ORDONANTA Nr. 29 din 16 august 2001
privind acceptarea unor amendamente la Conventia referitoare la Regulamentul
international din 1972 pentru prevenirea abordajelor pe mare, incheiata la
Londra la 20 octombrie 1972
ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 510 din 28 august 2001

In temeiul prevederilor art. 107 alin. (1) si (3) din Constitutia Romaniei
si ale art. 1 pct. I.20 din Legea nr. 324/2001 privind abilitarea Guvernului de
a emite ordonante,
Guvernul Romaniei adopta prezenta ordonanta.
Art. 1
Se accepta amendamentele la Conventia referitoare la Regulamentul
international din 1972 pentru prevenirea abordajelor pe mare, incheiata la
Londra la 20 octombrie 1972, la care Romania a aderat prin Decretul Consiliului
de Stat nr. 239/1974, publicat in Buletinul Oficial nr. 170 din 31 decembrie
1974, adoptate de Organizatia Maritima Internationala prin Rezolutia Adunarii
generale A.464(XII) la Londra la 19 noiembrie 1981, prevazute in anexa nr. 1.
Art. 2
Se accepta amendamentele la Conventia referitoare la Regulamentul
international din 1972 pentru prevenirea abordajelor pe mare, incheiata la
Londra la 20 octombrie 1972, adoptate de Organizatia Maritima Internationala
prin Rezolutia Adunarii generale A.626(15) la Londra la 19 noiembrie 1987,
prevazute in anexa nr. 2.
Art. 3
Se accepta amendamentele la Conventia referitoare la Regulamentul
international din 1972 pentru prevenirea abordajelor pe mare, incheiata la
Londra la 20 octombrie 1972, adoptate de Organizatia Maritima Internationala
prin Rezolutia Adunarii generale A.678(16) la Londra la 19 octombrie 1989,
prevazute in anexa nr. 3.
Art. 4
Se accepta amendamentele la Conventia referitoare la Regulamentul
international din 1972 pentru prevenirea abordajelor pe mare, incheiata la
Londra la 20 octombrie 1972, adoptate de Organizatia Maritima Internationala
prin Rezolutia Adunarii generale A.736(18) la Londra la 4 noiembrie 1993,
prevazute in anexa nr. 4.
Art. 5
Anexele nr. 1 - 4 fac parte integranta din prezenta ordonanta.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NASTASE
Contrasemneaza:
p. Ministrul lucrarilor publice,
transporturilor si locuintei,
Ion Selaru,
secretar de stat
Ministrul afacerilor externe,
Mircea Geoana
ANEXA 1
AMENDAMENTE
la Conventia referitoare la Regulamentul international din 1972 pentru
prevenirea abordajelor pe mare, incheiata la Londra la 20 octombrie 1972,
adoptate de Organizatia Maritima Internationala prin Rezolutia Adunarii
generale A.464(XII) la Londra la 19 noiembrie 1981*)
*) Traducere.
1. La regula 1 textul paragrafului c) se modifica astfel:
"c) Nici o dispozitie din prezentele reguli nu va impiedica aplicarea
oricaror reguli speciale stabilite de guvernul unui stat cu privire la numarul
suplimentar de lumini de pozitie sau de semnalizare, semne sau semnale sonore
utilizate de navele de razboi si pentru navele in convoi sau cu privire la
numarul suplimentar de lumini de pozitie sau de semnalizare ori semne utilizate
de navele de pescuit angajate in operatiuni de pescuit in cadrul unei flotile.
Aceste lumini de pozitie, semnale suplimentare luminoase sau semnale sonore
trebuie, in masura posibilului, sa fie astfel incat sa faca imposibila
confundarea cu orice alt tip de lumina, semn sau semnal autorizat in oricare
dintre prezentele reguli."
2. La regula 3 in paragraful g) se inlocuieste fraza dinaintea alineatelor
i) - vi) cu urmatoarele:
"Expresia nava cu capacitatea de manevra redusa va include dar nu se
va limita la:".
3. La regula 3 in paragraful g) v) se inlocuiesc cuvintele "dragare de
mine" cu cuvintele "degajare de mine".
4. La regula 10 in paragraful b) iii) se inlocuiesc cuvintele "cand se
angajeaza sau iese lateral" cu cuvintele "cand se apropie de sau
pleaca din oricare dintre borduri".
5. La regula 10 textul paragrafului d) se completeaza cu urmatoarea fraza:
"Totusi navele cu o lungime mai mica de 20 de metri si velierele pot
utiliza in toate situatiile zonele de navigatie costiera."
6. La regula 10 textul paragrafului e) se modifica astfel:
"e) O nava, alta decat o nava care traverseaza sau o nava care intra
ori iese dintr-o schema de separare a traficului, nu trebuie, in mod normal, sa
intre [...]."
7. La regula 10 se adauga paragrafele k) si l) cu urmatorul cuprins:
"k) O nava cu capacitate redusa de manevra cand este angajata intr-o
operatiune pentru mentinerea sigurantei navigatiei intr-o schema de separare a
traficului este exceptata de la respectarea acestei reguli in masura in care
este necesar pentru efectuarea operatiunii.
l) O nava cu capacitate redusa de manevra, cand este angajata intr-o
operatiune pentru imersarea, intretinerea sau ridicarea unui cablu submarin, in
cadrul unei scheme de separare a traficului, este exceptata de la respectarea
acestei reguli in masura necesara pentru efectuarea operatiunii."
8. La regula 13 textul paragrafului a) se modifica astfel:
"a) Oricare ar fi dispozitiile regulilor sectiunilor I si II din
partea B, [...]."
9. La regula 22 se adauga paragraful d) cu urmatorul cuprins:
"d) pentru navele sau obiectele remorcate care sunt partial imersate
sau greu de observat:
- o lumina alba vizibila pe intreg orizontul: 3 mile marine."
10. La regula 23 textul paragrafului c) se modifica astfel:
"c) i) O nava cu propulsie mecanica cu o lungime mai mica de 12 metri
poate ca in locul luminilor prevazute la paragraful a) din aceasta regula sa
poarte o lumina alba vizibila pe intreg orizontul si luminile din borduri.
ii) O nava cu propulsie mecanica cu o lungime mai mica de 12 metri, a carei
viteza maxima nu depaseste 7 noduri, poate ca in locul luminilor prevazute la
paragraful a) din aceasta regula sa poarte o lumina alba vizibila pe intreg
orizontul si, daca este posibil, trebuie, de asemenea, sa mai poarte luminile
din borduri.
iii) Lumina de catarg sau lumina alba vizibila pe intreg orizontul de la
bordul unei nave cu propulsie mecanica cu o lungime mai mica de 12 metri poate
sa nu se gaseasca dispusa in axa longitudinala a navei daca nu este posibil sa
fie amplasata in aceasta axa, cu conditia ca luminile din borduri sa fie
combinate intr-un singur felinar dispus in axa longitudinala a navei sau situat
cat mai aproape posibil de axa longitudinala pe care se gaseste lumina de
catarg sau lumina alba vizibila pe intreg orizontul."
11. La regula 24, in paragrafele a) i) si c) i) se introduc cuvintele
"sau a) ii) in regula 23 a) i)" si se elimina cuvintele "la
prova".
12. La regula 24, in paragraful d) se inlocuiesc cuvintele
"paragrafele a) si c)" din primul rand prin cuvintele
"paragraful a) sau c)."
13. La regula 24 fraza introductiva a paragrafului e) se modifica astfel:
"e) O nava sau un obiect remorcat, altul decat cele mentionate la
paragraful g) din aceasta regula, trebuie sa poarte:"
14. La regula 24 textul paragrafului g) se inlocuieste cu urmatorul text:
"g) O nava sau un obiect remorcat care este partial imersat si dificil
de observat sau un ansamblu de astfel de nave sau obiecte remorcate trebuie sa
poarte:
i) daca are o latime mai mica de 25 metri, o lumina alba vizibila pe intreg
orizontul la sau in apropiere de extremitatea prova si una la sau aproape de
extremitatea pupa, cu exceptia draconelor (corpurilor elastice remorcate), care
nu trebuie sa poarte o lumina la sau aproape de extremitatea prova;
ii) daca are o latime mai mare de 25 metri, doua lumini suplimentare albe
vizibile pe intreg orizontul la sau aproape de extremitatile latimii sale;
iii) daca depaseste 100 metri in lungime, se amplaseaza suplimentar lumini
albe vizibile pe intreg orizontul dintre luminile prevazute la alin. i) si ii)
astfel incat distanta dintre lumini sa nu depaseasca 100 metri;
iv) un semn biconic la sau aproape de extremitatea dinspre pupa ultimei
nave sau obiectului remorcat si, daca lungimea remorcii depaseste 200 metri, un
semn suplimentar biconic in locul unde este cel mai vizibil si situat cat mai
in prova navei daca este posibil."
15. La regula 24 paragraful g) devine paragraful h) si se modifica astfel:
"h) Daca dintr-o cauza justificata nava sau obiectul remorcat se afla
in imposibilitate de a purta luminile sau semnele prevazute la paragraful e)
sau g) din aceasta regula, se vor lua toate masurile posibile pentru iluminarea
navei sau a obiectului remorcat sau cel putin pentru indicarea prezentei
acestei nave sau a acestui obiect."
16. La regula 24 se adauga paragraful i) cu urmatorul cuprins:
"i) Daca dintr-o cauza justificata este imposibil ca o nava care nu
este angajata in mod normal in operatiuni de remorcare sa poarte luminile
prevazute in paragraful a) sau c) din aceasta regula, acestei nave nu i se va
cere sa poarte lumini daca este angajata in remorcarea altei nave in pericol
sau care are nevoie de ajutor. Trebuie luate toate masurile posibile pentru a
se indica natura relatiei dintre nava remorcher si nava remorcata, astfel cum
s-a permis prin regula 36, in special prin iluminarea remorcii."
17. La regula 25 paragraful b) se modifica "18 metri" cu "22
metri".
18. La regula 27 paragraful b), in preambul, se inlocuiesc cuvintele
"dragaj de mine" cu cuvintele "degajare a minelor".
19. La regula 27 paragraful b) iii) se inlocuiesc cuvintele "doua
lumini de catarg" cu cuvintele "o lumina sau lumini de catarg".
20. La regula 27 paragraful c) se modifica astfel:
"O nava cu propulsie mecanica angajata intr-o operatiune de remorcare
care face imposibila o abatere a ei din drum, in afara de luminile prescrise la
regula 24 a), trebuie sa poarte luminile sau semnele prescrise la paragrafele
b) i) si ii) din aceasta regula."
21. La regula 27 in paragraful d):
- se inlocuiesc cuvintele "paragraful b)" cu cuvintele
"paragrafele b) i), ii) si iii)";
- se elimina alineatul existent iii);
- se renumeroteaza alineatul iv) care devine alineatul iii) si se modifica
astfel:
"iii) atunci cand este la ancora, luminile sau semnele prevazute in
acest paragraf in locul luminilor sau semnelor prevazute la regula 30."
22. La regula 27 paragraful e) se modifica astfel:
"e) O nava care ia parte la lucrari cu scafandri si care nu poate din
cauza dimensiunilor sale sa poarte semnele prescrise la paragraful d) din
aceasta regula trebuie sa poarte urmatoarele:
i) trei lumini vizibile pe intreg orizontul, pe aceeasi verticala, in locul
cel mai vizibil. Cea mai de sus si cea mai de jos din aceste lumini vor fi
rosii, iar cea din mijloc, alba;
ii) o reproducere rigida de cel putin 1 metru inaltime a pavilionului
<<A>> din Codul international de semnale. Trebuie luate masuri
pentru ca aceasta reproducere sa fie vizibila pe intreg orizontul."
23. La regula 27 paragraful f) se modifica astfel:
"f) O nava care efectueaza operatiuni de degajare a minelor trebuie sa
poarte trei lumini verzi vizibile pe intreg orizontul sau trei bule, in afara
de luminile prevazute in regula 23 pentru navele cu propulsie mecanica ori de
luminile sau indicatoarele prevazute in regula 30 pentru o nava la ancora, dupa
caz. Nava trebuie sa arboreze una dintre aceste lumini sau indicatoare la marul
arborelui din prova sau aproape de mar si una dintre astfel de lumini sau
indicatoare la fiecare capat al vergii mari. Aceste lumini sau indicatoare
arata ca este periculos pentru o alta nava sa se apropie la mai putin de 1.000
metri de nava care efectueaza degajare de mine."
24. La regula 27 paragraful g) se modifica astfel:
"g) Navele cu o lungime mai mica de 12 metri, cu exceptia celor care
iau parte la lucrari cu scafandri, nu trebuie sa poarte luminile prevazute de
prezenta regula."
25. La regula 29 paragraful a), alineatul iii) se modifica astfel:
"iii) in plus, la ancora, in afara de luminile prevazute la alin. i),
lumina, luminile sau semnele prevazute de regula 30 pentru navele la
ancora."
26. La regula 30 paragraful e) se elimina cuvintele "sau esuate",
iar cuvintele "semnele prescrise la paragrafele a), b) sau d)" se
inlocuiesc cu cuvintele "semnele prevazute la paragrafele a) si b) din
aceasta regula".
27. La regula 30 se adauga paragraful f) cu urmatorul cuprins:
"f) O nava cu o lungime mai mica de 12 metri esuata nu este obligata
sa poarte luminile sau semnele prescrise la paragrafele d) i) si ii) din
aceasta regula."
28. La regula 33 paragraful a), in ultimul rand se inlocuieste cuvantul
"prescrise" cu cuvantul "prevazute".
29. La regula 34 paragraful b) iii) se adauga cuvintele "la acest
regulament" dupa cuvintele "anexa I".
30. La regula 35 se introduce un nou paragraf, d), si se renumeroteaza
paragrafele existente d) - i) care devin e) - j), dupa caz:
"d) O nava angajata in actiuni de pescuit, atunci cand este la ancora,
si o nava cu capacitate de manevra redusa care isi desfasoara operatiunile la
ancora vor trebui ca in loc de semnalele prevazute la paragraful g) din aceasta
regula sa utilizeze semnalul sonor prevazut in paragraful c) din aceasta
regula."
31. La regula 36 se adauga urmatorul text:
"Orice lumina folosita pentru a atrage atentia altei nave trebuie sa
fie astfel incat ea sa nu poata fi confundata cu alte semnale de navigatie.
Trebuie evitata utilizarea luminilor intermitente sau rotative cu intensitate
mare, cum ar fi luminile giroscopice."
32. La regula 37 se inlocuieste cuvantul "prescrise" cu cuvantul
"descrise".
33. La regula 38 se introduc cuvintele "la acest regulament" dupa
cuvintele "anexa I" din paragrafele d), i), e) si f) si dupa
cuvintele "anexa III" din paragraful g).
34. La regula 38 se adauga paragraful h) cu urmatorul cuprins:
"h) Repozitionarea luminilor cu vizibilitate pe intreg orizontul, care
rezulta din prescriptiile sectiunii 9 b) din anexa I la acest regulament,
scutire permanenta."
35. In anexa I, la sectiunea 1 se adauga urmatoarea fraza la textul
definitiei:
"Aceasta inaltime trebuie masurata pe verticala sub locul de amplasare
a luminii."
36. In anexa I, sectiunea 2, paragraful e) se modifica astfel:
"e) Una dintre cele doua sau trei lumini de catarg prevazute pentru o
nava cu propulsie mecanica, care remorcheaza sau impinge alta nava, trebuie sa
se gaseasca in acelasi loc cu lumina de catarg prova sau pupa, cu conditia ca,
in cazul in care este amplasata pe catargul pupa, lumina cea mai de jos de pe
catargul pupa sa fie cu cel putin 4,5 metri mai sus pe verticala decat lumina
de pe catargul prova."
37. In anexa I, sectiunea 2, paragraful f) se modifica astfel:
"f) i) Lumina de catarg sau luminile prescrise la regula 23 a) trebuie
sa fie asezate astfel incat sa fie deasupra si la o distanta destul de mare
fata de toate celelalte lumini si obstacole, cu exceptia celor descrise la
alin. ii).
ii) Daca este imposibil sa se poarte luminile cu vizibilitate pe intreg
orizontul, prevazute la regula 27 b) i) sau la regula 28, sub luminile de
catarg, ele pot fi purtate deasupra luminii/luminilor de catarg pupa sau
vertical intre lumina/luminile de catarg prova si lumina/luminile de catarg
pupa, cu conditia ca in cel de-al doilea caz sa se respecte cerinta sectiunii 3
c) din aceasta anexa."
38. In anexa I sectiunea 2 paragraful i) i) se inlocuiesc toate cuvintele
din acest alineat dupa cuvantul "trebuie" din penultimul rand cu
cuvintele "amplasate la o inaltime de cel putin 4 metri deasupra corpului
navei".
39. In anexa I sectiunea 2 paragraful i) ii) se inlocuiesc toate cuvintele
din acest alineat dupa cuvantul "trebuie" din penultimul rand cu
cuvintele "amplasate la o inaltime de cel putin 2 metri deasupra corpului
navei".
40. In anexa I sectiunea 2, la paragraful j) cuvintele "navele de
pescuit" se inlocuiesc cu cuvintele "o nava".
41. In anexa I sectiunea 2, la paragraful k) se introduc cuvintele
"prescrisa in regula 30 a) i) intre cuvintele "prova" si
"trebuie sa fie".
In cea de-a doua fraza cuvintele "la mai putin de 6 metri deasupra
puntii" se inlocuiesc cu cuvintele "amplasata la o inaltime de cel
putin 6 metri deasupra corpului navei".
42. In anexa I sectiunea 3 paragraful b) se inlocuiesc in primul rand
cuvintele "La bordul unei nave" cu cuvintele "La bordul unei
nave cu propulsie mecanica".
43. In anexa I, la sectiunea 3 se adauga paragraful c) cu urmatorul
cuprins:
"c) In cazul in care luminile prevazute la regula 27 b) i) sau la
regula 28 sunt amplasate pe verticala intre lumina/luminile de catarg prova si
lumina/luminile de catarg pupa, aceste lumini vizibile pe intreg orizontul vor
fi plasate la o distanta pe orizontala de cel putin 2 metri perpendicular pe
planul longitudinal al navei."
44. In anexa I sectiunea 5 se introduc in primul rand dupa cuvintele
"Luminile din borduri" cuvintele "unei nave cu o lungime mai
mare sau egala cu 20 m" si se adauga urmatoarea fraza dupa prima
propozitie:
"La navele cu o lungime mai mica de 20 metri luminile din borduri
trebuie prevazute, daca este necesar sa se respecte cerintele sectiunii 9 din
aceasta anexa, cu ecrane negre mate inspre interiorul navei."
45. In anexa I, la nota de la sfarsitul sectiunii 8 se adauga urmatoarea
fraza:
"Aceasta nu se va realiza prin dispozitiv de control variabil al
intensitatii luminoase."
46. In anexa I, la sectiunea 9 paragraful a) i) se inlocuieste
"trebuie sa aiba" cu "vor avea".
47. In anexa I, la sectiunea 9 paragraful b) se introduce "prescrise
de regula 30" intre cuvintele "luminilor" si "care nu este
necesar sa fie ...".
48. In anexa I, in frazele introductive ale sectiunii 10 paragrafele a) si
b) se introduc cuvintele "asa cum este prevazut" dupa cuvintele
"luminilor electrice".
49. Sectiunea 13 din anexa I se modifica astfel:
"Executia luminilor si semnelor si instalarea luminilor la bordul
navei trebuie sa fie socotite satisfacatoare de catre autoritatea competenta a
statului al carui pavilion este autorizata sa il arboreze nava."
50. In anexa III, la sectiunea 1 paragraful d) se inlocuieste "4 dB
fata de nivelul de presiune acustica" cu "4 dB sub presiunea acustica
prevazuta" si "10 dB fata de nivelul de presiune acustica" cu
"10 dB sub presiunea acustica prevazuta".
51. In anexa III, la sectiunea 2 paragraful a) se inlocuiesc cuvintele
"un metru" cu cuvintele "o distanta de un metru fata de
ea".
52. In anexa III, la sectiunea 2 paragraful b) se modifica a doua fraza
astfel:
"Diametrul gurii clopotului nu trebuie sa fie mai mic de 300 mm pentru
navele cu o lungime mai mare sau egala cu 20 metri si trebuie sa fie de cel putin
200 mm pentru navele cu o lungime mai mare sau egala cu 12 metri, dar mai mica
de 20 metri."
53. In anexa III, la sectiunea 3 se inlocuiesc cuvintele "statului
unde este inmatriculata nava" cu cuvintele "statul al carui pavilion
nava este autorizata sa il arboreze".
ANEXA 2
AMENDAMENTE
la Conventia referitoare la Regulamentul international din 1972 pentru
prevenirea abordajelor pe mare, incheiata la Londra la 20 octombrie 1972,
adoptate de Organizatia Maritima Internationala prin Rezolutia Adunarii
generale A. 626(15) la Londra la 19 noiembrie 1987*)
*) Traducere.
1. La regula 1 textul paragrafului e) se inlocuieste cu urmatorul text:
"e) Atunci cand guvernul interesat constata ca o nava de constructie
speciala sau destinata unor operatiuni speciale nu se poate conforma tuturor
dispozitiilor vreuneia dintre prezentele reguli in ceea ce priveste numarul,
amplasarea, bataia sau sectorul de vizibilitate a luminilor si semnelor, precum
si in ceea ce priveste pozitia si caracteristicile dispozitivelor de
semnalizare sonora, aceasta nava trebuie sa se conformeze altor asemenea
dispozitii care se refera la numar, amplasare, bataia sau sectorul de
vizibilitate a luminilor sau semnelor, precum si la pozitia si caracteristicile
dispozitivelor de semnalizare sonora, care, dupa aprecierea guvernului
interesat, permit ca nava sa se conformeze cat mai mult posibil prezentelor
reguli."
2. La regula 3 textul paragrafului h) existent se inlocuieste cu urmatorul
text:
"h) Expresia nava stanjenita de pescajul sau inseamna orice nava cu
propulsie mecanica care, din cauza pescajului sau in raport cu adancimea apei
sub chila si cu latimea senalului, este limitata sever in ceea ce priveste
capacitatea sa de modificare a drumului pe care il urmeaza."
3. La regula 8 se adauga paragraful f) cu urmatorul cuprins:
"f) i) O nava care sub incidenta oricareia dintre aceste reguli nu
trebuie sa impiedice trecerea sau trecerea in siguranta a altei nave, iar
atunci cand imprejurarile o impun, va lua din timp masuri pentru a permite
trecerea in siguranta a altei nave la o distanta suficient de mare.
ii) O nava care nu trebuie sa impiedice trecerea sau trecerea in siguranta
a altei nave nu este eliberata de aceasta obligatie daca se apropie de alta
nava astfel incat sa implice pericolul coliziunii si trebuie, in cazul in care
se ia masura, sa acorde o atentie deosebita fata de masura care poate fi ceruta
de regulile acestei parti.
iii) O nava a carei trecere urmeaza sa nu fie stanjenita ramane pe deplin
obligata sa respecte regulile acestei parti atunci cand doua nave se apropie
una de alta astfel incat sa implice pericolul coliziunii."
4. La regula 10 textul paragrafului a) se inlocuieste cu urmatorul text:
"a) Prezenta regula se aplica schemelor de separare a traficului
adoptate de organizatie si nu scuteste vreo nava de obligatia sa fata de orice
alta regula."
5. La regula 10 textul paragrafului c) se inlocuieste cu urmatorul text:
"c) O nava trebuie, pe cat posibil, sa evite intretaierea paselor de
trafic, dar daca este obligata sa o faca, ea va trebui sa traverseze pe un
drum, pe cat este posibil, perpendicular pe directia generala a fluxului de
trafic."
6. In anexa I sectiunea 2 textul paragrafului d) se inlocuieste cu
urmatorul text:
"d) O nava cu propulsie mecanica cu o lungime mai mica de 12 metri
poate avea lumina cea mai de sus la o inaltime mai mica de 2,5 metri deasupra
puntii. Totusi, atunci cand in afara de luminile din borduri si lumina de pupa
sau lumina vizibila pe intreg orizontul prescrisa la regula 23 c) i) este
montata o lumina de catarg suplimentar fata de luminile din borduri, aceasta
lumina de catarg sau lumina vizibila pe intreg orizontul trebuie sa se afle la
cel putin un metru deasupra luminilor din borduri."
7. In anexa I sectiunea 2 textul alineatului ii) al paragrafului i)
existent se inlocuieste cu urmatorul text:
"ii) la bordul unei nave cu o lungime mai mica de 20 metri aceste
lumini trebuie sa fie distantate cu cel putin un metru si lumina inferioara
trebuie sa se afle la o inaltime de cel putin 2 metri deasupra copastiei, cu
exceptia cazului in care nava trebuie sa poarte o lumina de remorcaj;"
8. In anexa I sectiunea 10, in partea introductiva a paragrafelor a) si b)
cuvintele "in mars" se adauga dupa cuvintele "navele cu
vele".
9. In anexa IV la alineatul 1 se introduce paragraful o) cu urmatorul
cuprins:
"o) semnalele aprobate transmise prin instalatii de
radiocomunicatii."
ANEXA 3
AMENDAMENTE
la Conventia referitoare la Regulamentul international din 1972 pentru
prevenirea abordajelor pe mare, incheiata la Londra la 20 octombrie 1972,
adoptate de Organizatia Maritima Internationala prin Rezolutia Adunarii generale
A.678(16) la Londra la 19 octombrie 1989*)
*) Traducere.
- La regula 10 "Scheme de separare a traficului" textul
paragrafului d) se inlocuieste cu urmatorul text:
"d) i) O nava nu va folosi o zona de navigatie costiera atunci cand
poate utiliza in deplina siguranta o cale de circulatie corespunzatoare din
cadrul schemei de separare a traficului adiacenta. Totusi navele cu o lungime
mai mica de 20 metri, navele cu vele si navele care pescuiesc pot utiliza zona
de navigatie costiera.
ii) Contrar prevederilor subparagrafului d) i), o nava poate utiliza o zona
de navigatie costiera cand se afla in mars spre sau de la un port, instalatie
sau constructie in larg, statie de pilotaj sau orice alt loc situat in cadrul
zonei de navigatie costiere sau pentru a evita un pericol imediat."
ANEXA 4
AMENDAMENTE
la Conventia referitoare la Regulamentul international din 1972 pentru
prevenirea abordajelor pe mare, incheiata la Londra la 20 octombrie 1972,
adoptate de Organizatia Maritima Internationala prin Rezolutia Adunarii
generale A.736(18) la Londra la 4 noiembrie 1993*)
*) Traducere.
1. La regula 26 paragraful b) i) se elimina cuvintele "o nava cu o
lungime mai mica de 20 metri poate purta in locul acestui semn un cos
(paner)".
2. La regula 26 paragraful c) i) se elimina cuvintele "o nava cu o
lungime mai mica de 20 metri, in locul acestui semn, poate sa poarte un
cos".
3. La regula 26 paragraful d) se modifica astfel:
"d) Semnalele suplimentare descrise in anexa II la prezentul
regulament se aplica unei nave care pescuieste in apropierea altor nave care
pescuiesc."
4. In anexa I, la sectiunea 3 se introduce paragraful d) cu urmatorul
cuprins:
"d) Daca pentru o nava cu propulsie mecanica se prevede doar o lumina
de catarg, aceasta lumina trebuie purtata la prova in linia mediana a navei; se
face exceptie pentru o nava cu lungime mai mica de 20 metri, care nu trebuie sa
poarte aceasta lumina la prova pe linia mediana a navei, dar o va purta cat mai
in prova posibil."
5. In anexa I sectiunea 9 paragraful existent b) se renumeroteaza ca
"b) i)" si se introduce paragraful b) ii) cu urmatorul cuprins:
"b) ii) Daca este imposibil sa se respecte prevederile paragrafului b)
i) din aceasta sectiune prin purtarea doar a unei singure lumini vizibile pe
intreg orizontul, trebuie utilizate doua lumini vizibile pe intreg orizontul,
amplasate in mod corespunzator sau protejate astfel incat la o distanta de o
mila sa apara pe cat posibil ca o singura lumina."
6. In anexa I sectiunea 13 devine sectiunea "14. Aprobare" si se
introduce o noua sectiune 13 cu urmatorul cuprins:
"13. Ambarcatiuni de mare viteza
Lumina de catarg a ambarcatiunii de mare viteza, cu raportul dintre lungime
si latime mai mic de 3, poate fi amplasata la o inaltime care, raportata la
latimea ambarcatiunii, este mai mica decat cea prevazuta la sectiunea 2 a) i)
din aceasta anexa, cu conditia ca unghiul de baza al triunghiurilor isoscele
formate de luminile din borduri si lumina catargului, cand sunt vazute la
elevatie maxima, sa nu fie mai mic de 27 grade."
7. In anexa II sectiunea 2 se modifica astfel:
- fraza introductiva a paragrafului a) va avea urmatorul cuprins:
"a) Navele cu o lungime mai mare sau egala cu 20 metri cand trauleaza,
daca folosesc instalatie de pescuit, de fund sau pelagic, vor purta:"
- fraza introductiva a paragrafului b) va avea urmatorul cuprins:
"b) Fiecare nava cu o lungime mai mare sau egala cu 20 metri care
trauleaza in pereche va purta:"
- se introduce paragraful c) cu urmatorul cuprins:
"c) O nava care trauleaza, avand o lungime mai mica de 20 metri, daca
foloseste instalatie de pescuit, de fund sau pelagic, ori o nava care trauleaza
in pereche poate purta, dupa caz, luminile prescrise la paragrafele a) sau b)
din aceasta sectiune."
8. In anexa IV paragraful o) al alineatului 1 se modifica astfel:
"o) semnalele aprobate transmise prin sisteme de radiocomunicatii,
inclusiv transponderele radar pentru ambarcatiunile de salvare."