Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDONANTA Nr

ORDONANTA   Nr. 45 din 25 iulie 2002

pentru ratificarea Addendumului, semnat la Bucuresti la 31 ianuarie 2002, la Memorandumul de finantare dintre Guvernul Romaniei si Comisia Europeana referitor la Facilitatea de pregatire a proiectelor PHARE 2000/2001 - RO 9915, semnat la Bucuresti la 30 decembrie 1999

ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 596 din 13 august 2002


SmartCity3


    In temeiul prevederilor art. 107 din Constitutia Romaniei si ale art. 1 pct. I.6 din Legea nr. 411/2002 privind abilitarea Guvernului de a emite ordonante,

    Guvernul Romaniei adopta prezenta ordonanta.

    ARTICOL UNIC
    Se ratifica Addendumul, semnat la Bucuresti la 31 ianuarie 2002, la Memorandumul de finantare dintre Guvernul Romaniei si Comisia Europeana referitor la Facilitatea de pregatire a proiectelor PHARE 2000/2001 - RO 9915, semnat la Bucuresti la 30 decembrie 1999, ratificat prin Ordonanta Guvernului nr. 96/2000, aprobata prin Legea nr. 144/2001.

                  PRIM-MINISTRU
                  ADRIAN NASTASE

                         Contrasemneaza:
                         Ministrul integrarii europene,
                         Hildegard Carola Puwak

                         p. Ministrul afacerilor externe,
                         Cristian Diaconescu,
                         secretar de stat

                         Ministrul dezvoltarii si prognozei,
                         Gheorghe Romeo Leonard Cazan

                         p. Ministrul finantelor publice,
                         Gheorghe Gherghina,
                         secretar de stat

                              ADDENDUM
la Memorandumul de finantare dintre Guvernul Romaniei si Comisia Europeana referitor la Facilitatea de pregatire a proiectelor PHARE 2000/2001 - RO 9915*)

    *) Traducere.

    In cadrul asistentei PHARE acordate Romaniei addendumul prezentat mai jos a fost realizat pentru bugetul pe anul 1999 al Programului "Facilitatea de pregatire a proiectelor PHARE 2000/2001".

    Art. 1
    Natura si obiectul
    Memorandumul de finantare RO 9915 se modifica in acord cu Aranjamentele de implementare prezentate in anexa.
    Art. 2
    Toate celelalte termene si conditii ale Memorandumului de finantare RO 9915 raman neschimbate.
    Art. 3
    Numarul de exemplare
    Prezentul addendum este redactat in doua exemplare in limba engleza.
    Art. 4
    Intrarea in vigoare
    Prezentul addendum va intra in vigoare la data semnarii de ambele parti.

    Intocmit la Bucuresti la 31 ianuarie 2002.

                Pentru Beneficiar,
                Hildegard Carola Puwak,
                ministrul integrarii europene,
                coordonatorul national al asistentei

                Pentru Comunitate,
                Jonathan Scheele,
                seful Delegatiei Comisiei Europene in Romania


    Anexa: Prevederi speciale

    ANEXA C

                           PREVEDERI SPECIALE

    1. Obiective si descriere
    1.1. Obiective
    Obiectivul general al acestei propuneri financiare este acordarea asistentei in vederea demararii eficiente si implementarii proiectelor PHARE de sprijin investitional pentru anii 2000, 2001 si urmatorii.
    Obiectivul specific al acestei propuneri financiare este sa asigure pregatirea documentelor tehnice si de implementare necesare pentru acele proiecte care sunt candidate principale la acordarea asistentei PHARE in 2000, 2001 si in anii urmatori si, prin urmare, sa faciliteze implementarea lor rapida si cu succes.
    1.2. Cheltuieli eligibile pentru pregatirea proiectelor
    Urmatoarele documente tehnice si de implementare pot fi pregatite pentru proiectele-tinta de investitii ce au ca scop coeziunea economica si sociala, asa cum sunt descrise la pct. 4.3 de mai jos:
    (1) Studii de fezabilitate. Aceasta activitate poate include: (i) pregatirea unui studiu de fezabilitate; sau (ii) completarea unui studiu de fezabilitate; sau (iii) dezvoltarea unui studiu existent la un nivel care sa permita luarea deciziei de finantare. Pentru acest din urma punct aceasta activitate poate include, intre altele:
    a) analiza cost-beneficiu sau analiza financiara;
    b) analiza sistemului de taxare a utilizatorului;
    c) studii preinvestitionale, incluzand analiza costurilor si a activitatii de inginerie financiara.
    (2) Proiectarea tehnica detaliata si documente referitoare la cantitate (orice parte din documentatia necesara specificata in manualul FIDIC galben, portocaliu sau rosu pentru lucrari, achizitii sau contracte mixte)
    (3) Activitati pregatitoare pentru schemele de asistenta, inclusiv cererea de piata, parcursul proiectului si analizele necesare
    (4) Planurile de achizitii si documentele pentru licitatii
    (5) Evaluarea impactului asupra mediului, in functie de cerintele legislatiei Comunitatii Europene in domeniu
    1.3. Selectarea proiectelor
    Odata ce planurile nationale de dezvoltare (PND) si "Propunerile pentru sprijin PHARE in anul 2000" vor fi primite de catre Comisie va demara si procesul de selectare a proiectelor in cadrul acestei facilitati.
    Coordonatorul national al asistentei (CNA) din fiecare tara va propune Comisiei o lista de proiecte eligibile pentru asistenta in cadrul acestei facilitati de pregatire a proiectelor. Propunerea CNA va include un rezumat al sprijinului de pregatire cerut pentru fiecare proiect-tinta. Aceste rezumate vor fi dezvoltate in cadrul Termenilor de referinta de catre beneficiarii relevanti, pe baza termenilor standard de referinta pentru cele 9 activitati identificate mai sus. Anumite tari beneficiare ale programelor de cooperare transfrontaliera beneficiaza deja de facilitati de pregatire si in aceste cazuri autoritatea programului va clarifica impreuna cu CNA daca astfel de proiecte pot fi luate in considerare.
    Avand in vedere legatura stransa cu programarea, delegatia Comisiei si Comisia se vor implica indeaproape in discutarea si imbunatatirea listei inainte de transmiterea ei oficiala.
    Anumite proiecte de investitii PHARE care nu sunt incluse in domeniul coeziunii economice si sociale ar putea, de asemenea, necesita pregatire (de exemplu: imbunatatirea punctelor de trecere a frontierei, facilitati de tranzit etc.). Astfel de proiecte sunt o parte intrinseca a promovarii coeziunii economice si sociale. In situatii exceptionale asemenea proiecte pot fi propuse Comisiei pentru a beneficia de facilitatea de pregatire.
    Avand in vedere ca PND trebuie sa fie transmise deja Comisiei, selectarea proiectelor pentru pregatirea in cadrul acestei facilitati va avea loc dupa aprobarea acestei propuneri financiare. Pentru asigurarea managementului adecvat al facilitatii nici un proiect nu va fi pregatit in cadrul acestei facilitati pana cand acesta nu va indeplini urmatoarele criterii de eligibilitate:
    (1) Proiectul deriva din PND si atinge in mod clar prioritatile stabilite in strategie.
    (2) Proiectul este inclus in propunerea CNA pentru proiectele care vor fi pregatite, asa cum s-a mentionat mai sus.
    (3) Comisia (delegatia si sediul central) decide ca proiectul este candidat principal pentru programarea 2000, 2001 sau pentru anii urmatori.
    (4) Proiectul termenilor de referinta este elaborat si furnizeaza o descriere clara si cuprinzatoare a proiectului si a activitatilor necesare lansarii procedurilor de achizitii si implementarii sale.
    Programele nationale PHARE din 2000, 2001 si din anii urmatori vor asigura, de asemenea, fonduri suplimentare pentru pregatirea proiectelor si pentru supervizarea lor, daca este necesar, pentru astfel de activitati asigurandu-se pana la 5% din costul proiectelor (in afara costurilor administrative).
    Aceasta facilitate are ca obiectiv asistarea tarilor in vederea pregatirii proiectelor. Ea nu va fi folosita pentru acoperirea costurilor administrative si de supervizare a proiectelor (studii premergatoare investitiilor, licitatii).
    Trebuie specificat ca diversele strategii (inclusiv planurile nationale de dezvoltare) si majoritatea proiectelor ce vor fi finantate prin PHARE vor fi pregatite pe cheltuiala tarilor respective.

    2. Bugetul
                                                           - milioane euro -
____________________________________________________________________________
                                                Constructie       AT
 Tara        Cod        Alocare    Investitii   institutionala    (asistenta
                                                                  tehnica)
____________________________________________________________________________
 Bulgaria    BG.99.19      2,5           0,00            0,00          2,5
 Cehia       CZ.99.16      2             0,00            0,00          2
 Estonia     ES.99.12      2             0,00            0,00          2
 Ungaria     HU.99.18      2,5           0,00            0,00          2,5
 Letonia     LE.99.14      2             0,00            0,00          2
 Lituania    LI.99.17      2             0,00            0,00          2
 Polonia     PL.99.18      4,5           0,00            0,00          4,5
 Romania     RO.99.15      3,5           0,00            0,00          3,5
 Slovacia    SR.99.20      2             0,00            0,00          2
 Slovenia    SL.99.14      2             0,00            0,00          2
____________________________________________________________________________
 TOTAL:                   25             0,00            0,00         25
                         100%            0%              0%          100%
____________________________________________________________________________

    Pregatirea proiectelor este in general estimata sa acopere 5% din costurile totale ale proiectelor de investitii complexe. Presupunand ca asemenea proiecte de investitii care sprijina coeziunea economica si sociala vor reprezenta in jur de 30 - 50% din bugetul PHARE, in functie de tara, facilitatea amintita poate acoperi jumatate din nevoile de pregatire a proiectelor din 2000. Cealalta parte va fi acoperita de statele candidate respective. In functie de tara sau de tipul de proiecte dezvoltate din PND, continuarea sprijinului de pregatire poate fi asigurata in cadrul Programului national PHARE 2000 sau din anii urmatori.

    3. Aranjamente de implementare
    In timp ce propunerea financiara este prezentata Comitetului de management ca o facilitate orizontala, proiectele vor fi implementate prin structurile Programului PHARE national.
    Astfel, aceasta propunere financiara va fi defalcata pentru fiecare proiect, semnandu-se 10 memorandumuri de finantare separate, asa cum reiese din tabelul urmator, permitandu-se astfel o finalizare optima in fiecare tara si o eficienta maxima in implementarea proiectelor.
    3.1. Implementarea prin programele nationale PHARE
    3.2. Implementarea
    Programul va fi administrat conform procedurilor PHARE SID (Sistem de implementare descentralizat). Coordonatorul national al asistentei (CNA) va avea responsabilitatea generala privind programarea, monitorizarea si implementarea programelor PHARE.
    Fondul National (FN), organizat in cadrul ministerelor relevante (asa cum este indicat in tabelul de mai jos), condus de responsabilul national cu autorizarea finantarii (RNAF), va superviza managementul financiar al programului si va fi responsabil cu raportarea la Comisia Europeana. Controlul financiar adecvat va fi asigurat de autoritatea nationala de control, conform procedurilor de implementare a programului.
    Fondul National este reprezentat in fiecare tara dupa cum urmeaza:
    1. Bulgaria - Ministerul Finantelor;
    2. Republica Ceha - Ministerul Finantelor;
    3. Estonia - Ministerul Finantelor;
    4. Ungaria - Trezoreria de Stat;
    5. Letonia - Ministerul Finantelor;
    6. Lituania - Ministerul Finantelor;
    7. Polonia - Ministerul Finantelor;
    8. Romania - Ministerul Finantelor Publice;
    9. Slovacia - Ministerul Finantelor;
    10. Slovenia - Ministerul Finantelor.
    Comisia va transfera fonduri catre Fondul National conform memorandumului de intelegere semnat intre Comisie si tarile respective. Fondurile vor fi transferate la cererea RNAF. O prima transa de pana la 20% din fonduri va fi transferata Fondului National dupa semnarea memorandumului de finantare si a acordurilor financiare (AF) intre FN si agentiile de implementare (AI)/Oficiul de Plati si Contractare PHARE (OPCP). Prevederile art. 2 si 13 din Memorandumul de intelegere privind Fondul National trebuie, de asemenea, respectate. In plus RNAF trebuie sa transmita Comisiei nominalizarea RAP (responsabil cu autorizarea programului) si o descriere a sistemului instituit, subliniind schimbul de informatii dintre FN si AI/OPCP si modul in care va functiona supervizarea platilor.
    Patru realimentari de pana la 20% din fondurile administrate local sau egale cu suma intreaga a bugetului, in functie de suma mai mica, vor fi facute ulterior. Prima realimentare va fi facuta atunci cand o cota de 10% din buget este cheltuita de AI sau OPCP. A doua realimentare va fi facuta atunci cand un procent de 30% din bugetul total va fi cheltuit, a treia realimentare cand vor fi cheltuite 50% din fonduri, iar a patra atunci cand 70% din fonduri vor fi cheltuite. Cu exceptia unei autorizari exprese a Comisiei, nici o cerere de realimentare nu poate fi facuta daca suma totala a fondurilor depozitate de FN si AI depaseste 10% din bugetul total. In mod exceptional RNAF poate cere o plata in avans mai mare de 20%, conform procedurilor stabilite in sus-mentionatul memorandum de intelegere.
    AI din fiecare tara vor fi responsabile la nivel de subprogram.
    Fondul National va transfera fonduri agentiilor de implementare, incluzand Oficiul de Plati si Contractare PHARE, conform acordurilor financiare semnate intre FN si AI/OPCP.
    Fiecare acord financiar va fi andosat in avans de Comisia Europeana. In cazul in care FN este si agentul de plata pentru OPCP/AI, transferul de fonduri de la FN la OPCP/AI nu se va mai realiza. Atat OPCP, cat si fiecare agentie de implementare vor fi conduse de un responsabil cu autorizarea programului (RAP), numit de RNAF dupa consultarea cu CNA. RAP va fi responsabil cu toate operatiunile desfasurate de OPCP/AI.
    Un cont bancar separat in euro va fi deschis si administrat de FN intr-un sistem contabil separat la Banca Nationala. In principiu toate conturile bancare trebuie sa fie purtatoare de dobanda. Valoarea dobanzii va trebui comunicata Comisiei. In baza unei propuneri primite de la RNAF Comisia poate decide reinvestirea dobanzii in programe. Aceleasi proceduri vor fi aplicate tuturor fondurilor transferate unei AI sau OPCP.
    RNAF si RAP trebuie sa asigure pregatirea tuturor contractelor conform procedurilor specificate in manualul SID. Contractele vor fi in general mai mici de 2 milioane euro, intrucat sunt pentru asistenta tehnica de pregatire. Contractele de investitii vor putea depasi 2 milioane euro.
    Toate contractele trebuie incheiate pana la data de 31 decembrie 2001. Toate platile trebuie efectuate pana la data de 31 decembrie 2002.
    Orice suma nefolosita pana la data de expirare trebuie returnata Comisiei.
    Pentru acele contracte cu fonduri retinute pentru o perioada de garantie extinsa dupa sfarsitul perioadei de efectuare a platilor in cadrul programului suma totala a fondurilor pentru acele contracte, asa cum a fost calculata de RAP si stabilita de Comisie, va fi platita agentiilor de implementare inainte de inchiderea oficiala a programului. Agentiile de implementare isi vor asuma intreaga responsabilitate pentru depozitarea fondurilor pana la plata finala si pentru utilizarea lor numai in scopul efectuarii platilor legate de clauzele de retinere. Agentiile de implementare isi exercita, de asemenea, responsabilitatea fata de contractori pentru indeplinirea obligatiilor prevazute in clauzele de retinere. Dobanzile acumulate de fondurile depozitate vor fi platite Comisiei dupa plata finala a contractorilor. Fondurile care nu sunt platite contractorilor, dupa ce s-a stabilit ultima transa de plata, vor fi rambursate Comisiei.
    O situatie a utilizarii fondurilor depozitate in conturile de garantie si a platilor facute din acestea, precum si a dobanzilor acumulate va fi furnizata anual Comisiei de catre RNAF.

    4. Monitorizare si evaluare
    Va fi infiintat un comitet comun de monitorizare (CCM). Acesta va cuprinde RNAF, CNA si Comisia. CCM se va reuni cel putin o data pe an pentru a analiza toate programele cu finantare PHARE, in vederea evaluarii progresului inregistrat in indeplinirea obiectivelor stipulate in memorandumul de finantare si Parteneriatul de aderare. CCM poate recomanda schimbarea prioritatilor si/sau realocarea fondurilor PHARE.
    CCM va fi asistat de subcomitete de monitorizare (SCM), care vor cuprinde CNA, RAP din fiecare AI (OPCP, unde este cazul) si serviciile Comisiei. SCM va analiza in detaliu progresele inregistrate de fiecare program, incluzand componentele si contractele, pe baza rapoartelor de monitorizare si evaluare, realizate cu asistenta consultantilor externi (conform prevederilor manualului SID), si va face recomandari pe probleme de design si management, asigurandu-se ca acestea se efectueaza. SCM va raporta CCM prin transmiterea unor rapoarte detaliate referitoare la toate programele PHARE finantate.

    5. Audit si evaluare
    Conturile si operatiunile Fondului National, ale agentiilor de implementare si, acolo unde este cazul, ale Oficiului de Plati si Contractare PHARE pot fi verificate din dispozitia Comisiei de un auditor independent, contractat de Comisie, fara a aduce prejudiciu responsabilitatilor Comisiei si ale Curtii Europene de Conturi, conform prevederilor Conditiilor generale privind memorandumurile de finantare, anexate la Acordul-cadru.
    Serviciile Comisiei trebuie sa se asigure ca o evaluare ex post va avea loc dupa terminarea programului.

    6. Vizibilitate/publicitate
    RAP va fi responsabil cu luarea masurilor necesare in vederea asigurarii publicitatii corespunzatoare a tuturor activitatilor finantate din program. Aceste masuri vor fi luate in stransa legatura cu delegatia Comisiei Europene.

    7. Conditii speciale
    In eventualitatea in care angajamentele stabilite nu sunt realizate din motive care privesc autoritatile de implementare, Comisia poate anula, in totalitate sau in parte, programul si/sau realoca fondurile nefolosite in alte scopuri legate de obiectivele Programului PHARE.



SmartCity5

COMENTARII la Ordonanţa 45/2002

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordonanţa 45 din 2002
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu