LEGE
Nr. 65 din 1 noiembrie 1991
pentru ratificarea Acordului-cadru de cooperare financiara dintre Romania si
Banca Europeana de Investitii si a Contractului financiar pentru
retehnologizarea centralelor energetice dintre Romania si Banca Europeana de
Investitii si Regia Autonoma de electricitate "Renel"
ACT EMIS DE: PARLAMENT
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 231 din 16 noiembrie 1991
Parlamentul Romaniei adopta prezenta lege.
ARTICOL UNIC
Se ratifica Acordul-cadru de cooperare financiara dintre Romania si Banca
Europeana de Investitii si Contractul financiar pentru retehnologizarea
centralelor energetice dintre Romania si Banca Europeana de Investitii si Regia
autonoma de electricitate "Renel", incheiate la Luxemburg la 31 iulie
1991.
Aceasta lege a fost adoptata de Senat in sedinta din 28 octombrie 1991.
PRESEDINTELE SENATUI
academician ALEXANDRU BIRLADEANU
Aceasta lege a fost adoptata de Adunarea Deputatilor in sedinta din 30
octombrie 1991.
PRESEDINTELE ADUNARII DEPUTATILOR
MARTIAN DAN
In temeiul art. 82 lit. m) din Decretul-lege nr. 92/1990 pentru alegerea
parlamentului si a Presedintelui Romaniei,
promulgam Legea pentru ratificarea Acordului-cadru de cooperare financiara
dintre Romania si Banca Europeana de Investitii si a Contractului financiar
pentru retehnologizarea centralelor energetice dintre Romania si Banca
Europeana de Investitii si Regia autonoma de electricitate "Renel" si
dispunem publicarea sa in Monitorul Oficial al Romaniei.
PRESEDINTELE ROMANIEI
ION ILIESCU
ACORD-CADRU
de cooperare financiara intre Romania si Banca Europeana de Investitii*)
*) Traducere.
Avind in vedere ca:
A. In cadrul planului de actiune privind asistenta Comunitatii Economice
pentru Romania in sustinerea eforturilor ei de a realiza reforme politice si economice
si al deciziei Consiliului Guvernatorilor Bancii Europene de Investitii (in
cele ce urmeaza numita banca) din 18.04.1991 de a autoriza acordarea de
imprumuturi din resurse proprii in Romania, banca va participa la finantarea
proiectelor de investitii care satisfac criteriile obisnuite ale bancii pentru
acordarea de imprumuturi din resurse proprii.
B. Pentru scopurile specificate la lit. A. de mai sus, o suma totala de
pina la 700 mil. ECU poate fi angajata pentru R.F.C.S., Bulgaria si Romania,
fara repartizarea acestei sume, sub forma de imprumuturi de la Banca Europeana
de Investitii, acordate din resursele sale proprii.
De aceea, partile la acesta au cazut de acord asupra celor ce urmeaza:
Art. 1
Banca va participa in cadrul planului de actiune al P.H.A.R.E., pentru
sustinerea eforturilor Romaniei de a realiza reforme politice si economice si
deciziei Consiliului Guvernatorilor bancii de a autoriza acordarea de
imprumuturi din resurse proprii in Romania pentru finantarea proiectelor de
investitii care satisfac criteriile obisnuite ale bancii pentru imprumuturi din
resursele sale proprii.
Art. 2
2.1. Pentru scopurile specificate in art. 1, o suma totala de pina la 700
mil. ECU poate fi angajata pentru R.F.C.S., Bulgaria si Romania, sub forma de
imprumuturi de la Banca Europeana de Investitii, acordate din resursele sale
proprii.
2.2. Valoarea fixata in paragraful 1 al acestui articol poate fi folosita
pentru a finanta partial proiecte de investitii de capital specifice, care
satisfac criteriile obisnuite ale bancii de acordare de imprumuturi din resurse
proprii, inaintate bancii de catre autoritati competente ale Romaniei sau cu
acordul lor.
2.3. Proiectele vor fi examinate pentru eligibilitate si imprumuturile
acordate, in conformitate cu regulile, conditiile si procedurile mentionate in
statutul bancii.
Art. 3
Imprumuturile acordate de banca vor fi supuse conditiilor, in ceea ce
priveste durata, stabilite pe baza caracteristicilor economice si financiare
ale proiectelor; rata dobinzii va fi stabilita de banca in conformitate cu
practica ei.
Art. 4
Imprumuturile acordate de banca pentru executarea proiectelor pot lua forma
de cofinantare, in care vor lua parte, in mod special, banci romanesti si
organismele si institutiile de credit ale statelor membre sau ale statelor
terte, ori organizatii de finantare internationala.
Art. 5
Romania si orice societate privata, mixta sau de stat, constituita in
conformitate cu legea romana, cu sau fara participarea investitorilor straini
sub forma unei societati mixte, vor avea acces in conditii egale la finantarea
alocata pentru cooperare financiara.
Art. 6
Executia, conducerea si sustinerea proiectelor finantate in cadrul
cooperarii financiare dintre Romania si banca vor fi in responsabilitatea
beneficiarilor finali ai imprumuturilor.
Art. 7
7.1. Participarea la licitatii sau alte proceduri pentru adjudecarea de
contracte vor fi in conformitate cu practica uzuala a bancii.
7.2. Romania va aplica contractelor adjudecate pentru executia de proiecte,
finantate in cadrul cooperarii financiare, reglementari fiscale si vamale cel
putin tot atit de favorabile ca si cele aplicate in cazul altor organizatii
financiare internationale.
Art. 8
Romania va lua toate masurile necesare pentru a asigura ca dobinzile si
toate celelalte plati datorate bancii privind imprumuturile acordate, in
contextul cooperarii financiare, sa fie exceptate de la orice fel de impozite
si taxe.
Art. 9
Cind un imprumut este acordat unui beneficiar in conformitate cu art. 2,
furnizarea unei garantii de catre Romania poate fi ceruta de banca, ca o
conditie a acordarii imprumutului.
Art. 10
Pe toata durata imprumuturilor acordate, Romania se va angaja sa ia toate
masurile necesare, in conformitate cu legislatia ei nationala, pentru a face
disponibila debitorilor beneficiari de astfel de imprumuturi si garantilor
imprumuturilor valuta necesara pentru plata dobinzilor, comisionului si altor
speze si rambursarii capitalului.
Art. 11
Romania va depune toate eforturile pentru a asigura ca proiectele finantate
sa beneficieze de un tratament nu mai putin favorabil decit cel conferit de
legislatia nationala existenta sau de orice acord de investitii bilateral.
Art. 12
Reprezentantii bancii care desfasoara activitatea legata de cooperare
financiara vor beneficia de privilegiile si facilitatile uzuale in realizarea
sarcinilor lor si in timpul deplasarilor la si de la locul unde li se cere
sa-si indeplineasca aceste sarcini.
Art. 13
Prevederile acestui acord vor ramine in vigoare pina cind toate sumele
datorate prin contractele de finantare incheiate ca urmare a acestui acord au
fost integral platite.
Drept pentru care partile la acord au stabilit ca acesta sa fie redactat in
3 exemplare originale in limba engleza.
Acest acord a fost parafat in numele Guvernului Romaniei de domnul Marian
Mustareata si in numele Bancii Europene de Investitii, de domnul Robert
Wagener.
Luxembourg, 31 iulie 1991.
Semnat pentru si in numele
Guvernului Romaniei
F. Bercea
Semnat pentru si in numele
Bancii Europene de Investitii
H. Duborg
CONTRACT FINANCIAR
intre Romania si Banca Europeana de Investitii si "Renel"*)
*) Traducere.
Acest contract este incheiat intre:
Guvernul Romaniei, reprezentat de Ministerul Economiei si Finantelor, avind
sediul in strada Doamnei nr. 8, sector 3, Bucuresti, Romania, reprezentat de
dl. Florian Bercea, ministrul bugetului
denumit in continuare imprumutat, ca prima parte, si
Banca Europeana de Investitii, avind sediul provizoriu in bulevardul Konrad
Adenauer nr. 100, Luxembourg - Kirchberg, Marele Ducat de Luxembourg,
reprezentata de dl. Hans Duborg, vicepresedinte
denumita in continuare banca, ca a doua parte, si
"Renel" (Regia autonoma de electricitate), infiintata prin
Hotarirea Guvernului Romaniei nr. 1199/noiembrie 1990, avind sediul in
bulevardul Magheru nr. 33, sector 1, cod 70154 Bucuresti, Romania, reprezentata
de dl. Aureliu Leca, presedinte
denumit in continuare beneficiar final, ca a treia parte,
luind in considerare ca:
Consiliul Comunitatilor Europene a stabilit un plan de actiune privind
asistenta din partea Comunitatii Europene pentru Romania in sprijinirea
eforturilor ei de realizare a programului de reforme politice si economice,
Guvernatorii Bancii Europene de Investitii au luat nota de aceasta decizie
si au autorizat, pe data de 18 aprilie 1991, acordarea de imprumuturi pentru
proiecte de investitii in Romania.
Un acord-cadru privind aceasta cooperare financiara a fost semnat de catre
banca si Romania pe 31 iulie 1991.
- Imprumutatul si beneficiarul final propun sa intreprinda un proiect
(denumit in cele ce urmeaza proiect) cuprinzind studiul, reconditionarea,
pregatirea, inclusiv testele de acceptare si functionare pentru patru unitati
generatoare de energie electrica pe baza de lignit, doua in Rovinari si doua in
Turceni, o investigare privind reabilitarea a doua unitati suplimentare la
Turceni si un studiu pentru dezvoltarea sectorului energetic la costuri reduse,
dupa cum sint descrise mai amanuntit in descrierea tehnica prevazuta in Lista A
la acesta (in continuare denumita descrierea tehnica).
- Costul total estimat al proiectului este de 80,6 milioane ECU (optzeci
milioane ECU).
- Costul proiectului va fi finantat dupa cum urmeaza:
echivalent milioane ECU.
------------------------
- Fondurile proprii ale imprumutatului
si alte imprumuturi (Banca Internationala
pentru Reconstructie si Dezvoltare,
denumita in continuare B.I.R.D.) 55,6
- Pentru completarea finantarii, imprumutatul
a solicitat de la banca imprumuturi in
suma echivalenta cu ECU 25,0
------
Total 80,6
- Imprumutatul s-a angajat, in conformitate cu legislatia sa nationala, ca
pe durata imprumutului acordat sa disponibilizeze valuta necesara pentru plata
dobinzii, comisionului si altor speze si rambursarea capitalului.
- Imprumutatul se angajeaza sa excepteze de la impozitare toate platile de
capital, dobinda si alte sume datorate, prevazute mai jos, si sa permita plata
oricaror asemenea sume brute fara deducerea impozitului la sursa.
- Prevederile imprumutului pentru proiect vor fi cuprinse intr-un acord
(denumit in continuare Onlending Agreement - Acord de imprumut subsidiar
subimprumut) intre imprumutat si beneficiarul final.
- Banca, fiind satisfacuta de faptul ca finantarea proiectului intra in
sfera functiilor sale si avind in vedere problemele mai sus relatate, a hotarit
sa dea curs cererii imprumutatului pentru un imprumut intr-o suma echivalenta
cu 25 milioane ECU.
Mentiunile privind articolele, expunerile, listele si anexele sint referiri
la respectivele articole, expuneri, liste si anexe la acest contract.
In consecinta se convine prin prezentul dupa cum urmeaza:
Art. 1
Plati (trageri)
1.01 Suma creditului
Prin acest contract, banca stabileste in favoarea imprumutatului, iar
imprumutatul accepta un credit (denumit in cele ce urmeaza credit) in suma
echivalenta cu 25 milioane ECU (douazeci si cinci milioane ECU) pentru unicul
scop de finantare partiala a proiectului conform celor descrise (precizate) in
Lista A.
ECU este definit in Lista C la prezentul contract si va fi considerat
pentru toate scopurile acestuia ca si cind ar fi o valuta.
1.02 Proceduri de plata (trageri)
A. Creditul va fi platit (tras) in maximum 8 transe (denumite in continuare
transe), fiecare in parte fiind in suma de cel putin 2 milioane echivalent ECU,
cu exceptia ultimei plati, si nu vor depasi echivalentul a 5 milioane ECU.
B. Plata fiecarei transe va fi facuta cu conditia primirii de catre banca a
unei cereri scrise (cerere) de la beneficiarul final, specificind:
a) suma transei;
b) valuta sau valutele in care imprumutatul si beneficiarul final prefera
sa fie platita transa, acestea fiind valuta sau valutele la care se face referire
in art. 1.03;
c) rata sau ratele dobinzilor aplicabile, daca exista, indicate in
prealabil de catre banca;
b) data preferata pentru plata, intelegindu-se ca banca poate plati transa
in termen de pina la 4 luni calendaristice de la data cererii.
Nici o cerere nu poate fi facuta mai tirziu de 31 iulie 1994, sub rezerva
prevederilor art. 1.02 C; fiecare cerere este irevocabila.
C. Intre 10 si 15 zile inainte de data platii, banca, daca cererea este in
conformitate cu art. 1.02 A si cu conditiile din art. 1.04 si 1.07, va remite
imprumutatului si beneficiarului final o nota, denumita in continuare nota
(aviz) de plata, care: (i) va confirma suma si structura/componenta valutelor
transei specificate in cerere; (ii) va specifica rata sau ratele de dobinda
determinata in conformitate cu art. 3.01 A; si (iii) va specifica data platii
transei. In cazul cind rata dobinzii, specificata in nota de plata depaseste
rata respectiva, indicata anterior de banca, sau daca componenta valutara sau
suma transei nu este in conformitate cu cererea, imprumutatul poate revoca
cererea, in termen de trei zile lucratoare luxemburgheze de la data primirii
notei de plata, prin notificare catre banca si, in consecinta, dupa aceasta,
cererea si nota de plata nu vor mai avea nici un efect.
D. Plata va fi facuta printr-un cont bancar pe numele beneficiarului final,
pe care imprumutatul si beneficiarul final il vor notifica bancii cu cel putin
8 zile inainte de data platii.
1.03 Valuta de plata
Sub rezerva existentei de disponibilitati, banca va plati fiecare transa in
valuta sau valutele pentru care imprumutatul si beneficiarul final si-au
exprimat preferinta. Valuta de plata va fi ECU, o valuta a unuia dintre statele
membre ale bancii sau oricare alta valuta frecvent negociata pe principalele
piete valutare.
Pentru calculul sumelor ce vor fi trase in alte valute decit ECU, banca va
aplica cursul mediu de schimb de pe piata valutara de la Brussels, iar in lipsa
acestuia, orice alta piata aleasa de banca, la o astfel de data, in termen de
10 zile inainte de tragere, dupa cum va hotari banca.
1.04 Conditii de plata (tragere)
A. Plata primei transe in conformitate cu art. 1.02 va fi conditionata de
indeplinirea, inainte de data cererii, a urmatoarelor conditii satisfacatoare
pentru banca:
a) consilierul juridic (jurisconsultul) al imprumutatului va elabora, in
termeni acceptabili bancii, o opinie juridica favorabila privind executarea
corespunzatoare a acestui contract de catre imprumutat, precum si in legatura
cu documentatia relevanta;
b) consilierul juridic (jurisconsultul) al beneficiarului final va elabora,
in termeni acceptabili bancii, o opinie juridica favorabila privind executarea
acestui contract de catre beneficiarul final, precum si in legatura cu
documentatia relevanta;
c) obtinerea tuturor aprobarilor necesare privind controlul valutar, care
sa permita beneficiarului final sa primeasca platile, si imprumutatului sa
ramburseze imprumutul, sa plateasca dobinda si toate celelalte sume datorate
mentionate mai jos; asemenea aprobari trebuie sa se refere si la deschiderea si
mentinerea conturilor prin care imprumutatul solicita (indica) bancii sa
efectueze plata creditului;
d) banca va primi autorizarea scrisa data de imprumutat beneficiarului
final, prin care beneficiarul final este imputernicit sa solicite si sa
primeasca platile (tragerile din imprumut) dupa cum se prevede in acest
articol;
e) beneficiarul final a organizat (constituit) un compartiment dotat cu
personal pentru implementarea proiectului, inclusiv consultanti independenti de
supraveghere a proiectului, in conformitate cu conditiile acceptate de banca;
f) dovada, satisfacatoare pentru banca, fie ca previziunile proiectului
pentru necesitatile de lignit vor fi indeplinite, fie ca intreprind masuri
pentru cresterea corespunzatoare a productiei de lignit;
g) in plus, fiecare plata (tragere din imprumut) va fi in continuare
conditionata de faptul ca banca nu are nici un motiv sa creada ca exista vreun
obstacol in privinta disponibilizarii catre imprumutat si beneficiarul final a
finantarii B.I.R.D. necesara pentru finalizarea proiectului.
Daca cererea pentru plata primei transe este facuta de imprumutat si
beneficiarul final inaintea primirii de catre banca a dovezii satisfacatoare
pentru ea ca astfel de conditii au fost indeplinite, o asemenea cerere va fi
considerata primita de banca pe data la care vor fi fost indeplinite
conditiile.
B. Fiecare plata (tragere din imprumut) urmatoare va fi conditionata de
primirea de catre banca, inainte de data cererii relevante (justificative), a
dovezii satisfacatoare ca imprumutatul si beneficiarul final au cheltuit,
pentru acele parti din proiect stabilite prin Lista A la prezentul contract, o
suma cel putin egala cu suma (fara impozite si taxe de import) tuturor platilor
(tragerilor) anterioare, mai putin, cu exceptia ultimei trageri, o suma de 1
milion ECU.
In plus, fiecare plata va fi facuta de catre banca, cu conditia ca in orice
moment sa continue sa existe alte fonduri suficiente, astfel incit sa se
asigure infaptuirea si finalizarea proiectului, in conformitate cu descrierea
tehnica din Lista A.
C. Ultima plata va fi facuta cu conditia ca toate sumele platite (trase)
anterior sa fi fost cheltuite pentru proiect sau sa existe indicii
satisfacatoare ca ele vor fi cheltuite in urmatoarele 60 de zile.
Orice plata sub incidenta acestui paragraf, care finanteaza cheltuieli in
avans, va fi conditionata de primirea de catre banca, in 90 de zile, a unor
dovezi satisfacatoare pentru banca, confirmind ca orice suma a fost cheltuita
integral pentru proiect.
D. Pentru calculul echivalentului in ECU al sumelor cheltuite, banca va
aplica cursul de schimb valutar aplicabil in cea de a 30-a zi dinainte de data
cererii.
Daca orice parte din dovada (evidenta) furnizata de catre imprumutat sau
beneficiarul final nu este satisfacatoare pentru banca, aceasta poate plati
proportional mai putin decit suma solicitata.
1.05 Comision de intirziere
Daca plata oricarei transe este aminata la cererea imprumutatului (cu
consimtamintul bancii), imprumutatul va plati un comision de aminare
(intirziere) pentru partea din transa netrasa la o rata anuala de 1%, calculat
de la data platii mentionate initial, pina la data platii (tragerii) efective
sau, daca transa nu este platita in intregime, pina la data anularii sau
revocarii acesteia.
Cererea pentru aminare trebuie sa fie primita de banca cu cel putin 8 zile
inainte de data initiala a platii (tragerii). Un astfel de comision va creste
de la zi la zi si va fi platibil la fiecare data specificata in art. 5.03.
1.06 Anularea creditului
Daca costul proiectului va scadea sub cifra declarata in expuneri, banca
poate, printr-o notificare catre imprumutat, sa anuleze creditul proportional
cu scaderea.
Imprumutatul, printr-o notificare catre banca, poate, in orice moment, sa
anuleze, in intregime sau partial, orice parte a creditului netrasa
(neutilizata).
Daca imprumutatul anuleaza orice transa pentru care cererea aferenta facuta
de imprumutat nu este revocata in conformitate cu art. 1.02 C, el va plati un
comision invariabil (flat) calculat asupra sumei anulate la jumatate din rata
dobinzii aplicate de banca la data anularii imprumuturilor acordate de aceasta
in aceeasi componenta a valutelor si cu o scadenta de 13 ani. Un astfel de
comision va fi platibil in plus fata de orice comision platibil potrivit art.
1.05.
1.07 Revocarea si suspendarea creditului
Banca poate, printr-o notificare catre imprumutat, sa revoce partea
nedebursata a creditului in orice moment si cu efecte imediate:
a) ca urmare a aparitiei oricarui eveniment mentionat in art. 10.01 (A) ori
(B); sau
b) daca vor aparea imprejurari exceptionale care afecteaza negativ accesul
bancii pe pietele de capital national sau internationale relevante.
Alternativ, daca banca este de parere ca a aparut o situatie descrisa in
cazul a) sau b) si este temporara, ea poate suspenda, printr-o notificare catre
imprumutat, partea nedebursata a creditului. In acest caz, suspendarea va
continua pina cind, urmare emiterii unei cereri suplimentare, banca este din
nou in masura sa emita o nota de plata.
Cu toate acestea, banca nu este indreptatita sa revoce sau sa suspende pe
motivele de la cazul b) vreo transa care face subiectul unei note de plata.
Creditul va fi considerat revocat daca banca cere rambursarea conform art.
10.
Daca creditul este revocat pentru alte motive decit imprejurarile
mentionate in cazul b) de mai sus, imprumutatul va plati un comision pentru
suma revocata la o rata anuala de 0,75%, calculata de la data cererii relevante
pina la data revocarii.
Un astfel de comision va fi platibil suplimentar fata de orice comision
platibil conform art. 1.05.
1.08 Valuta pentru comisioane
Comisioanele datorate de imprumutat bancii, potrivit art. 1, vor fi
calculate si platite in ECU.
Art. 2
Imprumutul
2.01 Suma imprumutului
Imprumutul (denumit in continuare imprumut) va cuprinde totalul sumelor in
valutele platite de catre banca, asa cum au fost notificate de catre banca cu
ocazia platii fiecarei transe.
2.02 Valuta de rambursare
Fiecare rambursare, conform art. 4 sau, dupa cum este cazul, art. 10, va fi
efectuata in valutele platite (trase) si in proportiile acestora in soldul
imprumutului.
2.03 Valuta pentru dobinda si alte obligatii de plata
Dobinda si celelalte obligatii platibile conform art. 3, 4 si 10 vor fi
calculate si platibile proportional cu fiecare valuta in care imprumutul este
rambursabil.
Orice alta plata va fi facuta in valuta specificata de banca, avindu-se in
vedere valuta in care s-au efectuat cheltuielile care se ramburseaza prin acea
plata.
2.04 Notificari ale bancii
Dupa plata fiecarei transe, banca va transmite imprumutatului o declaratie
sumara mentionind suma, componenta valutelor, data platii, programul de
rambursare si rata sau ratele de dobinda din si pentru acea transa.
Art. 3
Dobinda
3.01 Rata dobinzii
A. Soldul inregistrat al fiecarei transe va fi purtator de dobinda la rata
sau ratele mentionate in nota de plata respectiva, rata fiind rata sau ratele
de dobinda aplicabile la data emiterii notei de plata pentru imprumuturile
desemnate in valuta sau valutele relevante si acordate de banca beneficiarilor
sai de imprumut, cu aceleasi termene de rambursare si in aceleasi conditii de
plata a dobinzii ca si transa in cauza.
B. Dobinda va fi platibila semestrial la datele specificate in art. 5.03.
3.02 Dobinda la sumele cu scadenta depasita
Fara a prejudicia prevederile art. 10 si ca exceptie la art. 3.01, dobinda
va spori pentru orice suma cu scadenta depasita, de la data prevazuta pentru
plata pina la data platii efective, cu o rata anuala calculata dupa cum
urmeaza:
a) pentru o suma datorata in cadrul oricarei transe, la o rata egala cu:
(i) 2,5% si (ii) rata corespunzatoare specificata conform art. 3.01;
si
b) pentru orice alta suma, la o rata egala cu: (i) 2,5% si (ii) rata
dobinzii percepute de banca la data scadentei pentru imprumuturi exprimate in
aceeasi valuta, pe termen de 13 ani.
O asemenea dobinda este platibila in aceeasi valuta ca si suma restanta
care o genereaza.
Art. 4
Rambursarea
4.01 Rambursarea normala
Imprumutatul va rambursa imprumutul potrivit tabelului de amortizare,
stabilit in Lista B (grafic de rambursare).
4.02 Plata anticipata voluntara
1. Pe baza notificarii scrise transmise cu 2 luni inainte bancii,
imprumutatul poate plati anticipat, integral sau partial, orice transa la orice
data mentionata in art. 5.03.
2. In cazul platii anticipate a unei transe, imprumutatul va plati bancii o
suma suplimentara egala cu 85% din totalul sumelor calculate si deduse in felul
urmator:
a) pentru fiecare perioada de un semestru la sfirsitul careia este fixata
data platii dobinzii, dupa data platii anticipate, banca va calcula suma
dobinzii, daca exista, care, cu exceptia platii anticipate, ar fi fost
platibila la suma platita anticipat in fiecare valuta cuprinsa in acea transa,
aplicind rata prin care (X) rata dobinzii aplicabile unei asemenea valute,
conform art. 3.01, depaseste (Y) rata dobinzii pe care, cu 3 luni inainte de
data platii anticipate, banca ar fi aplicat-o pentru un imprumut facut in
aceeasi valuta cu cea a platii anticipate, avind date semestriale pentru plata
dobinzii si avind o durata medie egala fie cu durata medie ramasa a transei
fie, daca aceasta durata este mai scurta decit oricare alta pentru care banca
ar aplica o asemenea cotatie in acea valuta, la cea mai scurta durata medie
pentru care banca ar aplica o asemenea cotatie;
b) fiecare suma calculata astfel va fi scontata, la data platii anticipate,
pe baza unei rate de scont egala cu rata corespunzatoare de reinvestire.
3. Suma mentionata de imprumutat in notificarea de plata anticipata,
impreuna cu orice suma datorata conform art. 4.02 (2), va fi platibila bancii
la data specificata in notificare. Notificarea va fi irevocabila.
4.03 Plati anticipate obligatorii
A. Daca imprumutatul plateste voluntar anticipat, partial sau integral,
orice alt imprumut contractat initial pentru o perioada mai mare de 5 ani,
banca poate solicita plata anticipata a unei asemenea parti din suma
imprumutului neachitat la acea data, in masura in care suma platita anticipat
acopera suma totala ramasa a tuturor acelor imprumuturi.
Banca va adresa cererea sa, daca exista, imprumutatului in termen de 4
saptamini de la primirea notificarii corespunzatoare conform art. 8.02 c) (ii).
Orice suma ceruta de banca va fi platita, impreuna cu dobinda marita, la
data indicata de banca, data care nu va preceda data platii anticipate a
celuilalt imprumut.
Plata anticipata a imprumutului prin intermediul unui nou imprumut, avind
un termen cel putin la fel de lung cu termenul neexpirat al imprumutului platit
anticipat, nu va fi considerata ca o plata anticipata.
B. Daca costul total al proiectului va scadea substantial fata de cifra
declarata in expuneri, banca poate cere plata anticipata a imprumutului proportional
cu diminuarea respectiva.
C. Daca beneficiarul final plateste anticipat, integral sau partial,
imprumutatului, imprumutul din cadrul contractului de imprumut subsidiar, fie
voluntar, fie la cererea facuta in conformitate cu contractul de imprumut
subsidiar, imprumutatul va plati anticipat bancii echivalentul corespunzator. O
astfel de plata anticipata, impreuna cu o prima calculata asupra sumei de
platit anticipat, conform art. 4.02, va deveni scadenta la data mentionata in
art. 5.03.
D. In cazul oricarei plati anticipate datorate conform acestui articol,
imprumutatul poate alege transa sau transele care sa fie platite anticipat.
4.04 Prevederi generale referitoare la plata anticipata conform art. 4
Plata anticipata va fi efectuata in toate valutele transei in cauza,
proportional cu sumele restante respective, in afara de cazul cind beneficiarul
poate sa aleaga in schimb sa plateasca anticipat pe baza art. 4.02 intreaga
suma ramasa neachitata in una sau mai multe valute ale transei.
In caz de plata anticipata partial in toate valutele, la fiecare suma
platita anticipat se va aplica o reducere pro rata a fiecarei rate ramase
neachitate.
Prevederile art. 4 nu vor prejudicia pe cele ale art. 10.
Art. 5
Platile
5.01 Locul platii
Fiecare suma platibila de imprumutat conform acestui contract va fi platita
in contul respectiv, notificat de catre banca imprumutatului, banca indicind
contul cu minimum 15 zile inainte de data stabilita pentru prima plata pe care
trebuie sa o faca imprumutatul si notificind orice schimbare de cont cu nu mai
putin de 15 zile inainte de data primei plati la care se refera modificarea.
Aceasta perioada de notificare nu se aplica in cazul platilor conform art.
10.
5.02 Calculul platilor referitoare la fractiuni de an
Orice suma datorata ca dobinda, comision sau in alt mod de catre
imprumutat, conform acestui contract, si calculata pentru orice fractiune din
an, va fi calculata pe baza anului de 360 de zile si a lunii de 30 de zile.
5.03 Termene de plata
Sumele datorate semestrial, conform acestui contract, sunt platibile bancii
pe 25 ianuarie si 25 iulie in fiecare an.
Alte sume datorate sint platibile in termen de 7 zile de la primirea de
catre imprumutat a cererii facute de banca.
O suma datorata de imprumutat va fi considerata platita in momentul in care
ea este primita de banca.
Art. 6
Angajamente speciale
6.01 Utilizarea imprumutului si altor fonduri
Imprumutatul va folosi sumele imprumutului si ale celorlalte fonduri
mentionate in planul de finantare descris in expuneri in exclusivitate pentru
executarea proiectului.
6.02 Realizarea (finalizarea) proiectului
Beneficiarul final se angajeaza sa realizeze proiectul si sa-l finalizeze la
data specificata in descrierea tehnica.
6.03 Depasirea costului proiectului
Daca costul proiectului depaseste cifrele estimate stabilite in expunerea a
cincea, imprumutatul si beneficiarul final vor obtine finantarea costului
depasit fara a recurge la banca, astfel incit beneficiarul final sa aiba
posibilitatea sa finalizeze proiectul conform descrierii tehnice. Planurile
imprumutatului si beneficiarului final pentru mobilizarea fondurilor necesare
finantarii costurilor suplimentare vor fi comunicate bancii fara intirziere.
6.04 Procedura de ofertare
Beneficiarul final va achizitiona echipamentul, va asigura serviciile si
celelalte lucrari pentru proiect, pe cit posibil si corespunzator de o maniera
satisfacatoare pentru banca, prin oferte internationale la care sa aiba acces
cel putin cetatenii tuturor tarilor membre ale Comunitatii Economice Europene
si ai Romaniei.
6.05 Asigurare
Pe durata imprumutului (atit timp cit imprumutul nu este rambursat),
beneficiarul final va asigura in mod corespunzator toate lucrarile si
proprietatile care compun proiectul, in conformitate cu practica normala pentru
lucrari similare de interes public in Romania.
6.06 Intretinere
Atita vreme cit imprumutul nu este rambursat, beneficiarul final va
intretine, repara, verifica si reinnoi intreaga proprietate ce face parte din
proiect, asa cum este necesar pentru a o mentine in conditii bune de
functionare.
6.07 Conditii aplicabile intre imprumutat si beneficiarul final
Finantarea beneficiarului final in cadrul contractului de imprumut
subsidiar (subimprumut):
a) va fi conform cu conditiile stabilite in acest contract pentru
imprumutat si beneficiarul final;
b) va avea o rata a dobinzii care nu va fi mai mare decit rata dobinzii convenite
intre banca si imprumutat pentru acea transa din care urmeaza sa fie finantat
proiectul si
c) va fi exprimata in aceeasi valuta si va avea aceleasi perioade de gratie
si rambursare.
6.08 Studii
Beneficiarul final va garanta ca banca are dreptul de aprobare a termenilor
de referinta si selectiei consultantilor pentru inspectia tehnica a celor doua
unitati de la Turceni si pentru studiul de optimizare a sectorului energetic.
6.09 Protectia mediului inconjurator
Imprumutatul si beneficiarul final, pentru satisfacerea bancii, se obliga:
- sa asigure (sa garanteze) ca identificarea masurilor de protectie a
mediului sint parte integranta a studiului de optimizare a sectorului
energetic;
- in consecinta, sa aplice masurile corespunzatoare de protectie a
mediului, in special pe cele referitoare la reducerea emanatiilor de sulf;
- in termen de 5 ani sa prezinte bancii un plan de investitii pentru
reducerea poluarii de la cele patru grupuri mentionate in descrierea tehnica,
dupa o evaluare a sperantei de viata ramase a acestor grupuri.
Art. 7
Garantie
7.01 Garantie suplimentara
Daca beneficiarul final acorda unei terte parti vreo garantie, el va acorda
o garantie echivalenta bancii pentru realizarea obligatiilor sale, pe baza
acestui contract.
Nimic din paragraful de mai sus nu se va aplica:
(i) oricarei garantii (gaj) a vinzatorului sau altei ipoteci asupra
terenului sau altor bunuri, in cazul in care o astfel de garantie ipotecara se
refera numai la pretul de achizitie (cumparare) sau orice credit cu termen de
maximum 12 luni obtinut pentru finantarea ei; sau
(ii) oricarui gaj pe stocuri constituit pentru garantarea oricarui credit
pe termen scurt.
Pentru scopurile art. 7.01, imprumutatul declara ca nici una din
proprietatile sale nu este supusa nici unei ipoteci (obligatii) sau recuzarii
(contestarii) de titlu.
7.02
Daca imprumutatul va acorda mai tirziu (in viitor) unei terte parti orice
garantie pentru realizarea oricarei obligatii referitoare la datoria sa externa
sau orice preferinta sau prioritate in acest context, imprumutatul va informa
in mod corespunzator banca si va furniza o garantie echivalenta bancii sau va
acorda bancii preferinte si prioritati echivalente, daca banca va cere aceasta.
Imprumutatul declara ca in prezent nu exista o astfel de garantie,
preferinta sau prioritate.
Art. 8
Informatii si vizite (inspectii)
8.01 Informatii privind proiectul
Imprumutatul si beneficiarul final:
a) vor transmite bancii: (i) pina la 1 octombrie 1991 si ulterior la
intervale de 2 luni pina la finalizarea proiectului, un raport privind
realizarea proiectului, care va cuprinde o sectiune asupra achizitionarii
(procurarii) elaborate independent de catre consultantii tehnici finantati de
banca; (ii) un raport privind finalizarea proiectului, in 6 luni de la
terminarea proiectului; si (iii) din cind in cind, orice astfel de documente si
informatii privitoare la finantarea, realizarea si functionarea proiectului asa
cum banca poate solicita in mod rezonabil;
b) vor supune, fara intirziere, bancii, spre aprobare, orice modificare
materiala a planurilor generale, a graficului sau programului de cheltuieli
pentru proiect in comparatie cu cele expuse bancii inainte de semnarea acestui
contract; si
c) vor informa, in general, banca asupra oricarui fapt sau eveniment
cunoscut de imprumutat si de beneficiarul final, care ar putea prejudicia sau
afecta in mod substantial conditiile de executare sau functionare a proiectului;
d) imprumutatul va furniza bancii copii privind realizarile si alte
raportari in legatura cu politica energetica si a lignitului (R.A.L.)
componente ale imprumutului B.I.R.D.
8.02 Informatii privind beneficiarul final
Beneficiarul final:
a) va preda bancii: (i) in fiecare an, in termen de o luna dupa publicarea
lor, raportul anual, bilantul contabil, contul de profit si pierderi si
raportul cenzorilor; (ii) din timp in timp, informatii ulterioare privind
situatia financiara generala pe care banca o poate cere in mod rezonabil
(bugetul anual si prevederile pe termen lung actualizate anual);
b) va da asigurari ca inregistrarile sale contabile exprima clar
operatiunile privitoare la finantarea si executia proiectului;
c) va informa banca:
(i) imediat, despre orice modificare in documentele sale de baza si despre
orice modificare in proprietatea capitalului sau putind sa duca la modificarea
controlului beneficiarului final;
(ii) imediat, asupra oricarei decizii luate de el pentru orice motiv sau
orice fapt care-l obliga sau orice cerere care i-a fost facuta pentru a plati
anticipat orice imprumut acordat initial pe un termen mai mare de 5 ani;
(iii) imediat, asupra oricarei intentii din partea sa de a crea orice drept
de cautiune asupra oricaruia dintre bunurile sale in favoarea unui tert; sau
(iv) in general, asupra oricarui fapt sau eveniment care ar putea impiedica
indeplinirea oricarei obligatii a beneficiarului final conform acestui
contract.
8.03 Vizite (inspectii)
Imprumutatul si beneficiarul final vor permite persoanelor desemnate de
banca, care pot fi insotite de membri ai Curtii Europene de Cenzori sa viziteze
amplasamentul, instalatiile si lucrarile apartinind proiectului si sa efectueze
astfel de controale asa cum doresc, asigurindu-le intreaga asistenta necesara
acestui control.
Art. 9
Speze si cheltuieli
9.01 Impozite, taxe si comisioane
Imprumutatul va plati toate impozitele, taxele, comisioanele si alte
impuneri de orice natura, inclusiv taxe de timbru si taxe pentru inregistrare,
rezultind din executia si implementarea acestui contract sau a oricarui
document legat de acesta si din acordarea oricarei garantii pentru imprumut.
Imprumutatul va plati toate ratele de capital, dobinda, comisionul si alte
sume datorate conform acestui contract global, fara deducerea nici unei
impuneri nationale sau locale; cu toate acestea, daca imprumutatul este obligat
prin lege sa faca o asemenea reducere, va mari plata globala catre banca, astfel
incit dupa deducere suma neta primita de banca sa fie echivalenta cu suma
datorata.
9.02 Alte cheltuieli
Imprumutatul va suporta orice costuri profesionale de activitate bancara de
transfer sau valutara aparute in executarea sau implementarea acestui contract
sau altui document legat de acesta si in acordarea oricarei garantii pentru
imprumut.
Art. 10
Plata anticipata in caz de neindeplinire a obligatiilor
10.01 Dreptul de a cere rambursarea
Imprumutatul va rambursa imprumutul sau orice parte din acesta pe baza
cererii facute in acest scop de catre banca:
A. imediat:
a) daca orice informatie sau document dat bancii de catre sau in numele
imprumutatului sau beneficiarului final - in legatura cu negocierea acestui
contract sau pe durata existentei lui - se dovedeste a fi fost incorecta in
speta respectiva;
b) daca imprumutatul nu reuseste sa ramburseze la scadenta orice parte din
imprumut, sa plateasca dobinda aferenta sau sa faca orice alta plata bancii,
asa cum s-a prevazut in prezentul document;
c) daca, in urma oricarei abateri in relatie cu acesta, i s-a cerut
imprumutatului sa plateasca anticipat orice imprumut acordat initial acestuia
pe o perioada mai mare de 5 ani;
d) daca apare orice eveniment care ar putea sa pericliteze plata
imprumutului sau sa afecteze in mod negativ orice garantie pentru acesta;
e) daca orice imprumutat din Romania nu-si indeplineste obligatiile in
cadrul oricarui imprumut primit din resursele bancii sau ale C.E.E.;
sau
f) daca dreptul imprumutatului de a retrage sume din partea corespunzatoare
a imprumutului B.I.R.D. a fost suspendat, anulat sau terminat, in intregime sau
partial, conform cu conditiile din acesta, sau imprumutul B.I.R.D. va fi
devenit scadent si platibil inaintea scadentei convenite prin prezentul
contract;
B. la expirarea unei perioade rezonabile specificate intr-o nota trimisa de
banca imprumutatului, fara ca problema sa fie solutionata satisfacator pentru
banca:
a) daca imprumutatul nu reuseste sa indeplineasca orice obligatie potrivit
acestui contract, alta decit una din cele mentionate in art. 10.01 A. b); sau
b) daca orice fapt material declarat in expuneri modifica in mod
substantial si daca modificarea fie ca prejudiciaza interesele bancii in
calitate de imprumutator, fie ca afecteaza negativ realizarea sau functionarea
proiectului.
10.02 Alte drepturi legale
Art. 10.01 nu va restringe nici un alt drept al bancii, in fata legii, de a
solicita plata anticipata a imprumutului.
10.03 Daune
Cind cererea de plata anticipata este facuta conform art. 10.01,
imprumutatul va plati bancii o data cu fiecare rata, asa cum este stabilit in
Lista B, o suma calculata la o rata anuala de 0,25% de la data cererii pina la
scadenta respectiva initiala a ratei de capital, asa cum este prevazut in Lista
B.
10.04 Nerenuntare
Nici o lipsa sau intirziere din partea bancii, in exercitarea oricaruia din
drepturile sale conform art. 10, nu va fi considerata ca o derogare de la un
astfel de drept.
10.05 Utilizarea sumelor primite
Sumele primite ca urmare a cererii conform art. 10 vor fi utilizate, in
primul rind, pentru plata daunelor, comisionului si dobinzii in aceasta ordine,
in al doilea rind pentru reducerea ratelor neplatite in ordinea inversa de
scadenta. Ele vor fi solicitate intre transe, la alegerea bancii.
Art. 11
Legea si jurisdictia
11.01 Legea
Acest contract, intocmirea, interpretarea si validitatea sa vor fi
guvernate de legea Marelui Ducat al Luxembourgului.
11.02 Jurisdictia
Toate litigiile privind acest contract vor fi supuse Curtii de Justitie a
Comunitatii Europene. Ca urmare, partile la acest contract vor renunta la orice
imunitate sau drept de a obiecta la jurisdictia Curtii. O hotarire a Curtii
data ca urmare a art. 11.02 va fi definitiva si obligatorie pentru parti fara
restrictii sau rezerve.
11.03 Dovada sumelor datorate
In orice actiune juridica rezultind din acest contract, dovada bancii
privind orice suma datorata acesteia, conform acestui contract, va fi dovada
"prima faciae" pentru astfel de sume.
Art. 12
Clauze finale
12.01 Notificari
Notificarile si alte comunicari facute in temeiul acestui contract vor fi
trimise la adresele mentionate la pct. 1. de mai jos, cu exceptia notificarilor
catre imprumutat referitoare la litigii in curs de derulare, care vor fi
trimise si la adresa mentionata la pct. 2 de mai jos, unde imprumutatul si-a
ales sediul.
- Pentru banca 100 boulevard Konrad Adenauer L -
2950 Luxembourg - Kirchberg
- Pentru imprumutat 1. 8, Doamnei St., Sector 3
BUCHAREST ROMANIA
si copie la 2. ROMANIAN MISSION TO THE EUROPEAN
ECONOMIC COMMUNITY
37 a rue Washington 1050 Brussels
- Pentru beneficiarul 33, blv Magheru, Sector 1,
final 70154 - Bucharest ROMANIA
12.02 Forma notificarii
Notificarile si alte comunicari pentru care perioadele stabilite sunt
mentionate in acest contract sau pentru care ele insele stabilesc perioade care
angajeaza pe adresanti vor fi transmise prin inminare de scrisori recomandate,
telegrame, telexuri sau alte mijloace de transmitere care atesta primirea lor
de catre adresanti. Data de inregistrare sau, daca este cazul, data declarata
de primire a transmiterii va fi hotaritoare pentru determinarea unei perioade.
12.03 Expuneri, liste si anexe
Expunerile si urmatoarele liste fac parte din acest contract:
Lista A - Descriere tehnica
Lista B - Grafic de amortisment (rambursare)
Lista C - Definirea ECU.
Urmatoarele anexe sunt atasate la prezentul:
Anexa nr. I Opinia juridica a imprumutatului
Anexa nr. II Opinia juridica a beneficiarului final.
Drept pentru care partile mentionate mai jos au redactat acest contract in
4 exemplare originale in limba engleza.
Acest contract de finantare a fost parafat in numele:
imprumutatului de domnul
Marian Mustareata si
in numele bancii
de domnul Wagener,
sef de divizie
in numele beneficiarului final,
de domnul Constantin Badan,
director general - Directia bugete
Semnat pentru si in numele Romaniei
F. Bercea
Semnat pentru si in numele Bancii
Europene de Investitii
H. Duborg
Semnat pentru si in numele "Renel"
A. Leca
Luxembourg, 31 iulie 1991.
LISTA A
DESCRIERE TEHNICA
Proiectul se refera la studiul, reabilitarea, punerea in functiune,
incluzind verificarile de receptie completa si functionarea celor patru grupuri
producatoare de energie electrica, care utilizeaza lignit, doua la Rovinari si
doua la Turceni, o examinare a reabilitarii a doua grupuri suplimentare la
Turceni si un studiu de optimizare a dezvoltarii sectorului energetic.
Reconditionarea
Grupurile 3 si 7 de la Turceni si grupurile 5 si 6 de la Rovinari vor fi
reconditionate pentru a se obtine cresterea disponibilitatii cu cel putin 50%
pentru aproximativ 5 ani, aducind capacitatea grupului pina la 250 MW si
restabilind functionarea filtrelor electrice la eficienta lor originala de
99,1% .
Proiectul include achizitionarea pieselor de schimb necesare si a celor
uzate, instalarea, asistenta tehnica privind orice reproiectare necesara,
punerea in functiune cu verificarile de receptie completa si operatiunile
comerciale.
Principalele caracteristici tehnice ale grupurilor sint urmatoarele:
Posibilitatea folosirii 100% lignit (combustibil de
a doi combustibili aprindere: gaz)
60% pacura
Tip cazan: Benson
- Capacitate 1.035 t/h
- Temperatura abur 540/540 grade C
- Presiune abur 196/44 bar
- Licenta Babcock Germania
- Producator Vulcan Bucuresti
Turbine
- Tip F.1.C. 330 (Romania)
- Capacitate 330 MW
- Racire Hidrogen/apa
- Licenta Alsthom Franta
- Producator I.M.G.B. Bucuresti.
Proiectul vizeaza masurile identificate de "Rapoartele de examinare a
masurilor de retehnologizare" nr. 5654 din septembrie 1990 (2 volume) ale
U.C.I. (Utility Consultants International). Inaintea incheierii unei perioade
de 5 ani si dupa o evaluare a sperantei de viata a grupurilor, titularul va
prezenta bancii un grafic de investitii pentru reducerea poluarii de la cele
patru grupuri.
Proiectul mai include, in plus, echipament fix si mobil de urmarire a
mediului inconjurator, o ambulanta pentru termocentrala Turceni si echipament de
birou pentru ambele termocentrale.
Examinarea controlului poluarii si masuri de retehnologizare
Grupurile 4 si 5 ale termocentralei Turceni vor fi examinate in doua faze,
pentru a determina fezabilitatea si viabilitatea realizarii parametrilor proiectului
original, in special ai celor referitori la eficienta, capacitate nominala si
disponibilitate. Mai mult chiar, studiul va include, pentru noua centrala,
propuneri de aliniere a compatibilitatii ambientale la cele mai recente
standarde tehnice si la Directiva C.E.E. din 14 noiembrie 1988 cu privire la
limitarea emisiunilor in aer a anumitor impuritati provenite de la arderea
centralelor mari (L.C.P.D.).
Proiectul va stabili solutii pentru retehnologizarea la toate cele 11
grupuri de 330 MW atit de la termocentrala Turceni, cit si de la termocentrala
Rovinari, a:
- filtrelor electrice moderne;
- masurilor primare de denitrificare;
- echipamentelor de desulfurizare cele mai moderne;
- masurilor secundare optionale de denitrificare.
Necesar aproximativ de forta de munca: 50 - 60 personal/luni.
Studiul de optimizare a dezvoltarii
Pentru asigurarea unei linii directoare de baza pentru o planificare
viitoare, va fi elaborat un studiu de optimizare a dezvoltarii de catre o firma
de consultanta, ce urmeaza a fi selectionata pe baza unei proceduri de lista
minima, agreata de banca.
Principalele subiecte ale studiului sint:
- cresterea imediata a capacitatii, de preferinta prin reabilitarea si
modernizarea capacitatii existente;
- necesitati pe termen lung (orizont de planificare - 10 ani) cu referire
la generarea de energie la un cost eficient, incluzind producerea de energie si
caldura (C.H.P.) si potentialul hidro, precum si pe lignit - al tarii,
luindu-se in consideratie terminarea centralelor care sint deja in constructie;
- dezvoltarea propunerilor de investitii pe termen lung;
- capacitatea ambientala, tinindu-se cont de spiritul si litera directivei
L.C.P.D. a C.C.E.
Necesar aproximativ de forta de munca: 40 personal/luni.
Grafic
- Punerea in functiune a grupurilor reconditionate - august 1992;
- Examinarea grupurilor de reabilitat - septembrie 1991 - iulie 1992;
- Studiul de optimizare a dezvoltarii
de inceput, nu mai tirziu de - ianuarie 1992;
de terminat, nu mai tirziu de - noiembrie 1992.
Estimarea costului aproximativ al proiectului de defalcare pe indicative
(mii ECU)
-----------------------------------------------------------------------------
Denumire pachet achizitii Metode de Finantare Finantare
achizitie B.E.I. B.I.R.D.
-----------------------------------------------------------------------------
Costuri externe producere
A. Preparare carbune 1/2/3 1.983
B. Mori carbune concasoare ICB/IS/DC 3.697
C. Statie tratare apa ICB/IS/DC 1.250
D. Filtre cazan si electrice 1/2/3 4.366
E. Turbine si pompe 1/2/3 2.225
F. Echipament electromecanic ICB/IS/DC 3.075
G. Masura si control 1/2/3 4.450
H. Complex turbina 3 440
I. Robineti reglare injectii apa IS 449
J. Analizor gaz de ardere ICB 454
K. Alimentatoare carbune pentru mori ICB 382
L. Racorduri elastice ICB 144
M. Presa vulcanizare ICB 59
Subtotal producere 13.464 9.510
Transmitere si altele
N. Computere echipament birou 1/ICB 58 250
O. Urmarire poluare 1 1.667
P 1. Asistenta tehnica inainte de
proiectare 3 280
P 2. Asistenta tehnica in cursul
lucrarilor 3 562
Q. Testare 2 67
R. Instruire personal 3 250
S. Ambulanta si lupta contra
incendiilor 1 1.667
T. Control reabilitare 2 1.667
U. Supervizare reabilitare 3 100
V. Studiu de optimizare a dezvoltarii 2 625
W. Transmitere - distributie ICB 5.417
X. Dispecerat ICB 1.350
Y. Neprevazute tehnice 4.593 2.473
Costuri locale (Finantare "Renel")
Echipament local 13.600
Constructii civile 10.900
Engineering, studii 2.730
Diverse 6.070
Neprevazute tehnice 3.330
-------------------------------------
TOTAL GENERAL (EXTERN) 25.000 19.000
TOTAL GENERAL (LOCAL) 36.630
-----------------------------------------------------------------------------
Metode de achizitionare (procurare)
B.E.I.: B.I.R.D.:
1 = ofertare formala ICB = licitatie competitiva
internationala internationala
2 = cerere oferta IS = achizitionare
internationala internationala
3 = negociere DC = contractare directa
internationala
Rata schimb utilizata : 1 USD = 1.80 DM xxx 1 ECU = 1.20 USD.
LISTA B
GRAFIC DE RAMBURSARE
Proiect: Romania - "Renel"/reabilitare centrale energetice
-----------------------------------------------------------------
Datele scadentelor pentru Sumele de rambursat exprimate
ratele de capital procentual din imprumutul
definit conform art. 2.01
-----------------------------------------------------------------
1. 25 ianuarie 1995 5%
2. 25 iulie 1995 5%
3. 25 ianuarie 1996 5%
4. 25 iulie 1996 5%
5. 25 ianuarie 1997 5%
6. 25 iulie 1997 5%
7. 25 ianuarie 1998 5%
8. 25 iulie 1998 5%
9. 25 ianuarie 1999 5%
10. 25 iulie 1999 5%
11. 25 ianuarie 2000 5%
12. 25 iulie 2000 5%
13. 25 ianuarie 2001 5%
14. 25 iulie 2001 5%
15. 25 ianuarie 2002 5%
16. 25 iulie 2002 5%
17. 25 ianuarie 2003 5%
18. 25 iulie 2003 5%
19. 25 ianuarie 2004 5%
20. 25 iulie 2004 5%
-------
100,00%
-----------------------------------------------------------------
LISTA C
DEFINIREA ECU
In conformitate cu Regulamentul Consiliului Comunitatilor Europene nr.
3180/1978 din 18 decembrie 1978, publicat in Jurnalul Oficial al Comunitatilor
Europene din 30 decembrie 1978 (nr. L. 379), modificat prin Regulamentul
consiliului nr. 2626/1984 din 15 septembrie 1984, publicat in Jurnalul Oficial
al Comunitatilor Europene din 16 septembrie 1984 (nr. L. 247) si prin
Regulamentul consiliului nr. 1971/1989 din 19 iunie 1989, publicat in Jurnalul
Oficial al Comunitatilor Europene din 4 iulie 1989 (nr. L. 189) si in mod
deosebit primul sau articol, si in concordanta cu anuntul publicat de
Comunitatile Europene in Jurnalul Oficial din 21 septembrie 1989 (nr. C. 241),
ECU este definit ca suma a urmatoarei compozitii de valute ale statelor membre
ale Comunitatii Economice Europene:
Marca germana 0,6242
Francul francez 1,332
Lira sterlina 0,08784
Lira italiana 151,8
Guldenul olandez 0,2198
Francul belgian 3,301
Peseta spaniola 6,885
Coroana daneza 0,1976
Lira irlandeza 0,008552
Drahma greceasca 1,440
Escudo portughez 1,393
Francul luxemburghez 0,130
Orice modificare a compozitiei ECU, care se hotaraste conform art. 2 din
Regulamentul nr. 3180/1978, se va aplica automat prezentei definitii.
Daca banca considera ca ECU va fi incetat sa fie utilizat in cadrul
Sistemului Monetar European (dupa cum s-a stabilit prin Rezolutia Consiliului
European din 5 decembrie 1978) si pentru reglementarea tranzactiilor dintre
autoritatile monetare centrale ale statelor membre ale Comunitatilor Europene
si institutiile create prin sau in virtutea tratatelor care au pus bazele
Comunitatilor Europene, banca va notifica astfel imprumutatului. Astfel, de la
data notificarii, ECU va fi inlocuit cu suma valutelor din care a fost compus,
in conformitate cu cea mai recenta definitie a ECU stabilita de Consiliul
Comunitatilor Europene inainte de data acestei notificari.
Valoarea ECU in orice valuta va corespunde cu aceea determinata de Comisia
Comunitatilor Europene pe baza cotatiilor zilnice ale cursurilor valutare de
piata. In lipsa unei astfel de determinari, valoarea ECU in orice valuta va fi
stabilita aplicind rata incrucisata dintre acea valuta si orice valuta cotata
in listele zilnice publicate de Comisia Comunitatilor Europene. Daca nici una
dintre cele doua metode precedente nu este aplicabila, valoarea ECU in oricare
valuta va fi egala cu suma echivalentelor in acea valuta a valorilor valutelor
prezentate in primul paragraf de mai sus.
Ratele de schimb dintre ECU si valutele nationale cel mai larg
comercializate pe pietele valutare internationale sint disponibile zilnic si
sint publicate periodic in Jurnalul Oficial al Comunitatilor Europene.