Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

DECIZIE Nr

DECIZIE   Nr. 188 din 29 decembrie 1998

referitoare la constitutionalitatea Legii privind abilitarea Guvernului de a emite ordonante

ACT EMIS DE: CURTEA CONSTITUTIONALA

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 521 din 31 decembrie 1998


SmartCity3


    Curtea Constitutionala a fost sesizata in vederea declansarii controlului de constitutionalitate, potrivit dispozitiilor art. 144 lit. a) din Constitutie, asupra Legii privind abilitarea Guvernului de a emite ordonante. Sesizarea este semnata de un grup de 54 de deputati, si anume: Adrian Nastase, Miron Tudor Mitrea, Acsinte Gaspar, Florian Bercea, Gheorghe Valceanu, Neculai Grigoras, Gheorghe Romeo Leonard Cazan, Marin Cristea, Ion Honcescu, Hildegard Puwak, Petru Bejinariu, Nicolae Napoleon Antonescu, Alexandru Albu, Vasile Panteliuc, Marina Ionescu, Vasile Candea, Nicu Ionita, Alexandru Lapusan, Daniela Bartos, Petre Naidin, Viorica Afrasinei, Gheorghe Ana, Romulus Neagu, Traian Sabau, Mihai Nicolescu, Dumitru Popescu, Eugen Nicolicea, Ion Munteanu, Victor Neagu, Gheorghe Ionescu, Florian Serac, Ion Pirgaru, Ioan Bivolaru, Dumitru Buzatu, Ovidiu Sincai, Gheorghe Ana, Ecaterina Andronescu, Ion Giurescu, Petru Serban Mihailescu, Gabriel Bivolaru, Marian Ianculescu, Gheorghe Oana, Romulus Ion Moucha, Carmen Dumitriu, Victor Traian Mihu, Mihai Hlinschi, Simion Darie, Matei-Agaton Dan, Dan Nica, Viorel Hrebenciuc, Radu Liviu Bara, Gheorghe Marin, Vasile Stan si Alexandru Stanescu.
    Sesizarea constituie obiectul Dosarului nr. 186A/1998.
    I. In consideratiile generale ale sesizarii se arata ca, in sedinta din data de 22 decembrie 1998, Camera Deputatilor a dezbatut si adoptat in procedura de urgenta proiectul de Lege privind abilitarea Guvernului de a emite ordonante, intr-o redactare diferita de cea aprobata de Senat, cu privire la art. 1 pct. 1 lit. r), art. 1 pct. 2 lit. l) si la art. 1 pct. 7 lit. b). Pentru medierea textelor in divergenta intre cele doua Camere a fost initiata procedura prevazuta la art. 76 alin. (1) din Constitutie. Comisia de mediere, intrunita la sediul Camerei Deputatilor, a depus raportul de mediere, in urma examinarii textelor in divergenta.
    Autorii sesizarii arata in continuare ca, fara ca raportul Comisiei de mediere sa fi fost inscris, in prealabil, pe ordinea de zi si sa fi fost distribuit deputatilor, presedintele de sedinta a dat cuvantul unui deputat, membru al Comisiei de mediere, pentru prezentarea raportului. Ulterior, la interventiile unor deputati din opozitie, dupa cum se arata in sesizare, "presedintele de sedinta a supus votului Camerei inscrierea pe ordinea de zi a raportului de mediere, insa nu a luat masurile necesare pentru ca acesta sa fie distribuit deputatilor".
    Potrivit sustinerilor autorilor sesizarii, faptul ca in raportul Comisiei de mediere au fost incluse textele care au fost discutate si adoptate cu prilejul dezbaterii proiectului de lege nu inlatura procedura regulamentara privind dezbaterea raportului si dreptul deputatilor de a avea un alt punct de vedere in aceasta faza, in special al celor care nu au fost prezenti la dezbaterea proiectului de lege, dar au luat parte la sedinta in timpul discutarii raportului de mediere. Din acest punct de vedere, se apreciaza ca, pentru a putea participa la discutii si la luarea deciziilor in cunostinta de cauza, "era absolut necesar ca raportul Comisiei de mediere sa fi fost difuzat, in prealabil, tuturor deputatilor. Omitandu-se aceasta cerinta regulamentara, s-a ajuns la inlaturarea de la vot a unor deputati care nu au fost de acord sa-si exprime votul atata timp cat nu aveau cunostinta despre continutul raportului".
    II. Aspectele de neconstitutionalitate asupra carora Curtea a fost sesizata sunt urmatoarele:
    1. Se considera, mai intai, ca au fost "incalcate prevederile art. 66 alin. (1) din Constitutie, in exercitarea dreptului de vot deputatii exprimand optiunea politica a alegatorilor".
    Sub raportul problemelor de constitutionalitate a legii, in sesizare se invoca si prevederile art. 64 din Constitutie, potrivit carora Camera Deputatilor si Senatul adopta legi, hotarari si motiuni, in prezenta majoritatii membrilor. Totodata, se sustine ca, din modul in care s-a desfasurat sedinta Camerei Deputatilor, rezulta ca s-au incalcat prevederile art. 76 alin. (1) din Constitutie, conform carora, "daca una din Camere adopta un proiect de lege sau o propunere legislativa intr-o redactare diferita de cea aprobata de cealalta Camera, presedintii Camerelor vor initia, prin intermediul unei comisii paritare, procedura de mediere".
    Aceasta incalcare a prevederilor art. 76 alin. (1) din Constitutie rezulta, in opinia autorilor sesizarii, din nerespectarea procedurii de mediere la care face trimitere art. 120 alin. 4 din Regulamentul Camerei Deputatilor, republicat*), text ce prevede ca raportul de mediere se dezbate potrivit procedurii stabilite la art. 78 - 100 din acest regulament. In acest sens, in sesizare se face trimitere si la art. 88 alin. 2 din Regulamentul Camerei Deputatilor, conform caruia "raportul comisiei insarcinate sa examineze o initiativa legislativa se difuzeaza, prin grija Biroului permanent, deputatilor, cerinta care s-a omis, asa cum rezulta si din stenograma sedintei Camerei Deputatilor in care s-a dezbatut raportul Comisiei de mediere".
------------
    *) Regulamentul Camerei Deputatilor a fost republicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 53 din 14 martie 1996.

    2. De asemenea, autorii sesizarii arata ca, intrucat nu au inteles sa participe la dezbaterea raportului Comisiei de mediere, atata timp cat acesta nu a fost difuzat, deputatii din grupurile parlamentare ale P.D.S.R., P.R.M. si P.U.N.R. au parasit sala de sedinta. Or, in aceste imprejurari, presedintele de sedinta avea obligatia sa verifice daca este intrunita conditia constitutionala de cvorum. In legatura cu aceasta in sesizare se face referire la deciziile nr. 4/1994 si nr. 46/1994 ale Curtii Constitutionale, prin care s-a statuat:
    - "Constitutionalitatea conditiei de cvorum si rezultatul votului se apreciaza in momente deosebite ale procedurii legislative parlamentare";
    - "Cvorumul si votul nu pot fi confundate, cel dintai precedandu-l pe cel de-al doilea";
    - "Cvorumul nu rezulta numai din numarul parlamentarilor care au participat la vot, ci si din cel al parlamentarilor efectiv prezenti, cvorumul legal de sedinta fiind o conditie de prezenta imediata inaintea votarii, diferita, deci, de vot".
    3. In final, autorii sesizarii arata ca, dupa discutarea si votarea fiecarui text in divergenta, presedintele de sedinta trebuia sa supuna aprobarii Camerei Deputatilor raportul in ansamblul sau. Intrucat raportul nu a fost aprobat in integralitatea sa, deci nu s-au respectat procedurile constitutionale de adoptare a legii, se considera ca "legea nu a fost votata si adoptata si, ca atare, nu poate fi trimisa spre promulgare Presedintelui Romaniei".
    In conformitate cu art. 19 alin. (1) din Legea nr. 47/1992 privind organizarea si functionarea Curtii Constitutionale, republicata, s-a solicitat presedintilor celor doua Camere ale Parlamentului si Guvernului sa comunice punctele lor de vedere cu privire la obiectia de neconstitutionalitate a Legii privind abilitarea Guvernului de a emite ordonante.
    In punctul de vedere al Guvernului, comunicat prin adresa nr. 5/7.144/R.V. din 28 decembrie 1998, se arata, in esenta, urmatoarele:
    In legatura cu sustinerea ca s-ar fi incalcat prevederile art. 76 alin. (1) din Constitutie, se apreciaza ca aspectele semnalate de autorii sesizarii de neconstitutionalitate, respectiv difuzarea raportului de mediere si adoptarea in ansamblul sau, nu sunt prevazute in Constitutie, ci in Regulamentul Camerei Deputatilor, ceea ce inseamna ca se poate discuta cel mult despre unele abateri de la litera regulamentului si despre efectele acestora, iar nu despre neconstitutionalitate. Totodata se sustine ca si procedura parlamentara, desi prezinta unele particularitati fata de procedurile de judecata, ramane tot "o procedura supusa principiului general, potrivit caruia incalcarea unei norme de procedura trebuie sanctionata daca se dovedeste o vatamare". In consecinta, se apreciaza ca, "in conditiile in care se constata ca au fost respectate dispozitiile art. 76 alin. (1) care impun initierea procedurii de mediere, prin intermediul unei comisii paritare, faptul ca nu a fost difuzat raportul de mediere si ca nu a fost adoptat in ansamblul lui nu este de natura sa invalideze adoptarea legii, din moment ce este vorba de simple abateri de la regulament, prin care nu s-a produs nici o vatamare sau incalcare a principiilor constitutionale".
    Referitor la sustinerea din sesizare ca s-ar fi incalcat art. 66 alin. (1) din Constitutie, potrivit caruia "deputatii si senatorii sunt in serviciul poporului", se apreciaza ca acest text general nu are, practic, legatura directa cu procedura de mediere.
    De asemenea, se apreciaza ca "nu se poate sustine ca deputatii care nu au fost prezenti la dezbateri nu aveau posibilitatea de a vota raportul de mediere in cunostinta de cauza, deoarece raportul Comisiei juridice a fost difuzat tuturor deputatilor; raportul Comisiei de mediere a fost prezentat oral, in sensul ca in Comisia de mediere s-a decis sa se adopte textele votate de Camera Deputatilor, propuse in raportul Comisiei juridice". Totodata, se arata in punctul de vedere al Guvernului, "din analiza textelor constitutionale si a celor din regulament nu rezulta ca forma scrisa a raportului este ceruta ad validitatem, esential fiind ca textele in divergenta sa fie discutate in Comisia de mediere si votate in aceasta comisie, urmand a fi prezentata plenului forma decisa de comun acord in Comisia de mediere. De altfel, ulterior, a fost intocmit si raportul in forma scrisa (instrumentum)".
    In ceea ce priveste omisiunea de a supune aprobarii Camerei Deputatilor raportul in ansamblul sau, se arata ca "autorii sesizarii de neconstitutionalitate nu mai invoca nici un text special din Constitutie, din care sa rezulte ca o asemenea omisiune ar fi de natura sa invalideze procedura de adoptare a legii. Totodata nu se vede in ce ar consta <<vatamarea>>, din moment ce fiecare text supus medierii a fost votat". Se mai arata, in continuare, ca "practic textele in discutie au fost votate de 3 ori (o data cand s-a discutat legea pe articole, apoi cand a fost votata legea in varianta propusa de Camera Deputatilor si, in sfarsit, cand s-a discutat raportul de mediere)".
    Referitor la conditia de cvorum, potrivit punctului de vedere al Guvernului, "autorii sesizarii de neconstitutionalitate nu au facut dovada faptului ca aceasta conditie nu mai era indeplinita dupa retragerea de la dezbateri a deputatilor din grupurile parlamentare P.D.S.R., P.R.M., P.U.N.R."
    La solicitarea Curtii Constitutionale, secretarul general al Camerei Deputatilor a inaintat, prin adresa nr. XVII/1/763 din 24 decembrie 1998, copii certificate de pe lista de prezenta a deputatilor la sedinta din ziua de 22 decembrie 1998 si de pe lista continand consemnarile la apelul nominal din aceeasi sedinta.
    Presedintii Camerei Deputatilor si Senatului nu au comunicat punctele lor de vedere.

    CURTEA CONSTITUTIONALA,
avand in vedere obiectia de neconstitutionalitate cu care a fost sesizata, stenograma sedintei Camerei Deputatilor din 22 decembrie 1998, raportul Comisiei de mediere, lista de prezenta a deputatilor la sedinta din ziua de 22 decembrie 1998, lista continand consemnarile la apelul nominal din aceeasi sedinta, punctul de vedere al Guvernului, raportul judecatorului-raportor, prevederile Legii privind abilitarea Guvernului de a emite ordonante, lege care face obiectul sesizarii, raportate la prevederile Constitutiei, precum si dispozitiile Legii nr. 47/1992, retine urmatoarele:
    Curtea Constitutionala, fiind legal sesizata, este competenta sa solutioneze obiectia de neconstitutionalitate, potrivit prevederilor art. 144 lit. a) din Constitutie si ale art. 17 si urmatoarele din Legea nr. 47/1992, republicata.
    Curtea constata ca obiectia de neconstitutionalitate a Legii privind abilitarea Guvernului de a emite ordonante are in vedere constitutionalitatea extrinseca a acesteia, invocandu-se, in exclusivitate, nerespectarea procedurii de adoptare a legii.
    I. Astfel in motivarea sesizarii se sustine ca au fost incalcate dispozitiile constitutionale cuprinse la art. 64, potrivit carora "Camera Deputatilor si Senatul adopta legi, hotarari si motiuni, in prezenta majoritatii membrilor"; art. 66 alin. (1), care stabilesc ca, "in exercitarea mandatului, deputatii si senatorii sunt in serviciul poporului"; art. 76 alin. (1), care prevad ca, "daca una din Camere adopta un proiect de lege sau o propunere legislativa intr-o redactare diferita de cea aprobata de cealalta Camera, presedintii Camerelor vor initia, prin intermediul unei comisii paritare, procedura de mediere".
    Intrucat criticile de neconstitutionalitate privesc aspecte de ordin procedural, in legatura cu faptul ca raportul Comisiei de mediere nu s-a difuzat, in prealabil, deputatilor, autorii obiectiei evoca si incalcarea prevederilor art. 88 alin. 2 din Regulamentul Camerei Deputatilor, conform carora "raportul se transmite Biroului permanent, care va asigura multiplicarea si difuzarea acestuia Guvernului, deputatilor si initiatorilor, cu respectarea termenului prevazut la art. 64 alin. 2".
    Examinand obiectia privind neconstitutionalitatea Legii pentru abilitarea Guvernului de a emite ordonante, Curtea urmeaza sa tina seama de dispozitiile art. 2 alin. (2) din Legea nr. 47/1992, republicata, potrivit carora sunt neconstitutionale acele prevederi care incalca dispozitiile sau principiile Constitutiei.
    Verificarea constitutionalitatii externe (extrinseci) a unei legi presupune compararea ei cu formele de adoptare a legilor prevazute de Constitutie. Asadar, in acest caz, controlul de constitutionalitate consta in verificarea indeplinirii, in mod efectiv, a conditiilor de ordin constitutional pentru adoptarea actului examinat.
    Din acest punct de vedere, Curtea retine ca obiectia de neconstitutionalitate a Legii privind abilitarea Guvernului de a emite ordonante pune alaturi, si pe acelasi plan, conditii de aprobare a legii prevazute in Constitutie, cat si conditii care sunt prevazute numai in Regulamentul Camerei Deputatilor.
    Or, prin natura sa, Constitutia contine doar cele mai importante norme privind procedura de adoptare a legilor, norme a caror nerespectare conduce la posibilitatea constatarii neconstitutionalitatii extrinseci a legii. De aceea, daca legiuitorul nu incalca aceste dispozitii constitutionale, legitimitatea dispozitiei legale controlate nu poate fi negata.
    II. 1. Analizand criticile de neconstitutionalitate in ceea ce priveste art. 66 alin. (1) din Constitutie, Curtea Constitutionala constata ca acest text nu are nici o legatura cu procedura adoptarii legilor si nici cu continutul legii in cauza, intrucat se refera la mandatul reprezentativ al deputatilor si al senatorilor.
    2. Cu privire la art. 64 din Constitutie, pe care autorii sesizarii il evoca fara a mentiona explicit ca a fost incalcat, se constata ca acesta este, intr-adevar, un text care vizeaza procedura de adoptare a legilor, a hotararilor si a motiunilor, stabilind cvorumul legal pentru adoptarea lor.
    Din examinarea stenogramei lucrarilor Camerei Deputatilor din ziua de 22 decembrie 1998 rezulta ca a fost indeplinit cvorumul legal, intrucat votarea primului punct al raportului Comisiei de mediere a avut loc inainte ca grupurile parlamentare ale P.D.S.R., P.R.M. si P.U.N.R. sa paraseasca sala. Or, din examinarea listelor de prezenta, transmise de Camera Deputatilor, reiese ca erau prezenti, initial, 300 de deputati. Iar, ulterior, la apelul nominal, s-a constatat din nou existenta cvorumului legal. Indeplinirea conditiei constitutionale de cvorum, la votarea pct. 2 si 3 ale raportului Comisiei de mediere, rezulta din aditionarea voturilor exprimate si a numarului de deputati prezenti in sala, care nu au votat, asa cum reiese din consemnarile stenogramei. In acest sens, presedintele de sedinta a mentionat, astfel cum rezulta, de asemenea, din stenograma, ca, referitor la pct. 2 al raportului Comisiei de mediere, au fost exprimate 168 de voturi pentru, nici un vot impotriva si 6 abtineri, precum si ca in sala mai erau prezenti inca 15 deputati care nu au votat. Cu privire la pct. 3, s-a consemnat in stenograma ca au fost exprimate 168 de voturi pentru, in Camera mai fiind prezenti si alti 6 deputati care nu au votat, considerandu-se, astfel, indeplinita conditia de cvorum.
    3. In legatura cu faptul ca la votarea pct. 2 si 3 din raportul Comisiei de mediere au fost prezenti in sala, conform stenogramei, si deputati care nu au votat, se retine ca, prin Decizia nr. 4 din 11 ianuarie 1994, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 7 din 13 ianuarie 1994, Curtea Constitutionala s-a pronuntat in sensul ca neparticiparea la vot "poate fi analizata doar in conditiile in care cvorumul este intrunit si deci Camerele Parlamentului pot trece in mod constitutional si regulamentar la votarea oricarui act", precum si ca abtinerea unui parlamentar de la exprimarea unei optiuni, cu toate ca este prezent in momentul votarii, "nu poate avea nici un efect asupra validitatii votului Camerei Deputatilor si cu atat mai mult asupra constitutionalitatii lui".
    4. Sustinerea potrivit careia la adoptarea legii ar fi fost incalcate dispozitiile art. 76 alin. (1) din Constitutie, care se refera la initierea procedurii de mediere, este neintemeiata. In mod indiscutabil, aceasta procedura a fost initiata si s-a desfasurat in conformitate cu prevederile acestui text constitutional, fapt de altfel necontestat de autorii sesizarii, adoptandu-se raportul a carui modalitate de aprobare in plenul Camerei Deputatilor reprezinta insusi motivul principal al criticii de neconstitutionalitate a Legii privind abilitarea Guvernului de a emite ordonante.
    Nerespectarea unor norme ale procedurii de mediere cuprinse numai in Regulamentul Camerei Deputatilor, cum este si faptul nedifuzarii raportului de mediere inaintea dezbaterii acestuia, nu este de natura sa conduca la concluzia ca s-au incalcat norme constitutionale.
    Curtea retine, de altfel, in legatura cu acest aspect, ca raportul Comisiei de mediere a fost citit in plenul Camerei Deputatilor inainte de a fi supus votului, astfel cum reiese din stenograma. Rezulta deci ca deputatii prezenti au votat in cunostinta de cauza.
    5. Referitor la sustinerea potrivit careia legea nu a fost votata si adoptata, intrucat, dupa votarea fiecarui text in divergenta cuprins in raportul Comisiei de mediere, acest raport nu a mai fost supus votarii in ansamblul sau, Curtea constata ca aceasta insuficienta procedurala nu este de natura sa afecteze constitutionalitatea legii, intrucat norma procedurala privind modalitatea votarii raportului nu este de natura constitutionala.
    In ceea ce priveste faptul ca, dupa parasirea salii de sedinta de catre grupurile parlamentare ale P.D.S.R., P.R.M. si P.U.N.R., presedintele de sedinta avea obligatia sa verifice in ce masura conditia constitutionala de cvorum era intrunita, se retine ca si aceasta sustinere vizeaza tot aspecte de nivel regulamentar, iar nu constitutional. Astfel art. 127 alin. 3 din Regulamentul Camerei Deputatilor prevede ca "persoana care conduce lucrarile Camerei este obligata sa precizeze daca este intrunit cvorumul legal si sa anunte ordinea de zi". Totodata art. 128 alin. 2 din acelasi regulament prevede ca "in timpul sedintelor, liderii grupurilor parlamentare pot cere presedintelui Camerei verificarea intrunirii cvorumului, iar presedintele va proceda la verificarea acestuia". Din examinarea stenogramei lucrarilor Curtea retine ca era indeplinit cvorumul legal prevazut de Constitutie inainte ca grupurile parlamentare mentionate sa paraseasca sedinta, iar ulterior nu s-a cerut verificarea cvorumului conform Regulamentului Camerei Deputatilor.
    Fata de cele expuse, urmeaza a se constata ca Legea privind abilitarea Guvernului de a emite ordonante, adoptata de Camera Deputatilor si de Senat in sedintele separate din 22 decembrie 1998, este constitutionala.
    Criticile in sensul carora, in legatura cu votarea raportului Comisiei de mediere, s-ar fi incalcat unele dispozitii procedurale care sunt prevazute exclusiv in Regulamentul Camerei Deputatilor, fara a afecta insa conditiile prevazute de Constitutie pentru adoptarea legii de catre Parlament, nu intra sub incidenta contenciosului constitutional.

    Avand in vedere considerentele expuse, prevederile art. 64, ale art. 66 alin. (1), ale art. 76 alin. (1) si ale art. 144 lit. a) din Constitutie, precum si ale art. 2 alin. (2), ale art. 17 si urmatoarele din Legea nr. 47/1992, republicata,

    CURTEA CONSTITUTIONALA
    In numele legii
    DECIDE:

    Constata ca Legea privind abilitarea Guvernului de a emite ordonante a fost adoptata cu respectarea dispozitiilor constitutionale.
    Decizia se comunica Presedintelui Romaniei si se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
    Dezbaterea a avut loc la data de 29 decembrie 1998, cu participarea domnilor: Lucian Mihai, presedinte, Costica Bulai, Constantin Doldur, Kozsokar Gabor, Ioan Muraru, Nicolae Popa, Lucian Stangu, Florin Bucur Vasilescu, Romul Petru Vonica, judecatori.

            PRESEDINTELE CURTII CONSTITUTIONALE,
                        LUCIAN MIHAI

                               Magistrat asistent sef,
                               Claudia Miu



SmartCity5

COMENTARII la Decizia 188/1998

Momentan nu exista niciun comentariu la Decizia 188 din 1998
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Decizia 188/1998
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu