ORDONANTA Nr. 64 din 21 august 1998
pentru ratificarea Acordului-cadru de imprumut dintre Romania si Fondul de
Dezvoltare Sociala al Consiliului Europei, semnat la Paris la 4 iunie 1998
ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 310 din 26 august 1998
In temeiul prevederilor art. 107 alin. (1) si (3) din Constitutia Romaniei
si ale art. 1 pct. 1 lit. c) din Legea nr. 148/1998 privind abilitarea
Guvernului de a emite ordonante,
Guvernul Romaniei emite urmatoarea ordonanta:
Art. 1
Se ratifica Acordul-cadru de imprumut dintre Romania si Fondul de
Dezvoltare Sociala a Consiliului Europei, semnat la Paris la 4 iunie 1998, in
valoare de 10 milioane ECU, destinat finantarii Proiectului privind protectia
copilului.
Art. 2
Aplicarea acordului va fi realizata de catre Departamentul pentru Protectia
Copilului, desemnat ca agentie de implementare.
Ministerul Finantelor va incheia cu Secretariatul General al Guvernului -
Departamentul pentru Protectia Copilului un acord de imprumut subsidiar, prin
care va transfera acestuia din urma obligatiile si raspunderile care decurg din
acordul de imprumut prevazut la art. 1.
Art. 3
Rambursarea imprumutului, achitarea dobanzilor si a altor costuri interne
sau externe aferente imprumutului vor fi suportate de catre Departamentul
pentru Protectia Copilului din sume cu aceasta destinatie, alocate anual de la
bugetul de stat in bugetul Secretariatului General al Guvernului.
Art. 4
Se autorizeaza Ministerul Finantelor ca, de comun acord cu Fondul de
Dezvoltare Sociala al Consiliului Europei, sa introduca pe parcursul utilizarii
imprumutului, in raport cu conditiile de derulare a acordului de imprumut,
amendamente la continutul acestuia, care privesc modificari in structura
imprumutului pe categorii, precum si orice alte detalieri si modificari care nu
sunt de natura sa sporeasca obligatiile financiare ale Romaniei fata de Fondul
de Dezvoltare Sociala al Consiliului Europei sau sa determine noi conditionari
economice fata de cele convenite initial intre parti.
PRIM-MINISTRU
RADU VASILE
Contrasemneaza:
Ministrul finantelor,
Daniel Daianu
Secretarul general al Guvernului,
Radu Stroe
Departamentul pentru
Protectia Copilului
Cristian Tabacaru,
secretar de stat
p. Ministrul afacerilor externe,
Mihai Ungureanu,
secretar de stat
FOND/PROIECT 1.265 (1997)
Acord-cadru de imprumut
ACORD-CADRU DE IMPRUMUT*)
intre Romania si Fondul de Dezvoltare Sociala al Consiliului Europei
*) Traducere.
Fondul de Dezvoltare Sociala al Consiliului Europei, Paris, denumit in
continuare Fondul, pe de o parte, si Romania, reprezentata prin Ministerul
Finantelor, denumita in continuare Imprumutatul, pe de alta parte,
avand in vedere cererea Romaniei din data de 7 iulie 1997,
avand in vedere Rezolutia Consiliului de administratie al Fondului nr.
1.424 (1997),
avand in vedere cel de-al treilea Protocol aditional la Acordul general
pentru privilegii si imunitati al Consiliului Europei,
avand in vedere articolele Normelor de imprumut ale Fondului din data de 6
octombrie 1970,
au convenit urmatoarele:
Art. 1
Acest imprumut este acordat in cadrul conditiilor generale ale Normelor de
imprumut curente ale Fondului si in cadrul conditiilor speciale stabilite prin
acest acord si prin anexele acestuia.
Art. 2
Proiectul
Fondul acorda Imprumutatului, care accepta, un imprumut pentru finantarea
partiala a Proiectului 1.265 (1997), aprobat de catre Consiliul de
administratie al Fondului la data de 7 iulie 1997, referitor la finantarea
partiala a Proiectului privind protectia copilului din Romania.
Acest imprumut este acordat de catre Fond pe baza angajamentului ca
Imprumutatul il utilizeaza pentru a finanta numai proiectul descris in anexa
nr. 1 si ca realizeaza acest proiect prin Secretariatul General al Guvernului
(SGG) - Departamentul pentru Protectia Copilului (DPC), in cadrul conditiilor
care sunt detaliate in anexa mentionata anterior.
Orice schimbare a modului de utilizare a imprumutului, care nu a primit
aprobarea Fondului, poate conduce la suspendarea, anularea sau rambursarea
imediata a imprumutului, conform prevederilor art. 13 din Normele de imprumut.
Art. 3
Imprumutul
3.1. - Conditii financiare
Valoarea imprumutului acordat este in limita a: 10.000.000 ECU (zece
milioane ECU) echivalent.
Valoarea ECU este definita in anexa nr. 5.
Imprumutul va fi disponibilizat in mai multe transe.
Fiecare transa a imprumutului va fi pentru o perioada de cel mult 10 ani,
din care 5 ani perioada de gratie. Ratele de capital, dobanda, moneda, durata
si data de disponibilizare vor fi stabilite de comun acord, pentru fiecare
transa, intre Imprumutat, la cererea SGG - DPC, si Fond, prin telex confirmat
sau fax. Contul in care disponibilizarile vor fi efectuate va fi comunicat
Fondului, in timp util, de catre Imprumutat. Dobanda pentru fiecare transa a
imprumutului va fi subventionata cu cel mult 300 de puncte (3%) din contul
selectiv al Fondului. Totusi, in cazul in care dobanda inaintea subventionarii
va fi sub 3%, subventia va fi egala cu aceasta dobanda.
3.2 - Trageri
O scrisoare suplimentara la prezentul acord-cadru, specificand detaliile
fiecarei transe, va fi semnata de Imprumutat, la cererea SGG - DPC, si Fond,
pentru fiecare transa, la momentul disponibilizarii acesteia (anexa nr. 2).
3.3. - Mobilizare
In scopul mobilizarii imprumutului, Imprumutatul, prin SGG - DPC, va
trimite Fondului, in timp util, un angajament de plata corespunzator fiecarei
transe (anexa nr. 3).
Angajamentul de plata este intocmit si platibil in moneda transei.
3.4 - Domiciliere
Toate sumele datorate de Imprumutat in cadrul acestui imprumut sunt
platibile Fondului in moneda fiecarei transe, la banca si in contul comunicat
de catre Fond Imprumutatului la momentul tragerii fiecarei transe, prin
notificare telex, care va fi trimisa Fondului de banca insarcinata de catre
Imprumutat cu efectuarea platii, cu cel putin 5 zile lucratoare inainte de
fiecare plata.
3.5. - Date
Prevederile art. 3 fac obiectul intelegerii "Modificarea urmatoarei
zile lucratoare", a carei definitie se regaseste in anexa nr. 4 la
prezentul acord-cadru (ziua lucratoare in tara monedei).
Art. 4
Monitorizarea imprumutului si Proiectul
4.1. - Utilizarea imprumutului
Fiecare transa trebuie sa fie utilizata de catre Imprumutat, prin SGG -
DPC, pentru finantarea Proiectului, in termen de 6 luni de la disponibilizarea
acesteia de catre Fond.
4.2. - Implementarea Proiectului
Pentru implementarea Proiectului, Imprumutatul desemneaza SGG - DPC ca
agentie de implementare. Imprumutatul, prin SGG - DPC, va depune toate
eforturile si diligentele si va exercita toate metodele folosite in mod curent,
in special metodele financiare, tehnice, sociale si manageriale, precum si cele
referitoare la protectia mediului inconjurator, care vor fi necesare pentru
implementarea corespunzatoare a Proiectului.
In special, se va asigura - inaintea implementarii proiectului - ca toata
finantarea, drepturile de proprietate asupra pamantului si imobiliare, care
sunt necesare pentru aceasta, sunt disponibile si ca toate activele si
instalatiile sunt permanent asigurate si intretinute.
In plus, Imprumutatul, prin SGG - DPC, se va asigura ca:
- proiectul corespunde prevederilor conventiilor in materie ale Consiliului
Europei;
- proiectul respecta mediul inconjurator, potrivit conventiilor
internationale in materie;
- finantarea partiala acordata de Fond nu depaseste 50% din costul total al
Proiectului, excluzand taxele, dobanda si comisioanele financiare.
4.3. - Raportarile Imprumutatului
4.3.1. - Raportul privind evolutia proiectului
Cel putin de doua ori pe an, de la tragerea imprumutului pana la
finalizarea intregului Proiect, Imprumutatul, prin SGG - DPC, va trimite
Fondului un raport detaliind:
- stadiul utilizarii imprumutului;
- evolutia planului de finantare a Proiectului;
- evolutia intregului Proiect;
- detalii privind managementul Proiectului.
4.3.2. - Raportul finalizarii Proiectului
La finalizarea intregului Proiect, Imprumutatul, prin SGG - DPC, se va
asigura ca Fondul primeste un raport final continand o evaluare a efectelor
economice, financiare, sociale si asupra mediului inconjurator ale Proiectului.
4.4. - Furnizarea de informatii Fondului
Imprumutatul, prin SGG - DPC, va tine evidente contabile privind Proiectul,
care vor fi in conformitate cu standardele internationale, care vor arata, in
orice moment, evolutia Proiectului si care vor inregistra toate operatiunile
facute si vor identifica activele si serviciile finantate cu ajutorul
prezentului imprumut.
Imprumutatul se angajeaza sa primeasca orice misiune de informare,
efectuata de catre salariatii Fondului sau de consultantii externi angajati de
Fond, si sa asigure cooperarea necesara pentru misiunea de informare a
acestora, prin facilitarea oricarei vizite posibile la amplasamentul
Proiectului. In special Fondul poate efectua, la fata locului, o revizie
contabila a contabilitatii Proiectului, realizata de unul sau de mai multi
consultanti, la alegerea acestuia, pe cheltuiala Imprumutatului, in cazul neonorarii
la scadenta de catre Imprumutat a oricarei obligatii asumate in cadrul
prezentului imprumut.
Art. 5
Incetarea obligatiilor Imprumutatului
Plata sumei datorate, stipulata in angajamentul de plata, elibereaza pe
Imprumutat de orice obligatie definita la art. 3 de mai sus.
Dupa ce intreaga suma a imprumutului, toate dobanzile si alte speze, care
rezulta din acesta, in special acele sume prevazute la art. 6 si 7 de mai jos,
au fost platite corespunzator, Imprumutatul va fi pe deplin eliberat de
obligatiile sale fata de Fond, cu exceptia celor stipulate la art. 4 de mai
sus.
Art. 6
Dobanda pentru intarziere
Fara a contraveni oricarui alt posibil recurs al Fondului in cadrul
prezentului acord si Normelor de imprumut sau, dupa caz, daca Imprumutatul nu
plateste intreaga dobanda sau orice alta suma platibila, potrivit prezentului
acord de imprumut, la ultima data de scadenta specificata, Imprumutatul trebuie
sa plateasca o dobanda suplimentara la suma datorata si neplatita in totalitate,
egala cu dobanda LIBOR pentru depozitele la o luna in moneda ultimei plati, la
data scadenta (daca este sambata, duminica sau zi nelucratoare bancara,
urmatoarea zi lucratoare) la ora 11:00 a.m. (ora locala a Londrei), plus 2,5%
pe an, calculata de la data scadenta a acestei sume pana la data efectuarii
platii. Rata LIBOR la o luna, aplicabila, va fi actualizata la fiecare 30 de
zile.
Art. 7
Costuri asociate
Toate impozitele si taxele de orice fel, datorate si platite, si toate
cheltuielile rezultate fie din incheierea, executarea, lichidarea, anularea sau
suspendarea acestui acord, in totalitate sau partial, fie din garantarea sau
refinantarea imprumutului acordat, impreuna cu toate cheltuielile din actiuni
juridice si extra juridice rezultate din imprumut, vor fi suportate de catre
Imprumutat, prin SGG - DPC.
Totusi se vor aplica prevederile art. 25 din cap. 4 din Normele de imprumut
ale Fondului pentru costurile procedurilor de arbitraj mentionate la acest cap.
4.
Art. 8
Garantii
Imprumutatul declara ca nici un alt angajament nu a fost facut si nu va fi
facut in viitor, care ar putea acorda unei terte parti un regim preferential,
un drept preferential de plata, un colateral sau o garantie de orice natura ar
fi, care ar putea conferi mai multe drepturi celei de-a treia parti (denumita
in continuare garantie).
Daca o astfel de garantie a fost totusi acordata unei terte parti,
Imprumutatul este de acord sa intocmeasca sau sa furnizeze o garantie identica
in favoarea Fondului sau, atunci cand este impiedicat sa o faca, sa ofere o
garantie echivalenta si sa stipuleze formarea unei astfel de garantii in
favoarea Fondului.
Neindeplinirea acestor prevederi ar reprezenta un caz de culpa, dupa cum
sunt specificate la art. 13h) - din cap. 3 din Normele de imprumut ale
Fondului, si poate da nastere la suspendarea, anularea sau rambursarea imediata
a imprumutului.
Art. 9
Relatii cu tertii
Imprumutatul, in scopul utilizarii imprumutului, nu poate invoca nici un
fapt referitor la relatiile sale cu terte parti, in vederea evitarii
indeplinirii, totale sau partiale, a obligatiilor sale rezultate din acest
acord.
Fondul nu poate fi implicat in disputele care ar putea sa apara intre
Imprumutat si terti, iar costurile, indiferent de natura lor, suportate de
catre Fond, datorita oricarei dispute, si, in special, toate costurile legale
sau de judecata vor fi pe cheltuiala Imprumutatului.
Art. 10
Intrarea in vigoare
Acest acord va intra in vigoare dupa ratificarea lui de catre Parlamentul
Romaniei.
Art. 11
Legea aplicabila
Acest acord si garantiile negociabile legate de acesta vor fi guvernate de
regulile Fondului, dupa cum este specificat la art. 1 paragraful 3 din cel
de-al treilea Protocol aditional din 6 martie 1959 la Acordul general pentru
privilegii si imunitati al Consiliului Europei din 2 septembrie 1949 si, in al
doilea rand, daca este necesar, de legea franceza.
Diferendele dintre parti privind acest acord vor face obiectul
arbitrajului, in conditiile specificate la cap. 4 din Normele de imprumut ale
Fondului.
Art. 12
Interpretarea acordului
Imprumutatul declara ca a luat cunostinta de Normele de imprumut ale
Fondului si ca a primit o copie de pe acestea.
Atunci cand exista o contradictie intre oricare prevedere din Normele de
imprumut ale Fondului si orice prevedere a acestui acord, vor prevala
prevederile acestui acord.
Titlurile paragrafelor, sectiunilor si ale capitolelor prezentului acord nu
vor fi folosite pentru interpretarea acestuia.
In nici un caz nu se va presupune ca Fondul a renuntat tacit la vreun drept
acordat prin prezentul acord.
Art. 13
Executarea unei hotarari de arbitraj
Partile contractante convin sa nu faca uz de nici un privilegiu, imunitate
sau legislatie in fata oricarei autoritati jurisdictionale sau a altei
autoritati, fie ea interna sau internationala, in vederea impiedicarii punerii
in aplicare a unei decizii inmanate in conditiile specificate la cap. 4 din
Normele de imprumut ale Fondului.
Art. 14
Reprezentare si certificari
Imprumutatul prezinta si certifica ca:
- autoritatile sale competente l-au autorizat sa intocmeasca prezentul
acord si au dat in acest sens semnatarilor autorizarea pentru aceasta, in
conformitate cu legile, decretele, regulamentele, articolele asocierii si cu
alte texte aplicabile acestuia;
- intocmirea si executarea prezentului acord nu contravin legilor,
decretelor, regulamentelor, articolelor asocierii si altor texte aplicabile
acestuia si ca toate permisele, licentele si autorizatiile necesare acestuia au
fost obtinute si vor ramane valabile pe toata durata imprumutului.
Orice schimbare referitoare la reprezentarile si certificarile de mai sus
trebuie, pe toata durata imprumutului, sa fie notificate imediat Fondului si sa
fie furnizate toate documentele justificative.
Art. 15
Acest acord este intocmit in doua exemplare originale, fiecare dintre ele
avand aceeasi valabilitate.
Cate un exemplar original este pastrat de fiecare dintre partile
contractante.
Paris, 4 iunie 1998
Pentru Romania,
Dumitru Ciausu,
ambasadorul Romaniei in Franta
Paris, 4 iunie 1998
Pentru Fondul de Dezvoltare
Sociala al Consiliului Europei,
Martin Murtfeld,
prim-viceguvernator
ANEXA 1
SINTEZA PROIECTULUI
Acord de imprumut individual
I.
__________________________________________________
| Fond/proiect | 1.265 (1997) |
|______________________________|___________________|
| Beneficiarul | SGG - DPC |
|______________________________|___________________|
| Imprumutatul | Romania |
|______________________________|___________________|
| Aprobat de catre | |
| Consiliul de administratie | 7 - 8 iulie 1997 |
|______________________________|___________________|
| Modificari (daca este cazul) | |
|______________________________|___________________|
| Suma aprobata | 10.000.000 ECU |
|______________________________|___________________|
II.
_____________________________________________________________
| Domeniul | Infrastructura sociala legata |
| | de sanatate si educatie. |
|_______________________|_____________________________________|
| Lucrari planificate | Reabilitarea si conversia sediilor |
| | si a institutiilor de stat de |
| | ingrijire rezidentiala in centre |
| | care promoveaza integrarea in |
| | societatea romaneasca a copiilor |
| | institutionalizati. |
| | Responsabilitatea acestor |
| | institutii va fi transferata de la |
| | statul roman catre primaria/judetul |
| | unde este localizata fiecare |
| | institutie in parte. SGG - DPC va |
| | efectua studiile de fezabilitate |
| | pentru sediile identificate si |
| | institutiile de |
| | reabilitare/conversie prin |
| | intermediul expertilor straini |
| | si locali. |
| | Studiile de fezabilitate vor fi |
| | prezentate Fondului si lucrarile de |
| | reabilitare/conversie vor putea |
| | incepe pentru acele sedii si |
| | institutii pentru care studiile |
| | sunt finalizate. In paralel, |
| | intocmirea studiilor de |
| | fezabilitate va continua pana cand |
| | vor fi elaborate pentru toate |
| | institutiile posibil a fi finantate |
| | in cadrul acestui program al |
| | imprumutului. |
|_______________________|_____________________________________|
| Localizarea | In Romania |
|_______________________|_____________________________________|
| Costul total estimat | |
| al Proiectului | 27,3 milioane ECU |
|_______________________|_____________________________________|
| Costul total al |- Lucrari civile 13,5 mil. |
| Proiectului, defalcat | ECU (49,5%) |
| pe principalele |- Bunuri, echipament 5,8 mil. |
| posturi bugetare | si mobilier ECU (21,2%) |
| (finantate din |- Asistenta tehnica 7,6 mil. |
| diferite surse): | ECU (27,8%) |
| |- Nealocate 0,4 mil. |
| | ECU (1,5%) |
| |_____________________________________|
| | Total (aproximativ): 27,3 mil. |
| | ECU (100%) |
| | Raportul detaliat al costurilor va |
| | fi efectuat pe parcursul executarii |
| | studiilor de fezabilitate si la |
| | momentul raportarii catre Fond a |
| | activitatilor Proiectului. |
|_______________________|_____________________________________|
| Finantare |- Fondul 10 mil. |
| (estimata)*) | ECU (36,6%) |
| |- Banca Mondiala 4,9 mil. |
| | ECU (17,9%) |
| |- Romania 3,1 mil. |
| | ECU (11,4%) |
| |- Diferiti donatori 9,3 mil. |
| | ECU (34,1%) |
| |_____________________________________|
| | Total (aproximativ): 27,3 mil. |
| | ECU (100%) |
|_______________________|_____________________________________|
| Stadiul Proiectului | 0% |
| la momentul | |
| prezentarii initiale | |
| a cererii de imprumut | |
|_______________________|_____________________________________|
| Graficul lucrarilor | Inceputul lucrarilor 1998 |
| | Sfarsitul lucrarilor 2001 |
|_______________________|_____________________________________|
III
_____________________________________________________________
| Efectele sociale | Se estimeaza ca Proiectul va ajuta |
| estimate | aproximativ 10.000 de copii aflati |
| | in dificultate sa-si gaseasca |
| | un mediu de viata mai uman, va |
| | sprijini integrarea acestor copii |
| | in societate si le va imbunatati |
| | starea de sanatate si situatia |
| | sociala. |
|_______________________|_____________________________________|
*) Planul de finantare prezentat in acest document este exprimat in ECU:
Majoritatea diferitelor surse de finantare confirmate de catre Ministerul
Finantelor au fost exprimate in dolari S.U.A. si vor fi: in milioane dolari
S.U.A.: USAID 5,5; Banca Mondiala 5,36; statul roman si bugetele locale 3,34;
Uniunea Copiilor Europeni 2,7; SERA 0,8; PHARE 0,5; grant Japonia 0,5; Spania
0,2; Elvetia 0,1 (cursul mediu de schimb in luna februarie 1998 al Comisiei
Europene: 1 ECU = 1,08845 dolari S.U.A.). Datorita rotunjirilor, suma cifrelor poate
sa fie diferita de totalul rubricat.
ANEXA 2
FONDUL DE DEZVOLTARE SOCIALA
AL CONSILIULUI EUROPEI
SCRISOARE SUPLIMENTARA
La acordul-cadru din data [data]
dintre
FONDUL DE DEZVOLTARE SOCIALA AL CONSILIULUI EUROPEI,
denumit in continuare Fondul, si
ROMANIA, denumita in continuare Imprumutatul
Prezenta scrisoare suplimentara si acordul-cadru stabilesc termenii si
conditiile convenite pentru prima tragere, dupa cum este specificat la art. 3
din acordul-cadru mentionat.
Suma: ECU [suma in cifre]
Durata imprumutului: nu mai mult de 10 ani,
din care 5 ani perioada
de gratie
Pretul de disponibilizare: 100%
Pretul de rambursare: 100%
Dobanda: semianual
Rata dobanzii: [bazata pe LIBOR
la 6 luni]
Numitorul fractiei: efectiv/360 de zile
Data de disponibilizare: [data de
disponibilizare]
Conturile pentru remitere: [contul de referinta al
Imprumutatului]
[Text referitor la conditiile imprumutului, mentionate mai sus]
Aceste prevederi fac obiectul intelegerii "Modificarea urmatoarei zile
lucratoare", a carei definitie este prezentata in anexa nr. 4 la
acordul-cadru semnat intre Fond si Imprumutat la data [data].
In vederea mobilizarii transei imprumutului, Imprumutatul va trimite, in
timp util, Fondului un angajament de plata corespunzator acestei transe.
[anexa]
Paris, [data]
Pentru Fondul de Dezvoltare
Sociala al Consiliului Europei,
Guvernator
Paris, [data]
Pentru Romania,
ANEXA 3
F/P 1.265 (1997) - [numar] transa
Romania
ANGAJAMENT DE PLATA
<moneda> <suma> <data imprumutului>
Pentru valoarea primita, subsemnatul:
ROMANIA
prin acest angajament de plata se angajeaza sa plateasca Fondului de
Dezvoltare Sociala al Consiliului Europei sau altuia suma imprumutata de:
<SUMA in CIFRE> <MONEDA in LITERE>
in rate, la datele specificate in continuare, si dobanda specificata la
fiecare 6 luni.
La aceste date se va rambursa imprumutul, dupa cum se specifica in
continuare:
Data Suma
<data> <moneda>
Platile de mai sus vor fi facute la:
[banca Fondului si contul de referinta]
in favoarea Fondului de Dezvoltare Sociala al Consiliului Europei, fara
deducerea din sau fara luarea in considerare a oricaror taxe, impozite sau a
altor costuri, prezente sau viitoare, datorate si percepute pentru acest
angajament sau pentru sumele acestuia de catre sau in cadrul:
ROMANIEI,
sau oricarei alte entitati politice sau fiscale a acesteia.
Acest angajament de plata este legat de imprumutul acordat de catre Fondul
de Dezvoltare Sociala al Consiliului Europei
ROMANIEI
la data <data imprumutului>
In cazul neefectuarii platii prompte si in totalitate a oricarei dobanzi
datorate prin acest angajament, intregul imprumut nerambursat si dobanda
aferenta la data platii vor deveni imediat scadente si vor fi platite la
optiunea si la cererea detinatorului acestuia.
Neexercitarea de catre detinatorul angajamentului a oricarui drept care
rezulta din acesta nu va constitui in nici un caz o renuntare la nici unul
dintre drepturile sale in aceasta sau in oricare alta circumstanta.
Pentru Romania,
ANEXA 4
CONVENTIA "MODIFICAREA URMATOAREI ZILE LUCRATOARE"
"Sectiunea 4.12
Conventia zilei lucratoare
a) Conventia zilei lucratoare inseamna conventia pentru modificarea
oricarei date, daca aceasta, altfel, ar cadea intr-o zi care nu este zi
lucratoare. Urmatorii termeni, atunci cand sunt folositi impreuna cu termenul
Conventia zilei lucratoare si cu o data calendaristica, vor insemna ca o
modificare va fi facuta, daca aceasta data ar cadea altfel, intr-o zi care nu
este zi lucratoare, astfel incat:
(i) ..... se omite .........
(ii) Daca termenii modificarea urmatoare sau modificat sunt specificati,
acea data va fi prima zi care urmeaza si care este o zi lucratoare, cu exceptia
cazului in care acea zi cade in urmatoarea luna calendaristica, caz in care
acea data va fi prima zi precedenta care este o zi lucratoare.
(iii) ...... se omite ........."
b) ......... se omite ........."
(Asociatia Dealerilor Internationali Swap., 1991. Definitii)
ANEXA 5
FONDUL DE DEZVOLTARE SOCIALA AL CONSILIULUI EUROPEI
- ECU -
Unitatea Monetara Europeana
Definitie:
a) Unitatea Monetara Europeana, ECU si XEU au acelasi inteles ca ECU, care
este utilizat periodic ca unitate de cont a Comunitatii Europene. Modificarile
ECU pot fi facute de catre Comunitatea Europeana, caz in care ECU va fi
modificat corespunzator.
Substituirea ECU de catre EURO
b) In cadrul art. 109 G al Tratatului care infiinteaza Comunitatea
Europeana, astfel cum a fost amendat prin Tratatul Uniunii Europene (tratat),
componenta monedei ECU nu poate fi modificata. Tratatul intentioneaza ca
uniunea economica si monetara europeana sa se realizeze in trei etape, dintre
care cea de-a doua a inceput la data de 1 ianuarie 1994, o data cu intrarea in
vigoare a Tratatului Uniunii Europene. Tratatul prevede ca la inceputul celei
de-a treia etape a uniunii economice si monetare europene valoarea ECU fata de
monedele statelor membre participante la cea de-a treia etapa va fi fixata
irevocabil si ECU va deveni o moneda cu drepturi proprii. La data de 17 iunie 1997,
Consiliul Uniunii Europene a adoptat Regulamentul Consiliului (EC), nr.
1.103/97, privind anumite prevederi legate de introducerea lui EURO, care
precizeaza ca numele acelei monede va fi EURO si ca, in conformitate cu
tratatul, inlocuirea ECU cu EURO va fi efectuata la o rata de un EURO pentru un
ECU. De la inceputul celei de-a treia etape a uniunii economice si monetare
europene, toate platile exprimate a fi platite in ECU sau sumele care urmeaza a
fi calculate prin raportare la ECU, referitor la acest acord de imprumut, vor
fi platibile in sau calculate cu referire la EURO la o rata de un EURO pentru
un ECU.
Disparitia ECU fara substituirea lui de catre EURO
c) In cazul in care ECU nu este folosit nici ca unitate de cont a
Comunitatii Europene, nici ca moneda a Uniunii Europene, dar excluzand cazul in
care va fi inlocuit de EURO, echivalentul ECU in fiecare din valutele
componente in oricare zi (ziua evaluarii) va fi determinat de catre Bursa de
Valori de la Luxemburg, conform urmatoarelor prevederi:
valutele componente ale ECU pentru acest scop (componente) vor fi
valutele care au fost componente ale ECU cand ECU a fost cel mai recent folosit
ca unitate de cont a Comunitatii Europene. Echivalentul ECU in valuta
componenta aleasa de Imprumutat dintre componente va fi calculata, in primul
rand, adunand echivalentul in dolari S.U.A. al componentelor si apoi utilizand
cursul de schimb pentru determinarea echivalentului in dolari S.U.A. a
componentei in valuta aleasa, dupa cum este stabilit mai jos, calculand
echivalentul in valuta aleasa a acestei sume totale in dolari S.U.A.
Echivalentul in dolari S.U.A. al fiecareia dintre componente va fi
determinat de catre Bursa de Valori de la Luxemburg pe baza cursurilor medii de
schimb in vigoare la ora 2:30 p.m., ora Luxemburgului, pentru fiecare zi a
evaluarii, dupa cum au fost obtinute de catre Bursa de Valori de la una sau de
la mai multe banci de prim rang din tarile de origine ale valutelor in cauza.