ACORD Nr. 0
din 25 septembrie 2007
intre Romania si Banca de
Dezvoltare a Consiliului Europei*)
ACT EMIS DE:
ACT INTERNATIONAL
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 162 din 3 martie 2008
F/P 1.579 (2006)
România, prin Ministerul Economiei şi Finanţelor,
Bucureşti, România (denumită în continuare Imprumutat),
pe de o parte, şi Banca de Dezvoltare a
Consiliului Europei, organizaţie internaţională, Paris (denumită în continuare BDCE), pe de altă parte,
• având în vedere solicitarea transmisă de Guvernul
României din data de 18 iulie 2006,
• având în vedere Rezoluţia Consiliului de
administraţie al BDCE nr. 1.480 (2004),
• având în vedere cel de-al Treilea Protocol la Acordul
general pentru privilegii şi imunităţi al Consiliului Europei,
• având în vedere articolele Normelor de împrumut ale
BDCE din octombrie 1970, au convenit următoarele:
ARTICOLUL 1
Condiţii generale
Acest împrumut este acordat în cadrul condiţiilor
generale ale actualelor Norme de împrumut ale BDCE şi în cadrul condiţiilor speciale stabilite prin
prezentul acord-cadru de împrumut (denumit în continuare acordul) şi anexele acestuia şi scrisorile sale suplimentare (denumite în continuare scrisori
suplimentare).
*) Traducere.
ARTICOLUL 2
Proiectul
BDCE acordă Imprumutatului, care acceptă, un împrumut
pentru finanţarea parţială a F/P 1.579 (2006), aprobat de Consiliul de
administraţie al BDCE în 7 septembrie 2006, referitor la finanţarea
investiţiilor prioritare din domeniul gospodăririi apelor din România.
Acest împrumut este acordat de BDCE luând în considerare
angajamentul asumat de Imprumutat de a utiliza acest împrumut exclusiv pentru finanţarea proiectului sectorial descris în anexa nr. 1 (denumit
în continuare Proiectul) şi de a realiza acest proiect, prin Ministerul Mediului şi
Dezvoltării Durabile (MMDD), în condiţiile care sunt detaliate în anexa menţionată.
Orice schimbare a modului în
care împrumutul este utilizat, care nu a primit aprobarea BDCE, poate conduce
la suspendarea, anularea sau rambursarea imediată a împrumutului, conform
termenilor art. 13 din Normele de împrumut ale BDCE.
ARTICOLUL 3
Imprumutul
3.1. Condiţii financiare
Valoarea împrumutului acordat este de 298.500.000 EUR
(două sute nouăzeci şi opt milioane cinci sute de mii euro).
Acesta va fi disponibilizat în tranşe. Fiecare tranşă a
împrumutului va fi pentru o perioadă care nu va depăşi 20 de ani, incluzând o
perioadă de graţie de 5 ani.
Pentru fiecare tranşă, suma, rata dobânzii, valuta,
data de disponibilizare, perioada de rambursare şi conturile de remitere ale
fiecărei părţi vor fi stabilite de comun acord, prin fax, de către Imprumutat
şi BDCE.
O scrisoare suplimentară la
prezentul acord, care precizează condiţiile pentru fiecare tranşă, va fi întocmită
la momentul tragerii, în formatul stabilit în anexa nr. 2 la prezentul acord.
3.2 Trageri
Tragerea sumelor împrumutului în mai multe tranşe se va
efectua în conformitate cu stadiul fizic al implementării Proiectului şi numai
dacă au fost îndeplinite condiţiile specifice enumerate în anexa nr. 1 la
prezentul acord.
O tranşă de avans de cel mult 25% din suma aprobată a
împrumutului va fi vărsată într-un cont înregistrat, ce
poate fi supus auditului BDCE.
Tragerile ulterioare vor fi efectuate pe baza declaraţiilor
Imprumutatului, prin MMDD, referitoare la stadiul fizic al implementării
Proiectului (şi previziunile privind progresul lucrărilor în anul curent).
Tranşele ulterioare vor fi
disponibilizate odată ce 90% din tranşa precedentă au fost utilizate.
3.3. Mobilizare
In scopul mobilizării tranşelor împrumutului,
Imprumutatul va transmite BDCE înaintea efectuării fiecărei trageri
angajamentul de plată anexat (anexa nr. 3 la prezentul acord) pentru fiecare
tranşă.
Angajamentul de plată este emis şi plătibil în valuta
în care tranşa a fost disponibilizată.
3.4. Domiciliu
Toate sumele datorate de Imprumutat în cadrul acestui
împrumut sunt plătibile în valuta fiecărei tranşe, în contul cu numărul
comunicat de BDCE Imprumutatului la momentul tragerii, prin fax, care va fi
trimis BDCE de banca însărcinată de către Imprumutat cu efectuarea plăţii, cu cel puţin 5 zile
lucrătoare înaintea fiecărei plăţi.
3.5. Date
Prevederile art. 3 fac obiectul
Convenţiei privind ziua lucrătoare următoare modificată. Convenţia privind
ziua lucrătoare următoare modificată înseamnă o convenţie prin care dacă
data specificată va cădea într-o zi care nu este o zi lucrătoare [Zi
lucrătoare înseamnă o zi
în care Sistemul TARGET (Sistemul de transfer rapid automat transeuropean cu
privire la decontările brute în timp real) funcţionează], acea dată va fi prima
zi care urmează acelei zile, care este zi lucrătoare, cu condiţia ca acea zi să
nu cadă în următoarea lună calendaristică, caz în care acea dată va fi prima zi
care precedă acea zi, care este zi lucrătoare.
ARTICOLUL 4
Monitorizarea împrumutului şi a Proiectului
4.1. Utilizarea împrumutului
4.1.1. Perioada
Sumele împrumutului pentru fiecare tranşă trebuie să fie utilizate de Imprumutat pentru finanţarea
Proiectului în termen de 12 luni de la disponibilizarea acesteia de către BDCE.
4.1.2. Implementarea Proiectului
Pentru implementarea Proiectului Imprumutatul
desemnează MMDD ca agenţie de implementare. MMDD va delega managementul local,
precum şi responsabilitatea pentru implementarea Proiectului Administraţiei
Naţionale „Apele Române" (ANAR) care este coordonată de MMDD. In acest sens, în cadrul ANAR se va
înfiinţa o unitate de management a Proiectului (UMP)
dotată cu personal adecvat. UMP va răspunde pentru
managementul Proiectului şi administrarea resurselor financiare ale
Proiectului. In orice caz, responsabilitatea faţă de BDCE în ceea ce priveşte
implementarea Proiectului revine Imprumutatului.
Imprumutatul, prin MMDD, va depune toate eforturile şi
diligentele şi va exercita toate mijloacele utilizate în mod curent, în special
mijloace financiare, tehnice, sociale şi manageriale, precum şi cele
referitoare la protecţia mediului înconjurător, care vor fi necesare pentru
implementarea corespunzătoare a Proiectului.
In cazul în care costurile Proiectului, după cum sunt
descrise în anexa nr. 1 la prezentul acord, se majorează sau vor fi revizuite
din orice motive, Imprumutatul se va asigura că sunt disponibile resurse
financiare suplimentare pentru finalizarea Proiectului.
In plus, Imprumutatul, prin MMDD, va asigura că:
- Proiectul corespunde prevederilor convenţiilor în
materie ale Consiliului Europei;
- Proiectul respectă mediul înconjurător, potrivit cadrului legal în materie din România;
- Proiectul corespunde criteriilor de eligibilitate
precizate în anexa nr. 1;
- finanţarea parţială acordată de BDCE nu depăşeşte
76,5% din costul total al Proiectului, excluzând dobânda şi comisioanele
financiare, aşa cum este definit în anexa nr. 1.
4.1.3. Achiziţii
Achiziţiile se vor efectua în conformitate cu legea
română privind achiziţiile publice, în prezent Ordonanţa de urgenţă a
Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziţie publică, a
contractelor de concesiune de lucrări publice şi a contractelor de concesiune
de servicii, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 337/2006, cu
modificările şi completările ulterioare, conformă cu directivele UE în vigoare (2004/17/CE şi 2004/18/CE) şi care nu
intră, deci, în niciun fel de contradicţie cu Liniile directoare privind
achiziţiile ale BDCE, sau în conformitate cu ultima variantă amendată a legii
naţionale privind achiziţiile publice, în vigoare la data lansării licitaţiilor.
In oricare dintre situaţii, responsabilitatea pentru
implementarea Proiectului şi ca urmare responsabilitatea pentru adjudecarea şi
administrarea contractelor în cadrul Proiectului revin Imprumutatului, prin
MMDD. Contractele în derulare, adjudecate înainte de aprobarea Proiectului, vor
fi transmise în copie la BDCE împreună cu toată documentaţia necesară ce
demonstrează că respectivele contracte au fost încredinţate în conformitate cu
legea şi reglementările naţionale privind achiziţiile publice în vigoare la
data lansării procesului de achiziţie.
BDCE nu va emite fără comentarii pentru aranjamentele
de achiziţii propuse de Imprumutat prin MMDD, inclusiv privind gruparea
contractelor, procedurile aplicabile, dar îşi va rezerva dreptul de a proceda
la o analiză anterioară sau ulterioară, efectuată prin sondaj, a documentaţiei
de achiziţii, pentru a verifica dacă acestea sunt în conformitate cu legislaţia
naţională privind achiziţiile publice.
Dacă în orice moment BDCE constată că o achiziţie
efectuată în cadrul acestui proiect nu este în conformitate cu prevederile
menţionate anterior, îşi rezervă dreptul de a aplica prevederile art. 13 din
Normele de împrumut ale BDCE.
4.2. Raportările Imprumutatului
4.2.1. Raportările privind stadiul Proiectului
La fiecare 6 luni de la
tragerea primei tranşe din împrumut până la finalizarea întregului proiect,
Imprumutatul, prin MMDD, va transmite BDCE un raport în care se detaliază:
- situaţia utilizării împrumutului;
- stadiul planului financiar al Proiectului;
- stadiul Proiectului;
- detalii privind managementul Proiectului.
Anexa nr. 4 la prezentul acord pune la dispoziţie
formatul în care se menţionează informaţiile minimale solicitate de BDCE pentru
aceste rapoarte privind stadiul Proiectului. Pot fi utilizate şi formate
alternative ce conţin aceleaşi informaţii.
4.2.2. Raportul privind finalizarea Proiectului
La finalizarea întregului proiect, Imprumutatul, prin
MMDD, va prezenta un raport final conţinând o evaluare a efectelor economice,
financiare, sociale şi privind mediul înconjurător.
4.3. Furnizarea de
informaţii către BDCE
Imprumutatul, prin MMDD, va ţine evidenţe contabile
privind Proiectul, care vor fi în conformitate cu standardele internaţionale,
care vor reflecta în orice moment stadiul Proiectului şi în care se vor
înregistra toate operaţiunile efectuate şi vor identifica activele şi
serviciile finanţate cu ajutorul prezentului împrumut.
Imprumutatul, prin MMDD, se angajează să primească
favorabil orice misiune de informare efectuată de către salariaţii BDCE sau de
consultanţi externi angajaţi de BDCE şi să asigure cooperarea necesară pentru
această misiune de informare, prin facilitarea oricărei vizite posibile la
amplasamentul Proiectului. In special, BDCE poate efectua la faţa locului un
audit al contabilităţii Proiectului, realizat de unul sau mai mulţi consultanţi,
la alegerea acesteia, pe cheltuiala Imprumutatului, în cazul neonorării la
scadenţă de către Imprumutat a oricărei obligaţii asumate în cadrul prezentului
împrumut.
Imprumutatul, prin MMDD, se
angajează să răspundă într-o perioadă de timp rezonabilă oricărei solicitări de
informaţii din partea BDCE şi să furnizeze orice documentaţie pe care BDCE o poate considera necesară şi o poate
solicita rezonabil, pentru implementarea corespunzătoare a prezentului acord,
în special în ceea ce priveşte monitorizarea Proiectului şi utilizarea
împrumutului.
Imprumutatul va informa BDCE imediat despre orice
modificare a legislaţiei sau a normelor în sectorul economic relevant pentru
Proiect şi în sens general despre orice eveniment care poate influenţa
îndeplinirea obligaţiilor sale asumate în cadrul prezentului acord. Orice
modificare a legislaţiei sau a normelor în sectorul economic relevant pentru
Proiect constituie unul dintre evenimentele precizate în art. 13-h al cap. 3
din Normele de împrumut ale BDCE şi poate conduce la suspendarea, anularea sau
rambursarea imediată a împrumutului.
ARTICOLUL 5
Incetarea
obligaţiilor Imprumutatului
Plata sumei datorate, stipulată în angajamentul de
plată, eliberează Imprumutatul de orice obligaţie, după cum este definită în
clauza 3.1 de mai sus.
După ce întreaga sumă a acestui împrumut şi toate
dobânzile şi alte costuri, care rezultă din acesta, în special acele sume
prevăzute la art. 6 şi 7, au fost plătite în întregime, Imprumutatul va fi pe
deplin eliberat de obligaţiile sale faţă de BDCE, cu excepţia celor stipulate
la art. 4.
ARTICOLUL 6
Dobânda pentru întârziere
Fără a contraveni oricărui alt posibil recurs al BDCE
în cadrul prezentului acord şi Normelor de împrumut ale BDCE sau, după caz,
dacă Imprumutatul nu plăteşte întreaga dobândă sau orice altă sumă plătibilă,
conform prezentului acord, cel mai târziu la data scadenţei specificate,
Imprumutatul trebuie să plătească o dobândă suplimentară la suma datorată şi
neplătită integral, egală cu dobânda EURIBOR la o lună pentru depozitele în
valuta plăţii întârziate la data scadenţei (dacă nu este zi lucrătoare TARGET,
următoarea zi lucrătoare), la ora 11,00 a.m. (ora locală la Bruxelles), plus
2,5% pe an, calculată de la data scadenţei acestei sume până la data efectuării
plăţii.
Rata EURIBOR la o lună aplicabilă va fi actualizată la
fiecare 30 de zile.
ARTICOLUL 7
Costuri asociate
Toate impozitele şi taxele de orice fel, datorate şi
plătite, şi toate cheltuielile rezultate fie din încheierea, executarea,
lichidarea, anularea sau suspendarea acestui acord, în totalitate ori parţial,
fie din garantarea sau refinanţarea împrumutului acordat, împreună cu toate
actele judiciare şi extrajudiciare care decurg din acest împrumut, vor fi
suportate de către Imprumutat.
Totuşi, se vor aplica prevederile art. 25 al cap. 4 din
Normele de împrumut ale BDCE pentru costurile procedurilor de arbitraj
menţionate în acest capitol 4.
ARTICOLUL 8
Garanţii
Imprumutatul declară că niciun alt angajament nu a fost
făcut şi nu va fi făcut în viitor, care ar putea da unei terţe părţi un regim
preferenţial, un drept preferenţial de plată, o garanţie colaterală sau o
garanţie de orice natură ar fi, care ar putea conferi drepturi sporite asupra
unor terţi (denumită în continuare garanţie).
Dacă o astfel de garanţie a fost totuşi acordată unei
terţe părţi, Imprumutatul este de acord să întocmească ori să furnizeze o
garanţie identică în favoarea BDCE sau când este împiedicat să o facă, să ofere
o garanţie echivalentă şi să stipuleze formarea unei astfel de garanţii în
favoarea BDCE.
Neîndeplinirea acestor prevederi ar reprezenta un caz
de culpă, după cum se specifică în art. 13-h din cap. 3 din Normele de împrumut
ale BDCE, şi poate conduce la suspendarea, anularea sau rambursarea imediată a
împrumutului.
ARTICOLUL 9
Reprezentări şi certificări
Imprumutatul prezintă şi certifică faptul că:
- autorităţile sale competente I-au autorizat să
încheie prezentul acord şi au dat semnatarilor autorizarea pentru aceasta, în
conformitate cu legile, decretele, reglementările, articolele de asociere şi
alte texte aplicabile acestuia;
- întocmirea şi semnarea prezentului acord nu contravin
legilor, decretelor, reglementărilor, articolelor de asociere şi altor texte
aplicabile acestuia şi că toate permisele, licenţele şi autorizaţiile necesare
acestuia au fost obţinute şi vor rămâne valabile pe toată durata împrumutului.
Orice modificare referitoare la reprezentările şi
certificările de mai sus trebuie, pe toată durata împrumutului, să fie
notificate imediat BDCE şi să fie furnizate toate documentele justificative.
ARTICOLUL 10
Relaţii cu terţii
Imprumutatul, în scopul utilizării împrumutului, nu
poate invoca niciun fapt referitor la relaţiile sale cu terţe părţi, în vederea
evitării îndeplinirii totale sau parţiale a obligaţiilor sale rezultate din
acord.
BDCE nu poate fi implicată în disputele care ar putea
să apară între Imprumutat şi terţe părţi, iar costurile, indiferent de natura
lor, suportate de către BDCE datorită oricărei dispute, şi în special toate costurile
juridice sau de judecată vor fi pe cheltuiala Imprumutatului.
ARTICOLUL 11
Interpretarea acordului
Imprumutatul declară că a luat cunoştinţă de Normele de
împrumut ale BDCE şi că a primit o copie a acestora.
Atunci când există o contradicţie între oricare
prevedere din Normele de împrumut ale BDCE şi oricare prevedere a prezentului
acord, va prevala prevederea acordului.
Titlurile paragrafelor, secţiunilor şi capitolelor
prezentului acord nu vor servi pentru interpretarea
acestuia.
In nicio situaţie nu se va presupune că BDCE a renunţat
tacit la vreun drept care i-a fost acordat prin prezentul acord.
ARTICOLUL 12
Legea aplicabilă
Acordul şi garanţiile negociabile legate de acesta vor
fi guvernate de regulile BDCE, după cum este specificat în prevederile art. 1
paragraful 3 al celui de-al Treilea Protocol din data de 6 martie 1959 la
Acordul general pentru privilegii şi imunităţi al Consiliului Europei datat 2 septembrie 1949 şi, în al
doilea rând, dacă este necesar, de legea franceză.
Diferendele dintre părţile la prezentul acord vor face
obiectul arbitrajului, în condiţiile specificate în cap. 4 din Normele de
împrumut ale BDCE.
ARTICOLUL 13
Executarea unei hotărâri de arbitraj
Părţile contractante convin să nu facă uz de niciun
privilegiu, imunitate sau legislaţie în faţa oricărei autorităţi
jurisdicţionale ori a altei autorităţi, fie ea naţională sau internaţională, în
vederea împiedicării punerii în aplicare a unei decizii date în condiţiile
specificate în cap. 4 al Normelor de împrumut ale BDCE.
ARTICOLUL 14
Notificări
Orice notificare sau alte comunicări care vor fi date
ori efectuate în cadrul prezentului acord către BDCE sau Imprumutat vor fi
realizate în scris şi vor fi considerate pe deplin acordate ori efectuate dacă
sunt predate personal, transmise par-avion sau prin fax de către o parte
celeilalte părţi la acea adresă a părţii specificată mai jos.
Pentru Imprumutat:
Ministerul Economiei şi Finanţelor
Str. Apolodor nr. 17, sectorul 5,
Bucureşti, România
In atenţia: Ministrului finanţelor publice,
secretarului de stat şi/sau directorului general al Direcţiei generale de
trezorerie şi datorie publică
Fax: +4021 312 67 92
Pentru BDCE:
Banca de Dezvoltare a Consiliului Europei
55 Avenue Kleber
75 116 Paris
In atenţia: Guvernatorului şi/sau a directorului
Departamentului de proiecte
Fax: +33 1 47 55 37 52
Toate comunicările care vor fi date sau efectuate vor
fi în limba engleză sau franceză, iar dacă sunt în altă limbă, vor fi însoţite
de o traducere a acestora în limba engleză sau franceză.
ARTICOLUL 15
Intrarea în vigoare
Prezentul acord va intra în vigoare după semnarea de
BDCE şi Imprumutat şi după aprobarea lui de către autorităţile române, ulterior
confirmării în scris a acestui lucru, primită de BDCE de la Imprumutat.
ARTICOLUL 16
Exemplarele acordului
Prezentul acord este întocmit în două exemplare
originale, ambele exemplare fiind egal autentice.
Câte un original este păstrat de fiecare dintre părţile
contractante.
Bucureşti, 7 septembrie 2007
Pentru România,
Varujan Vosganian,
ministrul economiei şi finanţelor
Paris, 25 septembrie 2007
Pentru BDCE,
Imre Tarafas,
viceguvernator
ANEXA Nr. 1
DESCRIEREA PROIECTULUI
I. F/P
|
1.579(2006)
|
Imprumutat
|
România
|
Aprobat de Consiliul
|
7 septembrie 2006 de administraţie CA/PV/243/2006
|
Suma aprobată
|
298.500.000 EUR
|
II. Domenii de intervenţie
|
Prevenirea dezastrelor
naturale/Protecţia mediului
|
Lucrările planificate:
|
Proiectul constă în efectuarea unor intervenţii la nivel
structural ce au ca scop creşterea substanţială a gradului de protecţie
conferit locuitorilor în cazul producerii de inundaţii catastrofale, precum
şi în prioritizarea investiţiilor constând în eficientizarea activităţii de
gospodărire a apelor şi îmbunătăţirea gradului de protecţie a mediului în
vederea îndeplinirii angajamentelor asumate de România în procesul de aderare
la Uniunea Europeană (UE). Lucrările incluse în acest proiect sunt grupate în 4 categorii
principale:
1. Lucrări
de protecţie împotriva inundaţiilor. Vor fi executate
lucrări de protecţie împotriva inundaţiilor pentru stoparea evoluţiei rapide
a eroziunii de mal, reprofilarea şi recalibrarea albiilor prin excavaţii,
umpleri şi compensări în profil şi creşterea stabilităţii cursurilor de apă.
Reconsolidarea terasamentelor, digurilor, barajelor şi
reabilitarea nodurilor hidrotehnice, împreună cu realizarea unor lucrări
necesare pentru punerea în siguranţă a anumitor lucrări hidrotehnice pentru
îmbunătăţirea capacităţii acestora de retenţie şi modernizarea echipamentelor
şi instalaţiilor de retenţie vor reprezenta, de asemenea, o parte însemnată
din lucrările propuse. Prin realizarea lucrărilor de protecţie împotriva
inundaţiilor propuse, vor fi construiţi aproximativ 320 km de diguri şi
executate lucrări de protecţii de mal pe o porţiune de aproape 300 km în
bazinele hidrografice ale Mureşului, Crişurilor, Someşului, Jiului, Oltului,
Şiretului şi Argeşului.
2. Asigurarea de noi surse
de apă şi creşterea gradului de siguranţă a celor existente. In cadrul acestei componente vor fi
realizate lucrări hidrotehnice de captare a cursurilor de apă pentru uz
gospodăresc şi de creştere a volumului de apă potabilă şi industrială
necesară populaţiei şi industriei, prin aceasta reducându-se costurile de
operare şi mentenantă şi îmbunătăţindu-se calitatea apei în zonele din aval.
Asigurarea coeficientului de siguranţă pentru barajele sursă de apă ar trebui
să ducă la captarea apelor pluviale rezultate în urma ploilor abundente, prin
aceasta eliminându-se riscul de apariţie a accidentelor ce au efect negativ
major asupra mediului. Lucrările propuse vor include, printre altele, executarea a 7 noi rezervoare cu un volum de
acumulare a apei de aproximativ 72 milioane m3. Va fi asigurat coeficientul de siguranţă pentru 12 baraje, două noduri
hidrotehnice şi o priză de apă. In cadrul lucrărilor de infrastructură vor fi
incluse şi lacuri de acumulare, drumuri de acces şi operaţionale, precum şi
cantoane de exploatare.
3. Protecţia
ecosistemului Deltei Dunării. Lucrările propuse
vor fi executate în zona Patlageanca, zonă în care Dunărea se împarte în două
braţe, rezultând o eroziune simultană a stâncii şi inundarea acelei zone. In
plus faţă de lucrările de protecţie împotriva inundaţiilor, executate pentru
prevenirea acestor efecte, vor fi efectuate şi lucrări de protecţie a
ecosistemului (cea mai importantă fiind aceea de îmbunătăţire a regimului
hidraulic în Deltă) cu scopul de a crea un habitat propice pentru speciile de
păsări şi cele acvatice din Delta Dunării. Lucrările suplimentare vor consta
în asigurarea accesului la apă potabilă pentru locuitorii Deltei Dunării,
prin instalarea de sisteme de purificare a apei. Cinci (5) staţii monobloc de
mici dimensiuni pentru tratarea apei vor fi construite în judeţul Tulcea,
aflat în zona Deltei Dunării, acolo unde populaţia nu are încă acces la apă
potabilă.
4. Protecţia
zonei costiere a Mării Negre. Componenta include
lucrări de protecţie a lacului Techirghiol, precum şi de protecţie şi
consolidare costală în zona Neptun-Olimp. Lucrările din zona Neptun-Olimp vor
consta în construirea de pereţi de mal şi bariere în formă de „T" pentru
protecţia plajei şi prevenirea eroziunii marine. In acelaşi timp, componenta
include efectuarea de lucrări constând în descărcarea apei în exces din lacul
Techirghiol în mare prin folosirea unui sistem gravitaţional ce are ca scop
reducerea nivelului excesiv al apei dulci şi conservarea echilibrului
natural.
Se anticipează faptul că, pe parcursul implementării Proiectului, un consultant independent va sprijini monitorizarea
acestuia.
|
Localizare:
|
Pe teritoriul României
|
Costul total al Proiectului
(fără TVA):
|
390.112.000 EUR
|
Defalcarea estimativă a costurilor:
|
In EUR
Lucrări de protecţie împotriva inundaţiilor 235.640.000
Protejarea/extinderea surselor de apă 136.940.000
Protejarea ecosistemului Deltei Dunării 3.419.000
Protecţia zonei costiere a Mării Negre 11.700.000
Managementul
Proiectului 2.413.000
Total:
390.112.000
|
Plan de finanţare:
|
298.500.000 EUR BDCE (76,5%)
91.612.000 EUR Bugetul de stat (23,5%)
|
Stadiul lucrărilor la momentul
prezentării solicitării:
|
0%.
|
Graficul lucrărilor:
|
2007-2010
|
Condiţii specifice:
|
Următoarele condiţii vor trebui îndeplinite de către Imprumutat
înaintea primei trageri:
- o UMP ce va fi dedicată în
permanenţă Proiectului, dotată cu personal şi echipament corespunzător pentru
realizarea sarcinilor ce îi revin pentru monitorizare şi supervizare, va
trebui să fie operaţională în cadrul Administraţiei Naţionale „Apele
Române";
- Imprumutatul va certifica BDCE
faptul că interacţiunile dintre diferitele lucrări localizate pe acelaşi curs
de apă au fost studiate pentru determinarea unor posibile economii prin
reducerea anumitor investiţii. Pentru lucrările majore ce au ca scop
creşterea gradului de siguranţă în exploatare a barajului vor trebui
realizate studii geotehnice ample însoţite de analize de stabilitate statice
şi dinamice, fiind luate în considerare caracteristicile realistice ale
fisurii şi parametrii rezistenţei efective pentru materialele din fundaţie;
- în vederea creării condiţiilor
pentru evaluarea performanţei Proiectului, MMDD va transmite pentru fiecare
componentă în parte o listă a indicatorilor monitorizaţi acceptată de BDCE;
- Imprumutatul, prin MMDD, va trebui
să prezinte concluziile studiilor relevante de impact asupra mediului,
conţinând recomandări pentru contractori în vederea selectării metodelor de
construcţie acceptabile pentru mediu şi a perioadelor de derulare a
activităţii de construcţie, astfel încât acestea să nu se suprapună cu
perioadele de reproducere a speciilor protejate. Studiile de impact asupra mediului ar putea fi regrupate pe bazine hidrografice.
|
III. Criterii de eligibilitate
(pe domenii de intervenţie):
|
Proiectul
intră sub incidenţa criteriilor de eligibilitate stabilite în Rezoluţia nr.
1.480 (2004) şi deci contribuie la coeziunea socială în ţară.
|
IV. Efecte sociale (pe domenii de
intervenţie):
|
Pe ansamblu, se estimează că lucrările ce vor fi realizate vor
contribui la protejarea a mai mult de 1,3 milioane de oameni dintr-un număr
de peste 500 de localităţi de pe teritoriul României.
Prin lucrările de protecţie împotriva inundaţiilor
vor fi puse în siguranţă un număr de aproximativ 263 de localităţi şi cei
764.000 de locuitori ai acestora. Reducerea pericolului de inundaţii va avea,
de asemenea, efect benefic asupra mediului prin reducerea poluării şi
stoparea eroziunii la scară largă. De efectele lucrărilor ce au drept scop
asigurarea cursurilor'de apă şi a zonelor din aval ale lacurilor de acumulare
vor beneficia circa 492.000 de locuitori din 185 de localităţi vizate.
Instalarea sistemelor de purificare a apei în mai multe localităţi din Delta
Dunării va asigura accesul populaţiei din zonă la apă potabilă, în timp ce
îmbunătăţirea regimului hidraulic în Deltă şi alte lucrări de reconstrucţie
ecologică vor avea impact pozitiv asupra rezervelor piscicole locale, precum şi
asupra habitatului natural al păsărilor. In ceea ce priveşte zona de coastă a
Mării Negre, zona protejată nu va beneficia numai de conservarea
teritoriului, ci şi de creşterea potenţialului economic prin dezvoltarea turismului, o mai mare dezvoltare a zonei
urbane etc.
|
ANEXA Nr.2
Model de scrisoare suplimentară pentru un împrumut cu
rată variabilă
F/P 1.579 - tranşă [număr]
BANCA DE DEZVOLTARE A CONSILIULUI EUROPEI
SCRISOARE SUPLIMENTARĂ
La Acordul-cadru de împrumut datat [data]
între
Banca de Dezvoltare a Consiliului Europei (denumită în
continuare BDCE) şi
România (denumită în continuare Imprumutat)
Prezenta scrisoare suplimentară şi acordul-cadru de
împrumut stabilesc termenii şi condiţiile convenite pentru tranşa [număr] aşa
cum este specificat în articolul [număr] din acordul-cadru de împrumut
menţionat.
Suma împrumutului: [valuta şi suma]
Maturitate:
maturitate de 20 de ani cu 5 ani perioadă de graţie
EURIBOR
[introduceţi definiţia EURIBOR]
Rata variabilă a dobânzii: EURIBOR
la 6 luni plus sau minus [număr] puncte de bază
[net] pe an (Telerate [referinţă] sau Reuters [referinţă])
Plata dobânzii:
semestrial, în tranşe
Numitorul fracţiei:
actual/360 de zile, Convenţia privind ziua lucrătoare următoare modificată
Zi lucrătoare (EURO) înseamnă o zi în care Sistemul de
transfer rapid automat transeuropean
cu privire la decontările brute în timp real (TARGET) funcţionează,
sau (altele) înseamnă o zi lucrătoare în ţara valutei
Data tragerii: [data]
Instrucţiuni de plată (Imprumutat) Numărul contului [număr] al [nume Bancă şi oraş], codul SWIFT: [cifrul] prin [nume
bancă corespondentă si oraş], codul SWIFT
[cifrul]
Instrucţiuni de plată (BDCE) conform art. 3.4 din acordul-cadru de împrumut
Rata dobânzii va fi calculată pentru fiecare perioadă
de 6 luni începând de la data tragerii. Dobânda va fi fixată cu două zile
lucrătoare înaintea fiecărei noi perioade de dobândă. BDCE va informa
Imprumutatul despre dobânda plătibilă la fiecare 6 luni. Plata dobânzii va avea
loc în [ziua, luna]1) a fiecărui an şi pentru prima dată la [data].
[Se listează datele de plată şi ratele de capital
datorate pentru fiecare dată]}
Toate plăţile vor fi efectuate în contul BDCE, conform Instrucţiunilor
de plată (BDCE) descrise mai sus.
Aceste prevederi fac obiectul înţelegerii Convenţiei
privind ziua lucrătoare următoare modificată, a cărei definiţie se găseşte în
art. 3.5 din acordul-cadru de împrumut, semnat între
Imprumutat si BDCE la [data].
In vederea mobilizării acestei tranşe din împrumut,
Imprumutatul va trimite în timp util către BDCE un angajament de plată
corespunzător acestei transe [a se vedea anexa nr. 31.
[Oraşul, data]
Pentru Banca de Dezvoltare a Consiliului Europei
[Oraşul, data]
Pentru [nume Imprumutat]
1) Se precizează 4
date pentru plăţile trimestriale şi două date pentru plăţile semestriale.
ANEXA Nr. 3
Model de angajament de plată pentru un împrumut cu
rată variabilă
F/P 1579 - tranşa [număr]
ANGAJAMENT DE PLATĂ
[Valuta]
[Suma]
[Data]
Pentru suma primită,
subsemnatul,................................................................................................., prin acest angajament de plată se
angajează să plătească BDCE sau altuia suma împrumutată de:
[Suma în litere] [Valuta în litere] în tranşele şi la o dobândă după cum este specificat mai jos:
Rate de capital Dobânda
[Data]: [valuta][suma]
[Se inserează dobânda specificată în scrisoarea suplimentară]
[Data]: [valuta][suma]
[Data]: [valuta][suma]
[Data]: [valuta][suma]
....//.....
Plăţile de mai sus vor fi făcute la: [banca
corespondentă a BDCE şi contul de referinţă]
în favoarea BDCE, fără nicio deducere sau luare în
considerare a vreunei taxe, vreunui impozit ori altor costuri, prezente sau
viitoare, datorate ori percepute, pentru acest angajament sau pentru sumele
acestuia de către ori în cadrul [introduceţi statul], sau a oricărei alte
subdiviziuni politice ori fiscale a acesteia.
Prezentul angajament de plată este legat de împrumutul
acordat de către BDCE Imprumutatului la data [data disponibilizării].
In cazul neefectuării plăţii prompte şi în totalitate a
oricărei sume datorate prin prezentul angajament de plată, întregul împrumut şi
dobânda aferentă conform acestuia până la data plăţii vor deveni imediat
scadente şi vor fi plătite la opţiunea şi la cererea deţinătorului acestuia.
Neexercitarea de către deţinătorul
angajamentului de plată a oricărui drept care rezultă din acesta nu va
constitui în niciun caz o renunţare la niciunul din drepturile sale în aceasta
sau în oricare altă circumstanţă.
Pentru împrumutat
ANEXA Nr. 4
FORMATE ALE RAPOARTELOR DE PROGRES
RAPORTUL DESCRIPTIV AL PROGRESULUI
ROMÂNIA
Investiţii prioritare în domeniul
gospodăririi apelor
Rezumat al stadiului proiectului
|
Costul estimat al Proiectului:
390.112.000 euro
Suma împrumutului acordat de BDCE:
298.500.000 euro
Cofinanţare Guvernul României:
91.612.000 euro
|
Obiective de dezvoltare:
Reducerea vulnerabilităţii la dezastrele naturale, stoparea
degradării malurilor râurilor şi zonelor costiere şi promovarea dezvoltării
sustenabile a României şi alinierea ţării la normele
de mediu UE
|
Data intrării în vigoare:
Data estimată a finalizării: 31 decembrie 2010 Ani de
implementare:
|
Agenţia responsabilă cu implementarea:
Compania Naţională de Ape (CNA)
|
Procent trageri la (data):
|
Istoric trageri (finalul perioadei)
Actual
Estimat
Anexate date actualizate privind tragerile
|
Rezumatul stadiului Proiectului:
Stadiul actual al implementării Proiectului este după
cum urmează:
• Raportul progresului pe componente:
Componenta 1: Lucrări de protecţie împotriva
inundaţiilor
Componenta 2: Asigurarea de noi
surse de apă şi creşterea siguranţei surselor existente
Componenta 3: Protecţia ecosistemului Deltei Dunării
Componenta 4: Protecţia zonelor de coastă ale Mării
Negre
•Administrarea Proiectului
|
• Costul proiectului si finanţarea
|
• Implementarea financiară a Proiectului în perioada
|
• Implementarea tehnică a Proiectului în perioada
|
•Achiziţii în perioada
|
• Plan de achiziţii propus
|
• Monitorizare si evaluare
|
• Elemente specifice Proiectului/sugestii/recomandări
|
Semnătura directorului PMU:
|
Tabelul 1
COSTURI ŞI SURSE DE FINANŢARE
în lei (fără taxe şi TVA)
Ţara: România
Agenţia de implementare: Ministerul Mediului şi
Dezvoltării Durabile, prin Administraţia Naţională „Apele Române"
Proiect: F/P 1.579(2006) - Lucrări prioritare în
domeniul gospodăririi apelor
Data...........................
Descriere
|
Cheltuieli
efectuate
|
Cheltuieli
viitoare
|
Cost total
|
% cheltuit
|
Comentarii
|
Componenta
|
Nr.
|
Subproiect
|
Judeţul
|
Perioada[1]
|
Perioada[1]
|
Perioada[1]
|
Până la
finalizare
|
Din care
următoarele
12 luni
|
|
|
|
|
|
1
|
2
|
3 = 1+2
|
4
|
5
|
6 = 3+4
|
7 = 3/6
|
|
1
|
Lucrări de protecţie împotriva
inundaţiilor
|
1
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
…
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
…
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
86
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2
|
Protecţia/extinderea surselor de apă
|
87
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
…
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
…
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
109
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3
|
Protecţia ecosistemului Deltei Dunării
|
110
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
111
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4
|
Protecţia zonelor de coastă ale Mării
Negre
|
112
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
113
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Total pe componente
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Managementul Proiectului
|
|
|
|
|
|
|
|
|
TOTAL
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Surse de finanţare
|
|
|
|
|
|
|
|
|
BDCE
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Stat
|
|
|
|
|
|
|
|
|
TOTAL
|
|
|
|
|
|
|
|
|
[1] Se va înlocui numărul perioadei cu anul corespunzător şi se vor
adăuga coloane pentru urmărirea progresului anual al cheltuielilor.
Tabelul 2 A
PLAN DE ACHIZIŢII ANUAL[1]
Ţara: România
Agenţia de implementare: Ministerul Mediului şi
Dezvoltării Durabile, prin Administraţia Naţională „Apele Române"
Proiect: F/P 1.579(2006) - Lucrări prioritare în
domeniul gospodăririi apelor
Data...........................
Fără TVA
Data estimativă a semnării
contractului
|
Identificarea contractului
|
Metoda de achiziţii*)
|
Cost estimat
|
Perioada de implementare estimată
|
Modificări Comentarii
|
Valuta
|
Suma
|
Inceput
|
Sfârşit
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
[1] Va fi actualizat şi transmis BDCE la începutul sau la finele
fiecărei perioade de implementare.
*) Acronimele ce vor fi utilizate:
LD = licitaţie deschisă; LR = licitaţie restrânsă; DC =
dialog competitiv; PN = proceduri negociate; CP =
concurs de proiecte (proiectare).
Tabelul 2 B
CHELTUIELI (A)CUMULATE,
grupate în funcţie de metoda de achiziţii
Ţara: România
Agenţia de implementare: Ministerul Mediului şi
Dezvoltării Durabile, prin Administraţia Naţională „Apele Române"
Proiect: F/P 1579(2006) - Lucrări prioritare în domeniul
gospodăririi apelor
Data.................
Categoria de cheltuială
|
Metoda de achiziţii
|
Cost total
|
Modificări Comentarii
|
LD
|
LR
|
Altele
|
1. Lucrări
|
|
|
|
|
|
2. Bunuri
|
|
|
|
|
|
3. Servicii (proiectare si supraveghere lucrări)
|
|
|
|
|
|
TOTAL
|
|
|
|
|
|
Acronime:
LD: licitaţie deschisă
LR: licitaţie restrânsă
Tabelul 2 C
EVALUAREA CONTRACTULUI
Ţara: România
Agenţia de implementare: Ministerul Mediului şi
Dezvoltării Durabile, prin Administraţia
Naţională „Apele Române"
Proiect: F/P 1.579(2006) - Lucrări prioritare în
domeniul gospodăririi apelor
Data:.................
Fără TVA
Descrierea
contractului
|
Data
contractului
|
Adjudecat
în favoarea (numele contractorului)
|
Metoda de
achiziţie[1]
|
Cost
|
Pret fix (D=DA
N=Nu)
|
Suma
plătită[2]
la data
|
Perioada de
implementare
|
Datarecepţionării
lucrării
|
Modificări
Comentarii
|
-lei-
|
Inceput
|
Sfârşit
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
[1] Acronime ce pot
fi utilizate:
LD = licitaţie deschisă; LR = licitaţie restrânsă; DC =
dialog competitiv; PN = proceduri negociate; CP = concurs de proiecte
(proiectare).
[2] Rata de schimb valutar a sumelor exprimate în euro valabilă la data
plăţii.
Tabelul 3
UTILIZAREA CREDITULUI BDCE la [Data]
Ţara: România
Agenţia de implementare: Ministerul Mediului şi
Dezvoltării Durabile, prin Administraţia Naţională „Apele Române"
Proiect: F/P 1.579(2006) - Lucrări prioritare în
domeniul gospodăririi apelor
Numele obiectivului
|
Plăţi efectuate din prima tranşă
|
Plăţi efectuate din a doua tranşă
|
Plăţi efectuate din a treia tranşă
|
Total plătit din contribuţia BDCE
|
TOTAL
|
In euro
|
In euro
|
In euro
|
In euro
|
I
|
Lucrări de protecţie împotriva inundaţiilor
|
|
|
|
|
1
|
|
|
|
|
…
|
|
|
|
|
…
|
|
|
|
|
86
|
|
|
|
|
II
|
Protecţia/extinderea surselor de apă
|
|
|
|
|
87
|
|
|
|
|
…
|
|
|
|
|
…
|
|
|
|
|
109
|
|
|
|
|
III
|
Protecţia ecosistemului Deltei Dunării
|
|
|
|
|
110
|
|
|
|
|
111
|
|
|
|
|
IV
|
Protecţia zonelor de coastă ale Mării Negre
|
|
|
|
|
112
|
|
|
|
|
113
|
|
|
|
|
V
|
Managementul Proiectului
|
|
|
|
|
…
|
|
|
|
|
Tabelul 41)
PROGRAMUL LUCRĂRII*)
Ţara: România
Proiect F/P 1.579 (2006) - Managementul
investiţiilor prioritare în domeniul gospodăririi apelor
Data.......................................
Descriere
|
2006
|
2007
|
2008
|
2009
|
2010
|
%
Activitate
efectiv
realizată
|
Modificări
Comentarii
|
Nr.
|
Componenta
|
Execuţie
|
Calendar
|
Sem. II
|
Sem. I
|
Sem. II
|
Sem. I
|
Sem. II
|
Sem. I
|
Sem. II
|
Sem. I
|
Sem. II
|
I
|
LUCRĂRI DE PROTECŢIE
ÎMPOTRIVA INUNDAŢIILOR
|
1....
|
Planificat
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Realizat
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Revizuit
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
.....66
|
Planificat
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Realizat
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Revizuit
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
II
|
PROTECŢIA/EXTINDEREA SURSELOR DE APA
|
87....
|
Planificat
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Realizat
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Revizuit
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
...109
|
Planificat
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Realizat
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Revizuit
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
III
|
PROTECŢIA ECOSISTEMULUI DELTEI DUNĂRII
|
110
|
Planificat
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Realizat
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Revizuit
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
111
|
Planificat
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Realizat
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Revizuit
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
IV
|
PROTECŢIA ZONEI COSTIERE A MĂRII NEGRE
|
112
|
Planificat
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Realizat
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Revizuit
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
113
|
Planificat
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Realizat
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Revizuit
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
*) Acest tabel se va actualiza în conformitate cu
planul de achiziţii.
1) Tabelul este
reprodus în facsimil.
Tabelul 5*)
INDICATORI
Ţara: România
Proiect F/P 1.579 (2006) - Investiţii prioritare în
domeniul gospodăririi apelor
Data.......................................
Descriere
|
Valori de
realizat
|
Colectarea datelor şi raportare
|
Indicatori
de rezultat
|
Elemente
iniţiale
|
Anul 1
|
Anul 2
|
Anul 3
|
Anul 4
|
Anul 5
|
Frecvenţa
rapoartelor
|
Instrumente
de
colectare
a datelor
|
Instituţia
sau
entitatea
răspunzătoare
pentru
colectarea
datelor
|
Planificat
|
Rezultate
|
Planificat
|
Rezultate
|
Planificat
|
Rezultate
|
Planificat
|
Rezultate
|
Planificat[1]
|
Rezultate
|
Indicatorii
rezultatelor pentru fiecare componentă
|
Componenta 1: Lucrări de protecţie
împotriva inundaţiilor -Reducerea numărului de zone expuse inundaţiilor,
pagube evitate şi vieţi salvate în urma inundaţiilor de diverse amplori
şi/sau perioade de revenire (de la 1 la 86)
|
Zonele inundate in
perioada cea mai
recentă a
inundaţiilor în
bazinul corespondent
|
|
Protecţie completă
împotriva inundaţiilor de aceeaşi
amploare
|
|
La finalul programului sau după inundaţiile majore
|
Imagini din satelit,
trecerea in revistă a zonelor inundate
|
|
Finalizarea lucrării şi cheltuieli
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Anual
|
Componenta 2: Asigurarea de noi surse de apă şi creşterea
siguranţei surselor de apă existente (de la 87 la 109)
|
2005 - furnizarea de apă potabilă
|
|
Asigurarea
continuităţii furnizării de apă prin
protejarea surselor
de apă
|
|
La sfârşitul Proiectului
|
Imagini din
satelit, trecerea în revistă a zonelor
inundate
|
|
Finalizarea lucrării şi cheltuieli (%)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Anual
|
Componenta 3: Protecţia ecosistemului Deltei Dunării (de la 110 la 111)
|
Condiţiile de mediu şi calitatea
apei în 2005, precum si starea
ecosistemelor 2005
|
|
Condiţii îmbunătăţite ale zonei şi
calitatea apei, precum şi cea a ecosistemelor
|
|
La sfârşitul Proiectului
|
Imagini din
satelit, trecerea în revistă a zonelor
inundate
|
|
Finalizarea lucrării şi cheltuieli
(%)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Anual
|
|
Componenta 4: Protecţia zonei de coastă a Mării Negre (de la 112 1a 113)
|
Situaţia în 2005
|
|
Reducerea procesului de
eroziune a zonei de coastă şi
conservarea ecosistemului lacustru
|
|
La sfârşitul Proiectului
|
Imagini din
satelit, trecerea în revistă a zonelor
inundate
|
Finalizarea lucrării şi cheltuieli (%)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Anual
|
|
[1]Unitatea de
măsură sau metodologia va fi stabilită înaintea tragerii primei tranşe.
*) Tabelul este reprodus în facsimil.