pentru profesiile reglementate din România, cu modificările şi completările ulterioare, denumită în continuare ordonanţă. (3) Recunoaşterea experienţei profesionale permite solicitantului să aibă acces pe teritoriul României la practicarea aceleiaşi activităţi sau ocupaţii ca cea pentru care a fost calificat pe teritoriul unui alt stat membru al UE, SEE sau Confederaţiei Elveţiene şi să o exercite în aceleaşi condiţii precum cetăţenii din România. Articolul 2(1) Procedura se aplică de Direcţia politici de ocupare, competenţe şi mobilitate profesională din Ministerul Muncii, Familiei, Protecţiei Sociale şi Persoanelor Vârstnice prin eliberarea unui atestat al cărui model este prevăzut în anexa nr. 1 la prezenta procedură.(2) Profesiile reglementate, prevăzute în anexa nr. 2 a Legii nr. 200/2004 privind recunoaşterea diplomelor şi calificărilorprofesionale pentru profesiile reglementate din România, cu modificările şi completările ulterioare, nu fac obiectul prezentei proceduri.(3) Direcţia politici de ocupare, competenţe şi mobilitate profesională, denumită în continuare DPOCMP, asigură cooperarea administrativă cu autorităţile competente din statele membre UE, SEE sau Confederaţia Elveţiană prin intermediul Sistemului de informare în cadrul pieţei interne, denumit în continuare IMI, pentru îndeplinirea obligaţiilor necesare recunoaşterii experienţei profesionale pentru activităţile prevăzute în anexa IV la Directiva 2005/36/CE a Parlamentului European şi a Consiliului din 7 septembrie 2005 privind recunoaşterea calificărilor profesionale. Articolul 3(1) În vederea obţinerii atestatului prevăzut la art. 2 alin. (1), solicitantul depune la registratura Ministerului Muncii, Familiei, Protecţiei Sociale şi Persoanelor Vârstnice un dosar care trebuie să conţină următoarele documente:a)cerere, al cărei model este prevăzut în anexa nr. 2 la prezenta procedură; b)documentul de identitate, în fotocopie; c)certificatul de naştere, în fotocopie, tradus în limba română, după caz; d)certificatul de căsătorie, după caz, tradus în limba română, în fotocopie; e)declaraţie pe propria răspundere, dată în faţa notarului public, al cărei model este prevăzut în anexa nr. 3 la prezenta procedură, în original. (2) Documentele prevăzute la alin. (1) pot fi transmise şi prin poştă, cu confirmare de primire, sau prin e-mail.(3) În situaţia transmiterii documentelor enumerate la alin. (1) prin poşta electronică, solicitantul trebuie să transmită, prin poştă, în original, declaraţia prevăzută la alin. (1) lit. e).(4) DPOCMP din Ministerul Muncii, Familiei, Protecţiei Sociale şi Persoanelor Vârstnice are obligaţia de a afişa pe pagina electronică proprie: prezentul ordin; adresa la care solicitanţii pot transmite prin poştă documentaţia pentru eliberarea atestatului; adresa de e-mail la care solicitanţii pot transmite documentaţia în format electronic. Articolul 4În sensul prezentei proceduri, conceptul „experienţă profesională" este definit la art. 4 alin. (1), iar conceptul „director al unei întreprinderi" este definit la art. 4 alin. (2) din ordonanţă. Articolul 5 (1) Pentru recunoaşterea experienţei profesionale necesare practicării unei activităţi, în calitate de salariat, lucrător independent sau director de întreprindere, incluse în Lista I a anexei nr. 2 la ordin, solicitantul completează declaraţia pevăzută în anexa nr. 3 la procedură din care să reiasă că îndeplineşte una dintre condiţiile menţionate la art. 3515 alin. (1) din ordonanţă.(2) Pentru recunoaşterea experienţei profesionale necesare practicării unei activităţi, în calitate de salariat, lucrător independent sau director de întreprindere, incluse în Lista II a anexei nr. 2 la ordin, solicitantul completează declaraţia prevăzută în anexa nr. 3 la prezenta procedură din care să reiasă că îndeplineşte una dintre condiţiile menţionate la art. 3515 alin. (2) din ordonanţă. (3) Pentru recunoaşterea experienţei profesionale necesare practicării unei activităţi, în calitate de salariat, lucrător independent sau director de întreprindere, incluse în Lista III a anexei nr. 2 la ordin, solicitantul completează declaraţia prevăzută în anexa nr. 3 la prezenta procedură din care să reiasă că îndeplineşte una dintre condiţiile de la art. 3515 alin. (3) din ordonanţă. Articolul 6(1) În cazul în care, în urma analizei dosarului, se constată nereguli privind documentele prevăzute la art. 3, DPOCMP comunică solicitantului, în termen de cel mult 10 zile de la înregistrarea dosarului, modul în care pot fi remediate aceste nereguli, precum şi termenul prevăzut la alin. (2).(2) Remedierea neregulilor semnalate se face în termen de cel mult 15 zile de la data primirii comunicării prevăzute la alin. (1) de către solicitant. (3) Nerespectarea termenului prevăzut la alin. (2) de către solicitant atrage respingerea cererii pentru eliberarea atestatului.(4) Respingerea cererii şi motivele care au stat la baza acesteia se comunică în scris solicitantului, precum şi Centrului Naţional de Recunoaştere şi Echivalare a Diplomelor, denumit în continuare CNRED. (5) În cazul în care solicitantul nu îndeplineşte dispoziţiile art. 3515 din ordonanţă, accesul la exercitarea uneia dintre activităţile enumerate în anexa nr. 2 la ordin se asigură prin aplicarea dispoziţiilor sistemului general de recunoaştere prevăzute în Legea nr. 200/2004 privind recunoaşterea diplomelor şi calificărilor profesionale pentru profesiile reglementate din România, cu modificările şi completările ulterioare. (6) În situaţiile prevăzute la alin. (4) şi (5) persoana care nu a obţinut atestatul se poate adresa CNRED, care acordă asistenţă privind recunoaşterea calificărilor profesionale. Adresa poştală a CNRED este: str. Spiru Haret nr. 12, sectorul 1, 010176 Bucureşti; e-mail: cnred@medu.edu.ro Articolul 7 (1) Cererile de eliberare a atestatelor se soluţionează:a)în termen de 30 de zile de la data înregistrării documentaţiei complete prevăzute la art. 3 alin. (1) la registratura Ministerului Muncii, Familiei, Protecţiei Sociale şi Persoanelor Vârstnice; b)în termen de 15 zile de la data soluţionării neregulilor constatate în condiţiile art. 6 alin. (2). (2) Atestatul se eliberează solicitantului sau, după caz, persoanei desemnate de solicitant prin procură notarială/consulară. (3) Pentru atestatele eliberate pe bază de procură notarială/consulară, la rubrica „Observaţiiˮ din registrul prevăzut în anexa nr. 4 se completează: numele, prenumele, calitatea împuternicitului şi datele de identitate ale acestuia. Articolul 8 (1) Analiza, completarea, gestionarea şi arhivarea atestatelor şi documentaţiei depuse se fac de persoana desemnată de conducerea DPOCMP pentru realizarea acestor activităţi. (2) Atribuţiile prevăzute la alin. (1) sunt trecute în fişa postului. (3) Atestatele eliberate de DPOCMP se înscriu în Registrul atestatelor de recunoaştere, în România, a experienţei profesionale, al cărui model este prevăzut în anexa nr. 4 la procedură, denumit în continuare registrul atestatelor. (4) Registrul atestatelor se completează în ordinea cronologică a eliberării acestora, în format electronic. Articolul 9(1) Documentele prevăzute la art. 3 alin. (1), precum şi o fotocopie a atestatului eliberat solicitantului se păstrează în arhiva DPOCMP, în dulapuri metalice, pe timp nelimitat. (2) Anual, registrul atestatelor se imprimă pe suport hârtie, se semnează de directorul DPOCMP şi se arhivează împreună cu documentele precizate la alin. (1). Articolul 10În situaţia reorganizării Direcţiei politici de ocupare, competenţe şi mobilitate profesională, arhiva este predată noii structuri organizatorice care preia activitatea acesteia. Articolul 11(1) Eliberarea atestatului cu încălcarea dispoziţiilor prezentei proceduri atrage nulitatea acestuia.(2) În situaţia pierderii sau distrugerii atestatului, titularul poate solicita Ministerului Muncii, Familiei, Protecţiei Sociale şi Persoanelor Vârstnice un duplicat în baza unei cereri însoţite de dovada publicării pierderii atestatului în Monitorul Oficial al României, Partea a III-a.(3) Duplicatul se întocmeşte pe un formular identic cu cel original, pe baza documentelor aflate în arhivă, şi se înregistrează în Registrul atestatelor, dându-i-se un alt număr.(4) Pe formular se înscrie cu cerneală roşie menţiunea „duplicat", precizându-se seria şi numărul atestatului original, şi se aplică ştampila DPOCMP, numele în clar şi semnătura conducătorului acesteia. (5) Termenul pentru eliberarea duplicatului este de 30 de zile de la data înregistrării la Ministerul Muncii, Familiei, Protecţiei Sociale şi Persoanelor Vârstnice a cererii de eliberare a atestatului. Articolul 12La solicitarea persoanelor interesate din UE, SEE sau din Confederaţia Elveţiană, persoana desemnată la art. 8 alin. (1) furnizează informaţii privind legalitatea eliberării atestatelor de recunoaştere a experienţei profesionale prevăzute la art. 2 alin. (1) din procedură şi poate cere informaţii privind legalitatea documentelor eliberate solicitantului de atestat. Articolul 13Anexele nr. 1-4 fac parte integrantă din prezenta procedură. ANEXA Nr. 1la procedură MINISTERUL MUNCII, FAMILIEI, PROTECŢIEI SOCIALE ŞI PERSOANELOR VÂRSTNICE DIRECŢIA POLITICI DE OCUPARE, COMPETENŢE ŞI MOBILITATE PROFESIONALĂ ADRESĂ: STRADA DEM. I. DOBRESCU NR. 2 B; SECTORUL 1, COD POŞTAL 010026; BUCUREŞTI - ROMÂNIA ATESTAT DE RECUNOAŞTERE A EXPERIENŢEI PROFESIONALE Seria... nr. ........... din ........ .........1 În baza prevederilor Ordinului ministrului muncii, familiei, protecţiei sociale şi persoanelor vârstnice nr. 695/2016 privind aprobarea Procedurii de acordare a accesului, pe baza recunoaşterii automate a experienţei profesionale, pentru persoanele care doresc să exercite în România activităţile cuprinse în anexa IV la Directiva 2005/36/CE a Parlamentului European şi a Consiliului din 7 septembrie 2005 privind recunoaşterea calificărilor profesionale, se atestă faptul că domnul/doamna ........ ........ ..............., născut/născută la data de .............., având naţionalitatea ........ .............., posesor/posesoare al/a documentului de identitate ........ seria ...... nr. ......, a exercitat în ........ ................ ......... în calitate de director/lucrător cu titlu independent/salariat următoarele activităţi cuprinse în Lista2 nr. ... la anexa IV din Directiva 2005/36/CE a Parlamentului European şi a Consiliului din 7 septembrie 2005 privind recunoaşterea calificărilor profesionale:

Grupa ISIC (la nivel de 2 cifre)3 Subgrupa ISIC (la nivel de 3 cifre)4 Denumirea activităţii5 Perioada/Perioadele în care activitatea a fost prestată în calitate de director, lucrător cu titlu independent sau salariat6 Denumirea instituţiei care a eliberat dovada privind recunoaşterea experienţei profesionale Datele de identificare ale instituţiei de la col. (5)
(1) (2) (3) (4) (5) (6)
Pentru desfăşurarea activităţilor enumerate la col. (3) a urmat o formare prealabilă de .... ani atestată prin actul de calificare7 ...... emis de ......... la data ........ ........ ............ . Pentru desfăşurarea activităţilor enumerate la col. (3) solicitantului i s-a eliberat de Autoritatea competentă pentru recunoaşterea experienţei profesionale denumită8 ........ ........ ............... din ........... documentul9 ........ ................ .......... care confirmă că acesta îndeplineşte condiţiile prevăzute la art.10 ....... alin. ........ lit. ( ) din Directiva 2005/36/CE. Prezentul atestat reprezintă recunoaşterea experienţei profesionale potrivit art.10 ........ alin. ( ) lit. .... din Directiva 2005/36/CE pentru practicarea în România a activităţii/ocupaţiei ........ ........ ............ cod CAEN11/COR12 .......... în calitate de salariat/director/lucrător independent. Atestatul de recunoaştere a experienţei profesionale a fost înregistrat cu nr. ...... în Registrul atestatelor de recunoaştere în România a experienţei profesionale.
Director, Întocmit,
Numele şi prenumele Semnătura Numele şi prenumele Semnătura
LS ...
Data eliberării ziua ..... luna ...... anul ...... Semnătura titularului/persoanei desemnat(e) de solicitant prin procură notarială/consulară

Instrucţiuni de completare: 1. Completarea atestatului se face prin scriere la calculator, cu litere Times New Roman, dimensiunea 12. 2. Numele titularului, precum şi toate prenumele se înscriu fără prescurtări, cu litere mari, de tipar, utilizând diacriticele. Se înscriu cu majuscule toate iniţialele prenumelui tatălui. Iniţialele prenumelui mamei se înscriu în cazul în care tatăl este necunoscut. 3. Menţiunile referitoare la an şi zi se înscriu cu cifre arabe, iar luna se completează cu litere mari de tipar. 1 Pentru toate atestatele seria este B şi reprezintă indicativul municipiului Bucureşti; numerotarea se face pornind de la numărul 1, continuându-se de la un an la altul; de asemenea se înscrie data completării, astfel: ziua ... luna ... anul. 2 Prin liste se înţeleg cele 3 liste de activităţi cuprinse în anexa nr. 2 la Ordinul ministrului muncii, familiei, protecţiei sociale şi persoanelor vârstnice nr. 695/2016, astfel: Lista I - Grupe care intră sub incidenţa Directivei 64/427/CEE, astfel cum a fost modificată prin Directiva 69/77/CEE, şi a directivelor 68/366/CEE şi 82/489/CEE;

Lista II - Grupe care intră sub incidenţa: Directivei 75/368/CEE, activităţi prevăzute la art. 5 alin. (1); Directivei 75/369/CEE, art. 6: în cazul în care activitatea este considerată a fi de natură industrială sau meşteşugărească; Directivei 82/470/CEE, art. 6 alin. (1) şi (3);

Lista III - Directivele 64/222/CEE; 68/364/CEE; 68/368/CEE; 75/368/CEE, art. 7; 75/369/CEE, art. 5; 70/523/CEE; 82/470/CEE, art. 6 alin. (2). De exemplu, dacă un cetăţean dintr-un stat membru al UE, SEE sau din Confederaţia Elveţiană doreşte să desfăşoare în România activităţi referitoare la „Producţia de textile" atunci în atestat se va înscrie: „Lista I".3 Grupa ISIC la nivel de 2 cifre se preia din anexa nr. 2 la Ordinul ministrului muncii, familiei, protecţiei sociale şi persoanelor vârstnice nr. 695/2016. De exemplu, dacă un cetăţean român sau dintr-un alt stat membru al UE, SEE sau din Confederaţia Elveţiană doreşte să desfăşoare în România activităţi referitoare la „Producţia de textile", în atestat se va înscrie grupa: „23"; în cazul în care activitatea nu are cod ISIC la nivel de 2 cifre, se va înscrie denumirea directivei, de exemplu Directiva 82/470/CEE, dacă activitatea este cuprinsă la „Grupe care intră sub incidenţa Directivei 82/470/CEE". 4 Subgrupa ISIC (la nivel de 3 cifre) se preia din anexa nr. 2 la Ordinul ministrului muncii, familiei, protecţiei sociale şi persoanelor vârstnice nr. 695/2016. De exemplu, dacă un cetăţean român sau dintr-un alt stat membru al UE, SEE sau din Confederaţia Elveţiană doreşte să desfăşoare în Romania activităţi referitoare la „Fabricarea de obiecte tricotate şi croşetate", în atestat se va înscrie subgrupa ISIC - 237; în cazul în care activitatea nu are cod ISIC, se va înscrie denumirea directivei, de exemplu „Directiva 82/470/CEE". În cazul în care activitatea nu are cod ISIC (la nivel de 3 cifre), se va înscrie tot denumirea directivei. 5 Denumirea activităţii se va prelua din anexa nr. 2 la Ordinul ministrului muncii, familiei, protecţiei sociale şi persoanelor vârstnice nr. 695/2016. De exemplu, dacă un cetăţean român sau dintr-un alt stat membru al UE, SEE sau din Confederaţia Elveţiană doreşte să desfăşoare în Romania activităţi referitoare la subgrupa ISIC - 237, atunci în atestat numele activităţii va fi: „Fabricarea de obiecte tricotate şi croşetate"; dacă un cetăţean dintr-un stat membru al UE, SEE sau din Confederaţia Elveţiană doreşte să desfăşoare în România activităţi referitoare la „Directiva 82/470/CEE", atunci denumirea activităţii ar putea fi, de exemplu: „organizarea, oferirea spre vânzare şi vânzarea, direct sau pe bază de comision, a unor elemente individuale sau coordonate (transport, masă, cazare, excursii etc.) pentru o călătorie sau un sejur, indiferent de scopul călătoriei". 6 Perioada/Perioadele în care activitatea a fost prestată în calitate de director, lucrător independent sau salariat se preia/preiau din documentaţia depusă de solicitant. De exemplu, dacă un solicitant doreşte recunoaşterea experienţei profesionale necesare practicării unor activităţi incluse în lista I, subgrupa ISIC - 237 în condiţiile art. 3515 alin. (1) din ordonanţă, atunci perioada lucrată din ultimii 10 ani trebuie să fie de cel puţin 6 ani consecutivi dacă persoana a practicat activitatea cu titlu independent sau în calitate de director de întreprindere; în acest caz perioada lucrată ar putea fi de cel puţin 6 ani şi atunci se va completa astfel: director: 1 ianuarie 2007-15 noiembrie 2014 sau lucrător independent: 1 ianuarie 2007-15 noiembrie 2014. 7 Se vor introduce informaţiile referitoare la denumirea actului de calificare. 8 Se va completa denumirea autorităţii competente din ţara în care solicitantul a dobândit experienţa profesională. 9 Se introduc datele de identificare ale documentului de atestare: denumire, serie, număr, data eliberării. 10 De exemplu, se va completa: „Articolul 17 alin. (1) lit. a) din Directiva 2005/36/CE" dacă solicitantul doreşte să desfăşoare în România activităţi incluse în lista I din anexa IV la Directiva 2005/36/CE; solicitantul a desfăşurat activităţi, în ultimii 10 ani, pe o perioadă de 6 ani consecutivi, cu titlu independent aşa cum prevede art. 3515 alin. (1) lit. a) din ordonanţă. 11 Codul CAEN se completează pentru solicitanţii care vor să dobândească calitatea de lucrător independent. Codul Clasificarea activităţilor din economia naţională 2015 la nivel de 4 cifre se preia din documentaţia depusă de solicitant. De exemplu, pentru prestarea în România a activităţilor referitoare la „Fabricarea de obiecte tricotate şi croşetate" cod ISIC 237, codul CAEN la nivel de 4 cifre poate fi: 1391 Fabricarea de metraje prin tricotare sau croşetare; 1431 Fabricarea prin tricotare sau croşetare a ciorapilor şi articolelor de galanterie; 1439 Fabricarea prin tricotare sau croşetare a altor articole de îmbrăcăminte. 12 În cazul în care solicitantul doreşte să dobândească în România calitatea de salariat sau de director, codul COR este preluat din documentaţia depusă de solicitant; codurile COR se pot verifica pe pagina electronică a Ministerului Muncii, Familiei, Protecţiei Sociale şi Persoanelor Vârstnice la adresa http://www.mmuncii.ro/j33/index.php/ro/2014-domenii/munca/c-o-r ANEXA Nr. 2la procedură CERERE Numele şi prenumele: ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ .......... Naţionalitatea ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ........ ............. Actul de identitate: tip ....., seria ...... nr. ....., data eliberării .........., autoritatea ................, cod numeric personal: ........ ............ Data naşterii: ........ ................ ................ Domiciliul/Reşedinţa1: localitatea ........ ..........., str. ............. nr. ..., bl. ..., sc. ..., ap. ..., judeţul/sectorul ........ ................ ........, tel. fix ........ ................ ........., tel. mobil ........ ................ ........, e-mail ........ ................ .......... Domiciliul/Reşedinţa2: ţara ........ ........ ........, localitatea ........ ..........., str. ........ ................ ........ ............ nr. ..., bl. ..., sc. ..., ap. ...., tel. fix ........ ................ ........., tel. mobil ........ ................ ........, e-mail ........ ........... Prin prezenta solicit recunoaşterea experienţei profesionale dobândite în ........ .............. pentru a exercita următoarele activităţi prevăzute de art.3 ....... din Directiva 2005/36/CE a Parlamentului European şi a Consiliului din 7 septembrie 2005 privind recunoaşterea calificărilor profesionale în ........ ................ ................ ........ ...............

Grupa ISIC (la nivel de 2 cifre)4 Subgrupa ISIC (la nivel de 3 cifre)5 Denumirea activităţilor6

Anexez prezentei cereri următoarele documente:

1 Documentul de identitate, în fotocopie
2 Certificatul de naştere, tradus în limba română (după caz), în fotocopie
3 Certificatul de căsătorie, dacă este cazul, în fotocopie
4 Declaraţia pe propria răspundere7, în original, dată în faţa notarului public, din care rezultă experienţa profesională, însoţită de documente justificative, în copie:
1.
2.
3.
4.
5 Alte documente

Data ........ ................ ................ ........ ......... Semnătura ........ ................ ................ ........ 1 Se va completa adresa din România. 2 După caz, se va completa adresa din ţara în care persoana a prestat activităţi prevăzute în anexa IV din Directiva 2005/36/CE. 3 De exemplu, se va completa „Articolul 17 alin. (1) lit. a)" dacă solicitantul doreşte să desfăşoare activităţi incluse în lista I din anexa IV la Directivă, iar în alt stat membru el a desfăşurat aceste activităţi, în ultimii 10 ani, pe o perioadă de 6 ani consecutivi, cu titlu independent. 4 Grupa ISIC la nivel de 2 cifre se preia din anexa nr. 2 la Ordinul ministrului muncii, familiei, protecţiei sociale şi persoanelor vârstnice nr. 695/2016 privind aprobarea Procedurii de acordare a accesului, pe baza recunoaşterii automate a experienţei profesionale, pentru persoanele care doresc să exercite în România activităţile cuprinse în anexa IV la Directiva 2005/36/CE a Parlamentului European şi a Consiliului din 7 septembrie 2005 privind recunoaşterea calificărilor profesionale. De exemplu, dacă un solicitant doreşte să desfăşoare în România activităţi referitoare la „Producţia de textile", în cerere se va înscrie grupa: „23"; în cazul în care activitatea nu are cod ISIC (la nivel de 2 cifre), se va înscrie denumirea directivei, de exemplu „Grupe care intră sub incidenţa Directivei 82/470/CEE". 5 Subgrupa ISIC (la nivel de 3 cifre) se preia din anexa nr. 2 la Ordinul ministrului muncii, familiei, protecţiei sociale şi persoanelor vârstnice nr. 695/2016. De exemplu, dacă un solicitant doreşte să desfăşoare în România activităţi referitoare la „Fabricarea de obiecte tricotate şi croşetate", atunci în cerere se va înscrie subgrupa ISIC - „237". În cazul în care activitatea nu are cod ISIC (la nivel de 3 cifre) se va înscrie denumirea directivei, de exemplu „Grupe care intră sub incidenţa Directivei 82/470/CEE". 6 Denumirea activităţii se va prelua din anexa nr. 2 la Ordinul ministrului muncii, familiei, protecţiei sociale şi persoanelor vârstnice nr. 695/2016. De exemplu, dacă un solicitant doreşte să desfăşoare în România activităţi referitoare la subgrupa ISIC - „237", atunci în cerere denumirea activităţii va fi „Fabricarea de obiecte tricotate şi croşetate". 7 Modelul declaraţiei este prevăzut în anexa nr. 3 la procedura aprobată prin Ordinul ministrului muncii, familiei, protecţiei sociale şi persoanelor vârstnice nr. 695/2016. ANEXA Nr. 3la procedură DECLARAŢIE privind recunoaşterea experienţei profesionale potrivit Ordinului ministrului muncii, familiei, protecţiei sociale şi persoanelor vârstnice nr. 695/2016 privind aprobarea Procedurii de acordare a accesului, pe baza recunoaşterii automate a experienţei profesionale, pentru persoanele care doresc să exercite în România activităţile cuprinse în anexa IV la Directiva 2005/36/CE a Parlamentului European şi a Consiliului din 7 septembrie 2005 privind recunoaşterea calificărilor profesionale Subsemnat(a)(ul), ........ ................ .............., cetăţean ........ ........ .............., născut(ă) la data de ........ ................ ........ ........, în localitatea ........ ........ ............, de sex M/F, căsătorit(ă)/necăsătorit(ă) .............., domiciliat(ă) în ........ ..........., str. ........ ........ .......... nr. ........, bl. ......., sc. ......., et. ....., ap. ......., sectorul/judeţul ........ ............., posesor/posesoare al/a ......... seria ...... nr. ........ ..........., eliberat de ........ ........ ........... la data de ........ ..........., cod numeric personal ........ ........ ........, cunoscând sancţiunile prevăzute de art. 326 din Legea nr. 286/2009 privind Codul penal, cu modificările şi completările ulterioare, privind falsul în declaraţii, declar pe propria răspundere că informaţiile de mai jos sunt reale şi complete:Deţin un document de recunoaştere a experienţei profesionale1 ........ ................ ................ ................ ................ ............... eliberat de2 ........ ................ ................ ........... pentru recunoaşterea experienţei profesionale dobândite în3 ........ ........ ............ care confirmă faptul că îndeplinesc condiţiile prevăzute la art.4 ...... alin. (...) lit. ............. din Directiva 2005/36/CE a Parlamentului European şi a Consiliului din 7 septembrie 2005 privind recunoaşterea calificărilor profesionale. În vederea recunoaşterii automate a experienţei profesionale fac următoarele precizări: a)Am o experienţă profesională de ...... ani ............ luni ............... zile calendaristice, ca salariat în domeniul practicării activităţilor prevăzute la Subgrupa ISIC (la nivel de 3 cifre)5 ........ ................ ................ ........ ..............., după cum urmează:

Datele de identificare ale angajatorului (denumirea instituţiei, adresa sediului şi, dacă este cazul, a sucursalei, punctului de lucru în care solicitantul şi-a desfăşurat activitatea) Denumirea ocupaţiei Descrierea activităţilor desfăşurate la angajator6 Perioada/Perioadele în care s-au desfăşurat activităţile prevăzute la coloana (3) Denumirea documentului din care reiese vechimea în activitate7 Sancţiuni disciplinare sau penale cu caracter profesional care nu au fost radiate/reabilitate
(1) (2) (3) (4) (5) (6)
1
2
3
Total vechime ......ani ...... luni ..... zile calendaristice

Pentru desfăşurarea activităţilor enumerate în tabelul de la litera a) am urmat o formare prealabilă de .......... ani atestată prin actul de calificare ........... seria ...... nr. ........ ........, eliberat la data ........ ............... de ........ ................ ................ . b)Am o experienţă profesională de ...... ani ... luni .... zile calendaristice, ca director de întreprindere în domeniul practicării activităţilor prevăzute la Subgrupa ISIC (la nivel de 3 cifre)5 ........ ................ ........ ............, după cum urmează:

Datele de identificare ale angajatorului (denumirea instituţiei, adresa sediului şi, dacă este cazul, a sucursalei, punctului de lucru în care solicitantul şi-a desfăşurat activitatea) Denumirea ocupaţiei Descrierea activităţii desfăşurate la agentul economic6 Perioada/Perioadele în care s-au desfăşurat activităţile prevăzute la coloana (3) Denumirea documentului din care reiese vechimea în activitate7 Sancţiuni disciplinare sau penale cu caracter profesional care nu au fost radiate/reabilitate
(1) (2) (3) (4) (5) (6)
1.
2.
3.
Total vechime ......ani ...... luni ..... zile calendaristice

Pentru desfăşurarea activităţilor enumerate în tabelul de la litera b) am urmat o formare prealabilă de .......... ani atestată prin actul de calificare ............ seria ......... nr. ............, eliberat la data ........ ............... de ........ ................ ................ . c)Am o experienţă profesională de ... ani ..... luni .... zile calendaristice, ca lucrător independent în domeniul practicării activităţilor prevăzute la Subgrupa ISIC (la nivel de 3 cifre)5 ........ ................ ........ ............, după cum urmează:

Datele de identificare ale persoanei autorizate să desfăşoare activităţi de liberă iniţiativă (domiciliul/reşedinţa în ţara de origine, numărul/codul de înregistrare, sediul profesional, obiectul de activitate) Denumirea activităţilor desfăşurate Perioada/Perioadele în care s-au desfăşurat activităţile prevăzute la coloana (2) Denumirea documentului din care reiese vechimea în activitate7 Sancţiuni disciplinare sau penale cu caracter profesional care nu au fost radiate/reabilitate
(1) (2) (3) (4) (5)
1.
2.
3.
Total vechime ......ani ...... luni ..... zile calendaristice

Pentru desfăşurarea activităţilor enumerate în tabelul de la litera c) am urmat o formare prealabilă de .......... ani atestată prin actul de calificare ........ ........... seria ......... nr. ............, eliberat la data ........ ........ ............ de ........ ........ ......... . Dau prezenta declaraţie, fiindu-mi necesară la Ministerul Muncii, Familiei, Protecţiei Sociale şi Persoanelor Vârstnice pentru recunoaşterea automată a experienţei profesionale, deoarece doresc să exercit în România activităţile de mai sus în calitate de8 ........ ................ ......... Data ........ ........ ......... Semnătura ........ ............ Instrucţiuni de completare: Se vor completa numai acele tabele care cuprind informaţii relevante pentru formularea cererii prevăzute la anexa 2 la procedura aprobată prin Ordinul ministrului muncii, familiei, protecţiei sociale şi persoanelor vârstnice nr. 695/2016. Tabelele necompletate se barează cu o linie oblică. 1 Se introduc datele de identificare ale documentului de atestare: denumire, serie, număr, data eliberării. 2 Se vor completa denumirea şi adresa autorităţii competente responsabile pentru recunoaşterea experienţei profesionale din statul membru al UE, SEE sau din Confederaţia Elveţiană. 3 Se va completa denumirea statului membru al UE, SEE sau Confederaţia Elveţiană în care solicitantul a dobândit experienţa profesională. 4 Se vor completa informaţiile din documentul de atestare eliberat de autoritatea competentă responsabilă din statul în care solicitantul a dobândit experienţa profesională; de exemplu, se va completa: „Articolul 17 alin. (1) lit. a) din Directiva 2005/36/CE" dacă solicitantul a desfăşurat într-un stat membru al UE, SEE sau în Confederaţia Elveţiană activităţi incluse în lista I din anexa IV la Directiva 2005/36/CE. 5 Denumirea subgrupei ISIC (la nivel de 3 cifre) se preia din anexa nr. 2 la Ordinul ministrului muncii, familiei, protecţiei sociale şi persoanelor vârstnice nr. 695/2016. De exemplu, dacă un solicitant doreşte să desfăşoare în România activităţi referitoare la „Fabricarea de obiecte tricotate şi croşetate", atunci în cerere se va înscrie Subgrupa ISIC - 237 „Fabricarea de obiecte tricotate şi croşetate"; în cazul în care activitatea nu are cod ISIC se va înscrie denumirea directivei, de exemplu, „Directiva 82/470/CEE" dacă activitatea se regăseşte la „Grupe care intră sub incidenţa Directivei 82/470/CEE". Dacă un solicitant doreşte să desfăşoare în România activităţi referitoare la Directiva 82/470/CEE, atunci denumirea activităţii ar putea fi, de exemplu: „organizarea, oferirea spre vânzare şi vânzarea, direct sau pe bază de comision, a unor elemente individuale sau coordonate (transport, masă, cazare, excursii etc.) pentru o călătorie sau un sejur, indiferent de scopul călătoriei". 6 Informaţiile privind descrierea activităţilor desfăşurate la angajator se preiau din documentele eliberate de acesta şi pot fi completate de solicitant pe propria răspundere; documentele eliberate de angajator se traduc în limba română. 7 Se vor completa datele de identificare ale fiecărui document. 8 Se va completa, după caz, salariat/lucrător independent/director de întreprindere. ANEXA Nr. 4 la procedură REGISTRUL atestatelor de recunoaştere în România a experienţei profesionale

Nr. crt. 1 Numele beneficiarului2 Seria, nr. data atestatului Naţionalitatea3 Temeiul legal4 Subgrupa ISIC (la nivel de 3 cifre)5 Data eliberării Ziua/luna/anul6 Numele şi prenumele persoanei care a eliberat atestatul Observaţii7
(1) (2) (3) (4) (5) (6) (7) (8)
1.
2.

Instrucţiuni de completare: 1. Completarea Registrului se face prin scriere la calculator, cu litere Times New Roman, dimensiunea 12. 2. Informaţiile necesare pentru completarea coloanelor (1)-(7) se preiau din anexa nr. 1 la Procedura de acordare a accesului, pe baza recunoaşterii automate a experienţei profesionale, pentru persoanele care doresc să exercite în România activităţile cuprinse în anexa IV la Directiva 2005/36/CE a Parlamentului European şi a Consiliului din 7 septembrie 2005 privind recunoaşterea calificărilor profesionale, aprobată prin Ordinul ministrului muncii, familiei, protecţiei sociale şi persoanelor vârstnice nr. 695/2016. 1 Se completează pornind de la cifra 1. 2 Se înscriu numele şi prenumele persoanei fizice care solicită atestat; numele titularului, precum şi toate prenumele se înscriu fără prescurtări, cu litere mari, de tipar, utilizând diacriticele. Se înscriu cu majuscule toate iniţialele prenumelui tatălui. Iniţialele prenumelui mamei se înscriu în cazul în care tatăl este necunoscut. 3 Se completează naţionalitatea beneficiarilor care pot fi cetăţeni români, ai altor state membre ale UE, SEE sau din Confederaţia Elveţiană. 4 Temeiul legal se preia din anexa nr. 1 la procedura aprobată prin Ordinul ministrului muncii, familiei, protecţiei sociale şi persoanelor vârstnice nr. 695/2016. De exemplu: se va completa „Articolul 17 alin. (1) lit. a)" dacă solicitantul doreşte să desfăşoare în România activităţi incluse în lista I din anexa IV la Directiva 2005/36/CE a Parlamentului European şi a Consiliului din 7 septembrie 2005 privind recunoaşterea calificărilor profesionale şi dacă acesta a desfăşurat aceste activităţi în alt stat membru, în ultimii 10 ani, pe o perioadă de 6 ani consecutivi, cu titlu independent. 5 Subgrupa ISIC (la nivel de 3 cifre) se preia din anexa nr. 1 la procedura aprobată prin Ordinul ministrului muncii, familiei, protecţiei sociale şi persoanelor vârstnice nr. 695/2016. 6 Se completează cu cifre arabe, de exemplu: 1 mai 2016. 7 Se completează, după caz, cu: a)informaţii referitoare la retragerea sau pierderea atestatului; b)sancţiuni disciplinare sau penale cu caracter profesional; c)informaţii solicitate din alte state membre pentru verificarea atestatului; d)dacă este cazul, numele şi prenumele împuternicitului, precum şi datele de identitate. ANEXA Nr. 2 Activităţile prevăzute la art. 3513 din Legea nr. 200/2004 privind recunoaşterea diplomelor şi calificărilor profesionale pentru profesiile reglementate din Româniaa)Lista I - Grupe care intră sub incidenţa Directivei 64/427/CEE, astfel cum a fost modificată prin Directiva 69/77/CEE, şi a directivelor 68/366/CEE şi 82/489/CEE1. Grupe care intră sub incidenţa Directivei 64/427/CEE

Grupa 23 Producţia de textile
232 Fabricarea şi prelucrarea de materiale textile pe maşini pentru lână cardată
233 Fabricarea şi prelucrarea materialelor textile pe maşini pentru bumbac
234 Fabricarea şi prelucrarea materialelor textile pe maşini pentru mătase
235 Fabricarea şi prelucrarea materialelor textile pe maşini pentru in şi cânepă
236 Alte industrii de fibre textile (iută, fibre dure etc.), funii şi frânghii
237 Fabricarea de obiecte tricotate şi croşetate
238 Finisaje textile
239 Alte industrii textile
Grupa 24 Producţia de încălţăminte, alte articole de confecţii şi lenjerie de pat
241 Producţia de încălţăminte (cu excepţia celei din cauciuc sau lemn), cu ajutorul maşinilor
242 Încălţăminte lucrată manual şi reparaţii
243 Fabricarea confecţiilor (cu excepţia celor din blană)
244 Fabricarea de saltele şi lenjerie de pat
245 Industriile pielăriei şi blănurilor
Grupa 25 Producţia de lemn şi plută (cu excepţia producţiei de mobilă din lemn)
251 Debitarea şi prepararea industrială a lemnului
252 Fabricarea de produse de lemn semifinite
253 Producţia de serie a materialelor de construcţie din lemn, inclusiv pardoseli
254 Fabricarea de containere de lemn
255 Fabricarea altor articole din lemn (cu excepţia mobilei)
259 Fabricarea de articole din pai, plută, împletituri din nuiele şi trestie; fabricarea de perii
Grupa 26 260 Producţia de mobilă din lemn
Grupa 27 Producţia de hârtie şi articole de hârtie
271 Fabricarea celulozei, hârtiei şi cartonului
272 Prelucrarea hârtiei şi cartonului şi fabricarea de articole din celuloză
Grupa 28 280 Tipărire, editare şi industriile conexe
Grupa 29 Industria pielăriei
291 Tăbăcării şi ateliere de finisare a pieilor
292 Fabricarea de articole din piele
Fosta grupă 30 Industria cauciucului şi a materialelor plastice, a fibrelor artificiale şi a produselor amilacee
301 Prelucrarea cauciucului şi a azbestului
302 Prelucrarea materialelor plastice
303 Fabricarea fibrelor artificiale
Fosta grupă 31 Industria chimică
311 Fabricarea materiilor chimice de bază şi prelucrarea lor
312 Fabricarea specializată a produselor chimice, în special pentru utilizare în industrie şi agricultură (inclusiv fabricarea pentru uz industrial a grăsimilor şi uleiurilor vegetale sau animale din grupa ISIC 312)
313 Fabricarea specializată de produse chimice, în special pentru uz gospodăresc sau administrativ [exclusiv fabricarea de produse medicinale şi farmaceutice (fosta grupă ISIC 319)]
Grupa 32 320 Industria petrolieră
Grupa 33 Fabricarea produselor minerale nemetalice
331 Fabricarea de articole din argilă structurală
332 Fabricarea sticlei şi a articolelor din sticlă
333 Fabricarea de produse din ceramică, inclusiv articole refractare
334 Fabricarea cimentului, varului şi gipsului
335 Fabricarea materialelor structurale din beton, ciment şi gips
339 Prelucrarea pietrei şi fabricarea altor produse minerale nemetalice
Grupa 34 Fabricarea şi tratarea primară a metalelor feroase şi neferoase
341 Industria siderurgică (aşa cum este definită în Tratatul CECO, inclusiv uzinele de cocsificare integrate în combinate siderurgice)
342 Fabricarea de ţevi de oţel
343 Trefilarea sârmei, trefilarea la rece, laminarea la rece a benzilor, profilarea la rece
344 Fabricarea şi tratamentele primare ale metalelor neferoase
345 Topitorii de metale feroase şi neferoase
Grupa 35 Producţia de produse metalice (cu excepţia maşinilor şi echipamentelor de transport)
351 Forjare, matriţare şi presare
352 Tratamente secundare şi tratamente de suprafaţă
353 Structuri metalice
354 Fabricarea de cazane şi produse industriale tubulare
355 Fabricarea de unelte şi articole finite din metal (cu excepţia echipamentelor electrice)
359 Activităţi auxiliare în construcţia de maşini
Grupa 36 Producţia de maşini, altele decât cele electrice
361 Fabricarea de maşini agricole şi tractoare
362 Fabricarea de echipament de birotică
363 Fabricarea de maşini-unelte de prelucrare a metalelor şi de elemente şi piese pentru acestea şi pentru alte utilaje de forţă
364 Fabricarea de maşini pentru textile şi accesorii, fabricarea de maşini de cusut
365 Fabricarea de maşini şi echipamente pentru industria alimentară şi a băuturilor şi pentru industria chimică şi industrii conexe
366 Fabricarea de instalaţii şi echipamente pentru minerit, topitorii şi oţelării şi pentru industria construcţiilor; fabricarea de echipament cu acţionare mecanică
367 Fabricarea de echipamente de transmisie
368 Fabricarea de maşini pentru alte scopuri industriale specifice
369 Fabricarea de alte maşini şi echipamente neelectrice
Grupa 37 Electrotehnică
371 Fabricarea de fire şi cabluri electrice
372 Fabricarea de motoare, generatoare, transformatoare, schimbătoare şi alte echipamente similare pentru furnizarea energiei electrice
373 Fabricarea de echipamente electrice pentru uz comercial direct
374 Fabricarea de echipamente de telecomunicaţii, contoare, alte aparate de măsură şi echipamente electromedicale
375 Fabricarea de echipamente electronice, receptoare radio şi TV, echipament audio
376 Fabricarea de aparate electrice de uz gospodăresc
377 Fabricarea de lămpi şi echipamente de iluminat
378 Fabricarea de baterii şi acumulatori
379 Reparaţii, asamblare şi instalarea specializată a echipamentelor electrice
Fosta grupă 38 Fabricarea de echipamente de transport
383 Fabricarea de autovehicule şi piese pentru acestea
384 Reparaţii la autovehicule, motociclete şi biciclete
385 Fabricarea de motociclete, biciclete şi piese pentru acestea
389 Fabricarea de echipamente de transport care nu sunt clasificate în alt loc
Grupa 39 Diverse industrii prelucrătoare
391 Fabricarea de aparate de precizie şi de instrumente de măsură şi control
392 Fabricarea de instrumente şi echipamente medicale-chirurgicale şi de aparate ortopedice (cu excepţia încălţămintei ortopedice)
393 Fabricarea de echipament fotografic şi optic
394 Fabricarea şi repararea ceasurilor
395 Fabricarea bijuteriilor şi prelucrarea metalelor preţioase
396 Fabricarea şi repararea instrumentelor muzicale
397 Fabricarea de jocuri, jucării şi articole de sport
399 Alte industrii manufacturiere
Grupa 40 Construcţii
400 Construcţii (nespecializate); demolări
401 Construcţia de clădiri (locuinţe sau altele)
402 Construcţii civile; construcţia de drumuri, poduri, căi ferate etc.
403 Lucrări de instalaţii
404 Decorare şi finisare

2. Grupe care intră sub incidenţa Directivei 68/366/CEE

Grupa 20A 200 Industriile producătoare de grăsimi şi uleiuri animale şi vegetale
20B Industriile alimentare (cu excepţia industriei băuturilor)
201 Tăierea, prepararea şi păstrarea cărnii
202 Industria laptelui şi a produselor lactate
203 Conservarea şi păstrarea legumelor şi fructelor
204 Conservarea şi păstrarea peştelui şi a altor produse piscicole
205 Fabricarea produselor de morărit
206 Fabricarea produselor de panificaţie, inclusiv pesmeţi şi biscuiţi
207 Industria zahărului
208 Fabricarea dulciurilor din cacao, ciocolată şi zahăr
209 Fabricarea de produse alimentare diverse
Grupa 21 Industria băuturilor
211 Producerea alcoolului etilic prin fermentare, producerea drojdiei şi băuturilor spirtoase
212 Producerea vinului şi a altor băuturi alcoolice nemalţificate
213 Fabricarea berii şi malţificare
214 Industria băuturilor răcoritoare şi a apei carbogazoase
Fosta 30 Fabricarea produselor de cauciuc, a materialelor plastice, a fibrelor sintetice şi a produselor cu amidon
304 Fabricarea produselor cu amidon

3. Grupe care intră sub incidenţa Directivei 82/489/CEE

Fosta 855 Saloane de frumuseţe (cu excepţia serviciilor de pedichiură şi a şcolilor profesionale de cosmetică şi coafură)

b)Lista II - Grupe care intră sub incidenţa: Directivei 75/368/CEE, activităţi prevăzute la art. 5 alin. (1); Directivei 75/369/CEE, art. 6: în cazul în care activitatea este considerată a fi de natură industrială sau meşteşugărească; Directivei 82/470/CEE, art. 6 alin. (1) şi (3) 1. Grupe care intră sub incidenţa Directivei 75/368/CEE [activităţi prevăzute la art. 5 alin. (1)]

Fosta 04 Pescuit
043 Pescuit în apele interioare
Fosta 38 Fabricarea echipamentelor de transport
381 Construcţii şi reparaţii de nave
382 Fabricarea echipamentelor de cale ferată
386 Fabricarea avioanelor (inclusiv echipament spaţial)
Fosta 71 Activităţi legate de transport şi alte activităţi decât transportul care se încadrează în următoarele grupe:
Fosta 711 Servicii de vagon de dormit şi vagon-restaurant; întreţinerea materialului rulant în ateliere de reparaţii; curăţarea vagoanelor
Fosta 712 Întreţinerea vehiculelor pentru transportul urban, suburban şi interurban de călători
Fosta 713 Întreţinerea vehiculelor pentru alte tipuri de transport de călători (automobile, autocare, taxiuri)
Fosta 714 Operarea şi întreţinerea serviciilor auxiliare de transport rutier (drumuri, tunele şi poduri cu taxă, depozite de mărfuri, parcări, depouri de autobuze şi tramvaie)
Fosta 716 Activităţi legate de transportul pe apele interioare (operarea şi întreţinerea căilor navigabile, a porturilor şi a altor instalaţii pentru transportul pe apele interioare: servicii de remorcare şi pilotaj în porturi, amplasarea balizelor, încărcarea şi descărcarea navelor şi alte activităţi similare, cum ar fi operaţiunile de salvare a navelor, remorcarea şi întreţinerea hangarelor pentru ambarcaţiuni)
73 Comunicaţii: servicii poştale şi de telecomunicaţii
Fosta 85 Servicii personale
854 Spălătorii şi servicii de spălătorie, curăţare uscată şi vopsire
Fosta 856 Ateliere fotografice: fotografie portretistică şi comercială, cu excepţia fotoreporterilor
Fosta 859 Servicii personale care nu sunt încadrate în altă parte (întreţinerea şi curăţenia clădirilor, sau numai cazare)

2. Grupe care intră sub incidenţa Directivei 75/369/CEE (art. 6: în cazul care activitatea este considerată a fi de natură industrială sau meşteşugărească) Următoarele activităţi itinerante: a)cumpărarea şi vânzarea de mărfuri:

de către agenţi comerciali itineranţi, vânzători şi negustori ambulanţi (fosta grupă ISIC 612);

în pieţe acoperite, în alte condiţii decât de pe instalaţii fixe permanente, şi în pieţe în aer liber; b)activităţi reglementate de măsurile tranzitorii adoptate deja care exclud în mod expres sau nu menţionează desfăşurarea unor astfel de activităţi în mod itinerant.3. Grupe care intră sub incidenţa Directivei 82/470/CEE [art. 6 alin. (1) şi (3)] Activităţile includ în special:

organizarea, oferirea spre vânzare şi vânzarea, direct sau pe bază de comision, a unor elemente individuale sau coordonate (transport, masă, cazare, excursii etc.) pentru o călătorie sau un sejur, indiferent de scopul călătoriei [art. 2 pct. B lit. a)];

intermedierea între furnizorii de diferite metode de transport şi persoanele care expediază sau primesc mărfuri şi desfăşurarea unor activităţi conexe: a)prin încheierea unor contracte cu furnizorii din domeniul transportului, în numele titularilor; b)prin alegerea modului de transport, a firmei şi a rutei considerate cea mai profitabilă pentru titular; c)prin rezolvarea aspectelor tehnice ale operaţiunii de transport (de exemplu, ambalaje pentru transport); prin realizarea unor operaţii auxiliare transportului (de exemplu, asigurarea rezervelor de gheaţă pentru vagoanele frigorifice); d)prin rezolvarea formalităţilor legate de transport, cum ar fi redactarea scrisorilor de trăsură; prin gruparea şi dispersarea expediţiilor; e)prin coordonarea diverselor etape ale transportului, prin asigurarea tranzitului, reexpedierea, transbordarea şi alte operaţii terminale; f)prin stabilirea costului, a cărăuşilor, precum şi a mijloacelor de transport pentru persoane care expediază sau primesc marfă:

evaluarea costurilor de transport şi verificarea deconturilor detaliate;

întreprinderea unor demersuri temporare sau permanente în numele şi din partea unui armator sau transportator maritim (pe lângă autorităţile portuare, furnizorii maritimi etc.).[Activităţile enumerate la art. 2 pct. A lit. a), b) şi d)]. c)Lista III - Directivele 64/222/CEE; 68/364/CEE; 68/368/CEE; 75/368/CEE, art. 7; 75/369/CEE, art. 5; 70/523/CEE; 82/470/CEE, art. 6 alin. (2)1. Grupe care intră sub incidenţa Directivei 64/222/CEE 1. Activităţi nesalariate care ţin de comerţul en gros, cu excepţia celui cu medicamente şi produse farmaceutice, a celui cu produse toxice şi agenţi patogeni şi a celui cu cărbune (fosta grupă 611). 2. Activităţi profesionale ale unui intermediar, care este împuternicit şi are instrucţiuni de la una sau mai multe persoane să negocieze sau să efectueze tranzacţii comerciale în numele şi din partea respectivelor persoane. 3. Activităţi profesionale ale unui intermediar care, deşi nu are instrucţiuni permanente în acest sens, pune în contact persoane care doresc să contracteze direct între ele sau le pregăteşte tranzacţiile comerciale sau ajută la încheierea acestora. 4. Activităţi profesionale ale unui intermediar care încheie tranzacţii comerciale în nume propriu sau în numele altora. 5. Activităţi profesionale ale unui intermediar care realizează în numele altora vânzări en gros pe bază de licitaţie. 6. Activităţi profesionale ale unui intermediar care merge din uşă în uşă căutând comenzi. 7. Prestarea de servicii, cu titlu profesional, de către un intermediar salariat de una sau mai multe întreprinderi comerciale, industriale sau meşteşugăreşti. 2. Grupe care intră sub incidenţa Directivei de liberalizare 68/364/CEE ISIC fosta grupă 612 Comerţul cu amănuntul Activităţi excluse:

012 Închirieri de maşini agricole
640 Imobiliare, închirierea de proprietăţi
713 Închirierea de automobile, trăsuri şi cai
718 Închirierea de vagoane de cale ferată
839 Închirierea de maşini pentru întreprinderi comerciale
841 Rezervarea de bilete la cinema şi închirierea de filme cinematografice
842 Rezervarea de bilete la teatru şi închirierea de echipament teatral
843 Închirierea de ambarcaţiuni, biciclete, automate de jocuri de îndemânare şi de noroc
853 Închirierea de camere mobilate
854 Închirierea de lenjerie
859 Închirierea de îmbrăcăminte

3. Grupe care intră sub incidenţa Directivei 68/368/CEE ISIC fosta grupă 85:

1. Restaurante, cafenele, taverne şi alte localuri de alimentaţie publică (grupa ISIC 852)
2. Hoteluri, pensiuni, tabere şi alte locuri de cazare (grupa ISIC 853)

4. Grupe care intră sub incidenţa Directivei 75/368/CEE (art. 7)

Fosta grupă 62 Bănci şi alte instituţii financiare
Fosta grupă 620 Societăţi de cumpărare a brevetelor şi de licenţiere
Fosta grupă 71 Transport
Fosta grupă 713 Transportul rutier de călători, cu excepţia transportului cu vehicule motorizate
Fosta grupă 719 Transportul hidrocarburilor lichide şi al altor produse chimice lichide prin conducte
Fosta grupă 82 Servicii comunitare
827 Biblioteci, muzee, grădini botanice şi zoologice
Fosta grupă 84 Servicii de recreere
843 Servicii de recreere care nu sunt clasificate în altă parte: - activităţi sportive (terenuri de sport, organizarea unor evenimente sportive etc.), cu excepţia activităţilor instructorilor sportivi - jocuri (herghelii cu cai de curse, terenuri pentru jocuri, hipodromuri) - alte activităţi de recreere (circuri, parcuri de distracţii şi alte activităţi distractive)
Fosta grupă 85 Servicii personale
Fosta grupă 851 Servicii gospodăreşti
Fosta grupă 855 Saloane de frumuseţe şi serviciile de manichiură, cu excepţia serviciilor de pedichiură şi ale şcolilor profesionale de cosmetică şi coafură
Fosta grupă 859 Servicii personale care nu sunt clasificate în altă parte, cu excepţia maseurilor sportivi şi sanitari şi a ghizilor montani, împărţite în următoarele grupe: - dezinfecţie şi dezinsecţie; - închirierea de haine şi spaţii de depozitare; - agenţii matrimoniale şi servicii similare; - astrologie, ghicit şi alte activităţi asemănătoare; - servicii de igienă şi activităţi conexe; - pompe funebre şi întreţinerea cimitirelor; - curieri şi ghizi-interpreţi.

5. Grupe care intră sub incidenţa Directivei 75/369/CEE (art. 5) Următoarele activităţi itinerante: a)cumpărarea şi vânzarea de mărfuri:

de către agenţi comerciali itineranţi, vânzători şi negustori ambulanţi (fosta grupă 612 ISIC);

în pieţe acoperite, în alte moduri decât de pe instalaţii fixe permanente, şi în pieţe în aer liber; b)activităţi reglementate de măsurile tranzitorii deja adoptate care exclud în mod expres sau nu menţionează desfăşurarea unor astfel de activităţi itinerante.6. Grupe care intră sub incidenţa Directivei 70/523/CEE Activităţile persoanelor care desfăşoară activităţi independente în domeniul comerţului en gros cu cărbuni şi activităţile intermediarilor din domeniul comerţului cu cărbuni (fosta grupă 6112, Nomenclatorul ISIC) 7. Grupe care intră sub incidenţa Directivei 82/470/CEE [art. 6 alin. (2)] [Activităţi enumerate la art. 2 pct. A lit. c) şi e), pct. B lit. b), pct. C şi D] Aceste activităţi includ:

închirierea de vagoane de cale ferată pentru transportul de persoane şi de mărfuri;

activităţi de intermediere în vânzarea, cumpărarea sau închirierea navelor;

pregătirea, negocierea şi încheierea de contracte pentru transportul emigranţilor;

primirea tuturor obiectelor şi mărfurilor depozitate, în numele depozitarului, fie că se află, fie că nu se află sub control vamal, în antrepozite, depozite generale, depozite de mobilă, depozite frigorifice, silozuri etc.;

emiterea unei chitanţe pentru depozitar cu privire la obiectele sau mărfurile depozitate;

asigurarea de spaţii, hrană şi locuri de vânzare pentru animale vii în aşteptarea vânzării sau în tranzit de la sau spre piaţă;

efectuarea inspecţiei sau evaluării tehnice pentru autovehicule;

măsurarea, cântărirea şi calibrarea mărfurilor.


SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 695/2016

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 695 din 2016
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu