Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

DECIZIE Nr

DECIZIE   Nr. 122 din 27 iunie 2000

referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. IV pct. 3 - 7 din Ordonanta Guvernului nr. 18/1994 privind masuri de intarire a disciplinei financiare a agentilor economici, aprobata, cu modificari, prin Legea nr. 12/1995

ACT EMIS DE: CURTEA CONSTITUTIONALA

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 549 din  7 noiembrie 2000


SmartCity3


    Lucian Mihai           - presedinte
    Costica Bulai          - judecator
    Kozsokar Gabor         - judecator
    Nicolae Popa           - judecator
    Lucian Stangu          - judecator
    Florin Bucur Vasilescu - judecator
    Romul Petru Vonica     - judecator
    Mariana Trofimescu     - procuror
    Marioara Prodan        - magistrat-asistent

    Pe rol se afla solutionarea exceptiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. IV pct. 3 - 7 din Ordonanta Guvernului nr. 18/1994 privind masuri de intarire a disciplinei financiare a agentilor economici, aprobata, cu modificari, prin Legea nr. 12/1995, exceptie ridicata de Societatea Comerciala "Electroprecizia" - S.A. Sacele, judetul Brasov, in Dosarul nr. 15.460/1999 al Judecatoriei Brasov.
    La apelul nominal se constata lipsa partilor: Societatea Comerciala "Electroprecizia" - S.A. Sacele si Directia generala a finantelor publice si controlului financiar de stat Brasov, fata de care procedura de citare este legal indeplinita.
    Cauza fiind in stare de judecata, reprezentantul Ministerului Public pune concluzii de respingere a exceptiei, ca fiind nefondata, apreciind ca obligatia agentilor economici privind repatrierea valutei nu contravine principiului constitutional al libertatii comertului si al economiei de piata. Se considera ca Ordonanta Guvernului nr. 18/1994, prin care se reglementeaza modalitatea de repatriere a valutei de catre agentii economici care desfasoara activitati de comert exterior, nu incalca prevederile constitutionale cuprinse in art. 134 alin. (2) lit. a) si b) din Constitutie, referitoare la obligatia statului de a asigura libertatea comertului si de a proteja interesele nationale in activitatea economica, financiara si valutara. Dimpotriva, ordonanta respecta aceste prevederi, intrucat chiar in cadrul unei economii de piata regimul valutar trebuie sa fie sub controlul statului, disponibilitatile valutare trebuind sa fie asigurate permanent, pentru a nu se ajunge la un blocaj. Tendinta agentilor economici este de a eluda dispozitiile legale privind repatrierea valutei, insa statul are obligatia constitutionala de a proteja interesele nationale in activitatea valutara, interese aparate prin dispozitiile legale criticate.

    CURTEA,
avand in vedere actele si lucrarile dosarului, retine urmatoarele:
    Prin Incheierea din 18 februarie 2000, pronuntata in Dosarul nr. 15.460/1999, Judecatoria Brasov a sesizat Curtea Constitutionala cu exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. IV pct. 3 - 7 din Ordonanta Guvernului nr. 18/1994 privind masuri de intarire a disciplinei financiare a agentilor economici, aprobata, cu modificari, prin Legea nr. 12/1995, exceptie ridicata de Societatea Comerciala "Electroprecizia" - S.A. Sacele, judetul Brasov.
    In motivarea exceptiei de neconstitutionalitate autorul acesteia sustine ca dispozitiile legale criticate contravin prevederilor art. 134 alin. (1) si (2) din Constitutie, privind economia de piata si obligatia statului de a asigura libertatea comertului. Se considera ca este limitata libertatea contractuala a partilor, deoarece se instituie obligatia cumparatorului de a repatria sumele in valuta (avans pentru importuri), desi aceasta nu se poate face in termenul stipulat, din cauze obiective (caz fortuit, forta majora), care impiedica respectarea termenului de livrare prevazut in contract. Pe de alta parte, chiar societatea comerciala cocontractanta se poate afla in imposibilitate obiectiva de a respecta termenul de livrare contractual, situatie care ar atrage, de asemenea, nerespectarea dispozitiilor ordonantei criticate si, prin urmare, raspunderea societatii importatoare, care nu are nici o culpa. Se mai sustine ca in acest mod statul controleaza raporturile contractuale ale partilor, limitand libertatea contractuala a societatilor care ar trebui sa aiba posibilitatea de a-si alege momentul platii, precum si moneda in care se vor face platile. Totodata autorul exceptiei considera ca, prin aceasta ordonanta nu se intentioneaza sa se realizeze consolidarea regimului valutar si intarirea disciplinei financiare, deoarece efectele textului de lege sunt nefaste pentru societatile romanesti implicate in raporturi comerciale cu partenerii externi si, implicit, sunt nefaste pentru economia Romaniei, care, asa cum prevede Constitutia, trebuie sa se bazeze pe libertatea comertului, precum si pe valorificarea tuturor factorilor de productie. In final autorul exceptiei sustine ca dispozitiile art. IV pct. 7 din Ordonanta Guvernului nr. 18/1994 contravin prevederilor art. 41 alin. (7) din Constitutie, deoarece "aplicarea unei amenzi in cazul neexecutarii unei obligatii contractuale echivaleaza cu o confiscare nelegala".
    Judecatoria Brasov, exprimandu-si opinia, considera ca exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. IV pct. 3 - 6 din Ordonanta Guvernului nr. 18/1994 este inadmisibila, deoarece aceste texte de lege nu au relevanta in solutionarea plangerii impotriva sanctiunii contraventionale. Cu privire la sustinerile autorului exceptiei, potrivit carora dispozitiile art. IV pct. 7 din Ordonanta Guvernului nr. 18/1994 ar institui o raspundere obiectiva, fara culpa, contravenind astfel prevederilor art. 41 alin. (7) din Constitutie, instanta le apreciaza ca neintemeiate, intrucat fiind vorba de savarsirea unei contraventii prin care se incalca norme ce urmaresc consolidarea regimului valutar in vigoare si intarirea disciplinei financiare privind disponibilitatile in conturile valutare, elementul vinovatiei este de esenta acestei contraventii, in lipsa vinovatiei neputandu-se aplica sanctiunea contraventionala. De asemenea, instanta apreciaza ca art. IV pct. 7 din Ordonanta Guvernului nr. 18/1994 nu contravine nici prevederilor art. 134 alin. (1) si (2) din Constitutie, deoarece in desfasurarea activitatilor economice primeaza interesul national al asigurarii disponibilitatilor valutare necesare pentru achitarea obligatiilor externe de plata ale economiei, iar fara respectarea acestor cerinte functionarea intregului sistem economic ar fi periclitata. Ca urmare, libertatea comertului, in conditiile legii, nu poate fi opusa cerintelor apararii nationale in activitatea financiara si valutara, in stadiul actual de dezvoltare a economiei de piata.
    Potrivit art. 24 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, republicata, incheierea de sesizare a fost comunicata presedintilor celor doua Camere ale Parlamentului si Guvernului, pentru a-si exprima punctele de vedere asupra exceptiei de neconstitutionalitate ridicate.
    Guvernul, in punctul sau de vedere, apreciaza ca exceptia de neconstitutionalitate este neintemeiata, intrucat art. IV pct. 3 - 7 din Ordonanta Guvernului nr. 18/1994 reglementeaza, in esenta, problema repatrierii de catre agentii economici a valutei ce rezulta ca urmare a raporturilor de comert international la care acestia sunt parte. In acest sens, dupa cum a apreciat instanta de judecata, "sustinerile petentei nu pot fi retinute, fiind vorba de savarsirea unei contraventii prin care se incalca norme ce urmaresc consolidarea regimului valutar si intarirea disciplinei financiare privind disponibilitatile in conturile valutare". Critica adusa in raport cu prevederile art. 134 alin. (1) si alin. (2) lit. a) si ale art. 41 alin. (7) din Constitutia Romaniei este apreciata de Guvern ca fiind nefundamentata, deoarece, potrivit alin. (1) al art. 41 din Constitutie, "Continutul si limitele acestor drepturi sunt stabilite de lege", iar legea, care in speta este ordonanta criticata, stabileste sanctiuni corespunzatoare. Totodata dispozitiile art. 134 alin. (2) lit. a) din Constitutie proclama "[...] libertatea comertului, protectia concurentei loiale, crearea cadrului favorabil pentru valorificarea tuturor factorilor de productie".
    In final Guvernul apreciaza ca sustinerile autorului exceptiei sunt nefondate, deoarece, pe de o parte, activitatea de comert international a agentilor economici se desfasoara pe baza autonomiei lor juridice, iar pe de alta parte, este necesar ca aceasta activitate sa fie in concordanta cu interesul national, economia de piata si libertatea comertului nejustificand incalcarea obligatiei de repatriere a valutei, precum si a termenului maxim de repatriere a acesteia. Se invoca, in sprijinul acestei opinii, jurisprudenta Curtii Constitutionale, si anume deciziile nr. 15 si 16 din 28 ianuarie 1997, Decizia nr. 274 din 26 iunie 1997, Decizia nr. 64 din 14 aprilie 1998, Decizia nr. 89 din 25 iunie 1998 si Decizia nr. 113 din 22 iulie 1998, prin care s-a statuat ca aceasta obligatie nu este contrara libertatii comertului si principiilor economiei de piata, statul avand obligatia de a asigura protejarea intereselor nationale in activitatea financiara si valutara. Cu privire la implicatiile prevederilor art. IV pct. 3 - 7 din Ordonanta Guvernului nr. 18/1994 asupra raporturilor comerciale, implicatii prezentate de autorul exceptiei, se apreciaza, in acelasi punct de vedere, ca acestea nu privesc constitutionalitatea textelor de lege ce fac obiectul exceptiei, ci aspecte ce tin de executarea obligatiilor contractuale si de raspundere. Totodata statul roman are dreptul si indatorirea de a interveni in activitatile economice si de a crea in acest sens un cadru juridic corespunzator, politica legislativa constituind una dintre parghiile specifice de interventie a statului in economie. Prin urmare, unele restrangeri, conditionari sau masuri protectioniste pe care statul le-ar impune prin lege nu reprezinta de fapt o atingere adusa existentei dreptului sau libertatii si nici intereselor private, care se integreaza intr-un cadru legal, cel al interesului public.
    Presedintii celor doua Camere ale Parlamentului nu au trimis punctele lor de vedere asupra exceptiei de neconstitutionalitate.

    CURTEA,
examinand incheierea de sesizare, punctul de vedere al Guvernului, raportul intocmit de judecatorul-raportor, concluziile procurorului, dispozitiile legale criticate, raportate la prevederile Constitutiei, precum si dispozitiile Legii nr. 47/1992, retine urmatoarele:
    Curtea Constitutionala constata ca este competenta, potrivit dispozitiilor art. 144 lit. c) din Constitutie, precum si ale art. 1 alin. (1), al art. 2, 3, 12 si 23 din Legea nr. 47/1992, republicata, sa solutioneze exceptia de neconstitutionalitate ridicata.
    Obiectul exceptiei de neconstitutionalitate il constituie dispozitiile art. IV pct. 3 - 7 din Ordonanta Guvernului nr. 18/1994 privind masuri de intarire a disciplinei financiare a agentilor economici (publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 28 din 28 ianuarie 1994), aprobata, cu modificari, prin Legea nr. 12/1995 (publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 27 din 7 februarie 1995), dispozitii care au urmatorul cuprins: "In vederea consolidarii regimului valutar in vigoare si intaririi disciplinei financiare privind disponibilitatile in conturile valutare, se stabilesc urmatoarele: [...]
    3. In cazul operatiunilor de incasare la vedere, repatrierea valutei rezultate in urma producerii actului de comert international se va face in maximum 5 zile de la data incasarii, dar nu mai tarziu de 90 de zile calendaristice, calculate de la data atestarii documentare a trecerii marfii prin frontiera romana sau, dupa caz, a executarii lucrarilor si prestarii serviciilor in strainatate, in functie de zona geografica a partenerului extern.
    Pentru operatiunile cu incasare la termen intre 90 si 360 de zile, cat si pentru cele pe credit de peste 1 an, pentru care Ministerul Comertului a eliberat licente in limita unui plafon stabilit anual de Banca Nationala a Romaniei, termenul de repatriere este de maximum 15 zile calendaristice calculate de la data scadentei platii, stabilite conform clauzelor contractuale.
    In cazul platilor in avans pentru importuri, pentru care nu s-a livrat marfa, nu s-a executat lucrarea sau nu s-a prestat serviciul, sau pentru care nu s-a restituit avansul platit, se aplica aceeasi perioada de 15 zile calendaristice calculate de la data ultimului termen de livrare contractual.
    Ministerul Comertului, in raport cu obiectivele politicii comerciale, va propune Guvernului, in vederea aprobarii, lista grupelor de produse care pot fi exportate cu plata pana la 90 de zile calendaristice de la data livrarii, precum si lista grupelor de produse cu plata peste 1 an de la data livrarii, produsele necuprinse in cele doua categorii de grupe de produse putand fi exportate cu plata la termen intre 90 si 360 de zile calendaristice.
    4. Detinerea de disponibilitati valutare in conturi bancare in strainatate de catre persoanele juridice si fizice prevazute la pct. 1 poate fi facuta numai pe baza si in conditiile autorizarii prealabile a Bancii Nationale a Romaniei.
    5. Operatiuni de transferuri externe privind investitiile directe in strainatate, investitiile de portofoliu si alte transferuri de sume in valuta, efectuate potrivit normelor legale, se pot face numai cu avizul prealabil al Ministerului Finantelor si cu autorizarea Bancii Nationale a Romaniei.
    Pentru operatiunile prevazute la alineatul precedent se va asigura repatrierea sumelor in valuta rezultate din aceste operatiuni, dupa cum urmeaza:
    - in termen de 30 de zile calendaristice de la data stabilirii si disponibilizarii in valuta convertibila a sumelor reprezentand dividende din activitatea de investitii in strainatate, precum si a cotelor-parti provenind din lichidarea acestor investitii, tinand seama de reglementarile legale si de datele calendaristice de inceput si de sfarsit ale anului financiar in tarile in care s-au efectuat aceste investitii;
    - in termen de 15 zile calendaristice calculate de la scadenta platii stabilite conform clauzelor contractuale pentru celelalte operatiuni prevazute la alin. 1.
    6. Pentru operatiunile legate de export-import, fara incasare efectiva de valuta, destinate completarii fondului de marfa pe piata interna, autorizate de organele abilitate in acest scop prin hotarare a Guvernului, persoanele juridice si fizice prevazute la pct. 1 sunt obligate, in situatia efectuarii in prealabil a exportului, sa realizeze importurile corespunzatoare in termen de maximum 90 de zile calendaristice de la data efectuarii exporturilor. In caz contrar, acestea sunt obligate la repatrierea in valuta a contravalorii exporturilor intr-un termen suplimentar de maximum 15 zile calendaristice.
    7. In cazul constatarii nerespectarii termenelor mentionate la pct. 3, 5 si 6, precum si a celor mentionate in autorizatia Bancii Nationale a Romaniei eliberata conform pct. 4, privind repatrierea incasarilor in valuta, se vor aplica urmatoarele amenzi contraventionale, reprezentand:
    - 10%, in lei, asupra sumelor in valuta nerepatriate, pentru intarzieri de pana la 30 de zile calendaristice;
    - 15%, in lei, asupra sumelor in valuta nerepatriate, pentru intarzieri intre 30 si 60 de zile calendaristice;
    - 20%, in lei, asupra sumelor in valuta nerepatriate, pentru fiecare luna calendaristica care depaseste primele 60 de zile de intarziere.
    In toate situatiile se mentine obligatia repatrierii sumelor in valuta in termen de 30 de zile calendaristice de la data constatarii contraventiei.
    In cazul depasirii termenului de la alineatul precedent, penalitatile stabilite la art. 7 din Legea nr. 76/1992, astfel cum a fost modificat prin prezenta ordonanta, se majoreaza cu 50% . "
    Autorul exceptiei considera ca aceste dispozitii contravin prevederilor constitutionale cuprinse in art. 41 alin. (7), potrivit carora "Averea dobandita licit nu poate fi confiscata. Caracterul licit al dobandirii se prezuma", precum si celor cuprinse in art. 134 alin. (1) si (2) lit. a), conform carora: "(1) Economia Romaniei este economie de piata.
    (2) Statul trebuie sa asigure:
    a) libertatea comertului, protectia concurentei loiale, crearea cadrului favorabil pentru valorificarea tuturor factorilor de productie;".
    Examinand exceptia de neconstitutionalitate ridicata, Curtea retine ca, potrivit art. 23 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, republicata, "Curtea Constitutionala decide asupra exceptiilor ridicate in fata instantelor judecatoresti privind neconstitutionalitatea unei legi sau ordonante ori a unei dispozitii dintr-o lege sau ordonanta in vigoare, de care depinde solutionarea cauzei".
    Asa fiind, Curtea observa ca textele pct. 3 alin. 1, 2 si 4, precum si ale pct. 4 - 6 ale art. IV din Ordonanta Guvernului nr. 18/1994 privind masuri de intarire a disciplinei financiare a agentilor economici, aprobata, cu modificari, prin Legea nr. 12/1995, cuprind dispozitii de care nu depinde solutionarea cauzei, deoarece autorul exceptiei a fost sanctionat contraventional in temeiul art. IV pct. 7 pentru nerespectarea doar a prevederilor art. IV pct. 3 alin. 3 din ordonanta mentionata. Prin urmare, singurele texte de care depinde rezolvarea cauzei si cu privire la care Curtea va examina criticile de neconstitutionalitate formulate de autorul exceptiei sunt pct. 3 alin. 3 si pct. 7 ale art. IV din ordonanta.
    De aceea exceptia de neconstitutionalitate privind dispozitiile pct. 3 alin. 1, 2 si 4, pct. 4, 5 si 6 ale art. IV urmeaza sa fie respinsa, constatandu-se ca este inadmisibila, in temeiul art. 23 alin. (1) si (6) din Legea nr. 47/1992, republicata.
    Examinand exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. IV pct. 3 alin. 3 din ordonanta in raport cu prevederile art. 134 alin. (1) din Constitutie, Curtea retine ca nu pot fi primite criticile formulate de autorul exceptiei, deoarece masurile dispuse, avand ca finalitate consolidarea regimului valutar in vigoare si a disciplinei financiare privind disponibilitatile in conturile valutare, nu contravin textului constitutional invocat, potrivit caruia "Economia Romaniei este economie de piata". Activitatea de comert international a agentilor economici trebuie sa se desfasoare in concordanta cu interesul national, iar economia de piata si libertatea comertului nu justifica incalcarea obligatiei de repatriere a valutei, precum si a termenului maxim de repatriere a acesteia. Totodata statul este obligat sa asigure, in conformitate cu prevederile art. 134 alin. (2) lit. b) din Constitutie, "protejarea intereselor nationale in activitatea economica, financiara si valutara".
    Curtea constata, de asemenea, ca art. IV pct. 3 alin. 3 nu incalca nici prevederile art. 134 alin. (2) lit. a) din Constitutie, potrivit carora "Statul trebuie sa asigure: a) libertatea comertului, protectia concurentei loiale, crearea cadrului favorabil pentru valorificarea tuturor factorilor de productie", deoarece de constituirea fondurilor valutare depinde insasi functionarea sistemului economic, iar pe de alta parte, autonomia juridica a agentilor economici in activitatea de comert implica respectarea acestor obligatii de repatriere a valutei in termenele prevazute de ordonanta.
    Referitor la critica de neconstitutionalitate, in raport cu prevederile art. 41 alin. (7) din Constitutie, a dispozitiilor art. IV pct. 7 din Ordonanta Guvernului nr. 18/1994, Curtea Constitutionala constata ca si aceasta este neintemeiata. Textul de lege criticat prevede sanctiuni contraventionale pentru agentii economici care nu respecta obligatia de repatriere a valutei, termenele, precum si mentiunile din autorizatia Bancii Nationale a Romaniei privind repatrierea incasarilor in valuta. Aceste dispozitii nu contravin prevederilor alin. (7) al art. 41 din Constitutie, deoarece nu instituie o confiscare a averii dobandite licit, ci sanctioneaza cu amenzi contraventionale agentii economici care nu respecta obligatiile prevazute la pct. 3, 4, 5 si 6 ale art. IV din ordonanta.
    Prin urmare, nu se poate considera ca dreptul de proprietate al autorului exceptiei ar fi lezat prin masura luata, intrucat, pe de o parte, potrivit art. 41 alin. (1) teza a doua din Constitutie, "Continutul si limitele acestor drepturi sunt stabilite de lege" (in speta, prin Ordonanta Guvernului nr. 18/1994, aprobata, cu modificari, prin Legea nr. 12/1995), iar pe de alta parte, potrivit art. 41 alin. (8) din Constitutie, "Bunurile destinate, folosite sau rezultate din infractiuni ori contraventii pot fi confiscate numai in conditiile legii", si anume in conditiile aceleiasi ordonante care stabileste sanctiuni contraventionale corespunzatoare pentru incalcarea obligatiilor privind repatrierea valutei.
    De altfel, cu privire la constitutionalitatea pct. 3 si 7 ale art. IV din Ordonanta Guvernului nr. 18/1994, aprobata, cu modificari, prin Legea nr. 12/1995, Curtea Constitutionala s-a pronuntat prin mai multe decizii (de exemplu, Decizia nr. 157 si Decizia nr. 161 din 10 noiembrie 1998, publicate in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 3 din 11 ianuarie 1999, Decizia nr. 186 din 17 decembrie 1998, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 52 din 5 februarie 1999), respingand exceptiile de neconstitutionalitate.
    Constatand ca nu au intervenit elemente noi de natura sa modifice aceasta jurisprudenta, Curtea urmeaza sa respinga exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor pct. 3 alin. 3 si ale pct. 7 ale art. IV din Ordonanta Guvernului nr. 18/1994, cu modificarile ulterioare.

    Pentru considerentele expuse, in temeiul art. 144 lit. c) si al art. 145 alin. (2) din Constitutie, precum si al art. 13 alin. (1) lit. A.c), al art. 23 alin. (1) si (6) si al art. 25 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, republicata, cu majoritate de voturi,

    CURTEA
    In numele legii
    DECIDE:

    1. Respinge, ca fiind inadmisibila, exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor pct. 3 alin. 1, 2 si 4 si ale pct. 4 - 6 ale art. IV din Ordonanta Guvernului nr. 18/1994 privind masuri de intarire a disciplinei financiare a agentilor economici, aprobata, cu modificari, prin Legea nr. 12/1995, exceptie ridicata de Societatea Comerciala "Electroprecizia" - S.A. Sacele, judetul Brasov, in Dosarul nr. 15.460/1999 al Judecatoriei Brasov.
    2. Respinge exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor pct. 3 alin. 3 si ale pct. 7 ale art. IV din aceeasi ordonanta, exceptie ridicata de acelasi autor in acelasi dosar.
    Definitiva si obligatorie.
    Pronuntata in sedinta publica din data de 27 iunie 2000.

            PRESEDINTELE CURTII CONSTITUTIONALE,
                       LUCIAN MIHAI

                              Magistrat asistent,
                              Marioara Prodan



SmartCity5

COMENTARII la Decizia 122/2000

Momentan nu exista niciun comentariu la Decizia 122 din 2000
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Decizia 122/2000
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu