Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 89 din 5 septembrie 2008

pentru aprobarea Normelor privind inchirierea unor imobile sau parti din acestea, disponibile, aflate in administrarea Ministerului Apararii si in proprietatea publica a statului

ACT EMIS DE: MINISTERUL APARARII

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 658 din 18 septembrie 2008



Pentru aplicarea prevederilor art. 14-16 din Legea nr. 213/1998 privind proprietatea publicaşi regimul juridic al acesteia, cu modificările şi completările ulterioare, ale art. 4 din Hotărârea Guvernului nr. 68/2000 privind abilitarea Ministerului Apărării Naţionale de a închiria imobile sau părţi din acestea, disponibile, aflate în administrarea sa şi în proprietatea publică a statului, şi a prevederilor art. 32 alin. (1) din Legea nr. 291/2007 privind intrarea, staţionarea, desfăşurarea de operaţiuni sau tranzitul forţelor armate străine pe teritoriul României,

în temeiul prevederilor art. 33 alin. (1) din Legea nr. 346/2006 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Apărării,

ministrul apărării emite următorul ordin:

Art. 1. - Se aprobă Normele privind închirierea unor imobile sau părţi din acestea, disponibile, aflate în administrarea Ministerului Apărării şi în proprietatea publică a statului, prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.

Art. 2. - La data intrării în vigoare a prezentului ordin se abrogă „D.l-21, Norme privind închirierea unor imobile sau părţi din acestea, disponibile, aflate în administrarea Ministerului Apărării Naţionale şi în proprietatea publică a statului", aprobate prin Ordinul ministrului apărării naţionale nr. M. 56/2006*).

Art. 3. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul apărarii,

Teodor Viorel Meleşcanu

ANEXĂ

NORME

privind închirierea unor imobile sau părţi din acestea, disponibile, aflate în administrarea Ministerului Apărării si în proprietatea publică a statului

CAPITOLUL I

Principii generale

Art. 1. - (1) Prezentele norme reglementează modalitatea de închiriere a imobilelor sau părţilor din acestea, disponibile, aflate în administrarea Ministerului Apărării şi în proprietatea publică a statului.

(2)  Prin imobile, în sensul prezentelor norme, se înţelege construcţiile cu instalaţiile şi terenurile aferente sau numai terenurile, amenajările de terenuri, altele decât cele cu destinaţie de locuinţe.

(3) Inchirierea se face pentru imobilele sau părţi din acestea devenite disponibile în urma procesului de restructurare a armatei, precum şi pentru satisfacerea necesităţilor unităţilor militare privind asigurarea unor servicii curente cum ar fi: bufete de incintă, magazine, farmacii, frizerii, reparaţii echipament, difuzarea presei, activităţi de depozitare, mică producţie, culturale, sportive, recreative şi altele asemenea.

(4)  Ministerul Apărării pune la dispoziţia forţelor NATO/PfP, UE şi ONU, gratuit sau contra cost, după caz, poligoane, terenuri, clădiri, precum şi alte bunuri şi elemente de infrastructură, fără licitaţie.

(5)  Folosinţa exclusivă a bunurilor prevăzute la alin. (4) de către forţele armate străine pentru o perioadă mai mare de 6 luni se face cu aprobarea Guvernului.

Art. 2. - Iniţiativa închirierii o are Ministerul Apărării, prin unităţile militare din subordine, sau orice persoană fizică ori juridică română sau străină.

Art. 3. -Inchirierea bunurilor prevăzute la art. 1 se face prin licitaţie publică cu strigare, în condiţiile prezentelor norme, pe baza unor contracte de închiriere în care să se specifice clauze privind utilizarea, conservarea şi restituirea bunurilor închiriate, precum şi păstrarea secretului.

Art. 4. - (1) Aprobarea pentru închirierea unor imobile sau părţi din acestea, disponibile, se dă la propunerea şefilor structurilor centrale, a şefilor statelor majore ale categoriilor de forţe ale armatei sau a comandanţilor comandamentelor de armă/similar, la solicitarea unităţilor militare din subordine, de către:

a) secretarul de stat şi şef al Departamentului pentru relaţia cu Parlamentul şi informare publică, pentru imobile întregi şi/sau grupuri de construcţii ale căror suprafeţe construite desfăşurate depăşesc 1.000 m2, precum şi pentru terenuri cu o suprafaţă mai mare de 10.000 m2, disponibile, numai cu avizul Statului Major General;

b)  şeful Direcţiei domenii şi infrastructuri, pentru părţi din imobile sau grupuri de clădiri ale căror suprafeţe construite nu depăşesc 1.000 m2, precum şi pentru terenuri de până la 10.000 m2, disponibile.

*) Ordinul ministrului apărării naţionale nr. M. 56/2006 nu a fost publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, deoarece avea ca obiect reglementări din sectorul de apărare a ţării şi securitate naţională.

(2) Solicitarea aprobării de închiriere se face de către unităţile militare interesate, după întocmirea următoarelor documente:

a) referat tehnic, care să concluzioneze asupra oportunităţii închirierii bunului;

b) planul general/parţial de situaţie a cazărmii, cu dispunerea pavilioanelor şi a terenului aferent ce urmează a fi închiriate;

c)  planurile orizontale, cu dispunerea încăperilor în cadrul pavilioanelor, după caz.

(3)  Referatul se întocmeşte pentru fiecare caz în parte şi cuprinde indicativul de cazarmă, numărul de pavilioane sau încăperi solicitate pentru închiriere, suprafaţa construită şi starea tehnică a acestora, suprafaţa terenului aferent, amplasarea în interiorul cazărmii, modalităţile de rezolvare a circulaţiei interioare şi alte date ce sunt necesare pentru aprobarea închirierii.

(4) Unităţile militare deţinătoare ale imobilelor, după obţinerea avizului tehnic favorabil al Centrului de domenii şi infrastructuri sau, după caz, Centrului de cartiruire a trupelor şi administrare cazărmi/similar, înaintează ierarhic solicitările lor şefilor structurilor centrale sau ai statelor majore ale categoriilor de forţe ale armatei ori comandanţilor comandamentelor de armă/similar cărora li se subordonează, pentru obţinerea acordului de închiriere.

(5)  După ce îşi dau acordul de închiriere, şefii structurilor centrale sau ai statelor majore ale categoriilor de forţe ale armatei ori comandanţii comandamentelor de armă/similar trimit solicitările Direcţiei domenii şi infrastructuri care, după caz, le aprobă sau le avizează şi le înaintează secretarului de stat şi şef al Departamentului pentru relaţia cu Parlamentul şi informare publică pentru aprobare.

Art. 5. - (1) Se interzice închirierea bunurilor prevăzute la art. 1 în următoarele situaţii:

a)   când este afectat planul instrucţiei sau starea de operativitate a unităţilor militare;

b)   când sunt afectate securitatea unităţilor militare şi păstrarea secretului;

c) când se aduce atingere prestigiului armatei;

d)  când spaţiul solicitat este în apropierea depozitelor de armament, muniţie, carburanţi-lubrifianţi, parcurilor auto şi altor asemenea obiective importante;

e)  când spaţiul nu permite o circulaţie limitată în incinta cazărmii;

f)  când spaţiul sau terenul este solicitat pentru amplasarea panourilor publicitare;

g)   când bunul este revendicat de către persoanele îndreptăţite în baza legilor de retrocedare şi există o astfel de notificare prealabilă la Ministerul Apărării sau o acţiune de revendicare ori constatare a dreptului de proprietate;

h) când sunt suspiciuni că se urmăreşte practicarea unui comerţ ilicit sau depozitarea unor produse obţinute din import, sustrase de la obligaţiile de plată a impozitelor legale şi taxelor vamale.

(2)   De asemenea, este interzisă închirierea bunurilor prevăzute la art. 1 pentru fabricarea şi comercializarea băuturilor alcoolice, pentru depozitarea sau producerea de produse periculoase, cum ar fi: explozibili, artificii, arme şi altele asemănătoare, cu excepţia cazurilor în care imobilele respective sunt izolate faţă de activităţile unităţilor militare, sunt amplasate în cazărmi în totalitate disponibilizate şi, după caz, au destinaţia respectivă din construcţie.

(3)  Face excepţie de la prevederile alin. (1) lit. f) Clubul Sportiv al Armatei „Steaua" Bucureşti.

Art. 6. - Veniturile realizate din închiriere se încasează şi se utilizează în conformitate cu dispoziţiile legale.

CAPITOLUL II

Modul de organizare a licitaţiei publice cu strigare

Art. 7. - (1) Imobilele, grupurile/părţile de imobile prevăzute în prezentele norme se închiriază de către unitatea militară utilizatoare care le are în evidenţa contabilă.

(2) Imobilele aflate în evidenţa contabilă a structurilor Ministerului Apărării, care au personalitate juridică, conform legii, se închiriază de către acestea indiferent de suprafaţa de teren şi/sau construită desfăşurată, în aceleaşi condiţii prevăzute în norme pentru unităţile militare aflate în subordinea/coordonarea direcţiilor centrale, categoriilor de forţe ale armatei, comandamentelor de armă/similar.

Art. 8. - (1) După obţinerea aprobării, unitatea militară îndreptăţită să închirieze imobile organizează licitaţia publică cu strigare.

(2) Comisia de licitaţie este constituită din 5 membri şi se numeşte prin ordin de zi pe unitate în termen de 5 zile de la înregistrarea aprobării, fiind formată din:

a)  preşedinte - locţiitorul comandantului/şefului unităţii/ similar;

b)   membri: şeful logisticii/similar, un reprezentant din compartimentul financiar-contabil şi un reprezentant al eşalonului superior;

c) secretar - administratorul cazărmii.

Art. 9. - Preşedintele comisiei de licitaţie răspunde de întocmirea următoarelor documente:

a) caietul de sarcini;

b) anunţul publicitar.

Art. 10. - (1) Caietul de sarcini cuprinde întreaga suprafaţă construită desfăşurată a spaţiilor şi terenurilor aprobate prin documentaţie, precizează destinaţia spaţiilor ce urmează să fie închiriate, durata închirierii, valoarea lucrărilor ce urmează să fie executate pentru reabilitarea acestora, dacă este cazul, şi stabileşte preţul minim de pornire a licitaţiei.

(2)  Preţul minim de pornire a licitaţiei se calculează în lei pe m2/lună, avându-se în vedere tarifele stabilite de consiliile locale sau de către alte instituţii specializate ale statului, în funcţie de destinaţia şi zonele de amplasament ale imobilelor şi preţul de piaţă.

(3)  Prin excepţie, pentru imobilul situat în bd. Ghencea nr. 45, sectorul 6 Bucureşti - stadionul „Steaua" - preţul minim de pornire a licitaţiei se stabileşte în euro/m2 şi se achită în lei, la cursul stabilit de Banca Naţională a României la data efectuării plăţii, conform art. 1 alin. (2) din Hotărârea Guvernului nr. 373/2003 privind aprobarea închirierii unei părţi a unui imobil aflat în domeniul public al statului şi în administrarea Ministerului Apărării Naţionale.

(4)  In situaţia în care nu există tarife se procedează la consultarea unor societăţi de profil, precum agenţii imobiliare acreditate şi altele asemenea, sau la achiziţionarea unor servicii specializate conform legislaţiei în vigoare, având în vedere şi preţul de piaţă.

(5) In funcţie de dotarea tehnică a spaţiului de închiriat - climatizare, tâmplărie PVC sau aluminiu şi altele asemenea, preţul minim de pornire se măreşte cu 5% până la 10%.

(6) In cazul în care imobilele necesită lucrări de reabilitare, valoarea lucrărilor ce urmează să se execute şi preţul minim de pornire a licitaţiei sunt condiţii minimale pentru participarea la licitaţie a persoanelor interesate - neacceptarea acestora este sancţionată cu descalificarea ofertanţilor.

(7) In cazul în care imobilele nu necesită lucrări de reabilitare, valoarea acestora nu mai constituie condiţie minimală pentru participarea la licitaţie a persoanelor interesate şi nu se mai consemnează în caietul de sarcini.

Art. 11. - (1) Caietul de sarcini se întocmeşte de comisia de licitaţie pe baza modelului prevăzut în anexa nr. 1, se avizează tehnic de Centrul de domenii şi infrastructuri, de Centrul de cartiruire a trupelor şi administrare cazărmi/similar şi se aprobă de comandantul/şeful unităţii militare.

(2) In situaţia în care licitaţia se organizează de Centrul de domenii şi infrastructuri, caietul de sarcini se întocmeşte de către acesta şi se aprobă de şeful Direcţiei domenii şi infrastructuri.

Art. 12. - Caietul de sarcini se obţine contra cost de la unitatea militară organizatoare a licitaţiei - contravaloarea acestuia nu trebuie să depăşească preţul multiplicării.

Art. 13. - (1) Anunţul publicitar se publică în termen de 5 zile lucrătoare de la avizarea caietului de sarcini, iar licitaţia se ţine în cel mult 30 de zile calendaristice de la apariţie, dar nu mai devreme de 10 zile calendaristice.

(2)  Anunţul publicitar se dă într-o publicaţie cu caracter naţional şi în una cu caracter local, conform modelului prezentat în anexa nr. 2, şi se afişează la sediul unităţii militare.

(3)  In afara anunţurilor publicitare se trimit invitaţii de participare la licitaţie şi persoanelor care sunt interesate pentru închirierea bunurilor.

Art. 14. - Cheltuielile pentru desfăşurarea licitaţiilor se suportă de structurile care le organizează, potrivit prevederilor legale.

Art. 15. - (1) Garanţia de participare la licitaţie se stabileşte în cuantum de 5% din valoarea lunară a chiriei minime.

(2) Garanţia de participare se exprimă în lei sau într-o valută liber convertibilă şi se constituie prin scrisoare de garanţie bancară care se prezintă în original.

(3) Scrisoarea de garanţie bancară se eliberează de o bancă din România sau, după caz, de o bancă din străinătate.

(4)  In cazul în care se precizează această posibilitate în caietul de sarcini, garanţia de participare se constituie şi prin depunerea de numerar la casieria unităţii militare sau direct în contul acesteia.

(5)  Garanţiile de participare se înapoiază participanţilor necâştigători, în termen de 5 zile lucrătoare de la adjudecarea licitaţiei.

(6) In situaţia în care participanţii nu se prezintă la licitaţie, garanţia de participare se reţine de către unitatea militară organizatoare a licitaţiei, cu excepţia situaţiilor de forţă majoră sau de caz fortuit.

Art. 16. - (1) Persoanele care manifestă interes de participare la licitaţie depun la registratura unităţii organizatoare, până la data înscrisă în anunţul publicitar, un plic închis şi sigilat care conţine confirmarea scrisă de participare, precum şi documentele solicitate prin caietul de sarcini.

(2) Pe plic se menţionează denumirea, adresa ofertantului, codul fiscal şi numărul de înmatriculare de la oficiul registrului comerţului, după caz, cu menţiunea „LICITAŢIE PENTRU ÎNCHIRIERE".

Art. 17. - (1) In caietul de sarcini se înscriu clauze specifice activităţii de contrainformaţii şi securitate militară, potrivit reglementărilor în vigoare la momentul organizării licitaţiei.

(2) Unitatea militară organizatoare a licitaţiei transmite în scris structurii contrainformaţii şi securitate militară, în a cărei arie de responsabilitate se află, elementele de identificare ale ofertanţilor, pe măsura depunerii ofertelor.

Art. 18. - Licitaţia se desfăşoară la sediul unităţii militare organizatoare, la data şi ora stabilite prin anunţul publicitar.

Art. 19. - (1) Licitaţia se poate desfăşura în situaţia în care până la data limită de depunere a ofertelor au fost depuse cel puţin 3 oferte, iar la această dată se prezintă cel puţin 2 ofertanţi.

(2) In caz contrar, licitaţia se repetă după 7 zile, în aceleaşi condiţii.

(3) In cazul în care sunt îndeplinite condiţiile prevăzute la alin. (1), comisia desface plicurile şi verifică documentele solicitate.

(4)  Dacă în urma verificărilor cel puţin două oferte sunt corespunzătoare caietului de sarcini, comisia trece la desfăşurarea propriu-zisă a licitaţiei.

(5)  Comisia hotărăşte, în situaţia în care documentele sunt necorespunzătoare, acordarea unui termen de maximum 48 de ore pentru completarea sau refacerea acestora, în situaţia în care acest lucru este posibil, întocmind în acest sens un proces-verbal, licitaţia urmând să se ţină după acest interval de timp.

(6)  Licitaţia propriu-zisă se desfăşoară prin strigări ce se repetă de 3 ori, fiecare strigare a preşedintelui comisiei făcându-se la un interval de cel puţin un minut.

(7) Preşedintele anunţă valoarea lucrărilor ce urmează să se execute pentru reabilitarea spaţiilor ce se închiriază şi preţul minim de închiriere de la care porneşte strigarea, cu precizarea salturilor de supralicitare stabilite de comisia de licitaţie.

(8) Adjudecarea se face în favoarea aceluia care la cea din urmă strigare oferă preţul cel mai mare, aceasta fiind materializată printr-un proces-verbal.

(9) Dacă în urma verificărilor se constată că nu sunt cel puţin două oferte corespunzătoare, licitaţia se repetă în condiţiile prevăzute la alin. (2).

(10) A doua licitaţie se desfăşoară dacă până la termenul-limită se depun cel puţin două oferte şi se prezintă ambii ofertanţi.

(11) In situaţia în care la cea de-a doua licitaţie documentele participanţilor sunt necorespunzătoare, licitaţia se repetă în condiţiile prevăzute la alin. (2) sau, dacă este posibil, se acordă un termen pentru refacerea acestora.

(12) Dacă la a doua licitaţie se prezintă mai mulţi ofertanţi şi numai unul are documente corespunzătoare, adjudecarea se face prin negociere şi se porneşte de la preţul minim prevăzut în caietul de sarcini.

(13)  A treia licitaţie se desfăşoară în situaţia în care se prezintă un singur ofertant cu documente corespunzătoare, adjudecarea se face prin negociere şi se porneşte de la preţul minim prevăzut în caietul de sarcini.

(14)  In situaţia în care licitaţia nu se finalizează prin desemnarea unui câştigător sau în cazul în care nu există nicio solicitare pentru închiriere, se iau măsuri pentru conservarea sau valorificarea bunurilor, potrivit prevederilor legale în vigoare.

(15) In situaţia în care se solicită din nou închirierea aceleiaşi suprafeţe construite desfăşurate sau de teren, procedura de închiriere prevăzută la art. 4 se reia în baza vechii aprobări, dacă nu a trecut o perioadă mai mare de un an de la data finalizării licitaţiei precedente şi se actualizează preţul minim de pornire a licitaţiei cu indicele de inflaţie comunicat de Institutul Naţional de Statistică.

Art. 20. - (1) In toate fazele, comisia întocmeşte un proces-verbal, conform modelului prezentat în anexa nr. 6, în care se consemnează toate activităţile ce se desfăşoară în timpul licitaţiei.

(2)   Acesta se semnează de membrii comisiei şi de reprezentanţii participanţilor care se legitimează cu buletin/carte de identitate sau paşaport şi delegaţie, după caz.

(3)   După anunţarea verbală a câştigătorului de către preşedintele comisiei, licitaţia se declară închisă şi se menţionează acest lucru în procesul-verbal.

(4) După finalizarea licitaţiei, conţinutul procesului-verbal se aprobă de comandantul/şeful unităţii militare care a organizat licitaţia.

(5) Documentele de desfăşurare a licitaţiei se constituie într-un dosar separat la unitatea militară organizatoare.

Art. 21. - (1) De regulă, nu este permisă anularea licitaţiei.

(2) In mod excepţional, anularea licitaţiei se face în următoarele situaţii:

a) în cazul unor abateri grave, sesizate ca urmare a unor contestaţii întemeiate privind organizarea şi desfăşurarea licitaţiei, prin încălcarea prevederilor legale privind închirierea bunurilor şi a prezentelor norme, care au afectat loialitatea concurenţei, nu au asigurat transparenţa procedurilor de licitaţie sau au produs discriminări între ofertanţi;

b) în alte cazuri specificate în mod expres prin caietul de sarcini.

Art. 22. - (1) Orice ofertant care participă la licitaţie are dreptul, dacă este cazul, să facă contestaţie comandantului/şefului unităţii militare organizatoare, în termen de 24 de ore de la comunicarea rezultatului licitaţiei.

(2) Unitatea militară organizatoare a licitaţiei este obligată să soluţioneze contestaţia şi să comunice rezultatul în scris, în termen de 5 zile lucrătoare de la depunerea acesteia.

(3) In acest sens se numeşte, prin ordin de zi pe unitate, o comisie formată din 3 membri, alţii decât cei din comisia de licitaţie.

Art. 23. - (1) Comisia de licitaţie poartă întreaga răspundere privind organizarea şi desfăşurarea licitaţiei.

(2) In cazul în care după depunerea ofertelor există membri din comisie, rude sau afini până la gradul IV inclusiv, cu ofertanţi cum ar fi: reprezentanţi, asociaţi, administratori şi alţii, aceştia se înlocuiesc.

(3) La fel se procedează şi în situaţia în care vreun membru al comisiei este în imposibilitatea de a-şi exercita atribuţiunile.

CAPITOLUL III

Incheierea contractului de închiriere

Art. 24. - (1) In maximum 10 zile lucrătoare de la data desfăşurării licitaţiei se procedează la încheierea contractului de închiriere.

(2) In cazul în care câştigătorul licitaţiei renunţă din diferite motive sau dacă nu se prezintă în termen de 10 zile lucrătoare pentru perfectarea contractului, aceasta pierde garanţia depusă, situaţie în care unitatea organizatoare repetă licitaţia.

(3) La data încheierii contractului, câştigătorul licitaţiei prezintă scrisoarea de garanţie bancară pentru buna execuţie a contractului în valoare de 10% din valoarea chiriei anuale, valabilă pe durata contractului, la care se adaugă 90 de zile calendaristice peste termenul de expirare a contractului de închiriere.

Art. 25. - (1) Contractul de închiriere se întocmeşte la sediul unităţii militare organizatoare, conform modelului prezentat în anexa nr. 7, şi cuprinde clauze privind utilizarea, conservarea şi restituirea bunului închiriat, precum şi păstrarea secretului.

(2) Contractul se semnează din partea unităţii de către comandant/şef, se acordă viză de control financiar preventiv de către persoana abilitată şi se avizează de către consilierul juridic care asigură asistenţă juridică unităţii militare respective.

Art. 26. - (1) Durata contractului de închiriere este de cel mult 6 ani, în funcţie de valoarea lucrărilor ce urmează să fie executate pentru reabilitarea şi modernizarea spaţiilor, cu posibilitatea de prelungire pe aceeaşi durată, la solicitarea expresă a chiriaşului, făcută cu cel puţin 30 de zile calendaristice înainte de expirare.

(2) Valoarea lucrărilor ce urmează să se realizeze se stabileşte de către administratorul cazărmii sub forma unui deviz estimativ, verificat tehnic, de Centrul de domenii şi infrastructuri, de Centrul de cartiruire a trupelor şi administrare cazărmi/similar şi este trecută în caietul de sarcini.

(3)  Durata contractului se stabileşte în caietul de sarcini în funcţie de valoarea previzionată a lucrărilor de reabilitare, astfel:

a) pentru o valoare de până la 5% din valoarea de înlocuire a imobilului sau din valoarea de piaţă a imobilului - 2 ani;

b) pentru o valoare cuprinsă între 5% şi 10% din valoarea de înlocuire a imobilului sau din valoarea de piaţă a imobilului - 4 ani;

c) pentru o valoare de peste 10 % din valoarea de înlocuire a imobilului sau din valoarea de piaţă a imobilului - 6 ani.

(4) Valoarea lucrărilor ce urmează să fie executate pentru reabilitarea spaţiilor ce se închiriază, stabilită în caietul de sarcini şi acceptată de către ofertant, prin oferta depusă, se preia ca obligaţie de chiriaş şi se înscrie în contractul încheiat între părţi.

(5) Intocmirea documentaţiei necesare, precum şi solicitarea certificatelor şi autorizaţiei necesare potrivit legii este în sarcina chiriaşului, cu condiţia obţinerii acordului prealabil al unităţii militare contractante.

(6)  Chiriaşul prezintă un grafic de realizare a lucrărilor ce urmează să se execute şi care se finalizează cu cel puţin un an înainte de expirarea contractului iniţial.

(7)  Durata contractelor de închiriere, în care nu se prevăd lucrări de reabilitare, este de maximum 4 ani, fără posibilitatea de prelungire.

(8) Valoarea chiriei se actualizează semestrial cu indicele de inflaţie comunicat de Institutul Naţional de Statistică.

Art. 27. - (1) In contractul de închiriere se prevăd în mod obligatoriu clauze privind eliberarea imobilului închiriat în maximum 30 de zile calendaristice de la data notificării, atunci când nevoile Ministerului Apărării impun acest lucru, cum sunt: înfiinţarea de noi unităţi, redislocarea/reorganizarea acestora ori altele asemenea.

(2)  De asemenea, se prevăd clauze privind majorările de întârziere la plata chiriei, precum şi referitoare la faptul că spaţiul nu poate fi înstrăinat, subînchiriat sau dat în folosinţă altor persoane.

(3)  In contract, preţul stabilit la licitaţie în lei reprezintă valoarea chiriei pentru bunul închiriat pe m2/suprafaţă construită desfăşurată, m2 suprafaţă teren şi pe total imobil.

CAPITOLUL IV

Dispoziţii finale

Art. 28. - (1) Contractele de închiriere se încheie în două exemplare, unitatea militară având obligaţia să trimită o copie Centrului de domenii şi infrastructuri sau, după caz, Centrului de cartiruire a trupelor şi administrare cazărmi/similar la care este arondată administrativ.

(2) Centrele/similar au obligaţia să ţină evidenţa închirierilor din zona de responsabilitate şi să transmită semestrial la Direcţia domenii şi infrastructuri situaţii centralizatoare, respectiv la datele de 31 ianuarie şi 31 iulie ale fiecărui an.

(3) Modelul situaţiei centralizatoare este prevăzut în anexa nr. 8.

(4) Circuitul parcurs de aceste situaţii centralizatoare este prevăzut în anexa nr. 9.

Art. 29. - (1) Direcţia domenii şi infrastructuri, centrele de domenii şi infrastructuri sau, după caz, centrele de cartiruire a trupelor şi administrare cazărmi/similar şi structurile statelor majore ale categoriilor de forţe ale armatei ori comandamentelor de armă/similar, prin organele proprii de specialitate, organizează controale şi verificări privind modul de desfăşurare a licitaţiilor, perfectarea şi derularea contractelor, utilizarea spaţiilor şi propun ierarhic ministrului apărării, după caz, măsuri disciplinare, administrative sau de sesizare a organelor în drept, împotriva celor care au încălcat reglementările în vigoare.

(2) Contractele de închiriere se auditează conform reglementărilor interne pe această linie.

Art. 30. - Contractele de închiriere încheiate anterior intrării în vigoare a prezentelor norme îşi menţin valabilitatea, se prelungesc, dacă este cazul, în aceleaşi condiţii, conform dispoziţiilor existente în vigoare la acea dată, numai în măsura în care acest aspect a fost stipulat expres în contract.

Art. 31. - Imobilele aflate în administrarea Ministerului Apărării care constituie proprietate privată a statului se închiriază în condiţiile prezentelor norme.

Art. 32. - Anexele nr. 1-9 fac parte integrantă din prezentele norme.

ANEXA Nr. 1 la norme

- model -

ROMÂNIA

MINISTERUL APĂRĂRII

Unitatea Militară....................................

Nr.......................din.............................

NESECRET

Exemplar nr.........................................

Avizat

U.M...................................................

(Centrul de domenii şi infrastructuri,

Centrul de cartiruire a trupelor şi administrare cazărmi/similar)

Aprob

Comandantul/Şeful U.M.....................

CAIET DE SARCINI

1. Obiectul licitaţiei

a)  U.M........................închiriază, prin licitaţie publică cu strigare, imobilul situat în ....................................., compus din ......................., în vederea (prestării următoarelor servicii: alimentaţie, prestări servicii, producţie, farmacie, reparaţii sau pentru alte activităţi agreate de Ministerul Apărării).

Preţul minim de pornire este de......................lei/m2, în total pe  suprafaţă  de  închiriat de   ......................   m2  este  de ......................lei/lună.

Activităţile desfăşurate trebuie să nu aducă atingere securităţii unităţii, păstrării secretului militar şi prestigiului armatei.

In situaţia în care se constată că activitatea ofertantului sau a chiriaşului încalcă prevederile alineatului de mai sus ori nu respectă clauzele contractuale, ofertantul este descalificat sau, după caz, contractul reziliat de drept, cu plata de daune interese şi reţinerea garanţiei de participare la licitaţie ori a depozitului de garanţie, fără ca acesta să emită pretenţii de orice fel.

In situaţii deosebite în care Ministerul Apărării are nevoie de aceste spaţii (înfiinţarea de noi unităţi, redislocarea sau reorganizarea acestora), chiriaşul se obligă să le predea într-un termen de 30 de zile calendaristice de la notificare, libere de orice sarcini şi în stare corespunzătoare.

b)  Persoanele interesate depun documentele solicitate în prezentul caiet de sarcini până la data înscrisă în anunţul publicitar.

c) Durata contractului de închiriere este de până la........ani, cu drept de reînchiriere pe aceeaşi perioadă, în situaţia în care bunul rămâne disponibil.

Valoarea totală a următoarelor categorii de lucrări (se detaliază lucrările necesare)...................ce se execută pentru reabilitarea şi modernizarea spaţiilor, pe timpul perioadei de închiriere, este de................................, fiind condiţie minimală şi obligatorie de participare la licitaţie, dacă este cazul.

Chiriaşului îi este interzis, sub sancţiunea rezilierii de plin drept, fără somaţie şi fără să apeleze la instanţele judecătoreşti, să înstrăineze sub orice formă, să concesioneze, să ipotecheze, să încheie contracte de leasing, precum şi să subînchirieze, în beneficiul altui chiriaş, bunurile imobile - terenuri şi construcţii.

d) Chiria se plăteşte lunar, prin ordin de plată sau alte modalităţi prevăzute de legislaţia în vigoare, în contul stabilit în contractul de închiriere şi se actualizează semestrial cu indicele de inflaţie comunicat de Institutul Naţional de Statistică.

e) Pentru participarea la licitaţie ofertantul prezintă obligatoriu scrisoare de garanţie bancară de participare la licitaţie sau depune la casieria unităţii ori în contul acesteia 5% din valoarea lunară a chiriei minime, cu excepţia instituţiilor publice.

Termenul de valabilitate a scrisorii este de 30 de zile calendaristice de la data desfăşurării licitaţiei. Scrisoarea de garanţie bancară de participare la licitaţie sau valoarea acesteia depusă la casierie sau în contul unităţii se restituie participanţilor necâştigători în termen de 5 zile lucrătoare de la adjudecarea ofertei, iar pentru câştigător în momentul depunerii depozitului de garanţie.

2. Scrisoarea de garanţie bancară pentru buna execuţie a contractului

Scrisoarea de garanţie bancară pentru buna execuţie a contractului este destinată pentru executarea obligaţiilor locative ale chiriaşului, este în cuantum de 10% din valoarea chiriei anuale, are un termen de valabilitate de 90 de zile calendaristice peste durata de expirare a contractului de închiriere şi se depune la încheierea contractului.

3. Documentele obligatorii care se depun de către ofertanţi

Documentele obligatorii care se depun de către ofertanţi sunt:

a) formularul de ofertă - anexa nr. 3;

b) certificatul de înmatriculare la oficiul registrului comerţului;

c)  copie de pe actele constitutive ale societăţii (statut, contract), cu modificările acestora;

d) cazier fiscal;

e)  ultimul bilanţ contabil înregistrat la organele specializate şi/sau scrisori de bonitate din partea băncilor prin care se dovedeşte capacitatea economico-financiară;

f) informaţii generale despre ofertant - anexa nr. 4;

g) scrisoare de garanţie bancară de participare la licitaţie sau documente din care să rezulte achitarea valorii acesteia - anexa nr. 5.

Pentru ofertanţii persoane fizice se depun următoarele documente: formularul de ofertă - anexa nr. 3, autorizaţie de desfăşurare a activităţii pentru care se solicită închirierea, cazier fiscal şi judiciar şi actul de identitate în copie.

4.  Evaluarea ofertelor

Evaluarea ofertelor se face de către comisia de licitaţie, prin strigare, cu verificarea documentelor depuse de solicitanţi, cerute prin caietul de sarcini. Se declară câştigătoare persoana care oferă preţul de închiriere cel mai mare la ultima strigare.

5. Condiţiile generale pe care trebuie să le îndeplinească o ofertă

Ofertantul trebuie să prezinte documente care să ateste că îndeplineşte condiţiile de eligibilitate prevăzute la pct. 3 din prezentul caiet de sarcini.

Orice ofertant, prin depunerea ofertei, acceptă preţul minim de pornire pe suprafaţa închiriată şi valoarea lucrărilor de reabilitare şi modernizare a spaţiilor ce se închiriază şi care sunt condiţii minimale eliminatorii, acolo unde este cazul.

Oferta şi celelalte documente sunt dactilografiate în limba română, semnate şi ştampilate de ofertant, fără să prezinte ştersături, modificări sau adăugări.

Oferta împreună cu celelalte documente se depun de către ofertant la sediul unităţii organizatoare într-un singur exemplar. Ofertantul introduce oferta sa într-un plic. Plicul se sigilează si se scrie pe el „LICITAŢIE PENTRU ÎNCHIRIERE", iar pe verso numele şi adresa ofertantului.

Ofertele împreună cu celelalte documente se depun la registratură până la data şi ora indicate în anunţul publicitar şi caietul de sarcini.

Ofertele depuse peste termen se resping şi se returnează nedeschise ofertanţilor.

In situaţia în care ofertele sunt incomplete, comisia acordă un termen de 48 de ore pentru remediere, dacă acestea nu se remediază pe loc.

6. Desfăşurarea licitaţiei

Plicurile se deschid la data şi ora specificate în anunţul publicitar, în prezenţa comisiei şi a reprezentanţilor legali ai ofertanţilor, care au asupra lor împuternicire/delegaţie pentru participare la licitaţie.

După deschiderea tuturor ofertelor, anunţarea numelor ofertanţilor şi citirea cererii de ofertă, prin care ofertanţii se obligă să plătească cel puţin preţul de pornire şi valoarea lucrărilor de reabilitare şi modernizare a spaţiilor ce se închiriază, acolo unde este cazul, precum şi să participe la derularea acesteia, comisia verifică documentele şi procedează în consecinţă.

In situaţia în care ofertele şi documentele sunt corespunzătoare şi sunt respectate normele privind închirierea, se trece efectiv la desfăşurarea licitaţiei.

Preşedintele anunţă preţul iniţial de pornire şi precizează salturile de supralicitare stabilite de comisia de licitaţie, în funcţie de valoarea de pornire, în cuantum de 1-3%, şi consemnează preţurile oferite pe parcursul licitaţiei.

Este declarat câştigător ofertantul care oferă preţul de închiriere cel mai mare la ultima strigare.

Toate activităţile desfăşurate pe parcursul licitaţiei se consemnează într-un proces-verbal în care se înscrie câştigătorul acesteia şi care se semnează de către membrii comisiei şi reprezentanţii ofertanţilor, dacă sunt prezenţi.

7. Alte condiţii

Documentele licitaţiei se pun la dispoziţia celor interesaţi contra cost. Preţul caietului de sarcini este de...............lei.

Intocmirea documentaţiei necesare realizării lucrărilor şi solicitarea certificatelor şi autorizaţiilor necesare potrivit legislaţiei în vigoare cad în sarcina chiriaşului, după obţinerea acordului prealabil al unităţii contractante.

Pentru nerespectarea condiţiilor impuse prin caietul de sarcini şi contractul de închiriere de către ofertant/chiriaş, acesta pierde garanţiile depuse, iar contractul se reziliază cu daune interese.

Prevederile prezentului caiet de sarcini se completează cu cele prevăzute de legislaţia în vigoare la data desfăşurării licitaţiei.

Preşedintele comisiei de licitaţie,

....................................................

ANEXA Nr. 2 la norme

- model -

ANUNŢ   PUBLICITAR

Ministerul Apărării, prin U.M......................, organizează licitaţie publică deschisă cu strigare în vederea închirierii următoarelor imobile (construcţii, terenuri etc.)................................................................................................................................

Licitaţia are loc în ziua de........, ora........, la sediul U.M.............................................din str.................................nr....., localitatea...................................................

In caz de neadjudecare, licitaţia se repetă în ziua de.................., ora........, şi în ziua de........, ora......, la aceeaşi adresă.

Condiţiile privind participarea şi adjudecarea sunt cuprinse în caietul de sarcini, care se cumpără de la sediul U.M. ........................, începând cu ziua de......, contra sumei de.......lei şi se depune la casieria unităţii.

Informaţii suplimentare se obţin la sediul unităţii sau la telefon........................

ANEXA Nr. 3 la norme

-  model -

OFERTANTUL

(denumirea/numele, sediul/adresa, telefon, fax)

FORMULAR DE OFERTĂ

Data..................

Către (denumire/numele şi sediul, adresa unităţii militare) .............................................................................................................................................

In urma examinării caietului de sarcini şi a anexelor (nr......................), a căror primire este astfel confirmată, noi, subsemnaţii, reprezentanţi ai ofertantului, conform ............................................, ne angajăm să participăm la licitaţia privind închirierea ............................................şi să oferim cel puţin preţul minim de strigare de .....................şi să executăm lucrările de reabilitare şi modernizare a spaţiilor ce se închiriază, acolo unde este cazul, în valoare de....................................

Ne obligăm, în cazul în care câştigăm licitaţia, să încheiem contractul de închiriere în decurs de 10 zile de la desfăşurarea acesteia.

In cazul în care suntem desemnaţi câştigătorii licitaţiei, ne obligăm să depunem, până la încheierea contractului, scrisoarea de garanţie bancară pentru buna execuţie a contractului în valoare de 10% din valoarea chiriei anuale, valabilă pe durata contractului, la care se adaugă 90 de zile calendaristice peste termenul de expirare a contractului de închiriere, şi consimţim să fim verificaţi din punctul de vedere al păstrării secretului, al intereselor Ministerului Apărării privind apărarea naţională, ordinea publică şi siguranţa naţională. In situaţia în care desfăşurăm activităţi contrare celor arătate mai sus acceptăm să fim descalificaţi fără să avem vreo pretenţie.

Până la încheierea contractului, oferta, inclusiv strigările de preţ, constituie un acord de principiu între noi.

In cazul în care contractul nu se încheie din culpa noastră, suntem de acord cu sancţiunea pierderii garanţiei de participare.

Astăzi...........................

.........................................

(semnătura şi ştampila)

în calitate de............................................................, deplin autorizat să semneze oferta pentru şi în numele.................................................................

ANEXA Nr. 4 la norme

- model -

OFERTANTUL

(denumirea/numele, sediul/adresa, telefon, fax)

INFORMAŢII   GENERALE

despre ofertant

1.  Denumirea/Numele şi sediul/adresa

2.  Numărul şi data înregistrării la registrul comerţului

3. Codul fiscal

4. Capital social

5. Obiectul de activitate

6.  Principalele contracte de livrări de bunuri/servicii şi, după caz, servicii auxiliare

7. Service (propriu sau pe bază de contract)

8. Alte date

Data completării

....................................................................

Ofertant,

....................................................................

(semnătura şi ştampila)

ANEXA Nr. 5 la norme

- model -

BANCA

(denumirea, sediul, telefon, fax)

SCRISOARE DE GARANŢIE BANCARĂ

pentru oferta depusă în vederea participării la licitaţie

In cazul în care ofertantul înaintează oferta sa, datată..................................., în vederea participării la licitaţie pentru adjudecarea ofertei de închiriere ce are loc la data de....................., vă facem cunoscut că noi..........................garantăm în favoarea ................................., pentru suma de ....................., sumă pe care ne angajăm ca, în caz de insolvabilitate a ofertantului, să o plătim la prima dumneavoastră cerere scrisă şi fără altă procedură, în cazul în care ofertantul se află în una dintre situaţiile următoare:

- revocă oferta după deschiderea acesteia şi înainte de adjudecare;

- revocă oferta după adjudecare;

- fiind câştigătorul licitaţiei, nu semnează contractul de închiriere în termenul de valabilitate al ofertei;

- fiind câştigătorul licitaţiei, nu constituie depozitul de garanţie.

Prezenta garanţie este valabilă până la data de.................., ea devine nulă în cazul neacceptării ofertei depuse sau dacă licitaţia este adjudecată de un alt ofertant.

Valabilitatea garanţiei se extinde, în cazul în care este necesar, la cererea unităţii militare, cu acordul prealabil al ofertantului.

....................................................................

(denumirea băncii)

Director,

....................................................................

(semnătura şi ştampila)

ANEXA Nr. 6 la norme

- model -

ROMÂNIA

MINISTERULAPĂRĂRII

Unitatea Militară...................

PROCESUL-VERBAL

al licitaţiei din data de...............ora.........

1. Licitaţia a fost anunţată în (publicaţia)................................din..................

2.  Bunul închiriat......................................................................................

3. Comisia de licitaţie numită prin OZU nr............................din...............al U.M..............................este constituită din:

Preşedinte:           (gradul, numele şi prenumele) din U.M.......................

Membri:     (gradul, numele şi prenumele) din U.M.......................

                            (gradul, numele şi prenumele) din U.M.......................

                            (gradul, numele şi prenumele) din U.M.......................

Secretar:    (gradul, numele şi prenumele) din U.M.......................

4.  La licitaţie au participat ca reprezentanţi ai eşaloanelor superioare: (se va completa cu gradul, numele si prenumele) din U.M.................'..............

5.  La licitaţie au participat persoanele menţionate în tabelul anexat care au documentele conform caietului de sarcini.

6.  Preţul iniţial al licitaţiei bunului............................................lei, iar valoarea lucrărilor....................................................

Preţurile oferite pe parcursul licitaţiei şi persoanele care le-au oferit sunt menţionate în tabelul anexat, întocmit pe timpul desfăşurării acesteia.

7. Bunul a fost închiriat de...................................................................................., la valoarea de....................................lei.

Comisia de licitaţie

Preşedinte:......................................

Membri:..........................................

.......................................................

.......................................................

Secretar:..........................................

ANEXA Nr. 7 la norme

- model -

ROMÂNIA

MINISTERUL APĂRĂRII

Unitatea Militară.......................

NESECRET

Exemplar nr.........

CONTRACT DE  ÎNCHIRIERE

nr....................din....................

I.  Părţile contractante

Intre Ministerul Apărării, prin Unitatea Militară nr...................., denumită în continuare administrator, având contul de virament nr................................., deschis la Trezoreria............................., reprezentată de domnul .........................., comandant/şef, şi .......................,  cu sediul în  localitatea  ..................................................str.........................nr. ...,  bl......., et. ..., ap. ..., sectorul ......., înregistrată în oficiul registrului comerţului cu numărul ............., având contul de virament nr................, deschis la.................., reprezentată de domnul ..................., director, şi domnul (doamna)..............................., contabil şef, denumită în continuare chiriaş, a intervenit următorul contract de închiriere.

II.  Obiectul contractului

Art. 1. - Primul, în calitate de administrator, închiriază, iar al doilea, în calitate de chiriaş, preia în folosinţă imobilul format din construcţie în suprafaţă desfăşurată de ...... m2 şi terenul în suprafaţă de.......m2, situat în...................., identificat conform schiţei anexate, care face parte din contract.

Art. 2. - Scopul închirierii imobilului este desfăşurarea  activităţilor..........................., conform certificatului eliberat de oficiul registrului comerţului.

Art. 3. - Predarea-primirea imobilului este consemnată în procesul-verbal anexat la contract (anexa nr............).

III. Termenul

Art. 4. -Termenul închirierii este de.....ani şi începe cu data de....................până la...........................

Art. 5. - La expirarea termenului, contractul se reînnoieşte, dacă este cazul, cu acordul administratorului, pentru o nouă perioadă de ... ani, prin act adiţional, la cererea scrisă a chiriaşului, făcută cu cel puţin 30 de zile calendaristice înainte de expirare, în aceleaşi condiţii privind chiria şi lucrările de reabilitare şi modernizare a spaţiilor (acolo unde este cazul), în situaţia în care chiriaşul şi-a îndeplinit în totalitate obligaţiile din contractul iniţial.

Când nevoile Ministerului Apărării o impun (înfiinţarea de noi unităţi, redislocarea sau reorganizarea acestora), în termen de 30 de zile calendaristice de la primirea notificării scrise din partea administratorului, chiriaşul se obligă să elibereze imobilul închiriat, cu plata despăgubirilor neamortizate constatate în baza unei expertize tehnice.

IV. Plata chiriei

Art. 6. - Chiria lunară este de ................., calculată ca urmare a derulării licitaţiei, aşa cum rezultă din  fişa anexată (anexa nr................), care face parte integrantă din prezentul contract.

Art. 7. - Plata chiriei se face lunar, până cel mai târziu la data de 15 a lunii în curs pentru luna expirată, în contul administratorului, fără acceptare.

Art. 8. - Valoarea chiriei se actualizează semestrial, cu indicele de inflaţie comunicat de Institutul Naţional de Statistică.

V Obligaţii ale administratorului

Art. 9. - Să predea imobilul închiriat cu proces-verbal de predare-primire, conform art. 3.

Art. 10. - Să asigure folosinţa imobilului închiriat în tot timpul contractului, garantând chiriaşul contra pierderii totale sau parţiale a bunului ori contra tulburării folosinţei imobilului.

Să verifice periodic ca spaţiile închiriate să fie folosite doar pentru destinaţia dată prin prezentul contract.

VI. Obligaţii ale chiriaşului

Art. 11. - Chiriaşul are obligaţia să achite chiria lunar şi să asigure paza juridică şi întreţinerea imobilului, potrivit prevederilor legale, şi să apere pe administrator împotriva oricăror uzurpări.

Paza juridică este în sarcina chiriaşului, conform prevederilor legale.

Chiriaşul are obligaţia să execute lucrările pentru reabilitarea şi modernizarea spaţiilor (acolo unde este cazul) înscrise în caietul de sarcini şi acceptate prin ofertă, în valoare de ..., la data perfectării contractului, conform graficului anexat, care se finalizează cu cel puţin un an înainte de expirarea contractului iniţial (dacă este cazul).

Intocmirea documentaţiei, precum şi solicitarea certificatelor şi avizelor necesare, potrivit legii, pentru realizarea de lucrări de reabilitare şi modernizare cad în sarcina chiriaşului, după obţinerea aprobării prealabile a unităţii contractante (dacă este cazul).

De asemenea, chiriaşul prezintă la data încheierii contractului scrisoarea de garanţie bancară pentru bună execuţie a contractului în valoare de 10% din valoarea chiriei anuale, valabilă pe durata contractului, la care se adaugă 90 de zile calendaristice peste termenul de expirare al contractului de închiriere, pentru acoperirea obligaţiilor neexecutate.

Art. 12. - Să nu schimbe destinaţia imobilului şi să nu efectueze lucrări care duc la schimbarea structurii sau configuraţiei spaţiilor construite, fără acordul administratorului.

Art. 13. - Să comunice administratorului orice fel de modificare intervenită, care influenţează cuantumul chiriei.

Art. 14. - Să comunice administratorului, cu cel puţin 30 de zile calendaristice înainte, dacă intenţionează să elibereze imobilul şi să-i predea în bună stare de folosinţă şi curăţenie, liber de orice sarcină.

Art. 15. - Sunt interzise, sub sancţiunea rezilierii de plin drept, fără somaţie şi fără a apela la instanţele judecătoreşti, înstrăinarea sub orice formă, concesionarea, ipotecarea, contractul de leasing, precum şi subînchirierea bunurilor.

Art. 16. - Odată cu preluarea imobilului, chiriaşul preia şi obligaţiile prevăzute de lege în sarcina sa privind apărarea împotriva incendiilor, securitatea şi sănătatea în muncă, protecţia mediului, supravegherea tehnică şi metrologia legală, precum şi ecologizarea zonei, inclusiv cota-parte de.............. din taxa de igienizare pentru întreaga suprafaţă desfăşurată de.......m2, impozitul pe teren şi clădiri şi altele.

Art. 17. - Să nu folosească în mod gratuit efective ale Ministerului Apărării în operaţiuni de manipulare, distribuire şi depozitare a produselor comercializate.

Pentru aceste operaţiuni se încheie contracte de prestări de servicii, potrivit reglementărilor în vigoare.

Art. 18. - Să achite lunar contravaloarea utilităţilor consumate stabilite în baza aparatelor de măsură, pe care chiriaşul este obligat să le monteze. In situaţia în care condiţiile tehnice nu permit acest lucru, contravaloarea utilităţilor consumate se stabileşte de comun acord cu administratorul.

Art. 19. - Să nu folosească spaţiile Ministerului Apărării decât pentru scopurile pentru care au fost închiriate.

Art. 20. - Să respecte regulile de ordine interioară, normele de apărare împotriva incendiilor, securitate şi sănătatea în muncă, protecţie a mediului, supraveghere tehnică şi metrologie legală, precum şi cele privind accesul în unitate.

Art. 21. - La expirarea termenului contractual, chiriaşul se obligă să predea administratorului imobilul în bună stare, inclusiv cu îmbunătăţirile aduse prin lucrări de reparaţii executate pentru reabilitarea şi modernizarea acestuia (dacă a fost cazul) pe perioada derulării contractului, liber de orice sarcini.

VII.  Răspunderi contractuale

Art. 22. - Pentru neîndeplinirea obligaţiei de plată a chiriei timp de două luni consecutiv, contractul de închiriere se consideră reziliat de plin drept fără somaţie şi fără a apela la instanţele judecătoreşti, iar chiriaşul pierde depozitul de garanţie, datorând eventuale daune în completare.

Art. 23. - Pentru întârzierea la plata chiriei se percep majorări de întârziere, conform legislaţiei în vigoare.

Art. 24. - Cauzele de forţă majoră, constatate conform legii şi comunicate în termen de 10 zile calendaristice de la producerea lor, exonerează părţile de răspundere.

VIII.  Litigii

Art. 25. - Litigiile de orice fel decurgând din executarea prezentului contract de închiriere, care nu se rezolvă pe cale amiabilă, sunt de competenţa instanţei de judecată de drept comun.

Art. 26.  -  Prezentul   contract s-a  încheiat în   ........ exemplare, având valoarea de original şi aceeaşi forţă juridică.

ADMINISTRATOR

Comandantul/Şeful U.M.,

..................................................................

Vizat pentru control financiar preventiv

..................................................................

Consilier juridic,

..................................................................

CHIRIAŞ

ANEXA Nr. 8 la norme

- model -

ROMÂNIA

MINISTERUL APĂRĂRII                                                                                                                                 

Structurile menţionate în ordin  

nr...............din...................      

                                                                                                          

NESECRET

Exemplar nr..................

SITUAŢIE   CENTRALIZATOARE

privind închirierea unor imobile sau părţi din acestea aflate în administrarea Ministerului Apărării, la data de......................

Nr. crt.

Garnizoana

Indicativ cazarmă

Litera pavilionului

Chiriaşul

imobilului

(denumirea,

adresa)

Suprafaţa închiriată

Contractul de

închiriere (nr. si data)

Termen de închiriere

Data închirierii

Chiria (valoare)

Aprobarea

închirierii

(felul şi nr.

documentului)

Contract reziliat (data,

motivul)

Observaţii

Construcţii

- m2 -

Teren

- m2 -

Comandantul/Şeful U.M...............,

........................................................

ANEXA Nr. 9 la norme

- model -

TABEL

cu circuitul parcurs de situaţiile centralizatoare privind închirierea unor imobile sau părţi din acestea aflate în administrarea Ministerului Apărării

Nr. crt.

Denumirea lucrării

Frecvenţa şi data înaintării

Detalii privind circuitul informaţional

Centrele de domenii şi infrastructuri

Direcţia domenii şi infrastructuri

1.

Situaţie centralizatoare privind închirierea unor imobile sau părţi din acestea aflate în administrarea Ministerului Apărării

semestrial

31 ianuarie

31 iulie

elaborare

sintetizare


SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 89/2008

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 89 din 2008
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu