Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 81 din 6 octombrie 2006

pentru aprobarea Regulamentului nr. 15/2006 privind prezentarea recomandarilor pentru investitii in instrumente financiare

ACT EMIS DE: COMISIA NATIONALA A VALORILOR MOBILIARE

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 943 din 22 noiembrie 2006



In conformitate cu prevederile art. 1, art. 2 şi ale art. 7 alin. (3), (10) şi (15) din Statutul Comisiei Naţionale a Valorilor Mobiliare, aprobat prin Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 25/2002, aprobată cu modificări prin Legea nr. 514/2002, modificată şi completată prin Legea nr. 297/2004 privind piaţa de capital,

având în vedere prevederile art. 256 alin. (2) din Legea nr. 297/2004 privind piaţa de capital,

Comisia Naţională a Valorilor Mobiliare a hotărât, în şedinţa din data de 25 septembrie 2006, emiterea următorului ordin:

Art. 1. - Se aprobă Regulamentul nr. 15/2006 privind prezentarea recomandărilor pentru investiţii în instrumente financiare, prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.

Art. 2. - Regulamentul menţionat la art. 1 intră în vigoare la data publicării acestuia şi a prezentului ordin în Monitorul Oficial al României, Partea I, şi va fi publicat şi în Buletinul Comisiei Naţionale a Valorilor Mobiliare şi pe site-ul acesteia (www.cnvmr.ro).

Art. 3. - Direcţia reglementare din cadrul Direcţiei generale autorizare reglementare împreună cu Secretariatul general şi cu directorul general executiv vor urmări ducerea la îndeplinire a prevederilor prezentului ordin.

Preşedintele Comisiei Naţionale a Valorilor Mobiliare,

Gabriela Anghelache

ANEXA

REGULAMENTUL   Nr. 15/2006

privind prezentarea recomandărilor pentru investiţii în instrumente financiare

Art. 1. - Prezentul regulament stabileşte norme cu privire la prezentarea către public a recomandărilor pentru investiţii în instrumente financiare ale pieţei de capital şi la prezentarea publică a conflictelor de interese în care se pot afla persoanele care produc sau distribuie informaţii referitoare la strategii de investiţii.

Art. 2. - (1) Termenii şi expresiile utilizate în prezentul regulament au semnificaţia prevăzută în Legea nr. 297/2004 privind piaţa de capital, cu modificările şi completările ulterioare.

(2) In sensul prezentului regulament, termenii şi expresiile de mai jos au următoarele semnificaţii:

a)   recomandare - cercetare sau informaţie care recomandă ori sugerează, implicit sau explicit, o strategie de investiţii cu privire la unul ori mai multe instrumente financiare sau la emitenţi de instrumente financiare - de a cumpăra, a vinde, a menţine, a subscrie sau de a exercita un drept conferit de un asemenea instrument -, inclusiv orice opinie emisă privind preţul sau valoarea prezentă ori viitoare a acestor instrumente, destinată unor canale de distribuţie sau publicului ori susceptibilă să ajungă la cunoştinţa publicului sub orice formă scrisă sau nescrisă. Recomandare nescrisă înseamnă orice recomandare verbală transmisă direct sau prin intermediul unor mijloace audiovizuale ori o recomandare publicată pe o pagină de internet sau prin intermediul oricărui alt sistem electronic;

b)   cercetare sau altă informaţie care recomandă ori sugerează o strategie de investiţii:

1. o informaţie produsă de către un consultant de investiţii, o societate de servicii de investiţii financiare, o instituţie de credit, orice altă persoană al cărei principal obiect de activitate constă în realizarea de recomandări sau de către o persoană fizică ce desfăşoară activitate pentru aceştia în baza unui contract de muncă ori altfel şi care, în mod direct sau indirect, exprimă o anumită recomandare de investiţii referitoare la un instrument financiar sau un emitent de instrumente financiare;

2. o informaţie realizată de către o altă persoană decât cele menţionate la pct. 1, în special de către un ziarist profesionist definit conform Codului deontololgic al ziaristului, adoptat de Clubul Român de Presă, şi care recomandă în mod direct investirea într-un anumit instrument financiar;

c)  persoană relevantă - o persoană fizică sau juridică ce produce ori difuzează recomandări în exerciţiul profesiei, al administrării propriei afaceri sau în nume personal;

d)  emitent - emitentul unui instrument financiar la care se referă, direct sau indirect, o anumită recomandare pentru investiţii;

e)  canal de distribuţie - modalitatea prin care informaţia este sau ar putea fi făcută publică, iar prin informaţie care ar putea fi făcută publică se înţelege orice informaţie la care are ori poate avea acces un număr mare de persoane;

f)   reglementări adecvate - orice norme în vigoare, inclusiv cele de autoreglementare, cu privire la prezentarea corectă a cercetărilor sau a altor informaţii menite să recomande ori să sugereze o strategie de investiţii, aşa cum sunt definite la lit. b), precum şi la informarea publicului în legătură cu eventualele conflicte de interese;

g)   editori - editorii de presă care îşi desfăşoară activitatea în presa scrisă, radio, televiziune sau în cadrul serviciilor de comunicaţie prin internet;

h) difuzori de presă - agenţiile de presă, precum şi oricare alte servicii de difuzare a ştirilor.

Art. 3. - (1) Orice recomandare trebuie să menţioneze în mod clar şi vizibil identitatea persoanei care a produs-o şi, în special, numele şi funcţia persoanei care a realizat recomandarea, precum şi denumirea persoanei juridice responsabile pentru producerea ei.

(2)  In cazul în care persoana relevantă este o societate de servicii de investiţii financiare (S.S.I.F.) sau o instituţie de credit, recomandarea trebuie să cuprindă informaţii cu privire la autoritatea de reglementare însărcinată cu supravegherea respectivei persoane.

(3)  In cazul în care persoana relevantă nu este nici o S.S.I.F. şi nici o instituţie de credit, dar este subiect al unor reglementări proprii, recomandarea trebuie să facă referire şi la acestea.

(4)  In cazul recomandărilor nescrise, cerinţele prevăzute la alin. (1) şi (2) se vor considera îndeplinite dacă recomandarea include o trimitere la locul în care aceste informaţii pot fi direct şi uşor accesate de către public, de exemplu adresa de internet a persoanei relevante.

(5)  Alin. (1) şi (2) nu se vor aplica ziariştilor, editorilor şi difuzorilor de presă care sunt subiect al unor reglementări adecvate echivalente, inclusiv cele profesionale, cu condiţia ca acestea să aibă efecte similare cu cele prevăzute la respectivele alineate.

(6)  Comisia Naţională a Valorilor Mobiliare (C.N.V.M.) se va pronunţa asupra caracterului echivalent al oricărei reglementări menţionate la alin. (5), precum şi asupra naturii similare a efectelor produse de aceasta.

Art. 4. - (1) Persoanele relevante se vor asigura, pe cât posibil, de faptul că producerea şi/sau distribuţia de recomandări se fac cu respectarea următoarelor condiţii:

a)   separarea clară a faptelor de interpretări, aprecieri sau opinii proprii;

b)   utilizarea unor surse credibile sau, în cazul în care există suspiciuni cu privire la credibilitatea acestor surse, indicarea acestora;

c)   prezentarea explicită a tuturor previziunilor şi nivelurilor de preţ, precum şi a principalelor ipoteze avute în vedere.

(2)  In cazul recomandărilor nescrise, cerinţele prevăzute la alin. (1) se vor considera îndeplinite dacă recomandarea include o trimitere la locul în care aceste informaţii pot fi direct şi uşor accesate de către public, de exemplu adresa de internet a persoanei relevante.

(3)   Persoana relevantă trebuie să ia toate măsurile astfel încât recomandările sale să poată fi justificate în cazul unei solicitări în acest sens din partea C.N.V.M.

(4)  Alin. (1) şi (3) nu se vor aplica ziariştilor, editorilor şi difuzorilor de presă care sunt subiect al unor reglementări adecvate echivalente, inclusiv cele profesionale, cu condiţia ca acestea să aibă efecte similare cu cele prevăzute la respectivele alineate.

(5)   C.N.V.M. se va pronunţa asupra caracterului echivalent al oricărei reglementări menţionate la alin. (4), precum şi asupra naturii similare a efectelor produse de aceasta.

Art. 5. - (1) In cazul în care persoana relevantă este un consultant de investiţii, o S.S.I.F., o instituţie de credit, o persoană juridică implicată cu aceştia, o persoană relevantă al cărei obiect de activitate este producerea de recomandări sau o persoană fizică ce desfăşoară activitate pentru aceştia în baza unui contract de muncă ori altfel, aceasta trebuie să se asigure că sunt îndeplinite obligaţiile prevăzute la art. 4, precum şi, cel puţin, următoarele condiţii:

a)   toate sursele importante sunt indicate în mod adecvat, inclusiv emitentul, precum şi faptul că recomandarea a fost comunicată emitentului şi modificată ulterior acestei dezvăluiri, dar înainte de difuzare, dacă este cazul;

b)   orice bază de evaluare sau metodologie utilizată pentru evaluarea unui instrument financiar sau a unui emitent de instrumente financiare ori pentru stabilirea unui nivel de preţ al unui instrument financiar este rezumată în mod adecvat;

c)   semnificaţia oricărei recomandări făcute, de tipul „cumpără", „vinde" sau „păstrează", care poate include intervalul de timp al investiţiei la care se raportează recomandarea, este explicată în mod adecvat, iar orice avertisment vizând un anumit risc, inclusiv o analiză a ipotezelor relevante, este indicat;

d)   se face referire la modalitatea de actualizare a recomandărilor, dacă aceasta există, şi la orice schimbare semnificativă a modalităţilor de realizare a recomandării, dacă este cazul;

e)  data la care recomandarea a fost distribuită/publicată pentru prima oară, precum şi data şi ora aferente preţului de pe piaţă al oricărui instrument financiar menţionat sunt indicate în mod clar;

f)   în cazul în care o recomandare diferă de o altă recomandare referitoare la acelaşi instrument financiar sau acelaşi emitent, emisă în decursul unei perioade anterioare de 12 luni, se vor indica în mod clar şi vizibil modificarea făcută, precum şi data exactă la care a fost publicată prima recomandare.

(2)   In cazul în care cerinţele prevăzute la alin. (1) lit. a)-c) sunt disproporţionate în raport cu durata de valabilitate a recomandării publicate, acestea se vor considera îndeplinite dacă recomandarea include o referire clară la locul în care informaţia solicitată poate fi uşor şi direct accesată de către public, de exemplu o legătură directă de internet către acea informaţie publicată pe adresa de internet a persoanei relevante, cu condiţia să nu fi existat modificări ale metodologiei sau bazei de evaluare utilizate.

(3)  In cazul recomandărilor nescrise, cerinţele prevăzute la alin. (1) se vor considera îndeplinite dacă recomandarea include o trimitere la locul în care aceste informaţii pot fi direct şi uşor accesate de către public, de exemplu adresa de internet a persoanei relevante.

Art. 6. - (1) Persoanele relevante sunt obligate să dezvăluie toate legăturile şi circumstanţele care sunt în mod rezonabil de natură să aducă atingere obiectivitătii recomandării făcute, în special dacă persoanele relevante au un interes financiar semnificativ în legătură cu unul sau cu mai multe instrumente financiare care fac obiectul recomandării sau dacă există un conflict de interese semnificativ cu privire la emitentul la care se referă recomandarea.

(2)  In cazul în care persoana relevantă este o persoană juridică, cerinţa prevăzută la alin. (1) se va aplica, de asemenea, oricărei persoane fizice sau juridice care desfăşoară activitate pentru aceasta în baza unui contract de muncă ori altfel şi care a participat la elaborarea recomandării.

(3)  In cazul în care persoana relevantă este o persoană juridică, informaţiile care trebuie dezvăluite în conformitate cu alin. (1) se vor referi cel puţin la:

a) orice interese sau conflicte de interese ale persoanei relevante ori ale persoanelor juridice implicate cu aceasta, care sunt cunoscute sau se aşteaptă în mod rezonabil să fie cunoscute persoanelor implicate în elaborarea recomandării;

b) interese sau conflicte de interese ale persoanei relevante ori ale persoanelor juridice implicate cu aceasta, cunoscute persoanelor care, deşi nu sunt implicate în pregătirea recomandărilor, au avut sau sunt susceptibile să aibă acces la recomandări înaintea distribuirii acestora către clienţi ori public.

(4)   Informaţiile prevăzute la alin. (1) -(3) trebuie prezentate în cuprinsul recomandării. Atunci când asemenea informaţii sunt disproporţionate comparativ cu durata recomandării distribuite, este suficientă o trimitere clară, în cuprinsul recomandării, la locul în care asemenea informaţii pot fi în mod direct şi uşor accesate de către public, de exemplu o legătură directă de internet către informaţiile publicate la adresa de internet a persoanei relevante.

(5)  In cazul recomandărilor nescrise, cerinţele prevăzute la alin. (1) şi (2) se vor considera îndeplinite dacă recomandarea include o trimitere la locul în care aceste informaţii pot fi direct şi uşor accesate de către public, de exemplu adresa de internet a persoanei relevante.

(6)  Alin. (1) -(4) nu se vor aplica ziariştilor, editorilor şi difuzorilor de presă care sunt subiect al unor reglementări adecvate echivalente, inclusiv cele profesionale, cu condiţia ca acestea să aibă efecte similare cu cele prevăzute la respectivele alineate.

(7)   C.N.V.M. se va pronunţa asupra caracterului echivalent al oricărei reglementări menţionate la alin. (6), precum şi asupra naturii similare a efectelor produse de aceasta.

Art. 7. - (1) Pe lângă obligaţiile prevăzute la art. 6, orice recomandare realizată de un consultant de investiţii, o S.S.I.F., o instituţie de credit, orice persoană juridică implicată cu aceştia sau altă persoană relevantă al cărei obiect principal de activitate este producerea de recomandări trebuie să facă publice în mod clar şi explicit următoarele informaţii cu privire la propriile interese şi la conflictele de interese:

a)  deţineri majore care există între persoanele relevante sau orice persoană juridică implicată, pe de o parte, şi emitent, pe de altă parte. Aceste deţineri includ cel puţin următoarele situaţii:

-   persoana relevantă sau orice persoană juridică implicată cu aceasta deţine mai mult de 5% din capitalul social al emitentului; sau

-  emitentul deţine mai mult de 5% din capitalul social al persoanei relevante sau al oricărei persoane juridice implicate;

b)   interesele financiare semnificative ale persoanei relevante sau ale oricărei persoane juridice implicate cu aceasta cu privire la emitent;

c)   declaraţie cu privire la faptul că persoana relevantă sau orice persoană juridică implicată este formator de piaţă pentru instrumente financiare emise de emitent, dacă este cazul;

d)  declaraţie cu privire la faptul că persoana relevantă sau orice persoană juridică implicată cu aceasta a fost în ultimele 12 luni manager principal ori asociat al sindicatului de intermediere sau a participat la intermedierea oricărei oferte publice de instrumente financiare emise de emitent, dacă este cazul;

e)  dacă este cazul, o declaraţie cu privire la faptul că persoana relevantă sau orice persoană juridică implicată cu aceasta este parte în orice alt contract încheiat cu emitentul, având ca obiect furnizarea de servicii de investiţii financiare, cu condiţia ca aceasta să nu implice dezvăluirea oricărei informaţii comerciale confidenţiale, iar respectivul contract să fi fost în vigoare în ultimele 12 luni sau să fi determinat, în aceeaşi perioadă, efectuarea unei plăţi compensatorii ori o promisiune de efectuare a unei plăţi compensatorii;

f) declaraţie cu privire la faptul că persoana relevantă sau orice persoană juridică implicată cu aceasta este parte a unui contract încheiat cu emitentul, având ca obiect producerea de recomandări, dacă este cazul.

(2)  O instituţie de credit sau o S.S.I.F. trebuie să facă publice măsurile de ordin organizatoric şi administrativ adoptate în scopul prevenirii şi evitării conflictelor de interese, în ceea ce priveşte recomandările, inclusiv modalităţile de protecţie a informaţiilor.

(3)   In cazul persoanelor fizice sau juridice care desfăşoară activitate pentru o S.S.I.F. sau pentru o instituţie de credit în baza unui contract de muncă ori altfel şi care au fost implicate în pregătirea recomandării, cerinţa prevăzută la art. 6 alin. (2) va include, dacă este cazul, dezvăluirea faptului că remunerarea acestor persoane are legătură cu tranzacţii de investiţii financiare efectuate de S.S.I.F., de instituţia de credit sau de orice persoană juridică implicată cu acestea.

(4)   In cazul în care persoanele fizice prevăzute la alin. (3) primesc sau cumpără acţiuni ale unui emitent, anterior unei oferte publice de acţiuni, vor fi făcute publice preţul la care acţiunile au fost achiziţionate, precum şi data achiziţiei.

(5)   O instituţie de credit sau o S.S.I.F. va publica trimestrial proporţia, din totalul recomandărilor produse, a celor de tipul „a cumpăra", „a vinde", „a păstra" sau altele echivalente, precum şi proporţia emitenţilor ce corespunde fiecăreia dintre aceste categorii şi cărora S.S.I.F. sau instituţia de credit Ie-a furnizat, în decursul ultimelor 12 luni, servicii de investiţii financiare.

(6)   Informaţiile prevăzute la alin. (1) -(5) trebuie prezentate în cuprinsul recomandării. Atunci când asemenea informaţii sunt disproporţionate în raport cu mărimea recomandării, este suficientă o trimitere clară, în cuprinsul recomandării, la locul în care asemenea informaţii pot fi în mod direct şi uşor accesate de către public, de exemplu o legătură directă de internet către informaţiile publicate la adresa de internet a S.S.I.F. sau a instituţiei de credit.

(7)  In cazul recomandărilor nescrise, cerinţele prevăzute la alin. (1) se vor considera îndeplinite dacă recomandarea include o trimitere la locul în care aceste informaţii pot fi direct şi uşor accesate de către public, de exemplu adresa de internet a persoanei relevante.

Art. 8. - In cazul în care o persoană relevantă distribuie pe propria răspundere o recomandare produsă de către o terţă parte, acea recomandare va indica în mod clar şi vizibil identitatea respectivei persoane relevante.

Art. 9. - (1) In cazul în care o recomandare produsă de către o terţă parte este modificată substanţial în cuprinsul unei informaţii distribuite, acea informaţie va indica în mod clar şi în detaliu în ce anume constă modificarea. Ori de câte ori modificarea substanţială a recomandării constă în schimbarea sensului recomandării (precum schimbarea unei recomandări de a cumpăra într-o recomandare de a păstra sau a vinde ori viceversa), cerinţele prevăzute la art. 3-6 cu privire la producătorii de recomandări vor fi îndeplinite de către persoana care distribuie informaţia, în concordanţă cu modificarea substanţială.

(2) Persoanele juridice relevante care, direct sau prin intermediul unor persoane fizice, distribuie recomandări modificate substanţial vor elabora proceduri formale scrise care   să   permită   accesul   persoanelor   care   primesc respectivele informaţii la datele privind identitatea producătorului acestora, la recomandarea însăşi şi la informaţia privind interesele producătorului sau conflictele de interese în care se găseşte, cu condiţia ca aceste informaţii să poată fi dezvăluite în mod public.

(3)  Alin. (1) şi (2) nu se vor aplica în cazul informaţiilor de presă cu privire la recomandări produse de către o terţă persoană, atunci când recomandarea nu a fost modificată în mod substanţial.

(4)  In cazul distribuirii unui rezumat al unei recomandări produse de către o terţă parte, persoana relevantă care distribuie un astfel de rezumat se va asigura că acesta este clar şi corect întocmit, menţionând documentul sursă, precum şi locul în care publicul poate avea acces direct şi uşor la menţiunile referitoare la documentul sursă, cu condiţia ca aceste informaţii să poată fi dezvăluite în mod public.

Art. 10. - In cazul în care persoana relevantă este o S.S.I.F., o instituţie de credit sau o persoană fizică ce lucrează pentru aceste persoane în baza unui contract de muncă ori altfel şi distribuie recomandări produse de către o terţă parte, aceasta trebuie să se asigure că sunt îndeplinite obligaţiile prevăzute la art. 8 şi 9, precum şi următoarele:

a)   indicarea în mod clar şi vizibil a denumirii autorităţii cu atribuţii de supraveghere a S.S.I.F. sau a instituţiei de credit;

b)   persoana care face publică recomandarea va îndeplini cerinţele prevăzute la art. 7 privind producătorii de recomandări, dacă producătorul ei nu a difuzat-o deja printr-un canal de distribuţie;

c)   dacă S.S.I.F. sau instituţia de credit a modificat în mod substanţial recomandarea, se vor îndeplini cerinţele prevăzute la art. 4 - 8 cu privire la producătorii de recomandări.

Art. 11. - (1) Incălcarea de către persoanele relevante a prevederilor prezentului regulament se sancţionează, în funcţie de gravitatea abaterii, după cum urmează:

a)  avertisment;

b)  amendă;

c)   sancţiuni contravenţionale complementare, aplicate după caz:

1.  suspendarea autorizaţiei;

2.  retragerea autorizaţiei;

3.   interzicerea temporară sau definitivă a desfăşurării unor activităţi şi servicii ce cad sub incidenţa prezentului regulament;

d)   sesizarea autorităţii sau organismului abilitat cu supravegherea bunei conduite a persoanei relevante, dacă supravegherea acesteia nu intră în atribuţiile C.N.V.M.

(2)   In cazul în care persoana relevantă este ziarist, editor sau difuzor de presă, C.N.V.M. poate solicita difuzarea, în cadrul publicaţiei, postului sau serviciului electronic respectiv, a unui comunicat privind sancţiunea aplicată conform alin. (1).

(3)  Sancţiunile prevăzute la alin. (2) nu se vor aplica în cazul în care persoanele relevante respective sunt membre ale unei organizaţii profesionale care dispune de reglementări adecvate echivalente ce asigură sancţiuni similare cu cele prevăzute la respectivul alineat.

Art. 12. - Prezentul regulament transpune Directiva nr. 125/2003/CE de implementare a Directivei nr. 6/2003/CE privind corecta prezentare a recomandărilor pentru investiţii şi dezvăluirea conflictelor de interese, publicată în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene seria L nr. 184 din 24 decembrie 2003.

Art. 13. - Prezentul regulament intră în vigoare la data publicării sale şi a ordinului de aprobare a acestuia în Monitorul Oficial al României, Partea I, şi va fi publicat şi în Buletinul C.N.V.M. şi pe site-ul acesteia (www.cnvmr.ro).


SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 81/2006

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 81 din 2006
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordin 81/2006
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu