ORDIN Nr. 769
din 21 decembrie 2009
privind aprobarea
Metodologiei de înregistrare a operatorilor economici si eliberare a
autorizatiei pentru producerea, prelucrarea si/sau comercializarea semintelor
si materialului saditor
ACT EMIS DE:
MINISTERUL AGRICULTURII, PADURILOR SI DEZVOLTARII RURALE
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 917 din 28 decembrie 2009
Văzând Referatul de aprobare al Direcţiei
generale politici agricole nr. 141.069 din 14 decembrie 2009,
în temeiul prevederilor art. 4 din Legea nr. 266/2002
privind producerea, prelucrarea, controlul şi certificarea
calităţii, comercializarea seminţelor şi a materialului
săditor, precum şi înregistrarea soiurilor de plante,
având în vedere Ordonanţa de urgenţă a
Guvernului nr. 49/2009 privind libertatea de stabilire a prestatorilor de
servicii şi libertatea de a furniza servicii în România,
în temeiul Hotărârii Guvernului nr. 1.407/2009
privind reorganizarea şi funcţionarea Ministerului Agriculturii,
Pădurilor şi Dezvoltării Rurale,
ministrul agriculturii, pădurilor şi
dezvoltării rurale, interimar, emite
următorul ordin:
Art. 1. - Se aprobă Metodologia de înregistrare a
operatorilor economici şi eliberare a autorizaţiei pentru producerea,
prelucrarea şi/sau comercializarea seminţelor şi materialului
săditor, prevăzută în anexa care face parte integrantă din
prezentul ordin.
Art. 2. - Inspecţia Naţională pentru
Calitatea Seminţelor - Serviciul de selecţie şi calitatea
seminţelor din cadrul Ministerului Agriculturii, Pădurilor şi
Dezvoltării Rurale va urmări aplicarea prevederilor prezentului ordin
prin inspectoratele teritoriale pentru calitatea seminţelor şi a
materialului săditor şi Laboratorul Central pentru Calitatea
Seminţelor şi a Materialului Săditor.
Art. 3. - La data intrării în vigoare a
prezentului ordin se abrogă Ordinul ministrului agriculturii,
alimentaţiei şi pădurilor nr. 253/2002 pentru aprobarea
Metodologiei privind înregistrarea agenţilor economici, persoane fizice
şi juridice, pentru producerea, prelucrarea şi/sau comercializarea
seminţelor şi materialului săditor, publicat în Monitorul
Oficial al României, Partea I, nr 472 din 2 iulie 2002.
Art. 4. - Prezentul ordin se publică în Monitorul
Oficial al României, Partea I.
p. Ministrul agriculturii, pădurilor şi
dezvoltării rurale, interimar,
Nicolae Giugea,
secretar de stat
ANEXA
METODOLOGIE
de înregistrare a operatorilor economici şi
eliberare a autorizaţiei pentru producerea, prelucrarea şi/sau
comercializarea seminţelor şi materialului săditor
Art. 1. - (1) Activităţile privind producerea
în vederea comercializării, prelucrarea şi/sau comercializarea
seminţelor şi materialului săditor se realizează de către
operatori economici autorizaţi în acest scop de autoritatea
competentă din cadrul Ministerului Agriculturii, Pădurilor şi
Dezvoltării Rurale, denumit în continuare MAPDR, prin
inspectoratele teritoriale pentru calitatea seminţelor şi
materialului săditor, denumite în continuare ITCSMS, şi
Laboratorul Central pentru Calitatea Seminţelor si a Materialului
Săditor, denumit în continuare LCCSMS.
(2) Producerea în vederea comercializării,
prelucrarea şi/sau comercializarea de seminţe şi material
săditor fără autorizaţie de funcţionare eliberată
în conformitate cu prevederile prezentei metodologii constituie
contravenţii şi intră sub incidenţa prevederilor art. 47,
art. 48 lit. b) şi ale art. 50 din Legea nr. 266/2002 privind producerea,
prelucrarea, controlul şi certificarea calităţii,
comercializarea seminţelor şi a materialului săditor, precum
şi înregistrarea soiurilor de plante.
Art. 2. - Inspecţia Naţională pentru
Calitatea Seminţelor, denumită în continuare INCS - Serviciul
de selecţie şi calitatea seminţelor din cadrul MAPDR,
autoritatea competentă din cadrul MAPDR, în conformitate cu Legea nr.
266/2002, autorizează şi retrage autorizaţiile operatorilor
economici care prestează activităţi de producere, prelucrare
şi/sau comercializare a seminţelor şi materialului săditor,
după caz, pe teritoriul României, prin ITCSMS şi/sau LCCSMS.
Art. 3. - Se înregistrează şi
autorizează, la cerere, persoane fizice sau juridice cu
cetăţenie română având sediul în România, precum şi cele
rezidente în România şi/sau rezidente în alte state membre, care fac
dovada că dispun de dotările tehnico-materiale necesare şi de
personal care are pregătirea corespunzătoare pentru activitatea
solicitată, conform reglementărilor în vigoare.
Art. 4. - (1) Cererea tipizată prevăzută
în anexa nr. 1, precum şi anexele nr. 1a), 1b), şi/sau 1c), la
cerere, se pun la dispoziţie solicitanţilor de către ITCSMS
şi/sau LCCSMS.
(2) Cererea completată, împreună cu
documentele prevăzute în cerere, va fi depusă în două exemplare
la ITCSMS sau LCCSMS în a cărui rază teritorială de activitate
este amplasat sediul social şi/sau punctul de lucru al operatorului
economic.
(3) Formalităţile prevăzute la alin. (1)
şi (2) pot fi realizate şi prin intermediul punctului de contact unic
(PCU), în format electronic, prin intermediul autorităţii
competente.
(4) Schimbul de informaţii cu privire la
prestatorii de servicii rezidenţi în România sau în oricare alt stat
membru se realizează cu ajutorul sistemului de informare al pieţei
interne (IMI), prin intermediul aceleiaşi autorităţi competente,
pe baza unei cereri în format electronic.
Art. 5. - Procedura de autorizare cuprinde:
A. Verificarea dotării tehnico-materiale
B. Atestarea personalului prestatorului de servicii
C. Eliberarea autorizaţiei
A. Prin dotare tehnico-materială necesară
se înţelege:
a) materialul biologic destinat multiplicării ori
seminţe şi material săditor destinat pentru
însămânţare sau plantare;
b) terenul agricol sau spaţiile de creştere a
plantelor de înmulţire, corespunzătoare calitativ, mărimea
suprafeţelor trebuind să asigure distanţele de izolare şi
rotaţia culturilor, precum şi utilajele necesare;
c) spaţii de depozitare, condiţionare şi
comercializare, cu utilajele şi aparatura necesare satisfacerii scopului
propus.
A.(1) Dotarea tehnico-materială poate fi în
proprietatea operatorului economic, închiriată, luată în arendă,
concesionată, cu contract de reprezentare, multiplicare, asociere sau
prestări de servicii, dovedită prin documente.
A.(1.1) In cerere se va specifica specia ori grupa de
specii, conform legislaţiei în vigoare.
A.(1.2) In cerere se va/vor specifica
operaţiunea/operaţiunile pe care operatorul economic o/le va
desfăşura în cadrul fiecărui tip de activitate pentru care
solicită autorizarea, conform prevederilor art. 4 alin. (2), precum
şi deschiderea Registrului de intrări şi ieşiri pentru
evidenţa producţiei, tranzacţiilor şi stocurilor, conform
modelului prevăzut în anexa nr. 4.
A.(2) Cererea solicitantului este procesată în cel
mai scurt termen, dar nu mai mult de 30 de zile calendaristice de la data
depunerii documentaţiei complete.
A.(2.1) Termenul poate fi prelungit o singură
dată de către autoritatea competentă, pentru o perioadă de
maximum 15 zile calendaristice. Valabilitatea documentelor depuse iniţial
nu este afectată de prelungirea dispusă de autoritatea
competentă. Prelungirea termenului de autorizare, precum şi durata
acestei prelungiri trebuie motivate în mod corespunzător şi
notificate solicitantului înainte de expirarea termenului iniţial.
A.(2.2) Operatorii economici vor plăti
contravaloarea prestaţiilor de verificare şi instruire în vederea
autorizării, odată cu acceptarea cererii de către autoritatea
competentă, pentru fiecare autorizaţie solicitată, în numerar sau
prin dispoziţie de plată, în contul ITCSMS sau LCCSMS în a cărui
rază teritorială îşi au sediul social central sau în contul
ITCSMS sau LCCSMS în a cărui rază teritorială de activitate sunt
amplasate punctele de lucru.
A.(3) Procedura de verificare a dotărilor
tehnico-materiale se desfăşoară după cum urmează:
a) inspectorul oficial desemnat de director
verifică scriptic şi faptic, în teren, documentaţia depusă
de solicitant şi încheie un proces-verbal conform modelului prevăzut
în anexa nr. 5, arătând dacă sunt sau nu sunt îndeplinite
condiţiile materiale necesare realizării activităţii
respective;
b) în cazul neîndeplinirii condiţiilor
prevăzute, de comun acord cu solicitantul, se poate stabili un termen
pentru realizarea acestora, dar nu mai mult de 15 zile calendaristice de la
data verificării;
c) dacă după expirarea acestui termen
condiţiile nu sunt îndeplinite, directorul ITCSMS şi/sau LCCSMS
respinge autorizarea, iar solicitantul are dreptul să depună o
nouă cerere, atunci când consideră că îndeplineşte
condiţiile necesare.
B. Procedura de verificare a cunoştinţelor
corespunzătoare necesare pentru activitatea sau activităţile
pentru care se solicită autorizarea se desfăşoară astfel:
a) solicitantul va prezenta autorităţii
următoarele documente:
(i) decizia de desemnare a persoanei angajate responsabile
cu derularea activităţilor specifice sau declaraţia pe propria
răspundere prin care aceasta se declară responsabilă pentru
respectiva activitate;
(ii) curriculum vitae al persoanei desemnate;
(iii) după caz, copii ale documentelor de
pregătire profesională în domeniul seminţelor şi
materialului săditor;
b) personalul responsabil prevăzut la lit. a) va
fi verificat prin testarea cunoaşterii legislaţiei şi a normelor
tehnice specifice activităţii pentru care s-a solicitat autorizarea;
c) testarea se va face pe baza unei tematici puse la
dispoziţia operatorului economic, la solicitarea acestuia, de către
ITCSMS sau LCCSMS. La cererea operatorilor economici, înainte de testare se pot
organiza instruiri de către ITCSMS si/sau LCCSMS;
d) comisia de examinare va fi formată din 3 sau 5
specialişti în domeniul de activitate solicitat, din cadrul ITCSMS sau
LCCSMS, desemnată prin decizia conducătorului unităţii;
e) testarea se va face în scris, pe bază de
test-grilă. Chestionarele specifice pe domenii de activitate întocmite de
fiecare ITCSMS sau LCCSMS vor fi aprobate în prealabil de autoritatea
competentă din cadrul MAPDR;
f) se consideră atestată persoana care a
răspuns corect la minimum 70% din întrebări;
g) rezultatul testării se aduce la
cunoştinţa operatorului economic în termen de 3 zile lucrătoare.
Persoana testată care a fost declarată respinsă are dreptul la
retestare, contra cost, la o dată stabilită de comun acord;
h) pentru persoana atestată, ITCSMS sau LCCSMS
eliberează un certificat de atestare, al cărui model este
prevăzut în anexa nr. 2, cu termen de valabilitate de 4 ani;
i) certificatele de atestare emise până la data
intrării în vigoare a prezentului ordin rămân valabile până la
expirare;
j) nu se organizează testarea personalului
dacă cererea şi documentaţia depuse au fost respinse la
verificarea privind condiţiile tehnico-materiale necesare pentru
activitatea respectivă.
B. (1) O persoană atestată în alt stat membru
nu necesită atestare de către autoritatea competentă
română.
B. (2) ITCSMS şi LCCSMS organizează instruiri
anuale sau ori de câte ori apar reglementări noi în domeniu, contra cost,
cu participarea personalului atestat profesional sau neatestat al operatorilor
economici autorizaţi.
C. Directorul ITCSMS şi LCCSMS aprobă
înregistrarea operatorilor economici şi autorizarea
activităţilor solicitate, dacă au fost îndeplinite
condiţiile de înregistrare şi autorizare.
C. (1) Autorizaţia se acordă separat, pe
fiecare tip de activitate, eliberându-se următoarele tipuri de
autorizaţii, în următoarele condiţii:
a) autorizaţia de producere a seminţelor
şi materialului săditor se acordă operatorilor economici care
multiplică sămânţă şi material săditor
proprietate proprie sau sub responsabilitatea sa, conform normelor în vigoare
şi operatorilor economici care prestează servicii de multiplicare a
seminţelor şi materialului săditor proprietate a altor operatori
economici autorizaţi în România sau firme recunoscute de
autorităţi, organizaţii profesionale de profil din alte state
membre ale UE, prin contracte de multiplicare;
b) autorizaţia de prelucrare a seminţelor
şi materialului săditor se acordă operatorilor economici care
efectuează una sau mai multe operaţiuni privind: condiţionarea,
formarea loturilor, ambalarea, închiderea şi etichetarea seminţelor
şi materialului saditor proprietate proprie sau prin contracte de
prestări de servicii cu alţi proprietari, conform normelor în
vigoare;
c) autorizaţia de comercializare a seminţelor
şi materialului saditor se acordă operatorilor economici care efectuează
operaţiuni de comerţ angro şi cu amănuntul, cu
sămânţă şi material saditor, în conformitate cu prevederile
art. 13 alin. (1) din Legea nr. 266/2002 şi ale normelor în vigoare;
d) autorizaţie separată pentru fiecare punct
de lucru, care deţine bază materială de producere, prelucrare
sau comercializare, dacă sunt înregistrate oficial la registrul
comerţului, cu excepţia celor care comercializează cu
amănuntul seminţe şi material saditor către beneficiarii finali
neprofesionişti.
Art. 6. - (1) Pot fi exceptate de la prevederile art. 5
pct. C lit. c) persoanele fizice sau juridice, distribuitori
neprofesionişti de seminţe şi material saditor, care:
a) comercializează cu amănuntul ambalaje mici
de seminţe sau plante la bucată sau în ambalaj individual, provenite
de ia furnizori profesionişti, autorizaţi de ITCSMS sau LCCSMS, cu
respectarea regulilor şi normelor specifice în vigoare, destinate
utilizatorilor finali neprofesionişti, în pieţe şi magazine al
căror obiect principal de activitate nu este comercializarea
seminţelor şi materialului saditor;
b) comercializează seminţele şi
materialul saditor prevăzute la lit. a) în numele lor cu împuternicirea
unui furnizor angrosist autorizat în România sau în alt stat membru al Uniunii
Europene.
(2) Furnizorul angrosist autorizat, prevăzut la
alin. (1), are următoarele obligaţii:
a) este responsabil de calitatea produselor
comercializate şi de respectarea regulilor si normelor tehnice de aplicare
a Legii nr. 266/2002;
b) emite o împuternicire anuală sau pentru anumite
perioade pentru fiecare distribuitor intermediar care comercializează în
numele său, împuternicire disponibilă la cererea
autorităţilor;
c) obligă distribuitorii împuterniciţi
conform prevederilor alin. (2) lit. b) să ţină o
evidenţă clară a cantităţilor primite şi vândute;
d) ţine o listă anuală sau pe anumite
perioade, cuprinzând numele, adresa şi locul de vânzare ale
distribuitorilor împuterniciţi să comercializeze în numele său
şi sortimentul produselor de vânzare, care va fi pusă la
dispoziţia ITCSMS sau LCCSMS din judeţul în care aceşti
distribuitori îşi desfăşoară activitatea.
(3) Nerespectarea prevederilor alin. (2) poate atrage
retragerea dreptului de comercializare prin distribuitori împuterniciţi.
Art. 7. - (1) Autorizaţia eliberată de
autoritate este formular tipizat, al cărui model este prevăzut în
anexa nr. 3.
(2) Autorizaţiile de funcţionare eliberate
până la data intrării în vigoare a prezentului ordin rămân
valabile pentru o perioadă de 12 luni de la data intrării în vigoare
a prezentului ordin. Autorizaţiile noi îşi vor păstra codul avut
anterior.
Art. 8. - ITCSMS şi/sau LCCSMS vor ţine
evidenţa operatorilor economici autorizaţi, vor supraveghea şi
vor monitoriza pe toata durata autorizării activităţile
acestora.
Art. 9. - (1) Autorizaţiile sunt documente cu
regim special.
(2) Tehnoredactarea, tipărirea şi
evidenţa acestora se vor realiza în conformitate cu legislaţia în
vigoare şi sub supravegherea autorităţii competente din cadrul
MAPDR.
(3) Fondurile necesare pentru multiplicarea
autorizaţiilor vor fi asigurate de către ITCSMS şi/sau LCCSMS.
(4) Autorizaţia va purta un număr de ordine
care va constitui numărul de cod unic al punctului de lucru sau al
sediului social al operatorului economic, număr ce va fi înscris pe toate
documentele oficiale sau ale operatorului economic, eliberate în
legătură cu seminţele şi materialul saditor produse,
prelucrate sau comercializate de acesta.
(5) Numărul de cod va fi format asfel:
a) prima parte se constituie din iniţialele
judeţului, utilizându-se codul naţional pentru automobile;
b) a doua parte va fi formată din 4 cifre începând
de la 0001, identificând operatorul economic în ordinea eliberării
autorizaţiilor;
c) a treia parte va fi formată din 3 litere
reprezentând:
(i) prima literă A - operator economic autorizat
pentru producerea seminţelor şi materialului saditor; de exemplu:
A00;
(ii) a doua literă B - operator economic autorizat
pentru prelucrarea seminţelor şi materialului saditor; de exemplu:
0B0;
(iii) a treia literă C - operator economic
autorizat pentru comercializarea seminţelor şi materialului saditor;
de exemplu: 00C.
(6) Autoritatea competentă din cadrul MAPDR va
putea completa sau modifica sistemul de codificare şi va ţine
evidenţa informatizată a operatorilor economici autorizaţi.
Art. 10. - (1) Anual, ITCSMS şi/sau LCCSMS vor
monitoriza activitatea desfăşurată de operatorii economici, în
scopul verificării îndeplinirii continue a cerinţelor prevăzute
la art. 5 din Legea nr. 266/2002. Verificarea se face în baza unei fişe de
supraveghere şi monitorizare a activităţii operatorului
economic.
(2) Verificarea activităţii operatorilor
economici prevăzută la alin. (1) se face de către ITCSMS sau
LCCSMS cu cel puţin 30 de zile înainte de îndeplinirea termenului de un an
de la precedenta verificare.
(3) Operatorii economici autorizaţi au
obligaţia de a anunţa în scris, în termen de 15 zile calendaristice,
orice modificare intervenită după obţinerea autorizaţiei.
Personalul nou-angajat va fi testat conform prezentei metodologii.
Art. 11. - (1) Autorizaţia acordată în urma
înregistrării şi autorizării unui operator economic pentru
producerea, prelucrarea şi/sau comercializarea seminţelor, după
caz, poate fi retrasă temporar sau definitiv numai de către
autoritatea competentă care a eliberat-o, dacă se constată
că au fost încălcate obligaţiile ce îi revin potrivit art. 5 din
Legea nr. 266/2002 sau dacă nu mai desfăşoară
activităţile în domeniu timp de 3 ani consecutivi şi cu
respectarea prevederilor Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu
modificările şi completările ulterioare.
(2) Personalul împuternicit al autorităţii
competente din cadrul MAPDR, ITCSMS şi LCCSMS poate constata nerespectarea
condiţiilor de autorizare şi poate retrage autorizaţiile
eliberate, în urma încheierii unui proces-verbal conform modelului
prevăzut în anexa nr. 6.
(3) Retragerea autorizaţiei nu exonerează
operatorul economic de măsurile luate şi sancţiunile
prevăzute în art. 50, pentru măsurile şi contravenţiile
prevăzute la art. 47 şi 48 din Legea nr. 266/2002.
(4) Orice decizie a autorităţii competente,
inclusiv refuzul sau retragerea unei autorizaţii, trebuie motivată
corespunzător şi poate fi atacată în faţa instanţelor
judecătoreşti, potrivit dreptului comun.
(5) In cazul în care operatorul economic a pierdut
autorizaţia, acesta este obligat să o declare nulă într-o
publicaţie locală sau centrală şi să solicite
autorităţii emitente eliberarea unei noi autorizaţii.
(6) Operatorul economic căruia i s-a retras
autorizaţia poate face contestaţie, care va avea următorul curs:
a) către directorul ITCSMS sau LCCSMS, în termen
de 15 zile calendaristice de la data încheierii procesului-verbal de retragere
temporară sau definitivă a autorizaţiei;
b) directorul ITCSMS sau LCCSMS va analiza
contestaţia, va verifica şi va decide în termen de 5 zile
lucrătoare de la data primirii acesteia;
c) în cazul respingerii contestaţiei de către
directorul ITCSMS sau LCCSMS, operatorul economic poate depune plângere la
autoritatea competentă din cadrul MAPDR în termen de 15 zile
calendaristice de la data respingerii contestaţiei;
d) autoritatea competentă va soluţiona
contestaţia în termen de 30 de zile calendaristice de la data
înregistrării contestaţiei. Decizia autorităţii competente
poate fi atacată la instanţa de contencios administrativ în
conformitate cu prevederile Legii nr. 554/2004, cu modificările şi
completările ulterioare.
Art. 12. - Operatorul economic poate relua procedura de
obţinere a autorizaţiilor care au fost retrase, dupa înlăturarea
situaţiilor care au impus măsura retragerii, cu plata tarifelor
aferente.
Art. 13. - ITCSMS sau LCCSMS asigură arhivarea
documentaţiei specifice care a stat la baza eliberării
autorizaţiei, retragerilor şi reautorizărilor.
Art. 14. -Anexele nr. 1-6 fac parte integrantă din
prezenta metodologie.
ANEXA Nr. 1 la metodologie
Operator economic
.....................................................
.....................................................
Nr...............din.............................
Se aprobă autorizarea
pentru........................
Director
CERERE
privind obţinerea autorizaţiei de
producere/prelucrare/comercializare a seminţelor şi a materialului
săditor
Operatorul economic (denumirea operatorului economic
care solicită autorizarea) ..............................................................................................,
cu sediul în localitatea.....................................................,
str........................................... nr.........., cod
poştal..............,
judeţul/sectorul...............................,
telefon..............................., fax..............................,
e-mail........................................., înregistrat la Oficiul
Naţional al Registrului Comerţului cu nr...................................
din........................................, reprezentat
prin............................................................, având
funcţia de (Se scrie numele şi prenumele persoanei împuternicite.)
......................................................................................................
solicit autorizaţia de producere/prelucrare/comercializare a
seminţelor şi a materialului săditor a Societăţii/
punctului de lucru .......................................................................................................
la următoarele specii sau grupe de specii:
........................................................................................................................................................................ .........................................................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
în conformitate cu legislaţia în vigoare: [denumirea legii şi a
ordinului (lor) ministrului agriculturii, pădurilor şi
dezvoltării rurale)] ....................................
.................................................................................................,
pentru operaţiunea (ile)
.......................................................................................................,
Anexăm la prezenta cerere următoarele
documente:
1. copie xerox a statutului, pentru
societăţile comerciale, asociaţii cu personalitate
juridică, cu specificarea obiectului de activitate în domeniu sau a
autorizaţiei conform Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr.
44/2008 privind desfăşurarea activităţilor economice de
către persoanele fizice autorizate, întreprinderile individuale şi
întreprinderile familiale, cu modificările ulterioare, pentru persoanele
fizice;
2. copie xerox a Certificatului de înregistrare
eliberat de Oficiul Naţional al Registrului Comerţului;
3. copie xerox a Certificatului de înregistrare
fiscală în scop de TVA;
4. asigurarea dotării tehnico-materiale (anexele
nr. 1a, 1b sau 1c, la cerere, împreună cu copiile xerox ale documentelor
doveditoare);
5. dosarul de prezentare a personalului angajat care
urmează a se ocupa de producerea/prelucrarea/comercializarea
seminţelor şi a materialului săditor (copie de pe
diplomă/calificări în domeniu, curriculum vitae, copie a contractului
individual de muncă).
Declar pe propria răspundere că nu am suferit
sancţiuni în legătură cu activitatea pentru care solicităm
autorizaţie şi vom respecta dispoziţiile prevăzute în Legea
nr. 266/2002 privind producerea, prelucrarea, controlul şi certificarea
calităţii, comercializarea seminţelor şi a materialului săditor,
precum şi înregistrarea soiurilor de plante şi în normele legale în
vigoare.
Mă oblig să anunţ orice modificare
intervenită în documentaţia depusă pentru înregistrare în termen
de 15 zile calendaristice de la data producerii modificării.
Data...................................................
...........................................................
(numele, prenumele, semnătura şi
ştampila, după caz)
Cererea se depune în două exemplare, dintre care
un exemplar se înapoiază operatorului economic.
Formular-tip Ordinul ministrului agriculturii,
pădurilor şi dezvoltării rurale nr.
ANEXA Nr. 1a) la cerere
Asigurarea dotării tehnico-materiale pentru
producerea seminţelor şi a materialului săditor
Operatorul economic.............................................................,
adresa .................................................................
Punct de
lucru......................................................., adresa
..................................................................................
1. Suprafaţa de teren
Amplasamentul (localitatea)
|
1 .a) Suprafaţa agricolă - ha
|
|
|
|
|
1 .b) Suprafaţa arabilă - ha
|
|
|
|
|
1.c) Alte folosinţe
.............................. ...- ha
.............................. ... - ha
.............................. ... - ha
|
|
|
|
|
1.1. Suprafaţa destinată culturilor de seminţe
şi materialului săditor
|
1.1.a) Culturi semincere pe specii sau grupe de
specii - ha 1.1.
b) Material săditor* -ha
|
|
|
|
|
* Se specifică: legumicol, fructifer, ornamental,
viticol etc.
NOTĂ:
Se anexează schiţa terenului şi titlul
de folosinţă (proprietate, arendă, închiriere, concesionare
etc.)
2. Dotări
2.1. Spaţii de depozitare
|
Amplasamentul (localitatea)
|
Număr Nr.
|
|
|
|
|
Suprafaţa m2 Capacitate
tone
|
|
|
|
|
2.2. Spaţii speciale (sere, solare, răsadniţe de
altoire, sortare, forţare etc.)
Suprafaţa m2
|
|
|
|
|
2.3. Maşini şi utilaje agricole specifice
(denumire, nr.) în proprietate sau prin contract
........................................................................................................................................................................ .........................................................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
3. Baza biologică a seminţelor şi a
materialului de înmulţire şi plantare (Se specifică dacă
este proprie, cumpărată, contract de reprezentare etc.)
........................................................................................................................................................................ .........................................................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
4. Alte elemente:
........................................................................................................................................................................ .........................................................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
..........................................
(semnătura solicitantului)
Data.......................................
ANEXA Nr. 1b) la cerere
Asigurarea dotării tehnico-materiale pentru
prelucrarea seminţelor şi a materialului săditor
1. Dotări
1.1. Spaţii de depozitare şi
condiţionare
Localitatea
|
Destinaţia construcţiei
|
Tipul construcţiei
Stare
|
Suprafaţa
- m2-
|
capacitate
- tone -
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1.2. Utilaje de condiţionare, uscare, tratare
Localitatea
|
Denumirea utilajului
|
Tipul Stare
|
Nr. (buc.)
|
Productivitate
- t/h -
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1.3. Utilaje pentru ambalare, cântărire,
etichetare
Localitatea
|
Denumirea utilajului
|
Tipul Stare
|
Nr. (buc.)
|
Productivitate
- t/h -
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1.4. Aparatura de laborator (în stare de funcţionare
corespunzătoare)
Localitatea
|
Denumirea aparatului
|
Tipul
|
Nr. (buc.)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1.5. Mijloace de transport
Denumirea
|
Tipul Stare
|
Nr. (buc.)
|
Capacitate
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2. Alte elemente:
........................................................................................................................................................................ .........................................................
Data.....................................................
............................................................
(semnătura solicitantului)
ANEXA Nr. 1c) la cerere
Asigurarea dotării tehnico-materiale pentru
comercializarea seminţelor şi a materialului săditor
1. Dotări
1.1. Spaţii de depozitare
Adresa
|
Tipul depozitului
|
Suprafata
- m2-
|
capacitate
- tone -
|
Stare
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2. Provenienţa seminţei şi a
materialului săditor
(producţie proprie, cumpărare, contracte de
multiplicare, reprezentare etc.)
........................................................................................................................................................................ .........................................................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
3. Alte elemente:
........................................................................................................................................................................ .........................................................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
Data............................
.....................................
(semnătura solicitantului)
ANEXA Nr. 2 la metodologie
Inspectoratul Teritorial pentru Calitatea
Seminţelor şi a Materialului
Săditor............./
Laboratorul Central pentru Calitatea Seminţelor
şi a Materialului Săditor
CERTIFICAT DEATESTARE
pentru activitatea de
producere/prelucrare/comercializare a seminţelor şi a materialului
săditor
Nr...........din.............
Se acordă domnului/doamnei (numele şi
prenumele)
....................................................................................................................................,
domiciliat(ă) în
..........................................................................................,
posesor/posesoare al/a BI/CI seria........nr.......................,
(domiciliul stabil) eliberat(ă) de
...................................................................la data
de.................................
Subsemnaţii,........................................................................................................................................................................ .....,
desemnaţi pentru verificarea profesională a persoanei prevăzute
în fişa de prezentare depusă de operatorul economic
......................................................................................................,
la dosarul cererii nr.......................... din..................... sau de
persoana fizică..........................................., pentru
obţinerea autorizaţiei de ...........................a
seminţelor/a materialului săditor, are competenţa şi
experienţa necesară pentru desfăşurarea
activităţii în domeniu.
Data.......................
..............................
...............................
..............................
(semnătura examinatorilor)
Director,
Termen de valabilitate 4 ani.
Formular-tip
Ordinul ministrului agriculturii, pădurilor
şi dezvoltării rurale nr........../
ANEXA Nr. 3 la metodologie
ROMANIA
MINISTERUL AGRICULTURII,
PĂDURILOR ŞI DEZVOLTĂRII RURALE
Inspecţia Naţională
pentru Calitatea Seminţelor
|
ROMANIA
MINISTERUL AGRICULTURII,
PĂDURILOR ŞI DEZVOLTĂRII RURALE
Inspecţia Naţională
pentru Calitatea Seminţelor
|
AUTORIZAŢIA Nr.........
pentru
producerea/prelucrarea/comercializarea seminţelor şi a materialului
săditor
In temeiul art. 4 din Legea nr. 266/2002, prin prezenta
autorizăm operatorul economic
....................................................., cu sediul în
localitatea ......................,
str......................................... nr........, judeţul
....................., înregistrat la Oficiul National al Registrului
Comerţului cu nr...........................din.....................,
pentru producerea/prelucrarea/comercializarea seminţelor şi a
materialului săditor din următoarele specii sau grupe de specii:
.......................................................................................................
........................................................................................pentru
activitatea desfăşurată la :............................................................
|
AUTORIZAŢIA
Nr...............
pentru......................................seminţelor
si a materialului săditor
In temeiul art. 4 din Legea nr. 266/2002 privind producerea,
prelucrarea, controlul şi certificarea calităţii,
comercializarea seminţelor şi a materialului săditor, precum
şi înregistrarea soiurilor de plante, se autorizează operatorul
economic:
...................................................................................................................................
cu sediul în
localitatea................................................,
str................................... nr...........,
judeţul......................................................, înregistrat
la Oficiul National al Registrului Comerţului cu
nr......................... din ......................., pentru.
........................................................... seminţelor
şi a materialului de înmulţire şi plantare din
următoarele specii sau grupe de specii:
...................................................................................................................................
pentru activitatea desfăşurată la:
..................................................................................................................................
...................................................................................................................................
...................................................................................................................................
(amplasament, localitatea, punct de lucru)
|
Data......................
|
Prezenta autorizaţie poate fi retrasă în conformitate
cu art. 6 din Legea nr. 266/2002.
Operatorul economic autorizat este obligat să anunţe
emitentul prezentei autorizaţii despre orice modificare intervenită
în documentaţia depusă la autorizare, în termen de 15 zile
calendaristice de la producerea modificării.
|
|
Inspectoratul Teritorial pentru Calitatea Seminţelor si a
Materialului Săditor................../
Laboratorul Central pentru Calitatea Seminţelor şi a
Materialului Săditor
|
Inspectoratul Teritorial pentru
Calitatea Seminţelor si a Materialului Săditor................./Laboratorul
Central pentru Calitatea Seminţelor şi a Materialului Săditor
|
Data.....................
|
Director
......................
|
Director,
...................................
(numele, prenumele, semnătura
şi ştampila)
|
ANEXA Nr. 4 la metodologie
REGISTRU DE INTRĂRI ŞI IEŞIRI
(model)
Operatorul
economic.........................................................
Adresa
.............................................................................
Tel./fax...............................................,
e-mail....................
Autorizaţia
nr.....................................................................
Nr. crt.
|
Specia/
Soiul
|
Categoria
seminţei
|
INTRĂRI
|
IEŞIRI
|
STOC
|
Producţie
proprie
|
De la
alţi operatori economici din intern
sau din
import
|
Documentul
de intrare, nr. şi data
|
Nr.
şi data
documentului
oficial,
etichete,
nr.
|
Lot nr.
|
Cantitatea
intrată
(kg sau
buc.)
|
Livrat la:
Cantitatea
(kg sau
buc.)
|
Documentul
de ieşire, nr. şi data
|
Depozit
|
Cantitatea
(kg sau buc.)
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
7
|
8
|
9
|
10
|
11
|
12
|
13
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Note:
Col. 1. Numărul de ordine.
Col. 2. Specia şi soiul respectiv. In cazul
mixturilor se va specifica cuvântul „mixtură" şi se vor indica
speciile şi soiurile, după caz.
Col. 3. Categoria seminţei. In cazul mixturilor se
va specifica cuvântul „mixtură".
Col. 4. Indică numele operatorului economic,
sediul social/punctul de lucru.
Col. 5. Numele operatorului economic de unde a fost
cumpărată sămânţa sau materialul săditor (Se trec
firma şi ţara.).
Col. 6. Felul documentului cu care a intrat
sămânţa sau materialul săditor, numărul şi data.
Col. 7. Numărul şi data documentului oficial
de certificare a seminţei sau a materialului săditor/Buletin de
analiză, ISTA sau tip ISTA sau alt model, după caz, numărul
etichetei ori intervalul de etichete.
Col. 8. Numărul lotului din documentul oficial de
certificare sau numărul lotului acordat de furnizor, după caz.
Col. 9. Cantitatea intrată conform documentului
menţionat la pct. 6.
Col. 10. Persoana fizică sau juridică la care
s-a livrat sămânţa sau materialul săditor şi cantitatea
livrată.
Col. 11. Felul documentului cu care s-a efectuat
livrarea seminţei sau materialului săditor, numărul acestuia,
precum şi data livrării.
Col. 12. Locul de depozitare a stocului.
Col. 13. Cantitatea rămasă pe stoc după
ce s-a efectuat livrarea unei anumite sau a întregii cantităţi de
sămânţă sau material săditor.
Observaţie: Registrul poate fi adaptat la
specificul activităţii de către operatorul economic cu acordul
inspectoratului teritorial pentru calitatea seminţelor şi a
materialului săditor sau al Laboratorului Central pentru Calitatea
Seminţelor şi a Materialului Săditor.
ANEXA Nr. 5 la metodologie
Inspectoratul Teritorial pentru Calitatea
Seminţelor şi a Materialului Săditor................................./
Laboratorul Central pentru Calitatea Seminţelor
şi a Materialului Săditor
PROCES-VERBAL
încheiat astăzi,.......................
Subsemnaţii,.......................................................,
inspector oficial la Inspectoratul Teritorial pentru Calitatea Seminţelor
şi a Materialului Săditor ................................./
Laboratorul Central pentru Calitatea Seminţelor şi a Materialului
Săditor, şi dl (dna) ......................................................................,
reprezentant al operatorului economic
......................................................................,
în conformitate cu cerinţele Ordinului ministrului
agriculturii, pădurilor şi dezvoltării rurale nr. 769/2009, am
procedat astăzi, ....................., la verificarea scriptică
şi faptică a documentaţiei' privind asigurarea bazei materiale
pentru producerea/prelucrarea/comercializarea seminţelor şi a
materialului săditor, constatând următoarele:
- baza materială şi documentaţia corespund/nu
corespund datorită:
........................................................................................................................................................................ .........................................................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
- registrul de intrări şi ieşiri:
........................................................................................................................................................................ .........................................................
- termen de completare a documentaţiei: (maximum 15
zile calendaristice)
........................................................................................................................................................................ .........................................................
Inspector oficial,
......................................................................
(numele, prenumele, semnătura si stampila)
Operator economic,
......................................................................
(numele, prenumele, semnătura şi
ştampila)
Se va întocmi în două exemplare, dintre care unul
rămâne la operatorul economic.
ANEXA Nr. 6 la metodologie
Inspectoratul Teritorial pentru Calitatea
Seminţelor şi a Materialului Săditor................./
Laboratorul Central pentru Calitatea Seminţelor
şi a Materialului Săditor
PROCES-VERBAL
de retragere temporară/definitivă a
autorizaţiei de producere/prelucrare/comercializare a seminţelor
şi a materialului săditor
încheiat astăzi,...................
Subsemnatul,......................................................,
inspector oficial la Inspectoratul Teritorial pentru Calitatea Seminţelor
şi a Materialului Săditor...................................../
Laboratorul Central pentru Calitatea Seminţelor şi a Materialului
Săditor, am constatat că operatorul
economic.........................................., reprezentat
de............., având funcţia de............., cu sediul/punctul de lucru
în localitatea ................................ Judeţul
......................, a încălcat prevederile art. 5 pct (motivaţia)
.........................................
......................................................................................
din Legea nr. 266/2002 privind producerea, prelucrarea, controlul şi
certificarea calităţii, comercializarea seminţelor şi a
materialului săditor, precum şi înregistrarea soiurilor de plante,
în conformitate cu prevederile art.........din Ordinul
ministrului agriculturii, pădurilor şi dezvoltării rurale nr.
769/2009, se retrage Autorizaţia de producere/prelucrare/comercializare a
seminţelor şi a materialului săditor
nr.................................................,
seria......................din data de.................................
Cu drept de contestaţie la directorul
Inspectoratului Teritorial pentru Calitatea Seminţelor şi a
Materialului Săditor.................../Laboratorului Central pentru
Calitatea Seminţelor şi a Materialului Săditor în termen de 15
zile calendaristice de la data încheierii procesului-verbal de retragere a
autorizaţiei.
Inspector oficial,
......................................................................
(numele, prenumele, semnătura şi
ştampila)
Operator economic,
......................................................................
(numele, prenumele, semnătura şi ştampila)
Se va întocmi în două exemplare, dintre care un
exemplar se trimite operatorului economic şi celălalt se
păstrează la inspectoratul teritorial pentru calitatea
seminţelor şi a materialului săditor/Laboratorul Central pentru
Calitatea Seminţelor şi a Materialului Săditor.