DECIZIE Nr.
144 din 10 aprilie 2006
privind implementarea
portabilitatii numerelor
ACT EMIS DE:
AUTORITATEA NATIONALA DE REGLEMENTARE IN COMUNICATII
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 352 din 19 aprilie 2006
In temeiul prevederilor art. 38 alin. (1), (3) şi (5)
şi ale art. 46 alin. (1) pct. 7 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr.
79/2002 privind cadrul general de reglementare a comunicaţiilor, aprobată cu
modificări şi completări prin Legea nr. 591/2002, cu modificările şi
completările ulterioare, şi ale art. 28 din Legea nr. 304/2003 pentru serviciul
universal şi drepturile utilizatorilor cu privire la reţelele şi serviciile de
comunicaţii electronice,
preşedintele Autorităţii Naţionale de Reglementare
în Comunicaţii emite prezenta decizie.
CAPITOLUL I
Dispoziţii generale
Art. 1. - (1) Prezenta decizie are ca obiect stabilirea cadrului general de implementare a
portabilităţii numerelor în România.
(2) Prin prezenta decizie sunt reglementate:
a) procedurile de administrare a procesului de
portare;
b) drepturile şi obligaţiile furnizorilor de reţele
publice de comunicaţii electronice şi de servicii de comunicaţii electronice
destinate publicului, în ceea ce priveşte portabilitatea numerelor;
c) modalităţile tehnice de implementare a
portabilităţii numerelor;
d) condiţiile economice de implementare a
portabilităţii numerelor;
e) înfiinţarea unui grup de lucru care va stabili
condiţiile concrete tehnice şi comerciale de implementare a portabilităţii numerelor
şi va monitoriza implementarea acesteia.
Art. 2. - (1) In înţelesul prezentei decizii, următorii
termeni se definesc astfel:
a) portabilitatea numerelor - posibilitatea unui abonat de a-şi păstra numărul de telefon, la
cerere, atunci când schimbă furnizorul de servicii de telefonie destinate
publicului;
b) portabilitatea numerelor geografice - posibilitatea unui abonat de a-şi păstra, la un anumit punct geografic,
numărul geografic asignat, atunci când schimbă furnizorul de servicii de
telefonie fixă destinate publicului;
c) portabilitatea numerelor nongeografice - posibilitatea abonatului de a-şi păstra, la orice punct geografic,
numărul nongeografic asignat, atunci când schimbă furnizorul de servicii de
telefonie destinate publicului;
d) furnizor donor iniţial
- furnizorul de servicii de telefonie destinate
publicului, care are dreptul de a utiliza, prin
licenţa de utilizare a resurselor de numerotatie, blocul de numere care conţine
numărul ce se solicită a fi portat;
e) furnizor donor - furnizorul
donor iniţial sau, în cazul portarii succesive a aceluiaşi număr, furnizorul de
servicii de telefonie destinate publicului, la care a fost portat în prealabil
numărul pentru care se solicită portarea;
f) furnizor acceptor - furnizorul de servicii de telefonie destinate publicului, la care
se portează un număr dintr-un bloc de numere pe care alt furnizor de servicii
de telefonie destinate publicului are dreptul, prin licenţa de utilizare a
resurselor de numerotatie, de a-l utiliza;
g) furnizor care
originează apelul - furnizorul de servicii de
comunicaţii electronice la care este conectat utilizatorul apelant; în cazul
utilizării serviciilor de selectare sau preselectare a transportatorului,
furnizorul care originează apelul este considerat transportatorul selectat sau
preselectat, iar, în cazul terminării apelurilor internaţionale, furnizorul
care originează apelul este considerat furnizorul care operează comutatorul sau
elementul echivalent (gateway) utilizat pentru traficul internaţional, aparţinând
primei reţele publice de comunicaţii electronice de pe teritoriul României în
care ajunge apelul internaţional;
h) proces de portare - procesul
cuprins între momentul primirii unei cereri de portare a numărului şi momentul
în care apelurile pot fi finalizate în mod corect la numărul portat;
i) număr de rutare - un număr specific suplimentar, care nu face parte din Planul
naţional de numerotatie, utilizat în cadrul reţelelor publice de comunicaţii
electronice în vederea rutării corecte a apelurilor către un număr portat;
j) bază de date centralizată
- setul complet de informaţii, care cuprinde
numerele portate şi numerele de rutare (baza de date de referinţă
centralizată), precum şi registrul tranzacţiilor (procedurilor
administrative) dintre furnizori şi alte informaţii suplimentare necesare în
vederea realizării portabilităţii numerelor (baza de
date administrativă centralizată);
k) bază de date operaţională
- baza de date, copie a bazei de date de referinţă
centralizate, utilizată în timp real de furnizorul care originează apelul
pentru rutarea corectă a apelului sau a altor mesaje către un număr portat;
l) metodă de rutare AII Call
Query (ACQ) - metodă de rulare directă a
apelurilor de la furnizorul care originează apelurile la furnizorul acceptor; în
urma interogării bazei de date operaţionale, care va furniza numărul de rutare
asociat numărului apelat, furnizorul care originează apelul va asigura rutarea apelului la
destinaţie, în conformitate cu informaţiile furnizate;
m) metodă de rutare Onward Routing
(OR) - metodă de rutare indirectă a apelurilor de
la furnizorul care originează apelurile la furnizorul acceptor, care constă în
rutarea apelului de către furnizorul care originează apelul către furnizorul
donor iniţial, care va interoga baza de date operaţională şi, pe baza numărului
de rutare furnizat de aceasta, va ruta apelul la destinaţie;
n) condiţii tehnice şi
comerciale de implementare a portabilităţii numerelor - condiţiile tehnice, procedurale şi comerciale necesare pentru
implementarea portabilităţii numerelor, adoptate prin decizie a preşedintelui
Autorităţii Naţionale de Reglementare în Comunicaţii, denumită în continuare ANRC, obligatorii pentru furnizorii de
reţele publice de comunicaţii electronice şi de servicii de comunicaţii electronice
destinate publicului.
(2) In cuprinsul prezentei decizii sunt, de asemenea,
aplicabile definiţiile relevante prevăzute la art. 2 din Ordonanţa Guvernului
nr. 34/2002 privind accesul la reţelele publice de comunicaţii electronice şi
la infrastructura asociată, precum şi interconectarea acestora, aprobată cu
modificări şi completări prin Legea nr. 527/2002, şi la art. 2 alin. (1) din
Legea nr. 304/2003 pentru serviciul universal şi drepturile utilizatorilor cu
privire la reţelele şi serviciile de comunicaţii electronice.
Art. 3. - (1) Furnizorii de servicii de telefonie
destinate publicului, autorizaţi în condiţiile art. 4 din Ordonanţa de urgenţă
a Guvernului nr. 79/2002 privind cadrul general de reglementare a
comunicaţiilor, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 591/2002,
cu modificările şi completările ulterioare, titulari de licenţe de utilizare a
resurselor de numerotatie, au obligaţia de a oferi abonaţilor lor, la cerere,
portabilitatea numerelor geografice sau nongeografice, după caz, în termen de 9
luni de la data adoptării condiţiilor tehnice şi comerciale de implementare a
portabilităţii numerelor.
(2) Este interzisă schimbarea, în urma portarii, a
destinaţiei numărului prevăzute în Planul naţional de numerotatie.
Art. 4. - (1) Sunt portabile următoarele categorii de
resurse de numerotatie din Planul naţional de numerotatie:
a) numerele naţionale geografice din domeniile 0Z = 02
şi 0Z = 03;
b) numerele naţionale nongeografice din domeniul 0Z =
07, indiferent de modalitatea de plată a apelurilor pentru serviciile de
telefonie mobilă destinate publicului, furnizate prin intermediul acestora (în
avans sau ulterior furnizării serviciilor);
c) numerele naţionale nongeografice pentru servicii
diverse, din următoarele subdomenii ale domeniului 0Z = 08:
1. 0ZAB = 0800 (numere verzi);
2. 0ZAB = 0801 (numere de acces universal);
3. 0ZAB = 0802 (numere personale universale);
d) numerele naţionale nongeografice pentru servicii
cu tarif special (Premium Rate), din domeniul 0Z = 09.
(2) Următoarele numere nu pot fi portate:
a) numerele care fac parte din alte domenii ale
Planului naţional de numerotatie decât cele prevăzute la alin. (1);
b) numerele utilizate numai în interiorul unei reţele;
c) numerele geografice asignate punctelor terminale
conectate la centrale digitale ale căror caracteristici tehnice nu permit
achiziţionarea unor variante de soft adecvate implementării portabilităţii
numerelor, la centrale analogice şi la centrale manuale, până la înlocuirea
acestor centrale, dar nu mai târziu de 1 ianuarie 2008.
(3) Blocurile de numere care pot fi portate vor fi
publicate pe pagina de Internet a ANRC şi a
operatorului bazei de date centralizate.
CAPITOLUL II
Procesul de portare
Art. 5. - (1) Administrarea procesului de portare a
numerelor, inclusiv schimbul de informaţii dintre furnizori cu privire la
numerele portate, se realizează prin intermediul bazei de date administrative
centralizate, în conformitate cu regulamentul de organizare şi funcţionare a
acesteia.
(2) Utilizarea bazei de date administrative
centralizate este obligatorie în vederea realizării schimbului de informaţii
privind procesul de portare, modificării unor date referitoare la numerele
portate, întreruperii serviciului furnizat prin intermediul unui număr portat
şi recuperării numărului portat de către furnizorul donor iniţial.
Art. 6. - (1) Portarea numărului se realizează în urma
depunerii de către abonat a unei cereri în acest sens.
(2) Pot face obiectul unei cereri de portare:
a) numerele individuale asignate abonaţilor (pentru
servicii de voce, fax sau transmisiuni de date);
b) numerele multiple sau tranşele de numere asignate
abonaţilor.
(3) Prin condiţiile tehnice şi comerciale de
implementare a portabilităţii numerelor se pot stabili reguli speciale cu
privire la admisibilitatea şi procesarea cererilor de portare a numerelor
prevăzute la alin. (2) lit. b).
Art. 7. - (1) Cererea de
portare a numărului se transmite furnizorului acceptor prin completarea unui
formular-tip.
(2) Formularul-tip va conţine, printre altele,
informaţii cu privire la:
a) eventualele tarife suplimentare asociate portarii
numărului;
b) termenul estimativ în care
va fi realizată portarea;
c) măsura în care apelanţii vor putea identifica
reţeaua de destinaţie a apelului şi tarifele cu amănuntul aplicabile;
d) eventualele întreruperi ale serviciului care pot
apărea în procesul de portare a numărului.
(3) Furnizorul acceptor este responsabil pentru
realizarea procesului de portare faţă de solicitant.
(4) Furnizorul acceptor nu poate refuza realizarea
portarii numărului decât în cazul în care refuză conectarea solicitantului şi
furnizarea serviciilor de telefonie destinate publicului către acesta, în
condiţiile prevăzute de dispoziţiile legale.
(5) Cererea de portare a numărului acceptată se
transmite de către furnizorul acceptor, în format electronic, operatorului
bazei de date administrative centralizate, care o va
transmite furnizorului donor.
Art. 8. - (1) La primirea unei cereri de portare a
numărului în condiţiile art. 7 alin. (5), furnizorul donor va răspunde
operatorului bazei de date administrative centralizate, care va transmite
răspunsul furnizorului acceptor. Refuzul cererii de portare va fi justificat în
conformitate cu prevederile alin. (2).
(2) Furnizorul donor poate refuza realizarea portarii
numărului în următoarele cazuri:
a) cererea nu este completă sau este completată în
mod eronat;
b) datele de identificare a abonatului sunt incorecte
sau nu corespund cu numărul a cărui portare se solicită;
c) furnizorul donor nu furnizează servicii prin
intermediul numărului respectiv;
d) numărul nu face parte din blocurile de numere care pot fi portate;
e) au fost primite mai multe cereri de portare pentru
acelaşi număr;
f) în cazul numerelor utilizate pentru furnizarea de
servicii de telefonie mobilă, cartela SIM sau terminalul CDMA este declarat
pierdut ori furat;
g) în cazul numerelor
utilizate pentru furnizarea de servicii de telefonie mobilă pentru care plata
apelurilor se realizează în avans, de la numărul respectiv nu a fost originat
şi la numărul respectiv nu a fost primit nici un apel;
h) din motive legate de apărarea
naţională, siguranţa naţională sau ordinea publică.
(3) Nu pot constitui motive de refuz al cererii de
portare a numărului:
a) existenţa unor datorii ale abonatului către
furnizorul donor;
b) existenţa unei durate minime de încheiere a
contractului;
c) suspendarea furnizării serviciului prin
intermediul numărului respectiv.
Art. 9. - (1) In cazul revocării de către abonat a
cererii de portare a numărului, furnizorul acceptor are obligaţia de a informa
operatorul bazei de date centralizate, care va transmite informaţia
furnizorului donor.
(2) Cererea de portare a numărului nu poate fi
revocată după transmiterea de către furnizorul donor a acceptării către
operatorul bazei de date centralizate. In acest caz portarea numărului va fi
finalizată, urmând să fie iniţiat, la cererea abonatului, un nou proces de
portare.
(3) Furnizorul donor are obligaţia de a păstra
informaţiile necesare reluării furnizării serviciului prin intermediul
numărului portat cel puţin 24 de ore după finalizarea procesului de portare.
Art. 10. - (1) Procesul de portare a numărului va fi
finalizat în termen de maximum 10 zile lucrătoare de la data transmiterii unei
cereri acceptate atât de furnizorul acceptor, cât şi de furnizorul donor, cu
excepţia următoarelor cazuri:
a) abonatul solicită ca
portarea să se realizeze într-un termen mai lung;
b) conectarea abonatului şi începerea furnizării
serviciilor de telefonie destinate publicului de către furnizorul acceptor se
realizează într-un termen mai lung.
(2) Termenele în care trebuie
finalizată fiecare etapă a procesului de portare şi modalităţile de transmitere
a informaţiilor cu privire la procesul de portare se stabilesc prin condiţiile
tehnice şi comerciale de implementare a portabilităţii numerelor.
(3) Furnizorul acceptor are
obligaţia de a informa abonatul, după primirea confirmării furnizorului donor,
cu privire la momentul realizării portarii numărului, precum şi obligaţia de a
informa atât abonatul, cât şi operatorul bazei de date centralizate cu privire
la finalizarea procesului de portare.
(4) Operatorul bazei de date centralizate va informa
toţi furnizorii care originează apeluri cu privire la finalizarea procesului de
portare şi va actualiza baza de date administrativă centralizată şi baza de
date de referinţă centralizată.
Art. 11. - (1) Contractul încheiat între furnizorul
donor şi abonat cu privire la furnizarea serviciilor prin intermediul numărului
portat încetează în momentul finalizării procesului de portare, urmând ca din
acest moment serviciile să fie furnizate prin intermediul numărului portat de
către furnizorul acceptor, în conformitate cu prevederile contractului încheiat în prealabil între
furnizorul acceptor şi abonat.
(2) Prevederile alin. (1) nu aduc atingere obligaţiilor
abonatului şi furnizorului donor rezultate din prevederile contractului
încheiat între aceştia, născute şi neexecutate anterior încetării acestuia.
CAPITOLUL III
Drepturile şi obligaţiile furnizorului donor şi ale
furnizorului acceptor
Art. 12. - (1) Furnizorul donor nu poate condiţiona portarea unui număr de plata de către abonat a
unor tarife suplimentare asociate procesului de portare.
(2) Furnizorul donor iniţial nu poate asigna altui
abonat numărul portat, până la primirea informaţiei privind eliberarea
numărului, în conformitate cu prevederile art. 13 alin.
(3).
Art. 13. - (1) Furnizorul acceptor are obligaţia de a
nu schimba, în urma portarii, destinaţia numărului prevăzută în Planul naţional
de numerotatie.
(2) In cazul originarii apelurilor de la un număr
portat, datele de identificare a liniei apelante ce vor fi prezentate sunt cele
corespunzătoare numărului portat.
(3) In termen de 5 zile de la încetarea contractului
dintre abonat şi furnizorul acceptor cu privire la furnizarea de servicii prin
intermediul unui număr portat, furnizorul acceptor are obligaţia de a informa
furnizorul donor iniţial sau, în cazul prevăzut la art. 14 alin. (1), ANRC cu
privire la eliberarea numărului portat, prin intermediul operatorului bazei de
date administrative centralizate.
(4) Furnizorul acceptor nu are dreptul de a reasigna
numărul portat după încetarea contractului având ca obiect furnizarea de
servicii prin intermediul numărului respectiv.
Art. 14. - (1) In cazul încetării dreptului
furnizorului donor iniţial de a utiliza, pe baza licenţei de utilizare a
resurselor de numerotatie, un anumit număr portat, furnizorul acceptor şi
abonatul acestuia au dreptul de a utiliza în continuare acest număr, dacă este
posibil din punct de vedere tehnic, până la încetarea furnizării serviciului de
către furnizorul acceptor prin intermediul numărului respectiv.
(2) In situaţia în care ANRC realocă, prin licenţa de
utilizare a resurselor de numerotatie, blocul de numere care conţine numărul
portat, titularul licenţei de utilizare a resurselor de numerotatie va fi
considerat furnizor donor iniţial.
CAPITOLUL IV
Rutarea apelurilor către numerele portate
Art. 15. - (1) Furnizorii care originează apeluri au
obligaţia de a asigura rutarea apelurilor către numerele portate.
(2) In cazul în care furnizorul
care originează apelurile nu dispune de mijloacele necesare pentru realizarea
rutării, acesta are obligaţia de a achiziţiona servicii de rutare a apelurilor
către numerele portate de la un terţ.
Art. 16. - (1) In vederea rutării apelurilor către
numerele portate se vor utiliza informaţiile conţinute în baza de date de
referinţă centralizată.
(2) Accesul furnizorilor care originează apeluri la
baza de date de referinţă centralizată se realizează în mod nediscriminatoriu.
(3) Rutarea apelurilor către
numerele portate se realizează prin intermediul bazelor de date operaţionale
ale furnizorilor, constituite şi actualizate pe baza informaţiilor conţinute în
baza de date de referinţă centralizată.
Art. 17. - (1) Metoda de rutare utilizată pentru
implementarea portabilităţii numerelor între reţele este ACQ.
(2) In cazurile stabilite prin condiţiile tehnice şi
comerciale de implementare a portabilităţii numerelor, furnizorul care
originează apelul va putea utiliza, cu suportarea tuturor costurilor suplimentare, metoda de rutare OR.
(3) Metoda de rutare utilizată în interiorul
reţelelor pentru implementarea portabilităţii numerelor se stabileşte de
fiecare furnizor.
Art. 18. - (1) Informaţia de rutare va fi transmisă
prin intermediul adreselor concatenate, numărul de rutare şi numărul apelat
fiind transmise împreună în câmpul de semnalizare „Called Party Number".
(2) Numerele de rutare se alocă furnizorilor acceptori
pe baza unei proceduri stabilite de ANRC.
CAPITOLUL V
Costuri şi tarife
Art. 19. - (1) Fiecare furnizor
care originează apeluri va suporta propriile costuri asociate implementării
portabilităţii numerelor, inclusiv costurile interfeţelor cu bazele de date
centralizate.
(2) Costurile furnizorului donor determinate de
portarea numărului, inclusiv cele administrative, vor putea fi recuperate de la
furnizorul acceptor. Tarifele percepute furnizorului acceptor de către
furnizorul donor nu vor depăşi:
a) 13 euro pentru fiecare număr portat, în cazul
portabilităţii numerelor geografice şi al portabilităţii numerelor
nongeografice, altele decât cele pentru servicii de telefonie mobilă;
b) 11 euro pentru fiecare număr portat, în cazul
portabilităţii numerelor nongeografice pentru servicii de telefonie mobilă.
(3) Tarifele prevăzute la alin. (2) nu includ taxa pe
valoarea adăugată.
(4) In cazul utilizării metodei de rutare OR
furnizorul care originează apelul va datora tariful de interconectare în
vederea terminării apelurilor furnizorului acceptor, tariful de interconectare
în vederea tranzitului comutat şi tariful ce reflectă utilizarea funcţiilor de
portabilitate furnizorului donor iniţial, precum şi alte tarife suplimentare
determinate de utilizarea acestei metode de rutare.
(5) Furnizorul acceptor va suporta costurile interne
determinate de portarea numărului.
Art. 20. - (1) In cazul în care furnizorii acceptori
percep utilizatorilor finali tarife pentru furnizarea serviciului de
portabilitate a numerelor, acestea vor fi accesibile.
(2) Tarifele apelurilor către numerele portate vor fi
stabilite de furnizorii care originează apeluri.
CAPITOLUL VI
Informarea utilizatorilor finali
Art. 21. - (1) Furnizorii de servicii de telefonie
destinate publicului au obligaţia de a pune la dispoziţie utilizatorilor
finali, la solicitarea acestora, cu titlu gratuit, informaţii detaliate, clare
şi actualizate cu privire la serviciul de portabilitate a numerelor, inclusiv
referitoare la tarifele practicate pentru furnizarea acestui serviciu şi pentru
apelurile realizate către numerele portate, atât în scris, cât şi prin apelarea
unui serviciu de relaţii cu clienţii, disponibil cel puţin 40 de ore pe
săptămână.
(2) Modalităţile de informare a utilizatorilor finali
la fiecare apel în cazul originarii apelurilor către numerele portate se stabilesc prin condiţiile
tehnice şi comerciale de implementare a portabilităţii numerelor.
Art. 22. - Operatorul bazei de date administrative
centralizate va pune la dispoziţie publicului, prin intermediul paginii sale de
Internet, informaţii cu privire la numerele portate, în conformitate cu
regulamentul de organizare şi funcţionare a bazei de date administrative
centralizate.
CAPITOLUL VII
Condiţiile tehnice şi comerciale de implementare a
portabilităţii numerelor
Art. 23. - (1) In termen de 15 zile de la data intrării
în vigoare a prezentei decizii se înfiinţează grupul de lucru care va stabili
condiţiile tehnice şi comerciale de implementare a portabilităţii numerelor şi
va monitoriza implementarea portabilităţii numerelor.
(2) Grupul de lucru prevăzut la alin. (1) va fi format
din reprezentanţi ai furnizorilor de servicii de telefonie destinate
publicului, care sunt titulari de licenţe de utilizare a resurselor de
numerotaţie şi care au asignat abonaţilor numere dintre cele prevăzute la art.
4 alin. (1), precum şi ai ANRC şi va fi coordonat de un specialist desemnat de
preşedintele ANRC.
(3) Condiţiile tehnice şi comerciale de implementare
a portabilităţii numerelor vor fi elaborate în conformitate cu prevederile
prezentei decizii şi vor conţine cel puţin următoarele
elemente:
a) specificaţiile tehnice pentru implementarea
portabilităţii numerelor, inclusiv în ceea ce priveşte rutarea mesajelor către
numerele portate;
b) formularul-tip de cerere de portare a numărului;
c) descrierea detaliată a procedurii de administrare a procesului de portare;
d) modalităţile de decontare a costurilor între
furnizori;
e) parametrii de calitate ai serviciului de
portabilitate a numerelor;
f) modalităţile de informare a utilizatorilor finali
la fiecare apei, în cazul originarii apelurilor către numerele portate;
g) procedura de modificare şi completare a condiţiilor
tehnice şi comerciale;
h) regulamentul de organizare şi funcţionare a bazei
de date administrative centralizate.
Art. 24. - (1) In termen de 4 luni de la data înfiinţării, grupul de lucru prevăzut la art. 23 alin. (1) va
propune spre adoptare preşedintelui ANRC condiţiile tehnice şi comerciale de
implementare a portabilităţii numerelor.
(2) In cazul în care grupul de lucru nu propune
condiţiile tehnice şi comerciale de implementare a portabilităţii numerelor în
termenul prevăzut la alin. (1), acestea vor fi stabilite de ANRC.
Art. 25. - (1) In termen de 5 luni de la data adoptării
condiţiilor tehnice şi comerciale de implementare a portabilităţii numerelor,
toţi furnizorii de reţele publice de comunicaţii electronice sau de servicii de
comunicaţii electronice destinate publicului vor modifica şi vor completa în
mod corespunzător acordurile de interconectare sau de acces încheiate anterior.
(2) In acordurile de interconectare
sau de acces încheiate după data adoptării condiţiilor tehnice şi comerciale de
implementare a portabilităţii numerelor se vor introduce clauze specifice
privind implementarea portabilităţii numerelor.
CAPITOLUL VIII
Dispoziţii finale
Art. 26. - Modalitatea de
finanţare a activităţilor determinate de realizarea şi administrarea bazei de
date centralizate, precum şi operatorul bazei de date centralizate vor fi
stabilite de către ANRC.
Art. 27. - Prezenta decizie se publică în Monitorul
Oficial al României, Partea I, şi intră în vigoare la 3 zile de la data publicării.
Preşedintele Autorităţii Naţionale de Reglementare în
Comunicaţii,
Dan Cristian Georgescu