Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ACORD Nr

ACORD   Nr. 0 din 28 septembrie 2010

între Ministerul Muncii, Familiei si Protectiei Sociale din România, Ministerul Muncii si Securitatii Sociale al Republicii Elene si Ministerul Muncii si Politicii Sociale al Republicii Bulgaria în domeniul conditiilor de munca si al protectiei drepturilor prevazute de legislatia muncii

ACT EMIS DE: ACT INTERNATIONAL

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 732 din 3 noiembrie 2010



Ministerul Muncii, Familiei si Protectiei Sociale din România, Ministerul Muncii si Securitatii Sociale al Republicii Elene si Ministerul Muncii si Politicii Sociale al Republicii Bulgaria, denumite în continuare parti, au convenit urmatoarele:

ARTICOLUL 1

Scop

Scopul prezentului acord de cooperare în domeniul conditiilor de munca si al protectiei drepturilor prevazute de legislatia muncii, denumit în continuare acord de cooperare, este de a stabili un cadru de cooperare permanenta pe probleme administrative, precum si schimbul de informatii dintre parti în domeniile prevazute în prezentul acord de cooperare, asa cum sunt definite la art. 2.

ARTICOLUL 2

Domenii de cooperare

Domeniile incluse în prezentul acord de cooperare sunt în principal urmatoarele:

2.1. Partile vor coopera în domeniul conditiilor de munca ale lucratorilor detasati, în conformitate cu Directiva 96/71/CE a Parlamentului European si a Consiliului din 16 decembrie 1996 privind detasarea lucratorilor în cadrul prestarii de servicii (Jurnalul Oficial nr.L 018 din 21 ianuarie 1997 p. 0001 -0006), denumita în continuare Directiva 96/71/CE, si privind furnizarea reciproca de asistenta tehnica necesara cu privire la cererile motivate de informatii, inclusiv informatii privind cazuri specifice de întreprinderi cu probleme si activitati transnationale presupuse ca ilegale.

2.1.1. Partile vor face schimb de informatii cu privire la reglementarile nationale ale statelor respective (stabilite prin lege, legislatia secundara, acorduri colective general aplicabile sau decizii de arbitraj) în legatura cu urmatoarele aspecte:

a) perioadele maxime de lucru si perioadele minime de odihna;

b) concediile minime anuale platite;

c) plata minima, inclusiv plata orelor suplimentare. Aceste prevederi nu se aplica sistemelor suplimentare de pensii ocupationale;

d) conditiile de trimitere a lucratorilor detasati;

e) sanatatea si securitatea în munca;

f) masuri de protectie cu privire la termenii si conditiile de angajare a femeilor însarcinate sau care au nascut de curând, a copiilor si tinerilor;

g) egalitatea de tratament între barbati si femei si nediscriminarea la locul de munca, în special cu privire la rasa sau origine etnica, culoare, limba, handicap fizic ori mental, cu conditia ca angajatii sa se fi dovedit capabili sa desfasoare orice proiect alocat; origine sociala; angajare cu timp partial de munca, participarea sau neparticiparea în sindicate, convingeri politice sau religioase.

2.1.2. O parte poate solicita oricarei alte parti, pentru motive întemeiate, sa verifice daca întreprinderea care detaseaza lucratori din oricare dintre cele 3 state pe teritoriul oricaruia dintre celelalte doua state detine suficiente resurse materiale si umane pentru a-si dezvolta activitatea si daca aceasta îsi desfasoara activitatea în statul de origine.

2.1.3. In plus, în cadrul stabilit de Directiva 96/71/CE si în masura posibilului, o parte poate solicita oricarei alte parti, pentru motive întemeiate, sa verifice daca lucratorii detasati dintr-o tara terta au permis de munca în statul de origine al întreprinderii care detaseaza.

2.1.4. O parte poate cere oricareia dintre celelalte parti, pentru motive întemeiate, sa realizeze, prin intermediul autoritatilor competente ale celei din urma, inspectii speciale sau sa întocmeasca un raport cu privire la conditiile de munca ale cetatenilor statului partii solicitante ori privind alte aspecte de interes.

2.1.5. Partile îsi vor furniza reciproc asistenta tehnica necesara si vor coopera în vederea prevenirii si combaterii cazurilor de munca nedeclarata.

In cazul în care autoritatile uneia dintre parti identifica cetateni ai statelor celorlalte doua parti care desfasoara munca nedeclarata pe teritoriul statului sau, acestea vor informa autoritatile competente ale partii respective cu privire la identitatea persoanelor depistate, perioada în care au desfasurat munca nedeclarata si masurile luate.

2.2. In domeniul securitatii si sanatatii în munca, partile vor efectua schimb de informatii cu privire la întreprinderile cu sediul central pe teritoriul statului uneia dintre parti, care opereaza pe teritoriul oricaruia dintre celelalte doua state. Fiecare parte va informa în primul rând autoritatea de inspectie a statului de origine al întreprinderii cu privire la aspectele neconforme identificate în acest domeniu si la masurile luate.

2.3. In cazul în care s-au produs accidente de munca pe teritoriul oricaruia dintre cele 3 state, care afecteaza lucratorii unei întreprinderi din oricare stat al celorlalte doua parti, care sunt cetateni ai oricaruia dintre celelalte doua state, partea pe teritoriul careia au avut loc accidentele va informa cealalta parte, din oficiu sau la cererea acesteia din urma, cu privire la rezultatul inspectiilor efectuate si la masurile luate ca urmare a acestor accidente.

2.4. Partile pot solicita asistenta reciproca pentru identificarea întreprinderilor implicate în procesul de inspectie. In plus, acestea pot solicita asistenta reciproca în cazul când întâmpina dificultati în localizarea sediului social al unei întreprinderi sau în identificarea reprezentantului legal al acesteia.

2.5. Partile se vor sprijini reciproc în privinta actiunilor generale referitoare la confirmarea valabilitatii documentelor, care certifica aspecte legate de relatiile de munca, prezentate de catre angajatori sau angajati. Totodata, acestea se vor sprijini reciproc pentru confirmarea valabilitatii documentelor cerute de legislatie, atunci când se efectueaza o inspectie.

ARTICOLUL 3

Depunerea cererii

Cererile si raspunsurile la cererile depuse în baza prezentului acord de cooperare vor fi puse în aplicare prin intermediul urmatoarei proceduri:

a) Cererile de informatii în cadrul prezentului acord de cooperare si cele pentru efectuarea inspectiilor prevazute la art. 2.1.4 vor fi justificate în mod corespunzator.

b) Comunicarea se realizeaza de preferinta prin mijloace electronice.

c) Informatiile si documentele care vor fi diseminate se vor supune regulilor privind sistemul de protectie a datelor personale, în vigoare în fiecare dintre cele 3 state, în conformitate cu normele nationale, ale Uniunii Europene si internationale. Schimbul acestor documente si informatii se va efectua cu respectarea deplina a legislatiei nationale a fiecarui stat.

ARTICOLUL 4

Comitetul mixt de monitorizare

4.1. Partile au convenit sa înfiinteze un comitet mixt de monitorizare pentru a supraveghea implementarea prezentului acord de cooperare. Comitetul mixt de monitorizare, denumit în continuare Comitetul mixt, va fi compus dintr-un numar egal de reprezentanti ai partilor si va fi prezidat alternativ de catre fiecare parte pentru o perioada de presedintie de un an.

4.2. Comitetul mixt trebuie sa se întruneasca cel putin o data pe an si îsi va desfasura reuniunile în statul partii care detine presedintia comitetului la momentul respectiv si va avea urmatoarele atributii:

a) sa rezolve toate problemele care pot aparea pe perioada implementarii prezentului acord de cooperare;

b) sa stabileasca, daca este necesar, reuniuni speciale în baza prezentului acord de cooperare, cu exceptia reuniunilor periodice mentionate la paragraful 4.2 al prezentului articol;

c) sa monitorizeze si sa evalueze rezultatele, precum si sa prezinte propuneri relevante;

d) sa schimbe informatii cu privire la modificarile legislative referitoare la prezentul acord de cooperare.

4.3. Comitetul mixt poate sa invite la lucrarile sale reprezentanti ai institutiilor sau ai organizatiilor subordonate partilor ori ai altor institutii din cele 3 state si/sau ai altor institutii ale Uniunii Europene, implicate în realizarea obiectivelor prezentului acord de cooperare, precum si reprezentanti ai partenerilor sociali.

4.4. Daca se considera necesar, partile vor face schimb de angajati/functionari publici, îsi vor coordona actiunile si vor stabili grupuri de lucru.

ARTICOLUL 5

Resurse financiare

Daca nu se convine altfel, resursele financiare legate de realizarea activitatilor în baza prezentului acord de cooperare, inclusiv costurile de transport international, cazare, diurna, vor fi furnizate de catre partea trimitatoare respectiva, în conformitate cu legislatia nationala în vigoare.

Costurile pentru organizarea reuniunilor Comitetului mixt de monitorizare vor fi suportate de statul gazda.

ARTICOLUL 6

Autoritati competente

Activitatile privind planificarea, coordonarea si implementarea prezentului acord de cooperare intra în responsabilitatea urmatoarelor institutii:

- Agentia Executiva Inspectoratul General al Muncii, aflata în subordinea Ministerului Muncii si Politicii Sociale, pentru Republica Bulgaria;

- Inspectoratul Muncii, aflat în subordinea Ministerului Muncii si Securitatii Sociale, pentru Republica Elena; si

- Inspectia Muncii, aflata în subordinea Ministerului Muncii, Familiei si Protectiei Sociale, pentru România.

ARTICOLUL 7

Intrarea în vigoare

Prezentul acord de cooperare va intra în vigoare la data ultimei notificari prin care partile se informeaza reciproc, pe cale diplomatica, asupra îndeplinirii procedurilor nationale legale necesare pentru intrarea sa în vigoare.

ARTICOLUL 8

Dispozitii finale

8.1. Prezentul acord de cooperare este încheiat pe o perioada nedeterminata.

8.2. Prezentul acord de cooperare poate fi modificat si/sau completat oricând cu acordul scris al partilor. Modificarile vor intra în vigoare în baza aceleiasi proceduri mentionate la art. 7.

8.3. Fiecare parte poate în orice moment sa se retraga din prezentul acord de cooperare printr-o notificare scrisa trimisa pe cale diplomatica celorlalte parti. In acest caz, acordul de cooperare îsi va înceta valabilitatea pentru aceasta parte în termen de 3 luni de la data primirii ultimei notificari de catre celelalte parti.

Semnat la Sofia la 30 septembrie 2010, în 3 exemplare originale, fiecare în limbile româna, greaca, bulgara si engleza, toate textele fiind egal autentice. In cazul unor divergente de interpretare a prezentului acord de cooperare, va prevala textul în limba engleza.

Pentru Ministerul Muncii, Familiei si Protectiei Sociale din România,

Ioan Nelu Botis,

ministrul muncii, familiei si protectiei sociale

Pentru Ministerul Muncii si Securitatii Sociale al Republicii Elene,

Georgios Koutroumanis,

ministrul adjunct al muncii si securitatii sociale

Pentru Ministerul Muncii si Politicii Sociale al Republicii Bulgaria,

Totyu Mladenov,

ministrul muncii si politicii sociale


SmartCity5

COMENTARII la Acord 0/2010

Momentan nu exista niciun comentariu la Acord 0 din 2010
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu