Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

DECIZIE Nr

DECIZIE   Nr. 16 din 22 ianuarie 2002

referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 31 alin. 2 din anexa nr. 2 (Regulamentul-cadru al asociatiilor de proprietari) la Legea locuintei nr. 114/1996, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, si ale art. 2 alin. (3), ale art. 11 alin. (1) si ale art. 20 alin. (3) din Legea nr. 146/1997 privind taxele judiciare de timbru, cu modificarile si completarile ulterioare

ACT EMIS DE: CURTEA CONSTITUTIONALA

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 127 din 18 februarie 2002


SmartCity3


    Nicolae Popa          - presedinte
    Nicolae Cochinescu    - judecator
    Constantin Doldur     - judecator
    Kozsokar Gabor        - judecator
    Serban Viorel Stanoiu - judecator
    Lucian Stangu         - judecator
    Ioan Vida             - judecator
    Gabriela Ghita        - procuror
    Vlad Mihai Cercel     - magistrat-asistent

    Pe rol se afla solutionarea exceptiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 31 alin. 2 din anexa nr. 2 (Regulamentul-cadru al asociatiilor de proprietari) la Legea locuintei nr. 114/1996, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, si ale art. 2 alin. (3), ale art. 11 alin. (1) si ale art. 20 alin. (3) din Legea nr. 146/1997 privind taxele judiciare de timbru, cu modificarile si completarile ulterioare, exceptie ridicata de Filofteia Ciobanu in Dosarul nr. 434/R/2001 al Curtii de Apel Brasov - Sectia civila.
    Dezbaterile au avut loc in sedinta publica din 15 ianuarie 2002, in prezenta autorului exceptiei si a reprezentantului Ministerului Public, si au fost consemnate in incheierea din aceeasi data, cand Curtea a amanat pronuntarea, in vederea depunerii de concluzii scrise de catre autorul exceptiei, pentru data de 22 ianuarie 2002.

    CURTEA,
avand in vedere actele si lucrarile dosarului, constata urmatoarele:
    Prin Incheierea din 12 iulie 2001, pronuntata in Dosarul nr. 434/R/2001, Curtea de Apel Brasov - Sectia civila a sesizat Curtea Constitutionala cu exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 31 alin. 2 din anexa nr. 2 (Regulamentul-cadru al asociatiilor de proprietari) la Legea locuintei nr. 114/1996, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, si ale art. 2 alin. (3), art. 11 alin. (1) si ale art. 20 alin. (3) din Legea nr. 146/1997 privind taxele judiciare de timbru, cu modificarile si completarile ulterioare, exceptie ridicata de Filofteia Ciobanu in cadrul unui recurs impotriva hotararii prin care autorul exceptiei a fost obligat fata de Asociatia de proprietari de apartamente nr. 55 Brasov la plata cotei-parti din cheltuielile comune de intretinere neachitate.
    In motivarea exceptiei de neconstitutionalitate autorul acesteia sustine ca dispozitiile art. 31 alin. 2 din anexa nr. 2 la Legea nr. 114/1996, republicata, sunt neconstitutionale in masura in care il declara vinovat pe proprietarul pe care chiar statul, prin organele sale, l-a lipsit de venituri, fiind pus astfel intr-o imposibilitate materiala obiectiva de a-si executa obligatia de plata a cotei-parti din cheltuielile comune de intretinere. Textul de lege criticat contravine prevederilor art. 1 alin. (3) din Constitutie, privind garantarea demnitatii omului si a dreptatii ca valori supreme, ale art. 43, ce instituie obligatia statului de a proteja social persoana lipsita de mijloace de existenta, precum si ale art. 25 alin. (1) din Declaratia Universala a Drepturilor Omului. Autorul exceptiei se considera "victima abuzului de stat", fiind inlaturat ilegal din functie si din profesie in anul 1993 si nefiind repus in drepturi nici pana in prezent.
    In ceea ce priveste dispozitiile art. 2 alin. (3) si ale art. 11 alin. (1) din Legea nr. 146/1997, autorul exceptiei sustine ca acestea contravin prevederilor art. 1 alin. (3) si ale art. 16 din Constitutie, precum si ale art. 6 din Conventia pentru apararea drepturilor omului si a libertatilor fundamentale. Astfel, obligatia platii taxei de timbru catre stat este neconstitutionala in cazul unei persoane care a ajuns in imposibilitate de plata datorita institutiilor statului. Pe de alta parte, principiul constitutional al egalitatii in fata legii este incalcat in conditiile in care asociatia de proprietari este scutita de plata taxei de timbru in cazul introducerii unei actiuni impotriva unei persoane aflate in imposibilitate de plata, in timp ce aceasta persoana nu este scutita de taxa de timbru in cazul exercitarii cailor de atac.
    Dispozitiile art. 20 alin. (3) din Legea nr. 146/1997, care prevad sanctiunea anularii actiunii sau cererii in cazul neplatii taxei de timbru, sunt considerate neconstitutionale in raport cu prevederile art. 1 alin. (3), ale art. 24 si 128 din Constitutie si cu prevederile art. 6 din Conventia pentru apararea drepturilor omului si a libertatilor fundamentale. Autorul exceptiei sustine ca aceasta sanctiune, care are ca efect impiedicarea judecarii cererii sale si a exercitarii pe aceasta cale a dreptului la aparare, este neconstitutionala in conditiile in care nu el, ci statul este vinovat de situatia in care se afla.
    Curtea de Apel Brasov - Sectia civila, exprimandu-si opinia, apreciaza ca exceptia de neconstitutionalitate ridicata in ceea ce priveste art. 31 alin. 2 din anexa nr. 2 la Legea nr. 114/1996, republicata, este neintemeiata, intrucat nu este admisibil ca o persoana sa nu achite cheltuielile de intretinere a locuintei, iar acestea sa fie suportate de alte persoane. Asociatia de proprietari este reprezentanta tuturor proprietarilor, avand in aceasta calitate dreptul de a formula cereri de chemare in judecata pentru neplata cheltuielilor comune de intretinere, iar acest drept nu contravine Constitutiei.
    In ceea ce priveste dispozitiile art. 2 alin. (3), ale art. 11 alin. (1) si ale art. 20 alin. (3) din Legea nr. 146/1997 instanta de judecata opineaza ca "acestea exced cadrului procesual".
    In concluzie, instanta apreciaza ca exceptia de neconstitutionalitate este neintemeiata.
    Potrivit dispozitiilor art. 24 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, republicata, incheierea de sesizare a fost comunicata presedintilor celor doua Camere ale Parlamentului si Guvernului, pentru a-si exprima punctele de vedere asupra exceptiei de neconstitutionalitate ridicate.
    Guvernul, in punctul sau de vedere, apreciaza ca exceptia de neconstitutionalitate este nefondata. Dispozitiile art. 31 alin. 2 din anexa nr. 2 la Legea nr. 114/1996, republicata, sunt conforme cu prevederile art. 1 alin. (3) din Constitutie, obligatia de plata a cheltuielilor comune de intretinere si dreptul asociatiei de proprietari de a chema in judecata proprietarul vinovat de neplata cheltuielilor comune neincalcand principiile consacrate de prevederea constitutionala. De asemenea, textele criticate nu contravin nici prevederilor art. 43 din Constitutie, intrucat asociatia de proprietari, fiind o persoana juridica privata, ii reprezinta pe toti membrii ei si este indreptatita, in aceasta calitate, sa introduca actiuni in justitie pentru neplata cheltuielilor comune.
    In privinta dispozitiilor Legii nr. 146/1997 Guvernul invoca jurisprudenta constanta a Curtii Constitutionale, prin care au fost respinse exceptiile de neconstitutionalitate privind dispozitii din aceasta lege.
    Presedintii celor doua Camere ale Parlamentului nu au comunicat punctele lor de vedere.

    CURTEA,
examinand incheierea de sesizare, punctul de vedere exprimat de Guvern, raportul intocmit de judecatorul-raportor, sustinerile autorului exceptiei, concluziile procurorului, dispozitiile legale criticate, raportate la prevederile Constitutiei, precum si dispozitiile Legii nr. 47/1992, republicata, retine urmatoarele:
    Curtea Constitutionala a fost legal sesizata si este competenta, potrivit dispozitiilor art. 144 lit. c) din Constitutie, precum si ale art. 1 alin. (1), ale art. 2, 3, 12 si 23 din Legea nr. 47/1992, republicata, sa solutioneze exceptia de neconstitutionalitate ridicata.
    Obiectul exceptiei de neconstitutionalitate il constituie dispozitiile art. 31 alin. 2 din anexa nr. 2 (Regulamentul-cadru al asociatiilor de proprietari) la Legea locuintei nr. 114/1996, republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 393 din 31 decembrie 1997, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si ale art. 2 alin. (3), ale art. 11 alin. (1) si ale art. 20 alin. (3) din Legea nr. 146/1997 privind taxele judiciare de timbru, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 173 din 29 iulie 1997, cu modificarile si completarile ulterioare, dispozitii legale care la data pronuntarii incheierii de sesizare a Curtii Constitutionale aveau urmatorul cuprins:
    - art. 31 alin. 2 din anexa nr. 2 (Regulamentul-cadru al asociatiilor de proprietari) la Legea locuintei nr. 114/1996, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare: "Asociatia de proprietari are dreptul de a actiona in justitie pe orice proprietar care se face vinovat de neplata cheltuielilor comune, inclusiv a celor neprevazute, timp de mai mult de 90 de zile de la termenul stabilit.";
    - art. 2 alin. (3) din Legea nr. 146/1997 privind taxele judiciare de timbru, cu modificarile si completarile ulterioare: "Valoarea la care se calculeaza taxa de timbru este cea declarata in actiune sau in cerere. Daca aceasta valoare este contestata sau apreciata de instanta ca derizorie, evaluarea se va face potrivit normelor metodologice prevazute la art. 28 alin. (2) din prezenta lege.";
    - art. 11 alin. (1) din Legea nr. 146/1997 privind taxele judiciare de timbru, cu modificarile si completarile ulterioare: "Cererile pentru exercitarea cailor ordinare de atac impotriva hotararilor judecatoresti se taxeaza cu 50% din:
    - taxa datorata pentru cererea sau actiunea neevaluabila in bani, solutionata de prima instanta;
    - taxa datorata la suma contestata, in cazul cererilor si actiunilor evaluabile in bani.";
    - art. 20 alin. (3) din Legea nr. 146/1997 privind taxele judiciare de timbru, cu modificarile si completarile ulterioare: "Neindeplinirea obligatiei de plata pana la termenul stabilit se sanctioneaza cu anularea actiunii sau a cererii."
    Ulterior datei sesizarii Curtii Constitutionale a fost emisa Ordonanta Guvernului nr. 34/2001 pentru modificarea si completarea Legii nr. 146/1997 privind taxele judiciare de timbru, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 511 din 28 august 2001. Prin art. I pct. 3 din ordonanta textul art. 11 din Legea nr. 146/1997 a fost modificat, alin. (1) avand in prezent urmatorul cuprins: "Cererile pentru exercitarea apelului sau recursului impotriva hotararilor judecatoresti se taxeaza cu 50% din:
    - taxa datorata pentru cererea sau actiunea neevaluabila in bani, solutionata de prima instanta;
    - taxa datorata la suma contestata, in cazul cererilor si actiunilor evaluabile in bani."
    Ordonanta Guvernului nr. 34/2001 a intrat in vigoare la data publicarii ei in Monitorul Oficial al Romaniei, 28 august 2001. Curtea Constitutionala, prin Decizia Plenului nr. III din 31 octombrie 1995 privind judecarea constitutionalitatii unei dispozitii legale modificate ulterior invocarii exceptiei, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 259 din 9 noiembrie 1995, a statuat ca in cazul modificarii unei dispozitii legale atacate pana la data solutionarii exceptiei Curtea este competenta sa se pronunte daca textul atacat, in noua sa redactare, mentine solutia legislativa de principiu, anterioara modificarii, motivele de neconstitutionalitate ramanand aceleasi. In cazul de fata modificarile aduse dispozitiilor art. 11 alin. (1) din Legea nr. 146/1997 nu vizeaza substanta reglementarii, solutia legislativa de principiu, precum si motivele de neconstitutionalitate invocate de autorul exceptiei ramanand aceleasi. In consecinta, Curtea urmeaza sa se pronunte asupra dispozitiilor art. 11 alin. (1) din Legea nr. 146/1997, in redactarea actuala.
    In sustinerea exceptiei autorul acesteia a invocat incalcarea urmatoarelor prevederi constitutionale:
    - art. 1 alin. (3): "Romania este stat de drept, democratic si social, in care demnitatea omului, drepturile si libertatile cetatenilor, libera dezvoltare a personalitatii umane, dreptatea si pluralismul politic reprezinta valori supreme si sunt garantate.";
    - art. 16 alin. (1): "Cetatenii sunt egali in fata legii si a autoritatilor publice, fara privilegii si fara discriminari.";
    - art. 24: "(1) Dreptul la aparare este garantat.
    (2) In tot cursul procesului, partile au dreptul sa fie asistate de un avocat, ales sau numit din oficiu.";
    - art. 43: "(1) Statul este obligat sa ia masuri de dezvoltare economica si de protectie sociala, de natura sa asigure cetatenilor un nivel de trai decent.
    (2) Cetatenii au dreptul la pensie, la concediu de maternitate platit, la asistenta medicala in unitatile sanitare de stat, la ajutor de somaj si la alte forme de asistenta sociala prevazute de lege.";
    - art. 128: "Impotriva hotararilor judecatoresti, partile interesate si Ministerul Public pot exercita caile de atac, in conditiile legii."
    De asemenea, se invoca si incalcarea urmatoarelor dispozitii din acte internationale:
    - art. 25 alin. (1) din Declaratia Universala a Drepturilor Omului: "Orice persoana are dreptul la un nivel de viata corespunzator asigurarii sanatatii sale, bunastarii proprii si a familiei, cuprinzand hrana, imbracamintea, locuinta, ingrijirea medicala, precum si serviciile sociale necesare, are dreptul la asigurare in caz de somaj, de boala, de invaliditate, vaduvie, batranete sau in alte cazuri de pierdere a mijloacelor de subzistenta ca urmare a unor imprejurari independente de vointa sa.";
    - art. 6 din Conventia pentru apararea drepturilor omului si a libertatilor fundamentale: "1. Orice persoana are dreptul la judecarea in mod echitabil, in mod public si intr-un termen rezonabil a cauzei sale, de catre o instanta independenta si impartiala, instituita de lege, care va hotari fie asupra incalcarii drepturilor si obligatiilor sale cu caracter civil, fie asupra temeiniciei oricarei acuzatii in materie penala indreptate impotriva sa. Hotararea trebuie sa fie pronuntata in mod public, dar accesul in sala de sedinta poate fi interzis presei si publicului pe intreaga durata a procesului sau a unei parti a acestuia in interesul moralitatii, al ordinii publice, ori al securitatii nationale intr-o societate democratica, atunci cand interesele minorilor sau protectia vietii private a partilor la proces o impun, sau in masura considerata absolut necesara de catre instanta atunci cand, in imprejurari speciale, publicitatea ar fi de natura sa aduca atingere intereselor justitiei.
    2. Orice persoana acuzata de o infractiune este prezumata nevinovata pana ce vinovatia sa va fi legal stabilita.
    3. Orice acuzat are, in special, dreptul:
    a) sa fie informat, in termenul cel mai scurt, intr-o limba pe care o intelege si in mod amanuntit, asupra naturii si cauzei acuzatiei aduse impotriva sa;
    b) sa dispuna de timpul si de inlesnirile necesare pregatirii apararii sale;
    c) sa se apere el insusi sau sa fie asistat de un aparator ales de el si, daca nu dispune de mijloacele necesare pentru a plati un aparator, sa poata fi asistat in mod gratuit de un avocat din oficiu, atunci cand interesele justitiei o cer;
    d) sa intrebe sau sa solicite audierea martorilor acuzarii si sa obtina citarea si audierea martorilor apararii in aceleasi conditii ca si martorii acuzarii;
    e) sa fie asistat in mod gratuit de un interpret, daca nu intelege sau nu vorbeste limba folosita la audiere."
    Examinand exceptia de neconstitutionalitate, Curtea Constitutionala constata ca aceasta este nefondata.
    In ceea ce priveste dispozitiile art. 31 alin. 2 din anexa nr. 2 la Legea nr. 114/1996, republicata, Curtea retine ca prin apartenenta lor la o asociatie de proprietari, fiecare dintre acestia are obligatia de a achita cota ce ii revine din cheltuielile comune, legate de administrarea, intretinerea si reparatiile proprietatii comune. Asadar, plata de catre membrii asociatiilor de proprietari a cheltuielilor comune nu este o obligatie instituita de stat si in folosul statului, ci constituie o obligatie civila, izvorata din acordul de asociere si din relatiile contractuale stabilite intre asociatie, in numele membrilor, si furnizorii serviciilor de interes comun. Avand in vedere natura juridica civila a acestei obligatii, de a contribui la cheltuielile comune de intretinere, si tinand seama de faptul ca nici prevederile art. 1 alin. (3) si ale art. 43 din Constitutie si nici cele ale art. 25 alin. (1) din Declaratia Universala a Drepturilor Omului nu prevad obligatia statului de a interveni cu masuri de exonerare de raspundere a unei persoane pentru neindeplinirea obligatiilor contractuale asumate de aceasta, Curtea constata ca nu poate fi primita sustinerea autorului exceptiei ca dispozitiile art. 31 alin. 2 din anexa nr. 2 la Legea nr. 114/1996, republicata, prin care este recunoscut dreptul asociatiei de proprietari de a actiona in justitie pe proprietarii care nu isi indeplinesc aceasta obligatie, sunt neconstitutionale.
    In ceea ce priveste sustinerea autorului exceptiei ca termenul "vinovat", folosit in art. 31 alin. 2 din anexa nr. 2 la Legea nr. 114/1996, republicata, este neconstitutional in masura in care il include pe proprietarul care a fost pus in imposibilitate de a-si executa obligatia din cauza actiunii culpabile a organelor statului, Curtea constata ca aceasta priveste o problema de interpretare a legii, care, potrivit art. 2 alin. (3) din Legea nr. 47/1992, republicata, nu intra in competenta sa, ci in competenta exclusiva a instantelor judecatoresti, acestea urmand sa aprecieze daca autorului exceptiei i se poate imputa sau nu vreo culpa in neachitarea cotei-parti din cheltuielile de intretinere.
    In ceea ce priveste dispozitiile art. 2 alin. (3) si ale art. 11 alin. (1) din Legea nr. 146/1997, acestea reglementeaza modul de calcul al taxei de timbru si, respectiv, cuantumul acesteia in cazul exercitarii apelului sau recursului. Curtea constata ca aceste dispozitii nu contravin prevederilor art. 1 alin. (3) din Constitutie, intrucat instituirea taxelor de timbru reprezinta o aplicare a principiului consacrat la art. 53 alin. (1) din Constitutie, conform caruia cetatenii au obligatia sa contribuie prin impozite si taxe la cheltuielile publice. Asa cum s-a statuat in mod constant in jurisprudenta Curtii Constitutionale, este legal si firesc ca justitiabilii care trag un folos nemijlocit din activitatea desfasurata de instantele judecatoresti sa contribuie la acoperirea cheltuielilor acestora. In acest sens sunt, de exemplu, Decizia nr. 7 din 2 martie 1993, ramasa definitiva prin Decizia nr. 39 din 7 iulie 1993, ambele publicate in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 179 din 27 iulie 1993, si Decizia nr. 30 din 23 februarie 1999, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 178 din 26 aprilie 1999.
    In acelasi sens Curtea retine ca nici dispozitiile art. 6 din Conventia pentru apararea drepturilor omului si a libertatilor fundamentale nu sunt incalcate, intrucat aceste dispozitii nu instituie vreo interdictie cu privire la instituirea taxelor de timbru.
    In ceea ce priveste sustinerea autorului exceptiei privind incalcarea principiului egalitatii, consacrat de dispozitiile art. 16 alin. (1) din Constitutie, intrucat asociatia de proprietari este scutita de taxa de timbru, in timp ce proprietarul nu beneficiaza de aceasta scutire, Curtea constata ca si aceasta este nefondata. In jurisprudenta Curtii Constitutionale s-a stabilit ca "instituirea unor exceptii de la regula generala a platii taxelor judiciare de timbru (scutiri de plata taxei) nu constituie o discriminare sau o atingere adusa acestui principiu constitutional. Potrivit art. 138 alin. (1) din Constitutie, <<Impozitele, taxele si orice alte venituri ale bugetului de stat si ale bugetului asigurarilor sociale de stat se stabilesc numai prin lege>>, fiind, asadar, la latitudinea legiuitorului sa stabileasca scutiri de taxe sau impozite, avand in vedere situatii diferite, fara ca prin aceasta sa se aduca atingere principiului egalitatii in drepturi. Plata unor taxe sau impozite nu reprezinta un drept, ci o obligatie constitutionala a cetatenilor, prevazuta de art. 53 alin. (1) din Legea fundamentala, in conformitate cu care <<Cetatenii au obligatia sa contribuie, prin impozite si taxe, la cheltuielile publice.>>" In acest sens este, de exemplu, Decizia nr. 175 din 26 septembrie 2000, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 702 din 28 decembrie 2000.
    In ceea ce priveste dispozitiile art. 20 alin. (3) din Legea nr. 146/1997, care prevad anularea actiunii sau cererii in cazul neplatii taxei de timbru, acestea nu contravin, asa cum sustine autorul exceptiei, prevederilor art. 24 din Constitutie, referitoare la dreptul la aparare, ale art. 128, referitoare la folosirea cailor de atac, si ale art. 6 din Conventia pentru apararea drepturilor omului si a libertatilor fundamentale, referitoare la dreptul la un proces echitabil, intrucat anularea actiunii sau cererii, in cazul prevazut de textul mentionat, constituie o sanctiune normala pentru neindeplinirea indatoririi fundamentale de contributie la cheltuielile publice prin plata taxelor judiciare de timbru.
    In sfarsit, in ceea ce priveste sustinerile autorului exceptiei ca instantele de judecata nu ar trebui sa ii aplice aceste texte legale, deoarece situatia sa de insolvabilitate se datoreaza organelor statului, Curtea retine ca examinarea modului de aplicare a legii de catre instante, in functie de imprejurari ca cele mentionate, nu intra in competenta sa. Asemenea imprejurari pot fi relevante in cadrul procedurilor administrative si judiciare de drept comun, in solutionarea de catre autoritatile publice competente a eventualelor cereri formulate in vederea acordarii de facilitati la plata taxelor de timbru, in baza art. 21 alin. (1) din Legea nr. 146/1997.

    Pentru considerentele expuse, in temeiul art. 144 lit. c) si al art. 145 alin. (2) din Constitutie, precum si al art. 13 alin. (1) lit. A.c), al art. 23 si al art. 25 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, republicata,

    CURTEA
    In numele legii
    DECIDE:

    Respinge exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 31 alin. 2 din anexa nr. 2 (Regulamentul-cadru al asociatiilor de proprietari) la Legea locuintei nr. 114/1996, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, si a celor ale art. 2 alin. (3), art. 11 alin. (1) si ale art. 20 alin. (3) din Legea nr. 146/1997 privind taxele judiciare de timbru, cu modificarile si completarile ulterioare, exceptie ridicata de Filofteia Ciobanu in Dosarul nr. 434/R/2001 al Curtii de Apel Brasov - Sectia civila.
    Definitiva si obligatorie.
    Pronuntata in sedinta publica din data de 22 ianuarie 2002.

        PRESEDINTELE CURTII CONSTITUTIONALE,
              prof. univ. dr. NICOLAE POPA

                              Magistrat asistent,
                              Vlad Mihai Cercel



SmartCity5

COMENTARII la Decizia 16/2002

Momentan nu exista niciun comentariu la Decizia 16 din 2002
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Decizia 16/2002
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu