ORDIN
Nr. 86 din 14 iunie 2001
pentru aprobarea Metodologiei privind atestarea persoanelor juridice care
presteaza lucrari de termoprotectie, ignifugare, verificare, intretinere si
reparare a autospecialelor si a altor mijloace tehnice destinate apararii
impotriva incendiilor
ACT EMIS DE: MINISTERUL DE INTERNE
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 573 din 13 septembrie 2001
Ministrul de interne,
avand in vedere prevederile art. 17 lit. a) si l) din Legea nr. 121/1996
privind organizarea si functionarea Corpului Pompierilor Militari si ale art.
48 alin. (3) din Ordonanta Guvernului nr. 60/1997 privind apararea impotriva
incendiilor, aprobata si modificata prin Legea nr. 212/1997, cu modificarile si
completarile ulterioare,
in temeiul art. 13 alin. (2) din Legea nr. 40/1990 privind organizarea si
functionarea Ministerului de Interne, cu modificarile si completarile
ulterioare,
emite urmatorul ordin:
Art. 1
Se aproba Metodologia privind atestarea persoanelor juridice care presteaza
lucrari de termoprotectie, ignifugare, verificare, intretinere si reparare a
autospecialelor si a altor mijloace tehnice destinate apararii impotriva
incendiilor, prevazuta in anexa care face parte integranta din prezentul ordin.
Art. 2
Inspectoratul General al Corpului Pompierilor Militari, prin marile unitati
si unitatile de pompieri militari, va urmari punerea in aplicare a prevederilor
prezentului ordin.
Art. 3
Nerespectarea prevederilor Metodologiei privind atestarea persoanelor
juridice care presteaza lucrari de termoprotectie, ignifugare, verificare,
intretinere si reparare a autospecialelor si a altor mijloace tehnice destinate
apararii impotriva incendiilor atrage raspunderea juridica, potrivit legii.
Art. 4
(1) Prezentul ordin va fi publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea
I, si va intra in vigoare la 30 de zile de la data publicarii.
(2) La data intrarii in vigoare a prezentului ordin orice dispozitii
contrare isi inceteaza aplicabilitatea.
Ministru de interne,
Ioan Rus
ANEXA 1
METODOLOGIE
privind atestarea persoanelor juridice care presteaza lucrari de
termoprotectie, ignifugare, verificare, intretinere si reparare a
autospecialelor si a altor mijloace tehnice destinate apararii impotriva
incendiilor
CAP. 1
Dispozitii generale
Art. 1
(1) Prezenta metodologie stabileste cadrul de desfasurare a activitatii de
atestare a persoanelor juridice care presteaza lucrari de termoprotectie,
ignifugare, verificare, incarcare si reparare a stingatoarelor, verificare,
intretinere si reparare la sistemele, instalatiile, aparatele si dispozitivele
de semnalizare, alarmare si alertare in caz de incendiu, verificare,
intretinere si reparare la sisteme, instalatii si dispozitive de limitare si
stingere a incendiilor, intretinere si reparare a autospecialelor destinate
apararii impotriva incendiilor.
(2) Atestarea persoanelor juridice care desfasoara activitati de
verificare, intretinere si reparare a altor mijloace tehnice destinate apararii
impotriva incendiilor se face, dupa caz, prin metodologii specifice.
Art. 2
In aplicarea prezentei metodologii se utilizeaza urmatoarele definitii:
a) certificat de atestare - document emis pe baza regulilor unui sistem de
certificare, ce indica existenta increderii adecvate ca persoana juridica
numita este competenta sa efectueze anumite servicii;
b) evaluare - examinare sistematica a masurii in care persoana juridica
este capabila sa satisfaca conditiile specifice;
c) referat de supraveghere - document in care se consemneaza daca se mentin
sau nu se mentin conditiile tehnico-organizatorice care au stat la baza atestarii.
Art. 3
Atestarea persoanelor juridice care executa pe teritoriul Romaniei lucrari
de termoprotectie, ignifugare, verificare, intretinere si reparare a
stingatoarelor, verificare, intretinere si reparare la sistemele, instalatiile,
aparatele si dispozitivele de semnalizare, alarmare si alertare in caz de
incendiu, verificare, intretinere si reparare la sistemele, instalatiile si
dispozitivele de limitare si stingere a incendiilor, intretinere si reparare a
autospecialelor destinate apararii impotriva incendiilor este obligatorie.
CAP. 2
Desfasurarea activitatii de atestare
Art. 4
Pentru atestare solicitantul depune dosarul de atestare la Centrul de
Studii, Experimentari si Specializare pentru Prevenirea si Stingerea Incendiilor,
denumit in continuare C.S.E.S.P.S.I., unitate specializata din structura
Corpului Pompierilor Militari.
Art. 5
(1) Dosarul de atestare trebuie sa cuprinda urmatoarele documente:
a) cerere-tip de atestare, conform anexei nr. 1;
b) copii legalizate de pe urmatoarele documente: statutul societatii
comerciale, care trebuie sa cuprinda obiectul de activitate conform codului
CAEN si precizarea clara a activitatii desfasurate, mentionata la art. 1;
hotararea judecatoreasca de infiintare a societatii comerciale; certificatul de
inmatriculare si certificatul de inregistrare fiscala;
c) lista cuprinzand personalul atestat conform procedurii aprobate de
comandantul Corpului Pompierilor Militari si copii de pe certificatele de
competenta;
d) lista cuprinzand mijloacele tehnice din dotare, dupa caz, buletinele de
verificare metrologica emise de laboratoare autorizate metrologic, ISCIR etc.
(conform anexelor nr. 2.1 - 2.6); pentru mijloacele tehnice cumparate in anul
solicitarii atestarii se admit facturile fiscale si certificatele de calitate
si garantie;
e) procedurile de lucru.
(2) In cazul in care solicitantul nu prezinta toate documentele prevazute
la alin. (1), C.S.E.S.P.S.I. comunica in scris, in cel mult 30 de zile de la
data inregistrarii cererii, neconformitatile constatate.
(3) In cazul in care solicitantul nu rezolva neconformitatile in cel mult
60 de zile de la comunicare, dosarul este respins.
Art. 6
(1) Atestarea persoanelor juridice prevazute la art. 1 se efectueaza pe
baza dosarului de atestare de catre C.S.E.S.P.S.I., prin Comisia de atestare,
care este desemnata anual, prin ordin, de catre comandantul Corpului
Pompierilor Militari.
(2) Presedintele Comisiei de atestare este seful C.S.E.S.P.S.I.
(3) Componenta si modul de lucru ale comisiei sunt stabilite prin procedura
aprobata de comandantul Corpului Pompierilor Militari.
Art. 7
(1) Comisia de atestare are urmatoarele atributii:
a) studiaza si analizeaza dosarul de atestare si hotaraste asupra emiterii
certificatului de atestare;
b) hotaraste asupra retragerii certificatului de atestare;
c) transmite periodic publicatiilor de specialitate lista cuprinzand
persoanele juridice atestate, precum si persoanele carora li s-a retras certificatul
de atestare, in vederea publicarii.
(2) Membrii Comisiei de atestare trebuie sa asigure pastrarea secretului
profesional asupra informatiilor din documentele studiate, potrivit legii.
(3) Modelul certificatului de atestare este prezentat in anexa nr. 3.
Art. 8
Comisia de atestare se intruneste cel putin o data pe luna sau ori de cate
ori este necesar.
Art. 9
Certificatul de atestare se acorda pe o perioada de 3 ani.
Art. 10
Hotararea de atestare se comunica solicitantului in scris, in termen de 30
de zile de la data prezentarii documentatiei complete.
CAP. 3
Supravegherea persoanelor juridice atestate
Art. 11
(1) Supravegherea persoanelor juridice atestate se realizeaza prin audit de
catre specialisti nominalizati din C.S.E.S.P.S.I. si, dupa caz, din marile
unitati si unitatile militare de pompieri, cel putin o data pe durata de
atestare.
(2) Lista cuprinzand persoanele nominalizate din marile unitati si
unitatile de pompieri militari pentru efectuarea auditului se aproba de
comandantul Corpului Pompierilor Militari dupa efectuarea de catre acestea a
unei pregatiri specifice la C.S.E.S.P.S.I.
Art. 12
(1) Persoanele juridice atestate trebuie sa permita accesul neconditionat
al auditorilor in spatiile de lucru, la toate documentele si la toate lucrarile
efectuate.
(2) Controlul calitatii lucrarilor efectuate se realizeaza pe baza
procedurilor de lucru intocmite in conformitate cu reglementarile tehnice
specifice in vigoare, la minimum 3 lucrari alese de auditor, si se consemneaza
intr-un referat de supraveghere.
Art. 13
(1) Auditul de supraveghere poate fi planificat sau inopinat.
(2) Auditul de supraveghere planificat se comunica de C.S.E.S.P.S.I.
persoanei juridice in cauza cu cel putin 15 zile inainte de a fi efectuat.
(3) Auditul de supraveghere inopinat se executa in urma reclamatiilor unui
beneficiar cu privire la calitatea lucrarilor efectuate de persoana juridica
atestata sau ori de cate ori exista dovezi obiective care impun efectuarea
supravegherii.
Art. 14
La auditul de supraveghere se verifica mentinerea conditiilor care au stat
la baza atestarii.
Art. 15
(1) In urma auditului de supraveghere se intocmeste referat de
supraveghere.
(2) Modelul referatului de supraveghere este prezentat in anexa nr. 4.
CAP. 4
Suspendarea, retragerea si anularea atestarii persoanelor juridice
Art. 16
In cazul constatarii unor abateri de la conditiile care au stat la baza
atestarii, C.S.E.S.P.S.I. suspenda atestarea si atentioneaza persoana juridica
ca in cel mult 30 de zile sa remedieze deficientele constatate.
Art. 17
(1) Abaterile constatate, atentionarea si termenul de suspendare se
consemneaza intr-un raport intocmit in 3 exemplare care se distribuie astfel:
a) un exemplar la persoana juridica in cauza;
b) un exemplar la unitatea teritoriala de pompieri militari competenta;
c) un exemplar la C.S.E.S.P.S.I.
(2) Constatarile din raport se vor mentiona si in registrul de control
aflat la persoana juridica.
Art. 18
(1) Suspendarea se ridica daca in urma unei verificari persoana juridica in
cauza dovedeste ca s-au eliminat cauzele care au dus la luarea masurii de
suspendare.
(2) Perioada de suspendare nu se adauga duratei de valabilitate a
certificatului de atestare.
(3) Verificarea in vederea ridicarii suspendarii se efectueaza de
C.S.E.S.P.S.I.
Art. 19
Pe perioada suspendarii persoana juridica suspendata nu are dreptul de a
mai executa lucrari in domeniul in care era atestata. In caz contrar se retrage
certificatul de atestare in vederea anularii.
Art. 20
(1) Daca in termen de 30 de zile persoana juridica careia i s-a aplicat
suspendarea nu face dovada inlaturarii cauzelor care au stat la baza suspendarii,
C.S.E.S.P.S.I. retrage si anuleaza certificatul de atestare.
(2) Retragerea si anularea certificatului de atestare se comunica in scris
persoanei juridice in cauza, precum si unitatii teritoriale de pompieri
militari competente.
CAP. 5
Mentinerea atestarii persoanei juridice
Art. 21
(1) Atestarea persoanei juridice este mentinuta prin prelungirea cu inca 3
ani a termenului de valabilitate a certificatului de atestare de catre
C.S.E.S.P.S.I.
(2) Mentinerea atestarii se face pe baza dosarului initial de atestare
actualizat si a referatului/referatelor de supraveghere.
Art. 22
Pentru mentinerea atestarii persoana juridica trebuie sa depuna la
C.S.E.S.P.S.I., cu cel putin 90 de zile inaintea expirarii termenului de valabilitate
a certificatului de atestare, documentele urmatoare:
a) cerere de mentinere a atestarii;
b) certificatul de atestare, in original;
c) documentele actualizate, dupa caz.
Art. 23
Decizia cu privire la mentinerea atestarii este luata de Comisia de
atestare si se comunica in scris in termen de 15 zile de la data intrunirii
acesteia.
CAP. 6
Contestatii si reclamatii
Art. 24
Contestatiile se adreseaza comandantului Corpului Pompierilor Militari, iar
reclamatiile se adreseaza sefului C.S.E.S.P.S.I.
Art. 25
Solutionarea contestatiilor si reclamatiilor se face conform procedurii de
tratare a contestatiilor si a reclamatiilor, aprobata de comandantul Corpului
Pompierilor Militari.
Art. 26
Deciziile comandantului Corpului Pompierilor Militari referitoare la
solutionarea contestatiilor raman definitive.
CAP. 7
Inregistrari privind atestarea
Art. 27
C.S.E.S.P.S.I. pastreaza dosarele de atestare pentru o durata de 10 ani
dupa expirarea termenului de valabilitate a certificatului de atestare.
Art. 28
Dosarele de atestare pastrate in arhiva C.S.E.S.P.S.I. cuprind documentatia
ce justifica atestarea, completata cu documentele provenite din auditul de
supraveghere, cererile de mentinere, contestatii, reclamatii etc.
Art. 29
(1) Accesul la dosarele de atestare se face pe baza unei liste nominale
aprobate de seful C.S.E.S.P.S.I.
(2) Persoanele juridice au drept de acces la dosarul propriu.
CAP. 8
Dispozitii finale
Art. 30
Persoanele juridice atestate au urmatoarele obligatii:
a) sa asigure pastrarea in permanenta a conditiilor tehnice si
organizatorice pe baza carora s-a emis certificatul de atestare;
b) sa mentina inregistrari privind toate lucrarile executate;
c) sa comunice in scris C.S.E.S.P.S.I. modificarile survenite in sistemul
propriu de calitate sau in conditiile care au stat la baza atestarii, in termen
de 15 zile de la data producerii acestora;
d) sa transmita C.S.E.S.P.S.I. documentele actualizate (buletin de
verificare metrologica, certificate de competenta etc.);
e) sa achite in avans contravaloarea prestarilor de servicii incluse in
activitatea de audit de supraveghere.
Art. 31
Persoanele juridice atestate poarta intreaga raspundere pentru activitatile
desfasurate ori in legatura cu acestea si nu se pot prevala de certificatul de
atestare acordat de C.S.E.S.P.S.I. pentru a fi exonerate de raspundere sau
pentru impartirea raspunderii ce le revine potrivit legii.
Art. 32
(1) Persoanele juridice atestate trebuie sa asigure pentru fiecare
sucursala cel putin o persoana fizica atestata si mijloacele tehnice prevazute
in anexele nr. 2.1 - 2.6.
(2) Fiecare filiala constituita conform Legii nr. 31/1990 privind
societatile comerciale, republicata, este atestata conform prevederilor
prezentei metodologii.
Art. 33
Pentru aplicarea prezentei metodologii C.S.E.S.P.S.I. elaboreaza proceduri
specifice aprobate de comandantul Corpului Pompierilor Militari, care se
publica in publicatiile de specialitate.
Art. 34
(1) Tarifele si, dupa caz, contravaloarea prestarilor de servicii efectuate
in vederea atestarii se stabilesc in conditiile legii.
(2) Achitarea tarifelor, respectiv a contravalorii serviciilor prestate pe
baza de contract, pentru verificarea in teren se face la sediul C.S.E.S.P.S.I.
si, dupa caz, la sediul marilor unitati sau al unitatilor de pompieri militari
prestatoare.
Art. 35
Anexele nr. 1 - 4 fac parte integranta din prezenta metodologie.
ANEXA 1
la metodologie
Catre
Seful Centrului de Studii, Experimentari si Specializare
pentru Prevenirea si Stingerea Incendiilor
Subsemnatul/Subsemnata ..................., in calitate de manager/patron
al ................, persoana juridica, cu sediul in localitatea
................, judetul ................, str. ................... nr.
......., inregistrata la Registrul comertului sub nr. ...................,
solicit atestarea pentru executarea lucrarilor de
......................................................
............................................................................. .
In sustinerea cererii anexez dosarul tehnic care cuprinde un numar de
...... documente, care atesta indeplinirea conditiilor si criteriilor prevazute
in Metodologia privind atestarea persoanelor juridice care presteaza lucrari de
termoprotectie, ignifugare, verificare, intretinere si reparare a
autospecialelor si a altor mijloace tehnice destinate apararii impotriva
incendiilor, aprobata prin Ordinul ministrului de interne nr. 86/2001.
Declar ca am luat cunostinta de obligatiile ce imi revin potrivit
prevederilor metodologiei aprobate prin Ordinul ministrului de interne nr.
86/2001.
Localitatea ................. Data ............
Semnatura
......................
ANEXA 2.1
la metodologie
LISTA
cuprinzand dotarea minima necesara persoanelor juridice care executa lucrari de
termoprotectie
1. Instalatie de sablare - omologata sau documente similare
2. Perii mecanice abrazive
3. Instalatie de aplicare a vopselelor cu presiune nominala de minimum 240
atm, cu presiune la pistol de minimum 4 atm, debit minim de lucru de 5 l/min.,
raport de compresie minim 1/30 - omologata sau documente similare.
4. Set duze de la 0,48 mm - 0,84 mm
5. Dispozitiv de determinare a aderentei grundului conform SR ISO 2409-1994
- verificat metrologic de un laborator autorizat
6. Dispozitive de masurat grosimea stratului umed - verificate metrologic
de un laborator autorizat
7. Aparate de masurat umiditatea si temperatura suprafetei metalului -
verificate metrologic de un laborator autorizat
8. Aparat electronic de masurat grosimea stratului uscat - verificat
metrologic de un laborator autorizat
9. Etaloane pentru grade de curatare conform ISO 8501-1 (STAS 10166/1-77)
10. Pensule de diferite marimi
11. Perii rulou.
ANEXA 2.2
la metodologie
LISTA
cuprinzand dotarea minima necesara persoanelor juridice care executa lucrari de
ignifugare
1. Utilaj pentru executarea vopsirii (vermorel, compresor, pistol de
vopsit, instalatie tip Airless) - manometre verificate metrologic de un
laborator autorizat
2. Duze diverse
3. Perii de sarma (actionate manual si mecanic)
4. Pensule de diferite tipuri
5. Balanta tehnica cu diviziuni pentru indicarea gramelor - verificata
metrologic de un laborator autorizat
6. Unelte diverse: spaclu, cancioc, galeti, ferastrau
7. Aparat de masurat umiditatea lemnului - verificat metrologic de un
laborator autorizat
8. Aparat de masurat umiditatea si temperatura aerului - verificat
metrologic de un laborator autorizat.
ANEXA 2.3
la metodologie
LISTA
cuprinzand dotarea minima necesara persoanelor juridice care executa lucrari de
verificare, incarcare si reparare a stingatoarelor
1. Dispozitiv pentru incarcarea buteliilor cu CO2 - omologat sau documente
similare
2. Dispozitiv pentru verificarea hidraulica a corpului stingatoarelor -
omologat sau documente similare
3. Banc de lucru (cu menghina paralela si menghina pentru tevi)
4. Trusa de scule de lacatuserie
5. Trusa de chei (fixe, inelare, tubulare)
6. Trusa de vopsitorie
7. Compresor de aer de 12 bari - manometru verificat metrologic de un
laborator autorizat
8. Polizor (de banc sau portabil)
9. Masina de gaurit
10. Perii din sarma
11. Sita pentru cernut pulbere
12. Sita pentru filtrat solutiile A si B
13. Palnie
14. Cantar pana la 10 kg - verificat metrologic de un laborator autorizat
15. Cantar pana la 50 kg - verificat metrologic de un laborator autorizat
16. Termometru - 100 grade C
17. Pensule de diferite marimi.
ANEXA 2.4
la metodologie
LISTA
cuprinzand dotarea minima necesara persoanelor juridice care executa lucrari de
verificare, intretinere si reparare a instalatiilor de semnalizare a
incendiilor
1. Multimetru de masura pentru marimi electrice diverse (tensiunea,
intensitatea curentului, rezistenta electrica etc.) cu clasa de precizie sub 2%
- verificat metrologic de un laborator autorizat)
2. Megohmetru - verificat metrologic de un laborator autorizat
3. Sursa de tensiune stabilizata
4. Truse de scule diverse (electronist, electrician etc.)
5. Masina de gaurit portabila (rotopercutoare)
6. Simulator tip spray pentru verificat detectoare (in cazul in care
producatorul impune asemenea mijloace) - documente de provenienta de la
furnizor
7. Scari diverse (simple, duble-articulate)
8. Aparat pentru masurarea radiatiilor (in cazul depozitarii unor
detectoare cu surse radioactive) - verificat metrologic de un laborator
autorizat.
NOTA:
Se va indica seria aparatelor de masura din dotare.
ANEXA 2.5
la metodologie
LISTA
cuprinzand dotarea minima necesara persoanelor juridice care executa lucrari de
verificare, intretinere si reparare a instalatiilor de stins incendii
1. Generator de sudura cu acetilena
2. Transformator (convertizor) pentru sudura
3. Masina de gaurit portativa (cu percutie)
4. Trusa de lacatuserie
5. Polizor de banc (dublu, simplu)
6. Strung (facultativ)
7. Ferastrau de taiat metale (manual)
8. Dispozitiv de taiat metale cu disc abraziv
9. Polizor manual
10. Masina (dispozitive) pentru filetat pana la 4"
11. Electrocompresor - manometru verificat metrologic de un laborator
autorizat
12. Ciocan pneumatic (dupa caz)
13. Cantar (cel putin 100 kg) - verificat metrologic de un laborator
autorizat
14. Banc de lucru (cu menghina paralela si menghina pentru tevi, masina de
gaurit de banc)
15. Pompa hidraulica (cel putin 15 bari)
16. Trusa de chei (fixe, inelare)
17. Trusa de burghie pentru beton
18. Trusa de burghie pentru metal
19. Set de pile
20. Set de filiere
21. Set de surubelnite
22. Trusa de vopsitorie
ANEXA 2.6
la metodologie
LISTA
cuprinzand dotarea minima necesara persoanelor juridice care executa lucrari de
verificare, reparare si intretinere a autospecialelor destinate apararii
impotriva incendiilor
1. Macara rulanta de cel putin 5 t/f - verificata metrologic de un
laborator autorizat
2. Palan pana la 5 t/f - verificat metrologic de un laborator autorizat
3. Trusa mecanica auto
4. Trusa electrica auto
5. Trusa de tapiterie
6. Utilaje pentru prelucrari prin aschiere (strung, freza, masina de
gaurit, polizor)
7. Aparat de sudura autogena
8. Aparat de sudura electrica
9. Butelii de oxigen (verificate I.S.C.I.R.)
10. Butelii de acetilena (verificate I.S.C.I.R.)
11. Compresor de aer
12. Manometru - verificat metrologic de un laborator autorizat
13. Trusa de vopsitorie
14. Masina de gaurit portativa
15. Polizor portativ
16. Prese diferite (rulmenti, presetupe)
17. Rampa pentru schimbat uleiul (20 t).
ANEXA 3
la metodologie
________________________________________________________________________
| |
| ROMANIA |
| MINISTERUL DE INTERNE |
| CORPUL POMPIERILOR MILITARI |
| Centrul de Studii, Experimentari si Specializare pentru Prevenirea |
| si Stingerea Incendiilor |
| |
| |
| CERTIFICAT DE ATESTARE |
| Nr. ............. din ................. |
| |
| In baza prevederilor art. 17 lit. a) si l) din Legea nr. 121/1996, |
| ale art. 2 lit. h) din Hotararea Guvernului nr. 1.164/1996 si ale |
| art. 48 alin. (2) si (3) din Ordonanta Guvernului nr. 60/1997, cu |
| modificarile si completarile ulterioare, si a Dosarului nr. ........ |
| din ...................., Societatea Comerciala ...................... |
| din localitatea ...................., str. ............... nr. ......, |
| judetul ...................., inregistrata la Registrul comertului cu |
| nr. ............., se atesteaza ca persoana juridica pentru executarea |
| lucrarilor de ........................................................ |
| ...................................................................... |
| ...................................................................... |
| |
| Perioada pentru care se acorda atestarea ......................... |
| Nerespectarea cerintelor obligatorii atrage anularea certificatului|
| de atestare. |
| |
| Seful Centrului de Studii, |
| Experimentari si Specializare pentru |
| Prevenirea si Stingerea Incendiilor, |
| ...................................... |
|________________________________________________________________________|
ANEXA 4
la metodologie
MINISTERUL DE INTERNE
Corpul Pompierilor Militari
Brigada/Grupul de Pompieri
a/al judetului ............
Vazut
Comandantul unitatii,
..........................
REFERAT DE SUPRAVEGHERE
Nr. ......... din .............
Noi, .............................., auditori din Brigada/Grupul de
Pompieri
(gradul, numele si prenumele),
a/al judetului ........................., si domnul/doamna ....................,
avand functia de ............................., din partea Societatii
Comerciale ......................., str. ................ nr. ......, bl.
....., sc. ....., ap. ....., localitatea ...................., judetul
(sectorul) ..............., tel. .............., care executa lucrari de
...................................
................................................................................
....................................................................., in baza
Certificatului de atestare nr. ................., eliberat de Centrul de
Studii, Experimentari si Specializare pentru Prevenirea si Stingerea
Incendiilor la data de ............................, am procedat la verificarea
conditiilor tehnico-organizatorice si a lucrarilor executate pentru
indeplinirea cerintelor obligatorii din Metodologia de atestare a persoanelor
juridice care presteaza lucrari de termoprotectie, ignifugare, verificare,
intretinere si reparare a autospecialelor si a altor mijloace tehnice destinate
apararii impotriva incendiilor, aprobata prin Ordinul ministrului de interne
nr. 86/2001, si am constatat:
- persoanele fizice atestate (numele, prenumele, numarul certificatului de
competenta - data expirarii): ..................................................
................................................................................
................................................................................
................................................................................
- buletinele de verificare metrologica emise de .........................
cu numerele:
......................................................................
................................................................................
................................................................................
................................................................................
...............................................................................;
- lista cuprinzand mijloacele tehnice este/nu este intocmita conform listei
de dotare din dosarul de atestare:
.............................................
................................................................................
................................................................................
................................................................................
...............................................................................;
- registrul de evidenta a lucrarilor este/nu este tinut la zi;
- personalul atestat respecta/nu respecta procedura de lucru;
- spatiul de lucru este/nu este adecvat conditiilor de lucru si are/nu are
asigurate masurile de prevenire si stingere a incendiilor;
- modificari in sistemul calitatii: ........................................
................................................................................
................................................................................
................................................................................
Au fost verificate lucrarile efectuate la urmatoarele obiective:
1.
.........................................................................
2.
.........................................................................
3.
.........................................................................
Constatari in urma verificarii lucrarilor:
................................................................................
................................................................................
................................................................................
................................................................................
................................................................................
................................................................................
................................................................................
................................................................................
Prezentul referat de supraveghere s-a incheiat in 3 exemplare dupa cum
urmeaza:
- un exemplar la Centrul de Studii, Experimentari si Specializare pentru
Prevenirea si Stingerea Incendiilor;
- un exemplar la Brigada/Grupul de pompieri ................. a/al
judetului .....................;
- un exemplar la Societatea Comerciala ...................................
.
Auditor, Am luat cunostinta.
......................... Manager,
.........................
Responsabil cu activitatea,
.............................