ORDIN
Nr. 90 din 22 iunie 2001
pentru aprobarea Metodologiei de atestare a cadrelor tehnice din ministere, de
la organele administratiei publice centrale si locale, precum si a personalului
tehnic al agentilor economici si institutiilor, cu atributii de indrumare,
control si constatare a incalcarii legii in domeniul prevenirii si stingerii
incendiilor
ACT EMIS DE: MINISTERUL DE INTERNE
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 584 din 18 septembrie 2001
Ministrul de interne,
avand in vedere prevederile art. 48 alin. (1) si (3) din Ordonanta
Guvernului nr. 60/1997 privind apararea impotriva incendiilor, cu modificarile
si completarile ulterioare,
in temeiul art. 13 alin. 2 din Legea nr. 40/1990 privind organizarea si
functionarea Ministerului de Interne, cu modificarile si completarile
ulterioare,
emite urmatorul ordin:
Art. 1
Se aproba Metodologia de atestare a cadrelor tehnice din ministere, de la
organele administratiei publice centrale si locale, precum si a personalului
tehnic al agentilor economici si institutiilor, cu atributii de indrumare,
control si constatare a incalcarii legii in domeniul prevenirii si stingerii
incendiilor, prevazuta in anexa care face parte integranta din prezentul ordin.
Art. 2
Inspectoratul General al Corpului Pompierilor Militari, prin marile unitati
si unitatile de pompieri militari, va urmari punerea in aplicare a prevederilor
prezentului ordin.
Art. 3
Nerespectarea prevederilor Metodologiei de atestare a cadrelor tehnice din
ministere, de la organele administratiei publice centrale si locale, precum si
a personalului tehnic al agentilor economici si institutiilor, cu atributii de
indrumare, control si constatare a incalcarii legii in domeniul prevenirii si
stingerii incendiilor atrage raspunderea juridica, potrivit legii.
Art. 4
(1) Prezentul ordin va fi publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea
I, si va intra in vigoare la 30 de zile de la data publicarii.
(2) La data intrarii in vigoare a prezentului ordin orice dispozitii
contrare isi inceteaza aplicabilitatea.
Ministru de interne,
Ioan Rus
ANEXA 1
METODOLOGIE
de atestare a cadrelor tehnice din ministere, de la organele administratiei
publice centrale si locale, precum si a personalului tehnic al agentilor
economici si institutiilor, cu atributii de indrumare, control si constatare a
incalcarii legii in domeniul prevenirii si stingerii incendiilor
CAP. 1
Dispozitii generale
SECTIUNEA 1
Terminologie
Art. 1
In sensul prezentei metodologii urmatorii termeni au semnificatia:
a) certificat de competenta - document emis pe baza regulilor unui sistem
de certificare, ce indica existenta increderii adecvate ca persoana numita este
competenta sa efectueze anumite servicii;
b) competenta profesionala - totalitatea cunostintelor, deprinderilor si
aptitudinilor necesare in vederea indeplinirii in conditii de eficienta a unei
functii sau desfasurarii unei activitati intr-un domeniu dat;
c) formare initiala - formare profesionala realizata de o persoana in
perioada scolarizarii ca elev, student sau ucenic;
d) curs - modalitate de desfasurare a unei actiuni concrete de formare care
comporta evaluari si care poate conduce la o recunoastere a cunostintelor;
e) formator - persoana care executa o activitate de formare ce comporta un
contact direct cu cursantii si o activitate de pregatire, in scopul transferului
de cunostinte;
f) standard ocupational - document care identifica ansamblul competentelor
si nivelurilor de performanta cerute pentru practicarea unei profesii;
g) perfectionare profesionala - activitate de formare care are drept scop
cresterea calitativa si perfectionarea cunostintelor intr-un domeniu
profesional;
h) evaluarea formarii - etapa a unei activitati de formare prin care se
verifica, pornind de la rezultate masurabile, daca au fost atinse obiectivele
formarii;
i) persoana atestata - persoana fizica care a obtinut certificatul de
competenta prin evaluarea pe baza probelor stabilite prin standardul
ocupational aprobat;
j) cadru tehnic cu atributii de p.s.i. - persoana fizica angajata cu
contract de munca sau conventie civila special pentru indeplinirea atributiilor
de prevenire si stingere a incendiilor;
k) persoana tehnica cu atributii de indrumare, control si constatare a
incalcarii legii in domeniul prevenirii si stingerii incendiilor - persoana
fizica angajata cu contract de munca sau conventie civila, care indeplineste
prin cumul de functii si atributiile specifice cadrului tehnic cu atributii de
p.s.i.
SECTIUNEA a 2-a
Domeniu de aplicare
Art. 2
Atestarea cadrelor tehnice cu atributii de p.s.i. si a personalului tehnic
cu atributii de indrumare, control si constatare a incalcarii legii in domeniul
prevenirii si stingerii incendiilor se realizeaza, in conditiile prezentei
metodologii, de marile unitati si unitatile Corpului Pompierilor Militari.
Art. 3
Cadrele tehnice din ministere, de la autoritatile publice centrale de
specialitate, regiile autonome, societatile comerciale si cele nationale se
atesta la Centrul de Studii, Experimentari si Specializare pentru Prevenirea si
Stingerea Incendiilor.
Art. 4
Cadrele tehnice cu atributii de p.s.i. si personalul tehnic cu atributii de
indrumare, control si constatare a incalcarii legii in domeniul prevenirii si
stingerii incendiilor de la administratia publica locala, de la institutii si societati
comerciale, precum si cele de la filialele sau sucursalele teritoriale ale
regiilor autonome, societatilor comerciale si societatilor nationale se atesta
de brigazile si de grupurile de pompieri militari.
SECTIUNEA a 3-a
Continutul atestarii
Art. 5
Atestarea insusirii cunostintelor teoretice si formarii deprinderilor
practice necesare in vederea indeplinirii atributiilor specifice cadrelor
tehnice si personalului tehnic cu atributii de indrumare, control si constatare
a incalcarii legii in domeniul prevenirii si stingerii incendiilor se
realizeaza prin certificat de competenta.
Art. 6
Certificatul de competenta se elibereaza in urma parcurgerii programelor de
formare profesionala si dupa evaluarea candidatilor pe baza unitatilor de
competenta cuprinse in Standardul ocupational "Cadru tehnic cu atributii
de p.s.i.", aprobat de Consiliul pentru Standarde Ocupationale si Atestare
(COSA).
Art. 7
(1) Certificarea competentei se face numai pentru unitatile de competenta
din standardul ocupational pentru care candidatul dovedeste la evaluare ca
detine cunostintele teoretice si deprinderile practice necesare.
(2) Unitatile de competenta pentru care se acorda atestarea se inscriu in
certificatul de competenta.
CAP. 2
Desfasurarea atestarii
SECTIUNEA 1
Conditii privind atestarea
Art. 8
(1) Atestarea se face la solicitarea scrisa a persoanelor fizice numite in
functii de cadre tehnice cu atributii de p.s.i. sau care, prin fisa postului,
au stabilite atributii de indrumare, control si constatare a incalcarii legii
in domeniul prevenirii si stingerii incendiilor si care nu poseda certificate
de competenta sau care detin certificate cu valabilitate expirata.
(2) Cererea de inscriere la programul de formare profesionala aferent
atestarii se adreseaza comandantului unitatii organizatoare si se intocmeste
conform modelului prezentat in anexa nr. 1.
Art. 9
Sunt admise pentru atestare persoanele fizice care detin formarea initiala
corespunzatoare, dupa cum urmeaza:
a) cadrele tehnice si personalul tehnic din ministere, de la organele
administratiei publice centrale si de la regiile autonome, societatile
comerciale si societatile nationale trebuie sa fie absolvente ale unei
institutii de invatamant superior tehnic;
b) cadrele tehnice si personalul tehnic de la administratia publica locala,
de la institutii si societati comerciale trebuie sa fie, de regula, absolvente
ale invatamantului liceal.
Art. 10
La societatile comerciale si institutiile la care nivelul riscului de
incendiu este redus (mic) si care nu au obiective incadrate in categoriile de
cladiri inalte, foarte inalte, cu sali aglomerate sau aglomerari de persoane si
cu depozite de mari valori, cadrele tehnice si personalul tehnic pot fi admise
la atestare daca au urmat si au absolvit invatamantul obligatoriu de stat.
SECTIUNEA a 2-a
Formarea profesionala in vederea atestarii
Art. 11
Formarea profesionala in vederea atestarii cadrelor tehnice cu atributii de
p.s.i. si a personalului tehnic cu atributii de indrumare, control si
constatare a incalcarii legii in domeniul prevenirii si stingerii incendiilor
se realizeaza prin programe de formare care trebuie sa asigure candidatilor
dobandirea competentelor precizate in Standardul ocupational "Cadru tehnic
cu atributii de p.s.i.", aprobat de Consiliul pentru Standarde
Ocupationale si Atestare.
Art. 12
Programele de formare profesionala cuprind in principal urmatoarele
elemente:
a) obiectivele programului, exprimate in unitatile de competenta
profesionala ce urmeaza sa fie dobandite;
b) numarul minim de participanti, dupa caz, pe serie;
c) persoanele stabilite sa conduca instruirea teoretica si, dupa caz,
practica (formatorii);
d) programa de pregatire (planul de invatamant si programa analitica);
e) mijloacele de invatamant teoretic si practic utilizate;
f) criteriile si modul de evaluare finala.
Art. 13
(1) Programele de formare profesionala se organizeaza, dupa caz, pentru
initierea in ocupatie sau pentru perfectionarea cunostintelor candidatilor care
solicita atestarea in vederea indeplinirii unitatilor de competenta precizate
in standardul ocupational.
(2) Programele de formare profesionala se intocmesc de formatori si se aproba
de comandantul unitatii organizatoare.
Art. 14
(1) Programele de formare profesionala pentru initierea in ocupatie se
organizeaza cu persoanele fizice salariate care solicita atestarea, numite
recent ori care urmeaza sa fie desemnate pe functii de cadre tehnice cu
atributii de p.s.i. sau de personal tehnic cu atributii de indrumare, control
si constatare a incalcarii legii in domeniul prevenirii si stingerii
incendiilor, si au ca scop dobandirea cunostintelor teoretice si a
deprinderilor practice minime necesare pentru desfasurarea activitatilor
specifice ocupatiei.
(2) Programa de pregatire aferenta initierii in ocupatie se desfasoara pe o
durata de minimum 15 zile lucratoare, in care se include si timpul necesar
evaluarii.
Art. 15
(1) Programele de formare profesionala pentru perfectionare sunt destinate
dezvoltarii competentelor profesionale dobandite anterior prin reactualizarea
si completarea cunostintelor teoretice si a deprinderilor practice.
(2) Programele de perfectionare profesionala se organizeaza la solicitarea
cadrelor tehnice si a personalului tehnic atestat anterior pentru care a
incetat termenul de valabilitate a certificatelor de competenta.
(3) Programa de pregatire aferenta perfectionarii se desfasoara pe o durata
minima de 10 zile lucratoare, inclusiv timpul necesar evaluarii.
Art. 16
La inscriere candidatii care solicita atestarea profesionala prin programul
de initiere in ocupatie depun urmatoarele documente:
a) cerere de inscriere;
b) adeverinta de salariat din care sa reiasa ca a fost numit recent sau ca
urmeaza sa indeplineasca atributii specifice functiei de cadru tehnic p.s.i.
sau de personal tehnic cu atributii de indrumare, control si constatare a
incalcarii legii in domeniul prevenirii si stingerii incendiilor;
c) originalul si copia xerox de pe documentul care atesta nivelul studiilor
absolvite. Copia se confrunta cu originalul pentru stabilirea autenticitatii si
se retine la dosar, iar originalul se restituie posesorului;
d) dovada achitarii contravalorii aferente participarii la programul de
formare profesionala, precizata in contractul de prestari de servicii incheiat
cu solicitantul.
Art. 17
Candidatii care solicita inscrierea la programul de perfectionare depun urmatoarele
documente:
a) cerere de inscriere;
b) copie de pe certificatul de competenta detinut;
c) dovada achitarii contravalorii aferente participarii la programul de
formare profesionala, precizate in contractul de prestari de servicii incheiat
cu solicitantul.
Art. 18
Candidatii care solicita inscrierea la programul de perfectionare
profesionala, dar detin certificate de competenta cu termenul de valabilitate
expirat de mai mult de 3 ani, se admit la atestare numai dupa parcurgerea programului
de formare profesionala pentru initierea in ocupatie.
SECTIUNEA a 3-a
Evaluarea si atestarea
Art. 19
Evaluarea consta in sustinerea in prezenta plenului comisiei de evaluare a
unor probe prin care candidatii care au solicitat atestarea sa faca dovada
insusirii cunostintelor teoretice si a deprinderilor practice necesare in
vederea indeplinirii cerintelor unitatilor de competenta cuprinse in standardul
ocupational.
Art. 20
(1) Probele de evaluare trebuie sa fie reprezentative si sa cuprinda in
totalitate programa de pregatire.
(2) Lucrarea destinata examinarii teoretice este unica si se desfasoara in
prezenta tuturor participantilor la programul de formare profesionala.
(3) Probele practice se elaboreaza pentru toate unitatile de competenta
cuprinse in standardul ocupational si se desfasoara cu fiecare candidat.
(4) Subiectele probelor teoretice si practice se elaboreaza de membrii
comisiei de evaluare si se aproba de presedintele acesteia.
Art. 21
Comisia de evaluare este constituita din 5 membri, dintre care un
presedinte si un secretar, si se numeste prin ordin de zi al comandantului
unitatii, care organizeaza programul de formare profesionala.
Art. 22
(1) Secretarul comisiei de evaluare primeste documentele de inscriere,
inainteaza spre aprobare cererea de atestare comandantului unitatii
organizatoare, intocmeste documentele de lucru ale comisiei de evaluare,
inregistreaza documentele si pastreaza dosarele candidatilor pana la
finalizarea programului de formare profesionala, dupa care le preda la arhiva.
(2) Secretarul comisiei de evaluare nu participa la evaluare si la notare.
Art. 23
(1) Presedintele comisiei de evaluare participa nemijlocit la activitatile
acesteia, analizeaza modul de acordare si valideaza notele obtinute de
candidati la probe, avizeaza procesul-verbal cu rezultatele finale si cu
propunerile de atestare sau de respingere a atestarii, pe care il supune
aprobarii comandantului.
(2) Presedintele comisiei de evaluare nu participa la notare.
Art. 24
La acordarea si la stabilirea notelor obtinute de candidati trebuie sa se
asigure corectitudine, impartialitate si transparenta fata de candidati,
respectandu-se urmatoarele cerinte:
a) notele acordate se aduc la cunostinta candidatilor dupa incheierea
fiecarei probe de evaluare;
b) nota la examinarea teoretica este media aritmetica a notelor acordate de
membrii comisiei de evaluare si reprezinta 40% din nota finala;
c) la fiecare proba practica se acorda o nota rezultata ca medie aritmetica
a notelor acordate de membrii comisiei de evaluare;
d) nota la evaluarea practica este media aritmetica a notelor obtinute la
fiecare proba practica si constituie 60% din nota finala;
e) nota finala obtinuta de candidat este media ponderata a notelor
rezultate la examinarea teoretica si la evaluarea practica;
f) notele la probele de evaluare se acorda individual de catre membrii
comisiei de evaluare in raport cu gradul de cuprindere/tratare a unitatilor si
elementelor de competenta si cu criteriile de realizare calitativa precizate in
standardul ocupational.
Art. 25
(1) Pentru atestare candidatii care participa la programul de formare
profesionala pentru initierea in ocupatie trebuie sa obtina cel putin nota 5
atat la nota finala, cat si la probele practice de evaluare, pentru unitatile
de competenta precizate in standardul ocupational la nr. crt. 5, 6, 7, 8, 9, 11
si 13.
(2) Candidatii care solicita atestarea in urma participarii la programul de
formare profesionala pentru perfectionare trebuie sa obtina cel putin nota 5
atat la nota finala, cat si la probele practice de evaluare, pentru toate
unitatile de competenta cuprinse in standardul ocupational.
Art. 26
(1) Candidatilor care indeplinesc conditiile precizate la art. 25 li se
elibereaza, personal si in termen de 10 zile de la finalizarea evaluarii,
certificatul de competenta al carui model este prezentat in anexa nr. 2 si care
are termen de valabilitate 5 ani.
(2) In certificatul de competenta se specifica unitatile de competenta
pentru care s-a acordat atestarea.
Art. 27
Respingerea atestarii se comunica in scris candidatului si angajatorului
acestuia, precizandu-se motivele care au condus la luarea deciziilor si
conditiile in care poate sustine o noua evaluare.
Art. 28
(1) Cadrele militare trecute in rezerva sau direct in retragere si
salariatii civili din cadrul Corpului Pompierilor Militari, care au indeplinit
timp de minimum 5 ani atributii de prevenire si stingere a incendiilor, de
intretinere si exploatare a tehnicii de interventie, precum si de cercetare,
specializare si experimentare in domeniul prevenirii si stingerii incendiilor
si care indeplinesc conditiile de studii precizate la art. 9, pot obtine, la cerere,
certificatul de competenta fara a participa la programa de pregatire aferenta
programului de formare profesionala, daca la evaluare au obtinut rezultatele
precizate la art. 25.
(2) In situatia in care trecerea in rezerva, retragerea sau pensionarea s-a
facut de cel putin 5 ani, este obligatorie inscrierea la programul de formare
profesionala de perfectionare si evaluare.
SECTIUNEA a 4-a
Solutionarea contestatiilor
Art. 29
(1) Candidatii respinsi sau nemultumiti de modul de apreciere ori de notare
pot contesta in scris rezultatul evaluarii.
(2) Contestatia se depune in nume propriu la secretarul comisiei de
evaluare in termen de 15 zile de la data comunicarii deciziei de respingere a
atestarii.
(3) Contestatiile privind rezultatele evaluarii pe probe se depun imediat
dupa comunicarea notelor acordate.
Art. 30
(1) Contestatiile se solutioneaza de catre o comisie formata din 3 membri,
numita prin ordin de zi al comandantului unitatii organizatoare, din care nu
vor face parte membrii comisiei de evaluare.
(2) Analizarea si solutionarea contestatiilor privind respingerea atestarii
se fac in termen de 5 zile lucratoare, iar cele privind acordarea notelor la
probele de evaluare se fac in cel mai scurt timp, dar obligatoriu inaintea
inceperii probei urmatoare.
(3) Hotararile privind modul de solutionare a contestatiilor se supun
aprobarii comandantului unitatii organizatoare.
(4) Dupa aprobare hotararile comisiei sunt definitive si se comunica
contestatarilor.
Art. 31
(1) Candidatii respinsi la atestare pot solicita reevaluarea in vederea
atestarii de catre comisia de evaluare constituita cu prilejul finalizarii
urmatorului program de formare profesionala.
(2) In situatia in care candidatul supus reevaluarii este respins pentru
atestare, acesta poate solicita reinscrierea la programul de formare
profesionala pentru initierea in ocupatie.
(3) Daca si dupa parcurgerea noului program de formare profesionala
candidatul nu obtine atestarea, concomitent cu decizia de respingere i se
comunica si hotararea de neadmitere la un nou program, ca urmare a lipsei
aptitudinilor necesare in vederea indeplinirii acestei ocupatii.
Art. 32
Detinatorii certificatului de competenta pot solicita obtinerea unor noi certificate
cu 90 de zile inainte de expirarea termenului de valabilitate al acestora, in
conditiile prevazute la art. 15.
SECTIUNEA a 5-a
Inregistrari
Art. 33
(1) Inregistrarile documentelor cu privire la activitatea de atestare a
cadrelor tehnice cu atributii de p.s.i. si personalului tehnic cu atributii de
indrumare, control si constatare a incalcarii legii in domeniul prevenirii si
stingerii incendiilor se realizeaza intr-un registru unic de evidenta,
numerotat si inregistrat.
(2) Registrul unic de evidenta se infiinteaza si se pastreaza la
secretariatul unitatii organizatoare, iar completarea acestuia se face in
ordinea cronologica a primirii documentelor, de catre secretarul comisiei de
evaluare.
Art. 34
(1) Cererile de atestare se inregistreaza in momentul depunerii de catre
solicitanti, comunicandu-li-se acestora, dupa caz, neconformitatile privind
celelalte documente necesare in vederea inscrierii la programul de formare
profesionala.
(2) Cererile se inainteaza spre aprobare dupa eliminarea tuturor
neconformitatilor.
Art. 35
Evidenta certificatelor de competenta eliberate se tine in partea a 2-a a
registrului unic prevazut la art. 33, mentionandu-se datele de identificare a
candidatului, locul de munca din care provine, tipul programului de formare
profesionala la care a participat, data expirarii termenului de valabilitate al
certificatului eliberat, competentele care fac obiectul atestarii si, dupa caz,
certificatele de competenta detinute anterior.
CAP. 3
Dispozitii finale
Art. 36
Activitatile aferente programului de formare profesionala desfasurat in
vederea atestarii competentei profesionale a cadrelor tehnice cu atributii de
p.s.i. si personalului tehnic cu atributii de indrumare, control si constatare
a incalcarii legii in domeniul prevenirii si stingerii incendiilor constituie
prestari de servicii si se taxeaza potrivit reglementarilor in vigoare.
Art. 37
Candidatul care solicita atestarea suporta cota-parte care ii revine din costul
total al organizarii, desfasurarii si finalizarii programului de formare
profesionala, rezultata prin repartizarea acestuia la numarul total de
participanti.
Art. 38
Categoriile de personal prevazute la art. 28 sunt admise la atestare in
conditiile precizate in prezenta metodologie, fara suportarea cheltuielilor
aferente, cu exceptia taxei de eliberare a certificatului de competenta,
prevazuta de reglementarile in vigoare.
Art. 39
Dosarele candidatilor continand toate documentele privind activitatea de
atestare se pastreaza la unitatile care organizeaza programele de formare
profesionala aferente, pe durata prevazuta de reglementarile in vigoare.
Art. 40
(1) Persoanele fizice atestate poarta intreaga raspundere pentru
activitatile desfasurate.
(2) Certificatul de competenta nu exonereaza detinatorul acestuia de
raspunderea ce ii revine potrivit legii.
Art. 41
Anexele nr. 1 si 2 fac parte integranta din prezenta metodologie.
ANEXA 1
la metodologie
Catre
COMANDANTUL BRIGAZII (GRUPULUI) DE POMPIERI ...............................
A (AL) JUDETULUI/MUNICIPIULUI BUCURESTI ...................................
(SEFUL CENTRULUI DE STUDII, EXPERIMENTARI SI SPECIALIZARE
PENTRU PREVENIREA SI STINGEREA INCENDIILOR)
Subsemnatul(a) ..............., domiciliat(a) in localitatea
.............., judetul(sectorul) .................................., str.
..................... nr. ........, bl. ......., ap. ...., salariat(a) la
..........................., solicit atestarea competentei profesionale pentru
indeplinirea functiei de cadru tehnic cu atributii de p.s.i. (de indrumare,
control si constatare a incalcarii legii in domeniul prevenirii si stingerii
incendiilor), in conditiile Metodologiei de atestare a cadrelor tehnice din
ministere, de la organele administratiei publice centrale si locale, precum si
a personalului tehnic al agentilor economici si institutiilor cu atributii de
indrumare, control si constatare a incalcarii legii in domeniul prevenirii si
stingerii incendiilor, aprobata prin Ordinul ministrului de interne nr.
90/2001, pe care o cunosc si ma oblig sa o respect intocmai in toate
obligatiile ce imi revin.
Anexez alaturat dosarul cuprinzand documentele care justifica indeplinirea
criteriilor si conditiilor prevazute in metodologia de atestare.
Localitatea ........................ Data ............
Semnatura
......................
ANEXA 2
la metodologie
ROMANIA
MINISTERUL DE INTERNE
CORPUL POMPIERILOR MILITARI
BRIGADA (GRUPUL) DE POMPIERI ..............................................
A (AL) JUDETULUI/MUNICIPIULUI BUCURESTI ...................................
CENTRUL DE STUDII, EXPERIMENTARI SI SPECIALIZARE
PENTRU PREVENIREA SI STINGEREA INCENDIILOR
CERTIFICAT DE COMPETENTA
Domnul (doamna) ..........................., nascut(a) in anul
............, luna .................., ziua ..........., localitatea
........................, judetul(sectorul) ........................., de
profesie .................., a participat la programul de formare profesionala
si evaluare in perioada .....................
Se atesta titularul pentru detinerea cunostintelor teoretice si
deprinderilor practice necesare in vederea indeplinirii atributiilor specifice
functiei de cadru tehnic cu atributii de p.s.i. (de indrumare, control si
constatare a incalcarii legii in domeniul prevenirii si stingerii incendiilor),
potrivit unitatilor de competenta mentionate pe verso.
Valabil 5 ani de la data eliberarii, cu drept de prelungire.
Comandantul brigazii (Grupului de pompieri), Presedintele comisiei de
evaluare,
............................... ...........................
Data eliberarii ..................................
Nr. de inregistrare ..............................
NOTA:
Se va inscrie denumirea unitatii care elibereaza documentul.
(Verso)
______________________________________________________________________________
|Nr. | Unitati de competenta:
|
|crt.|_________________________________________________________________________|
| | prevazute in standardul ocupational | pentru care se atesta
|
| | |titularul
certificatului|
|____|________________________________________________|________________________|
| 1. | Planificarea activitatii de prevenire si |
|
| | stingere a incendiilor in unitate | |
| 2. | Organizarea activitatii de aparare impotriva |
|
| | incendiilor |
|
| 3. | Controlul modului de respectare a masurilor de |
|
| | prevenire si stingere a incendiilor |
|
| 4. | Acordarea asistentei tehnice de specialitate |
|
| | in situatii critice |
|
| 5. | Monitorizarea activitatii de prevenire si |
|
| | stingere a incendiilor |
|
| 6. | Instruirea salariatilor in domeniul prevenirii |
|
| | si stingerii incendiilor |
|
| 7. | Avizarea documentatiilor privind prevenirea |
|
| | si stingerea incendiilor |
|
| 8. | Investigarea contextului producerii incendiilor|
|
| 9. | Elaborarea documentelor specifice activitatii |
|
| | de prevenire si stingere a incendiilor |
|
|____|________________________________________________|________________________|