Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 820 din 18 martie 2010

pentru aprobarea Conventiei privind implementarea Programului de sprijin pentru beneficiarii proiectelor în domenii prioritare pentru economia romaneasca, finantate din instrumentele structurale ale Uniunii Europene alocate Romaniei, a Contractului de garantare si a modelului înscrisului prevazut la art. 8 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 9/2010, precum si pentru stabilirea nivelului comisionului de gestiune a garantiilor acordate de FNGCIMM în numele si în contul statului roman în cadrul Programului de sprijin

ACT EMIS DE: MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 179 din 19 martie 2010



In vederea reglementării condiţiilor necesare facilitării aplicării Programului de sprijin pentru beneficiarii proiectelor în domenii prioritare pentru economia românească, finanţate din instrumentele structurale ale Uniunii Europene alocate României, aprobat prin Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 9/2010 privind aprobarea Programului de sprijin pentru beneficiarii proiectelor în domenii prioritare pentru economia românească, finanţate din instrumentele structurale ale Uniunii Europene alocate României,

având în vedere prevederile art. 5 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 9/2010,

în temeiul art. 5 din Normele de implementare a Programului de sprijin pentru beneficiarii proiectelor în domenii prioritare pentru economia românească, finanţate din instrumentele structurale ale Uniunii Europene alocate României, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 175/2010, al art. 10 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Finanţelor Publice, cu modificările şi completările ulterioare,

ministrul finanţelor publice emite prezentul ordin.

Art. 1. - Se aprobă Convenţia privind implementarea Programului de sprijin pentru beneficiarii proiectelor în domenii prioritare pentru economia românească, finanţate din instrumentele structurale ale Uniunii Europene alocate României, prevăzută în anexa nr. 1, care face parte integrantă din prezentul ordin.

Art. 2. - Se aprobă modelul Contractului de garantare, prevăzut în anexa nr. 2, care face parte integrantă din prezentul ordin.

Art. 3. - Se aprobă modelul înscrisului prevăzut la art. 8 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 9/2010 privind aprobarea Programului de sprijin pentru beneficiarii proiectelor în domenii prioritare pentru economia românească, finanţate din instrumentele structurale ale Uniunii Europene alocate României, prevăzut în anexa nr. 3, care face parte integrantă din prezentul ordin.

Art. 4. - Pentru analiza documentaţiei care însoţeşte solicitarea de obţinere a acordului de principiu privind emiterea garanţiei în cadrul Programului de sprijin conform art. 10 alin. (1) şi (2) din anexa la Hotărârea Guvernului nr. 175/2010 privind aprobarea Normelor de implementare a Programului de sprijin pentru beneficiarii proiectelor în domenii prioritare pentru economia românească, finanţate din instrumentele structurale ale Uniunii Europene alocate României, Fondul Naţional de Garantare a Creditelor pentru Intreprinderile Mici şi Mijlocii - S.A. - IFN percepe un comision unic de analiză în sumă de 500 lei.

Art. 5. - Pentru semestrul I al anului 2010, se aprobă comisionul de gestiune a garanţiilor acordate de Fondul Naţional de Garantare a Creditelor pentru Intreprinderile Mici şi Mijlocii - S.A. - IFN, în numele şi contul statului român, în cadrul Programului de sprijin, la nivelul de 0,49% pe an, calculat la soldul finanţării garantate.

Art. 6. - Ministerul Finanţelor Publice, Fondul Naţional de Garantare a Creditelor pentru Intreprinderile Mici şi Mijlocii - S.A. - IFN, precum şi finanţatorii vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.

Art. 7. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul finanţelor publice,

Sebastian Teodor Gheorghe Vlădescu

ANEXA Nr.1

CONVENŢIE

privind implementarea Programului de sprijin pentru beneficiarii proiectelor în domenii prioritare pentru economia românească, finanţate din instrumentele structurale ale Uniunii Europene alocate României

Incheiată în temeiul art. 5 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 9/2010 privind aprobarea Programului de sprijin pentru beneficiarii proiectelor în domenii prioritare pentru economia românească, finanţate din instrumentele structurale ale Uniunii Europene alocate României, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 136 din 1 martie 2010, şi al art. 5 alin. (1) din Normele de implementare a Programului de sprijin pentru beneficiarii proiectelor în domenii prioritare pentru economia românească, finanţate din instrumentele structurale ale Uniunii Europene alocate României, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 175/2010, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 162 din 12 martie 2010, între:

Ministerul Finanţelor Publice, autoritate a administraţiei publice centrale, cu sediul în municipiul Bucureşti, str. Apolodor nr. 17, sectorul 5, reprezentat de.............................................., în calitate de........................................................, denumit în continuare MFP,

şi

Fondul Naţional de Garantare a Creditelor pentru Intreprinderile Mici şi Mijlocii - S.A. - IFN, cu sediul social în municipiul Bucureşti, str. Ştefan Iulian nr. 38, sectorul 1, înmatriculat în registrul comerţului sub nr. J40/10581/2001, cod unic de înregistrare 14367083, înregistrat în Registrul general al IFN sub nr. RG-PJR-41-110174 şi în Registrul special al IFN sub nr. RS-PJR-41-110030, reprezentat de.................., în calitate de....................., şi de....................., în calitate de.................., denumit în continuare FNGCIMM.

CAPITOLUL I

Obiectul convenţiei

Art. 1. - (1) Prezenta convenţie reglementează termenii şi condiţiile mandatului acordat FNGCIMM de către MFP, precum şi drepturile şi obligaţiile părţilor privind acordarea, monitorizarea, raportarea şi executarea garanţiilor rezultate din aplicarea Programului de sprijin pentru beneficiarii proiectelor în domenii prioritare pentru economia românească, finanţate din instrumentele structurale ale Uniunii Europene alocate României, denumit în continuare Program de sprijin.

(2) Potrivit Programului de sprijin, FNGCIMM garantează, în numele şi în contul statului, maximum 80% din creditele acordate în euro sau în lei beneficiarilor în cadrul Programului de sprijin, a căror valoare este de maximum 15% din valoarea proiectului implementat în domenii prioritare pentru economia românească, exclusiv dobânzile şi comisioanele bancare şi alte sume datorate de beneficiari în baza contractelor de credit.

(3) Sursa de plată a valorii de executare a garanţiilor emise de FNGCIMM în numele şi în contul statului este bugetul de stat.

(4)  Pentru anul 2010, plafonul total al garanţiilor care pot fi emise potrivit art. 4 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 9/2010 este de 300 milioane euro. Prin ordin al ministrului finanţelor publice, în funcţie de gradul de utilizare pe categorii de beneficiari ai proiectelor din domeniile prevăzute la art. 2 lit. b) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 9/2010, plafonul anual al garanţiilor poate fi defalcat pe categorii de beneficiari ai Programului de sprijin, respectiv pe domenii prioritare pentru economia românească.

CAPITOLUL II

Conţinutul mandatului

Art. 2. - MFP, în calitate de reprezentant al statului, are următoarele obligaţii:

a) să propună Guvernului plafonul anual al garanţiilor care pot fi emise conform Programului de sprijin; pentru anul 2010 plafonul garanţiilor care pot fi emise este de 300 milioane euro;

b) în funcţie de gradul de utilizare pe categorii de beneficiari ai proiectelor din domeniile prevăzute la art. 2 lit. b) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 9/2010, prin ordin al ministrului finanţelor publice să aprobe defalcarea plafonului anual al garanţiilor pe categorii de beneficiari ai Programului de sprijin, respectiv pe domenii prioritare pentru economia românească;

c) să efectueze plata valorii de executare a garanţiei în contul finanţatorilor, în baza deciziei de aprobare a cererii de plată, transmisă de FNGCIMM conform cap. IV al prezentei convenţii;

d)   să transmită FNGCIMM şi finanţatorului eventuale clarificări necesare pentru executarea operaţiunilor ce decurg din mandatul primit;

e) să negocieze semestrial nivelul comisionului de gestiune datorat FNGCIMM, calculat pe an, la soldul finanţării garantate şi ministrul finanţelor publice să emită ordinul privind aprobarea nivelului comisionului datorat FNGCIMM pentru acordarea şi gestionarea garanţiilor acordate în cadrul Programului de sprijin.

Art. 3. - FNGCIMM, în calitate de mandatar, are următoarele obligaţii:

a) să elaboreze şi să aprobe prin organele sale statutare în termen de 15 zile condiţiile generale aplicabile finanţatorilor în privinţa gestionării finanţărilor garantate în cadrul Programului de sprijin;

b)  să emită, în numele şi în contul statului, acordul de principiu privind emiterea garanţiei definit conform art. 6 lit. p) din Normele de implementare a Programului de sprijin pentru beneficiarii proiectelor în domenii prioritare pentru economia românească, finanţate din instrumentele structurale ale Uniunii Europene alocate României, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 175/2010, denumite în continuare Norme de implementare a Programului de sprijin. Pe baza analizei clauzelor contractului de finanţare încheiat cu o autoritate de management sau cu un organism intermediar, a anexelor acestuia şi a eventualelor acte adiţionale, în cazul în care constată că beneficiarul şi proiectul pentru care se solicită sprijin se încadrează în una dintre categoriile prevăzute la art. 2 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 9/2010, în baza prevederilor art. 10 alin. (2) din Normele de implementare a Programului de sprijin, comunică beneficiarului acordul de principiu privind emiterea garanţiei, pentru includerea în caietul de sarcini întocmit de beneficiar în vederea demarării procedurii de achiziţie de prestări servicii financiare;

c) să acorde garanţia în condiţiile Normelor de implementare a Programului de sprijin şi să verifice respectarea condiţiei privind acordarea a cel mult două împrumuturi garantate în cadrul Programului de sprijin pentru un singur beneficiar eligibil, pentru maximum două proiecte finanţate din instrumentele structurale ale Uniunii Europene alocate României, indiferent de numărul de proiecte pe care acesta le implementează. Verificarea se referă la perioada cuprinsă între data la care Programul de sprijin a devenit operaţional şi data solicitării acordului de principiu/garanţiei;

d)   să urmărească şi să verifice îndeplinirea de către finanţator a tuturor obligaţiilor asumate prin contractul de garantare, la termenele şi în condiţiile prevăzute de acesta;

e)  să urmărească periodic stadiul derulării împrumutului garantat, pe baza situaţiilor furnizate de către finanţatori, conform prevederilor contractului de garantare;

f)  să transmită MFP în termen de 3 zile lucrătoare de la primirea de la instituţia de credit finanţatoare a informaţiilor privind neonorarea unei obligaţii de plată la data scadenţei de către beneficiarul unui împrumut garantat în cadrul Programului de sprijin şi suma aferentă obligaţiei neachitate la scadenţă, în scopul aplicării măsurilor prevăzute la art. 6 alin. (2) şi (3) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 9/2010, în cazul unităţilor administrativ-teritoriale;

g)  să urmărească gradul de utilizare a plafonului alocat Programului de sprijin, în funcţie de categoriile de beneficiari ai acestuia şi domeniile în care se implementează proiectele;

h) să emită şi să monitorizeze garanţiile emise în cadrul Programului de sprijin conform Normelor de implementare a Programului de sprijin, condiţiilor generale şi contractelor de garantare încheiate cu finanţatorii şi beneficiarii acestuia;

i) să aprobe plata garanţiei numai în condiţiile expres prevăzute în contractele de garantare încheiate cu finanţatorii şi beneficiarii;

j) să comunice MFP situaţia plăţilor de efectuat pe fiecare beneficiar al Programului de sprijin, însoţită de deciziile de aprobare a cererilor de plată;

k) să transmită MFP rapoartele prevăzute în cap. III al prezentei convenţii, la termenele stabilite în art. 4 alin. (2);

l) să transmită MFP fundamentarea nivelului comisioanelor datorate FNGCIMM pentru emiterea acordurilor de principiu şi gestionarea garanţiilor emise în cadrul Programului de sprijin;

m) să ţină o evidenţă a garanţiilor acordate în condiţiile Programului de sprijin, pe categorii de beneficiari şi domenii în care se implementează proiectele, asigurându-se că de la data operaţionalizării un beneficiar contractează cel mult două împrumuturi garantate în cadrul Programului de sprijin, pentru câte un proiect finanţat din instrumentele structurale ale Uniunii Europene alocate României, indiferent de numărul de proiecte pe care acesta le implementează. Evidenţa va fi distinctă de evidenţa garanţiilor acordate în nume propriu;

n) să îndeplinească orice alte atribuţii care îi revin în calitate de mandatar, necesare bunei desfăşurări a Programului de sprijin, solicitate de MFP.

CAPITOLUL III

Raportări

Art. 4. - (1) Pe parcursul derulării prezentei convenţii, FNGCIMM va transmite MFP următoarele raportări:

a) situaţia garanţiilor acordate de FNGCIMM pe categorii de beneficiari (anexa nr. 1 la convenţie);

b) situaţia scadenţarului estimativ al rambursărilor de rate de capital aferente împrumuturilor garantate în cadrul Programului de sprijin de către FNGCIMM (anexa nr. 2 la convenţie);

c) situaţia rambursărilor de rate de capital efectuate în contul împrumuturilor garantate în cadrul Programului de sprijin de către FNGCIMM (anexa nr. 3 la convenţie).

(2) Anexele nr. 1-3 se transmit lunar, până în penultima zi lucrătoare a lunii curente pentru luna precedentă.

Art. 5. - (1) Agenţia Naţională de Administrare Fiscală raportează direcţiei de specialitate din cadrul MFP situaţia stingerii creanţelor bugetare datorate de beneficiarii Programului de sprijin prin modalităţile de executare silită.

(2) Transmiterea raportării prevăzute la alin. (1) se efectuează trimestrial, până în a 15-a zi calendaristică a lunii următoare încheierii trimestrului.

CAPITOLUL IV

Plata garanţiei

Art. 6. - Cererea de plată se aprobă de către FNGCIMM conform prevederilor art. 18-20 din Normele de implementare a Programului de sprijin, condiţiilor generale şi dispoziţiilor din contractele de garantare încheiate cu finanţatorii şi beneficiarii Programului de sprijin.

Art. 7. - Plata valorii de executare a garanţiei se efectuează de către MFP din bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Finanţelor Publice -Acţiuni generale, în contul finanţatorului, în lei sau în echivalentul în lei, la cursul de schimb comunicat de Banca Naţională a României, valabil la data plăţii. Plata se face în termen de maximum 15 zile calendaristice de la data primirii de către FNGCIMM a acestor cereri, fără a depăşi 90 de zile calendaristice restante la plată de către beneficiar.

Art. 8. - (1) FNGCIMM transmite MFP deciziile de aprobare a cererilor de plată pentru fiecare garanţie, în termen de maximum 10 zile calendaristice de la primirea cererii de plată de la finanţator, vizate cu „bun de plată", împreună cu un exemplar original al fiecărui contract de garantare în parte.

(2) Decizia astfel cum a fost menţionată la alin. (1) reprezintă documentul justificativ pe baza căruia MFP efectuează plata către finanţator a valorii de executare a garanţiei, în termen de 5 zile calendaristice de la primirea acesteia.

(3)  Comunicările prevăzute la alin. (1) şi (2) se adresează Direcţiei generale de trezorerie şi datorie publică din cadrul MFP şi se fac prin curier la sediul MFP.

Art. 9. - (1) Soldul finanţării garantate se plăteşte finanţatorului şi se recuperează prin executare silită, în baza înscrisurilor întocmite de direcţia de specialitate din cadrul MFP, de către organele competente ale Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală de la beneficiarii finanţărilor garantate, conform reglementărilor legale în materia colectării creanţelor fiscale.

(2) Sumele rezultate din executarea garanţiilor acordate de FNGCIMM în numele şi în contul statului sunt scadente începând cu ziua următoare datei efectuării plăţii de către MFP.

(3) In termen de 15 zile de la data efectuării plăţilor aferente executării garanţiilor, direcţia de specialitate din cadrul MFP comunică organelor fiscale competente subordonate Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală titlurile de creanţă împreună cu dovada comunicării acestora către debitori, în vederea înscrierii debitului în evidenţe. In cadrul aceluiaşi termen, titlul de creanţă se comunică debitorului, care are obligaţia de a efectua plata sumelor datorate în termen de 60 de zile de la data comunicării titlului de creanţă.

(4) Titlul de creanţă constituie titlu executoriu la împlinirea termenului de 60 de zile prevăzut la alin. (3).

Art. 10. - Pentru neplata la scadenţă a sumei înscrise în titlul executoriu, beneficiarii debitori datorează obligaţii fiscale accesorii conform prevederilor Ordonanţei Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, începând cu ziua următoare datei efectuării plăţii de către MFP şi până la data stingerii sumei datorate, inclusiv. Cuantumul obligaţiilor fiscale accesorii se calculează de către organele fiscale competente subordonate Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală.

Art. 11. - In temeiul titlului executoriu, organele fiscale procedează la emiterea şi comunicarea somaţiei de plată pentru sumele individualizate în titlul de creanţă prevăzut la art. 8 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 9/2010, executarea silită a creanţelor fiscale datorate de către toate categoriile de beneficiari prevăzute la art. 2 lit. b) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 9/2010 urmând să se realizeze potrivit prevederilor Ordonanţei Guvernului nr. 92/2003, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.

CAPITOLUL V

Confidenţialitate

Art. 12. - (1) Părţile sunt obligate să păstreze confidenţialitatea asupra tuturor faptelor, datelor şi informaţiilor referitoare la activitatea desfăşurată, precum şi asupra oricărui fapt, dată sau informaţie, aflate la dispoziţia lor, care privesc persoana, proprietatea, activitatea, afacerea, relaţiile personale sau de afaceri ale beneficiarilor finanţărilor garantate ori informaţii referitoare la contractele încheiate cu clienţii sau serviciile prestate pentru aceştia, cu asigurarea liberului acces la informaţiile de interes public conform prevederilor Legii nr. 544/2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public, cu modificările şi completările ulterioare.

(2) In înţelesul prezentului articol, se consideră client orice persoană fizică ce beneficiază sau a beneficiat de serviciile directe sau indirecte ale părţilor în contextul derulării Programului de sprijin.

Art. 13. - Persoanele care participă, sub orice formă, la administrarea, conducerea ori activitatea părţilor au obligaţia să păstreze confidenţialitatea asupra oricărui fapt, a oricăror date sau informaţii la care se referă art. 9, de care au luat cunoştinţă în cursul exercitării atribuţiilor lor în cadrul derulării Programului de sprijin şi a executării prezentei convenţii, şi nu au dreptul de a le utiliza în folos personal sau în folosul altuia, direct ori indirect. Această obligaţie subzistă şi după încetarea activităţii în cadrul părţilor semnatare ale prezentei convenţii.

Art. 14. - Obligaţia de păstrare a confidenţialităţii, impusă de prevederile art. 12 şi 13, nu poate fi opusă unei autorităţi care, potrivit legii, are drept de a solicita accesul la astfel de informaţii.

CAPITOLUL VI

Răspundere contractuală. Jurisdicţie

Art. 15. - Părţile răspund conform legii în cazul neîndeplinirii, îndeplinirii necorespunzătoare sau cu întârziere a obligaţiilor ce le revin potrivit prezentei convenţii şi legislaţiei corespunzătoare aplicabile acesteia, cu excepţia cazurilor în care nerespectarea se datorează forţei majore, faptului celeilalte părţi ori îndeplinirii unei activităţi impuse de lege.

Art. 16. - FNGCIMM este direct răspunzător de acoperirea oricărui prejudiciu ce ar putea deriva din neîndeplinirea sau îndeplinirea necorespunzătoare a oricărei obligaţii din conţinutul mandatului acordat de MFP.

Art. 17. - Orice neînţelegeri decurgând din interpretarea sau aplicarea prevederilor prezentei convenţii vor fi soluţionate de părţi pe cale amiabilă. In cazul în care nu se va putea ajunge la un acord pe această cale, părţile convin ca neînţelegerile să fie soluţionate de instanţele judecătoreşti competente.

CAPITOLUL VII

Alte clauze

Art. 18. - Comunicările referitoare la prezenta convenţie se vor face la adresele şi către persoanele menţionate în continuare:

MFP - Direcţia generală de trezorerie şi datorie publică

- director general

Telefon/fax: 00 40 21 319 98 18

- director general adjunct - back office

Telefon: 004 0213 199 732; fax: 004 0213 111 608

FNGCIMM - Direcţia sinteză,  risc, strategie şi  relaţii instituţionale

- director executiv

Telefon: 00 40 21 310.18.74; fax: 00 40 21 310.18.57

Art. 19. - Orice modificare sau revizuire a prezentei convenţii se va face în scris, cu acordul părţilor şi cu respectarea legislaţiei în vigoare.

Art. 20. -Anexele nr. 1-3 fac parte integrantă din prezenta convenţie.

Art. 21. - Prezenta convenţie se completează cu prevederile din legislaţia în vigoare aplicabilă.

Art. 22. - (1) Prezenta convenţie intră în vigoare la data semnării, rămâne în vigoare pe toată perioada de valabilitate a garanţiilor acordate în cadrul Programului de sprijin şi îşi încetează valabilitatea odată cu încetarea valabilităţii contractelor de garantare încheiate de FNGCIMM.

(2) Prezenta convenţie a fost semnată de părţi la data de

..........., în 3 exemplare, fiecare având valoare de original şi constituind împreună un singur act juridic, dintre care două exemplare pentru MFP şi unul pentru FNGCIMM.

ANEXA Nr. 1 la convenţie

Denumirea instituţiei de credit

...............................................

SITUAŢIA

garanţiilor acordate pe categorii de beneficiari de către FNGCIMM în cadrul Programului de sprijin în luna.....................

Nr. crt.

Denumirea beneficiarului de garanţie

Denumire proiect

finanţat prin credit

garantat/ domeniu/

program operaţional

Valuta de contract a creditelor garantate

Valoarea

garantată

(în valuta

de contract)

Data garantării

Echivalentul în lei al garanţiilor emise

Observaţii

0

1

2

3

4

5

6

7

1.

Unităţi administrativ- teritoriale

unitatea administrativ- teritorială 1

unitatea administrativ- teritorială 2

...

2.

Instituţii de învăţământ superior de drept public acreditate

institutia de învăţământ 1

institutia de învăţământ 2

...

3.

Instituţii de cercetare- dezvoltare de drept public

institutia de cercetare- dezvoltare 1

institutia de cercetare- dezvoltare 2

...

4.

Operatori regionali de servicii de alimentare cu apă şi canalizare

operator 1

operator 2

...

Mod de completare:

Formularul se completează pentru fiecare instituţie de credit.

Se completează cu informaţii privind garanţiile emise în luna de raportare, detaliat pe fiecare beneficiar de garanţie şi pe valuta de contract a creditelor garantate.

Echivalentul în lei al garanţiilor emise se calculează la cursul de schimb valabil la data acordării garanţiei.

Pentru fiecare garanţie formularul se completează şi se transmite o singură dată, împreună cu anexa nr. 2 la convenţie, pentru luna de raportare în care s-a emis garanţia.

ANEXA Nr. 2  la convenţie

Denumirea instituţiei de credit

....................................................

SCADENŢARUL   ESTIMATIV

al rambursărilor de rate de capital aferente împrumuturilor garantate în cadrul Programului de sprijin de către FNGCIMM în luna...........

Nr. crt.

Denumirea beneficiarului de garanţie

Denumire

proiect

finanţat prin

credit

garantat/

domeniu/

program

operaţional

Data garantării

Valuta

de contract

a creditelor garantate

Rambursări de rate de capital în primul an al contractului de credit

Rambursări de rate de capital în al doilea an al contractului de credit

....

Rambursări de rate de capital în ultimul an al contractului de credit

Valoarea

totală a ratelor de capital (în

valuta de

contract)

valoare

(în valuta de contract)

data rambursării

ratei de capital

valoare

(în valuta de contract)

data

rambursării ratei de capital

valoare

(în valuta de contract)

data

rambursării

ratei de capital

0

1

2

3

4

5

6

7

8

...

...

...

...

1.

Unităţi administrativ- teritoriale

unitatea administrativ- teritorială 1

unitatea administrativ- teritorială 2

2.

Instituţii de învăţământ superior de drept public acreditate

instituţia de învăţământ 1

instituţia de învăţământ 2

3.

Instituţii de cercetare - dezvoltare de drept public

instituţia de cercetare- dezvoltare 1

instituţia de cercetare- dezvoltare 2

4.

Operatori regionali de servicii de alimentare cu apă şi canalizare

operator 1

operator 2

Mod de completare:

Formularul se completează pentru fiecare instituţie de credit.

Se completează cu informaţii privind garanţiile emise în luna de raportare, detaliat pe fiecare beneficiar de garanţie şi pe valuta de contract a creditelor garantate.

Pentru fiecare garanţie formularul se completează şi se transmite o singură dată, împreună cu anexa nr. 1 la convenţie, pentru luna de raportare în care s-a emis garanţia.

Valoarea totală a ratelor de capital trebuie să fie egală cu valoarea garanţiei emise.

ANEXA Nr. 3

la convenţie

Denumirea instituţiei de credit

...................................................

SITUAŢIA

rambursărilor de rate de capital efectuate în contul împrumuturilor garantate în cadrul Programului de sprijin de către FNGCIMM în luna.......................

Nr. crt.

Denumirea beneficiarului de garanţie

Denumire proiect finanţat prin credit garantat/ domeniu/ program operaţional

Data garantării

Valuta de contract a creditelor garantate

Rambursări de rate de capital efectuate în luna de raportare

Total rambursări

de rate de capital efectuate

valoare

(în valuta

de contract)

data rambursării

ratei de capital

valoare

(în valuta

de contract)

0

1

2

3

4

5

6

7

1.

Unităţi administrativ-teritoriale

unitatea administrativ-teritorială 1

unitatea administrativ-teritorială 2

2.

Instituţii de învăţământ superior de drept public acreditate

institutia de învăţământ 1

institutia de învăţământ 2

3.

Instituţii de cercetare-dezvoltare de drept public

institutia de cercetare-dezvoltare 1

institutia de cercetare-dezvoltare 2

4.

Operatori regionali de servicii de alimentare cu apă şi canalizare

operator 1

operator 2

Mod de completare:

Formularul se completează pentru fiecare instituţie de credit.

Prin acest formular se raportează lunar rambursările de rate de capital efectuate în luna de raportare şi cumulat de la data garantării, în valuta de contract, pentru fiecare beneficiar de garanţie, în contul garanţiilor emise.

Pentru rambursările de rate de capital efectuate în luna de raportare se menţionează atât valoarea ratei de capital, cât şi data rambursării ratei de capital.

ANEXA Nr. 2

CONTRACT   DE   GARANTARE  A   FINANŢĂRII

Nr.............../.....................

Având în vedere prevederile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 9/2010 privind aprobarea Programului de sprijin pentru beneficiarii proiectelor în domenii prioritare pentru economia românească, finanţate din instrumentele structurale ale Uniunii Europene alocate României, ale Hotărârii Guvernului nr. 175/2010 privind aprobarea Normelor de implementare a Programului de sprijin pentru beneficiarii proiectelor în domenii prioritare pentru economia românească, finanţate din instrumentele structurale ale Uniunii Europene alocate României şi Solicitarea de garantare nr....................../................., transmisă FNGCIMM, între următoarele părţi:

Fondul Naţional de Garantare a Creditelor pentru Intreprinderile Mici şi Mijlocii - S.A. - IFN, cu sediul social în Bucureşti, str. Ştefan Iulian nr. 38, sectorul 1, înmatriculat în registrul comerţului sub nr. J 40/10581/2001, cod unic de înregistrare 14367083, reprezentat prin............................................,în calitate de...................................................., denumit în continuare FNGCIMM, cont nr...................................., deschis la..................................,

şi

Finanţatorul ..................................................., cu sediul social în localitatea................................, str.............................. nr............., judeţul/sectorul .............................., înregistrat la registrul comerţului sub nr. J......../........./............., cod unic de înregistrare................................, reprezentat prin domnul/doamna........................................., în calitate de.................................., şi prin domnul/doamna......................................., în calitate de...................................................., cont nr......................................, deschis la..........................., denumit în continuare Finanţator sau Bancă

şi

Beneficiarul...........................(date de identificare adaptate în funcţie de statutul juridic al beneficiarului)

a intervenit prezentul contract de garantare, în următoarele condiţii:

CAPITOLUL I

Definiţii

Art. 1.1. - Termenii folosiţi în prezentul contract au semnificaţia prevăzută în cap. II al anexei la Hotărârea Guvernului nr. 175/2010 privind aprobarea Normelor de implementare a Programului de sprijin pentru beneficiarii proiectelor în domenii prioritare pentru economia românească, finanţate din instrumentele structurale ale Uniunii Europene alocate României, denumite în continuare Norme de implementare a Programului de sprijin, iar interpretarea şi executarea dispoziţiilor acestuia se fac potrivit aceloraşi norme şi condiţiilor generale.

CAPITOLUL II

Garanţia

Art. 2.1. - (1) Prin prezentul contract, FNGCIMM garantează în mod expres, irevocabil şi necondiţionat, în numele şi în contul statului, rambursarea finanţării constând în credit.................................................., în valoare de..........................................., cu destinaţia...................................., acordat în baza Contractului de credit nr..........................................pe termen de....................., cu o perioadă de graţie de...........luni, beneficiarului de finanţare, pentru care s-au constituit următoarele garanţii complementare:

a)........................................................................................................................................................................ ......................................................

b)........................................................................................................................................................................ ......................................................

(2) Procentul de garantare aprobat de FNGCIMM este de......% din finanţare (exclusiv dobânzi şi comisioane şi alte sume

datorate de beneficiar finanţatorului), iar suma maximă garantată este de............(euro sau moneda naţională). Valoarea garanţiei

acordate se reduce cu ratele de capital rambursate de beneficiar, proporţional cu procentul de garantare.

Art. 2.2. -Asumarea riscului garantat de către FNGCIMM, în numele şi contul statului, se face proporţional, pe măsura acordării şi rambursării finanţării conform contractului dintre beneficiar şi Bancă, începând cu data intrării în vigoare a prezentului contract, pe întreaga durată de valabilitate a contractului prin care s-a acordat finanţarea.

Art. 2.3. - Garanţia este irevocabilă, necondiţionată, expresă, directă şi plătibilă la prima cerere scrisă a Finanţatorului.

Art. 2.4. - Banca trebuie să se asigure că finanţarea este acoperită cu garanţii, potrivit cerinţelor prevăzute în normele sale de creditare şi art. 11 lit. h) din Normele de implementare a Programului de sprijin.

Art. 2.5. - Garanţia este intuitu personae. Ea îşi pierde valabilitatea dacă Banca cesionează contractul de garantare unui terţ.

CAPITOLUL III

Managementul garanţiei

Art. 3.1. - Banca trebuie să acorde finanţarea cu respectarea art. 11, 12 şi 16 din Normele de implementare a Programului de sprijin şi să o monitorizeze cu diligenta pe care o practică în cazul creditelor pe care le acordă fără această protecţie.

Art. 3.2. - Lunar, până în data de 7 a lunii curente pentru luna anterioară, Banca va transmite FNGCIMM informaţii referitoare la finanţarea garantată de acesta, utilizând formularele prevăzute în anexa nr.......la condiţiile generale.

Art. 3.3. - Prezentul contract de garantare se poate modifica pe parcursul derulării prin act adiţional, numai în cazul în care modificările nu se referă la condiţiile programului.

CAPITOLUL IV

Comisionul de gestiune

Art. 4.1. - (1) Finanţatorul datorează FNGCIMM un comision de gestiune de ...............

(2) Pentru semestrul .... al anului......., comisionul de gestiune datorat de Bancă este de.....................Pentru anii următori de garantare comisionul de gestiune se va stabili potrivit art. 5 din Normele de implementare a Programului de sprijin.

(3) Modalitatea de calcul a comisionului de gestiune este cea prevăzută în capitolul 6 din condiţiile generale.

Art. 4.2. - FNGCIMM transmite Băncii, odată cu Contractul de garantare semnat, şi factura privind plata comisionului de gestiune datorat la acordarea garanţiei. Pentru comisionul de gestiune de încasat în anii următori de garantare, FNGCIMM transmite Băncii factura până în data de 15 februarie a anului de plată, urmând ca Banca să plătească comisionul de gestiune până la data de 1 martie a aceluiaşi an.

Art. 4.3. - Comisionul de gestiune aferent contractelor de garantare a finanţărilor acordate în valută se plăteşte în echivalentul în lei, la cursul valutar comunicat de B.N.R. şi valabil în data aprobării garanţiei de către FNGCIMM. Pentru anii următori, pentru garanţia la care plata comisionului se face anual, se utilizează cursul de schimb al B.N.R. din data de 31 decembrie a anului precedent celui de plată.

Art. 4.4. - Pentru întârzieri la plata comisionului de gestiune, Banca datorează FNGCIMM penalităţi de întârziere de 0,15% pe zi, calculate la suma datorată.

Art. 4.5. -In cazul în care Finanţatorul nu achită comisionul de gestiune restant şi penalităţile de întârziere datorate în termen de 30 de zile calendaristice de la data la care a fost notificat de către FNGCIMM în acest sens, acesta este în drept să treacă la recuperarea pe cale judiciară a debitului, în condiţiile legii.

CAPITOLUL V

Plata garanţiei

Art. 5.1. - (1) Cererea de plată se transmite FNGCIMM potrivit art. 18 din Normele de implementare a Programului de sprijin, însoţită de următoarele documente:

a) copie a contractului de credit, însoţită de actele adiţionale la acesta, dacă este cazul, certificate pentru conformitate cu originalul de către Finanţator;

b)  copie după extrasul contului curent al Beneficiarului, cuprinzând operaţiunile efectuate pe întreaga perioadă de valabilitate a garanţiei, din care să reiasă modul de utilizare a creditului, certificat pentru conformitate cu originalul de către Finanţator;

c) copie după extrasul contului de credit al Beneficiarului, cuprinzând operaţiunile efectuate pe perioada de la data acordării creditului până la data cererii de plată, din care să reiasă tragerile din credit, precum şi valoarea finanţării nerambursate şi data trecerii la restanţă a acesteia, certificat pentru conformitate cu originalul de către finanţator;

d)  situaţia centralizatoare privind utilizarea creditului conform destinaţiei stabilite în contractul de credit, pe formularul prevăzut în anexa nr. ... din Condiţiile generale.

(2) FNGCIMM verifică îndeplinirea de către finanţator a prevederilor art. 12, 16 şi 17 alin. (1) din Normele de implementare a Programului de sprijin.

Art. 5.2. -In cazul în care cererea de plată nu este însoţită de toate documentele prevăzute la art. 5.1(1) din prezentul contract, termenul de plată a garanţiei se calculează de la data depunerii ultimului document solicitat, potrivit condiţiilor generale.

Art. 5.3. - (1) Dacă condiţiile de plată sunt îndeplinite, FNGCIMM transmite Ministerului Finanţelor Publice (MFP) decizia de aprobare a cererii de plată pentru fiecare garanţie, în termen de maximum 10 zile calendaristice de la primirea cererii de plată în condiţiile art. 5.1 din prezentul contract de garantare.

(2) Decizia astfel cum a fost menţionată la alin. (1) reprezintă documentul justificativ pe baza căruia MFP efectuează plata către finanţatori a valorii de executare a garanţiei, în termen de 5 zile calendaristice de la primirea acesteia.

Art. 5.4. - Dacă obligaţiile finanţatorului, prevăzute la art. 20 din Normele de implementare a Programului de sprijin şi la art. 5.1 din prezentul contract nu sunt îndeplinite, FNGCIMM va refuza plata garanţiei.

CAPITOLUL VI

Dispoziţii finale

Art. 6.1. - Răspunderea FNGCIMM în baza prezentului contract de garantare începe la data semnării sale de către părţi şi încetează potrivit art. 6 lit. n) din Normele de implementare a Programului de sprijin.

Art. 6.2. - Prezentul contract de garantare este valabil până la data de........................, sub rezerva dispoziţiilor art. 6.1

din prezentul contract.

Art. 6.3. - Orice modificare sau completare a acestui contract se poate face numai prin acte adiţionale, semnate de părţi. Modificările sau completările vor intra în vigoare de la data care va fi menţionată în actele adiţionale respective.

Art. 6.4. - Dispoziţiile prezentului contract se completează cu cele din Normele de implementare a Programului de sprijin, din condiţiile generale şi din legislaţia generală aplicabilă.

Prezentul contract a fost redactat şi încheiat astăzi,............................, în 4 exemplare originale, câte unul pentru bancă

şi beneficiar şi două pentru FNGCIMM.

FNGCIMM

Reprezentanţi legali

BANCA

Reprezentanţi legali

BENEFICIAR

Reprezentant/ţi legal/i

ANEXA Nr. 3

MINISTERUL FINANŢELOR PUBLICE

Nr...........data...........

Direcţia generală de trezorerie şi datorie publică

Str. .........nr.............

Localitatea...................

ÎNSCRIS   Nr.......................

- model -

Denumire debitor.........................................................., cu domiciliul fiscal în localitatea....................................................., str..............................nr......, bl......, sc......, ap......, sectorul/judeţul................., cod de identificare fiscală:..................................

Având în vedere prevederile art. 7 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 9/2010 privind aprobarea Programului de sprijin pentru beneficiarii proiectelor în domenii prioritare pentru economia românească, finanţate din instrumentele structurale ale Uniunii Europene alocate României, precum şi faptul că nu au fost respectate obligaţiile prevăzute în Contractul de garantare a finanţării, se stabilesc următoarele obligaţii de plată:

Nr. crt.

Natura obligaţiei fiscale

Cuantumul obligaţiei fiscale datorate

Nr. contractului de garantare a finanţării

Termen legal de plată

Impotriva prezentului înscris se poate formula plângere prealabilă, în conformitate cu prevederile art. 7 din Legea contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare, în termen de 30 de zile de la data comunicării prezentului înscris, în condiţiile legii, dar nu mai târziu de 6 luni de la data emiterii acestuia.

Plângerea prealabilă se depune la direcţia de specialitate din Ministerul Finanţelor Publice care a emis prezentul înscris.

In conformitate cu prevederile art. 8 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 9/2010, prezentul înscris constituie titlu de creanţă, urmând să devină titlu executoriu după expirarea termenului de plată de 60 zile calendaristice de la data comunicării înscrisului către debitor.

Potrivit dispoziţiilor art. 9 alin. (2) lit. d) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, când urmează să se ia măsuri de executare silită, nu este obligatorie audierea contribuabilului.

Data emiterii...........

Director general

Nume şi prenume..............

Semnătura..............

L.S.


SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 820/2010

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 820 din 2010
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu